[Simyo] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 27 Laatste
Acties:
  • 335.185 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matched: hi
W3ird_N3rd schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 23:08:
Zijn er, buiten bellen en SMS'en, mogelijkheden om te voorkomen dat je simkaart vervalt na 6 maanden? Bepaald bedrag betalen en dat hij dan 5 jaar actief blijft ofzo?
Ik los dat zo op:
Je kunt vanuit je persoonlijke Simyo-site sms-en en de sms-jes kun je op een bepaalde datum versturen. Als je dit om het half jaar doet, kun je voorkomen dat de simkaart vervalt. Jij kunt het eventueel voor je moeder doen, als je haar inloggevens hebt, zodat zij er geen omkijken naar heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Klopt, niets aan toe te voegen. Door nu voor elk half jaar een smsbericht via de website in te stellen, behoud je je nummer/beltegoed. Dank @evdm.
Ik los dat zo op:
Je kunt vanuit je persoonlijke Simyo-site sms-en en de sms-jes kun je op een bepaalde datum versturen. Als je dit om het half jaar doet, kun je voorkomen dat de simkaart vervalt. Jij kunt het eventueel voor je moeder doen, als je haar inloggevens hebt, zodat zij er geen omkijken naar heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Valt het jullie nog wel is op dat de Simyo website vaak onbereikbaar is en timeouts geeft? Het ligt niet aan mijn verbinding, want via een tunnel naar een andere locatie krijg ik ook timeouts.

Dit is zeer hinderlijk, ik probeer vandaag al de hele tijd nummerportering aan te vragen maar dat lukt dus niet daarom :( .

Edit: ze zijn weer bereikbaar zie ik net

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2009 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Geen matches
Kan je ze niet bellen? :?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Het is al opgelost, ze zijn weer bereikbaar. Hoewel ik wel telkens wordt uitgelogd in hun webinterface op één of andere manier, is het aanvragen van nummerbehoud wel gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er vond vanmorgen idd een update van de software plaats. Normaal gesproken moet dit bijna niet merkbaar zijn voor de klant, maar vanmorgen duurde het wat langer. Excuses hiervoor. Onze website is per maand slechts een paar uur uit de lucht ivm updates etc.

Ik geloof dat de timeout standaard op 30 minuten staat ingesteld. We gaan er dan ook vanuit dat het probleem van vanmorgen met het herstarten van de servers te maken heeft gehad - je wordt dan automatisch uitgelogd. Gelukkig is alles nu weer hersteld!
Verwijderd schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 09:49:
Valt het jullie nog wel is op dat de Simyo website vaak onbereikbaar is en timeouts geeft? Het ligt niet aan mijn verbinding, want via een tunnel naar een andere locatie krijg ik ook timeouts.

.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 19:38
Geen matches
Ik zag bij de Aldi nu ook dat er Aldi Talk is. Aldi als mobiele telefoonaanbieder dus. Gaat ook via het KPN netwerk. Onderling bellen tussen Aldi Talk klanten kost 6 cent per minuut, en ook voor SMS. Naar andere klanten kost het 16 cent per minuut. Simyo is dus nog net goedkoper. ;)

Zou het ook een verkapt simyo pakket zijn? ;) www.medionmobile.nl

Ik blijf zelf mooi bij Simyo. :)

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Geen matches
sms'en is wel goedkoper zie ik. Ik zit nog op de oude tarief, betaal voor sms nog 8 cent dacht ik en voor bellen 15 cent p/m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Sinds gisteren in het bezit van een simyo sim kaartje en probeer nu internet en mms aan de praat te krijgen op een Nokia 2630 en een Sony Ericsson W395. Bij beide toestellen zonder succes, heb het met de toegezonden instellingen en handmatige instellingen getest, maar het werkt niet!

Op beide toestellen heeft eerste een Orange kaartje gewerkt en daar deed internet en mms het wel.

Wat kan ik nu nog doen?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2009 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Geen matches
Heb je wel op de Simyo website je internet aangezet? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:04
Geen matches
Ik was tot nu toe erg tevreden, maar dit zijn toch rare praktijken, starttarief verhogen van €0,07 naar €0,10. Is dit dwingen om de klanten met oude tarieven over te zetten op de nieuwe?

Een mogelijkheid tot gratis overzetting voor de gebruikers van de oude tarieven naar de nieuwe tarieven lijkt me toch op z'n plaats. Ik vind het belachelijk dat klanten geld moeten betalen voor een beslissing die door simyo wordt genomen. Ik vind dit geen nette werkwijze (nieuw tarief introduceren, klanten €2,50 laten betalen om over te stappen, oud tarief langzaam verhogen)

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-09 12:20
Fijn, verhoging starttarief van 7 cent naar 10 cent :O
quote: E-mail van Simyo
Betreft: wijziging starttarief

Beste klant,

In deze e-mail informeren wij u als Simyo klant over een wijziging van ons tarief per 25 augustus 2009. Omdat wij onze klanten graag volledig informeren, vindt u deze informatie ook terug op onze nieuwspagina via www.simyo.nl.

Starttarief
Uw starttarief wordt per 25 augustus 2009 gewijzigd van € 0,07 naar € 0,10 per gesprek binnen Nederland. Alle overige Simyo tarieven blijven ongewijzigd en daarmee even voordelig.

Vragen?
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Wilt u vanwege deze aanpassing uw aansluiting bij Simyo beëindigen? Dat kan eenvoudig en kosteloos door geen gebruik meer te maken van uw prepaid simkaart.

Mocht u vragen hebben over onze tarieven, dan kunt u altijd terecht bij onze Klantenservice via klantenservice@simyo.nl.

Wij wensen u een fijne zomer toe met veel bel- en sms-plezier.

Met vriendelijke groet,
Het Simyo team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 08:36
ApexAlpha schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 16:55:
Fijn, verhoging starttarief van 7 cent naar 10 cent :O
Ja, die kreeg ik ook voor een SIMmetje die nog op het oude tarief stond. Kennelijk willen ze iedereen nu overzetten naar het nieuwe tarief, dat nu altijd goedkoper is dan het oude tarief. Dat overzetten op het nieuwe tarief kostte ooit geld (hoeveel weet ik niet meer). Maar misschien werkt dit nog:
Sinds 1 juli (2008) heeft Simyo ook 1 nieuw laag tarief voor bellen en sms´en: 10 cent per minuut en 10 cent per bericht. Jij kunt gratis overstappen op het nieuwe lage tarief. Stuur met je Simyo nummer een sms met de tekst: `tientien´ naar 3669 en wij regelen het voor je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Het kost € 2,50 om over te stappen naar het nieuwe tarief. Ik was expres bij het oude tarief gebleven, omdat ik vooral korte gesprekken heb en sms-en bij het oude tarief goedkoper is. Nu is het bellen dus altijd duurder met het oude tarief, alleen het smsen blijft 8 cent neem ik aan.
Hopelijk komt hiervoor een gepaste oplossing, zodat we gratis kunnen overstappen ofzo naar het nieuwe tarief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deikke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:44
Ik zit zelf ook bij simyo, vind het een beetje lullig dat ik moet betalen om naar de nieuwe tarieven te gaan. Daar kan ik 25 minuten voor bellen! Rekenend met het verschil kost het zelfs 50 minuten. Dit terwijl ik zo een nieuw nummer aan kan vragen en dat dit dan niks kost.

Het is zelfs nog erger: sim kaart + 7,50 beltegoed voor 2,50. Leuk dat je goedkoop bent voor nieuwe klanten en niet voor je bestaande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Helaas minder goed nieuws deze keer, inderdaad.

@xileS & @Deikke:

Neem aub contact op via webcare @ simyo.nl en ik zal kijken of er inderdaad een 'gepaste oplossing' te bedenken is (zoals overstappen naar het nieuwe tarief zonder overstapkosten). Dit geldt ook voor overige lezers/klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 15:09:
Helaas minder goed nieuws deze keer, inderdaad.

@xileS & @Deikke:

Neem aub contact op via webcare @ simyo.nl en ik zal kijken of er inderdaad een 'gepaste oplossing' te bedenken is (zoals overstappen naar het nieuwe tarief zonder overstapkosten). Dit geldt ook voor overige lezers/klanten.
Dan moeten ook Simyo-klanten, die in het verleden naar de nieuwe tarieven zijn overgestapt en hiervoor € 2,50 hebben betaald, voor deze oplossing in aanmerking komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Dit tijdelijke aanbod geldt in het licht van de huidige tariefswijziging en is bedoeld als coulance, niet als algemene regel met terugwerkende kracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 11:58:
Dit tijdelijke aanbod geldt in het licht van de huidige tariefswijziging en is bedoeld als coulance, niet als algemene regel met terugwerkende kracht.
Dus, als je gaat klagen over een prijsverhoging van maar liefst 3 cent val je in een coulanceregeling, maar als je zonder gemopper overstapt naar een nieuw tariefplan en netjes betaalt, blijkt dat Simyo opeens met twee maten meet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via webcare @ simyo.nl komen er een aantal vragen binnen m.b.t. de optie 'Internet op je Mobiel':

Indien uw simkaartnummer begint met 41 is er een grote kans dat u momenteel niet beschikt over data. De nieuwste simkaartreeksen bij o.a. Simyo zijn per abuis niet geschikt gemaakt voor data/mobiel internet. Op dit moment wordt er aan gewerkt om dit alsnog gereed te maken - hier hoeft u niets voor te doen.

Ons is toegezegd dat het in de loop van volgende week hersteld is. Via 1300 kunnen de instellingen dan worden aangevraagd, of handmatig worden ingevoerd.

UPDATE: de problemen zijn opgelost. Alle simkaarten zijn geschikt voor GPRS/Data.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2009 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Geen matches
Ik lees net dat Lowcall overgaat in Simyo.

Nu hebben we begin dit jaar een simkaart van Lowcall aangeschaft voor in een track en trace systeem.
Is het al bekend of dit blijft werken als het Simyo is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat lijkt me geen enkel probleem. Wel ontvangt elke LowCall klant de komende weken een brief met informatie inclusief een nieuwe simkaart van Simyo. Het is dus wel noodzakelijk om de simkaart op een bepaald moment te wisselen. De overzetdatum staat aangegeven in de begeleidende brief.

Vragen over de overstap van LowCall naar Simyo? Klik hier.
hjs schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 08:56:
Ik lees net dat Lowcall overgaat in Simyo.

Nu hebben we begin dit jaar een simkaart van Lowcall aangeschaft voor in een track en trace systeem.
Is het al bekend of dit blijft werken als het Simyo is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 12:47:
De enige echt relevante vraag staat er natuurlijk weer eens niet bij: blijft mijn tegoed onbeperkt geldig, ook als ik geen enkel gebruik maak van mijn telefoon? Dat was namelijk het onderscheidende criterium van Lowcall ten opzichte van alle andere aanbieders. Voor Simyo geldt echter:
Het beltegoed is onbeperkt geldig als je minstens één keer per zes maanden belt of sms’t. Sms’en kan ook via Mijn Simyo.
Moet ik mijn moeder van 82 nu aanleren dat zij minstens 1 keer per 6 maanden iemand belt? Zij heeft een telefoon voor de echte noodgevallen, waarvan we hopen dat die nog jaren uitblijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:26
Geen matches
Jan-E schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 17:40:
[...]
Moet ik mijn moeder van 82 nu aanleren dat zij minstens 1 keer per 6 maanden iemand belt? Zij heeft een telefoon voor de echte noodgevallen, waarvan we hopen dat die nog jaren uitblijven.
Op de website van Simyo kun je het versturen van een sms'je inplannen. Als je er een aantal inplant, ben je weer een paar jaar verder. En in de laatste kun je dan meteen de herinnering aan jezelf opnemen om weer nieuwe sms'jes in te plannen ;).

(Volgens mij kwam deze tip van Simyo Webcare, met de toevoeging dat op deze manier je tegoed geldig blijft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
OK, dat is een oplossing voor mensen die hier meelezen. Maar of het nodig is weet ik dus niet. In de brief van Lowcall/Simyo stond zo mooi "alle tarieven blijven ongewijzigd." Dat je minimaal eens per 6 maanden moet bellen of SMS-en om je tegoed te behouden staat nergens vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
--Niels-- schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 20:24:
[...]

Op de website van Simyo kun je het versturen van een sms'je inplannen. Als je er een aantal inplant, ben je weer een paar jaar verder. En in de laatste kun je dan meteen de herinnering aan jezelf opnemen om weer nieuwe sms'jes in te plannen ;).

(Volgens mij kwam deze tip van Simyo Webcare, met de toevoeging dat op deze manier je tegoed geldig blijft)
En van mij... _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2009 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

Ik probeer iemand te bellen die Simyo heeft. Gisteren ging dat nog, maar vandaag niet meer. Ik heb zowel met een vast als een mobiel toestel een poging gedaan maar dat maakt niet uit.

De telefoon gaat 4x over en daarna krijg ik een bandje te horen van een Chinees (of iets uit die buurt, ik weet hoe Engelspratende Chinezen klinken) die in onverstaanbaar Engels over een subscriber line loopt te lullen en zo te horen een verzoek om aan de lijn te blijven.

Ik heb het nummer 3x gecheckt en het klopt, ik kan ook gewoon inloggen op simyo.nl met dat nummer (ik heb het wachtwoord).

Met dezelfde vaste telefoon kan ik verder probleemloos mijn eigen Simyo nummer bellen, dus daar ligt het niet aan.

Hoe kan dit?

[edit]En nu vanavond weer gewoon NL voicemail. Snap er nog steeds niets van. :?

[ Voor 5% gewijzigd door Mentalist op 26-08-2009 23:58 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Geen matches
@ Jan-E: Zoals aangegeven neemt Simyo de dienstverlening over van LowCall. Voor bestaande LowCall klanten die overstappen naar Simyo betekent dit dat er eens per 12 maanden verbruik plaats dient te vinden. Bij Simyo is dit normaal gesproken inderdaad 6 maanden.

[quote]Jan-E schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 17:40:
[...]
De enige echt relevante vraag staat er natuurlijk weer eens niet bij: blijft mijn tegoed onbeperkt geldig, ook als ik geen enkel gebruik maak van mijn telefoon? Dat was namelijk het onderscheidende criterium van Lowcall ten opzichte van alle andere aanbieders.

Verwijderd

Geen matches
Mail het nummer aub naar webcare @ simyo.nl, dan kijk ik er morgen eens naar.. Een raar verhaal is het wel! :?

[quote]W3ird_N3rd schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 19:12:
Ik probeer iemand te bellen die Simyo heeft. Gisteren ging dat nog, maar vandaag niet meer. Ik heb zowel met een vast als een mobiel toestel een poging gedaan maar dat maakt niet uit.

• Jan-E
Verwijderd schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 20:36:
@ Jan-E: Zoals aangegeven neemt Simyo de dienstverlening over van LowCall. Voor bestaande LowCall klanten die overstappen naar Simyo betekent dit dat er eens per 12 maanden verbruik plaats dient te vinden. Bij Simyo is dit normaal gesproken inderdaad 6 maanden.
Dat is dan een wijziging ten opzichte van de Lowcall-voorwaarden, waar er geen enkele limiet bestond. Het lijkt mij noodzakelijk dat ook hier te vermelden, anders krijg je er later gegarandeerd onenigheid over.

Edit: het zou trouwens ook in de welkomstbrief van Simyo moeten staan, want die moeten klanten in ieder geval lezen.

[ Voor 8% gewijzigd door Jan-E op 27-08-2009 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de speciale pagina voor LowCall klanten op onze website wordt alles heel helder uitgelegd (onder 'Opzeggen'). Tevens wordt hier expliciet aangegeven dat het om een wijziging gaat t.o.v. LowCall. Ook de Algemene Voorwaarden van Simyo zijn hier te vinden.

Deze webpagina wordt duidelijk gecommuniceerd in de brief die door LowCall wordt verstuurd. Geen enkele geheimzinnigheid dus.
Jan-E schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 21:09:
[...]
Dat is dan een wijziging ten opzichte van de Lowcall-voorwaarden, waar er geen enkele limiet bestond. Het lijkt mij noodzakelijk dat ook hier te vermelden, anders krijg je er later gegarandeerd onenigheid over.

Edit: het zou trouwens ook in de welkomstbrief van Simyo moeten staan, want die moeten klanten in ieder geval lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 09:40:
Op de speciale pagina voor LowCall klanten op onze website wordt alles heel helder uitgelegd (onder 'Opzeggen'). Tevens wordt hier expliciet aangegeven dat het om een wijziging gaat t.o.v. LowCall. Ook de Algemene Voorwaarden van Simyo zijn hier te vinden.

Deze webpagina wordt duidelijk gecommuniceerd in de brief die door LowCall wordt verstuurd. Geen enkele geheimzinnigheid dus.
Mijn moeder zit vrijwel nooit achter de PC, laat staan dat ze websites waarnaar in een brief verwezen wordt gaat opzoeken. Laatst vroeg ze aan mij wat haar Lowcall saldo was. Ze had geen idee waar en hoe ze dat zou moeten opzoeken.

Ik hoor je denken: dat staat toch aangegeven in de factuurmeldingen van Lowcall? Alleen kreeg ze die nooit omdat ze met het mobieltje nooit belde. Dit soort info over het automatisch (!) beeindigen van een aansluiting behoort gewoon in de transitiebrief zelf te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Het is toch niet raar dat providers die hun dienstverlening alleen online aanbieden - zoals LowCall en Simyo - ook belangrijke informatie delen met klanten via hun website? De klant heeft toch ook bewust gekozen voor een online provider. Daarnaast wordt er wel degelijk keurig verwezen naar alle informatie in de brief die alle LowCall klanten ontvangen.
Jan-E schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 14:47:
[...]
Dit soort info over het automatisch (!) beeindigen van een aansluiting behoort gewoon in de transitiebrief zelf te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Dank voor de email via webcare @ simyo.nl. Zoals aangegeven horen wij het graag wanneer zich een soortgelijke doorschakeling nogmaals voordoet. Dank alvast.
W3ird_N3rd schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 19:12:

[edit]En nu vanavond weer gewoon NL voicemail. Snap er nog steeds niets van. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Geen matches
Kan ik nu als niet-lowcall klant maar wel Simyo klant met het oude tarief ook gratis bellen naar andere Simyo klanten? :)? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Slim bedacht :) ... maar nee, voor Simyo klanten verandert er verder niets.
Henkie-Jan schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 17:01:
Kan ik nu als niet-lowcall klant maar wel Simyo klant met het oude tarief ook gratis bellen naar andere Simyo klanten? :)? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-09 22:41
Geen matches
Jan-E schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 14:47:
[...]
Mijn moeder zit vrijwel nooit achter de PC, laat staan dat ze websites waarnaar in een brief verwezen wordt gaat opzoeken. Laatst vroeg ze aan mij wat haar Lowcall saldo was. Ze had geen idee waar en hoe ze dat zou moeten opzoeken.

Ik hoor je denken: dat staat toch aangegeven in de factuurmeldingen van Lowcall? Alleen kreeg ze die nooit omdat ze met het mobieltje nooit belde. Dit soort info over het automatisch (!) beeindigen van een aansluiting behoort gewoon in de transitiebrief zelf te staan.
Onzin wat je zegt... Lowcall is een provider waar je weinig voor betaalt doordat je alles online regelt.. Dus ook dat soort informatie kan gewoon online.. bij easyMobile kreeg je niet eens een brief, alleen een mail dat ze gingen stoppen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Hugo__Boss schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 19:28:
Onzin wat je zegt... Lowcall is een provider waar je weinig voor betaalt doordat je alles online regelt..
Mijn moeder heeft (op mijn aanraden) Lowcall om een heel andere reden gekozen. Het was de enige provider waar je tegoed onbeperkt geldig was, ongeacht je verbruik. Als je in het geheel niet belt is er ook absoluut geen reden om online te gaan kijken of er mogelijk nog zaken veranderd zijn. Om jouw woorden te parafraseren:

Lowcall is een provider waar je niets voor betaalt als je in het geheel geen verbruik hebt.

Als dat verandert door een overname dient dat glashelder gecommuniceerd te worden. En niet alleen online.
Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 15:54:
Het is toch niet raar dat providers die hun dienstverlening alleen online aanbieden - zoals LowCall en Simyo - ook belangrijke informatie delen met klanten via hun website? De klant heeft toch ook bewust gekozen voor een online provider.
Nee, de klant heeft bewust gekozen voor een provider waar je niets betaalt als je ook niets verbruikt. En waar niet ineens de aansluiting zo maar automatisch wordt beeindigd. Dat het een online provider was was voor haar een ondergeschikte bijzaak.
Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 15:54:
Daarnaast wordt er wel degelijk keurig verwezen naar alle informatie in de brief die alle LowCall klanten ontvangen.
Dat de aansluiting na 12 maanden zonder verbruik automatisch wordt beeindigd staat dus niet in die brief. Kondigen jullie dat trouwens nog aan? Mocht dat met een SMS-je gaan: dik kans dat mijn moeder die ook niet op tijd leest.

[ Voor 42% gewijzigd door Jan-E op 28-08-2009 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Geen matches
Mini-titel-fix: 'Ervaringen met Simyo - nieuwe telecomaanbieder via KPN' -> 'Ervaringen met Simyo - telecomaanbieder via KPN'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Geen matches
Jan-E schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 21:34:
[...]
Dat de aansluiting na 12 maanden zonder verbruik automatisch wordt beeindigd staat dus niet in die brief. Kondigen jullie dat trouwens nog aan? Mocht dat met een SMS-je gaan: dik kans dat mijn moeder die ook niet op tijd leest.
Ik weet uit ervaring (wel met Simyo - 6 maanden periode dus) dat je er een mailtje van krijgt. Dus zorg ervoor dat jij haar mail kan lezen of vul je eigen mailadres in voor haar Simyo. Of er ook een SMS van kwam weet ik niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Geen matches
Ben het met je eens dat ze wel duidelijk moeten zeggen dat bij meer dan 12 maanden geen gebruik je account wordt verwijderd.

Aanderzijds is het inderdaad duidelijk dat Simyo alles communiceert via e-mail. Nu moet ik eerlijk zijn dat ik niet weet hoe het bij Lowcall zat. Maar bij registratie bij Simyo kreeg/krijg je alles per e-mail: inlogcodes, wachtwoorden, tariefwijzigingen (ook via SMS). SIM-kaart ging wel via de post, maar dat kan ook moeilijk per e-mail. :P Dus dan is het logisch denk ik dat dit soort dingen ook per e-email gecommuniceerd worden.

Zelf heb ik ook een SIM-kaart bestelt voor mensen die niet zo heel erg veel met internet bezig zijn. Maar dan ben ik dus het communicatiekanaal. En heb ik dus de verantwoording dat ze dat weten. ;)

Edit: zie dat je nu ook telefonisch kan bestellen. Dan gaat het niet helemaal op mijn verhaal. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Henkie-Jan op 29-08-2009 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Net als bij Simyo prepaid zullen ook overgestapte klanten van LowCall bij Simyo per email worden geïnformeerd wanneer er langere tijd geen verbruik is geweest. Dit zal gaan in 2 berichten, twee weken en één week voor beëindiging van de aansluiting - anders gezegd: 50 en 51 weken na het laatste verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHdD
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-09 19:18
Geen matches
Ik heb een probleem. Ik wil betalen via een eenmalige machtiging alleen ontbreekt de activatiecode:
Afbeeldingslocatie: http://i29.tinypic.com/2m7uozk.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een leeg veld waar een activatiecode had moeten staan, zo te zien? Dat klopt inderdaad niet.. :? Aan de hand van het betaalkenmerk zoek ik het uit en kom er dan (hier) op terug. Dank voor de melding in elk geval!

EDIT: Vanuit Simyo is code wel verstuurd. Geen idee waar in het proces die informatie dan verloren is gegaan. Hoe dan ook, ik heb de code voor u verwerkt waardoor de betaling is voltooid. Excuus voor de vertraging.
JHdD schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 17:25:
Ik heb een probleem. Ik wil betalen via een eenmalige machtiging alleen ontbreekt de activatiecode:
[afbeelding]

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2009 12:43 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHdD
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-09 19:18
Geen matches
Dat is fijn. Prima service bedankt daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maandag heb ik een startpaket besteld bij Simyo.
Alle codes via mail gekregen (vind ik persoonlijk erg handig :) ) en vandaag is m'n SIM-kaart binnengekomen. Ik stak hem in m'n telefoon, pincode ingetoetst, en dan zie ik opeens 'Toestel geblokkeerd! Netwerk-CODE'. Volgens het internet (en Simyo zelf trouwens ook) betekend dat dat ik last heb van een simlock.
Het probleem is alleen dat ik een oeroud toestel heb (Siemens A60, minstens 5 jaar oud) en dat ik al meerdere keren van provider ben gewisseld. Nooit problemen gehad met een simlock of wat dan ook. Het werkte altijd prima.

Hoe kan er opeens wel een simlock op het toestel komen? Of is er misschien iets anders aan de hand? En hoe los ik het op? Als ik überhaupt nog codes heb van mijn telefoon, dan zal ik eerst flink moeten graven in wat kasten, dus als er iets makkelijkers is, hoor ik dat graag :)

EDIT: Mijn (oude) Telfort SIM-kaart doet het nog wel (nouja, die heb ik zo verwaarloosd dat ik er niet meer mee kan bellen, maar ik krijg geen foutmeldingen ofzo over een SIM-lock). Ik heb alleen geen idee wat ik voor Telfort had. En misschien had ik daarvoor ook nog wel een andere provider.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2009 16:54 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Geen matches
Hmm, als je steeds kaartjes koopt van T-mobile en er zit een simlock van Ben of T-mobile op merk je daar niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De melding 'Netwerkcode' duidt toch echt op een simlock, helaas. In theorie is dan ook niet mogelijk dat u met verschillende providers heeft gebeld in dat toestel... :?

Op de sticker in het toestel vindt u het IMEI nummer: hiermee kunt u hoe dan ook nog een unlockcode aanvragen bij de provider waar het toestel is aangeschaft. Omdat het toestel ouder is dan een jaar is dit kosteloos, dat dan weer wel...

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op woensdag 02 september 2009 @ 19:13:
De melding 'Netwerkcode' duidt toch echt op een simlock, helaas. In theorie is dan ook niet mogelijk dat u met verschillende providers heeft gebeld in dat toestel... :?
Tenzij het natuurlijk "compatible" providers waren.
Op de sticker in het toestel vindt u het IMEI nummer: hiermee kunt u hoe dan ook nog een unlockcode aanvragen bij de provider waar het toestel is aangeschaft. Omdat het toestel ouder is dan een jaar is dit kosteloos, dat dan weer wel...
Ik hoop het voor hem, ik heb ook wel eens gehoord van iemand die een oud toestel wou unlocken en in de telefoonwinkel te horen kreeg dat het toestel naar de fabrikant moest worden teruggezonden om dat voor elkaar te krijgen.

• Jan-E
W3ird_N3rd schreef op donderdag 03 september 2009 @ 03:00:
Ik hoop het voor hem, ik heb ook wel eens gehoord van iemand die een oud toestel wou unlocken en in de telefoonwinkel te horen kreeg dat het toestel naar de fabrikant moest worden teruggezonden om dat voor elkaar te krijgen.
Zo iets heb ik gehad met een Swing 420 van KPN. Of ik het ding naar KPN in Den Haag wilde sturen. Hetzelfde kun je krijgen met Nokia's als je een paar keer de unlockcode verkeerd intikt, wat makkelijk kan want dat moet heel snel gebeuren. Ook dan moet hij terug naar een servicecenter, waar ze hem opnieuw flashen.

Verwijderd

Geen matches
Ik zal eens kijken of ik iets kan regelen.

Ik was toch al van plan om een nieuwe telefoon te kopen, alleen moet ik nog wat meer kranten bezorgen. En daar heb ik weer een telefoon bij nodig :| Dan ga ik maar wel even dubbel checken of ie simlockvrij is ;)

• inquestos
Geen matches
Mijn ervaringen na (ruim een jaar) simyo:
+ zeer snelle reacties op vragen
+ goede tarieven
- het is een paar keer voor gekomen dat sms'jes meerdere +-5 malen worden verstuurd. (maar dat kan wellicht bij meerdere providers gebeuren als het bereik slecht is)
- als ik even geen bereik heb en wordt gebeld krijg ik daar later geen bericht over (??)
- vreemde tariefpraktijken. nieuw, gedeeltelijk goedkoper, gedeeltelijk duurder tarief introduceren om vervolgens oude tarief op te hogen, en zo de klant via "overstappen" 2,50 afhandig te maken. Ik heb ze nogmaals een bericht gestuurd en werd me een gratis overstap aangeboden. Aardig, maar dit zou standaard gratis voor iedereen moeten zijn.

Al met al ben ik toch zeker tevreden. Bespaar toch een hoop geld tov van m'n oude prepaid-aanbieder

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Geen matches
Belde net mijn telefoon. Kreeg ik: "Dit nummer is momenteel niet bereikbaar. Probeert u het later nog eens" Terwijl ie gewoon aan stond en naast mij lag. Uitgezet en weer aan. Toen duurde het een hele lange poos, maar ging ie toch over. Beetje capaciteitsproblemen? ;)
inquestos schreef op donderdag 03 september 2009 @ 17:33:
- als ik even geen bereik heb en wordt gebeld krijg ik daar later geen bericht over (??)
Ja, inderdaad! Dat mis ik ook. Meende dat ze dat in 2006 nog wel hadden. Toen heb ik wel eens een SMS gekregen... Nu nooit meer. Jammer. ;) Kan toch een bron van extra inkomsten wezen voor Simyo. :)

[ Voor 43% gewijzigd door Henkie-Jan op 04-09-2009 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Geen matches
Henkie-Jan schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 12:48:
Belde net mijn telefoon. Kreeg ik: "Dit nummer is momenteel niet bereikbaar. Probeert u het later nog eens" Terwijl ie gewoon aan stond en naast mij lag. Uitgezet en weer aan. Toen duurde het een hele lange poos, maar ging ie toch over. Beetje capaciteitsproblemen? ;)
Zit je bij een groot evenement of een station oid in de buurt? Anders zou ik niet weten hoe capaciteitsproblemen mogelijk zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReBr
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Geen matches
Het zal kunnen dat het te maken heeft, met de landelijke storing, die KPN vanmorgen had:

http://www.nu.nl/internet...kpn-last-van-storing.html

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Geen matches
Is er nu toevallig ook een storing (omg. Alkmaar)? Ik kan echt helemaal niemand meer bereiken via m'n Simyo-nummer :/ en de dataverbinding werkt ook niet.

Verder is m'n ervaring met Simyo trouwens best goed te noemen. Ik was er vroeg bij met de aanvraag en het heeft tot op het moment van onderstaande problemen altijd goed gewerkt :)

Een paar weken terug liep ik alleen tegen een rare fout aan waarbij ik had opgegeven dat ze automatisch met 10 euro mochten opwaarderen, maar na een paar keer internetten kreeg ik opeens te zien dat er een "FOUT!" was (via Opera Mobile) en kreeg ik bij het bellen de beruchte KPN-mevrouw te horen die me vertelde dat mijn verbinding was afgesloten.

Ik wilde toen de website even controleren wat er aan de hand was, maar goed, zonder internet kom je in zo'n geval niet ver. Na een paar dagen had ik weer internet (deze keer niet via Simyo) en kon ik eindelijk kijken op de site, waar bleek dat de automatische opwaardering was stopgezet :? en m'n saldo -2,5nogwat was :?

Na een handmatige opwaardering werkte het gelukkig weer, maar volgens mij moet die automatische opwaardeerfunctie icm het gebruik van de dataverbinding nog wel een beetje worden bijgeschaafd...

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@Stukfruit: er was een data storing gisteren op het KPN netwerk, rond 17:00 uur was deze opgelost.

Wel raar dat het automatisch opwaarderen 'zomaar' is stopgezet. Dat lijkt mij eigenlijk niet mogelijk dus zou ik toch graag uitzoeken hoe het zit. Wil je het mobiele nummer mailen naar webcare @ simyo.nl? Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Geen matches
OK, gisterenavond m'n nieuwe simkaart in gebruik genomen maar nu weet ik vrijwel zeker dat sms-ontvangstbevestigingen niet verstuurd worden, ondanks dat dat bij lowcall wel zo was en ik het verzoek om een afleverrapport niet uitgezet heb in mijn telefoon ? :? :)

Ook staat er op lowcall.nl dat de betaalmanier (achteraf d.m.v auto-incasso betalen voor de opgebouwde gesprekskosten en alle andere diensten) behouden blijft, ook dat blijft zo ?
Vind dat juist praktisch: geen gedoe met beltegoedkraskaarten.

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Bij Simyo kun je online opwaarderen (per maand, als je onder een bepaald bedrag komt, of gewoon wanneer je zin hebt), dus gedoe met opwaardeerkaarten heb je sowieso niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 07:58:
Bij Simyo kun je online opwaarderen (per maand, als je onder een bepaald bedrag komt, of gewoon wanneer je zin hebt), dus gedoe met opwaardeerkaarten heb je sowieso niet :)
En je kunt zelfs opwaarderen met je telefoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Simyo ondersteunt inderdaad geen ontvangstbevestiging (een trucje: begin het smsje met *0# (ster-nul-hekje) en u ontvangt wél een bevestiging).

Oud-LowCall klanten die overstappen naar Simyo betalen inderdaad nog altijd achteraf via automatische incasso, net zoals u gewend was bij LowCall. Dit is overigens anders dan Simyo prepaid waarbij er sprake is van opwaarderen via beltegoed!
0xDEADBEEF schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 22:45:
OK, gisterenavond m'n nieuwe simkaart in gebruik genomen maar nu weet ik vrijwel zeker dat sms-ontvangstbevestigingen niet verstuurd worden, ondanks dat dat bij lowcall wel zo was en ik het verzoek om een afleverrapport niet uitgezet heb in mijn telefoon ? :? :)

Ook staat er op lowcall.nl dat de betaalmanier (achteraf d.m.v auto-incasso betalen voor de opgebouwde gesprekskosten en alle andere diensten) behouden blijft, ook dat blijft zo ?
Vind dat juist praktisch: geen gedoe met beltegoedkraskaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Geen matches
Wat is de status van de Lowcall-overname eigenlijk? Ik heb zelf ook een Lowcall-simmetje, maar nog geen overstapbrief gekregen.

En ik lees nu de overstapbrief van mijn moeder nog een keer. In de snelstartgids staat dat er een SIm-kaart bij moest zitten, maar dat staat niet in de brief zelf. Had die er wel bij moeten zitten? De overstapdatum is overigens al 16-10 aanstaande ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Dat lijkt me geen enkel probleem. Wel ontvangt elke LowCall klant de komende weken een brief met informatie inclusief een nieuwe simkaart van Simyo. Het is dus wel noodzakelijk om de simkaart op een bepaald moment te wisselen. De overzetdatum staat aangegeven in de begeleidende brief.

[...]
Ik heb contact opgenomen met het bedrijf waar we het track en trace systeem hebben gekocht, die had de volgende opmerkingen:
Het nieuwe sim kaartje moet opnieuw worden geprogrammeert, ondanks dat het hetzelfde nummer is. Echter moet voor het programmeren de pincode van de sim kaart af zijn. Deze code word een dag van te voren door lowcall vrij gegeven. Het kaartje kunt u opsturen, maar kunnen wij pas voor u programmeren nadat de pincode is ontvangen.

Wellicht een betere manier is om een nieuwe kaart van simyo te bestellen (kost 2,50 via www.simyo.nl) deze kaart op te sturen, deze kaart kunnen wij direct klaarmaken, zo kunt u de sim kaart omwisselen voor wanneer het u uitkomt en komt u geen dag zonder systeem te zitten.
Is een nieuwe simkaart van Simyo ook geschikt om voor zo'n systeem te gebruiken met heel weinig dataverkeer per dag\week :?
En er zijn ongetwijfeld verschillen in de voorwaarde die bij de simkaarten zitten, waar moet ik dan aan denken :?

[edit]
Lowcall werkte perfect met GPRS toen we van het voorjaar in Belgie rond reden (dus op de kaart die bij het systeem hoort zagen we precies waar we in Belgie geweest zijn.)
Simyo gaat volgens mijn info niet werken in het buitenland met GPRS.
(toch wel een voorwaarde, best kans dat de auto snel naar het buitenland verdwijnt indien gepikt)

[ Voor 10% gewijzigd door hjs op 12-10-2009 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-07 19:27
Jan-E schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 18:14:
Wat is de status van de Lowcall-overname eigenlijk? Ik heb zelf ook een Lowcall-simmetje, maar nog geen overstapbrief gekregen.

En ik lees nu de overstapbrief van mijn moeder nog een keer. In de snelstartgids staat dat er een SIm-kaart bij moest zitten, maar dat staat niet in de brief zelf. Had die er wel bij moeten zitten? De overstapdatum is overigens al 16-10 aanstaande ...
De mijne werd volgens de planning overgezet op 30 september.
Ik heb sindsdien alleen geen data (GPRS) meer, maar dat zal wel aan de settings liggen. Die heb ik hiervoor nog niet gewijzigd.

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Geen matches
Jozz schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 12:57:
De mijne werd volgens de planning overgezet op 30 september.
Vanochtend kwam dus een mailtje voor mijn moeder binnen met de pincode en dergelijke. Tja, daar kun je dus niets mee als er geen sim-kaart in de overstapbrief zat...

Zelf heb ik trouwens nog in het geheel niets gehoord over het overzetten van mijn Lowcall simmetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Geen matches
Kickje.
  • Wat te doen als er geen SIM-kaart bij je overstapbrief zat?
  • Zijn er meer mensen die nog in het geheel geen overstapbrief hebben gekregen?
Leeft Gerry nog?

Edit: Gerry antwoordde op de eerste vraag per mail. Simyo stuurt een vervangende SIM-kaart.

[ Voor 21% gewijzigd door Jan-E op 19-10-2009 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Geen matches
Geen reaktie op mijn vraag, ook niet via de mail.

Nou ja, dan gaan we maar opzoek naar een andere oplossing ipv Simyo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Excuus, de griep had mij geveld. Vandaag weer begonnen.

Ook een Simyo kaart werkt in een track 'n trace systeem, hoewel er wel verbruik moet zijn (minimaal 1 x per zes maanden). Data werkt niet in het buitenland, houdt u daar wel rekening mee.
hjs schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 12:01:
Geen reaktie op mijn vraag, ook niet via de mail.

Nou ja, dan gaan we maar opzoek naar een andere oplossing ipv Simyo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Gerry leeft nog :) Ik stuur u de vervangende simkaart vandaag toe.

gr.
Gerry, Simyo Webcare
Jan-E schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 11:27:
Kickje.
  • Wat te doen als er geen SIM-kaart bij je overstapbrief zat?
  • Zijn er meer mensen die nog in het geheel geen overstapbrief hebben gekregen?
Leeft Gerry nog?

Edit: Gerry antwoordde op de eerste vraag per mail. Simyo stuurt een vervangende SIM-kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:54
Geen matches
Zag dat de tarieven voor mobiel internet aangepast gaan worden:
Simyo wijzigt per 19 november 2009 de tarieven voor de dienst ‘Internet op je mobiel’.

Het standaardtarief voor internet op je mobiel wordt 10 cent per 100 kB. Daarnaast kan vanaf 19 november gekozen worden voor een dagbundel of een maandbundel.

Met de dagbundel kun je 24 aaneengesloten uren internetten tot 20 MB voor € 1,-. Met de maandbundel kun je 30 aaneengesloten dagen internetten tot 200 MB voor € 10,-.

Verbruik je extra data buiten de bundel, dan wordt weer het standaardtarief gerekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Klopt. Per 19 november.

En vandaag heeft elke Simyo prepaid klant een gratis maandbundel cadeau gekregen. T/m 19 november kunnen Simyo klanten dus tot 200 MB gratis data verbruiken... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 13:17:
Excuus, de griep had mij geveld. Vandaag weer begonnen.

Ook een Simyo kaart werkt in een track 'n trace systeem, hoewel er wel verbruik moet zijn (minimaal 1 x per zes maanden). Data werkt niet in het buitenland, houdt u daar wel rekening mee.

[...]
Buitenland is wel belangrijk, dus Simyo valt af.
Dank je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReBr
  • Niet online
Geen matches
Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 16:10:
Klopt. Per 19 november.

En vandaag heeft elke Simyo prepaid klant een gratis maandbundel cadeau gekregen. T/m 19 november kunnen Simyo klanten dus tot 200 MB gratis data verbruiken... :)
Leuk dat deze opties erbij komen :)

Even een klein vraagje,
Die 200MB gratis tot en met 19 November, geldt dat ook voor de oud Lowcall gebruikers? (ben ik er 1tje van)
Het verbruik van vanmorgen vroeg (ong 02:00 uur) is volgens het overzicht wel in rekening gebracht.

Algemeen ben ik wel blij met de overgang van Lowcall naar Simyo (overzicht van verbruik is prima)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Klopt. Per 19 november.

Ik blijf dat mobiele internet schofterig duur vinden. Als ik het voor de lol eens uitreken:

200MB * 1024 = 204800KB. 204800/100=2048. 2048 * €0,10 = €204,80!!

Ik zou bijna denken dat ik dik 200 euro cadeau hebt gekregen. De dag/maandbundels zijn dan wat beter te betalen, dan is het al opeens 20x zo goedkoop, maar echt goedkoop is het naar mijn mening nog niet. Die maandbundel zou ik misschien overwegen voor een vakantie ofzo. Maar dat standaardtarief gaat echt nergens over, per ongeluk een webpagina met een paar foto's aanklikken of een Cu2/netlog/hyves/weetikveel profiel aanklikken kost je zo een paar euro. Eén programma van een uur via uitzendinggemist streamen tegen het standaardtarief zou je een rekening van dik €150,- opleveren. Is dat eigenlijk al eens iemand overkomen?

[ Voor 8% gewijzigd door Mentalist op 22-10-2009 02:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Geen matches
Klopt. Per 19 november.

Interessant! Ik heb laatst een Simyo-kaartje voor 2,50 euro gekocht, puur om te kijken of internet binnenshuis fatsoenlijk werkt. Dit is een mooie kans om het te testen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Geen matches
Klopt. Per 19 november.

Heel erg mooi! :D Kan de snelheid nog wat omhoog? (A) :P toch maar weer EDGE ondersteunen. Dan ben ik gelukkig! :P Heb een simpel telefoontje! :P

[ Voor 3% gewijzigd door Henkie-Jan op 22-10-2009 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Streamen is niet mogelijk bij Simyo, juist om die excessen tegen te gaan.
W3ird_N3rd schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 02:16:
[...]

Eén programma van een uur via uitzendinggemist streamen tegen het standaardtarief zou je een rekening van dik €150,- opleveren. Is dat eigenlijk al eens iemand overkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
De snelheid omhoog? Ik zal het verzoek bij IT neerleggen.. maar ik zou er nog even niet op rekenen. ;)
Henkie-Jan schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 12:09:
[...]

Heel erg mooi! :D Kan de snelheid nog wat omhoog? (A) :P toch maar weer EDGE ondersteunen. Dan ben ik gelukkig! :P Heb een simpel telefoontje! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Helaas, deze actie geldt voor de prepaid gebruikers van Simyo. Overstappers van LowCall hebben een abonnement (weliswaar nul-euro) en zijn ook niet ingelicht over de gewijzigde tarieven van Simyo prepaid.
ReBr schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 19:18:
[...]

Die 200MB gratis tot en met 19 November, geldt dat ook voor de oud Lowcall gebruikers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Geen matches
Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 12:57:
Streamen is niet mogelijk bij Simyo, juist om die excessen tegen te gaan.
Interessant, hoe krijgen jullie dat technisch voor elkaar? MMS protocol blokkeren bijvoorbeeld begrijp ik nog, maar streamen kan ook via HTTP.

Of is het puur door de lage snelheid? (wist niet dat Simyo nog steeds op GPRS zat..) Dan kan nooit aan het verzoek van Henkie-Jan voldaan worden tot de prijzen drastisch omlaag gaan, want als 3G via Simyo actief zou worden kan je echt rekeningen van honderden euro's krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:59
Geen matches
Ligt het aan mij, of is 200 mb voor 10 euro niet heel erg voordelig? Maar het is beter dan niks.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
mhr-zip schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 22:31:
Ligt het aan mij, of is 200 mb voor 10 euro niet heel erg voordelig? Maar het is beter dan niks.
Ik vind het eigenlijk maar niks , 10Euro voor een maandbundel van 200mb en waarbij streamen niet eens mogelijk is vind ik behoorlijk waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicer
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 09:14

musicer

Press any key to continue....

Geen matches
Verwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 10:01:
[...]

Ik vind het eigenlijk maar niks , 10Euro voor een maandbundel van 200mb en waarbij streamen niet eens mogelijk is vind ik behoorlijk waardeloos.
Ik vraag me vooral af hoe je het voor elkaar gaat krijgen om via gprs over de 200 mb per maand heen te komen.. word echt eens tijd voor een goede unlimited actie met 3g voor de zelfde prijs, want dat zie ik toch al wel veel bij andere providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
musicer schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 10:51:
[...]

Ik vraag me vooral af hoe je het voor elkaar gaat krijgen om via gprs over de 200 mb per maand heen te komen.. word echt eens tijd voor een goede unlimited actie met 3g voor de zelfde prijs, want dat zie ik toch al wel veel bij andere providers.
Dat is id
d nog zoiets , we zitten al bijna in het jaar 2010 en dan moet je nog steeds gprs gebruiken ! Dit is in iedergeval iets wat ik zeker niet ga gebruiken , lage datalimiet , lage snelheid , geen streaming , wat je krijgt is dus bijna gewoon WAP. Had eerlijk gezegd wel wat meer van hun verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Simyo is blij nu deze databundels aan te kunnen bieden, gekoppeld aan de huidige actie waarbij iedere klant 200 MB gratis krijgt. In vergelijking tot andere prepaid providers proberen we echt te vernieuwen en luisteren naar onze klanten, maar we moeten rekening houden met wat momenteel praktisch mogelijk en haalbaar is voor Simyo.

We ontwikkelen gestaag door, maar helaas blijkbaar niet snel genoeg voor enkelen. Wellicht ten overvloede maar de huidige downloadsnelheid die we kunnen bieden is 128 kbps (up: 64 kbps).
Verwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 11:39:
[...]
Had eerlijk gezegd wel wat meer van hun verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 15:24:
Simyo is blij nu deze databundels aan te kunnen bieden, gekoppeld aan de huidige actie waarbij iedere klant 200 MB gratis krijgt. In vergelijking tot andere prepaid providers proberen we echt te vernieuwen en luisteren naar onze klanten, maar we moeten rekening houden met wat momenteel praktisch mogelijk en haalbaar is voor Simyo.

We ontwikkelen gestaag door, maar helaas blijkbaar niet snel genoeg voor enkelen. Wellicht ten overvloede maar de huidige downloadsnelheid die we kunnen bieden is 128 kbps (up: 64 kbps).

[...]
En dat geloof ik ook best hoor dat simyo doet wat mogelijk is , waarschijnlijk wil kpn niks beters toe staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

musicer schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 10:51:
[...]

3G is gewoon beschikbaar hoor?

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, maar je haalt die 3G snelheden alleen niet (max. 128 kbps).
MensionXL schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 15:53:
[...]
3G is gewoon beschikbaar hoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Geen matches
Verwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 16:09:
Klopt, maar je haalt die 3G snelheden alleen niet (max. 128 kbps).

[...]
Dus je wilt zeggen dat 2G (zonder EDGE) de 128Kbit/s haalt? Dan heb je echt geen verstand van zaken, 2G (GPRS) gaat namelijk tot 64Kbit/s. Je behaalt dus de dubbele snelheid door over te schakelen naar 3G.

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
De verbinding kan bij Simyo via 3G verlopen, echter wordt de snelheid altijd 'geknepen' tot max. 128kbps. Gebruik je over een andere verbinding, dan gelden eventueel andere beperkingen. Maar het eerdere punt was dat de snelheid 128 kbps is bij Simyo, ongeacht 3G of GPRS.
MensionXL schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 16:34:
[...]
Dus je wilt zeggen dat 2G (zonder EDGE) de 128Kbit/s haalt? Dan heb je echt geen verstand van zaken, 2G (GPRS) gaat namelijk tot 64Kbit/s. Je behaalt dus de dubbele snelheid door over te schakelen naar 3G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Geen matches
Verwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 16:45:
De verbinding kan bij Simyo via 3G verlopen, echter wordt de snelheid altijd 'geknepen' tot max. 128kbps. Gebruik je over een andere verbinding, dan gelden eventueel andere beperkingen. Maar het eerdere punt was dat de snelheid 128 kbps is bij Simyo, ongeacht 3G of GPRS.

[...]
Snap je eigenlijk wel wat ik zeg?

Mijn punt was dat 128Kbit/s überhaupt niet gehaald kan worden met GPRS, en wel met 3G.

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Als iemand daarvoor kiest, is dat toch een eigen keuze? Dan haal je die snelheid inderdaad niet. Duidelijk. Het is dan ook slimmer om voor 3G te kiezen. Dat is sneller dan GPRS (maar bij Simyo nog steeds beperkt, zoals aangegeven).
MensionXL schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 16:49:
[...]
Snap je eigenlijk wel wat ik zeg?

Mijn punt was dat 128Kbit/s überhaupt niet gehaald kan worden met GPRS, en wel met 3G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicer
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 09:14

musicer

Press any key to continue....

Verwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 16:56:
Als iemand daarvoor kiest, is dat toch een eigen keuze? Dan haal je die snelheid inderdaad niet. Duidelijk. Het is dan ook slimmer om voor 3G te kiezen. Dat is sneller dan GPRS (maar bij Simyo nog steeds beperkt, zoals aangegeven).

[...]
Klopt helemaal. fout van mij. Ik had laatst nog een keer dat ik over gprs ging, maar toen ik het net checkte ging ik inderdaad al over HSDPA. Wel jammer dat de snelheden zo laag zijn, maar misschien dat die in de toekomst ook verhoogd kunnen worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReBr
  • Niet online
Geen matches
Ok duidelijk, heb mijn verbruik nu goed in de gaten gehouden, en inderdaad, alleen bij mn 'oude' simyo simkaart, de gratis 200MB, en op de 'nieuwe' simyo (voormalig Lowcall) nog het oude tarief. (tot 10MB per dag a €1,- )

Vanaf 19 november wordt het dus weer gelijk getrokken, en kunnen de voormalige Lowcall gebruikers ook keuze maken uit de dag - maandbundel?
Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 13:07:
Helaas, deze actie geldt voor de prepaid gebruikers van Simyo. Overstappers van LowCall hebben een abonnement (weliswaar nul-euro) en zijn ook niet ingelicht over de gewijzigde tarieven van Simyo prepaid.

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 16:45:

[...]
Door wie wordt er geknepen dan en waarom? KPN heeft 3G met een maximale haalbare snelheid van 7,2 mbit down. Jullie maken toch gebruik van t netwerk van KPN?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2009 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Geen matches
Verwijderd schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 11:37:
[...]

Door wie wordt er geknepen dan en waarom? KPN heeft 3G met een maximale haalbare snelheid van 7,2 mbit down. Jullie maken toch gebruik van t netwerk van KPN?
Door Simyo natuurlijk. En omdat ze gebruik maken van het KPN-netwerk wil dat nog niet zeggen dat ze gelijk ook dezelfde abonnementen hebben. ;) Die prepaidminuutjes zijn niet voor niks zo goedkoop natuurlijk. :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Niks aan toe te voegen...
MensionXL schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 19:39:
[...]
Door Simyo natuurlijk. En omdat ze gebruik maken van het KPN-netwerk wil dat nog niet zeggen dat ze gelijk ook dezelfde abonnementen hebben. ;) Die prepaidminuutjes zijn niet voor niks zo goedkoop natuurlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
De overstappers van LowCall naar Simyo hebben een abonnement. De data actie, maar ook de nieuwe data tarieven en bundels gelden alleen voor Simyo prepaid. Klanten van LowCall die zijn overgegaan naar Simyo hebben ook geen aankondiging van de tariefswijziging ontvangen: voor hen wijzigt immers niets.
ReBr schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 04:48:
Vanaf 19 november wordt het dus weer gelijk getrokken, en kunnen de voormalige Lowcall gebruikers ook keuze maken uit de dag - maandbundel?
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Geen matches
Vanaf 19 november: een dag- en maandbundel voor ‘Internet op je Mobiel’. Nu ter introductie gratis internet tot 200 MB!
Kijk bij ‘Tips & trucs’ voor meer informatie.
Klinkt leuk om uit te proberen, maar hoe gratis is gratis? Zitten er nog haken en ogen aan, of kan je echt tot 19 november 200mb verbruiken? (en op 19 november als het niet bevalt, niet vergeten uit te zetten). Ik kan vrij weinig informatie vinden over deze actie...

edit:
overigens, die verandering van tarief lijkt me ook niet altijd even voordelig uit te pakken. Als je vanaf 19 november gewoon gaat internetten betaal je 10ct per 100kb, dus bij 1000kb €1, en daarna betaal je ook gewoon door (wat eerst tot 10 mb €1 was). Of wordt zo'n bundel automatisch geactiveerd als je meer dan 1000kb verbruikt??

[ Voor 26% gewijzigd door inquestos op 28-10-2009 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E

Elke LowCall klant? Niet dus. Ik kreeg gewoon een brief, dat mijn abonnement wordt beeindigd. Niets over toezending van een Simyo simkaart, niets over terugstorten van het tegoed (moet meer dan 10 euro zijn), niets over een welkomstgeschenk van Simyo. Klik nu maar eens op die link hierboven.

Wat zijn dat voor praktijken? Wie pikt dat geld in? Simyo of Debitel?
Pagina: 1 ... 4 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor storingen: https://allestoringen.nl/storing/simyo