Toon posts:

IK HAAT MMORE~!

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 764 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Gisteravond was het weer zover, ik was in de begin periode van mijn burncarriere zo stom om MMore Cd's te kopen.

Enwat denk je gister, ik pak een oud back up cd'tje met ouwe spullen, de stukken plastic van de bovenlaag liggen erbij. Onlees baar en onfixbaar alles geprobeert, folie aftapen, silverpen alles.

Ik pas goed op me cd'tjes, niet uitlenen, niet krassen en alles. maar toch kapot.

Ik ben het goed zat, ik vind nog steeds Verbatim nog steeds de beste, maar daar is neit zo goedkoop en makkelijk meer aan te komen :-(

Welke cdr'z gebruiken jullie, want dit is werkelijkwaar te A-relaxed voor woorden.

Er was ooit een test van tweakers die hun cdr's in de zon in de regen in de winter buiten hebben gelegt, zijn daar ooit nog test resultaten uit gekomen? Ik kan het niet vinden met de search IIG.

Welke cdr'z gebruiken jullie als Home gebruiker om materiaal dat gemaakt is te backuppen?

Wat zijn naar jullie idee de voor- en nadelen?

PS:
Er is in deze thread gevraagd om IMG'es daarom ff hierbij geadd in eerste vraagstelling:

Afbeeldingslocatie: http://www.squaremedia.nl/cd1.jpg

En de andere kant:

Afbeeldingslocatie: http://www.squaremedia.nl/cd2.jpg

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:24

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik gebruik bijna alleen maar Philips en Kodak (beide met goudkleurige bovenkant) en die bevallen nogsteeds het beste. MMore zijn inderdaad vreselijke krengen, maar bij de Verbatims die bij m'n CD writer zaten is ook het (witte) bovenlaagje losgelaten. Ik hou 't lekker bij Philips en Kodak, maar er zijn natuurlijk ook andere goeie CD's. Zolang je maar niet van die merkloze zooi gaat kopen. Ik betaal liever 150 piek voor iets goeds dan 100 piek voor klote CD's.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Daar gaan we weer.....

Ik gebruik alleen maar:
Sony
TDK
Philips

Oja, met That's Write nog geen problemen gehad. MMore zuigt inderdaad ja, gaan bij mij wel lang mee, alleen heb ik er ook in mijn beginperiode veel verpruts.

Verwijderd

Ik gebruik die no-name sjit, f9,90 per 10 stuks 80 minuten. Nooit problemen mee gehad.
Verkrijgbaar bij Computerplanet in Zaandam.

80min Arita's, da's pas kut.

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:14
Yep, sommige CDs zijn na een aantal maanden al niet meer te lezen.
Geen blancos meer voor mij. Ook geen That's write of van die andere zooi. :(

Nu heb ik een setje Philips dingen. 80min voor 1,85 op de HCC. Prima kwaliteitje. Nooit meer wat anders. :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 17 januari 2001 10:39 schreef DolfM het volgende:
Ik gebruik die no-name sjit, f9,90 per 10 stuks 80 minuten. Nooit problemen mee gehad.
Verkrijgbaar bij Computerplanet in Zaandam.

80min Arita's, da's pas kut.
Ja met die no name dingen, dan praten we over een tijdsbestek van? Die van mij zijn zo'n 1 jaar oud... echt helemaal aan gort, :(

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-02 08:44
Platinum, heb al cdr's van meer dan een jaar oud, worden nog perfect gelezen..

That's Write is ook CRAP, kon laatst ongeveer 20 cdr's wegflikkeren met films, die ik NIET meer fatsoenlijk kon lezen.
Ik koop dus alleen nog maar Platinum en Philips Premium Silver.

• ^^0nMe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-03 11:28

^^0nMe

Got Babana's?

Die Kodak Ultima 80 min Rulezzz !!!
Jammer dat ik ze nog nooit ergens op spindel heb gezien, maar 2piek per stuk met jewelcase is nog wel goed te doen.

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Verwijderd

gewoon de goedkoopste die er zijn te krijgeh NOOOIT probs mee gehad:)

• meibok
  • Laatst online: 16-10-2020

meibok

a-huh, huhuhuh, huh-huh

Ik haat mmore ook! Ik had van de Sint een doos van tien stuks gekregen en er 3 (drie!) rechtstreeks uit de brander (yamaha 4416S) weg moeten flikkeren. Ik heb ze maar gebruikt om voor andere mensen wat te branden >:)

Ik koop zelf eigenlijk alleen maar:
Fuji R & RW
Sony R& RW
philips alleen R (soms voor de 80 minuten)

Had van mijn moeder van de Aldi Lenco's :?
tot nu toe werken die ook goed

"Oh no! it's mega-maid! She's gone from suck to blow!"

