PROnline schreef op maandag 11 april 2005 @ 19:46:- Apple Europa zal je garantie glashard weigeren als je pech hebt.
- Stroom is kwestie van verloopstukje kopen. Lader is wereldwijd te gebruiken. (had je zelf kunnen opzoeken).
- Itunes werkt gewoon. Waarom zou 't niet?
- Tevens loop je redelijk groot risico importheffing te moeten betalen waardoor je zeker op een iPod geen donder goedkoper uit bent. Koop liever via de shop voor studenten als je nog studeerd. Scheelt 8 à 10% en voorkomt een hele berg van problemen die al je voordeel teniet doen.
Taal kan je kiezen op de iPod. is niet afhankelijk van waar je 'm koopt.
Dock gebruikt ook gewoon de stroomadapter, of via usb of firewire, maar maakt geen verschil met direct aansluiten.
ff wat commentaar hierop aangezien ik zelf mij iPod 20GB 4th gen uit de VS heb gehaald:
Garantie weigeren ze dus niet, heb garantie nodig gehad hier en dat kon gewoon aan de hand van het serienummer, de vrouw van de helpdesk vroeg zelfs nog of t klopte dat ik m in de VS had gekocht... totaal geen probleem, kreeg via de beste klantenservice die ik tot nu toe heb meegemaakt binnen zeer korte tijd een nieuwe iPod
stroom is idd via verloopstukje te doen en iTunes werkt idd ook gewoon
dan nog over de importheffing...
als de persoon die m meeneemt voor jou er een paar minuten tijd in wil steken kan het risico zwaar worden teruggebracht, als is t risico sowieso al niet al te groot...
zorg ervoor dat je alleen de dingen meeneemt die je echt nodig hebt, dus kabels, oordopjes, oplader en natuurlijk de iPod, laat alle boekjes cd's doosjes en ook de bon daar(geen probleem met garantie aangezien dit via t serienummer gaat)... de spullen die je nu nog mee moet nemen zijn klein genoeg om in je binnenzak mee te nemen...
als je dan al gecontroleerd wordt bij de douane is de kans erg klein dat ze je fouilleren, dus is de kans dat je importheffing moet betalen ook een stuk kleiner
edit: ook de taal is gewoon instelbaar in nederlands, net nog ff nagekeken
[
Voor 3% gewijzigd door
DoD Cerberus op 11-04-2005 21:38
]
"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."