Beleid FG n.a.v. foto's muis in val

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 618 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Als je dan een voorbeeld wil hebben dat GoT ook wel eens mindere dagen kent:

Piep! Piep! *Snap* ...silence... (muizenval)

Het merendeel van de posters die hier loopt te zieken heeft eigenlijk niks met Fotografie (7 man posthistory maar eens nagekeken, 3/4 is GC meubel, de rest game/hardware).

Maar ze zorgen er wel voor met hun gejammer dat een topic verkloot wordt terwijl er eigenlijk niks aan de hand is.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:00

SmartDoDo

Woeptiedoe

BackSlash32 schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 13:40:
Maar ze zorgen er wel voor met hun gejammer dat een topic verkloot wordt terwijl er eigenlijk niks aan de hand is.
Ik deel een iets andere mening, een dergelijk topic zou hoog op de kanslijst voor een slotje zijn in de HK, en daar zijn we toch redelijk soepel :)

Wel ben ik van mening dat veel reacties daar niet zouden moeten staan, die horen in een TR gemeld te worden en verder niet. Tegenwoordig is het minder vaak nodig om met Policy mbt replies in 'slechte' topics te strooien dan voorheen, in die zin denk ik dat je wel kan spreken van een verbetering :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-05 15:12
Ik ben het eens met BackSlash32 m.b.t. Piep! Piep! *Snap* ...silence... (muizenval)

Dat het muizen-topic in de HK dicht zou gaan is 1 ding, maar in FG zou er wat meer ruimte moeten zijn voor 'artistiek'. Ik ken de topicstarter verder niet. Dus ik weet niet of hij simpelweg wou provoceren, of dat hij serieus een morbide sfeer wou creëren.

Maar de reacties waren gewoon triest, dat was ook de voornaamste reden dat het dicht ging; niet de content. En als je dan gaat kijken naar de reacties (wat dus de oorzaak was); dan slaat het nergens op.

Sommige mensen hier op GoT zijn zo gewend aan al die regeltjes van wat niet mag, dat ze totaal verstrikt zitten in een 'gestructureerd net'. Als er dan opeens iets komt aanwaaien wat *anders* is dan raken ze zo van slag dat het allemaal zo belachelijk sentimenteel gaat oplopen.

Dat topic had voor mij part open mogen blijven + een replywaarschuwing + OT reacties trashen. En dan waren er gewoon een paar goede gerichte reacties geweest; en zou het topic vervolgens langzaam naar onderen zijn gezakt. Mooi toch.

[ Voor 17% gewijzigd door Silent Thunder op 02-10-2005 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

mja dat FG topic is wmb ook t toppunt van onzin om dicht te gooien omdat het onderwerp nou eens een keer niet een standaard fruitmandje is oid. IMO is er niet gekeken naar kwaliteit van de foto's, maar naar de reacties, en het onderwerp, en op basis daarvan de boel dichtgegooid.
Dat lijkt me een compleet verkeerde redenatie. Zijn topfotografen niet bij uitstek de mensen die grenzen opzoeken, sfeer, op wat voor manier dan ook, uit hun foto willen laten spreken? Waarom moet dit dan in hemelsnaam dicht...

Had de TS zoiets gedaan --> http://images.pictureques...detail/79/49/22254979.jpg (expres géén [img] tag ) dan was ie dus omwille van het feit dat de foto's grappig zouden zijn naar de HK gemoved? want dat is exact wat er nu gebeurd is. Er wordt niet op basis van kwaliteit van een foto gemod, nee, op basis van t onderwerp van de foto....

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

kamstra schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 14:04:
mja dat FG topic is wmb ook t toppunt van onzin om dicht te gooien omdat het onderwerp nou eens een keer niet een standaard fruitmandje is oid. IMO is er niet gekeken naar kwaliteit van de foto's, maar naar de reacties, en het onderwerp, en op basis daarvan de boel dichtgegooid.
Dat lijkt me een compleet verkeerde redenatie. Zijn topfotografen niet bij uitstek de mensen die grenzen opzoeken, sfeer, op wat voor manier dan ook, uit hun foto willen laten spreken? Waarom moet dit dan in hemelsnaam dicht...

Had de TS zoiets gedaan --> http://images.pictureques...detail/79/49/22254979.jpg (expres géén [img] tag ) dan was ie dus omwille van het feit dat de foto's grappig zouden zijn naar de HK gemoved? want dat is exact wat er nu gebeurd is. Er wordt niet op basis van kwaliteit van een foto gemod, nee, op basis van t onderwerp van de foto....
Dus jij vindt dat, ongeacht het onderwerp, elke goed gemaakt foto (belichting etc.) gepost moet kunnen worden? ;)
Onderwerp is ook zeker een reden om iets wel of niet te sluiten hoor imho.

[ Voor 4% gewijzigd door _the_crow_ op 02-10-2005 14:22 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

_the_crow_ schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 14:22:
[...]
Dus jij vindt dat, ongeacht het onderwerp, elke goed gemaakt foto (belichting etc.) gepost moet kunnen worden?
In FG wel, ja. Daar is dat forum voor namelijk. Natuurlijk niet om willekeurige plaatjes van internet te posten, maar wel voor foto's die je zelf gemaakt hebt. En of dat nou een fruitmandje is (hebben we wel gezien inmiddels) of iets wat wel interessant is maakt me dan niet echt uit.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Lees het topic eens goed door, en kijk dan met name naar posters en waar zij het meest zitten.

De posts die echt hout snijden zijn op de vingers van 1 hand te tellen bijna, maar het "foei" en "zielig" gedoe is op 2 na allemaal afkomstig van mensen die óf alleen maar daar lurken, óf er nooit komen maar door de (toegegeven) onhandige topictitel erop klikken.

Ik ga ook niet in W&G zeiken of in /devschuur als ik er nooit kom.
SmartDoDo schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 13:43:
[...]
Ik deel een iets andere mening, een dergelijk topic zou hoog op de kanslijst voor een slotje zijn in de HK, en daar zijn we toch redelijk soepel :)
Het staat niet in de HK.
Het staat in Fotografie, en niet voor niks.

[ Voor 31% gewijzigd door alt-92 op 02-10-2005 14:28 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

_the_crow_ schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 14:22:
[...]
Dus jij vindt dat, ongeacht het onderwerp, elke goed gemaakt foto (belichting etc.) gepost moet kunnen worden? ;)
Onderwerp is ook zeker een reden om iets wel of niet te sluiten hoor imho.
Je gaat van mij nooit "alles" horen ;) Maar wel heel veel ja :)
juist in FG is dat iets heel belangrijks, want, als redelijk actief FG lurker (en soms een postje) zie ik 100.000 landschaps- en portretfoto's, maar zelden iets echt origineels, en volgens mij is het heel belangrijk om juist dat aspect te -zoekt NL woord- supporten. Zonder dat verwordt FG al snel tot een imo saai tech over toestellen forum, met wat landschapkiekjes (om even te chargeren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

BackSlash32 schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 14:27:
Het staat niet in de HK.
Het staat in Fotografie, en niet voor niks.
In de HK zou zoiets op deze manier niet getolereerd worden en het lijkt me dat FG niet makkelijker is dan HK ;)

Ik klik in dat topic en zie iets heel onsmakelijks. Daar is niet goed tegen gewaarschuwd en de topicstarter heeft daar ook geen moeite voor gedaan. Noem het artistieke vrijheid, prima maar zorg er dan voor dat iemand er niet zo abrupt mee geconfronteerd wordt.

Verder lijkt deze discussie me erg weinig met de kwaliteit van GoT te maken te hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

SmartDoDo schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 14:33:
[...]
In de HK zou zoiets op deze manier niet getolereerd worden en het lijkt me dat FG niet makkelijker is dan HK ;)
In de HK zet je ook geen foto showcases neer, dus nee daar zou 't niet passen.
Ik klik in dat topic en zie iets heel onsmakelijks. Daar is niet goed tegen gewaarschuwd en de topicstarter heeft daar ook geen moeite voor gedaan. Noem het artistieke vrijheid, prima maar zorg er dan voor dat iemand er niet zo abrupt mee geconfronteerd wordt.
Moet je echt gewaarschuwd worden voor foto's van een dode muis? Zijn we echt zo ver heen? 't is niet alsof 't een dwarsdoorsnede van zo'n beestje is ofzo, het is gewoon een muis die klem zit onder een stuk metaal. Niets onsmakelijks aan IMO.
Verder lijkt deze discussie me erg weinig met de kwaliteit van GoT te maken te hebben ;)
Juist wel. Hier wordt op een verkeerde manier gemod. Dus deze discussie heeft alles te maken met de kwaliteit van GoT. Dit topic had niet gesloten moeten worden, simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

CyBeR schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 14:25:
In FG wel, ja. Daar is dat forum voor namelijk. Natuurlijk niet om willekeurige plaatjes van internet te posten, maar wel voor foto's die je zelf gemaakt hebt. En of dat nou een fruitmandje is (hebben we wel gezien inmiddels) of iets wat wel interessant is maakt me dan niet echt uit.
Nergens niet. Een slotje wordt gezet naar aanleiding van een combinatie van factoren. Het onderwerp is daar ook een deel van.
kamstra schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 14:30:
Je gaat van mij nooit "alles" horen ;) Maar wel heel veel ja :)
juist in FG is dat iets heel belangrijks, want, als redelijk actief FG lurker (en soms een postje) zie ik 100.000 landschaps- en portretfoto's, maar zelden iets echt origineels, en volgens mij is het heel belangrijk om juist dat aspect te -zoekt NL woord- supporten. Zonder dat verwordt FG al snel tot een imo saai tech over toestellen forum, met wat landschapkiekjes (om even te chargeren).
Tuurlijk! Ben ik ook helemaal met je eens. Ik lurk ook regelmarig in FG en zie vaak hetzelfde. Orginaliteit vind ook ik zeker belangrijk. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

CyBeR schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 14:37:
[...]
Moet je echt gewaarschuwd worden voor foto's van een dode muis? Zijn we echt zo ver heen? 't is niet alsof 't een dwarsdoorsnede van zo'n beestje is ofzo, het is gewoon een muis die klem zit onder een stuk metaal. Niets onsmakelijks aan IMO.
Zegt 15 TR's je iets? Mij wel en het geeft aan dat men er in het algemeen niet van gediend is. Ik kan me voorstellen dat je dergelijke foto's wel toe kunt staan op dit forum, maar dan minstens met een goede disclaimer en de foto's eventueel acher een linkje.
Juist wel. Hier wordt op een verkeerde manier gemod. Dus deze discussie heeft alles te maken met de kwaliteit van GoT. Dit topic had niet gesloten moeten worden, simpel.
Ahja, jouw wil is wet. Grappig om het zo te zeggen op een discussieforum :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

SmartDoDo schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 14:43:
[...]
Zegt 15 TR's je iets? Mij wel en het geeft aan dat men er in het algemeen niet van gediend is. Ik kan me voorstellen dat je dergelijke foto's wel toe kunt staan op dit forum, maar dan minstens met een goede disclaimer en de foto's eventueel acher een linkje.
15 TR's zijn natuurlijk leuk, maar dat zijn alleen mensen die lopen te zeiken. Maar ok, ik zal volgende keer als ik iets prima vind ook even een TR aanmaken zodat er ook een positief geluid tussen staat. Regel jij dat de rest van GoT dat ook doet?
Wat staat je tegen om mijn beweringen te ontkrachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-05 13:49

ThunderNet

Flits!

