HTC Magician (i-mate JAM/Qtek S100/MDA Compact/M500)-Deel 11

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste
Acties:
  • 6.346 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

na heel wat uurtjes zoeken en proberen ben ik je jammer genoeg nog steeds niet uit.

op de 1 of andere manier kan ik niet zoals in tutorial http://benjamin.reyntjes.com/?page_id=7 bij de eigenschappen van bluetooth apparaten, com poorten Com4 voor incoming en Com5 voor outgoing.

Zodra ik een poort wil toevoegen krijg ik het vester wat voor poort kies ik incoming dan maakt hij er Com3 van, kies ik outgoing en selecteer ik mn s110 dan geeft hij bij service Serial Port Com4, druk ik dan op ok komt de volgende melding over mn scherm: [Fout in bluetooth service] Toegang geweigert.

wat overigens wel werkt is synchroniseren als ik bij het Com poort scherm een inkomende op Com3 aanmaak en ActiveSync op Com3 instel. Jammer genoeg werkt internet niet op mn s110.

en niet geheel onbelangrijk:
Windows XP Service Pack 2
i-mate jam 128 (Qtek s110)
Trust BT1300TP Bluetooth USB Adapter
Tevens heb ik ook Norton Internet Security draaiende, weet niet of dat iets uitmaakt

ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2005 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worldwide
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Worldwide

Vinyl

CLB schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 17:05:
Ziet er cool uit man in die Mini!

Ik zag vandaag de Qtek S110 voor 499 euro, vond ik niet echt duur
(volgens mij bij DB Telecom ofzo in 't krantje)
Je kan hem goedkoper krijgen:
Bij belcompany, 1 jaar telfort 200 met 10 x €10 korting

10 x 16 + 2 x 26 = 212 voor het abonnement, en dan is de S100 €99,- en de S110 €159,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 18:27:
na heel wat uurtjes zoeken en proberen ben ik je jammer genoeg nog steeds niet uit.

op de 1 of andere manier..... ....ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen
misschien heb je hier wat aan, bluetooth tools. Kun je poorten aanmaken e.d. wat standaard niet op de s100 zit volgens mij

http://bluetooth.i-networx.de/index_e.html

als je het installeert op je mda zie je in eerste in stantie niets. Totdat je een nieuwe verbinding gaat maken (dus je computer eerst verwijderen uit de lijst, dan "new") Als je dan verbinding gaat maken vraagt hij op welke manier, en bij com poorten kun je dus andere kiezen ipv de standaard com 5 van je mda. Er staat ook direct een profiel active sync tussen, zelf niet geprobeerd, maar misschien werkt het

het is in elk geval gratis.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2005 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Worldwide schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 19:26:
[...]

Je kan hem goedkoper krijgen:
Bij belcompany, 1 jaar telfort 200 met 10 x €10 korting

10 x 16 + 2 x 26 = 212 voor het abonnement, en dan is de S100 €99,- en de S110 €159,-
Jaja weet ik wel, maar 't ging mij om 't losse toestel :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 19:29:
[...]

misschien heb je hier wat aan, bluetooth tools. Kun je poorten aanmaken e.d. wat standaard niet op de s100 zit volgens mij

als je het installeert op je mda zie je in eerste in stantie niets. Totdat je een nieuwe verbinding gaat maken (dus je computer eerst verwijderen uit de lijst, dan "new") Als je dan verbinding gaat maken vraagt hij op welke manier, en bij com poorten kun je dus andere kiezen ipv de standaard com 5 van je mda. Er staat ook direct een profiel active sync tussen, zelf niet geprobeerd, maar misschien werkt het

heb het net even geprobeert, jammer genoeg maakt het niets uit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:35

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
misschien een erg domme vraag.. maar hoe stuur ik iets via BT van tel naar tel :? want bij SE kan je gewoon verzenden klikken en dan via BT/IR/MMS/E-mail... bij mn MDA Compact kan je alleen E-mail/BEAM kiezen...

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:15
BiG-GuY schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 21:31:
misschien een erg domme vraag.. maar hoe stuur ik iets via BT van tel naar tel :? want bij SE kan je gewoon verzenden klikken en dan via BT/IR/MMS/E-mail... bij mn MDA Compact kan je alleen E-mail/BEAM kiezen...
kies voor beam, dan gaat ie bluetooth-apparaten zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een kleine vraag, is het mogelijk om het touchscreen uit te zetten als je aan het bellen bent? Omdat ik tijdens het bellen soms met mijn oor tegen het scherm kom, worden er allerlei programma's aangezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSmee
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-08 22:25

MrSmee

the doctor

Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 19:29:
[...]

Na het installeren wil ik m'n pc toevoegen aan m'n apparaten, maar ik krijg die 5 profielen niet te zien... Ook komt het beloofde extra optie niet voor in Active sync.
Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 14:25:
[...]COM 19 had ik ook aanvankelijk. Ben wat gaan zoeken op Microsoft fora, mbt bluetooth. In de registry van je PC moet je wat aanpassen, want met installatie van allerlei zaken worden de seriele poorten geclaimd, dit is een tellertje wat niet terugwordt gezet bij deiinstallatie.

ff googelen. Als je meer wil weten, mail me dan , heb nu geen tijd om het voor je uit te zoeken...
Mocht je er nog tijd voor vrijmaken, graag. Ik kom er nog steeds niet uit en dit is zo ongeveer het laatste probleem wat ik opgelost wil hebben op m'n apparaat, dus best frustrerend, lol :+

[ Voor 29% gewijzigd door MrSmee op 13-10-2005 23:28 ]

"The first human who hurled an insult instead of a stone was the founder of civilization." -Sigmund Freud-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrSmee schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 23:15:
[...]
Na het installeren wil ik m'n pc toevoegen aan m'n apparaten, maar ik krijg die 5 profielen niet te zien... Ook komt het beloofde extra optie niet voor in Active sync.
Je krijgt die profielen ook pas te zien als je hem al heb toegevoegd, als allerlaatste zeg maar. Tevens krijg je ze maar 1x te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goeg
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-12-2021
[...]
Bij mij werkte versie 1.1.0.0 van Pocket Bluetooth Tools niet goed. Versie 1.0.1.2, eveneens te downloaden van http://bluetooth.i-networx.de/index_e.html, werkt daarentegen perfect!
Hoop dat dit je helpt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecl!pS
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-09-2024
Donaldinho schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 13:45:
[...]

Heb je toevallig t-mobile variant? Had hier ook vrij regelmatig last van totdat ik hem met hard/softboot combo gereset heb naar basic mda software. Hierna eigenlijk nooit meer verbindingsproblemen gehad.
hmz, dus mensen die t-mobile hebben hebben het dus ook. dan probeer ik die hard reset enzo ook maar eens.

dank iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

euhm dit gaat een crosspostje worden maar ik heb dus sindskort wanadoo met de livebox en tot mijn verbazing zit er bleutooth in :9 na veel geklooi heb ik hem dus aan de praat gekregen zodat ik met mijn MDA compact het internet op kan. hiervoor heb ik gebruik gemaakt van de Toshiba BT stack drivers. Helaas zijn deze alles behalve stabiel op de mda, met gevolg dat ik vele vastlopers heb :(

iemand hier die het wel is gelukt met stabiele BT drivers voor de MDA??????

ps. heb zonet ook de bluesoleil bt stack driver geprobeerd, deze is nog erger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Mensen die ook gebruik willen maken van GPRS-monitor Let op!! >:)

-Start
-Programs
-GPRS-monitor
-Tools
-Options
-Icon (moet je drie x op 't pijltje naar rechts drukken)
-Show taskbar icon aanvinken
-Met die icon position kun je de positie bepalen waar 't icoontje komt te staan

Werkt hier als 'n tierelier! :9~

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit met een vraagje, heb het één en ander opgezocht over die converters van 2.5 mm naar een 3.5 mm jack en kon nergens duidelijk uitleg vinden over welke nou NIET de microfoon uitschakeld. Het lijkt mij een stuk handiger om het speakergeluid over de oordoppen te krijgen en gewoon te praten in de telefoon zelf dan het fysiek uitpluggen van de oordoppen.

Bovendien verschillen de prijzen van die converters enorm (niet zo'n stuk plug maar een bekabelde). Heb bij Brando echter een el cheapo plugje (bekabelde) gevonden, heeft iemand daar ervaring mee?

Groet,

Stephan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kassad schreef op woensdag 28 september 2005 @ 09:13:
[...]

Voor het GPRS probleem is volgens mij geen oplossing, veel mensen hebben er last van, ik ook. Het probleem is ook te omzeilen door de flight mode even aan en uit te zetten ipv een soft reset.
Ik had hier ook last van en had geen zin om steeds turn of flight mode, dan weer inschakelen, wachten op netwerverbinding, dan gprs connect...... over even snel internetten gesproken, meestal ga je er niet voor zitten om te internetten, je wilt snel even iets opzoeken of bekijken. en niet wachten!!

OPLOSSING:

Na veel zoeken heb ik het eindelijk gevonden. Een klein programmatje dat ervoor zorgt dat je GPRS altijd verbonden blijft (ook na telefoon gesprek !!) ik heb het net geinstalleerd en geprobeerd. werkt tot nu toe uitstekend. direct na telefoongesprek is er weer gprs verbinding !!!! dit betekent dus ook dat er nooit meer ge-reconnect hoeft te worden na een gesprek (is zelf in te stellen als je dit niet zou willen).

hier de link met info

http://www.gb-soft.cz/XDAII/product_gprs_tweak_en.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 16:11:
[...]

Ik had hier ook last van en had geen zin om steeds turn of flight mode, dan weer inschakelen, wachten op netwerverbinding, dan gprs connect...... over even snel internetten gesproken, meestal ga je er niet voor zitten om te internetten, je wilt snel even iets opzoeken of bekijken. en niet wachten!!

OPLOSSING:

Na veel zoeken heb ik het eindelijk gevonden. Een klein programmatje dat ervoor zorgt dat je GPRS altijd verbonden blijft (ook na telefoon gesprek !!) ik heb het net geinstalleerd en geprobeerd. werkt tot nu toe uitstekend. direct na telefoongesprek is er weer gprs verbinding !!!! dit betekent dus ook dat er nooit meer ge-reconnect hoeft te worden na een gesprek (is zelf in te stellen als je dit niet zou willen).

hier de link met info

En hoe zit het met active sync? Op zich heb ik niet zo'n probleem met reconnecten na een telefoon gesprek, maar wel na een AS met mijn pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 17:58:
[...]

En hoe zit het met active sync? Op zich heb ik niet zo'n probleem met reconnecten na een telefoon gesprek, maar wel na een AS met mijn pc.
Net geprobeerd met active sync. via usb, GPRS verbinding valt op dat moment wel uit.
Hierna moet er wel ge-reconnect worden. Echter de telefoon hoeft niet uit en aan gezet te worden (turn on and off flight mode).

Dus na AS gewoon op de G drukken (boven in), en connect klikken.
Of iets openen wat internet nodig heeft, dan verbindt hij automatisch weer. (bijvoorbeeld een internet pagina openen. dan reconnect hij automatisch zonder error of extra stappen)

Dus na elke actie verbindt hij gewoon weer, of automatisch, of even op connect klikken. maar ik heb tot nu toe nog niet mijn telefoon uit en aan hoeven te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSmee
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-08 22:25

MrSmee

the doctor

Goeg schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 23:38:
[...]

Bij mij werkte versie 1.1.0.0 van Pocket Bluetooth Tools niet goed. Versie 1.0.1.2, eveneens te downloaden van http://bluetooth.i-networx.de/index_e.html, werkt daarentegen perfect!
Hoop dat dit je helpt. :)
nope... nog steeds niet :(

verder, ik weet dat het besproken is, maar ik ken het niet zo snel vinden... sinds m'n spb today plugin installatie krijg ik m'n msn icoontje niet weg... *zucht* soft-reset is uiteraard afdoende, maar om nu elke keer te soft-resetten...

en ik *kick* m'n bluetooth vraagje weer :+ ik moet en zal die compoorten onder m'n duim krijgen!!! >:)lol B)

"The first human who hurled an insult instead of a stone was the founder of civilization." -Sigmund Freud-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

weet iemand welke settings je nodig hebt om je pc via wmodem met het GPRS inet van T-Mobile te gebruiken? ik heb al de CDMA1X_USB Modem drivers... maar welke gebruikersnaam/password moet ik invullen en welk nummer moet ik bellen? standaard is #777...? iemand een idee... op google kom ik ook niet veel verder..?

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Voor mij (Optus GPRS in Australie):

*99#

Gebruikersnaam/wachtwoord gewoon leeg laten

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyMr2Mike
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 16:19
Ben nu dat GB Soft Tweak tooltje voor het GPRS connect probleempje dat ik had. Overigens na een soft reset doet ie het meestal wel een aantal keer goed.

Er is een tijdje geleden gereageerd op mijn Tomtom backlight probleem, maar hier stond niet hetzelfde probleem beschreven als mijn vriendin heeft.
Zij heeft nog steeds het probleem dat vanaf het moment dat Tomtom 5.1 upgrade er overheen gaat, zij tomtom niet meer normaal kan opstarten. Het backlight valt uit en na een paar keer aan te hebben gedrukt loopt tomtom zo vast dat ie uitslaat en kom je terug in today scherm.

Volgend probleem dat ik ervaar: Gmail leeghalen geen probleem. Daarna 1 mail mark for download en gaat hij het mailtje volledig binnenhalen ook nog geen problemen. Hele mailtje binnen en gelezen toppie, maar wanneer ik de eerst volgende keer send & receive verdwijnt het volledige berichtje!!! Rest blijft netjes staan, maar de mailtjes die volledig het gedownd komen niet meer terug!

Iemand hiervoor een oplossing????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

het lukt nog steeds niet... ik ben nu wel bij een foutmelding :)
Fout 692: Er is een hardwarefout opgetreden in de modem (of een ander verbindingsapperaat) iemand enig id wat hier fout is?
nummer:
*99# werkt niet
#777 werkt niet
en niets invullen werkt ook niet...?

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander0105
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:49
een tijd geleden (ergens in deel 10) is het volgende probleem al een keer besproken:

Via Orange kan je met die proxy-instellingen "flat fee" internetten.
Echter werkt email via bijvoorbeeld imap niet (zowel ophalen als verzenden) omdat je via die proxy niet kan connecten naar de server.

Natuurlijk is het mogelijk om steeds te switchen van de ene set instellingen, naar de andere om zo je mail en internet verkeer uit te voeren. Alleen is dit zeer omslachtig als je bv om het uur je mail wil laten syncen.

Heeft iemand al een oplossing voor dit probleem ?

[ Voor 4% gewijzigd door Sander0105 op 15-10-2005 09:29 . Reden: typo ]

tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Laatst online: 11-09 17:34

Korakal

Up up up!

Sander0105: 't is flat fee (zonder r; "vast bedrag"). Volgens mij kom je niet om deze situatie heen zonder een ander trucje; misschien kan je je imap mail op een machine die altijd aanstaat laten kopiëren naar een POP-box en die legen via je mobiele verbinding.

Ik heb ook iets irritants met m'n S110. Heel vaak wordt, als iemand belt, niet de naam die in het adresboek staat weergegeven. Soms komt die later erbij te staan (tijdens het gesprek), soms helemaal niet (terwijl het nummer wel degelijk in het telefoonboek staat en niet dubbel voorkomt). Ik heb 172 namen in het overzicht staan, met af en toe meerdere nummers per naam. Het probleem komt ook bij namen met een enkel nummer voor.
Het lijkt dus gewoon dat het adresboek niet snel genoeg de gegevens bij een inkomend nummer opzoekt. Meer mensen met dit probleem, en vooral met een oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

yes, het is gelukt :) blijkt dat ik wat fout deed op mn tel... nadat ik start klik moet je meteen verbinden via pc... ik maakte eerst gprs verbinding met mn tel, nu maakt die dat vanzelf :), vet handig :P

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:40

timovd

Voorsprong door techniek

Korakal, Het probleem met het telefoonboek had ik eerst ook. Waarom ik het probleem nu niet meer heb weet ik niet. Misschien dat het vanzalf gaat.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 15:42:
Ik zit met een vraagje, heb het één en ander opgezocht over die converters van 2.5 mm naar een 3.5 mm jack en kon nergens duidelijk uitleg vinden over welke nou NIET de microfoon uitschakeld. Het lijkt mij een stuk handiger om het speakergeluid over de oordoppen te krijgen en gewoon te praten in de telefoon zelf dan het fysiek uitpluggen van de oordoppen.

Bovendien verschillen de prijzen van die converters enorm (niet zo'n stuk plug maar een bekabelde). Heb bij Brando echter een el cheapo plugje (bekabelde) gevonden, heeft iemand daar ervaring mee?

Groet,

Stephan
Iemand? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Whiejjjjjjj heheh ik heb eindelijk AS verbinding via BT
Ik heb nu ik 'n nieuwe computer heb met Windows XP SP2 eindelijk opnieuw alles geinstalleerd
Eerst m'n BT-dongle opnieuw geinstalleerd en allemaal lopen kloten enzo
Toen heb ik maar Pocket BTtools op m'n ppc gezet (versie 1.0.0.0) en toen kreeg ik dit

Afbeeldingslocatie: http://bluetooth.i-networx.de/images/setup_e.gif
te zien. Toen heb ik AS maar aangevinkt ofzo en sindsdien kan ik AS-en via Bluetooth

Heheh eindelijk na 'n half jaar gekloot haha dus daar ben ik zeer blij mee.

Maar hoe kan ik nou via AS op internet? Want ik wil nu wel is 'n keer op 't echte MSN
ipv E-messenger met m'n Orange World Flat Free bundeltje :9

Ps. Hoe krijg ik dit:

Afbeeldingslocatie: http://bluetooth.i-networx.de/images/today.gif

weg? Staat op m'n Today-screen :+

Laat maar heb dat al gevonden, nu alleen nog internetten via BT hihi B)

Kan ik misschien vanaf m'n PPC ook soort 'kijken' in de bestanden en mappen die op m'n comp staan? Zodat ik beneden zit, een foto wil laten zien aan 'n vriend van me en die zo ff op m'n ppc te zien krijg? Soort netwerkje zeg maar :)

En kan ik nu gewoon switchen tussen of ik AS verbindt via BT en via 't kabeltje. Dus niet als ik 1x het kabeltje gebruik heb dat heel m'n AS via BT niet meer werkt? Als ik grotere bestanden over ga zetten, wil k namelijk 't kabeltje gebruiken, want anders duurt 't uren 8)

Nu ik toch bezig ben: Is er misschien 'n tooltje om ervoor te zorgen dat je de status van iets kan zien, dat je aan 't verzenden ben? Nu is 't gewoon wachten wachten wachten eey hij is klaar. Lijkt mij wel zo handig om te kunnen zien dat die al op de helft is met 't verzenden of nog lang niet klaar is zeg maar? Bij m'n SE's enzo zag je gewoon 'n statusbalkje in procenten maar hier :|

[ Voor 66% gewijzigd door CLB op 15-10-2005 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karrde1980
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-09-2023
hmm heb een raar probleem, heb de sms notificatie aangezet in mn registry, gaat al maanden goed
maar nu zit er in mn inbox opeens een sms dilivered notification bericht en deze kan ik niet verwijderen openen of verplaatsen...

als ik met find in de messages zoek geeft ie ook aan dat deze notificatie 6.9 mb groot opeens is, en heb al gezocht naar dit bestandje maar kan t nergens vinden :(

en je blijft ook gewoon de melding 1unread message houden

iemand idee hoe dit te verwijderen is??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 20:36
Orange flat free internet is interessant, heeft iemand een link, of moet ik het hele topic gaan doorspitten? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

T7D_Sneezy schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 19:27:
Orange flat free internet is interessant, heeft iemand een link, of moet ik het hele topic gaan doorspitten? ;)
www.leukbellen.nl/OrangeWorld/ })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smattie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-09-2024
Heeft iemand dit werkend?? En moet je bij password je eigen verzinnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Smattie schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 20:09:
[...]

Heeft iemand dit werkend?? En moet je bij password je eigen verzinnen?
Ik :) en bij plaatje 9 (dus password enzo) hoef je niks in te vullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smattie
CLB schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 20:11:
[...]

Ik :) en bij plaatje 9 (dus password enzo) hoef je niks in te vullen
Kan je dan internetten?? Want hij is wel connected zegt ie?? Maar als ik een zoek opdracht geef van geeft ie een vraagteken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Smattie schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 20:16:
[...]

Kan je dan internetten?? Want hij is wel connected zegt ie?? Maar als ik een zoek opdracht geef van geeft ie een vraagteken??
Dan kun je internetten ja, mits je bij Orange aangesloten bent
en Orange World bij de klantenservice aan hebt laten zetten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smattie
CLB schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 20:16:
[...]

Dan kun je internetten ja, mits je bij Orange aangesloten bent
en Orange World bij de klantenservice aan hebt laten zetten....
Ooowh vandaar ik heb t-mobile ik dacht dat het daarmee ook kon ;) Wel cool dat ik wel kon connecten maar helaas geen internet :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Smattie schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 20:21:
[...]

Ooowh vandaar ik heb t-mobile ik dacht dat het daarmee ook kon ;) Wel cool dat ik wel kon connecten maar helaas geen internet :>
Bij T-mobile kun je ook flat free internetten voor 9,50 per maand. En dan kun je alles echt normaal gebruiken (bij orange waren er nog wel wat beperkingen) Ik zou als ik jouw was ff de KS bellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:34
Zo, lekker is dat. Was ff de honden uitlaten en bij terugkomst zie ik dat mijn M500 een hard reset heeft uitgevoerd !!! Het apparaat hing aan de usb en laadde dus op. Batterij niveau was rond 85% en backup-batterij zeker op 100%. Geen problemen met laptop of win XP. Dus daar kan het niet aan hebben gelegen. Gelukkig vandaag nog een Sprite backup gemaakt en die heb ik zonder problemen kunnen terugzetten. Wel waren alle appointments verdwenen, maar synch gedaan...no problem. Gelukkig dus eind goed, al goed. Iemand zoiets eerder meegemaakt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dafmay schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 01:13:
Zo, lekker is dat. Was ff de honden uitlaten en bij terugkomst zie ik dat mijn M500 een hard reset heeft uitgevoerd !!! Het apparaat hing aan de usb en laadde dus op. Batterij niveau was rond 85% en backup-batterij zeker op 100%. Geen problemen met laptop of win XP. Dus daar kan het niet aan hebben gelegen. Gelukkig vandaag nog een Sprite backup gemaakt en die heb ik zonder problemen kunnen terugzetten. Wel waren alle appointments verdwenen, maar synch gedaan...no problem. Gelukkig dus eind goed, al goed. Iemand zoiets eerder meegemaakt ?
Heb ik ook 1 keer meegemaakt. De computer werd toen uitgezet terwijl m'n mda via de usb aan het laden was. Toen de computer uit ging kreeg deze waarschijnlijk een stroomstootje of iets dergelijks. Mn mda deed direct een hard reset. Dus haal nu voor de zekerheid usb kabel los als ik de computer afsluit.

Nog mensen idee over GPRS signaal via BT naar je laptop sturen. Via de software van T-mobile lukt t me niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 09:17:
[...]
Nog mensen idee over GPRS signaal via BT naar je laptop sturen. Via de software van T-mobile lukt t me niet.
Het is al gelukt !. Gewoon andere BT adapter gebruikt, andere software. geen BT tools op de mda en Geen T-mobile software en alles werkt perfect via BT (active sync, data overzetten en gprs modem).

Voor het de GPRS modem heb ik SSA profiel gebruikt, Bij Wireless modem in je MDA zet je m op BT. Dubbel klik op SSA profiel. username en ww leeglaten. nr *99# invullen en voila, er was internet.

Voor mensen die een widcom chip op de BT adapter hebben en problemen met XP SP2, kunnen proberen de software van sitecom te installeren. Ik heb zelf windows xp met SP2 (met die standaard eigen BT sh!t :( )
Maar nadat ik deze software heb geinstalleerd was dat weg. Alles werkte vloeiend en in 1 keer :+
BiG-GuY schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 23:32:
het lukt nog steeds niet... ik ben nu wel bij een foutmelding :)
Fout 692: Er is een hardwarefout opgetreden in de modem (of een ander verbindingsapperaat) iemand enig id wat hier fout is?
nummer:
*99# werkt niet
#777 werkt niet
en niets invullen werkt ook niet...?
Via usb en windows xp is het bij mij als volgt gelukt:

1) Download hier de modem driver voor de MDA. en pak m uit (dailer hoef je niet te gebruiken)

2) Ga op je MDA naar start > programs > wireless Modem (zorg dat active sync uit staat, en usb niet verbonden)

3) Ga naar Tools > options, en zorg dat "preset GPRS connection" aan staat gevinkt en APN op de naam waarmee je normaal via je mda internet. en druk op OK

4) Druk op start, en daarna de usb kabel verbinden.

5) Windows xp zal nieuwe hardware vinden en driver installeren. kies voor handmatig installeren en selecteer het uitgepakte bestandje. modem wordt nu geinstalleerd.

6) Maak een nieuwe verbinding; start > configuratie scherm > netwerk > nieuwe verbinding
Kies verbinding met internet maken > handmatig verbinding maken en kies voor inbelverbinding

7) Selecteer hier de USB modem geef de verbinding een naam en vul bij telefoon nr in *99#
gebruikersnaam en ww laat je leeg

8 ) voltooien, verbinden, even wachten... en internet op je laptop. :+

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2005 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

dafmay schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 01:13:
Ik heb 't idd weleens meer gelezen, dat als je je computer uitschakeld, je je M500 er gewoon vanaf moet halen, omdat hij anders kans hard-resetten. Gelukkig heb ik 't zelf nog nooit meegemaakt, maar dat terzijde. Naja voor alle Gotters: Haal je SPV M500/ MDA van je computer af als deze uitstaat! :*)
CLB schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 14:59:
Ik heb nu ik 'n nieuwe computer heb met Windows XP SP2 eindelijk
opnieuw alles geinstalleerd. Eerst m'n BT-dongle opnieuw geinstalleerd en
allemaal lopen kloten enzo. Toen heb ik maar Pocket BTtools op m'n ppc gezet
(versie 1.0.0.0) en toen kreeg ik dit

[afbeelding]
te zien. Toen heb ik AS maar aangevinkt ofzo en sindsdien kan ik AS-en via Bluetooth

1. Maar hoe kan ik nou via AS op internet? Want ik wil nu wel is 'n keer op 't echte
MSN ipv E-messenger met m'n Orange World Flat Free bundeltje :9

2. Kan ik misschien vanaf m'n PPC ook soort 'kijken' in de bestanden en mappen die
op m'n comp staan? Zodat ik beneden zit, een foto wil laten zien aan 'n vriend van me
en die zo ff op m'n ppc te zien krijg? Soort netwerkje zeg maar :)

3. En kan ik nu gewoon switchen tussen of ik AS verbindt via BT en via 't kabeltje.
Dus niet als ik 1x het kabeltje gebruik heb dat heel m'n AS via BT niet meer werkt?
Als ik grotere bestanden over ga zetten, wil k namelijk 't kabeltje gebruiken, want anders
duurt 't uren 8)

4. Nu ik toch bezig ben: Is er misschien 'n tooltje om ervoor te zorgen dat je de status
van iets kan zien, dat je aan 't verzenden ben? Nu is 't gewoon wachten wachten wachten
eey hij is klaar. Lijkt mij wel zo handig om te kunnen zien dat die al op de helft is met 't
verzenden of nog lang niet klaar is zeg maar? Bij m'n SE's enzo zag je gewoon 'n statusbalkje
in procenten maar hier :|

5. Ik heb nu dus ook Pocket BTtools op m'n telefoon gezet, en nu heb ik weer 't
'probleempje' dat elke keer als ik bel of wordt gebeld, m'n BT automatisch wordt
ingeschakeld is hier iets aan te doen?

6. Ik heb 'n probleempje met 't versturen van 'n smsje.
Ze worden wel verstuurd en komen ook aan, dus wat is 't probleem zou je zeggen.
Sinds gisteren krijg ik geen automatisch melding'kje meer dat hij verzonden is
(dus niet zo'n special message delivery ding!!) maar normaal ging m'n telefoon altijd trillen als m'n smsje verzonden was en nu krijg ik niks meer te zien, alleen dat hij opeens in m'n 'sent messages' staat. Heb ik dit dan per ongeluk uitgeschakeld ofzo? En hoe is dat weer aan te zetten? :|

[ Voor 12% gewijzigd door CLB op 17-10-2005 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 15:42:

Groet,

Stephan
Ik kick m'n vraag nog maar een keer :9 Als iemand hier antwoord op weet, ik hoor het graag! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

iemand een alternatief progje voor DKToday? want hij werkt niet helemaal lekker.. elke smsje dat ik stuur teld die als 2 smsjes, en de counter voor bellen, werkt niet :? ik heb de nieuwste T-Mobile firmware op mn 'tel' 1.12...

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

BiG-GuY schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 14:28:
iemand een alternatief progje voor DKToday? want hij werkt niet helemaal lekker.. elke smsje dat ik stuur teld die als 2 smsjes, en de counter voor bellen, werkt niet :? ik heb de nieuwste T-Mobile firmware op mn 'tel' 1.12...
PhoneAlarm 1.25 misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 22:20
Ik heb nu ik 'n nieuwe computer heb met Windows XP SP2 eindelijk opnieuw alles geinstalleerd
Eerst m'n BT-dongle opnieuw geinstalleerd en allemaal lopen kloten enzo
Toen heb ik maar Pocket BTtools op m'n ppc gezet (versie 1.0.0.0) en toen kreeg ik dit

[afbeelding]

Maar hoe kan ik nou via AS op internet? Want ik wil nu wel is 'n keer op 't echte MSN
ipv E-messenger met m'n Orange World Flat Free bundeltje :9

Ps. Hoe krijg ik dit:

[afbeelding]

weg? Staat op m'n Today-screen :+

Laat maar heb dat al gevonden, nu alleen nog internetten via BT hihi B)

Kan ik misschien vanaf m'n PPC ook soort 'kijken' in de bestanden en mappen die op m'n comp staan? Zodat ik beneden zit, een foto wil laten zien aan 'n vriend van me en die zo ff op m'n ppc te zien krijg? Soort netwerkje zeg maar :)

En kan ik nu gewoon switchen tussen of ik AS verbindt via BT en via 't kabeltje. Dus niet als ik 1x het kabeltje gebruik heb dat heel m'n AS via BT niet meer werkt? Als ik grotere bestanden over ga zetten, wil k namelijk 't kabeltje gebruiken, want anders duurt 't uren 8)

Nu ik toch bezig ben: Is er misschien 'n tooltje om ervoor te zorgen dat je de status van iets kan zien, dat je aan 't verzenden ben? Nu is 't gewoon wachten wachten wachten eey hij is klaar. Lijkt mij wel zo handig om te kunnen zien dat die al op de helft is met 't verzenden of nog lang niet klaar is zeg maar? Bij m'n SE's enzo zag je gewoon 'n statusbalkje in procenten maar hier :|
Tnx!

Ik ook eindelijk BT AS op mijn win98se machine :) Kon bij deze OS mijn com poorten niet instellen zo ook niet bij mijn M500, met dit progje wel! Toppert!

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

vacuumcleaner schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 15:22:
[...]

Tnx!

Ik ook eindelijk BT AS op mijn win98se machine :) Kon bij deze OS mijn com poorten niet instellen zo ook niet bij mijn M500, met dit progje wel! Toppert!
Leuk om te horen!

Vandaag zat ik nog steeds btje te kloten om te kunnen internetten via BT enzo,
dus ik allerlei dingetjes ingesteld en allerlei tutorials gevolgd die op internet stonden.
Werkte m'n AS via BT niet meer! Dus naja ik werd weer gek, BT gedeinstalleerd op m'n computer,
werkte AS niet meer, want blabla hij kon geen compoorten meer vinden ofzo. AS van m'n computer afgehaald. Opnieuw AS geinstalleerd, werkte gelukkig weer wel met 't kabeltje, BT opnieuw geinstalleerd, zag m'n telefoon wel, maar ik kreeg nooit meer verbinding met AS via BT. Nu na denk 3x zowel AS als BT van m'n computer af hebben gehaald, Pocket BTtools op m'n ppc gezet en weet ik veel wat voor toverspreuken ik allemaal heb uitgevoerd, werkt eindelijk m'n BT via AS weer.

CLB gaat er niet meer aan kloten en hoopt dat 't nou gewoon altijd werkt ipv zelf wat aankloten om te kunnen internetten via BT (via AS) Heeft echt niemand 'n gewone normale tutorial waaruit zelfs ik begrijp hoe ik dat werkend kan krijgen? Heeft 't misschien te maken met m'n GPRS-verbinding die ik nu kan kiezen? Dat is namelijk 'Colin' oftewel gratis en voor niets flat free Orange Worlden. Moet ik daar misschien iets anders instellen? (ingesteld via www.leukbellen.nl/OrangeWorld/ )

Bij m'n 'Network management' staat nu:
-Programs that automatically connect to the Internet should connect using: Colin
-Programs that automatically connect to a private network should connect using: ???
--> moet ik hier dan iets instellen dat dit dan gaat werken als: Internet via BT (via AS) ofzo?

Want als ik nu dus via BT aan 't AS-en ben en ik op de twee pijltjes druk (waar normaal 'n g'tje staat van gprs) krijg ik dit te zien: ''To connect to either the Internet or work, set up a new connection in Settings'' En als ik dan op het IE-icoontje druk en 'n adres intyp kan k daar dan wel naartoe, maar hoe ben ik dan verbonden? Via het gratis 'Colin' of via de 2 mb van m'n echte databundel of gewoon helemaal gratis en voor niks via BT (via AS) ?? 8)7

@ Vacuumcleaner: heb jij al internetverbinding via BT ofzo?

Edit: Ik heb wel PocketBTtools 1.0.1.2 erop gezet en moet zeggen dattie beter bevalt dan de eerste versie. Nu werd er de eerste x dat ik AS'te via BT gevraagd of ik BT wilde aanzetten (omdat dit moest) Ook kon ik hierbij selecteren 'in het vervolg niet meer vragen' dus dat gaat nu automatisch aan als ik AS via BT. En toen ik 't uitschakelde de eerste x werd er ook weer gevraagd of 'BT uit moest schakelen, omdat dit energie bespaarde' en toen werd er ook gevraagd 'in het vervolg niet meer vragen' Dus nu druk ik op start-activesync-tools-connect via BT with CLB pc-BT gaat automatisch aan-alles wordt gesynced-stop-BT gaat automatisch uit. Helemaal top en hopelijk blijft 't zo

't Probleempje dat BT automatisch inschakelde als ik belde/werd gebeld is met 1.0.1.2 ook weg _/-\o_

[ Voor 29% gewijzigd door CLB op 16-10-2005 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rex
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-07 14:11

Rex

Wolven zijn mooie dieren

Kent iemand een tooltje waarmee mijn M500 telefoongesprekken automatisch kan opnemen?
Opnemen in de zin dat ik achteraf het gesprek kan beluisteren door een .mp3 bestand te openen.

edit:
Niet voor bad doeleinden. Meer om mezelf te beschermen tegen anderen!

[ Voor 21% gewijzigd door Rex op 16-10-2005 18:44 ]

Rex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

ReflexWolf schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 18:04:
Kent iemand een tooltje waarmee mijn M500 telefoongesprekken automatisch kan opnemen?
Opnemen in de zin dat ik achteraf het gesprek kan beluisteren door een .mp3 bestand te opnemen.

edit:
Niet voor bad doeleinden. Meer om mezelf te beschermen tegen anderen!
de laatste opnemen = openen :)

Als je 'n nummer hebt gekozen en op bellen hebt gedrukt moet je 't onderste knopje aan de linkerkant 2 seconden inhouden. Dan kun je 't gesprek opnemen (en dat is wel in .wav formaat mja)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rex
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-07 14:11

Rex

Wolven zijn mooie dieren

jaja, maar daar heb ik niks aan. Ik wil het automatisch voor elk gesprek. (Via de notes werkt in dit geval niet omdat ik dan eerstbij wijze van een half uur kwijt ben om de opname te starten.)
Als ik word gebeld wil dat er meteen een opname begint. (Voor uitbellen zou de notes knop wel een oplossing zijn, maar voor binnenkomende gesprekken is het niet echt bruikbaar.)

Rex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

ReflexWolf schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 18:47:
jaja, maar daar heb ik niks aan. Ik wil het automatisch voor elk gesprek. (Via de notes werkt in dit geval niet omdat ik dan eerstbij wijze van een half uur kwijt ben om de opname te starten.)
Als ik word gebeld wil dat er meteen een opname begint. (Voor uitbellen zou de notes knop wel een oplossing zijn, maar voor binnenkomende gesprekken is het niet echt bruikbaar.)
Hmm okee excuses moi!

Iemand 'n site of linkje waar je .psk files kunt downloaden als freeware zijnde...?

En weet iemand hoe je dit voor elkaar kunt krijgen?

Afbeeldingslocatie: http://img246.imageshack.us/img246/8584/takeoff9nb.jpg

Daar zie je heel groot en mooi Vodafone staan in de echte letters, ik wil daar Orange :)
Maar hoe of wat moet ik daar voor installeren? :+

[ Voor 20% gewijzigd door CLB op 16-10-2005 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

tja.. bij mij staat er t-mobile, bij mij is het lekker roze met wit ;)... orange heeft een minder aangepaste firmware blijbkaar... want die heeft ook gewoon de standaard bootscreens enzo van windows mobile... (een vriend van me heeft die namelijk :))
CLB schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 14:34:
[...]

PhoneAlarm 1.25 misschien?
dit progje is wel handig, maar heeft net te veel dingetjes, wil echt alleen counters eigelijk :)...

[ Voor 43% gewijzigd door BiG-GuY op 16-10-2005 22:30 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jentae
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 00:37

Jentae

Houdt van aglets.

CLB schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 21:13:
[...]

[afbeelding]

Daar zie je heel groot en mooi Vodafone staan in de echte letters, ik wil daar Orange :)
Maar hoe of wat moet ik daar voor installeren? :+
Je moet een plaatje vinden waar Orange op staat,
1. het resizen naar 120 x 20 pix,
2. het 'carrierlogo.gif' noemen en
3. het in de map /windows plaatsen op je MDA.

Voila.

Eer aan je korf (haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

[...]
Mocht je er nog tijd voor vrijmaken, graag. Ik kom er nog steeds niet uit en dit is zo ongeveer het laatste probleem wat ik opgelost wil hebben op m'n apparaat, dus best frustrerend, lol :+
http://support.microsoft....px?scid=kb;en-us;883970#7

Kijk eens of je wat hebt aan bovenstaande link....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Halloo allemaal.

Ik heb een probleem met mijn MDA-Compact. Hij doet het alleen nog maar als hij aan de lader hangt.
Zodra ik hem van de lader (of PC) haal loopt het ding vast, backlight gaat uit en reageerd niet meer op de knopjes of het touchscreen, Je kan op het scherm nog zien dat hij aan blijft staan.
Pas na een soft-reset aan de lader start hij goed op.

Heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen is??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09 13:09
Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 08:22:
Halloo allemaal.

Ik heb een probleem met mijn MDA-Compact. Hij doet het alleen nog maar als hij aan de lader hangt.
Zodra ik hem van de lader (of PC) haal loopt het ding vast, backlight gaat uit en reageerd niet meer op de knopjes of het touchscreen, Je kan op het scherm nog zien dat hij aan blijft staan.
Pas na een soft-reset aan de lader start hij goed op.

Heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen is??
Dat is denk ik een instelling die je gedaan hebt. druk de knop rechtsboven (uitknop) in en houd hem een paar seconden ingedrukt. Dat gaat ie weer "aan" en dus ook je display weer oplichten.

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Jentae schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 02:26:
[...]

Voila.
Okee dankje, ga ik zo is uitproberen dan!
EDIT: Kick man werkt echt! Alleen die resolutie is wel fucking klein zeg |:(

Ik heb 'n probleempje met 't versturen van 'n smsje.
(dus niet zo'n special message delivery ding!!) maar normaal ging m'n telefoon altijd trillen als m'n smsje verzonden was en nu krijg ik niks meer te zien, alleen dat hij opeens in m'n 'sent messages' staat. Heb ik dit dan per ongeluk uitgeschakeld ofzo? En hoe is dat weer aan te zetten? :|

[ Voor 10% gewijzigd door CLB op 17-10-2005 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

basset schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 08:55:
[...]

Dat is denk ik een instelling die je gedaan hebt. druk de knop rechtsboven (uitknop) in en houd hem een paar seconden ingedrukt. Dat gaat ie weer "aan" en dus ook je display weer oplichten.
Het is geen instelling van mij. ik heb ook al een harde reset gedaan om dat uit te sluiten. en hij zit echt muurvast. Je kan op het klokje ook zien dat de tijd dan niet meer doorloopt.

Instelling nu.. backlight uit na 10 sec
turn off device if not used for 1 minute
Hij zit nu vast.
* ik doe hem aan de lader.
* ik doe een harde reset.
* na het opstarten werkt hij normaal.
* ff de usb steker er uit.
* backlight blijft 10 sec aan.
* na 1 minuut zit hij vast. en regageerd nergens meer op. ;(

Het lijkt er dus op dat hij vast loopt op het moment dat hij uit zou moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 09:29:
[...]

Het is geen instelling van mij. ik heb ook al een harde reset gedaan om dat uit te sluiten. en hij zit echt muurvast. Je kan op het klokje ook zien dat de tijd dan niet meer doorloopt.

Instelling nu.. backlight uit na 10 sec
turn off device if not used for 1 minute
Hij zit nu vast.
* ik doe hem aan de lader.
* ik doe een harde reset.
* na het opstarten werkt hij normaal.
* ff de usb steker er uit.
* backlight blijft 10 sec aan.
* na 1 minuut zit hij vast. en regageerd nergens meer op. ;(

Het lijkt er dus op dat hij vast loopt op het moment dat hij uit zou moeten gaan.
Toevallig Bluetooth aanstaan?
Ik heb dit probleem ook als mijn BT aanstaat, eenmaal uitgezet komt het probleem neit meer voor.

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vacuumcleaner schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 09:37:
[...]

Toevallig Bluetooth aanstaan?
Ik heb dit probleem ook als mijn BT aanstaat, eenmaal uitgezet komt het probleem neit meer voor.
Nope helaas.. Bluetooth staat uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

heb je er nog garantie op? misschien accu defect ofzo :? heb je de accu al is losgekoppeld. even blazen bij contact punten, om eventueel stof weg te halen?...

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 16:11:
[...]

OPLOSSING:

hier de link met info

Nou, bij mij werktie niet hoor.

Ik heb het tooltje geinstalleerd en net gebeld. Vervolgens de GPRS verbinding weg, en toen ik probeerde een nieuwe verbinding te krijgen, gaftie mooi een foutmelding. Pas na Flight mode on / off, deed GPRS het weer.
Wat doe ik fout?

edit:
Ik heb net nog een keer gereset (nu totaal 2 x), en nu lijkt het goed te gaan, al twee keer een telefoontje gepleegd. De GPRS verbinding valt wel weg, maar zodra een verbinding met internet nodig is, wordt ie gewoon gelegd... ben benieuwd of dit stabiel blijft...

btw ik heb
D.1.12.00
R 1.13.00
G 1337.43
Bigstorage Patch

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2005 10:49 . Reden: ... of toch wel?? .... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BiG-GuY schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 10:27:
heb je er nog garantie op? misschien accu defect ofzo :? heb je de accu al is losgekoppeld. even blazen bij contact punten, om eventueel stof weg te halen?...
Yep dit ook geprobeerd.
Wat me ook opviel is dat na een harde reset hij de T-Mobile meuk niet installeerd. :/

Misschien misk ik ok wel een stuk uit het OS.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smattie
Jentae schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 02:26:
[...]

Voila.
Heb dit geprobeerd maar wil niet werken?? Is dit voor elke MDA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smattie
MightyMr2Mike schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 21:45:
Er is een tijdje geleden gereageerd op mijn Tomtom backlight probleem, maar hier stond niet hetzelfde probleem beschreven als mijn vriendin heeft.
Zij heeft nog steeds het probleem dat vanaf het moment dat Tomtom 5.1 upgrade er overheen gaat, zij tomtom niet meer normaal kan opstarten. Het backlight valt uit en na een paar keer aan te hebben gedrukt loopt tomtom zo vast dat ie uitslaat en kom je terug in today scherm.
Hoe weet je of je de 5.0 hebt of 5.1 en waar is die patch te vinden kan hem nergens vinden namelijk??

Ik zie bij mij namelijk staan:
App.versie 5.000 (4890)
GPS-stuurprogramma v.120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 10:39:
[...]

Ik heb het tooltje geinstalleerd en net gebeld. Vervolgens de GPRS verbinding weg, en toen ik probeerde een nieuwe verbinding te krijgen, gaftie mooi een foutmelding. Pas na Flight mode on / off, deed GPRS het weer.
Wat doe ik fout?

edit:
Ik heb net nog een keer gereset (nu totaal 2 x), en nu lijkt het goed te gaan, al twee keer een telefoontje gepleegd. De GPRS verbinding valt wel weg, maar zodra een verbinding met internet nodig is, wordt ie gewoon gelegd... ben benieuwd of dit stabiel blijft...

btw ik heb
D.1.12.00
R 1.13.00
G 1337.43
Bigstorage Patch
Is dit geen aanslag op je batterij?
Daarnaast gaan je gebelde minuten in het infoscherm van de pda skyhigh, ik heb zelf nu al 1193042 uur staan :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vacuumcleaner schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 11:47:
[...]

Daarnaast gaan je gebelde minuten in het infoscherm van de pda skyhigh, ik heb zelf nu al 1193042 uur staan :S
Gaat dat niet om gebelde minuten? GPRS gebruik ik niet om te bellen :) .
Anywy, ik heb daar 112 uur staan, valt dus wel mee. Overigens ik had al bijna constant GPRS aanstaan (Pocket Internet Totaal _/-\o_ ), en ja, het batterij verbruik is niet zo zuinig als dat van een standaard Nokia, maar ik zit iedere dag een aantal uur in de auto, waarna die weer volledig is opgeladen. Ter illustratie: het is nu bijna 12 uur, sinds 7 uur vanochtend van de lader, batterij is nu op 76 procent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vacuumcleaner schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 11:47:
[...]

Ik merkte ook dat m'n batterij wel sneller leeg ging. Wat je kunt doen is in het progje instellen dat hij stopt met gprs verbinding als deze gedurende..... tijd inactief is. Als hij is ge disconnect kun je daarna alsnog snel connecten (dus niet: turn on and off flight mode, maar gewoon connect) je kunt hem zelf ook disconnecten als je klaar bent met internet. reconnect gaat bij mij daarna zonder problemen (ook na telefoongesprek)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 11:58:
[...]

Gaat dat niet om gebelde minuten? GPRS gebruik ik niet om te bellen :) .
Anywy, ik heb daar 112 uur staan, valt dus wel mee. Overigens ik had al bijna constant GPRS aanstaan (Pocket Internet Totaal _/-\o_ ), en ja, het batterij verbruik is niet zo zuinig als dat van een standaard Nokia, maar ik zit iedere dag een aantal uur in de auto, waarna die weer volledig is opgeladen. Ter illustratie: het is nu bijna 12 uur, sinds 7 uur vanochtend van de lader, batterij is nu op 76 procent...
Bij mij staat er toch echt 1193042uur en 59min.
Klopt ook niet echt denk ik, ben ik al 136jaar aan het bellen :+ , constant :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 10:39:
[...]

Wat doe ik fout?

edit:

btw ik heb
D.1.12.00
R 1.13.00
G 1337.43
Bigstorage Patch
Nou, net een sms'je gestuurd, en GPRS ligt er weer uit! Toch maar weer flight mode.... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Smattie schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 11:37:
[...]

Heb dit geprobeerd maar wil niet werken?? Is dit voor elke MDA?
Moet echt werken hoor! Zie hier onder voor 'n voorbeeldje!

Je moet gewoon die stappen volgen!! Is het wel een .gif plaatje met de naam Carrierlogo?

Ik heb vanochtend snel wat in elkaar geflanst:
Afbeeldingslocatie: http://img261.imageshack.us/img261/4268/carrierlogo5br.gif
Zo ziet 't er wel leukjes uit enzo, maar op de telefoon is 't zeer zeer klein en slecht leesbaar

Afbeeldingslocatie: http://img261.imageshack.us/img261/2343/pict08282zz.jpg
Zo dus!! Sorry van de brakke picture maar m'n ik moet 'n x m'n camera gaan terugbrengen voor garantie!! :)

Afbeeldingslocatie: http://img261.imageshack.us/img261/5775/pict08265fn.jpg
En zo is 't totaal beeldje!!

Ook 'leuk' is 't dat ik dat Orange logo'tje te zien krijg als je wordt gebeld!
Vanmiddag ga ik ff 'n mooier logo'tje maken, want dit was nogal brak mja

Weet iemand misschien 'n handig screenshotprogje, waarmee je precieze
screenshots krijgt van je schermpje? Dus 320 x 240 pixels en die gewoon .jpg of .bmp ofzo zijn?

Ik gebruik nu namelijk getPDAscreen alleen dan kun je ze alleen maar opslaan op je computer als je 'n AS verbinding hebt. Misschien wil ik onderweg weleens 'n screenshot maken, en die opslaan op m'n ppc zelf? Welke progjes gebruiken jullie daarvoor?

Afbeeldingslocatie: http://img425.imageshack.us/img425/1104/screenshotiii6gf.jpg
Naja zo dus :9

[ Voor 21% gewijzigd door CLB op 17-10-2005 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn MDA Compact kan sinds een aantal dagen mijn Apacer 1GB SD niet meer herkennen. Als de kaart erin zit, herkent ie niet eens dat er een kaart in zit, terwijl ik de kaart nog wel gewoon via (verschillende) card readers kan lezen en beschrijven. Herkent iemand dit? Ik heb die kaart toch al ruim een half jaar gebruikt in m'n MDA....
:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Weet iemand misschien 'n handig screenshotprogje, waarmee je precieze
screenshots krijgt van je schermpje? Dus 320 x 240 pixels en die gewoon .jpg of .bmp ofzo zijn?
Ik had je toch al doorgegeven dat Pocket Screen Capture precies is wat jij zoekt :/ Het is freeware dus ff googlen en dl-en maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kloon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-09 21:11
Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 10:53:
[...]

Yep dit ook geprobeerd.
Wat me ook opviel is dat na een harde reset hij de T-Mobile meuk niet installeerd. :/

Misschien misk ik ok wel een stuk uit het OS.. :?
misschien eens een rom update doen ?

http://web.mac.com/kl00n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

dafmay schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 15:16:
[...]

Ik had je toch al doorgegeven dat Pocket Screen Capture precies is wat jij zoekt :/ Het is freeware dus ff googlen en dl-en maar.
Excuus Dafmay!

Pocket screen capture is gratis, dus ff googlen.

Zo stond 't idd in je mailtje maar daar heb ik denk overheen gelezen
en als er zoiets staat kan ik met m'n n00bhoofd er niet bij gaan bedenken
dat dat 'n screenshot progje is! Excuus ga 't gelijk ff zoeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
CLB schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 16:24:
[...]

Excuus Dafmay!

Pocket screen capture is gratis, dus ff googlen.

Zo stond 't idd in je mailtje maar daar heb ik denk overheen gelezen
en als er zoiets staat kan ik met m'n n00bhoofd er niet bij gaan bedenken
dat dat 'n screenshot progje is! Excuus ga 't gelijk ff zoeken!
Geen probleem. Ik hoop dat het is waar je naar op zoek bent. Groet.

[ Voor 5% gewijzigd door dafmay op 17-10-2005 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

dafmay schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 16:48:
[...]

Geen probleem. Ik hoop dat het is wat jij zoekt. Groet.
Ja is perfect progje merci beacoup!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

1. Hoe kan ik nou via AS op internet? Want ik wil nu wel is 'n keer op 't echte
MSN ipv E-messenger met m'n Orange World Flat Free bundeltje :9

2. Kan ik misschien vanaf m'n PPC ook soort 'kijken' in de bestanden en mappen die
op m'n comp staan? Zodat ik beneden zit, een foto wil laten zien aan 'n vriend van me
en die zo ff op m'n ppc te zien krijg? Soort netwerkje zeg maar :)

3. En kan ik nu gewoon switchen tussen of ik AS verbindt via BT en via 't kabeltje.
Dus niet als ik 1x het kabeltje gebruik heb dat heel m'n AS via BT niet meer werkt?
Als ik grotere bestanden over ga zetten, wil k namelijk 't kabeltje gebruiken, want anders
duurt 't uren 8)

4. Nu ik toch bezig ben: Is er misschien 'n tooltje om ervoor te zorgen dat je de status
van iets kan zien, dat je aan 't verzenden ben? Nu is 't gewoon wachten wachten wachten
eey hij is klaar. Lijkt mij wel zo handig om te kunnen zien dat die al op de helft is met 't
verzenden of nog lang niet klaar is zeg maar? Bij m'n SE's enzo zag je gewoon 'n statusbalkje
in procenten maar hier :|

5. Ik heb nu dus ook Pocket BTtools op m'n telefoon gezet, en nu heb ik weer 't
'probleempje' dat elke keer als ik bel of wordt gebeld, m'n BT automatisch wordt
ingeschakeld is hier iets aan te doen?

[ Voor 14% gewijzigd door CLB op 17-10-2005 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stomme post, nvm :X

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2005 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 14:38

PnD

like in Pinda ^_^

Het is misschien een beetje een algemene vraag, maar wat is nou de beste (lees stabielste, snelste, etc.) ROM?

Vraag
Ben alvast begonnen met die nieuwste versie uit de tutorial..Helaas krijg ik de Country_ID error constant..

Heb de tutorial gevolgd, enige wat ontbreekt is "MaUpgradeUt_kabub". Dit download ie niet via de link en kan ik ook niet vinden op het net..

Oplossing
http://jainoxi.doq-net.com/mda/MaUpgradeUt_kabubi.zip
http://www.smattie.nl/MDA/MaUpgradeUt_noID.exe

Misschien iets voor in de SP :)
Ben nu even de dummy die de documentatie in de SP gaat testen ;)

Probleem
Stopt upgrade process, omdat hij niet aan de Adapter zit tijdens upgraden. Hoe ga ik hem synced krijgen en aan de pc tegelijk.
Moet je perse syncen met BT? Heb ik momenteel nog niet :(
USB Hub is powered met adapter..

Oplossing
mijn batterij was vol en dan gaat ie automatisch van de batterij energie vragen en zag de ROMupdate het alsof ie niet aan de stroom

[ Voor 112% gewijzigd door PnD op 17-10-2005 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

PnD schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 18:20:
Het is misschien een beetje een algemene vraag, maar wat is nou de beste (lees stabielste, snelste, etc.) ROM?

Probleem
Stopt upgrade process, omdat hij niet aan de Adapter zit tijdens upgraden. Hoe ga ik hem synced krijgen en aan de pc tegelijk

Oplossing
Moet je perse syncen met BT? Heb ik momenteel nog niet :(
USB Hub is powered met adapter..
Ikzelf gebruik de Orange 1.12 Rom (gedownload vanaf de Orange site) en die werkt perfect

Probleem --> Als je 'm via 't bijgeleverde kabeltje aan je pc hangt, laadtie op en gaatie syncen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smattie
PnD schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 18:20:

Oplossing
mijn batterij was vol en dan gaat ie automatisch van de batterij energie vragen en zag de ROMupdate het alsof ie niet aan de stroom
Check je mail even ;)
Je kan ook deze file downloaden: http://www.smattie.nl/MDA/MaUpgradeUt_noID.exe Ik heb de MA_DT_WWE_DutchRetail_11200_550_11200_Ship.exe voor de flash gebruikt en wel eerst even de EXE uitpakken! Hoe raar het ook klinkt.

[ Voor 22% gewijzigd door Smattie op 17-10-2005 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Omdat ik dat meldinkje terugwilde als ik 'n sms had verzonden,
heb ik maar 'n hardreset uitgevoerd. Echt 'n paar x 'n Sprite Backup gemaakt,
en m'n inbox smsjes kwamen er de hele tijd weer goed terug (kon ik nog lezen)
maar m'n sent niet en die kon ik ook niet verwijderen. Uiteindelijk komt 't er op neer
dat ik zowel m'n inbox als m'n outbox smsjes kwijt ben. GODVERDEGODVER :(

Weet een van jullie 'n progje waarmee ik zeker weet dat ik gewoon altijd m'n smsjes kan bewaren (dus gewoon elke week 'n backup ga maken en die backup op m'n computer zet) Anders word k gek :'(

EDIT: Ik moet wel zeggen dat ik als ik nu 'n smsje verzend weer wel die melding krijg :r

[ Voor 41% gewijzigd door CLB op 17-10-2005 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruik altijd Jeyo Mobile Companion :)

Hiermee kun je screenshots maken en backups maken van je SMS-jes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

post maar verwijderd, was een domme vraag

B)

[ Voor 94% gewijzigd door SYQ op 18-10-2005 01:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal,

Ik zit met een probleem.
Iedere keer als ik het scherm van m'n s100 (orange spv m500) uit wil doen d.m.v. de power knop lijkt het besturingssysteem zich op te hangen. Ik krijg geen feedback meer op screentaps, niets. Na een tijdje gaat de backlight wel uit, maar verder dus helemaal niets.
Ik kan het apparaatje dan soft resetten en ik kan het daarna weer bedienen, totdat... yup... ik em weer op "standby" wil zetten middels de power knop. Dan hangt ie weer.
Ik heb naast een soft reset een harde reset geprobeerd, met en zonder soft reset voordat alle qtek software d'r op gebeukt wordt (ROM 1.11).
Ik heb de boel zelfs geflashed naar v 1.12 zoals beschreven in de tutorial in de startpost van dit topic. Met :( @#$(%*& :( hetzelfde euvel nog steeds aanwezig. Ik word er nu zo onderhand echt helemaal krankjorem van, want de functionaliteit van m'n telefoon is op deze manier nul. :/

Heeft iemand dit zelf al eerder meegemaakt of in ieder geval een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?
En anders: Heeft iemand een idee wat ik hier het beste mee doe? Ga ik terug naar Orange bijvoorbeeld? Neem ik contact op met Qtek? Iets anders?

Alvast hartelijk bedankt.

Tim
</ramble>
<handen in haar>...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Je hebt dus uiteindelijk 'n SPV M500 toch?

Ik zou teruggaan naar de Orange Shop, Qtek heeft hier niks mee te maken

CLB gaat 'm binnenkort ook terugbrengen en zeggen dattie )#()*#$ is,
krijg ik tenminste een hele nieuwe waarop ik alles opnieuw kan installeren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisB
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-09 13:40
Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 22:14:
Gebruik altijd Jeyo Mobile Companion :)

Hiermee kun je screenshots maken en backups maken van je SMS-jes...
File -> Export :)
Alles exporteren en later weer importeren, doe ik altijd.. Zit inmiddels aan de 4000 smsjes ;) (niet dat de mail-client dat zo leuk vind :+ )

Overigens, die jeyo ( http://www.jeyo.com ) is een trial.. Nu zeg ik niet dat cracks niet te vinden zijn, mij is het gelukt, na een paar dagen zoeken en heb hem nu uiteidelijk onbeperkt.. Maar hierover mag ik natuurlijk niets zeggen :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is idd een Orange SPV M500. Met Qtek 1.11 ROM toen de ellende begon afgelopen weekend. Nu Qtek 1.12. Ik wacht nog even wat reacties af en ga dan maar eens kijken wat Orange zegt en hopen dat ze een beetje service leveren.

Groeten,
Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

FlorisB schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 09:13:
[...]

File -> Export :)
Alles exporteren en later weer importeren, doe ik altijd.. Zit inmiddels aan de 4000 smsjes ;) (niet dat de mail-client dat zo leuk vind :+ )
Wat bedoel je met file - export?

Zou je me daar misschien over kunnen mailen, want nu wil k echt noooit meer m'n smsjes kwijtraken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisB
CLB schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 09:20:
[...]

Wat bedoel je met file - export?

Zou je me daar misschien over kunnen mailen, want nu wil k echt noooit meer m'n smsjes kwijtraken!
In dat programma kun je File->Export doen om al je smsjes te bewaren, moet je bovendien niet met contacten doen want die synct ie met outlook en als je ze dan na een hard-reset terugzet heb je ze allemaal dubbel ;(

[ Voor 5% gewijzigd door FlorisB op 18-10-2005 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

FlorisB schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 09:26:
[...]

In dat programma kun je File->Export doen om al je smsjes te bewaren, moet je bovendien niet met contacten doen want die synct ie met outlook en als je ze dan na een hard-reset terugzet heb je ze allemaal dubbel ;(
Net stond er dat je me ff 'n mailtje zou sturen en nu is je bericht ge-edit :?

Ik weet namelijk niet welke versie ik moet downloaden vanaf dat jeyo.com?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisB
CLB schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 09:49:
[...]

Net stond er dat je me ff 'n mailtje zou sturen en nu is je bericht ge-edit :?

Ik weet namelijk niet welke versie ik moet downloaden vanaf dat jeyo.com?
check je gmail ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Excuses van daarnet, bedankt voor je uitleg! Moet zeker gaan lukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Nog een keer 'n hele simpele tutorial om te AS-en via BT!

Benodigdheden:
-Bluetooth Dongle + benodigde software
(niks geen widcomm drivers of dergelijke)
-SPV M500/ MDA-compact/ Qtek
-Pocket BTtools (versie 1.0.1.2)
-Windows XP met SP 2

Stappenplan:
1. Je installeert je Bluetooth dongle op je computer
2. Je installeert PocketBTtools op je ppc
3. Je zorgt dat je BTdongle goed werkt op je pc
4. Je gaat op je ppc naar 'devices' om 'n nieuwe te zoeken
5. Je vind dan als het goed is je computer
6. Je moet dan 'n code invoeren bv. 0000 op je ppc
7. Je krijgt dan 'n meldinkje op je computer om 'm te pairen, voer dezelfde code in
8. Op je ppc krijg je 'n schermpje te zien met 5 opties
9 Vink ActiveSync aan op je ppc
10 Ga nu op je ppc naar start - activesync - tools - Connect via BT with Computer

Je krijgt dan een keer een melding op je computer of je je ppc wil laten connecten en kunt daar instellen 'never ask this question again' daarna kun je gewoon overal in je huis (mits dat natuurlijk geen landhuis is van 600 vierkante meter) connecten met AS via BT :*)

Bij Network management heb ik alles standaard laten staan:
-Programs that automatically connect to the Internet should connect using: Internet Acces
-Programs that automatically connect to a private network should connect using: Orange World

Afbeeldingslocatie: http://img358.imageshack.us/img358/8145/networkmanagement7pd.jpg

Ik heb nu al m'n internetverbindingen dus gewoon standaard laten staan en ik krijg dan het volgende schermpje te zien, en daaruit kun je concluderen dat je gratis kunt internetten via Bluetooth _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://img353.imageshack.us/img353/7325/btviaas3cu.jpg
AS via het kabeltje, dan heb ik wel internetverbinding via de PC

Afbeeldingslocatie: http://img356.imageshack.us/img356/9097/asbt9vq.jpg
AS via BT, dan heb ik ook internetverbinding via de PC

Dus je kunt gewoon 10 meter (of ondersteund de Qtek 9100 meer meters) vanaf je BT-stickje die in je computertje zit op het internet. Je kunt dan ook gewoon gebruik maken van bv. de ingebouwde MSN-messenger client, je kunt naar websites surfen en dit is allemaal gratis :*)

[ Voor 79% gewijzigd door CLB op 29-10-2005 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb begrepen dat je via pocket msn je hotmail direct binnenkrijgt op je mobiel. Ik heb een MDA Compact, maar nu blijkt dat ik het eerst moet aanschaffen voor 15 euro. Is er geen andere manier om aan pocket msn te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkes
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:36
Volgens mij moet je bij connections:

Programs that automatically connect to the internet should connect using
My work network

zetten, andere maakt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 14:59::

1. Hoe kan ik nou via AS op internet? Want ik wil nu wel is 'n keer op 't echte
MSN ipv E-messenger met m'n Orange World Flat Free bundeltje
Als je via BT verbinding hebt met AS. en je computer heeft internet. kun je gewoon je msn openen en in loggen. (AS deelt automatisch internet van je computer, misschien moet je in AS bij opties en tabblad regels dat bij doorvoer gebruik gemaakt moet worden met internet)
edit: lees net dat dit bij andere dus niet goed werkt. misschien komt het door de BT tools AS profiel. Ik gebruik geen BT tools en heb het probleem niet
en die zo ff op m'n ppc te zien krijg? Soort netwerkje zeg maar
Ik gebruik zelf FTP programma. Op m'n server draait een ftp server progje en op m'n mda heb ik ftp client progje geinstalleerd. De mda onderstuend helaas geen BT netwerk. en in de BT tools zit deze optie helaas nog niet.
duurt 't uren
Als in je AS bij verbindings instellingen vinkje bij USB aan staat kun je gewoon zonder problemen switchen tussen usb en BT voor AS. Als je nog sneller bestanden over wilt zetten zou ik een card reader kopen en sd kaartje ff wisselen.
in procenten maar hier
Als je ftp client software gebruikt kun je zien hoeveel kb's over is gebracht. (werkt alleen tussen mda en "server" computer)
(dus niet zo'n special message delivery ding!!) maar normaal ging m'n telefoon altijd trillen als m'n smsje verzonden was en nu krijg ik niks meer te zien, alleen dat hij opeens in m'n 'sent messages' staat. Heb ik dit dan per ongeluk uitgeschakeld ofzo? En hoe is dat weer aan te zetten?
Hoe je message send terug kunt krijgen weet ik niet. maar ik weet wel dat er een register tweak is waardoor je een berichtje krijgt als je smsje bij de ander is ontvangen.

Regedit progje staat in beginpost hier de link. installeren en navigeer naar:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Inbox\Settings

en zorg dat Settings open staat.
klik "edit" en kies "New Dword Value" en typ bij value name: MSDeliveryNotify (let op hoofd en kleine letters) en bij Value data: 1 invullen. > OK save settings > OK.

Nu krijg je elke keer een berichtje als het smsje bij de ander is ontvangen (zonder extra kosten van je netwerkprovider)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2005 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Henkes schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 12:12:
[...]

Volgens mij moet je bij connections:

Programs that automatically connect to the internet should connect using
My work network

zetten, andere maakt niet uit.
Als ik dat daar instel en ik op het G'tje druk van internet staat er:

To connect to either the Internet or work, set up a new connection in Settings

En als ik daar dus Internet Acces instel staat er gewoon: pc connection!

Iemand die zeker weet wat ik daar moet in vullen?
Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 12:16:
[...]

Als je via BT verbinding hebt met AS. en je computer heeft internet. kun je gewoon je msn openen en in loggen. (AS deelt automatisch internet van je computer, misschien moet je in AS bij opties en tabblad regels dat bij doorvoer gebruik gemaakt moet worden met internet)
edit: lees net dat dit bij andere dus niet goed werkt. misschien komt het door de BT tools AS profiel. Ik gebruik geen BT tools en heb het probleem niet
Dankje! Inmiddels heb ik eindelijk internetverbinding via AS, zie hierboven voor de laatste vraag
[...]

Ik gebruik zelf FTP programma. Op m'n server draait een ftp server progje en op m'n mda heb ik ftp client progje geinstalleerd. De mda onderstuend helaas geen BT netwerk. en in de BT tools zit deze optie helaas nog niet.
Ikzelf weet niks van FTP-shizzle af enzo dus dan gaat dat over
[...]

Als in je AS bij verbindings instellingen vinkje bij USB aan staat kun je gewoon zonder problemen switchen tussen usb en BT voor AS. Als je nog sneller bestanden over wilt zetten zou ik een card reader kopen en sd kaartje ff wisselen.
Yes werkt idd perfect dat switchen. Ik gebruik normaal m'n digi-cam die ik aansluit, dat gaat ook vele malen sneller, dus 'n cardreader heb ik niet nodig mja wel 'n goed idee! Thanks
[...]

Als je ftp client software gebruikt kun je zien hoeveel kb's over is gebracht. (werkt alleen tussen mda en "server" computer)
Dit gaat dan ook niet meer voor mij op
[...]

Hoe je message send terug kunt krijgen weet ik niet. maar ik weet wel dat er een register tweak is waardoor je een berichtje krijgt als je smsje bij de ander is ontvangen.

Regedit progje staat in beginpost hier de link. installeren en navigeer naar:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Inbox\Settings

en zorg dat Settings open staat.
klik "edit" en kies "New Dword Value" en typ bij value name: MSDeliveryNotify (let op hoofd en kleine letters) en bij Value data: 1 invullen. > OK save settings > OK.

Nu krijg je elke keer een berichtje als het smsje bij de ander is ontvangen (zonder extra kosten van je netwerkprovider)
Naja ik heb nu 'n hard-reset uitgevoerd en heb dat 'trilletje' weer terug, wel ten koste van al m'n smsjes, maar dat terzijde :( En ik hoef niet elke x zo'n smsje dattie is aangekomen, dan krijg ik er 20 per dag haha. Dus daar hoef ik ook geen gebruik van te maken, maar nogmaal bedankt
Ik heb al 'n soort van netwerk!

Ik maak nu gebruik van orb! Dat is echt werkelijk helemaal de top!

Je gaat eerst naar www.orb.com daar download je orb, dan maak je mappen aan die je wilt sharen
(video's, foto's, films en dergelijke) Je kunt ook live tv streamen maar thuis heb ik dat niet!

Op je ppc ga je naar www.myorb.com en je kunt alles af laten spelen! Hij streamt 't uitzich zelf en past de framerate/ snelheid enzo aan. Zometeen zal ik wel ff 'n paar screenshotjes achter laten vet gek!

[ Voor 10% gewijzigd door CLB op 18-10-2005 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 14:38

PnD

like in Pinda ^_^

Heeft iemand ervaring met het gebruik van display polish of iets dergelijks om krasjes op je mda display weg te poetsen? Gaat dit goed?
Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.