Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Apple iPod] Kopen in de VS, waar op letten?

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga binnenkort naar de VS. De mp3-spelers zijn daar een stuk goedkoper, dus ik wil van die gelegenheid gebruik maken om een mp3-speler aan te schaffen. Ik ga voor de Apple iPod omdat deze goed te verkrijgen zijn, en ik het navigatie-systeem van de iPod gewoon erg fijn vind. Maar daar gaat mijn topic niet om.

Waar moet ik opletten bij het aanschaffen van een iPod in de VS?
- Accu?
- Garantie?
- enz enz..

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11 21:30

Piggen

Lekker bakkie

Dat ook, en dat je op geen enkele manier laat blijken aan de douane dat je je iPod daar hebt gekocht anders kun je bijlappen. Stuur de handleiding, garantiepapieren etc. met de post naar Nederland en probeer je iPod er als gebruikt uit te laten zien. Wat muziek er op zetten en misschien wat gebruikerssporen maken. Maar die krijg je sowieso als je van plan bent hem ook daar in de VS te gebruiken.

Verder zal de AC-adapter die je er daar bij krijgt anders zijn dan de Europese. En ik weet ook niet of Apple een wereldwijde garantie geeft, anders kun je je iPod lekker op jouw kosten naar de VS sturen als hij kapot gaat.

Misschien moet je nog eens nagaan of het het allemaal wel waard is.

Verwijderd

Topicstarter
MPmad schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 15:32:
Dat ook, en dat je op geen enkele manier laat blijken aan de douane dat je je iPod daar hebt gekocht anders kun je bijlappen. Stuur de handleiding, garantiepapieren etc. met de post naar Nederland en probeer je iPod er als gebruikt uit te laten zien. Wat muziek er op zetten en misschien wat gebruikerssporen maken. Maar die krijg je sowieso als je van plan bent hem ook daar in de VS te gebruiken.
Daar heb ik allemaal aan gedacht, en dat komt allemaal wel goed, hoop ik! Ik bedoel meer dingen waar ik bij het aanschaffen rekening mee moet hebben.
Verder zal de AC-adapter die je er daar bij krijgt anders zijn dan de Europese. En ik weet ook niet of Apple een wereldwijde garantie geeft, anders kun je je iPod lekker op jouw kosten naar de VS sturen als hij kapot gaat.

Misschien moet je nog eens nagaan of het het allemaal wel waard is.
Ik heb over de garantie Apple Care gebeld en daar kreeg ik te horen dat het totaal geen probleem was omdat de garantie zeker weten wereldwijd is. Ook heb ik al nagechecked hoe het met de accu zit(een ander topic hier op GOT) en dat bleek ook wel op te lossen, ik kreeg te horen dat de accu uit de VS gewoon hier op het stroomnetwerk past, omdat de accu variabel van 50 tot 240v is.

• esf
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-02 08:56

esf

Krijg je bij de iPod niet alleen een USB kabel en geen AC-adapter (Laadt op via USB)? Tenminste, dat kreeg ik bij mijn mini.. Als dat zo is, is er weinig verschil tussen de Amerikaanse en Nederlandse variant.

[ Voor 5% gewijzigd door esf op 07-10-2005 15:41 ]

The hardest thing in the world to understand is the income tax. - Albert Einstein

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Ja, maar ik had het over de AC-adapter, de stekker. Die zal wel niet gaan passen in het Nederlandse stopcontact. Daar moet je dan even een andere voor kopen.

Dat lijkt me alles wel. Voor de rest hoef je er allemaal maar op te letten dat je genoeg geld bij je hebt en dat hij niet gejat wordt :P

Succes ermee.

• esf
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-02 08:56

esf

Ja, maar ik kreeg bijvoorbeeld bij mijn mini helemaal geen AC adapter.. daarom dat ik reageerde ;)

/edit
Oke, ik reageer weer te snel ;)

[ Voor 18% gewijzigd door esf op 07-10-2005 15:45 ]

The hardest thing in the world to understand is the income tax. - Albert Einstein

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Ik reageerde ook niet op jou, ik was nog aan het typen toen jij reageerde ;)

Verwijderd

Topicstarter
Owke, gelukkig maar, ik was even bang dat ik dingen over het hoofd had gezien!:)

Verwijderd

Misschien kun je met je iPod-vragen beter eens in Apple Talk gaan zien.

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.