[OC-939-Ervaringen] DFI Lanparty nF4 - deel 7

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 2.177 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:09
Bummer geen 4x512 UTT getest.... denk dat ik maar op de BT versie wacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 20:41

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

zijn er meer mensen die bij icomputers bestellen? Ik heb al een aantal vragen per mail gesteld, + een kleine aanvulling op een bestelling,maar ik krijg gewoon 0 antwoord.
Ik zit te twijfelen of ik mijn bestelling annuleer(betaling is nog niet gedaan) want dit schiet niet op zo
(amdx2, dfi crossfire+mushkin geheugen)

[ Voor 6% gewijzigd door sander817 op 18-10-2005 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:43

sapphire

Die-hard pruts0r

Icomputers is een top zaak man :)
Persoonlijk heb ik bovengemiddelde goede ervaring emt ze

[ Voor 4% gewijzigd door sapphire op 18-10-2005 22:15 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

heel vreemd dan...zal morgen wederom een belpoging wagen, die heb ik ook al 2 loze pogingen gedaan(niet opgenomen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaming247
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-09 22:47
sapphire schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 22:15:
Icomputers is een top zaak man :)
Persoonlijk heb ik bovengemiddelde goede ervaring emt ze
Goede zaak inderdaad, alleen denk ik dat ze met de levertijd van de SLI-DR Expert de mist in zijn gegaan, op XS kom je overal de berichten tegen dat de Expert nog 2 weken op zich laat wachten...

Maar ik hoop dat ze gelijk hebben, anders moet ik wel heel erg lang wachten op mijn Expert.

[Updated spec's]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:36

WoutF

Hoofdredacteur
Is de temp sensor een beetje accuraat? Ik kom van een Asus a8v af en merk dat mijn CPU echt flink koeler is op dit bord! Het scheelt zo'n 7 graden!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

Vandread schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 21:03:
Bummer geen 4x512 UTT getest.... denk dat ik maar op de BT versie wacht :)
Alleen TCCD en Micron werkt op 400mhz 1T, BH veroorzaakt te veel crosstalk. Ook kan je volgens mij niet harder als 406mhz, dus echt heel zinvol is het niet. Tenzij je met TCCD 2-2-2-5 op 200mhz wil draaien

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kreeg mail terug van een belgische DFI verdeler, deze wist mij te zeggen dat de launch uitgesteld is wegens het vervroegd uitkomen van de DFI crossfire. Het zou pas november zijn eer de extra binnenkomt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
DaWaN schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 10:36:
[...]
Alleen TCCD en Micron werkt op 400mhz 1T, BH veroorzaakt te veel crosstalk. Ook kan je volgens mij niet harder als 406mhz, dus echt heel zinvol is het niet. Tenzij je met TCCD 2-2-2-5 op 200mhz wil draaien
Beetje jammer dat ze niet gewoon zeggen "4xUTT is niet mogelijk op 1T"
Wat heb je nou aan 4x512TCCD? Heb je een vermogen uitgegeven voor high fsb geheugen... en dan zit je tegen een punt aan te boksen van 406mhz.
Dat lijkt me zo totaal nutteloos. Voor de rest mag je me post op XS lezen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

van die 406 mhz klopt.
Veder is het bord ook geoptimaliseerd voor Micron tov. BH en/of UTT
Opzich een mooie en lekker bordje op een paar (imho) major vage dingen. Waarom het bord met OCen optimaliseren voor Micron en dan een 44,03Vdimm optie toevoegen wat wss veelal met UTT gebruikt gaat worden?
En eht bord heeft echt sucky USB doorvoer snelheid, ik dacht iets van de helft van de nF4 versies :|

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
sapphire schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 11:08:
van die 406 mhz klopt.
Veder is het bord ook geoptimaliseerd voor Micron tov. BH en/of UTT
Opzich een mooie en lekker bordje op een paar (imho) major vage dingen. Waarom het bord met OCen optimaliseren voor Micron en dan een 44,03Vdimm optie toevoegen wat wss veelal met UTT gebruikt gaat worden?
En eht bord heeft echt sucky USB doorvoer snelheid, ik dacht iets van de helft van de nF4 versies :|
Ik denk dat je 4,03v bedoelt?

En die USB doorvoorsnelheid komt puur door de ATI southbridge.
Als ze die van ULI hadden gebruikt was dit opgelost geweest.

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
El Snorro schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 12:14:
[...]En die USB doorvoorsnelheid komt puur door de ATI southbridge.
Als ze die van ULI hadden gebruikt was dit opgelost geweest.
Dat is eigenlijk het minst boeiende van allemaal :+
Wil best USB opofferen voor betere resultaten :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaming247
Dit vind ik nog wel het waardelooste aan dat boord:
When we discussed results with the DFI Design Engineer, we were told that our results were typical of what could be expected on this. The highest clock does not reach to 315 to 318 as a few other boards have because of the compromises made to achieve reliable operation with 4 double-sided DIMMs at 1T. However, most boards should be able to reach a 300 to 310 Clock frequency in overclocking with appropriate ratios.
Hopelijk heeft de Expert dat niet.

[Updated spec's]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

@ El Snorro: hehehe, ja ik bedoelde idd 4,03v. Typo
en over die SB, ja das waar, waarom hebben ze dat dan neit gedaan, dan hadden ze een groot minpunt van het bord weggewerkt.

@ Vandread: Naja ik gebruik me pc ook voor niet OC doeleinde en als er bv een externe HD aan hangt en de Transfer gaat 2x zo sloom ben je ook niet blij met je bordje ;).

[ Voor 22% gewijzigd door sapphire op 19-10-2005 13:19 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Koop een PCI usb kaart :+
Ze konden niet meer van sb wisselen omdat de chips te veer verschilden :/

[ Voor 61% gewijzigd door Vandread op 19-10-2005 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Begin volgende week, wij hebben ook Crossfire borden op voorraad
Verzendkosten zijn EUR 20,00.

Met vriendelijke groet,

Ismail Yildirim
iComputers

-----Oorspronkelijk bericht-----

Onderwerp: DFI Lanparty UT nF4 SLI-DR Expert

Kunnen jullie dit bordje echt leveren op 6-10 dagen? Vele andere winkels
kunnen pas leveren in november !
Zoja, wat zijn de verzendingskosten naar Belgi ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 15:23:
Hallo,

Begin volgende week, wij hebben ook Crossfire borden op voorraad
Verzendkosten zijn EUR 20,00.

Met vriendelijke groet,

Ismail Yildirim
iComputers

-----Oorspronkelijk bericht-----

Onderwerp: DFI Lanparty UT nF4 SLI-DR Expert

Kunnen jullie dit bordje echt leveren op 6-10 dagen? Vele andere winkels
kunnen pas leveren in november !
Zoja, wat zijn de verzendingskosten naar Belgi ?
Mail ook eens naar bytesatwork.be die zitten in België en zijn er snel bij betreft levering
DFI moederborden. Die hebben de crossfire ook op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

Vandread schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 14:06:
Koop een PCI usb kaart :+
Ze konden niet meer van sb wisselen omdat de chips te veer verschilden :/
Pinout verschilden tussen ULi en ATI chipset, als de SB600 uitkomt kan die er wel op want daarvan is pinout hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Ik wil een beetje beginnen met overclocken maar zie in de BIOS door de bomen het bos niet meer. Ik wil mijn Athlon X2 3800+ op 2.4GHz draaien (10x240) maar mijn geheugen voor de stabiliteit gewoon op 200Mhz houden vooralsnog. Heeft iemand een linkje naar en pagina die dat een beetje uitlegt?

edit:
Laat maar, 't zag er moeilijker uit dan het was :)

[ Voor 11% gewijzigd door WoutF op 19-10-2005 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Wout schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 01:59:
Is de temp sensor een beetje accuraat? Ik kom van een Asus a8v af en merk dat mijn CPU echt flink koeler is op dit bord! Het scheelt zo'n 7 graden!!
Ik vraag dit nog maar een keer, want ik kan bijna niet geloven dat die readings kloppen. Ik draai mijn X2 3800+ nu op 2.4Ghz (400mhz overclock dus) en 1.35v en deze wordt idle maar 28 graden!!

Op mijn oude A8V werd 'ie 38 graden idle. Ik heb gewoon de standaard AMD koeler erop zitten en 3 casefans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

DaWaN schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 10:36:
[...]

wat betekent dit? ik heb de crossfire besteld met dit geheugen. Werkt dat niet goed samen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaming247
Zolang je het bij 2x512MB houd (of minder) werkt het waarschijnlijk gewoon goed.

Te veel crosstalk komt pas bij meer dan 1GB met BH-5/UTT

[ Voor 8% gewijzigd door Gaming247 op 19-10-2005 17:45 ]

[Updated spec's]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

sander815 schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 17:39:
[...]

wat betekent dit? ik heb de crossfire besteld met dit geheugen. Werkt dat niet goed samen??
Nee, dat is alleen als je 4 Modules tegelijk gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 15:57
Goedenavond :)

ik heb zojuist een pakketje met een dual channelkit van mushkin ontvangen (HP3200 2x1gb 2-3-2)
Nou kijk ik in de bios en omfg :o gigantisch veel instellingen voor het geheugen!
hoe kan ik dit geheugen het beste laten lopen want al die afkortingen weet ik niet uit mn hoofd..?

en in welke slots kunnen deze reepjes het beste? 1 en 3 of 2 en 4 of juist 1 en 2 ?? :P

en staat het 1T command automatisch ingesteld ?

Bedankt bijvoorbaat:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 21:36
Wout schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 01:59:
Ik verdenk het moederbord er ook van alle temperaturen wat te laag weer te geven. Ik denk dat de meeste sensoren op dit moederbord niet echt betrouwbaar zijn. Zo zou de 12-V lijn maar 11,71V zijn terwijl die in werkelijkheid meer dan 12V is. Maar op ieder moederbord, ook jouw Asus A8V en alle andere modellen en merken, wijken de sensoren af. De sensoren zijn namelijk zo goedkoop mogelijk gemaakt en niet echt afgeregeld. De sensoren zijn vooral aanwezig om een bepaald indicatie van de spanning, temperatuur, ... te hebben. Niet om exacte metingen te doen.
joon schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 20:30:
ik heb zojuist een pakketje met een dual channelkit van mushkin ontvangen (HP3200 2x1gb 2-3-2)
Nou kijk ik in de bios en omfg :o gigantisch veel instellingen voor het geheugen!
hoe kan ik dit geheugen het beste laten lopen want al die afkortingen weet ik niet uit mn hoofd..?
Ik denk dat je voorlopig best gewoon de standaard instellingen gebruikt. Pas als je niet meer verder kan overclocken, kan je beginnen veranderen.
en in welke slots kunnen deze reepjes het beste? 1 en 3 of 2 en 4 of juist 1 en 2 ?? :P
Zie TS.
en staat het 1T command automatisch ingesteld ?
Indien mogelijk, ja. Vandaar de optie "Auto".

[ Voor 32% gewijzigd door D-Three op 19-10-2005 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
Laagvliegerke schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 20:55:
[...]

Ik verdenk het moederbord er ook van alle temperaturen wat te laag weer te geven. Ik denk dat de meeste sensoren op dit moederbord niet echt betrouwbaar zijn. Zo zou de 12-V lijn maar 11,71V zijn terwijl die in werkelijkheid meer dan 12V is. Maar op ieder moederbord, ook jouw Asus A8V en alle andere modellen en merken, wijken de sensoren af. De sensoren zijn namelijk zo goedkoop mogelijk gemaakt en niet echt afgeregeld. De sensoren zijn vooral aanwezig om een bepaald indicatie van de spanning, temperatuur, ... te hebben. Niet om exacte metingen te doen.

[...]

Ik denk dat je voorlopig best gewoon de standaard instellingen gebruikt. Pas als je niet meer verder kan overclocken, kan je beginnen veranderen.
[...]

Zie TS.
[...]

Indien mogelijk, ja. Vandaar de optie "Auto".
Ja ik wil ook de standaard instellingen gebruiken maar wat is wat?? en in de TS staat tccd en bh5 maar wat heb ik ? de vraag is eigenlijk hoe worden die instellingen genoemt in de bios ?
2-3-2 heb ik nl niet veel aan ..
Cas latency is het enigste wat ik weet maar staat dat wel in dat rijtje? en op de mushkin site kan ik ook geen specifieke timings vinden voor mijn geheugen. er staat een leuk verhaaltje bij maar dat is ook alles :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
ff btw... jij (als poweruser :? ) koopt HP3200 2x1gb 2-3-2 om je 2GB Winbond UTT @ 240 2.5-3-3-7 te vervangen alleen voor die 1T :+
En denkt echt verschil te gaan merken? En nu weet je niet hoe je de boel in moet stellen :o

Nou om eerlijk te zijn weten weinig mensen dat hier denk ik, Kakaroto en Race Eend hebben ervaring met 2x1gb en dat is het wel volgens mij :P

Kijk eens hier zou ik zeggen:
http://www.xtremesystems.org/forums/forumdisplay.php?f=164
En check inde 2x1GB/1x1GB OC Database welke settings ze gebruiken in a64tweaker ;)

(niet zeuren over mij ^^ ik zou een board CF board die 1t4x512UTT willen kopen omdat ik ook in CF wil gaan prutsen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Hoe heet mag de northbridge eigenlijk worden? Ik probeerde net te draaien met 240x10 en t geheugen op clock speed en 3dmark crashde. De CPU werd maar 37 graden maar de NB meer dan 45!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

45 trekt ie wel hoor, zelfs 50 hoor je vrij regelmatig, maar hoe heet het max is zou k niet weten.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
sapphire schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 23:44:
45 trekt ie wel hoor, zelfs 50 hoor je vrij regelmatig, maar hoe heet het max is zou k niet weten.
Hmm. Zou het dan toch de CPU zijn? 2.4ghz op 37 graden met 1.35 volt moet ie toch trekken? of zou ik 'em meer stroom moeten geven? (std is 1.28 dacht ik)

Zijn er mensen met een X2 3800+ die hun overclock settings kunnen posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Standaard Vcore is 1,35v~1,40V, volgens AMD iig

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
sapphire schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 00:05:
Standaard Vcore is 1,35v~1,40V, volgens AMD iig
Raar, want nu draai ik op alles default en de vcore wordt dan gezet op 1.25v :?

En vanmiddag heb ik op die 2.4ghz vrolijk 3dmark gerunned en Quake 4 gespeeld. Net crashde 3dmark zelfs al op 220x10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
Vandread schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 21:31:
ff btw... jij (als poweruser :? ) koopt HP3200 2x1gb 2-3-2 om je 2GB Winbond UTT @ 240 2.5-3-3-7 te vervangen alleen voor die 1T :+
En denkt echt verschil te gaan merken? En nu weet je niet hoe je de boel in moet stellen :o

Nou om eerlijk te zijn weten weinig mensen dat hier denk ik, Kakaroto en Race Eend hebben ervaring met 2x1gb en dat is het wel volgens mij :P

Kijk eens hier zou ik zeggen:
http://www.xtremesystems.org/forums/forumdisplay.php?f=164
En check inde 2x1GB/1x1GB OC Database welke settings ze gebruiken in a64tweaker ;)

(niet zeuren over mij ^^ ik zou een board CF board die 1t4x512UTT willen kopen omdat ik ook in CF wil gaan prutsen ;)
Mja, das van mn vorige bord.. dat was allemaal een stuk makkelijker eerlijkgezegt }:O .
kheb dat DFI Gebeuren nog niet helemaal door en mn winbond UTT is een beetje dood.. BSODS ect.
dus kheb 2x1gb gekocht van mushkin. kwam er gister achter dat het geheugen al op 2-3-2 draait.. maar waar vind ik dat 1T command :P? alle kleine beetjes helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

DRAM settings---> "Command rate" en dan op enabled of auto

offtopic:
Sapp kan lezen en heeft Google :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Wout schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 23:24:
Hoe heet mag de northbridge eigenlijk worden? Ik probeerde net te draaien met 240x10 en t geheugen op clock speed en 3dmark crashde. De CPU werd maar 37 graden maar de NB meer dan 45!
Die mag behoorlijk heet worden. Google maar ns of check dfistreet anders. Ik probeer hem op maximaal 50 te houden maar hij gaat ook vaak richting de 55.
Zelfs 60 a 65 schijnt echt niet erg te zijn. Wel gaat je fan dan erg veel lawaai maken....

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Help!!!! schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 13:32:
[...]

