Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 09:50:
[...]
Tja, dat is grotendeels eigen voorkeur. In instances moet je sowieso aan aggro-management doen, en dat is met fire het meest het geval. Frost is meer defensief, maar ook meer mana-efficient. En vaak zie je toch een mengeling van 2 trees, meestal 1 elemental gemengd met arcane. Op die manier kan je in arcane Improved Counterspell halen (wordt door de mages die ik ken, incl. mezelf, veel gebruikt om casters mee te pullen), zonder de hoogste talents op te geven in de elemental tree.
Gewoon een beetje experimenteren zou ik zeggen, paar keer respeccen is vrij normaal

Ik vind Frost juist de beste aggro management tree. Je moet mij eens uitleggen hoe jij aggro 'managet' met Fire. Je heb hooguit een chance to stun om een mob buiten spel te zetten.
Met Frost kun je mobs vertragen (met onderstaande build tot 25%, zelfs met blizzard rank 1), vaker rooten, AoE critten met CoC en het belangrijkste, alle aggro van je afhalen met Ice Block. Dat kan echt ZEER belangrijk zijn in Instances en helemaal in MC bijvoorbeeld. En die damage blijft echt niet veel achter. Al helemaal niet in PvP als je voor 2k+1k achter elkaar crit op een speler die vast zit in je frost nova. En dat gebeurt echt regelmatig. Gebruik je dan nog je Cold Snap, dan kun je het nog een tweede keer doen. Bovendien is je survivability met 2 schilden en Ice Block ook STUKKEN hoger in PvP. Vooral als je een DoT op je krijgt.
Na veel klooien met builds, bleek dit voor mij de beste:
Arcane 18
Arcane Focus: 5/5
Arcane Concentration: 5/5
Evocation: 1/1
Improved Arcane Explosion: 5/5
Improved Counterspell: 2/2
Frost 33
Improved Frostbolt: 5/5
Permafrost: 2/5
Ice Shards: 5/5
Winter's Chill: 3/3
Improved Frost Nova: 2/2
Cold Snap: 1/1
Improved Blizzard: 3/3
Arctic Reach: 2/2
Shatter: 5/5
Ice Block: 1/1
Improved Cone of Cold: 3/3
Ice Barrier: 1/1
Vooral de damage van CoC moet je niet onderschatten met deze build. Die is zowel in PvE als PvP behoorlijk hoog en dus niet single target zoals de hoge damage fire spells.
Of dit na 1.7 nog goed werkt weet ik alleen niet. Dat zou iemand moeten testen. Deze build werkt trouwens pas goed vanaf lvl 55+. Je moet namelijk wel de crit chance en CoC damage talents hebben om goed damage te doen. Daarom zou ik voor die tijd wel fire gebruiken, omdat het wat 'completer' is zelfs op lage levels.