Razer Copperhead

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste
Acties:
  • 7.103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• krouwen
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:49

krouwen

Hardware Enthusiast

Even voor de zekerheid, als je de pc opnieuw installeerd hou je toch gewoon de firmware die in je muis zit? Je moet dan dus ook gelijk de nieuwe drivers hebben om het goed te laten werken?

btw, Hele goede muis, nu 3 weken in bezit.

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:28

charrel

Cortisol4life..

Timlog schreef op zondag 13 november 2005 @ 21:21:
Ik heb nu de 6.09 drivers met de 6.13 firmare
Nu wil ik daar nieuwere firmware op zetten, maar het lukt niet.
Ik doe netjes zoals de help file zegt. , Firmware laden, muis eruit, muis erin (met reset knopje ingedrukt), knopje loslaten. En dan roeptie dat het mislukt is. :(

Verder ben ik erg blij met deze muis. Al is het maar omdat 'ie er zo cool uitziet :) Wel alt me op dat ik het verschil veel duidelijk merk bij nieuwe spellen (doom3, quakeIV, fear) dan bij oudere spellen(UT, Tactical Ops). Sterker nog. met UT2004 ben ik beter geworden, maar met UT gaat het echt ff een stuk butter. Ik heb ooit eens iemand horen zeggen dat die spellen hoge DPI niet ondersteunen. Lijkt me erg sterk, maar anders begrijp ik niet waarom het zo anders is bij die oude spellen
Zelfde als ik toen had, als je even de flashguide leest moet je eerst weer die usb troep installeren. Dus muis eruit, muis erin met resetknop. Dan usb apparaat installeren wat pop upt en dan flashen/ op ok drukken!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
krouwen schreef op zondag 13 november 2005 @ 23:37:
Even voor de zekerheid, als je de pc opnieuw installeerd hou je toch gewoon de firmware die in je muis zit? Je moet dan dus ook gelijk de nieuwe drivers hebben om het goed te laten werken?

btw, Hele goede muis, nu 3 weken in bezit.
Je hebt de nieuwe drivers nodig om goed te kunnen flashen, maar firmware staat altijd op geheugen in een apparaat zelf. De Copperhead heeft dan ook 64 KB geheugen (niet alleen voor de firmware maar ook de instellingen).

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:44

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Timlog schreef op zondag 13 november 2005 @ 21:21:. Ik heb ooit eens iemand horen zeggen dat die spellen hoge DPI niet ondersteunen. Lijkt me erg sterk, maar anders begrijp ik niet waarom het zo anders is bij die oude spellen
Is pure onzin.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Verwijderd

Flashed ie trouwens niet je instellingen eruit als je nieuwe firmware erop zet? Ik heb t pas 1 of 2x gedaan maar er staat me iets van bij dat ik toch weer mn instellingen opnieuw moest instellen.

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 23:51:
Flashed ie trouwens niet je instellingen eruit als je nieuwe firmware erop zet? Ik heb t pas 1 of 2x gedaan maar er staat me iets van bij dat ik toch weer mn instellingen opnieuw moest instellen.
Instellingen neemt ie automatisch weer over van de geinstalleerde software.

• FunkyPunky
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:18
Ik ga hem vandaag eindelijk ophalen _/-\o_

http://miagaming.com

Verwijderd

charrel schreef op woensdag 16 november 2005 @ 08:13:
[...]

Instellingen neemt ie automatisch weer over van de geinstalleerde software.
bij mij niet!
Ik moet de sensitivty en dpi settings opnieuw instellen.

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 08:58:
[...]

bij mij niet!
Ik moet de sensitivty en dpi settings opnieuw instellen.
ik flash elke nieuwe firmware erin en heb ondertussen 2x mijn windows moet installeren en bij beide keren onthield ie iig de meeste instellingen, alleen het scrollen en de dubbelkliksnelheid vergat ie bij het opnieuw installeren.

• Aham brahmasmi
Ik heb er vandaag ook een gehaald, maar na hem uitgeprobeerd te hebben denk ik dat ik 'm maar weer terug ga brengen. :/ In sommige opzichten is hij fijner dan mijn Diamondback, vooral de vorm van het achterste gedeelte, dat wat smaller en hoger is en daardoor beter in je handpalm past. En ook de textuur van dat gedeelte. Er zijn echter twee fatale fouten die de Copperhead naar mijn mening heeft: hij werkt niet goed op de Qpad (Gate01) en wat nog veel erger is: telkens als je de muis een stukje optilt om hem goed te leggen blijft 'ie tracken en dat moet juist niet omdat ik de muis daarvoor optil. Ik maak die corrigerende beweging heel vaak, maar met de Copperhead gaat het daarbij altijd fout.

Ik heb trouwens meteen de firmware 6.17G erin geflasht. Toch werkt hij erg slecht op m'n Qpad. Maar dat van die tracking bij het optillen vind ik nog wel het irritantste. Geen lasermuis voor mij dus. Koop ik er wel een Razerpro bij... Jammer, de vorm is echt beter dan de DB. ;(

[ Voor 6% gewijzigd door Aham brahmasmi op 18-11-2005 00:03 ]

• Aham brahmasmi
charrel schreef op donderdag 17 november 2005 @ 14:19:
[...]

alleen het scrollen en de dubbelkliksnelheid vergat ie bij het opnieuw installeren.
Dat zijn ook registerinstellingen van windows en niet van de muis zelf, dus die gaan verloren bij een reinstall.

• FunkyPunky
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:18
gisteravond dan eens geinstalleerd (zonder problemen), en uitgeprobeerd. En ik moet zeggen ik ben happy, Goed dat is niet zo moeilijk t.o.v. mijn vorige no name draadloze muis (die was opzich wel fijn, maar groot). En hij werkt goed op mn Steelpad, Ik moet alleen ff wennen in CoD UO/ CoD 2, maar dat lukt wel

http://miagaming.com

• Xylon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-11 01:28
Ik heb hem ook net gehaald en geïnstalleerd, en het verschil merk ik zeker wel tegenover mijn trackball mouse, vooral met css merk ik het verschil, alles is nu veel preciezer :)

Ik heb ook meteen de nieuwste drivers gedowload en geïnstalleerd "Razer Copperhead™ Driver V6.09 and Firmware V6.17b". De nieuwe driver versie geeft hij goed aan in de configurator, maar de firmware staat nog steeds op V6.13. Ik heb op de site al gekeken hoe ik doe moest installeren, maar toen kwam ik er achter dat er helemaal geen firmware instalatiebestand bij zit, bij de nieuwe drivers. Weet iemand misschien waar ik deze dan wel kan downloaden?

Edit: al gevonden, volgende keer even nadenken :)

Edit2: als ik mijn muis weer aangesloten heb, en de wizard nieuwe hardware komt, dan moet je toch eerst 'nee, nu niet' > 'ik wil zelf kiezen' > 'ook op deze locatie zoeken'. Maar als ik daar de map opgeef in welke zich de firmware bestanden bevinden, dan krijg ik de fout: 'de door u opgegeven locatie bestaat niet of kan niet worden berijkt.' Weet iemand wat ik fout doe, want ik weet toch zeker dat het de goede map is.

[ Voor 31% gewijzigd door Xylon op 19-11-2005 16:42 ]

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Firmware update je via de Razer drivers, niet via de Windows Hardware detectietool.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• Xylon
Maar volgens Razer moet je die wel gebruiken, want daar staat stap voor stap uitgelegd hoe het moet, razerzone > drivers > download copperhead driver > 'To update the firmware, please follow these instructions carefully!'. Hier staat dus bij dat men toch de windows driver tool moet gebruiken. Of volg ik het nu even niet helemaal?

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Xylon schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 18:31:
Maar volgens Razer moet je die wel gebruiken, want daar staat stap voor stap uitgelegd hoe het moet, razerzone > drivers > download copperhead driver > 'To update the firmware, please follow these instructions carefully!'. Hier staat dus bij dat men toch de windows driver tool moet gebruiken. Of volg ik het nu even niet helemaal?
Tot dat punt in de instructies gaat het erom dat je eerst de driver goed moet installeren.

