Toon posts:

Gratis Webbased MMO uit Nederland: Quest to Glory

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
http://www.questtoglory.com/

In Quest to Glory is het de bedoeling de regio die je toegewezen krijgt tot economische bloei te brengen. Probeer d.m.v het bouwen van goeie huisvesting en het uitdelen van comfortgoederen nieuwe inwoners (lees: belastinginkomsten/arbeiders :Y) ) aan te trekken. En probeer zoveel mogelijk winst te maken met het produceren en verhandelen van grondstoffen, bouwmaterialen en comfortgoederen.

Om hierin succesvol te zijn zal je moeten samenwerken met een deel van de andere spelers. Je regio ligt namelijk ergens in middeleeuws Europa, dat verdeeld is in enkele grote rijken. Je hebt dus landgenoten. Na een tijdje spelen zal je niet genoeg verschillende comfortgoederen kunnen produceren om nog nieuwe inwoners aan te trekken. Ook zal je steeds ingewikkeldere gebouwen willen bouwen, die steeds meer verschillende bouwmaterialen vereisen. Er zal dus gehandeld moeten worden. Quest to Glory heeft een erg actieve handel met echte marktwerking. Vraag, aanbod, goederenbelasting, importbelasting, grondstofprijzen en regeringsbeleid bepalen de prijs.

De verschillende rijken beconcurreren elkaar en zullen na de binnenkort geplande militaire update ook proberen elkaar land afhandig te maken. Meer land betekent namelijk meer productie. Om als rijk succesvol te zijn is het belangrijk te zorgen dat alle bouw en comfort goederen op de binnenlandse handel verkrijgbaar zijn...tegen een betaalbare prijs. Dan kunnen alle regio's snel ontwikkelen.

Elk rijk heeft dan ook een uit spelers bestaande, democratisch gekozen regering. Zij moeten zorgen dat hun rijk een grootmacht wordt. Hier komt een hoop bij kijken, maar dat is te ingewikkeld om nu te vertellen.

Er valt sowieso nog veel meer over het spel te zeggen, maar dat moeten jullie zelf maar checken. :)
Ik vind het iig een unieke gameplay hebben. Ook hoeft het niet zoveel tijd te kosten. Met 5 a 10 minuten per dag kan je al een eind komen. Als je aanpak maar goed is...
Qua graphics is het niet bepaald geweldig, die zijn erg simpel. Maar dat stoort niet en er komt binnenkort verbetering in. Het hele spel wordt regelmatig geupdate en verbeterd trouwens. :)

Tenslotte adviseer ik jullie je bij het rijk "Italië en Kroatië" aan te sluiten.
Ik vind het daar erg gezellig, je wordt meestal geholpen als je een zeldzaam product nodig hebt en de nieuwe regering is veelbelovend. Als je iets niet snapt...gewoon vragen op het forum. :) De voertaal is er Nederlands.

Help ons die verdomde Polen te verslaan! >:) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dommerick
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-09 19:14

dommerick

is domm

zo geregistreerd, nu is kijken of het echt zo vet is >:)

zo te lezen ist ingewikkeld, we zullen zien ;)

Heeft geen signature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Leuk, zelfde principe als Ogame voor zover ik kan zien.
Heb me ook even geregistreerd, ziet er wel grappig uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geregistreerd en meteen al alles fout gedaan, oftwel land ver****

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Waar is trouwens de plek voor n00bvragen? Of is er misschien ergens een newbieguide? ik kan het nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Elk land heeft een eigen gedeelte op het forum waar leden van andere landen niet kunnen komen; het Landen Forum. Daar is als het goed is ook een forum dat 'Vragen' heet. ("Board voor vragen aan je landgenoten over de game.") Daar kan je vragen wat je wil.
De regering van Italië en Kroatië gaat binnenkort ook ff een goed uitleg topic maken.

Er is trouwens al wel een soort startersguide voor het allereerste begin. Kijk links naar de knop uitleg. (http://www.questtoglory.com/uitleg.php)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb mij bij de Polen aangesloten :Y) Eens zien of het spel leuk is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Waarom, Secretus, waarom? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 23:28:
Elk land heeft een eigen gedeelte op het forum waar leden van andere landen niet kunnen komen; het Landen Forum. Daar is als het goed is ook een forum dat 'Vragen' heet. ("Board voor vragen aan je landgenoten over de game.") Daar kan je vragen wat je wil.
De regering van Italië en Kroatië gaat binnenkort ook ff een goed uitleg topic maken.
Ja, ik heb het forum gezien, maar wist niet dat je daar n00bvragen mocht stellen, aangezien ik niks snapte van de vragen die daar gesteld werden. Maar ik heb een berichtje gekregen van de president (ofzo :? ) en die vertelde me dat ik em vragen mocht stellen :)
Er is trouwens al wel een soort startersguide voor het allereerste begin. Kijk links naar de knop uitleg. (http://www.questtoglory.com/uitleg.php)
Die heb ik gezien, maar dat had ik allemaal zelf al uit gevonden, ik zoek vooral tactische tips, en dingen die me te wachten kunnen staan.
Maar ik kom er zo wel uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tutorial geschreven, ik post 'm zometeen op het forum van Italië en Kroatië.
Er komt ook een vragentopic. Succes RoD, als je iets nodig hebt kan je me altijd PM'en!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-10 11:35
misschien is het handig om ergens neer te zetten dat et om een webbased game gaat :P imo is MMORPG niet echt de goede benaming voor dit soort games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, daar heb je wel gelijk in. Kon alleen geen betere naam bedenken. Vandaar dat ik RPG tussen haakjes zette. MMO is het namelijk wel. :P

EDIT: Ik kan de titel niet wijzigen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2005 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-10 12:09

Erikie

www.erikie.nl

heb ook een stukje land in polen:)

woei, en ik heb ijzererts :D schijnt wel relax te zijn in een oorlog :)

[ Voor 54% gewijzigd door Erikie op 17-10-2005 23:22 ]

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 19:22:
Ik heb een tutorial geschreven, ik post 'm zometeen op het forum van Italië en Kroatië.
Er komt ook een vragentopic. Succes RoD, als je iets nodig hebt kan je me altijd PM'en!
Bedankt :)

Geloof dat ik het meteen al wat verneukt heb. Heb mn daklozen een huis gegeven waardoor ze nu werkloos zijn, en dat schijnt meer geld te kosten. Ook heb ik geen onderzoekscentrum gebouwd, en heb ik er nu geen geld meer voor :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fernoráto
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-10 10:20
Ik heb koper en bomen. En heb net een houtkapperij en huis aangevraagd. Is dalijk klaar _/-\o_

Ik zit trouwens in Italie en Kroatie :)

[ Voor 20% gewijzigd door Fernoráto op 17-10-2005 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zucht Erikie, wrom ga je nou bij de vijand? :/ :P

@RoD: Zorg dat je inwoners of werken of geen huis hebben. Werklozen zijn duur... Daklozen zullen na een tijdje weggaan. het beste is natuurlijk om ze te laten werken, dan betalen ze ook nog eens belasting.

Heb je wel werkende inwoner? Bijv in een houthakker of zager? Zo niet, dan zou ik ff opnieuw beginnen...want dan heb je geen inkomsten.

@Fernorato: Prima! Heb je de tutorial in het vragen forum gezien?

Succes!!! (Nee, jij niet Erikie. >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:29

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

ravenger schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 19:34:
misschien is het handig om ergens neer te zetten dat et om een webbased game gaat :P imo is MMORPG niet echt de goede benaming voor dit soort games.
Vind ik ook. Ik zie het RPG gedeelte ook niet echt in deze game als ik de beschrijving lees.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fernoráto
Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 10:51:

@RoD: Zorg dat je inwoners of werken of geen huis hebben. Werklozen zijn duur... Daklozen zullen na een tijdje weggaan. het beste is natuurlijk om ze te laten werken, dan betalen ze ook nog eens belasting.

Heb je wel werkende inwoner? Bijv in een houthakker of zager? Zo niet, dan zou ik ff opnieuw beginnen...want dan heb je geen inkomsten.

@Fernorato: Prima! Heb je de tutorial in het vragen forum gezien?

Succes!!! (Nee, jij niet Erikie. >:) )
Ja ik heb nu een boomkapplaats, 4 huizen, 2 houtzagerijen en een CO Houttijd :)

[ Voor 4% gewijzigd door Fernoráto op 18-10-2005 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ Bor: Vind ik zelf bij nader inzien ook. Ik kan alleen de titel niet veranderen.
"Gratis MMO webgame uit Nederland: Quest to Glory" zou beter zijn.

@Fernorato: k dan, gaat goed. :) Welke grondstoffen heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fernoráto
Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 16:01:
@ Bor: Vind ik zelf bij nader inzien ook. Ik kan alleen de titel niet veranderen.
"Gratis MMO webgame uit Nederland: Quest to Glory" zou beter zijn.