Verwijderd

Topicstarter
[b]Op woensdag 17 januari 2001 14:11
Had van mijn moeder van de Aldi Lenco's :?
tot nu toe werken die ook goed
Aldi die gasten verkopen ook echt alles wat ze tegen komen, niet normaal :)

Verwijderd

ik heb altijd nog MMore gebruikt en nog nooit problemen gehad.

mijn Aopen 16x40x eet alles ;)

• Kaizen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-09-2025
Ik gebruik meestal:

- Philips Silver Premium
- Maxwell (net nog 2 doosjes gehaald voor fl. 33, -)

Andere merken waarover ik tevreden ben:

- TDK
- Fuji
- Kodak Ultima Gold.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 17 januari 2001 15:12 schreef Demolition het volgende:
ik heb altijd nog MMore gebruikt en nog nooit problemen gehad.

mijn Aopen 16x40x eet alles ;)
Neej burnen gaat wel,
maar na een jaar uit de kast halen, dan hangen de vellen erbij! :(

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-03 15:46

nexhil

BAM!

ik haat:
princo
mmore

van de princo is er 6 van de 6 mislukt de andere 4 heb ik maar weggegeven

more zuigt ook!

ik heb nu mentor's van de video land de naam zuigt maar de cd's zijn van een redelijke/goede kwaliteit

philips vindt ik ook wel regeren

vit€$$€ beeft, NEC Leeft!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
That's Write vind ik super! Ik heb nu Acer, ook goed, en die merkloze sht is idd. vaak kut.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 17 januari 2001 15:26 schreef Cartman! het volgende:
That's Write vind ik super! Ik heb nu Acer, ook goed, en die merkloze sht is idd. vaak kut.
Welke burner heb je voor die that's writers?

• nexhil

nexhil

BAM!

ik heb een philips
2x2x6
en een
8x4x32 <- zuigt soms ook komt denk ik door dat kut adaptec programma's...tijden de lead out schrijven gaat de cd er vanzelf in en uit) terwijl hij nog niet klaar is.)

Mooiste plek in arnhem is de bushalte naat nijmegen

• Smarron
  • Laatst online: 26-03 21:59

Smarron

The bend

Je kunt het beste de Sony's nemen, Verbatims of de Hewlett Packards...

Die gebruik ik, staan in de consumentengidstests op nr. 1,3 en die Verbatims in een andere test op nr. 1

Bij ons zijn die Verbatims nog wel te koop, maar wel duur.

Ik zou gaan voor de Hewlett Packard's ...
Net weer een box van 25 gekocht.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• WFvN
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op woensdag 17 januari 2001 10:27 schreef drLiter het volgende:
Ik ben het goed zat, ik vind nog steeds Verbatim nog steeds de beste, maar daar is neit zo goedkoop en makkelijk meer aan te komen :-(
Mening en ervaring verschilt dus.... ik heb destijds ook een keer 100 verbatim CD-R's gekocht..... die beginnen nu allemaal van die mooie 'schimmel-achtige'randjes te krijgen.... Ik houd de boel goed in de gaten.... zodra het te dicht bij beschreven gebied komt, fik ik ze over.....

Verwijderd

Ik kan maar 1 ding zeggen. KOOP FREECOM. Brand alles, op 12 speed 80 min met Plextor burner. Ze kosten geen drol. Ik heb er al honderden versleten en nog niet 1 die is gecrashed op het cd'tje. Meer aan het feit dat ik op dat moment zat te kloten met m'n computer.....

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik gebruik

- Philips (Silver Premium)
- Sony
- TDK (soms)

Ik gebruik niet

- MMore
- No-Name
- Princo
- Alle overige vage merken

Verwijderd

MMORE staat er om bekend. Na een half jaar tot een jaar begeeft de reflecterende laag. Sinds dat ik dat weet ben ik overgestapt op arita's. Tot nu toe nog geen problemen

Verwijderd

Topicstarter
Freecom, nog nooit van gehoord...

Verbatims ruleren vind ik nog zeker wel... ik heb er 1 als audio cd al 3 jaar oud, volledig versleten maar geen gezeik...

veel krassen, maar alles zit en hoort nog zoals het hoort :)

Verwijderd

Ja, ik heb hier zo'n pak trust waarvan ik er nu al 4 van de 10 verknalt heb

MMore erin: Burnen en geen schrijffout
Terwijl ik voorheen nooit problemen had met trust :?
maar deze nieuwe trust zijn wel anders verpakt, namelijk in papieren hoesjes

Verwijderd

Topicstarter
Die trust 80 minuten, zijn wel redelijk hoor... goedkoop iig... ooit es per stuk gekocht voor fl. 2.25... en zijn na een jaar nog goed bruikbaar...

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-03 09:59

Opa

Nu Multifocaal!

Altijd goed: TDK, Fuji en Philips. Inderdaad waren die Philips 80 min op de HCC een wereld deal.

