Het Grote World of Warcraft Topic - Deel 53 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 6.456 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• volder
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-05 16:40
HTT-Thalan schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 15:56:

Telia is dus blijkbaar al sinds jaar en dag hun hosting partner. Ik vind dat je dan toch onderhand wel mag verwachten dat problemen zoals deze iets vlotter opgelost worden dan dat nu het geval is.
En wat als het probleem niet bij Telia of Blizzard ligt... Zoals al meerdere mensen hier aangegeven hebben..
Je praat een hoop, je vertelt alleen zo weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-05 09:46
Anoniem: 6104 schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 16:02:
[...]

Daar heeft dan iedereen last van, want als je niet in je eigen mening zou geloven, dan is het je mening niet ;)
nah sorry voor mij ook laat, nieuwe omschrijving. Niet openstaan voor keiharde bewijzen en dus het ontkennen van feiten, en dientengevolge niet je mening daarover bijstellen (= blind geloof)

edit: weer een offtopic vraagje, zijn er nog meer mensen die voor op het werk (correctie, stage) internetten de lay out van GoT hebben aangepast zodat het wat serieuzer lijkt en zodat het wat meer lijkt alsof je druk bezig bent? Of ben ik nou echt zo erg?

btw. waarom is het niet mogelijk om smileys uit te schakelen? :(

[ Voor 28% gewijzigd door DarkShadow op 28-10-2005 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
DarkShadow schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 16:07:
[...]
Smilies zijn afbeeldingen; gewoon de afbeeldingen afkomstig van gathering.tweakers.net blokkeren. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130064

Exitium schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 15:50:
[...]

Handiger is om in je Windows-instellingen gewoon het Nederlandse toetsenbord te verwijderen en alleen VS (int) te laten staan. Dan kan 'ie niet meer switchen. :P
thnx! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Miles Teg schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 16:12:
[...]

Smilies zijn afbeeldingen; gewoon de afbeeldingen afkomstig van gathering.tweakers.net blokkeren. :P
is dat een optie in internet explorer? Hmm ga het toch eens proberen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
DarkShadow schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 16:07:
[...]

nah sorry voor mij ook laat, nieuwe omschrijving. Niet openstaan voor keiharde bewijzen en dus het ontkennen van feiten, en dientengevolge niet je mening daarover bijstellen (= blind geloof)

edit: weer een offtopic vraagje, zijn er nog meer mensen die voor op het werk (correctie, stage) internetten de lay out van GoT hebben aangepast zodat het wat serieuzer lijkt en zodat het wat meer lijkt alsof je druk bezig bent? Of ben ik nou echt zo erg?

idee van de week: undercover mode voor got zodat ik ongestoord me werktijd op got kan doorbrengen. Met random intressant uitziende popups en random vakjes waar je dingen kan invullen en er wat uitkomt rollen. En service waarbij je op reply drukt en je een mailtje krijgt zodat je je bericht undercover in een mailtje typed en mailed. En rss feed updates van post en een invoice service waarmee ik geld van me baas undercover kan overmaken op me eigen rekening

[ Voor 5% gewijzigd door evilpin0 op 28-10-2005 16:17 ]

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:29

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

volder schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 16:06:
[...]

En wat als het probleem niet bij Telia of Blizzard ligt... Zoals al meerdere mensen hier aangegeven hebben..
Je praat een hoop, je vertelt alleen zo weinig.
Nou, aangezien Telia Blizzard's directe hosting partner is, ga ik er vanuit dat het als volgt gaat:

Klant -> ISP -> Internet -> Telia -> Blizzard.

Bij het blizzard gedeelte in deze ketting bevind zich dus het serverpark, en dus ook onze server. Waarschijnlijk ligt dit vol met gigabitverbindingen en dure apparatuur, allemaal in beheer van 1 van deze 2 partijen.

Nu, het gedeelte tot aan Telia kunnen wij "zien". We tracen overal een goede verbinding, maar bij Telia begint de Latency sterk op te lopen. Mijn vermoeden is dus dat het óf bij Telia óf bij Blizzard ligt.

Daarom vind ik het ook op zijn minst opmerkelijk te noemen, dat Blizzard in het kader van "we lossen het samen op", aan de klanten (wij dus) vroeg om traceroutes te doen. Die traces worden immers afgebroken (of moedwillig geblokkeerd) op het moment dat je Telia bereikt, terwijl dat nu juist het interessante gedeelte is, het gedeelte van ons naar Telia is immers in orde en levert geen latency's op.

[ Voor 21% gewijzigd door HTT-Thalan op 28-10-2005 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
oh wat zou dat geweldig zijn, in welke box kunnen we dit idee dumpen, open een poll ergens... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-04 16:12
DarkShadow schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 16:00:
cognitieve dissonantie, dat is niet het negeren van een persoon, maar het blind geloven van je eigen mening.
In de brede zin van het het woord betekend het gewoon dat twee cognities niet overeen komen. Als iemand gepost heeft, en ik lees dat, maar het registreert niet in mijn hersenen is dat ook cognitieve dissonantie.

In de psycholgie (en specifiek de Cognitieve Dissonantie Theorie) gaat het erom dat personen proberen de dissonerende cognities in balans te houden. Meestal door een van de cognities af te zwakken, maar het kan zo 'extreem' worden dat ze iets gewoon niet meer waarnemen.
HTT-Thalan schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 16:17:
Klant -> ISP -> Internet -> Telia -> Blizzard.

Bij het blizzard gedeelte in deze ketting bevind zich dus het serverpark, en dus ook onze server.
Daar heb je het probleem al. Het is A) geen ketting, het is een NETWERK, en B) wat denk je dat "het internet is"? Een verzameling glas wat simpelweg alle ISPs met mekaar verbindt?

Telia heeft geen enkele verbinding met "het internet". Telia heeft een zut verbindingen met andere ISPs/exchanges. Peering noem je zo iets. Als een el-cheepo ISP geen goeie peering overeenkomsten heeft, heb je een kloteconnectie.

[ Voor 36% gewijzigd door Hydra op 28-10-2005 16:28 ]

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Uiteraard is deze theory ook toepasbaar in World of Warcraft, de horde wil gewoon niet de feiten onder ogen zien, er is sowieso al nauwelijks sprake van communicatie :'(

(om het ontopic te houden ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139886

HTT-Thalan schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 16:17:
[...]

Nu, het gedeelte tot aan Telia kunnen wij "zien". We tracen overal een goede verbinding, maar bij Telia begint de Latency sterk op te lopen. Mijn vermoeden is dus dat het óf bij Telia óf bij Blizzard ligt.
_/-\o_

Nu snap ik waarom mensen zo op jou reageren.

Nog één keertje dan.

1. Het probleem zit niet op het interne stuk van telia want niet iedereen heeft lag terwijl iedereen daar doorheen moet. Dat deel kan je nog een beetje volgen?

2. het probleem zit hem erin dat sommigen een slechte connectie hebben tot de WoW borderswitch. Omdat we niet allemaal dezelfde carrier hebben (mijn provider heeft weer andere afspraken dan de jouwe) is het plausibel dat er verschillen zitten tussen hoe de carriers met elkaar babbelen. Mijne heeft duidelijk een hele nette route tot de WoW border switch..de jouwe niet. Dit deel kan je ook nog volgen?

3. Er zit dus ergens tussen jouw provider en telia iets fout. Dit zit hoogstwaarschijnlijk op het punt waar de carriers met elkaar connecten. Een indicator is de duur van het probleem. Een intern probleem bij een carrier is meestal snel opgelost (ook al omdat de carrier dan alleen zichzelf de schuld kan geven). Als een probleem tussen carriers zit is het vaak een geval van contract onenighied of elkaar de zwarte piet toeschuiven. Dit kost tijd :'( Dit deel van de redenering is ook nog wel te volgen.

4. gezien het feit dat je een paar keer van carrier springt onderweg naar de WoW borderswitch is het mogelijk dat de peering fout overal onderweg zit. Het lijkt vlakbij Telia te zitten gezien de snelle initiele hops, maar dit is niet helemaal het hele verhaal. maar mijn gok is dat jouw provider een carrier kiest die mot heeft met telia... en of die fout bij telia zit of die andere carrier is natuurlijk de one million dollar question. Dit is ook nog wel te bevatten.

5. Nu kijken we naar Blizzard, Klant van telia. Zij kunnen bij telia aangeven dat er snel een oplossing moet komen... helaas zijn de carrier contacten niet alleen WoW gerelateerd en is er een kans dat Telia zegt: "het is hun probleem... niet het onze"... for all we know kan dit ook nog waar zijn. blizzard moet (en dat doen ze gerust wel) druk blijven uitoefenen op telia om tot een oplossing te komen, maar Blizzard zal heus niet tussen die carrier besprekingen zitten... (net zo min als ons bedrijf) - En het bedrijfsleven kennende zit er vanuit de carriers ook de nodige "working as intended" misinformation tussen... leer mij de wereld kennen.

En dit is waarom ik wel wat begrip heb voor de positie van Blizzard... it aint that fokking simple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-05 20:29
Nog even 1 ding: iedereen denkt dat het aan telia ligt omdat rond hop 14 van een trace route hij niet meer verder gaat, echter Telia heeft de ICMP (sp?) op haar netwerk uitstaan, daarom stoppen trace routes daar altijd :p

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Afbeeldingslocatie: http://img13.imagevenue.com/loc292/th_c56_conn.JPG

Hier, dit is zoals ik het voor ogen zag. Ik weet dat het niet 1 op 1 op 1 is, en dus een groot netwerk, waar jouw connectie zijn weg moet zien te vinden over diverse "kruispunten".

Als ik een trace/ping doe, en mijn verbinding tot aan Telia toe, is perfect, terwijl ik toch een gebruiker ben die extreme latency problemen heeft, dan kan het toch alleen maar buiten het gedeelte liggen dat ik daadwerkelijk zelf kan pingen en dus kan zien :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
M1lamb3r schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 16:35:
Nog even 1 ding: iedereen denkt dat het aan telia ligt omdat rond hop 14 van een trace route hij niet meer verder gaat, echter Telia heeft de ICMP (sp?) op haar netwerk uitstaan, daarom stoppen trace routes daar altijd :p
Traceroutes maken soms gewoon gebruik van UDP. ICMP staat nooit uit, ze geven hoogstens geen antwoord op echo requests ;) maar inderdaad. Dat een host geen antwoord geeft zegt helemaal niks, dat is normaal in dergelijke netwerken.
HTT-Thalan schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 16:41:
Als ik een trace/ping doe, en mijn verbinding tot aan Telia toe, is perfect, terwijl ik toch een gebruiker ben die extreme latency problemen heeft, dan kan het toch alleen maar buiten het gedeelte liggen dat ik daadwerkelijk zelf kan pingen en dus kan zien :?
Nee. Een 'ping' is compleet wat anders dan een daadwerkelijke TCP/IP verbinding.

[ Voor 29% gewijzigd door Hydra op 28-10-2005 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
wat ^^ zegt dus :p

@ below ja ben een beetje Netwerk n00b :p en had zoiets gelezen @ WoW forum ;)

[ Voor 70% gewijzigd door Puc van S. op 28-10-2005 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Ik vond de notie dat ICMP 'uitstaat' wel grappig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Hydra schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 16:45:
[...]

Traceroutes maken soms gewoon gebruik van UDP. ICMP staat nooit uit, ze geven hoogstens geen antwoord op echo requests ;) maar inderdaad. Dat een host geen antwoord geeft zegt helemaal niks, dat is normaal in dergelijke netwerken.

[...]

Nee. Een 'ping' is compleet wat anders dan een daadwerkelijke TCP/IP verbinding.
Als ik een ping doe van mij naar Telia die een gemiddelde van 30ms aangeeft, dan is dat toch gewoon 30ms? Ook al is het een groot netwerk, er zal altijd een chain ontstaan van peering points, een lange lijn met knooppunten van mij tot aan de server zelf, waar ik op speel. En ergens in die lijn met knooppunten stopt de trace, ik kan niet voorbij dat knooppunt kijken. Als mijn ping totaan knooppunt "X" goed is, dan is de oorzaak van de hoge latency logischerwijs dus aan de andere kan van dat knooppunt aanwezig. Ik zie niet in hoe dat nou niet zo kan zijn.

Als mijn ping dit doet:

1-13-14-16-18-43-25-14-2034-34-21-11

Dan weet ik dat bij de "2034" een slecht knooppunt zit. Ergo, daar zit een oorzaak van mijn lag problemen.

Als ik echter zie: 1-13-23-11-14-53-23-11-*blanco*, en ik heb tóch lag, dan moet dat punt waarop ik overduidelijk een "2034" oid mag verwachten, dus áchter het "blanco" punt.

[ Voor 17% gewijzigd door HTT-Thalan op 28-10-2005 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HTT-Thalan schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 16:41:
[afbeelding]

Hier, dit is zoals ik het voor ogen zag. Ik weet dat het niet 1 op 1 op 1 is, en dus een groot netwerk, waar jouw connectie zijn weg moet zien te vinden over diverse "kruispunten".

Kijk en dan krijg ik weer wat waardering voor je ;)

Dat is een heel behoorlijk plaatje. Probleem is alleen dat

1. Ping niet alles zegt (hoewel het idd indicatief is)
2. Als we ervan uitgaan dat de fout zit tussen carrier X en Telia (niet onwaarschijnlijk imho)... en daar zit hem nu net de kneep. Wat is het probleem? Is het technisch of is het contractueel? Is Telia boos of Carrier X? Etc. Etc.

gezien de duur van het probleem (en de geruchten) ben ik bang dat het iets contractueel is... en dat is op zich lullig... aan de ene kant kan het dan on the fly worden opengezet, aan de andere kant kan zoiets wel even doorslepen. En nog lulliger... ik ben bang dat Blizzard weinig inbreng heeft in carrier contracten (zou me iig echt hogelijk verbazen!)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 139886 op 28-10-2005 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Anoniem: 139886 schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 16:54:
[...]

Kijk en dan krijg ik weer wat waardering voor je ;)

Dat is een heel behoorlijk plaatje. Probleem is alleen dat

1. Ping niet alles zegt (hoewel het idd indicatief is)
2. Als we ervan uitgaan dat de fout zit tussen carrier X en Telia (niet onwaarschijnlijk imho)... en daar zit hem nu net de kneep. Wat is het probleem? Is het technisch of is het contractueel? Is Telia boos of Carrier X? Etc. Etc.

gezien de duur van het probleem (en de geruchten) ben ik bang dat het iets contractueel is... en dat is op zich lullig... aan de ene kant kan het dan on the fly worden opengezet, aan de andere kant kan zoiets wel even doorslepen. En nog lulliger... ik ben bang dat Blizzard weinig inbreng heeft in carrier contracten (zou me iig echt hogelijk verbazen!)
Ok, tot zover volg ik je. Het is inderdaad mogelijk dat de knik vóór Telia plaatsvind, zoals dan bv in het volgende voorbeeld.

Afbeeldingslocatie: http://img121.imagevenue.com/loc70/th_5df_conn.JPG

Als ik dan echter een ping zou doen, dan zou ik die knik toch moeten zien? Dan zou mijn trace bijvoorbeeld

1-12-42-43-22-12-12-32-*lag*-34-21-Telia

doen.

Nu doet hij echter nergens moeilijk, tot en met het punt waar ik niks meer kan pingen, bij telia dus.

Nu schijnt het mogelijk te zijn dat men de doorgiftesnelheid en dus latency van een bepaalde carrier kan verbergen voor jouw trace, zodat jij dus een trace krijgt waar op het eerste oog niks mis is, maar wel een breekpunt zit.

Ik vraag me ook af waarom Telia niet toestaat dat we door Telia's netwerk heentracen. Als ze echt veel info willen hebben, lijkt me dat juist iets heel waardevols om te weten.

[ Voor 13% gewijzigd door HTT-Thalan op 28-10-2005 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecto2002
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-03 15:32
Blizzard geeft ook de raad om contact op te nemen met je eigen ISP i.g.v. "connectivity problems" trouwens:
IMPORTANT: Since our World of Warcraft servers are protected from unsolicited traffic and attacks, all the hops after you have reached our server may give you an error message such as 'Request Timed Out' or 'Destination Host Unreachable'. Our current server names begin with various mixes of numbers and letters, and end in the following addresses:

attens.net (example: mdf1-bi8k-1-ve-114.lax1.attens.net) Dat krijg je dus nooit te zien als je via Telia gerouted wordt

All error messages you may receive after contacting our server can be safely ignored for troubleshooting purposes, and they do NOT indicate a problem with your internet connection.

If you see any error messages or asterisks in your Traceroute for the hops before you reach our World of Warcraft game servers, you may need to contact your Internet Service Provider (ISP) and provide them your Traceroute results for further assistance. Once the information has been submitted, it may take several days for the problem to be identified and resolved. Remember that Blizzard Entertainment can only ask your ISP to fix an issue; the best results come when you contact your ISP directly.
Linkje

Edit : Ik heb dit trouwens ook ooit meegemaakt in de tijd dat ik nog op Ultima Online zat. Toen hebben we met verschillende mensen onze tracerts doorgegeven aan onze gezamelijke ISP en een goeie week later was het probleem weg

[ Voor 15% gewijzigd door Ecto2002 op 28-10-2005 17:07 . Reden: Even verduidelijkt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adagio
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:27
Voor mensen die nog wat meer willen weten over de expansion, hier ( http://games.fok.nl/news.php?newsid=7195 ) staan scans uit een magazine die ik nog niet in dit topic gezien heb:
De keyfeatures van deze uitbreiding zijn de volgende:

Twee nieuwe rassen: blood elves voor de Horde en een nog niet bekend gemaakt ras voor de Alliance
Levelcap verhoogd van level 60 naar level 70
Nieuwe profession: Jewelcrafting
Nieuwe wereld: The Outland
Acht nieuwe high-level dungeons
Speciale level 70 vliegende mount
Jewelcrafting :D Wat zou nu het ras voor Alliance worden? Ik kan het me niet voorstellen dat het de joke-Pandaren worden, die hebben geen enkele plek in de lore namelijk. De Draenei zouden eigenlijk toch wel een goede optie zijn bij de opening van Outland.

Agree to disagree... | Sort that one out!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HTT-Thalan schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 17:01:
[...]

Ok, tot zover volg ik je. Het is inderdaad mogelijk dat de knik vóór Telia plaatsvind, zoals dan bv in het volgende voorbeeld.

[afbeelding]

Als ik dan echter een ping zou doen, dan zou ik die knik toch moeten zien? Dan zou mijn trace bijvoorbeeld

1-12-42-43-22-12-12-32-*lag*-34-21-Telia

doen.

Nu doet hij echter nergens moeilijk, tot en met het punt waar ik niks meer kan pingen, bij telia dus.

Nu schijnt het mogelijk te zijn dat men de doorgiftesnelheid en dus latency van een bepaalde carrier kan verbergen voor jouw trace, zodat jij dus een trace krijgt waar op het eerste oog niks mis is, maar wel een breekpunt zit.

Ik vraag me ook af waarom Telia niet toestaat dat we door Telia's netwerk heentracen. Als ze echt veel info willen hebben, lijkt me dat juist iets heel waardevols om te weten.
toon volledige bericht
1. Zoals Hydra zei: een ping is niet hetzelfde als een Complete TCP-Ip verbinding. Ik ben het wel met je eens dat ik denk dat het ergens tussen Telia en een direct verbonden carrier zit.

2. Ze laten ons tracen tot hun "border" Dit is heel normaal en zeker in dit geval heel terecht... geen onnodig verkeer+ verkeerde info rondstrooien. Vanaf de border tot de server kunnen ze zelf strak monitoren... daar hebben ze ons echt niet voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Anoniem: 139886 schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 17:07:
[...]

1. Zoals Hydra zei: een ping is niet hetzelfde als een Complete TCP-Ip verbinding. Ik ben het wel met je eens dat ik denk dat het ergens tussen Telia en een direct verbonden carrier zit.

2. Ze laten ons tracen tot hun "border" Dit is heel normaal en zeker in dit geval heel terecht... geen onnodig verkeer+ verkeerde info rondstrooien. Vanaf de border tot de server kunnen ze zelf strak monitoren... daar hebben ze ons echt niet voor nodig.
Voor mijn beleving tot nu toe, is Mijn pc - Vashj de complete en volledige TCP/IP verbinding. Als het dat niet is, wat is dan het verschil?

Hoe kan de voor mij meetbare lijn van hier tot Telia dan toch onbetrouwbaar zijn, ongeacht mijn testresultaten?

Bezig met het traceren van de route naar eu.logon.worldofwarcraft.com [80.239.178.110]
via maximaal 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.0.1
2 4 ms 3 ms 4 ms unlabelled-233-33-58-81.versatel.net [81.58.33.233]
3 11 ms 10 ms 10 ms 62.58.160.25
4 11 ms 11 ms 26 ms 62.58.63.238
5 16 ms 16 ms 12 ms pc1.cr01asd2.versatel.net [62.58.63.65]
6 13 ms 10 ms 12 ms srp2-0.dr01asd3.versatel.net [62.58.128.2]
7 12 ms 11 ms 11 ms 212.72.41.1
8 13 ms 11 ms 28 ms ge-1-3.car2.Amsterdam1.Level3.net [4.68.96.202]

9 27 ms 12 ms 11 ms Telia-Level3.Level3.net [213.244.165.250]
10 12 ms 11 ms 12 ms adm-bb1-pos1-0-0.telia.net [213.248.72.137]
11 26 ms 20 ms 19 ms ldn-bb1-pos7-0-0.telia.net [213.248.65.149]
12 25 ms 24 ms 23 ms prs-bb1-pos6-0-0.telia.net [213.248.64.9]
13 24 ms 23 ms 24 ms prs-b2-pos15-0.telia.net [213.248.65.222]
14 25 ms 24 ms 24 ms prs-tc-ks51-geth0-2.telia.net [213.248.70.70]
15 * * * Time-out bij opdracht.
16 * * * Time-out bij opdracht.
17 * * * Time-out bij opdracht.

Dit lijken mij toch nette resultaten, en ze zijn ook vrij consistent. De latency in-game varieert mee met de belasting van de server. Niet alle spelers, 14.000 man op 1 server, gaan komen natuurlijk via dezelfde carriers bij Telia binnen, die wonen overal door europa heen en komen dus van links en rechts aanzetten, toch hebben ze allemaal problemen als ze in-game zijn. Dan moet het probleem hem in ieder geval bij de "warcraft kant" van de lijn zitten, tenzij er 1 of meerdere carriers overal om Telia heen, moeilijk aan het doen zijn.

[ Voor 56% gewijzigd door HTT-Thalan op 28-10-2005 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:41
leuk, leuk, leuk... :) maareh....we vergeten waar het allemaal mee starte.....Iemand al nuttige info over de expansion?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Hooli-gan schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 17:14:
leuk, leuk, leuk... :) maareh....we vergeten waar het allemaal mee starte.....Iemand al nuttige info over de expansion?
Nuttige niet, alleen geruchten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
HTT-Thalan schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 16:52:
Als ik een ping doe van mij naar Telia die een gemiddelde van 30ms aangeeft, dan is dat toch gewoon 30ms?
Nee. 'Lag' kan ook in jouw TCP/IP stack veroorzaakt worden, doordat je pakketjes niet goed aankomen. Dankzei 't sliding window protocol kan packetloss voor flinke spikes zorgen.
Ook al is het een groot netwerk, er zal altijd een chain ontstaan van peering points, een lange lijn met knooppunten van mij tot aan de server zelf, waar ik op speel. En ergens in die lijn met knooppunten stopt de trace, ik kan niet voorbij dat knooppunt kijken. Als mijn ping totaan knooppunt "X" goed is, dan is de oorzaak van de hoge latency logischerwijs dus aan de andere kan van dat knooppunt aanwezig. Ik zie niet in hoe dat nou niet zo kan zijn.
Het is een netwerk. Als een pakketje via A>B>C gaat is er geen enkele garantie dat het volgende pakketje daar ook langs komt, of uberhaupt arriveert. Dat een knooppunt opeens een latency van 2000 ms heeft, kan ook betekenen dat hij echo requests met een hele lage prioriteit beantwoord.

Stel:
Host A 10ms:
Host B: 20ms
Host C: 2000ms
Host D: 23ms

Om host D te bereiken, moet hij sowieso door host C. En toch heeft host D een ping van 23ms, terwijl dat ook minstens 2 sec zou moeten zijn. Ra ra hoe kan dat?
Als mijn ping dit doet:

1-13-14-16-18-43-25-14-2034-34-21-11

Dan weet ik dat bij de "2034" een slecht knooppunt zit. Ergo, daar zit een oorzaak van mijn lag problemen.
Dat weet je dus niet. Aangezien die punten daarachter wel de data op tijd terugsturen welke ook via dat 'slechte' punt gaan. Volgens mij weet je niet hoe traceroute uberhaupt werkt. Elk opeenvolgende pakketje komt een stap verder, en gaat dus 2 keer alle voorliggende nodes af.
Als ik echter zie: 1-13-23-11-14-53-23-11-*blanco*, en ik heb tóch lag, dan moet dat punt waarop ik overduidelijk een "2034" oid mag verwachten, dus áchter het "blanco" punt.
Nope.
HTT-Thalan schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 17:12:
Dit lijken mij toch nette resultaten, en ze zijn ook vrij consistent. En aangezien de latency in-game mee-varieert met de belasting van de server, (en niet alle spelers, 14.000 man op 1 server, gaan komen natuurlijk via dezelfde carriers bij Telia binnen) moet het probleem hem in ieder geval bij de "warcraft kant" van de lijn zitten.
Standaard hebben ICMP-pakketjes een hogere prioriteit dan TCP pakketjes. Het kan zo maar eens zijn dat versatel op een gegeven moment met capaciteitsproblemen zit bijvoorbeeld.

[ Voor 16% gewijzigd door Hydra op 28-10-2005 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecto2002
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-03 15:32
Hooli-gan schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 17:14:
Nog 2 uurtjes, en dan is er de welkomstspeech, direct gevolgd door een demo van WoW XPack. Ben eens benieuwd hoe snel het eerste nieuws op het net verschijnt hierna :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-05 12:17

-SaveMe-

-klik-

Perox schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 13:27:
[...]

De vraag is in hoeverre Blizzard rekening moet houden met deze mensen. Het gros van de mensen is niet [die-hard,hardcore,elite,verslaafd] genoeg om telkens weer MC te raiden. Klopt dat ik er met mijn slechts level 35 char geen verstand van heb, maar ik denk niet dat het farmen (eigen woorden) van MC etc. ooit echt de bedoeling is geweest. In plaats daarvan had je ook een alt op kunnen spelen van een class die je ook leuk lijkt, dat dat WEL de bedoeling is lijkt me duidelijk.

Oftewel lang verhaal kort: De luitjes die avond aan avond bezig zijn geweest epics bij elkaar te verzamelen hebben gewoon dikke pech en hadden beter kunnen weten als ze hadden nagedacht. Tenzij ze het gewoon voor de fun deden, in that case nothing lost, maar dat denk ik toch niet als ik hier sommige reacties bespeur..
Eindelijk een beetje een 'sane' geluid. Volgens mij zijn een hoop mensen hier vergeten dat het gaat om het spelen van een spelletje. Om het hebben van 'fun'. MC runs is echt voor die hards only en als je tientallen runs (met bijbehorende tijd) er voor over hebt om stoer rond te lopen in puur paars, dan mag dat. Maar wees dan ook zo down to earth om te kunnen hebben en beseffen dat er een tijd komt dat ook jan-met-de-pet, de casual player, epics gaat krijgen. En als de hardcore people net zo veel blijven spelen als ze nu doen, dan zijn ze straks weer de enige met uber-gear uit de nieuwe "MC" en dus weer veel beter dan de jannetjes-met-pet. En dan is het cirkeltje weer rond. En dan begint het weer opnieuw!

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Ecto2002 schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 17:25:
Nog 2 uurtjes, en dan is er de welkomstspeech, direct gevolgd door een demo van WoW XPack. Ben eens benieuwd hoe snel het eerste nieuws op het net verschijnt hierna :)
Ik vraag me af hoeveel guilds zullen falen in hun pogingen om vanavond BWL te clearen omdat sommige leden stiekempjes alles over de expansion proberen te volgen :+

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22297

Direct van de link voor mensen die te lui zijn op zelf te browsen :P

Several years have passed since the Burning Legion's defeat at Mount Hyjal and the races of Azeroth have continued to rebuild their once shattered lives. With renewed strength, the heroes of the Horde and Alliance have begun to explore new lands and broken through the Dark Portal to investigate the realms beyond the known world. Will these heroes find friends or foes? What dangers and rewards lie in wait beyond the Dark Portal? And what will they do when they discover that the demons they thought vanquished have returned to renew their terrible Burning Crusade?

World of Warcraft: The Burning Crusade is the exciting new expansion to Blizzard's award-winning massively multiplayer online role-playing game. It expands the game by tremendous bounds, adding new races, lands, Battlegrounds, professions and items, and more. Here is just a partial list of what you can expect from the World of Warcraft expansion:
An increase in the level cap to 70
Two new playable races, including the magical Blood Elves
New starting zones in Quel'Thalas and beyond
The entire new continent of Outland, reachable through the
Dark Portal
Many new high-level dungeons to explore in Azeroth,
Outland, and elsewhere
New flying mounts in Outland
Many new and dangerous monsters, including epic world
bosses
Hundreds of new quests
Hundreds of new items
A new profession: Jewelcrafting
Socketed items
And much, much more..

Hm lijkt er op dat ze nog een race moeten verzinnen voor alliance.

En van de faq page:

Q: What does the title of the World of Warcraft expansion refer to?
A: "The Burning Crusade" refers to the Burning Legion's ongoing efforts to destroy life on Azeroth. To date, the Burning Legion's exploits have been documented in Warcraft III and in our War of the Ancients novel trilogy. As part of World of Warcraft: The Burning Crusade, players will now be able to travel through the Dark Portal to confront the Legion on otherworldly battlefields.

Q: What are the new races? When will you reveal all of them?
A: The first new race that we have announced for the expansion set is the Blood Elf race. No longer trusted by the Alliance, these former High Elves have joined the Horde to hunt down the demons that destroyed their homeland of Quel'Thalas. We plan to unveil details about possible additional races at a later date.

Q: Will the level cap be raised?
A: Yes, the level cap will be raised to 70 from the current maximum level of 60. In addition to the level increase, every class will gain access to additional talents and abilities or spells as they level up from level 60 to level 70.

Q: Will there be new lands to explore in the expansion?
A: The Outlands will be opened with the expansion. Players last visited the Outlands in Warcraft III: The Frozen Throne, alongside Illidan as he conquered the Pit Lord Magtheridon's domain. Players will also gain access to Quel'Thalas, the region to the northeast of the Forsaken lands, where the Blood Elves reside. Other areas that players will be able to explore in the expansion set will be revealed in the months ahead.

Q: Will there be new dungeons and battlegrounds included in the expansion?
A: We do have plans to add dungeons and battlegrounds with the expansion, though the exact number has not yet been determined. One upcoming dungeon that we're excited about is Karazhan, which is located within Medivh's tower. Because Medivh has played such a central role in Warcraft lore, we think that a lot of longtime players will be especially interested in seeing what Karazhan contains. As an example of a battleground that will be included in the expansion, we plan on making some of the battles from the past accessible through the Caverns of Time. We'll provide more details as we get closer to implementing this content.

Q: What are some of the other features of the expansion?
A: In addition to the new races, zones, dungeons, and battlegrounds, we have a number of new features planned for the Burning Crusade expansion. Some of those new features include:

* A complete new profession - Jewelcrafting
* Socketed Items
* Flying mounts

We'll reveal additional expansion features in the months ahead.

Q: Do you need to own the expansion to play with friends who have it?
A: There will be many aspects of the expansion that are available to all players. However, in order to experience certain content, such as the Outlands, or be able to play as one of the new races, players will have to purchase the expansion.

Q: Will there be a public beta test of the expansion?
A: We have not yet determined whether we will hold a public beta test for the expansion. If we decide to conduct a beta test, we will post details on the official World of Warcraft website.

Q: When will the expansion be released? How much will it cost?
A: We have not yet announced a release date for the expansion set. However, we expect to announce further details, including the release date and price, on our community website in the months ahead. Please stay tuned to www.WorldofWarcraft.com for more information.

Q: Can we download the expansion online, or must we purchase it in a store?
A: We're still looking into how the expansion will be distributed in each region and will provide more info on that at a later date.

Q: What are the system requirements?
A: The system requirements remain the same as for the original World of Warcraft game.

Windows® System 98/ME/2000/XP OS:
o 800 MHz or higher CPU
o 256 MB or more of RAM
o 32 MB 3D graphics card with hardware transform and lighting, such as GeForce 2 or better
o 4 GB or more of available hard drive space
o DirectX® 9.0c or above
o A 56k or higher modem with an Internet connection
o 4x CD-ROM drive

Mac® System OS X 10.3.5 OS or newer:
o 933 MHz or higher G4 or G5 processor
o 512 MB RAM or higher; DDR RAM recommended
o ATI or NVIDIA video hardware with 32 MB VRAM or more
o 4 GB or more of available hard drive space
o 56k or higher modem with an Internet connection
o 4x CD-ROM drive

Q: Will the expansion be released globally at the same time?
A: We will make every effort to release the expansion simultaneously worldwide. More details on this will follow at a later date.

Q: What is the ESRB rating for the expansion?
A: World of Warcraft: The Burning Crusade has not yet been rated by the ESRB. However, we expect that it will receive the same rating that the original World of Warcraft received - "Teen."

[ Voor 68% gewijzigd door Anoniem: 22297 op 28-10-2005 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Anoniem: 22297 schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 17:42:
Q: Will the level cap be raised?
A: Yes, the level cap will be raised to 70 from the current maximum level of 60. In addition to the level increase, every class will gain access to additional talents and abilities or spells as they level up from level 60 to level 70.
Bah. Stomme move. Maarja, WoW is en blijft casual-friendly natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robobeat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-04 21:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26351

Directe link naar hi-res trailer: http://www.worldofwarcraf...Ex_Blizcon-downloader.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79717

Iemand bij Blizzard heeft blijkbaar moeite met het spellen van Blizzcon in de naam van de downloader exe :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61797

Kan iemand die dat fimpje heeft em erges uppen plz ?? Die downloader werkt niet hier :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108648

Anoniem: 57857 schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 14:21:
Ik weet niet of dit nog relevantie informatie is voor de startpost maar de Bomen zijn Relaxed guild heeft een flinke groeispurt gehad en bestaat nu uit 150+ man :)
omdat the remains niet meer bestaat, exomna heeft de mc gangers gekregen, bzr ea guilds de rest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-05 17:27

On_E

Housemusic

Socketed Items
Watte ? :)

Nu het dus definitief is, weet ik eigenlijk niet of blij ben met de nieuwe levelcap en blood elves, maar de tijd zal het leren.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86561

Cool, nu kun je geganked worden door een level 70 met legendary(?) items i.p.v de oude lvl 60's met epics...

Weet niet of het nog zo leuk zal blijven hiermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick Brands
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-05 19:41
Ben erg benieuwd hoe ze die levelcap gaan aanpakken. Natuurlijk worden de high level dungeons nu gewoon iets makkelijker voor de level 70 spelers maar wordt toch allemaal wat scheef getrokken.

Items socketen vind ik altijd erg leuk om te doen dus daar ben ik wel blij om. Helaas is er voor sommige features nog erg weinig info. Blizzard weet het zelf zeker nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hidde
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-04 12:47
Hoe zal dat gaan met de levelcap? MC ed. worden veel makkelijker dan! Of zal je geen MC enzo meer kunnen doen in de expansion? En blijven je chars gehecht aan de server waarop je em 60 hebt gemaakt? Of kan ik bijvoorbeeld naar een PVP server gaan?

Daar ben ik vooral benieuwd naar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bateau
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-05 19:59
Ik heb net een 10 Day Guest Pass Account aangemaakt want ik wil ook wel eens zien waarom iedereen dit spel zo te gek vindt. Dat ging allemaal zonder problemen, maar nu kan ik toch niet inloggen. :(

Ik krijg de volgende melding na handshaking:" The information you have entered is not valid. Pleas check the spelling of the account name and password. ..." Dat heb ik dus al tig keer gedaan. Inloggen in Account Managment gaat wel goed en heb ook al 2 keer mijn password veranderd maar helaas...

Iemand enig idee?

Had net een weekendje gamen ingepland :'(

BTW gebruik versie 1.8.1

[ Voor 5% gewijzigd door Bateau op 28-10-2005 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86561

Anoniem: 61797 schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 18:32:
Kan iemand die dat fimpje heeft em erges uppen plz ?? Die downloader werkt niet hier :'(
http://rapidshare.de/files/6879858/WOWEx_Blizcon.avi.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
Batou schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 19:08:
Ik heb net een 10 Day Guest Pass Account aangemaakt want ik wil ook wel eens zien waarom iedereen dit spel zo te gek vindt. Dat ging allemaal zonder problemen, maar nu kan ik toch niet inloggen. :(

Ik krijg de volgende melding na handshaking:" The information you have entered is not valid. Pleas check the spelling of the account name and password. ..." Dat heb ik dus al tig keer gedaan. Inloggen in Account Managment gaat wel goed en heb ook al 2 keer mijn password veranderd maar helaas...

Iemand enig idee?

Had net een weekendje gamen ingepland :'(

BTW gebruik versie 1.8.1
1.8.1 is een oude versie 1.8.2 is de nieuwste, maar ik denk dat jij de US client gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:46
On_E schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 18:53:
[...]

Watte ? :)

Nu het dus definitief is, weet ik eigenlijk niet of blij ben met de nieuwe levelcap en blood elves, maar de tijd zal het leren.
Correct me if I'm wrong...

Ik heb begrepen dat je met bijvoorbeeld de profession Jewelcrafting dus juwelen kunt maken (maar waarschijnlijk ook vinden, tenzij het net zo als enchanting gaan werken) die een bepaalde eigenschap hebben. Die kun je dan in zo'n Weapon Socket (slotje) frotten om op die manier je wapen te versterken. Net als je bijvoorbeeld Crusader of Lifestealing of wat dan ook op wapens kunt enchanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adagio
Grappig filmpje, maar overduidelijk wat haastwerk. Zo zie je links bij Nordrassil de bekende 'Under Construction'-bordjes nog staan en de losse teksten die in je scherm vliegen (over jewelcrafting, Outland en de flying mounts) zijn qua opmaak en punctuatie ontzettend inconsitent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monsie
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-04 14:56
Filmpje

[ Voor 68% gewijzigd door Monsie op 29-10-2005 11:44 ]

Sign here please

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bateau
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-05 19:59
M1lamb3r schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 19:12:
[...]

1.8.1 is een oude versie 1.8.2 is de nieuwste, maar ik denk dat jij de US client gebruikt.
Dat zou het kunnen zijn. Had de cd's van het net gehaald om die van mijn vriend niet te beschadigen (ja, hij is overdreven beschermend op zijn cd's). Probeer hem wel te pakken te krijgen.

Is er behalve reinstal van de EU versie nog iets aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
Batou schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 19:37:
[...]

Dat zou het kunnen zijn. Had de cd's van het net gehaald om die van mijn vriend niet te beschadigen (ja, hij is overdreven beschermend op zijn cd's). Probeer hem wel te pakken te krijgen.

Is er behalve reinstal van de EU versie nog iets aan te doen?
er zwerft een .rar rond met de benodigde bestanden maar die mag niet van bliz :p (heb ze zelf ook niet btw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:28
Ik en 2 vrienden willen graag horde spelen op een pve server. Maar ik zie heel veel servers met weinig horde en weinig PVP BG's.

Iemand een goede tip voor een drukke server met genoeg horde en zat BG's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-04 16:27
jongelui,

ik zit nu met mn splinternieuwe lvl 18 mage te pvpen als een wilde in BG (zit in PvE server)

nu ben ik met dik 300 honor private.

heeft er iemand een lijstje, hoeveel honor je nodig heb, om de volgende levels te bereiken..?

dus

300= private
*=corporal
etc
etc

??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adagio
BootVluchteling schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 22:17:
jongelui,

ik zit nu met mn splinternieuwe lvl 18 mage te pvpen als een wilde in BG (zit in PvE server)

nu ben ik met dik 300 honor private.

heeft er iemand een lijstje, hoeveel honor je nodig heb, om de volgende levels te bereiken..?

dus

300= private
*=corporal
etc
etc

??
toon volledige bericht
Die waarden liggen niet vast en ranks worden elke week opnieuw berekend. Kijk hier eens http://www.wow-europe.com.../pvpminisite/en/index.htm of bekijk de top 1000 op de website, dan krijg je wel een globaal idee hoe het met ranks en punten zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLmaN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-04 02:16
Kaap schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 20:52:
Ik en 2 vrienden willen graag horde spelen op een pve server. Maar ik zie heel veel servers met weinig horde en weinig PVP BG's.

Iemand een goede tip voor een drukke server met genoeg horde en zat BG's?
Als ik puur naar www.warcraftrealms.com kijk zou ik kiezen voor Bloodhoof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hydra schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 17:57:
[...]
Bah. Stomme move. Maarja, WoW is en blijft casual-friendly natuurlijk.
Riiiiight.... MC/BWL/ZG en het pvp-gebeuren is idd casual friendly :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Miles Teg schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 22:52:
Riiiiight.... MC/BWL/ZG en het pvp-gebeuren is idd casual friendly :+
Moet je eens een Caer Sidi raid gaan doen in DAoC. MC is hardstikke casual friendly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
SouLmaN schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 22:42:
[...]

Als ik puur naar www.warcraftrealms.com kijk zou ik kiezen voor Bloodhoof.
Maar op wat baseer je dat dan? Activity ratio zou je zeggen Doomhammer maar dat valt tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Qua PVE server weet ik dat er op Silvermoon meestal wel genoeg battlegrounds bezig zijn. AB en AV draaien genoeg dat ik bepaalde guildmates alleen maar daar zie als alliance zijnde. Server is helaas wel eentje van de drukkere PVE servers dus misschien niet de beste plek om op te starten. Ratio is 2:1 in het voordeel van de alliance, maar dat is voor battlegrounds niet echt een nadeel als je horde bent.

[ Voor 15% gewijzigd door Yellow|A op 29-10-2005 00:38 ]

|{ brrr }] |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*
  • Laatst online: 01-05 17:42
Yellow|A schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 00:36:Ratio is 2:1 in het voordeel van de alliance, maar dat is voor battlegrounds niet echt een nadeel als je horde bent.
Dat is dus voor horde juist een voordeel. En aangezien questen dan ook niet lastig is op PvE... niks aan het handje toch?

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-05 16:45
volder schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 09:52:
[...]

Een RL vriend van mij zit in dat Imbalanced team, ze winnen zo goed als alles simpel. Alleen tegen de georganiseerde alliance guilds, waar er gelukkig veel van bijgekomen zijn,
hebben ze inderdaad nog wel eens problemen.
Jullie zijn van TH gekomen ?? Je merkt dat de server nu echt goed gebalanceerd is en gelukkig sterft het van de AB´s en AV´s langer dan 10min wachten is er gewoon niet meer bij.
Yup :D

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Yellow|A schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 00:36:
Qua PVE server weet ik dat er op Silvermoon meestal wel genoeg battlegrounds bezig zijn. AB en AV draaien genoeg dat ik bepaalde guildmates alleen maar daar zie als alliance zijnde. Server is helaas wel eentje van de drukkere PVE servers dus misschien niet de beste plek om op te starten. Ratio is 2:1 in het voordeel van de alliance, maar dat is voor battlegrounds niet echt een nadeel als je horde bent.
Mind als ik je wat vragen stel over Silvermoon op MSN? j.vanderkaap@planet.nl

Onze keuzes liggen nu bij Silvermoon of Bloodhoof. Over het antal BG's maak ik me niet zo heel erg veel druk maar ook over instances vanaf 50. Hoe makkelijk is het om een UBRS, Strat, DM of Scholo raid te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Hydra schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 23:52:
[...]

Moet je eens een Caer Sidi raid gaan doen in DAoC. MC is hardstikke casual friendly.
Ik weet nog dat ik US speelde, Cear Sidi op een zaterdagnacht. Begon om 01:00, om 07:00 moesten ze tegen me blijven praten om me wakker te houden. Het was het waard, ik had die ene longbow gewonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Kaap schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 10:48:
[...]
Ik weet nog dat ik US speelde, Cear Sidi op een zaterdagnacht. Begon om 01:00, om 07:00 moesten ze tegen me blijven praten om me wakker te houden. Het was het waard, ik had die ene longbow gewonnen.
pff zegt verder niets, zelfde heb ik als ik mee ga doen met MC of BWL (bwl alleen langer en moeilijker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Kaap schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 10:48:
Nice! Meestal begonnen ze eerder gelukkig. De eerste keer dat ik mee was, was ik level 35 :D Ik kreeg van ongeveer de hele raid commentaar :P "Aaah, how cute". Een guild cleric in onze groep was voornamelijk bezig mij te ressen :) Ik moet op een gegeven moment loggen, maar was net op tijd terug om een geweldige wipe op Apoc mee te maken.Blijft een indrukwekken gevaarte :)

Caer Sidi is nu dood op Prydwen trouwens, simpelweg onmogelijk nog genoeg mensen bij mekaar te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace
  • Laatst online: 02-05 18:49

Ace

Happy Happy Joy Joy

Het Grote World of Warcraft Topic - Deel 54

Zal vanmdidag Expansion nieuws erin verwerken (als het beetje meezit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg
  • Laatst online: 02-05 21:48

we_are_borg

You will Comply

Topicstarter
Zo aangezien weer over de 950 berichten kunnen we hier Het Grote World of Warcraft Topic - Deel 54 verder gaan.

De TS is aangepas met informatie over de Burning Crusade.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:34

Coldcat

HODL

Er zijn nu twee WoW deel 54 en nog een bijna volle deel 53 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Coldcat op 29-10-2005 11:59 ]

No one can predict the market! - Who the hell knows!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg
  • Laatst online: 02-05 21:48

we_are_borg

You will Comply

Topicstarter
Coldcat schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 11:59:
Er zijn nu twee WoW deel 54 en nog een bijna volle deel 53 8)7
Er is al een topic raport gemaakt, alleen ik heb meer informatie toegevoegd over de uitbreiding een mod kijk wel naar.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik sluit voor de overzichtelijkheid i.i.g. voorlopig die van w_a_b omdat die later kwam en omdat die nog geen serieuze reacties heeft. Verder laat ik het aan de SP-mods over (waar met toestemming w_a_b's 'Burning Crusade Info' overnemen een van de opties zou zijn ) :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.