@Fernorato: k dan, gaat goed. :) Welke grondstoffen heb je?
Koper klei en paardjes

Ben nu 'Afgraving' aan het onderzoeken (voor klei) Vanacht klaar. Ook straks een hoop boomstammen en bouwhout.

[ Voor 23% gewijzigd door Fernoráto op 18-10-2005 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 10:51:

Werkenden heb ik wel, ik krijg 100 glories per dag :)
Ben nu bezig met het maken van bouwhout. Geen idee wat ik er mee kan, maar het is het enige wat ik tot nu toe kan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fernoráto
RoD schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 16:32:
[...]

Werkenden heb ik wel, ik krijg 100 glories per dag :)
Ben nu bezig met het maken van bouwhout. Geen idee wat ik er mee kan, maar het is het enige wat ik tot nu toe kan :+
Boomstammen en bouwhout :9~

Ben ik zelf ook nog mee bezig, vanacht heb ik klei en dan even kijken wat ik ga onderzoeken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 3 huizen nu, 1 kapperij, 1 houtzagerij
Grondstoffen zijn Hout, ijzer, cement en paardjes..

Oh en waar kan ik nou mijn zooi verkopen aan een vaste prijs? ik heb geen zin om te wachten

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2005 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ Ferno: Paarden zijn belangrijk voor ons land, zou mooi zijn als je die gaat produceren. :)
@ RoD: Lees de tutorial die ik heb geschreven in het Vragen forum.
@ Deillon: IJzer is SUPER belangrijk voor het land. Probeer dit zo snel mogelijk te gaan produceren.
Alleen gevangen vis is voor een vaste prijs te verkopen aan de WTO. Voor de rest zal je moeten wachten tot iemand het van je koopt. Er zit marktwerking in het spel he, dus als het niet al te duur is wordt het snel gekocht. Maar een paar van onze topspelers zijn zo rijk dat ze alles van beginners kopen om hen te helpen...ook als het duur is. Vraag anders jvd master ff via PM of ie je spullen koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fernoráto
Ben nu vissersboot aan het onderzoeken en een kleiafgraving aan het bouwen. Vanavond klaar.

Vanacht zal ik dan een stoeterij laten onderzoeken. :)

[ Voor 25% gewijzigd door Fernoráto op 19-10-2005 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

toch wel heel erg vaag hoe je nou geld binnen krijgt.. vannochten had ik zowaar 1200 glories.. maar waar die nou vandaan komen :S.

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fernoráto
Erikie schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 20:58:
toch wel heel erg vaag hoe je nou geld binnen krijgt.. vannochten had ik zowaar 1200 glories.. maar waar die nou vandaan komen :S.
Van je inwoners ofzo.

Ik heb trouwens wel een fout gemaakt. Ik dacht dat die vissersboot gewoon op water kon, blijkt hij vis nodig te hebben. Voor niks onderzocht dus :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoera!

1e post *O*

Ik doe ook mee, ff kijken of het wat wordt :P

Edit:
In welk land kan ik me he beste registreren? De mensen hier zitten vooral in Italie/Kroatie en in Polen.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2005 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

polen 4tw :) anyway, geen idee.

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maakt eigenlijk niet zoveel uit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fernoráto
Italie zitten de meeste

* Fernoráto ook ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Fernoráto op 19-10-2005 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit bij Italie/Kroatie.

Ik heb koetjes (3), zwart spul (2), bos (3), en iets lichtgrijs (4).

Wat kan ik ermee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ alle mensen die in Italië/Kroatië zitten:

Ga naar het Forum, en ga een btje onderin het 'Vragen' forum in. Lees daar het topic "Nieuw?? LEES DIT EERST! (tutorial)" Dan snap je meteen behoorlijk hoe het spel werkt en hoe je 't het beste kan spelen.

@Erikie: Elke nacht om 3 uur krijg je belastinginkomsten.

@Paused: Op die koetjes kan je een veehouderij bouwen en vee produceren. Dat zwarte zullen kolen zijn...kolenmijn kan daar dus. Bos kan je kappen... en dat lichtgrijze zal wss klei ofzow zijn? Klik er maar eens op...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2005 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokkel1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-10 21:22
Ik heb nu een huis gebouwd, en die is voltooid.
Nu wil ik echter een houtkapperij bouwen en dit lijkt niet te werken? Hoe komt dit? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Waarom ben ik nou zo dom geweest om eerst allemaal huizen te kopen. :/ Zit nu al 2 dagen te wachten tot ik 500 glories heb voor een onderzoekscentrum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nu in de steentijd en heb iets van 10000 glories, t' gaat lekker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokkel1982
Ik ben net (Gisteravond) begonnen, ik heb nu 2 huisjes, een Houtkapperij, een onderzoekscentrum en een houtzagerij.

Waar kan je het aantal glories zien? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wokkel1982 schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 13:18:
Ik ben net (Gisteravond) begonnen, ik heb nu 2 huisjes, een Houtkapperij, een onderzoekscentrum en een houtzagerij.

Waar kan je het aantal glories zien? :)
In het zelvde scherm als waarin je al je voorraad kunt zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Deillon...vet goed bezig man! :D

En nogmaals: lees allemaal ff het topic "Nieuw? LEES DIT EERST!! (tutorial)" in het vragen forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ok, ik heb de tutorial doorgelezen, en daar heb ik gezien dat je geld krijg van de werkende populatie, en dat je geld verliest door werklozen en daklozen, waarbij daklozen minder kosten. Nu heb ik alle werklozen uit hun huizen gekicked, omdat ik er geen geld bij kreeg. Maar nu krijg ik er nóg geen geld bij, ik blijf maar op 400 glories staan :/ Heeft iemand enig idee waardoor dit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aplo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:18
Gisteren aangemeld, ff rustig de tutorials door gebladerd en het forum een beetje doorgelezen en het klinkt erg leuk :)

dus ik ben vrij standaard begonnen (huisje, houtzagerij en hakkerij en een OC) en sta te springen om meer geld!! :P ff wachten tot morgen maar, dan moet de belasting binnen komen.

tot nu toe erg geinig spelletje

ik zit btw in Italië en Kroatië O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@RoD: Dat klinkt niet best. :( Ik zou dan opnieuw beginnen als ik jou was. Gewoon nieuwe account maken en niet meer op de oude inloggen (anders wordt de nieuwe mss verwijderd).

@Aplo: Welkom in ons land. :) Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@RoD: Als je een nieuwe account aanmaakt zou je voor de zekerheid ook meteen een PM naar rens (dat is toch de baas?) moeten sturen dat je verder gaat met de nieuwe account. Ik had in het begin drie accounts aangemaakt omdat ik wat dingen wilde uitproberen maar na een dag werden de twee nieuwste accounts verwijderd.

Nog een tip voor starters: koop voor je gaat bouwen meteen een lading gevangen vis op de binnenlandse markt, die kosten meestal rond de 0,15 - 0,20 glories per stuk, en je kunt ze meteen doorverkopen aan de WTO voor 0,5 per stuk. Je kunt 10.000 gevangen vissen per dag verkopen aan de WTO, dus zo kun je meteen al 3000-3500 glories bijverdienen voor je ook maar iets gebouwd hebt. Tenminste, als er voldoende kleine partijen gevangen vis aangeboden worden op de markt.

o, en ik speel sinds maandag mee als Ab Ominatie (Italie&Kroatie); heb vandaag OZC Steentijd onderzocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goeie tip idd Aad!! :) Mooi dat je naar de steentijd gaat...dan begint het pas echt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

zeg jongens, ik vind het spel in principe erg traag gaan, maar daarvoor is het zeker ontworpen? Op 1 of andere manier verlies ik best snel m'n interesse, want die markt zit voor mijn gevoel ook rot in elkaar. Als je dat vergelijkt met de eve-online markt, dan is dit echt een lachertje. maargoed, het blijft web based, en hoop dat dit soort concepten verder worden uitgebreidt. ik denk alleen dat het zo veel meer kan dan alleen naar je geld lopen te staren, en af en toe wat bouwen om meer geld te verdienen, waar je in principe toch geen lol mee hebt.

dus :)

ik blijf t wel ff spelen, maar meer dan 2 minuten aandacht per dag krijgt t niet :)

(oja, en het lijkt wel alsof die markt kompleet verzadigd is )

(2, oja :), ben nu 500 ijzererts aan het opgraven, maar, .. wat dan? zo te zien staat er sowieso niks te koop dus moet ik er iets mee doen ofzo? smelten?? maar dat gaat zeker niet in de stenen tijd perk :) )

[ Voor 20% gewijzigd door Erikie op 22-10-2005 07:10 ]

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erikie schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 07:02:
zeg jongens, ik vind het spel in principe erg traag gaan, maar daarvoor is het zeker ontworpen? Op 1 of andere manier verlies ik best snel m'n interesse, want die markt zit voor mijn gevoel ook rot in elkaar. Als je dat vergelijkt met de eve-online markt, dan is dit echt een lachertje. maargoed, het blijft web based, en hoop dat dit soort concepten verder worden uitgebreidt. ik denk alleen dat het zo veel meer kan dan alleen naar je geld lopen te staren, en af en toe wat bouwen om meer geld te verdienen, waar je in principe toch geen lol mee hebt.

dus :)

ik blijf t wel ff spelen, maar meer dan 2 minuten aandacht per dag krijgt t niet :)

(oja, en het lijkt wel alsof die markt kompleet verzadigd is )

(2, oja :), ben nu 500 ijzererts aan het opgraven, maar, .. wat dan? zo te zien staat er sowieso niks te koop dus moet ik er iets mee doen ofzo? smelten?? maar dat gaat zeker niet in de stenen tijd perk :) )
Als je bij de markt kijkt, bij aanbod moet je eerst een product kiezen, en dan op verzenden. Dan pas krijg je een lijsje van mensen die dingen verkopen.

En meer dan 2 minuten heb je niet nodig eigenlijk per dag :)

Oei, mijn land staat al propvol, het wordt eens tijd om mijn huisjes te veranderen in dorpjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Verwijderd schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 09:49:
[...]

Als je bij de markt kijkt, bij aanbod moet je eerst een product kiezen, en dan op verzenden. Dan pas krijg je een lijsje van mensen die dingen verkopen.

En meer dan 2 minuten heb je niet nodig eigenlijk per dag :)

Oei, mijn land staat al propvol, het wordt eens tijd om mijn huisjes te veranderen in dorpjes!
jaa daar was ik al achter gekomen :) maar niemand verkoopt ijzererts, dus vraag ik me af of ik het dan ook wel kan verkopen :)..

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je kan het verkopen. Alleen verwerken de meeste mensen die ijzer delven het zelf verder. Om meer winst te maken. Maar waarschijnlijk kan je het nog niet zelf verder verwerken. Dus dan kan je het priam verkopen. Dat is zeer goed voor onze economie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 21:51:
Je kan het verkopen. Alleen verwerken de meeste mensen die ijzer delven het zelf verder. Om meer winst te maken. Maar waarschijnlijk kan je het nog niet zelf verder verwerken. Dus dan kan je het priam verkopen. Dat is zeer goed voor onze economie...
Frankrijk maakt gehakt van jullie economie >:) O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aplo
Idd goede tip aad... Maar zoals altijd lees ik weer niet goed :P

Dus ik koop met mn stomme harses gewoon 30000 van die visjes en die raak ik nu dus voor geen goud meer kwijt }:O
Hopelijk kan ik de aankomende 2 dagen ook nog vis verkopen aan de WTO :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokkel1982
Aplo schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 12:55:
Idd goede tip aad... Maar zoals altijd lees ik weer niet goed :P

Dus ik koop met mn stomme harses gewoon 30000 van die visjes en die raak ik nu dus voor geen goud meer kwijt }:O
Hopelijk kan ik de aankomende 2 dagen ook nog vis verkopen aan de WTO :)
I did the same.. :Z ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreadramon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-10 23:17
Kan altijd naar mijn weten(niet dat ik al bakken met ervaring heb, maar ik heb het al regelmatig gedaan), dus geen zorgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je de cash nodig hebt, dan zet je het overschot toch gewoon weer voor dezelfde of een ietwat lagere prijs weer te koop op de binnenlandse markt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:03
Nou... ik ben ook maar begonnen met dit spel! :) Ziet er wel leuk uit. Ben ChrisM in het spel... :) Zit maar in Italië te klooien. :)

Oh... Als iemand nog wat vis voor me heeft... tegen goedkoop prijsje... ;)

[ Voor 23% gewijzigd door ChrisM op 23-10-2005 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wrom zit je in Frankrijk, Deillon..? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 20:32:
Wrom zit je in Frankrijk, Deillon..? :(
Wist ik veel dat jullie allemaal in een ander land zaten, ik pakte gewoon een land :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit lijkt met nog een leuk spel, vanavond toch eens registreren. Ik hoop dat het verder niet te verslavend is, heb nog stapels werk en ben ook begonnen met de Baldur's Gate trilogie te spelen vanaf 0 met alle addons :)

Welk land raden jullie aan?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2005 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Italië/Kroatië, daar zitten de meeste gotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:20
Doe ik een keer mee, douwen ze me gelijk op een eiland :X

Maar zal eens even bekijken of het leuk is om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aplo
harry64 schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 13:28:
Doe ik een keer mee, douwen ze me gelijk op een eiland :X

Maar zal eens even bekijken of het leuk is om te doen.
haha, ik ook al :P zit op sicilië...
ik ga alweer redelijk.. ik verwacht morgen wel richting het stenentijdperk te kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-10 22:21
Ik zit nu ook in Italië/Kroatië, mooi stukje land aan de zee. Ik heb bos, koper, zand en koeien, weet niet of dit zo bijzonder is. Mn eerste huisje is net af, kheb een goeie eerste indruk van dit spelletje. Gebruikersnaam = Phage :)

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een uurtje of 2 en ik kom jullie vergezellen, hopelijk in Kroatië of Italië :) Als ik het goed begrijp is er contact mogelijk tussen de verschillende spelers? Een soort ruilhandel van de verschillende spullen die je hebt ofzo?

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2005 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aplo
dat klopt... en het onderling verkopen in je eigen land is velen malen goedkoper dan naar iemand in een ander land.

En in Italië is iedereen erg behulpzaam... :) en gezellig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben geregistreerd, mijn gebruikersnaam is meow en ik zit in Italië/Kroatië. Ik heb nu al 2 huizen, een houtkapperij en ook een OC. Wat ik wel niet goed begrijp is waar ik mijn boomstammen kan zien die aan het verwerken zijn/ontvangen heb.

/edit :: al gevonden

Nu vraag ik me wel af hoe ik mijn werkloze peepz kan kicken uit mijn huizen, zodat ze dakloos zijn :?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2005 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Sounds like fun :D

Ik heb nu net geregistreed (als Razr). En ga even een beetje expirimenteren. Lijkt me wel wat om de saaie project uurtjes op school weg te slijten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aplo
@meow
simpelweg het aantal inwoners van je houten huisje verkleinen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aplo schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 01:20:
@meow
simpelweg het aantal inwoners van je houten huisje verkleinen :)
Dank u, het vlot toch al een beetje nu. Ik heb nu 2 huizen, een houtkapperij, een houtzagerij en een OC houttijd. Ik ben nu wat boomstammen aan het maken, wie weet brengt het wat op en kan ik er later wat anders mee bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schroei
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-08 12:26
Ik heb net ook even geregistreerd maar Ik kom geen italie/kroatie meer kiezen, zit nu dus ook maar in Polen. Doet me weer een beetje denken aan Utopia van jaren geleden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirage
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-10 20:19
ik ben ook maar begonnen gistermiddag zit in italie/kroatie ik heb runderen cement ijzer en bomen

ik heb nu 2 huisjes een onderzoekscentrum een houtkapperij en een zagerij en ik ben een veehouderij
aan het onderzoeken.

https://www.afrikareisopmaat.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Magic_Mirage schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 09:57:
ik ben ook maar begonnen gistermiddag zit in italie/kroatie ik heb runderen cement ijzer en bomen

ik heb nu 2 huisjes een onderzoekscentrum een houtkapperij en een zagerij en ik ben een veehouderij
aan het onderzoeken.
Leuk ! Ik denk dat ik ongeveer evenver zit als jij en ik ben ook iets aan het onderzoeken ivm vee. Als grondstoffen heb ik kolen, vee, bos en klei ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigFast
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11-2021

BigFast

Cantona.

Ook geregd, zit in polen. Gelijk maar 2 huisjes houtkapperij, zagerij en onderzoekscentrum gebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er binnenkort oorlog op komst of is dat niet de bedoeling van het spel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 13:54:
Wat ik ervan heb begrepen komt dat in v2, die over een week of 2 wordt gereleased. Dus hebben we nog ff tijd om optebouwen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 13:54:
Ja, en Polen schijnt het meest op oorlog te doelen. Daarom hebben ze al een paar vijanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus nog enkele weken tijd om ons voor te bereiden, mja ik heb nog een lange weg te gaan is het niet? :) Wat ik ook vreemd vind is dat iedereen zich dus in een andere tijd bevindt. Ik zie de mensen van de Renaissance al vechten tegen die uit de houttijd. Realistisch bekeken vind ik het niet correct.

Ook grafish vind ik het heel erg basic, maar misschien verandert dat wel als ik wat grotere steden kan bouwen. Ik heb nu slechts twee houten huisjes hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
kheb een channel op quakenet gemaakt -> #qtg . alle landen zijn welkom O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ph4ge schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 15:46:
kheb een channel op quakenet gemaakt -> #qtg . alle landen zijn welkom O-)
Goed, dan zie ik jullie daar. Heb wel nog plaats in Miranda IM voor een extra IRC servertje (want in mijn IRC komen jullie niet, geen zaken mee hehe })). Ik zie jullie daar dan (morgen ergens, vanavond te druk met het vrouwtje :9).

Hopelijk zal bij versie 2 de grafische vormgeving sterk verbeteren, zodat we niet zo'n anno 1995 design hebben. En wat grafische animatie van ons stukje grond mag ook wel vind ik. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 15:56:
Hopelijk zal bij versie 2 de grafische vormgeving sterk verbeteren, zodat we niet zo'n anno 1995 design hebben. En wat grafische animatie van ons stukje grond mag ook wel vind ik. }:O
Wat is er mis met het grafische gedeelte? Het is een webbased spel, geen echt spel waar 3 jaar over gedaan is? En het is niet gemaakt door een bedrijf wat zat geld heeft zoals Blizzard bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:25

Q-bone

Dusss...

waarom kan ik niet bij italie? staat niet bij mijn lijstje...

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Q-bone schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 16:03:
waarom kan ik niet bij italie? staat niet bij mijn lijstje...
vol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrislakenvelt
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:18
Hoeveel huisjes planten jullie op je grond? :+

edit: Kan je nog meer grond krijgen dan wat je zegmaar hebt als je het spel net hebt opgestart. Dus een vierkant van 4x5?

[ Voor 58% gewijzigd door chrislakenvelt op 25-10-2005 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigFast
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11-2021

BigFast

Cantona.

ik heb 3 huisjes voor 500 man, dus 450 hebben onderdak, maar let wel op dat je genoeg werk hebt, daklozen kosten minder dan werklozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikTW
  • Laatst online: 17-10 12:24
Ben het nu ook een paar dagen aan het spelen (nick = RikTW, in Italië en Kroatië) en ik moet zeggen dat ik het echt verslavend vind.
Ik ga alleen de hele tijd de mist in met mn plenning (waardoor nieuwe bedrijven of techs steeds midden in de nacht af zijn :X ), zal wel beter worden hoop ik.
Alleen het forum is brak (imho) waardoor het lastig is om relevante informatie te verzamelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vergeet niet de tutorial "Nieuw? LEES DIT EERST (tutorial)" in het vragen forum van Italië te lezen!
Daar heb je als beginner erg veel aan.

@chrislakenvelt: In de oorlog die binnenkort zal uitbreken (als de militaire update er is) kan je land veroveren op andere landen en dus meer vakjes krijgen.

En Italie was idd even vol, maar dat is nu weer opgelost. (inactieve spelers zijn verwijderd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wordt het nu binnenkort betalend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha ik hoop het toch niet voor hun want dan verliezen ze alle spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Wat ik heb begrepen blijft het spel gratis. Er zal echter wel de mogelijkheid komen om te betalen voor extra functies. Functies die voor meer fun moeten zorgen maar geen voordeel ten op zichte van niet betaalende spelers opleveren. Een beetje zoals bij Hattrick, het aanschaffen van een supporter.

Komt allen naar IRC dat praat een stuk makkelijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrislakenvelt
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:18
Weet iemand misschien wat je met vlees kan? Voordat ik straks ruimte en geld uit ga geven voor niks. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idifix
  • Laatst online: 25-05-2024
ik heb mij aangesloten bij italie en kroatie jullie kennen mj niewt ik speel de spellen travian en diablo2 en nu ook quest of glory

mijn ascc is dar ook idifix :D

edit:

ik heb ijzer koeien cement en een bos ff koekeloeren op dat forum

[ Voor 20% gewijzigd door Idifix op 27-10-2005 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashBang
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-10 12:56

FlashBang

Hoi.

ik zit ook bij italie nu :)

ik heb iig al de grondstoffen Wilde paarden(3), klei(4), koper(2) en bos(2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schroei
  • Laatst online: 30-08 12:26
Ik ben het nu ook 2 dagen aan het spelen maar het doel van het spel ontgaat me een beetje. ik ben wel leuk dingen aan het bouwen en aan het handelen maar met welk doel? heeft iemand hier nog een verhelderende kijk op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aplo
Met als doel verder komen in de tijd :)
Je begint in de houttijd, en je kan steeds verder... naar de steentijd, ijzertijd, lage middeleeuwen, hoge middeleeuwen enz.

