daar zit in:
2 x AcrylPanel™ - 5mm - Clear (gebruiken we voor de voorkant is dikker dan de rest van het plexie)
20 x Connectx™ Fan 3pin male Black (fan controller
2 x HDD brackets 3.5" to 5.25" (om de floppydrive in een cdrom bay te maken)
de rest spreekt voor zich.
22 x 3pin Fan Extension 75cm, UVGreen, 2xUVLED
3 x Roundcable HDD/ATA133 60cm black
2 x Roundcable FDD 45cm black
[CiP] Le Régional Built To Last.
[ Voor 37% gewijzigd door syo op 01-11-2005 19:12 ]
[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2005 18:40 ]
een kleine update.
we hebben vandaag het grootste gedeelte in de laatste laag verf gezet. waardoor we weinig andere dingen konden doen.
hier

we hebben vandaag ook een beetje geoefend met gaatjes boren in plexiglas. we hadden nog wat rest over dus ja moet tog iets mee gebeuren...

dat was het alweer.. nu 16uur wachten tot het droog is
[ Voor 49% gewijzigd door syo op 03-11-2005 16:17 ]
was maar een beetje lol trappe hoorsyo schreef op donderdag 03 november 2005 @ 16:16:
Er valt zo te zien nog heel veel te lerenMaar wat hebben jullie eigenlijk voor specs?
Kan ik nergens iets over vinden...
mijn specs:
niet al te best hoor:P
amd 4000+
2x 6600gt leadtek
asus a8n sli deluxe
2x512 corsair xms geheugen.
maxtor 160gb en 250gb
450watt voeding en 350watt voeding(allebij coolermaster)
maar je had het ook in mijn signature kunne zien
fatalfelix heeft:
amd 3000+ @ 2300mhz
2x 6600gt leadtek
asus a8n sli deluxe
2x512 geheuge
2x seagate 80gb in raid 0
audigy 2
450watt voeding en 350watt voeding coolermaster
we hebben vandaag de spiegels gehaalt voor onder in de kast en op maat laten snijden.
we hebben ook
hier een foto van de spiegels:

en hier een foto van het plexi op het hout gemonteerd met de nieuwe boutjes.

en nog een detail shotje van de boutjes.

en dat was het alweer voor vandaag.
* sapphire rent meteen naar de winkel
Hehe; het is namelijk groen / zwarte / carbon folie met opdruksapphire schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 15:43:
Dus als je dat folie op je window doet gaat je case er als die ato uitzien?
* sapphire rent meteen naar de winkel
Ziet er iig wel erg goed uit; en de foli heeft mij idd ook weer op een id'tje gebracht ! THX
[ Voor 4% gewijzigd door NitroTec op 08-11-2005 16:07 ]
Dont work hard, just party!
Spiegelfolie is nog leuker, als je dan licht vanuit de kast laat schijnen kun je erdoorheen kijken,syo schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 16:22:
Die folie is idd vet.Maar hoeveel heeft het je gekost voor hoeveel?
licht uit is het één grote spiegel
Komt binnekort ook in plaatvorm van AC Ryan meen ik gelezen te hebben
dat folie koste €18 voor 300x50 cm dus bij ons kunne we daar 1 kast van doen.
- Hoe kun je gesponsord worden, aan welke eisen moet je goedgekeurd worden?
- Hoe ben je van plan het moederbord stevig te monteren in het hout ???
* Boor je gewoon afstandbusjes in het hout?
* Zet je een mounting-plate erin?
Verder toppie kast, mooie cube. En ga zo verder
Volgens mij heeft dat vooral te maken met "connecties" en/of je vlotte babbel bij computerwinkelsImmortalSoul schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 18:18:
we hebben gelukkig bij het folie al speciale krabbertjes gekregenstef-o.nl schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 18:12:
misschien kleine tip: er zijn van die "krabbertjes" om bubbels onder stickers o.i.d. weg te halen... je zou bijvoorbeeld een gladde kant van een ijskrabber kunnen nemen...
wij zijn aan sponsoren gekomen doormiddel van mailtjes sturen de eisen van onze sponsoren zijn dat we met onze mod naar grote lans gaan zoals the drome en naar casemodwedstrijdenImmortalSoul schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 18:18:
Een/paar vraagjes:
- Hoe ben je van plan het moederbord stevig te monteren in het hout ???
* Boor je gewoon afstandbusjes in het hout?
* Zet je een mounting-plate erin?
Verder toppie kast, mooie cube. En ga zo verder
voor het moederbord gebruiken we een oude kast waar we de bevestigingsplaat en de slots uitslopen
we hebben geen busjes of pluggen in het hout geboord omdat de kleinste plug die we konden vinden een diameter van 6mm had en ons hout 8 is en om dan splijten te voorkomen hebben we gekozen voor goeie houtschroeven
roger met dat laatste antwoord van je.. over die houtschroeven.. hij bedoelde om het mobo vast te zetten en niet de platen aan elkaarVerwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 18:30:
voor het moederbord gebruiken we een oude kast waar we de bevestigingsplaat en de slots uitslopen
we hebben geen busjes of pluggen in het hout geboord omdat de kleinste plug die we konden vinden een diameter van 6mm had en ons hout 8 is en om dan splijten te voorkomen hebben we gekozen voor goeie houtschroeven
dan heb ik het verkeerd begrepen maare robbie had dan gelijk ff het goeie antwoord gegeven dan hoefde ik deze reactie niet te plaatsenGhazukhh schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 19:11:
[...]
roger met dat laatste antwoord van je.. over die houtschroeven.. hij bedoelde om het mobo vast te zetten en niet de platen aan elkaarvolgens mij begreep jij zijn vraag verkeert..
maare hier alsnog het goede antwoord we gebruiken een mountig plate van een oude kast en boren de afstandbusjes in het hout
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2005 20:23 ]
hier alvast 1 van de pics van het behaalde resultaat van die site met een autoruit