Soms wordt vergeten dat modjes ook maar mensen zijn, lijkt het wel... Alsof die nooit fouten mogen maken.
Ik vind de foto's niet onsmakelijk om naar te kijken, maar ik kan me voorstellen dat sommige mensen dit wel vinden.
Het probleem is met een topicwarning bijvoorbeeld, is dat mensen toch nog gaan kijken. Dus dat is ook geen oplossing.
Dus je kunt kiezen: of je laat sommige mensen iets onsmakelijks zien, of je gooit het topic op slot.
Dat een modje voor iets anders gekozen heeft dan wat jou goed uit zou komen, kan gebeuren. Mensen verschillen nou eenmaal van mening :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

CyBeR schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 14:45:
[...]

15 TR's zijn natuurlijk leuk, maar dat zijn alleen mensen die lopen te zeiken.
Neu, bij 3 TR's kun je het nog zeiken noemen maar bij 15 mag je gerust achter je oren gaan krabbelen :)
Maar ok, ik zal volgende keer als ik iets prima vind ook even een TR aanmaken zodat er ook een positief geluid tussen staat.
Positieve feedback is altijd welkom :)
Wat staat je tegen om mijn beweringen te ontkrachten?
Ik ga jouw argument niet ontkrachten simpelweg omdat ik geen deugdelijke argumentatie in je opmerking zie.
Het probleem is met een topicwarning bijvoorbeeld, is dat mensen toch nog gaan kijken. Dus dat is ook geen oplossing.
Ja, maar daarmee kun je al wel redelijk wat reacties voorkomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

CyBeR schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 14:37:
Op het moment dat een topic zover heen is gebracht zit er helaas niks anders meer op.

Waar ik meer op doelde is dat er gereageert en geTRd wordt door mensen die imho weinig met FG te doen hebben.
Dan moet je je afvragen of dát nou de juiste input is om een beslissing te nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Ik vind t vooral ook jammer, de manier waarop dit topic dan dicht gaat. Ten eerste laat de sluitmessage weinig te discussieren over, ten tweede is het niet een FG mod die het topic sluit. Zeker in dit geval had me dat dan toch erg wenselijk geleken. Dat je er bij gebrek aan een online FG mod even een slot aan hangt zou ik dan beter begrijpen (geen pers. aanval @ Abaddon overigens, maar zie t als feedback :) )

Een opschoonactie met evt wat OW's van een FG mod later zou t topic dan wellicht gewoon weer open kunnen. Al dan niet met eenm wat ik in dat topic zelf ook al zei, aangepaste TT, en linkjes naar de foto's ipv direct fullscreen actie.

Maar ik ben benieuwd hoe een FG mod daar over denkt, Remy waar ben je! ;)

edit: aangezien dit een hele discussie an sich begint te worden, misschien handig om een topicsplitsje te doen? Modje? Anyone?

[ Voor 12% gewijzigd door kamstra op 02-10-2005 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

SmartDoDo schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 14:49:
[...]

Ik ga jouw argument niet ontkrachten simpelweg omdat ik geen deugdelijke argumentatie in je opmerking zie.
De enige reden dat dit topic gesloten is, is omdat een stel hypocriete mensen heeft lopen zeiken over het onderwerp van de foto's. De foto's zelf zijn IMO niet storend, niet onsmakelijk, niet vies en niet tegen enige vorm van policy. Ik vind 't gewoon bijzonder jammer dat elk topic met een wat afwijkend onderwerp dat niet iedereen aanstaat (ik kan me best voorstellen dat je erg into muizen bent ofzo) dicht moet alleen omdat een minime hoeveelheid mensen (want 15 is echt niet veel) vindt dat het niet kan. Overigens zonder argumentatie. Meer dan een paar kotssmileys konden de meesten niet opbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

BackSlash32 schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 14:54:
[...]
Waar ik meer op doelde is dat er gereageert en geTRd wordt door mensen die imho weinig met FG te doen hebben.
Dan moet je je afvragen of dát nou de juiste input is om een beslissing te nemen...
Hoe weet jij nou wie er allemaal een TR heeft gedaan :?

Daarbij gaat het er niet om wie hem doet, maar wat de argumentatie is en of deze sympathie op kan wekken bij de slotjesplaatser :) ALs 15 man een TR doet in een topic waar niets mis mee is gebeurt er ook niets mee, je mag echt wel aannemen dat men een punt had in hun TR's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

CyBeR schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 14:55:
[...]

De enige reden dat dit topic gesloten is, is omdat een stel hypocriete mensen heeft lopen zeiken over het onderwerp van de foto's.
Waar haal jij het hypocriete van deze mensen vandaan? Verder mag je van mij aannemen dat 15 TR's best opvalt omdat het redelijk veel is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-05 15:22

DinX

Motormuis

[...]

[...]

En wat zeggen 15 TR's dan ?

Voor die 15 kunnen er weer 15 anderen zijn die er niks tegen hebben of 150 die gewoon geen reactie posten, of 20 die het goed vinden.
En dan komen die reacties dan, zoals reeds gezegd, van mensen die nooit in FG komen of er alleen maar lurken.

Dat het topic gesloten is OK, maar niet definitief.
Wat er vooral over gaat is dit:
Abbadon schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 13:26:
Okay, dit heeft onderhand al weinig meer te maken met een FG topic. Daarbij is het onderwerp bijzonder kwestieus wat betreft 'goede smaak'. Tel daarbij de vele reacties hier (ook 15 TR's met overwegend afkeurende opmerkingen) en het is onmogelijk hiervoor nog langer doof te zijn. Daarbij vind ik het persoonlijk ook betrekkelijk smakeloos, dus geheel onpartijdig ben ik niet.

Dicht dus. En in het vervolg zou ik adviseren erg voorzichtig met het plaatsen van dergelijke foto's om te gaan; het roept nogal wat reacties op en wordt lang niet door eenieder op prijs gesteld..
Een modje PMG/AV komt even een topic sluiten in FG. En het lijkt ook alsof hij dat topic definitief sluit. Daar hoort hij imho niet over de beslissen maar Remy of Zoeff. Dat zijn de FG mods. Abbadon is niet eens Admin HW.
Voor mijn part was het topic gesloten, maar dan wel, zoals meestal gebeurd als een "ander" modje hem sluit, voor onderhoud/overleg.

Doe de [img] tag weg rond de foto's (of het linkje helemaal tot er overleg geweest is), wis de slechte posts (al de posts die niet over de foto's zelf gaan maar over het o zo arme muisje), en wacht tot FG mods er zich over gebogen hebben.
En "Daarbij vind ik het persoonlijk ook betrekkelijk smakeloos, dus geheel onpartijdig ben ik niet. " vind ik al helemaal niet kunnen. Een topic sluiten buiten je "grondgebied" om de reden "15 anderen vinden het niet kunnen en ik ook niet, dus hij gaat dicht".

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-05 15:12
In de HK snap ik dat het topic dicht zou gaan. Maar in FG niet.
Elke forum is anders; en iemand die nou eenmaal FG leid moet kunnen openstaan voor verschillende soorten fotografie. Als users dan liggen te klagen van jah dat soort fotografie vinden wij eigenlijk niks, dan ga je het toch niet dichtgooien?

Dan kan je beter adviseren van: kijk dan niet en gun dit een kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

SmartDoDo schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 15:00:
[...]

Waar haal jij het hypocriete van deze mensen vandaan? Verder mag je van mij aannemen dat 15 TR's best opvalt omdat het redelijk veel is :)
Men loopt te zeuren over een dood muisje op een foto, maar zelf slaan ze ongedierte (niet beperkt tot muizen) net zo goed dood, of regelen ze andere manieren om ze de dood in te jagen, zoals vergif e.d.

Verder is het inderdaad gewoon een eerste reactie: 'huh?' omdat men niet gewend is dat soort dingen op GoT te zien omdat men gewend is dat niets mag. Zeker in een wat meer kunstzinnig forum als FG vind ik het direct reageren op een dergelijke reactie gewoon misplaatst. Kunst is vaak bedoeld om reacties op te wekken, en daar moet IMO ruimte voor zijn als je een forum als FG wilt laten draaien. Je kunt gewoon niet af met alleen maar landschapjes, fruitmandjes en een paar portretjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

CyBeR schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 14:55:
De enige reden dat dit topic gesloten is, is omdat een stel hypocriete mensen heeft lopen zeiken over het onderwerp van de foto's. De foto's zelf zijn IMO niet storend, niet onsmakelijk, niet vies en niet tegen enige vorm van policy. Ik vind 't gewoon bijzonder jammer dat elk topic met een wat afwijkend onderwerp dat niet iedereen aanstaat (ik kan me best voorstellen dat je erg into muizen bent ofzo) dicht moet alleen omdat een minime hoeveelheid mensen (want 15 is echt niet veel) vindt dat het niet kan. Overigens zonder argumentatie. Meer dan een paar kotssmileys konden de meesten niet opbrengen.
JIJ vindt het niet erg, maar ANDERE mensen misschien wel. Wie ben jij om jouw mening als DE mening te bestempelen?
De mensen die positief danwel negatief reageren op het forum over dit topic, is slechts een handje vol. Dan is 15 TRs best een redelijk aantal.
BackSlash32 schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 14:54:
Op het moment dat een topic zover heen is gebracht zit er helaas niks anders meer op.

Ik heb bijvoorbeeld een TR gedaan. Ik heb nooit in FG gepost. Kan ik er nu niet over oordelen, omdat ik niet post?
Overigens zijn de reacties fout. Dat ben ik zeker met je eens.

Maar laten we inderdaad stoppen hiermee. We zien wel als een FG-mod zich hierover buigt.

[ Voor 4% gewijzigd door _the_crow_ op 02-10-2005 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

DinX schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 15:03:
[...]

En wat zeggen 15 TR's dan ?
Die geven wat betreft aantal een indicatie, kwa inhoudt kan ik het je niet vertellen omdat ik ze niet kan zien :)
Een modje PMG/AV komt even een topic sluiten in FG.
Nee, een GM (Global Moderator) komt een topic waar een probleem bestaat op slot zetten. Dat is heel normaal als er op dat moment geen plaatselijke moderator aanwezig is :)
En het lijkt ook alsof hij dat topic definitief sluit. Daar hoort hij imho niet over de beslissen maar Remy of Zoeff. Dat zijn de FG mods.
Wie zegt dat de FG-mods niet aan gaan geven dat het topic open kan onder bepaalde voorwaarden?
En "Daarbij vind ik het persoonlijk ook betrekkelijk smakeloos, dus geheel onpartijdig ben ik niet. " vind ik al helemaal niet kunnen. Een topic sluiten buiten je "grondgebied" om de reden "15 anderen vinden het niet kunnen en ik ook niet, dus hij gaat dicht".
Het topic is omstreden, geloof mij dan maar. Als ik GM was had ik het om dezelfde reden gesloten. Als FG het daar niet mee eens was geweest zou de beslissing gewoon teruggedraaid worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
SmartDoDo schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 15:00:
[...]

Waar haal jij het hypocriete van deze mensen vandaan?
Eentje van de (zgn.) 'gedupeerden' heeft een kat als usericon, de ander een puma: die staan zeker bekend om hun vegetarisch dieet? Of om hun 'humane' methode voor het doden van prooidieren?

Verder, als er in de titel "muizenval" staat, wat denk je dan te gaan zien?
Stilleven van een bos bloemen ofzo?

Daarnaast was er geen bloed te zien op de geplaatste foto's, of externe verwondingen: gemiddeld 6 uur journaal of Animal Planet docu zie je gruwelijker beelden.

Duidelijk gevalletje van een dooie muis een olifant maken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

_the_crow_ schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 15:05:
[...]
JIJ vindt het niet erg, maar ANDERE mensen misschien wel. Wie ben jij om jouw mening als DE mening te bestempelen?
En jij doet hier niet hetzelfde, zeker?
De mensen die positief danwel negatief reageren op het forum over dit topic, is slechts een handje vol. Dan is 15 TRs best een redelijk aantal.
Ik vind het inderdaad niet erg. Ik kan me prima voorstellen dat er mensen zijn die begaan zijn met het muisje. Maar moeten alle foto's die gepubliceerd worden aan de meningen en verwachtingen van iedereen voldoen? Dan zouden er weinig foto's te zien zijn. Wellicht vind ik 't wel zielig voor dat fruit in die fruitmand. Die arme appels zijn daar zomaar van hun boom geplukt, alleen maar om op de foto gezet te worden.

Dat is hier overigens niet het geval. Q heeft een muizenval neergezet omdat 'ie last had van muizen. Dat is zijn goed recht (of vind je dat dat ook niet mag?). Vervolgens is een muis daar ingetrapt, en vond Q dat 't mischien wel mooi zou zijn om daar foto's van te maken. (En ik ben 't met 'm eens). 't is niet alsof 'ie een muis in een muizenval geduwd heeft speciaal voor die foto's. (Tenminste, dat neem ik even aan).

Mischien heb ik een andere kijk op dit soort dingen omdat ik wat meer in de kunstwereld zit dan de gemiddelde persoon, maar dan nog vind ik het onderwerp van deze foto's niet een reden om een showcasetopic op slot te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26306

SmartDoDo schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 15:07:

Die geven wat betreft aantal een indicatie, kwa inhoudt kan ik het je niet vertellen omdat ik ze niet kan zien :)
Dan heb je dus ook niet die TR's gezien waarin mensen vragen om wat offtopic posts te trashen.
Nee, een GM (Global Moderator) komt een topic waar een probleem bestaat op slot zetten. Dat is heel normaal als er op dat moment geen plaatselijke moderator aanwezig is :)
Dat is doodnormaal als het om topics gaat die eenvoudig te beoordelen zijn.
Wie zegt dat de FG-mods niet aan gaan geven dat het topic open kan onder bepaalde voorwaarden?

Het topic is omstreden, geloof mij dan maar. Als ik GM was had ik het om dezelfde reden gesloten. Als FG het daar niet mee eens was geweest zou de beslissing gewoon teruggedraaid worden.
Waarom staat er dan niet "dicht voor onderhoud". Nu staat er een domme opmerking van een reactie van een moderator die kennelijk niet eens weet hoe dit forum hoort te werken. Je moet niet een lastig onderwerp sluiten omdat dat de makkelijkste oplossing is.

edit:

Ehm, kan dit niet worden afgesplitst? Deze reacties zijn idd offtopic.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 26306 op 02-10-2005 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik vind dit voorval een voorbeeld van overpolicing.
Hoezo is het dan opeens offtopic?
Ik moest eens flikken in Spielerei om een discussie te gaan voeren over het neerknallen/rijden van onschuldige omstanders (GTA:SA) omdat ik dat niks vind persoonlijk.

Dat doe ik niet omdat ik spielerei niet ken als "mijn" forum en daarom hang ik geen waardeordeel of TR aan een topic daar op als ik een rare titel zie.
Dat doen de locals daar maar, die kunnen dat ongetwijfeld beter inschatten dan ik als toevallige passant.

Dáár erger ik me de laatste tijd hier veel aan. Posters die niet kijken wáár ze in (forum) of op (topic) reageren, en dat is ook een kwaliteitspunt.

[ Voor 27% gewijzigd door Superdeboer op 02-10-2005 15:36 . Reden: quote van reactie JvS weggehaald; reactie zelf was niet meer relevant na afsplitsing en dus verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdeboer
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Reacties afgesplitst uit Kwaliteit GoT omdat het veel te concreet over het genoemde FG-topic ging en de discussie niets meer te maken had met de kwaliteit op GoT in het algemeen.

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Beauty is in the eye of the beholder, zo ook in deze kwestie.
De thread in kwestie is na kort beraad dichtgezet door (in dit geval) Abbadon omdat hij in onze opinie in strijd was met de goede smaak. Het zal me weinig schelen wat Animal Planet of het 6 Uur Journaal wel of niet laten zien, wij zijn Animal Planet of de Journaalredactie niet.

Beetje jammer ook dat de TS verder geen woord besteedde aan de gebruikte spullen, maar los daarvan zetten wij vraagtekens bji deze foto's als het gaat om het algemeen fatsoen. Overigens waren de foto's ook nog eens in strijd met de algemene regels, die duidelijk stellen dat we geen schokkend materiaal willen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Superdeboer schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 15:31:
Reacties afgesplitst uit Kwaliteit GoT omdat het veel te concreet over het genoemde FG-topic ging en de discussie niets meer te maken had met de kwaliteit op GoT in het algemeen.
offtopic:
Volgens mij had de post in de huidige topicstart geen betrekking tot het muizen-verhaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Gefixt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Kaj. schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 15:44:
Overigens waren de foto's ook nog eens in strijd met de algemene regels, die duidelijk stellen dat we geen schokkend materiaal willen zien.
Wat, precies, is schokkend? Want dat is een vrij subjectieve term. Ik vond ze zelf niet schokkend. Zoals ik al zei, dit is in feite kunst. Daarbij zul je vaker iets zien dat je niet helemaal aanstaat. Ik ken een kunstenares die haar eigen (depressieve) kat gedood heeft en er een handtas van heeft gemaakt. Heeft ze ook flink wat gezeik over gekregen. Waarschijnlijk krijg ik weer gezeik als ik de link naar haar website plaats, waar ze foto's heeft staan van hoe je dat zelf zou kunnen doen. (Die ik overigens niet gezien heb, dat gaat me toch een tikje te ver.)

(Deze post is tegelijkertijd ook een terugvindpost want blijkbaar worden gesplitste topics niet in je posthistory gezet zonder er nog een keer extra in te reageren...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:26
[...]

[...]

Alsjeblieft zeg, hoe kun je de waarheid lekker naar je eigen mening draaien.
Zelfs abbadon beweerde niet dat alle TRs negatief waren... Mijn TR was ook niet negatief....

HlpDsk heeft zelfs netjes naar mijn TR gereageerd...
Kaj. schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 15:44:
Beauty is in the eye of the beholder, zo ook in deze kwestie.
De thread in kwestie is na kort beraad dichtgezet door (in dit geval) Abbadon omdat hij in onze opinie in strijd was met de goede smaak. Het zal me weinig schelen wat Animal Planet of het 6 Uur Journaal wel of niet laten zien, wij zijn Animal Planet of de Journaalredactie niet.

Beetje jammer ook dat de TS verder geen woord besteedde aan de gebruikte spullen, maar los daarvan zetten wij vraagtekens bji deze foto's als het gaat om het algemeen fatsoen. Overigens waren de foto's ook nog eens in strijd met de algemene regels, die duidelijk stellen dat we geen schokkend materiaal willen zien.
Als het op animal planet en ZEKER het 8 uur journaal kan dan is het een duidelijk teken dat iets niet overdreven schokkend is. Een muis in een muizeval is doodnormaal, maar er zijn hier een aantal mensen die domweg de ogen liever toe knijpen dan de werkelijkheid te zien die EINDELIJK eens door iemand getoont wordt.

Is een muis in muizeval te schokkend, dan moeten we mischien landelijk muizenvallen gaan verbieden, maar voorlopig liggen ze nog bij de blokker: veel voor weinig

[ Voor 6% gewijzigd door Ronald op 02-10-2005 16:03 ]

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Blijkbaar is een foto van een dode muis al schokkend hier. Raar.
Zeker van een subforum als FG verwacht ik meer begrip en ruimte voor originaliteit. Maar goed, blijkbaar is die er niet? Jammer, want de helft van de nominaties voor de worldpressfoto komt dan dus ook niet door de selectie heen. Hoe serieus neem je jezelf dan als FG forum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Nou, na lange tijd toch eens een post in de LA van deze kant:
<neographikal> dit is een fucking muis
<neographikal> wat dan met al die world press photo's
<neographikal> waarop de meest morbide onderwerpen staan
<neographikal> oorlog - dood - verderf
<neographikal> komop zeg, foto = emotie, dit is emotie
<neographikal> leed van een muis > leed van een mens
<neographikal> volgende sommigen schijnbaar in dat draadje
Dat is de korte en bondige versie, maar het komt er wel op neer. Als er ergens een World Press-foto neergezet zou worden, dan zal daar niemand moeilijk over doen. Ondanks dat er geregeld veel ernstigere onderwerpen zijn die daar een rol bij spelen, vaak zijn de foto's bij het morbide af.

Nu wordt er een dode muis gefotografeerd (zonder details als ingewanden die overal liggen of iets dergelijks) en dan is het opeens een serie die niet zou kunnen? Het is fotografisch goed vastgelegd, het licht is netjes gedaan en de kleuren zijn prima.

Ligt de tolerantiegrens niet een beetje laag bij sommigen? Tel daarbij dan ook nog eens een stukje artistieke vrijheid op (wat al genoemd is), is het dan nodig om zo te reageren? Ik vind het nogal overtrokken, maar wie ben ik.

[ Voor 6% gewijzigd door neographikal op 02-10-2005 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stel je voor dat iemand even de moeite had genomen om het topic even dicht te zetten, met de opmerking:
Dicht voor onderhoud. Offtopic reacties worden verwijderd, en we wachten even tot een moderator FG naar het topic heeft kunnen kijken.
Vervolgens zou die iemand even de offtopic reacties verwijderen, en de topictitel veranderen naar "Muis in een muizenval".

Was dat niet een veel betere oplossing geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-05 13:49

ThunderNet

Flits!

Sterker nog, de muis -> muizenval wordt regelmatig in tekenfilmpjes gebruikt!
Het is niet het meest gelukkig gekozen topictitel, en misch. hadden er beter linkjes kunnen staan.

Maar met de foto's en het onderwerp is niets mis.
Het leed is al over...

Een mens dat in de eind-fase zit van kanker, en daar een foto van maken, wordt dat dan ook als schokkend en misselijkmakend gezien? Aangezien er DAN wel leed op de foto wordt gezet, hier is het leed al geleden.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

RonaldH schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 16:01:
[...]

Alsjeblieft zeg, hoe kun je de waarheid lekker naar je eigen mening draaien.
Het is een feit dat je kunt verwachten dat bij een topic waar 16 TR's voor zijn gemaakt er iets mee aan de hand is. Wat dat is hoef ik je niet te vertellen, daarover is nu deze discussie :) Ik zie heel het verdraaien niet en ik zou daar graag een goed voorbeeld van zien voor je me van dit soort zaken beschuldigd.
Als het op animal planet en ZEKER het 8 uur journaal kan dan is het een duidelijk teken dat iets niet overdreven schokkend is.
Op het journaal verwacht ik dood en ellende, op Animal Planet weet ik waar ik naar ga kijken omdat dat in de gids staat B) In FG verwacht ik geen rare dingen en meerdere mensen met mij gezien de reacties in dat topic.
Een muis in een muizeval is doodnormaal,
Oh? en wie bepaald dat? :)
maar er zijn hier een aantal mensen die domweg de ogen liever toe knijpen dan de werkelijkheid te zien die EINDELIJK eens door iemand getoont wordt.
Omdat je op deze manier geen keuze hebt omdat je er onvoorbereid mee geconfronteerd wordt.
Is een muis in muizeval te schokkend, dan moeten we mischien landelijk muizenvallen gaan verbieden, maar voorlopig liggen ze nog bij de blokker: veel voor weinig
Wat een onzin, in FG verwacht je dergelijke pics gewoon niet en dat is heel wat anders dan muizenvallen verbieden. Ik heb zelf ook wel pics van een muis in een muizenval, echter een heel ander type dan hier is gebruikt. Ik kan toch ook niet weten dat ik morbide pics ga zien als ik heel andere muizenvallen gewend ben :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

tja, FG is iets apart. Ikzelf post er niet omdat ik niet kan tippen aan de zaken die daar voorbij komen, maar ik lurk er wel continu.

Ik kijk nu tegen de World Press Photo of the Year 2004 aan en wat ik daar zie is ook niet echt lekker. klik op eigen risico

Soms zijn foto's mischien niet wat je leuk vind, wie verplicht je om er na te kijken? Sommige goede foto's zijn schokkend (herinner Nick Ut's foto van het napalm meisje).

Ik denk dat de mensen die niet tegen dit soort FG topics kunnen ook erg weinig journaal moeten kijken, daar komen nog veel ergere dingen voorbij.

Dit soort dingen moet kunnen in FG.

(na post las ik Neographikal's post hierboven. Ben het eens met hem)

[ Voor 7% gewijzigd door Emmeau op 02-10-2005 16:14 ]

If you choose to criticise you choose your enemies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Emmeau schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 16:12:
Ik denk dat de mensen die niet tegen dit soort FG topics kunnen ook erg weinig journaal moeten kijken, daar komen nog veel ergere dingen voorbij.
Het verschil is dat je dit op het journaal verwacht, in FG niet tenzij je het netjes aangeeft in je topictitel en in de startpost. Ik ben niet zozeer tegen zulke pics, maar meer tegen het feit dat het neergezet wordt zonder rekening te houden met wat users in FG verwachten. En dan nog, als je dit soort pics neerzet vraag dan van tevoren even toestemming van een FG-mod. Dan voorkom je problemen zoals nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

En wie bepaalt wat schokkend is en wat niet ?
[...]
Omdat je op deze manier geen keuze hebt omdat je er onvoorbereid mee geconfronteerd wordt.
Je hebt de keuze om op een topic te klikken of niet. Na de titelchange stond er (muizenval) bij, dat zegt al vrij veel. Zelfs voor de titelchange wist ik wat ging komen.
En anders maak je er gewoon een titel van "Muis in muizenval". Daar hoeft zelfs geen "schokkend" waarschuwing bij imho. Want of het schokkend is of niet kunnen de mensen zelf wel uitmaken.

[ Voor 3% gewijzigd door DinX op 02-10-2005 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

SmartDoDo schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 16:12:
[...]

In FG verwacht ik geen rare dingen en meerdere mensen met mij gezien de reacties in dat topic.
Met andere woorden, jij wilt echt alleen maar de reeds genoemde landschapjes en portretjes zien? Dan kun je FG opdoeken aangezien 't dan erg saai wordt. Ja, er zijn erg mooie landschapsfoto's te maken maar het houdt op een gegeven moment op. Deze foto's waren anders, en dat was het grote probleem. Als er nou eens vaker afwijkende dingen gepost werden (vergeleken met nu dus) zou niemand er van opkijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Grappig trouwens dat mensen verwachten, bijna eisen, dat ons idee van wat wel of niet kan gelijkgetrokken wordt met dat van een Journaalredactie of een WPP-jury en dergelijke. What's next; wat op rotten.com kan, moet hier ook kunnen?
Ja, overtrokken analogie, maar wat jullie kunnen, kan ik ook. :)

Zoals SDD hierboven al opmerkt; op een Journaal verwacht je andere zaken en beelden dan hier op een forum, en laat dat nou een van de redenen zijn waarom we na kort overleg besloten om er een slotje op te gooien. Die 16 TR's hielpen ook trouwens...
CyBeR schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 16:18:
Met andere woorden, jij wilt echt alleen maar de reeds genoemde landschapjes en portretjes zien? Dan kun je FG opdoeken aangezien 't dan erg saai wordt. Ja, er zijn erg mooie landschapsfoto's te maken maar het houdt op een gegeven moment op. Deze foto's waren anders, en dat was het grote probleem. Als er nou eens vaker afwijkende dingen gepost werden (vergeleken met nu dus) zou niemand er van opkijken.
Waar zie jij hem dat zeggen?
Er zit een redelijk gebied tussen de geijkte landschapjes en het posten van een dooie muis; wees eens creatief en vind dat middengebied.

[ Voor 39% gewijzigd door Kaj. op 02-10-2005 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

DinX schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 16:17:
[...]
Je hebt de keuze om op een topic te klikken of niet. Na de titelchange stond er (muizenval) bij, dat zegt al vrij veel. Zelfs voor de titelchange wist ik wat ging komen.
Sja, de beroemde "je kunt toch ook wegklikken" opmerking :P

Nee, dat is echt onzin in dit geval. Als je denkt dat ik zo'n opmerking zou durven maken naar users bij een onsmakelijke pic in de HK.... Nee, zo'n pic vind ik geen probleem maar zet het dan duidelijk neer als niet voor iedereen geschikt en vraag dan van tevoren toestemming.

Ik wil je wel laten zien wat ik met muizenval bedoel, een levende muis in een hokje. Iig geen muis die dood op zo'n houten ding ligt. Moet kunnen hoor, maar waarschuw daar dan netjes voor vantevoren.
CyBeR schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 16:18:
[...]

Met andere woorden, jij wilt echt alleen maar de reeds genoemde landschapjes en portretjes zien?
Mja, en mijn broer heeft ook een volkstuintje 8)7

Er bestaat meer dan alleen zwart en wit :) Nee, ik denk dat er best pittige foto's gepost kunnen worden maar neem dat eerst even op met een mod-FG en ga dan na hoe je dat soort pics op een nette manier kunt overbrengen :)

[ Voor 23% gewijzigd door SmartDoDo op 02-10-2005 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:12

janklp

FortyTwo Capital

Ik vind dat het cruciale punt ligt bij de ts. Kijk zo'n showcase kan best aardig zijn maar de ts heeft gewoon de foto's er neer gegooid zonder echte toelichting. Bij een dergelijk discutabel onderwerp is het denk ik beter om een toelichting te geven waarom je die foto's hier neerzet.

Dan wordt het voor de kijker begrijpelijker en zal er minder discussie over de content plaatsvinden imho. Zo als de foto's nu neergezet zijn komt het wel een beetje morbide over maar met een iets andere ts had het al anders geleken. Als de ts wat meer aandacht had besteed aan technische gegevens ed dan komt het al professioneler en serieuzer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Kaj. schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 16:19:
Grappig trouwens dat mensen verwachten, bijna eisen, dat ons idee van wat wel of niet kan gelijkgetrokken wordt met dat van een Journaalredactie of een WPP-jury en dergelijke. What's next; wat op rotten.com kan, moet hier ook kunnen?
Ja, overtrokken analogie, maar wat jullie kunnen, kan ik ook. :)

Zoals SDD hierboven al opmerkt; op een Journaal verwacht je andere zaken en beelden dan hier op een forum, en laat dat nou een van de redenen zijn waarom we na kort overleg besloten om er een slotje op te gooien. Die 16 TR's hielpen ook trouwens...
Dat verwacht ik (ik zal niet voor anderen spreken) helemaal niet. Wat ik wel verwacht in een forum als FG is dat er ruimte is voor wat artistieke vrijheid. Uiteraard kun je daar te ver in gaan (wat op rotten.com staat mag lekker wegblijven hier) maar een beetje ruimte moet toch kunnen, lijkt me.
Waar zie jij hem dat zeggen?
Er zit een redelijk gebied tussen de geijkte landschapjes en het posten van een dooie muis; wees eens creatief en vind dat middengebied.
"In FG verwacht ik geen rare dingen". Dan heb je (volgens mij) dus verkeerde verwachtingen van een fotografieforum.
SmartDoDo schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 16:20:
[...]
Mja, en mijn broer heeft ook een volkstuintje 8)7

Er bestaat meer dan alleen zwart en wit :) Nee, ik denk dat er best pittige foto's gepost kunnen worden maar neem dat eerst even op met een mod-FG en ga dan na hoe je dat soort pics op een nette manier kunt overbrengen :)
Ik overdrijf natuurlijk een beetje. Maar het gaat om het principe: zodra het niet aan de algemene verwachting over GoT voldoet moeten er speciale dingen gedaan worden? De algemene verwachtingen over GoT zijn IMO niet van toepassing op een fotografieforum. Vrijwel alle fora hier zijn technisch van aard. FG is kunstzinnig van aard. Daar moet je dus andere dingen verwachten.

[ Voor 37% gewijzigd door CyBeR op 02-10-2005 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Zeker, maar doe jezelf en ons dan eens een lol en ga het niet zwart/wit zien.. Dat kunnen we allemaal; de kunst is om het in de overgang van wit naar zwart te vinden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Januszjes schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 16:21:
Ik vind dat het cruciale punt ligt bij de ts. Kijk zo'n showcase kan best aardig zijn maar de ts heeft gewoon de foto's er neer gegooid zonder echte toelichting. Bij een dergelijk discutabel onderwerp is het denk ik beter om een toelichting te geven waarom je die foto's hier neerzet.

Dan wordt het voor de kijker begrijpelijker en zal er minder discussie over de content plaatsvinden imho. Zo als de foto's nu neergezet zijn komt het wel een beetje morbide over maar met een iets andere ts had het al anders geleken. Als de ts wat meer aandacht had besteed aan technische gegevens ed dan komt het al professioneler en serieuzer over.
Wat had hij er dan bij moeten zetten? Dit is een muis in een muizeval en ik wilde proberen artistiek bezig te zijn? Alsof dat een verschil had gemaakt, de topictitel had anders moeten zijn zodat die wat meer op de inhoud zou voorbereiden, maar voor de rest ben ik van mening dat wat mensen hun grenzen een beetje aan kunnen passen.

Worldpress inzendingen, niet bepaald geschikt voor de faint-hearted

De foto an sich moet genoeg vertellen, dit zijn gigantisch goede foto's, hoewel het onderwerp vaak dus écht morbide is. Er staat een stukje historie bij, maar de intentie van de foto blijkt gewoon uit de foto op zich. Zo hoort het ook wat mij betreft. Er moet vind ik wel ruimte blijven voor artistieke vrijheid, met name in een forum als de FG. Op het moment dat er bij iets wat enigszins morbide aan zou *kunnen* doen al een streep getrokken wordt, in hoeverre worden dan de mogelijkheden ingeperkt om creatief bezig te kunnen zijn? Niet alle foto's zullen nou eenmaal over bloemen / bijtjes / portretjes gaan.

[ Voor 12% gewijzigd door neographikal op 02-10-2005 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

neographikal schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 16:28:
[...]

Wat had hij er dan bij moeten zetten? Dit is een muis in een muizeval en ik wilde proberen artistiek bezig te zijn?
Nou, hoe hij ze gemaakt heeft. Hoe hij op het idee kwam, en waarom hij deze pics post bijvoorbeeld?

Als er nou een degelijke TS zou staan met die pics zou het verhaal al anders zijn. Nu staan er enkel (discutabele) pics in de TS en wat verwacht je dan dat mensen gaan zeggen? "Jee, wat een leuk muisje, vette pics hoor!" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149800

Luister ik kom onderweg op de snelweg en provinciale wegen meer en ergere dingen tegen dan die muis, duzzz ik heb er geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

SmartDoDo schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 16:32:
[...]

Nou, hoe hij ze gemaakt heeft. Hoe hij op het idee kwam, en waarom hij deze pics post bijvoorbeeld?

Als er nou een degelijke TS zou staan met die pics zou het verhaal al anders zijn. Nu staan er enkel (discutabele) pics in de TS en wat verwacht je dan dat mensen gaan zeggen? "Jee, wat een leuk muisje, vette pics hoor!" ?
Daar ligt inderdaad ook mijn probleem. Als de ts een verhaaltje erbij zet zoals dit:

Misschien is dit een discutabele case maar ik wilde eens experimenteren met wat andere extremere onderwerpen. Wat vinden jullie ervan bla bla.

Dan komt het al heel anders over. Afijn, jullie snappen mijn punt wel. De reacties waren inderdaad niet altijd goed.

[qoute]Luister ik kom onderweg op de snelweg en provinciale wegen meer en ergere dingen tegen dan die muis, duzzz ik heb er geen problemen mee.[/quote]
Tja, zo is er altijd wat ergers, dit is natuurlijk een loze vergelijking.

[ Voor 14% gewijzigd door janklp op 02-10-2005 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

[...]

Stel je even een gallerij voor waar een kunstenaar zijn of haar werk aan het exposeren is. (Dat kunnen foto's zijn, schilderijen, beelden, drollen, whatever). Ben je d'r?

Vertel me dan eens of je er ook bij ziet staan hoe het werk gemaakt is, met welke technieken, welke gedachtengang, wat het idee is, etc.? Nee he, staat er niet bij. Waarom? Omdat je dan een heleboel denkwerk bij de kijker wegneemt. De kijker leest die informatie en neemt dat aan. Hij of zij denkt er zelf niet of nauwelijks nog over na.

Dus: waarom moet dat er per see bij staan?

[ Voor 30% gewijzigd door CyBeR op 02-10-2005 16:38 . Reden: bah, reacties gaan te snel :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Januszjes schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 16:36:
[...]

Daar ligt inderdaad ook mijn probleem. Als de ts een verhaaltje erbij zet zoals dit:

Misschien is dit een discutabele case maar ik wilde eens experimenteren met wat andere extremere onderwerpen. Wat vinden jullie ervan bla bla.

Dan komt het al heel anders over. Afijn, jullie snappen mijn punt wel. De reacties waren inderdaad niet altijd goed.
Precies, maar de "ziek-reacties" weggelaten kwam er toch al een technische discussie op gang. De compositie bvb, al een pic die gesoept is om de kleuren wat anders te maken enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Laatst online: 20:57

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

[...]

Vind dat dat helemaal niet hoeft in FG. Vaak wil de fotograaf in kwestie weten wat men denkt van/bij zijn foto's, zonder dat hij het voorkauwt

Bij een fotografie tentoonstelling staat toch ook niet altijd hoe de foto's zijn gemaakt, hoe de fotograaf op het idee kwam en waarom hij ze op de expositie heeft hangen..

Topic had van mij best open mogen blijven, en mensen die nooit kunst bekijken en beoordelen moeten eens wat minder snel aan de TR-knop hangen.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Januszjes schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 16:36:

Sorry, maar dit forum is geen wedstrijd open deuren intrappen wat mij betreft. Dit valt namelijk echt in de categorie *doh!*. En een goede foto vertelt zijn bedoeling, niet de tekst eronder.

Als dit soort foto's, of die van de worldpress, worden geweerd om maar eens wat te noemen, in hoeverre kan je dan nog van een fotografiesubforum spreken? Bij fotografie horen allerlei facetten, en niet alleen maar het technische gebrabbel over apparatuur / compositie, maar ook over de foto's an sich.

[ Voor 6% gewijzigd door neographikal op 02-10-2005 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Gizz schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 16:38:
[...]

Vind dat dat helemaal niet hoeft in FG. Vaak wil de fotograaf in kwestie weten wat men denkt van/bij zijn foto's, zonder dat hij het voorkauwt

Bij een fotografie tentoonstelling staat toch ook niet altijd hoe de foto's zijn gemaakt, hoe de fotograaf op het idee kwam en waarom hij ze op de expositie heeft hangen..

