[PC] Battlefield 2 - deel XXI Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 8.985 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaktubbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-05-2024

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Okee, de eerste dan maar met de vraag: wanneer komt 1.0.4 nou eindelijk! :X

Gisteren als commander weer iemand neergeknald met een rode usernaam die in een hangar lag. En ja, nadat ie dood was: teamkill :( Geen autobalance, dus nog steeds een fout.

Startmenu (waar je je prefix instelt) kom ik niet (pijltje reageert niet op muis, gaat na paar seconden direct door naar reguliere menu). Nog steeds benen door muren zien steken, en (bijna) vernielde rpv/satelliet zie je vreemd genoeg niet geel worden op de map. Filter op niet-volle en niet-lege servers, wat is meer dan de helft in het lijstje: vol of leeg... }:O

Na afsluiten nog steeds een minuut lang geluid en flink zwaar proces draaiend (P4, 3.2Ghz, 1Gb, 6800GTO). Op de rankwijzigingen en unlocks na dus nog steeds een zuigende patch.

'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RFVR schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 07:44:
Okee, de eerste dan maar met de vraag: wanneer komt 1.0.4 nou eindelijk! :X

Gisteren als commander weer iemand neergeknald met een rode usernaam die in een hangar lag. En ja, nadat ie dood was: teamkill :( Geen autobalance, dus nog steeds een fout.
Dit had ik ook al bij patch 1.03 ja, best irritant. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08 19:35

Nog steeds benen door muren zien steken .
dat vind ik óók een van de irritantste dingen die er nog inzitten idd....

denk je effe om 't hoekje, of achter een muur te gaan staan voor een tank/heli, schieten ze er gewoon dwars doorheen met hun mitrailleurtje :r |:(

Gisteren als commander weer iemand neergeknald met een rode usernaam die in een hangar lag. En ja, nadat ie dood was: teamkill .
dat meende ik gisteren ook al te zien...maar ging te snel om exact te kijken...dat is er dus ook nog niet uitgehaald ?!

ook vind ik het knap lastig dat je nog steeds vrij vaak van team wordt geswitched..ook al zit je bij een squad :| ik had 't gisteren 3 keer in nog geen 2 uurtjes tijd, en 99 vd 100 keer wordt je ook nog naar het verliezende team gemikt 8)7

[ Voor 52% gewijzigd door Mr. Detonator op 10-10-2005 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-09 14:40

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

Gelukkig zijn er hier en daar nog wat bugs. Dat maakt het spel ook nog een spel. Als het allemaal perfect zal men nog zeuren over het feit dat het perfect is... We hebben altijd wat te zeuren. De game is goed. Dus lekker gamen en minder zeuren :+

Duken.nl meer dan downloaden | Leeralles.nl - Een waffeltastische plek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauwwie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-07 13:07
Weet iemand hoe je je wapen op single-shot kan instellen voordat je de map ingaat?

Ik speel altijd met single-shot, maar als je in het heetst van de strijd bij een vlag spawnt dan heb je geen tijd om je wapen hierop te zetten. Met als gevlg dat je met je burst in no-time door je kogels heen bent, moet herladen (of je pistool pakt) en vervolgens het spreekwoordelijke haasje bent.

btw, doet mij wel deugd om te zien dat als je een squad tegenkomt met daarin spelers met [GOT] voor hun naam dat de teamplay een stuk beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DukeN schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 08:12:
Gelukkig zijn er hier en daar nog wat bugs. Dat maakt het spel ook nog een spel. Als het allemaal perfect zal men nog zeuren over het feit dat het perfect is... We hebben altijd wat te zeuren. De game is goed. Dus lekker gamen en minder zeuren :+
_/-\o_ Amen _/-\o_

Ik lees ook veel geklaag maar kan die mening (gelukkig) niet delen. Vind de patch iig een verbetering (zeker disembark van passagiers) en speel nog steeds met veel plezier. En wat betreft de teamplay, meestal zit ik toch wel in een squad wat goed samenwerkt en gistre als commander een wereldpot gespeeld op Sharki en Fushe Pass. Squads luisterde allemaal en deden ook actief mee (uav/ artillery aanvragen e.d.) Als je dat dan ook nog positief kan beantwoorden en je ziet resultaat dan geeft dat toch wel een enorme kick. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:23

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Hielko schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 00:04:
[...]

In sommige gevalen vind ik het wel oke, maar eigenlijk vind ik het vrij matig als je gunner er uit moet bij bijv. een attack heli om een vlag te kunnen pakken. Das toch een beetje jammer.
En dat laatste gaat me dan ook net even iets te ver: ik ga echt niet uit die heli maar blijf opletten op spawnende vervelende mennekes die ons dan met AT shit bestoken. Dan maar een puntje minder.

Overigens: hoe zit dat nou met Battlerecorder? Ik zie in Community een aantal servers (ik neem aan van games waarin IK gespeeld heb) maar geen van die kan ik downloaden. Te oud? Hoe werkt dat nou precies? Heb nog nooit één game via BR kunnen zien? En hoe weet ik of BR aanstaat op die server..??

[ Voor 24% gewijzigd door GurbY{nl} op 10-10-2005 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sideshowbobbie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 23:03

Startmenu (waar je je prefix instelt) kom ik niet (pijltje reageert niet op muis, gaat na paar seconden direct door naar reguliere menu). Nog steeds benen door muren zien steken, en (bijna) vernielde rpv/satelliet zie je vreemd genoeg niet geel worden op de map. Filter op niet-volle en niet-lege servers, wat is meer dan de helft in het lijstje: vol of leeg... }:O
Zo lag ik bijvoorbeeld gister aan de rechterkant van een muurtje (moest ff verstoppen voor een tank etc) the next thing i know, lig ik opeens aan de linker kant van het muurtje midden op de weg waar dus die tank aankwam :? . Had geen last van een lag of iets dergelijks, het is te hopen dat ik dit niet al te vaak meemaak; zou mooi wezen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn stats zijn niet zo fantastisch maar volgens de verschillende sites zou ik wel First Sergeant moeten zijn, maar kom niet verder dan Master Sergeant, wat ik op UBAR kon vinden zou ik het wel moeten zijn. Wie is er wel First Sergeant zodat ik misschien in BFHQ de compare funcite kan gebruiken, dan weet ik wat ik nu kan doen om WEL F.S. te worden, niet heel erg belangrijk maar snap het gewoon niet!
Als ik nu geen FS kan worden ivm het feit dat ik de nodige badges niet heb kan ik ook nooit Sergeant Major worden volgens mij want daar moet je ook bepaalde badges voor hebben!
PS mijn stats

@Webwiper: wanneer voeg je Wake Island aan de stats toe, ik kijk regelmatig bij jou naar mijn stats maar zag deze map er nog niet tussen staan! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:02

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Epitome schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 23:05:
Het is ook superirritant als gewonde teammates van je vandaan rennen terwijl jij als medic hem probeert een healthpack te geven! |:(
Gebeurt vaker merk ik. Mensen gunnen elkaar de support punten soms niet eens.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OzBoz schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 23:56:
Omdat ik ruim een week heb zitten zoeken. En van ellende mijn ATI 9800Pro maar aan de wilgen heb gehangen en een GeForce 6600 GT heb gekocht (tijdelijke oplossing aangezien ik het nog met AGP moet doen).

Misschien niet juiste topic maar iedereen met vage problemen, hangend geluid, crashes to desktop, schokkerig beeld, framedrops etc.. update punkbuster via hun webupdate. http://www.evenbalance.com/index.php?page=updatepb.php

Ik ben van alle shit af en het heeft nog nooit zo vloeiend gelopen. :X Met die 9800Pro maak ik wel weer collega blij. Maar wilde dit toch ff kwijt :)
ik heb nergens last van punkbuster, maar had jij ook rare lag stoten een op het ander?
ook was je fps constant 60

toch maar proberen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 10:10:
ik heb nergens last van punkbuster, maar had jij ook rare lag stoten een op het ander?
ook was je fps constant 60 toch maar proberen..
Bij mij was ie echt niet toerekeningsvatbaar. Bedoel, werd er opzich nooit uitgekickt met een melding over punkbuster. Maar dan liep het weer soepel, dan weer met horten en stoten. Blauwe scherm, crash to desktop etc. Nu heb ik gisteren uurtje of 3 gespeeld, na het updaten. Dus helemaal zeker ben ik er niet van. Maar het speelde ineens wel zo bloedsnel/soepel in vergelijking met ervoor. Ik zou het zeker proberen.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Voor iedereen die wil weten hoe het nou ECHT zit met al die medals en vooral hoe je ze op je borst moet prikken: http://www.vspa.com/usaf-medals-correct-wear.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sideshowbobbie
OzBoz schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 10:37:

Bij mij was ie echt niet toerekeningsvatbaar. Bedoel, werd er opzich nooit uitgekickt met een melding over punkbuster. Maar dan liep het weer soepel, dan weer met horten en stoten. Blauwe scherm, crash to desktop etc. Nu heb ik gisteren uurtje of 3 gespeeld, na het updaten. Dus helemaal zeker ben ik er niet van. Maar het speelde ineens wel zo bloedsnel/soepel in vergelijking met ervoor. Ik zou het zeker proberen.
Ik denk dat ik dat dan ook maar eens moet proberen om via webupdate te updaten. Ik heb hier dus ook (vaak) last van. (zie een paar pagina's terug).

Nou maar hopen dat het werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgamemnonZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-06 16:25
ff een paar antwoorden/meningen:

@ alle medic problemen.
ik heb zelf merendeel medic gespeeld (100h.+) en zal de precieze werking uitleggen voor degene die et niet weten.
Je kan op je minimap zien hoeveel hp iemand heeft (geen kleur is zoiets als meer de 2/3; oranje is 1/3 tot 2/3; rood is minder dan 1/3). Als je een medicpack op de grond gooit horen anderen jouw dingen roepen als; need a medic?
Heb je zelf een medic nodig dan kan je dit vragen via de Q button. de medics horen dit dan en op jouw radar veranderen alle icoontjes van teamgenoten die medic zijn naar een rood with kruisje, zodat je weet waar je naartoe moet voor health.
Als je dood bent ziet de medic altijd een op de radar een rood rondje met daarin een bliksem-symbool. Hij weet dan waar hij iemand kan reviven. Je kan zelf ook nog eens als je dood bent (lees: wounded, niet killed) op je Linker muisknop drukken op "MEDIC" te roepen, dit kan je 2 keer doen. de medic ziet nu ook duidelijker op de 3D map waar wounded mensen liggen.
gyedema schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 08:58:
[...]

En dat laatste gaat me dan ook net even iets te ver: ik ga echt niet uit die heli maar blijf opletten op spawnende vervelende mennekes die ons dan met AT shit bestoken. Dan maar een puntje minder.

Overigens: hoe zit dat nou met Battlerecorder? Ik zie in Community een aantal servers (ik neem aan van games waarin IK gespeeld heb) maar geen van die kan ik downloaden. Te oud? Hoe werkt dat nou precies? Heb nog nooit één game via BR kunnen zien? En hoe weet ik of BR aanstaat op die server..??
Het lijkt me logisch dat gevechtshelikopters op de eerste plaats bedoeld zijn om voertuigen en ook mannetjes uit te schakelen, niet om vlaggen te cappen, vandaar dat dit moeilijker wordt gemaakt. Je kan alsnog je gunner afzetten en zelf rondvliegen boven de vlag zodat je minder goed te raken bent. de gunner maakt de rest dan op grond af.

Er zijn maar enkele servers waarvan je je gespeelde potjes kan downloaden. Ik heb het nog niet zelf gedaan maar als je zo'n server joined (kan je alleen weten als je er op filtert of als je meteen daarna onder de community tab kijkt) kun je achteraf dus het bestand downloaden. Ze bewaren deze bestande natuurlijk niet heel lang dus als je je replay wilt downloaden moet je deze meteen na het spelen pakken.
wauwwie schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 08:18:
Weet iemand hoe je je wapen op single-shot kan instellen voordat je de map ingaat?

Ik speel altijd met single-shot, maar als je in het heetst van de strijd bij een vlag spawnt dan heb je geen tijd om je wapen hierop te zetten. Met als gevlg dat je met je burst in no-time door je kogels heen bent, moet herladen (of je pistool pakt) en vervolgens het spreekwoordelijke haasje bent.

btw, doet mij wel deugd om te zien dat als je een squad tegenkomt met daarin spelers met [GOT] voor hun naam dat de teamplay een stuk beter is.
Skill ^^. Ik switch ontzettend vaak. Tijdens gevechten, op voorbereiding van gevechten, wegrennen, tussen 2 kills door. Het is goed te doen dus oefen er maar op =D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blacksnak
  • Laatst online: 07-07-2024
Blacksnak schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 22:09:
Ik lees hier dikwijls dat er mensen zijn die met behulp van een toets (c zie ik dikwijls voorbij komen) kunt cyclen door je views als je in een voertuig zit (ipv F9, F10, F11, F12)

Ik zou die graag instellen op m'n muisbutton alleen kan ik niet vinden welke toets, laat staan dat ik em terugvind in m'n controls-instelling.

Iemand die me hierin wegwijs kan maken?
Heb hierop nog geen reactie zien voorbijkomen. Iemand die me hierbij kan helpen of melden of dit al dan niet mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-09 14:40

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

Als je een medicpack op de grond gooit horen anderen jouw dingen roepen als; need a medic?
Hier ben ik heel blij mee. Ik ben zelf ook alleen medic. Als je me stats bekijkt dan ben ik ook alleen og maar medic geweest. De andere classes wil nooit spelen. Ik vroeg me al af hoe je kon zeggen "need a medic?" Alleen jammer dat het een healtpakje kost :)

Duken.nl meer dan downloaden | Leeralles.nl - Een waffeltastische plek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

AgamemnonZ schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 11:04:
...............
Het lijkt me logisch dat gevechtshelikopters op de eerste plaats bedoeld zijn om voertuigen en ook mannetjes uit te schakelen, niet om vlaggen te cappen, vandaar dat dit moeilijker wordt gemaakt. Je kan alsnog je gunner afzetten en zelf rondvliegen boven de vlag zodat je minder goed te raken bent. de gunner maakt de rest dan op grond af.
Dat lijkt me toch stukken handiger vanuit de chopper; met de Gau8 dus. Zoals ik al zei: Lekker zitten blijven dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-02 15:07
DukeN schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 11:28:
[...]

Hier ben ik heel blij mee. Ik ben zelf ook alleen medic. Als je me stats bekijkt dan ben ik ook alleen og maar medic geweest. De andere classes wil nooit spelen. Ik vroeg me al af hoe je kon zeggen "need a medic?" Alleen jammer dat het een healtpakje kost :)
Ik speelde in het begin ook altijd medic. Je kan er veel punten mee krijgen. Maar als je sneller in rang wilt stijgen, dan moet je ook met de andere kits spelen om de medialles voor anti-tank etc te krijgen. En daarnaast is de G3 bijvoorbeeld een subliem wapen.

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:44
met de Gau8 dus.
Pssst. De GAU8 zit in de A10 (30mm), AH1 heeft een M197 (20mm). ;)

Speel liefste en meeste support of engineer, gelukkig lopen/rijden mensen niet al te vaak van me weg als ik hen ammo of repairs wil geven. :)
De PKM is een zalig wapen, speel er redelijk vaak mee, maar vind het extreem jammer dat ik als tweede unlock voor de L85 heb gekozen, kan er (nog) niet zo goed mee overweg helaas. Ik zal maar naar mijn volgende unlock towerken, en deze keer de G36 nemen.

[ Voor 3% gewijzigd door Baha op 10-10-2005 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Wat ik nog steeds KUT vind is dat als iemand van mijn team op mijn mijnen rijdt ik nog steeds gestraft wordt. Echt te dom voor woorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Domus schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 11:54:
[...] Maar als je sneller in rang wilt stijgen, dan moet je ook met de andere kits spelen om de medialles voor anti-tank etc te krijgen.
Die medailles/badges hebben alleen iets met rang te maken als je in de buurt van 20k of 50k punten zit. En ik weet bijna zeker dat een medic, als hij een beetje speelt om zijn team te helpen, veel sneller punten scoort dan een willekeurig ander teamlid (muv commander). Dat heeft niks met skill te maken, de medic wordt gewoon een beetje overgewaardeerd qwa teampunten. Vergelijk bijvoorbeeld hoe snel je een healpunt krijgt tov een repair punt.

Dus als je echt snel in rang wil stijgen moet je gewoon altijd medic zijn. (en hard rennen als je iets van armor tegenkomt, daar doe je niks aan nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2024
raptorix schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 12:14:
Wat ik nog steeds KUT vind is dat als iemand van mijn team op mijn mijnen rijdt ik nog steeds gestraft wordt. Echt te dom voor woorden.
Mee eens, eigenlijk zou er bij die persoon 2x punten afmoeten, voor sterven en domheid.

Sinds mijn extra unlock speel ik veel Spec Ops, heerlijke class is dat.

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot48
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 09:31
Ik heb gisteren een cleaninstall van mijn pc gedaan en inclusief battelfield. Vervolgens heb ik er gelijk patch 1.03 er overheen gegooit alleen nu blijf ik deze melding houden.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/a.clement/resizepatch103.jpg

Ik heb al geprobeerd te joinen op de server van i3d, alleen deze blijft zeggen dat ik een "unmodde versie" moet gebruiken van battlefield:?

Wat doe ik fout?

veni, vidi, maxima velpon ( ik kwam, zag en bleef veel te lang plakken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sideshowbobbie
Bigfoot48 schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 12:30:
Ik heb gisteren een cleaninstall van mijn pc gedaan en inclusief battelfield. Vervolgens heb ik er gelijk patch 1.03 er overheen gegooit alleen nu blijf ik deze melding houden.

[afbeelding]

Ik heb al geprobeerd te joinen op de server van i3d, alleen deze blijft zeggen dat ik een "unmodde versie" moet gebruiken van battlefield:?

Wat doe ik fout?
Die popup blijf ik ook maar krijgen, beetje vreemd. En dat van die versie fout; ik heb het toen opnieuw geïnstalleerd en alles deed het weer. Maar lijkt me een beetje vervelend in jou positie aangezien je net een clean install hebt gedaan en opnieuw BF2 hebt geïnstalleerd. Weet je trouwens zeker of je de nieuwe punkbuster-updates hebt? Misschien dat het daar aanligt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRpt3r55
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-09 11:03
ik heb het ook nog steeds, maar je kan dat toch gewoon negeren? je kan gelijk op Multiplayer drukken zonder dat je op sluiten drukt van die "popup"

Etuuuuuh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Baha schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 12:12:
[...]

Pssst. De GAU8 zit in de A10 (30mm), AH1 heeft een M197 (20mm). ;)
Damn. Slip of the mind. Uiteraard heb je helemaal gelijk!! (maar je weet wat ik bedoel.! >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 12:18:
[...]
..., de medic wordt gewoon een beetje overgewaardeerd qwa teampunten. Vergelijk bijvoorbeeld hoe snel je een healpunt krijgt tov een repair punt.
Is dat zo..?? Volgens mij is het zo, dat als je gekilled bent, en de timer loopt af, je kills nog niet verminderd zijn. Op het moment dat je respawned, wordt de teller verhoogd. Let maar eens op: hou tab ingedrukt (of welke toets je dan ook maar hebt voor het speler overzicht) en je zult het zien. Maar: als je gerevived wordt door een medic, gaat die killpunt er NIET af. Een medic haalt dus zelf een puntje, maar jou kill/death ratio wordt er positief door beinvloed. Helpt dus mee aan JOUW score, dus zo erg overgewaardeerd vind ik dat niet?

[ Voor 5% gewijzigd door GurbY{nl} op 10-10-2005 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje over het aangeven dat je enemy troops / airplanes/ boats /etc ziet. Als ik niets zie en ik roep via het Q menu dat ik een enemy soldier gezien heb, dan verschijnt er recht voor mijn neus een rood stipje op de minimap. Soms als ik vrij duidelijk in de verte een mannetje zie verschijnt dat rode puntje nog steeds recht voor mijn neus op de minimap. Dat is niet goed.

Hetzelfde geldt voor tanks, etc. Soms gaat het goed en zie je de tank in het rood op de minimap bewegen. Maar soms zie je hem wel op de juiste plaats maar beweegt-ieniet, zodat mijn vriendjes nog steeds niet weten waar die tank zich op dat moment exact bevindt.

Hoe geef je nou vijandelijke troepen, tanks, planes, etc goed aan, zodat bijvoorbeeld een tankje of vliegtuig op het kaartje ook beweegt? Ik heb zo vaak dat er squad leden op een tank afkomen die alweer een kilometer verder staat, omdat het niet goed weergegeven wordt op het kaartje. Irri is dat. Soms verschijnt er ook niets op de minimap terwijl ik 5 meter van een vijandelijke tank sta...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2005 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot48
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 09:31
Sideshowbobbie schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 12:43:
[...]

Die popup blijf ik ook maar krijgen, beetje vreemd. En dat van die versie fout; ik heb het toen opnieuw geïnstalleerd en alles deed het weer. Maar lijkt me een beetje vervelend in jou positie aangezien je net een clean install hebt gedaan en opnieuw BF2 hebt geïnstalleerd. Weet je trouwens zeker of je de nieuwe punkbuster-updates hebt? Misschien dat het daar aanligt...
Ja je hebt gelijk!!!, ik heb pb net geupdate en alles draait weer al een trein:), alleen dat irri berichtje blijft maar daar kan ik wel mee leven :P

thnx m8!

veni, vidi, maxima velpon ( ik kwam, zag en bleef veel te lang plakken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je het spotted menu heb scrol dan met je scroller omhoog bv en dan kan je zelf kiezen wat je wilt spotten. bv een boat, tank, heli enz _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-09 02:11
Rechtermuisknop will do 2.
Hoe kan je anders een sniper spotten die net er vandoor gaat achter een muurtje?
Zat er al in vanaf 1.0 hoor ;)

[ Voor 71% gewijzigd door _eXistenZ_ op 10-10-2005 13:04 ]

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon2107
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-09-2022

Falcon2107

DUTCH-FALCON

Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 13:00:
als je het spotted menu heb scrol dan met je scroller omhoog bv en dan kan je zelf kiezen wat je wilt spotten. bv een boat, tank, heli enz _/-\o_
Van de week zat ik een tijdje op wake2007, op een ranked server en kon ik opnieuw al mijn punten halen, was gewoon weer een private met nul badges.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gyedema schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 12:50:
[...]

Is dat zo..?? Volgens mij is het zo, dat als je gekilled bent, en de timer loopt af, je kills nog niet verminderd zijn. Op het moment dat je respawned, wordt de teller verhoogd. Let maar eens op: hou tab ingedrukt (of welke toets je dan ook maar hebt voor het speler overzicht) en je zult het zien. Maar: als je gerevived wordt door een medic, gaat die killpunt er NIET af. Een medic haalt dus zelf een puntje, maar jou kill/death ratio wordt er positief door beinvloed. Helpt dus mee aan JOUW score, dus zo erg overgewaardeerd vind ik dat niet?
Juist wel overgewaardeerd...

Hoe lang duurt het om iemand te reviven?!?
Niet lang dus...

Of ff health pakketje geven?
Ook niet lang...

Ga maar eens iets helemaal reparen, dan heb je wel een stuk meer tijd nodig...
En vaak moet je meerdere repairs doen voordat je ook maar 1 punt krijgt.

Ik speel het meeste assault, G3 is gewoon uber :Y)
Stats: BF2 stats

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2005 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-09 02:11
Dan moet je ff opnieuw inloggen, heb ik ook wel eens. Je punten zijn niet pleite, maar BF2 haalt ze gewoon niet goed op.

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag ik ff klagen hier??

Betreft de Anti Air in battlefield 2??
Man wat ben ik teleurgesteld in de patch: AA is nog steeds 3 keer niks.

Vooral als je Daqing Oilfields speeld, zijn de jets alom aanwezig en bombarderen de living shit uit je.
Mijn prio nr1 was: jets neerhalen... nou...dat lukt dus alleen met een andere jet.
met de AA (stationary of de AA-tank) raak je geen flikker.
En jet vliegen vind ik geen kont aan, ik wil ze van de grond af neerhalen!

En WAAROM heb je in de AA tank geen RADAR for crying out loud.
er staat een super radar bovenop je tank rond te draaien!!
of is er wel een radar en weet ik daar niet van ofzo?

dus Dice/EA : ik wil een big ass radar op de AA tanks, en doe wat
aan die missiles. doe speciale missiles for jets (heat seaking) o.i.d..

want dit is :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd, die jets zijn echt te uber of de missle's zijn gewoon ruk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 13:25:

En WAAROM heb je in de AA tank geen RADAR for crying out loud.
er staat een super radar bovenop je tank rond te draaien!!
of is er wel een radar en weet ik daar niet van ofzo?
Lol, dat vroeg ik mij ook al af inderdaad. Die radar lijkt er alleen voor de sier op te staan.

[ Voor 8% gewijzigd door Bor op 10-10-2005 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauwwie
  • Laatst online: 13-07 13:07
Bor de Wollef schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 13:39:[...]Lol, dat vroeg ik mij ook al af inderdaad. Die radar lijkt er alleen voor de sier op te staan.
Nee hoor die radar heeft wel degelijk nut.

... en wel voor de jets, die zien je nu nog makkelijker staan...

Wat trouwens wel effectief is om als mobiele AA in de buurt van een boom oid te blijven om deze te gebruiken als dekking. Komt er een missle/helicopter/jet op je af, dan stel je je zodanig op dat de missles tegen die boom aanvliegen en ontploffen. Zo heb ik al menig helicopter\jet verrast door er vervolgens twee missles achteraan te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:47

Stewie!

Keen must die!

Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 13:36:
Idd, die jets zijn echt te uber of de missle's zijn gewoon ruk...
Laatste, je kan choppers ook bijna niet uit de lucht schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:34

Snow_King

Konijn is stoer!

Met AA haal je geen ruk uit, je kan leuk locken, maar daarna droppen ze toch flares. Raak je ze? Dan is 1 missle nog niet eens genoeg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmmm. nie heelmaal mee eens. Ik haal wel degelijk jets en choppers neer met een mobile AA ( in daquin bv). Tis allemaal een kwestie van timing als je ut mij vraagt. Zowiezo op de motor mikken en de jet moet niet te ver weg zijn. Als je dan ook nog kan zorgen dat de jet net zn flares heeft gedumpt dan ben je redelijk zeker van een kill met 4 missiles. Wat een chopper betreft die moet je ff wat anders benaderen. Zoals eerder aangehaald zorg voor dekking ne begin niet gelijk met locken. Als ze gelocked zijn dan gaan ze zoeken. Gewoon op het goede moment tevoorschijn komen en vuren voor je leven. :)
Het is natturlijk niet het makkelijkste wat er te doen is in BF2 maar de voldoening is des te groter >:)

PS: Die AA van de MEC is wel een ramp, met die uberpuist voor je nase welke je het halve beeld ontneemt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:35
DaMorpheus schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 13:54:
[...]

Heli's uit de lucht schieten lukt me meestal wel redelijk, maar voor jets heb je idd gewoon een andere jet nodig. Overigens zijn jet's ook wel uber tegen heli's, als ik vlieg doe ik regelmatig niks anders dan de heli van de tegenstander op te zoeken en neer te halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

I know... Gister potje @ Gulf gedaan
Heel irritant... want je denkt dat je hem eigenlijk makkelijk kan hebben terwijl ie stil hangt nota bene |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 15:08

JohnD

Bernd

je kan beter met de gun van de vodnik/jeep op een chopper schieten. werkt vaker heel goed.

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

SunStorms_sletje schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 14:20:
je kan beter met de gun van de vodnik/jeep op een chopper schieten. werkt vaker heel goed.
Tank gaat ook heerlijk, gisteren nog een paar apache's mee neergehaald. Wel beetje kwestie van timen. Wel gelachen.. ik zat in bijna verwoeste tank.. komt Apache aan voor laatste aanval. Wacht tot ie behoorlijk dichtbij is.. schiet. Plof ding aan stukken en twee kills. Geeft goed gevoel. Wel frustrerend als je in een heli zit en neergehaald wordt door een rokende tank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb al een hele tijd kunne oefenen met vliegen bij wake en om zo aa missle te ontwijken is gewoon om een rondje te vliegen!! :P dat heb je 95% kans dat hij je niet raakt..

wat nog vager was aa missle afgeschoten 10 meter voor de plane gaat hij de andere kant op :S hoe bagger :/
van mij mogen gerust die AA stationary and mobile getweaked worden...

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2005 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 15:11

dCY

OzBoz schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 14:24:
[...]

Tank gaat ook heerlijk, gisteren nog een paar apache's mee neergehaald. Wel beetje kwestie van timen. Wel gelachen.. ik zat in bijna verwoeste tank.. komt Apache aan voor laatste aanval. Wacht tot ie behoorlijk dichtbij is.. schiet. Plof ding aan stukken en twee kills. Geeft goed gevoel. Wel frustrerend als je in een heli zit en neergehaald wordt door een rokende tank.
Goh.. wist niet dat er apache's inzitten.. zit je wel hetzelfde spel te spelen..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 14:25:
ik heb al een hele tijd kunne oefenen met vliegen bij wake en om zo aa missle te ontwijken is gewoon om een rondje te vliegen!! :P dat heb je 95% kans dat hij je niet raakt..

