Offline games, speel jij ze nog?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 2.695 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Ik kwam vandaag tot een interessante conclusie na een gesprek met een kennis over goede nieuwe games; ik speel eigenlijk geen enkel offline spel meer.

Op de een of andere manier "doen" de offline games het niet meer voor mij. Ik mis dat al snel interactie met medespelers wat het spel toch een extra dimensie geeft.

Vroeger kon ik mij tijden (en dan ook echt tijden) vermaken met de meeste games, online of offline, het maakte mij niet uit. Tegenwoordig merk ik dat ik de games die niet goed online te spelen zijn links laat liggen. Om de een of andere reden geef ik ze nog amper een kans. Op zich zonde want er zullen vast leuke dingen tussen zitten.

Als ik zo om mij heen kijk zijn er meer mensen met dezelfde ervaring. Heeft de offline game nog een echte toekomst of denken jullie net als ik dat er steeds meer online gegamed zal worden?

Waar gaat bij jullie de voorkeur naar uit, online of offline gamen?

Voor de duidelijkheid wil ik vermelden dat ik het hier strict over PC games heb. Console games vind ik online weer helemaal niets eigenlijk. Daar moet ik de eerste echt goede titel nog tegenkomen (komt vaak ook door de beperkte mogelijkheden wat betreft controller, gebrek aan toetsenbord etc).

Poll: Wat speel jij het liefst?
Online games
Offline games
Geen voorkeur
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=90652&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Voor de duidelijkheid: Ik heb het hier over PC games, geen console games.

[ Voor 4% gewijzigd door Bor op 17-09-2005 18:54 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-10 19:39

Flapmo

and back is gigi!

Ik speel eigenlijk ook alleen online games. En dan eerlijk gezegd alleen MMORPGs. Die hebben toch wat speciaals en verslavends.

Laatste spel offline gespeeld is Morrowind.

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik speel nog genoeg GTA San Andreas en offline race games. Alleen shooters doe ik alleen online. Ligt dus een beetje aan het type spel.

Al zou het me wel vet lijken om GTA San Andreas online te kunnen spelen (en dan niet zo'n brakke multiplayer mod, maar officieel). Een beetje als een 3D shooter zoals battlefield, maar dan veeel groter :)

[ Voor 44% gewijzigd door Palomar op 16-09-2005 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-10 16:34

Collaborator

You! Cake or Death?

Offline eigen alleen maar, ik speel namelijk voor mijn plezier en ontspanning, niet om me te ergeren aan ;lag cheats, en mensen die lamer zijn dan ik.

Ik wil altijd winnen met zo weinig mogelijk stres of tegenstand.
Online zijn ze niet zo gewillig dus ik hou het altijd bij potjes Halo 2 online team training (unranked _o_ dus je kan lekker aanklooien) of team slayer (ranked maar dat doe ik alleen met vrienden.
CS source speel ik vrijwel alleen tegen bots of heel soms 3 rounds met vrienden.

Singleplayer blijft gewoon iets hebben wat in multiplayer niet kan, sfeer en verhaal.

[ Voor 9% gewijzigd door Collaborator op 16-09-2005 21:50 ]

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Palomar schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 21:48:
Ik speel nog genoeg GTA San Andreas en offline race games. Alleen shooters doe ik alleen online. Ligt dus een beetje aan het type spel.
Racegames speel ik overigens (als ik ze speel) ook offline. Krijg ik de kans om ze op een LAN party te doen dan gaat daar de voorkeur natuurlijk weer naar uit.

MMORPG's zijn inderdaad erg verslavend maar ook een type appart. Je kunt ze namelijk totaal niet offline spelen. Iets wat je met FPS en racing games bijvoorbeeld prima kunt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-09 19:32

Colan

sucks @ solderen

bijna alleen maar offline...

enige wat ik online doe/deed is Diablo2 af en toe, maar verder ook al is er een ionline functie, toch maar single player, ik vind het heerlijk rustig en heb geen last van anderen

daarom ben ik ook verslaafd(geweest) aan Morrowind

net 5 minuten terug Dungeon Siege offline uitgespeeld, ik dacht er nog over om het even online te gaan doen met een bekende, maar ik vind het bij dit spel teveel geklooi...

nee, ik heb het wel vaak gedaan, maar het trekt me toch niet erg aan...

Simplicity is de bom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dionyxus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-09 13:50
Enige game die ik wel is speel is nethack (als ik echt niets te doen heb) en dat is offline :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Live for Speed (racegame) speel ik trouwens wel weer online. Maar dat is ook eigenlijk de enige racegame waarmee dit makkelijk kan (gewoon joinen en spelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:22

Cyphax

Moderator LNX
Uitsluitend offline hier. Met name oudere spellen die niet online kunnen of sims die ook niet echt boeiend zijn online. Ik heb een paar keer unreal tournament online gespeeld, dat is af en toe leuk maar mensen doen mij vaak te geirriteerd. Je doet gauw iets fout als je geen expert bent ofzo. Ik hou het lekker offline, hoef ik met niemand rekening te houden :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:21

Nakebod

Nope.

Op het moment speel ik eigenlijk alleen online game"s". En dat zijn Vietcong/Vietcong Fist Alpha, en Vietcong2 Demo.
De offline game van VC/VC FA vond ik erg goed, daar heb ik ook wel een tijd over gedaan voordat ik die helemaal uitgespeeld had.
Als straks VC2 uit is, ga ik daar zeker ook de offline verhaallijn volgen, en daarnaast uiteraard ook de online game.
Maar bijv GTA, ik speel het spel uit, en daarna kan het mij niet meer boeien, juist omdat er geen MP mogelijkheid is.
VC zou ik zo weer opnieuw kunnen beginnen met de verhaallijn, dat zou ik wel kunnen volhouden.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik speel liever online, ik hou erg van MMORPG's.
Ook hou ik van RTS en shooters, en die speel ik het liefste ook online, maar door de versie van het spel dat ik meestal heb kan dit niet O-)
Online spelen voegt voor mij meestal net wat extra's toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Enkel offline nog, tenzij Diablo 2. Echter speel ik hier ook meestal op mezelf. Ik ben op zoek naar een leuk online spel, zelf vond ik Quake 3 OSP: Clan Arena altijd erg leuk om dagelijks te spelen, alleen vind je daar nauwelijks nog servers voor waar iemand op zit. Online RTS of FPS spelen is nu éénmaal iets waar je wel redelijk goed in moet zijn om het nog fun te houden. Of je moet je fun halen uit verliezen :)

Feitelijk is de competitieve sfeer die me niet aantrekt om online games te spelen.

