Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-06 05:37
Anoniem: 130034 schreef op zondag 18 december 2005 @ 17:36:
[...]

Waar heb je um laten upgraden?

Wat voor programma's zijn er eigenlijk op de 6230i te instaleren? Of eigenlijk niks.

En kan je ( net zoals bij een D600 ) ook door een bluetooth verbinding te maken met een andere telefoon door die telefoon te bladeren, zodat je zelf ook bestanden van die andere telefoon naar je zelf kunt sturen?
Multicom Rijnstraat 12
1078 RA Amsterdam www.multicombv.com
info@multicombv.com Tel: 020/673.26.74
Fax: 020/673.20.55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

is er nou dan in groningen helemaal geen nokia service point? das wel heel erg jammer als je in groningen woont dan :\

[Signature]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:12
woest85 schreef op maandag 19 december 2005 @ 20:53:
is er nou dan in groningen helemaal geen nokia service point? das wel heel erg jammer als je in groningen woont dan :\
www.nokia.nl ff zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7346

Anoniem: 7346 schreef op maandag 12 december 2005 @ 11:26:
[...]

Ff een kleine update, het lijkt erop dat de bluetooth van mijn telefoon gaar is. Een collega heeft precies hetzelfde toestel en als we een bluetoothverbinding maken, knalt deze er ook uit. Bij mij staat dat zijn foon de actieve verbinding is, terwijl zijn toestel zegt geen verbinding meer te hebben. we gaan met zijn telefoon en mijn bluetoothstick testen, als dat wel werkt gaat mijn foon terug voor garantie. :/
Ik ging garantie aanvragen bij t-mobile, maar daar kreeg ik te horen dat mijn bluetooth probleem veroorzaakt kon worden door mijn oer-oude Ben simkaart. :?
:? Binnen 3 dagen krijg ik gratis een nieuwe sim toegestuurd dus zal snel kunnen posten of dit inderdaad het probleem was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirkson
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-11-2024
Anoniem: 77857 schreef op maandag 19 december 2005 @ 14:14:
Is het mogelijk om per contact een andere beltoon te laten horen?
Als je ieder contact in zijn eigen groep stopt wel ;)

ff vraagje: heeft iemand die Opera Mini browser al geprobeerd met een TLFT abbo? Bij mij blijft ie steeds hangen op "Processing..." wanneer ik een pagina probeer te openen.

[edit]en ja wappen via de ingebouwde browser werkt wel.

[ Voor 9% gewijzigd door Dirkson op 21-12-2005 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Laatst online: 07-04 18:53
@Dirkson:
Exact de zelfde ervaring hier, maar dan met Vodafone Prepaid.
Ik krijg ook geen SMS-je dat ik GPRS heb gebruikt, dus ik vermoed dat de Nokia 6230i überhaupt geen contact met het netwerk heeft gemaakt. Of dit nu aan de telefoon ligt of aan Opera Mini weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleflubbie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-05 19:10
Hoe installeer je nieuwe "Security Certificaten" op de 6230i ?

Gmail pop werkt niet bij mij. Volgens mij komt dat omdat de door Gmail gebruikte Equifax SSL certificaat, niet in de telefoon aanwezig is.

• Dirkson
  • Laatst online: 13-11-2024
@Randy.W ook een goede! Ik heb namelijk ook problemen met m.gmail.com Want voor iedere aktie moet ik weer opnieuw inloggen. :s En bij het het certificaat wat je aangeboden krijgt kan je alleen "doorgaan" en niet "accepten"...:(

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:42

DDX

kan iemand mij vertellen wat voor sms tonen ik kan instellen ?
ik heb nu een ericsson k700i maar daar merk ik amper dat ik een sms ontvang

het liefst zou ik gewoon een volledige beltoon (en dan vooral tig keer laten trillen) willen hebben als ik een sms ontvang
is dit mogelijk met de 6230i ?

https://www.strava.com/athletes/2323035

Anoniem: 137316

DDX schreef op donderdag 22 december 2005 @ 19:19:
kan iemand mij vertellen wat voor sms tonen ik kan instellen ?
ik heb nu een ericsson k700i maar daar merk ik amper dat ik een sms ontvang

het liefst zou ik gewoon een volledige beltoon (en dan vooral tig keer laten trillen) willen hebben als ik een sms ontvang
is dit mogelijk met de 6230i ?
Ja dit is mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:03
Ik krijg GPRS maar niet werkend op me 6230I.
Heb een Hi abo (zonder I-Mode).

MMS-en werkt wel (ontvangen en sturen) alleen als ik bv een ringtone wil gaan downloaden wordt er GPRS verivicatie mislukt getoont.

Ik heb via www.hi.nl/mms al meerdere malen de gprs instellingen laten sturen maar tot op heden geen succes.
Tevens kan ik ook niet in de telefoon komen waar je bv een apn etc kunt instellen.
Heb ook al gebeld met klantenservice maar die willen dat ik met een ander toestel terug bel om dan bij de 6230 te kijken waar het mis zit..

Hopelijk gaat het hier wat sneller wat ik heb haast geen tijd om te bellen :P

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164059

JeroenM_tbs schreef op woensdag 21 december 2005 @ 19:16:
@Dirkson:
Exact de zelfde ervaring hier, maar dan met Vodafone Prepaid.
Ik krijg ook geen SMS-je dat ik GPRS heb gebruikt, dus ik vermoed dat de Nokia 6230i überhaupt geen contact met het netwerk heeft gemaakt. Of dit nu aan de telefoon ligt of aan Opera Mini weet ik niet.
http://my.opera.com/community/forums/topic.dml?id=114252

Voor Vodafone moet als APN live.vodafone.com invullen. Username en password zijn beide vodafone.

Werkte bij mijn 6230i met Vodafone abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43366

De oplossing kan ik zo snel niet vinden, vandaar een vraag.

Zaterdag is mijn DKU-2 kabeltje (stuntprijzen) binnengekomen, daarom ben ik gelijk aan de slag gegaan met pc suite. Na wat beginnersproblemen (zowel software van bijgeleverde kabel als software cd rom geinstallerd > telefoon werd af en toe niet herkend) lijkt alles dan nu toch te werken, massaopslag pakt de computer goed en ook de uitgebreide modus wordt ondersteund.

Het probleem is dat ik mijn contacten niet op het scherm weet te toveren, dat terwijl ik verder alles op mijn telefoon kan zien, zowel de berichten als de afbeeldingen en noem maar op. Kent iemand dit probleem?

Ik heb de 6230i nu een week, verder echt super. Mooie opvolger van mijn aloude 6610. Misschien moet ik er bij vermelden dat ik nog steeds in het bezit ben van de oeroude Ben simkaart, misschien heeft dat gevolgen...al zie ik niet in waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Ik kan ook alleen maar de contacten uit mijn telefoongeheugen lezen en niet van mijn SIM-kaart. Volgens mij geld dit eigenlijk hetzelfde voor SMS-jes op de SIM-kaart.

Ik heb het niet hoog nodig dus ik heb me er maar bij neer gelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JeroenM_tbs schreef op maandag 26 december 2005 @ 11:45:
Ik kan ook alleen maar de contacten uit mijn telefoongeheugen lezen en niet van mijn SIM-kaart. Volgens mij geld dit eigenlijk hetzelfde voor SMS-jes op de SIM-kaart.

Ik heb het niet hoog nodig dus ik heb me er maar bij neer gelegd.
Ok, noodzakelijk is het ook niet echt. "Maar toch hé" ;) Bij mijn 6610 kon het overigens wel, via infrarood dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Ik kon het mijn Nokia 8210 via IrDa ook ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane Jac
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:57
Ik heb nu mijn andere abbo een kpn mob 20 maar als ik nu smsjes stuur krijg ik geen afleverrapporten meer? Ligt dit nu aan de provider ofzo instellingen staan goed iig. Beetje vaag maar ik vond dit wel makkelijk eigenlijk. Of hebben meer mensen dit probleem?

P4 1,7 GHz 256 ram bus geforce 3 ti 200 64mb MSI 850 PRO 5 MOBO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88352

Nee, volgens mij kun je alleen maar groepen voorzien van een aparte ringtone.
Ik heb trouwens wel een vraag over die puppetmaster en bluetooth remote control. Zijn er ook gratis (freeware) alternatieven? Het is namelijk een speeltje voor mij; ik ga het niet dagelijks gebruiken ofzo, ik heb er dan ook geen geld voor over. Een gratis alternatief zou prima zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-06 00:38
Mijn telefoon (net nieuw) gaat niet in de standby, ook de screensaver gaat niet aan. Ik heb ze wel allebij aangezet. Ik heb de nieuwste firmware.

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 996
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:27

996

Ik kan sinds enkele dagen niet meer mobielbankieren met mijn Nokia 6230i via Orange free abbonnement. Volgens de Rabobank moet je een beveiligd toestel hebben, mijn Nokia staat niet in de lijst van de toestellen waarmee je kunt mobielbankieren maar het heeft tot enkele dagen geleden wel prima gewerkt. Weet iemand wat het probleem is ? Ik heb niets aan de instellingen veranderd ?!
Als jullie ervaringen met mobielbankieren hebben hoor ik het graag . . . _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6129(15)
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-06 22:03

6129(15)

AD ASTRA PER ASPERA

Hallo medetweakerts!

Ik heb een naar probleem met mijn 6230i en mijn mr Handsfree Blue Dongle die in mijn laptop steekt.
De Nokia software kan blijkbaar corresponderen met mijn 6230i want ik kan contactinformatie e.d. zonder problemen verzenden. Maar als ik bijvoorbeeld een liedje (*.mp3) poog te verzenden naar mijn telefoon dan wordt de transfer altijd voor slechts een bepaald aantal procenten voltooid (Bijvoorbeeld er wordt tot 10% verzonden of tot 67% en dan stopt de transfer). De verzonden hoeveelheid data wordt wel weergegeven in de map muziekbestand op de gsm. Dus er is een verbinding tussen de gsm/laptop. Het verbreken van deze verbinding gaat ook heel traag. Als ik die verbinding via de gsm verbreek dan wordt die volgens de pc een tijd later pas verbroken.

Ook bij de netwerkverbindingen in windows is er nooit enige vorm van connectie geweest tussen gsm/laptop. Volgens windows dan maar ik weet beter want de Nokia software heeft weldegelijk verbinding gehad.

Het mag dan allemaal wat onduidelijk zijn, het komt er gewoon op neer dat het niet marcheert.

Ik heb al wat op het net rondgespeurd en ik heb veel verhalen gelezen waarbij mensen ook problemen hadden met een Bluetooth USB adapter (eender welk merk). Maar niemand heeft een oplossing kunnen bieden.

Informatie over mijn 6230i: laatste firmware versie is geïnstalleerd (V 03.50)

Informatie over mr Handsfree Blue Dongle: http://www.mrhandsfree.com/?p=bdp&gr=7&l=en

Besturingssysteem: laptop Windows XP home edition.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgeert
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-06 12:27
Er is weer een nieuwe firmware uit, de 3.62

CHANGELOG
Changes/improvement made from MCU SW version 3.50 to version 3.62:
-GPRS
-PAUSE is not send instead of RTSP TEARDOWN if streaming and it
ends RTSP connections right away.
-Applications
-Improvements in MIDlets, for use of Visual Radio.
-SW support for new Combo memory added
-Rights are updated correctly when a ring tone with interval constraints is
activated.
-Operator name list updated:
New operators:
"01" (002/01)
"HR TELE2" (219/02)
"BITE LV" (247/05)
"DIGICEL" (363/20)
"BRU-bmobile" (528/02)
"SI BREEZE" (540/01)
Name changed:
"Cosmorom" "RO COSMOTE" (226/03)
"JT GSM" "JT-Wave" (234/50)
"IR VALIACOM" "Iran Taliya" (432/32)
"smartone 3G" "454-15" (454-15)
"T3G" "VIBO" (466-89)
"SEYCEL" "C&W SEY" (633/01)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieltju
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-06 20:56
Zijn bij meer mensen de standard head stets zo hufterig slecht? Bij mij maken de pinnetjes amper meer contact. Als ik zonder gestoor muziek wil luisteren dan moet ik het plugje stevig op de telefoon gedrukt houden. En dan heb ik alleen het rechter kanaal. Als ik sterio wil dan moet ik met mijn andere hand het snoertje net na de plug een stukje om duwen.

Dus na 2 maanden al een kabelbreuk en versleten contactpennetjes. Dat is jammer.

<Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr>

Anoniem: 88352

Niemand die een gratis alternatief weet van Puppetmaster of Bluetooth Remote Control???

• Joen
Nee wist ik dat maar... :P Dat had me weer wat euro's gespaard op Puppetmaster. :)
Maar het is wel een cool programma. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134266

kieltju schreef op woensdag 28 december 2005 @ 19:02:
Zijn bij meer mensen de standard head stets zo hufterig slecht? Bij mij maken de pinnetjes amper meer contact. Als ik zonder gestoor muziek wil luisteren dan moet ik het plugje stevig op de telefoon gedrukt houden. En dan heb ik alleen het rechter kanaal. Als ik sterio wil dan moet ik met mijn andere hand het snoertje net na de plug een stukje om duwen.

Dus na 2 maanden al een kabelbreuk en versleten contactpennetjes. Dat is jammer.
Ja ik heb ook al een kabelbreuk net onder de connector,ik moet de kabel flink verdraaien wil ik de headset nog gebruiken. Dus onder het fietsen valt de muziek regelmatig weg, of gaat hij spontaan naar een andere zender 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
Solomon schreef op woensdag 28 december 2005 @ 11:03:
Mijn telefoon (net nieuw) gaat niet in de standby, ook de screensaver gaat niet aan. Ik heb ze wel allebij aangezet. Ik heb de nieuwste firmware.
Weet echt niemand het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Wat versta jij onder standby? Een andere standby dan terug in het startscherm als je je telefoon aanzet bestaat er bij mijn weten niet.

Dat de screensaver niet altijd aan gaat overkomt mij ook wel eens (FW 3.40). Ik heb er nog geen exacte verklaring voor, maar ik heb het idee dat het ook deels te maken heeft met het wisselen van de signaalsterkte aanduiding e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161979

Toevoeging aan 't start-topic:

SanDisk RS-MMC 512MB werkt in de 6230i (firmware v3.30). Er zit een plastic stukje bij om 't kaartje in te 'verlengen' zodat ie ook als MMC is te gebruiken.

Zie ook: http://www.sandisk.com/Co...ce(1733)-Nokia-6230i.aspx

PS: De beste wensen voor het nieuwe jaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130034

Nog een toevoeging voor aan de startpost:

Laatst heb ik een Apacer 256 Mb MMC kaartje gekocht en moest eerst worden geformateerd met een pc, de telefoon zag hem niet.

hgeert poste op pagina 5 een lijstje met veranderingen van de nieuwe firmware 3.62.
Daar staat ook bij: "Applications"

Weet iemand wat voor applications?

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 130034 op 02-01-2006 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:42

DDX

kan iemand mij de logica vertellen waarom de microfoon van de headset zowat op je middel hangt ?
(of is het de bedoeling dat je wat lussen in de kabel maakt zodat de microfoon wat dichter bij je mond komt te hangen)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
JeroenM_tbs schreef op maandag 02 januari 2006 @ 11:32:
Wat versta jij onder standby? Een andere standby dan terug in het startscherm als je je telefoon aanzet bestaat er bij mijn weten niet.

Dat de screensaver niet altijd aan gaat overkomt mij ook wel eens (FW 3.40). Ik heb er nog geen exacte verklaring voor, maar ik heb het idee dat het ook deels te maken heeft met het wisselen van de signaalsterkte aanduiding e.d.
Ik bedoel het klokje (zwarte achtergrond, witte digitale klok), wat volgens de handleiding op het scherm komt te staan. Dit heet officieel de energiebesparingsstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Oh dat/ Die verschijnt bij mij meestal wel, nog nadat de screensaver gestart is.
Maar zoals ik hier boven al zei: ik heb soms ook momenten dat het eeuwen lijkt te duren dat de screensaver eens start en daarmee automatisch het standby-scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
Hmm, de screensaver heb ik eigenlijk ook nog helemaal niet gezien :? Vreemd, zal nog eens wat spelen met de instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:12

Freak187

geen

DDX schreef op maandag 02 januari 2006 @ 17:52:
kan iemand mij de logica vertellen waarom de microfoon van de headset zowat op je middel hangt ?
(of is het de bedoeling dat je wat lussen in de kabel maakt zodat de microfoon wat dichter bij je mond komt te hangen)
Er zit tussen de mic en de oordopjes toch een grijs sluitdingetje? Dat kan je van elkaar aftrekken en zodoende om je nek heen hangen. Een soort ketting effect kan je het noemen. Alleen na veel gebruik gaat die sluiting ook een beetje kapot.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:36
Beste tweakers,

Hoe stel je efr of hfr in? (i.v.m. capaciteit van de accu)
de oude codes werken niet! (ken ze op dit moment niet uit me hoofd maar heb ze wel al geprobeerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutertje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:48
Misschien een idee voor mensen die een Nokia 6230i willen,
bij t-mobile kan je voor 10 euro per maand bij een 2 jarig abonnement dit toestel
gratis erbij krijgen. Moet je wel via internet bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137316

danda schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 02:34:
Beste tweakers,

Hoe stel je efr of hfr in? (i.v.m. capaciteit van de accu)
de oude codes werken niet! (ken ze op dit moment niet uit me hoofd maar heb ze wel al geprobeerd)
Vroeger was dat enige mogelijkheid om je accu langer te kunnen gebruiken. Nu zijn er meerdere dingen uit te schakelen op de telefoon, dat het uitschakelen van efr/hfr niet meer noodzakelijk is. Ik zou zeggen:
  • Zorg ervoor dat je ergens zit met vol bereik.
  • Maak weinig foto's.
  • Zet je achtergrond uit.
  • Zet je screensaver uit.
  • of doe zoals ik, een keer in de twee nachten opladen. Ook al kan je accu nog wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TYZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-06 15:12

TYZ

Quakemaster schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 17:08:
Ik heb nu mijn andere abbo een kpn mob 20 maar als ik nu smsjes stuur krijg ik geen afleverrapporten meer? Ligt dit nu aan de provider ofzo instellingen staan goed iig. Beetje vaag maar ik vond dit wel makkelijk eigenlijk. Of hebben meer mensen dit probleem?
De sms-centrale van KPN ondersteunt geen "standaard" afleverrapporten. Als alternatief kun je je sms'je beginnen met *0#. Je krijgt dan een gratis sms'je terug met datum en tijdstip van aflevering. (Let op: dit werkt alleen met sms-berichten die uit één deel bestaan.)

