Toon posts:

Min/Plus Punten nieuw systeem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een nieuwe computer kopen, maar weet nog niet helemaal als dit de juiste samenstelling is. En aangezien jullie hier veel van pc's af weten wou ik wel weten wat jullie der van vinden.

Ik wil der graag games mee kunnen spelen, maar dat zijn vooral nieuwe RTS games ik ben niet zo een grote FPS fan dus daar hoeft me systeem niet op gericht te zijn. Ik wil ook dat systeem later nog uitbreidbaar is, maar dat zal denk ik wel lukken.

Mijn Idee Budget max. 500 euro
Upgrade set AsRock K8 Upgrade moederbord + AMD64 Bit Sempron 3000 + silent koeler + 512 MB pc3200 400Mhz. 199 euro
Seagate Barracuda Serial ATA V 160GB 69 euro
Pioneer DVR-110D 55 euro
Sweex Soundcard 5.1 9 euro
Logitech X-530 (Speakers) 65 euro
Sweex Netwerkkaart Realtek 7 euro
Logitech Cordless Desktop I-net Pro 35 euro
Totaal 439

Ik heb al een monitor, grafische kaart en nog een dvd-brander dus die hoef ik niet te kopen. Het lijkt me een redelijke pc, alleen ik weet niet als de Sempron processor snel/goed is. Wat kan ik beter niet kopen en wat wel?

Ik heb alles trouwens van Alternate behalve de upgrade set die heb ik van www.completer.nl. Als je maar iets aan te merken hebt, meld het! Ik wil graag zoveel mogelijk reacties.

EDIT: Ik wou de topictitel wat duidelijker maken, maar die kan ik niet meer edit-en toch?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2005 19:27 . Reden: Duidelijkheid ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-09 14:52

Twarp

just grin...

Zoals eerder in een review is die Semprom een goede keuze als je later wilt upgraden naar een zwaardere CPU. Verder ziet het er neit onaardig uit.

Schop een Modje voor een topic titel aanpassing.

Meh ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-10 08:43

janklp

FortyTwo Capital

Het is echt zonde als je mooie logitech speakers combineert met een geluidskaart van Sweex. Dan zou ik het nog liever blijven doen met moederbord geluid maar dat is een keuze die je maakt. Ik zou een creative bulk ofzo voor 25 euro oid kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

./merkbashing..

Ik heb een sweex geluidskaart en daar is niks mis mee voor in een p2 / 400mhz ding !!

Een sweex wireless kaartje wat ook goed werkt..

./zucht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Januszjes schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 19:31:
Het is echt zonde als je mooie logitech speakers combineert met een geluidskaart van Sweex. Dan zou ik het nog liever blijven doen met moederbord geluid maar dat is een keuze die je maakt. Ik zou een creative bulk ofzo voor 25 euro oid kopen.
Kijk dit soort tips kan ik gebruiken, aangzien ik nog binnen budget zit kan ik me geluidskaart verbeteren. Is die creative bulk dan een goede keuze. En trouwens is dit een goede prijs voor deze onderdelen en zijn der onderdelen die beter niet met elkaar samen gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:24
Met je beperkte budget zou ik eerst voor een 2.1 speakerset gaan. Dan heb je iets meer geld over voor een betere 5.1 geluidskaart en kun je later nog altijd overstappen op ene 5.1 setje.

Hoe zit het trouwens met een voeding? Heb je die wel?

[ Voor 15% gewijzigd door NitroX infinity op 17-10-2005 19:45 ]

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roan
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Twarp schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 19:29:
Zoals eerder in een review is die Semprom een goede keuze als je later wilt upgraden naar een zwaardere CPU. Verder ziet het er neit onaardig uit.

Schop een Modje voor een topic titel aanpassing.
Uiteraard dan wel op s939.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01:10

DataGhost

iPL dev

er zit sowieso al netwerk en geluid op dat moederbord, netwerkkaart en geluidskaart heb je niet meer nodig dan :) sweex rommel heeft toch geen enkele toegevoegde waarde op je systeem als het onboard al zit

qua upgradebaarheid: sempron is alleen s754 (bedoelde ik dus :/) :? :) dat is niet erg upgradebaar dus
en waar ga je het in stoppen, een kartonnen doos of laat je het los op de grond slingeren?
en stroom gaat nog niet via de lucht tegenwoordig

edit "Sempron (Socket939 - Dual Channel DDR)" bestaan ook... ik bedoelde 754 te typen daarnet maar semprons zijn dus ook 939, mijn fout

[ Voor 55% gewijzigd door DataGhost op 17-10-2005 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-10 07:03

Valkyre

Kitesurf FTW!

ik hen niet bij alternate gekeken, maar in ieder geval zou ik even iets meer in je moederbord investeren.
mijn ervaring is asrock is leuk voor 2 maanden en dan gaatie kapot.
ik zou voor een asus of msi moederbord gaan.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 19:34:
[...]
Kijk dit soort tips kan ik gebruiken, aangzien ik nog binnen budget zit kan ik me geluidskaart verbeteren. Is die creative bulk dan een goede keuze. En trouwens is dit een goede prijs voor deze onderdelen en zijn der onderdelen die beter niet met elkaar samen gaan?
Creative bulk is niets anders dan een geluidskaart van Creative zonder doosje enzo en dat scheelt behoorlijk. Heb hem zelf ook en werkt goed. Maar zit er al geen netwerkkaart in je moederbord, dan hoef je die sweex kaart toch niet meer te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties :)

Op de site van www.completer.nl staat niet echt veel info over de upgradeset dus weet iemand misschien nog een andere sites met leuke upgradesets? En over de behuizing dat maakt mij niet zoveel uit, maar elk moederbord past toch wel in een midi-tower? Bij de behuizing die ik in ogen had zit wel voeding bij, maar moet ik daarmee ook nog rekening houden met hoeveel watt dat is? Diegene die ik nu wil gaan nemen zit een voeding bij met een vermogen van 300watt.

@Nitrox infinty
Welke 5.1 geluidskaarten raad jij dan aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Ik zou zeggen lees eens wat reviews en dergelijke. Je hoeft toch ook geen upgrade set te nemen? Je kan toch wat losse onderdelen bestellen dat is toch precies hetzelfde als zo'n setje. Ik zou zeggen, doe even iets meer moeite voor je een vraag stelt, eventjes op een site van een winkel kijken, een type geluidskaart uitzoeken, invullen op google en er review voorzetten doet wonderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Januszjes schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 21:02:
Ik zou zeggen lees eens wat reviews en dergelijke. Je hoeft toch ook geen upgrade set te nemen? Je kan toch wat losse onderdelen bestellen dat is toch precies hetzelfde als zo'n setje. Ik zou zeggen, doe even iets meer moeite voor je een vraag stelt, eventjes op een site van een winkel kijken, een type geluidskaart uitzoeken, invullen op google en er review voorzetten doet wonderen :)
Ik hoef niet persee een upgrade-set, maar met mijn beperkte budget is dat denk ik wel slimmer. En over de Asrock lees ik eigenlijk helemaal niet zulke negatieve dingen, zijn die moederborden echt zo slecht?

Als die echt zo slecht zijn heb ik nog dit upgrade-setje gevonden(240euro):
1 x 7578 - KINGSTON Ddr 512mb / 400 Kingston
1 x 11940 - ASUS K8N4-e deluxe s754
1 x 13540 - AMD Sempron 3000 box S754 64bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 21:15:
[...]

Ik hoef niet persee een upgrade-set, maar met mijn beperkte budget is dat denk ik wel slimmer. En over de Asrock lees ik eigenlijk helemaal niet zulke negatieve dingen, zijn die moederborden echt zo slecht?

Als die echt zo slecht zijn heb ik nog dit upgrade-setje gevonden(240euro):
1 x 7578 - KINGSTON Ddr 512mb / 400 Kingston
1 x 11940 - ASUS K8N4-e deluxe s754
1 x 13540 - AMD Sempron 3000 box S754 64bit
leuk en aardig, maar dat mobo?
kies gewoon geheugen, een mobo en een processor
zoals 512 mb kingston, sempron 3000+ s939, en een ASrock 939Dual-SATA2 ULi M1695 mobo. Dat komt neer op 50 + * + 65 euro.
Wat de sempron gaat kosten is nog niet bekend, maar je kunt ook een athlon 64 3000+ s939 nemen. Dan kom je ook op 240 euro uit, de sempron uiteraard wat minder. Maar dat is zeker meer value-for-money

[ Voor 10% gewijzigd door Murcielago op 17-10-2005 22:53 ]

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 11:47
Wat ik een beetje mis hier is dat je niet zegt wat voor hardware je nu hebt... Je koopt nu een nieuwe schijf, terwijl je oude misschien nog goed is. En je zegt dat je een goede videokaart hebt, maar misschien kan die de nieuwste games niet aan...

Misschien kun je eens posten wat je nu hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
djmurcielago schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 22:51:
[...]

leuk en aardig, maar dat mobo?
kies gewoon geheugen, een mobo en een processor
zoals 512 mb kingston, sempron 3000+ s939, en een ASrock 939Dual-SATA2 ULi M1695 mobo. Dat komt neer op 50 + * + 65 euro.
Wat de sempron gaat kosten is nog niet bekend, maar je kunt ook een athlon 64 3000+ s939 nemen. Dan kom je ook op 240 euro uit, de sempron uiteraard wat minder. Maar dat is zeker meer value-for-money
Oke allereerst bedankt voor je reactie.

De specs van het moederbord zien der mooi uit, maar is Asrock echt zo een slecht merk als Gohan-san zegt? Want dan neem ik die natuurlijk niet. Verder ik heb nu een harde schijf van 17GB, niks dus ;) . En me videokaart is niet goed hoor(64mb kaartje), maar die wil ik later apart kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die persoonlijke ervaringen heeft met een Asrock moederbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peppie71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:01
Asrock is gewoon een b merk van asus, lijkt me echt niet slecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 19:31:
Niemand die persoonlijke ervaringen heeft met een Asrock moederbord?
als je wat meer ervaringen wil, dan krijg je die niet altijd in je topic, je moet ze dus ff zoeken, klik maar op de link in mijn vorige reactie

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb even zitte kijken op azerty.nl
Afbeeldingslocatie: http://img71.imageshack.us/img71/4678/pc7be.th.png
mischien heb je er iets aan

ps: persoonlijk heb ik iets tegen Alternate.nl lees ook de shopservey daar word je niet vrolijk van

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2005 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 22:11:
heb even zitte kijken op azerty.nl
[afbeelding]
mischien heb je er iets aan

ps: persoonlijk heb ik iets tegen Alternate.nl lees ook de shopservey daar word je niet vrolijk van
Dat ziet er heel mooi uit bedankt. Ook qua prijs. Alleen dat Asus moederbord is op de site wel duurder dan op de pic, of zie ik iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Laat maar ik zie het al, exlc btw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 16:06:
Laat maar ik zie het al, exlc btw :)
yup daar betrap ik me zelf ook wel eens op 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dit systeempje gevonden:

Afbeeldingslocatie: http://img404.imageshack.us/img404/2163/naamloos2hh.th.png

Dat gaat hem denk ik worden, ook als is het een 754 (MSi K8m) moederbord.

Zijn er mensen die denken dat ik die abosluut niet moet nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-09 17:10

DefLite

Why so serious?

ik ben een tevreden gebruiker van de asrock k7s41gx voorde sempron proc niks mis mee
genoeg voor gewoon huistuin en keuken gebruik

en de asrock dual sata (agp en pci-e) is toch de enige in zijn soort :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 17:06:
Ik heb dit systeempje gevonden:

[afbeelding]

Dat gaat hem denk ik worden, ook als is het een 754 (MSi K8m) moederbord.

Zijn er mensen die denken dat ik die abosluut niet moet nemen?
lijkt me niet verkeerd alleen mis ik wat gedetailleerde specs
welk mobo ?
welk merk geheugen?
onboard vga ?
Merk dvd fikker?
etc heb je die info ook nog ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 17:28:
[...]

lijkt me niet verkeerd alleen mis ik wat gedetailleerde specs
welk mobo ?
welk merk geheugen?
onboard vga ?
Merk dvd fikker?
etc heb je die info ook nog ?
Moederbord was volgens de man aan de telefoon: MSI K8M, die kan ik alleen niet precies vinden op de site van MSI

Morgen bel ik nog een keer om alles goed te vragen en als het wat is ga ik hem maandag, of zondag als ze open zijn halen.
Pagina: 1