hopenlijk krijgen wij het ook zo glimmend
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2005 18:09 ]

ik was nog niet klaar. morgen is even de pc aansluite en kijke wat voor hardware het is.. want word hier niet egt wijs uit ik ken die oude hardware niet egt goe
[ Voor 33% gewijzigd door Ghazukhh op 09-11-2005 22:14 ]
[ Voor 74% gewijzigd door Motaro op 19-11-2005 18:57 ]
Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)
P.S.: goed gedaan!
Misschien kun je (als je op school zit) wel eens kijken bij het techniek lokaal. Bij ons hadden ze daar een hele partij plexi. Misschien willen ze dan bij de volgende bestelling ook meteen wat meenemen voor jou...Cyclonist schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 19:42:
[...]
I knowMaar gekleurd glas, is daar als particulier makkelijk aan te komen of niet, per plaat?
Op conrad kan ik alleen maar plaatjes vinden van max. 200x300mm..![]()
Hoeveel koste dat plaatje wat jullie gaan gebruiken?
No trees were cut down or harmed sending this message, however several electrons were severely inconvienced.
vandaag hebben we van B&G Computers onze fans en ccfl's ontvangen
Het pakje zelf

de inhoud

en tot slot alles ff gesorteerd

we hopen snel weer een update te kunnen plaatsen ondanks dat we volgende week een proefwerkweek hebben
Succes met je mod!
Ben benieuwd naar een update...
Wat een spullen :P:P:P ik wil ook!!!, IK WIL OOK!!!
Joejoe!
Zo... nu eerst een Bavaria
edit: lol zonder dat ik het wist ook nog gelijk de honderste post gedaan.
[ Voor 23% gewijzigd door Stekeltje op 28-11-2005 19:35 ]
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2005 19:51 ]
we zijn allebij heel druk bezig geweest met school maar nu is het bijna vakantie en gaan we zeker weten weer verder.
wat we gaan doen:
- alle plexi beplakken met blindeerfolie
- cdrom en hdd behuizing maken van mdf
- fan controller maken
- de achter kant gaten maken voor mobo en voedingen
- in het plexi gaten zagen voor fans en cdrom drives (wat een een hele klus word
- en dan moeten we ook nog bezig met onze spiegelmods. ( we hebben de spiegels gesneden alleen er zitten nu scherpe randjes aan, hoe kunnen we die het best glad krijgen? dit is eerstekeer dat we daar meer werken.)
als dat allemaal gedaan is kunnen we gaan beginnen met monteren.
jullie horen snel weer van ons.
we hebben alle plexi platen met blindeerfolie beplakt en we hebben in de achterkant gezaagd voor de moederbord plaat en voedingen. we zijn ook bezig geweest met het ontwerp voor de cdrom behuizing wat we de voglende keer in elkaar gaan zetten
hier een foto van de kast hoe hij eruit ziet als de lampen uit zijn.
we updaten dan wel weer een paar foto's
we zijn er een tijdje tussen uitgeweest door dat we niet verder kunnen met het plexi omdat we moeten wachten op het juiste gereedschap wat we zouden krijgen van een vriend... die laat alleen op zich wachten...
we zijn door gegaan met andere kleine dingetjes die we nog af moesten maken. hier een paar foto's
het gat voor de voeding moest nog worden uitgezaagd:

we hebben ook het definitieve ontwerp voor de hardeschijven uitgedacht
we gebruiken 8mm dik plexi glas om hdd brackets op vast te maken en daar gaan de
hdd op hun kant op:

btw let niet op de plekken die niet goed in de verf zitten dit komt allemaal nog goed want we moeten nog een paar dingen verfen.
we gaan misschien zaterdag verder maar dat is niet zeker want ik ben ook in het weekend jarug...
over 2 weken gaan we zowiezo verder want dan hebbe we vakantie
Maak er wat moois van
Casemod: Cubeleon
we gaan ook mee doen aan het NKCM
dus we moeten hem voor dat het begint af hebben
Het NK modden naderd en we hebbben besloten om voor onszelf thuis verder te gaan. Ik ben zelf bezig gegaan met het plexie en Ghazukh is bezig gegaan met de binnenkant van de kast.
hier de voorkant van mijn kast.......BLING BLING

de binnenkant van Ghazukhs case

en nog een paar

werkplaats van Ghazukh

en nog 1 van mijn eigen kast
[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2006 20:48 ]
Verwijderd
wil je ook je temp van cpu/graka geven, ben ik wel benieuwd naar met al die coolers...
ik zou de temps geven zodra de kast af is want dan krijg je een wat beter beeld van de temps dan wanneer hij nog niet compleet in elkaar zit.Verwijderd schreef op zondag 02 april 2006 @ 22:34:
zelf zou ik zwarte coolers hebben genomen.. maar vind het wel gelikt uitzien allemaal.
wil je ook je temp van cpu/graka geven, ben ik wel benieuwd naar met al die coolers...
valt wel mee het zijn silent fans en we hebben er een controller voor zodat we ze niet op volle snelheid hoeven te laten draaien. Als we geen controller hadden was het een ander verhaal geweest, dan krijg je namelijk het idee dat er een turbine in je kast zitLWY schreef op zondag 02 april 2006 @ 22:41:
Het ziet er leuk uit, maar geven al die fans niet een enorme takkeherrie ?
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2006 09:23 ]
controller doe ik als het meezit morgen op de bus, heb je die ankers niet meer nodig
Ok thnx dan zien we ze denk ik overmorgen_ferry_ schreef op maandag 03 april 2006 @ 18:39:
Heb de kapotte componentjes al losgehaald, doe ze dan morgen op mijn stage even solderen en op de pakket-post.
bedankt Ferry de controllers doen ut weer
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2006 16:14 ]
mooi op tijd voor het NK
[ Voor 14% gewijzigd door Ghazukhh op 09-04-2006 18:52 ]
Vandaag de kast even in elkaar gezet en alle kabels weggewerkt. Het enige wat ik nu nog moet doen is de kast schoonmaken alles vastdraaien ccfl's op goeie plek hangen en het open vak bij de dvd drives dicht maken.
De foto's:

even wat fan kabeltjes wegwerke

de kast bij daglicht

en met de lampjes uit

de mobo kant
nog een x moet alleen de ccfl's nog ophangen

de voorkant
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2006 21:38 ]
En je moet hem echt zo glimmend houden!
alleen het probleem is nu hij zo glimmend is je kan elke vinger afdruk zien dus veel poetsen

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2006 18:54 ]
[img]hhttp://members.home.nl/boear/db.jpg[/img]

@icecube_custums: thnx
nu maar hopen dat Ghazukhs of mijn kast doormag naar het NK
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2006 15:09 ]
Verwijderd
even een vraagje over die blindeerfolie (mss wel een stomme maarja
goe is de opstelling MDF - blindeerfolie - plexi of MDF - plexi - blindeerfolie
alvast bedankt
and keep up the good work
Verwijderd
Door het blauwe licht wat er dan uitschijnt krijg je een heel mooi effect, nl. allemaal heel snel draaiende blauwe stralen door de rook. Vet voor op lanparty's, niet?
wij hebben MDF - blindeerfolie - plexi
en denk dat dat ook het best is want het blindeerfolie beschadigd heel snel, als je dat aan de buitenkant doet hoef je er maar langs te gaan en je hebt er al krasjes op.
@ Snake_Eater
zou er wel mooi uit zien, maar denk niet dat het zo goed is voor de hardware
ja we gaan hem zeker mee nemen naar lanparty's we zijn denk ik wel te vinden op regroup(niet helemaal zeker) en wel zeker op the drome
Verwijderd
Je moet hem uiteraard ook niet op de hardware richten oid. Gewoon direct naar buiten laten spuiten door je outtake.Ghazukhh schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 12:41:
@ icecube_customs
wij hebben MDF - blindeerfolie - plexi
en denk dat dat ook het best is want het blindeerfolie beschadigd heel snel, als je dat aan de buitenkant doet hoef je er maar langs te gaan en je hebt er al krasjes op.
@ Snake_Eater
zou er wel mooi uit zien, maar denk niet dat het zo goed is voor de hardware
ja we gaan hem zeker mee nemen naar lanparty's we zijn denk ik wel te vinden op regroup(niet helemaal zeker) en wel zeker op the drome
Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog
ik zal eroverna denken zal zeker vet staan bij die 3 verchroomde blades aan de voorkant van mijn kast of bedoelde je het bij de andere kast ?Verwijderd schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 17:46:
[...]
Je moet hem uiteraard ook niet op de hardware richten oid. Gewoon direct naar buiten laten spuiten door je outtake.
thnxSprite_tm schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 17:57:
Titlechangje op verzoek.
De beide Cubes hebben een naam gekregen, de naam van Ghazukhs case is Black Cube² en die van mij (Fatalfelix) heet Diamond Black
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2006 18:18 ]
Verwijderd
Ziet er wel leuk uit. Goed zwart!
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2006 18:36 ]
Verwijderd
zit nog met een vraagje. hebben jullie eerst geblindeerd en dan de gaten gemaakt of omgekeerd
alvast bedankt
wij hebben het plexieglas eerst geblindeerd en later de gaten eruit gevreesd maar andersom is het volgens mij ook wel mogelijk maar dan moet je alleen het blindeerfolie heel precies in de randjes afsnijden.Verwijderd schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 18:40:
ze zien er echt zalig uit de case's![]()
zit nog met een vraagje. hebben jullie eerst geblindeerd en dan de gaten gemaakt of omgekeerd
alvast bedankt
we wouden ze ook eerst samen naar het NK sturen maar dit kregen we als antwoord van de jury:_ferry_ schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 18:55:
Mooi geworden hoorkun je ze niet samen naar het NK sturen? Het zijn immers 2x dezelfde kast, en al zet je ze naast elkaar is het ook meer een eye-catcher dan 1 zo'n cube IMHO
Op een LAN vast ook wel leuk als je naast elkaar zit
Helaas moet ik je teleurstellen, jullie kunnen wel samen 1 case laten meedoen, of ieder een eigen case. Samen 2 cases inzetten is onmogelijk, aangezien dan ook de stemprocedure niet werkt voor jullie
inzendingen.
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2006 19:30 ]
Maar er is dus niks gezegt over naast elkaar zetten, ziet het er nog steeds tof uit
Als ik jullie was zou ik gewoon met z'n 2en 1 kast insturen.
specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1
we hebben onze kasten allebij los ingestuurd
maarja leuker zou het zijn om er allebei te staan..
Je bent de 2e die dat vraagt van die drives stealthen, iemand bij casejunkies vroeg dat ook alGoesiman schreef op donderdag 13 april 2006 @ 15:56:
Ziet er goed uit, alleen ik zou die drive stealthen en dat Heineken kan natuurlijk ook niet.
wat betreft dat Heineken heb je gelijk, meestal drinken we gewoon Grolsch
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2006 11:31 ]
Ik kan me een foto van een lanparty herinnere waar ze als gameservers van die shuttel kasjes hadden.intuliegend schreef op donderdag 13 april 2006 @ 12:22:
sja eigelijk ook wel logisch, waar ligt dan de grens? komt de volgende met 5 kubussen aan die ze dan in piramidevorm op een tafel gooien![]()
![]()
Maar er is dus niks gezegt over naast elkaar zetten, ziet het er nog steeds tof uit![]()
Als ik jullie was zou ik gewoon met z'n 2en 1 kast insturen.
T ware dr een stuk of 20 denk ik in totaal.. en ze stonden allemaal opgestapeld in een piramide. Gaf wel een mooi effect