Dat oom en tantelief dik geld verdienen aan het feit dat jij waardevol werk ( en overigens petje af voor wat jij als 16 jarige al kan! ) gratis voor ze doet moge hier al uitgebreid aan de orde geweest zijn. Mocht je het ondanks eerder genoemde argumenten nog steeds moeilijk vinden naar hen toe te stappen en vergoeding te vragen, bekijk het dan een zo ( ik zal het even wat overdreven stellen):
Ergens in Nederland/Belgie zit nu een ICTer die veel tijd en geld heeft gestoken in een ICT opleiding, trainingen etc... zonder werk, want doordat jij hem het gras voor de voeten wegmaait door gratis te werken komt dit werk niet op de arbeidsmarkt.
Vindt je het nu nog steeds moreel bezwaarlijk je oom om vergoeding te vragen?
Ik neem 't je niet kwalijk en begrijp je situatie wel, laat dat duidelijk zijn maar er zijn altijd meer kanten aan een zaak.
Ergens in Nederland/Belgie zit nu een ICTer die veel tijd en geld heeft gestoken in een ICT opleiding, trainingen etc... zonder werk, want doordat jij hem het gras voor de voeten wegmaait door gratis te werken komt dit werk niet op de arbeidsmarkt.
Vindt je het nu nog steeds moreel bezwaarlijk je oom om vergoeding te vragen?
Ik neem 't je niet kwalijk en begrijp je situatie wel, laat dat duidelijk zijn maar er zijn altijd meer kanten aan een zaak.