Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Archos AV500
Afbeeldingslocatie: http://www.archos.com/img/av_500/dim.gif
DEEL 1

Een geweldige mooi muziek en film apparaat:

http://www.archos.com

Specificaties:

30 GB Harde schijf opslag tot 130 uur video, 85 films, 15,000 liedjes of 300,000 foto’s
100 GB Harde schijf opslag tot 400 uur video, 250 films, 55,000 liedjes of 1,000,000 foto’s

Display: 4" LCD 480x272 pixels, 262 000 kleuren en TV output.
Video recording: MPEG-4 SP en stereo geluid, geoptimalieerdw resolutie voor TV tot 640x480 @ 30 f/s, in AVI formaat.
Video playback: MPEG-4 SP met B-Frames met stereo geluid. Bijna DVD kwaliteit tot 720x480 @ 30 f/s (NTSC), 720x576 @ 25 f/s (PAL), AVI bestandsformaat. WMV9 (inclusief beveiligde bestanden) tot 352x288 @ 30 f/s, en 800 KBit/s5.
Music recording: van een analoge bron in stereo geluid voor WAV (PCM & ADPCM) formaat.
Music playback: Stereo MP3 decoding @ 30-320 kb/s CBR & VBR, WMA (inclusief beveiligde WMA bestanden), WAV (PCM & ADPCM).
Photo viewer: JPEG (behalve progressives) of BMP.
Download foto’s van uw computer via de USB 2.0 port.
Zend foto’s van uw dgitale camera met behulp van de USB Host poort (optionele USB cardreader indien digitale camera geen masterstorage funktie heeft).
AV connecties: Hoofdtelefoon / Audio & Video line out.
TV pod met video in-uit gang, AV in & out cables (SCART In & Out voor europese versie) en Infrarood zender + kabel voor tuner control via de videorecorder, kabel- of satellite ontvanger.
Speaker: ingebouwde speaker.
Ingebouwde microfoon.
Interfaces: USB 2.0 high-speed device, compatible USB 1.1, PC & Mac.
USB Host port compatible Mass Storage Device.
Batterij leven: Tot 15 uur bij muziek, tot 4.5 uur bij video of gebruik van ingebouwde LCD.
Vervangbare batterij
Scalability: Download firmware updates via www.archos.com

Minimum system requirements:
Voor TV, VCR, Cable box, of satelliet ontvanger connecties:
Audio & video in/out RCA jacks (connection TV cable(s) provided in box - inclusief SCARTs

Voor computer connecties:
• Minimum computer configuratie:
PC met Windows® ME, of 2000, en USB 2.0 port. Macintosh® G3 met MAC OS v10.2.4 of hoger, Macintosh® G3 en USB 2.0 port.
• Minimum configuraties for Playsforsure™ content:
PC met Windows® XP SP1 of hoger operating system, Windows Media® Player 10 of hoger, en USB 2.0 port.
Power source: Intern: oplaadbare Lithium-Ion batterij, extern: AC charger/adapter.

Afmetingen: Voor 30 GB model approx.: 7.6 x 12.4 x 1.8 cm - 3 x 4.9 x 0.7 "
Voor 100 GB* model approx.: 7.6 x 12.4 x 2.4 cm - 3 x 4.9 x 0.9 "
Voor 100 GB* model with optional super battery pack approx.: 7.6 x 12.4 x 3.2 cm - 3 x 4.9 x 1.2 "

Gewicht: Voor 30 GB model: 255 g - 8.99 oz
Voor 100 GB* model: 315 g - 11.11 oz
Voor 100 GB* model met optionele super battery pack approx.: 430 g - 15.16 oz

Verpakking: AV 500, USB 2.0 kabel, USB host adapter, AC adapter & charger, stereo headphones, protective case, handleiding, TV Cradle, afstandsbediening (met batteijen), audio/video kabels, SCART.

Neem direct op van uw TV met de AV500
Net als bij de AV400 kan u met behulp van het meegeleverde dockingstation in een handomdraai direct uw TV programma’s, films en eigen gemaakte video’s opnemen via TV, Videorecorder, DVD speler of kabel/satelliet ontvanger (PAL & NTSC) ... en neem uw bestanden overal naar toe om ze “on the go” te bekijken!

Afspelen Video
Speel uw favoriete programma’s af op het 4" breedbeeld scherm of op ieder ander extern scherm met een kwaliteit die bijna niet van DVD kwaliteit is te onderscheiden. Speel Windows Media®, beveiligde Windows Media® en MPEG-4 video bestanden. De AV 500 is voorzien van diverse funkties zoals slow motion, aanpasbare schermgrootte, video editing en video bookmarking.

Photo wallet
De AV 500 is tevens een grote hulp bij het opslaan van al uw digitale foto’s. Zend tot wel miljoen foto’s direct van uw digitale camera of van een ander opslag medium door gebruik te maken van de ingebouwde USB host vebinding. Dankzij de snelle USB 2.0 connector, kan u snel foto’s van en naar uw computer overzetten. Archiveer uw foto’s en bekijk ze via een diashow op de AV 500 of via ieder ander extern scherm.

Muziek speler
Met de AV 500 kan je makkelijk al uw liedjes organiseren dankzij de geavanceerde ARCLibrary en deel uw muziek in op artist, album, soort muziek, titel, jaar, en creeer je eigen play lists zonder gebruik te maken van een computer. De AV 500 is tevens voorzien van een audio recording applicatie om op te nemen (realtime) in WAV (PCM or ADPCM) formaat, van bijna alle analoge stereo bronnen. Via optionele stereo microfoon kan u tevens al uw notities of interviews opnemen.

Verbinding
De AV 500 heeft een USB Host Port die het mogelijk maakt op te kopiëren, delen en te verzenden van bestanden vanaf een externe hardeschijf. Via de high-speed USB 2.0 interface kan je makkelijk en snel bestanden up- en downloaden van en naar je PC of Mac. Zend tot wel miljoen foto’s direct van uw digitale camera of van een ander opslag medium door gebruik te maken van de ingebouwde USB host verbinding, kan u snel foto’s van en naar uw computer overzetten.

