the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it
Misschien een directe link naar het product? Ik vind het nl. niet echt op die aquarium-website: ik ben niet erg thuis daarin...DaMightyWackO schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 11:06:
Ooit gedacht over een oplossing als deze:
[afbeelding]
25mm profiel verbind stuk, Ook verkrijg voor bijvoorbeeld in T-vorm of of kruis.
Maakt opzich weinig verschil, je hebt alleen geen boutjes meer nodig en iets mooiere afwerking.
edit/
Ik lees nu dat je 20mm profiel gebruikt. Wellicht zijn die verbindingsstukken ook in 20mm verkrijgbaar.
We zitten trouwens al over de 100 posts
Edit: Ik kan die dingen trouwens ook niet vinden op de site. Een link is idd handig, ook voor de mensen die ooit nog zoiets willen maken.
[ Voor 22% gewijzigd door brinkdinges op 06-12-2005 20:17 ]
Casemod: Cubeleon
Is van het merk Porsa die maken systeemachtige stellingen / kasten.
Kost iets, maar dan heb je ook wat.
[ Voor 16% gewijzigd door DaMightyWackO op 07-12-2005 08:39 ]
the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it
Vertel vertel..... Dan wil ik wel bij jou kopen voor 1,50 per stuk. Het liefst 20mmAnoniem: 76570 schreef op woensdag 07 december 2005 @ 08:58:
Belachelijk duur. Hier bij de lokale metaalhandel verkrijgbaar voor 1 euro / stuk.
[ Voor 3% gewijzigd door DaMightyWackO op 07-12-2005 09:11 ]
Update 7 |
Na een tijdje weer eens een update. Ik heb de laatste tijd gewerkt aan de ophanging voor de harde schijven. In de eerste update is al te zien hoe ik van plexiglas wat gezaagd had. Deze stukjes gebruik ik nog steeds, ik heb alleen lang na moeten denken over de manier waarop ze vastgezet moesten worden. Ik wilde dit het liefst zo onzichtbaar mogelijk, maar dat was niet haalbaar. Het grootste punt was namelijk dat de hd's ook nog gemonteerd en gedemonteerd moeten kunnen worden Zo, nu even wat pics om mijn verhaal duidelijk te maken Zoals altijd, eerst aftekenen: Toen was het tijd om 16 stukjes hoekprofiel te zagen, te boren en te vijlen: Het moeilijkste was het om gaten te zagen van 2x10mm. Ik heb het eerst ruw gezaagd met een figuurzaag, en dan 'gevijld' met een klein handijzerzaagje. Die heb ik gesloopt en er een stuk afgehaald, hij was toch niet scherp genoeg om mee te zagen Van de andere kant: Hier zitten de hoekjes wel vast: En zo ziet het eruit aan de achterkant (in het echt minder wazig ![]() Dat was de onderste plaat. De plaat aan de bovenkant ging net zo, alleen zat het frame bij twee hoekjes in de weg. Daar moest dus een stuk uit. Hiervoor heb ik maar een keer de dremel erbij gepakt. Ik werk er niet graag mee, maar nu kon het niet anders: En dat dan aan allebei de kanten. Daardoor pastte de plaat nu wel: En nog een close-up De twee platen samen met hoekjes zien er zo uit: Even alvast kijken hoe het eruit gaat zien: Toen was het nog een kwestie van gaten boren en draad tappen in het plexi: En de tweede zit ook vast: Van iets dichterbij: De oplettende lezer heeft al gemerkt dat je zo geen harde schijven vast kunt zetten Tot de volgende update, in 2006 |
[ Voor 13% gewijzigd door brinkdinges op 17-05-2008 10:30 ]
Anoniem: 102422
Ik vind dat je nu wel aardig opschiet. Het ziet er goed uit en de foto's worden ook steeds beter
Jij ook een gelukkig nieuwjaar
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 102422 op 30-12-2005 21:56 ]
Ik was even de topiclijst aan het nakijken of er nog iets leuks stond, staat m'n eigen topic er ineens tussen__Deathscythe__ schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 17:16:
ziet er COOL UITnou is alleen de vraag, wanneer komt er een nieuwe update?
Het modden zelf staat een beetje stil. Ik heb afgelopen week niks kunnen doen omdat ik ziek was. De laatste tijd ben ik wel een beetje bezig met electronica. Mijn eerste pic-projectje is nu werkend
P4 3,0HT @ 4,0Ghz. ,Gigabyte 8KNXP ,Corsair TwinX XMS3200 , Dangerden/Asetek/Aqua Comp. WC,Tagan 480W.
Bedanktmark10123 schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 18:29:
Ze noemen mij thuis al de Beugeltjes Man..Maar dit slaat echt alles..! Maar netjes werk hoowr, nette beugeltjes
Om zoiets van jou te horen is nog veel gaver dan van andere mensenwaterkoud schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 22:27:
Mooie CIP dit. Volg hem op de voet en het heeft mij doen besluiten om de volgende kast ook helemaal zelf te gaan bouwen. Alvast veel sterkte gewenst met het schuur en polijstwerk wat je te wachten staat, ik weet wat het inhoudt. Ik wacht met spanning op een volgende foto update.

Je hebt met Alumaxx al bewezen dat je een kast om kunt bouwen. Ik ben daarom ook erg benieuwd wat je met een zelfgemaakte kast gaat doen. Ik ga die CiP ook weer op de voet volgen
Ik maak alle Mogelijke beugeltjes met slechts alu strips, de meest gekke hoeken en rondingen zul je in mijn beugeltjes zien. Daarom die naambrinkdinges schreef op zondag 15 januari 2006 @ 10:25:
[...]
BedanktMaak jij thuis alles vast met hoekijzertjes ofzo?
P4 3,0HT @ 4,0Ghz. ,Gigabyte 8KNXP ,Corsair TwinX XMS3200 , Dangerden/Asetek/Aqua Comp. WC,Tagan 480W.
ben je nog aan het modden?
ben benieuwt hoe hij word
Idd, beetje jammerGhazukhh schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 14:54:
valt aardig stil,

Ik ben zeker nog aan het modden, heb alleen niet altijd erg veel tijd. Ik moet wel zeggen dat ik ook niet altijd evenveel zin hebGhazukhh schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 14:54:
valt aardig stil,
Is idd hard werkenFlo schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 15:03:
jaja peter, projectweek is hard werken heh aan zo'n wipkip

BedanktAnoniem: 168298 schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 16:54:
ik wacht geduldig, tot nu toe ziet het er leuk uit.
Toevallig wilde ik vanavond al gaan modden, als ik dan af zou maken wat ik wilde doen had ik wel genoeg materiaal voor een update. En net vandaag gaan jullie er naar vragen
Update 8 |
Ik had de kubus al een tijdje steeds in delen. Alle monteerbare platen lagen op een stapeltje. Daarom heb ik alles even in elkaar gezet en een overzichtsfoto gemaakt. Toen was het tijd om weer een plaat te gaan maken. Deze keer de plaat aan de bovenkant binnenin. Hier moesten natuurlijk stukjes uit voor alle hoekijzertjes. Bijna klaar: Volledig gezaagd, geboord, getapt en gemonteerd: De eerste hoekjes voor het monteren van de harde schijven waren vastgemaakt. Daarmee zaten al twee platen vast. Er moest natuurlijk nog een tweede rij van deze hoekjes komen. Die dienen straks niet om iets aan vast te zetten. Ze zitten er vooral voor de sier en als steunpunt voor de harde schijven. Je zult het wel duidelijk zien als het klaar is De gaten zitten erin. De middelste heb ik moeten zagen met losse figuurzaagjes, omdat ik de figuurzaag op die afstand niet kon spannen. Dat was echt rotwerk. Closeup van de zaagjes En hier zitten alle 4 de hoekjes gemonteerd De volgende fase was het boren van de gaten voor de harde schijven. Dat moet nogal precies. Ik heb alleen maar 1 reserve-hd, dus het blijft nog een beetje leeg Dit pastte niet. Ik heb tijdelijk maar even het stukje eraf geschroefd, dan bedenk ik er later wel een oplossing voor. De andere twee plaatjes plexiglas: Bij het bekijken van de foto's kwam ik erachter dat de laatste twee plaatjes omgewisseld heb. Gelukkig is dat een kwestie van los en weer vastschroeven Over een tijdje heb ik weer een weekje vakantie. Dan zal ik ook wel weer wat doen |
[ Voor 18% gewijzigd door brinkdinges op 17-05-2008 10:30 ]
[ Voor 31% gewijzigd door TRiXeS op 10-02-2006 22:24 ]
Hoop dat je veel werk kan verrichten in de vakantie!
Ga dan zelf ook beginnen met casemodje denk ik
Ik laat het er gewoon opzitten hoor. Bij mn vorige kast maakte dat ook niet zoveel uit. De lijmresten krijg ik met aceton goed weg. Elke keer opnieuw tapen zou me teveel werk zijnTRiXeS schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 22:23:
Ziet er strak uit. Heb wel een vraagje, doe jij het plexiglas steeds opnieuw tapen of heb jij er dat al die tijd op laten zitten? Aangezien je dat na 3 dagen er bijna niet meer afkrijgt.
Ik ben benieuwdFlo schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 00:01:
mooi man een update![]()
Hoop dat je veel werk kan verrichten in de vakantie!
Ga dan zelf ook beginnen met casemodje denk ik
[ Voor 22% gewijzigd door brinkdinges op 11-02-2006 12:46 ]
Update 9 |
Deze keer niet echt een bouw-update, maar meer een update met plannen en ideëen Als eerste ben ik begonnen met het passen van het moederbord. Het is een ECS K7S5A. Het bord is zover ik weet al dood dus eigenlijk hoef ik er niet echt voorzichtig mee te doen. Ik heb met behulp van twee 56k modems de backplate vastgezet. Handig, dat soort hardware Om te kijken hoe de stekkers in het mobo gaan en hoe de backplate dan gevormd moet worden, heb ik gewoon zoveel mogelijk verschillende stekkers gepakt en deze erin gestoken. De backplate voor het moederbord maak ik straks los, zodat ik bij een ander mobo niet de hele achterkant opnieuw hoef te maken. Op deze foto zie je de plaats die ik vanaf het begin voor de radiator in gedachten had. Deze zou dan nog wel iets hoger geplaatst worden, zodat het moederbord er nog onder past. Op de eerste foto kijk je tegen de voorkant van de kast aan, de radiator zit dus rechts. Ik ben toch bang dat het moeilijk gaat passen, of dat ik in mn radiator moet gaan zagen. Maar ook denk ik dat het er niet mooi uit gaat zien. Ik zal de fans goed moeten verstoppen dan, wat ook lastig is. Daarom bedacht ik een nieuwe manier om de radiator te plaatsen. Zoals te zien op deze foto: Er moet ergens plek zijn voor de dvd speler of brander. Een laptopdrive zou tussen de middelste platen kunnen, maar die zijn nogal aan de prijs. Een fullsize speler zou er op deze manier in passen. Hij komt dan aan de linkerkant, wat opzich ook wel apart is ![]() Ik heb er ook een tekening van gemaakt. Ik ben niet bepaald een held in tekenen, maar ik hoop dat het iets duidelijker wordt. Op het linker- en rechterplaatje is hopelijk te zien dat de fans achter de radiator komen, waardoor ze uit het zicht blijven. Omdat de radiator zelf niet echt mooi is, wil ik deze nog afwerken. Maar ik denk dat MeshX wat saai is, omdat iedereen dat al gebruikt. Daar heb ik nog niet echt een alternatief voor. Misschien is er een ander soort gaas wat ik kan gebruiken. Op school heb ik een soort rooster met vierkante gaten zien liggen, maar die gaten zijn vrij groot, rond de 5x5mm. En als laatste een logo wat ik een keertje getekend heb in Autocad. Het is denk ik nog niet definitief, dus commentaar is welkom |
[ Voor 16% gewijzigd door brinkdinges op 17-05-2008 10:31 ]
Een cubus met waterkoeling
Ik weet nog niet precies wat ik ermee ga doen, ik wilde gewoon wel graag een logo en vond het leuk om te bedenkenTEAMIKKE schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 14:18:
ik neem aan dat je je logo nog gaat inkleuren? En wat wil je er mee ga doen? Waarschijnlijk gewoon in je sidepanel maken niet? Als je hem nog even inkleurt vind ik hem mooi!
Een cubus met waterkoelingBen ik zelf nog maar weinig tegengekomen. Mooie case. Ben erg benieuwd naar het resultaat.
Verder ziet 't er zeer veelbelovend uit
Met inkleuren bedoel ik zoiets als plexiglas erachter en dan met een ccfl ofzo. Op het front is ook een leuk idee. Graveren is wel mooi anders. Mijn kast nu is ook niet echt orgineel maar wel mooi (imo). Volgende week ga ik een nieuwe bouwen en dan komt mijn logo wel in de zijkantbrinkdinges schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 20:55:
[...]
Ik weet nog niet precies wat ik ermee ga doen, ik wilde gewoon wel graag een logo en vond het leuk om te bedenkenIn een sidepanel was ik niet van plan. Misschien wel op het front of ergens vrij klein in de kast. Misschien gegraveerd, maar dat hebben al zoveel mensen gedaan dat het eigenlijk nauwelijks origineel is. Als het ergens uitgezaagd wordt kan ik het natuurlijk niet echt inkleuren

Alle letters zijn op dit moment al in een vierkant geplaatst. Dat is alleen niet zo goed te zien. Ik heb er eerst over nagedacht om de 8 letters in een vierkant te plaatsen met 4 per rij, maar dan zou het met de uitspraak al snel cube-le-on worden, terwijl mijn idee meer cu-be-leon is, met het accent op de be.chickn schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 23:22:
Ik vind alleen 't logo niet echt kubusachtig.. Dus miss is het een idee om wat meer met blokjes te werken in je logo?
