snelste TFT nog steeds FPS probleem

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 558 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dan kun je inderdaad winnen als je hardcore buddies ook allemaal TFT's gebruiken :D kom op laten we even googlen op lan foto's ? Waar zijn al je hardcore buddies met de TFT's, ik zie alleen maar CRT's, wat een toeval ?

Dan weer even op niveau: Ik heb alle combinaties geprobeerd, DVI/analoog, Vsync aan/uit, Hertz 60/75 op verschillende resoluties. De native resolutie werkt veruit het beste, maar als ik het vergelijk met 1280x1024 op de CRT dan valt de TFT weer in het niets. Misschien ben ik gevoelig voor schokkende beelden, ik neem aan dat iedereen hetzelfde ervaart, maar je raakt er aan gewend.
Als je echter een aantal uur lang op je kop staat gaan je hersenen ook het beeld omdraaien waardoor je lijkt alles correct te zien. Dat betekent dus niet dat het even goed is. Het zou naief zijn om te denken dat het amper invloed heeft op je spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 12:32:
dan kun je inderdaad winnen als je hardcore buddies ook allemaal TFT's gebruiken :D kom op laten we even googlen op lan foto's ? Waar zijn al je hardcore buddies met de TFT's, ik zie alleen maar CRT's, wat een toeval ?

Dan weer even op niveau: Ik heb alle combinaties geprobeerd, DVI/analoog, Vsync aan/uit, Hertz 60/75 op verschillende resoluties. De native resolutie werkt veruit het beste, maar als ik het vergelijk met 1280x1024 op de CRT dan valt de TFT weer in het niets. Misschien ben ik gevoelig voor schokkende beelden, ik neem aan dat iedereen hetzelfde ervaart, maar je raakt er aan gewend.
Als je echter een aantal uur lang op je kop staat gaan je hersenen ook het beeld omdraaien waardoor je lijkt alles correct te zien. Dat betekent dus niet dat het even goed is. Het zou naief zijn om te denken dat het amper invloed heeft op je spel.
Heb jij toevallig niet een slecht exemplaar? Het zou wel raar zijn als 99,9% geen ghosting ziet op die monitor en jij toevallig net wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is geen ghosting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 16:03
JoolzZ, hou je mening en "grappige" opmerkingen lekker voor je.. Dat jij niet kan gamen op een TFT, prima, maar ga die mening niet opdringen aan iedereen hier.. Zoals ik al zei 99% van alle gamers kan prima gamen op een TFT als de Samsung 730/930BF 4ms zonder enige invloed op hun prestaties, dat jij tot die 1% behoort die dat schjnbaar niet kan is dan jammer voor jou, speel je lekker verder op je CRT, geen probleem..

http://ftp.ownage.nl/etv/ownage_etv14.wmv

Laatste wat ik hierover gepost heb..

[ Voor 15% gewijzigd door Inflatable op 03-10-2005 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-09 17:47
densoN schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 10:29:
ik heb zojuist even rustig alle posts doorgelezen en kom tot een duidelijke conclusie dat de een erg te spreken is over het gebruik van (snelle) tft's voor het gamen terwijl andere totaal anti-tft zijn (voor games dan). Bestaat de kans niet dat de 'ms' in onze ogen ook verschilt? dus dat de ene op een scherm totaal geen problemen ondervindt terwijl de ander zich extreem irriteerd?...
Er is voor mij geen enkele reden om aan te nemen dat we alles hetzelfde ervaren, dus dit zal vast ook wel verschillen per persoon.
...Maar ik denk dat het tog slimmer is om even in de winkel dit scherm te testen met snelle games (ut2004) (hl2) (bf2)...
'Eerst is de winkel kijken of het je bevalt' is (naar min mening) het beste advies dat ooit heeft bestaan.
Dan hoef je namelijk niet woorden van anderen te geloven(en ind dit geval: gokken op wie het ongeveer hetzelfde als jou ziet), maar kan je het in plaats daarvan zelf zien.
...wat ik heb begrepen van die native resoluties is dat ze zwaarder zijn voor je videokaart.. dit betekend dus dat ik mijn videokaart 'nog' sneller kan vervangen?
Alles ziet er op de native-resolutie het beste uit, maar ook zonder de resolutie aan te passen kan je een spel lichter of zwaarder maken(meer / minder details), en tegenwoordig lijkt het erop dat de resolutie steeds minder bepalend gaat worden voor de framerates, waardoor dit probleem in de toekomst steeds kleiner zal worden.
Bovendie zijn e ook weer mensen die wel weer prima kunnen gamen op een niet-native resolutie, dus ook dit kan je het beste in de winkel uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Inflatable schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 15:37:
JoolzZ, hou je mening en "grappige" opmerkingen lekker voor je.. Dat jij niet kan gamen op een TFT, prima, maar ga die mening niet opdringen aan iedereen hier.. Zoals ik al zei 99% van alle gamers kan prima gamen op een TFT als de Samsung 730/930BF 4ms zonder enige invloed op hun prestaties, dat jij tot die 1% behoort die dat schjnbaar niet kan is dan jammer voor jou, speel je lekker verder op je CRT, geen probleem..