Vervolgens kun je via de Razer driver de firmware updaten.

Lees de instructies goed, en volg ze precies, dan zal het werken.

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Xylon schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 18:31:
Je moet je muis installeren op de usb poort als je hem terug ingeplugt hebt met het knopje ingedrukt.
Als je daar die "aparte" usb driver niet voor installeert tijdens het flashen ziet ie de muis gewoon niet in de drivers en kan je hem dus ook niet flashen. Die "driver" installeren is alleen de 1e x nodig.

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:49
Aham brahmasmi schreef op donderdag 17 november 2005 @ 23:56:
dat moet juist niet omdat ik de muis daarvoor optil[/b]. Ik maak die corrigerende beweging heel vaak, maar met de Copperhead gaat het daarbij altijd fout.
De copperhead blijft tracken tot je hem 2-3mm optilt, dat is minsens de afstand die een balmuis opgetild moet worden. Ik kom van een boomslang2k en ervaar het optillen en herplaatsen precies hetzelfde als voorheen met de boomslang2k.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• Aham brahmasmi
P5ycho schreef op zondag 20 november 2005 @ 17:01:
[...]

De copperhead blijft tracken tot je hem 2-3mm optilt, dat is minsens de afstand die een balmuis opgetild moet worden. Ik kom van een boomslang2k en ervaar het optillen en herplaatsen precies hetzelfde als voorheen met de boomslang2k.
Balmuizen zijn te lang geleden voor mij, maar ik ben een Diamondback gewend, en daarmee heb ik nooit het probleem dat m'n muispositie zicht blijft verplaatsen als ik de muis optil. De enige manier waarop ik mij op het gedrag van de Copperhead zou kunnen aanpassen is om hem precies recht en wat hoger op te tillen, maar daarvoor heb ik hem niet gekocht. Ik ben best bereid om me enigszins aan te passen aan een nieuwe muis (MX500 naar Diamondback was ook erg wennen), maar dit gaat me toch wat te ver (zeker i.c.m. met het feit dat de Copperhead niet werkt op m'n favoriete muismat (Qpad)).

[ Voor 15% gewijzigd door Aham brahmasmi op 20-11-2005 18:17 ]

• Xylon
Bedankt voor de reacties, het is nu gelukt! :)

• P5ycho
  • Laatst online: 22:49
Aham brahmasmi schreef op zondag 20 november 2005 @ 18:16:
[...]
Balmuizen zijn te lang geleden voor mij, maar ik ben een Diamondback gewend, en daarmee heb ik nooit het probleem dat m'n muispositie zicht blijft verplaatsen als ik de muis optil. De enige manier waarop ik mij op het gedrag van de Copperhead zou kunnen aanpassen is om hem precies recht en wat hoger op te tillen, maar daarvoor heb ik hem niet gekocht. Ik ben best bereid om me enigszins aan te passen aan een nieuwe muis (MX500 naar Diamondback was ook erg wennen), maar dit gaat me toch wat te ver (zeker i.c.m. met het feit dat de Copperhead niet werkt op m'n favoriete muismat (Qpad)).
Het ligt ook aan de surface, op mijn icemat hoef ik hem maar 2mm op te tillen, op een witte envelop zeker 6-7mm.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• Aham brahmasmi
Aha. Op mijn zwarte mTw pad (die wel goed werkte itt tot m'n Qpad) was de afstand ook behoorlijk groot. Maar ik heb 'm inmiddels weer teruggebracht naar de MM. M'n Razer Pro komt morgen of overmorgen binnen. :Y)

Edit: m'n Razer Pro vandaag al binnen. Hij is echt mooi. :o _/-\o_

[ Voor 19% gewijzigd door Aham brahmasmi op 22-11-2005 19:07 ]

• Copyman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:59

Copyman

Dode muis

Ik heb deze muis gisteren op de HCC gekocht, en mijn eerste indruk is: wat een kutmuis.

Ok, hij ligt lekker in de hand, is ook wel precies, maar ik ben nu al een uur bezig om hem goed aan de praat te krijgen met de drivers/firmware...
Die Advanced Driver Control zegt dat ie geen muis heeft gevonden, dus wat je daar instelt maakt ook niks uit, wordt toch niet opgeslagen. Bij driver zegt ie netjes V6.09, maar bij firmware staat N/A, maar dat is waarschijnlijk omdat ie de muis niet ziet ofzo. De firmware die ik gister heb geïnstalleerd is de versie V6.17b.

Als ik nog lang met die ding moet zitten rommelen om hem gewoon normaal aan de praat te krijgen, gaat ie gewoon weer retour. :(

[edit]
En daarbij moet ik ook nog vertellen dat ie gewoon _NIET_ werkt in een aantal USB poorten, terwijl andere apparaten er toch echt wél op werken.

[ Voor 11% gewijzigd door Copyman op 26-11-2005 11:24 ]

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

Verwijderd

Dat hij niet werkt op jouw PC maakt niet meteen de hele muis kut. Je zegt zelf dat hij wel perfect werkt, alleen het aan de praat krijgen kostte wat moeite.. Boeiend? Als je dat ding aan de praat hebt doet hij het dus gewoon blijkbaar.. Ik snap wel dat je gefrustreerd bent, maar het ligt toch meer aan jouw PC dan aan de Copperhead.

Verwijderd

Ik blijf ook af en toe problemen hebben met het feit dat de muis niet aangaat bij booten en soms wordt hij ook niet behoorlijk herkend door de razor software. Maar ik weet 100% zeker dat het aan m'n moederbord ligt. Als de lampjes aangaan werkt de razor, blijft ie werken, is ie precies en de zij knoppen werken ook altijd. Enige wat nodig is om de lampjes aan te krijgen is even uittrekken en insteken, ook niet spannend, dus niks mis met de muis.

• Copyman
  • Laatst online: 20:59

Copyman

Dode muis

@ dani

Ik zeg ook dat het mijn eerste indruk was, afgezien van het driver/firmware probleem is deze muis wel in orde, zoals ik ook al zei. Op het moment draait de boel wel goed, de muis wordt nu wél herkend door de control panel.

Verder mag je van zo'n dure muis toch wel wat compatibiliteit verwachten...

[ Voor 4% gewijzigd door Copyman op 26-11-2005 16:35 ]

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

Verwijderd

mijn ervaring is dat het simpele veel voorkomende spul de minste problemen geeft.
Zodra je naar het meer complexere spul gaat wordt het risico op problemen groter.
Dat merk ik niet alleen thuis (zie specs) maar ook op m'n werk (plenty 19inch racks met allerlei dell en sun spul).

Dat kun je zien als een nadeel en/of als een uitdaging, maar je krijgt er in iedergeval ook iets positiefs voor terug (namelijk nice stuff en vette performance!).

• The Answer
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-10-2024
Hallo,,
Ik ben binnenkort jarig en als ik niets weet wat nuttig is, dan ga ik altijd naar gadgets kijken :P ( Eigenlijk gaat het elk jaar zo )

Dus zo zag ik deze prachtige muis.
Ik heb nu een Mx510@Steelpad4d en ik speel eigenlijk alleen maar Enemy territory op low sens.
Gisteren had ik mijn mx510 op 800dpi gezet en toen moest ik in het spel op een sens van 0.15 spelen }:O
Wat dan als ik een muis met 2000dpi heb?
Maar wat ik ook had gelezen dat zo'n muis meer ' raakvlakken' heeft.
Dus bijv. een mx510 3 en een copperhead 6 dat verhoogt mijn preciesie natuurlijk wel!

Heeft het zin om deze muis te kopen als ik alleen naar de specs kijk?

Alvast bedankt!

