Offline games, speel jij ze nog?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 2.695 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alles heeft zijn voor en nadelen, zo ook voor mij, met games. Offline is relaxed als je een leuk spel wil spelen zonder mensen, en misschien even geen last wil hebben van etters : schreeuwen, vloeken, cheaten, teamkilling etc. Dat verpest een beetje het online spelen. Ik heb zelf jarenlang in clans gespeeld en dat was altijd gezellig, alleen public servers, met name CS, is vaak een ramp. Verder hangt het er ook vanaf met MP of je een leuke community tegen komt. Begon, nu bijna 7 jaar geleden op Jolt en was gelijk een leuke community en heb er een hoop UK vrienden aan overgehouden en ben er gebleven en iet verder gezocht.

Gamen is leuk, in welke vorm dan ook, maar de Xbox, voor mij, maakte het wat gezelliger. Je speelt wat makkelijker met familie of vrienden en is wat socialer, aangezien pc's vaak in kamertjes worden gezet. En de console heeft weer games die ik leuker vind spelen dan op de pc. Dus voor mij is gamen in zijn geheel leuk, het heeft vele facetten en mogelijkheden. Gelukkig is er wel de uit knop, geeft me eigen pc ( rikketik ) weer rust en kan ik "andere" games gaan spelen :9~

Maar een gezellig bordspel is ook altijd nog leuk, of een avondje kaarten met je vrienden, eigenlijk zijn dat nog steeds de beste games, al eeuwen lang ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik speel meer offline dan online.

FM2005 is eigenlijk het enige spel dat ik nog speel op mijn pc. :)

[ Voor 5% gewijzigd door magnifor op 16-10-2005 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Bor de Wollef schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 16:35:
43% speelt liever offline games. Dat had ik echt niet verwacht. Ik denk dat ik voor zo'n 95% van de tijd online games speel. De 5% offline games is vaak als ik ergens ben waar geen internet is of wanneer ik een oude game uit de kast trek.
Ook voor mij een verrassende uitkomst. Zelf speel ik ook voor 95% van de tijd online. Een echt goede offline game zoals HL2 speel ik wel, maar voor de rest hou ik het voornamelijk bij dingen zoals CS:S online, Warcraft 3 online of Battlefield 2 online.

Strategie spellen offline spelen is in mijn ogen gewoon super suf; bij alle AI's kan je eigenlijk de I wel weg halen van de afkorten en is 't totaal geen uitdaging. Hoewel ik dan wel weer Civilisation 3 speel tegen de computer, maar zelfs dat doe ik dan nog coop met iemand anders over internet. Zelfde geldt grotendeels voor shooters, maar iets met een echt goede verhaallijn kan me dan nog wel boeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
En mij verbaast het helemaal niets. Ik denk dat het voornamelijk te maken heeft met de reden dat je een spelletje wilt spelen. Gewoon een spelletje spelen is toch voornamelijk offline, sim-achtige spellen (simcity/civilisation/championship manager/ e.d. ) is ook voornamelijk offline. Het spelen van strategiespellen online is in mijn ogen super suf; het is gewoon een kwestie van rushen, sneller zijn dan de tegenpartij, imho is dat dus niet ontspannend. Ik bouw liever, mooiste voorbeeld daarvan is dan Civilisation: Rustig een beschaving opbouwen ipv zo snel mogelijk _moeten_ bouwen omdat je anders geen schijn van kans meer hebt.

O, enne, shooters met verhaallijn? Die zijn er al jaren niet meer; voor een verhaallijn zul je toch moeten uitwijken naar rpg-achtige spellen (nee, geen mmorpg :P ).

Andere reden dat ik liever offline speel: Ik merk het met WoW, ik kom thuis, wil spelen, en de server is _weer_ plat, of m'n ISP besluit om er gewoon mee te stoppen voor de rest van de dag... Ik kan daar niet zo heel erg goed tegen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-10 01:49

PcDealer

HP ftw \o/

Grand Prix World met XP-patch _/-\o_

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-10 09:36

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Spidey73 schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 07:33:
[...]

Wow, dat is een tijd geleden, dat ik Civilization heb gespeeld... daar heb ik aardig wat uurtjes mee doorgemaakt....
Ga hem weer eens opzoeken....
Lol laatst nog gespeeld op mijn pda :P (pocketdos)
Maar sinds een week ofzo speel ik weer Colonization, ook erg vet om weer te spelen.

Sinds een jaar speel ik eigenlijk alleen maar online op mijn pc, maar ook veel gameboy en gamecube.
Eerst Conquer Online gespeeld en daarna World of Warcraft en dat dus vanaf het begin in Europa.
Daarvoor veel Planetarion, maar dat is anders spelen. Tergelijkertijd kan je ook goed offline spelen.

Ik zit vol spanning te wachten op oblivion als offliner.

Maar ik speel dus beide erg graag. Maar online heeft toch wat extra's met andere spelers.

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tja offline sims 2 dat is echt verslavend en online zuma. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 17:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 02:21:
tja offline sims 2 dat is echt verslavend en online zuma. 8)7
Even een half uurtje Simmen wordt dan zo van... umm... nu al avondeten? Oh, is het al weer zo laat!

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:23

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik heb onlangs DOSBox geinstalleerd. Eindelijk kan ik weer mijn favo DOS games spelen. Offline dus.
All time favourite: G&B (Guns and Butter, de fullscreen Mac-graphics variant, niet die moderne die later uit gekomen is).
Ik heb vroeger wel online games gespeeld, maar sinds mijn favoriete Mud offline is niet meer.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel ook nog offline games. Binnekort ga ik er zelfs nog een kopen: UFO: Aftershock.

Ik heb een hele tijd bijna verslaafd geweest aan WoW, omdat het zo top is. Maar WoW is echt ontworpen om uren aan een stuk gespeeld te worden, en dat vond ik dan weer minder fijn, dat het zoveel tijd opslorpte, dus bewust geen gamecard meer gekocht.

Maar zelfs als je niet veel tijd hebt om aan gamen te spenderen, kan je nog online spellen spelen, bijvoorbeeld Counterstrike:Source, daar kan je heel snel opstarten, een potje fraggen en mee stoppen wanneer je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalNerd
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-05 14:48

MetalNerd

Wake up and smell the ashes...

Ik ben echt een offliner, al begin ik de lol van CS:Source ook wel in te zien. Probleem is echter: ik speel mijn FPS'en een beetje stealth-achtig: sluip ergens binnen en begin te schieten, verstop me snel achter een muurtje, etc. Eigenlijk maak ik wat misbruik van de domme AI van de meeste games. Bij CS:Source online komt er zo'n massa geweld met menselijk AI (ja, duh! het zijn mensen) op me af, dat ik binnen een fractie van een seconde het loodje leg... :) Na duizend doden te zijn gestorven in een uur tijd werd ik het respawnen wel wat beu. Ik kan er gewoon geen zak van! :(

Kortom: ik moet me nog wat meer gaan bekwamen, maar ik heb nog zoveel leuke offline games te spelen dat ik hier nog even niet aan toe kom. Ik denk ook dat ik dan de gebeurtenissen, verhaallijn en opbouw van een offline missie wel heel erg ga missen. Daar ben ik nou eenmaal verslaafd aan...

nieuwste aanwinsten: Western Digital 2500JB, Samsung SyncMaster 930BF, SonyEricsson W800i, Nintendo DS, Leadtek A6600 GT AGP, NEC 3520 DVD-RW DL 16x

Pagina: 1 2 Laatste