Efficiency is intelligent laziness...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dapie007
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-04 10:50
Even een vraagje over PC Suite? Hoe de **** zorg je ervoor dat het programma niet start tijdens windows startup? Heb een vrij langzame PC en hij trekt vrij veel RAM...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Dapie007 schreef op zondag 08 januari 2006 @ 18:59:
Even een vraagje over PC Suite? Hoe de **** zorg je ervoor dat het programma niet start tijdens windows startup? Heb een vrij langzame PC en hij trekt vrij veel RAM...
welk os?

in win XP: zet em uit in msconfig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Is er een beetje te mailen met deze GSM?

Ik heb nu een Nokia 9300 maar de 6230i wil ik als mn eigen GSM gaan gebruiken maar ik heb een T-mobile GPRS abo voor onbeperkt internet dus wil ik eigenlijk ook gaan mailen met de 6230i.
Ik draai mn eigen Kerio mailserver dus ik kan POP3 of IMAP gebruiken, wie heeft er ervaring mee?
Het gaat me overigens meer om het lezen van de email want schrijven is toch niet te doen met zo'n klein toetsenbordje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Ik heb het eens geprobeerd met de email van mijn domein en via het Vodafone netwerk, maar het lukte me niet. Weet niet meer wat er exact gebeurde.

[ Voor 16% gewijzigd door Joen op 08-01-2006 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165400

Ik heb de problemen met mijn 6230i even op een rijtje gezet, heb hem ook binnengedaan een week geleden in de winkel waar ik hem heb gekocht ze zouden hem opsturen nr nokia maar t zou waarschijnlijk ff duren ondertussen nog altijd geen nieuws
Wat denken jullie ervan:
1) Trilfunctie valt soms uit, dan hoor je wel bzzz (heel stil)mr het toestel trilt niet.
2) De ontvangst viel soms uit waardoor het telefoongesprek gestopt werd hoewel het toestel volledige ontvangst aangaf, ook andere toestelle nmet mijn kaart erin gaven op die plaats geen problemen.
3) De verlichting gaat soms gedurende 30seconden a 1 minuut aan terwijl screensaver blijft werken en er geen bericht, rapport, melding baterij bijna leeg of dergelijke komt. Toestel af en aan zetten kost dan één batterijstreepje.
4) Bij het typen van een bericht blokkeert het toestel soms (zelden gebeurt, mr toch zou niet mogen) Enkel op te lossen door batterij los te maken en opnieuw in te steken.
5) beltonen die speciaal voor groepen ingesteld waren werden niet gekozen door het toestel, maar de standaard beltoon werd afgespeeld.
Zijn dit allemaal softwarefouten of is er meer aan de hand? Heeft iemand van jullie deze problemen ook al gehad? Wat is er met zijn/haar toestel gebeurt?
Het toestel is niet in het water gevallen of dergelijke maar altijd normaal gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Laatst online: 18-06 22:54

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Anoniem: 165400 schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 14:12:
Ik heb de problemen met mijn 6230i even op een rijtje gezet, heb hem ook binnengedaan een week geleden in de winkel waar ik hem heb gekocht ze zouden hem opsturen nr nokia maar t zou waarschijnlijk ff duren ondertussen nog altijd geen nieuws
Wat denken jullie ervan:
1) Trilfunctie valt soms uit, dan hoor je wel bzzz (heel stil)mr het toestel trilt niet.
Kan aan de trilfunctie liggen. Héél misschien software.
2) De ontvangst viel soms uit waardoor het telefoongesprek gestopt werd hoewel het toestel volledige ontvangst aangaf, ook andere toestelle nmet mijn kaart erin gaven op die plaats geen problemen.
3) De verlichting gaat soms gedurende 30seconden a 1 minuut aan terwijl screensaver blijft werken en er geen bericht, rapport, melding baterij bijna leeg of dergelijke komt. Toestel af en aan zetten kost dan één batterijstreepje.
4) Bij het typen van een bericht blokkeert het toestel soms (zelden gebeurt, mr toch zou niet mogen) Enkel op te lossen door batterij los te maken en opnieuw in te steken.
5) beltonen die speciaal voor groepen ingesteld waren werden niet gekozen door het toestel, maar de standaard beltoon werd afgespeeld.
Zijn dit allemaal softwarefouten of is er meer aan de hand? Heeft iemand van jullie deze problemen ook al gehad? Wat is er met zijn/haar toestel gebeurt?
Het toestel is niet in het water gevallen of dergelijke maar altijd normaal gebruikt.
De rest is allemaal software matig.

Conclusie: Naar een NSP (Nokia Service Point)

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165400

Is het wegvallen van ontvangst een softwareprobleem? Ik dacht net dat dit eerder een hardwareprobleem zou zijn.
En ja het toestel is al een week binnen in de winkel voor herstelling, ik veronderstel dat zij hem wel naar nokia sturen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Probleempje: mijn telefoon staat zoals altijd op de trilstand. Maar nu doet het apparaat bij sommige oproepen niets, bij de ene oproep knippert het beeld alleen en krijg ik verder geen signaal, bij de ander trilt de telefoon weer normaal. Wat is er aan de hand?

Mijn vorige nokia (6610) was, toen ik hem kreeg, al derdehands. Altijd perfect gewerkt, wintersport, sneeuw, regen, alles doorstaan...dus ik mag hopen dat dit een fout in de instelling is (al staat alles normaal :s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8888

Nu heb ik al 2 jaar een Nokia 6230, hij bevalt perfect, heb een bluetooth headset en mijn contract loopt bijna af, en ik kan nu al mijn contract verlengen.

Nu ben ik nokia.nl even aan het bezoeken, maar ik zie weinig "leuke" mobieltjes, dus valt de keus weer snel bij de 6230i, want ik moet wel bluetooth hebben :)

Is dit wel de juiste opvolger voor mij.. vraag ik me af :)

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 8888 op 10-01-2006 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Laatst online: 19:46
tja, destijds was je een pionier met de 6230, met de 6230i ben je dat absoluut niet..
Daarnaast is de reactietijd van de 6230i tov 6230 een stuk slechter (het scheelt erg veel), dus pas op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrijver
  • Laatst online: 18-06 15:06
klaasbram schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 14:06:
Ik krijg GPRS maar niet werkend op me 6230I.
Heb een Hi abo (zonder I-Mode).

MMS-en werkt wel (ontvangen en sturen) alleen als ik bv een ringtone wil gaan downloaden wordt er GPRS verivicatie mislukt getoont.

Ik heb via www.hi.nl/mms al meerdere malen de gprs instellingen laten sturen maar tot op heden geen succes.
Tevens kan ik ook niet in de telefoon komen waar je bv een apn etc kunt instellen.
Heb ook al gebeld met klantenservice maar die willen dat ik met een ander toestel terug bel om dan bij de 6230 te kijken waar het mis zit..

Hopelijk gaat het hier wat sneller wat ik heb haast geen tijd om te bellen :P
Ik had precies hetzelfde probleem. Via de helpdesk diverse keren de instellingen laten sturen. Later kreeg ik een verhaal dat het komt omdat ik eerst gemmmst heb. zie ook http://www.gin.nl/wap/default.asp?WAP/veel_gestelde_vragen

Uiteindelijk is het me gelukt door simpel de instellingen te laten versturen door http://www.bel.nl en dat werkt gewoon. Ik heb dus nu GPRS en MMS werkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43366 schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 15:00:
Probleempje: mijn telefoon staat zoals altijd op de trilstand. Maar nu doet het apparaat bij sommige oproepen niets, bij de ene oproep knippert het beeld alleen en krijg ik verder geen signaal, bij de ander trilt de telefoon weer normaal. Wat is er aan de hand?

Mijn vorige nokia (6610) was, toen ik hem kreeg, al derdehands. Altijd perfect gewerkt, wintersport, sneeuw, regen, alles doorstaan...dus ik mag hopen dat dit een fout in de instelling is (al staat alles normaal :s)
Nokia gebeld, ze raden me een software-update aan. Ik heb nu versie 3.40. Ben ik net heel Amsterdam afgeweest opzoek naar die servicepoints. Bij de eerste nokiakerel ziek, bij de tweede alleen tussen 9 en 1. Ik heb al weer schoongenoeg van dit toestel, het moet in een keer werken gewoon.

Ik wil mijn 6610 terug, vroeger was alles beter ;) Wat een ellende, kolereding. Het kan echt niets anders zijn? Instelling, mp3 als beltoon, weet ik het...:S

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 43366 op 10-01-2006 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik heb vandaag mijn 6230i gekregen, gelijk met firmware 3.62.

Ik kan het alleen dus niet vergelijken met ouder firmwares. Ik ben in iedergeval tot nu toe positief :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Idee: is het misschien de combinatie tril, met 1X piep voor een sms. Op mijn oude Nokia had ik hem compleet stil, dus ook geen piepje voor sms, dit omdat de trilling bij een sms op de 6610 anders was. Nu denk ik dat ik gebeld wordt, en dat is altijd een mindere sensatie dan een sms.

Nu dus even, om te testen, compleet stil gezet. Mijn telefoon trilde nu iedereen die me vanavond heeft gebeld, twee mensen en ik heb mezelf verscheidene malen met drie verschillende telefoons gebeld om te testen...:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8888

Als de reactie's hier zo hoor, kan ik beter niet upgraden van mijn 6230 naar een 6230i :P Maar met de nieuwste firmware zijn geen problemen?

Ik had hem besteld via gsmtrack.nl (2 jaar geleden) en hiervan kreeg ik een brief, wel handig wat ik kan nu op de site zelfs een kado bij me contractverlenging doen.. XBOX-360 ofzo :)

[ Voor 66% gewijzigd door Anoniem: 8888 op 11-01-2006 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shakeeb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-05 13:57
Heren! (en dames)

Ik sta op het punt om een 6230i aan te schaffen. Dit wil ik doen bij T-Mobile via de webshop. Een ding houdt me tegen; krijg ik nou van T-Mobile van die irritante firmware waar de achtergrond niet van te verwijderen en met een aangepast T-Mobile tabblad? Dit had ik namelijk met mijn Sony-Erricsson T610 ook en dat beviel me niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
Shakeeb schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 20:26:
Heren! (en dames)

Ik sta op het punt om een 6230i aan te schaffen. Dit wil ik doen bij T-Mobile via de webshop. Een ding houdt me tegen; krijg ik nou van T-Mobile van die irritante firmware waar de achtergrond niet van te verwijderen en met een aangepast T-Mobile tabblad? Dit had ik namelijk met mijn Sony-Erricsson T610 ook en dat beviel me niet echt.
Achtergrond is wel te verwijderen enzo. Enige verschil is een logotje op de achterkant van je toestel, tabblad weet ik niet zeker, dacht eigenlijk van niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Libertarian
  • Niet online
Sinds een week ben ik in het bezit van een Nokia 6230i en hij bevalt wel:) Hij is alleen stukken trager dan mijn oude Nokia 6230 en met de software versie 3.50 heb ik een probleem. Ik hoor mijn beltonen en sms-tonen heel zacht waardoor ik weleens gesprekken mis. Ik las al iets dat dit mogelijk is met de nieuwe software versie, maar hebben meer mensen dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Libertarian
  • Niet online
Heren! (en dames)

Je kunt hem wel strippen alleen in het grid menu staat een T-mobile GPRS ding, en als je hem aan en uitzet heb je ook een T-mobile logo, maar alles wat je op het eerste gezicht ziet, kun je veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleflubbie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-05 19:10
Klopt, dit is een bekende bug / feature van dit toestel.
Waarschijnlijk gebruik je voice-dialing?
BRAiN schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 00:24:
Sinds een week ben ik in het bezit van een Nokia 6230i en hij bevalt wel:) Hij is alleen stukken trager dan mijn oude Nokia 6230 en met de software versie 3.50 heb ik een probleem. Ik hoor mijn beltonen en sms-tonen heel zacht waardoor ik weleens gesprekken mis. Ik las al iets dat dit mogelijk is met de nieuwe software versie, maar hebben meer mensen dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Heren! (en dames)

Opstart logo en T-Zones button is niet te verwijderen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutertje
Ik heb deze telefoon sinds vandaag, is er een mogelijkheid om te zien hoeveel dataverkeer je hebt
gegenereert? (T-Mobile)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wunk
  • Laatst online: 19-05 14:01
Ik had ook al een topicje geopend, maar hier past 't wellicht beter

http://www.fonejunkie.com...k134-converter-p-652.html

Weet iemand of deze of een soortgelijke oplossing ergens in Nederland te koop is ?
Ik heb een nokia 3510i en wil een 6230i met 't nieuwe pop-port type hebben, alleen zit ik niet echt te wachten op honderdnogwat euro extra voor een nieuwe carkit..

Ik kan voor dit product alleen maar engelse winkels vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woest85
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

Heren! (en dames)

die krijg je ja, maar daar ben ik sinds mijn software upgrade naar 3.62 vorige week mooi van af :P

//edit

@ woutertje, je kunt bij gespreks info ook een gprs data meter vinden

[ Voor 7% gewijzigd door woest85 op 14-01-2006 15:56 ]

[Signature]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutertje
Wow, ik heb al dik 700 KB gebruikt. Toch maar wat minder gaan msn'en :P
Vooral als je geen databundel hebt :P

[ Voor 25% gewijzigd door woutertje op 14-01-2006 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

woutertje schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 17:54:
Wow, ik heb al dik 700 KB gebruikt. Toch maar wat minder gaan msn'en :P
Vooral als je geen databundel hebt :P
Hoe msn jij op je 6230i dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-06 21:39

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

kieltju schreef op woensdag 28 december 2005 @ 19:02:

Exact dezelfde problemen hier, al is het iets meer dan 2 maanden (maand of [norml]8)[/] voordat ze opdoemden.

Heeft iemand ervaring met alternatieve connectoren zoals:
Afbeeldingslocatie: http://www.belservice.com/image.php?productid=23587Afbeeldingslocatie: http://discountoffice.nl/pimages/LGT980265.jpg

Is hier radio mee te ontvangen? Slijten ze net zo hard? Zijn ze er ook met 3,5mm aansluitingen?

Edit:
Zelf weer deze gevonden:
Afbeeldingslocatie: http://www.expansys.nl/i/l/l123913.jpg

Iemand die al (enige tijd) in gebruik?

[ Voor 26% gewijzigd door CyberSnooP op 14-01-2006 22:22 ]

|_____vakje______|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutertje
Met eMsn, http://www.getjar.com/products/603/eMSN
ik denk trouwens dat die 700 KB eerder door opera mini is gegenereert :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woest85
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

//edit

never mind 8)7 :X

//edit2

cybersnoop, die adapter van nokia zelf via ebay voor 10 euro ;)

http://cgi.ebay.nl/AD-15-...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

[ Voor 171% gewijzigd door woest85 op 15-01-2006 01:08 ]

[Signature]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
woutertje schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 23:46:
[...]

Met eMsn, http://www.getjar.com/products/603/eMSN
ik denk trouwens dat die 700 KB eerder door opera mini is gegenereert :P
Ikkrijg steeds connection write errors direct nadat ik probeer in te loggen bij zowel de normale als de lite versie. Niet echt een succes-programmaatje dus, ook als ik de reacties op die downloadpagina's lees (velen die exact het zelfde probleem hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutertje
hmm, vreemd, bij mij werkte het direct. Welke provider heb je dan?

Ik heb trouwens firmware 3.62

[ Voor 20% gewijzigd door woutertje op 15-01-2006 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
FW 3.40, Vodafone PrePaid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JeroenM_tbs schreef op zondag 15 januari 2006 @ 01:05:
[...]

Ikkrijg steeds connection write errors direct nadat ik probeer in te loggen bij zowel de normale als de lite versie. Niet echt een succes-programmaatje dus, ook als ik de reacties op die downloadpagina's lees (velen die exact het zelfde probleem hebben).
Hier bij mij het zelfde :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutertje
Weet iemand hier hoe ik gebruik kan maken van GRPS met T-Mobile Internet inplaats van T-Zones GPRS (das namelijk maar 23 cent voor 100 KB in plaats van 15 cent voor 10 KB).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch
  • Laatst online: 16:33

MrScratch

I am rubber, you are glue

Wat is nu de manier om bluetooth het snelste te kunnen wisselen, dus met de minste aantal knopjes? Ik heb nu het bluetooth menu onder de rechter snelkeus knop zitten en dan gaat het redelijk, maar ik zou toch willen dat het sneller kon.

Wat ik eigenlijk zou willen is dat je het per profiel kon instellen. In mijn carkit profiel moet het altijd aanstaan en anders gewoon uit.

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
CyberSnooP schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 22:11:
[...]

Exact dezelfde problemen hier, al is het iets meer dan 2 maanden (maand of [norml]8)[/] voordat ze opdoemden.

Heeft iemand ervaring met alternatieve connectoren zoals:
[afbeelding][afbeelding]

Is hier radio mee te ontvangen? Slijten ze net zo hard? Zijn ze er ook met 3,5mm aansluitingen?

Edit:
Zelf weer deze gevonden:
[afbeelding]

Iemand die al (enige tijd) in gebruik?
Ik heb die laatste. (icm een sennheiser PX100 of de HD497)
Nu een aantal maal gebruikt en het bevalt goed. Ik kan het alleen niet vergelijken met andere connectoren. Maar tot nu toe in ieder geval tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woest85
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

woutertje schreef op zondag 15 januari 2006 @ 13:32:
Weet iemand hier hoe ik gebruik kan maken van GRPS met T-Mobile Internet inplaats van T-Zones GPRS (das namelijk maar 23 cent voor 100 KB in plaats van 15 cent voor 10 KB).
instellingen opzoeken @ t-mobile site en dan instellen? :P

[Signature]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Tevens zit er in bijna elke nieuwe Nokia een MSN client geïntergreerd. Maar bijna niemand gebruikt dat.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ginz schreef op zondag 15 januari 2006 @ 17:50:
[...]

Tevens zit er in bijna elke nieuwe Nokia een MSN client geïntergreerd. Maar bijna niemand gebruikt dat.
Waar zit die dan? Ik heb een 1 maand oude 6230i ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

'Mijn aanwezigheid'

Onderdeel van Wireless Village

Kijk bijvoorbeeld eens op www.yamigo.com

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:14
Mijn vraag is of het nog nut heeft nu een 6230i aan te schaffen? Dit omdat de mobiel toch al wel redelijk verouderd is.

Ik snap dat dit voor ieder persoon verschillend is maar ik ga uit van een 2-jarig Hi abbo van 20,-. Dan krijg je de mobiel gratis. Ik kan ook voor een 1-jarig Hi abbo van 20,- gaan. Maar dan moet je dus ong. 150,- bijbetalen. Klopt het dat als je na 1 jaar je abbo bij Hi verlengt je dan hoge korting krijgt? Want dan moet ik uitrekenen of die korting na 1 jaar hoger is dan de kosten die je extra betaald (die 150,- dus) in vergelijking met 2 jaar vastzitten aan 20,- per maand.

