Toon posts:

[iPod]importeren uit de US, een probleem?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een vriend van m'n pa gaat dus binnenkort naar de US, nu wil hij een iPod 20Gb voor me meenemen(wat natuurlijk zeer gunstig is qua prijs).
Maar wat zijn de nadelen van zo'n US podje? ik maak me zorgen over:

- iTunes, werkt dit nog gewoon?
- Stroom blijft een moeilijk verhaal en zeker als je nagaat dat ik nog nooit hardware geimporteerd heb, kan iemand mij nog zo n00berige mogelijk uitleggen wat je nou precies nodig hebt.
- De garantie?

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denk dat je alleen een engels menu zal krijgen op je iPod
en dat je je iPod moet laden via de dock, ivm 220volt
http://www.apple.com/ipod/specs.html
garantie wordt denk ik moeilijk omdat je het in usa koopt dus daar voor garantie moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:46
  • Apple Europa zal je garantie glashard weigeren als je pech hebt.
  • Stroom is kwestie van verloopstukje kopen. Lader is wereldwijd te gebruiken. (had je zelf kunnen opzoeken).
  • Itunes werkt gewoon. Waarom zou 't niet?
  • Tevens loop je redelijk groot risico importheffing te moeten betalen waardoor je zeker op een iPod geen donder goedkoper uit bent. Koop liever via de shop voor studenten als je nog studeerd. Scheelt 8 à 10% en voorkomt een hele berg van problemen die al je voordeel teniet doen.
Taal kan je kiezen op de iPod. is niet afhankelijk van waar je 'm koopt.
Dock gebruikt ook gewoon de stroomadapter, of via usb of firewire, maar maakt geen verschil met direct aansluiten.

[ Voor 16% gewijzigd door PROnline op 11-04-2005 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Symsonic
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Symsonic

Hmm... ok

De garantie is onafhankelijk kwa land. Een vriend van mij gaat elke 3 maanden naar Hong Kong, en heeft nu al meerdere iPod's geimporteerd. En tot nu toe hebben de mensen die service requests doen, gewoon garantie gekregen. Dus dat is geen verschil. Ik zou hem dus mooi daar kopen als het om een aantrekkelijke prijs gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:46
Europees wettelijk heb je twee jaar garantie . buiten EU. standaard een jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Verwijderd schreef op maandag 11 april 2005 @ 19:45:
denk dat je alleen een engels menu zal krijgen op je iPod
en dat je je iPod moet laden via de dock, ivm 220volt
http://www.apple.com/ipod/specs.html
garantie wordt denk ik moeilijk omdat je het in usa koopt dus daar voor garantie moet zijn.
Dat is dus onzin.

Menutaal in in te stellen, en het voltage gaan van 110~240V 50/60hz. Er zit een verwisselbare stekker op je oplader, daarvoor moet je een eurostekker zien te vinden, maar je kan er ook een (goedkopere) stekker van een scheerapparaat oid aan hangen.

Daarnaast is deze vraag al 248x gesteld, zoek anders ff.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06 21:49

DoD Cerberus

blabla!

PROnline schreef op maandag 11 april 2005 @ 19:46:
  • Apple Europa zal je garantie glashard weigeren als je pech hebt.
  • Stroom is kwestie van verloopstukje kopen. Lader is wereldwijd te gebruiken. (had je zelf kunnen opzoeken).
  • Itunes werkt gewoon. Waarom zou 't niet?
  • Tevens loop je redelijk groot risico importheffing te moeten betalen waardoor je zeker op een iPod geen donder goedkoper uit bent. Koop liever via de shop voor studenten als je nog studeerd. Scheelt 8 à 10% en voorkomt een hele berg van problemen die al je voordeel teniet doen.
Taal kan je kiezen op de iPod. is niet afhankelijk van waar je 'm koopt.
Dock gebruikt ook gewoon de stroomadapter, of via usb of firewire, maar maakt geen verschil met direct aansluiten.
ff wat commentaar hierop aangezien ik zelf mij iPod 20GB 4th gen uit de VS heb gehaald:
Garantie weigeren ze dus niet, heb garantie nodig gehad hier en dat kon gewoon aan de hand van het serienummer, de vrouw van de helpdesk vroeg zelfs nog of t klopte dat ik m in de VS had gekocht... totaal geen probleem, kreeg via de beste klantenservice die ik tot nu toe heb meegemaakt binnen zeer korte tijd een nieuwe iPod

stroom is idd via verloopstukje te doen en iTunes werkt idd ook gewoon

dan nog over de importheffing...
als de persoon die m meeneemt voor jou er een paar minuten tijd in wil steken kan het risico zwaar worden teruggebracht, als is t risico sowieso al niet al te groot...
zorg ervoor dat je alleen de dingen meeneemt die je echt nodig hebt, dus kabels, oordopjes, oplader en natuurlijk de iPod, laat alle boekjes cd's doosjes en ook de bon daar(geen probleem met garantie aangezien dit via t serienummer gaat)... de spullen die je nu nog mee moet nemen zijn klein genoeg om in je binnenzak mee te nemen...
als je dan al gecontroleerd wordt bij de douane is de kans erg klein dat ze je fouilleren, dus is de kans dat je importheffing moet betalen ook een stuk kleiner

edit: ook de taal is gewoon instelbaar in nederlands, net nog ff nagekeken

[ Voor 3% gewijzigd door DoD Cerberus op 11-04-2005 21:38 ]

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hij is een zeer goede vriend van m'n pa en wil zeker wel moeite doen:D
maar het is toch geen probleem als ie de seal eraf haalt en hem ewoon in zijn koffer meeneemt?

Verder wou ik even bedanken dat iedereen me zo vriendelijk helpt, zie je niet vaak meer!
Krijg je dat docking station erbij? zal wel niet he''

-Bumcang

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2005 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-06 00:59

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Even nog een opmerking over de garantie, terwijl ik dit typ op mijn nieuwe PowerBook 12" :9 . Apple biedt aan alle portable spul van hun wereldwijde garan tie, dus alle iBooks, PowerBooks en iPod.

[ Voor 4% gewijzigd door O.D.Smolik op 11-04-2005 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niakmo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02-2024
Ik heb voor mijn zusje ook een iPod mee genomen uit de vs. Op de lader die je erbij krijgt kan je gewoon een nederlands stekkertje pluggen en dan kan je hem gewoon via stopcontact opladen of je kan ham via usb/firewire opladen. Mijn zusjes iPod ging vorige week raar doen, ik heb hem toen gewoon naar youMac in eindhoven gebracht en bonnetje laten zien van de apple store in de VS en ze accepteerden de garantie.

Over de invoer rechten, ik heb hem gewoon onuitgepakt in mijn handbagage meegenomen en ze hebben niks gevraagd. Als je er zeker van wilt zijn dat ze geen vragen gaan stellen kan je vragen of de persoon hem voor je uitpakt en de doos weggooit. Eventueel kan hij er een paar liedjes opgooien en dan kunnen ze ook al niet zo veel meer.

Ik heb de iPod (mini) toen overigens voor 179 euro kunnen kopen omgerekend, terwijl hij toen hier nog 250 euro koste dus dat scheelt nogal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op maandag 11 april 2005 @ 21:39:
Hij is een zeer goede vriend van m'n pa en wil zeker wel moeite doen:D
maar het is toch geen probleem als ie de seal eraf haalt en hem ewoon in zijn koffer meeneemt?

Verder wou ik even bedanken dat iedereen me zo vriendelijk helpt, zie je niet vaak meer!
Krijg je dat docking station erbij? zal wel niet he''

-Bumcang
Gewoon ff uit de verpakking halen en "gebruiken", als het gewoon lijkt alsof je em al een tijdje hebt, dan kunnen ze je ook niks maken.

Verder staat er vast in de specs wel bij of je er een docking station bij krijgt, als ze dat doen vermelden ze het wel. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

De vriend van mijn zus heeft voor mij een iPod uit Detroit meegenomen. Hij was alleen vergeten de doos eraf te halen. Bij de douna hebben ze deze ook aangehouden en hij moest er invoerrechten over betalen. Een bedrag van €30.-, maar al met al ben ik nog goedkoper uit geweest.
De stekker van Apple werkt gewoon van 100 / 230 volt en zoals eerder aangegeven een andere plug erop en het werkt.
Taal is gewoon instelbaar, hoewel ik de van mij op Engels heb laten staan.
Een docking krijg je er alleen bij als de 40GB koopt. Bij de 20GB krig je geen docking, maar die kun je in de meeste electronica zaken bijkopen..
Voor de rest zie ik geen probleem om het te laten...

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-10 00:08
Tevens loop je redelijk groot risico importheffing te moeten betalen waardoor je zeker op een iPod geen donder goedkoper uit bent.
Volgens mij is dat iets van 3-4% dus echt veel is dat niet, ik zou het eerder vervelend vinden als ze alsnog btw gaan heffen

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03:55
douanerecht is 3,5% en BTW is 19% daaroverheen, dus dat kan best prijzig worden als ze je in nederland aanhouden, dus laat het gewoon zo lijken dat je dat ding zelf gebruikt en stop de verpakking in je koffer, of verspreid over meerdere koffers

PSN: djmurcielago

Pagina: 1