Eerst een tip voor mensen die last hebben van stof achter het scherm:
Haal het voorfrontje eraf. Veeg voorzichtig het stof van het schermpje af. Om het schermpje heen zit een rubberen rand. Als je voorzichtig met je duim (niet je nagels gebruiken ofzo) deze rand een beetje omhoog duwt aan alle kanten (ga een paar keer rond, duw het voorzichtig maar met een beetje kracht omhoog), en de rubberen rand sluit een stuk beter aan op het voorfrontje, waardoor er bijna geen stof meer achter je frontje komt!! Ik merk zelf dat ik stukken minder last heb van stof achter m'n frontje!!!
Dan nu mijn prangende vraag:
Ik heb sinds een tijd mijn 6230i, maar ik loop tegen een probleem aan:
Zodra een vriend van mij filmpjes van zijn samsung D500 naar mij stuurt, wil m'n 6230i deze niet afspelen. Zodra ik het filmpje open krijg ik 'Bewerking mislukt' te zien. Erg vreemd, want als
ik het filmpje doorstuur naar iemand anders doet 'ie het bij hem wél.
Met de overdracht gaat dus niets mis... Ik kan wel gewoon de gegevens van het filmpje opvragen en zelfs de speelduur (er zit geen copyright op, volgens de gegevens, dus geen DRM probleem?), maar het speelt niet af.
Als ik het filmpje op mijn PC zet, doet ie het ook perfect.
De D500 lijkt dus 'iets' aan het filmpje te wijzigen waardoor de 6230i 'em niet afspeelt.
Zijn er meer mensen tegen dit probleem aangelopen, of heeft iemand dit verholpen?
Ik heb firmware V 03.40, verhelpt nieuwe firmware dit misschien?
alvast bedankt voor de reacties!
even een update:
Filmpje van de D500:
Summary:
Duration: 00:02:35
Bit rate: 109kbps
Video:
Format: mpeg4
Size: 160x120
Frame rate: 25.00fps
Audio:
Format: amr_nb
Bit rate: 0kbps
Sample rate: 8000Hz
Channels: Mono
Filmpje van m'n 6230i:
Summary:
Duration: 00:00:15
Bit rate: 77kbps
Video:
Format: h263
Size: 176x144
Frame rate: 25.00fps
Audio:
Format: amr_nb
Bit rate: 0kbps
Sample rate: 8000Hz
Channels: Mono
De verschillen die ik zie zijn de Bit rate (109 vs 77) en het video format (mpeg4 vs h263)...
Iemand enig idee..?
[
Voor 51% gewijzigd door
Anoniem: 163684 op 24-03-2006 22:31
]