En, als vraag 2, is er eventueel een alternatief voor de 6230i, want ik wil wel graag een Nokia! :) Het kleurenscherm en de camera (vooral kleurenscherm) lopen alweer redelijk achter op de nieuwste ontwikkelingen. Dan heb ik het over ~226K kleurenscherm in plaats van 65K en de 2.0 mp camera in plaats van de 1.3. Dit laatste is natuurlijk niet zo'n super groot verschil en de camera is voor mij ook niet echt van het grootste belang.

Waar het mij dus omgaat is dat de telefoon alles kan wat ik ermee wil: Bellen, Smsen, bluetooth, (infrarood), mp3, radio, foto's, filmpjes (zo snel uit m'n hoofd wat ik ermee wil ;) ). Als ik nog iets vergeten ben te vermelden wat van essentieel belang is hoor ik het wel. ;)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutertje
Ik zou het doen, ik heb hem ook net met een 2 jarig abbo.
Bij t-mobile hoef je maar 10 euri per maand te betalen.

Ik heb dat mijn aanwezigheid nou aan de praat maar MSN werkt niet :(

[ Voor 24% gewijzigd door woutertje op 15-01-2006 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijntjethf
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-06 14:09
Hier hetzelfde, hij maakt netjes verbinding met de server.. maar contacten vinden? ho maar..

Trouwens, hij valt me nu spontaan uit in dat chatding :/
Zal vast een bugje in de firmware zijn dan.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
woutertje schreef op zondag 15 januari 2006 @ 22:02:
Ik zou het doen, ik heb hem ook net met een 2 jarig abbo.
Bij t-mobile hoef je maar 10 euri per maand te betalen.

Ik heb dat mijn aanwezigheid nou aan de praat maar MSN werkt niet :(
Dat is zonder smsjes. ;) Ik wil graag sms erbij in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LuPo schreef op zondag 15 januari 2006 @ 23:03:
[...]

Dat is zonder smsjes. ;) Ik wil graag sms erbij in...
Dat is echt schandalig bij t-mobile, de sms kosten echt belachelijk hoog in vergelijking met andere providers.

Maargoed, ze moeten ergens aan verdienen.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 43366 op 16-01-2006 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
LuPo schreef op zondag 15 januari 2006 @ 21:32:
Mijn vraag is of het nog nut heeft nu een 6230i aan te schaffen? Dit omdat de mobiel toch al wel redelijk verouderd is.

Ik snap dat dit voor ieder persoon verschillend is maar ik ga uit van een 2-jarig Hi abbo van 20,-. Dan krijg je de mobiel gratis. Ik kan ook voor een 1-jarig Hi abbo van 20,- gaan. Maar dan moet je dus ong. 150,- bijbetalen. Klopt het dat als je na 1 jaar je abbo bij Hi verlengt je dan hoge korting krijgt? Want dan moet ik uitrekenen of die korting na 1 jaar hoger is dan de kosten die je extra betaald (die 150,- dus) in vergelijking met 2 jaar vastzitten aan 20,- per maand.

En, als vraag 2, is er eventueel een alternatief voor de 6230i, want ik wil wel graag een Nokia! :) Het kleurenscherm en de camera (vooral kleurenscherm) lopen alweer redelijk achter op de nieuwste ontwikkelingen. Dan heb ik het over ~226K kleurenscherm in plaats van 65K en de 2.0 mp camera in plaats van de 1.3. Dit laatste is natuurlijk niet zo'n super groot verschil en de camera is voor mij ook niet echt van het grootste belang.

Waar het mij dus omgaat is dat de telefoon alles kan wat ik ermee wil: Bellen, Smsen, bluetooth, (infrarood), mp3, radio, foto's, filmpjes (zo snel uit m'n hoofd wat ik ermee wil ;) ). Als ik nog iets vergeten ben te vermelden wat van essentieel belang is hoor ik het wel. ;)
Iemand die iets weet? Want ik wil hem graag binnekort gaan kopen vandaar de haast! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutertje
tijntjethf schreef op zondag 15 januari 2006 @ 22:14:
Hier hetzelfde, hij maakt netjes verbinding met de server.. maar contacten vinden? ho maar..

Trouwens, hij valt me nu spontaan uit in dat chatding :/
Zal vast een bugje in de firmware zijn dan.. :X
Contacten vinden doet ie bij mij wel, je moet bij berichten->Chatberichten doen he?
niet alleen bij Mijn aanwezigheid.
bij Chatberichten kan je ook je contact lijst downloaden.

Edit: www.smartvas.com werkt beter, kan je niet op icq enzo maar wel op msn.
Werkt prima bij mij. Let wel op, het datagebruik is bij deze wel hoger. (Polling interval 15 sec)

[ Voor 17% gewijzigd door woutertje op 16-01-2006 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
LuPo schreef op maandag 16 januari 2006 @ 15:33:
[...]

Iemand die iets weet? Want ik wil hem graag binnekort gaan kopen vandaar de haast! ;)
Nee niet in dit formaat helaas de N70 heeft wel alles wat je wilt (weet niet van 256K) maar de 6230i is HET zakelijk toestel. Wil je alles dan neem je een K750i die heeft echt alles wat je wilt en BT 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XtremeNova
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-06 15:11

XtremeNova

Alfa 145 Qv

Heb nu ook al een tijdje de 6230i. Vastlopers met m'n oude versie (3.23) heb ik haast nooit. Laatst wel een keer problemen gehad om te sync'en met m'n PC. Alle adresgegevens verdwenen, terwijl ik toch echt sync Phone -> PC had ingesteld. Gelukkig nog een backup voorhanden om alles terug te zetten.

Maar daar gaat het hele forum hier al over. Ik wilde alleen even mijn oplossing over het stof achter het schermpje kwijt:

Door het rubbertje achter het voorkapje in te smeren met siliconen-vet (niet de spuitbusversie, maar de dikkere olie variant), kapje terugzetten en daarna niet meer open maken heeft het stof zich nu al enkele maanden niet meer laten zien.

Kijk echter wel uit wat je doet, verkeerd vet en te veel vet kan je telefoon mollen...!!

[ Voor 9% gewijzigd door XtremeNova op 17-01-2006 13:50 ]

I like it red, with 150 bhp..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijntjethf
woutertje schreef op maandag 16 januari 2006 @ 15:49:
[...]

Contacten vinden doet ie bij mij wel, je moet bij berichten->Chatberichten doen he?
niet alleen bij Mijn aanwezigheid.
bij Chatberichten kan je ook je contact lijst downloaden.

Edit: www.smartvas.com werkt beter, kan je niet op icq enzo maar wel op msn.
Werkt prima bij mij. Let wel op, het datagebruik is bij deze wel hoger. (Polling interval 15 sec)
Daar zat ik ook.. maar zodra ik dus die lijst met contacterpersonen laat downloaden, valt de complete telefoon uit.. gaat weer aan, en komt weer op het normale scherm met achtergrond zeg maar, en de gprs verbinding is pleite.. :/ hopen dat het in nieuwere firmware beter is, ik heb hier nog 3.30..

[edit]
Die smartvas.com laat de telefoon bij het aanmelden trouwens al uitvallen..

[ Voor 6% gewijzigd door tijntjethf op 17-01-2006 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutertje
dat ligt denk ik dan aan je firmware, ik heb 3.63 en heb nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijntjethf
Mja.. was toch al van plan een keer te updaten, maar het is hier nog wel een eindje vandaan, en die kerel die dat daar doet, is er maar een aantal dagen per week..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:55
Ik heb sinds een paar dagen een Nokia 6230i en heb een probleem met de instelling van het belvolume. Ik heb het profiel "Normaal" standaard ingesteld en een beltoon gekozen, maar als iemand mij belt is de beltoon in het begin heel zacht. Daarna gaat weliswaar het volume in stapjes omhoog maar dat is niet de bedoeling.
Het gevolg is namelijk dat de gesprekken in de voicemail komen als ik het niet tijdig hoor.

Ik heb het volume op "4" staan wat in principe voldoende zou moeten zijn.
Verder staat het profiel op "Bellen", dus niet "Oplopend".
Uiteraard heb ik het ook omgeschakeld om te zien of dit verschil maakt, maar helaas. Niet dus.
Oplopend en "1 x bellen" lijkt niet uit te maken. Hij begint altijd heel zacht te bellen.

Wie weet hoe je dit goed kunt instellen?
Ik wil dus graag dat het bellen direct begint met het ingestelde volume 4 (of 5).
Het zal wel iets simpels zijn maar ik kan het niet vinden ook niet op dit forum.

De firmware is wel vrij recent to te zien maar dat kan haast ook niet anders bij een nieuw toestel. Het is versie V.03.62. nov. 2005.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
"Beee" is bij mij met FW 3.40 voldoende hard en duidelijk te horen. Je moet natuurlijk ook geen beltoon kiezen met nogal lage tonen en het vervolgens in een dikke tas of broekzak laten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijntjethf
Dat probleem hadden meerdere mensen last van, op een van de eerste pagina's van dit topic dacht ik nog wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijntjethf
Hebben alle nokia servicepoint trouwens de meest recente firmware?
Ik moet hier naar een een of ander autobedrijf, auto teunis.

En nog een vraagje, dat flashen duurt neem ik aan maar een paar minuten, en je hoeft je foon niet achter te laten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
JeroenM_tbs schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 18:31:
"Beee" is bij mij met FW 3.40 voldoende hard en duidelijk te horen. Je moet natuurlijk ook geen beltoon kiezen met nogal lage tonen en het vervolgens in een dikke tas of broekzak laten zitten.
De toon of het muziekje wat je kiest maakt bij mij weinig verschil. Het is wel zo dat sommige tonen beter hoorbaar zijn dan anderen maar dat is normaal.
Mijn probleem is dat de beltoon niet afgespeeld wordt met het volume waarmee deze is ingesteld. Hij begint gewoon erg zacht en gaat een paar seconden later iets harder en dan weer harder. Het is dus niet het volume wat over het algemeen te laag is. Het lijkt op een oplopend volume wat niet de bedoeling is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrijver
  • Laatst online: 18-06 15:06
Als je de beltoon op volume 5 insteld begint deze met eerst 5 seconden zacht en daarna harder.

Dit heeft nokia ingebouwd om gehoorbeschadiging te voorkomen. Het kan volgens hun voorkomen dat het toestel nog tegen het oor zit en deze weer afgaat.

[ Voor 22% gewijzigd door Schrijver op 19-01-2006 07:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
schrijver schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 07:16:
Als je de beltoon op volume 5 insteld begint deze met eerst 5 seconden zacht en daarna harder.

Dit heeft nokia ingebouwd om gehoorbeschadiging te voorkomen. Het kan volgens hun voorkomen dat het toestel nog tegen het oor zit en deze weer afgaat.
Daar kan ik me iets bij voorstellen, maar als ik het volume instel op "3" of "4" begint de toon ook heel zacht en gaat een paar seconden later pas harder.
Het lijkt er nog steeds op dat "bellen" gewoon uitvoerd wordt als "oplopend". Heel vreemd.

Ik hoop toch dat hiervoor een oplossing is en dat iemand kan bevestigen of dit zo hoort te werken. Het kan zijn dat het gewoon aan mijn toestel of instellingen ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11085

Nu heb ik iets : Sinds een paar weken schakelt m'n 6230i zich op een gegeven moment 's nachts vanzelf uit. Ik denk dat het komt omdat ie dan een hele tijd niet gebruikt wordt. Eerst dacht ik dat 't een standby-functie was maar ik moet 'm echt via de knop bovenop het toestel weer inschakelen. Hoe kan dit nu weer? De batterij is nog goed, want als ik 'm nadat ie uitgeschakeld is weer aanzet kan ik er weer een dag tegenaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry
  • Laatst online: 13-06 17:17

MrDry

Desperados!

Ik heb 2 zaken waar ik tegen aanloop met mn 6230i icm met de nokia CK-7W BT carkit.

1. als de toetsenblokering aanstaat wordt de telefoon soms niet "aangemeld" bij de carkit.
2. soms gaat de telefoon niet over als ie aangemeld is bij de carkit. De radio gaat wel op 'mute' dus ik merk wel dat er telefoon is (of de radio moet uit staan natuurlijk).

Ik heb firmware versie 3.40. Iemand die met een hogere versie probleemloos kan carkitten?

Quod licet lovi, non licet bovi

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste