Sempron 3000+ for Socket 939

Pagina: 1
Acties:
  • 227 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiantxtc
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-08 01:34
Ik las dit artikel net bij x-bit

http://www.xbitlabs.com/a...display/sempron-3000.html

Het blijkt dat tie er voor de grote oems al een tijdje was maar nu ook in kleine hoeveelheden in de retail terecht is gekomen.

De voordelen even op een rijtje:

>Socket 939 ---> upgrade mogelijkheden..
>Prijs-- > zelfde prijs als de 754
>Prestaties--> ongeveer tussen de A64 3000+ en de 754 Sempron 3000+ in
>Dual Channel geheugen ondersteuning--> (thnx NitroX infinity :Y) )
Tevens blijft tie ook iets koeler te zijn dan zijn socket 754 tegenhanger.

er zijn helaas ook een paar nadelen

> ik ben em nog niet tegengekomen.... (internet/pc boer om het hoekie ;) )
> De exemplaren van x-bit lab waren niet erg goede overklockers... (dat kan nog veranderen misschien hadden ze gewoon pech)

maar dit zou toch een erg handige oplossing kunnen zijn ... eindelijk budget 939 processors.

heeft iemand em al ontdekt ergens op internet ? want ik zou er graag een willen hebben :Y)

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=58887 nog een linkje naar een forum

[ Voor 13% gewijzigd door defiantxtc op 14-10-2005 20:00 . Reden: dual channel ondersteuning toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:38

Thandor

SilverStreak

Ik had 'm ook al gepost op TBF ;)
Als ik het zo bekijk is het een AMD Athlon 64 3000+ met minder cache. Deze processor bevat namelijk wel alle features zoals SSE3, AMD64 en Cool 'n Quiet :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
De exemplaren van x-bit lab waren niet erg goede overklockers... (dat kan nog veranderen misschien hadden ze gewoon pech)
Juist ja, dit staat ook in de review: "There are samples that can work at frequencies up to 2.8GHz without any special cooling, but there are also samples that find it difficult to start up even at 2.4GHz."

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiantxtc
Abit

Shuttle

zou dit betekenen dat de sempron 3500+ binnenkort ook te verwachten is ... (8>

[ Voor 35% gewijzigd door defiantxtc op 15-10-2005 16:30 . Reden: shuttle link :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:44
De voordelen even op een rijtje:

>Socket 939 ---> upgrade mogelijkheden..
>Prijs-- > zelfde prijs als de 754
>Prestaties--> ongeveer tussen de A64 3000+ en de 754 Sempron 3000+ in
Uhm, Dual Channel geheugen iemand? :+

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiantxtc
NitroX infinity schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 19:52:
[...]

Uhm, Dual Channel geheugen iemand? :+
En dat natuurlijk ;)

thnx heb het toegevoegd 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:54
Vind een overklok van 600Mhz echt niet slecht voor een budgetprocessor. De chips die het meest aan de buitenkant van de wafer zaten, worden het meest hiervoor gebruikt. Dan vind ik het zeker niet slecht. Mijn Winchester 3500+ gaat niet verder dan 2500Mhz :(. Bovendien is ie een stuk goedkoper, dus je krijgt zeker waar voor je geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Laatst online: 21:16
Ik moet zeggen dat die "only 35%" toch niet zo slecht is imho; de meeste mensen zullen dit uberhaupt niet doen met hun budget processor.

Iets anders; is d'r al iemand geweest die deze CPU in 'n shop heeft zien liggen? Ik heb ff gegoogle't maar ik ben alleen nog maar buitenlandse shops tegen gekomen.

[ Voor 7% gewijzigd door Leftblank op 14-10-2005 20:54 . Reden: The__Virus was me voor :> ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een Sempron64 (palermo > venice) doet hier toch mooi 2700Mhz stabiel en max 3008Mhz.

er zijn al betere resultaten gehaald met een s939 sempron op XS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-07 12:09
een s939 3000+ kost je 116 euro 3000+ sempron s754 79,95

Dat beetje geld.....

[ Voor 18% gewijzigd door Rey Nemaattori op 15-10-2005 08:59 ]

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Waar heb je die prijs gezien als ik vragen mag? 36 euro vind ik trouwens nog best wat geld. Als dit de introductieprijs is zal deze waarschijnlijk ook nog meer dalen als de 3500 Sempron uitkomt.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Laatst online: 02:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

wcduck schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 11:39:
Waar heb je die prijs gezien als ik vragen mag? 36 euro vind ik trouwens nog best wat geld. Als dit de introductieprijs is zal deze waarschijnlijk ook nog meer dalen als de 3500 Sempron uitkomt.
Die EUR 116 ziet er verdacht uit als de prijs van een Athlon64 3000+ So939 uit de pricewatch, niet van de Sempron 3000+...

Ik zou veronderstellen dat een Sempron versie met 1/4 van de cache iets goedkoper zijn zijn, dichter bij die EUR79 van de So754 :)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit lijken me chille cpu`tjes als je ze vet overklokt misschien komen ze nog verder dan een 3000+ venice omdat ze minder cache hebben Dus ;) minder hitte ik hoop dat het zo is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Laatst online: 02:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 12:52:
dit lijken me chille cpu`tjes als je ze vet overklokt misschien komen ze nog verder dan een 3000+ venice omdat ze minder cache hebben Dus ;) minder hitte ik hoop dat het zo is :)
Nope, dit zijn waarschijnlijk gewoon Venice chips waar een error in een andere gedeelte van de cache zit (net zoals bij Celera het geval is sinds CuMine). Het is uitgeschakeld maar zit er fysiek nog, dus stroomverbruik vermoedelijk identiek aan gelijk geclockte Venice

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiantxtc
volgens x-bit labs bleef hij is hij een paar watt zuiniger dan de a 64 en zelfs 0,1 tot 0,8 watt zuiniger dan de socket 754 variant.

Maar heeft iemand hem al zien liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan
  • Laatst online: 21-09 13:28

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Nope, ik heb al een rijtje webshops afgelopen maar nog niets gevonden :|. Het is waarschijnlijk een afgekeurde Venice zoals dion_b al zei, dus dat deze zuiniger is dan de 754 variant kan wel kloppen aangezien de Venice-core tot nu toe de meest energiezuinige (single-core) A64 processor is. Maar ik ben erg benieuwd waar de prijs nu op gaat uitkomen aangezien de A64 3000+ Venice al rond de 118 euro hangt.

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aryan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:52
Ik kwam via google op een ander forum:
http://forums.pcper.com/showthread.php?t=402441

AMD zou het dus bewust niet op de markt zetten, omdat er dan minder normale s939 processors zullen worden verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiantxtc
Nu misschien... maar later zal iedereen toch echt weer naar een ander socket 939 product willen upgraden dus misschien is het wel een hele slimme set van amd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-09 14:46

McGryphon

Veul vrouwkes!

* McGryphon wil een dualcore S939 sempron 3000+. :D

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiantxtc
ja ik vraag me af wanneer de dual core semprons en of celerons eraan komen ? zijn ze al op de roadmaps gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Nog steeds heb ik nergens die CPU gezien. Weet iemand anders er al meer van? Als ik nog te lang moet wachten moet ik opzoek naar iets anders.
Modbreak:Niet vissen naar ervaringen/antwoorden. Dit is een zoekvraag, als je goed gezocht hebt en niets gevonden, dan weet je je antwoord al :o

[ Voor 37% gewijzigd door dion_b op 08-11-2005 22:53 ]

Verwijderd

Kijk op http://www.olidata.nl daar zijn complete S939 sempron systemen te koop :D

• wcduck
  • Niet online
Eindelijk!! Dan zal ie binnenkort in de andere webshops ook wel verkrijgbaar zijn.

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:41
Hmm, dit is wel balen zeg. Wil ik een goed te betalen socket 939 systeem in elkaar steken, is er geen normaal geprijsde processor voor te krijgen :/

Ik sta een beetje raar te kijken dat er nog geen 939 semprons op de markt zijn..jammer.
Pagina: 1