Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat als ik op die nieuwe schijf dan meer codecs installeer voordat ik em er in zet?
Zal mn speler dan ook meer video-bestanden af kunnen spelen?

(sorry voor niet helemaal on-topic blijven/ er is helaas geen gmini 500 topic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:34

Piggen

Lekker bakkie

Nee, want dan zul je ook de firmware aan moeten passen en dat is niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er dan geen manier om de firmware aan te passen? zijn er geen custom-firmwares te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Nee, tenzij Archos de firmware open source maakt (weinig kans) of een partij als Rockbox zich over de firmware buigt. Maar naar mijn mening worden er niet te weinig formaten ondersteund. De grootsten zijn toch wel aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zou fijn zijn als Ac3 audio bestanden ook ondersteund worden....

Hopelijk word dit met een nieuwe firmware ooit nog mogelijk...

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2006 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dat gaat vrijwel zeker niet gebeuren. Ik weet niet wat Archos zn plannen zijn, maar dat soort formaten ondersteunt geen enkel merk, dus lijkt me niet dat het nu wel gaat gebeuren. Dan kiezen ze eerder voor populairdere formaten zoals .ogg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

De Cowon A2 kan het, maar dat is offtopic.

AC3 moet ook hardwarematig ondersteund worden, dus dat zal niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet Ogg ook hardwarematig ondersteund worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Nee, maar ik zie het Archos niet implementeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

offtopic:
Ik heb even een topic gemaakt voor de Gmini 500, dus daar kun je terecht voor vragen/opmerkingen/ervaringen over de Gmini 500 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blacknoise
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-10-2024
Ik heb sharktale net op mn archos gezet, ik krijg wel beeld, maar geen geluid. Het video formaat is xvid en dt audioformaat morgan stream switcher.
Is er ook een manier waarop ik wel geluid kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik heb nog nooit van dat audioformaat gehoord. Dit accepteert de AV500 ook niet. Codeer het geluid even ergens anders in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blacknoise
ohw het is ac3 zie ik net, met eigenschappen bij mediaplayer zag ik morgan stream switcher staan , maar dat is dan waarschijnlijk t gene wat t afspeeld. Met welk programma kan ik t beste converteren en hoe lang duurt dat dan voor een film van rond de 2 uur? Wel bizar dat archos daar geen ondersteuning voor bied, aangezien er best wel wat films met ac3 zijn..

[ Voor 20% gewijzigd door blacknoise op 05-03-2006 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-08 19:22
Archos gaat er waarschijnlijk van uit dat jij op de nette manier aan je films komt en dus zelf bepaalt hoe je rip eruit ziet. Aangezien het apparaat enkel een stereo uitgang heeft, is het dus alleen maar overbodig werk moeite te steken in software de AC3 kan decoderen en downmixen naar stereo. Je kan het namelijk zelf door je computer laten doen en een stereo MP3 track maken.
Als dit voor jou niet opgaat, kan je het surroundspoor met VirtualDubMod demuxen, met BeLight en BeSweet recoden naar MP3 en met VirtualDubMod weer muxen met het videospoor. Vergeet bij de laatste stap niet het surroundspoor te verwijderen. Meer informatie kan je vinden op Doom9.net.

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Wat nog veel makkelijker is, kijk in het Archos Gmini 400 topic. Ik heb daar in de TS een videocoderingstutorial gezet wat je stap voor stap uitlegt hoe je het met VirtualDub kunt doen. Aangezien de AV500 dezelfde formaten ondersteund als de Gmini 400 gaat het perfect op je AV500 werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blacknoise
thanx, goeie tips. K heb al een stukje film geprobeerd en t werkte! alleen t gaat niet al te snel merkte ik. Op een p3 550mhz deed ie een frame per seconde, dus voor n film van 2 uur is dat 60 uur! Ik heb thuis een amd 2500 ik hoop dat t daar wel erg veel sneller op gaat. Zijn r ook opties waardoor t aanzienlijk sneller gaat zonder dat r heel veel vd kwaliteit verloren gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Op een 2500+ gaat het zeker veel sneller :) Volgens mij gaat het sneller als je in een lagere resolutie codeert oid, maar erg zeker weet ik het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-08 19:22
Alleen het geluid recoden zoals is al aangaf gaat sowieso sneller. Hiervoor moet je natuurlijk wel al beschikken over een bestand waarvan het beeld compatible is met de PMP.

Kwaliteit gaat er sowieso verloren. Je comprimeert immers niet-lossless een niet-lossless gecomprimeerd bestand, dat levert per definitie verliezen op. (Vooral als er twee verschillende compressie algoritmes bij betrokken zijn.)
Echter levert scalen van de PMP (naar zijn native resolutie) ook verliezen op. Je zult zelf moeten proberen wat het minste verlies oplevert: recoden van het beeld naar ene lagere resolutie of alleen geluid recoden en de speler laten resizen...

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blacknoise
Het is me gelukt om te recoden, maar ik heb nu weer een nieuw probleem.. Films die ik erop zet, die al mp3 geluid hadden, lopen bijna allemaal niet gelijk met beeld en geluid als ik ze afspeel..
Op de computer spelen al die films prima af, maar op de archos loopt t geluid soms wel een halve zin achter of voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ingelberts
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02:31
is het mogelijk om via de usb-host poort van de av500 mp3's van en naar een usb-stick mp3speler over te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Volgens mij is dat gewoon mogelijk ja. Ik heb de USB Host van de AV500 niet geprobeerd, maar met alle andere USB Hosts van mp3spelers die ik uit heb geprobeerd werkte dat gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:46

Zeror

Ik Henk 'm!

Mn vader heeft sinds vanmiddag een zeer vervelende probleem betreft de Archos.
Door een klein ongelukje is er namelijk een glas bier/wijn over de archos heen gevallen die op dat moment op de tafel lag.

Mn vader heeft al geprobeerd om met een fohn alles weer droog te krijgen (zelfs de boel opgeschroefd), maar tot nu toe lijkt dat geen enkel resultaat te hebben.

Mijn vraag:

• Zijn er nog andere mogelijkheden om de Archos weer in zijn oude staat terug te brengen?
• Zo nee, als we hem terug naar Archos sturen. Is het dan nog mogelijk om de data die reeds op de harddisk stond te behouden??

Als het allemaal niet mogelijk is, dan vrees ik voor een ongezellige sfeer in huis :|

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Hieruit maak ik op dat je hem geprobeerd hebt aan te zetten? Dan vrees ik dat hij verloren is. De speler zal dan niet volledig droog zijn geweest van binnen en dan krijg je sluiting.

Wat je in zo'n situatie moet doen is de speler uit elkaar halen en de delen goed (een paar dagen) laten drogen. Eventueel ook afspoelen met gedemineraliseerd water.

Je zou je speler naar Archos kunnen sturen met een net briefje erbij of het mogelijk is om de harddisk (als die nog oke is) over te zetten in een andere AV500.

[ Voor 20% gewijzigd door Piggen op 07-05-2006 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Laat hem zeker 24 uur goed drogen, heb je dat gedaan? Als je em terugstuur naar Archos ben je de data kwijt denk ik. Maar je kunt dmv een recovery tooltje wellicht de boel nog terugkrijgen, of het ding zelfs opsturen naar een recoverybedrijf (maar dat kost uiteraard wel wat)

Edit: Wat hierboven ook staat.

[ Voor 6% gewijzigd door RoD op 07-05-2006 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:46

Zeror

Ik Henk 'm!

MPmad schreef op zondag 07 mei 2006 @ 19:11:
Hieruit maak ik op dat je hem geprobeerd hebt aan te zetten? Dan vrees ik dat hij verloren is. De speler zal dan niet volledig droog zijn geweest van binnen en dan krijg je sluiting.
Hij is idd aan geweest. Mijn vader zag een rood lampje branden toen ie hem aanzette. Hij dacht aan een kapotte accu. Ik zelf denk dat het dat niet is.
Wat je in zo'n situatie moet doen is de speler uit elkaar halen en de delen goed (een paar dagen) laten drogen. Eventueel ook afspoelen met gedemineraliseerd water.
Zal ik eens doorgeven aan mn vader.
Je zou je speler naar Archos kunnen sturen met een net briefje erbij of het mogelijk is om de harddisk (als die nog oke is) over te zetten in een andere AV500.
Dat idee had ik zelf idd ook al in gedachten.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vroeg me af of er al iemand geprobeerd heeft de harde schijf te vervangen. Op sommige sites lees ik dat het geen probleem moet zijn, terwijl op andere sites staat dat het vervangen van de harde schijf niet gaat lukken... misschien dat iemand inmiddels uitsluitsel kan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyMauz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06-2024

MightyMauz

Team Green

Voor mij zou het ideale apparaat zijn als je er een autonavigatiefunctie aan toe kunt voegen. Het scherm is er groot genoeg voor. Ik heb er ook een mail over gestuurd naar Archos, om te vragen of het in de toekomst nog komt. Ik ben benieuwd.

En nog een vraagje: je kunt toch elke bullet cam aansluiten op de video-in? Daar moet je toch niet per se die cam van Archos voor hebben?

[ Voor 22% gewijzigd door MightyMauz op 09-08-2006 10:36 ]

Thinkpad X220 Tablet | Canon 600D + Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Of het in de toekomst komt is nog maar de vraag, maar in ieder geval niet op dit apparaat :) Over die cam, ik weet het niet, maar het zou best kunnen dat de camera van Archos de enige is die met de firmware van de AV kan samenwerken. Ik zou het wel "logisch" vinden als ze dat zo gemaakt hadden.

• MightyMauz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06-2024

MightyMauz

Team Green

Waarom is dat logisch? Je kunt toch ook opnemen van elke tv? Ik kan me voorstellen dat ze die cam erbij verkopen, omdat het nou niet een heel erg vaak gezien ding is. Zou me niet verbazen ook dat hij van een andere fabrikant is en dat zij 'm alleen maar doorverkopen.

Thinkpad X220 Tablet | Canon 600D + Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dat is logisch omdat zij er dan geld aan verdienen. Als er andere cam's gebruikt kunnen worden hebben ze concurrentie. Als ze alleen de Archos cam geschikt maken, hebben ze dat niet. Opnemen van tv is wat anders in dit geval.
Pagina: 1 2 Laatste