Verder ziet 't er zeer veelbelovend uit
Maar je hebt gelijk, echt kubusachtig is het nog niet.
Het hangt er helemaal vanaf waar het logo komt wat ik er mee ga doen. De kast gaat verlicht worden met leds, dus er komen geen ccfl's in. Maar met leds kan dat natuurlijk net zo goedTEAMIKKE schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 14:01:
[...]
Met inkleuren bedoel ik zoiets als plexiglas erachter en dan met een ccfl ofzo. Op het front is ook een leuk idee. Graveren is wel mooi anders. Mijn kast nu is ook niet echt orgineel maar wel mooi (imo). Volgende week ga ik een nieuwe bouwen en dan komt mijn logo wel in de zijkantEr is alleen 1 klein probleempje : ik heb nog geen logo
Voor het logo misschien nog een tip:
Als je de letters grijskleurt, kun je beter het contrast zien, en is het duidelijker.
Ook zag ik hierboven het idee om er vierkanten in te verwerken. Weer iemand had het over plexi.
Als je nu het logo graveert in plexiglas, en dan de letters 'met blokjes' graveert?
Dan bedoel ik dus om de hele onderrand waar de letters instaan, of alleen de letters zelf, te graveren met een patroon wat je bv. op een finishvlag ziet, maar dan veel kleiner.
Blokjes van 1x1cm ofzo. Wel veel werk, maar zou er heel mooi uit gaan zien
Ga zo door, hij wordt mooi!
enne, hoe ik aan het woord dacht : Cu-béééé-liejòn (kuuhbééliejon, hoe moet ik het opschrijven

[ Voor 11% gewijzigd door DarthPlastic op 17-02-2006 15:57 ]
Owner SuitIT, https://www.suitit.nl
Ik heb het nu nog met witte lijntjes omdat dat standaard was in autocad. Met iets als photoshop zijn alle losse onderdelen (buitenkant, rand, binnenkant) wel als aparte lagen te maken en apart in te kleuren.DarthPlastic schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 15:55:
Heel mooi, heb net alles gelezen, ziet er veelbelovend uit!
Voor het logo misschien nog een tip:
Als je de letters grijskleurt, kun je beter het contrast zien, en is het duidelijker.
Ook zag ik hierboven het idee om er vierkanten in te verwerken. Weer iemand had het over plexi.
Als je nu het logo graveert in plexiglas, en dan de letters 'met blokjes' graveert?
Dan bedoel ik dus om de hele onderrand waar de letters instaan, of alleen de letters zelf, te graveren met een patroon wat je bv. op een finishvlag ziet, maar dan veel kleiner.
Blokjes van 1x1cm ofzo. Wel veel werk, maar zou er heel mooi uit gaan zien![]()
Ga zo door, hij wordt mooi!
enne, hoe ik aan het woord dacht : Cu-béééé-liejòn (kuuhbééliejon, hoe moet ik het opschrijven)
Alles in kleine blokjes verdelen is wel veel werk ja
Je uitspraak is trouwens goed
Klinkt veel sjieker ja dan kjoebe-liejen
Bedenk me nog iets, misschien compleet gestoord idee, maar zou er ruimte zijn voor een paar goede luidsprekers in die kast?

edit: ik=dom, speakers in je kast gaat flink trillen natuurlijk, vinden hds niet leuk... nja was ideetje

[ Voor 15% gewijzigd door DarthPlastic op 17-02-2006 16:44 ]
Owner SuitIT, https://www.suitit.nl
mwa valt mee, ik heb hier al een half jaar een speaker op me kast staan en me HD's zijn in prima staatbrinkdinges schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 16:59:
Ik denk niet dat ik daar nog plek voor hebHet zou zeker gaan trillen dan ja.
Meer dan 2 weken geleden niets gebeurd hier...poeh he
Ik wacht...
Update komt er zo aanG-SuPRuuB schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 20:29:
Nou brinkdinges, nou moet je toch wel is ff met n update komen![]()
Meer dan 2 weken geleden niets gebeurd hier...poeh he
Ik wacht...
Ik heb zelf al een paar jaar een subwoofer boven op mn case staan, dat zorgt niet voor problemen. Maar dan is alles ook wel goed afgeschermd. Als je iets van speakers in je kast wilt maken zul je ze dus gewoon goed moeten afschermen. Maargoed, in mijn kast komen geen speakersd0rk schreef op maandag 06 maart 2006 @ 10:09:
@ speakers idee: ik denk ook niet dat de enorme magneten erg goed zijn voor de gevoelige spullietjes in de kast..
Update 10 |
Deze keer is er wel weer vrij veel gebeurd. Ik ben eindelijk begonnen met de stekkers van de voeding, ookal heb ik nog geen voeding Ik heb van een inkoopactie een fan binnengekregen die de warme lucht van de harde schijven gaat wegzuigen. Ze zijn bijna nergens te koop, daarom maar in een ia. Eigenlijk had ik liever een zwarte gehad, maar die zijn nog veel moeilijker te vinden. De zichtbare delen worden waarschijnlijk nog wel zwart gespoten. De metalen achterkant ga ik natuurlijk niet gebruiken. De fangrill aan de bovenkant zal er ook aan moeten geloven, die maakt vast alleen maar lawaai. Wel jammer is dat de fan 20,5mm dik is. Het past dus eigenlijk net niet tussen de platen. Ik zou met een bovenfrees een deel uit de plaat onder het moederbord kunnen halen, of daar gewoon een heel stuk plaat wegzagen. Iets waar ik me wel vrij vaak aan erger is dat je als je je voeding gemesht hebt, je nog steeds de kleuren van de draden door de mesh heen ziet. Op de volgende foto van mn vorige mod is dat wel te zien, de gele draden zijn nog duidelijk te zien. Voor de paar kabels die nog te zien zijn wil ik zwarte mesh gebruiken (goh overal zwart Dit is met het gepatenteerde DualMesh tm syteem (eigenlijk gewoon 2 verschillende maten mesh over elkaar Nu de radiator. Ik had al eerder de kunststof 'dingetjes' in de buizen genoemd. Ik denk dat ze ervoor zijn zodat het water ronddraait in de buizen en zo langer zijn warmte kan afstaan aan de lucht. Op de volgende vage foto kun je het kunststof in de buizen zien zitten. Zoals je kunt zien zit er nogal wat kalk in. Daarom heb er een paar uurtjes water met azijn in laten staan. Nu is de radiator een stuk schoner. Hier een van de aansluitingen van de radiator. Het is een groot en onhandig ding. De afsluiter die erop zit heb ik ook nooit nodig. Ik zit erover te denken om met de cnc een passend stukje aluminium te maken en deze rechtstreeks op de radiator vast te zetten. Dan kan ik er een schroefkoppeling in schroeven met maat 8/10, in plaats van de 13mm die er nu op zou moeten. Het eerste werk aan de voedingsstekkers Eerst aftekenen: Plexi gezaagd, even kijken hoe het eruit zou moeten zien. Misschien dat jullie de stekkers herkennen uit Blue Termjin van Blackcrown. Ik had hem op deze stekkers gewezen en toen hebben we ze allebei gekocht. Dat was in een soort van inkoopactie. Ook een laagje aluminium gezaagd. Ik zet ze op elkaar vast zodat ik ze precies gelijk kan vijlen. De twee laagjes op elkaar. Op maat gevijld en met gaten erin. Het schroefdraad op de stekkers is niet erg lang, daarom worden ze alleen vastgezet aan het alu. De moeren moeten dan wel door het plexi passen, vandaar dat die gaten groter zijn. En alles vastgezet Afgelopen weekend heb ik een cirkelmal gekocht. Hiermee is het erg makkelijk om cirkels te tekenen. Ideaal dus voor mij, want dat lukte nooit echt goed ![]() Het testje van het stekkerpaneeltje was geslaagd, dus moesten er nog twee gemaakt worden. Eerst weer aftekenen: Twee alu plaatjes klaar, nu nog plexi: Zoiets dus Een van de twee al op maat gevijld: Toen moesten er natuurlijk weer gaten in: En gemonteerd Alledrie op een rijtje. Eerst met flits, daarna zonder. Nu zullen er nog 3 van dit soort plaatjes gemaakt moeten worden waarin de kabels weer in de case verdwijnen. Dat zal de volgende keer wel komen |
[ Voor 15% gewijzigd door brinkdinges op 17-05-2008 10:32 ]
Hier per dozen vol te vinden bij de eerste pc winkel die ik inloop maarjaIk heb van een inkoopactie een fan binnengekregen die de warme lucht van de harde schijven gaat wegzuigen. Ze zijn bijna nergens te koop, daarom maar in een ia. Eigenlijk had ik liever een zwarte gehad, maar die zijn nog veel moeilijker te vinden.
Kvind het idee van die stekkertjes/plugjes nogsteeds vet, je ziet het tegenwoordig bij allerlei dingen als voedingen om iets van stroom te voorzien...vet...echt vet
Enne...ga zo door...zeker vette case
[ Voor 3% gewijzigd door Ruben [NL] op 07-03-2006 07:46 ]
is het niet mogenlijk om al je kabels opnieuw te doen, mar dan in 't zwart? dan kun je echt niks meer zien, met die DualMesh(tm) zie ik toch nog steeds een klein beetje geel.. </mierenneuker>
[ Voor 55% gewijzigd door d0rk op 07-03-2006 09:18 ]
Dat zie je alleen van 10 cm misschien maar vanaf de buitenkant van de kast zie je dat echt niet met dualmesh lijkt me?d0rk schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 09:15:
Met die DualMesh(tm) zie ik toch nog steeds een klein beetje geel..
Groningen is wel wat te ver van Hengelod0rk schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 09:15:
Ook hier in groningen liggen ze (zwart) bij dozijnen... (mocht je ze willen, moet je bij de Funprice zijn)
edit:
is het niet mogenlijk om al je kabels opnieuw te doen, mar dan in 't zwart? dan kun je echt niks meer zien, met die DualMesh(tm) zie ik toch nog steeds een klein beetje geel.. </mierenneuker>
Ik denk dat ik de draden wel allemaal zwart ga maken ja. Het is dan wel oppassen dat ik niks verwissel, maar dat moet wel goed gaan. De tm is idd beter
maar lang leve de samenkoopacties!
Maar mooie stekkertjes hoor!
Ja man, we zijn al meer als 1 maand aan het F5'en maar er komt maar geen updateGhazukhh schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 19:45:
hoe staat het met je kast? want ik zie dat je ook mee doet aan het NK...
Mag toch hopen dat je wel weer ff zin gehad hebt om te modden om ons weer van de nodige foto's te voorzien?

Deze kast is nog lang niet ver genoeg af om mee te doen aan het NKCM. Ik heb mn oude kast wat verder opgekalefaterd de afgelopen paar weken. Ik ben dus even niet met Cubeleon bezig geweest, dat komt binnenkort weerGhazukhh schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 19:45:
hoe staat het met je kast? want ik zie dat je ook mee doet aan het NK...
Misschien dat hij volgend jaar wel af is
Ik schat mn eigen kansen niet zo groot in, maar als ik niet bij de 10 hoor kom ik waarschijnlijk zaterdag
Update 11 |
Eindelijk, hoor ik jullie denken Ik heb weer een bult foto's, dus hier komen ze Allereerst de fan. Ik dacht dat het roostertje nooit goed zou zijn voor de airflow, en juist wel voor de geluidsproductie Ik heb er nog aan gedacht om hem zwart te spuiten, maar dat gaat niet goed lukken. Ik ga nog even kijken of het staat, anders ga ik verder op zoek naar een zwarte. In Hengelo heb ik ze niet kunnen vinden, dus binnenkort maar eens Enschede proberen Aan de backplate die ik uit de oude AT-computer gesloopt heb moet ook nog iets gebeuren. Ik heb besloten eerst maar eens de grijze laag eraf te schuren en hem te polijsten. Als dat niet staat kan ik hem dan altijd nog mooi zwart spuiten. Op de eerste drie foto's probeer ik eerst de onderkant, om te kijken hoe het zou worden. In volgorde: Ongeschuurd, geschuurd, gepolijst. Op de volgende vier foto's is deze hele kant geschuurd. Vooral de indeukingen in de spijltjes zijn erg moeilijk te schuren/polijsten, ik ben al bezig geweest met wattenstaafjes om er goed bij te komen Ik ben er alleen achter gekomen dat de achterkant van de backplate eigenlijk onmogelijk te schuren is. Met een beetje mazzel kan ik op m'n vaders werk een keer gebruik maken van de zandstraalmachine, dus dan hoop ik de achterkant schoon te kunnen maken Omdat ik niks van de backplate onder het mobo wil zien als je door het raam heb ik een hoekje uitgezaagd: Ik had al drie plaatjes met stekkers voor de voeding gemaakt. De draden van de voeding moeten daarna in de bodem van de kast verdwijnen en daar moesten ook nog plaatjes voor komen. Deze maak ik op een andere manier als de stekkerplaatjes. Deze bestaan uit twee delen, zodat de kabels er ooit nog een tussenuit kunnen. Eerst het alu aftekenen: Zagen: Dat zijn er 3 (of 6 halve): Naast het alu moet er natuurlijk nog plexi onder. Eerst weer aftekenen. Gelukkig weet ik op welke lijnen ik moet zagen Ik heb even een teststukje gemaakt, met de goede afstanden voor de gaten in de bodem. Zo kan ik makkelijker zien of het al goed op maat is. Omdat ik het zat was dat de stukje alu en plexi los waren, heb ik maar besloten ze vast te lijmen met secondelijm Ik ben er een beetje bang voor dat ik de plaatjes niet goed op maat krijg, en dat er een grote spleet tussen de twee helften komt. Ik heb geprobeerd dat van dichtbij te fotograveren, maar ik geloof dat het wel mee gaat vallen. Op de volgende foto's is het plaatje nog niet helemaal afgewerkt. En als laatste in deze update de afstandsbusjes voor het mobo. Dit is nogal een precies karweitje, vandaar dat ik het lang uitgesteld heb En hier al alle 9: Best redelijk uitgelijnd Het mobo vastgezet. Acht gaten passen goed, bij het negende gat zal ik het gaatje in het moederbord iets groter moeten vijlen Hier van de zijkant gezien. De imbusjes kort ik natuurlijk nog in: Ik denk dat ik toch voor de 5mm afstandsbusjes ga. Dan kun je minder onder het moederbord kijken en heb ik weer 5mm meer ruimte in de hoogte Wat er in de volgende update gaat komen weet ik nog niet precies. Ik denk dat ik met de dingen van deze update verder ga, maar er komt vast wel weer een moment waarin ik daar geen zin in heb en weer met iets anders verder ga. Ik hoop dat de volgende update niet weer 2 maand op zich laat wachten Heb ik net de hele update getypt, valt m'n pc uit ![]() |
[ Voor 15% gewijzigd door brinkdinges op 17-05-2008 10:32 ]
Maar wat een werk weer zich, daar word ik altijd jaloers op. Het geduld om tot in de kleinste hoekjes te schuren en te polijsten of alles netjes bij te vijlen enzo

En jij hebt precies hetzelfde probleem als ik, acht gaten passen, maar de negende net niet

Ik heb zelf een tray gemaakt met draadbusjes, daar wil ik nog wel een CiP van maken, maar ik heb nog net even wat te weinig materiaal om te posten.
Van wat ik nu zie begrijp ik eerlijk gezegd niet waarom je niet door de selectie van het NKCM gekomen bent. Misschien was je nog niet ver genoeg om een goed beeld van de kubus te laten zien, maar de aandacht die je aan de onderdelen besteedt werpt zijn vruchten af IMHO
“Life is tough, but it's tougher when you're stupid.” - John Wayne | Last.fm
Het meeste werk zit idd. in het afwerken. Ik ben ook bezig met een casemod maar het grootste gedeelte van de mod was er zo (relatief danFlo schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 15:43:
Jeeej eindelijk weer een update![]()
Maar wat een werk weer zich, daar word ik altijd jaloers op. Het geduld om tot in de kleinste hoekjes te schuren en te polijsten of alles netjes bij te vijlen enzo

Maar de afwerking doet het hem wel kijk maar naar Waterkoud
Nou en of!
Dat ging over project QNT, een al langer afgerond project.oshiro schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 16:31:
Van wat ik nu zie begrijp ik eerlijk gezegd niet waarom je niet door de selectie van het NKCM gekomen bent. Misschien was je nog niet ver genoeg om een goed beeld van de kubus te laten zien, maar de aandacht die je aan de onderdelen besteedt werpt zijn vruchten af IMHO
Verder ziet het er weer toppie uit
[ Voor 32% gewijzigd door Jado op 10-05-2006 16:58 ]
If you want to be rocked so hard that your teeth shatter than Wolfmother are the band for you...
OepsieJado schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 16:55:
Dat ging over project QNT, een al langer afgerond project.
Hoeveel uur heb je er denk je nu ingestoken? Ben nieuwsgierig
Doch... neem de tijd
“Life is tough, but it's tougher when you're stupid.” - John Wayne | Last.fm
Flo schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 15:43:
Jeeej eindelijk weer een update![]()
Afwerking kost echt ongelovelijk veel tijdTEAMIKKE schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 16:31:
[...]
Het meeste werk zit idd. in het afwerken. Ik ben ook bezig met een casemod maar het grootste gedeelte van de mod was er zo (relatief dan). Maar ik ben nu nog steeds bezig met afwerken
![]()
Het ging dus inderdaad over Project QNT, en niet over deze kast. Zoals je ziet is hij ook nog niet bepaald afoshiro schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 17:24:
[...]
Oepsie
Hoeveel uur heb je er denk je nu ingestoken? Ben nieuwsgierig
Doch... neem de tijd(doe ik ook, ik loop nu al een half jaar te zeggen dat ik een CiP wil gaan maken, maar ik voer gewoon geen drol uit
)
M'n vriendin vroeg deze week toevallig hetzelfde, hoeveel uren ik er al in heb gestoken
hehe, ben zelf ook bezig. Het figuurzage in plexi gaat ook altijd nooit helemaal recht en dan heb ik nooit het geduld om alles bij te gaan zitten vijlen of schuren.TEAMIKKE schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 16:31:
[...]
Het meeste werk zit idd. in het afwerken. Ik ben ook bezig met een casemod maar het grootste gedeelte van de mod was er zo (relatief dan). Maar ik ben nu nog steeds bezig met afwerken
![]()
T frame van mn kast was ook beetje scheef en dat moet iknu met de plexi buitenkant beetje wegmoffelen, en dat lukt eigenlijk best wel aardig
Plexi doe ik altijd met een decoupeerzaag. Altijd mooi rechtFlo schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 18:10:
[...]
hehe, ben zelf ook bezig. Het figuurzage in plexi gaat ook altijd nooit helemaal recht en dan heb ik nooit het geduld om alles bij te gaan zitten vijlen of schuren.
T frame van mn kast was ook beetje scheef en dat moet iknu met de plexi buitenkant beetje wegmoffelen, en dat lukt eigenlijk best wel aardig

Update 12 |
Zo, ik ben weer bezig geweest met de mod Dan zagen en veel vijlen: Als laatste boren en tappen: Nog een totaaloverzichtje: Omdat aan de zijkanten de alu buizen in de weg zitten, moet ik opnieuw gaten dremelen. Dus eerst weer aftekenen Ik had nog een foto van hoe recht ik had gedremeld, maar die foto's waren allemaal onscherp Ik was laatst in de schuur bezig en was een beetje aan het rondkijken of er nog leuke dingen lagen. Ik vond onder andere deze dopjes, die wel leuk zouden zijn als voetjes. Ik had geen idee waar ze van waren, maar het bleken afdekdopjes voor schroeven van een wastafel te zijn Ook vond ik een grill terug van een oude airco die ik ooit heb gesloopt. Daar zitten hele grote radiators aan die ik ooit nog zou willen gebruiken, maar helaas zit het koelgas nog steeds in het systeem. De grill is alleen wel een beetje verbogen en zit onder de witte verf: Misschien dat ik deze ga modden zodat ik hem kan gebruiken. Dan zal ik hem eerst moeten zandstralen en dan moeten verven. Misschien dat ik toch zelf een grill voor de radiator ga maken, daar heb ik al een ideetje voor. In de vorige update ben ik bezig geweest met plaatjes aluminium en plexiglas. Het resultaat vond ik niet goed genoeg, omdat het altijd wel een beetje scheef zou worden. Daarom wil ik die dingen binnenkort op een CNC-machine maken. Het linker stuk alu is hiervoor, het rechter stuk is voor iets wat we voor school moeten maken: Ik heb laatst meegedaan aan een actie op Samenkopen.net en daar heb ik wat leds en ledhouders besteld. Deze kreeg ik laatst binnen. De ledhouders voor 3mm leds zijn echt mooie dingetjes, zo klein In de vorige update was ik ook bezig met de groene fan. Omdat ik besloten heb dat hij niet zwart gespoten kon worden, ben ik op zoek gegaan naar 2 zwarte fans. Deze heb ik van een medetweaker overgekocht. De afmetingen zijn exact gelijk aan de groene, maar ze zijn wel iets anders en ze zijn van Antec. De groene is van ACE en zij maken ze ook voor Antec. Het voordeel is dat deze wel een stuk stiller zijn, het nadeel is dat er 1 niet werkt ![]() Ik ben dus weer op zoek naar een zwarte ![]() Zoals je ziet heb ik de post wat opgefleurd met een tabel. Ik heb ook de startpost wat aangepast en de andere updates. Ik heb in de startpost nog vermeld wat er in elke update gebeurd is, zodat je het makkelijk kunt nazoeken. |
[ Voor 13% gewijzigd door brinkdinges op 17-05-2008 10:33 ]
Anoniem: 177205
http://www.pc-modding.biz/festplattenkuehler.shtml
Ik denk dat ge hier wel iets tusse zult vinden
Joejoe!
ik ben zelf ook met een kubes bezig... maar die gaat dienen als NAS, en is gemaakt van MDF
dit doe ik trouwens "tegen" een maat van mij... wij maken er allebij een...
btw. hoe heb je dat eigenlijk precies gedaan met die backpane van het moederbord?? gewoon gaten geboord, schroefdraad getapt, en afstandbusjes erin gedraaid??
1995: 486 AM5x86-p75@160 512kb L2, 64MB, S3 Stealth 64 3000 4MB VLB, AWE64 Value, 8GB CFµDrive
1998: K6-III 400MHz, 384MB, Voodoo4 AGP, AWE64 Gold!, Adaptec AHA-29160+2x 72GB 10krpm SCSI
Anoniem: 177205 schreef op maandag 05 juni 2006 @ 16:03:
Van die coolerkes kunde hier bestellenpc-modding bestel ik altyd van is betrouwbaar er is nog nooit iets misgelopen en is bij mij rond 3 dagen binnen. (kem al 10keer ofzo bestelt)
http://www.pc-modding.biz/festplattenkuehler.shtml
Ik denk dat ge hier wel iets tusse zult vinden
Bedankt allebei voor de linkjes. Op beide sites heb ik fans kunnen vinden. De Titan 003 lijkt me wel wat. Ik heb ook al van iemand gehoord dat ik deze misschien goedkoper kan inkopen. Jammer genoeg zijn de verzendkosten altijd zo hoog ten opzicht van 1 fannetje.DonMetal schreef op maandag 05 juni 2006 @ 22:23:
Ik dacht dat ze die nog verkopen bij ikbenstil.nl
BedanktTommelMOD schreef op maandag 05 juni 2006 @ 23:52:
ZEER netjes
ik ben zelf ook met een kubes bezig... maar die gaat dienen als NAS, en is gemaakt van MDF
dit doe ik trouwens "tegen" een maat van mij... wij maken er allebij een...
btw. hoe heb je dat eigenlijk precies gedaan met die backpane van het moederbord?? gewoon gaten geboord, schroefdraad getapt, en afstandbusjes erin gedraaid??
Om de gaten voor het moederbord te maken heb ik eerst het moederbord met afstandsbusjes op de plaat gezet en de plaats goed bepaald. Hierna heb ik 1 gat geboord en getapt met M4-draad. Zo kon ik een tweede gat boren en toen zat het moederbord goed vast voor de andere 7 gaten. Let er wel op dat mijn afstandsbusjes M4-draad hebben, maar busjes die je bij een normale kast krijgt allemaal (als ik het goed heb) 6/32 inch draad hebben.
Die wasbakpootjes is btw geen M3
Let met tappen in aluminium trouwens ook op dat het materiaal erg stroperig is afhankelijk hoe de alu geproduceerd is.
Verder vind ik je case er mooi en netjes uitzien, zag ook dat je alles nog afdekt met "stickers" om kans op krassen te minimaliseren, erg netjes. Voor statische delen zou je popnagels kunnen gebruiken. Scheelt je weer schroeven.
Tnxmsteggink schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 01:02:
Dit is echt een van de betere casemods in progress die ik ooit heb gezien. En het doet mij ook inspiratie op.
Ik heb nu al een tijdje een M4 machinetap die ik gebruik met mn accuboormachine. Dit werkt perfect, ook omdat het aluminium maar 2mm dik is. Er is dus maar een kleine kans op vastlopen.mutsje schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 10:37:
om even in te springen op het verschil tussen machinetap en normale tapset (3 stuks). Machinetaps worden altijd bij massaproductie gebruikt waar fijnheid niet een groot issue is. Als je een machinetap thuis gebruikt let erop dat je het gat iets ruimer opboord (0.1 mm groter dan normaal) ze tappen namelijk de 3 stappen die je normaal met de handtap doet in 1 keer.. als ze vastslaan is kans op breken erg groot.
Die wasbakpootjes is btw geen M3M3 is metrisch draad en de foto lijkt meer op houtschroeven met leuk hoofddeksel
.
Let met tappen in aluminium trouwens ook op dat het materiaal erg stroperig is afhankelijk hoe de alu geproduceerd is.
Verder vind ik je case er mooi en netjes uitzien, zag ook dat je alles nog afdekt met "stickers" om kans op krassen te minimaliseren, erg netjes. Voor statische delen zou je popnagels kunnen gebruiken. Scheelt je weer schroeven.
Op het plaatje hieronder is te zien dat er wel degelijk draad zit op de dopjes
Alle platen tape ik inderdaad af om te zorgen dat er geen (of minder) krassen op komen. Popnagels gebruik ik eigenlijk niet, omdat het dan echt niet meer los kan. Op dit moment heb ik elk onderdeel al wel een aantal keer los gehad, dus popnagels was geen goed idee.
dacht ook even dat je die houtschroeven verwarde met M3 schroefdraad.
En popnagels zijn ook los te boren hoor
Probleem alleen is dat na een tijdje een paar buizen van het frame dichtzitten en de popnagels die je net losgeboord hebt dus blijven rondzwerven in je buis

Update 13 |
Oeh eng getal. Liep ik vandaag nog onder een ladder door ook Ik ga waarschijnlijk m'n sloopradiator niet gebruiken, ik wil er toch eentje gaan kopen die kleiner is en beter past. Waarschijnlijk een Black Ice Extreme II. Omdat de fans vrij in het zicht komen wil ik iets van een afscherming hebben, want het motortje in het midden is niet mooi. Omdat ik geen 120mm fans heb, ben ik vast wat gaan proberen met een 80mm exemplaar. Eerst een beetje de contour overnemen: Dan even wat proberen, om de vier verbindingsstaafjes en de motor af te dekken: Ik zou graag iets op de CNC willen maken, nu het deze maand nog kan. Volgend jaar moet ik op stage en ik denk niet dat ze daar CNC-machines hebben. Om een beetje een idee te krijgen van de vorm ben ik wat gaan zagen van pvc. Het verzinken ging niet helemaal goed, want het pvc kwam vast te zitten aan de boor en verwondde mij Een paar mogelijke opstellingen. De buis moet dan ongeveer 40mm in diameter worden, zodat hij de hele motor bedekt. Als ik dan toch met de CNC bezig ben, kan ik er net zo goed gelijk plaats in maken voor een paar leds Toen ik later even goed nadacht kwam ik er achter dat de luchtstroom de andere kant op gaat dan ik aangenomen had ![]() Ook alvast even een kartonnen mal gemaakt van de radiator en een 120mm fan Het meeste werk deze update is gedaan aan de pci-backplate. Tot een paar dagen geleden zag hij er aan de ene kant nog zo uit: Saai grijs en onmogelijk met de hand te schuren M'n vader vertelde een tijdje geleden dat ze op het werk (bij de brandweer) een zandstraalmachine hadden en dat ik daar wel gebruik van mocht maken. Zo kon ik de grijze laag er mooi af halen. Mocht er echt een mooie finish af komen dan zou ik er gelijk blanke lak over spuiten, maar dat bleek niet het geval te zijn. Daarom heb ik hem zwart gespoten. Die laklaag is op een paar kleinigheden perfect geworden In het (veel te warme) zonnetje van vandaag: Op de laatste foto is gelukkig niet te zien dat er op een klein stukje wat minder verf is gekomen De ene kant: Verassing Even in de kast geplaatst. Het zwart steekt echt erg mooi af tegen het aluminium. Voor de montage had ik nog nieuwe boutjes nodig. Ik wilde 10 stuks M3x16 verzonken en 40 stuks M4x10. Omdat het doosje M3 bijna leeg was kreeg ik het hele doosje mee, ik kwam thuis met 20 stuks M3 en 45 stuks M4 Het doosje zit weer vol, ik kan er weer even tegenaan Als ik het mobo op 5mm spacers wil zetten, komen de brackets van de pci-kaarten door de moboplaat. Om te proberen of het dan allemaal past ga ik alvast een gat voor 1 pci-kaart maken. Het is alvast afgetekend: Daar ga ik binnenkort mee bezig. Hopelijk wordt het dan wat minder warm, je kunt nu niet eens even wat vastschroeven zonder je kapot te zweten |
[ Voor 11% gewijzigd door brinkdinges op 17-05-2008 10:34 ]
Ipv waterkoeling aan de onderkant heb ik nog een moederbord gemonteerd
Mijn afmetingen zijn 50(b)x60(l)x50(h), een stuk groter.
Moet je het nu wel goed doen hehIk zou graag iets op de CNC willen maken, nu het deze maand nog kan
Als je trouwens wat voor het motortje wilt hebben waarom maak je dan geen mooi rondje alu van 40mm ofzo wat is het dat er precies op past?
Kun je of polijsten of in dezelfde kleur (of zelfs juist in tegenstrijdige kleur) spuiten als de rest van de kast.
Van die grote stukken voor je fan maken alleen maar lawaai enzo
[ Voor 38% gewijzigd door Flo op 15-06-2006 17:58 ]
Dank jemsteggink schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 16:48:
Met de cubeleon als inspiratie, heb ik bijna dezelfde cube gemaakt als brinkdinges, alleen niet zo mooi afgewerktPetje af voor bringdinges.
Ipv waterkoeling aan de onderkant heb ik nog een moederbord gemonteerd2 moederborden in totaal dus.
Mijn afmetingen zijn 50(b)x60(l)x50(h), een stuk groter.
Dinsdag heb ik dus wat geprobeerd te maken op de CNC, namelijk de 'halve maantjes' van plexi en aluminium voor de voeding. Eerst had de leraar het nulpunt verkeerd ingesteld, waardoor de frees tegen een schroefje aan ging. Resultaat > frees kapot. Hierna heeft hij er een nieuwe frees ingezet, maar vergat hij de lengte hiervan goed aan te passen. Toen knalde de frees met volle snelheid door het plexi heen. Resultaat > plexi deels afgebroken. Achteraf bleek ook nog dat doordat het hout waar het op vast zat zichzelf volgezogen had met koelvloeistof, de frees niet overal diep genoeg was en soms nog stukjes plexi aan zaten. Ik heb de onderdeeltje nog steeds in dezelfde verpakking zitten als dinsdag, heb er nog niet weer naar gekekenFlo schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 17:56:
wat een werk weer!!! 5 uur over een backplate, moet er niet aan denken![]()
[...]
Moet je het nu wel goed doen hehniet zoals afgelopen dinsdag toen alles beetje niet zo goed ging
Als je trouwens wat voor het motortje wilt hebben waarom maak je dan geen mooi rondje alu van 40mm ofzo wat is het dat er precies op past?
Kun je of polijsten of in dezelfde kleur (of zelfs juist in tegenstrijdige kleur) spuiten als de rest van de kast.
Van die grote stukken voor je fan maken alleen maar lawaai enzo
Een plaatje alu voor de fans kan natuurlijk wel, maar dat is opzich ook niet spectaculair. Ik zal nog wel wat verder experimenteren.
Ga jij dat hout nog vervangen door een aluminium plaat? Ik zat erover na te denken om het van hout te maken, ipv aluminium (de bodemplaat dan).
Anoniem: 166331
Ehm, dat is beplakt alu o_Omsteggink schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 11:16:
[afbeelding]
Ga jij dat hout nog vervangen door een aluminium plaat? Ik zat erover na te denken om het van hout te maken, ipv aluminium (de bodemplaat dan).
Hehe, dat is dus idd gewoon aluminium
Ik zit alleen met het gewicht van 24 schijven die verdeeld moeten worden. Ik ga zelf al een rits dwarsbalken over de bodem doen, en daar de bodemplaat op, en daarboven de HD rekjes. En die zitten uiteraard ook boven vast
Mafkees, met je 6,95 TBmsteggink schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 13:22:
Ik heb zojuist aluminium platen gekocht voor de bodem.
Ik zit alleen met het gewicht van 24 schijven die verdeeld moeten worden. Ik ga zelf al een rits dwarsbalken over de bodem doen, en daar de bodemplaat op, en daarboven de HD rekjes. En die zitten uiteraard ook boven vast
Ik was van plan, allemaal dwarsbalkjes eronder, en daar de plaat aluminium bovenop.brinkdinges schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 14:09:
[...]
Mafkees, met je 6,95 TBDat zul je nogal moeten ondersteunen ja. Wat voor HD-rekjes ga je gebruiken? Bestaande of mooie zelfgemaakte? Een bodemplaat van hout zal het gewicht wel goed ondersteunen en verdelen, maar met een paar dwarsbalkjes zal alu ook wel gewoon goed gaan.
Bovenop de positie van de dwarsbalkjes dus de L profielen voor de harde schijven. (Zelfgemaakte rekjes dus). 8 (of eventueel 9) bovenelkaar.
Het frame is sterk genoeg, ik heb er net 15 minuten opgezeten (gebruikt als bankje) om alles weer opnieuw uit te tekenen.
Qua moederbordtrays. Er komt onder bovenop de plaat alu 1 moederbord tray, die uitneembaar is door middel van U profielen (hij past er precies in). De bovenste moederbord tray blijft vastzitten. Daar komt mijn dual CPU moederbord in, met de HD controllers enz.
Onderin naast de moederbord tray komen 2 voedingen. En erboven op het plateau komen nog 2 voedingen.
Als ik het geheel af heb, zal ik het fotograferen
[ Voor 32% gewijzigd door msteggink op 17-06-2006 14:27 ]
Anoniem: 146625
Ik vrees er een beetje voor
Anyway nice work!
Bedankt, maar dat heb ik al een hele tijd geleden nagemeten. Het past gewoon wel hoorAnoniem: 146625 schreef op zondag 18 juni 2006 @ 12:00:
Hey, je kan mss best eens nakijken of de pci-backplate van de at-kast die je gebruikt wel compatibel is met de pci-sloten op een atx moederbord.(afstand tussen de sloten)
Ik vrees er een beetje voor.
Anyway nice work!
@Msteggink: Ik ben benieuwd naar de foto's
Edit: Ik ga nu gewoon door. Hij steekt nu iets (10cm) uit over mijn steekkarretje maar dat is niet zo erg.
Fotos kan nog even duren, maar ik zal ze zeker maken voor juli.
[ Voor 50% gewijzigd door msteggink op 19-06-2006 18:26 ]
En keep up the good work!
Edit: Hoe doe je in godsnaam bookmarken
Edit:
Thanks...TheLostSonOfGod schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 14:08:
[afbeelding]
Dat knopje... staat boven iedere post..
[ Voor 83% gewijzigd door Joopieboy op 27-06-2006 17:14 ]
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Dank je, ik vind het wel leuk om bij de favorieten te staanJoopieboy schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 16:25:
Mooie mod, staat bij mijn favorieten.
En keep up the good work!
Edit: Hoe doe je in godsnaam bookmarken
Ik was hem ook weer kwijtTheLostSonOfGod schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 14:08:
[afbeelding]
Dat knopje... staat boven iedere post..
(Eerlijkheidshalve ben ik al een week niet meer bezig geweest met mijn cube)
Dat is niet zo veel hoor. Per week misschien 2 of 3 uur. Ik heb het de laatste tijd gewoon erg druk, en daarom duurt het ook steeds zo lang totdat er weer een update komt.msteggink schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 07:25:
Hoeveel tijd besteed jij per week aan je mod? Je bent volgens mij best lang bezig met je mod.
(Eerlijkheidshalve ben ik al een week niet meer bezig geweest met mijn cube)
Het is nog niet af, maar het is een impressie van hoe het eruit komt te zien
De onderste PC en die HD's moeten nog geinstalleerd worden (+8 HD's)
Echt vette hardwaremsteggink schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 15:41:
Kleine spoiler van mijn Cube
Het is nog niet af, maar het is een impressie van hoe het eruit komt te zien
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
De onderste PC en die HD's moeten nog geinstalleerd worden (+8 HD's)
Ik heb binnenkort wel weer een update klaar. Ergens volgende week zal ik die wel posten
Hardware:
Boven
AMD MP 2400+ (2x)
Gigabyte G7nogiets
1024 MB DDR
8 x 250 GB RAID5 (Maxtor Maxlines III)
8 x 250 GB RAID5 (Maxtor Maxlines II)
5 x 200 GB RAID5 (WD2000)
Maxtor 160 GB (opstart)
WD1600 160 GB (erbijhang schijf)
Onder
AMD64 3500+
2048 MB DDR
Asus A8N SLI
6600 GT 128 MB
5 x 250 GB RAID5 (Seagate)
1 x 250 GB Seagate
2 x 150 GB Raptor 1500 ADFD
Hij is op drome te bewonderen 572
Maken die dingen geen enorm herrie samen? En hoe krijg je die dingen koel.
Ziet er wel vet uit
Alleen 1 vraagje:
Waarom start je niet op vanaf RAID5? :
I see red pixels.
Owja en je vraag:
Ze maken 0,0 herrie, zelfs het opspinnen merk ik niet... Het zijn die 12cm fans die het doen
[ Voor 41% gewijzigd door msteggink op 09-07-2006 21:48 ]

vergeef me voor mijn schele tekening maar in elk vakje komt dan uiteraard een HDD.
En nog een vraag: waar haal jij het geld vandaan voor 23 HDD's? (als het niet meer is)
Airflow, installatie van harddisks enzFTMarcella schreef op zondag 09 juli 2006 @ 22:04:
Dat is echt heeeeeeeeeeel veel opslagruimte, ik vraag me af hoelang het zou duren met mijn internetverbinding om dat vol te krijgen, ga je gewoon voor je op vakantie gaat een "paar" downloads aanzetten
ik vind het wel vreemd dat je 3 van die stapels hebt ipv zoeits:
[afbeelding]
vergeef me voor mijn schele tekening maar in elk vakje komt dan uiteraard een HDD.
En nog een vraag: waar haal jij het geld vandaan voor 23 HDD's? (als het niet meer is)
Sorry als ik brinkdinges zijn topic kaap, maar mijn case is geinspireerd door de zijne
[ Voor 8% gewijzigd door msteggink op 09-07-2006 22:16 ]