Nou niet gaan lachen: Sentinel is (was?) ook perfect. (Huh? Sentinel? nooit van gehoord...)
Bij mijn vroegere baas (1998) hadden we bij IT de veelgebruikte sw op van die Sentinels gebrand. Die zijn rondgeslingerd, grijsgedraaid, niet in doosjes teruggestopt, kortom, gemangeld. Gewoon leesbaar gebleven.
probleem met die B merken is wel dat ze vaak van samenstelling en fabrikant wijzigen.

Mijn persoonlijke miskoop:
Traxdata Gold zouden goed zijn volgens een test maar ik heb er met mijn Ricoh al drie vern*kt.

Smarron, de Consumentengids is een leuk blad, maar computers en stuff kunnen ze niet testen. Als er geen PVC en cadmium in de verpakking zit is het goed, en anders niet, lijkt mij de tendens van hun tests.
Lees liever de computerbladen online, zoals PC magazine, C'T, Chip etc.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Mijn eerste CDR zijn van eind 1995.. van Fuji.. Topmerk... toen...

Werkt nog steeds.. en ik heb met andere cd's ook nog nooit problemen gehad.. veel temperatuur verschillen gewerkt?

Verwijderd

sorry dubbelpost

Verwijderd

de beste cd's die ik ooit meegemaakt heb zij 80min en 90min platinum cd's goedkope cd's van een super kwaliteit.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 17 januari 2001 15:58 schreef henkleerssen het volgende:
Mijn eerste CDR zijn van eind 1995.. van Fuji.. Topmerk... toen...

Werkt nog steeds.. en ik heb met andere cd's ook nog nooit problemen gehad.. veel temperatuur verschillen gewerkt?
Nope, zoals ik al zei ik pas goed op me kindjes :).

Maar helemaal aan gort, enige temp verschil dat zo`n ding heb is in de cdrom speler zelf waar het ook redelijk warm kan worden |:(

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Jip .. zie voor vervolg oude CDR's gathering.tweakers.net/showtopic/108025/1...

Verwijderd

Sony
TDK
Philips (de Multi Purpose , bevallen me zeer goed)
AMS (echt lekkere CD-r's , 12X audio en in de auto afspeelbaar op onze Kenwood !)

Verwijderd

Ik gebruik gewoon Philips silver 74/80 voor data en voor audio TDK

Diet het prima

• InterCC
  • Laatst online: 21-03 15:33
Philips

Verwijderd

Ik gebruik Nashua en Verbatim. Bevallen me prima, nog geen uitvallers.

• Smarron

Smarron

The bend

Op woensdag 17 januari 2001 15:51 schreef victorvo het volgende:
Smarron, de Consumentengids is een leuk blad, maar computers en stuff kunnen ze niet testen. Als er geen PVC en cadmium in de verpakking zit is het goed, en anders niet, lijkt mij de tendens van hun tests.
Lees liever de computerbladen online, zoals PC magazine, C'T, Chip etc.
Heb je het artikel gelezen dan? Er werden verschillende tests mee gedaan. Paar dagen in de zon leggen weet ik nog uit mijn hoofd. Ook CD's getest die ongeveer een jaar oud waren enzo.

Daar kwamen resultaten uit en kun je mij niet vertellen dat Sony, HP & Verbatim die bovenaan staan, daar verkeerd staan en dat Lenco, MMore, Dixons, TDK (tja) zich in de onderste regionen moeten nestelen. Lijkt me toch wel een redelijke test geweest.

Er waren volgens mij meer dan 40 merken getest!!

Verwijderd

Ik gebruik sinbds kort Acer CDR's... 1 gulden per stuk bij de Mediamarkt... Ik dacht dat het wel kut zou zijn, maar ik ben er erg tevreden over.. !!

Arita...kutter dan kut kan allen bij Arita !!

Roeland

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Heb hier kodak ultima 74min., perfect (waren bij de office centre in de aanbieding 10 voor 19.50) en ook wel die imation dingen met zo'n dun jewelkeesie.
Als rw'tjes heb ik Philips Professional ofzo.
Ik heb trouwens zo'n brakke iomega zipcd (4x) :r.
Binnenkort hoop ik een aopen 121032 te kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik merk trouwens op dat op het bedrijf waar ik werk, als we werk van de drukker voor et web krijgen aangeleverd, dat et 9 van de 10 keer allemaal KODAK cd'z zijn.

Waarom weet ik niet, maar altijd die bruin zwarte cd'tjes...

• Opa
  • Laatst online: 13-03 09:59

Opa

Nu Multifocaal!

Op woensdag 17 januari 2001 16:30 schreef Smarron het volgende:

[..]
Heb je het artikel gelezen dan? [..]

Daar kwamen resultaten uit en kun je mij niet vertellen dat Sony, HP & Verbatim die bovenaan staan, daar verkeerd staan en dat Lenco, MMore, Dixons, TDK (tja) zich in de onderste regionen moeten nestelen. Lijkt me toch wel een redelijke test geweest.[..]
Ja, wel gelezen. En deze resultaten kloppen ook wel.
Mijn punt is eigenlijk dat over het algemeen de CG evenveel verstand van Computers heeft als ik van kernfysica. Als ze weer eens hele computers gaan testen en al in de knoop raken bij de beschrijving ervan. Ook vergelijken ze rustig een Apple met een Gateway. Deze test zal dan niet door henzelf zijn uitgevoerd.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Wellicht omdat die goed zijn. Persoonlijk heb ik het niet (meer) op die goedkope troep. Geef liever 5,- aan een CDtje uit, wat leesbaar is en blijft, dan een boel werk over moeten doen.

wat het vooral is bij bedrijven:
arbeid kost veel meer dan een stapel van die cdtjes. stel dat er een spoedklus op een cd staat, en bij de drukker aangekomen blijft het ding niet te lezen te zijn. Had je dan maar 5,- voor het CDtje uitgegeven, en daarmee een leesbare kopie gehad.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 17 januari 2001 16:58 schreef Herman het volgende:
Wellicht omdat die goed zijn. Persoonlijk heb ik het niet (meer) op die goedkope troep. Geef liever 5,- aan een CDtje uit, wat leesbaar is en blijft, dan een boel werk over moeten doen.

wat het vooral is bij bedrijven:
arbeid kost veel meer dan een stapel van die cdtjes. stel dat er een spoedklus op een cd staat, en bij de drukker aangekomen blijft het ding niet te lezen te zijn. Had je dan maar 5,- voor het CDtje uitgegeven, en daarmee een leesbare kopie gehad.
Volledige 100% mee eens!

• LoneGunman
  • Niet online
Uit deze topic (net geweest).
Op dinsdag 16 januari 2001 16:59 schreef LoneGunman het volgende:
Ik denk dat je met belangrijke data geen risco moet nemen. Ik gebruik zelf nu twee soorten CDR's:

Voor 'belangrijke' data: Sony CDQ-74CN XO (uit de Taiyo Yuden fabriek).

Films/MP3/overige zooi: Zo goedkoop mogelijke CDR's.

edit:

Het merk doet er niet zoveel toe, als de herkomst (fabriek) maar goed is. CD's uit de Taiyo Yuden worden over het algemeen als zeer goed beschouwd. Terwijl fabrikanten zoals Ritek, Gigastorage en Lead als matig tot slecht te boek staan.

Mensen kunnen dan nog roepen dat ze met b.v. That's Write helemaal geen problemen hebben, maar over het algemeen (en over langere termijn) gesproken de de kwaliteit van deze CD's toch niet daverend is.

• aftermath
  • Niet online

aftermath

"Everybody lies"

1)TDK
2)sony
3)philips

en Mmore is echt waardeloos ja

http://psnprofiles.com/AfthyX

Verwijderd

TDK, altijd goed of anders BASF, iets minder goed!

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-03 08:04
TDK metallic dat zijn echt bagger schijfjes :r |:( :(
kon ze (vrijwel) allemaal tijdens branden of vlak daarna weggaooien ;(

imation, maxwell, that's en 80 min mycom zijn toch echt wel flink roelerend :)

geven nooit problemen en doen het perfect. Tja met Philips Silver Premium ook nooit probs gehad, maar ach die zijn weer flink stuk duurder dan de andere meuk.
Maar het ligt ook deels aan de brander, de een werkt perfect met de een en kan weer geheel niet opschieten met de ander. Andere branders werken weer precies andersom :+
Ik heb bijv. een niet zo algemene iomega zipCD 24x4x4 en die doet ut nog perfect :)

[edit]
BASF vind ik ondaks de goede naam ;) maar matig
en traxdata zuigt ook best wel...

I’m not like the OTTERS

• _Hades_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
ff vraagje: Waar koop je Platinum cd's? ik kan ze eigenlijk nergens vinden :(

ik heb laatst een keer op een beurs van zo'n duitser platinum cd's gekocht voor 1,40 p/st, en die bevallen mij prima, alleen kan ik ze nergens meer vinden.. :( en zijn ze ook op spindel verkrijgbaar?

en ja MMORE vind ik ook bagger, ik had vroeger (paar maand geleden :P) zo'n HP 7200 fikker en die brandde ze altijd fout :(. that's write ben ik ook niet echt kapot van, heel vaag het lijkt wel of ze na een paar maand aangevreten worden ofzo :) helemaal van die zwarte randen waar de label zit.. en ze zijn ook niet meer leesbaar :(

• Matrix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:11
Ik gebruik hier gewoon cdtjes van het soort zo goedkoop mogelijk (op het ogenblik fujitsu siemens van de mediamarkt ;). Alleen voor belangrijke data wil ik wel wat meer zekerheid gebruik dan vaak Sony.
Heb btw. ook een Iomega 4x4x24, werkt nog steeds prima

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 17 januari 2001 17:16 schreef _Hades_ het volgende:
ff vraagje: Waar koop je Platinum cd's? ik kan ze eigenlijk nergens vinden :(

ik heb laatst een keer op een beurs van zo'n duitser platinum cd's gekocht voor 1,40 p/st, en die bevallen mij prima, alleen kan ik ze nergens meer vinden.. :( en zijn ze ook op spindel verkrijgbaar?

en ja MMORE vind ik ook bagger, ik had vroeger (paar maand geleden :P) zo'n HP 7200 fikker en die brandde ze altijd fout :(. that's write ben ik ook niet echt kapot van, heel vaag het lijkt wel of ze na een paar maand aangevreten worden ofzo :) helemaal van die zwarte randen waar de label zit.. en ze zijn ook niet meer leesbaar :(
Van Zo`n duitser ...
staat lekker :)

Ik ben zere te spreken over MAXELL, Imation staat in me kast, net zoals verbatim, MITSUI, Sony en Die Kodakz CD-r Silver plus, errug goed

• _Hades_
  • Nu online
Op woensdag 17 januari 2001 18:51 schreef drLiter het volgende:

[..]
Van Zo`n duitser ...
staat lekker :)
ja sorry, het moet natuurlijk zijn "een hele aardige duitse meneer met hele goedkope cd-rretjes"

nee ok het staat er wel een beetje gek ja :)

maar niemand weet waar ik platinum cd'tjes kan kopen op spindel, of anders gewoon in hoesjes?

• ScuL
  • Laatst online: 10:08
hmm ik burn eigenlijk alleen op
TDK (SilverBlue) en (Metallic)
en Kodak Gold Ultima

af en toe een philipsje maar dat gebeurt niet vaak..

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 17 januari 2001 19:20 schreef -ScuL- het volgende:
hmm ik burn eigenlijk alleen op
TDK (SilverBlue) en (Metallic)
en Kodak Gold Ultima

af en toe een philipsje maar dat gebeurt niet vaak..
En wat heeft die kodak naar jou als merkbaar voordeel?

Hoelang heb je ze al?

• Toewan
Op woensdag 17 januari 2001 15:26 schreef Cartman! het volgende:
Ik heb 2 spindels van That's Write gehad. Van de ene heb ik 30 CDR's gefikt met Yamaha CDR400, Plextor 4220 en Yamaha CDR4416, kon ik alle 30 meteen wegflikkeren (rest heb ik terug gestuurd) en van de 2e spindle kon ik laatst weer 35 cdr's wegflikkeren (rest heb ik bijna allemaal met audio beschreven, die doen het nog wel..)

Maar voor mij echt NOOIT geen That's Write meer. Ik ben nu alle That's Write cdr's aan het kopieren naar fatsoenlijke cdr's voor zover mogelijk...
Princo is voor mij de nr1 crep cd maker, (ik koop zowiezo geen merken die op CO eindigen, dus ook geen Lenco en alles wat op CO eindigt) maar That's Write komt er heel dicht achter aan..

• MrTinux
  • Laatst online: 10:13

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Op woensdag 17 januari 2001 15:31 schreef nexhil het volgende:
Mooiste plek in arnhem is de bushalte naat nijmegen
Als je zonodig je voetbalclubbie wil promoten, doe dat dan voortaan ergens anders aub :(

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

• Speedtracer
  • Laatst online: 26-03 21:53

Speedtracer

ondertitels? doen we niet aan.

kep op de hcc ook z'on doos van Platinum meegenomen, gaat geweldig. Schrijft goed, en blijft ook lang goed. Leen ze uit, komen regelmatig krassen bij, maar ze worden nog steeds gelezen.

Verwijderd

ik heb hier gebeurnde cd`s liggen van MMore van meer dan 2 jaar oud
geen probleem ,
misshien moet je er niet zo mee kloten

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-03 20:53
Tayo Yuden...all the way :)
Philips Premium Silver, TDK CDR-74 (die "zilveren") en Sony (de doosjes met de witte randen :) )
Met MMore's en Maxells heeft m'n Plextor 8220 problemen. Maxells doen het maximaal op 4 speed.

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-01 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Philips Silver Premium.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Bigs
  • Niet online
Ik heb hier een leuk goud-groen whitelabel cd'tje uit 1997 en is nog gewoon perfect. Ik koop altijd gewoon wat ik tegenkom en heb eigenlijk nog nooit problemen gehad (1x een cdtje waar de bovenkant aan de randjes een beetje afsleet, maar verder niks).

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 17 januari 2001 21:24 schreef Jikey het volgende:
ik heb hier gebeurnde cd`s liggen van MMore van meer dan 2 jaar oud
geen probleem ,
misshien moet je er niet zo mee kloten
Niet mee kloten? Waar praat jij nou weer over??? Ik zeg dat ik er goed oppas en niet uitleen en alleen in de kas staat... geen rare verhuizingen, enig e moment dat et warmer wordt is in me cd rom speler zelf...

Kom op zeg..

Verwijderd

Op woensdag 17 januari 2001 10:39 schreef GarBaGe het volgende:
Nu heb ik een setje Philips dingen. 80min voor 1,85 op de HCC. Prima kwaliteitje. Nooit meer wat anders. :)
Die heb ik ook op de HCC gekocht en ik ben er zeer tevreden over :)

• Redje
  • Laatst online: 08-03 23:07
Inderdaad wie MMore koopt krijgt probs... toen ik pas een brander had probeer je wat merken... goedkoop als eerste natuurlijk :)

Afijn ik ging NFS2 brande op een MMore... daarna installen vanaf die MMore... 300mb kopieren duurde echt dik een half uur... daarna op een Philips Silver Premium gefikt... install nog geen 5min :)

Dus ja met MMore krijg je inderdaar MMORE schijvvouten....

Koop merk is mijn advies zeker voor dat kwartje per cd meer...

Ik heb goede ervaringen met Sony, TDK maar vind Philips toch wel ownen... alleen die kleur(roze) is zo.. bah :)

Verwijderd

arita roeles zwaar...............met mijn plextor 121032a nog no problemo............so

Verwijderd

ik vind met name cd's van het merk frans bauer erg vervelend
>:)
en die van britney s. kunnen ook niet snel genoeg uit cd spelers verwijderd worden

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 17 januari 2001 23:58 schreef paard44 het volgende:
arita roeles zwaar...............met mijn plextor 121032a nog no problemo............so
Euh ik heb andere meningen gehoord in deze thread :)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 18 januari 2001 00:01 schreef chicolapino het volgende:
ik vind met name cd's van het merk frans bauer erg vervelend
>:)
en die van britney s. kunnen ook niet snel genoeg uit cd spelers verwijderd worden
Genoeg humor :) Ik vind het al erg genoeg, dat ik al mijn psdz kwijt ben, die ik maakte in photoshop toen ik 3 was :+

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 17 januari 2001 22:28 schreef Bigs het volgende:
Ik heb hier een leuk goud-groen whitelabel cd'tje uit 1997 en is nog gewoon perfect. Ik koop altijd gewoon wat ik tegenkom en heb eigenlijk nog nooit problemen gehad (1x een cdtje waar de bovenkant aan de randjes een beetje afsleet, maar verder niks).
Naam?

• Smarron

Smarron

The bend

Ben toch nog even gaan zoeken, met wat hulp, en vond een andere test, niet van de Consumentengids (schijnt niet betrouwbaar te zijn volgens een paar), maar het blijkt dat de CD's die ik aanbeveel wel degelijk van goeie kwaliteit zijn: Sony, Hewlett Packard.

http://www.cdmediaworld.com/hardware/cdrom/cd_quality.shtml#CD-R%20Quality%20Results

Om het nog even rustig te bekijken. Al een beetje overtuigd ?!

• bolke
  • Laatst online: 06-10-2024

bolke

Klikt nu met een 50D.

Ik draai al een tijdje met KRUITVAT CD-R's zijn wonderlijk best wel goed. van de 50 nog geen een foute CD. Heb ik met andere goedkopen merken nog niet meegemaakt.

Maar de Sony's blijven wel mijn favoriet.

Bolke

http://www.hroling.nl

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 18 januari 2001 07:57 schreef Smarron het volgende:
Ben toch nog even gaan zoeken, met wat hulp, en vond een andere test, niet van de Consumentengids (schijnt niet betrouwbaar te zijn volgens een paar), maar het blijkt dat de CD's die ik aanbeveel wel degelijk van goeie kwaliteit zijn: Sony, Hewlett Packard.

http://www.cdmediaworld.com/hardware/cdrom/cd_quality.shtml#CD-R%20Quality%20Results

Om het nog even rustig te bekijken. Al een beetje overtuigd ?!
Kijk eens dat zijn nou tests... ik heb ondervonden dat ik dezelfde ervaringen heb...

Alleen MMORE staat er niet bij, dat zegt genoeg.... >:)

• Booooe
  • Laatst online: 27-11-2021

Booooe

Fetch!

Platinum 70 en 80 min. cds.
Nooit niet problemen mee + lekker goedkoop!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 18 januari 2001 08:23 schreef bolke het volgende:
Ik draai al een tijdje met KRUITVAT CD-R's zijn wonderlijk best wel goed. van de 50 nog geen een foute CD. Heb ik met andere goedkopen merken nog niet meegemaakt.

Maar de Sony's blijven wel mijn favoriet.

Bolke
Ja dat zal wel, maar na een jaar ofzo... Dat wil ik weten, niet verhalen van vorige week dit gekocht, en ze branden... ja DUH dat ze dat doen... Ik wil weten welke lange termijn cd's nog goed zijn...!

• BIM
  • Laatst online: 10:02

BIM

Nothing interesting

Ik heb nog een gouden philipsje van nog voor de Rainbow series.
Minimaal 5 jaar oud en nog perfect te lezen. B-)

Met MMore heb ik ook minder goede ervaringen.
M'n vorige brander weigerde ze gewoon en met
Rippen van CD kon ik de laatste 10 minuten van
de CD nooit goed (zonder tikken) krijgen
(Asus 40 / Plextor 40 en plexwriter r12w4 niet) |:(

• T.T.
  • Laatst online: 22-01 14:13

T.T.

Sowieso

http://www.cdmediaworld.com/hardware/cdrom/cd.shtml

test van cdr's : http://www.cdmediaworld.com/hardware/cdrom/cd_quality.shtml

Oh ja, en maar je maar geen illusies dat een noname cdr misschien wel een philips silver premium is...
"About 95% of the current blank NoName CD-R's are made in these low quality CD factories."

• nexhil

nexhil

BAM!

Op woensdag 17 januari 2001 21:05 schreef MrTinux het volgende:

[..]
Als je zonodig je voetbalclubbie wil promoten, doe dat dan voortaan ergens anders aub :(
loop niet zo te zeuren man, ik praatte toch over het onderwerp mee, of niet dan?
ouwe :r zeur!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 18 januari 2001 10:45 schreef nexhil het volgende:

[..]
loop niet zo te zeuren man, ik praatte toch over het onderwerp mee, of niet dan?
ouwe :r zeur!
I agree ... Maar ik las net, dat nonames vaak uit een merk fabriek komen...

Is dat zo?

Verwijderd

Voor de belangrijke dingen als backups:

Philips Premium Silver

Voor de games/films:

Platinum 80 mins

Verwijderd

Ik ben errur tevreden over Imation cd's. Doen het nog steeds goed, al gebruik ik ze mog maar een half jaartje ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 18 januari 2001 11:08 schreef ParagonEnschede2 het volgende:
Ik ben errur tevreden over Imation cd's. Doen het nog steeds goed, al gebruik ik ze mog maar een half jaartje ofzo.
Imitations, dat zijn die groene toch? Imation srry :).. Daar heb ik mijn kast ook helemaal vol van :9

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net ff MMORE gebeld, als je ze opstuurd krijg je een nieuwe...

DUs als iemand met mij wil wisselen... graag :)

Verwijderd

ik gebruik al best lang mmor's en ik heb mog nooit echte problemen gehad.

het is allemaal bullshit!!!

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik haat MMORE, That's write en Princo.
Mmore zijn van de 20 cd's er 3 gelukt en kon ik na een jaar weg gooien omdat de laag los zit. That's write gaat oxideren en kan je ook na een jaar weg gooien. Princo 20 stuks gehad konden rechtstreeks de prullebak in omdat er allerlei stipjes op de cd's zaten. Nog geprobeert om garantie te krijgen en das nooit gelukt.
Doe mij maar a merken

• X-Terminator187
  • Laatst online: 28-05-2025

X-Terminator187

"Astalavista"

Ik gebruik de laatste tijd alleen maar Nashua 80 min cdr's. Ik koop ze per spindel van 50 stuks voor 100,-. Zijn goede cd's.

Willen zij die bezwaar hebben tegen deze post nu spreken of voor altijd zwijgen. Specs

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 18 januari 2001 19:14 schreef X-Terminator het volgende:
Ik gebruik de laatste tijd alleen maar Nashua 80 min cdr's. Ik koop ze per spindel van 50 stuks voor 100,-. Zijn goede cd's.
Hoe los jij het hoesjes probleem dan op ?

Verwijderd

http://www.casedirect.com/cgi-bin/sgsh0101.exe?SKW=K109101&FNM=00&UID=&GEN0=top_blend_storage.jpg&GEN1=CD&GEN3=Storage&GEN4=Sleeves

Deze nemen nog mindr ruimte in ook dan jewelcases. Ik heb mijn een backup van mijn hele cd-collectie gemaakt die nu nog nauwelijks ruimte in beslag neemt. En de orginelen blijven lekker opgeborgen in de orginele hoesjes.

Verwijderd

ik gebruik nu philips multipurpose 80min 12x speed. Fijnste cdrs die ik tot nu toe heb gebruikt. Ik heb er 250 gekocht bij cdrwinkel.com ze kosten toen 1.80 perstuk zonder verzend kosten.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 19 januari 2001 01:54 schreef Marsipulami het volgende:
http://www.casedirect.com/cgi-bin/sgsh0101.exe?SKW=K109101&FNM=00&UID=&GEN0=top_blend_storage.jpg&GEN1=CD&GEN3=Storage&GEN4=Sleeves

Deze nemen nog mindr ruimte in ook dan jewelcases. Ik heb mijn een backup van mijn hele cd-collectie gemaakt die nu nog nauwelijks ruimte in beslag neemt. En de orginelen blijven lekker opgeborgen in de orginele hoesjes.
Dat url van jou das echt een vet systeem..!!

200 cd'z mooi opgeborgen enzo.. kun je ze ook labellen in die doos? En is dit in NL verkrijgbaar?

Afbeeldingslocatie: http://www.casedirect.com/images/p108.JPG

• Fanaat
  • Laatst online: 19-08-2022

Fanaat

member of the former TeamBVD

Heb Platinum gebruikt en nu al 1 jaar Mmore.
No problems met beide :):):):):)

I3 6100, 16 gb Corsair Asus Prime B250 plus, AMD Radeon HD 6800

• Den the Man
  • Niet online

Den the Man

Hmmm....

Behalve mmore vind ik die That's Schijt cd's ook k*t moet je eens kijken:

Afbeeldingslocatie: http://www.casema.net/~rjjkolk/schimmel2.jpg

De meest gare cd's die ik ooit gekend heb. Na een week in een vochtige ruimte gelegen te hebben zagen ze er zo uit.

Pak je rust!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 19 januari 2001 18:53 schreef den the man het volgende:

[afbeelding]

De meest gare cd's die ik ooit gekend heb. Na een week in een vochtige ruimte gelegen te hebben zagen ze er zo uit.
God alle jezus,
ik bedoel maar, daar kun je prima je geld voor terug vragen!

• smokingr
  • Laatst online: 28-08-2025
hmm, zal wel allemaal ik gebruik al jaren Arita 80 min. en nooit probs mee gehad. :D

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 19 januari 2001 19:40 schreef BReiN het volgende:
hmm, zal wel allemaal ik gebruik al jaren Arita 80 min. en nooit probs mee gehad. :D
Arita'z ik ga ze zo wel ff halen dan :)
Iedereen praat erover!

Verwijderd

Nee ik heb nu bij de it's in Haarlem TDK 74 gekocht voor 15,- das niet duur voor echte TDK's.
Dus ik zal eens gaan kijken bij de it's in je buurt

• _Hades_
  • Nu online
Op vrijdag 19 januari 2001 18:53 schreef den the man het volgende:

[afbeelding]

Jep bij mij beginnen die That's Write cd's ook zulke dingen te vertonen, en dat terwijl ze nog nieteens in een vochtige ruimte hebben gelegen..
Nu zijn die teringdingen dus gewoon onleesbaar geworden :(:(

• Toewan
Bij mij vertonen m'n That's Write cdr's nog niet van die sporen, maar ze zijn echt niet fatsoenlijk meer te lezen.
Platinum en Philips... Verder hoef ik echt helemaal niks anders. Platinum is cheap en goed en Philips is gewoon goed. :)

Verwijderd

Topicstarter
Gaaf trouwens die IMG, koel ik mag dat graag zien... dan begrijpen die jopie goedkopie cdr kopers wat we bedoelen >:)

Verwijderd

ik heb ook platinum gehad,
nix mis mee.

maar heb nu toch Philips, bevalt het beste.

ook met Nashua heb ik goede ervaringen

al die cdtjes blijven goed werken, ende laagjes bijven er gelukkig op zitten :)

Verwijderd

Ik snap niet waarom mensen hier positief zijn over That's Write, dat is echt de grootste rotzooi die te krijgen valt!
Zelf brand ik doorgaans op Philips en de 80min op Aritha, gaat perfect!

Volgens mij vergeten veel mensen hier dat het 'foutbranden' van een cd meestal niet aan de cd ligt, hehe, uitzondering is That's Write natuurlijk...

Oh ja, nog een tip: goedkope cd's: www.opussupplies.nl

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 20 januari 2001 02:29 schreef Harry_van_de_Hapkar het volgende:
Ik snap niet waarom mensen hier positief zijn over That's Write, dat is echt de grootste rotzooi die te krijgen valt!
Zelf brand ik doorgaans op Philips en de 80min op Aritha, gaat perfect!

Volgens mij vergeten veel mensen hier dat het 'foutbranden' van een cd meestal niet aan de cd ligt, hehe, uitzondering is That's Write natuurlijk...

Oh ja, nog een tip: goedkope cd's: www.opussupplies.nl
Die hapkar heb gelijk over het foutbranden van cd'tjes dat ligt echt vaak aan de burner.... En niet aan de cd's ik bedoel anders komen die dingen de winkel toch niet in om verkocht te worden!
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.