wat nog vager was aa missle afgeschoten 10 meter voor de plane gaat hij de andere kant op :S hoe bagger :/
van mij mogen gerust die AA stationary and mobile getweaked worden...
Waarom geen mobile AA zoals bv ook in BF-Vietnam? Dat lijkt me een nog veel betere oplossing. Dan weet je van te voren ook niet waar je AA kunt verwachten namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 13:00:
Dat weet ik. Het "probleem" is alleen dat ik vaak het gespotte ding (boat, vliegtuig, whatever) niet juist op de kaart zie. Ik wil dat je het rood op de kaart ziet en dat het beweegt, maar vaak zie ik niets op de kaart of ik zie het wel, maar het staat stil (bijv een airplane die voorbij vliegt en die als een stilstaand rood vliegtuigje op de minimap verschijnt op de plaats waar je hem spotte. Hij moet bewegen op de minimap zodat vriendschappelijke piloten weten waar ze hem kunnen vinden). Het gedrag van dat spotten + minimap is heel moelijk te voorspellen. Soms verschijnt bijv een tank prima en je ziet hem ook bewegen op de minimap en soms staat-ie stil of zie je helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik haal toch regelmatig jets neer met aa.
De truc is om ze te blijven volgen tot ze recht van je af vliegen of recht op je af.
Recht op je af is het beste want als ze van je af vliegen dan kunnen ze de aa nog outrunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 15:13
Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 09:17:
Mijn stats zijn niet zo fantastisch maar volgens de verschillende sites zou ik wel First Sergeant moeten zijn, maar kom niet verder dan Master Sergeant, wat ik op UBAR kon vinden zou ik het wel moeten zijn. Wie is er wel First Sergeant zodat ik misschien in BFHQ de compare funcite kan gebruiken, dan weet ik wat ik nu kan doen om WEL F.S. te worden, niet heel erg belangrijk maar snap het gewoon niet!
Voor First Sergeant moet je net zoals voor Master Sergeant 20.000 punten hebben, maar dan ook nog eens alle basic badges. Zoals ik kan zien op http://bf2s.com/player/=JFF=Cyclonus/ moet je de "Basic Explosives Ordinance Badge" nog halen. Als je die nog haalt dan zal je als het goed is promoveren naar First Sergeant. Ik moet ook nog een paar badges hebben om te promoveren namelijk. Ach ja komt nog wel een keer.

Resumé:
Volgens UBAR hoef je die badge helemaal niet te halen:
First Sergeant
Requirements:

Rank: Gunnery Sergeant

Score: 20000

Awards: Basic Knife Combat Badge, Basic Pistol Combat Badge, Basic Assault Combat Badge, Basic Anti-tank Combat Badge, Basic Sniper Combat Badge, Basic Spec Ops Combat Badge, Basic Support Combat Badge, Basic Engineer Combat Badge, Basic Medic Combat Badge
http://ubar.bf2s.com/ranks.php

Dus dan zou je eigenlijk al First Sergeant moeten zijn denk ik? Volgens mij gaan we nu gelijk door naar Master Gunnery Sergeant, want dat staat in BFHQ ook als next rank. Ik denk dat je First Sergeant dan alleen wordt als je de 20.000 haalt als je die badges al hebt, zo niet wordt je Master Sergeant en ga je door naar Master Gunnery Sergeant,

[ Voor 32% gewijzigd door MaTr1x op 10-10-2005 15:04 ]

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gyedema schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 12:50:
[...]
Ik weet verder niet wat je bedoeld maar ik had het over een healpunt en niet over revivepunten. Als in -> healpunten haal je makkelijker dan repair punten dus zijn de teamwerk punten van de medic overgewaardeerd.
Dat heeft dus verder niks te maken met de kill:death ratio van iemand die je eventueel revived.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het volgende probleem, na de patch...:

Als ik vanuit een attack chopper een tv-missile afvuur, heb ik wel de grote aiming crosshair, maar zie ik de kleinere 'targeting crosshair' niet meer... (het kleine kruisje wat schterblijft waar je hebt geklikt)...

In een LAN game is ie er wel, maar ik multiplayer is ie verdwenen...
Voor de patch had ik hem nog wel...

Is iemand anders dit ook opgevallen..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaTr1x schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 14:55:
[...]

Voor First Sergeant moet je net zoals voor Master Sergeant 20.000 punten hebben, maar dan ook nog eens alle basic badges. Zoals ik kan zien op http://bf2s.com/player/=JFF=Cyclonus/ moet je de "Basic Explosives Ordinance Badge" nog halen. Als je die nog haalt dan zal je als het goed is promoveren naar First Sergeant. Ik moet ook nog een paar badges hebben om te promoveren namelijk. Ach ja komt nog wel een keer.

Resumé:
Volgens UBAR hoef je die badge helemaal niet te halen:

[...]

http://ubar.bf2s.com/ranks.php

Dus dan zou je eigenlijk al First Sergeant moeten zijn denk ik? Volgens mij gaan we nu gelijk door naar Master Gunnery Sergeant, want dat staat in BFHQ ook als next rank. Ik denk dat je First Sergeant dan alleen wordt als je de 20.000 haalt als je die badges al hebt, zo niet wordt je Master Sergeant en ga je door naar Master Gunnery Sergeant,
Precies en daarom snap ik er dus ook geen klote van, ik had alle basic badges al toen we overgingen naar patch 1.03, behalve dus die explosive badge, maar niemand anders hier lijkt het te weten, zag dat Hielko bijvoorbeeld wel First Sergeant is, hoe is hij dat dan geworden?? Hielko zal het zelf wel weten hoop ik! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Geen idee waarom jij die rank niet haalt, ik heb die rank gewoon direct gekregen na patch 1.03.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnijnN
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-11-2024

KnijnN

GroenteBOER!

dCY schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 14:25:
[...]

Goh.. wist niet dat er apache's inzitten.. zit je wel hetzelfde spel te spelen..?
En je hebt geen flauw idee wat hij ermee bedoeld? ;)

::Pac-Man Game PC:: Olivetti, 386 SX, HDD 120MB, 2MB RAM, VGA, 14" monitor, MS-DOS 5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• innocent
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-07-2024
Is iemand wel eens onzichtbare mijnen tegengekomen?
Ik kon gisteren elke keer geen mijnen op de weg vinden als er een doodskop in mijn scherm verscheen. :( Als ik echter de weg in reed dan werd ik wel gedood door een vijandelijke mijn.
Alle mijnen die ik niet kon zien waren door één en dezelfde persoon neergelegd.

Ik had dit nog nooit eerder mee gemaakt in Strike at karkand.

Iemand met dezelfde ervaringen ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
bij vijandelijke mijnen zie je geen doodskop nee, dat lijkt me nogal logisch :P

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

werd ook gewoon first sergeant na de patch.. had wel alle badges en 1 zilver en 1 goud. dus weet niet of dat er ook al aan vast hing
http://bf2s.com/player/Xenn0X/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor degenen die ook wel een een Chileen of Fleischbaum voor hun knar willen knallen.. GeenStijl heeft tegenwoordig ook BF2 servers :)

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/008313.html
http://www.gamert.nl/oorlog/

- edit -
Sorry Morph.. natuurlijk powered by i3d :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2005 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 15:48:
Voor degenen die ook wel een een Chileen of Fleischbaum voor hun knar willen knallen.. GeenStijl heeft tegenwoordig ook BF2 servers :)

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/008313.html
http://www.gamert.nl/oorlog/
Jep, ze draaien heerlijk O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijns
  • Laatst online: 05-07 09:16
Om de hoeveel dagen komt er een update van je punten? .. ik sta al een tijdje still qua punten terwijl ik toch echt skoor op ranked serves.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 14:55:
[...]

Ik weet verder niet wat je bedoeld maar ik had het over een healpunt en niet over revivepunten. Als in -> healpunten haal je makkelijker dan repair punten dus zijn de teamwerk punten van de medic overgewaardeerd.
Dat heeft dus verder niks te maken met de kill:death ratio van iemand die je eventueel revived.
Ah, zo, je bedoelt het rondstrooien van pakketjes? Ja, dat ben ik met je eens. Maar dat zit in dezelfde lijn als het rondstrooien van ammo; als je nl. al één kogeltje hebt afgevuurd zul je het nieuwe ammo pakketje oppakken, en daarbij dus een punt geven aan de support figuur. En dat gaat zelfs nog wat harder, want je bent eerder een paar kogeltjes kwijt, dan wat health (eh, als het goed gaat...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

[...]

DaMorpheus, net nadat de patch uitkwam, begon ik te klagen over het zoeken van servers dat niet werkte, toen kon je mij vertellen dat dit na 2 dagen opgelost zou zijn, inmiddels zijn wel een week verder, en het werkt nog steeds niet :'( Komt er nu misschien wel een hotfix?

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

FnF schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 15:57:
[...]

DaMorpheus, net nadat de patch uitkwam, begon ik te klagen over het zoeken van servers dat niet werkte, toen kon je mij vertellen dat dit na 2 dagen opgelost zou zijn, inmiddels zijn wel een week verder, en het werkt nog steeds niet :'( Komt er nu misschien wel een hotfix?
Helaas geen idee :'(
Grijns schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 15:53:
Om de hoeveel dagen komt er een update van je punten? .. ik sta al een tijdje still qua punten terwijl ik toch echt skoor op ranked serves.
Er is een kleine achterstand bij de verwerking van stats doordat er na de patch release weer veel mensen BF2 zijn gaan spelen.
Ook schijnen sommige EA Official servers niet goed te ranken, althans, die mededeling krijgen we dagelijks via de mail van wat gamers 8)7

[ Voor 41% gewijzigd door Stewie! op 10-10-2005 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Hielko schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 14:17:
[...]

Heli's uit de lucht schieten lukt me meestal wel redelijk, maar voor jets heb je idd gewoon een andere jet nodig. Overigens zijn jet's ook wel uber tegen heli's, als ik vlieg doe ik regelmatig niks anders dan de heli van de tegenstander op te zoeken en neer te halen :)
Todat helis gaan terug vechten :) als je als heli piloot een jet spot en hij wilt je neer halen face ik hem altijd maak wat hoogte als die kan recht op me afvliegt kan de gunner perfect een tv guided schieten want die gewone raketen zijn echt poep tegen vliegtuigen je moet 5x raken ofzo wat erg moeilijk is tegen jets :( bovendien is de kans om gekilled te worden als je de jet rechtstreeks faced aanzienlijk kleiner aangezien je snel kan strafen en flares kan timen als hij rakketen schiet.
denk dat mijn succes rate om jets neer te halen met mijn gunner ca 3 kills op 1 death is.

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

evilpin0 schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 16:06:
[...]

Todat helis gaan terug vechten :) als je als heli piloot een jet spot en hij wilt je neer halen face ik hem altijd maak wat hoogte als die kan recht op me afvliegt kan de gunner perfect een tv guided schieten want die gewone raketen zijn echt poep tegen vliegtuigen je moet 5x raken ofzo wat erg moeilijk is tegen jets :( bovendien is de kans om gekilled te worden als je de jet rechtstreeks faced aanzienlijk kleiner aangezien je snel kan strafen en flares kan timen als hij rakketen schiet.
denk dat mijn succes rate om jets neer te halen met mijn gunner ca 3 kills op 1 death is.
Heb je een vaste co-piloot en zo ja, kun je hem dan de vraag stellen die ik een paar posten naar boven heb gepost..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

evilpin0 schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 16:06:
[...]

ZOu ik je aan mogen herinneren dat die raketen in BF Vietnam juist gewoon overkill was en dat de infratry niks kon doen....... ik gebruik dan ook meestal die raketten voor voertuigen en al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

DaMorpheus schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 16:00:
[...]

Helaas geen idee :'(

[...]

Er is een kleine achterstand bij de verwerking van stats doordat er na de patch release weer veel mensen BF2 zijn gaan spelen.
Ook schijnen sommige EA Official servers niet goed te ranken, althans, die mededeling krijgen we dagelijks via de mail van wat gamers 8)7
Zou je dat misschien even aan EA/DICE kunnen vragen?
Want deze bug is gewoon enorm vervelend, ik kan niet eens even een leuke server opzoeken :( Ik vind niet dat EA van je kan verwachten om 3000 servers bij langs te gaan voordat je de goede hebt :'(

Voor de rest ben ik in ieder geval nog een bugs tegengekomen :) Is het trouwens iemand ook opgevallen dat de Supply Crates minder snel healen? Want volgens mij healden ze voor de patch toch net even een tikje sneller ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Phyxion op 10-10-2005 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet wel zeggen dat het tegenwoordig populair is om flagppoints/base te bashen met tanks/apc/aa op afstand om ff puntjes te halen. Ik vind dat zo vervelend he. Je kan er niet meer spawnen omdat er op afstand zon tankje staat te wachten. Dat baserapen komt echt heel vaak voor tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 15:06:
Ik heb het volgende probleem, na de patch...:

Als ik vanuit een attack chopper een tv-missile afvuur, heb ik wel de grote aiming crosshair, maar zie ik de kleinere 'targeting crosshair' niet meer... (het kleine kruisje wat schterblijft waar je hebt geklikt)...

In een LAN game is ie er wel, maar ik multiplayer is ie verdwenen...
Voor de patch had ik hem nog wel...

Is iemand anders dit ook opgevallen..?
Ik ben op ze tijd ook wel eens gunner maar kan me niks van de "kleine targeting crosshair" herrineren. Je hebt zover ik weet alleen het grote kruis om de raketen te sturen, lijkt mij dat je dit ook alleen nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 16:12:
[...]

ZOu ik je aan mogen herinneren dat die raketen in BF Vietnam juist gewoon overkill was en dat de infratry niks kon doen....... ik gebruik dan ook meestal die raketten voor voertuigen en al
heb geen vietnam gespeelt :) vindt opzich het balance wel logish (tank 5/6 raketjes, blackhawk 20 ofzo) maar realistish is het natuurlijk niet maargoed voor realisme moet ik ook geen bf spelen :)
raketen tegen mannetjes zijn iig goed gefixed want ze gaan alleen dood als de raket hem letterlijk raakt of hij een raketjes spam naast zich krijg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Ik ben bij voorkeur gunner, vaak en veel, maar heb nog nooit een klein kruisje gezien na het afvuren van een missile. Na heeeeeeeeel veel oefenen lukt het me nu overigens redelijk vaak een enemy chopper uit de lucht te knallen maar dat vraagt enige hand-oogcoördinatie, uiteraard afgemaakt met een fijne motoriek. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

evilpin0 schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 16:30:
[...]

heb geen vietnam gespeelt :) vindt opzich het balance wel logish (tank 5/6 raketjes, blackhawk 20 ofzo) maar realistish is het natuurlijk niet maargoed voor realisme moet ik ook geen bf spelen :)
raketen tegen mannetjes zijn iig goed gefixed want ze gaan alleen dood als de raket hem letterlijk raakt of hij een raketjes spam naast zich krijg
Klopt. Als het realistisch zou worden, dan was met één pijp zo'n blackhawk wel neer. En ieder ander vliegend stuk tuig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 16:24:
Ik moet wel zeggen dat het tegenwoordig populair is om flagppoints/base te bashen met tanks/apc/aa op afstand om ff puntjes te halen. Ik vind dat zo vervelend he. Je kan er niet meer spawnen omdat er op afstand zon tankje staat te wachten. Dat baserapen komt echt heel vaak voor tegenwoordig.
Als ik wakeisland speel wat ik nu voornamelik speel en heb ik de chopper met me vaste gunner dan haalt hij als ik het hele potje erin zitde hele zit +50 kills makelijk. Vooral de beach naast de airport is gewoon erg vervelend om te spawnen als er een heli fullspeed omheen strafed en de gunner niemand laat leven :) dikke baserape idd maar flagje cappen met maar 1 persoon in een heli waag ik er liever niet op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Baserapen vind ik alleen blijven hangen bij een base met een rood bord en een streep erdoor. Elke andere vlag kun je gewoon bij blijven hangen. Je bent toch niet helegaar lekker als je daar keer op keer dan blijft spawnen? Of, mooier nog, keer op keer als MEDIC blijft spawnen? Je hebt ze erbij, hoor. Een enkel lichtje wil dan nog wel eens op hetzelfde punt als AT spawnen en je gelijk een missile in je *piep* rossen maar de rest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien mensen op de vorige pagina nogal twijfelen hoe het precies zit mbt tot rangen rond de 20k en 50k punten.

Als je 19,999 punten (gunnery sg.) hebt en niet alle benodigde basic badges voor First Sergeant wordt je gepromoveerd tot Master Sergeant. Heb je bij 19,999 punten wel al die benodigde badges dan wordt je First Sergeant.

Haal je nu als Master Sergeant (20k + punten) alsnog alle benodigde badges voor First Sergeant haalt wordt je geen First Sergeant maar blijf je Master Sergeant.

Ikzelf had alleen de sniper badge niet (snipers = nutteloos voor overwinning imo :D) en was van plan die na mijn Master Sergeant te halen. Na de badge te halen bij 20,300 punten bleef ik M SGT. Een collega van me die wel alle basic badges had promoveerde dit weekend direct tot First Sergeant bij het overschrijden van 20k punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gyedema schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 16:31:
Ik ben bij voorkeur gunner, vaak en veel, maar heb nog nooit een klein kruisje gezien na het afvuren van een missile. Na heeeeeeeeel veel oefenen lukt het me nu overigens redelijk vaak een enemy chopper uit de lucht te knallen maar dat vraagt enige hand-oogcoördinatie, uiteraard afgemaakt met een fijne motoriek. >:)
Bedankt voor jouw antwoord en dat van anderen...

Ik heb dus waarschijnlijk 'last' gehad van een erg fijne bug...
De kleine targetting crossair maakte het mikken toch gemakkelijker...

Wil je de kleine crosshair en hoe die werkt eens zien, start dan een LAN game...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 16:53:
Aangezien mensen op de vorige pagina nogal twijfelen hoe het precies zit mbt tot rangen rond de 20k en 50k punten.

Als je 19,999 punten (gunnery sg.) hebt en niet alle benodigde basic badges voor First Sergeant wordt je gepromoveerd tot Master Sergeant. Heb je bij 19,999 punten wel al die benodigde badges dan wordt je First Sergeant.

Haal je nu als Master Sergeant (20k + punten) alsnog alle benodigde badges voor First Sergeant haalt wordt je geen First Sergeant maar blijf je Master Sergeant.

Ikzelf had alleen de sniper badge niet (snipers = nutteloos voor overwinning imo :D) en was van plan die na mijn Master Sergeant te halen. Na de badge te halen bij 20,300 punten bleef ik M SGT. Een collega van me die wel alle basic badges had promoveerde dit weekend direct tot First Sergeant bij het overschrijden van 20k punten.
Nou sorry hoor maar wat een kut systeem dan, betekent dat ik never nooit First Sergeant zal worden en kan worden omdat ik de benodigde badges niet zou hebben, die ik overigens wel had want ik mis alleen maar de Explosive badge en de rest had ik zo'n beetje al toen ik tussen de 10k en 20k punten inzat! :( Weer lekker gedaan van EA, omdat de ranking niet goed werkt krijg ik niet die First Sergeant maar kan hem daarna ook nooit meer halen! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tjongejonge....zou bijna denken dat er een salarisverhoging aan die rangen hangt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sideshowbobbie
Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 18:30:
Tjongejonge....zou bijna denken dat er een salarisverhoging aan die rangen hangt 8)7
haha, soms lijkt het idd net alsof je leven ervan af hangt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Laatst online: 16-09 10:04
ik heb trouwens gemerkt dat ik een hele hoop admins kwijt ben (ze doen iig geen bf2 meer denk ik en reageren niet op email)

dus ik ben weer op zoek naar nieuwe admins
al denk ik dat ik de nieuwe pas mee laat doen op de nieuwe server zodat ik niet nog wat dingen hoef te doen voor de huidige (voor een paar daagjes maakt dat niet uit dacht ik zo)

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Bondt
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-08 14:50
djmantri schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 18:52:
ik heb trouwens gemerkt dat ik een hele hoop admins kwijt ben (ze doen iig geen bf2 meer denk ik en reageren niet op email)

al denk ik dat ik de nieuwe pas mee laat doen op de nieuwe server zodat ik niet nog wat dingen hoef te doen voor de huidige (voor een paar daagjes maakt dat niet uit dacht ik zo)
Ik ben heel veel op de DJMantri server, dus ik bied mijzelf aan voor de job :)
Mijn actiefste e-mail is mrbondt2005 [at] gmail [dot] com.
Is hetzelfde als in mijn profiel, maar ik bespaar je zo toch wat moeite 8)

[ Voor 12% gewijzigd door Mr. Bondt op 10-10-2005 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nap
  • Niet online

Nap

*zucht, hier dan maar even een citaat van ubar.bf2s.com:
Master Sergeant
Requirements:

* Rank: Gunnery Sergeant
* Score: 20000
* Unlock Available

First Sergeant
Requirements:

* Rank: Gunnery Sergeant
* Score: 20000
* Awards: Basic Knife Combat Badge, Basic Pistol Combat Badge, Basic Assault Combat Badge, Basic Anti-tank Combat Badge, Basic Sniper Combat Badge, Basic Spec Ops Combat Badge, Basic Support Combat Badge, Basic Engineer Combat Badge, Basic Medic Combat Badge
Het al dan niet hebben van explosives combat zou niet uit hoeven maken... Alleen de combat badges zouden er toe moeten doen, tenminste als ik dit hieruit op kan maken. Aangezien ik nog zo'n 700 puntjes moet tot die rang heb ik niet zo'n zin om nog effe drie missende badges, die niet in die lijst staan, te gaan halen

[ Voor 3% gewijzigd door Nap op 10-10-2005 18:57 ]

Tx to: @internetofshit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetXtreme
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 14:46
Ik speel al een poosje Battlefield 2 en ik heb altijd een beetje lag tussendoor.... Mijn ping schiet dan naar 300+ ms... terwijl ik meestal tijdens de game 42 ms heb, en als ik vanuit windows ping heb ik ook constant 42 ms... als ik gewoon in de game stil sta, of lig dan is er niets aan de hand, maar zodra ik begin te lopen dan schokt het soms enorm.

Ik heb XS4ALL Basic ADSL, dit zou meer als genoeg moeten zijn. Het ligt niet aan mijn systeem omdat ik het bij mijn vriendin thuis niet heb.

Het zou wel aangenaam zijn als ieamnd een oplossing wist voor dit probleem...

Voor de nieuwschierigen, Sys-Specs:
AMD Athlon XP 2700+
512 MB DDR333
ATI Radeon 9800 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 18:24:
[...]

Nou sorry hoor maar wat een kut systeem dan, betekent dat ik never nooit First Sergeant zal worden en kan worden omdat ik de benodigde badges niet zou hebben, die ik overigens wel had want ik mis alleen maar de Explosive badge en de rest had ik zo'n beetje al toen ik tussen de 10k en 20k punten inzat! :( Weer lekker gedaan van EA, omdat de ranking niet goed werkt krijg ik niet die First Sergeant maar kan hem daarna ook nooit meer halen! :(
Ik snap niet echt wat jij moeilijk vind aan de Explosive Badge, die is echt zo makkelijk te halen _O_
djmantri schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 18:52:

Ik heb je een mailtje gestuurd met een aantal vragen, maar ik heb nooit meer een mailtje terug gehad :'( Is het mailtje wel aangekomen? Anders resend ik hem nog even :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

NetXtreme schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 18:57:
Nou probeer voor de gein even PunkBuster te updaten. Die hielp mij van alle ellende af. Dat gaat namelijk automatisch soms niet goed wat rare uitwerking kan hebben. Kan in elk geval geen kwaad.. linkje heb ik hierboven ergens gepost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Bondt
FnF schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 19:09:
[...]

Ik snap niet echt wat jij moeilijk vind aan de Explosive Badge, die is echt zo makkelijk te halen _O_
Ik weet dan niet hoe jij het doet, ik kom nooit verder dan 5 kills, toevallig een volle APC met een domme bestuurder die mijn C4 niet ziet liggen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
FnF schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 19:09:
[...]

Daar gaat het hem niet op, het gaat erom dat ie een bepaalde rang niet kan halen (en daarvoor is basic explosive niet eens nodig). Overigens heb ik basic explosive ook niet, als je nooit specops speelt gaat 't vrij lastig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
@ fnf jij was toch al admin?

naja anders moet je maar ff op msn komen ofzo

wat ik ook tegen mr bondt wil zeggen, kom maar ff op msn dat praat imo wat makkelijker :)

dus voeg ff toe: DJMantri @ Hotmail.com

btw ik heb es zitten kijken en had een mooie statspagina gemaakt bij serverspy, Zelf gehost

offtopic:
de rest van de website mag je ook wel bekijken, die is namelijk ook nieuw:+

nog iets, weet er iemand iets leuks om te doen op de laatste dag dat ik hosting heb van multiplay.co.uk

ik zat zelf te denken aan iets van: ik zet het rcon wachtwoord hier neer en iedereen kan iedereen kicken :+

of iets van 16 player maps voor 32 spelers :X

[ Voor 6% gewijzigd door Martinspire op 10-10-2005 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Mr. Bondt schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 19:15:
[...]

Ik weet dan niet hoe jij het doet, ik kom nooit verder dan 5 kills, toevallig een volle APC met een domme bestuurder die mijn C4 niet ziet liggen :9
Heel erg makkelijk, gewoon even een Strike At Karkand 24/7 server opzoeken, dan spawn je als US, je gaat snel door de eerste steeg de ladder op, daar lopen enorm veel MEC, C4 plaatsen in de steeg, wachten tot er iemand langskomt, detonator gebruiken, weer nieuwe C4 neerleggen e.d., en je hebt de badge zo binnen :) * Phyxion heeft hem gehaald door even als MEC te spawnen in Mashtuur City, en aan de piloot te vragen om de hele tijd even boven de BH te vliegen, zodat ik C4 naar beneden kon droppen, op detonator drukken, en BOEM, weer 6 kills :*)
Hielko schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 19:16:
[...]

Daar gaat het hem niet op, het gaat erom dat ie een bepaalde rang niet kan halen (en daarvoor is basic explosive niet eens nodig). Overigens heb ik basic explosive ook niet, als je nooit specops speelt gaat 't vrij lastig :P
Claymore e.d. werkt ook hoor _O_
djmantri schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 19:23:
@ fnf jij was toch al admin?

naja anders moet je maar ff op msn komen ofzo

wat ik ook tegen mr bondt wil zeggen, kom maar ff op msn dat praat imo wat makkelijker :)

btw ik heb es zitten kijken en had een mooie statspagina gemaakt bij serverspy, Zelf gehost

offtopic:
de rest van de testsite mag je ook wel bekijken:+

nog iets, weet er iemand iets leuks om te doen op de laatste dag dat ik hosting heb van multiplay.co.uk

ik zat zelf te denken aan iets van: ik zet het rcon wachtwoord hier neer en iedereen kan iedereen kicken :+

of iets van 16 player maps voor 32 spelers :X
Jep, was inderdaad al admin, maar las op je forum dat je huidige admins ook vroeg e.d. :)
Leuk idee is om er bijvoorbeeld voor 1 dag een Mashtuur City of een Karkand of een Wake Island of andere map natuurlijk 24/7 van te maken ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Phyxion op 10-10-2005 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
mailtje met vragen?

naja maar ff een poll:

Poll: Wat zou er op de laatste dag gedraaid worden
24 uur city maps
24 uur 1 bepaalde map
geef alle Gotters rcon
16 player maps voor 32 spelers
64 player maps voor 32 spelers
helemaal niets
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=94309&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

[ Voor 96% gewijzigd door Martinspire op 10-10-2005 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Jep, maar 1 is al beantwoord, andere kan via MSN wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Bondt
djmantri schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 19:23:

Hmm, dan zal ik even proberen MSN te installeren.
Ik heb namelijk problemen met connecten, alleen webmsn werkt.

Maar goed, ik los het wel op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NetXtreme schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 18:57:
Ik speel al een poosje Battlefield 2 en ik heb altijd een beetje lag tussendoor.... Mijn ping schiet dan naar 300+ ms... terwijl ik meestal tijdens de game 42 ms heb, en als ik vanuit windows ping heb ik ook constant 42 ms... als ik gewoon in de game stil sta, of lig dan is er niets aan de hand, maar zodra ik begin te lopen dan schokt het soms enorm.

Ik heb XS4ALL Basic ADSL, dit zou meer als genoeg moeten zijn. Het ligt niet aan mijn systeem omdat ik het bij mijn vriendin thuis niet heb.

Voor de nieuwschierigen, Sys-Specs:
AMD Athlon XP 2700+
512 MB DDR333
ATI Radeon 9800 Pro
Welkom in de club...... :( mijn enige tijdelijke oplossiing is zet je cable op lan dan heb je er veel veel minder last van. dat is het bij mij iedergeval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetXtreme
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 14:46
Ik denk dat het eerder iets te maken heeft met het aantal openstaande connecties.... Maarja... een echte oplossing weet ik nog nie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aburrir
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-09 14:29
Hallo iedereen,

Ik was wat rond aan het kijken op het www en op got, en misschien is het een leuk idee om een bf2 film te maken. Ik heb al wat scenes in mijn hoofd, maar alleen lukt het natuurlijk niet.

Zijn er mensen die mee willen helpen, zoja, stuur dan een mailtje naar dennis_van_braak AT hotmail DOT com

De eerste GOT bf2 film ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NetXtreme schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 20:27:
Ik denk dat het eerder iets te maken heeft met het aantal openstaande connecties.... Maarja... een echte oplossing weet ik nog nie
nee ik ook niet, google heef niet echt veel oplossingen voor de hand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basb
  • Laatst online: 16-01-2021
Het is geloof ik al is meer opgevallen dat er veel admins zijn die mensen bannen omdat ze zelf graag de heli, jet, tank, speedboot, fiets whatever willen.

Zit je lekker te vliegen, wordt je gebanned... zonder reden. Vermoedelijk weer een admin die de chopper zelf graag wil hebben. Enige vervelende is dat het weer een i3d.nl server is. hmm die servers staan nu op my no go lijst :r Wordt ongeveer elk uur gekicked/gebanned op i3d servers omdat een meneer de admin zelf graag een heli wil. Tja sorry, ik blijf vaak nogal lang in de lucht :)

Maar goed ik hoor veel mensen klagen dat ze heli' s niet goed neer kunnen halen. Dat komt niet altijd door de AA raketjes, de piloot heeft ook serieus veel invloed om te voorkomen dat hij/zij neer geknald wordt. Ik zelf wordt in me heli eigenlijk nooit neergehaald door 1 mannetje met aa. Opnieuw is samenwerken belangrijk. Als alle aa bemand wordt, begin ik in me heli met me gunner toch echt helemaal niks meer.

Wat denk ik meer mensen opgevallen is, dat na de nieuwe patch, de aa missiles nog steeds uitermate grote voorkeur voor friendlys hebben.
Ik heb helaas geen filmpje van want het was bijna komisch: friendly jet vliegt voorlangs en weg, ik lock op vijand aan andere kant van vizier weg van me eigen de " friendly"jet.. Ik vuur.... me raketten maken meteen een 90 graden(!) bocht en raken een eigen jet op grote afstand:+ 8)7 B)

[ Voor 8% gewijzigd door basb op 10-10-2005 21:22 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor technische vragen (bv. patches die niet mee willen werken) kun je in Spielerij - Problemen & Vragen terecht. Daar is dit topic niet voor bedoeld.