Topic had van mij best open mogen blijven, en mensen die nooit kunst bekijken en beoordelen moeten eens wat minder snel aan de TR-knop hangen.
Heb je een punt, maar deze ts is toch wel erg matig. Een topic openen met 5 foto's en die nummeren en dan het topic aanmaken is toch niet de way to go. Informatie omtrend is toch echt noodzakelijk. Welke camera ed, en zo staat het ook in de policy. Dus wat er ook gezegd wordt, de ts deugt gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

neographikal schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 16:39:
[...]

Sorry, maar dit forum is geen wedstrijd open deuren intrappen wat mij betreft. Dit valt namelijk echt in de categorie *doh!*. En een goede foto vertelt zijn bedoeling, niet de tekst eronder.

Als dit soort foto's, of die van de worldpress, worden geweerd om maar eens wat te noemen, in hoeverre kan je dan nog van een fotografiesubforum spreken? Bij fotografie horen allerlei facetten, en niet alleen maar het technische gebrabbel over apparatuur / compositie, maar ook over de foto's an sich.
what I said :)
Ik kan er overigens wel enigszins inkomen wat Januszjes stelt, dat het in dit geval op dit forum wellicht handiger was geweest om er een FG mod over te vragen, iets meer info in TS te gooien of iets in die geest.
Maar een complete uitleg met wat je bedoelt en wat je hebt gebruikt in de TS vind ik, net als Gizz juist weer iets waar je over kan twisten, want hoe meer info, hoe minder puur je eigen reactie wordt. Ik kijk persoonlijk gewoon liever naar de foto an sich :)

@Kaj hieronder: ja natuurlijk hebben we allemaal wel meer fantasie, maar dat is nu toch niet echt het onderwerp? Imo heeft de TS juíst creativiteit getoond met deze serie :)

[ Voor 9% gewijzigd door kamstra op 02-10-2005 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

* Kaj. ziet langs 's heeren wegen ook het nodig roadkill met en zonder extra features, en muizen in vallen heb ik ook vaak genoeg gezien maar dat houdt nog niet in dat je dat dan klakkeloos in een thread kan gaan zitten plempen.
Wat ik ook een beetje jammer vind is dat mensen die hier heel hard schreeuwen dat ze kennelijk niks anders mogen posten dan een zonnebloem en een weiland, hun eigen creativiteit ernstig onderschatten en tekort doen. Komop mensen, er is meer te fotograferen dan een bloemetje, en het hoeft niet meteen iets te zijn als het onderwerp van deze gezellige zondagmiddagdiscussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

kamstra schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 16:42:
[...]

what I said :)
Ik kan er overigens wel enigszins inkomen wat Januszjes stelt, dat het in dit geval op dit forum wellicht handiger was geweest om er een FG mod over te vragen, iets meer info in TS te gooien of iets in die geest.
Maar een complete uitleg met wat je bedoelt en wat je hebt gebruikt in de TS vind ik, net als Gizz juist weer iets waar je over kan twisten, want hoe meer info, hoe minder puur je eigen reactie wordt. Ik kijk persoonlijk gewoon liever naar de foto an sich :)
Tuurlijk is dat waar. Maar bij sommige foto's is een beweegreden toch beter om te weten zonder te veel te onthullen.

* janklp zal zijn punt nu voor zich houden want het is nu vast duidelijl :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Informatie omtrend is toch echt noodzakelijk. Welke camera ed, en zo staat het ook in de policy. Dus wat er ook gezegd wordt, de ts deugt gewoon niet.
Heb ik nooit geweten :o , zeg nooit in m'n topic met welke appartuur ik geschoten heb (staat sinds een tijdje in m'n sig, maar ik schiet net zo vaak met totaal andere geleende apparatuur).

Dat geeft dan toch een beetje het type fotoforum aan: alles heel technisch. Je moet per sé de locatie etc. geven. Onzin natuurlijk als je een speciaal plekje ontdekt hebt wat je voor jezelf wilt houden. Er zijn niet voor niets locatiescouts, een locatie kan je foto maken of kraken en is dus heel belangrijk.

Maar dit is een ander verhaal :P, excuses.
Kaj. schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 16:43:
* Kaj. ziet langs 's heeren wegen ook het nodig roadkill met en zonder extra features, en muizen in vallen heb ik ook vaak genoeg gezien maar dat houdt nog niet in dat je dat dan klakkeloos in een thread kan gaan zitten plempen.
Waarom niet?
En klakkeloos, ik vind de betreffende foto's wel wat meer dan willekeurige snapshots, er is duidelijk overnagedacht.

[ Voor 44% gewijzigd door Gizz op 02-10-2005 16:50 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Wat ik ook een beetje jammer vind is dat mensen die hier heel hard schreeuwen dat ze kennelijk niks anders mogen posten dan een zonnebloem en een weiland, hun eigen creativiteit ernstig onderschatten en tekort doen. Komop mensen, er is meer te fotograferen dan een bloemetje, en het hoeft niet meteen iets te zijn als het onderwerp van deze gezellige zondagmiddagdiscussie.
Uhm, je zei net iets over zwart/wit en grijstinten... Zo zwart/wit stel ik het namelijk niet, ik draag alleen een punt aan wat men zich af zou kunnen vragen. Moet een topic met foto's, wat een tikkeltje discutabel is, meteen worden gesloten, of zou er wat ruimer mee om kunnen worden gesprongen in het kader van artistieke vrijheid / creativiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

kamstra schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 16:42:
@Kaj hieronder: ja natuurlijk hebben we allemaal wel meer fantasie, maar dat is nu toch niet echt het onderwerp? Imo heeft de TS juíst creativiteit getoond met deze serie :)
Ja, maar ik rageer nu even op het moord-en-brand geschreeuw van de mensen die het graag zwart/wit zien en er niet bij stilstaan dat er meer wegen naar Creativistan leiden. :)
En ik ben het erg met Januszjes eens dat de creativiteit van de TS best wat uitgediept had mogen worden in de topicstart zelf. Hej, misschien had het wel als verzachtende omstandigheid kunnen werken; wie weet. ;)
* Kaj. gaat nu even een hapje eten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is pas jammer dat er niet gewoon wordt toegegeven dat er een fout wordt gemaakt. Er wordt door iemand ingegrepen die op basis van een subjectieve visie. Iemand die niets met FG te maken heeft nota bene. Dat is gewoon een domme actie. Dat doe je gewoon niet als moderator.

Sorry, maar we (gebruikers) zitten niet te wachten op kutverhalen, maar dat zulke kwesties op de juiste manier worden opgelost. Er zijn al genoeg suggesties geweest:
  • Topictitel nog duidelijker maken
  • Offtopic reacties verwijderen
  • Waarschuwing posten dat mensen ontopic moeten reageren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Dan hebben jij en ik verschillende opvattingen over wat een fout is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Ik vind TRs niet echt een goede schaal van ongewenstheid. Veel users rapporteren omdat ze (gebaseerd op eerdere ervaringen met slotjes) aannemen dat de mods iets niet als gewenst zien. Als jij structureel alle topics die beginnen met een klinker in de HK gaat sluiten zal na een tijdje ook geTRd worden "dit topic begint met een klinker, slotje?" etc.
Dit staat uiteraard los van wat ik vind van het topic en of het op slot moest etc, daar heb ik allemaal geen verstand van :P

[ Voor 11% gewijzigd door m-m op 02-10-2005 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanenkelen
  • Laatst online: 20:02

vanenkelen

uhmmm.....speechless

Ik ben vooral een fotografie lurker, met af en toe eens een reactie, maar als ik dit topic eerder gezien had dan had ik ook een TR aangemaakt. En dat zou m'n eerste zijn. Ik vind de foto niet getuigen van goede smaak en de topic titel redelijk sarcastisch en niet getuigen van een serieuze inbreng.

Het punt dat ik vooral mis in de discussie hier tussen World Press Photos en het muisje in de muizenval is het verhaal erachter. World Press Photos ontstaan doordat de fotograaf een bepaalde (opvallende) situatie tegenkomt en dat vastlegt. Ik kan het me niet voorstellen dat een WPP-fotograaf zelf een bijltje pakt, een paar Hutu's en Tutsi's omlegt en dat vervolgens fotografeert, onder het motto: anderen doen het ook en dan heb ik tenminste een mooie foto.

Dus de rol van de topicstarter vind ik hier behoorlijk dubieus. Als hij alleen voor het genot van een foto een muizeval geplaatst heeft en de muis gedood, dan kan het topic wat mij betreft volledig de trashcan in. Mocht hij deze situatie zo tegen gekomen zijn, dan heb ik er meer begrip voor, maar dan nog moet je je afvragen of je publiek (Gotters) hier op zitten te wachten.

Gezien het gebrek aan inbreng van de TS en zijn ietwat sarcastische poging tot humor in de topictitel neig ik eerder naar het eerste en is het topic dus volledig terecht gesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kaj. schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 16:56:
Dan hebben jij en ik verschillende opvattingen over wat een fout is.
Voorlopig zijn er alweer minstens 10 gebruikers geweest die vinden dat er fout gehandeld is. Althans, dat maak ik uit hun standpunt op. Als 15 topic reports een indicatie zijn dat er iets mis is met een topic, dan zijn 10 kritische reacties in LA ook wel een teken aan de wand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Anoniem: 26306 schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 16:54:
[...]
Dat doe je gewoon niet als moderator.
Een erg offtopic opmerking imho, zo discussiëer je toch niet komop zeg :?
m-m schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 16:58:
[...]

Ik vind TRs niet echt een goede schaal van ongewenstheid.
Ik kan je garanderen dat dat een hele goede indicatie geeft, Natuurlijk zegt het niet alles :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Ik vind het puur en alleen gevaarlijk om het als objectieve maatstaf van "wat de gemiddelde gebruiker vindt" te zien. Het is toch vaak wel een bepaald type user dat TRs maakt, meer wil ik er niet aan kwijt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SmartDoDo schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 17:01:

Een erg offtopic opmerking imho, zo discussiëer je toch niet komop zeg :?
Dat is wat ik duidelijk probeer te maken. Je vastklampen aan een onhoudbare situatie, in plaats van gewoon toegeven dat iets fout is. Heeft ie wel vaker moeite mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Anoniem: 26306 schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 17:03:
[...]

Je vastklampen aan een onhoudbare situatie, in plaats van gewoon toegeven dat iets fout is.
Ik zie anders geen onhoudbare situatie. De TS had een andere topicstart neer moeten zetten, contact op kunnen nemen met een FG-moderator etc. Dan was er een heel andere situatie ontstaan. Zoals het er nu staat zie ik alle reden om er een slot aan te hangen, wat ook gebeurt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

vanenkelen schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 16:59:
Ik ben vooral een fotografie lurker, met af en toe eens een reactie, maar als ik dit topic eerder gezien had dan had ik ook een TR aangemaakt. En dat zou m'n eerste zijn. Ik vind de foto niet getuigen van goede smaak en de topic titel redelijk sarcastisch en niet getuigen van een serieuze inbreng.
Maar waarom moet een smaak goed zijn dan? Waarom mag kunst niet walgelijk zijn? Waarom mag je niet iets zo kitscherig maken dat het kunst wordt?

Als je FG topics dichtgooit omdat iemand vindt dat de foto's geen goede smaak laten zien, dan ben je erg verkeerd bezig vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-05 23:52
Als je de volgende zaken bij elkaar opteld:
- Topictitel
- Openings post zonder enig commentaar
- Reactie van Q enige berichten later: "Suggereren. Ook aardig, wat subtieler, maar Q is niet zo subtiel."

Krijg ik toch meer de indruk dat de TS iemand is die wil shockeren en veel reacties scoren. Dat is toch heel wat anders dan iemand die een fotoserie over het onderwerp "de dood" maakt, waarbij het om het onderwerp gaat ipv het ego v/d TS.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Dus als de vader de klem had gezet en de TS deze tegen was gekomen, in combinatie met een betere topictitel dan was het opeens wel oke geweest? Daarbij, gaan we nou muizen in een klem vergelijken met situaties die naar genocide neigen / zijn?

Dit is gewoon iets wat de TS tegen is gekomen, en waar hij geprobeerd heeft een artistiek verslag van te maken met zijn camera.

Daarbij vind ik het persoonlijk erg opvallend dat de klagers hier niet sterk vertegenwoordigd zijn, een TR / slechte reply is tenslotte makkelijk gezet, een discussie over het beleid voeren daarentegen niet. Dus de toonaangevendheid van die TR's, tjah, zoveel waarde zou ik daar niet aan hechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Laatst online: 08:00

Zoefff

❤ 

[...]

Het is pas jammer dat er niet gewoon wordt toegegeven dat er een fout wordt gemaakt. Er wordt door iemand ingegrepen die op basis van een subjectieve visie. Iemand die niets met FG te maken heeft nota bene. Dat is gewoon een domme actie. Dat doe je gewoon niet als moderator.

Sorry, maar we (gebruikers) zitten niet te wachten op kutverhalen, maar dat zulke kwesties op de juiste manier worden opgelost. Er zijn al genoeg suggesties geweest:
Ik vind het anders, als FG mod zijnde, helemaal geen merkwaardige reactie van Abbadon. Je kan me niet vertellen dat je het niet met me eens ben dat het topic behoorlijk uit de hand liep met talloze offtopic reacties, en maar liefst al zestien topicreports. Ongelukkig genoeg waren er geen FG mods in de buurt om actie te ondernemen, gelukkig was Abbadon wel in de buurt om in te grijpen. Vanaf dat punt is het zijn pakkie-an, en zal hij proberen de beste keuze te maken, die in dit geval het sluiten van het topic was. Dat iemand niets met FG te maken heeft wil niet zeggen dat je niet logisch na kan denken en een goede keuze kan maken, toch? Wat mij betreft heeft Abbadon de juiste keuze gemaakt, ik had het topic ook op slot gedaan.

Bovendien zijn alle suggesties die je aandraagt al geprobeerd, voordat het topic op slot ging. HlpDsK heeft allereerst de topictitel verduidelijkt, en later een modbreak gezet en gevraagd om ontopic verder te gaan, wat niet gebeurde. Een slotje is daarna toch wel een logische stap imho.

En dat je voor je argumentatie een topic van vier jaar geleden gebruikt, vind ik eigenlijk een beetje kinderachtig. Doet mij alleen maar overkomen als een poging om Kaj. in een kwaad daglicht te zetten.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:17
[...]

ga je hem nou persoonlijk aanvallen :o

[ Voor 14% gewijzigd door lowfi op 02-10-2005 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Gizz schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 17:08:
[...]

Als je FG topics dichtgooit omdat iemand vindt dat de foto's geen goede smaak laten zien, dan ben je erg verkeerd bezig vind ik.
Dus als ik artistiek met een emmer vol stront iemand vol ga kalken en ik ga er foto's van maken dan is dat geen enkel probleem? Artistieke vrijheid is prima, maar er zijn grenzen natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-05 23:12

ralpje

Deugpopje

Wat ik me afvraag, en wat al eerder voorgesteld is, waarom een moderator niet naar zijn eigen beweegredenen handelt.
De argumenten die ik hoor is dat de topictitel niet duidelijk (waarschuwend?) genoeg was. Dat is snel te fixen door een modje. De foto's zouden achter een linkje moeten zitten.... Die image-tags zijn snel verwijderd door een modje.
De TS had in zijn openingspost meer info moeten geven.. Ach, ik heb meer van dit soort topics in FG voorbij zijn komen, waar hier niet over gevallen werd. Daarnaast lijkt het me dan redelijker om doormiddel van een reply of een PM aan de TS te vragen om wat meer info in de TS erbij te zetten, dan om dat hele ding gelijk op slot te gooien. Reageert de TS niet binnen een bepaalde tijd, dan kan dat altijd nog gedaan worden.
Voor wat betreft het verhaal dat een FG-mod dit beter kan beslissen: daar ben ik het inderdaad mee eens. Uit de sluit-post maak ik echter niet op dat dit een tijdelijk slotje is, dus ik ga er van uit dat dit een definitief slotje was.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Atomsk schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 17:08:
Als je de volgende zaken bij elkaar opteld:
- Topictitel
- Openings post zonder enig commentaar
- Reactie van Q enige berichten later: "Suggereren. Ook aardig, wat subtieler, maar Q is niet zo subtiel."

Krijg ik toch meer de indruk dat de TS iemand is die wil shockeren en veel reacties scoren. Dat is toch heel wat anders dan iemand die een fotoserie over het onderwerp "de dood" maakt, waarbij het om het onderwerp gaat ipv het ego v/d TS.
ben ik niet met je eens, heb al eerder prachtige foto's van hem gezien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Belachelijk dat dat soort posts getollereerd worden hier op tweakers... Ben sterk aan het overwegen om maar gewoon weg te blijven voortaan..

En voor de oorspronkelijke poster van die "geweldige" platen: te dicht langs een molen gelopen zeker?!! 8)7 :r

Ziekelijke hond dat je bent.

Modbreak:check je mail.

[ Voor 8% gewijzigd door Remy op 03-10-2005 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Het wordt hier best wel gewaardeerd als je niet flamed en wat constructiefs post :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

SmartDoDo schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 17:10:
[...]
Dus als ik artistiek met een emmer vol stront iemand vol ga kalken en ik ga er foto's van maken dan is dat geen enkel probleem? Artistieke vrijheid is prima, maar er zijn grenzen natuurlijk :)
Dat zou ik geen probleem vinden nee. Je bedoelt zoiets alleen dan bruin inplaats van wit neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Tja... dat soort foto's plaatsen kan allemaal prima maar als ik iemand een ziekelijke hond noem dan is dat niet constructief?

Wat valt er constructief te melden over iemand die daar genoegen in schept?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Zoefff schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 17:08:
[...]

Ik vind het anders, als FG mod zijnde, helemaal geen merkwaardige reactie van Abbadon. Je kan me niet vertellen dat je het niet met me eens ben dat het topic behoorlijk uit de hand liep met talloze offtopic reacties, en maar liefst al zestien topicreports. Ongelukkig genoeg waren er geen FG mods in de buurt om actie te ondernemen, gelukkig was Abbadon wel in de buurt om in te grijpen. Vanaf dat punt is het zijn pakkie-an, en zal hij proberen de beste keuze te maken, die in dit geval het sluiten van het topic was. Dat iemand niets met FG te maken heeft wil niet zeggen dat je niet logisch na kan denken en een goede keuze kan maken, toch? Wat mij betreft heeft Abbadon de juiste keuze gemaakt, ik had het topic ook op slot gedaan.

Bovendien zijn alle suggesties die je aandraagt al geprobeerd, voordat het topic op slot ging. HlpDsK heeft allereerst de topictitel verduidelijkt, en later een modbreak gezet en gevraagd om ontopic verder te gaan, wat niet gebeurde. Een slotje is daarna toch wel een logische stap imho.
We zeggen ook niet dat we niet vonden dat het topic uit de hand liep met die reacties. We stellen dat daar actie op ondernomen zou moeten worden, alleen zijn we het met de gekozen actie gewoon niet eens. En daar ben ik het met Cheatah eens dat het gewoon veel handiger was geweest offtopic shit te verwijderen, evt een paar OW's er tegenaan. Abaddon had imo op zijn minst in zijn sluitpost ruimte kunnen laten dat er over gediscussieerd kon worden of t topic evt. later op een andere manier weer open zou kunnen. Daarbij hebben meerdere users, waaronder ondergetekende ook al in t topic zelf aangegeven en middels TR dat het misschien handig zou zijn middels modbreak TT ff aan te passen, en evt. foto's verwijderen en vervangen door linkjes. Maar daar wordt dan weer niets mee gedaan, omdat ineens de foto's smakeloos zouden zijn. En dat vind ik ontzettend kort door de bocht redeneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:26
SmartDoDo schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 17:10:
[...]
Als jij een emmer stront mooi op de foto krijgt wil ik het graag zien.

Q was het redelijk netjes gelukt met de muis.

* Ronald wacht op de emmer stront

De kern van bijvoorbeeld Urban fotografie is iets onaantrekkelijks gebruiken en er toch iets aantrekkelijks mee te doen... (ik vind veroestte fabrieken niet zo heel mooi ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Ronald op 02-10-2005 17:22 ]

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

kamstra schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 17:17:
[...]

We zeggen ook niet dat we niet vonden dat het topic uit de hand liep met die reacties. We stellen dat daar actie op ondernomen zou moeten worden, alleen zijn we het met de gekozen actie gewoon niet eens. En daar ben ik het met Cheatah eens dat het gewoon veel handiger was geweest offtopic shit te verwijderen, evt een paar OW's er tegenaan. Abaddon had imo op zijn minst in zijn sluitpost ruimte kunnen laten dat er over gediscussieerd kon worden of t topic evt. later op een andere manier weer open zou kunnen. Daarbij hebben meerdere users, waaronder ondergetekende ook al in t topic zelf aangegeven en middels TR dat het misschien handig zou zijn middels modbreak TT ff aan te passen, en evt. foto's verwijderen en vervangen door linkjes. Maar daar wordt dan weer niets mee gedaan, omdat ineens de foto's smakeloos zouden zijn. En dat vind ik ontzettend kort door de bocht redeneren.
Deels waar, maar ervaring leert dat het behoorlijk lastig is om een dergelijk ontspoord topic (want dat is het in mijn ogen) weer op de rails te krijgen. Mede omdat er al pogingen gedaan waren door HlpDsK (die overigens niet geholpen hebben), lijkt mij een slotje het beste, niet zo zeer omdat de foto's niet goed of smakeloos zouden zijn, maar meer omdat het een onmogelijk topic is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

pulleke schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 17:16:
Tja... dat soort foto's plaatsen kan allemaal prima maar als ik iemand een ziekelijke hond noem dan is dat niet constructief?
Iemand een ziekelijke hond noemen is iets wat hier onder flamen valt en dat is een omgangsvorm waar we niet van houden. Dat je het heel slecht vind dat zulke foto's gepost worden is jouw mening en dat mag je best zeggen, enige nuance daarbij is best gezond posten.
kamstra schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 17:17:
[...]

We zeggen ook niet dat we niet vonden dat het topic uit de hand liep met die reacties. We stellen dat daar actie op ondernomen zou moeten worden, alleen zijn we het met de gekozen actie gewoon niet eens..
In hoeverre veranderd jouw mening wanneer je ziet dat er inmiddels een FG-mod aangeeft het eens te zijn met de handelswijze en de sluitpost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Prima... ik ben er klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerDream
  • Laatst online: 30-04 07:55
pulleke schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 17:12:
Belachelijk dat dat soort posts getollereerd worden hier op tweakers... Ben sterk aan het overwegen om maar gewoon weg te blijven voortaan..

En voor de oorspronkelijke poster van die "geweldige" platen: te dicht langs een molen gelopen zeker?!! 8)7 :r

Ziekelijke hond dat je bent.
Nee, zulke posts hebben we hier nodig op GoT.

*Zucht* :'(

Zoveel discussie over ongeveer 400 KB.
Laten we elkaar asjeblieft allemaal respecteren en laten we bewust zijn dat iedereen andere grenzen heeft over bepaalde onderwerpen.
Dit is namelijk een gevoel, en dit kan je niet in een tekstdiscussie veranderen.

Mijn voorstel is om een extra regel in de fotografiepolicy op te nemen waarin staat dat wanneer er op foto's bloed, dood enz. te zien is. Dat dit in de titel duidelijk wordt vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

KillerDream schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 17:25:
[...]
Mijn voorstel is om een extra regel in de fotografiepolicy op te nemen waarin staat dat wanneer er op foto's bloed, dood enz. te zien is. Dat dit in de titel duidelijk wordt vermeld.
Ik denk dat je er beter aan doet het vooraf te overleggen aan een FG-moderator :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerDream
SmartDoDo schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 17:27:
Ik denk dat je er beter aan doet het vooraf te overleggen aan een FG-moderator :)
Waarom? :?
Ik mag toch wel mijn menig geven hoe ik het zo oplossen?
Ik zeg niet dat het zo zou moeten... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

De oplossing van SmartDoDo lijkt mij inderdaad ook beter, aangezien het gewoon enorm moeilijk is om hier een harde regel voor te stellen. Sowieso is het natuurlijk al een ongeschreven regel dat je bij twijfel over een topic altijd contact op kan nemen met een modje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

KillerDream schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 17:29:
[...]
Waarom? :?
Ik mag toch wel mijn menig geven hoe ik het zo oplossen?
Ik zeg toch ook niet dat dat niet mag :)

Ik denk dat je veel ellende zoals nu kunt voorkomen door bij twijfel even met een moderator te overleggen. Iets wat heel normaal is trouwens. Dan kan een mogelijk wat gevoelig topic ook goed in de gaten worden gehouden en kan er snel ingegrepen worden als het nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Zoefff schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 17:23:
[...]

Deels waar, maar ervaring leert dat het behoorlijk lastig is om een dergelijk ontspoord topic (want dat is het in mijn ogen) weer op de rails te krijgen. Mede omdat er al pogingen gedaan waren door HlpDsK (die overigens niet geholpen hebben), lijkt mij een slotje het beste, niet zo zeer omdat de foto's niet goed of smakeloos zouden zijn, maar meer omdat het een onmogelijk topic is geworden.
ben ik met je eens, in zoverre, dat HlpDsK misschien ook niet de meest handige persoon was op dat moment op die plek (zeker nadat ie er zelf nog een schepje bovenop gooit door zelf ook een omstreden pic te posten, de boel op de spreekwoordelijke spits(muis) drijven ;) woordgrapje, moet kunnen..) de reageerders verder terecht te wijzen. wmb had ie daar idd wel alle reden toe en recht voor, maar goed, da's wat anders.
Maar goed.
Jij stelt nu, topic was al zo verziekt dat ook met opruimactie de boel toch niet meer rechtgebreid kon worden. Stel dan dat TS een nieuwe, misschien iets uitgebreider start maakt, met linkjes ipv direct de foto's? Zou je dat dan wel toestaan?
SmartDoDo schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 17:24:
In hoeverre veranderd jouw mening wanneer je ziet dat er inmiddels een FG-mod aangeeft het eens te zijn met de handelswijze en de sluitpost?
ehm niet? :)
Ik blijf het een op zijn minst een ongelukkige actie van Abaddon vinden.

[ Voor 6% gewijzigd door kamstra op 02-10-2005 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:33
Ook een reactie van mijn kant. Allereerst valt me op dat er nogal wat mensen zijn die zonder de gehele situatie te kennen direct overal keihard conclusies aan verbinden. Laat me duidelijk zijn; het is compleet irrelevant waar ik mod, jullie zijn de laatsten die zich daar druk om hoeven te maken.

Dan het relevante gedeelte. Ik heb 't topic met tussenpauze's twee uren gevolgd totdat het duidelijk was dat de meerderheid hier aanstoot aan nam (een hele schare TR's plus de posts zelf natuurlijk). Dan heb ik als mod twee opties: of ik luister naar de meerderheid en maak er een einde aan of ik ga intens ingrijpen en zorg ervoor dat er alléén gepost wordt over het onderwerp zelf; de fototechnische kant van het verhaal dus.
Maar gezien de hoeveelheid en het type reacties is dat onbegonnen werk. Het zal tenslotte toch weer uitlopen op een discussie van wat wel en niet kan. Dergelijke discussies gaan ook niet meer over sec FG, maar over wat wel en niet toegestaan is. Ik heb de TS een aanbeveling gedaan dit eventueel aan de kaak te stellen in LA: [rml]Abbadon in "[ FG] Muis"[/rml]

In dit specifieke geval was het dus niets meer en minder dan een afweging maken tussen 'creatieve vrijheid' en de opvattingen van velen. Ik heb een besluit genomen, sta daar volledig achter en wat dat onderdeel betreft is voor mij de kous af. Wat betreft de discussie over het toelaatbare, die staat nog wagenwijd open :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

ff snel @ abaddon, je link is voor "ons" zwarten niet te volgen :)

Overigens, beter een fout besluit dan geen besluit, maar goed ;)
Maar jij stelt nu dat het voor ons volkomen irrelevant is waar jij in de positie als mod post. Dat ben ik absoluut niet met je eens. Want het lijkt me toch logischer om het aloude "schoenmaker blijf bij je leest" principe dan te volgen, en dus zeker in dit geval niet het topic op deze manier te sluiten.
Een minder definitieve sluitmessage zou daar al een grote bijdrage aan zijn denk ik. Want er zullen ongetwijfeld veel negatieve reacties zijn geweest, maar de positieve waren er zeker ook.

[ Voor 82% gewijzigd door kamstra op 02-10-2005 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Abbadon schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 17:34:
Dan het relevante gedeelte. Ik heb 't topic met tussenpauze's twee uren gevolgd totdat het duidelijk was dat de meerderheid hier aanstoot aan nam (een hele schare TR's plus de posts zelf natuurlijk).
Het is alleen zo jammer dat de meerderheid van de mensen die er aanstoot aannam nooit in FG komt.

Die zien het topic staan tussen de activetopics, klikken erop, zien wat foto's die ze niet aanstaan en reacties van mensen die het ook niks vinden, en dan voelen ze de drang om ook even mee te rellen/schreeuwen, terwijl het ze normaal aan hun r**t zal roesten wat er in FG aan mooi spul gepost wordt.

Dat vind ik gewoon jammer... In het topic reageerde de reguliere FG'ers wel normaal op de foto's, en mensen die we normaal nooit zien flamen het hele topic kapot..

[ Voor 3% gewijzigd door Gizz op 02-10-2005 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerDream
Gizz schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 17:38:
Het is alleen zo jammer dat de meerderheid van de mensen die er aanstoot aannam nooit in FG komt.

Die zien het topic staan tussen de activetopics, klikken erop, zien wat foto's die ze niet aanstaan en reacties van mensen die het ook niks vinden, en dan voelen ze de drang om ook even mee te rellen/schreeuwen, terwijl het ze normaal aan hun r**t zal roesten wat er in FG aan mooi spul gepost wordt.

Dat vind ik gewoon jammer... In het topic reageerde de reguliere FG'ers wel normaal op de foto's, en mensen die we normaal nooit zien flamen het hele topic kapot..
Helemaal mee eens Gizz!
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.