Als je de bijbel kent staat er in dat de Duivel heerser is van de aarde... dus op aarde is hij machtiger... Maarja dan raak ik in de war want "God is almachtig" dus dat wil zeggen dat ie alles kan. En ook weer op aarde moet hij dan machtiger zijn toch?Op donderdag 18 januari 2001 15:35 schreef ik_zei_de_gek het volgende:
Vele gelovigen zeggen dat die diversiteit aan religies is ontstaan door de Duivel. Ja natuurlijk
Dus de Duivel is zeker machtiger dan God.
Verwijderd
God bestaat wel... ik heb hem gezien!
mmmm echt waar hoor geen grap!
Hij werkte in de Albert hein achter de kassa...
En toen ik vroeg of ie god was zei die JA...
Hij had een lange baard, was twee meter 10 lang en droeg sportschoenen en ging gekleed in spijkerbroek en rode trui..
Wie hebben hem nog meer gezien!!
Ojaa en toen ging ie vliegend naar huis... dus ga nou NIET schreeuwen dat ie niet bestaat!
mmmm echt waar hoor geen grap!
Hij werkte in de Albert hein achter de kassa...
En toen ik vroeg of ie god was zei die JA...
Hij had een lange baard, was twee meter 10 lang en droeg sportschoenen en ging gekleed in spijkerbroek en rode trui..
Wie hebben hem nog meer gezien!!
Ojaa en toen ging ie vliegend naar huis... dus ga nou NIET schreeuwen dat ie niet bestaat!
Meneer NT-XJOEPXT, dit is een Wetenschap en levensbeschouwing forum.
Dit soort replies vallen daar niet onder.
Dit soort replies vallen daar niet onder.
ventje, ik weet niet hoe oud je bent, maar door zoiets maak je mij niet blij, dit is volgens mij een serieuse topic of nie soms? Je gooid gelovige mensen wel heel hard in het vuur. Kom op man, een beetje respect voor elkaars mening mag wel, sorry trouwens dat ik zo emotioneel wordt.. excuses.....;)
Maar ik geloof wel dat GOD bestaat, zekers, Hij is mijn GOD. Ik geloof in Hem en vertrouw in HEM. Ik geloof dat Hij de aarde heeft geschapen, dit mooie om ons heen kan toch niet uit een knalletje in het heelal komen? Kijk eens naar die mooie eigenschappen van de aarde, hoe werkt het, kringlopen, lichamen, mechanismen etc. Ik weet zeker dat dit door God is geschapen en dat God dit onderhoud en aan de mensen als eigendom heeft gegeven. Wij zijn opzichters van de aarde.
En ga nou niet zeuren over een taak krijgen, want iedereen die een beetje normaal is aangelegt, vindt rotzooi een milieuvervuiling stom op aarde. Een mooie aarde is wat we allemaal willen en daar zetten we ons dan voor in en die taak hebben we gekregen van God.
Maar ik vindt door alleen al naar buiten te kijken er wel een God moet zijn. En daar geloof ik dan ook in..
Goofyduck
Maar ik geloof wel dat GOD bestaat, zekers, Hij is mijn GOD. Ik geloof in Hem en vertrouw in HEM. Ik geloof dat Hij de aarde heeft geschapen, dit mooie om ons heen kan toch niet uit een knalletje in het heelal komen? Kijk eens naar die mooie eigenschappen van de aarde, hoe werkt het, kringlopen, lichamen, mechanismen etc. Ik weet zeker dat dit door God is geschapen en dat God dit onderhoud en aan de mensen als eigendom heeft gegeven. Wij zijn opzichters van de aarde.
En ga nou niet zeuren over een taak krijgen, want iedereen die een beetje normaal is aangelegt, vindt rotzooi een milieuvervuiling stom op aarde. Een mooie aarde is wat we allemaal willen en daar zetten we ons dan voor in en die taak hebben we gekregen van God.
Maar ik vindt door alleen al naar buiten te kijken er wel een God moet zijn. En daar geloof ik dan ook in..
Goofyduck
Verwijderd
Het begint allemaal met oee en aaahh, en HIJ creeërde alles, en wij zijn de schaapjes...
Zolang je het allemaal zo lief brengt, en houd vind ik het best...
Maar begrijp me goed, ELK fundamenteel geloof in iets kan leiden tot kwade dingen.
(kijk maar in je geschiedenisboek ZAT referenties).
Geloof kan zorgen voor orde en een goede samenleving, maar leid ook tot jaloezie en haat.
Het bestaan van een god echter lijkt mij onwaarschijnlijk, kansrekening...
Te ideaal beeld van de wereld, dat alles door 1 iets geregeld wordt, en dat datgene lijkt op ons zelf.. qua gedachtegang... (zo doen/denken vele gelovigen wel (bidden tot god enzo)).
Dat de natuur zo perfect inelkaar zit is geen toeval, de natuur en alle andere verschijnselen zijn ook niet in 1 keer gemaakt, maar onstaan door processen en "geluk".
Het samen komen van bep. stoffen en je krijgt organische moleculen... als dat toevallig op een gunstig plekje gebeurt dan krijg je wellicht leven.. (misschien ging dat ook niet in één keer goed)..
Alles van god's creatie is onzin. Men heeft allang aangetoond dat mensen en dieren, planeten en sterren ontstaan door lange processen. Geen god, geen entiteit die ff iets maakt.
Maar begrijp me goed, ELK fundamenteel geloof in iets kan leiden tot kwade dingen.
Geloof kan zorgen voor orde en een goede samenleving, maar leid ook tot jaloezie en haat.
Te ideaal beeld van de wereld, dat alles door 1 iets geregeld wordt, en dat datgene lijkt op ons zelf.. qua gedachtegang... (zo doen/denken vele gelovigen wel (bidden tot god enzo)).
Dat de natuur zo perfect inelkaar zit is geen toeval, de natuur en alle andere verschijnselen zijn ook niet in 1 keer gemaakt, maar onstaan door processen en "geluk".
Het samen komen van bep. stoffen en je krijgt organische moleculen... als dat toevallig op een gunstig plekje gebeurt dan krijg je wellicht leven.. (misschien ging dat ook niet in één keer goed)..
Alles van god's creatie is onzin. Men heeft allang aangetoond dat mensen en dieren, planeten en sterren ontstaan door lange processen. Geen god, geen entiteit die ff iets maakt.
Verwijderd
Hé, bedankt!Op dinsdag 30 januari 2001 22:23 schreef NT-XJOEPXT het volgende:
Het begint allemaal met oee en aaahh, en HIJ creeërde alles, en wij zijn de schaapjes...
Je hebt me zojuist van m'n geloof in God afgeholpen.
Leuk dat je even bewijst dat God NIET bestaat
Verwijderd
dus het is perdefinitie slecht of onwaar?Op dinsdag 30 januari 2001 22:23 schreef NT-XJOEPXT het volgende:
heerlijk, die nuancesGeloof kan zorgen voor orde en een goede samenleving, maar leid ook tot jaloezie en haat.
Ik heb het idee dat je alleen over de christenen spreekt, en ik de bijbel staan geen enkele beschijving van hoe God er uit ziet of denkt. Er staat alleen een verwoording van de de daden van deze God.Het bestaan van een God echter lijkt mij onwaarschijnlijk, kansrekening...
you need you re-think that part.Dat de natuur zo perfect inelkaar zit is geen toeval, de natuur en alle andere verschijnselen zijn ook niet in 1 keer gemaakt, maar onstaan door processen en "geluk".
Wie zegt dat er geen God aan te pas kwam om leven te creeren? dit sluit het niet uit.Het samen komen van bep. stoffen en je krijgt organische moleculen... als dat toevallig op een gunstig plekje gebeurt dan krijg je wellicht leven.. (misschien ging dat ook niet in één keer goed)..
Doel je nou op een Matrix-achtig verhaal, of geloof je niet in de creatie van de wereld door God zoals in de bijbel bedoeld is...Alles van god's creatie is onzin.
Het kan ontstaan door deze processen maar het sluit niet uit dat een God dit ook zou kunnen maken.Men heeft allang aangetoond dat mensen en dieren, planeten en sterren ontstaan door lange processen. Geen god, geen entiteit die ff iets maakt.
Verwijderd
God staat dus eigenlijk gelijk aan het geloof in Aliens en UFO's die hier op aarde heel vaak langs komen...
UFO's worden vaak gezien door velen... god niet...
UFO's kunnen trouwens ook anders verklaard worden maar dat even terzijde...
Geloof in god is geloof in één matrix... alsof alles voor jouw geregeld is...
Op zich kan godsdienst een basis zijn voor een maatschappij... maar vaak is het de botsing tussen godsdiensten die voor ellende zorgt. Godsdiensten sluiten elkaar VAAK uit (niet altijd dus). En men is te koppig om een geloof te moderniseren.
Maar het gaat erom of god bestaat, denk er dan OOK even aan dat god en de bijbel door mensen is gemaakt, een verzinsel van soortgenoten, om te denken dat een god een gebruiksaanwijzing zo laat pas geeft.. tja. onlogisch.
Niemand kan ook maar een klein beetje aantonen dat god wel bestaat, en alleen omdat het verzinsel zo mooi en prachtig klinkt willen sommigen gewoon dat het waar is.. Geloven in iets zonder een bewijs om er in te geloven is een bron van vooroordelen. Als jij in god gelooft (zonder bewijs zonder het zelf na te checken) dan geloof jij makkelijker in de onzin die sommigen uitkramen.
(omdat het een inkoppertje is zal ik er bij vermelden dat ik hier GEEN onzin praat!!)
(wedden dat er een domkop is die hier een opmerking over zal maken)
UFO's worden vaak gezien door velen... god niet...
UFO's kunnen trouwens ook anders verklaard worden maar dat even terzijde...
Geloof in god is geloof in één matrix... alsof alles voor jouw geregeld is...
Op zich kan godsdienst een basis zijn voor een maatschappij... maar vaak is het de botsing tussen godsdiensten die voor ellende zorgt. Godsdiensten sluiten elkaar VAAK uit (niet altijd dus). En men is te koppig om een geloof te moderniseren.
Maar het gaat erom of god bestaat, denk er dan OOK even aan dat god en de bijbel door mensen is gemaakt, een verzinsel van soortgenoten, om te denken dat een god een gebruiksaanwijzing zo laat pas geeft.. tja. onlogisch.
Niemand kan ook maar een klein beetje aantonen dat god wel bestaat, en alleen omdat het verzinsel zo mooi en prachtig klinkt willen sommigen gewoon dat het waar is.. Geloven in iets zonder een bewijs om er in te geloven is een bron van vooroordelen. Als jij in god gelooft (zonder bewijs zonder het zelf na te checken) dan geloof jij makkelijker in de onzin die sommigen uitkramen.
(omdat het een inkoppertje is zal ik er bij vermelden dat ik hier GEEN onzin praat!!)
(wedden dat er een domkop is die hier een opmerking over zal maken)
Verwijderd
En daarom is er ook geen discussie mogelijk. Als jij HET niet gelooft en ik wel, dan weet jij in principe niet waar je over praat. Geloven op zich is ook nog zoiets als zelf ervaren.Trouwens IK maar argumenten geven... maar het enige argument voor het bestaan van god is: Daarom omdat Pietje of Marie'tje dat vindt.
Bovendien vraag ik me af of jij de bijbel (daar haal je immers naar uit) en wat daarin staat wel begrijpt. Aan je reakties te zien niet
Verwijderd
Ik had eigenlijk geen zin om me in deze discussie te mengen, omdat "geloof" nooit bewezen of ontkracht kan worden.
Het enige wat ik vreemd vindt, is dat ALS God zou bestaan, hij vroeger wel contact had met mensen (vlammend struikje) en NU niet meer...hebben we Hem nu niet nodig dan??
En daarnaast zien we nx van God terug in de natuur. Hij heeft geen signature achter gelaten.
Het enige wat ik vreemd vindt, is dat ALS God zou bestaan, hij vroeger wel contact had met mensen (vlammend struikje) en NU niet meer...hebben we Hem nu niet nodig dan??
En daarnaast zien we nx van God terug in de natuur. Hij heeft geen signature achter gelaten.
Verwijderd
Hey... ik ben geen gelover en ik zeg ook niet dat god niet bestaat maar ik heb genoeg gekken op tv gezien die zeggen dat ze ufo's hebben gezien en ook een hoop mensen die beweren god gezien te hebben!UFO's worden vaak gezien door velen... god niet...
Daarentegen ken ik genoeg mensen om me heen die zeggen dat ze met god kunnen praten... nou weet ik al wat jij gaat zeggen... De mens is zo geevolueert dat het zichzelf voor de gek kan houden huh? het heeft 2 persoonlijkheden... 1 = jijzelf en je 2e persoonlijkheid denkt dat ie god is huh? en het lijkt me sterk dat al die mensen gek zijn...
cuz else... God must love crazy people! Why? because he made so many of them
Verwijderd
Weetje... als de evolutie theorie zoals nu bekend is klopt... dan sluit dat nog niet uit dat er een schepper is! Wat als god er wel degelijk is... en de wereld op den duur zo is veranderd... dat sluit evolutie nog niet uit.Op woensdag 31 januari 2001 00:15 schreef VipTweak het volgende:
Ik had eigenlijk geen zin om me in deze discussie te mengen, omdat "geloof" nooit bewezen of ontkracht kan worden.
En de duivel is heerser op aarde, als mensen beweren een flammend struikje te hebben gezien worden ze toch voor gek verklaard.
Al het slecht op aarde moet toch echt ergens vandaan komen? Als we zo slim zijn om te evolueren tot dit dan moet de mens er ook bewust van zijn dat het zijn soort alleen maar uitroeit op deze manier. Alleen een kleine percentage is zichzelf hier bewust van!
Verwijderd
Waarom moet alles altijd ergens vandaan komen volgens jou? Er zijn 2 mogelijkheden:Op woensdag 31 januari 2001 00:36 schreef dusk het volgende:
Al het slecht op aarde moet toch echt ergens vandaan komen?
Alles komt ergens vandaan of alles is er gewoon, is er altijd geweest en zal er altijd zijn. Dat het 2de niet intuïtief is wil niet zeggen dat het fout is.
Verwijderd
whoops... somebody's pissed!Op woensdag 31 januari 2001 00:39 schreef hybridz het volgende:
[..]
Waarom moet alles altijd ergens vandaan komen volgens jou? Er zijn 2 mogelijkheden:
Alles komt ergens vandaan of alles is er gewoon, is er altijd geweest en zal er altijd zijn. Dat het 2de niet intuïtief is wil niet zeggen dat het fout is.
Sorry hoor meneertje snel op m'n teentjes getrapt...
Je kent me niet eens en we zitten hier gewoon in een discussie... als je me gaat zitten flamen kun je beter niet mee doen aan deze discussie! Wat jij doet is niet discussieren maar oordelen. Fuck ff off met je aanvallende houding want hier heb ik geen behoefte aan!Waarom moet alles altijd ergens vandaan komen volgens jou?
Ik vind het raar dat je zo reageert want heb ik ooit gezegd dat god MOET bestaan? (ik zeg alleen dat ik de evolutie theorie niet helemaal vind kloppen en dat is mijn mening! daar hoeven we nu niet verder over op door tegaan ok?)Er zijn 2 mogelijkheden:
Alles komt ergens vandaan of alles is er gewoon, is er altijd geweest en zal er altijd zijn.
Ik zal je uitleggen waarom God vroeger meer van zich liet zien dan nu gebeurt, dat is op zich heel logisch als je ruimte hebt voor mijn uitleg..Het enige wat ik vreemd vindt, is dat ALS God zou bestaan, hij vroeger wel contact had met mensen (vlammend struikje) en NU niet meer...hebben we Hem nu niet nodig dan??
Vroeger hadden de mensen het nog heel moeilijk, als je vanauit de bijbel kijkt zie je dat de mensen beloofd hebben gekregen dat Jezus de Zoon van God ooit zou trug komen om te sterven voor de mensen die in Hem geloven. Vroeger moesten de mensen, in die tijd van bijv. dat struikje, alles geloven en konden ze nergens aan vast houden. Ze vertelden het aan elkaar door en hadden nog nooit verder iets van God gemerkt, alleen alles van de ouders.
Wij nu hebben de bijbel. Daarin staan de daden van God en Jezus en de HG, wij kunnen lezen wij kunnen daaraan zien hoe groot god is, Hij hoeft zich nu niet meer te openbaren voor ons, oke het za wel een bende onenigheid weghalen in deze tijd, deze werld, alshoewel, er blijven altjd mensen onzinnig dan, maar da's wat anders.
God hoeft zichzelf nu niet meer te laten zien door wonderen, wij hebben nu genoeg aan de bijbel, maar dan moet je die wel geloven en geloven opzichzelf is zoals iemand net al zei, het is iets ervaren. Jij geloofd iets, een ander niet, je hoeft hem of haar niet te overtuigen, ik probeer je alleenb inzicht te geven in mijn geloof in wat ik geloof.
Daar ben ik het opzich wel mee eens, alleen leg ik veel meer de nadruk op het geloof. Kijk, er is voor mij eenWeetje... als de evolutie theorie zoals nu bekend is klopt... dan sluit dat nog niet uit dat er een schepper is! Wat als god er wel degelijk is... en de wereld op den duur zo is veranderd... dat sluit evolutie nog niet uit.
God die alles heeft geschapen, maar dat aegt voor mij niet dat het zo is geschapen zoals het nu is. Mensen, dat ziet iedereeen, worden vaak ook veel slimmer en leren dingen veranderen. Zo geloof ik ook dat de aarde redelijK wat evolutie heeft doorgemaakt. Maar bovenalles staat voor mij gewoon God.
Wie zegt dat de duivel heerser is op aarde? is dat jou mening? (geen aanval hoor!!En de duivel is heerser op aarde, als mensen beweren een flammend struikje te hebben gezien worden ze toch voor gek verklaard.
Al het slecht op aarde moet toch echt ergens vandaan komen? Als we zo slim zijn om te evolueren tot dit dan moet de mens er ook bewust van zijn dat het zijn soort alleen maar uitroeit op deze manier. Alleen een kleine percentage is zichzelf hier bewust van!
Maar ik zeg dat God de heerser is en dat de duivel een heerser wil zijn. Net als hier op aarde, er is altijd wel een koning, maar er zijn ook altijd mensen jaloers, die maar al te graag de macht ff overnemen, en ik dnek dat het zo ook zit in de hemel tussen de duivel en God.
Verwijderd
Hehehe ik geloof dan wel niet maar ik heb wel de bijbel gelezen... daar staat het als ik het goed heb in!Op woensdag 31 januari 2001 08:18 schreef Goofyduck het volgende:
[..][..]
Wie zegt dat de duivel heerser is op aarde? is dat jou mening? (geen aanval hoor!!)
Maar ik zeg dat God de heerser is en dat de duivel een heerser wil zijn. Net als hier op aarde, er is altijd wel een koning, maar er zijn ook altijd mensen jaloers, die maar al te graag de macht ff overnemen, en ik dnek dat het zo ook zit in de hemel tussen de duivel en God.
Verwijderd
waarom God niet bestaat? Lees The Hitch-Hiker's Guide To The Galaxy. Hierin staat simpele redenatie 
Wat was het nou ook al weer?
"I refuse to prove that I exist, for proof denies faith, and without faith I am nothing" says God.
-"But," says man, "the Babelfish is a dead giveaway isn't it? I mean, it's impossible that it evolved, so therefor it proves You exist!"
"Blimey, hadn't thought of that", says God as he vanishes into a puff of logic...
Wat was het nou ook al weer?
"I refuse to prove that I exist, for proof denies faith, and without faith I am nothing" says God.
-"But," says man, "the Babelfish is a dead giveaway isn't it? I mean, it's impossible that it evolved, so therefor it proves You exist!"
"Blimey, hadn't thought of that", says God as he vanishes into a puff of logic...
NT-XJOEPXT --> jij beweert dat het al bewezen is dat alles door lange processen is, dit is niet zo, integendeel, de theorie is vrij onzeker veel is gebaseerd op speculaties.
Dit wordt vaak in de doofpot gestopt omdat er simpelweg geen andere theorie is de evolutie. En het bestaan van een God kan men blijkbaar niet aanvaarden.
Er zijn nog heel veel vragen, er zijn geen tussenvormen etc.
Ook de Oerknal theorie staat op wankelen, er zijn veel vragen rondom het feit dat de zichtbare materie helemaal niet uniform zich verspreid over de ruimte.
Misschien moet je iets andere lectuur lezen dan alleen de standaard boeken over evolutie theorie (Darwin's Black Box)
Ook zijn er aanwijzingen dat het allemaal niet zolang geduurt heeft, die verschillende aardlagen kunnen veel sneller ontstaan dan aanvankelijk werdt aangenomen, bovendien zijn er verschillende lagen over de hele wereld verspreid, in amerika was er bij een overstroming binnen een half uur een canyon van 30 meter diep ontstaan met veel verschillende aardlagen.
Dit wordt vaak in de doofpot gestopt omdat er simpelweg geen andere theorie is de evolutie. En het bestaan van een God kan men blijkbaar niet aanvaarden.
Er zijn nog heel veel vragen, er zijn geen tussenvormen etc.
Ook de Oerknal theorie staat op wankelen, er zijn veel vragen rondom het feit dat de zichtbare materie helemaal niet uniform zich verspreid over de ruimte.
Misschien moet je iets andere lectuur lezen dan alleen de standaard boeken over evolutie theorie (Darwin's Black Box)
Ook zijn er aanwijzingen dat het allemaal niet zolang geduurt heeft, die verschillende aardlagen kunnen veel sneller ontstaan dan aanvankelijk werdt aangenomen, bovendien zijn er verschillende lagen over de hele wereld verspreid, in amerika was er bij een overstroming binnen een half uur een canyon van 30 meter diep ontstaan met veel verschillende aardlagen.
Dusk --> De duivel heeft veel macht, maar als God het niet wil kan hij niets doen (Lees Job).
De duivel heeft proberen tegen te houden dat Jezus voor ons gestorven is, maar dat is hem niet gelukt. Hierdoor zijn wij gered, mits we de keuze voor Hem maken.
Nu probeert de duivel zoveel mogelijk mensen te verleiden, voordat Jezus terugkomt op aarde, en iedereen geoordeeld wordt.
Lees openbaringen, tiz un tikkeltje moeilijk, maar er staat veel in over de toekomst, het boek schrijft over een visioen die Johannes ziet, en Johannes (de schrijver van openbaringen) verteld dit aan ons, het kan echter heel letterlijk en heel figuurlijk worden uitgelegd. Leuke boeken erover is de serie van de Laatste Bazuin, die overigens ook zeer in trek is bij onchristelijke mensen, blijkbaar zijn er veel mensen geinteresseerd in de toekomst.
Er zijn iig veel tekenen die al gebeurt zijn. zoals Israel dat weer een land moest worden, vermeerdering van rampen oorlogen etc. Liefde zal verkillen.
Dat is duidelijk te merken, er hebben zich in de vorige eeuw veel meer rampen en oorlogen voorgedaan dan in voorgaande eeuwen.
xal nog wel wat meer teksten en argumenten posten
De duivel heeft proberen tegen te houden dat Jezus voor ons gestorven is, maar dat is hem niet gelukt. Hierdoor zijn wij gered, mits we de keuze voor Hem maken.
Nu probeert de duivel zoveel mogelijk mensen te verleiden, voordat Jezus terugkomt op aarde, en iedereen geoordeeld wordt.
Lees openbaringen, tiz un tikkeltje moeilijk, maar er staat veel in over de toekomst, het boek schrijft over een visioen die Johannes ziet, en Johannes (de schrijver van openbaringen) verteld dit aan ons, het kan echter heel letterlijk en heel figuurlijk worden uitgelegd. Leuke boeken erover is de serie van de Laatste Bazuin, die overigens ook zeer in trek is bij onchristelijke mensen, blijkbaar zijn er veel mensen geinteresseerd in de toekomst.
Er zijn iig veel tekenen die al gebeurt zijn. zoals Israel dat weer een land moest worden, vermeerdering van rampen oorlogen etc. Liefde zal verkillen.
Dat is duidelijk te merken, er hebben zich in de vorige eeuw veel meer rampen en oorlogen voorgedaan dan in voorgaande eeuwen.
xal nog wel wat meer teksten en argumenten posten
Verwijderd
/me heeft vroeger wel geloofd maar tis wat weggezakt! (om allerlei redenen)
IK heb vroeger wel veel van de bijbel gelezen en er is inderdaad wel degelijk een hoop in te vinden over hoe de wereld er nu uit zou gaan zien!
m'n pa zei zelfs dat er in werd verteld dat iedereen later een kenmerk in zijn hoofd of arm zou dragen wat volgensmij best kan kloppen want na de pin/chip-knip kaarten etc. etc. zal er later vast een chip in je voorhoofd of in je arm worden ingebracht waar je ALLES mee gaat doen... pinnen jezelf aan/af-melden op school op je werk etc. etc.
i dunno what's going to happen in the next 10 yeras
IK heb vroeger wel veel van de bijbel gelezen en er is inderdaad wel degelijk een hoop in te vinden over hoe de wereld er nu uit zou gaan zien!
m'n pa zei zelfs dat er in werd verteld dat iedereen later een kenmerk in zijn hoofd of arm zou dragen wat volgensmij best kan kloppen want na de pin/chip-knip kaarten etc. etc. zal er later vast een chip in je voorhoofd of in je arm worden ingebracht waar je ALLES mee gaat doen... pinnen jezelf aan/af-melden op school op je werk etc. etc.
i dunno what's going to happen in the next 10 yeras
De Duivel heeft op aarde macht ja, jhe ziet, als je geloofd, dat hij macht heeft, want er is en blijft zonde, er gaan steeds meer mensen van het geloof af. Maar God zal altijd machtiger zijn. Om het maar vroom te zeggen: Er komt een tijd, dan is het getal van de gelovigen vol en dan komt Jezus terug, dan gaat de duivel voorgoed verloren. Maar reken maar dat hij nu echt wel macht heeft, dat ziet iedereen toch?Op woensdag 31 januari 2001 13:00 schreef dusk het volgende:
[..]
Hehehe ik geloof dan wel niet maar ik heb wel de bijbel gelezen... daar staat het als ik het goed heb in!
Maar dit zullen jullie wel als onzin zien, helaas is dit mijn geloof/mening, ik geef ff iets door wat er volgens mij en mijn geloof gebeurd >:)>:) Dus geen afkraker
Verwijderd
raar dat zoveel gelovigen toch zo weinig vetrouwen hebben in God's almacht
de duivel en zijn slechtheid zijn nodig om de mensheid de vrije wil te geven die God wil dat ze heeft..
en inderdaad uit het bijbelverhaal Job kun je opmaken dat lucifer nog altijd verantwoording moet afleggen bij God en in feite niets kan doen zonder Zijn toestemming
soms draaft lucifer wat door en moet hij weer tot de orde geroepen worden
( zie Docu "in the grip of evil" )
en dat meer mensen ongelovig zouden worden is ook onzin
in mijn omgeving zie ik juist het tegenovergestelde gebeuren
hoewel mensen er bijna niet over praatten omdat het dankzij het cynische gedrag van atheïsten en sceptici enigzins in de taboesfeer is geraakt.
ook niet iedere gelovige gaat naar de kerk maar houd z'n geloof voor zichzelf.
de duivel en zijn slechtheid zijn nodig om de mensheid de vrije wil te geven die God wil dat ze heeft..
en inderdaad uit het bijbelverhaal Job kun je opmaken dat lucifer nog altijd verantwoording moet afleggen bij God en in feite niets kan doen zonder Zijn toestemming
soms draaft lucifer wat door en moet hij weer tot de orde geroepen worden
( zie Docu "in the grip of evil" )
en dat meer mensen ongelovig zouden worden is ook onzin
in mijn omgeving zie ik juist het tegenovergestelde gebeuren
hoewel mensen er bijna niet over praatten omdat het dankzij het cynische gedrag van atheïsten en sceptici enigzins in de taboesfeer is geraakt.
ook niet iedere gelovige gaat naar de kerk maar houd z'n geloof voor zichzelf.
De inflatie-theorie geeft hier een goede verklaring voor, vooral nu het er steeds meer op gaat lijken dat het heelal niet open is maar vlak.Op donderdag 01 februari 2001 22:00 schreef DarkShadow het volgende:
Verwijderd
oow da's lekker
omdat de theorie niet klopt passen we gewoon het heelal aan de theorie aan
De inflatie-theorie is een aanvulling op de bigbang theorie, geen vervanging. Bovendien is er wetenschappelijk gezien niets mis met het aanpassen/vervangen van een theorie als de nieuwe theorie een betere verklaring geeft voor de gedane waarnemingen.Op vrijdag 02 februari 2001 09:13 schreef Flamez het volgende:
oow da's lekker