De aanstichter meldt zich ook nog even met een toelichting, die ik zelf ook in het topic wilde zetten, maar toen kreeg ik helaas een foutmelding.
Ik heb al een net berichtje gehad van Zoefff waarin werd toegelicht dat het sluiten van het topic niet persé te maken heeft met mijn foto's.
Ik heb het afgelopen half uur alle reacties doorgenomen. Even een paar opmerkingen.
- Ik zag de muis meerdere malen uit een gaatje de kamer in lopen. Daar heb ik twee vallen neergezet en daar is de muis ingerend toen hij van mijn aanwezigheid schrok. Ik heb de muis zeker niet omgebracht met als doel dan maar even foto's te schieten.
- De topic-titel is een lichte noot bij een wat minder vrolijk onderwerp wat ons met de neus op de werkelijkheid drukt. Alleen een foto van kaas in een gespannen val kan ook al suggestie en spanning op wekken, maar dat vind ik te laf, daarom schreef Q: zo subtiel ben ik niet. Met andere woorden dat is niets voor mij, er om heen draaien is niet altijd het beste.
- Ik heb deze foto 's nachts geschoten met alleen lamp-licht (peertjes) wat naar mijn idee qua foto's een heel raar schouwspel opleverde. Die warme, lieve, zachte, sfeervolle (misschien ietsje te) warme kleuren contrasteren scherp met het onderwerp. Zeker de eeste foto is bijna 'grappig', zoals de muis bijna lijkt te roepen: hey, haal me hier uit! Maar misschien heb ik inderdaad een tik van de molen gehad.
- Ik vond het niet nodig om er een toelichting bij te zetten, om redenen die al door velen zijn aangegeven: je hoeft niet alles maar voor te kauwen. Camera/foto specs zijn wel het meest irrelevante wat ik had kunnen posten. Op het gevaar af te flamen: die suggestie zou ook best uit de faq mogen want het doet er zo ontzettend niet toe. Als mensen er om vragen kan het altijd nog.
- Een muis in een muizenval is misschien niet het aller leukste wat je ooit hebt gezien, maar om een dode muis nu als schokkend te omschrijven, daar kan ik werkelijk niet met mijn hoofd bij. Ik bedoel, waar is dan het gevoel van verhouding gebleven. Ik ben het ook eens met de opmerkingen over de hypocrisie want al die topic-reporters waren vast niet allemaal vegetarisch/veganistisch.
- Waar ik nogal moeite mee had is de afsluiting van het topic. Daarin lijkt het alsof de smaak-politie een topic sluit. Dat er 15 tr zijn gedaan is irrelevant. Er zijn dus wat mensen die deze foto's niet bevallen. Wat je niet weet is hoeveel mensen wel iets hebben met deze foto's, die er wel meer in zien. Of het niet uitmaakt. Het komt er op neer dat groep a die deel uit maakt van verzameling x wil voorkomen dat de rest van verzameling x deze foto's mag en kan bekijken. En dan het niveau van die reacties, bah, vies, zielig! Dat je daar serieus aandacht aan besteed. Van mij hadden die reacties mogen blijven staan, ik kan daar wel tegen, al zal dát waarschijnlijk tegen de got regels indruisen.
Van mij hoeft het topic overigens niet meer open. Ik weet niet wat we daar nu nog mee opschieten. Ik was van plan nog een extra foto neer te zetten omdat deze voldeed aan iemands verzoek. Maargoed. Een handig persoon die wat nummertjes in de link wijzigd kan ze allemaal terugvinden. Ik geloof het verder wel.
edit: ik ben onder de indruk van het aantal reacties dat misschien niet altijd positief is over mijn foto's, maar helemaal niet positief zijn over het sluiten van het topic met de motivatie die is gegeven of het sluiten als zodanig.
[
Voor 10% gewijzigd door
Q op 02-10-2005 23:17
]