Die mag behoorlijk heet worden. Google maar ns of check dfistreet anders. Ik probeer hem op maximaal 50 te houden maar hij gaat ook vaak richting de 55.
Zelfs 60 a 65 schijnt echt niet erg te zijn. Wel gaat je fan dan erg veel lawaai maken....
Enig idee waarom mn pc dan onstabiel was? Het geheugen draaide gewoon op 200MHz, en de proc werd echt niet warm. Moet ik 1.4v of meer er op zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Wout schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 17:48:
[...]
Enig idee waarom mn pc dan onstabiel was? Het geheugen draaide gewoon op 200MHz, en de proc werd echt niet warm. Moet ik 1.4v of meer er op zetten?
NOFI ;) maar begin anders eerst ns je specs duidelijk en uitgebreid in je sig te vermelden. Klik op mijn specs en maak op die site ff een accountje maken. Denk dat mensen hier je dan veel beter kunnen/willen helpen. O.a. bij dfi street worden posts waar de sig geen specs bevat gewoon verwijderd. In mijn ogen terecht. :o

Overklokken met de AMD64 en het DFI moederbord is een delicaat spel vanwege de vele instelmogelijkheden. Hoe kunnen mensen je helpen als ze je hardware moeten raden danwel steeds terugmoeten zoeken naar een post waar je het ooit ns vermeld hebt.

Bovendien is het voorjezelf veel prettiger als je door eigen research uit meerdere bronnen weet wat ongeveer voor vcore op jouw CPU kan dan dat je hem fried omdat 1 of andere tweaker zoals ik zeg: joh zet hem maar op 1.8 want dan kan makkelijk..

Verder denk ik dat het je gewoon ns een middagje moet gaan rondneuzen/searchen op bijv dfistreet danwel googlen. Dan kom je vast al heel veel verder.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Help!!!! schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 18:05:
[...]

NOFI ;) maar begin anders eerst ns je specs duidelijk en uitgebreid in je sig te vermelden. Klik op mijn specs en maak op die site ff een accountje maken. Denk dat mensen hier je dan veel beter kunnen/willen helpen. O.a. bij dfi street worden posts waar de sig geen specs bevat gewoon verwijderd. In mijn ogen terecht. :o

Overklokken met de AMD64 en het DFI moederbord is een delicaat spel vanwege de vele instelmogelijkheden. Hoe kunnen mensen je helpen als ze je hardware moeten raden danwel steeds terugmoeten zoeken naar een post waar je het ooit ns vermeld hebt.

Bovendien is het voorjezelf veel prettiger als je door eigen research uit meerdere bronnen weet wat ongeveer voor vcore op jouw CPU kan dan dat je hem fried omdat 1 of andere tweaker zoals ik zeg: joh zet hem maar op 1.8 want dan kan makkelijk..

Verder denk ik dat het je gewoon ns een middagje moet gaan rondneuzen/searchen op bijv dfistreet danwel googlen. Dan kom je vast al heel veel verder.
Specs added ;)

DFIstreet kende ik nog niet, ik zal er gaan rondsnuffelen!
Ik ben gewoon een beetje bang als het om voltage verhogen gaat. Ik ben echt geen ubertweaker en heb geen zin om m'n PC te slopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Voeding: 400W
Daar zijn we jammergenoeg niks mee. Welk merk, type? Dat is belangrijk! Een goedkope 400W-voeding is niet goed genoeg om te kunnen overclocken! Ik gok dat daar jouw probleem zit.

[ Voor 4% gewijzigd door D-Three op 20-10-2005 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

dit lijkt me wel wat: x-connect 500 watt modular psu, alleen waar haal je die in NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik sta op het punt een DFI Lanparty NF4 bord te bestellen, wat me nu echter niet duidelijk wordt is of het nog steeds mogelijk is om de Ultra-D versie te modden naar een volwaardige SLI variant en waar je vervolgens de SLI brug vandaan moet halen.

Ik lees namelijk op diverse site's dat nvidia had aangekondigt iets aan de Ultra chip te wijzigen dat ie niet meer te modden is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

http://www.misco.nl/produ...%20500%20Watt%20Zwart.htm

Serieus heb je uberhaupt gezocht, dit is de eerste Hit als je zoekt in Google :|

Voor de mensen die deze zeer handige site nog niet kende: Google

Dit is een zeer gebruiksvriendelijke en makkelijk zoekmachine waarmee je een heel eind komt met zoeken alsvoor hier je vraag neer te kwakken.

@ Mister nogwattes: voorzover hier in eht topic te lezen valt kan eht nog steeds alleen nu moet je een beetje coating wegkrabben voordat je de bruggen kunt verbinden. En Bruggetje, euhm ja, koop een SLI-kit bij Alternate.de, jat er één, mail een shop. Voorzover ik weet zijn ze (nog) niet los te krijgen in NL

@ Batman: Wrom is dat de bedoeling neit? Das nou Tweek-spirit hebben ;) er 1 opofferen voor je mede Tweaker

[ Voor 34% gewijzigd door sapphire op 20-10-2005 21:25 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-air
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-11-2023
Ik weet dat het niet de bedoeling is maar ik heb nog een Sli-brugje

Moet iemand die hebben? Ik kreeg er 2 en beide doen ut :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op^de vraag van batman om te mailen naar bytesatwork:

heb ik gemaild, en ze antwoordden me dat de release van dit moederbord op zich laat wachten omdat het anders in de weg komt te staan van de net-gereleasede DFI crossfire, en dat ze de SLI EXTRA pas verwachten in november: EEK/

ik wil hem wel bestellen bij icomputers, maar dat ze de enige zijn die em kunnen leveren wekt argwaan op bij mij. Ze willen dat je pre ordered enzo, maar dan kan je nog lang wachten als ie echt niet binnen is dinsdag; Als iemand hem ontvangt hoor ik het hier wel en dan kan ik nog altijd bestellen, ook bij anderen,dat drukt te prijs wat. :P

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2005 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 17:18
batman73 schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 21:21:
Ik weet dat het niet de bedoeling is maar ik heb nog een Sli-brugje

Moet iemand die hebben? Ik kreeg er 2 en beide doen ut :*)
graag 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvK P4
  • Laatst online: 25-03-2017
krijg deze week 2 heerlijke cpu's (1 ervan is er al), maar nu weigert mijn DFI nF4 Ultra bord:( Een nieuwe voeding heb ik ook, een Antec Neopower 480Watt. Als ik die alleen aansluit met verder niets, gaat het oranje ledje branden links-onderaan. Starten doet hij niet, zelfs de fan van de voeding gaat niet draaien. Heb toen kort een ander P4 bord gepakt met nix erop, en daar ging de voeding wel draaien. Ik ben bang dat het bord nu kapot is, maar is er misschien nog iets wat ik kan doen? Batterij en CMOS clear heb ik al gedaan. Maar aangezien niks draait oid, ben ik bang dat het bord kapot is. Iemand die nog iets weet? :'(

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sapphire schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 20:57:
http://www.misco.nl/produ...%20500%20Watt%20Zwart.htm

Serieus heb je uberhaupt gezocht, dit is de eerste Hit als je zoekt in Google :|

Voor de mensen die deze zeer handige site nog niet kende: Google

Dit is een zeer gebruiksvriendelijke en makkelijk zoekmachine waarmee je een heel eind komt met zoeken alsvoor hier je vraag neer te kwakken.

@ Mister nogwattes: voorzover hier in eht topic te lezen valt kan eht nog steeds alleen nu moet je een beetje coating wegkrabben voordat je de bruggen kunt verbinden. En Bruggetje, euhm ja, koop een SLI-kit bij Alternate.de, jat er één, mail een shop. Voorzover ik weet zijn ze (nog) niet los te krijgen in NL

@ Batman: Wrom is dat de bedoeling neit? Das nou Tweek-spirit hebben ;) er 1 opofferen voor je mede Tweaker
Sapphire, jammer dat je zo sarcastisch reageert, de link die je geeft heb ik niks aan, net zoals je tips "jat er één" en "mail een shop" :r , suggestie voor een specifieke shop?

Daarnaast zouden je reply's een stuk prettiger om te lezen zijn als je iets meer aandracht schonk aan je teksten, die staan namelijk stampvol met fouten :X.

Ontopic,
Het lijkt erop dat het bemachtigen van zo'n brug nog wel een hele toer kan zijn, draait je systeem zonder de SLI brug je kaarten dan in x16/x2 ipv x8/x8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Begin deze week heb ik dit moederbord besteld, en lees nu dit topic vanaf deel 1.
In deel 1 wordt gezegt dat de power-connector verplicht 24pins moet zijn.
Ik heb hier een Artic Silentium staan, die qua ontwerp nogal afwijkt van de atx standaard
(voeding zit voor in de kast, en is niet te vervangen? ) Deze voeding is 20 pins, gaat dit werken met het DFI moederbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 20:06:
[...]

Sapphire, jammer dat je zo sarcastisch reageert, de link die je geeft heb ik niks aan, net zoals je tips "jat er één" en "mail een shop" :r , suggestie voor een specifieke shop?

Daarnaast zouden je reply's een stuk prettiger om te lezen zijn als je iets meer aandracht schonk aan je teksten, die staan namelijk stampvol met fouten :X.

Ontopic,
Het lijkt erop dat het bemachtigen van zo'n brug nog wel een hele toer kan zijn, draait je systeem zonder de SLI brug je kaarten dan in x16/x2 ipv x8/x8?
Tja vind je eht gek dat ik sarcastisch reageer, bijna alle vragen die gesteld worden kun je binnen 5 minuten vinden.
En welke link bedoel je ? Die Misco link was voor Sander815 bedoeld, en Google voor de mensen die naar mijn mennig iets meer moeite mogen doen ipv. van alle hier neer te gooien, niet dat ik ze niet wil helpen maar er staat duidelijk in de registratie voorwaarden van GoT dat er door de users zelf ook enige moeite wordt verwacht.
En over je SLI Brigde, je wil aan iets komen wat officieel niet te koop is, tja dan zul je toch echt creatief moeten zijn, er schijnt een webshop geweest te zijn die ze tijdelijk bij de Ultra-D erbij gaf (staat in 1 van de vorige delen ergens), tja wees creatief.

ik heb er 1 weten te bemachtigen doortoen ik een pc voor een vriend moest bouwen en ipv een kleine vergoeding te vragen voor de tijd/moeite van eht bouwen en installeren zou hij een SLI-D kopen ipv een Ultra-D en mocht ik de Bridge en de overige DFI spulletjes hebben.
En als je nog geen Graka's hebt kun je bij Alternate.de een SLI kit kopen, dan krijg je 2 kaarten +bridge

En jah als je niets zinnigs kunt zeggen over een post kun je altijd nog bitchen op de spelfouten :Y)
en voor je gaat zoeken ze staan ook gewoon in deze post ;)

@usefulidiot: wss als je de ATX, 12V en de molexen aansluit wel, ligt er denk ook aan wat er nog meer op je bord zit, 2x7800GTX in SLI word misschien wat lastig dan :P

[ Voor 6% gewijzigd door sapphire op 21-10-2005 22:57 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 20:06:
net zoals je tips "jat er één" en "mail een shop" :r , suggestie voor een specifieke shop?
Hopelijk neem je niet alles zo serieus op? :) En misschien heb je hier wat aan: http://www.empc.nl//index.php?page=56&Id=11885 Gewoon gevonden met de pricewatch. Ik denk dat ze een SLI-brige bedoelen maar ik denk dat je best nog eens een mailtje stuurt. Kan je dan eens laten weten of ze inderdaad die dingen verkopen? Dat kan ik dan in de TS plaatsen.
draait je systeem zonder de SLI brug je kaarten dan in x16/x2 ipv x8/x8?
16x/2x en 8x/8x heeft niks met de SLI-brug te maken maar met de jumpers op jouw moederbord. Het staat ergens in de handleiding. De jumpers in de ene positie levert een 16x/2x configuratie op, de andere positie een 8x/8x configuratie.
Dat staat volledig los van het hele SLI-gebeuren. Want als je 2 videokaarten in SLI zet, zal het ook perfect werken in de 16x/2x configuratie. Al is dat niet ideaal natuurlijk. Een 16x PCI-express videokaart moet het normaal gezien perfect doen in 2x-slot. Er zit ook nog een 1x slot en een 4x slot op het moederbord en zelfs daar zou je in theorie jouw videokaart moeten kunnen in stoppen.
Indien je je nF4 Ultra chip kan modden naar een nF4 SLI kan je 2 videokaarten gebruiken in SLI zonder gebruik te maken van een brug maar dan boet je wel stevig in aan performance. Een 20%-25 % dacht ik. Niet aan te raden dus!
Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 21:49:
Begin deze week heb ik dit moederbord besteld, en lees nu dit topic vanaf deel 1.
In deel 1 wordt gezegt dat de power-connector verplicht 24pins moet zijn.
Ik heb hier een Artic Silentium staan, die qua ontwerp nogal afwijkt van de atx standaard
(voeding zit voor in de kast, en is niet te vervangen? ) Deze voeding is 20 pins, gaat dit werken met het DFI moederbord?
Vanaf deel 1? Dan heb je veel geduld! Respect!
Afbeeldingslocatie: http://www.cx65.de/fileadmin/cx65/wallpapers/misc/Ali-G-Respect.gif
Ok, flauwe grap ;) Ik heb net ff de specs opgezocht en daar blijkt een 350W voeding in te zitten. Wat zit er momenteel in die kast? En wat wil je er nog meer op aansluiten behalve de DFI nF4? Want ik gok dat je ook nog een CPU en een graka wil?

[ Voor 43% gewijzigd door D-Three op 21-10-2005 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

LOL
ik heb de afgelopen tijd neit meer via Google naar een SLI bruggetje gezocht omdat ik er 1 heb, maar als je op SLI Bridge+webshop zoekt is de eerst link deze bij coolprices en die link van jou de 6e in de lijst:P

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Ik heb dan ook gewoon even vlug in de pricewatch gekeken :)
BvK P4 schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 12:00:
krijg deze week 2 heerlijke cpu's (1 ervan is er al), maar nu weigert mijn DFI nF4 Ultra bord:( Een nieuwe voeding heb ik ook, een Antec Neopower 480Watt. Als ik die alleen aansluit met verder niets, gaat het oranje ledje branden links-onderaan. Starten doet hij niet, zelfs de fan van de voeding gaat niet draaien. Heb toen kort een ander P4 bord gepakt met nix erop, en daar ging de voeding wel draaien. Ik ben bang dat het bord nu kapot is, maar is er misschien nog iets wat ik kan doen? Batterij en CMOS clear heb ik al gedaan. Maar aangezien niks draait oid, ben ik bang dat het bord kapot is. Iemand die nog iets weet? :'(
Ik zag net dat nog niemand jouw vraag heeft beantwoord. Je zegt een led links onderaad. Maar daar zitten 5 led's (4 diagnostic led's + 1 power led)
Kijk eens in de handleiding pagina 59:
http://www.dfi.com.tw/Upload/Manual/lputnf4%20847505101.pdf
Kan je zeggen welke LED het is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvK P4
Laagvliegerke schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 23:26:
Ik heb dan ook gewoon even vlug in de pricewatch gekeken :)

[...]

Ik zag net dat nog niemand jouw vraag heeft beantwoord. Je zegt een led links onderaad. Maar daar zitten 5 led's (4 diagnostic led's + 1 power led)
Kijk eens in de handleiding pagina 59:
http://www.dfi.com.tw/Upload/Manual/lputnf4%20847505101.pdf
Kan je zeggen welke LED het is?
thx voor reply :) het is niet een van de 4 leds, maar "led 1" dicht tegen het onderste pci slot aan..aan de onderkant. Die gaat aan als ik de voeding knop op aan zet..meer niet. Maar ook de fan van de voeding gaat niet draaien..als er iets met het bord aan de hand is gaat toch meestal de fan wel draaien? Maar op een ander moederbord doet hij het wel. Misschien dat de voeding incompatible is met dit moederbord? Zou dat kunnen?

Zou echt heel jammer zijn als mijn mobo kapot is, want heb een Sandy gekregen die 2.8GHz doet op 1.45V en een Opteron 146 die 2.7GHz doet met 1.25V (3GHz zit er in). Had dus veel te testen gehad dit weekend:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-07 22:37
Alle 4 de connectors van je voeding op bord aangesloten? Proberen te booten met 1 dimm in bovenste oranje slot geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvK P4
Viss schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 23:49:
Alle 4 de connectors van je voeding op bord aangesloten? Proberen te booten met 1 dimm in bovenste oranje slot geprobeerd?
Hoe bedoel je 4? Dacht dat er altijd 2 waren..die grote 24 pins, en 1 voor 12V..dat is een blokje van 4. Tot nu toe heb ik geprobeerd met alles aangesloten op het bord tot het bord helemaal kaal aansluiten aan de voeding. Dus alleen de 24 pins connector en de 4 pins connector. Geen van beiden gaf een teken van leven. Met mijn Abit IC7-G start de voeding wel gewoon op (de fan begint te draaien). Ook daar heb ik alleen met het moederbord kaal getest.

Maw..ik ben einde raad :'( en een rma duurt ook zo lang (meestal een maand ongeveer voor zover ik weet)..echt zonde om die 2 cpu's zo lang onaangetast te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Viss heeft gelijk. Dit moederbord heeft er inderdaad 4. Naast de twee die je genoemd hebt, zitten er ook nog een HDD-molex en FDD-molex op het moederbord. Maar normaal moet het bord ook al werken zonder deze aangesloten.
BvK P4 schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 23:45:
het is niet een van de 4 leds, maar "led 1" dicht tegen het onderste pci slot aan..aan de onderkant. Die gaat aan als ik de voeding knop op aan zet..meer niet.
Dat is de standby power led. Het is dus normaal dat die led brandt wanneer je de voeding aan staat en de PC uit staat.
Maar ook de fan van de voeding gaat niet draaien..als er iets met het bord aan de hand is gaat toch meestal de fan wel draaien? Maar op een ander moederbord doet hij het wel. Misschien dat de voeding incompatible is met dit moederbord? Zou dat kunnen?
Die voeding zou het normaal moeten doen met dit bordje. Dus als je op de knop drukt, gebeurt er totaal niks? Mij lijkt het alsof de power-knop verkeerd aangesloten is. Heb je al eens de drukknoppen geprobeerd die op het moederbord zelf zitten? De bovenste is reset en de onderste is power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Weet iemand of het onderste PCI-E slot even 'hard' loopt als het bovenste? Ik heb mijn videokaart namelijk verplaatst om de airflow rond de NB fan te verbeteren en merk dat mijn 3DMark score omlaag is gegaan. Moet ik nog iets met jumpers doen als ik de onderste op volle snelheid wil gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-air
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-11-2023
Tuurlijk hij werkt standaard 16X/2x
Dat betekent dus dat je graka nu op 2x draait ipv 16x.

oftewel jumpers veranderen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laagvliegerke schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 23:06:
[...]
Hopelijk neem je niet alles zo serieus op? :) En misschien heb je hier wat aan: http://www.empc.nl//index.php?page=56&Id=11885 Gewoon gevonden met de pricewatch. Ik denk dat ze een SLI-brige bedoelen maar ik denk dat je best nog eens een mailtje stuurt. Kan je dan eens laten weten of ze inderdaad die dingen verkopen? Dat kan ik dan in de TS plaatsen.

[...]

16x/2x en 8x/8x heeft niks met de SLI-brug te maken maar met de jumpers op jouw moederbord. Het staat ergens in de handleiding. De jumpers in de ene positie levert een 16x/2x configuratie op, de andere positie een 8x/8x configuratie.
Dat staat volledig los van het hele SLI-gebeuren. Want als je 2 videokaarten in SLI zet, zal het ook perfect werken in de 16x/2x configuratie. Al is dat niet ideaal natuurlijk. Een 16x PCI-express videokaart moet het normaal gezien perfect doen in 2x-slot. Er zit ook nog een 1x slot en een 4x slot op het moederbord en zelfs daar zou je in theorie jouw videokaart moeten kunnen in stoppen.
Indien je je nF4 Ultra chip kan modden naar een nF4 SLI kan je 2 videokaarten gebruiken in SLI zonder gebruik te maken van een brug maar dan boet je wel stevig in aan performance. Een 20%-25 % dacht ik. Niet aan te raden dus!

[...]

[afbeelding]
Ok, flauwe grap ;) Ik heb net ff de specs opgezocht en daar blijkt een 350W voeding in te zitten. Wat zit er momenteel in die kast? En wat wil je er nog meer op aansluiten behalve de DFI nF4? Want ik gok dat je ook nog een CPU en een graka wil?
De voeding in deze kast is een scythe, hier vind je er meer over. http://tweakers.net/nieuws/36217/?highlight=silentium+t2

Wat komt er allemaal in de pc te zitten:
- Athlon 64 3200+
- 2x 160gb maxtor schijf
- 1x dvd-rewriter
- Ati X800 GTO

en misschien dat er later nog een tv-kaart bijkomt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
batman73 schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 10:20:
Tuurlijk hij werkt standaard 16X/2x
Dat betekent dus dat je graka nu op 2x draait ipv 16x.

oftewel jumpers veranderen :D
Maar het is toch ook gewoon een X16 slot? hoe werkt het dan als je een dual-card setup wil doen, draait dan ook 1 op x16 en 1 op x2?

Hmmm..stom...ik zie nu ook dat Everest ook x16@x2 aangeeft. Ok, ff jumperen dus :) thx

[ Voor 11% gewijzigd door WoutF op 22-10-2005 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvK P4
@ laagvliegerke: Met mijn vorige voeding heb ik die molex stekker en FDD stekker nog nooit gebruikt. Snap nu nog steeds niet waar die molex voor is. Maar er gebeurt dus helemaal niets als ik wens op te starten. Niet met de powerknop op de kast, maar ook niet met de start en reset knoppen op het moederbord. Met mn andere moederbord start ie wel op.

Ik hoop dat het gewoon incompatibiliteit is van het moederbord met de voeding. Want het moederbord rma'en, dan ben je meestal wel een maand verder:( Maar ik zal zo nog eens proberen met de molex stekker op het moederbord erin. Een FDD aansluiting heb ik geloof ik niet op mn voeding. Denk dat de vorige bezitter hem vergeten heeft erbij te doen.

Maar ik vraag me toch af of het nou aan de voeding ligt of aan het moederbord. Want ik kan wel 1 van de 2 zomaar vervangen door wat nieuws te kopen, maar straks heb ik de verkeerde keus gemaakt.

[ Voor 16% gewijzigd door BvK P4 op 22-10-2005 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Wout schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 11:37:
[...]
Maar het is toch ook gewoon een X16 slot? hoe werkt het dan als je een dual-card setup wil doen, draait dan ook 1 op x16 en 1 op x2?

Hmmm..stom...ik zie nu ook dat Everest ook x16@x2 aangeeft. Ok, ff jumperen dus :) thx
Na jumperen draaien ze allebei op 8x. Je zal een heel klein verschil in 3dmark zien erdoor maar het is echt amper merkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Normaalgezien zou het toch moeten werken met die voeding. Koppel eens de voeding los van het zet, aet de CMOS jumper op reset en haal de batterij er uit. En laat dit eens een nachtje zo staan. En dan eens proberen te booten zoals Viss zei met 1 DIMM in het bovenste oranje slot.
Wat zijn trouwens de rest van jouw specs?
Verwijderd schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 11:01:
[...]

De voeding in deze kast is een scythe, hier vind je er meer over. http://tweakers.net/nieuws/36217/?highlight=silentium+t2

Wat komt er allemaal in de pc te zitten:
- Athlon 64 3200+
- 2x 160gb maxtor schijf
- 1x dvd-rewriter
- Ati X800 GTO

en misschien dat er later nog een tv-kaart bijkomt...
Ik raad toch minimum een 400W voeding aan voor een normaal "modern" systeem. Jammergenoeg heb ik geen idee of jouw voeding het zal trekken. Misschien kan je dit eens vragen in Welke voeding heb ik nodig? Deel 13
Wout schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 11:37:
[...]

Fysiek is het een 16x slot om er een 16x kaart te kunnen in stoppen. Maar de nForce4 chipset is beperkt in zijn PCI-express lijnen waardoor je met de jumpers in de ene stand een 16x/2x configuratie hebt (voor 1 kaart) of met de jumpers in de andere stand een twee 8x sloten hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laagvliegerke schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 13:51:
Normaalgezien zou het toch moeten werken met die voeding. Koppel eens de voeding los van het zet, aet de CMOS jumper op reset en haal de batterij er uit. En laat dit eens een nachtje zo staan. En dan eens proberen te booten zoals Viss zei met 1 DIMM in het bovenste oranje slot.

[...]

Ik raad toch minimum een 400W voeding aan voor een normaal "modern" systeem. Jammergenoeg heb ik geen idee of jouw voeding het zal trekken. Misschien kan je dit eens vragen in Welke voeding heb ik nodig? Deel 13

[...]

Fysiek is het een 16x slot om er een 16x kaart te kunnen in stoppen. Maar de nForce4 chipset is beperkt in zijn PCI-express lijnen waardoor je met de jumpers in de ene stand een 16x/2x configuratie hebt (voor 1 kaart) of met de jumpers in de andere stand een twee 8x sloten hebt.
Het probleem van een 20 polige stekker hoeft dus geen probleem te zijn?
Het zou klote zijn als die voeding niet voldoende zou zijn, dat zou inhouden dat ik ook gelijk een nieuwe behuizing moet aanschaffen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Een 20-polige voeding hoeft inderdaad geen probleem te zijn. Maar voor stabiel overclocken wordt toch een 24-polige voeding aangeraden.
Maar ik vrees toch dat 350W net te weinig zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvK P4
Het probleem is al opgelost..heb de voeding van mn barebone aangesloten, en hij draait als een zonnetje:D Het is alleen wel vreemd dat de Neopower niet werkt met de DFI, maar wel met mn Pentium 4 bord. Ben nu even aan het primen op 10x250 op stock voltage. Zet hem zo op 2.8GHz. De screens volgen nog wel..weet alleen niet wanneer omdat ik niet zeker ben hoever ik kom met deze voeding. Heeft maar 250Watt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Zeer eigenaardig! Maar blijkbaar ben je niet de enige:
http://www.nforcershq.com...c-and-nforce-vt62417.html
http://www.howtofixcomputers.com/bb/ftopic124906.html

[ Voor 26% gewijzigd door D-Three op 22-10-2005 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvK P4
thx voor de hulp en het zoeken Laagvliegerke :D hier is mn eerste screen:

Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y237/BvK/SD3700Primeramcpustable2.jpg

die 12V lijn is laaaag.. :'( Dit is trouwens mem en cpu stable :D

[ Voor 13% gewijzigd door BvK P4 op 22-10-2005 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaming247
1x sp2004 is genoeg hoor :P

Is het trouwens niet zo dat de Neopower geen -5 Volt heeft zoals dat in de ATX2.0(of 1.3 ofz) standaard staat dat dat niet meer hoeft, ik kan me namelijk nog problemen herrinneren met MSI's K8Neo4 moederboorden met de Soundblaster 5.1 chip onboard waarbij de 5.1 chip het niet deed omdat daar een -5Volt lijn voor nodig was.

[Updated spec's]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 17:18
Mmmm, misschien een idee'tje voor de TS..
Als ik mijn Nvidia firewall activeer dan krijg ik corrupte downloads!, en wat bleek (na eerst geheugen enz gecheckt te hebben) dat meer mensen er last van hebben dus hierbij een tip voor mensen die een nforce 4 moederbord hebben en last hebben van corrupte downloads, schakel de nvidia firewall UIT

seau, me goede daad weer gedaan voor vandaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvK P4
Gaming247 schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 22:06:
1x sp2004 is genoeg hoor :P

Is het trouwens niet zo dat de Neopower geen -5 Volt heeft zoals dat in de ATX2.0(of 1.3 ofz) standaard staat dat dat niet meer hoeft, ik kan me namelijk nog problemen herrinneren met MSI's K8Neo4 moederboorden met de Soundblaster 5.1 chip onboard waarbij de 5.1 chip het niet deed omdat daar een -5Volt lijn voor nodig was.
1x sp2004 voor stress cpu en 1x sp2004 voor blend - stress cpu & ram :P Gaat sneller dan dat ik beide afzonderlijk zou gaan testen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 14:15

DesertShooter

Afgekickt

BvK P4 schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 23:35:
[...]

1x sp2004 voor stress cpu en 1x sp2004 voor blend - stress cpu & ram :P Gaat sneller dan dat ik beide afzonderlijk zou gaan testen ;)
SP2004 klopt niet ;)

Large FTT's is de cpu stressen, niet small ftt's..

Is gewoon een foutje in SP2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvK P4
DesertShooter schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 08:57:
[...]

SP2004 klopt niet ;)

Large FTT's is de cpu stressen, niet small ftt's..

Is gewoon een foutje in SP2004
thx..ben nu aan het testen met Large, in place FFT's - stress ram. Stress cpu heeft bij mij ook altijd gezorgt voor 100% load, maar ik wil best geloven dat dit beter is. Misschien dat ik die oude versie van prime maar weer es ga gebruiken. Voldeed me ook prime. Ben nu aan het primen met stress ram op 2.88GHz en 1.55V. Op 1.52V haalt ie 17min prime stabiel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Laatst online: 16:26
Heb ook de DFI Lanparty nF4 SLI-DR besteld :) Samen met de volgende hardware!
  • Cooler Master Stacker 810 Geen, Zwart
  • Cooler Master RS-550-ACLY Real Power 550 Watt
  • AMD Athlon 64 X2 Toledo 4400+, Socket 939, Boxed
  • Zalman CNPS9500 Led
  • Corsair TWINX2048-3500LLPRO TWINX2048-3500LLPRO, 2 GB, PC3500, 434 MHz, TWINX, matched pair (2x 1 GB), LED
  • 2X Hitachi Deskstar T7K250 250 GB, 7.200 rpm, 8 MB, SATA II
  • Western Digital Raptor 74 GB, 10.000 rpm, 8 MB, ESATA
  • DFI Lanparty nF4 SLI-DR
  • Asus EN7800GTX TOP/2DHTV 256 MB, PCI Express x16
  • Plextor PX-130A 16x, 50x, Zwart, OEM
  • NEC ND-4550 16 x, 8 x, 16 x, Zwart, OEM
  • Razer Copperhead -, Retail
  • Logitech G15 Gaming Keyboard Zwart, Retail
Kan niet wachten tot alles binnen is _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laagvliegerke schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 23:06:
[...]

[...]

[...]

[afbeelding]
Ik heb naar EMPC gemailt en dit was hun antwoordt:
Geachte heer/mevrouw,

De SLI VGA Bridge is inderdaad geschikt voor tussen 2 SLI videokaarten, dit
is een bridge welke compatible is met de meeste moederborden. Helaas is er
geen compatibiliteit lijst bekend van deze bridge.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

Kim IJzerman
Empc Solutions

De SLI Bridge is er dus wel, maar het is niet zeker dat ie past, als je dan kijkt naar het kleine verschil in totaal prijs, namelijk 14 euro, tussen de Ultra-D+SLI bridge en de originele SLI versie vindt ik de keuze op dit moment niet zo moelijk en kies ik voor de normale SLI versie.
Als je al een Ultra-D versie hebt is het een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewoutb
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-06-2024
Beste tweakers,

Sinds dit weekend ben ik de trotst eigenaar van een ultra-d met een venice 3000+.
Het moederbord is echt super, maar ik ben een beetje teleurgesteld in de venice, hij heeft erg veel volt nodig om een beetje op gang te komen. Ik draai nu N4D623-3, is de beta 704 bios stabiel genoeg voor 24/7 gebruik of kan ik beter wachten op de 704 final (duurt dat nog lang of is daar niks over bekend?)

Ik draai de venice op 8*300 en geheugen 1:1(corsair 3200xl v1.2), de venice heeft hier 1.66 volt voor nodig... erg veel lijkt me aangezien mijn oude winchester 1.3 volt nodig had voor 2540+- (hier was mijn geheugen alleen niet op vooruit te branden) kan ik van de 704 bios nog wel verbeteringen verwachten of is mijn venice gewoon een slechte clocker?

Groeten Ewout

Antec P180, Antec Phantom 500, A64 X2 3800+@2,5, DFI Ultra-D, 2GB Corsair 4000PT, P120 250gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Danielson schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 12:05:
Zeer goede keuze! :+
Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 13:06:
De SLI Bridge is er dus wel, maar het is niet zeker dat ie past, als je dan kijkt naar het kleine verschil in totaal prijs, namelijk 14 euro, tussen de Ultra-D+SLI bridge en de originele SLI versie vindt ik de keuze op dit moment niet zo moelijk en kies ik voor de normale SLI versie.
Als je al een Ultra-D versie hebt is het een ander verhaal.
Zoals sapphire al zei, kost die bridge bij cool-prices wel een stuk minder. Maar inderdaad, het prijsverschil is niet zo heel erg groot.
Ewoutb schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 17:56:
Ik draai nu N4D623-3, is de beta 704 bios stabiel genoeg voor 24/7 gebruik of kan ik beter wachten op de 704 final (duurt dat nog lang of is daar niks over bekend?)
Niet iedere beta wordt een final. Ik denk dat de 623-3 voorlopig de laatste is. En ik gok dat er zelfs niet heel veel andere meer zullen komen. :/ Maar de 704-2BTA doet het erg goed met Winbond-geheugen. Welke chips heeft jouw geheugen?
Ik draai de venice op 8*300 en geheugen 1:1(corsair 3200xl v1.2), de venice heeft hier 1.66 volt voor nodig... erg veel lijkt me aangezien mijn oude winchester 1.3 volt nodig had voor 2540+- (hier was mijn geheugen alleen niet op vooruit te branden) kan ik van de 704 bios nog wel verbeteringen verwachten of is mijn venice gewoon een slechte clocker?
Welke Venice is het en wat is de stepping? Indien het een 3000+ is, is dat toch een winst van 600 MHz. Maar dat neemt niet wat dat hij daarvoor inderdaad nogal veel spanning nodig heeft. Sommige halen meer @ stock voltage (1,4V). Trouwens, wat zijn de rest van jouw specs?
Dat van die Winchester geloof ik echter niet. De laatste Winnie's bleven allemaal inderdaad steken rond de 2500 MHz. Maar 1,3V is wel wat weinig aangezien de Vcore van een Winchester toch 1,5V is? Tenzij je één van de eerste Winchesters had. Die clockten zeer goed. Maar dan hoop ik toch dat je eens geprobeerd hebt om verder te clocken dan 2540 MHz? :)
Beste tweakers,
Groeten Ewout
Een aanhef en groetjes zijn niet nodig op GoT ;)

[ Voor 6% gewijzigd door D-Three op 23-10-2005 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewoutb
Niet iedere beta wordt een final. Ik denk dat de 623-3 voorlopig de laatste is. En ik gok dat er zelfs niet heel veel andere meer zullen komen. :/ Maar de 704-2BTA doet het erg goed met Winbond-geheugen. Welke chips heeft jouw geheugen?
Mijn geheugen gebruikt tccd chips, ik zou dan 704-3 of 1 moeten gebruiken? In de topic start las ik dat 704 speciaal voor de venice/san diego was ontworpen. Maar ik heb niks kunnen vinden over de stabiliteit van deze bios.
Welke Venice is het en wat is de stepping? Indien het een 3000+ is, is dat toch een winst van 600 MHz. Maar dat neemt niet wat dat hij daarvoor inderdaad nogal veel spanning nodig heeft. Sommige halen meer @ stock voltage (1,4V). Trouwens, wat zijn de rest van jouw specs?
Dat van die Winchester geloof ik echter niet. De laatste Winnie's bleven allemaal inderdaad steken rond de 2500 MHz. Maar 1,3V is wel wat weinig aangezien de Vcore van een Winchester toch 1,5V is?
Het is een venice 3000+, F stepping 2 volgens cpu-z, hij wil wel meer dan 2,4 maar ik vind het voltage dan te hoog.
Ik heb daarnaast een vrij vroege winchester, ben begonnen op 1,8ghz met 1.0v wat hij 100% stabiel draaide en toen rustig gaan overclocken en het voltage verhogen, maar omdat mijn geheugen niet mee omhoog wou blijven steken op 2,5+- geheugen op ddr 333 en slappe timings. (vandaar ook een nieuwe venice en de ultra-d ipv mijn asus sli deluxe)

Venice 3000+ met een Scyte Ninja + 120mm fan
DFI Ultra-d
1gb Corsair 3200xl v1.2
X800xt
Samsung spinpoint P120 250gb
Phantom 500
en dat allemaal in een Antec p180
Een aanhef en groetjes zijn niet nodig op GoT ;)
Ik zal het onthouden :)

[ Voor 3% gewijzigd door Ewoutb op 23-10-2005 20:00 ]

Antec P180, Antec Phantom 500, A64 X2 3800+@2,5, DFI Ultra-D, 2GB Corsair 4000PT, P120 250gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Je hebt die winchester zeker niet meer?
Best eens kans dat die gewoon beter was 8)7 en dat het niet puur aan de cpu lag dat je geheugen niet verder kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:52

Epsilon

Waar loopt ie nu op dan?

Ik draai mn venice @ air op 1.6v. Mn goeie heb ik overigens verkocht, die deed meer dan 2800mhz @ air stabiel. Deze moet genoegen nemen met 2600mhz (echter wel op 1.75v). Ik doe er niet zo moeilijk over eigenlijk. Deze CPU kost 120euro, jammer als je hem opblaast na een paar jaar, maar ik kan me er niet druk om maken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewoutb
Epsilon schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 21:14:
Waar loopt ie nu op dan?

Ik draai mn venice @ air op 1.6v. Mn goeie heb ik overigens verkocht, die deed meer dan 2800mhz @ air stabiel. Deze moet genoegen nemen met 2600mhz (echter wel op 1.75v). Ik doe er niet zo moeilijk over eigenlijk. Deze CPU kost 120euro, jammer als je hem opblaast na een paar jaar, maar ik kan me er niet druk om maken :).
Hij draait op 2,7 maar dan moet ik hem wel 1,85v geven ;( redelijk stabiel, na ongeveer 5 uur prime stopt ie ermee. Ik ben nu aan het testen hoe hard hij gaat met mijn geheugen op stock, maar de eerste resultaten zijn weinig hoopvol...

@ Vandread, de winchester heb ik nog, ik ga morgen wel even testen of die op dit moederbord wel lekker loopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

Danielson schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 12:05:
Heb ook de DFI Lanparty nF4 SLI-DR besteld :) Samen met de volgende hardware!
  • Cooler Master Stacker 810 Geen, Zwart
  • Cooler Master RS-550-ACLY Real Power 550 Watt
  • AMD Athlon 64 X2 Toledo 4400+, Socket 939, Boxed
  • Zalman CNPS9500 Led
  • Corsair TWINX2048-3500LLPRO TWINX2048-3500LLPRO, 2 GB, PC3500, 434 MHz, TWINX, matched pair (2x 1 GB), LED
  • Western Digital Raptor 74 GB, 10.000 rpm, 8 MB, ESATA
  • DFI Lanparty nF4 SLI-DR
  • Asus EN7800GTX TOP/2DHTV 256 MB, PCI Express x16
  • Plextor PX-130A 16x, 50x, Zwart, OEM
  • NEC ND-4550 16 x, 8 x, 16 x, Zwart, OEM
  • Razer Copperhead -, Retail
  • Logitech G15 Gaming Keyboard Zwart, Retail
Kan niet wachten tot alles binnen is _/-\o_
ik heb bijna hetzelfde besteld, op de case na: lian li v1100, mushkin redline memory en en ati gto2
:)

edit: excl watercooling, nog te bestellen

[ Voor 4% gewijzigd door sander817 op 23-10-2005 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Doe 2400 op stock volts, wil em niet continu volten want dan willen ze steeds meer ;)
Ben met pifast eens tot 2850 op tussen de 1,55-1,6v gekomen... moet weer es uit me luie stoel komen en er wat mee doen :+ kan vast wel beter.

Ik heb trouwens dezelfde stepping als die goeie clocker van jou epsi :)
[rml]Epsilon in "[ OC & INFO] AMD Athlon64 OC resultaten d..."[/rml]
Hoe deed die het onder phch trouwens?

Ennuh, heel fijn wat iedereen besteld maar dat is nou echt offtopic en niet boeiend 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Vandread op 23-10-2005 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magiel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:47
Je hebt inderdaad een slechte Venice, ik doe 2.7(300x9) op 1.500. Zoals hier boven al gezegt, hele dikke kans dat je Winchester gewoon beter was. Probeer het is met je Winchester in je DFI, ik neem aan dat je deze nog wel hebt ...

Dit las ik laatst ergens:
Beter een goede Newcastle, dan een slechte Venice :)

Ik wil het er _niet_ over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewoutb
magiel schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 09:45:
Je hebt inderdaad een slechte Venice, ik doe 2.7(300x9) op 1.500. Zoals hier boven al gezegt, hele dikke kans dat je Winchester gewoon beter was. Probeer het is met je Winchester in je DFI, ik neem aan dat je deze nog wel hebt ...

Dit las ik laatst ergens:

[...]
Ik heb gisteren de winchester geprobeerd en hij klokt inderdaad lekker door op lage voltages, maar mijn geheugen wil dan niet harder dan DDR 440. Ik vind het echt heel zonde om ontzettend duur geheugen door m'n processor te laten tegenhouden. Ik ben op dit moment 280*9 aan het testen op 1,75v en alles lijkt goed te gaan. Ik heb wel gemerkt dat m'n processor (venice) veel harder gaat zonder 1:1 geheugen, als ik het geheugen op 200 mhz hield dan komt m'n porcessor veel verder en stabiel op een stuk lager voltage. Blijkbaar vergt snel geheugen flink wat van een venice.

Magiel, draai jij die nieuwe beta bios of 623?

Ik blij erbij, liever een matige venice met goede geheugencontroller dan een goede winchester met slechte geheugencontroller O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09 13:12
K heb nog een vraagje over de nForce Chipset.

Ik weet niet of het aan mij ligt, maar die loopt weg te fikken met 56 graden. ondanks dat de chipset fan volgens het scherm met 7000 rpm rondjes loopt te draaien.

Is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

hoe warm is het op je kamer? En welke grake+koeling heb je ?

Die factoren beinvloeden de chipset koeiling naoga, en ja het word heet :P

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
sapphire schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 14:09:
hoe warm is het op je kamer? En welke grake+koeling heb je ?

Die factoren beinvloeden de chipset koeiling naoga, en ja het word heet :P
T is hiero 20 graden. de koeling is de standaard geleverde koeler. Ik schrik er een beetje van als er bij Speedfan een vlammetje bij staat.. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewoutb
the raptor schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 14:24:
[...]
T is hiero 20 graden. de koeling is de standaard geleverde koeler. Ik schrik er een beetje van als er bij Speedfan een vlammetje bij staat.. :o
Dat vlammetje in speedfan gaat standaard aan als een bepaalde waarde hoger komt te liggen dan 50, die chipsets schijnen best wel wat te kunnen hebben en als je flink aan het gamen bent is dat niet echt hoog vind ik.

De chipset gaat door de bios boven de 55 graden op volle snelheid draaien, dit kan je zelf aanpassen en eventueel al bij 50 graden laten beginnen als je het echt te warm vind.

Succes ermee, ik maak me persoonlijk niet echt druk om de chipset, zolang er geen 70 graden staat vind ik het best ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
Ewoutb schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 15:42:
[...]

Dat vlammetje in speedfan gaat standaard aan als een bepaalde waarde hoger komt te liggen dan 50, die chipsets schijnen best wel wat te kunnen hebben en als je flink aan het gamen bent is dat niet echt hoog vind ik.

De chipset gaat door de bios boven de 55 graden op volle snelheid draaien, dit kan je zelf aanpassen en eventueel al bij 50 graden laten beginnen als je het echt te warm vind.

Succes ermee, ik maak me persoonlijk niet echt druk om de chipset, zolang er geen 70 graden staat vind ik het best ;)
Okay, gelukkig! Raptor is gerustgesteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

k bedoelde de koeling van je videokaart en welke dat was :P

Vriend van me heeft een 6800Ultra emt stock koeling en een stock geval op z'n chipset.
Maar door de warmte van die 6800U word de chipset bij heb veeeel warmer dan bij mij op stock koeling.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
sapphire schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 16:16:
k bedoelde de koeling van je videokaart en welke dat was :P

Vriend van me heeft een 6800Ultra emt stock koeling en een stock geval op z'n chipset.
Maar door de warmte van die 6800U word de chipset bij heb veeeel warmer dan bij mij op stock koeling.
da's ook de standaard cooler van de 7800GTX :)
Maar, ik heb al de Kaart verplaats van vlakbij de Chipset, naar een slot erboven. scheelde niks.
Een extra fan aansluiten (Lian-Li V1100) hielp met een verlaging van maarliefst 4 graden.

Maar, ik heb gehoord dat het normaal is dat de Chipset aan de warmekant word.Misschien toch eens een Waterkoeling met Chipset blokje overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wenze
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-11-2024
Ik heb beetje probleem met mijn geheugen. Het is Geil 2*512mb DRR500 maar het wel niet op 250 mhz werken. Ik heb al verschillende biossen geprobeerd maar toch lukt het niet.

Ik heb al het voltage verhoogd naar het maximale wat binnen de garantie valt. De timings losser zetten werkt ook niet. Iemand enig idee hoe dit komt.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
7000 rpm is een verschrikkelijk geluid :P Met mijn chipset heb ik bijzonder weinig problemen. Deze blijf ongeveer 45°C en draait toertjes op ongeveer 1500 rpm. Een goede airflow in de case is zeeeer belangrijk! Maar natuurlijk, de grafische kaart doet er ook wel iets aan :) Een 6800U (en blijkbaar een 7800 ook) blaast er zijn lucht achteraan uit. Ikzelf heb een 6600GT met een Zalman VF700Cu waardoor de warmte meer verspreid wordt in de case.
wenze schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 16:41:
Ik heb beetje probleem met mijn geheugen. Het is Geil 2*512mb DRR500 maar het wel niet op 250 mhz werken. Ik heb al verschillende biossen geprobeerd maar toch lukt het niet.

Ik heb al het voltage verhoogd naar het maximale wat binnen de garantie valt. De timings losser zetten werkt ook niet. Iemand enig idee hoe dit komt.
Hoe ver raak je wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laagvliegerke schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 13:51:

[...]

[...]

Mijn voeding is zoals ik al vertelde 20-pins, het lijkt mij dat deze niet zomaar op een 24-pins aansluiting past, heb ik hiervoor een speciaal verloopstukje nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 12:29

Syzzer

Prutser

Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 19:26:
[...]

Mijn voeding is zoals ik al vertelde 20-pins, het lijkt mij dat deze niet zomaar op een 24-pins aansluiting past, heb ik hiervoor een speciaal verloopstukje nodig?
Dit past zeker wel, je hebt alleen 4 pinnetjes over. Dat is echter geen probleem als je voeding gewoon sterk genoeg is en je de andere 3 stekkertjes ook aansluit.

Ik draai al sinds februari op die manier met dit bord en een Antec TrueControl550 (20 pins dus).

[ Voor 10% gewijzigd door Syzzer op 25-10-2005 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Een 20-pins aansluiting past perfect in een 24-pins aansluiting:
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/laagvliegerke/got/dfi/DFI-nF4-20pin-in24.jpg
Die 4 pinnen meer zijn gewoon een 12V, 5V, 3.3V en GND lijn meer. Dit werd ingevoerd omdat de huidige hardware steed meer vermogen verbruikt. En meer vermogen is meer stroom en dat kan de 20-pins connector niet meer aan. Vandaar dat er al een "AUX" connector werd ingevoerd, ook wel gekend als "12V" of "P4" connector. Deze is met de nieuwe standaard eigenlijk niet meer nodig maar de meeste voedingsfabrikanten voorzien deze nog wel voor compatibiliteit met oudere moederborden. Verloopstukjes zijn wel verkrijgbaar maar die hebben totaal geen nut en zorgen zelfs voor nog meer overgangsweerstanden en dus meer kans op problemen.

[ Voor 50% gewijzigd door D-Three op 25-10-2005 19:53 . Reden: Figuurtje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laagvliegerke schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 19:49:
Neen, een 20-pins aansluiting past perfect in een 24-pins aansluiting. Die 4 pinnen meer zijn gewoon een 12V, 5V, 3.3V en GND lijn meer. Dit werd ingevoerd omdat de huidige hardware steed meer vermogen verbruikt. En meer vermogen is meer stroom en dat kan de 20-pins connector niet meer aan. Verloopstukjes zijn wel verkrijgbaar maar die hebben totaal geen nut en zorgen zelfs voor nog meer overgangsweerstanden en dus meer kans op problemen.
Eind deze week krijg ik hopelijk m'n bordje binnen, maar bij het aansluiten van die 20-pins, waar moet ik opletten? Dt ik bovenin of onderin 4overhoud?
Ik zal dan als alles binnen is gelijk laten weten of de voeding het trekt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Gewoon aansluiten zoals Syzzer! ;) (is die foto niet van jou?)
Het kan maar op 1 manier, je zal wel zien. Anders moet je al heel erg hard forceren om die connector er verkeerd in te krijgen, het is zo goed als onmogelijk.

[ Voor 7% gewijzigd door D-Three op 25-10-2005 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

en anders:
Met een Hamer en Duc tape past alles :+

Gabriël AM5

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste