Offline games natuurlijk, ik zoek al tijden naar eindelijk een geweldige singleplayer game, Fable deed het daar heel goed in en was ook een opluchting... voor even helaas, want ik het het spel binnen een paar dagen al uitgespeeld helaas.
Ik heb hier nou op het moment alleen maar echt multiplayer spellen geinstalled staan (UT + 2k4, HL + HL2, AA, SS, BF en nog wat MMOG's) en ik kan zeggen... de laatste tijd boeit het me gewoon niet meer. Oude games voor de zoveelste keer hetspelen heb ik ook geen zin meer in, en hoewel er de laatste tijd wel wat games zijn uitgekomen, heb ik er gewoon geen behoefte aan, alleen maar omdat er bepaalde dingen in zitten die me gewoon niet aanstaan. Zo hou ik bijv. compleet niet van meerdere personage's besturen (zie ook Dungeon Siege), en dat weerhoud mij gewoon ervan zulke games te kopen en spelen (The Roots lijkt me op zich ook leuk te gaan worden, maar dat party gedoe vind ik dan weer niets).
Misschien dat offline me ook gewoon meer aanstaat omdat jij bepaald hoe het verhaal loopt, hoe snel je gaat, en geen lag en dat soort dingen. Het kan niet zijn dat jij altijd in het verliezende team zit, en een stelletje kansloze lui bij je hebt die denken dat ze o zo cool zijn maar in feite er geen hol van bakken (echt teveel ervaring mee). Een echte mannengame, dat is wat we in feite missen, een game wat gewoon te moeilijk is voor kleine kinderen, geen 13 jarige kutkindjes met hun rotstemmetjes (<insert_agressie>), maar een game waar je echte skills nodig hebt en een verschrikkelijk hoog niveau heeft, en niet zo populair is zoals cs want je weet, hoe groter hoe slechter de community (ik hou wel van een potje cs:s, maar alleen op bepaalde servers dan).
Misschien denken sommigen nu:' maar UT en Q3 dan?' Mjah, misschien heb je ook gelijk, UT is ook van een bepaald niveau, vooral instagib, maar het staat me gewoon niet meer aan. En met Q3 moet ik toegeven dat ik het nooit echt actief heb gespeeld, en het alleen geinstalled heb staan voor GtkRadiant om m'n levels mee te maken. Ik heb nooit echt hoge verwachtingen gehad van Bet on Soldier maar ik dacht dat dat nog wel iets kon zijn, maar demo is me ook verschrikkelijk tegengevallen en Battlefield 2 is gewoon een beetje rondrijden/vliegen met voertuigen met de domste AI. in toch zeker de laatste 6 jaar.
Misschien dat ik een beetje zit door de blaten, maar om het even ontopic te houden, ik vind het nogal slecht gesteld op dit moment als het gaat om games. Ja oke we krijgen danwel Quake 4 met een mooie singleplayer als we de bladen mogen geloven, maar stilt dat mijn honger naar een goede sp? Over een aanzienlijke tijd krijgen we UT2007, maar dat zal meer een 2k4 gevoel worden dan het oude UT, en singleplayer zal het ook niet hebben. Ja UT2k4 heeft een singleplayer, maar dat is niet hoe ik het bedoel. Met echte singleplayer bedoel ik een soort van Fable maar dan nog groter en veel langer (of je moet door kunnen spelen nadat je het verhaal hebt uitgespeeld), en dat is iets wat ik de laatste tijd niet echt meer heb gezien. Dan kun je wel gaan zeggen 'Ja maar MMORPG's dan?' Mjah dat is weer online, met andere lagere levensvormen waaraan je je weer gruwelijk irriteert en daar heb je monsters die om de zoveel tijd weer tot leven komen, en als je dan niet op tijd weg bent dan ben je nogal euhm... mjah dood.
Misschien is het omdat het nu 's avonds is en ik tergend lange verhalen kan bedenken en ontzettend traumatisch zit te doen over de game-industrie, of het is omdat ik al een tijdje het games nieuws niet meer volg, maar op Oblivion Lost na zie ik geen geweldige topititels staan. Het wordt denk ik tijd dat ik de draad maar weer opvolg en jullie van nuttige adviezen kan voorzien ipv. een half onnuttige post zit te maken en het topic te vervuilen.
offtopic:
Please bare with me, het is 's avonds, excuses hiervoor