[OC-939-Ervaringen] DFI Lanparty nF4 - deel 7

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 2.178 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewoutb
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-06-2024
wenze schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 16:41:
Ik heb beetje probleem met mijn geheugen. Het is Geil 2*512mb DRR500 maar het wel niet op 250 mhz werken. Ik heb al verschillende biossen geprobeerd maar toch lukt het niet.

Ik heb al het voltage verhoogd naar het maximale wat binnen de garantie valt. De timings losser zetten werkt ook niet. Iemand enig idee hoe dit komt.
Kijk eens naar deze guide : http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=57317
Daarnaast kan het zijn dat jouw cpu een gare memory controller heeft en dan is er niks aan te doen :+
Een paar posts hierboven zie je mijn ervaring met een winchester en een venice. Mijn geheugen ging niet boven 220-230 mhz met die oude winchester en draait nu soepel 280 op mijn nieuwe venice.
Maar probeer eerst die guide eens voordat je een nieuwe processor gaat halen :+

Antec P180, Antec Phantom 500, A64 X2 3800+@2,5, DFI Ultra-D, 2GB Corsair 4000PT, P120 250gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wenze
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-11-2024
Het is al gelukt om het geheugen op 500mhz te krijgen gek genoeg deed het geheugen het bij de vorige bios beter in de gele sloten en dacht ik dus dat ik BH-5 had omdat Geil PC3200 Ultra dat ook was. Nu blijkt dus dat ik TCCD heb. Ik zal morgen is kijken of ik hem nog hoger kan klokken dan 500mhz en dat laat ik dan natuurlijk horen.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 18:19

Motaro

PSN: Sovietwarbear_NL

wat is een goed NF4 chips wc blok die op dezen moederbord pas ?

Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:09
Motaro schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 04:30:
wat is een goed NF4 chips wc blok die op dezen moederbord pas ?
Alles past als je je videokaart maar in het onderste slot stopt :+
Kan je serieus overwegen, scheelt bar weinig qua performance.
Anders de MIPS DFI Freezer
http://www.mips-computer.de/
http://www.techpowerup.com/reviews/Mips/DFIFreezer
Nogal een flowkiller imho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magiel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:38
look wat ik net besteld heb :)

Klik:)

Slechts 29 Eurotjes. Bijna de helft van wat die MIPS kost :)

Ik wil het er _niet_ over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
magiel schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 10:31:
look wat ik net besteld heb :)

Klik:)

Slechts 29 Eurotjes. Bijna de helft van wat die MIPS kost :)
Ziet er leuk uit! :D Alleen denk niet dat m'n 1/2" slangen erop passen :+
Maar goed dat er meer bedrijven actief worden, dit design ziet er een stuk beter uit dan die van mips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magiel
er zitten 1/4 slangaansluitingen op. je kunt er dus aansluitingen in draaien die je zelf wilt, en daarop kan je weer je 1/2 slangen aansluiten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
Ik las dat mensen hier de Sli-DR expert zochten... Hier is ie

Klik

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:52

Epsilon

Laagvliegerke schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 19:49:
Een 20-pins aansluiting past perfect in een 24-pins aansluiting:
[afbeelding]
Die 4 pinnen meer zijn gewoon een 12V, 5V, 3.3V en GND lijn meer. Dit werd ingevoerd omdat de huidige hardware steed meer vermogen verbruikt. En meer vermogen is meer stroom en dat kan de 20-pins connector niet meer aan. Vandaar dat er al een "AUX" connector werd ingevoerd, ook wel gekend als "12V" of "P4" connector. Deze is met de nieuwe standaard eigenlijk niet meer nodig maar de meeste voedingsfabrikanten voorzien deze nog wel voor compatibiliteit met oudere moederborden. Verloopstukjes zijn wel verkrijgbaar maar die hebben totaal geen nut en zorgen zelfs voor nog meer overgangsweerstanden en dus meer kans op problemen.
De AUX stekker is niet de 12v of P4 stekker om te beginnen, dit is een apparte 6 pins stekker met 2x 3.3v lijn, 1x5v en 3x GND. De 12v stekker is 2x 12v en 2xGND

Ook is niet waar wat zegt over de 24pin stekkers en de P4 stekker. Als je een 24pin connecter hebt, wil niet zeggen dat je de p4 stekker niet aan hoeft te sluiten. Het bord werkt wel, maar uit ervaring weet ik dat het uiterst instabiel wordt. De 12v spanning zakt echt enorm (en dan echt tot 9v oid) in op je bord (dus niet je voeding).

Dit laatste merkte ik bij een run met de venice 3000+ en promkiller. Ik gebruik een 24pin voeding en was vergeten de 12v connector aan te sluiten op het bord. De fan die ik gebruikte om het geheugen te koelen, ging gewoon langzamer draaien onder load en de cpu kreeg ik niet meer over de 3ghz heen. 12v stekker aangesloten --> bijna 3200mhz benchable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaming247
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-09 22:47
El Snorro schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 12:17:
Ik las dat mensen hier de Sli-DR expert zochten... Hier is ie

Klik
Ook op voorraad? :9~

[Updated spec's]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Status : GRAY : Levertijd onbekend.... staat er?
Volgens mij istie nog niet released?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-07 22:37
Nog niet gereleased en vertraagd omdat DFI meer tijd nodig heeft. Vrees dat we dit bord hier niet gaan zien voor volgend jaar..

[ Voor 4% gewijzigd door Viss op 27-10-2005 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 18:19

Motaro

PSN: Sovietwarbear_NL

Vandread schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 09:58:
[...]

Alles past als je je videokaart maar in het onderste slot stopt :+
Kan je serieus overwegen, scheelt bar weinig qua performance.
Anders de MIPS DFI Freezer
http://www.mips-computer.de/
http://www.techpowerup.com/reviews/Mips/DFIFreezer
Nogal een flowkiller imho
denk voor die ga dan wand volgen de maand komt nog een 7800 GTX in mijn pc

Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 21:36
Ik heb net de 4V-jumper verplaatst en de spanning op mijn geheugen verhoogd naar 3,4V en mijn geheugen doet het nu iets beter :)
Vroegere situatie: 623-2 bios, 245 MHz, 2-2-2-5, 3.2V, niet volledig stabiel onder 24h prime en memtest maar wel stabiel om te benchen. 250 MHz wou ook wel lukken om te benchen maar was toch niet ideaal.
Nu: 704-2BTA bios, 260 MHz, 2-2-2-5, 3.4V, verbeterde koeling, 100% zeker dat dit niet stabiel is maar benchen moet zeker lukken. Maar dit is nog maar na een half uurtje testen. Ik zal eens een nachtje inbranden.

Met het gebruik van de 4V-jumper is goede koeling van het circuit en het geheugen echt belangrijk! Ik heb een temperatuurssensor bij het geheugen en bij het ciruit geplaatst. Maar ik was vergeten de fan aan de sluiten die boven het voedingscircuit van het geheugen hangt! Ik startte memtest en hield de tempeartuur van mijn geheugen in het oog. Dat leek goed dus bekeek ik even de andere temperaturen en zag die van het circuit snel stijgen richting 80°C! Ik heb toen echt niet gewacht om te kijken hoe warm het wel kon worden en onmiddellijk de test stop gezet :P Er stond trouwens eerst een klein fannetje dat het circuit op ongeveer 77°C hield. Nu zit er een luidruchtige 80mm fan uit mijn xbox die de temperatuur nog ongeveer 10°C liet dalen.
Dus... GOED KOELEN! :)
Epsilon schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 12:41:
[...]

De AUX stekker is niet de 12v of P4 stekker om te beginnen, dit is een apparte 6 pins stekker met 2x 3.3v lijn, 1x5v en 3x GND. De 12v stekker is 2x 12v en 2xGND

Ook is niet waar wat zegt over de 24pin stekkers en de P4 stekker. Als je een 24pin connecter hebt, wil niet zeggen dat je de p4 stekker niet aan hoeft te sluiten. Het bord werkt wel, maar uit ervaring weet ik dat het uiterst instabiel wordt. De 12v spanning zakt echt enorm (en dan echt tot 9v oid) in op je bord (dus niet je voeding).

Dit laatste merkte ik bij een run met de venice 3000+ en promkiller. Ik gebruik een 24pin voeding en was vergeten de 12v connector aan te sluiten op het bord. De fan die ik gebruikte om het geheugen te koelen, ging gewoon langzamer draaien onder load en de cpu kreeg ik niet meer over de 3ghz heen. 12v stekker aangesloten --> bijna 3200mhz benchable.
Ik heb hier nochthans nog ergens een voeding liggen waar AUX op de P4 stekker staat. Maar het is dan ook een bagger ding. :P Maar nu je het zegt, van m'n vorige voeding (Zalman) was de AUX inderdaad de 6-pins stekker! Waarschijnlijk ben ik daar dan in de war geraakt aangezien ik in een vergelijking van de nieuwe ATX-standaard met de vorige zag staan dat de "AUX-stekker overbodig werd".
Maar dat die P4-stekker echt zoveel uitmaakt, is toch ook niet normaal? Ruim 3V dalen? Was dat volgens de sensor op het moederbord of gemeten op de voeding? En welke voeding?

Nu ga ik nog ff magiel en mezelf quoten ;)
magiel schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 22:44:
Immers hoe hoger de htt, hoe sneller je pc.
Laagvliegerke schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 22:58:
Dat zou je denken maar dit blijkt toch niet waar te zijn. Ik heb ergens een test gezien waarbij de HTT steeds hoger werd gezet en telkens dezelfde benchmarks werden uitgevoerd. En eigenaardig om te zien maar sommige benchmarks scoorden beter met een lagere HTT terwijl andere profiteerden van een hogere HTT. Mocht ik nu eens die link terugvinden...
Wel, ik heb de link terug gevonden!
http://www.xtremesystems.....php?t=39559&page=1&pp=25
Zoals je ziet, is een hogere HTT niet noodzakelijk een snellere PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Mail naar info@bytesatwork.be

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
  • Laatst online: 21-04 03:10
heej hallo, even een vraagje over dit mooie bordje .
De bios revisies -1 -2 -3 , welke is voor welk type ram .
En de Gele of Oranje Dimm sloten, welk ram moet in welke kleur slot.

alvast bedankt,

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 12:50
<!--Lees de Topicstart!!! (sukkel!)
--> Laat dit maar
6.23-1 (algemene BIOS, niet geoptimaliseerd)
6.23-2 (geoptimaliseerd voor UTT en BH/CH)
6.23-3 (geoptimaliseerd voor TCC*/Micron en tevens de officiële BIOS)
# TCC* = oranje sloten (slot 2 & 4) --> voor hoge snelheden
# BH-5, UTT = gele sloten (slot 1 & 3) --> voor hogere en stabielere spanningen

[ Voor 7% gewijzigd door Apen-nootjes op 28-10-2005 15:37 ]

U vraagt, wij antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Hey laagvliegerke, hoe voelt het nou om zo'n mooie startpost te maken en niemand em leest :( ?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Dat de TS niet duidelijk genoeg is? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaming247
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-09 22:47
TS is duidelijk genoeg :Y) , misschien moet je een speciale versie van dit topic maken, onder het motto stel hier je vragen die je na 5 minuten zoeken zelf had kunnen vinden. :P

[Updated spec's]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heuj, ik heb weer een probleempje. Net m'n nieuwe 3200+ binnen gekregen en direct ff getest in het plankje van m'n broer (ultra-d) maar die wil om de 1 of andere reden niet dat het LEDje van het geheugen gaat branden :/. Ik heb 2x verschillend geheugen in elk slot gedaan maar hij gaat niet aan. Is dit een bekend probleem. Ik heb ook al CMOS gecleared maar dit helpt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Laatst online: 29-08 01:32
Ik ben bang dat ik net mijn OCZ geheugen heb gesloopt, het liep al een tijdje prima op 3,5v (binnen de garantie van mijn geheugen gelukkig) met de 4v jumper.

Alleen crashte UT2004 echt belachelijk snel, herinstall van UT had geen zin dus ik wou even proberen op 260 x 9 in plaats van 260 x 10. Behalve de multipliyer had ik ook de vcore verlaagt naar het standaart niveau (een eerdere overklok met standaart vcore was ook gelukt op 2365mhz (260 x 9 = 2340). Dat zou het probleem dus niet mogen zijn..

Hierna heeft het geheugen dus niets meer gedaan. Ik kon niet meer posten (kreeg gewoon geen beeld, alleen zo'n fijne beep :/). Bios resetten had geen enkel nut, hierna heb ik ook de 4v jumper terug gezet (en nog eens de bios gereset).Toen heb ik een oude reep samsung 256MB PC3200 er in geduwt, dit werkte wel zolang ik hem maar in slot 1 of 2 duwde. Hierna heb ik nog wat ge-experimenteerd met de andere modules:

- 1 of beide repen OCZ in alle sloten geprobeerd: werkt niet
- reep samsung in slot 1 of 2: werkt
- reep samsung in slot 3 of 4: werkt niet
- reep samsung in slot 2 en een reep OCZ in slot 1: werkt, maar alleen het samsung geheugen word herkent
- reep samsung in slot 2 en OCZ in slot 3 of 4: werkt niet

Weet iemand misschien nog een manier om het toch aan de praat te krijgen? Ik denk zelf dat het stuk is.

Specs:
Voeding Tagan 480W U22
Moederbord DFI lanparty NF4 Ultra-D
Processor(s) AMD athlon X2 4400
Geheugen 2x 512MB OCZ pc 3200 VX gold
Hard Disk(s) 2 x 80GB in raid 0
Videokaart(en) Saphire Radeon X800XT + zalman VF700-cu

Het geheugen was overigens goed gekoeld.
Heuj, ik heb weer een probleempje. Net m'n nieuwe 3200+ binnen gekregen en direct ff getest in het plankje van m'n broer (ultra-d) maar die wil om de 1 of andere reden niet dat het LEDje van het geheugen gaat branden :/. Ik heb 2x verschillend geheugen in elk slot gedaan maar hij gaat niet aan. Is dit een bekend probleem. Ik heb ook al CMOS gecleared maar dit helpt ook niet.
Ook al de bios op de volgende manier gereset?:
-stroomkabel uittrekken
-bios batterij eruit halen
-cmos reset jumper omzetten
-30 tot 60 seconden wachten
-cmos reset jumper terugzetten
-bios batterij er weer in
-stroomkabel er weer in

Ik kon bij mijn bovenstaande probleem ook niet resetten zonder die methode te gebruiken.

[ Voor 19% gewijzigd door Aapenootjes op 29-10-2005 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJK
  • Laatst online: 15-09 17:55

AJK

...

vandaag maar weer zitten oc en kom niet veel verder dan 2850Mhz

validation
Afbeeldingslocatie: http://valid.x86-secret.com/cache/46519.png

iemand sugesties voor verbetering( om hogeer te komen)

[ Voor 12% gewijzigd door AJK op 29-10-2005 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

@ aapenootjes: had je er wel koeling op? anders heb je mooie gefrituurde reepjes :P

@ anthonyjameskok: Wat heb ej zelf geprobeerd ? mijn glazen bol is namelijk nogal vuil dus k kan het neit goed zien.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 12:52
anthonyjameskok schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 14:59:

validation
[afbeelding]

Suggesties niet voor jouw probleem.. maar een overclock van ruim 800 mhz lijkt me toch wel redelijk?
Of zie ik dit verkeerd .. overigens wat voor een Corsair dimmetjes heb je, die 3200XLPT serie? :P

[ Voor 7% gewijzigd door knights16 op 29-10-2005 21:28 ]

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
@ aapenootjes: had je er wel koeling op? anders heb je mooie gefrituurde reepjes :P
Ja er stond een 80mm fan op, het geheugen werd daardoor ook nooit erg warm. Ik ben zelf bang dat het toch een probleem met de 4V jumper is, daarom denk ik dat ik me toch een DDR booster aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
aapenootjes schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 14:38:
Heb je ook het koelblokje rechtsboven heel erg goed gekoeld? Bij gebruik van de 4V-jumper wordt dit circuit extreem heet! Zoals ikzelf trouwens ervaren heb, loopt de temperatuur op tot meer dan 80°C zelfs met een zeer goede airflow in de case! Veel te hoog waardoor er problemen kunnen ontstaan aangezien dit het voedingscircuit is voor het geheugen.
anthonyjameskok schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 14:59:

validation
[afbeelding]

Mooie overclock. Dat haal ik niet eens met mijn 3500+! Op welke spanning?
Misschien kan je er nog iets meer uit persen door een divider te gebruiken. Nu kan even goed jouw geheugen de beperkende factor zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door D-Three op 30-10-2005 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJK

AJK

...

knights16 schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 21:18:
[...]

Suggesties niet voor jouw probleem.. maar een overclock van ruim 800 mhz lijkt me toch wel redelijk?
Of zie ik dit verkeerd .. overigens wat voor een Corsair dimmetjes heb je, die 3200XLPT serie? :P
nee het zijn crosair 3200c2pro (leds) 2 x 1 gb op 3-4-4-8@2.9 v best veel voor tccd maar een fanntje lost dat wel op ;)
Mooie overclock. Dat haal ik niet eens met mijn 3500+! Op welke spanning?
Misschien kan je er nog iets meer uit persen door een divider te gebruiken. Nu kan even goed jouw geheugen de beperkende factor zijn.
de cpu doet zn werk op 1.7 V (wordt stresed 40C)
het geheugen draait nu 1:1 kan ik proberen maar op deze timings lopen ze stabiel tot 300 mhz aldus mem test maar das met multiplyer 8x ipv 10x dus ik denk dat het de cpu is
overigens loopt ie op dit voltage maar pifast stabiel tot 2800 mhz dat moet ik nog even tweaken :Y)

[ Voor 3% gewijzigd door AJK op 30-10-2005 13:37 . Reden: spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:07
Het is me nog niet helemaal duidelijk welke geheugenbanken ik het beste kan gebruiker :?

Ik heb het volgende geheugen besteld: TWINX2048-3500LLPRO

Welke banken kan ik hier het best mee gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
Nouja, die 4V jumper blijf ik vanaf nu lekker af. Ik RMA mijn geheugen en koop maar meteen een DDR booster.

Zou het niet een beetje argwaan wekken als ik die DDR booster bij hetzelfde bedrijf koop als waar mijn geheugen vandaan komt? :P

Ik denk dat ik hem dan toch maar los bestel, anders zullen ze de verzendskosten toch wel op mij af rekenen :P

@Danielson

Ik denk de oranje banken, aangezien de gele voor UTT en BH-5 geoptimaliseerd zijn, en dat heb jij niet :P (oranje is geoptimaliseerd voor TCC*, al zou ik niet weten wat er op jouw geheugen zit)

[ Voor 24% gewijzigd door Aapenootjes op 30-10-2005 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Men typen de naam/typenummers van het geheugen in op Google.
Men klikken op de eerste link die Google uitspuigt
Men balderen eht artikel door en zien dat er Infineon CE-5 chips opzitten.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
Ja weet ik, maar er stond taart buiten klaar dus ik het een beetje tijd gebrek ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lampie1979
  • Laatst online: 24-08 17:04

lampie1979

Hoepla!

aapenootjes schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 14:38:
Ik ben bang dat ik net mijn OCZ geheugen heb gesloopt, het liep al een tijdje prima op 3,5v (binnen de garantie van mijn geheugen gelukkig) met de 4v jumper.

Alleen crashte UT2004 echt belachelijk snel, herinstall van UT had geen zin dus ik wou even proberen op 260 x 9 in plaats van 260 x 10. Behalve de multipliyer had ik ook de vcore verlaagt naar het standaart niveau (een eerdere overklok met standaart vcore was ook gelukt op 2365mhz (260 x 9 = 2340). Dat zou het probleem dus niet mogen zijn..

Hierna heeft het geheugen dus niets meer gedaan. Ik kon niet meer posten (kreeg gewoon geen beeld, alleen zo'n fijne beep :/). Bios resetten had geen enkel nut, hierna heb ik ook de 4v jumper terug gezet (en nog eens de bios gereset).Toen heb ik een oude reep samsung 256MB PC3200 er in geduwt, dit werkte wel zolang ik hem maar in slot 1 of 2 duwde. Hierna heb ik nog wat ge-experimenteerd met de andere modules:

- 1 of beide repen OCZ in alle sloten geprobeerd: werkt niet
- reep samsung in slot 1 of 2: werkt
- reep samsung in slot 3 of 4: werkt niet
- reep samsung in slot 2 en een reep OCZ in slot 1: werkt, maar alleen het samsung geheugen word herkent
- reep samsung in slot 2 en OCZ in slot 3 of 4: werkt niet

Weet iemand misschien nog een manier om het toch aan de praat te krijgen? Ik denk zelf dat het stuk is.

Specs:
Voeding Tagan 480W U22
Moederbord DFI lanparty NF4 Ultra-D
Processor(s) AMD athlon X2 4400
Geheugen 2x 512MB OCZ pc 3200 VX gold
Hard Disk(s) 2 x 80GB in raid 0
Videokaart(en) Saphire Radeon X800XT + zalman VF700-cu

[...]

Ook al de bios op de volgende manier gereset?:
-stroomkabel uittrekken
-bios batterij eruit halen
-cmos reset jumper omzetten
-30 tot 60 seconden wachten
-cmos reset jumper terugzetten
-bios batterij er weer in
-stroomkabel er weer in

Ik kon bij mijn bovenstaande probleem ook niet resetten zonder die methode te gebruiken.
Hier nog een slachtoffer. Afgelopen week kreeg ik steeds meer moeite om te kunnen booten. Moest er steeds een reep uittrekken dan opstarten, uitzetten, reep erterugin en dan deed die het wel.

Nu heb ik net mijn geheugen gechecked en dit is dus defect. Krijg tonnen foutmeldingen in memtest.

Ik draai mijn mushkin redline geheugen op 3.4V.

Zijn we weer lekker klaar mee :@

They call her... c*ck juggeling Thunderc*nt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:14
Ik ook een Lanparty UT nF4 Ultra-D met een Athlon 64 3500+ met newcastle core en Corsair TWINX1024-3200C2PRO

Wat is nu de beste bios voor deze combo, aangezien ik niet veel ervaring met DFI heb zie ik een beetje door de bomen het bos niet meer met al de bios versies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magiel
Over die SLI-DR Expert,
ik heb hem in actie gezien met 2x 7800GTX en een 3700+ SD CPU en 4x512 OCZ Platinum (snelheid weet ik niet). Hij was niet overgeklokt, maar hij draaide 3Dmark2005, en meerdere keren spontane reboots. De japanertjes achter de stand op hardware.info waren daar niet zo blij mee :P Later op de dag bleef hij ook gewoon uit staan.

Naast de SLI-DR Expert stond de Crossfire editie. Die draaide wel lekker soepel met 2x x850XT PE en zelfde ram en CPU als de Expert.

offtopic:
Paar stands verder op was de stand van Sapphire. Jammer dat daar geen systeem stond met een X1800XT in actie. Hij lag wel los in een vitrine om te bewonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-08 19:47
-oeps-

[ Voor 99% gewijzigd door BARO op 30-10-2005 20:47 . Reden: verkeerde topic ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJK

AJK

...

Dennism schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 16:31:
Ik ook een Lanparty UT nF4 Ultra-D met een Athlon 64 3500+ met newcastle core en Corsair TWINX1024-3200C2PRO

Wat is nu de beste bios voor deze combo, aangezien ik niet veel ervaring met DFI heb zie ik een beetje door de bomen het bos niet meer met al de bios versies
ik heb ongeveer de zelfde zooi iig het geheugen het zelfde;)

623-3
deze werkt hier erg goed

[ Voor 8% gewijzigd door AJK op 30-10-2005 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje tussendoor, ik ben toch niet van plan om de SLI uitvoering van een dfi bordje te gaan kopen omdat ik..
1. Dan een nieuwe voeding moet kopen ( deze ondersteunt geen 2x pci-e .. wel 1x )
2. Het is beetje overbodig + overkill
3. 2e videokaart gaat me dan ook veel kosten

Dus ben ik opzoek naar de 1x pci-e x16 uitvoering van dfi.
Deze kwam ik tegen:
DFI Lanparty UT nF4 Ultra-D
Zoals je ziet, staat er geen sli in de mobo-naam.
Een klein stukje quote uit de specs:
Video slot: 2 x PCI Express x16
PCI sloten: 2 x
PCI Express x1 sloten: 1 x
PCI Express x4 sloten: 1 x
Wat ik nu niet snap, dat bord heeft 2x pci express x16 maar er staat geen sli in de naam en hij is 135 euro? wat moet ik hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

het bord heeft 2 fysieke PCI-e 16x aansluitingen, maar in non-SLI loopt 1 hiervan daadwerkelijk op 16x en de andere op 2x.
Dus officieel ondersteunt eht bord geen SLI omdat eht de nF4 Ultra chipset gebruikt ipv de nF4 SLI chipset. (Nou is het verschil tussen de chipsets 1 weerstandje dus ze zijn modbaar :P)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
En ik kreeg bij mijn nF4 Ultra wel vrolijk een SLI bridge :P
Heeft iedereen dat eigenlijk gekregen bij een Ultra versie, want volgens de officieele site zit die dacht ik alleen bij de SLI modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

klopt, hij hoort er officieel niet bij te zitten maar er was naar mijn weten iig 1 webshop die een tijdje die dingen erbij gaf.
Maja vindje eht gek, bij de "oudere" moddelen was het 2 minuten werk en je had een SLI-D :D

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
  • Laatst online: 17-07 12:50
één weestandje? één draadbrug zou je bedoelen! Hij's wel een beetje klein: minder dan 1 mm groot. Maar met wat doorzichtige tape en zilverlak zal het wel moeten lukken. Overigens heb ik begrepen dat die sli-brug niet meer nodig is met de nieuwste nvidia drivers :?

@anthonyjameskok: uit de TS haal ik dat de 623-2 geoptimaliseerd is voor het BH/UTT geheugen...

U vraagt, wij antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjmeut
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-09 18:26
anthonyjameskok schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 20:48:
[...]

ik heb ongeveer de zelfde zooi iig het geheugen het zelfde;)

623-3
deze werkt hier erg goed
MeMoRy schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 22:02:
@anthonyjameskok: uit de TS haal ik dat de 623-2 geoptimaliseerd is voor het BH/UTT geheugen...
Hij zegt dan ook 623-3 ;)

| Specs | Opteron 165@2.9GHz | DFI SLI-D | 2x1GB OCZ Performance | Asus 8800 GTS 640MB | Corsair 620W | X-Fi XtremeMusic | Dell 2007WFP |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thebluehour
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-07 16:44
Lampie1979 schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 15:40:
[...]

Hier nog een slachtoffer. Afgelopen week kreeg ik steeds meer moeite om te kunnen booten. Moest er steeds een reep uittrekken dan opstarten, uitzetten, reep erterugin en dan deed die het wel.

Nu heb ik net mijn geheugen gechecked en dit is dus defect. Krijg tonnen foutmeldingen in memtest.

Ik draai mijn mushkin redline geheugen op 3.4V.

Zijn we weer lekker klaar mee :@
Ik heb nu nét mijn DERDE setje Mushkin Redline XP4000 die hier last van heeft. Dit was zelfs een nieuwe revisie waar nog extra installatie instructies bij stonden voor DFI moederborden. Alles tot op de letter opgevolgd natuurlijk (ik was immers al door de wol geverfd met de vorige twee setjes) maar helaas, na 2 dagen plezier: crash, reboot, PIEP PIEP, geheugen stuk.

Mijn gulden tip: gebruik NOOIT Mushkin Redline i.c.m. DFI NF4 moederborden, iig niet die met de 4v jumper (geen verhalen c.q. ervaring met het nieuwe moederbord die standaard het geheugen van de 5v lijn afhaalt en geen jumper hier meer voor heeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
sapphire schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 21:57:
klopt, hij hoort er officieel niet bij te zitten maar er was naar mijn weten iig 1 webshop die een tijdje die dingen erbij gaf.
Maja vindje eht gek, bij de "oudere" moddelen was het 2 minuten werk en je had een SLI-D :D
Volgens mij geeft elke shop er nu 1 bij en zijn ze ook los te koop anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij helpen? Het moederboard ziet mijn Maxtor Diamondmax 10 200G niet meer. Ik heb al de 623-3 bios met winflash erin geflashed en een ander SATA kabeltje geprobeert, maar het helpt niks. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Dat is waarschijnlijk het gekende probleem van de DM10 is samenwerking met de nForce4 chipset. Het normaalgezien opgelost worden door een upgrade van de firmware van de HD. Je zal contact moeten opnemen met Maxtor om de laatste firmware + tools te krijgen.
Zie ook A8N-SLI Deluxe + Maxtor DM10 firmware update
en ook OM FAQ / Beleid onder "Mijn schijfconfiguratie is brak, hoe komt dat?". Daar staat een stuk over problemen met Maxtor Diamondmax schijven in samenwerking met SATA controllers in onder andere nF4 chipsets.

[ Voor 8% gewijzigd door D-Three op 31-10-2005 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel
  • Laatst online: 16-08 17:13

lithiumangel

Tuurlijk !

Wat een gedoe zeg :O
Van 2x512 (Corsair XLLPro LED ) naar 2 x 512 + 2 x 1 GB Corsair XLL Pro PC 3500 gegaan .

Als volgt .
IK heb me PC voor een week ff op andere settings gedraait .
FF CPU terug geschroeft 200 mhz zodat die gene issue kon zijn .
Daarna me 2x 512 die er al in zat alvast laten inwerken op de snelheid van de modules die erbij komen
Namelijk 2-3-6-2 1T 433 mhz .
Dit draaide als een tiet op de default voltage van 2.8 V voor een week ! Intensief F.E.A.R BF2 , Maya , Photoshop als dagelijkse korsie ( en initieel ook 24 uur memtest overleeft ) .

Nu komen vandaag de nieuwe sticks .
Hup die gepairt in de gele slots aangezien in de oranje al die andere zaten .
Ik had alvast in de bios de command rate op disable staan ( 2T dus ) dit omdat 1T nogal niet lukt meestal met 2 + sticks .
Ah fijn .
Sticks erin , alles staat goed in bios .
Booten .. ik zie de bios en alles . Mooi
Maar wanneer me HD windows wilt booten krijg ik niet de XP Logo , nee een leuk zwart scherm .
Ledjes blijven ff iets doen en poef gaan uit . A.k.a geen activiteit vastloper .

GRRR
De 512`s eruit gehaalt , reboot . NIks ..
Huh ?

Ik ben tot de conclusie gekomen uiteindelijk .
Dat als ik me CMOS clear . Dat ik dan kan booten in windows ne gamen zonder problemen
Echter.
Zodra ik maar 1 setting in me bios wijzig . WELKE DAN OOK ( me eerste is altijd die boot logo disablen ) en zelfs alleen als ik dat wijzig ?
Kom ik weer windows niet op .
Nou heb ik memtest voor 3 gedraait . Geen issues op den ieuwe ram
MEmtest voor 1 uur met beide ram . Ook geen issues .

HELP ! :)

Ik gebruik de 623 -3 Bios voor TCCD enzo :) Moet ik me bios upgraden ? zo ja naar welke ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Upgrade naar 704-2BTA of zelfde bios nogmaals flashen.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel

lithiumangel

Tuurlijk !

Suc6 geboekt !

704 2BTA geflashed . (paniekerig met winflash nog wel omdat ik geen floppy drive meer heb .. )
CMOS cleared , stroom eraf .
5 mins later booten . 1T weigerde het zaakje te draaien .
Na 2 sticks eruit , en dan boot - > 2T .. sticks er weer in .
Boot het zaakje mooi in windows . 3.0 GB op de system properties en een potje fear gespeelt .
Draait lekker kan eindelijk maximum textures nu ook instellen zonder dat het errug loopt te hakkelen af en toe (HD Swap) hier krijg je last van na de street level en verder dan zijn er blijkbaar veel meer textures aanwezig .

MAARGOED

Ik wil natuurlijk me CMOS Reloaded profile draaien die heel leuk afgeconfigt en ge-oced is :)
Heb iig een 100 % default met 2T onder de hotkey 3. Zodat ik niet dat zaakje hoef te verwisselen .

Ik ga nu me profiel laden ( natuurlijk aangepast op de iets minder strakke timings van de nieuwe modules zodat alles gleijk loopt ) en kijken of het werkt !
BIDDEN :)

Wel vreemd .. dat die bios zomaar half kasiewijle ging in de eerste instantie . .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel

lithiumangel

Tuurlijk !

Nee helaas , toch doet ie het niet zodra ik ook maar enigszins iets aan me FSB wil veranderen of wattan ook . . . terwijl de ram nu zelfs ondergeklokt draait ( 180 mhz )
De hotkeys werken zelfs niet als ie eenmaal niet meer wilt booten met de extra sticks erin .
Dus ik moet handmatig 1.extra verwijderen ( booten op deze punt heeft ook geen zin ) 2. Cmos clearen . 3. 2T instellen 4.Extra ram bijdoen 5. Booten .
Maar dan zonder enige instelling in het bios what so ever .. dit is niet de bedoeling lijkt me .
Maargoed ik ga maar een eind klussen want ik kan niet anders.
Ik ga maar beginnen met de voltage op de CPU ietsies hoger te zetten aangezien hij 4 ramslots moet aansturen ipv 2 met de onboard mem controller .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel

lithiumangel

Tuurlijk !

UITEINDELIJK

Het bleek hem te zitten in de " Apic mode " ( dit heb ik -altijd- op "disable") gehad .
Blijkbaar is het nodig in mijn systeem om hem op "enable" te zetten ook al heb ik maar 2x 1 GB modules in .
Met 2X 512 mb kan ik Apic mode op disabled laten en hij gaat alsnog als een speer maar dat gaat helaas niet op met die grotere modules .
Jezus ik had het daar echt nooit achter gezocht :( Ik had echt uit wanhoop al me setitngs 1 op 1 met reboots ertussen getracht te restoren en toen kwam ik daar dus achter

Dus mocht iemand nog ooit problemen hebben dat hij 2 GB + niet aan de praat krijgt stabiel ?
APIC mode = ENABLED proberen :)

Nou ik ga eens gamen :O About damn time !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

lithiumangel schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 22:45:
UITEINDELIJK

Het bleek hem te zitten in de " Apic mode " ( dit heb ik -altijd- op "disable") gehad .
Blijkbaar is het nodig in mijn systeem om hem op "enable" te zetten ook al heb ik maar 2x 1 GB modules in .
Met 2X 512 mb kan ik Apic mode op disabled laten en hij gaat alsnog als een speer maar dat gaat helaas niet op met die grotere modules .
Jezus ik had het daar echt nooit achter gezocht :( Ik had echt uit wanhoop al me setitngs 1 op 1 met reboots ertussen getracht te restoren en toen kwam ik daar dus achter

Dus mocht iemand nog ooit problemen hebben dat hij 2 GB + niet aan de praat krijgt stabiel ?
APIC mode = ENABLED proberen :)

Nou ik ga eens gamen :O About damn time !
APIC moet je altijd aan zetten met XP en flashen kan ook via DOS met cdrom. :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Of via USB-stick! Gaat echt ongelooflijk snel :D Alleen is een kl*tewerk om die USB-stick te maken :P

[ Voor 42% gewijzigd door D-Three op 31-10-2005 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Laatst online: 15:11

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

omfg anders heb ik even een relaxte cpu, deze screens zijn gemaakt met standard voltage :)

2600mhz
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/a02280a8076cf4793a29142a560f8f3b/thumb.jpg

2750Mhz
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1b675af8dd438cee17065ace2879d02d/thumb.jpg

2788Mhz (zijn max :( @ standard voltage)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2c7d0cb8d77d961eadf3a4d6b15b0ee1/thumb.jpg

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Hebben mensen hier hun Ultra-D eigenlijk al SLI gemaakt?
trouwens, een SLI brug is toch bij een beetje webwinkel wat te vinden ?

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het zelf niet gedaan, maar wat ik ervan lees zou het vrij eenvoudig zijn. Ik wil binnenkort eens gaan testen wat er gebeurt ZONDER de mod. Ik heb namelijk al een SLI-Bridge, deze kreeg ik toen ik een DFI LP UT NF4-Ultra-D kocht... Wat wel vreemd is, dat DFI beweert dat het een mispackaging is, dat er helemaal geen bridges bijgeleverd worden :+ Bij de shop waar ik werkte kreeg iedere NF4 gewoon een SLI bridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
hmm.. ik heb gelezen dat de ULTRA-D chipset veranderd zou zijn waardoor deze niet meer SLI te maken zou zijn, voor mensen die deze mobo al een tijd hebben geef ik ze wel hoop dat zij een goede versie hebben.. helemaal als je er SLI bridges bij gekregen heb.

Voor mod : http://www.anandtech.com/...s/showdoc.aspx?i=2322&p=1

[ Voor 13% gewijzigd door knights16 op 01-11-2005 11:08 ]

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 12:29

Syzzer

Prutser

De nieuwe versies van de chipset hebben een coating over de chipset die je eerst weg moet krabben voordat je de puntjes kunt verbinden. Voor de rest is het precies hetzelfde als voorheen.

Zonder de mod te doen willen de nVidia drivers geen SLI draaien, omdat die detecteren dat je een non-SLI chipset hebt. De mod is dus echt noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Het lijkt me toch niet moeilijk om dit coating weg te krabben?
Enige suggestie met wat voor een materiaal dit het beste gaat ?

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even een vraagje tussendoor hoor:

weet iemand waar ik de nieuwste BIOS kan vinden van mijn DFI lanparty NF 4 Ultra-D?. ik ben op de site geweest maar daar staat deze niet tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
Hier staan ze allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey.

Ik zal al wel wat berichtjes hier en daar over alternatieve cooling voor de chipset er staat echter niets over in de topicstart.
Misschien mensen met ervaring / pics over hoe zij het hebben opgelost?
Vooral i.v.m. de uitstekende videokaart.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.U.B.A.R
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-05 16:53
Ik heb gisteren waterkoeling op mijn DFI geïnstalleerd maar dat was een beetje misgelopen: bij het proefdraaien lekten de northbridge- en VGA-koeler namelijk. Natuurlijk direct alles weg laten lopen en direct begonnen met opdeppen maar nu vraag ik me af hoe lang ik moet wachten voor ik het moederbord van stroom mag voorzien.

Ik ben met keukenrol onder de nF4 chipset gegaan en daar kwam in het begin wel wat water uit. Toen niets nog sporen van water op de keukenrol gaf, heb ik het moederbord een nachtje aan de kant gelegd. Sinds deze morgen staat er een 80mm fan te blazen op de northbridge in de hoop dat eventueel vocht wordt opgedroogd. Is er een manier om die chipset even los te halen zodat ik kan zien of er nog vocht onder zit?

(Jaja, dom van die h2o-koeling, ik weet het. De huidige loop werkt wel zonder lekken. :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag_Zero
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-09 20:04
de pinnetjes van onderderen losduwen?

Frag_Zero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.U.B.A.R
Kan dat zonder onherroepelijke schade toe te brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 15:52
F.U.B.A.R schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 16:41:
Kan dat zonder onherroepelijke schade toe te brengen?
nee!!! de pinnetjes van je chipstet zitten vastgesoldeerd op je mobo. gwoon nog een dagje wachten, misschien ff met een fohn blazen oid. en et dan gwoon wagen.

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Laatst online: 15:11

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Who Am I? schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 16:45:
[...]

nee!!! de pinnetjes van je chipstet zitten vastgesoldeerd op je mobo. gwoon nog een dagje wachten, misschien ff met een fohn blazen oid. en et dan gwoon wagen.
en blaas er even onderdoor met een compressor... om de achtergebleven stofdeeltjes te verwijderen!!!!

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.U.B.A.R
Ik heb dus een northbridge-waterblock die in de weg zit voor mijn VGA. Daardoor moet de VGA in het tweede PCIe slot wat een performanceverlies zou veroorzaken. Kan ik dit oplossen door mijn Ultra-D te modden naar een SLI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewoutb
F.U.B.A.R schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 17:50:
Ik heb dus een northbridge-waterblock die in de weg zit voor mijn VGA. Daardoor moet de VGA in het tweede PCIe slot wat een performanceverlies zou veroorzaken. Kan ik dit oplossen door mijn Ultra-D te modden naar een SLI?
Zover ik weet niet, het bovenste slot werkt op 16X en het onderste slot standaard op 1X, als je de jumpers omzet wordt het onderste slot een 8x slot. Een Sli moederbord heeft exact hetzelfde 'probleem'. Alleen met een nieuwe X16?chipset heb je twee X16 banen! Het performance verschil is trouwens niet zo groot, tenzij je met een super videokaart op erg hoge resoluties speelt.

DRY,
Ik heb zelf de volgende oplossing gebruikt (plaatje diende als voorbeeld, niet van mijn pc)
Zalman sinkje kost bijna niks en wordt door de fan op mijn videokaart lekker koel gehouden.
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v307/bulibuli/NB47j.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Ewoutb op 01-11-2005 18:00 ]

Antec P180, Antec Phantom 500, A64 X2 3800+@2,5, DFI Ultra-D, 2GB Corsair 4000PT, P120 250gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
F.U.B.A.R schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 17:50:
Jumpers in SLI stand en beide sloten zijn x8 (stock x16/x2). Mod is niet nodig om onderste slot te gebruiken op non-sli versie van het bord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Afbeeldingslocatie: http://img121.imageshack.us/img121/2329/dscf16134rf.th.jpg

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 15:52
WOW! vetcool gaaf!...zonder text?

Anyway, alsk dit plaatje zo zie betekend et dat je dus in SLI mode 2 van deze VGA-koelers kan gebruiken... Was al tijdje op zoek naar dat antwoord ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Who Am I? op 01-11-2005 18:27 ]

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

moet er text bij dan ? DRY vraagt om plaatjes ik post

en SLI moet lukken met 2x Zalman VF700, al word het best krap :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
sapphire schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 19:05:
moet er text bij dan ? DRY vraagt om plaatjes ik post

en SLI moet lukken met 2x Zalman VF700, al word het best krap :)
Lukt, heb het gezien bij The Farmer (waar is die dude trouwens?)

offtopic:
@Viss, en hoe werkt boostertje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi... zijn er hier ook mensen die heel heel heel erg ervaren zijn met winbond utt... hoop nl dat me ram nog sneller wil met de volgende timings die op de screen te zien zijn

zit nog een beetje vast op dit moment want in superpi heb ik niet egt super veranderingen qua tijden

Afbeeldingslocatie: http://img270.imageshack.us/img270/9817/ram2220700kr.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Tras & DRAM Idle Timer zijn beide 0?? Heb je dat echt zo ingesteld in de BIOS??
Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 13:13:
even een vraagje tussendoor hoor:

weet iemand waar ik de nieuwste BIOS kan vinden van mijn DFI lanparty NF 4 Ultra-D?. ik ben op de site geweest maar daar staat deze niet tussen.
* zucht *
Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 14:29:
Hey.

Ik zal al wel wat berichtjes hier en daar over alternatieve cooling voor de chipset er staat echter niets over in de topicstart.
Misschien mensen met ervaring / pics over hoe zij het hebben opgelost?
Vooral i.v.m. de uitstekende videokaart.

Alvast bedankt.
Alternatieve koeling zou ik wel willen opnemen in de TS. Alleen zijn het meestal doe-het-zelf-oplossingen en dus niks dat je zomaar kan kopen. Misschien plaats ik gewoon wat linkjes want tenslotte zijn we toch tweakers ;)

[ Voor 15% gewijzigd door D-Three op 01-11-2005 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach ja. Je bent een knutselaar of je bent het niet.

Tweakers ftw.

Wat voor temperaturen komen de heren met "passieve" koeling uit?

(als je met zo'n enorme VGA koeler werkt dan is niks meer Passief he...koelt alles mee... :P )

Ik draai nu Idle
30 CPU / 40 PWM / 47 Chipset.

Heb m'n 120mm Antec fan van m'n kast gedemonteerd (werd wat oud / aan vervanging toe) en bij wijze van experiment bij het "knelpunt" van videokaart / chipset neergezet. Airflow in de kast moet dus nog wat aangedaan worden (i.v.m. die gedemonteerde fan dus). Ik vond alleen 47 al redelijk hoog voor de chipset. Wat is toegestane (wenselijke) temperatuur voordat het hoofd niet meer met de benen communiceert?

Bedankt voor de al gedane responses en voor degeen die "hopelijk" nog komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewoutb
Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 21:55:
Ach ja. Je bent een knutselaar of je bent het niet.

Tweakers ftw.

Wat voor temperaturen komen de heren met "passieve" koeling uit?

(als je met zo'n enorme VGA koeler werkt dan is niks meer Passief he...koelt alles mee... :P )
Ik heb een VF-700, met een nexus 80mm ipv die luidruchtige zalman fan, deze draait normaal 720 rpm en zodra de chipset 52 graden wordt gaat ie voluit draaien op 1600 rpm. (fan staat op chipset connector)
Op deze manier blijft mijn chipset idle 48-50 graden en onder load 55-57.
Inderdaad niet echt passief, maar daar is het zalman blokje ook een beetje te klein voor :)

[ Voor 4% gewijzigd door Ewoutb op 01-11-2005 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 06:56

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 20:33:
Hoi... zijn er hier ook mensen die heel heel heel erg ervaren zijn met winbond utt... hoop nl dat me ram nog sneller wil met de volgende timings die op de screen te zien zijn

zit nog een beetje vast op dit moment want in superpi heb ik niet egt super veranderingen qua tijden

[afbeelding]
Vind ik niet zo vreemd je draait namelijk single channel ......... dat is inderdaad niet zo snel :P

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel

lithiumangel

Tuurlijk !

APIC moet je altijd aan zetten met XP en flashen kan ook via DOS met cdrom. :)
Hehehe ik zal het onthouden voortaan ( ik heb het al jaren uit op default bij alle vorige mobo`s :/ zal wel mazzel hebben gehad :*) )
mydogisgone schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 04:44:
omfg anders heb ik even een relaxte cpu, deze screens zijn gemaakt met standard voltage :)
Damn gozer !!! Zeer zeker netjes !! _/-\o_

Nog iets ertussen door voor degene die mijn " ram geneuzel " hebben gelezen :X
Ik heb nu een probleem dat met die extra geheugen me max overklok van 2.7 opeens gekeldert is naar 2.5 ( Als tweaker zijnde : ON ACCEPTABEL ! >:) )
Nu ik dus die extra 2 gb ram erbij heb , merk ik dat ik gewoon totaal NIET me CPU @ 2.7 Kan draaien wat voorheen ultra-stabiel was ( @ 1.59 V ) met de 2x512 .
Ik dacht .. nou , het zal vast wel komen omdat die memcontroller @ die proc gewoon veel meer voor zijn kiezen krijgt ( gb x 3 en modules x 2 ) en dus sneller onstabiel raakt ( kan net niet windows volledig booten net bij desktop ,flits reboot )
Stroom omhoog gegooit naar 1.62 V en zelfs nog op die verhoogde voltage me ram van DDR 3500 naar 3200 maar zelfs dat mocht niet baten .
Als laaste de 2x512 eruit gehaalt en met 2x1 gb in dual channel lopen draaien (aangezien ik de limieten van de 2x512 ruimschoots weet) en het blijkt dat hij tevens niet stabiel op 2.7 ghz wilt draaien met die modules erin hoever ik de ram ook teruggooi ( om zo de geheugen controller het wat makkelijker te maken )

Is dit een bekend probleem dat met meer geheugen je overklok beduidend minder wordt ?
Ik kom namelijk op die 1.59 en 1.62 (+ - ) niet boven de 2500 mhz uit :-/

LTD en ram zwaar onderclocked om te kijken of dat niet de bottleneck was .
LTD Voltage 1.20 -> 1.30 (just in case ), Chipset voltage 1.70 , ram timings zwaar losser gezet (3-3-7- x.x.x.x ) ram voltage 2.8 (default voor me stick , actuele readout geeft eigelijk op die setting 2.88 (!) aan dus ik overvolt hem van stock zelfs ietsies dus MOET het ram eigelijk niet het probleem zijn in de overklok van de CPU .

Iemand enige ideeen ?
Ik wil wel de stroom verhogen naar 1.65 maar dan wordt hij met de HSF combo die ik erop heb zitten toch wel rond de 58 graden op full load (intensief gamen ala f.e.a.r of wattan ook )
Ik denk dat als de oplossing toch maar meer voltage is op de CPU ik maar ff die thermalright XP90 moet kopen met een leuke 92 mm fan van nexus bijvoorbeeld + artic silver 5 . Scheelt - 8 + - van de HSF die ik nu heb ( zie sig )

Ik ga morgen als ik vrij ben iig ff me stock 120 mm fans vervangen door akasa blue`s .
Die doen een aardige 54 CFM per stuk ( x 3 ) t.o.z van de brakke 20 CFM van degene die er nu inzitten .
De Chipset cooler wil ik ook vervangen .
Hij maakt echt kabaal als die fan volluit draait erop van die stock ding :-/
Maargoed daar ga ik nog rustig een vervanger voor zoeken van de week .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pardonlul
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-09-2022
Wat voor tangetje is het eigenlijk wat erbij komt?

Afbeeldingslocatie: http://img322.imageshack.us/img322/3452/lanparty1zg.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

om de SLI jumpers te verplaatsen

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Of je bios eruit te trekken :P
Heb em dubbel 8)7 nu hoor ik er echt bij he :+

[ Voor 45% gewijzigd door Vandread op 02-11-2005 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laagvliegerke schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 21:17:
Tras & DRAM Idle Timer zijn beide 0?? Heb je dat echt zo ingesteld in de BIOS??
jep... staat zo in de BIOS :P
onder windows kan ik trrd ook nog op 0 gooien, booten wil ie niet met trrd op 0 jammer genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 20:38:
[...]

jep... staat zo in de BIOS :P
onder windows kan ik trrd ook nog op 0 gooien, booten wil ie niet met trrd op 0 jammer genoeg
En lukt het met die timings om PiFast of SuperPi te draaien? En hoe zit het met Memtest86?? :?
Die timings op 0 zetten is zinloos, vrees ik. Want volledig stabiel zal je dat waarschijnlijk niet krijgen.

[ Voor 39% gewijzigd door D-Three op 02-11-2005 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laagvliegerke schreef op woensdag 02 november 2005 @ 20:44:
[...]

En lukt het met die timings om PiFast of SuperPi te draaien? En hoe zit het met Memtest86?? :?
Die timings op 0 zetten is zinloos, vrees ik. Want volledig stabiel zal je dat waarschijnlijk niet krijgen.
tog loopt ie stabiel... loop al meer dan een week 24/7 zo te draaien en natuurlijk dna ook te gamen :Y)

de screens van pifast en superpi staan hieronder

PiFast
SuperPI
Prime95&SuperPI&PiFast

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2005 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
Ik snap het echt niet meer, mijn geheugen doet het weer :P

Vandaag probeerde ik nog een laatste keer of mijn geheugen echt kapot was omdat ik geen zin had om mijn geheugen 2 maanden kwijt te zijn.

Blijkbaar heeft 4 dagen rust mijn geheugen goed gedaan, maar het blijft vaag:

De eerste reep (noem maar even reep 1) werkte niet, heb die nog even in een ander slot geduwt maar dat werkte nog altijd niet (slot 1 en 2 geprobeert). Hierna duwde ik reep 2 in slot 2 en hij kwam zonder problemen in de bios. Toen duwde ik reep 1 er bij en toen werkte die ook 8)7

Het hele zaakje werkte weer, maar ik wou toch nog even de 4v jumper proberen. Die heb ik dus omgezet (zoals in de handleiding beschreven staat). Met de 4v jumper in de 4v positie boote het hele zaakje weer niet. Jumper weer terug gezet en toen boote hij nog steeds niet. Pas nadat ik reep 1 er uit had gehaalt boote hij weer, reep 1 er weer terug in en het werkte nog steeds.

Uiteraard ook even Memtest gedraait en dit gaf geen fouten.

Ik begrijp er iig geen drol van, maar ik blijf lekker van die 4V jumper af in het vervolg. Waarschijnelijk bestel ik me binnenkort daarom toch een DDR-booster. Weet iemand of die goed passen met de Tagan U22 serie? (ik weet niet of het 4 pin opzet stuk van de "20+4" pin stekker nog wel past met zo'n DDR-booster)

[ Voor 73% gewijzigd door Aapenootjes op 02-11-2005 21:40 . Reden: oops, te vroeg op versturen geduwt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 20:52:
[...]

tog loopt ie stabiel... loop al meer dan een week 24/7 zo te draaien en natuurlijk dna ook te gamen :Y)

PiFast
SuperPI
Prime95&SuperPI&PiFast
Een Tras van 0 heb ik nu nog nooit geprobeerd! :P Dat is het 4de cijfer die de meeste fabrikanten gebruiken om de timings van hun geheugen aan te duiden. Bij 2-3-3-6 is de 6 dus Tras.
Hoe lang heb je Prime laten draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Tras 6 was een freeze bij mij. Bovendien was 9 toch de snelste in Pifast hier :P

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The farmer
  • Laatst online: 11-01-2021
El Snorro schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 19:10:
[...]

Lukt, heb het gezien bij The Farmer (waar is die dude trouwens?)

offtopic:
@Viss, en hoe werkt boostertje?
Hier is da dude, jawel ik leef nog. Beetje druk geweest. Ja was een leuke ontmoeting bij Dave :) .

Zoals Sap al schreef wordt het krap, 2x VF700. Het beste is om er een of 2 afstandsbuisje(s) tussen de 2 vidcards te plaatsen of je moet de kaarten uit elkaar duwen en de schroefen waar de vidcards aan je case vast zitten heel vast aandraaien (minst mooie oplossing).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 14:57
Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 20:52:
[...]

PiFast
SuperPI
Prime95&SuperPI&PiFast
Alleen jammer dat het niet 0 is. Net zoals Cas 1,5 niets doet :Y) . Staat leuk, maar hij gebruikt dan gewoon de default SPD waardes van het geheugen als je onzinnige waardes instelt.

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aha.. zal zo wel ff pifast draaien om te kijken of er verschil zit tussen 8 en 0 :)
default van spd is nl 2.5-3-3-8 dus dan zou het 2-2-2-8 moeten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
DeadKennedy : Hoe bevalt die Tagan voeding , ben je er over te spreken , moet vandaag een DFI in elkaar zetten icm een Venica 3000+, 6800GT en een paar harddisks.

moet lukken toch ?

Tagan gekocht, ben beniewd..

[ Voor 9% gewijzigd door knights16 op 03-11-2005 13:52 ]

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2005 @ 11:19:
aha.. zal zo wel ff pifast draaien om te kijken of er verschil zit tussen 8 en 0 :)
default van spd is nl 2.5-3-3-8 dus dan zou het 2-2-2-8 moeten zijn
Maar lager is beter :) Dus je kan ook eens 5 of 6 proberen. Maar als 0 lukt, waarom dan niet hé? :P Ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat het zo goed zou gaan!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 14:57
knights16 schreef op donderdag 03 november 2005 @ 11:38:
DeadKennedy : Hoe bevalt die Tagan voeding , ben je er over te spreken , moet vandaag een DFI in elkaar zetten icm een Venica 3000+, 6800GT en een paar harddisks.

moet lukken toch ?

Ik heb 3 voedingen geprobeerd, Antec 350W, Coolermaster 680W (!), en deze Tagan 480W, en de Tagan bevalt me het beste :) Volkomen stabiele voltages, geen enkel probleem, onhoorbaar.

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
Ik heb zelf ook een Tagan en ik ben er zelf ook dik tevreden mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h3ll
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
'lo

K heb mn geheugen in de bios op 200mhz gelockt, maar in cpu-z geeft hij gewoon 1:1 met de fsb aan ? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

knights16 schreef op donderdag 03 november 2005 @ 11:38:

moet lukken toch ?

Ik zelf heb een Tahan 480 U01 en k heb tijdje terug een bak gebouwd emt een SLI-D, 6800U en paar HD's met een Tagan 480 U22.
Geweldige dingen die Tagans :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
sapphire: heb je zelf je Ultra D gemod ? - had je een makkelijk te unlocken of had je een revisie later ?

PVoutput

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste