Thrilled schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 15:30:
[...]
Gast, ik ben de grootste n00b op WoW waarschijnlijk (heb het nog niet gespeeld namelijk , zit 100 km van huis af...) dus heb niet echt een idee waar je het over hebt. Ik weet betekenissen wel, maar verder niks, heb alleen tig keer de FAQ's, Beginner Guides doorgelezen e.d
Maar het komt wel over alsof ik veel belangrijke keuzes moet maken...
Je Alliance
Realms
Character
PvE/PvP
Dit zijn allemaal bindende keuzes, maak je geen foute keuzes als beginner?
Je moet dan ook goed op de WOW forums zelf lezen over wat dat inhoudt. Vaak is de keuze van Faction ook afhankelijk van bv. je vrienden etc. Meeste mensen gaat samen in een guild, of ze kennen een boel al op de server, en dan ga je vaak automatisch bij dezelfde faction spelen.
Als je initieel solo gaat dan zou ik ook kijken naar server balance, over het algemeent is er meer alliance dan horde, persoonlijk vind ik het dan ook uitdagender om Horde te spelen.
Realms geldt eigenlijk hetzelfde als hierboven, als je als doel hebt bij een bepaalde guild te komen want die zijn de bom en jouw char wordt zometeen the best, sja dan heb je maar 1 keus.
Je class kiezen is maar net wat je het meeste aanspreekt, of wat je door iemand aanbevolen wordt, toen ik wow ging spelen was de game nog niet verkrijgbaar in EU, dus ik ben op een US server gaan spelen, en ik heb gezegd tegen die gast die mijn account heeft aangemaakt: Ik wil graag spells kunnen doen maar tegelijkertijd ook kunnen hakken met wat brute weaps en mezelf kunnen healen, nou toen waren er nog 2 keuzes over: Shaman en Paladin. Aangezien hij een Undead Mage was (en dus Horde) hebben we Shaman gekozen. Kijk, zie, tis maar net hoe je er in rolt, maar lees bijv ook de class specifieke forums om informatie te krijgen over wat die class nou precies doet en vooral wat na al die tijd de ergenissen zijn van mensen die hardcore die class spelen, zoiets kan ook meespelen in je keuze.
En tot slot, PVE vs PVP, ik weet zeker dat er een boel informatie in het forum erover te vinden is maar de keuze hierin is vrij makelijk: Ben je iemand die het liefst quest en dungeons doet met een groep, of wil je ook de tegenovergestelde faction gebruiken als uitleving van je frustratie? Ik ben voor PvP gegaan omdat je daar netzogoed PvE op kunt doen, maar het gevoel dat je krijgt als je een groep van 3 level 60's neermaait zonder dood te gaan, ik zweer je je hart zit in je keel, it feels great. Overigens zijn de battlegrounds echt meesterlijk om te spelen, tis maar net waarvan je houdt!
Ik ken zelfs iemand die MOEST PvE spelen van zijn moeder want mekaar afslachting ging haar te ver!
Anyway hopelijk helpt je dit wat, ik zit nu in de beste Horde guild op mijn server (StormReaver) maar na 10 maanden wow mag dat ook wel. meer dan 75% van de top 20 PvP is onze guild en we hebben nu 3 High Warlords en 2 Warlords! Heb het enorm naar me zin, lang niet iedereen doet aan PvP van onze guild maar een hoop wel en gelukkig heb je daar de keuze voor op een PvP server.
Ow ja en natuurlijk nog even dit:
FOR THE HORDE!
*uche*
[Edit: ff het e-peen gehalte wat verhoogd!]
[
Voor 3% gewijzigd door
Ashbjorn op 17-10-2005 15:41
]
Athlon 64 3500+ || MSI Neo2 Platinum || 1GB PC3200 Corsair XLPRO 2-2-2-5@1T || Hitachi SATA 250GB@7200 8MB || WD Raptor 73GB@10000 8MB || AOpen GF 6800 GT 256MB || SB Audigy2 Platinum || Logitech Laser G5 || 19" Iiyama HM903DT || 1280@100Hz