Gisteren een abonnement afgesloten bij KPN Hi, en daar kreeg ik gratis de W800i bij.
Ik heb er nu al wat enkele uren mee gespeeld (

), en ik moet zeggen dat het een verrekte fijn ding is. De camera is echt subliem, daarover niks dan lof. De panorama functie is ook leuk (
voorbeeldje) en kan leuke effecten opleveren.

De mp3-speler heb ik redelijk wat gebruikt, voornamelijk omdat ik een vervanging nodig had voor m'n eigen mp3-speler.

Het geluid is, met de equalizer op normaal + oordopjes in, een stuk beter dan ik had verwacht.

Enige nadeel is dat je er puur een koptelefoon bij krijgt geleverd, en niet een speakertje voor een microfoon. Wat dus nogal onhandig is als je gebeld wordt. Daarbij kan ik nergens vinden wat die afstandsbediening bij de koptelefoon voor dient.

Ik denk dat ie stuQ is ofzo, want geen van de mogelijkheden om het knopje in te drukken werkt niet.
De USB-kabel, en bijgeleverde software is, zoals ik al verwacht had van SE (had hiervoor een T610), weer netjes geregeld. Enige nadeel is dat Disc2Phone standaard de 'My Music' folder selecteert, waardoor ik dus zelf naar m'n eigen mp3-folder moet navigeren. Een optie waar je je eigen startup folder kunt kiezen (of gewoon de laatste folder waar je in was) zou wel handig zijn. Firmware-updates heb ik nog niet gedaan, dus ervaringen daarvoor laat ik nog even achterwege.
Het menu van de telefoon zelf is, als je SE gewend bent, weer ouderwets genieten. Alles zit op een duidelijke plek, en je bent waar je moet zijn. Wat wel raar is, is dat ik nergens kan vinden waar ik een playlist kan vullen. In de handleiding staat dat je folders/losse bestanden moet selecteren, maar hoe laat je dat onthouden? Met de terug toets (onder de linker selectie toets) ga je weer terug naar de playlist, en lijkt het alsof ie niets geselecteerd heeft?

Ook de andere toetsen lijken geen effect te hebben, de rechterselectie toets (menu 'Meer') bevat niets wat lijkt op Playlist opslaan oid.
Al met al ben ik toch wel tevreden met m'n nieuwe telefoon. Er zitten wat rare dingen in, waar ik nog niet achter ben hoe of wat, maar dat vogel ik wel uit.

Zeker een aanrader voor mensen die op zoek zijn naar een nieuwe telefoon met mp3-speler + 2.0 MP camera.