http://ftp.ownage.nl/etv/ownage_etv14.wmv

Laatste wat ik hierover gepost heb..
Dat zijn gesponserde schermen, niet hun eigen keus. Het was verboden om je eigen gear mee te nemen behalve je muis, keyboard en headset. Get your facts straight, en nogmaals je weet gewoon dat als je even op het woord lan en foto's googlet je alleen maar CRT's ziet, en niet zonder reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:58

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 17:00:
[...]

Dat zijn gesponserde schermen, niet hun eigen keus. Het was verboden om je eigen gear mee te nemen behalve je muis, keyboard en headset. Get your facts straight, en nogmaals je weet gewoon dat als je even op het woord lan en foto's googlet je alleen maar CRT's ziet, en niet zonder reden.
Ik zou eens gaan kijken op campzone bijv. Loop een willekeurige tent binnen en je ziet zowel CRT's als TFT's en nee, TFT's zijn dan niet 1 op de 10 monitors. Twee jaar terug in onze tent waren er slechts 2 CRT's, de rest had allemaal een TFT (12 man).

Kortom, ga er nu idd niet door heen rammen dat een TFT niet voor gamen is. Jij vindt het niks, dat is nu duidelijk, maar een gemiddelde gamer en ook de die hard kiezen soms/vaak/gemiddeld/what ever voor een mooie TFT :)
HIGHGuY schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 21:59:
ik heb maar de helft van het topic gelezen en ik merk toch redelijk wat onzin.
Als je dan gelijk je eerste zin zo opsteld, bedenk dan goed dat je het zelf wel erg goed moet weten. En blijkbaar weet je het dus niet....
- een CRT heeft helemaal geen response tijd. dat hangt enkel af van de refresh rate.
Onzin, een CRT heeft wel degelijk eenresponse time. Het mooie is, dat het bij een CRT nooit een echte 'issue' is geweest, aangezien het ergens rond de 4ms hangt :). Waarom je de refresh rate er bij haalt begrijp ik niet: heeft er niks mee te maken.
- die response tijd dingen zijn allemaal goed en wel, zwart-zwart, grijs-grijs, zwart-wit. waar alle LCD's last mee hebben is wit->zwart. om kleur te krijgen moet je namelijk een voltageverschil zetten over de pixel. terwijl zwart een potentiaalverschil van 0 is. De kristallen die geactiveerd zijn (gedraaid) moeten dus teruggaan naar hun originele stand, en dit duurt dus even. De enige manier om dat op te lossen is om andere kristallen te gaan gebruiken die dit sneller doen, of een andere techniek die dit toelaat.
Tot dan zal ghosting altijd bestaan van helder naar donker. Omgekeerd is met overdrive enz behoorlijk weg te werken.
Als de response time 4 ms is, en dit volgens de specificaties van een monitor zwart-zwart gemeten is, dan heb je bijna dezelfde snelheid te pakken van een CRT.
-LCD's moet je op native resolutie draaien, anders komt er interpolatie en dat is traag, en niet mooi
(je creert bovendien veel meer tussentinten wat ook zowiezo trager is)
Moet anders interpolatie? Onzin, er zijn monitor die dit anders aanpakken door niet de pixels op te rekken over het complete beeld, maar de pixels die niet gebruikt worden zwart te laten.
- dat LCD's geen flicker hebben is ook geen waar. de pixel wordt namelijk ook telkens aangestuurd en dan weer niet (waarop de pixel terugkeert naar zwart). punt is: we zien het niet.
Flikkeren: beeld wat van boven naar beneden refresht. Dat heeft een TFT niet, simpel weg omdat pixels oplichten. Bij een CRT wordt het beeld opgebouwd van boven naar beneden en dat zie je bijv op foto's. TFT heeft het dus niet, dus een TFT flikkert niet.
LCD's voor gaming... puur subjectief
Daar ben ik het helemaal mee eens :)

[ Voor 65% gewijzigd door We Are Borg op 03-10-2005 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Laatst online: 15-08 19:35
Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 17:00:
[...]
je weet gewoon dat als je even op het woord lan en foto's googlet je alleen maar CRT's ziet, en niet zonder reden.
vreemd...want ik heb toch al een paar keer m'n tft meegenomen naar een lan...

en ik weet zeker dat er meer waren !

en m'n volgende scherm wordt ook weer een tft.....en verschillende vrienden van me hebben er ook al eentje gehaald.....we hebben zelfs een clan en een server voor bf2, en spelen vrij fanatiek met onze tft's :+

[ Voor 26% gewijzigd door Mr. Detonator op 03-10-2005 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 16:03
Toch nog ff wat zeggen erover.. Nu die 4ms schermen er zijn zal je het aantal TFTs op gaming LAN-parties ook wel langzaam zien stijgen.. Ze waren er al langer, maar altijd een kleine minderheid.. Dat is ook logish want je doet een flink aantal jaren met een monitor, dus de meeste mensen hebben nog een CRT.. De generaties TFTs tot dit jaar waren ook niet echt geschikt voor gaming, maar sinds de 8ms begin dit jaar, en nu dus die 4ms schermen is dat anders geworden.. De 930BF was het eerste TFT scherm wat ik goed genoeg vond om mijn CRT te vervangen ivm gamen, dus ik zit ook pas sinds een maand of 2 aan de TFT..

Ik ga trouwens al sinds 1995 naar meerdere LAN-parties per jaar, dus niemand hoeft me daar nog iets wijs over te maken.. Deze maand kan je me weer vinden op Netgamez, voor het eerst ook met een TFT dus.. :7

P.s. nu zeg ik er echt niks meer over.. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Inflatable op 03-10-2005 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

XiN schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 22:25:
[...]

FOUT!
Bij CRT's gloeien de fosfors een klein beetje na.
Zie ook hier een paar foto's die dat aantonen.
dat is nou net het principe van een CRT. de elektronbeam gaat over de fosfor elementen lichten op.
maar een response rate is er niet echt. Tenzij je natuurlijk de response tijd wil gaan definieren als de tijd die nodig is om dezelfde pixel 2 maal te "bestralen"
[...]

Best een aardig idee, maar volgens mij klopt het niet helemaal:
1. TN-schermen(die staan tot nu toe het snelste van de LCD's) geven bij een spanning van 0V wit weer, dus dan zou je precies het omgekeerde verwachten.

2. Om een pixel op wit te houden moet je er een spanning over houden(bij IPS en *VA panelen dan).
Dat de pixel dezelfde kleur kan blijven terwijl er een kracht is die em zo draaid dat ie lichter zou moeten worden betekent dus dat er een terugwerkende kracht is, die in grootte afhankelijk is van de kleur die de pixel op het moment weergeeft, en die de pixel donkerder wilt maken.
Als je de kracht die de pixel lichter wilt maken(de spanning dus) laat wegvallen, dan blijft de kracht die em donkerder wilt maken over.

Hier kan je het bij een paar monitoren zien.
Er zijn er inderdaad een paar die er last van hebben(De CRT(Mitsubishi) hoort hier trouwens bij), maar er zijn er ook die het niet hebben.
dit is ook wat ik zeg. de kleur gaat dus terug naar zwart, en dit duurt een tijdje. zwart->wit is dus niet zozeer het probleem (bij de meeste consumenten-TFT's zoals je in punt 1 aangeeft) maar eerder wit-> zwart. wanneer ik bvb in mijn favoriete game in een map rondloop die enorm belicht is, en ik plots in een donkere kamer kom, dan heb ik een tijdje zo goed als geen beeld.
[...]
Dat een geïnterpoleert beeld minder mooit is dan een native-beeld(op een LCD) is waar.
Maar dat het trager wordt hoeft niet waar te zijn, dat gebeurd alleen als de electronica in je monitor er niet snel genog voor is, en bovendien kan je het interpoleren ook door de videokaart laten doen.
die electronica zorgt zowiezo voor een vertraging. tenzij jij de kosten voor 1 FPGA of gelijkwaardig wil betalen die dat op zeer hoge snelheid kan. Bij zeer professionele displays kan dit zelfs oplopen tot ms'en. Ook bij de goedkopere consumer-TFT's kan dit wel eens een behoorlijk verschil geven.
dat door je videokaart laten doen... dan stuur je je LCD wel aan in zijn native resolutie. (welke kaart doet dat?)
[...]
LCD's hebben inderdaad een refreshrate, waarmee de pixels worden ververst, maar dat betekent niet dat ze ook knipperen.
Voor elke subpixel is er één condensatortje waarin de spanning voor die pixel wordt 'opgeslagen'.
In praktijk is dat ook best te merken dat een LCD-monitor niet met 60Hz knipperd, dan zou iedereen die er achter heeft gezeten binnen een dag koppijn hebben, en dan kan je het beeld(als je je best doet) zien knipperen.
LCD's hebben wel degelijk "flicker". een pixel wordt aangestuurd en zoals je zegt: dat condensatortje moet opgeladen worden, en zal dus ook ontladen. dit zorgt voor een lichte, maar voor het oog onzichtbare flicker. Vooral bij wit is ze logischerwijs best meetbaar. gevolg daarvan is zelfs dat aan 1 kant van je scherm de kleuren minder helder zijn dan aan de andere kant, omdat die condensatortjes de stuurstroom afzwakken.
We Are Borg schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 17:21:
Als de response time 4 ms is, en dit volgens de specificaties van een monitor zwart-zwart gemeten is, dan heb je bijna dezelfde snelheid te pakken van een CRT.
er zijn meerdere response times zoals ik aangeef. die eigenlijk allemaal op hun eigen manier belangrijk zijn.
[...]
Moet anders interpolatie? Onzin, er zijn monitor die dit anders aanpakken door niet de pixels op te rekken over het complete beeld, maar de pixels die niet gebruikt worden zwart te laten.
Dit is natuurlijk implementatie-specifiek. generaliseren is altijd slecht, want er is er altijd eentje die het verzuimt om de kudde te volgen ;)
[...]
Flikkeren: beeld wat van boven naar beneden refresht. Dat heeft een TFT niet, simpel weg omdat pixels oplichten. Bij een CRT wordt het beeld opgebouwd van boven naar beneden en dat zie je bijv op foto's. TFT heeft het dus niet, dus een TFT flikkert niet.
LCD's worden wel degelijk van boven naar onder, van links naar rechts gerefresht net als een CRT.
er wordt een stuurstroom op een rij gezet, en dan wordt per kolom de kleur voor die rij op een de verticale geleiders gezet. Flicker heb ik hierboven uitgelegd.

[ Voor 17% gewijzigd door H!GHGuY op 03-10-2005 20:35 ]

ASSUME makes an ASS out of U and ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
HIGHGuY schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 20:31:
[...]

dat is nou net het principe van een CRT. de elektronbeam gaat over de fosfor elementen lichten op.
maar een response rate is er niet echt. Tenzij je natuurlijk de response tijd wil gaan definieren als de tijd die nodig is om dezelfde pixel 2 maal te "bestralen"
...
De tijd die tussen twee verversingen in zit is inderdaad geen response tijd, want anders dan zouden LCD's ook nog steeds een response tijd van 16ms hebben.
Wat ik bedoel is dit:
XiN schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 00:54:
[...]

De response tijd is(volgens de een of andere iso-norm) de tijd die tussen het moment dat 10% van een kleurovergang voltooid is en het moment dat 90% van diezelfde kleurovergang voltooid is.

Aangezien CRT's dus nagloei hebben hebben ze dus ook een responsetijd voor kleurovergangen van een lichtere naar een donkerdere kleur.

...
[...]

dit is ook wat ik zeg. de kleur gaat dus terug naar zwart, en dit duurt een tijdje. zwart->wit is dus niet zozeer het probleem (bij de meeste consumenten-TFT's zoals je in punt 1 aangeeft) maar eerder wit-> zwart. wanneer ik bvb in mijn favoriete game in een map rondloop die enorm belicht is, en ik plots in een donkere kamer kom, dan heb ik een tijdje zo goed als geen beeld.
...
Ik weet niet wat jij voor monitor hebt, maar de LCD's die ik heb gehad(40ms TN, 30ms TN, 25ms MVA) hadden/hebben juist geen problemen met de fall-tijd(naar zwart toe dus).
De Rise(naar wit of grijs) is een ander verhaal, maar juist de -> zwart overgang was/is erg snel.

Hoe lang duurt het eigenlijk voordat je weer beeld hebt? en ben je je er zeker van dat het de monitor is, en niet je ogen die zich opnieuw moeten afstellen?

...
[...]

die electronica zorgt zowiezo voor een vertraging. tenzij jij de kosten voor 1 FPGA of gelijkwaardig wil betalen die dat op zeer hoge snelheid kan. Bij zeer professionele displays kan dit zelfs oplopen tot ms'en. Ook bij de goedkopere consumer-TFT's kan dit wel eens een behoorlijk verschil geven.
dat door je videokaart laten doen... dan stuur je je LCD wel aan in zijn native resolutie. (welke kaart doet dat?)
...
Zowel de nVidia kaarten als de Ati kaarten kunnen dat voor je doen, het probleem is alleen dat de drivers die optie pas laten zien als je je monitor via DVI aangesloten hebt.
En geloof me, de videokaart is wel snel genoeg om te interpoleren, want dat doet ie ook als je films bekijkt, als ie textures op een draadmodel plakt, of als ie AA of AF uitvoert.

...
[...]

LCD's hebben wel degelijk "flicker". een pixel wordt aangestuurd en zoals je zegt: dat condensatortje moet opgeladen worden, en zal dus ook ontladen. dit zorgt voor een lichte, maar voor het oog onzichtbare flicker. Vooral bij wit is ze logischerwijs best meetbaar. gevolg daarvan is zelfs dat aan 1 kant van je scherm de kleuren minder helder zijn dan aan de andere kant, omdat die condensatortjes de stuurstroom afzwakken.
...
In theorie zou je inderdaad een hele lichte flikker verwachten.
Of ie wel of niet meetbaar is zou ik niet weten, maar wat ik wel weet is dat ik het op LCD's niet zie, terwijl ik het op 100Hz CRT's nog wel zie.
Dat verhaal dat de ene kant van je scherm lichter is dan de andere kant klopt alleen niet echt.
De pixels worden allemaal een voor een ververst, dus de tijd waarin een condensatortje opgeladen wordt, en het aantal keer per seconde dat ie opgeladen wordt is voor elke subpixel gelijk.

[ Voor 2% gewijzigd door n-i-x op 03-10-2005 21:14 . Reden: strepen toegevoegd voor het overzicht. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Niet online

H!GHGuY

[quote]XiN schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 21:12:
[...]

De tijd die tussen twee verversingen in zit is inderdaad geen response tijd, want anders dan zouden LCD's ook nog steeds een response tijd van 16ms hebben.
Wat ik bedoel is dit:
ic, een goeie definitie is idd goud waard ;)
[...]
Ik weet niet wat jij voor monitor hebt, maar de LCD's die ik heb gehad(40ms TN, 30ms TN, 25ms MVA) hadden/hebben juist geen problemen met de fall-tijd(naar zwart toe dus).
De Rise(naar wit of grijs) is een ander verhaal, maar juist de -> zwart overgang was/is erg snel.

Hoe lang duurt het eigenlijk voordat je weer beeld hebt? en ben je je er zeker van dat het de monitor is, en niet je ogen die zich opnieuw moeten afstellen?
Ik heb een BenQ FP783 12ms monitor. verder een top-monitor, maar dit is nou net eigen aan LCD's.
de fall-tijd is oa afhankelijk van de gebruikte kristallen en het type rotatie dat ze ondergaan. Dit is trager dan als je er een voltage opzet om de pixel te activeren.
[...]
Zowel de nVidia kaarten als de Ati kaarten kunnen dat voor je doen, het probleem is alleen dat de drivers die optie pas laten zien als je je monitor via DVI aangesloten hebt.
En geloof me, de videokaart is wel snel genoeg om te interpoleren, want dat doet ie ook als je films bekijkt, als ie textures op een draadmodel plakt, of als ie AA of AF uitvoert.
de videokaart mss wel, maar veel displays niet.
[...]
In theorie zou je inderdaad een hele lichte flikker verwachten.
Of ie wel of niet meetbaar is zou ik niet weten, maar wat ik wel weet is dat ik het op LCD's niet zie, terwijl ik het op 100Hz CRT's nog wel zie.
Dat verhaal dat de ene kant van je scherm lichter is dan de andere kant klopt alleen niet echt.
De pixels worden allemaal een voor een ververst, dus de tijd waarin een condensatortje opgeladen wordt, en het aantal keer per seconde dat ie opgeladen wordt is voor elke subpixel gelijk.
meetbaar is het, mits je een meettoestel hebt natuurlijk... met het oog zie je dat niet.
De pixels worden zo snel aangestuurd dat de aansturings-spanning verandert/zakt na verloop van tijd waardoor de laatste pixels in de rij, minder helder zijn. Voor het ook niet zo erg waarneembaar afaik, maar het kan toch enkel cd/m² verschillen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het werkt alleen wel op veel hogere ferq dan die 100HZ bij crt's ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Niet online

H!GHGuY

nee, net trager ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 21:59:
Het werkt alleen wel op veel hogere ferq dan die 100HZ bij crt's ;).
Het werkt bij LCD's op 60Hz, maar waar CRT's knipperen tussen de 100% en 1% daar knipperen LCD's(blijkbaar) tussen de 100% en de 99%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Niet online

H!GHGuY

XiN schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 22:24:
[...]

Het werkt bij LCD's op 60Hz, maar waar CRT's knipperen tussen de 100% en 1% daar knipperen LCD's(blijkbaar) tussen de 100% en de 99%.
grof uitgedrukt komt het daarop neer ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De refreshrate van een tft is 60hz, al is een hoger refresrate wel sterk aan te raden vooral voor de scheremen boven de 16ms.
De pixels van een tft worden echter veel sneler achter elkaar aangestuurd zodat het beeld niet gaat knipperen wat echter wel geval is bij crt's. Want anders zal je een 4ms scherm echt gaan knipperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Niet online

H!GHGuY

Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 22:31:
De refreshrate van een tft is 60hz, al is een hoger refresrate wel sterk aan te raden vooral voor de scheremen boven de 16ms.
De pixels van een tft worden echter veel sneler achter elkaar aangestuurd zodat het beeld niet gaat knipperen wat echter wel geval is bij crt's. Want anders zal je een 4ms scherm echt gaan knipperen.
niet hoor...
zoals Xin hierboven aangeeft zakt de hoeveelheid licht die een CRT-fosfor element uitzend met grote mate (hij geeft grofweg 100% -> 1%) aan. Bij een LCD zakt die hoeveelheid veel minder (grofweg als 100% -> 99%) maw, een LCD heeft minder refreshes nodig om op quasi dezelfde luminantie te draaien, en daarom is je stelling van de hogere refresh rate niet waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 22:31:
Die 4ms betekent niet dat de pixel na 4ms zwart is, maar dat de pixel na 4ms het grootste deel van de kleurverandering voltooid heeft, en de nieuwe kleur dus weergegeven wordt.
Pagina: 1 2 Laatste