PC autosync
Met de AV 500 kan u al uw gekochte of gedownloade films of muziek bestanden makkelijk synchroniseren tussen de Windows Media® Player 10 library en de Archos naar een van de formaten die compatible zijn met de Archos (MP3, WMA, WAV, beveiligde WMA, MPEG-4, WMV en beveiligde Windows Media Video).

Het apparaatje zal zo'n € 500,- gaan kosten.
Plaatjes:

Afbeeldingslocatie: http://www.generationmp3.com/images/tests/archos/av500/IMG_1379.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.generationmp3.com/images/tests/archos/av500/IMG_1398.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.generationmp3.com/images/tests/archos/av500/IMG_1399.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.generationmp3.com/images/tests/archos/av500/IMG_1415.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.generationmp3.com/images/tests/archos/av500/IMG_1400.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.generationmp3.com/images/tests/archos/av500/IMG_1401.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.generationmp3.com/images/tests/archos/av500/IMG_1421.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.generationmp3.com/images/tests/archos/av500/IMG_1422.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.generationmp3.com/images/tests/archos/IMG_1429.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.generationmp3.com/images/tests/archos/IMG_1423.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.generationmp3.com/images/tests/archos/IMG_1392.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2005 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Mooi ding, een AV400 met wat verbeteringetjes :)
Jammer wel van het uiterlijk imho, komt wat lomp op me over.

Voor de rest weer een typisch Archos apparaat, qua vorm features en (hoogstwaarschijnlijk) kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoewel ik het formaat van de Gmini 400 zelf gewend was, is deze wat groter. Hoewel de Gmini perfect in m'n broek- en jaszak paste, zal dat bij deze wat lastiger gaan denk ik; maar toch ga ik hem kopen, onlangs een kapotte harde schijf bij m'n 400 kwam ik toch op Archos terug voor z'n goede producten, onder andere ook voor de AV500 vanwege zijn grote scherm.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2005 19:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nog wat pics; leuke vergelijking met de PSP: http://www.generationmp3....-preview-de-larchos-av500

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:04

Polycom

Poes van goud

€ 500,- damn dat is een hoop.
Ik ben tevreden met het feit dat ik een 402krijg (had eerst een gmini400 maar die ging stuk, dooie hd), ik vind die av500 ook veel te groot.

Zo'n ding is dus gemaakt om films op te kijken, als dat je protiteit heeft zou ik gaan voor de psp met een 2gb stick, hou je nog geld over voor 2 games en goede oordopjes.

[ Voor 4% gewijzigd door Polycom op 29-09-2005 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Cnet Heeft een preview+video van de AV500 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenkyFal7
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-07-2016
-

[ Voor 98% gewijzigd door FrenkyFal7 op 22-07-2009 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

FrenkyFal7 schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 20:35:
offtopic:
* offtopic: De must-have accessoire voor de AV500 is volgens de Archos-site(http://www.archos.com/products/av_500/accessories.html): de GMINI 500 8)7 + |:( = :P
Heh.

Ze hebben er overigens wel hele toffe accesoires, vooral die externe camera die je aan kunt sluiten op je AV500 :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenkyFal7
-

[ Voor 130% gewijzigd door FrenkyFal7 op 22-07-2009 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Vergeet niet dat als je vanuit de VS oid importeert, je nog 19% btw moet betalen.

Ik zie eigenlijk helemaal geen cijfertjes bij dat camera ding staan, heb dus ook geen flauw idee hoeveel MP dat ding heeft. Misschien Archos even mailen/bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenkyFal7
-

[ Voor 98% gewijzigd door FrenkyFal7 op 22-07-2009 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 12:09
sweeeet :9~

Kunnen ze geen nieuwe firmware maken voor de av400, die icon's en de media player zien er echt gelikt uit!.... :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenkyFal7
-

[ Voor 111% gewijzigd door FrenkyFal7 op 22-07-2009 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

FrenkyFal7 schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 19:37:
Ik heb gelezen van een review van Cnet over de AV500 dat de pixels meer zijn dan gemiddeld, maar niet beter dan Creative Vision(res.640x480pixels tegenover 480x272pixels van de AV500). Heb je dan scherper beeld, vollere kleuren??
Pixels meer dan gemiddeld? Dat is een erg rare uitspraak, wat bedoel je daarmee?
Een hogere resolutie betekent scherper beeld, maar die resolutie van de AV500 voldoet prima voor video.
blaat
Volgens mij heb je de punten mooi op een rijtje gezet :)
Ik weet niet hoe goed die Vision is, maar de video van Archos is van hele goede kwaliteit.

Misschien kun je ze ergens vergelijken in een winkel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenkyFal7
-

[ Voor 100% gewijzigd door FrenkyFal7 op 22-07-2009 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Sja, een groter scherm heeft natuurlijk een grotere resolutie nodig, anders ziet het er niet uit. Mijn Gmini 400 heeft een resolutie van 220x176 en daar ziet het er superscherp uit, maar ik denk dat dat bij de AV500 niet het geval zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenkyFal7
-

[ Voor 100% gewijzigd door FrenkyFal7 op 22-07-2009 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Zijn van de A2 al specs? Zo ja vergelijk ze even met de specs in dit topic :)
Waarom de Gmini 500 dikker is? Het is mij een raadsel, ik heb geen flauw idee waarom ze een speler met minder functies dikker hebben gemaakt, en dit terwijl de Gmini daar oorspronkelijk niet voor bedoeld is.
Misschien dat Archos zelf een verklaring kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenkyFal7
-

[ Voor 100% gewijzigd door FrenkyFal7 op 22-07-2009 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind dit een heeel mooi apparaatje (zit nog steeds te twijfelen om hem te kopen). Voor mij is het enige nadeel de prijs: dik 400 euro is wel een beetje veel voor zo'n apparaatje.

Verder het scherm is ongeveer gelijk aan die van de PSP: zelfde resolutie, 0,2 inch kleiner en het schijnt helderder te zijn.

Verder van de GMINI 400: ik heb deze zelf niet gehad, maar mij lijkt een resolutie van 220 x 172 op zo'n apparaatje echt brak!! Ik heb dit op mijn Motorola MPX-200 gehad (nou is dit niet helemaal te vergelijken, maar toch) en het was alles behalve comfortable filmpje kijken.

Het wachten voor mij is nu nog op prijsdalingen (kost nu 421 euro) of op andere goedkopere oplossingen (niet de GMINI 500, want die is weer een stuk dikker). Het lijkt me ook wel mooi om een PDA met microdrive te hebben, alleen dan het liefst wel met Windows Mobile (kun je lekker Age Of Empires PPC spelen :9 )

Als er nog gebruikerservaringen zijn, dan hoor ik dit graag!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op maandag 07 november 2005 @ 19:31:
Ik vind dit een heeel mooi apparaatje (zit nog steeds te twijfelen om hem te kopen). Voor mij is het enige nadeel de prijs: dik 400 euro is wel een beetje veel voor zo'n apparaatje.

Verder het scherm is ongeveer gelijk aan die van de PSP: zelfde resolutie, 0,2 inch kleiner en het schijnt helderder te zijn.

Verder van de GMINI 400: ik heb deze zelf niet gehad, maar mij lijkt een resolutie van 220 x 172 op zo'n apparaatje echt brak!! Ik heb dit op mijn Motorola MPX-200 gehad (nou is dit niet helemaal te vergelijken, maar toch) en het was alles behalve comfortable filmpje kijken.

Het wachten voor mij is nu nog op prijsdalingen (kost nu 421 euro) of op andere goedkopere oplossingen (niet de GMINI 500, want die is weer een stuk dikker). Het lijkt me ook wel mooi om een PDA met microdrive te hebben, alleen dan het liefst wel met Windows Mobile (kun je lekker Age Of Empires PPC spelen :9 )

Als er nog gebruikerservaringen zijn, dan hoor ik dit graag!!
Brak? Het ziet er juist geweldig uit. Maar dat komt ook omdat het schermpje van de 400 veel kleiner is. Het is maar net waar je meer waarde aan hecht, een groter apparaat met een groter scherm (en enkele functies meer) of een klein compact apparaatje met een kleiner scherm, wat minder kost en waar je leuk op kunt gamen (Sega games)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn telefoon had ook een 2,2 inch scherm, net als de gmini 400. Even voor de duidelijkheid: je kon er wel films op kijken (zelfs de ondertiteling was nog een redelijk te lezen), maar het was alles behalve comfortabel: daarvoor heb je naar mijn idee toch een groter scherm nodig.

Bovendien vind ik het een beetje zonde om 278 euro te betalen voor een gmini 400: kan ik er beter nog wat bijleggen voor die AV500, dan heb je namelijk ook wat :Y) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Man on Fiya
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-01-2018
Ik heb er eigenlijk heel lang naar uitgekeken, maar die zogenaamde "extended battery" komt maar niet en die camera is 200 eurotjes. Nee, ik ga voor de Cowon A2. Heeft een batterij tijd van 8 uur respectievelijk voor video. Voor audio 14 uur. Hijs wel 550 maar heeft ook opnemen op HD van VCR of DVD of externe bron.

Maja, wel 550 piek

PS ze zeggen 10 uur video toe, maar bij testen komt dit op 8, want nog steeds ERG fijn is :9~ (iPod video kan maar 3 uur).

MBP 2.2 GHz, 2 GB, 8600GT 128mb, Bootcamp Vista, Crumpler Gel Sleeve

• FrenkyFal7
-

[ Voor 99% gewijzigd door FrenkyFal7 op 22-07-2009 16:11 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

FrenkyFal7 schreef op donderdag 10 november 2005 @ 17:15:
[...]

Archos kan opnemen van: TV+VCR+DVD-speler(ookA2), Archos kan verder opnemen van cablebox(.?.) en van satelietontvanger( PAL & NTSC) . Hoesow die prijs van 550€ dan, wat is het verschil?
En ik denk dat op het gebied van video, Archos de meeste ervaring heeft van alle PVP-makers. Wat is nou eigenlijk de reden dat dat je die A2 gekozen hebt?
De batterijduur gok ik. Toch wel lekker dat die batterij het zo lang uithoudt. 3-4 uur voor video is echt weinig.
Archos heeft misschien meer kwaliteit in opnemen, maar het is maar net wat voor prioriteiten je stelt.

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-09 19:55

smallboy

N/A

Ik heb geen ervaring met archos spelers, maar iaudio spelers staan toch wel bekend om de erg goede geluidskwaliteit ([me=12392] is nog steeds erg blij met z'n iaudio x5l).

Waar ik ook op zou letten is of de helderheid van het scherm wel instelbaar is. Als je in een erg donkere ruimte ff een aflevering van family guy wil kijken, is het behoorlijk irritant als je je ogen moet dichtknijpen omdat het anders te fel is.

Bij mijn x5l is de helderheid instelbaar, hoe dat zit bij de archos av500 en iaudio a2 weet ik niet.

• FrenkyFal7
-

[ Voor 99% gewijzigd door FrenkyFal7 op 22-07-2009 16:10 ]

Verwijderd

Weet iemand of er nog meer PVP-spelers zijn met deze resolutie en een 4" breedbeeldscherm?
Die Cowon is naar mijn idee ook wel goed: idd lekkere batterijduur en ingebouwde radio, maar daarvoor betaal je wel 100 euro meer.......

Verwijderd

Of in ieder geval PVP's met breedbeeldschermen? (niet veel duurder dan 500 euro).

• Man on Fiya
Dan lijkt me vooral batterij technisch die Cowon toch wel fijn. Tip: check vaak DAPreview.net, daar staat altijd het laatste nieuws over deze dingen. Verder is er de AV700 maar dat ding is zo t*r*ng groot, dat neem je niet ff mee, en de batterij tijd ligt op ongeveer 3 en een half uur voor films :X :r in vergelijking met de Cowon A2 zijn de andere qua prijs kwaliteit verhouding (imho O-) ) een lachertje

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2005 @ 21:33:
Of in ieder geval PVP's met breedbeeldschermen? (niet veel duurder dan 500 euro).
Creative en iRiver hebben er ook een paar.

offtopic:
Gebruik de edit knop in plaats van 2 berichten achter elkaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Man on Fiya
FrenkyFal7 schreef op donderdag 10 november 2005 @ 17:15:
[...]

6) Batterij(fabriektest/geen gebruiker): Video Audio
6.1) iAudio A2 10uur 17uur
6.2) Archos AV 530 4,5uur 15uur
(beide spelers hebben een verwisselbare batterij)

Er zijn verder nog kleine dingetjes zoals equalizer-,accesoires-, instellingenverschilletjes enz.
Als er nog meer verschillen zijn(grote, redelijk grote), melden!
Moet je mij es vertellen waar ik een extra batterij kan kopen voor de A2 want ik wil niets liever. Dan koop ik hem zeker. En idd zag ik ook een ab ergens staan, maar zie hem nergens te koop. Ook niet op www.cowonamerica.com. Heel apart :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

De A2 heeft een intern ingebouwde batterij, die je dus niet eventjes vervangt zoals bij de AV500. Minder makkelijk, maar daar tegenover staat wel een 2x zo lange batterijduur met video.

Het lijkt verder logisch dat de afstandbediening van de iAudio M3/M5/X5 ook voor de A2 gebruikt kan worden. Echt staat hij op de productpagina afgebeeld met de displayloze afstandbediening die ook voor de oude CW300 gebruikt werd. Daar moet nog wat meer duidelijkheid over komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.generationmp3.com/images/tests/archos/cam/IMG_1384.jpg

:D :X [lol]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

^^ Wat moet dat voorstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

Een vent met een AV500, duh :+

De humor ontgaat mij ook volledig, maar voor de geinteresseerden is de rest hier te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een lelijke vent :P

Daar ga ik dus echt niet mee lopen.......

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2005 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog mensen die dit apparaatje inmiddels gekocht hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

MPmad schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 14:07:
Een vent met een AV500, duh :+

De humor ontgaat mij ook volledig, maar voor de geinteresseerden is de rest hier te vinden.
Seau... Opzich wel gave pics van die accesoires :) Die vent had er niet bij opgehoeven. Ziet er tenminste een beetje degelijk uit in plaats van die brakke troep die Archos eerst had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenkyFal7
-

[ Voor 100% gewijzigd door FrenkyFal7 op 22-07-2009 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

Ik zou niet op kieskeurig.nl afgaan als het om de aanschaf van nieuwe apparatuur gaat. De mensen daar zijn vaak niet de snuggersten. Gewoon even wachten op de eerste professionele reviews van de A2 (die van dapreview.net en iaudiophile.net komen spoedig) en dan kun je alsnog je keuze maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Man on Fiya
Nou ik heb het idee dat die review idd gewoon 1 of andere sjaak was met te veel geld. Hij zegt: als ik hem harder zet kunnen de boxen het niet aan... noshit met 20mW per stuk.

@FrenkyFal7: Waar had jij nou die extra batterij gezien. If so, koop ik hem direct :9~ :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Het is onzin dat de boxen het niet aan zouden kunnen, volgens mij kunnen alle boxen een mp3speler aan. Als het niet zo is dan heb je wel hele slechte boxen, ik denk niet eens dat ze bestaan.

Maare, dit is niet het iAudio topic :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nog heel erg te twijfelen tussen deze Archos en een simpele Portable DVD speler:

De Archos ziet er gewoon geweldig uit, is klein en doet ruim 2 x zo lang met de batterij. Hij is ook te gebruiken als externe HD en MP3 speler. Bovendien is het schermpje superscherp, maar naar mijn idee toch wel klein (misschien toch wat te klein om ontspannen een film te kijken). Grootste nadeel voor mij is dat ie een flinke prijs heeft en dat ik al mijn films (die allemaal DVD's zijn, geen avi's etc) moet omzetten voordat ik ze kan kijken: dit kost natuurlijk weer veel tijd.

De Portable DVD Speler daarentegen is weer behoorlijk lomp, maakt wat meer kabaal (vaak een beetje een hoge toon door het ronddraaien van de DVD) en de pixels zijn stukken groter. Hij heeft wel als voordeel dat de prijs meer dan de helft lager is (ik wil dan niet een al te dure kopen) en ik kan mijn films direct afspelen zonder eerst te kloten met converteren. Misschien dat een portable dvdspeler ook wat harder geluid kan produceren (wat toch nog redelijk acceptabel is) zodat ik niet elke keer oordopjes hoef te gebruiken.

Ik hier dus nog steeds enorm over te twijfelen, maar momenteel heeft een portable dvd speler toch mijn voorkeur.............

Wie kan mijn voorkeur bevestigen of mij overtuigen toch de Archos te kopen? (ik heb het geld wel voor de Archos, maar ik moet het momenteel alleen doen met mijn krantenwijkje: verder ben ik niet echt van plan op korte termijn nog grote uitgaven te doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Tis maar net waar je zelf de meeste waarde aan hecht, dat kunnen wij moeilijk voor je beslissen.

Mijn mening hierover: Het schermpje is groot genoeg om lekker op te kijken imho, zelfs met een schermpje dat bijna 2x zo klein is kun je nog goed kijken, al wil je daar geen uren naar gaan kijken. Dat omzetten duurt misschien lang, maar je kunt je pc gewoon aanzetten en vervolgens iets anders gaan doen oid. Als het eenmaal klaar is dan hoeft het ook niet weer.

Ik zou dus voor de Archos gaan, veel meer features :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenkyFal7
-

[ Voor 98% gewijzigd door FrenkyFal7 op 22-07-2009 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

MPmad in "Het Archos AV500 topic deel 1"

Was al gezegd dus :)

Btw, dit is het Archos AV500 topic :>

[ Voor 7% gewijzigd door RoD op 14-11-2005 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenkyFal7
-

[ Voor 100% gewijzigd door FrenkyFal7 op 22-07-2009 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:09

botoo

💀 too old to die young

Ik heb een poosje met de AV500 kunnen spelen en wmb is de keus tussen een portable dvd-speler en een AV500 simpel :).
Beeld is groot genoeg om relaxed films te kunnen kijken. Voor het geluid is een koptelefoon/oordoppen wel nodig, de ingebouwde speakertjes stellen niet veel voor (maar dan kan ook moeilijk anders).
DVD's omzetten is idd ff werk, maar je hoeft _veel_ minder zut mee te slepen als met een portable dvd-speler.

Verder kan je natuurlijk legio andere dingen met de AV500, muziek afspelen, foto's opslaan en weergeven, programma's van tv opnemen (zonodig zonder dat je er bij bent), riante opslag voor willekeurig wat je maar wilt, etc.

Heb je al de extra dingen niet nodig dan kan je voor de kostenbesparing wel een portable dvd-speler kopen maar ik vermoed dat je daar uiteindelijk veel minder mee zal doen dan met de AV500.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Verwijderd

Ik heb vandaag de PSP (beeldscherm is ongeveer gelijk aan die van de Archos) van een vriend vergeleken met de portable dvd speler van mijn broer: het beeld van de PSP is mooier, maar het beeld van de portable dvd speler kijkt wat relaxter (het is groter). Je ziet niet echt meer details in 1 van de twee.

Het grootste probleem is dat wij thuis veel DVD-films hebben en geen films (avi, divx etc) op de pc. Bovendien kan het programma Imtoo DVD Ripper niet een originele DVD rippen, dus moet ik op zoek naar een ander programma wat het toch naar de 480 x 272 resolutie moet kunnen rippen. Bovendien kost het enorm veel tijd om een aantal DVD's om te zetten. De DVD-opneem functie kan worden gecompenseerd met mijn DVD recorder (alles wat ik opneem kan zo op een DVD) en worden gekeken op een portable DVD speler.

Het allergrootste probleem voor mij aan een portable dvd speler is het enorme lompe formaat die ze (allemaal) hebben en de minder lange accuduur. Bovendien ziet de AV500 er veeeeel gelikter uit.

Ik ga morgenavond naar MediaMarkt om toch maar even te kijken of de AV500 er in het echt ook zo geweldig uitziet!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:09

botoo

💀 too old to die young

Het beeld van de AV500 oogt scherper dan de PSP, waarschijnlijk komt dat door de kunstof beschermlaag van de PSP want afaik zijn het dezelfde schermpjes.

Pic vertekend omdat de PSP in de schaduw van de cam zit en dus geen vals licht op het scherm krijgt.
(klik)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2133266a3d93887e7bdb9169659b3f36/thumb.jpg

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi,
Ik heb nu de AV500 twee dagen en ik er trots op.
Weet iemand of (en zo ja hoe) ik codecs kan installeren voor avi files?
Sommige van de files wordt niet door AV500 herkent, andere hebben geen geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Je kan geen codecs installeren, je .avi files moeten de juiste video en geluidscodec hebben om goed afgespeeld te worden door de AV500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb twee weken geleden ook een AV500 gekocht.......fantastisch apparaatje! Echter, ik worstel ook met de codecs van de films waar ik geen geluid van hoor bij het afspelen. Uiteraard wil ik dit geluid omzetten naar mp3 maar dat lukt met geen mogelijkheid. Ik gebruik virtualdub maar krijg doorlopend meldingen dat ik een decompressorcodecs mis terwijl ik die wel installeer. Op de een of andere manier wordt dit maar niet gezien. Ik begin hier behoorlijk van te balen.

Welk progje gebruiken jullie om die AC3 om te zetten naar mp3? Hebben jullie tips voor mij?

Bedankt alvast.......!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-08 19:22
Ik kan je BeSweet, met BeLicht als GUI, aanraden. Hiervoor moet je wel eerste de AC3 track demuxen en, na het recoden, het MP3 bestand weer samenvoegen met de video. Hier kan je VirtualDub voor blijven gebruiken.

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 11 december 2005 @ 22:49:
Ik heb twee weken geleden ook een AV500 gekocht.......fantastisch apparaatje! Echter, ik worstel ook met de codecs van de films waar ik geen geluid van hoor bij het afspelen. Uiteraard wil ik dit geluid omzetten naar mp3 maar dat lukt met geen mogelijkheid. Ik gebruik virtualdub maar krijg doorlopend meldingen dat ik een decompressorcodecs mis terwijl ik die wel installeer. Op de een of andere manier wordt dit maar niet gezien. Ik begin hier behoorlijk van te balen.

Welk progje gebruiken jullie om die AC3 om te zetten naar mp3? Hebben jullie tips voor mij?

Bedankt alvast.......!
Kijk voor zulke vragen ook in het Archos Gmini 400/402 topic; staan dezelfde methoden in die je voor je AV500 kan gebruiken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

offtopic:
Hehe, dat heb ik net in het Archos AV 700 topic aangeraden :D

Ik heb laatst dit apparaatje bij de MM zien liggen, en natuurlijk moest ik er even mee spelen. Het viel me heel erg op dat dit spelertje eigenlijk best nog wel klein is als je ziet wat er voor scherm in zit. Op plaatjes lijkt hij veel groter, maar hij past met gemak in je broekzak :) Het scherm is meer dan geweldig, video ziet er super uit. Ook die speaker die er op zit is erg handig. Dit is imho echt het ultieme gadget. Als ik geen Gmini 400 had dan wist ik het wel :) Enige nadeel is wel de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb inmiddels al een Portable DVD speler gehad :9 . Het uitzoeken was nogal moeilijk: of ik kocht een goedkope speler die heel erg dik is of een duurdere die wat dunner is. Ik was van plan om de Philips PET700 te kopen, maar toen ik deze bij de Mediamarkt zag, schrok ik me kapot! De beeldkwaliteit was echt om te janken! Elke pixels was duidelijk te zien (zwarte rand erom heen). Er was 1 speler (van 159 euro): een Innovix. Hiervan was de beeldkwaliteit goed, hij was behoorlijk dun. Dit leek wel wat te worden. Maar thuis kwam ik erachter dat deze een ontzettend irritant en enorm hoog geluid maakt wanneer je een DVD kijkt: aan het begin van de DVD hoor je niks, maar naar mate je verder was in de film begon het gepiep en werd het steeds hoger. Terug bij de Mediamarkt heb ik de andere Innovix spelers getest en ze bleken het allemaal te hebben :( . Gewoon geld terug gekregen maar nu zit ik weer zonder portable video/dvd player.

Nu zit ik toch weer te twijfelen om die Archos te kopen, maar wat voor software zit erbij om een (originele) DVD film om te zetten naar bijv. DIVX en hoe groot wordt het bestand dan? Dit is namelijk het grootste obstakel voor bij: alle films die ik heb, staan op DVD (en dat zijn er ontzettend veel!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenkyFal7
-

[ Voor 99% gewijzigd door FrenkyFal7 op 22-07-2009 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Goed dat er een nieuwe afstandsbediening komt/is. Die oude waren ronduit bagger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb trouwens ook een mailtje gestuurd (en beantwoordt teruggekregen) over de DIVX-compabiliteit. Ik kreeg de volgende mail terug:

Dear Customer,

ARCHOS devices are not fully compatible with DIVX. Versions 3 and 6 are not supported. And the other versions may not work, and it will depend on its encoding.
Firmware upgrades are current, and we hope to resolve this in a near future.

Kind Regards,
Archos Technical Support

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

Kun je de HD zelf wisselen van deze Archos speler? Als je bv nu een 30Gb uitvoering koopt en over een tijdje een losse laptop HD van 100Gb; kun je die dan zelf verwisselen? Zal wel niet 'mogen' van Archos, maar kán het?

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Piggen
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

Technisch gezien moet het mogelijk zijn, mits de schijven dezelfde afmetingen hebben. Het zal er vooral van afhangen wat voor maatregelen Archos daar eventueel tegen genomen heeft (complex innerlijk, vastgesoldeerde aansluiting etc.).

• RoD
  • Niet online

RoD

^^ Ze moeten inderdaad hetzelfde type zijn, ik geloof dat ze 1,8" hdd's gebruiken, hoeveel platters ie heeft weet ik niet. Ik gok dat de 30GB versie er één heeft. Daar moet je dus even naar kijken.

Verder lijkt me het vervangen van de HDD niet aan te raden, het zal zeker niet gemakkelijk zijn, en je bent je garantie kwijt.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

MPmad schreef op donderdag 15 december 2005 @ 21:21:
Technisch gezien moet het mogelijk zijn, mits de schijven dezelfde afmetingen hebben. Het zal er vooral van afhangen wat voor maatregelen Archos daar eventueel tegen genomen heeft (complex innerlijk, vastgesoldeerde aansluiting etc.).
Vastsolderen doen ze doorgaans met dergelijke apparaten niet, want ze willen zelf ook nog kunnen knutselen. Bovendien is het niet nodig, want ze verbinden de componenten meerstal met zo'n lintkabeltje en dat werkt veel sneller. Ik vermoed dat ze best wel te vervangen zullen zijn want het is een van de kwetsbaardere onderdelen van zo'n apparaat, dus verwacht ik dat ze verwisselbaar zijn. Ik was alleen benieuwd of iemand dat ding al heeft opengemaakt.

Iemand nog een filpmje gevonden dat met die camera is gemaakt?

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• RoD
  • Niet online

RoD

Nieuwe firmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je bij de AV500 ook bij een AVI een aparte subtitel selecteren (bijv. .srt)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Nee, zoals al eerder vermeldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat voor software zit er bij de AV500 meegeleverd? Als ik de handleiding moet geloven, is er helemaal geen software meegeleverd.

Ik heb (zoals eerder vermeld) alleen maar DVD films (geen filmbestanden op de pc). Ik heb een programma nodig dat DVD's kan omzetten naar bijv. *.avi (met DIVX 5 codec), subtitles er gelijk in zet en de film naar de resolutie 480 x 272 pixels omzet (wel met hoge bitrate). Zelf heb ik al Imtoo DVD Ripper Platinum geprobeerd, wat overigens een heel fijn programma is. Het enige probleem is dat dit programma (bij mij tenminste) bij een heleboel DVD's vastloopt met het laden. Ook pakt dit programma op de een of andere manier mijn DIVX codec niet en kan ik het dus alleen maar met een MPEG codec rippen.

Wie weet wat het probleem is met Imtoo DVD Ripper Platinum of wie heeft een goed alternatief dat aan mijn eisen voldoet? (als ik een goed werkend programma heb ga ik voor de Archos :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu trouwens op www.alternate.nl de mini-camera voor de AV500 voor 99 euro!!
Een extra accu kost maar 39 euro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blacknoise
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-10-2024
Even een late reactie op de post van mphilipp over het verwisselen van hd, Een vriend van mij heeft een archos av320 geloof ik en daarvan was de hardeschijf dood en de garantie van archos werkte niet, (winkel verwees naar archos en archos verwees naar de winkel) Dus had hij er zelf een nieuwe hd ingezet, niet eens dezelfde aantal gb's, hij had een 20gb en nu heeft ie een 80gb en het werkt prima. Als je wil kan ik wel ff wat details vragen en waar je op moet letten enz, maar het is dus zeker mogelijk!

[ Voor 13% gewijzigd door blacknoise op 04-01-2006 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenkyFal7
-

[ Voor 131% gewijzigd door FrenkyFal7 op 22-07-2009 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Maar in theorie is het gewoon mogelijk. Je moet een hdd hebben met dezelfde specs als degene die er al in zit. Als je dat eerst uitzoekt, en kijkt hoeveel platters ie heeft, en de afmetingen (1,8" in dit geval dacht ik) dan kun je er best een andere hdd in zetten. Het probleem is alleen hoe moeilijk Archos je dit maakt. Je garantie ben je in ieder geval kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

blacknoise schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 18:32:
Even een late reactie op de post van mphilipp over het verwisselen van hd
Thnx! Ik dacht al zoiets. Het OS en BIOS (zoiets zal ie ook wel hebben) van zo'n apparaat is natuurlijk redelijk standaard. De tijd dat elke fabrikant iets exotisch bedacht is al lang voorbij. Dus ik ga er gewoon vanuit dat het een standaard laptop HD is die er in zit. Ik kan me haast niet voorstellen dat men daadwerkelijk moeite gaat doen om in de firmware in te bakken dat de HD een bepaalde capaciteit moet hebben oid. Veel te ingewikkeld... Het is idd wel uitkijken mbt de garantie.

Nog iemand iets gevonden over de camera? Filmpjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Daar zou ik niet zomaar vanuit gaan. Volgens mij was het helemaal geen standaard laptop hdd. Die zijn 2,5" en volgens mij zit er een 1,8" in de AV500. Overigens moet je ook kijken naar het aantal platters, want anders is ie straks te dik of te dun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

1.8" Is ook een standaard en wordt ook gebruikt in notebooks (wel een stuk minder dan 2.5", ik begrijp wat je bedoelt). Het is maar hoe je het bekijkt.

De 30GB van de AV500 heeft een 1.8" (single platter lijkt me), maar de 100GB heeft een 2.5", aangezien 1.8" maar tot 80GB gaat. Vandaar ook het verschil ik dikte.
Een 100GB harddisk gaat dus niet (refererend naar mphilipps post van 15 december) in een 30GB AV500. De grootste single platter 1.8" harddisk die er momenteel is is de Toshiba MK4007GAL (40GB).

Een schijf die wél past, zou wel zonder problemen moeten werken. Bij irivers en iAudio's is dat in ieder geval wel het geval, dus ik zie niet in waarom dat bij Archos anders zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Inderdaad, dat probeer ik ook te zeggen. De afmetingen moeten kloppen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blacknoise
Hmm wat nou als je een 2 platter 1,8 hd in een av500 30gb versie stopt? Want die vriend van mij met zn archos av320 had eerst 20gb hd en nu volgens mij toch echt een 80 erin.. tenzij die 20gb 2 platters was heeft ie dus nu wel een platter meer denk ik..
En tot nu toe werkt et bij hem wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

Bij 2.5" schijven maakt dat ook niet uit. Ik zit nu even bij Toshiba te kijken en een oude 20GB met 1 platter is even groot als een nieuwe 120GB met 2 platters (100x69.85x9.5 mm).

Bij 1.8" is het dus nog wel zo dat het aantal platters invloed heeft op de dikte van de schijf.

[ Voor 25% gewijzigd door Piggen op 07-01-2006 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Volgens mij kun je beter de AV500 met 100GB kopen dan dat je de 30GB versie koopt als je een grotere hdd wil. Het scheelt zon 150 euro in de prijs, en als je er een 80GB schijf in wilt kost dat je ook wel zon 100 euro minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

Nieuwe firmware, 1.3.12.

"Improvement:
• Optimize battery charge control to be sure charge is done when led is blinking.

Fixed:
• Sometimes transferring an album with Windows Media Player in Windows Device mode could lead to folder duplicates."

Download

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blacknoise
Ik weet dat een av500 divx kan afspelen maar kan ie ook xvid afspelen. Ik zag deze review
http://reviews.cnet.co.uk...416,39194230-2,00.htm?r=3 vaag staan dat ie ook xvid kan afspelen, niet letterlijk maar wel dat je goed zit als je divx of xvid films hebt en je een av500 hebt. Maar kan iemand dit bevestigen? Ik kan verder nergens iets over xvid vinden. Het zou wel mooi zijn wat divx is wel een hopeloos achterhaald formaat? Xvid is bijna altijd beter van kwaliteit en kleiner plus dat de meeste films die je downt toch meestal xvid zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ja, hij kan Xvid spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blacknoise
Ik had een av500 besteld een tijdje geleden, maar de winkel waar ik em besteld had kon ze niet meer krijgen, en heel veel andere winkels ook niet!:S Ik kan misschien nog eentje krijgen maar dan voor een hogere prijs dan 400 euro hoorde ik.. :|
Ik vraag me alleen af of het wel verstandig is nu nog een av500 te kopen.. Want wat ik me afvraag: wordt de hele lijn nu al weer gediscontinued en komt er een straks nieuwe archos en wordt die 100gb versie in een klap een stuk goedkoper, of is t meer waarschijnlijk dat archos niet genoeg van die dingen kan maken?
Echt vreemd allemaal want die av serie was altijd toch het paradepaardje van archos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Er zullen ongetwijfeld nieuwe spelers uit gaan komen, zodat de AV5x0 serie goedkoper gaat worden. Maar als je zo gaat denkjen dan kun je wel blijven wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Nog een review van de AV500.

• RoD
  • Niet online

RoD

Nieuwe firmware :)
New features / Improvements:
- UI: User interface supports now Hebrew
- UI: Text is easier to read: automatic selection of the font color in the menu bar and popup windows
- USB Host: Cameras with proprietary protocols are detected and users are advised to switch it to a PTP or MSC protocol (notably Canon cameras)

Bug fix:
- Audioplayer: fix the accents of WMA tags
- Videoplayer: fix play back some AVI malformed files
- USB Host: give more time for devices to settle once connected - fixes support for slow devices
- USB Host: fix support for some OTG devices
Hm, laatste 3 posts gemaakt in 10 dagen en komen allemaal van mij :X Vraag me af of er nog wel interesse is in dit mooie spelertje.

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 14:49
Omdat er geen apart Archos Gmini 500 topic is (voor zover ik heb kunnen vinden in ieder geval) post ik het hier maar even. De Gmini 500 40GB is nu in de Web-only aanbieding bij Dixons voor 299 euro. Op zich wel een aardige aanbieding lijkt mij ? http://www.dixons.nl/De_online_winkel.aspx

Beetje lastig te plaatsen vind ik, die Gmini 500. Hij lijkt heel erg op de AV500, zonder opname mogelijkheid, maar in z'n naamgeving wordt hij gepositioneerd als de opvolger (?) van de Gmini 402. Maar waar de Gmini 402 een audiospeler met extra videofunctionaliteit is ziet de Gmini 500 er juist uit als een videospeler die ook audio afspeelt, wat hem meer in de klasse van de PMP spelers zet en als een enigszins uitgekleedde AV500 ...

• RoD
  • Niet online

RoD

Inderdaad, dat vind ik ook. Ik vind em absoluut geen opvolger voor de Gmini 402. Het is gewoon een mindere AV500, die ook nog eens dikker is.

• FrenkyFal7
-

[ Voor 98% gewijzigd door FrenkyFal7 op 22-07-2009 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit al een tijdje te kijken naar de Archos AV500, en nu zie ik de Gmini 500. Ik heb al een beetje rondgekeken, maar kan het verschil nog niet echt vinden (behalve de prijs en dat hij iets dikker is :P)
Je kan er niet meer opnemen, maar dat was ik toch niet van plan. Is er wel een camera voor verkrijgbaar en is die ook als USB-host te gebruiken?

Als iemand nog meerdere verschillen weet, ik hoor ze graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

De Gmini 500 heeft ook 10GB meer. Hoe bedoel je of er een camera voor te krijgen is? Archos heeft als accesoire wel camera's voor bepaalde spelers. Ik denk niet dat ie er voor de Gmini 500 is, want de Gmini 500 heeft geen opneemmogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja klopt, lijkt me ook sterk dat er een camera voor verkrijgbaar is. Ik zag ook nog dat bij de Gmini een equalizer zit en dat je op de AV500 wel ogg vorbis af kan spelen. Ook zit er geen afstandsbediening bij de gmini.

Aangezien ik toch waarschijnlijk niks met de opnamemogelijkheid zou gaan doen, kies ik denk ik de Gmini, toch mooie aanbieding bij Dixons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blacknoise
Hoe lang duurt het eigenlijk om de battererij vd archos voor de eerste keer op te laden? En maakt t uit als je m halverwege eruit haalt en dan na een uur weer verder laad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Nee dat maakt niet uit. En wanneer ie klaar is met opladen merk je aan het flikkerende batterijlampje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blacknoise
Mijn av500 wil niet goed connnecten aan mijn pcs!
ik heb em eerst op een win2000 pc geprobeerd, die was n hele tijd bezig met installen (sloom ding) en zag uiteindelijk wel de schijf maar kon er niet in komen. (de archos had ik bij de usb instelling op hard drive gezet)

Nu probeer ik em op deze pc te connecten (win xp pro sp2) en wordt de av500 ook herkend en weer hetzelfde probleem, hij wordt herkend, ik zie een schijfletter, maar zodra ik em wil openen krijg ik dat ik een geldige schijf in i moet plaatsen... :|
Ik heb zonet zowel de hard drive modus als de windows device modus geprobeerd, en hard drive modus geeft ie een schijf maar kan ik er niet in komen en met windows device modus zegt winxp dat het usb apparaat niet wordt herkend!!

Update: ik heb zonet mn comp gereboot en toen kon ik ineens wel in de schijf komen.. MAAR.. toen ik een mapje wou openen kreeg ik te zien: fout in overdracht fout in I/O apparaat en onder in mn taakbalk een geel driehoekje met uitroepteken: alle gegevens zijn verloren door fout in hardware.
Als ik in mn archos zelf browse, dan kan ik de muziekjes en filmpjes en fotos die er al opstonden van de fabriek wel gewoon bekijken en heb ik geen problemen.
Wat in vredesnaam is dit voor shit? :'(

Weer update: ik heb m nu op een andere computer aangesloten: probleem opgetreden bij de installatie, apparaat werkt mogelijk niet goed!

[ Voor 40% gewijzigd door blacknoise op 22-02-2006 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Check de harde schijf van je speler eens op fouten. Grote kans dat je harde schijf brak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blacknoise
Ja klopt de hardeschijf was gwoon al stuk bij aankomst, k heb m weer ingeruild.
Maar WAT heeft archos slecht nagedacht over de verpakking hee! Die archos zit dus helemaal bovenin, direct onder de deksel van de doos.. En een schuimrubberen stukje om t scherm te beschermen. Als er nu een zwaar pakket opligt drukt dat dus allemaal op die archos... nou begrijp ik waar t hoge defecten percentage van komt |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de Gmini500 zit een gewone laptop hardeschijf (hitachi).
Als je dus een beetje handig bent (en je garantie toch al verlopen is) kun je er een grotere hardeschijf inbouwen (100/120 Gb?).

Iemand hier al ervaring mee?
Ik ga dit van de week testen, ik zal t laten weten hoe t resultaat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ja, je kunt er een grotere hdd inzetten. Zorg er wel voor dat je een van dezelfde afmetingen hebt als degene die in de Gmini 500 zit.
Pagina: 1 2 Laatste