Razer Copperhead

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:
  • 7.103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Vuurvoske schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 00:16:
ik stoor me niet zo aan die rubberen rand om eerlijk te zijn. Vind het wel vet dat stroeve.

Over Deathadder:
Ik blijf voorlopig nog bij mijn copperhead. Hij bevalt me uitstekend en ik deed met mijn mx510 ook een jaartje of 2 / 3.
Ze hadden de Copperhead helemaal van dat rubber moeten maken : Mijn zweetpoten kunnen dat rubber niks maken in tegenstelling tot de rest van de muis :D

Deathadder is gewoon lelijk :X Ze hadden gewoon een Carbon Look Copperhead moeten maken zoals de G7 Special LAN Edition ofzoiets ... !!!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:48

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Dit is mijn copperhead nu:

Afbeeldingslocatie: http://www.pisang.demon.nl/images/razerprotools.jpg

Pro tools cover geinstalleerd, en 15g gewichtje erin gezet. Muist nu stukken stabieler, de standaard copperhead is mij toch iets te licht voor mijn gevoel. (maar dat is natuurlijk altijd persoonlijk)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Metalbuster
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-07 21:27
Ik zit echt gigantisch te twijfelen tussen een G5 en een Razer Copperhead, welke is puur qua specs nu beter? En dan bedoel ik acceleratie, dpi en zijn er mensen met een mening over zowel de g5 als de copperhead?

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:44

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Metalbuster schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 17:07:
Ik zit echt gigantisch te twijfelen tussen een G5 en een Razer Copperhead, welke is puur qua specs nu beter? En dan bedoel ik acceleratie, dpi en zijn er mensen met een mening over zowel de g5 als de copperhead?
Ze gebruiken dezelfde sensor, ga dus voor de muis met de vorm die jij prettig vindt.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-11 10:08
Metalbuster schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 17:07:
Ik vind de copperhead een stuk prettiger dan de G5. maar dat is puur smaak. De meeste mensen die achter mijn computer zitten vinden de muis maar niks. Hoewel dat ook wel met de gevoeligheid te maken kan hebben...

Hallo met Tim

• Metalbuster
Ja, een gevoelige muis ben ik wel gewend. Ik heb nu een Creative 1010 en speel altijd op 1600dpi mode met "mouse sensitive" op het hoogst. Maar heb toch het idee dat ik er geen optimale game presaties mee haal. In iedergeval bedankt voor jullie reacties waarschijnelijk ga ik voor de Copperhead.

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:28

charrel

Cortisol4life..

Timlog schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 19:30:
[...]
Ik vind de copperhead een stuk prettiger dan de G5. maar dat is puur smaak. De meeste mensen die achter mijn computer zitten vinden de muis maar niks. Hoewel dat ook wel met de gevoeligheid te maken kan hebben...
Déja vu, iedereen die achter mijn pc zit raakt niks meer met de copperhead. Dit geldt voor zowel games als in windows ;)
De meeste vinden het dan ook echt een knakending.....
Mijn copperhead was stuk en daarom moest ik terug naar mijn oude mx700, wat is dat een serieus drama. Zelfs op z'n allersnelst was dat ding nog te traag, om over de precisie nog maar niet eens te beginnen. En ik kon totaal niet meer wennen aan de vorm van de logitech. Als je met je hele hand mikt dan is volgens mij de logitech beter, beweeg je je muis met je duim en ring vinger dan is de copperhead volgens mij de betere.
Ik ben iig blij dat m'n koperhoofd weer terug is van de RMA!

Verwijderd

charrel schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 21:37:
[...]

Déja vu, iedereen die achter mijn pc zit raakt niks meer met de copperhead.
hmm, leer mikken.. die copperhead is gewoon gemaakt voor gamen zoals de Playboy voor mannen is, ehm...
Anywayz, ik heb sinds vorige week een compleet nieuwe gamecomputer en copperhead. Ik vind hem erg prettig spelen, aangezien je zo'n beetje alles in kan stellen. Zeker de vormgeving is top, zover ik weet geen mooiere muis gezien. Als je eenmaal je muis in de USB-poort hebt gedaan en hij licht op..je wil geen andere meer.
Voor mensen die nu net een extreem sterke drang hebben gekregen om hem ook te kopen: check 1to0, daar heb ik hem gekocht: erg goedkoop en de volgende dag had ik hem in beschermend piepschuim al thuis.