The Answer

XPS 9500 | Sony A7RIII

Verwijderd

Je hoeft m natuurlijk niet op 2000dpi te zetten...je hebt 400, 800, 1600 en 2000. Ik zelf heb m standaard op 500Mhz@1600dpi staan...als ik dan met BF2 in een tank stap zet ik m op 2000dpi en dan draait mn koepel een stuk sneller....idem voor sniper...dan klik ik m terug naar 800dpi....werkt perfect! Wat ik ook ideaal vind is die 5 profielen die je kan instellen. Als je meerdere spellen door elkaar speelt raak je wel eens je keys kwijt. Maar door de vele knoppen en 5 profielen op je muis hoef je daar niet meer zo op te letten. Dan hoef ik niet meer te denken van...welke knop was ook alweer bukken? Die zit gewoon altijd onder mn duim...:)

• The Answer
Thnx :)
Dat is natuurlijk idiaal!
Maar over die raakvlakken klopt dus niet?

XPS 9500 | Sony A7RIII

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

The Answer schreef op zondag 27 november 2005 @ 13:09:
Thnx :)
Dat is natuurlijk idiaal!
Maar over die raakvlakken klopt dus niet?
Klopt wel. Je hebt 2 opties:

Gelijk aantal raakvlakken, met een sneller bewegende cursor. Dit krjg je wanneer je je in-game sensitivity niet verandert nadat je de muis gekocht hebt. Je crosshair zal veel sneller bewegen, maar even precies zijn als met je MX510. Moet je hand natuurlijk wel de extra precisie aankunnen ;)

Groter aantal raakvlakken, met een even snel bewegende cursor. Dit krijg je wanneer je de in-game sensitivity verlaagt (2,5 keer in dit geval).

• The Answer
Ok :)
Perfect maar merk je dat ook ? :P
En bij de MM kan je toch een muis ruilen na 7 dagen, dan kan ik de copperhead even uitproberen :D

XPS 9500 | Sony A7RIII

• Aham brahmasmi
The Answer schreef op zondag 27 november 2005 @ 15:29:
En bij de MM kan je toch een muis ruilen na 7 dagen, dan kan ik de copperhead even uitproberen :D
Binnen 14 dagen staat op de bon. Gewoon naar de servicebalie gaan en zeggen dat hij niet voldoet aan de verwachtingen, mocht hij idd niet bevallen.

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

The Answer schreef op zondag 27 november 2005 @ 15:29:
Ligt eraan wat je speelstijl is. Als je iemand bent die met een erg lage sensitivity speelt, waarschijnlijk niet.
Speel je nu met midden of hoge sensitivity (en ga je met de nieuwe muis je sensitivity omlaag zetten), dan zul je misschien merken dat bij een minimale beweging, de cursor minder pixels overslaat (de extra raakvlakken).

[ Voor 6% gewijzigd door Kanarie op 27-11-2005 21:51 ]

Verwijderd

ben ik de enigste die helemaal gek word zonder die extra knoppen in games?

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-11 15:41
Ik heb zelf die muis ook in het blauw en ik moet zeggen dat ik er heel erg blij mee ben.

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

• Aham brahmasmi
Verwijderd schreef op zondag 27 november 2005 @ 21:55:
Wel een van de weinigen. Maak gewoon goeie binds voor je tobo... Die extra knopjes op m'n MX500 heb ik ook geprobeerd te gebruiken maar ik kon er niet mee uit de voeten in een snel spel als Quake 3 omdat je ze nauwelijks in kunt drukken zonder de muis anders vast te gaan houden (wat funest is voor je aim).

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Verwijderd schreef op zondag 27 november 2005 @ 21:55:
Zijn 7 knoppen niet genoeg dan? :)

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-11 18:43
Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 15:04:
Ik blijf ook af en toe problemen hebben met het feit dat de muis niet aangaat bij booten en soms wordt hij ook niet behoorlijk herkend door de razor software. Maar ik weet 100% zeker dat het aan m'n moederbord ligt. Als de lampjes aangaan werkt de razor, blijft ie werken, is ie precies en de zij knoppen werken ook altijd. Enige wat nodig is om de lampjes aan te krijgen is even uittrekken en insteken, ook niet spannend, dus niks mis met de muis.
Zoals ik al eerder zei in dit topic heb ik daar ook last van met m'n Diamondback en als je wat terugleest zijn er meer mensen die dat probleem hebben, het ligt dus aan de muis. Ik vermoed dat het te maken heeft me de ledjes die even teveel stroom trekken aangezien die soms al heel snel aan -en uitgaan als ik alleen al de schakelaar van het verlengsnoer omzet waarop de PC is aangesloten.
Verwijderd schreef op zondag 27 november 2005 @ 12:53:
Je hoeft m natuurlijk niet op 2000dpi te zetten...je hebt 400, 800, 1600 en 2000. Ik zelf heb m standaard op 500Mhz@1600dpi staan...als ik dan met BF2 in een tank stap zet ik m op 2000dpi en dan draait mn koepel een stuk sneller....idem voor sniper...dan klik ik m terug naar 800dpi....werkt perfect!
Ja ik gebruik m'n Diamondback op een soortgelijke manier, vooral in BF2, ik speel altijd op 1600dpi (max geloof ik van de DB) @500MHz met een sensitivity van ±6 en in een tank gaat de sensitivity een heel stuk omhoog, en voor sniper juist vet omlaag :)

π MW finishers

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

De Diamondback vroeg inderdaad iets teveel stroom van de USB poorten waardoor deze het op sommige moederbord niet goed doet.

De Copperhead heeft een ander 'probleem'. De muis heeft een slimmigheidje aan boord waardoor het ook zonder drivers keyboardknoppen kan emuleren. Het is namelijk een muis en toetsenbord tegelijk (soort van :) ).
Dit heeft echter als gevolg dat sommige moederborden niet meer goed begrijpen dat het een muis is, de lampjes gaan meestal wel aan, maar je kunt de muis niet bewegen. Pas wanneer je de muis opnieuw in de USB port steekt werkt het weer.

Soms helpt het om je bios te upgraden, maar ook dit is niet voor iedereen de oplossing.

Razer bekijkt nu 2 andere oplossingen.
1. De knop op de onderkant van de muis, een aantal seconden indrukken. Dit 'reboot' de muis, waardoor deze weer wel werkt. Hierdoor zou je dus niet telkens je muis hoeven te repluggen, alleen even de knop indrukken.
2. Geavanceerde keyboardemulatie uitschakelen, waardoor de muis weer juist als muis herkend wordt door alle moederborden.

Verwijderd

hoe doe ik 2.?

• Aham brahmasmi
MaTr1x schreef op maandag 28 november 2005 @ 16:05:
[...]

Zoals ik al eerder zei in dit topic heb ik daar ook last van met m'n Diamondback en als je wat terugleest zijn er meer mensen die dat probleem hebben, het ligt dus aan de muis. Ik vermoed dat het te maken heeft me de ledjes die even teveel stroom trekken aangezien die soms al heel snel aan -en uitgaan als ik alleen al de schakelaar van het verlengsnoer omzet waarop de PC is aangesloten.
Ik heb twee Diamondbacks (Magma en Razer Pro wat een witte DB Plasma is) en ze hebben op 3 verschillende moederborden geen problemen gehad met de stroomvoorziening. De DB Magma en Chameleon trekken 150 mA, de Plasma en Razer Pro 200 mA en de Copperhead 250 mA. Dat moet een USB-poort aankunnen tenzij je veel andere stroomslurpende apparaten eraan hebt hangen.
(max geloof ik van de DB) @500MHz
Hz, niet MHz. ;)

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-11 10:08
Ik heb m'n copperhead nu een tijdje. Ik moest er wel even aan wennen, maar nu ik eenmaal gewend ben wil ik niet anders meer. Maar ik heb alleen 2 (heeeele piepkleine) probleempjes :
Nummer één:
Volgens mij heb ik een bug ontdekt in de firmware. Ik heb een van de duimknoppen ingesteld op DPI-up. Als ik daar nou op dubbelklik herkend 'ie dat als windows knop 4 (wat dat ook mag wezen). Tenminste dat denk ik, want als ik de muis op windows knop 4 instel doettie hetzelfde als dat ik op DPU-up dubbelklik. Ik heb firmware 6.13.
Die ik trouwens niet goed geupdate krijg. Wat ons brengt bij prbleem nummer twee:
Als ik netjes zoals het hoort via het razer programma de firmware wil udate blijf ik vast zitten bij de stap als ik mijn muis weer moet aankoppelen. Ik heb dan de reset knop ingedrukt. Zodra ik dan loslaat gebeurt er niks. Terwijl er dan juist firmware op gezet zou moeten worden. Maar de muis blijft dood. De lampjes doen het dan ook niet. Moet ik die knop ingedrukt houden tot het klaar is dan? Want dan moet ik namelijk meer dan 5 minuten blijven zitten, en dat lijkt me ook niet de bedoeling.

Hallo met Tim

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Timlog schreef op maandag 28 november 2005 @ 17:12:
Ik heb m'n copperhead nu een tijdje. Ik moest er wel even aan wennen, maar nu ik eenmaal gewend ben wil ik niet anders meer. Maar ik heb alleen 2 (heeeele piepkleine) probleempjes :
Nummer één:
Volgens mij heb ik een bug ontdekt in de firmware. Ik heb een van de duimknoppen ingesteld op DPI-up. Als ik daar nou op dubbelklik herkend 'ie dat als windows knop 4 (wat dat ook mag wezen). Tenminste dat denk ik, want als ik de muis op windows knop 4 instel doettie hetzelfde als dat ik op DPU-up dubbelklik. Ik heb firmware 6.13.
Die ik trouwens niet goed geupdate krijg. Wat ons brengt bij prbleem nummer twee:
Als ik netjes zoals het hoort via het razer programma de firmware wil udate blijf ik vast zitten bij de stap als ik mijn muis weer moet aankoppelen. Ik heb dan de reset knop ingedrukt. Zodra ik dan loslaat gebeurt er niks. Terwijl er dan juist firmware op gezet zou moeten worden. Maar de muis blijft dood. De lampjes doen het dan ook niet. Moet ik die knop ingedrukt houden tot het klaar is dan? Want dan moet ik namelijk meer dan 5 minuten blijven zitten, en dat lijkt me ook niet de bedoeling.
Firmware erop zetten=
programma starten, naar firmware updaten gaan.
Muis uitpluggen, met knopje inpluggen.
Zodra ingeplugt knopje weer loslaten.
Dan krijg je een popup scherm van windows die iets wil installeren.
Dat menu werk je even door met je toetsenbord en je installeert het.
Dan terug naar je flashscherm en op OK drukken.
Hoppa, hij is geflashed. Even opnieuw weer inpluggen dan en werken met verse firmware!

Als je dus niet die software waar windows om vraagt installeerd dan ziet de software van razer je muis gewoon niet en dan kan je dus ook niet flashen!

• Aham brahmasmi
Ik vond het ook nogal vaag toen ik het flashen probeerde. Ik heb gewoon de knop ingehouden totdat de firmware geflashed was en dat werkte. Als ik 'm eerder losliet ging het fout (2x). Niet echt een handig systeem, maar goed het werkt.

Verwijderd

Ik heb de muis vandaag gekocht, en de voetjes zijn Top! _/-\o_ nog nooit heeft een muis zo lekker gegleden.
En wat gaat hij soepel en precies :D veel beter dan mijn vorige muis (microsofts eerste optische muis, ben de naam kwijt)

Maar ik wil een muismat aanschaffen, weet iemand welke het beste geschikt is voor de copperhead?

• Pkunk
  • Laatst online: 02-11 10:08
Verwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 21:04:
Ik heb de muis vandaag gekocht, en de voetjes zijn Top! _/-\o_ nog nooit heeft een muis zo lekker gegleden.
En wat gaat hij soepel en precies :D veel beter dan mijn vorige muis (microsofts eerste optische muis, ben de naam kwijt)

Maar ik wil een muismat aanschaffen, weet iemand welke het beste geschikt is voor de copperhead?
Nou ik heb wel de Razer exactmat, maar die is redelijk aan de prijzige kant (€40). maar als er één muismat bij de copperhead hoort, is het wel de exactmat. Dan is het net alsof je nog moet leren schaaten zo glad :)

of kijk anders hier: Mousepads & stuff

[ Voor 8% gewijzigd door Pkunk op 28-11-2005 22:16 ]

Hallo met Tim

• Aham brahmasmi
De Razer Mantis matten werken natuurlijk goed. Ze zijn ong. hetzelfde als de Everglide Titan Monster. Erg groot dus. De Exactmat is alweer oud. :P

[ Voor 12% gewijzigd door Aham brahmasmi op 28-11-2005 22:16 ]

Verwijderd

Enige wat mij afschrikt aan die muis is die verlichting.
Lampjes enzo vind ik leuk maar in mijn pc en mss tobo maar niet in mijn muis.
Derhalve heb ik ook de MX1000 :P

Verwijderd

update:

Ik heb de nieuwste driver geinstalleerd en al mijn connectie problemen lijken over.
Ik dacht al een paar dagen dat het wel ok zit en het lijkt er nu inderdaad op.
Ik heb ook geen gezeik meer dat de razor software de muis niet ziet.
Ik draai de eenerlaatste firmware.

Verder is m'n voeding wat zwakjes (beetje teveel stuff op 1 voeding) wat wel es kan verklaren waarom de muis soms helemaal niet aangaat met booten.

Anywa, blijft een lekker ding.
Het pulserend logo stoort niet, en hij is ENORM precies (vergeleken met m'n mx510).
Verder krijg ik geen zweethandjes van het oppervlak, dat was bij de mx510 wel effe anders.

• Ediejo
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Op verzoek verwijderd

EB cardetailing tot aan uw huis

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Ediejo schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 12:59:
[...]
Laat ik nu ook hetzelfde probleem hebben. De muis wordt niet herkend bij het opstarten en doet het niet. Daarna usb stekker eruit en erin en dan wordt hij herkend. Ik vind dat dit een slechte zaak is voor zo'n dure muis dan mag je toch wel verwachten dat hij na behoren werkt. Doet de muis het eenmaal dan werkt hij wel goed maar ik wordt wel frustie van het usb stekkertje erin en eruit stoppen. :(
De Razer Copperhead is tegelijkertijd een muis en een toetsenbord (voor geavanceerde binden van toetsen aan muisknoppen, zonder drivers). Sommige moederborden verslikken zich hier in en zien de muis vervolgens alleen nog maar als toetsenbord, waardoor je de cursor dus niet kunt bewegen.

Razer twijfelt nog over 2 oplossingen:
1. Veranderen van de knop op de onderkant: een aantal tellen indrukken waardoor je muis reboot. Hierdoor herkent je Operating System de muis weer goed
2. Geavanceerde keyboard emulatie uitschakelen. Hierdoor kun je geen toetsenbordfuncties meer binden aan je muis zonder de drivers.

• Ediejo
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Op verzoek verwijderd

[ Voor 3% gewijzigd door Ediejo op 03-12-2005 18:11 ]

EB cardetailing tot aan uw huis

Verwijderd

Ik heb nu eindelijk mijn muismat binnen de razer exactmat en ik moet zeggen dat ik dik tevreden ben. De mat is lekker groot hij is dun maar tog stevig, de antslip voetjes zijn egte antslip voetjes. Ook bij lomp spelgebruik blijft de mat op zn plek. De mat maakt geen irritant schuif geluid als je er met de muis overheen gaat (icemat). En de mat is niet koud, die vieze galazen corepads wel. Daarbij zijn de speed/control kant ook geniaal.

Kortom heerlijke mat maar ik dacht dat ik er een polssteun bij zou krijgen of is dat bij de mantis?? Of moet ik die steun apart bestellen? :?

Ik raad deze mat zeker aan helemaal als je natuurlijk in razer muis hebt ;) :9

• Aham brahmasmi
Verwijderd schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 19:06:
Kortom heerlijke mat maar ik dacht dat ik er een polssteun bij zou krijgen of is dat bij de mantis?? Of moet ik die steun apart bestellen? :?
Je kunt de exactmat+exactrest combo kopen of een van beide los. Een polssteun is wel wennen hoor, denk ik. Ik moet al behoorlijk wennen als ik aan een bureau/tafel moet zitten dat lager of hoger is (hoger kost meer moeite om je pols te bewegen).

Verwijderd

Beste mensen,

Sinds gisteren heb ik ook een blauwe razer copperhead, prachtig ding. Ik gebruik het in combinatie met een Everglide Titan (echt een aanrader gaat perfect).

Ik heb alleen een klein probleempje, want als ik het Razer config scherm open, komt er de volgende melding:

No mouse detected. Press OKAY to scan USB ports again or cancel to continue.[No settings will be saved]

Als ik op OK klik, gaat die gewoon naar het scherm en kan je dingen aanpassen. Als ik alleen iets verander en op apply klik krijg ik weer dezelfde melding...

(Ik heb de muis zo geïnstalleerd:

-- Eerst mijn mx510 geunistalled.
-- Computer uitgezet, muis erin en opstarten.
-- Nieuwste driver geïnstalleerd (versie: Driver V6.09)
-- Computer opnieuw opgestart, en naar firmwire update gegaan. De file geselecteerd ( versie 6.17b ), muis eruit gehaald en weer erin gedaan met die knop ingedrukt.
-- In het Windows schermpje de driver geïnstalleerd, en vervolgens op ok geklikt en er kwam een scherm met succesfull updated.)

Verder werkt de muis wel gewoon maar het lijkt me dat die niet optimaal draait als ik geen settings kan aanpassen.

Ik hoop dat iemand mij zou kunnen helpen,

Alvast bedankt :) ,

BizZz

• Aham brahmasmi
Heb ik ook gehad. Na een reboot was het geloof ik weg. Anders nog eens de muis uit- en inpluggen en als hij weer opnieuw de windows driver installeren als hij daar om vraagt.

Verwijderd

Thx, de muis werkt nu perfect. Bedankt voor jullie reacties.

• BruT@LysT
  • Laatst online: 13-10 11:15

BruT@LysT

Fear and Loathing

Wel wonderbaarlijk dat mijn oude Razer 1000dpi WEL echt een pollingrate van 1000Hz haalt op mijn inmiddels verouderde pc met gebruik van de USBrate tool. Dit vergt alleen behoorlijk wat CPU power, waardoor 500Hz eigenlijk gunstiger is, maar dat terzijde :)

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Ik liep zojuist mijn kamer binnen en zag tot mijn verbazing dat de verlichting van mijn Copperhead brandde terwijl de PC uitstond, ook het ledje op de USB-hub-poort waarop de muis is aangesloten brandde niet. 8)7

Toen ik de pc net ging opstarten ging de muis weer uit, en toen weer aan volgens de normale procedure.

M'n ma zegt nu tijdens het typen van deze post dat dat gisteren ook al zo was, ik heb gisteren niks gezien (of is 'ie weer uitgegaan?), of ik heb er niet op gelet, dat kan ook.

De Copperhead heb ik nu sinds de HCC Dagen in bezit, en na het lezen van dit onderwerp heb ik even de teflon voetjes bekeken en ik zie nu zojuist dat deze al aan het slijten zijn, ik gebruik een Icemat als ondergrond. Ik zit er dus aan te denken om andere voetjes te kopen. Kan iemand mij aanraden welke het beste zijn: Hyperglides, Corepad Skatez Pro 5 of een andere niet genoemd merk? Ik ben ook benieuwd of vervangende voetjes dikker zijn zodat ze niet zo vaak vervangen hoeven te worden.

• Aham brahmasmi
Hyperglides zijn nog steeds onverslagen. Gewoon kopen. :) Op de harde en betrekkelijk ruwe glazen icemat hebben ze echter wel een veel kortere levensduur dan op een goeie stoffen mat. Een plastic mat zit hier tussenin. Siliconenspray helpt wel tegen slijtage van de Hyperglides bij plastic matten en bij sommige stoffen matten (Qpad).

Hyperglides zijn niet dikker dan de standaardvoetjes, maar ik heb een Diamondback waarop ik ze al sinds maart onder heb zitten (een tijdje op een Steelpad S&S gespeeld en daarna alleen met een Qpad). Je kunt proberen de Hyperglides bovenop de originele voetjes te plakken; dat werkt bij de Copperhead waarschijnlijk wat beter dan bij de Diamondback vanwege de grotere hoogte waarop de sensor bij de Copperhead blijft werken.

[ Voor 111% gewijzigd door Aham brahmasmi op 09-12-2005 15:42 ]

• F4T4L_3RR0R
Bedankt voor de tip Aham brahmasmi, ik ga dus voor de Hyperglides.

Nu alleen nog een goede en voordelige shop vinden. (Bij muizenshop.nl berekenen ze gewoon 5,50 pakketkosten terwijl de Hyperglides gewoon in een envelop verstuurd kunnen en zullen worden.. :X )

//edit

Ik heb zojuist de Hyperglides besteld bij www.padz.nl. (1 euro verzendkosten) :)

[ Voor 18% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 09-12-2005 17:12 ]

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

F4T4L_3RR0R schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 14:02:
Ik liep zojuist mijn kamer binnen en zag tot mijn verbazing dat de verlichting van mijn Copperhead brandde terwijl de PC uitstond, ook het ledje op de USB-hub-poort waarop de muis is aangesloten brandde niet. 8)7

Toen ik de pc net ging opstarten ging de muis weer uit, en toen weer aan volgens de normale procedure.

M'n ma zegt nu tijdens het typen van deze post dat dat gisteren ook al zo was, ik heb gisteren niks gezien (of is 'ie weer uitgegaan?), of ik heb er niet op gelet, dat kan ook.

De Copperhead heb ik nu sinds de HCC Dagen in bezit, en na het lezen van dit onderwerp heb ik even de teflon voetjes bekeken en ik zie nu zojuist dat deze al aan het slijten zijn, ik gebruik een Icemat als ondergrond. Ik zit er dus aan te denken om andere voetjes te kopen. Kan iemand mij aanraden welke het beste zijn: Hyperglides, Corepad Skatez Pro 5 of een andere niet genoemd merk? Ik ben ook benieuwd of vervangende voetjes dikker zijn zodat ze niet zo vaak vervangen hoeven te worden.
De Icemat staat er om bekend dat ie muisvoetjes opeet :) Hyperglides zijn prima.

Welke firmware staat er op je muis? Met oude firmwares had ik hetzelfde probleem als wat jij beschrijft, maar na het updaten naar de latere versies niet meer.

• F4T4L_3RR0R
THW Arie schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 18:33:
[...]

De Icemat staat er om bekend dat ie muisvoetjes opeet :) Hyperglides zijn prima.

Welke firmware staat er op je muis? Met oude firmwares had ik hetzelfde probleem als wat jij beschrijft, maar na het updaten naar de latere versies niet meer.
Op dit moment zit firmware versie 6.17 in de muis.

• F4T4L_3RR0R
--edit--

[ Voor 98% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 16-12-2005 19:51 ]

• charrel

charrel

Cortisol4life..

YEEEHAAAA,

Eindelijk hebben ze het voor elkaar bij razer, geen weigerende muis bij reboots en crashes meer!

6.17I

firmware 6.17i, het zou een keer tijd worden.

Notes:
1. DPI switching bug resolved.
2. Cold boot issue resolved on these motherboards:
nForce 3 K8N
nForce 4 K8NF-9
nForce4 A8NSLI
Intel 82801 BA/CA
Intel 82801 DB/DBM
Intel 82801 EB

3. The Profile button (on the bottom of your mouse) behaviour has been
modified. Now, holding down for 15 seconds reboots the mouse instead of
resetting to factory default, very useful if you encounter a cold boot
issue (no more reaching behind your computer to unplug your mouse).

Please ensure that your driver is 6.09 before you update, otherwise you could kill your Copperhead

[ Voor 56% gewijzigd door charrel op 20-12-2005 11:26 ]

• The Answer
Top van Razer dat ze het toch nog hebben opgelost :)

Ik zit zelf met een heel ander probleem...

Ik heb sinds kort een Corepad Magna.
Deze gebruik ik natuurlijk met m'n coperhead maar er is een probleempje.

M'n muis slaat soms over en blijft haken als ik de rubbere 'plaat' ( kan het woord niet vinden :S ) weghaal en dus gewoon direct op m'n bureau leg is het minder maar nog steeds.

Heeft iemand anders hier ook last van?

M'n steelpad4d werkt wel gewoon.

XPS 9500 | Sony A7RIII

• Rob_Kstr
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-04 12:00
Ik dacht eerst doe me maar gewoon m'n oude mouse van een 10tje terug, maar jeetje.. als je er toch ff een uurtje voor uittrekt de boel af te stellen, kost ff wat moeite.., maar is SMOOOOD.. nu:P

The orange or the black pill..

• Doppert
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-01-2022
Vandaag de Razer Copperhead gekocht bij de Mediamarkt voor 69€. Ze hadden helaas geen blauwe meer dus heb ik maar een rode genomen.

Ikzelf had eerst een Logitech MX510 en een Clanmaat van me de G5.
Beide zijn we zeer tevreden over deze muis met de Firmware 6.17i. Af fabriek wilde de muis niet lekker werken, nadat ik de drivers had geinstalleerd. De welbekende mouselag en opstartproblemen waren hier aanwezig. Ik moest ook ff klooien met de DPI en Sens, maar nadat dat, gefinetuned was ging er een andere wereld voor me open!
Deze muis is zooo precies, je hebt gewoon het idee dat je veel meer controle hebt over ieder schot dat je lost.

Op mijn MX510 zaten hyperglides die ik in combinatie gebruikte met antisticks teflonspray. Maar de standaard Copperhead glijdt veel beter en soepeler. Ik betwijfel het dan ook of hyperglides hier wat gaan uitmaken.
Ik gebruik op dit moment de Corepad wat ik als een fijne combinatie ervaar.

Weet hier trouwens iemand wat meer over de Func F-series Ik was nl aan het denken om de Large 40x25cm muismat aan te schaffen. Welke structuur raden jullie mij aan. Grof F-30.r of Glad F-10.r???
Afbeeldingslocatie: http://www.indiweb.de/img/FUNCF10SL.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Doppert op 24-12-2005 03:29 ]

http://raptr.com/Doppert/about

Verwijderd

Doppert schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 01:50:
Vandaag de Razer Copperhead gekocht bij de Mediamarkt voor 69€. Ze hadden helaas geen blauwe meer dus heb ik maar een rode genomen.

Ikzelf had eerst een Logitech MX510 en een Clanmaat van me de G5.
Beide zijn we zeer tevreden over deze muis met de Firmware 6.17i. Af fabriek wilde de muis niet lekker werken, nadat ik de drivers had geinstalleerd. De welbekende mouselag en opstartproblemen waren hier aanwezig. Ik moest ook ff klooien met de DPI en Sens, maar nadat dat, gefinetuned was ging er een andere wereld voor me open!
Deze muis is zooo precies, je hebt gewoon het idee dat je veel meer controle hebt over ieder schot dat je lost.

Op mijn MX510 zaten hyperglides die ik in combinatie gebruikte met antisticks teflonspray. Maar de standaard Copperhead glijdt veel beter en soepeler. Ik betwijfel het dan ook of hyperglides hier wat gaan uitmaken.
Ik gebruik op dit moment de Corepad wat ik als een fijne combinatie ervaar.

Weet hier trouwens iemand wat meer over de Func F-series Ik was nl aan het denken om de Large 40x25cm muismat aan te schaffen. Welke structuur raden jullie mij aan. Grof F-30.r of Glad F-10.r???
[afbeelding]
Samen met Doppert ben ik afgelopen Vrijdag naar de Media Markt geweest om onder andere eens te gaan kijken voor de Razer Copperhead. Op het eerste moment beviel de muis me niet niet echt 100% doordat de muis zeg maar iets houteriger aanvoelt dan Logitech's G5. Maar, bij nader inzien heb ik hem dan toch maar gekocht. Het is gewoon altijd even wennen met een nieuwe muis, dat is iets wat zeker is! Zelf heb ik persoonlijk best een hoop PC muisjes gehad, en er ook nog een hele rits uitgeprobeerd bij andere mensen. Van klein tot groot, met én zonder comfort. De Razer Copperhead is niet de meest comfortabele muis, maar wél de meest precieze!

Qua comfort is het zeker even wennen als je het spul van Logitech gewend bent. Maar, na de muis een paar daagjes in gebruik te hebben ben ik er persoonlijk best wel goed aan gewend. En ik kan niet zeggen dat deze muis niet comfortabel is. De meest comfortabele muis vind ik echter de Logitech MX1000! Das pas een echte Office muis, en je kan er ook nog redelijk goed mee knallen! Maar, bij die muis had ik wel last van de beruchte "draadloze-muis-lag". En, dat was gewoon ronduit kut te noemen. Ook zaten sommige knopjes een beetje raar, en waren er nog wat kleine dingetjes waar ik me wel een beetje aan stoorde. Onder andere de snel loslatende sticker met het mooie logo, en de zeer slechte verf die ze op de muis geknalt hadden. Plus het feit dat Logitech kut software bij de muis leverd, en de muis nogal kantelde op sommige momenten. Daardoor vond ik het een beetje een "gerushte" muis! De MX1000 ligt nu trouwens ergens begraven op de vuilnisbelt, mocht hij nog niet zijn gerecycled. Dit kwam na enig geweld te hebben toegepast op de muis... :Y)

Daarna ben ik overgestapt naar de Logitech G5. Een muis die zeker goed te noemen is, maar wel een beetje minimaal aanvoelt tegenover bijvoorbeeld de MX1000. Qua feels (zonder knopjes layout!) is de Logitech MX1000 gewoon de konig op comfort gebied! De G5 heeft echter nog steeds die oude MX500 feeling, die Logitech blijkbaar prefereerd tegenover de MX1000 feels, maar ik helaas niet. Ook heeft de G5 maar één zijknopje bij de duim zitten. Iets waar ik me echt mateloos over heb geïriteerd de afgelopen maanden! Zeker vanwege het feit dat ik meestal voor een sniper achtig iets kies tijdens het gamen, en ik nu dus was genoodzaakt om een andere knop toe te passen voor de inzoomfunctie in de games. Dit moest ik dus met de middelste muisknop gaan doen, en dat zuigt behoorlijk met een G5 kan ik je vertellen. De hele tijd ging die kloemel namelijk gewoon een ander wapen selecteren tijdens het indrukken van de middelste muisknop! Net die ieniemienie kleine aaraking was al genoeg om te gaan scrollen op de raarste momenten. En nee, ik scrolde écht niet!

Dat waren onder andere de redenen voor de overstap naar wéér iets nieuws.

Ik moet zeggen dat de Razer Copperhead gewoon een echte ownage muis is! Voor mij geen Logitech meer, die dingetjes houden ze zich in het vervolg maar zelf! Werkelijk met iedere Logitech muis wat ik heb gehad was wel iets aan de hand, wat me op een gegeven moment flink ging irriteren. Met de Razer Copperhead is echter helemaal niets mis! Gewoon voor de volle 100% in orde, en géén gezeik! Kijk, daar betaal je wel even een kleine €69 voor, maar dan heb je ook iets écht vets! Zeker nu ik een Razer Copperhead heb waar maar een beperkte oplage van is!

Afbeeldingslocatie: http://www.hardcoregamerz.demon.nl/Razer%20Copperhead%20First%20Edition.jpg

Ja, je ziet het goed, een Razer Copperhead First Edition! _/-\o_ Wel jammer dat ik niet nummer 1337 in deze oplage had, maar goed, het ownt op zich al genoeg dacht ik zo :*) Doppert en nog een andere maat hadden deze editie helaas niet te pakken...

Al met al is deze muis zoals ik eerder ook al zei behoorlijk goed te noemen! Alle pluspunten en minpunten op een rijtje:

Pluspunten:
  • Goede plaatsing van de zijknopjes. Alhoewel ik de rechterknopjes zelf niet gebruik, en er ook slecht bij kan komen. Deze zijn eigenlijk alleen geschikt voor de linkshandige muisgebruikers onder ons.
  • Zowel linkshandig als rechtshandig te gebruiken!
  • Redelijke goed comfort. Vooral de manier waarop de vingers op de knopjes geplaatst kunnen worden. Op de linker en rechter muisknop liggen ze er als het ware in. Ook is de muis niet bedekt met zo'n glanzend laagje aan de bovenkant dat vettigheid aantrekt. Aan de onderkant en de zijkanten is dit wel het geval, maar dat leverd gelukkig totaal geen problemen op! Word niet erg vettig, en voelt lekker aan.
  • Sfeervolle verlichting. Vooral het pulserende lichtje dat het logo oplicht.
  • Zeer fijn scrollwieltje dat ook erg geschikt is als derde muisknopje. Ook zit er een soort van verdieping tussen de linker en de rechter muisknop waar je je vinger in kunt leggen. Lekkah! :*)
  • Knopjes voelen erg lekker aan bij het indrukken er van. Beter dan de Logitechjes!
  • Super precies. Werkt tevens zeer goed in combinatie met een fUnc sUrface 1030.
  • Goede software die ook écht gebruikt kan worden. Hier kan Logitech nog iets van leren!
  • Zéér goede muisvoetjes! Gladder dan deze heb ik nog nooit gezien/gevoeld. The best "out there"!
  • Fatsoenlijke en erg gemakkelijke verpakking.
  • Gelimiteerde editie (First Edition, oplage van 10.000 stuks) verkrijgbaar. De vrouwen zijn niet van mijn deur af te slaan!! :Y)
Minpunten:
  • Niet draadloos. Tevens is de draad van de Logitech G5 beter, maar erg veel maakt dit gelukkig niet uit.
  • De prijs, €69 is gewoon erg veel geld tegenwoordig. Maar, daar krijg je wel iets écht vets voor terug!
  • Het comfort kán nog beter. Maar dan is de muis helaas niet meer voor zowel links- als rechtshandigen...
Zo! Weten jullie dat ook weer! ;)

• F4T4L_3RR0R
Iemand interesse om een ongeopend setje (inhoud voor 2 muizen) Hyperglides van me over te nemen?

http://www.tweakers.net/aanbod/advertentie/27526

[ Voor 64% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 26-12-2005 17:14 ]

• charrel

charrel

Cortisol4life..

F4T4L_3RR0R schreef op maandag 26 december 2005 @ 01:33:
Iemand interesse om een ongeopend setje (inhoud voor 2 muizen) Hyperglides van me over te nemen?

[afbeelding]

Ik had een Razer Copperhead Tempest Blue en een Icemat 2nd Edition, maar die heb ik verkocht omdat ik liever een Copperhead Chaos Green en een goede stoffen mat wilde. Ivm. die stoffen mat zijn de skates een beetje overbodig geworden.

PS: Er staat Diamondback op de verpakking, maar ze passen ook op de Copperhead.
Daar is hier wel interesse voor, alleen eigenlijk moet je dat via vraag en aanbod doen!

• F4T4L_3RR0R
charrel schreef op maandag 26 december 2005 @ 08:54:
[...]

Daar is hier wel interesse voor, alleen eigenlijk moet je dat via vraag en aanbod doen!
Ik heb de Hyperglides op Vraag & Aanbod gezet en tevens mijn laatste post gewijzigd.

Verwijderd

Als je ze nog hebt heb ik ook wel interesse...k heb je ook gemaild...

Die voetjes slijten best hard vind ik...maar verder inderdaad een TOP muis!

• F4T4L_3RR0R
Verwijderd schreef op maandag 26 december 2005 @ 23:52:
Als je ze nog hebt heb ik ook wel interesse...k heb je ook gemaild...

Die voetjes slijten best hard vind ik...maar verder inderdaad een TOP muis!
Sorry, ik heb de Hyperglides zojuist al verkocht.

• Intergalactrick
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:19
Misschien een hele stomme vraag, maaar hoe lang is het draadje wat aan de muis zit?

Pc staat namelijk onder bureau

• gakkethijs
  • Laatst online: 29-11 16:13

gakkethijs

niks

Intergalactrick schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 10:53:
Misschien een hele stomme vraag, maaar hoe lang is het draadje wat aan de muis zit?

Pc staat namelijk onder bureau
Heel lui :P

site van razer

7 foot, lightweight, non-tangle cord. foot = 30.48 * 7 = 213 cm

• Broodjebram
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-12 08:16
Heb vorige week een Koperkop Chaos Green gekocht bij Mediamarkt ik zag daar ook van die exactmats liggen. is het het geld waard om zo'n exactmat te kopen? :?

Verwijderd

Broodjebram schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 11:07:
Heb vorige week een Koperkop Chaos Green gekocht bij Mediamarkt ik zag daar ook van die exactmats liggen. is het het geld waard om zo'n exactmat te kopen? :?
Een goede muismat is zeker weten je geld waard! Je bent echter wel een kleine €20/30 kwijt voor zoiets. Exactmatjes zijn geloof ik nog iets duurder, maar dat weet ik niet 100% zeker.

Daarbij heb ik de Exactmat eigenlijk nog nooit mogen uitproberen, en kan ik dus ook eigenlijk geen oordeel geven of deze beter is dan al die andere muismatjes van tegenwoordig. Wat ik wel weet is dat de matjes uit de fUnc serie zowat het beste zijn wat je kunt kopen, zonder even te kijken naar de muismatjes van Razer zelf. En ik heb er echt al een hele berg uitgeprobeerd! Icemat's, Corepad's, Steelpad's, noem maar op. Persoonlijk vind ik de matjes van fUnc toch écht het beste!

http://www.func.net/products/archetype/index.html _/-\o_

• Broodjebram
hmm die zien er ook wel leuk uit :9~ maar het voordeel van zo'n exactmat van Razer is dat de mat 2 kanten heeft ;)
een kant voor snelheid en een andere voor controle :) maar het is het wel waard dus? :)

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-12 08:33
Ik heb nu een zachte muismat (ICM een G5), en dat bevalt ook erg goed. Het dempt lekker, en is tevens ook glad. Ik heb een Qpad midsense. Die is iets steviger en slijtvaster dan een Fatality fatpad, maar ook iets duurder. De fatpad kwam ook als beste uit de test bij een C!T muismatten test, en de zachte matten kregen in het algemeen hogere beoordelingen. Echter is het natuurlijk gewoon effe proberen wat je zelf het fijnst vindt (hard/zacht, superglad of iets stroever etc..).

De wijzen komen uit het Oosten!

Verwijderd

Broodjebram schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 16:29:
hmm die zien er ook wel leuk uit :9~ maar het voordeel van zo'n exactmat van Razer is dat de mat 2 kanten heeft ;)
een kant voor snelheid en een andere voor controle :) maar het is het wel waard dus? :)
De fUncmatjes hebben al sinds jaar en dag twee verschillende kanten. Een gladde, en eentje met een grovver oppervlak, wat raar genoeg bij de meeste muizen gladder aanvoelt dan de echt gladde kant. Zeker weten je centen waard!

Verwijderd

Ik heb er zo'n exactmat bij gekocht toen..met die arm rest maar die heb ik al snel weggehaald...vond hem niet prettig. Verder een heel lekker matje en hij ziet er mooi uit. Ik heb verder weer geen ervaring met andere matten behalve dan van die standaard dingen van een tientje ofzo...

Het blijft natuurlijk persoonlijk. Hij is wel lekker groot en hij is van aluminium met een laagje voor het muismatgedeelte.

Afbeeldingslocatie: http://www.euronet.nl/users/pdkruyff/Diversen%20Plaatjes/normal_Razor%20eXcact%2002.jpg

• Chiron
  • Laatst online: 20:48

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Hoe zijn de ervaringen met deze muis op een Corepad Classic?

Zit momenteel te pielen met een mx510 die op zich wel oke is maar serieuze slijtplekken begint te vertonen ;) En twijfel nu tussen een G5 of dit knaagdier.. in het verleden heb ik wel zeer goeie ervaringen gehad met een Boomslang 1k, maar waar ik vooral benieuwd naar ben is hoe ie in de hand ligt t.o.v. een logitech.. heeft toch iets ander approach qua design en handling, met de Logitech speel ik meer met de hand OP de muis, terwijl ik bij de Razer muizen altijd mn hand VOOR de muis heb en de muis met mn vingers beweeg ipv de hele hand.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• F4T4L_3RR0R
@Chiron:

Ik heb ook de Logitech G5 gehad maar deze snel weer verkocht, je kan je hand eigenlijk maar in één positie gebruiken. Bij de Razer Copperhead kan je de positie van je hand afwisselen en dat is bij langdurig gebruik wel zo prettig.

• Broodjebram
F4T4L_3RR0R schreef op woensdag 28 december 2005 @ 03:25:
@Chiron:

Ik heb ook de Logitech G5 gehad maar deze snel weer verkocht, je kan je hand eigenlijk maar in één positie gebruiken. Bij de Razer Copperhead kan je de positie van je hand afwisselen en dat is bij langdurig gebruik wel zo prettig.
mee eens heb even gemuist met de G5 en kwam tot dezelfde conclusie ;)

• Chiron
  • Laatst online: 20:48

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Sinds enkele uren trotse bezitter van een Copperhead :) zit nu nog op mn werk, maar heb 'm al aangesloten om uit te proberen (yay hij werkt ;)) en merk nu al dat ie veeeel gevoeliger en preciezer muist dan elke andere muis die ik tot nu toe in mn vingers gehad heb.

Ligt persoonlijk ook lekkerder in de hand dan logitech-achtigen, kan idd op meerdere manieren het beestje vasthouden en heeft 2 duimtoetsen.. vanavond maar eens fraggen :9

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Verwijderd

charrel schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 11:25:
YEEEHAAAA,

Eindelijk hebben ze het voor elkaar bij razer, geen weigerende muis bij reboots en crashes meer!

6.17I

firmware 6.17i, het zou een keer tijd worden.

Notes:
1. DPI switching bug resolved.
2. Cold boot issue resolved on these motherboards:
nForce 3 K8N
nForce 4 K8NF-9
nForce4 A8NSLI
Intel 82801 BA/CA
Intel 82801 DB/DBM
Intel 82801 EB

3. The Profile button (on the bottom of your mouse) behaviour has been
modified. Now, holding down for 15 seconds reboots the mouse instead of
resetting to factory default, very useful if you encounter a cold boot
issue (no more reaching behind your computer to unplug your mouse).

Please ensure that your driver is 6.09 before you update, otherwise you could kill your Copperhead
Hoe installeer ik deze driver precies? Wat moet ik doen met het .rar bestand?

Bvd.

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 12:26:
[...]

Hoe installeer ik deze driver precies? Wat moet ik doen met het .rar bestand?

Bvd.
Het is geen driver, het is firmware (soort bios) van je muis. En die moet je dus erin flashen.
En dat die je dus zo: FLASH

Gebruik wel de laatste drivers van de site!

[ Voor 7% gewijzigd door charrel op 30-12-2005 13:16 ]

Verwijderd

charrel schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 13:15:
[...]

Het is geen driver, het is firmware (soort bios) van je muis. En die moet je dus erin flashen.

Ok, thnx!

Duidelijke uitleg daar!

• F4T4L_3RR0R
charrel schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 13:15:
[...]

Het vreemde is, ik kon stap 6 t/m 11 van de firmware-update-uitleg overslaan... Bij mijn vorige Copperhead (blauw) moest dat gewoon wel, maar nu ik sinds een paar dagen een groene Copperhead blijkbaar niet meer. :?

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

F4T4L_3RR0R schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 17:14:
[...]

Het vreemde is, ik kon stap 6 t/m 11 van de firmware-update-uitleg overslaan... Bij mijn vorige Copperhead (blauw) moest dat gewoon wel, maar nu ik sinds een paar dagen een groene Copperhead blijkbaar niet meer. :?
If this is your first time updating the firmware on this USB port, the following window will appear. Click on “Install from a list or specific location (Advanced)” and click “Next>”.

• Broodjebram
laat maar al gezien hoe het moet 8)7 8)7 8)7

[ Voor 88% gewijzigd door Broodjebram op 30-12-2005 17:33 ]

• Broodjebram
alles geinstalleerd volgens de link doet me configurator het niet meer :( :( :?

• Broodjebram
Hallo,
Ik ben zo stom geweest om de drivers van de CD te installeren.
Ik heb daarna de nieuwste drivers gedownload en dan zegt hij dat het dezelfde driver is als die op de CD :? Snap niks van dat Firmware flashen kan dat bestand waar de firmware moet instaan ook niet vinden :? weet iemand hier raad mee? :|

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Broodjebram schreef op maandag 02 januari 2006 @ 11:57:
Hallo,
Ik ben zo stom geweest om de drivers van de CD te installeren.
Ik heb daarna de nieuwste drivers gedownload en dan zegt hij dat het dezelfde driver is als die op de CD :? Snap niks van dat Firmware flashen kan dat bestand waar de firmware moet instaan ook niet vinden :? weet iemand hier raad mee? :|
Driver 6.09 installeren en instructies volgen op de Razer website.

• Broodjebram
THW Arie schreef op maandag 02 januari 2006 @ 13:03:
[...]

Driver 6.09 installeren en instructies volgen op de Razer website.
het vervelende is: als ik de muis uit zijn USB poort haal en de profile knop indruk en de muis weer inplug doet de muis het niet meer
dus kan ik niet meer verder want dan moet ik de muis opnieuw eruit halen en erin stoppen.
:|

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Broodjebram schreef op maandag 02 januari 2006 @ 22:49:
[...]

het vervelende is: als ik de muis uit zijn USB poort haal en de profile knop indruk en de muis weer inplug doet de muis het niet meer
dus kan ik niet meer verder want dan moet ik de muis opnieuw eruit halen en erin stoppen.
:|
Lees de instructies eens wat beter :) Gewoon muizen, firmware update openen, en wanneer je gaat bevestigen dat je gaat upgraden dan plug je de muis in met de profile knop ingedrukt. Dan kun je met de ENTER toets de flash uitvoeren.

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-11 19:01
The Answer schreef op donderdag 22 december 2005 @ 20:42:
Top van Razer dat ze het toch nog hebben opgelost :)

Ik zit zelf met een heel ander probleem...

Ik heb sinds kort een Corepad Magna.
Deze gebruik ik natuurlijk met m'n coperhead maar er is een probleempje.

M'n muis slaat soms over en blijft haken als ik de rubbere 'plaat' ( kan het woord niet vinden :S ) weghaal en dus gewoon direct op m'n bureau leg is het minder maar nog steeds.

Heeft iemand anders hier ook last van?

M'n steelpad4d werkt wel gewoon.
Hier ook een copperhead op een Corepad Magna, nergens last van en ik gebruik ook de rubber antislipmat...

Systeem Specs

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste