Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Dat oom en tantelief dik geld verdienen aan het feit dat jij waardevol werk ( en overigens petje af voor wat jij als 16 jarige al kan! ) gratis voor ze doet moge hier al uitgebreid aan de orde geweest zijn. Mocht je het ondanks eerder genoemde argumenten nog steeds moeilijk vinden naar hen toe te stappen en vergoeding te vragen, bekijk het dan een zo ( ik zal het even wat overdreven stellen):

Ergens in Nederland/Belgie zit nu een ICTer die veel tijd en geld heeft gestoken in een ICT opleiding, trainingen etc... zonder werk, want doordat jij hem het gras voor de voeten wegmaait door gratis te werken komt dit werk niet op de arbeidsmarkt.

Vindt je het nu nog steeds moreel bezwaarlijk je oom om vergoeding te vragen?
Ik neem 't je niet kwalijk en begrijp je situatie wel, laat dat duidelijk zijn maar er zijn altijd meer kanten aan een zaak.

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-11 15:16
Gewoon een paar keer zeggen dat je geen tijd hebt.
Komen ze vanzelf wel over de brug met een tegemoetkoming...

wijze woorden

Verwijderd

Ooit heb ik in een soortgelijke situatie situatie gestaan, het enige verschil was dat ik 14 was ;).

Nadat ik klaar was met het maken van de desbetreffende website (5 uur werk, peanuts), zei hij tegen mij: "Wat krijg je van me?". Na even na te denken, zei ik spontaan "Een dagje naar het reptielenhuis!" (mijn oom woont daar vlakbij, en ik woon 100 kilometer van mijn oom vandaan).

Ik ben toen leuk een dagje met mijn oom naar slangen wezen kijken :)

Verwijderd

Ik zou zelf toch een andere baan zoeken.
Mn pa zecht altijd tegen mij:
Nooit familie aannemen op het werk krijg je alleen maar gezijk mee.

Maar ik denk niet dat je op je 16jaar leuk werk kan verwachten (zonder ICT diploma ofzo)
Iniedergeval heb ik tot nu toe alleen nog maar klote werk gedaan.Ik ben nu 17 maar voor mij zal de tijd wel keren na mn ict systeembeheer diploma over 2jaartjes :O.En niet te vergeten is het minnima loon van een 16jarige ook niet erg goed.Dit is mijn kijk op werken nadat ik als baantjes heb gehad:

-postbode (komen op oproep kun je de hele ochtend wachten om in de middag even in de
regen post te bezorgen)
-krantjes bezorgen (doe ik nu nog steeds pfff)
-tomatenkas werken (lekker zweten voor wijnig geld en ongelofenlijk vies word je ervan)
-computerbedrijfje (dat was wel leuk maar dat was stage)
-elektrotechniekbedrijf (op de bouw gewoonweg klotewerk)

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2005 14:05 ]

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-11 16:26

ralpje

Deugpopje

Punt 1) Ik verwacht niet dat je met deze instelling snel ergens leuk werk zal vinden, ook niet als je je diploma op zak hebt
Punt 2) Wellicht dat je dyslectisch bent, in dat geval heb ik niets gezegd, maar doe eens een spellingscontrole ofzo.
Punt 3) @ TS: nog nieuws?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Pagina: 1 2 Laatste