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2007 22:03 ]

• Vuurvoske
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:34

Vuurvoske

Nunquam cede!

Ik merk dat de dpi van mijn muis in vista soms terugschiet, hoe kan ik dit probleem oplossen? :S

Beroeps brabander

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Vuurvoske schreef op zondag 11 februari 2007 @ 23:31:
Ik merk dat de dpi van mijn muis in vista soms terugschiet, hoe kan ik dit probleem oplossen? :S
Vista kan niet aan de DPI van je muis komen. Je hebt het dus waarschijnlijk over een soort van mouse sensitivity verandering in Vista, of misschien wel mouse acceleration.
Er is al een patch die de mouse acceleration uit Vista kan slopen, net zoals dat bij XP kon. Zie http://www.razerblueprints.net

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• Vuurvoske

Vuurvoske

Nunquam cede!

Als ik op het knopje aan de onderkant druk kan ik het weer goed instellen.

Maar dan verandert de dpi af en toe nog.

Btw waar zie jij die patch van mouse acceleration dan :?

[ Voor 41% gewijzigd door Vuurvoske op 12-02-2007 16:33 ]

Beroeps brabander

• Vuurvoske

Vuurvoske

Nunquam cede!

kickje...

Er staan al geruime tijd beta drivers voor de copperhead op de site die hierboven genoemd wordt.
ma 26-2-2007 19:54

Hi there,

Thank you for your kind understanding and patience.

Our driver developers are already working on a Vista supported driver, however we are unable to provide a date for its release at this point in time. Rest assured that the Vista drivers will be released in time to come.

Thank you for your patience.

Ticket Details
===================
Ticket ID: MLJ-501881
Department: Customer Service - US/Canada
Priority: Low
Status: On Hold

[ Voor 154% gewijzigd door Vuurvoske op 27-02-2007 18:50 ]

Beroeps brabander

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:48
Vraagje. Weet iemand of een Razer Deathadder problemen kent met een glazen muismat (Corepad)? Dit ivm met nieuwe techniek in de Deathadder :)

• Metalbuster
Vandaag besteld komt als het goed is morgen binnen, gaat mooi staan bij mijn G11.

EDIT: Heb hem vadnaag binnen gekregen zoals beloofd. Wat een geweldige muis is dit hiervoor had ik een Fatality 1010 maar het verschil merk je echt. Deze muis is zo precies echt fijn.

[ Voor 53% gewijzigd door Metalbuster op 02-03-2007 14:58 ]

Verwijderd

Ik zit te twijfelen tussen deze twee

Microsoft Habu Laser Gaming Mouse
Razer Copperhead

wat is het verschil tussen die twee?

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2007 @ 02:43:
Ik zit te twijfelen tussen deze twee

Microsoft Habu Laser Gaming Mouse
Razer Copperhead

wat is het verschil tussen die twee?
Het grootste verschil is de vorm, de habu is meer de "oude" vorm van de microsoft muizen, is volgens mij ook meer gericht op rechtshandigen.

• M411007
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-11 12:43
Ik kan me wel voorstellen dat Razer voor de Deathadder weer een optische sensor gebruikt.
Ik heb een Copperhead en een glazen Icemat en dat glijdt heerlijk maar ik heb het idee dat het niet al te nauwkeurig gaat. Laatst weer mijn oude stoffen Darth Maul muismat van de Bart Smit (€3,50) erbij gepakt en was weer een stuk nauwkeuriger!!

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-11 22:02

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Mischien een wat offtopic vraag:

Waarom is een muismat zwart? Dit is toch niet bevordelijk voor de laser/sensor?

• Nano2009
  • Laatst online: 30-11 11:34
Ik heb al een tijdje de beta driver van copperhead voor vista in mijn bezit (incl dpi change, on-the-fly enz.).
Weet niet of dit al gepost is in dit forum en heb geen zin om al die paginas te gaan lezen :P

Als iemand er iets aan heeft wil ik hem best ef uploaden :)
Laat het me maar weten ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Nano2009 op 11-03-2007 15:39 ]

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Nano2009 schreef op zondag 11 maart 2007 @ 15:38:
Ik heb al een tijdje de beta driver van copperhead voor vista in mijn bezit (incl dpi change, on-the-fly enz.).
Weet niet of dit al gepost is in dit forum en heb geen zin om al die paginas te gaan lezen :P

Als iemand er iets aan heeft wil ik hem best ef uploaden :)
Laat het me maar weten ;)
Dat is dezelfde als hier: ?
http://razerblueprints.ne...download&gid=83&Itemid=69

Of is het een andere?