En de mogelijkheden worden steeds uitgebreider. En over een paar dagen komt er een militaire update, en is het ook mogelijk land te veroveren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Devilion schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 09:24:
ik zit ook bij italie nu :)

ik heb iig al de grondstoffen Wilde paarden(3), klei(4), koper(2) en bos(2)
Oh jee, je hebt Wilde Paarden _/-\o_ Die brengen veel op heb ik zo horen waaien, je moet ze temmen en dan ergens verkopen. Meer van die tips, kom gewoon naar het IRC chatkanaal. Ik heb zo toch al enkele tienduizenden verdiend door de handige tips :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RareGast
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-03-2021
chrislakenvelt schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 22:47:
Weet iemand misschien wat je met vlees kan? Voordat ik straks ruimte en geld uit ga geven voor niks. ;)
Ja, ik heb ook koeien op mijn land maar mij ontbreek voorlopig nog wat resources.

Is het verstandig 2 hout research centers te hebben?

Hoe kun je je hout productie faciliteit zo inrichten dat je niet elke dag moet opgeven nieuw hout te produceren? Of is dat niet mogelijk? Gisteravond had ik 100000 boomstammen opgegeven om te laten produceren maar dat wordt pas afgeleverd op 4 januari, dat schoot niet op. Gelukkig wilde de PM me helpen. Hoe richten jullie je houthakkers in, zodat de zaagmolens ook efficient draaien?

Volgens mij ga ik ook het eerste gebied worden dat veroverd gaat worden door polen (als polen tenminste die vieze groene kleur is. Mijn gebied grenst daar namelijk aan.

Verder heb ik zand, koeien en koper. Alleen moet je allerlei belangrijke zaken hebben. Nu eerst maar eens een drinkput onderzoeken en daarna gaan bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je zal niet veroverd worden hoor. De vergevorderde spelers uit Italië zullen je verdedigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RareGast
Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 14:23:
Je zal niet veroverd worden hoor. De vergevorderde spelers uit Italië zullen je verdedigen.
Ik hoop het dan maar!!

Verder nog een raar iets.

Tree-chopping Business
Production:
Maximum number of production workers: 100
Product of this unit: Tree-trunks
Maximum amount of production per production-time: 100
Production-time: 00:00:30:00
Square needed containing: Forest

stel dat ik nu net 300 bomen bestel dan zouden die toch over anderhalf uur (3*30 min = 90) moeten worden geleverd. Maar dat is dus niet zo.

Ze zijn vanavond pas klaar!
Produce:
This unit is producing: 300 Tree-trunks
The unit will be done at:20:59:14 27-10-2005

Hoe kan dat?? Volgens mij zijn er toch echt 100 man aan het werk... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikTW
die productie tijd geldt bij een level van 9 (dacht ik); je hebt slechts level 2 of 3 (misschien 4) bos, het gaat dus een stuk langzamer; ergens op het forum staat een berekening maar ik dacht dat het gewoon zoiets was; echt aantal per tijdseenheid = [opgegeven aantal * (level+1) / 10]:
level 2 is dus 30% van de capaciteit, level 3 = 40% enz, tot level 9 = 100% (maar dat kun je niet halen geloof ik)

Heb je trouwens gemerkt dat je 2 keer moet bevestigen voordat de productie in gang gezet wordt? ;) Je kunt dus nog even controleren of de eind-tijd klopt met wat je in je hoofd had.

[ Voor 38% gewijzigd door RikTW op 27-10-2005 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RareGast
RikTW schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 16:17:
die productie tijd geldt bij een level van 9 (dacht ik); je hebt slechts level 2 of 3 (misschien 4) bos, het gaat dus een stuk langzamer; ergens op het forum staat een berekening maar ik dacht dat het gewoon zoiets was; echt aantal per tijdseenheid = [opgegeven aantal * (level+1) / 10]:
level 2 is dus 30% van de capaciteit, level 3 = 40% enz, tot level 9 = 100% (maar dat kun je niet halen geloof ik)

Heb je trouwens gemerkt dat je 2 keer moet bevestigen voordat de productie in gang gezet wordt? ;) Je kunt dus nog even controleren of de eind-tijd klopt met wat je in je hoofd had.
Ja, dat had ik gezien ja... Ook raar dat het zo gaat. Dat had wel even aan gegeven kunnen worden. Maar bij mijn zaagmolens heb ik er dan weer geen last van... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikTW
Dat is toch juist handig? Daarmee voorkom je dat je een opdracht verstuurt die tot januari duurt :)
Je zaagerijen zijn ook niet afhankelijk van een grondstof, maar alleen maar van de beschikbare hoeveelheid boomstammen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb me ook maar even geregistreerd,

Nog iemand van Got die zich verkiesbaar heeft gesteld?
Pagina: 1 2 Laatste