Ja de topic subject zegt het al.. ik heb twee CDR's van Fuji 1 speed gebrand nog van november 1995.... draaien nog prima!
Ik heb een HP 7200 2x2x6x werkt ook nog heel erg goed.. is eigenlijk een 3610 van philips.
Bios is geflasht naar 3.09 voor 80 minuten cd's
Bios is geflasht naar 3.09 voor 80 minuten cd's
www.digireflex.nl
Verwijderd
Sony 1X CD-r's , gemaakt in 1994 (kan me niet herrineren wanneer) . Staat "een veelgebruikt" OS op .
Heb voor het algemeen nut nog maar eens gecheckt . Dit cd-r'ke met dat "veel gebruikt" OS heb ik effe een install mee gedaan op een P100@200 (Chrome Orb erop , broertje heeft zoals mij een Alph@) . En het OSje werkt perfect en de CD-r ook !
Heb voor het algemeen nut nog maar eens gecheckt . Dit cd-r'ke met dat "veel gebruikt" OS heb ik effe een install mee gedaan op een P100@200 (Chrome Orb erop , broertje heeft zoals mij een Alph@) . En het OSje werkt perfect en de CD-r ook !
Graaf_slis>ja het gaat niet om de speler.. maar om de CDR's...
real_raichu70> lol...:)
real_raichu70> lol...:)
edit:
geniepegerd..ff snel die CDR gebrand in 1995 veranderen in 1994.. ja ja..:)
geniepegerd..ff snel die CDR gebrand in 1995 veranderen in 1994.. ja ja..:)
En precieze datum van die schijfjes.. moeten we natuurlijk ook niet vergeten..
lenco cd van 2 jaar geleden met daarop ook een veel gebruikt os
P.S.: Cd zit vol met krassen, slijtage sporen, ik heb dat "veelgebruikte os" misschien ietsje te vaak geformat, cd werkt trouwens nog wel, maar vraag mij niet hoelang nog.
P.P.S.: Waarschijnlijk overleeft ie nog wel een formatje of 10, een maandje dus
P.S.: Cd zit vol met krassen, slijtage sporen, ik heb dat "veelgebruikte os" misschien ietsje te vaak geformat, cd werkt trouwens nog wel, maar vraag mij niet hoelang nog.
P.P.S.: Waarschijnlijk overleeft ie nog wel een formatje of 10, een maandje dus
D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.
Waar gaan de cd's meestal kapot van? Warmte of krassen?
krassen, EN zonlicht, ik ken iemand die wat cd's door zijn kamer laat slingeren, en toevallig lagen er een paar op de plek waar net de zon naar binnen scheen. Paar weken later zag je het verschil, paar cd's waren lichtgebruind, sommige waren dus echt heeel bruin.
ze werkten nog wel, met moeite, maar het lijkt me niet gezond.
D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.
Twee CD's uit 1995, werken nog perfect...
Wat ik echter niet kan zeggen van die goedkope CDR's die je nu kunt kopen, die beginnen na 2 maanden al af te bladderen en vreemde verkleuringen te vertonen aan de randjes...
Wat ik echter niet kan zeggen van die goedkope CDR's die je nu kunt kopen, die beginnen na 2 maanden al af te bladderen en vreemde verkleuringen te vertonen aan de randjes...
Er moet toch wat opstaan op die noname.. ja precies die goude.. gewoon goed...
ik heb nog zo'n compleet zilveren ergens liggen die volgens mij uit '94 komt. Hij doet het nog steeds!!
Een hele rij microsoft certificeringen.
real_raichu70> ik kon wel zweren dat je dat stiekem verandert hebt...:)
Wanneer kwam Netware 4.10 uit? Want zo oud is mijn oudste werkende CDR. Only Sony!
Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(
Hey, dan is er dus een kans, dat ik de wedstrijd win. Zelfs met die 'correctie' van real_raichu70Op woensdag 17 januari 2001 17:23 schreef henkleerssen het volgende:
Begin 94 geloof ik...
Wat valt er eigenlijk te winnen?
Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(
Die leuke stickers en badges...gathering.tweakers.net/showtopic/84589/3 Zelf wel ff mailen.. naar Reaper..:)
mijn eerste cdr was een Philips 2x, en dat was geloof ik uit 1996. Was Oh no more 3 geloof ik. Ik kon 'm gelukkig wel lezen met m'n 2x cdrom speler.
Ik heb die CDR geloof ik niet meer.
Hehe, ik ken nog wel een tijd dat je jezelf voor je kop sloeg wanneer je een CDR verneukt had (toen ze nog 15 piek per stuk kostten.) Ik heb mijn Yamaha'tje net daarna gekocht, in November 1997. Toen waren de CDR's nog "maar" 5 piek per stuk.
Hehe, ik ken nog wel een tijd dat je jezelf voor je kop sloeg wanneer je een CDR verneukt had (toen ze nog 15 piek per stuk kostten.) Ik heb mijn Yamaha'tje net daarna gekocht, in November 1997. Toen waren de CDR's nog "maar" 5 piek per stuk.
Weet je waar cdr's snel kapot van gaan?
VAN VETTE vingers!!!
das echt waar, als je een cd erg vaak beet pakt, vliegen de stukken er na een tijdje snel af!
ik veeg altijd eerst ff mijn handen 'droog'aan mijn broek oid.
dat helpt wel een beetje!
VAN VETTE vingers!!!
das echt waar, als je een cd erg vaak beet pakt, vliegen de stukken er na een tijdje snel af!
ik veeg altijd eerst ff mijn handen 'droog'aan mijn broek oid.
dat helpt wel een beetje!
En de oudste nog werkende fikker?
* Dualdude heeft een Yamaha cdr400t -> December 1997 en kostte F1499,-
henri> weet ik zo net niet..
Dualdude> Ok we kunnen het toch niet laten.. Wie heeft de oudste brander dan maar ook..jij staat nog op 1..:)
Dualdude> Ok we kunnen het toch niet laten.. Wie heeft de oudste brander dan maar ook..jij staat nog op 1..:)
Hehehehe, mijn Yamaha CDR400t (CDR200t met een chipje minder) was van November 1997...Op woensdag 17 januari 2001 20:38 schreef Dualdude het volgende:
En de oudste nog werkende fikker?
Zo een met zo'n fragiel laatje en zo'n openklappend frontje.
Gammel laatje ja..maar kwaliteit...hij fikt nog als een tiet...af en toe ff schoonmaken.
Hmm, traxdata CDRW2260 uit feb '99 is dan nog piepjong.
Ik heb 'm niet meer, heb 'm verkocht toen ik een PlexWriter 12/10/32 kocht, omdat m'n Yamaha te langzaam werd. Maar die Yamaha was wel OERDEGELIJK. Zowee, wat heb ik daar veel plezier van gehad..Op woensdag 17 januari 2001 21:57 schreef Dualdude het volgende:
Gammel laatje ja..maar kwaliteit...hij fikt nog als een tiet...af en toe ff schoonmaken.
Hee Wekkel, kijk eens even hier, als je 2 speed te slow vindt, check deze pagina
Kan je van je CDRW2260 een 4260 maken (want het is een Yamaha met een Traxdata merkje.
Wel op eigen risico, maar als je een beetje kan solderen is het wel te doen hoor !!
Daar waar ik stage liep in 1996 was er een ricoh 1x speed.. draait goed.. nooit een vastloper!
Pagina: 1