Doppert schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 01:50:
Vandaag de Razer Copperhead gekocht bij de Mediamarkt voor 69€. Ze hadden helaas geen blauwe meer dus heb ik maar een rode genomen.
Ikzelf had eerst een Logitech MX510 en een Clanmaat van me de G5.
Beide zijn we zeer tevreden over deze muis met de Firmware 6.17i. Af fabriek wilde de muis niet lekker werken, nadat ik de drivers had geinstalleerd. De welbekende mouselag en opstartproblemen waren hier aanwezig. Ik moest ook ff klooien met de DPI en Sens, maar nadat dat, gefinetuned was ging er een andere wereld voor me open!
Deze muis is zooo precies, je hebt gewoon het idee dat je veel meer controle hebt over ieder schot dat je lost.
Op mijn MX510 zaten hyperglides die ik in combinatie gebruikte met antisticks teflonspray. Maar de standaard Copperhead glijdt veel beter en soepeler. Ik betwijfel het dan ook of hyperglides hier wat gaan uitmaken.
Ik gebruik op dit moment de Corepad wat ik als een fijne combinatie ervaar.
Weet hier trouwens iemand wat meer over de Func F-series Ik was nl aan het denken om de Large 40x25cm muismat aan te schaffen. Welke structuur raden jullie mij aan. Grof F-30.r of Glad F-10.r???
[
afbeelding]
Samen met Doppert ben ik afgelopen Vrijdag naar de Media Markt geweest om onder andere eens te gaan kijken voor de Razer Copperhead. Op het eerste moment beviel de muis me niet niet echt 100% doordat de muis zeg maar iets houteriger aanvoelt dan Logitech's G5. Maar, bij nader inzien heb ik hem dan toch maar gekocht. Het is gewoon altijd even wennen met een nieuwe muis, dat is iets wat zeker is! Zelf heb ik persoonlijk best een hoop PC muisjes gehad, en er ook nog een hele rits uitgeprobeerd bij andere mensen. Van klein tot groot, met én zonder comfort. De Razer Copperhead is niet de meest comfortabele muis, maar wél de meest precieze!
Qua comfort is het zeker even wennen als je het spul van Logitech gewend bent. Maar, na de muis een paar daagjes in gebruik te hebben ben ik er persoonlijk best wel goed aan gewend. En ik kan niet zeggen dat deze muis niet comfortabel is. De meest comfortabele muis vind ik echter de Logitech MX1000! Das pas een echte Office muis, en je kan er ook nog redelijk goed mee knallen! Maar, bij die muis had ik wel last van de beruchte "draadloze-muis-lag". En, dat was gewoon ronduit kut te noemen. Ook zaten sommige knopjes een beetje raar, en waren er nog wat kleine dingetjes waar ik me wel een beetje aan stoorde. Onder andere de snel loslatende sticker met het mooie logo, en de zeer slechte verf die ze op de muis geknalt hadden. Plus het feit dat Logitech kut software bij de muis leverd, en de muis nogal kantelde op sommige momenten. Daardoor vond ik het een beetje een "gerushte" muis! De MX1000 ligt nu trouwens ergens begraven op de vuilnisbelt, mocht hij nog niet zijn gerecycled. Dit kwam na enig geweld te hebben toegepast op de muis...
Daarna ben ik overgestapt naar de Logitech G5. Een muis die zeker goed te noemen is, maar wel een beetje minimaal aanvoelt tegenover bijvoorbeeld de MX1000. Qua feels (zonder knopjes layout!) is de Logitech MX1000 gewoon de konig op comfort gebied! De G5 heeft echter nog steeds die oude MX500 feeling, die Logitech blijkbaar prefereerd tegenover de MX1000 feels, maar ik helaas niet. Ook heeft de G5 maar één zijknopje bij de duim zitten. Iets waar ik me echt mateloos over heb geïriteerd de afgelopen maanden! Zeker vanwege het feit dat ik meestal voor een sniper achtig iets kies tijdens het gamen, en ik nu dus was genoodzaakt om een andere knop toe te passen voor de inzoomfunctie in de games. Dit moest ik dus met de middelste muisknop gaan doen, en dat zuigt behoorlijk met een G5 kan ik je vertellen. De hele tijd ging die kloemel namelijk gewoon een ander wapen selecteren tijdens het indrukken van de middelste muisknop! Net die ieniemienie kleine aaraking was al genoeg om te gaan scrollen op de raarste momenten. En nee, ik scrolde écht niet!
Dat waren onder andere de redenen voor de overstap naar wéér iets nieuws.
Ik moet zeggen dat de Razer Copperhead gewoon een echte ownage muis is! Voor mij geen Logitech meer, die dingetjes houden ze zich in het vervolg maar zelf! Werkelijk met iedere Logitech muis wat ik heb gehad was wel iets aan de hand, wat me op een gegeven moment flink ging irriteren. Met de Razer Copperhead is echter helemaal niets mis! Gewoon voor de volle 100% in orde, en géén gezeik! Kijk, daar betaal je wel even een kleine €69 voor, maar dan heb je ook iets écht vets! Zeker nu ik een Razer Copperhead heb waar maar een beperkte oplage van is!
Ja, je ziet het goed, een Razer Copperhead First Edition!

Wel jammer dat ik niet nummer 1337 in deze oplage had, maar goed, het ownt op zich al genoeg dacht ik zo

Doppert en nog een andere maat hadden deze editie helaas niet te pakken...
Al met al is deze muis zoals ik eerder ook al zei behoorlijk goed te noemen! Alle pluspunten en minpunten op een rijtje:
Pluspunten:
- Goede plaatsing van de zijknopjes. Alhoewel ik de rechterknopjes zelf niet gebruik, en er ook slecht bij kan komen. Deze zijn eigenlijk alleen geschikt voor de linkshandige muisgebruikers onder ons.
- Zowel linkshandig als rechtshandig te gebruiken!
- Redelijke goed comfort. Vooral de manier waarop de vingers op de knopjes geplaatst kunnen worden. Op de linker en rechter muisknop liggen ze er als het ware in. Ook is de muis niet bedekt met zo'n glanzend laagje aan de bovenkant dat vettigheid aantrekt. Aan de onderkant en de zijkanten is dit wel het geval, maar dat leverd gelukkig totaal geen problemen op! Word niet erg vettig, en voelt lekker aan.
- Sfeervolle verlichting. Vooral het pulserende lichtje dat het logo oplicht.
- Zeer fijn scrollwieltje dat ook erg geschikt is als derde muisknopje. Ook zit er een soort van verdieping tussen de linker en de rechter muisknop waar je je vinger in kunt leggen. Lekkah!

- Knopjes voelen erg lekker aan bij het indrukken er van. Beter dan de Logitechjes!
- Super precies. Werkt tevens zeer goed in combinatie met een fUnc sUrface 1030.
- Goede software die ook écht gebruikt kan worden. Hier kan Logitech nog iets van leren!
- Zéér goede muisvoetjes! Gladder dan deze heb ik nog nooit gezien/gevoeld. The best "out there"!
- Fatsoenlijke en erg gemakkelijke verpakking.
- Gelimiteerde editie (First Edition, oplage van 10.000 stuks) verkrijgbaar. De vrouwen zijn niet van mijn deur af te slaan!!

Minpunten:
- Niet draadloos. Tevens is de draad van de Logitech G5 beter, maar erg veel maakt dit gelukkig niet uit.
- De prijs, €69 is gewoon erg veel geld tegenwoordig. Maar, daar krijg je wel iets écht vets voor terug!
- Het comfort kán nog beter. Maar dan is de muis helaas niet meer voor zowel links- als rechtshandigen...
Zo! Weten jullie dat ook weer!