• Nano2009
Geen idee eigenlijk :P
Diegene die ik heb zijn voor het laatst Modified: 07 Mar 2007 11:46 AM

Verwijderd

Nano2009 schreef op zondag 11 maart 2007 @ 17:59:
[...]

Geen idee eigenlijk :P
Diegene die ik heb zijn voor het laatst Modified: 07 Mar 2007 11:46 AM
Ja zucht, door jou toen je ze downloade 8)7

• Nano2009
Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 20:00:
[...]

Ja zucht, door jou toen je ze downloade 8)7
Nee da staat op de site (razerzone betatester section) ;)
Modified : 7 march 2007

• Flowmo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-11 10:37
Kreeg de laatste tijd problemen met mn Razer Copperhead, denk dat mn LMB versleten is. Soms dubbelklikt ie terwijl ik maar 1x klik, waarschijnlijk schakelaartje versleten.

Khad dus mailtje gestuurd naar RazerSupport.com, is na even heen en weer mailen me een RMA gegund en krijg ik een nieuwe ^^

Kmoet hem alleen naar Duitsland sturen, dus da duurt wel 2 weken voordat ik een nieuwe heb... :( Mja, tis de moeite waard en goede service van Razer (zag op mn bon dat er 3 jaar garantie op zat ^^)

• Chiron

Chiron

Hmm ik heb zelf ook het gezeik met het dubbelklikken, dan ga ik even op de muis staan }) of ik druk keihard de linkermuisknop in, en dan doet ie het weer voor een paar weken.

Eigenlijk heb ik geen zin om te gaan wachten op een nieuwe als ik 'm RMA doe, dus wordt het waarschijnlijk een Logitech Revolution als vervanger als het probleem echt irritant gaat worden.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:40

Zenix

BOE!

ik ga mijn 2de razer copperhead maar weer RMA sturen, hij is weer kapot

• CoB
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-08-2022

CoB

Ik heb ook de Copperhead aangeschaft en kan iemand me nou eens vertellen hoe het zit met het installen van de drivers/firmware? Wat kan ik het beste doen zonder m'n koperhoofd te slopen? Want het lijkt me beetje onoverzichtelijk in dit topic, heb een heleboel al gelezen.

Mzzls, alvast bedankt.

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-11 13:41
Wanneer kunnen we es Vista-drivers verwachten?

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

• MelvinB
Staat nu trouwens een driver-update voor de Copperhead in de Windows-Update voor Vista.
Razer - Other Hardware - Razer Copperhead USB Mouse

Razer Other Hardware sofware update released in March, 2007

[ Voor 4% gewijzigd door MelvinB op 11-04-2007 20:49 ]

• nero355

nero355

Mag ik vragen waarom je een Driver nodig zou hebben ?? Als je eenmaal alles in XP instelt dan kan je net zo goed zonder Drivers verder onder welk OS dan ook :)

Sterker nog : Als je de Drivers WEL installeert dan gooien die alle knoppen weer naar Default en mag je alles weer gaan instellen 8)7

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• MelvinB
nero355 schreef op donderdag 12 april 2007 @ 13:21:
Mag ik vragen waarom je een Driver nodig zou hebben ?? Als je eenmaal alles in XP instelt dan kan je net zo goed zonder Drivers verder onder welk OS dan ook :)

Sterker nog : Als je de Drivers WEL installeert dan gooien die alle knoppen weer naar Default en mag je alles weer gaan instellen 8)7
Omdat je dan meer kan instellen natuurlijk en omdat je de firmware kan upgraden.

Met enkel een XP-drivertje kon ik niet fatsoenlijk ''muizen'' had ik het idee.

De Configurator moet gewoon ook komen voor Vista. Ik kan nu geen dpi en niks instellen.

Heb gelukkig wel dual-boot, dus als het moet switch ik zo weer naar XP, maar toch.

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:41

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Mensen die toevallig interesse hebben in een copperhead? Heb namelijk een ander muis gekocht die wat kleiner is en beter in mijn hand ligt..

• nero355

nero355

MelvinB schreef op donderdag 12 april 2007 @ 19:34:Omdat je dan meer kan instellen natuurlijk en omdat je de firmware kan upgraden.

Met enkel een XP-drivertje kon ik niet fatsoenlijk ''muizen'' had ik het idee.

De Configurator moet gewoon ook komen voor Vista. Ik kan nu geen dpi en niks instellen.

Heb gelukkig wel dual-boot, dus als het moet switch ik zo weer naar XP, maar toch.
Als je eenmaal de muis hebt ingesteld en Firmware 6.17i erop hebt geflashed kan je gewoon ermee werken zoals het hoort en DPI doe je toch met de 2 knoppen rechts hardwarematig :)

Enige wat ik me afvraag is de 1000 Hz van de USB in Vista ... zouden ze dat toelaten met al die nieuwe stomme regels wat betreft Drivers ??

• MelvinB
Ach, inmiddels is mijn originele vraag beantwoord:
meuktracker: Razer Copperhead driver 6.10 & firmware 6.19

• M411007
Hoe moet je firmware nu flashen?

Ik doe wat aangegeven was. Eerst oude drivers uninstall. Dan nieuwe driver installeren.
Vervolgens open ik Razer Configurator en ga naar update firmware.

Hij geeft dan 3 stappen:
  1. unplug mouse
  2. hold profile button and plug in mouse.
  3. Press Ok
1. Geen probleem
2. Ok, Windows zegt dat ie een usb device heeft gevonden en wil de drivers zoeken. Muis gaat niet aan en kan ook pointer niet bewegen
3. hoe kan ik 'Ok' drukken als mn muis niets doet? 8)7

• B___MAN
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-11 05:28
same problem here...

• Chiron

Chiron

Gewoon ff een 2e muis inpluggen, probleem opgelost :z

Net toch maar weer mn Razer opgegraven, ff opengeschroefd en alles schoongeblazen/gepoetst, en ff de laatste firmware erop gezet.. eens kijken hoe lang dat goed gaat.

• charrel

charrel

Cortisol4life..

M411007 schreef op woensdag 18 april 2007 @ 15:54:
Hoe moet je firmware nu flashen?

Ik doe wat aangegeven was. Eerst oude drivers uninstall. Dan nieuwe driver installeren.
Vervolgens open ik Razer Configurator en ga naar update firmware.

Hij geeft dan 3 stappen:
  1. unplug mouse
  2. hold profile button and plug in mouse.
  3. Press Ok
1. Geen probleem
2. Ok, Windows zegt dat ie een usb device heeft gevonden en wil de drivers zoeken. Muis gaat niet aan en kan ook pointer niet bewegen
3. hoe kan ik 'Ok' drukken als mn muis niets doet? 8)7
Gewoon van te voren op ok gaan staan, dan alles unpluggen en dan gewoon op enter drukken als je het weer aansluit.

• M411007
charrel schreef op woensdag 18 april 2007 @ 19:51:
[...]

Gewoon van te voren op ok gaan staan, dan alles unpluggen en dan gewoon op enter drukken als je het weer aansluit.
dat heb ik ook geprobeerd, maar zodra ik de muis er weer inplug begint windows te miepen dat ie nieuwe hardware gevonden heeft en opent een nieuw scherm :?

• charrel

charrel

Cortisol4life..

M411007 schreef op woensdag 18 april 2007 @ 21:07:
[...]

dat heb ik ook geprobeerd, maar zodra ik de muis er weer inplug begint windows te miepen dat ie nieuwe hardware gevonden heeft en opent een nieuw scherm :?
Dat moet je eerst installeren, een of ander usb apparaat (je muis dus). Anders gaat ie hem niet flashen!

• Chiron

Chiron

Daarbij moet je gewoon op 'next' drukken (kan met tobo, of met een extra muis aan de pc) zodat ie de update device installeert idd. Daarna nog een keer de procedure herhalen van het updaten van je firmware, en dan gaat alles goed :)

• nero355

nero355

Jongens toch ... dit is Tweakers.net hé niet Fok! :P

Paar Tips :

- ALT+TAB kan je tussen windows switchen.
- TAB kan je tussen knopjes switchen. Soms ook met je pijltjes toetsen.
- Spatiebalk kan knoppen indrukken en dingen selecteren.
- Soms kan je ook de Enter gebruiken als je naar een volgend scherm wil en niks wil selecteren specifiek.
- Je kan ook Shift-F10 doen mocht je de rechter muisknop nodig hebben voor eigenschappen en je tobo daar geen knop voor heeft.
- Als je geen Shift-F10 knop hebt heb je waarschijnlijk ook geen Windows knop en dat is weer Ctrl+Esc ;)

Who needs a mouse anyway :+

Verwijderd

haha en mischien ook iets handigs, ctrl+tab in firefox ga je naar de volgende tab (ctrl+t = nieuwe tab) :P

• nero355

nero355

Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 17:13:
haha en mischien ook iets handigs, ctrl+tab in firefox ga je naar de volgende tab (ctrl+t = nieuwe tab) :P
Ctrl+PageDown en PageUp browse je door de Tabs heen en Ctrl+W sluit een Tab :+

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-11 19:30
Is er al een oplossing tegen dat dubbelklik probleem? Dat je dus dubbelklikt bij een enkele muisklik. Ik heb er regelmatig last van, na een paar harde muisklikken lijkt het soms over maar het komt steeds weer terug, schijtirritant! |:(

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Het Fantoom schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 20:35:
Is er al een oplossing tegen dat dubbelklik probleem? Dat je dus dubbelklikt bij een enkele muisklik. Ik heb er regelmatig last van, na een paar harde muisklikken lijkt het soms over maar het komt steeds weer terug, schijtirritant! |:(
Openmaken en (pers)lucht door de knop blazen, of garantie.

• B___MAN
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-11 05:28
Kanarie schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 06:08:
[...]
Openmaken en (pers)lucht door de knop blazen.
Heeft in iedergeval voor mij geholpen.

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
die van mij valt telkens compleet uit, alleen opnieuw inpluggen helpt

heeft razer ook support net als logitech dat je ze ff belt en dat ze dan een nieuwe opsturen? Heb die van mij nml ooit overgekocht dus heb geen bon ofzo

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Rev! schreef op woensdag 26 september 2007 @ 22:41:
die van mij valt telkens compleet uit, alleen opnieuw inpluggen helpt

heeft razer ook support net als logitech dat je ze ff belt en dat ze dan een nieuwe opsturen? Heb die van mij nml ooit overgekocht dus heb geen bon ofzo
Een rechtstreekse RMA met Razer kan altijd als het binnen de garantieperiode is.

• appie1981
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 31-10 21:17
Ik heb deze muis sinds 2 dagen maar tot nu toe bevalt hij me eigenlijk wel goed. Ik heb de nieuwste firmware even geinstalleerd. Het enige nadeel dat ik tot nu toe kan ik ontdekken zijn de knoppen aan de zijkant, die zijn nogal lastig te bereiken. De muis bevalt me in ieder geval een stuk beter dan de Razer Boomslang die ik een paar jaar geleden had. Wat een onding was dat zeg :S

Verwijderd

Kwestie van wennen...alleen de knoppen aan de kant van je pink zijn wat lastiger maar ook dat went wel. Ik heb daar functies zitten die ik niet veel gebruik

• Metalbuster
Ik begin nu voor het eerst problemen te krijgen met deze muis (heb hem sinds maart). Hij klikt namelijk niet meer goed, of hij klikt niet of suppersnel ik wordt er stapel gek van. Helemaal tijdens het spelen van een shooter is het irritant.

• Metalbuster
Mijn muis is dood! Ik weet absoluut niet meer wat ik nog kan doen, de muis beweegt gewoon niet meer. De blauwe lampjes werken wel. Heb al firmware update geprobeerd, drivers geherinstalleerd maar hij doet gewoon niks. Als ik de muis replug gaan de lampjes wel gewoon elke keer weer branden maar hij doet gewoon niks. Wat kan ik nog doen ?

[ Voor 17% gewijzigd door Metalbuster op 21-10-2007 20:40 ]

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Metalbuster schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 20:38:
Mijn muis is dood! Ik weet absoluut niet meer wat ik nog kan doen, de muis beweegt gewoon niet meer. De blauwe lampjes werken wel. Heb al firmware update geprobeerd, drivers geherinstalleerd maar hij doet gewoon niks. Als ik de muis replug gaan de lampjes wel gewoon elke keer weer branden maar hij doet gewoon niks. Wat kan ik nog doen ?
Al op een andere PC geprobeerd?

• Zenix

Zenix

BOE!

Gewoon garantie claimen, ik heb immidels mijn 3de Copperhead al en deze houdt het gelukkig lang vol.

• Metalbuster
Zenix schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 12:00:
Gewoon garantie claimen, ik heb immidels mijn 3de Copperhead al en deze houdt het gelukkig lang vol.
Weet je toevallig hoelang er garantie op zit? Mijn muis is namelijk al een half jaar oud.

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:15

Deathchant

Don't intend. Do!

Misschien hoort het er niet thuis, en ik wilde niet reageren in een topic van 2006...

Ik heb dus een Microsoft Habu en Logitech G5 (de versie met de 2 knoppen) gekocht.
Ik heb altijd logitech gehad (MX510, MX518, G5). Maar ik wilde de Habu toch proberen.

Ik kon aan de Habu eigenlijk alleen maar nadelen ontdekken t.o.v. de G5:

Nadelen Habu t.o.v. G5
- de DPI waardes zijn vastgesteld op 400-800-1600-2000. Geen enkele tussenvorm is mogelijk/aanpasbaar; bij de G5 kun je elke waarde instellen tussen 400 en 2000 DPI.
- als je de instellingen verandert, schakelt je muis steeds uit en aan;
- software van razer is erg flashy, maar functioneel kon het beter;
- er staat geen icoontje op je muis aangegeven van welke DPI je gebruik maakt. het is maar gokken; op de G5 staat een indicator. Als jij de 5 waardes instelt op SetPoint krijg je deze waardes ook tijdens het gamen. Bij de Habu lijkt het soms niet te kloppen;
- je moet veel meer "kl00ien" om al je settings goed te krijgen, voor sommige is dit natuurlijk leuk werk;
- een grote hand vereist meer bolling in de palm, wat de habu niet heeft en de G5 wel. Daarbij moet ik zeggen dat de Habu wel veel lekkerder in de hand aanvoelt. Dus het ligt ook een beetje hoe je je muis vasthoudt;

Voordelen Habu t.o.v. G5
- Je krijgt een extra "knoppensetje" erbij voor het geval de standaard knopjes te groot zijn; erg handig;
- de zijknoppen aan je duim zijn in games direct inzetbaar; bij de G5 moet je eerst liggen hannessen om dit goed te krijgen;
- Grote, brede klik-knoppen waardoor ik minder mijn mijn vijsvinger omhoog hoef te gaan.

De gewichtjes vind ik persoonlijk bij logitech eerder een nadeel dan een voordeel voor mijzelf: als ze het touwtje wat flexibeler hadden gemaakt, dan had de G5 geen gewichten nodig om op de plaats te blijven. Maar hier ook ligt het eraan wat voor hand je hebt en welke "kracht" je gebruikt om te muizen. Veel mensen gamen met alleen pink en duim, waardoor de muis snel moet glijden en dus geen gewichten noodzakelijk zijn.

Al met al kom ik tot de conclusie dat de G5 beter is om te gamen dan de Habu en de Habu veel beter is voor het kantoor/surf werk. Maar het ligt er gewoon heel erg aan HOE je muist.

[ Voor 6% gewijzigd door Deathchant op 22-10-2007 13:51 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Deathchant schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 13:48:
Misschien hoort het er niet thuis, en ik wilde niet reageren in een topic van 2006...

Ik heb dus een Microsoft Habu en Logitech G5 (de versie met de 2 knoppen) gekocht.
Ik heb altijd logitech gehad (MX510, MX518, G5). Maar ik wilde de Habu toch proberen.

Ik kon aan de Habu eigenlijk alleen maar nadelen ontdekken t.o.v. de G5:

Nadelen Habu t.o.v. G5
- de DPI waardes zijn vastgesteld op 400-800-1600-2000. Geen enkele tussenvorm is mogelijk/aanpasbaar; bij de G5 kun je elke waarde instellen tussen 400 en 2000 DPI.
Voor de tussenwaardes heb je 'on-the-fly-sensitivity'
- als je de instellingen verandert, schakelt je muis steeds uit en aan;
Dat is alleen bij het switchen tussen profielen, iets wat je, neem ik aan, niet tijdens het spelen doet.
- software van razer is erg flashy, maar functioneel kon het beter;
Eens
- er staat geen icoontje op je muis aangegeven van welke DPI je gebruik maakt. het is maar gokken; op de G5 staat een indicator. Als jij de 5 waardes instelt op SetPoint krijg je deze waardes ook tijdens het gamen. Bij de Habu lijkt het soms niet te kloppen;
Is inderdaad niet handig.
- je moet veel meer "kl00ien" om al je settings goed te krijgen, voor sommige is dit natuurlijk leuk werk;
Vind de Razer drivers wat dat betreft niet beter/slechter dan de logitech drivers.
- een grote hand vereist meer bolling in de palm, wat de habu niet heeft en de G5 wel. Daarbij moet ik zeggen dat de Habu wel veel lekkerder in de hand aanvoelt. Dus het ligt ook een beetje hoe je je muis vasthoudt;
Welke muis het best in de hand ligt is natuurlijk totaal persoonlijk.
Voordelen Habu t.o.v. G5
- Je krijgt een extra "knoppensetje" erbij voor het geval de standaard knopjes te groot zijn; erg handig;
- de zijknoppen aan je duim zijn in games direct inzetbaar; bij de G5 moet je eerst liggen hannessen om dit goed te krijgen;
Ligt eraan hoe je de G5 ingesteld hebt. Bij beide muizen werken 5 knoppen zonder drivers direct in games.
- Grote, brede klik-knoppen waardoor ik minder mijn mijn vijsvinger omhoog hoef te gaan.
Razer heeft altijd oversized, gevoelige knoppen. Is nogal wennen als je vanaf een Logitech af komt. Vind het na een paar weken wennen niet veel uitmaken.
De gewichtjes vind ik persoonlijk bij logitech eerder een nadeel dan een voordeel voor mijzelf: als ze het touwtje wat flexibeler hadden gemaakt, dan had de G5 geen gewichten nodig om op de plaats te blijven. Maar hier ook ligt het eraan wat voor hand je hebt en welke "kracht" je gebruikt om te muizen. Veel mensen gamen met alleen pink en duim, waardoor de muis snel moet glijden en dus geen gewichten noodzakelijk zijn.

Al met al kom ik tot de conclusie dat de G5 beter is om te gamen dan de Habu en de Habu veel beter is voor het kantoor/surf werk. Maar het ligt er gewoon heel erg aan HOE je muist.

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Metalbuster schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 13:36:
[...]

Weet je toevallig hoelang er garantie op zit? Mijn muis is namelijk al een half jaar oud.
2 jaar dacht ik zo. Moet je hem niet bij Icomputers gekocht hebben.... :+

• Metalbuster
Probleem is al opgelost, muis doet het gewoon weer.

[ Voor 99% gewijzigd door Metalbuster op 23-10-2007 19:47 ]

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-10 11:15

BruT@LysT

Fear and Loathing

De reden waarom ik niet meer zo weg ben van Razer muizen zijn nou juist de knoppen, en dan doel ik op de gebruikte switches, niet de knop zelf. Want inderdaad, die werken niet erg lang en gaan snel stuk als je vaak hard op de knop drukt (jah ik werd van quake2 altijd erg aggresief). Ik heb nog twee oude versleten Razer Boomslang 1000's liggen waarvan ik vrijwel alle switches in de loop der tijd heb moeten vervangen, zo ontzettend brak. Terwijl ik de vervangende switches weer uit goedkopere microsoft/logitech muizen had gesloopt en deze zien er exact hetzelfde uit maar gaan vreemdgenoeg 10x zolang mee. Voor mij was het nooit zo'n probleem, want ik haal een muis altijd open en ik geef niets om garantie. Maar als je geen tweaker bent met soldeerkunsten is een Razer sowiezo af te raden vind ik.

En nu ik lees dat de knoppen alweer tegensputteren en zomaar dubbelklik acties uitvoeren valt mijn mond open. Dat soort fratsen mogen absoluut niet bij mij in de buurt komen want zo'n muis wordt volledig in de pan gehakt door mijn frustratie. Van die kleine dingetjes ga ik door het lint, ben normaal nooit kwaad, maar dan ineens breekt werkelijk de hel los.

Heb nu een G5 en die bevalt me wel goed, in de zin dat alles het tot nu toe gewoon perfect heeft gedaan en nog geen knop die gehapert heeft. Daarnaast vond ik de originele boomslang (ik had twee wit gespoten met zwarte knoppen) wel heel erg veel mooier dan de huidige modellen, die dingen waren nog stoer, de huidige zijn nogal raar vormgegeven vind ik persoonlijk. Ook die hele kleurenrand getuigt van een nogal knullige designer. Maargoed, er is schijnbaar toch animo voor. Imho is er tegenwoordig niet echt een nuttig verschil meer met logitech/microsoft/razer muizen en is het puur een kwestie van smaak. De originele razer kocht je om je te onderscheiden in de FPS shooters vanwege een muis die werkelijk hogere precisie had dan de competitie. Nu is dat al niet meer zo en kan me de muis totaal niet meer bekoren. Tijd voor een nieuwe speler op de markt die met iets vernieuwends komt.

Toch krijg ik tegenwoordig ook vaak het idee dat ik van de oude garde ben, en iedereen hier helemaal geen ervaring meer heeft met het originele Razer, het was toen al rukzooi, nu is het nogsteeds rukzooi. Simpele reden, kleine afzetmarkt, kleinschalige productie vergeleken met de competitie en productieverbeteringen lopen achter.
Maar toen was het nog 'deels' beter dan de rest, nu is het gewoon 3x nix, nouja mijn mening natuurlijk ;) Maar altijd met een kern van waarheid.

[ Voor 9% gewijzigd door BruT@LysT op 25-10-2007 17:46 ]

• Zenix

Zenix

BOE!

Ik heb zelf nooit problemen met de knoppen gehad maar vooral met de lasers. Dus op dat gebied zijn ze vooruit gegaan en de garantie is gelukkig wel goed. Dus ook een een niet tweaker die weet hoe die goed garantie kan claimen kan rustig een razer nemen ;) Voordeel van de razers vind ik toch altijd dat ze ook goed voor linkshandigen zijn.

[ Voor 37% gewijzigd door Zenix op 25-10-2007 18:28 ]

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

mijn habu is dus weer te koop na 3 dagen gebruik...ik kon er niet aan wennen.
als iemand em wilt kopen, laat het me weten ;)

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• nero355

nero355

NOFI Maar jullie zeuren teveel :P

OK Ik heb een Copperhead Green versleten en een DeathAdder voor in de plaats gekregen, maar dan ga ik nog niet roepen van "Oh oh wat slecht zeg" :/
Daarnaast heb ik momenteel ook nog een Copperhead Red die ik samen met de DeathAdder aangesloten heb en 1 muis op 1800 en de ander op 800 dpi is echt super handig in sommige spellen >:)

Daarnaast vond ik de Copperhead al preciezer dan de G5 en de DeathAdder is volgens mij nog preciezer dan de Copperhead ondanks de lagere DPI. Alleen mis ik wel de DPI switch knoppen op de DeathAdder, maar goed heb daarom ook de Copperhead dus nog steeds :+

Ik zou zeggen als je echt zo gehecht bent aan de G5 vorm koop dan een MX518 en anders gewoon een van de Razer muizen :)

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

preciezer?? Heeft iemand van jullie dan niet dat de Habu of de copperhead af en toe bij een willekeurig oppervlak hapert? Bij de G5 totaal NIET

• nero355

nero355

Deathchant schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 15:30:
preciezer?? Heeft iemand van jullie dan niet dat de Habu of de copperhead af en toe bij een willekeurig oppervlak hapert? Bij de G5 totaal NIET
Volgens mij waren die problemen juist andersom en was het voordeel van de Razer dat de Firmware makkelijk geupgrade kon worden om die problemen te voorkomen en oplossen.

En bij de G5 had ik het gevoel alsof er een bol achtig iets onder stond heel de tijd waardoor de muis altijd net ietsjes doorschoot ofzoiets ... soort vertraging maar dan anders. Dit heb ik bij de MX518 absoluut niet en die reageert net zo smooth als mijn Razer muisjes :)

Verder zijn alle muizen gewoon op fatsoenlijke muismatten getest dus daar ligt het niet.
Leuk zo'n LANparty :+

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11 10:27

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik ben zelf de trotse eigenaar van de Diamondback en de Copperhead:
Diamonback : http://www.razerzone.com/...&cPath=2_17&products_id=9

Copperhead : http://www.razerzone.com/...fo&cPath=2&products_id=11

Na de Diamondback een tijd gebruikt te hebben en erg tevreden te zijn geweest over de prestaties, heb ik besloten de Copperhead te kopen. De eerste keer dat ik die Razer Diamondback in handen kreeg kon ik er niet mee omgaan omdat deze zo erg goed reageerde.
De Copperhead was nog beter (als dat al kon)

Tot zover hebben nu 6 vrienden van mij een Razer aangeschaft, binnenkort hoop ik zelf de Lachesis binnen te krijgen.
http://www.razerzone.com/...oduct_info&products_id=72

Ik gebruik btw de '4D Steel pad' ben merk ff vergeten, werkt perfect nog nooit hapering oid gehad.

[ Voor 6% gewijzigd door prutser001 op 28-10-2007 16:15 ]

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste