Ik ben bang dat ik net mijn OCZ geheugen heb gesloopt, het liep al een tijdje prima op 3,5v (binnen de garantie van mijn geheugen gelukkig) met de 4v jumper.
Alleen crashte UT2004 echt belachelijk snel, herinstall van UT had geen zin dus ik wou even proberen op 260 x 9 in plaats van 260 x 10. Behalve de multipliyer had ik ook de vcore verlaagt naar het standaart niveau (een eerdere overklok met standaart vcore was ook gelukt op 2365mhz (260 x 9 = 2340). Dat zou het probleem dus niet mogen zijn..
Hierna heeft het geheugen dus niets meer gedaan. Ik kon niet meer posten (kreeg gewoon geen beeld, alleen zo'n fijne beep

). Bios resetten had geen enkel nut, hierna heb ik ook de 4v jumper terug gezet (en nog eens de bios gereset).Toen heb ik een oude reep samsung 256MB PC3200 er in geduwt, dit werkte wel zolang ik hem maar in slot 1 of 2 duwde. Hierna heb ik nog wat ge-experimenteerd met de andere modules:
- 1 of beide repen OCZ in alle sloten geprobeerd: werkt niet
- reep samsung in slot 1 of 2: werkt
- reep samsung in slot 3 of 4: werkt niet
- reep samsung in slot 2 en een reep OCZ in slot 1: werkt, maar alleen het samsung geheugen word herkent
- reep samsung in slot 2 en OCZ in slot 3 of 4: werkt niet
Weet iemand misschien nog een manier om het toch aan de praat te krijgen? Ik denk zelf dat het stuk is.
Specs:
Voeding Tagan 480W U22
Moederbord DFI lanparty NF4 Ultra-D
Processor(s) AMD athlon X2 4400
Geheugen 2x 512MB OCZ pc 3200 VX gold
Hard Disk(s) 2 x 80GB in raid 0
Videokaart(en) Saphire Radeon X800XT + zalman VF700-cu
Het geheugen was overigens goed gekoeld.
Heuj, ik heb weer een probleempje. Net m'n nieuwe 3200+ binnen gekregen en direct ff getest in het plankje van m'n broer (ultra-d) maar die wil om de 1 of andere reden niet dat het LEDje van het geheugen gaat branden

. Ik heb 2x verschillend geheugen in elk slot gedaan maar hij gaat niet aan. Is dit een bekend probleem. Ik heb ook al CMOS gecleared maar dit helpt ook niet.
Ook al de bios op de volgende manier gereset?:
-stroomkabel uittrekken
-bios batterij eruit halen
-cmos reset jumper omzetten
-30 tot 60 seconden wachten
-cmos reset jumper terugzetten
-bios batterij er weer in
-stroomkabel er weer in
Ik kon bij mijn bovenstaande probleem ook niet resetten zonder die methode te gebruiken.
[
Voor 19% gewijzigd door
Aapenootjes op 29-10-2005 14:41
]