[ Voor 31% gewijzigd door Phuncz op 16-09-2005 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
RoD schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 21:53:

Online spelen voegt voor mij meestal net wat extra's toe.
Dat is het bij mij ook. Dat extra's (interactie met andere spelers, meer intelligente (niet altijd) tegenspelers) mis ik enorm als ik weer eens een poging doe om een offline game te spelen. Op de een of andere manier zorgt juist dat gemis er elke keer weer voor dat ik toch maar weer een online game op start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-10 10:03
Offline heeft mijn voorkeur. Maar dat ligt ook aan het soort spel. CSS vind ik bijvoorbeeld geen zak aan offline, maar online is het super. Het is dan ook het enige spel wat ik online speel. Voor de rest vind ik single player games gewoon leuker. De laatste tijd speel een meestal games als metroid Prime/Burnout 3/Half-Life 2, en die zijn gewoon super om te doen. Ik mis online echt niet bij die games. (ook burnout 3 niet)

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:20
Bijna alleen offline, af en toe een shooter online.
Vooral games al Metal Gear, FF, GoW. Ik vind dit meer meeslepender en bij een lekkere rpg kan ik dan heerlijk wegdromen :D
Ik heb een tijdje mmorpg's geprobeerd maar bevalt me gewoon niet.
Ik denk ook dat offline spellen voorlopig niet uit zullen sterven, teveel mensen gebruiken games als een soort ontsnapping van het dagelijks leven en velen hebben dan ook ff geen zin om constant toch rekening met andere spelers te moeten houden.
Ik ben er een van de "oude" stempel :P

[ Voor 3% gewijzigd door Mutatie op 16-09-2005 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-10 05:47

Nik

Doe mij maar lekker een offline shooter met een goed verhaal, of een race game :) Alhoewel ik JO:TR en aanverwachten ook wel leuk vind om online te knallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Speel eigenlijk momenteel alleen BF2. Daarvoor Call of Duty.

Maar Football Manager en zijn voorgangers (Championship Manager reeks) is ook een fijn offline spel

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-10 22:13
Ik speel alleen maar offline. Online kun je het niet maken om het eens een maand niet te doen, of het spel een jaar aan de kant te gooien. Ook vind ik al die luitjes veel te fanatiek. Ik speel het af en toe en voor de lol. Maar als je dan tegen allemaal van die lui speelt die er hun hobby van gemaakt hebben, dan is voor de knuppel als ik ook weinig aan.

[ Voor 7% gewijzigd door HCMarX op 16-09-2005 22:26 ]

Gamecube (games) kopen of ruilen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:47

DropjesLover

Dit dus ->

eigenlijk speel ik alleen maar offline spellen, maar dat komt meer omdat mijn internet-verbinding n beetje gaar is, dus online spelen niet echt lekker gaat :( k vind t wel vet om bijv in het engels tegen een ventje van 12 uit singapore ofzow te spelen, echt mega cool. maarja, als je internetverbinding een enorme lag oplevert...

verder wil ik wel graag veel spellen online spelen, maar voor bijvoorbeeld WoW of NFSU2 of UT2004 legaal te kopen heb ik eigenlijk niet echt het geld (hoewel ik wel vind dat ze er geld aan mogen verdienen). Dus op bijv lanpartys speel k natuurlijk alleen maar tegen anderen, maar daar ga k niet zo heel veel meer naar toe....

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel eigenlijk veel Offline, som online.
Want ik game nu eenmaal niet zoveel, en als ik online ga loop je altijd de kans om door een klein jongetje wat het al 2 maanden achter elkaar gespeeld heeft te worden verslagen.Vooral wanneer ze de "noob" servers binnendringen.
Bij FPS is dit ook zo, maar dan anders als bij MMORPG ;
Als je een beetje goede strategie hebt uitbedacht bij een FPS kun je de ander misschien nog killen.
Maar bij een MMORPG draait het dan bijna puur om cijfers; hij heeft langer gespeelt en heeft 1000 armor terwijl jij 45 hebt.Hij heeft 1000 attack terwijl jij 50 hebt.
Dus dat is wat moeilijker te winnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LifeTecH
  • Niet online
Ligt eraan. CSS speel ik online, maar spellen zoals Final Fantasy en Metal Gear Solid offline. Verder vind ik het vaak ook leuker om single player spellen te spelen. Dan zit je vaak met een verhaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik speel eigenlijk alleen games op een lanparty en fifa online. Singeplayer dus nooit eigenlijk.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-10 15:50

TommyGun

Stik er maar in!

Singleplayer ruleert nog het meeste :)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Offline games natuurlijk, ik zoek al tijden naar eindelijk een geweldige singleplayer game, Fable deed het daar heel goed in en was ook een opluchting... voor even helaas, want ik het het spel binnen een paar dagen al uitgespeeld helaas.

Ik heb hier nou op het moment alleen maar echt multiplayer spellen geinstalled staan (UT + 2k4, HL + HL2, AA, SS, BF en nog wat MMOG's) en ik kan zeggen... de laatste tijd boeit het me gewoon niet meer. Oude games voor de zoveelste keer hetspelen heb ik ook geen zin meer in, en hoewel er de laatste tijd wel wat games zijn uitgekomen, heb ik er gewoon geen behoefte aan, alleen maar omdat er bepaalde dingen in zitten die me gewoon niet aanstaan. Zo hou ik bijv. compleet niet van meerdere personage's besturen (zie ook Dungeon Siege), en dat weerhoud mij gewoon ervan zulke games te kopen en spelen (The Roots lijkt me op zich ook leuk te gaan worden, maar dat party gedoe vind ik dan weer niets).

Misschien dat offline me ook gewoon meer aanstaat omdat jij bepaald hoe het verhaal loopt, hoe snel je gaat, en geen lag en dat soort dingen. Het kan niet zijn dat jij altijd in het verliezende team zit, en een stelletje kansloze lui bij je hebt die denken dat ze o zo cool zijn maar in feite er geen hol van bakken (echt teveel ervaring mee). Een echte mannengame, dat is wat we in feite missen, een game wat gewoon te moeilijk is voor kleine kinderen, geen 13 jarige kutkindjes met hun rotstemmetjes (<insert_agressie>), maar een game waar je echte skills nodig hebt en een verschrikkelijk hoog niveau heeft, en niet zo populair is zoals cs want je weet, hoe groter hoe slechter de community (ik hou wel van een potje cs:s, maar alleen op bepaalde servers dan).

Misschien denken sommigen nu:' maar UT en Q3 dan?' Mjah, misschien heb je ook gelijk, UT is ook van een bepaald niveau, vooral instagib, maar het staat me gewoon niet meer aan. En met Q3 moet ik toegeven dat ik het nooit echt actief heb gespeeld, en het alleen geinstalled heb staan voor GtkRadiant om m'n levels mee te maken. Ik heb nooit echt hoge verwachtingen gehad van Bet on Soldier maar ik dacht dat dat nog wel iets kon zijn, maar demo is me ook verschrikkelijk tegengevallen en Battlefield 2 is gewoon een beetje rondrijden/vliegen met voertuigen met de domste AI. in toch zeker de laatste 6 jaar.

Misschien dat ik een beetje zit door de blaten, maar om het even ontopic te houden, ik vind het nogal slecht gesteld op dit moment als het gaat om games. Ja oke we krijgen danwel Quake 4 met een mooie singleplayer als we de bladen mogen geloven, maar stilt dat mijn honger naar een goede sp? Over een aanzienlijke tijd krijgen we UT2007, maar dat zal meer een 2k4 gevoel worden dan het oude UT, en singleplayer zal het ook niet hebben. Ja UT2k4 heeft een singleplayer, maar dat is niet hoe ik het bedoel. Met echte singleplayer bedoel ik een soort van Fable maar dan nog groter en veel langer (of je moet door kunnen spelen nadat je het verhaal hebt uitgespeeld), en dat is iets wat ik de laatste tijd niet echt meer heb gezien. Dan kun je wel gaan zeggen 'Ja maar MMORPG's dan?' Mjah dat is weer online, met andere lagere levensvormen waaraan je je weer gruwelijk irriteert en daar heb je monsters die om de zoveel tijd weer tot leven komen, en als je dan niet op tijd weg bent dan ben je nogal euhm... mjah dood.

Misschien is het omdat het nu 's avonds is en ik tergend lange verhalen kan bedenken en ontzettend traumatisch zit te doen over de game-industrie, of het is omdat ik al een tijdje het games nieuws niet meer volg, maar op Oblivion Lost na zie ik geen geweldige topititels staan. Het wordt denk ik tijd dat ik de draad maar weer opvolg en jullie van nuttige adviezen kan voorzien ipv. een half onnuttige post zit te maken en het topic te vervuilen. ;)

offtopic:
Please bare with me, het is 's avonds, excuses hiervoor

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

Sinds een aantal jaar geleden America's Army werd gelanceerd is dat het enige dat ik nog speel.
Online dus...

"Grandma was slow, but she was old....!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel bijna alleen offline games...voornamelijk console games ook, dat verklaart het al grotendeels. Ik speel dan ook voornamelijk RPGs, en das net als een boek: duik in het verhaal en beleef de avonturen mee, en das toch meer een prive aangelegenheid. Ik speel ook wel een MMORPG (FFXI) maar de beleving is dan juist minder, het is wel leuk om samen met mensen aan de andere kant van de wereld iets te doen, maar als je dan wordt geweigerd omdat je geen Beetle Earring+2 hebt (bij wijze van spreken) en quest zus en zo niet hebt gedaan dan is het geen avontuur meer, maar een potje skills-patsen, en dat doet het idee van een RPG toch wel weer teniet.

Af en toe een potje knallen of een RTS online kan wel prima, maar dat is echt opvulling, niet de grote hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BN schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 22:32:
Sinds een aantal jaar geleden America's Army werd gelanceerd is dat het enige dat ik nog speel.
Online dus...
Same here, en nu ook BF2 erbij omdat alleen AA een beetje saai begint te worden na 3 jaar.
Wel heb ik GTA SA nog een tijdje gespeeld, en ook Oblivion zal ik zeker spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-10 18:11

Zeror

Ik Henk 'm!

Tot een anderhalf jaar geleden was ik gebonden aan het spelen van offline games. Simpelweg omdat dit mij werd beperkt omdat geen internetverbinding op mn pc had.
Sinds dat ik anderhalf jaar geleden internet angesloten heb op mn pc begon ik steeds meer interesse te krijgen in online games. Af en toe een potje Unreal Tournament online kwam regelmatig kijken. Niet te vaak, want ik vond de offline games ook nog steeds leuk om te spelen.
Tot een jaar geleden. Ik had Half-life 2 gekocht. En ik begon Counterstrike online te spelen, Hier begonnen de verslaving aan het "online gamen" eigenlijk bij mij. Steeds vaker ging ik ieder gaatje dat ik me kon bedenken ff-tjes online gamen :P. Tot last van mn ouders jammergenoeg. Die zagen me steeds minder in de huiskamer verschijnen.
Weer een tijdje later kregen mmorpg's de aandacht van mij. Met name aan Rose Online en World of Warcraft. Je eigen character leven in een compleet andere wereld vind ik erg cool en kon maar niet van de spellen afblijven.

Nu merk ik dat ik steeds minder games speel, omdat ik het ff weer goed vind voorlopig. Anders wordt het veel te veel. Regelmatig dat ik nog Counterstrike en Half-life Deathmatch speel, maar dat is dan ook het enige. Online flashgames daarbij nagelaten.

Voor mij zijn online games echt een toekomst. Je leert er leuke, maar ook minder leuke mensen kennen. Van die mensen leer je weer dingen. Dingen die je als een offline player niet zult leren of langer over doet voordat je het kent. Offline games dus. ;)

offtopic:
Damn heb ik zoveel getypt O_o

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Gene voorkeur :).

Het ligt er maar net aan het aanbod van kwaliteitsspellen. Of het nou offline of online is :P.
Ik speel nog altijd veel ragnarok online. En als er weer eens een goed offline spel uitkomt die uitspelen :P.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Blaatschaap11 schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 22:26:
Ik speel alleen maar offline. Online kun je het niet maken om het eens een maand niet te doen, of het spel een jaar aan de kant te gooien. Ook vind ik al die luitjes veel te fanatiek. Ik speel het af en toe en voor de lol. Maar als je dan tegen allemaal van die lui speelt die er hun hobby van gemaakt hebben, dan is voor de knuppel als ik ook weinig aan.
Dat hangt er natuurlijk helemaal van af wat voor spel het is. Kijk, bij een spel als Battlefield kun je prima maar af en toe gamen als je alleen op publics (unranked) speelt. Online gameplay wil natuurlijk niet gelijk zeggen dat het in clanverband moet.

Verwijderd

Toen online gamen nog in de kinderschoenen stond, raakte ik er al aan verslaafd. Dat was bij mij vanaf quake 1 en een gemiddelde ping van 250ms op een modem. Maar dat kon de pret niet drukken.
Competitief en coöperatief spelen verveeld nooit en je leert van elkaar en kan met elkaar communiceren.

Ik speel offline alleen nog classics zoals sonic/mario op emulators of goede rpgs zoals FFVII of xenogears. Ik denk dat de kwaliteit van offline games ook steeds lager wordt. Komt vooral door het gebrek aan originaliteit. GTA3 was cool. VC en SA kunnen mij niet boeien. MGS1 en 2 waren leuk. Ik heb MGS3 ook maar ik heb er gewoon geen zin in.

• siren
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-06 15:59
Online BF2 speel ik nu sinds anderhalve maand. Daarvoor medal of honor spearhead freeze tag (vette mod) en daarvoor unreal tournament.
Ik heb san andreas maar nu ik hem uit heb gespeeld kan het me niet meer boeien en dat terwijl ik daarvoor mijn playstation heb gekocht.

Offline speel ik af en toe nog wel eens civ2 of risk maar das alleen omdat ik dan ff wat anders wil.

• autodidact
  • Laatst online: 30-06-2024
da_siren schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 04:26:

Offline speel ik af en toe nog wel .... risk maar das alleen omdat ik dan ff wat anders wil.
www.bruijntjes.net

verder roep ik al ongeveer 4 jaar dat mensen die offline games spelen beginners aka amateurs aka n00bs aka zo-iets zijn :P laatste keer dat ik iets single player deed is denk ik (ff uit de top of me kop) resident evil 1 ofso... of silent hill ofso... echt vet..

ben trouwens van plan ook F.E.A.R. te gaan spelen

een strategy, rpg of fps single player spelen snap ik echt niet (meer)

(ps ik game vanaf 1982)

http://specs.tweak.to/12504

• Nakebod
  • Laatst online: 18:21

Nakebod

Nope.

Valt me, met de huidige tussenstand, toch op..
Offline populairder dan online :)
Op een of andere manier had ik eigenlijk een andere score verwacht hier.

En autodidact, offline voor noobs? Genoeg spellen waar de offline verhaallijn echt een aanrader is om te volgen. Alleen vind de spellen die alleen een offline mogelijkheid hebben, erg jammer. MP voegt gewoon wat toe, vooral het lange termijn gamen. GTA, leuk, geen MP, dan vind ik het al snel saai.

Zelf speelde ik een paar jaar geleden vrij veel Red Faction, offline verhaal uitgespeeld, en daarna alleen maar online. Grafisch nooit een superspel geweest, maar goed. Online werd steeds minder leuk omdat er niets tegen cheats gedaan werd.. Maar goed, toen kwam RF2. Zou grafisch iets beter moeten zijn, vooral nieuwe levels enzo. Zit er geen MP in! Juist in zo een soort shooter niet.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

_Ernst_

Mark It Zero!

Online gestemt

Nu ben ik niet zo'n diehard gamer, maar ik speel veel far cry online, en soms GTA. Dus duidelijk meer online :)

Last.fm

• JediUberknaft
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 07:27

JediUberknaft

May Da Force B With You !

Eigenlijk vrijwel allleen maar Offline, gewoon omdat dat ontspannender is. Met Online, heb je tog weer rekening te houden met mensen, en dus teamwork, reacties .. cheaters etc. Ik speel zo nu en dan wel een potje CoD, of BF2 ... Maar als ik echt MP wil spelen, doe ik dat op n LAN die we af en toe regelen met mun maten.

Ik speel alleen qua offline games, wel weer veel oudere spellen. Ik struin tegenwoordig veel de budgetbakken af aangezien ik beetje uitgekeken ben op de nieuwe games ( ik speel btw alleen shooters ). En je komt toch nog best leuke / vermakelijke spellen tegen in de budget bakken. Bedoel het hoeft niet megaveel eyecandy te hebben, zolang t maar leuk speelt.

Dus voor mij is de keuze op dit moment simpel, Offline ..... Dit was een jaar of 2/3 wel compleet anders. Toen speelde ik elke dag uren online, maar op 1 of andere manier is dat gevoel redelijk verdwenen. Ik kan me herrineren dat ik me echt enorm vermaakte toen des tijds met Mohaa. Was toch vaak leuke servers. Misschien was de gameplay vroeger gewoon leuker online.

Verwijderd

Ik speel eigenlijk alleen ONline

namelijk Tactical Ops, het enige spel wat ik speel en wat ik nu al 3 jaar doe :)

Het valt me op, hoe minder spellen je speelt, hoe meer je de spellen gaat waarderen en hoe beter je erin wordt.

• ROFLASTC
  • Laatst online: 28-09 06:10

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Heel veel ouwe 8-bit NES spelletjes en bv Warcraft3 enzo Als het verhaal maar goed is zoals bv Dungeon Siege. Wat mij betreft is er nog zat om offline te spelen. Alleen dat spul als Doom3 en HL-2 is offline snel saai.

And it goes BRAAAAAPP!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-10 01:49

PcDealer

HP ftw \o/

Op dit moment speel ik Civ 3 en vriendin ook :)

LinkedIn WoT Cash Converter

• Yofresh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:35
Offline, waarom weet ik niet, waarschijnlijk omdat ik het altijd zo gedaan heb. Mooi dat het voor anderen werkt, maar ik zweer gewoon trouw bij off :)

(ook heb ik slechts de beschikking over een gedeelde intverbinding, niet makkelijk als je net zo lekker aant knallen bent en je zusje loopt te zeuren dat zij nou toch echt voor school moet....)

Ook vind ik de campaigns meestal leuker dan het "werkelijke" spel

[ Voor 10% gewijzigd door Yofresh op 17-09-2005 14:47 ]

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

Verwijderd

Ook geen voorkeur. Het is maar net wat er op dat moment uit is, al neig ik tog richting online, dit komt dan door BF2 en ik speel dagelijks nog Red Orchestra, de meesterlijke WO2 mod voor UT2004.

Maar naast BF2 en RO speel ik op dit moment ook bijvoorbeeld Earth 2160, Fable, Dungeon Siege 2, Area 51 en dat is dan tog echt offline.

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik speel alleen GTR en organiseer daar een league voor voor de mensen hier op GoT en doe bij nog 2 leagues mee.

Dus ja ik speel online en practise offline (setups maken) om in de leagues te gebruiken.

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Online speel ik op dit moment alleen maar UT2004.
Dit aan het gebrek aan goede single player shooters, HL2 en Doom3 vond ik ietwat tegenvallen.

Smiling as the shit comes down...

• ph4ge
  • Laatst online: 21-10 16:50
Online games, dan vooral Return to castle Wolfenstein, Wolfenstein: Enemy Territory en af en toe een potje UT instagib of Q3.

Wolfenstein biedt zo'n leuke gameplay, samenwerken met vrienden/clan tegen een andere groep, super snel, waar soms het individu het verschil maakt en soms de taktiek. Je kan het zo gek maken als je zelf wilt, 1x in de week een avondje, zijn genoeg tegenstanders van dat niveau te vinden, echte freaks zijn er ook genoeg. Lag is totaal geen probleem meer binnen Europa, in competie verband zijn er nauwelijks nog cheaters, omdat die meestal zo gepakt worden. Communities zijn ook harstikke leuk, hoop echte vrienden aan overgehouden. Vele uurtjes op ventrilo over van alles en nog wat gepraat tussen de potjes door.

Verder RTSen en Sims zijn ook leuk, het leukst ook online. SP met zo'n verhaaltje komt altijd op he zelfde neer, jij bent een figuurtje wat weer eens de wereld moet redden. Er is ook totaal geen uitdaging aan 99% van de SP games, nooit het heb je het gevoel dat je iets nieuws ziet of dat je iets knaps gedaan hebt.

Toevallig wel GTA;SA doorlopen, net zoals de voorgaande spellen, dat is toch wel grappig voor een uurtje of 20, maar daarna heb ik het wel weer gezien. Ook geen enkele uitdaging gevonden, maar tenminste wel een leuke setting en een grappig verhaaltje.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Verwijderd

online bf2 en css en eerlijk gezegd speel ik dat vaker als offline. Geeft wat meer uitdaging vind ik. Maar off line is op zijn tijd ook erg leuk. Als het een orgineel spel is met een goed verhaal en een leuke sfeer. Zolang het spellen zijn met hoge waarderingen kan ik me off line goed vermaken. Dan is off line ook zeker leuk om te spelen. Paar voorbeelden hl2 en hl, B&W, NFSU 2, Red alert 2, MGS 2 & 3, GT, GTA

Alleen spellen als mmorpg's of rpg's daar zie ik de lol niet van in, bekendste voorbeeldjes dungeon siege en WoW. Dom klikken op een vijand en de computer doet de rest. Wat ik al las in het ds 2 topic, iemand versloeg een beest door een tover truuk op hem uit te voeren en telkens wanneer dat beest op hem af kwam dan rende hij snel weg en deed het even later nog eens. Net zo lang tot hij natuurlijk dood was, en dan trots wezen. Ik iig niet. Dit is natuurlijk niet bij elke rpg zo..... Al die andere rpg's hebben weer last van iets anders :P en dat is het te langdradige en daarom vaak saaie verhaal (legt een npc uit hoe erg het wel niet gaat met het dorpje en of jij (de held) ons kan helpen....boeiend, bovendien speel je het met in je achterhoofd het zo snel mogelijk binnenhalen van punten en vecht je je daarom maar door de hordes vijanden heen(die soms iet wat te veel op elkaar lijken). Dit is mijn misschien ietwat kritische mening over rpg's, tegenargumenten zijn toegestaan :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2005 18:39 ]

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 22:27:

Bij FPS is dit ook zo, maar dan anders als bij MMORPG ;
Als je een beetje goede strategie hebt uitbedacht bij een FPS kun je de ander misschien nog killen.
Maar bij een MMORPG draait het dan bijna puur om cijfers; hij heeft langer gespeelt en heeft 1000 armor terwijl jij 45 hebt.Hij heeft 1000 attack terwijl jij 50 hebt.
Dus dat is wat moeilijker te winnen :P
Dat is niet altijd zo. Hoewel die regel wel aardig opgaat voor MMORPG's als WoW zijn er ook games als GuildWars waarbij je op level 20 al de level cap haalt (binnen ongeveer 20 a 30 uur) waarna het alleen nog maar gaat om skill points om skills te unlocken voor PvE en PvP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Ik heb Battlefield 2 meteen gekocht, omdat ik Battlefield 1 echt fantastisch vind. En met mijn snelle internetlijntje hoopte ik dus ook veel lol te hebben.
Ik heb er een beetje een "nja...."-gevoel over. Mijn huisgenoot speelt het helemaal kapot, maar ik kan het gewoon niet meer opbrengen om meer dan 2 uur een game te spelen eigenlijk. Half Life 2 is het laatste spel dat ik echt uitgespeeld heb. Ik kijk erg uit naar Oblivion.
Grootse avonturen met een goede verhaallijn trekken mij dus veel meer dan altijd maar hetzelfde "verover die vlag en kill die meneer"-gebeuren. En tja...grootse avonturen vind je vaak alleen in een single-player game of in een MMORPG, maar ik ga geen maandelijks abonnement betalen met mijn speelstijl (2 - 4 uurtjes per week een game spelen).

@Diki Dik:
Even wat tegenargumenten :P :
- Diablo 2 is an sich echt vreselijk saai, maar daar is de item-hunting hartstikke verslavend
- Dungeon Siege werd ik ook niet door geboeid :P
- Ga eens Morrowind spelen
- RPG zijn er in heel veel soorten en maten

;)

[ Voor 18% gewijzigd door armageddon_2k1 op 18-09-2005 11:30 ]

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik speel meestal online: Racegames zoals F1C en nu meer Rfactor + 2fantastische shoters: Enemy territory en _/-\o_ _/-\o_ america's army _/-\o_ _/-\o_

soms eens een goede single player like brother in arms en far cry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Verrassende uitkomst tot nu toe :) Ik had echt iets van 75% online gaming verwacht. Leuk om te zien dat er toch nog heel veel mensen offline gamen in deze "internet" tijd :)
armageddon_2k1 schreef op zondag 18 september 2005 @ 11:28:
Ik heb Battlefield 2 meteen gekocht, omdat ik Battlefield 1 echt fantastisch vind. En met mijn snelle internetlijntje hoopte ik dus ook veel lol te hebben.
Ik heb er een beetje een "nja...."-gevoel over.
;)
Zelfde had ik ook, BF1942 helemaal kapot gespeeld. BF-2 vind ik gewoon een stuk minder. Het is gewoon weer een van de "zoveel" FPS'en met veel te weinig vernieuwing om echt interessant te zijn / blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel toch voornamelijk online, maar eigenlijk speel ik de laatste tijd nauwelijks meer een spelletje.

Online is net ff wat leuker als offline, maar het roept ook sneller frustraties op. Ik irriteer me altijd dood aan die 12 jarige ettertjes die zich half god voelen. Ik speelde veel FPSsen online, maar ik kom niet mee op de wat hogere niveau's, gewoon omdat mijn reflexen niet goed genoeg zijn(o.i.d.).
Ik heb ook WoW gespeeld, maar daar ging toch echt veel te veel tijd inzitten(hele weekenden). Buiten dat, als je er even mee bezig bent gaat het toch irriteren. Ik heb regelmatig solo in een of andere dungeon gestaan omdat een 12 jarig ettertje de groep deed springen.

Offline vind ik wel leuk, maar het heeft toch niet de boeiendheid van online. Overigens hoop ik dit weer op te pikken met B&W 2, B&W vond ik geweldig, maar dat beest werd al snel een last i.p.v. een hulp.

Ik speel dus nog maar weinig spelletjes, gewoon omdat ik het zonde begon te vinden er veel tijd aan te besteden. Ik wou altijd nog eens leren programmeren, maar dat werd altijd verdrukt door een spelletje. Ook wou ik graag naar de uni voor een Msc(doe nu HBO, mede omdat ik niks aan school deed, spelletjes zijn nou eenmaal veel leuker als school ;) ) maar kon daar maar weinig zelfdiscpline voor vinden, mede omdat ik liever een spelletje speelde(veelal online, toch echt verslavend). Overigesn is dit nu binnen handbereik en durf ik met B&W 2 toch weer een gokje te wagen :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel beide. Counterstrike en HL2 Deathmatch doe ik regelmatig online, maar offline speel ik dan weer spellen als GTA San Andreas en Splinterceel Chaos Theory...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterICE
  • Laatst online: 12-09 01:42
Geen voorkeur, MGS3 vind ik cool om te doen, maar een game als BF2 moet online natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
MisterICE schreef op zondag 18 september 2005 @ 17:56:
Geen voorkeur, MGS3 vind ik cool om te doen, maar een game als BF2 moet online natuurlijk
Speel je MGS3 op de PC dan? Wist niet eens dat daar een PC versie van is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef
  • Laatst online: 07-09 22:41

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Een hele interestante vraagstelling.

Vrijwel alle moderne games die ik heb zijn gemaakt om online te spelen en met bijvoorbeeld joint operations of iets dergelijks kom je er bijna niet onderuit.
Hoogstens door bijvoorbeeld een standallone lanserver te starten in coopmodus wat dan weer pittig spelen is in je eentje.

BF2 speel ik soms offline meer om goed door te krijgen hoe alles werkt en hoe ik bepaalde technieken kan verbeteren.
In het begin had ik nogal last van kicks wegens teamkills dus dan maar even offline proberen en testen.

San andreas is een goed voorbeeld van een game die ik offline speel (online kan dan ook niet).
DTM Racedriver 2 speel ik het liefste offline omdat online altijd een zooitje is met het van de weg rijden.
Verder vind ik het wel eens leuk om een paar rondjes met de auto alleen over het circuit te scheuren als tijdritten of een wedstrijd in mijn uppie om later eens de beelden te bekijken welke bochten ik sneller zou kunnen nemen.

Ik speel ook graag online maar wel op een server met een behoorlijk goede teamplay en niet van die personen die maar wat doen.
In het verleden speelde ik in een clan met Deltaforce maar de vele verplichtingen die het met zich meebracht heeft mij doen besluiten alleen als 'freelancer' verder te gaan.

computer voor alle werkzaamheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smokey!
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:05
Ik speel allebei eigenlijk wel, maar online vind ik leuker blijven. Vooral met clans/vrienden vind ik het altijd erg leuk om ff online te gaan, maar bijvoorbeeld een singleplayer spel als the punisher ofzo gaat er ook wel in. })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Laatst online: 11:33

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Bor de Wollef schreef op zondag 18 september 2005 @ 18:28:
[...]

Speel je MGS3 op de PC dan? Wist niet eens dat daar een PC versie van is :)
Daar is geen PC versie van ;) Zou niet lukken ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik speel ze eigenlijk allebei wel online en offline. zoals wolfenstein enemy territory speel ik vaak ook maar battlefield 2 speel ik weer offline (mijn bakkie is niet zo supersnel om BF2 online te spelen(schijnt dat het spel dan 2 keer zo zwaar draait.) maar ach volgend jaar weer roestbakkie updaten en dan weer paar jaartjes verder knorren :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uitsluitend online. Ik erger me kapot aan AI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:36
Ik speel voornamelijk offline.
Online alleen CS 1.6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 18 september 2005 @ 23:42:
Dat is bij mij vaak ook de drijvende factor. Het spelen tegen menselijke spelers is vaak veel leuker en verrassender dan een potje (welke game dan ook) tegen AI. Dat is voor mij ook een belangrijke factor die er voor zorgt dat ik toch meestal weer online ga spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel beide, maar steek meer tijd in online games.

Vooral MMORPG's zijn erg leuk en verslavend om te spelen. Maar ze nemen veel tijd in beslag. Daarentegen als ik de keuze heb om offline of online te spelen zal ik eerder kiezen voor online. Neem bijvoorbeeld FirstPersonShooters, als de keuze bestaat tussen offline/online ben ik vaker online dan offline te vinden. De spanning en het compitie-element is veel groter op die manier.

Ik gebruik mijn PC vooral voor MMORPG's en shooters, offline games speel ik liever op een console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Laatst online: 21-10 18:11

Zeror

Ik Henk 'm!

Bor de Wollef schreef op maandag 19 september 2005 @ 09:13:
[...]

Dat is bij mij vaak ook de drijvende factor. Het spelen tegen menselijke spelers is vaak veel leuker en verrassender dan een potje (welke game dan ook) tegen AI. Dat is voor mij ook een belangrijke factor die er voor zorgt dat ik toch meestal weer online ga spelen.
Same here.
Alhoewel de Ai van de games wel steeds beter wordt. Far Cry, Half-life 2 hadden bijvoorbeeld goeie AI.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Hier Red Alert 2, ook gelijk het enige spel wat ik nog speel.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kijk of het spel me leuk lijkt, een online optie kan daarvoor een meerwaarde zijn, maar voor sommige games hoeft er van mij geen online gedeelte op, want dan is de offline gameplay al voldoende.\

dus op de vraag online of offline? kan ik geen antwoord geven want dat is per game verschillend, hoewel een online optie altijd leuk is en je hoeft het niet te gebruiker natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Het ligt er aan wat voor spellen. RTS speel ik niet, racen doe ik alleen met NFS:U2 en uitsluitend offline. Shooters speel ik alleen nog maar online. CoD:UO, CSS en zelden nog Ut2k4. Daarnaast gaat de meeste tijd in Guild Wars zitten.

Leuke singleplayer spellen vind ik maar zelden. Half Life 2 en Doom 3 begonnen mij na enkele levels al genoeg te irriteren dat ik er maar met de godmode doorheen geragd ben, heb niet voor niets ervoor betaald. De enige singleplayer spellen die mij tot nu toe hebben kunnen boeien zijn Clive Barker's Undying, Silent Hill 2 & 3 (deze moet ik toch maar eens uitspelen), Sacred en Spellforce.
Diablo (2) heeft mij echter nooit kunnen boeien, ondanks dat Sacred een "D2 kloon" zou zijn.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Rey
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 21:07
Ik speel eigenlijk alleen maar online en alleen maar UT2k4. Maar ik moet met mensen op teamspeak zitten en een beetje kunnen praten met ze, beetje teamplay erbij. Alleen online of offline vind ik totaal niks, binnen 10 minuten heb ik het dan gezien, te saai imho. Maar dat kan ook komen doordat ik ut2k4 als enige game al sinds het begin speel :P

Dus alleen online, maar met vrienden op teamspeak, anders niks :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Offline: DK2, Fable, Gta-vc & sa, HL2, UT2004,
Online: Mohaa, CoD
Dat was 'm... :)

Het maakt mij niet zoveel uit...
Het is meer waar ik op dat moment zin in heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Ik kijk persoonlijk totaal niet of de game online of offline is, als de game goed is speel ik hem :)
Bijna altijd heb ik als ik een spel een tijdje online speel dan ik het alleen maar leuk vindt om nog te "ownen" en gaat de fun een beetje verloren en vindt ik het weer erg lekker om een singleplayer game te spelen om vervolgens weer een online spel te spelen. Dit alles zonder dat ik er bewust van ben eigenlijk

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik zie voornamelijk reacties van mensen die meer online spelen, terwijl de poll voorlopig toch uitwijst dat de verhouding andersom ligt.

Het ligt idd een beetje aan het spel maar ik speel bijna alleen maar offline, terwijl ik vroeger vrij veel online speelde (Starcraft, UT, Quake2). Dat AI zo slecht is vind ik een slap argument, een hoop online spelers mocht willen dat ze zo slim waren. :7

De enige spellen die ik nu nog online doe zijn racesims (rFactor, GTR, GPL, etc.), en dan ben ik nog redelijk selectief met waar en met wie ik meerijd. Bij pick-up races is het niveau vaak ver te zoeken, zeker bij spellen die net uit zijn. En dan breng ik nogsteeds meer tijd offline door met racen dan online. PES4 heb ik nog een tijdje online gedaan, dat zal ook wel weer gebeuren als PES5 uit is.

Ook het feit dat ik graag zelf beslis wat en wanneer ik speel vind ik belangrijk. Zodra ik iets fanatiek online ga spelen wordt het een soort verplichting en deels ook een verslaving, zeker als je in competieties/league meedoet. Dat is iets waar ik geen trek meer in heb.

Offline speel ik vooral PES4, FM2005, GTA:SA en Pro Cycling Manager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-09 11:54
Offline.

Schietspellen speel ik offline, omdat ik progressie wil boeken, door het spel heen wil lopen (verhaallijn) Bij online is het eigenlijk altijd hetzelfde. ctf, dm etc. Alleen coop zou leuk zijn, omdat dat in feite gewoon single player is, maar dan met zijn tweeën :P
Pes4 en mijn racegames speel ik ook offline, alhoewel ik met rFactor wel de online tour wil gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LifeTecH schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 22:29:
Ligt eraan. CSS speel ik online, maar spellen zoals Final Fantasy en Metal Gear Solid offline. Verder vind ik het vaak ook leuker om single player spellen te spelen. Dan zit je vaak met een verhaal :)
Hier sluit ik mij volledig bij aan, ik ben belachelijk verslaafd aan de offline Final Fantasy reeks, maar ook aan CSS :D WoW heb ik ook bijna een half jaar gespeeld maar omdat je hier, zoals ook in dit topic voorbij kwam, alleen om de cijfertjes op je gear speelt en er geen ene f*ck aan verhaalontwikkeling in zit begon dit mij erg te vervelen. Een fantasy spel moet zich op het gebied van verhaal / wereld ontwikkelen, dat is erg moeilijk te vinden in een MMORPG omdat er zoveel duizend man op dezelfde wereld zit.

Offline PC games zoals de nieuwe call of cthulu vind ik ook geweldig, fantasy: Offline, Shooters: Online, Adventure Shooters (Doom 3, HL2): Beide :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Online vooral, al vinden m'n ouders dat niet leuk, we hebben namelijk nog een datalimiet van 250 MB, en daarna is het een tientje voor volgende GB, en daar 5 euro/GB. Reken uit; 25 euro per maand voor dataoverschrijding. Maar ja, mijn Pa wil niet overstappen :z , maar het is wel lekker dat ADSL via het KPN net, bijna nooit uitval, mooie ping tijden :Y) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Alleen maar off-line....

On-line gaat veel te veel tijd kosten en je zit vaak met het tijdzone probleem met mensen die je kent aan de andere kant van de plas!

• Tom-my
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-05 16:08

Tom-my

w03iz0rz

pulleke schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 15:59:
Alleen maar off-line....

On-line gaat veel te veel tijd kosten en je zit vaak met het tijdzone probleem met mensen die je kent aan de andere kant van de plas!
nederlanders spelen ook games? :?

"Then there was the man who drowned crossing a stream with an average depth of six inches."

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:01
Verwijderd schreef op zondag 18 september 2005 @ 23:42:
Grappig, dat is bij mij juist andersom. Hoe leuk een online game ook kan zijn, er zit altijd wel een galbak tussen die de complete sfeer verpest :/. Of ik erger me er te snel aan, maar net hoe je 't bekijkt :).

En ik mis bij online games een verhaallijn, ik vind 't allemaal een beetje doelloos meestal.

Verwijderd

Speel meestal online. Alhoewel ik het ook leuk vind om Offline te spelen.

Offline: UT2004, Red Alert 2 & NFSU2
Online: UT2004 & BF2

• LordMithril
  • Laatst online: 17:09
Beide.
Online speel ik Guildwars. Gewoon leuk om te doen, enorm groot, veel dingen en mensjes.
Offline speel ik eigenlijk alles wel. Van ff lekker simpel een uurtje bezig zijn tot ik ga slapen/weg moet tot een RPG met een goed verhaal (net weer begonnen met ChronoTrigger op de Snes emu). Maar ook FPSen enzow. Of vecht/race games @ de PS2.

Het nadeel van Online gamen vind ik dat als je niet makkelijk ff kan stoppen als je net met een groepje ergens loopt. ff snel zeiken kan al tot een failed mission leiden. En het verhaal is overhet algemeen veel minder dan bij offline RPG's
Online FPSen daarintegen hebben hier geen last van en zijn veel leuker om te doen dan tegen bots.
Maar hier ook weer, een FPS met een goed verhaal maakt mensen ook weer overbodig.
Offline heb je het nadeel dat bots zo ongelofelijk DOM kunnen zijn :P mja doe je weinig aan.

oftewel. speel beide, ligt er net aan waar ik zin in heb. ff snel spelen/goed verhaal = Offline
Anders Online

Bier, Whiskey en Metal!!

• Hahn
  • Laatst online: 17:48
Laatste jaar heb ik eigenlijk alleen maar Lineage 2 gespeeld. Toch wel bijzonder om te zien hoe dit spel me al zo'n anderhalf jaar lang boeit, terwijl je zou denken dat je na een paar maanden alles toch wel gezien hebt.
Maar bij Lineage 2 komt het vooral door de community waarmee je speelt. Je hebt een clan waarmee je van alles deelt en waar je dagelijks mee praat, als ik dan een offline spel ga spelen mis ik toch heel erg die communicatie waardoor tegenwoordig offline games me eigenlijk helemaal niet meer boeien :P

The devil is in the details.

Verwijderd

December schreef op donderdag 29 september 2005 @ 22:50:
Laatste jaar heb ik eigenlijk alleen maar Lineage 2 gespeeld. Toch wel bijzonder om te zien hoe dit spel me al zo'n anderhalf jaar lang boeit, terwijl je zou denken dat je na een paar maanden alles toch wel gezien hebt.
Maar bij Lineage 2 komt het vooral door de community waarmee je speelt. Je hebt een clan waarmee je van alles deelt en waar je dagelijks mee praat, als ik dan een offline spel ga spelen mis ik toch heel erg die communicatie waardoor tegenwoordig offline games me eigenlijk helemaal niet meer boeien :P
Agreed. Ik speelde 2 jaar Star Wars Galaxies. Als je zoiets eenmaal ervaart wil je niet anders. Vice City/San Andreas zijn geweldige games, maar hebben echt een "lack of intellect".

Dat zijn dan de enige games die ik ooit eens een kans kan geven.

Ik denk dat het vooral je smaak is. Veel mensen gamen voor hun plezier, anderen om iets te bereiken. Speel je voor je plezier, dan wijk je nogal snel uit naar offline games.
MMO's vergen gewoon veel tijd (en saai gegrind) wat het plezier (natuurlijk) weghaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-10 19:39

Flapmo

and back is gigi!

Blade_V schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 22:32:
knipperdeknip want heel lang

offtopic:
Please bare with me, het is 's avonds, excuses hiervoor
Klinkt alsof je de Myst serie is moet proberen :). Neverwinter Nights ook. Dat zijn geen kleuterspellen. althans vroeger vond ik myst altijd vet :).

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autodidact
  • Laatst online: 30-06-2024
TroonStaal schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 14:03:
Het ligt er aan wat voor spellen. RTS speel ik niet, racen doe ik alleen met NFS:U2 en uitsluitend offline. Shooters speel ik alleen nog maar online. CoD:UO, CSS en zelden nog Ut2k4. Daarnaast gaat de meeste tijd in Guild Wars zitten.

Leuke singleplayer spellen vind ik maar zelden. Half Life 2 en Doom 3 begonnen mij na enkele levels al genoeg te irriteren dat ik er maar met de godmode doorheen geragd ben, heb niet voor niets ervoor betaald. De enige singleplayer spellen die mij tot nu toe hebben kunnen boeien zijn Clive Barker's Undying, Silent Hill 2 & 3 (deze moet ik toch maar eens uitspelen), Sacred en Spellforce.
Diablo (2) heeft mij echter nooit kunnen boeien, ondanks dat Sacred een "D2 kloon" zou zijn.
... RTS rules, need for speed zuigt en grand tourismo rules, call of duty, css en ut2k4 zijn geen goeie online fps, call of duty owns offline, halflife2 owns offline en unreal,,, naja smaken verschillen zullen we mar zeggen.

godmode... nuffsaid
silent hill niet uitgespeeld,.... man ...
diablo....
wtf man.... wtf. smaken verschillen zullen we maar zeggen. dat je uberhaubt durft te beweren dat diablo (1) zuigt en dat je silent hill niet eng vond/hebt uitgespeeld...

wel leuk dat we anders zijn :)

edit: guildwars? ga eens WoW spelen man... praten we verder....(of ragnarok, of lineage 2...)
pff

[ Voor 5% gewijzigd door autodidact op 30-09-2005 06:34 ]

http://specs.tweak.to/12504

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:39
Offline only...

Het enige spel wat me echt boeit nu is Unreal 2004. Ik heb 'n paar keer online gespeeld maar die fanatiekelingen die al vanaf UT 1 online zitten geven 'n nieuwe gewoon geen kans om te beginnen!

Voorbeeldje:
Je spawnt, 2 sec later: Dood. WTF kwam dat vandaan?
Spawn 2: Na 4 seconden: Dood. WTF again?
Spawn 3: Nu mag ik wel 6 seconden blijven leven! En zie ik voor het eerst waar mijn tegenstander zit. Maarja: Geen tijd om terug te schieten...

En onder in beeld die textchat: I like to kill f*cking n00bs! En meer van dat fraais, dan gaat de lol er snel vanaf!

Op zich is het wel knap wat die pixelshooters presteren, maar 'n onervaren speler op deze manier geen kans geven is :r .

Een beetje een rant maar ik moest 't effe kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Richub schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 06:52:
Offline only...

Het enige spel wat me echt boeit nu is Unreal 2004. Ik heb 'n paar keer online gespeeld maar die fanatiekelingen die al vanaf UT 1 online zitten geven 'n nieuwe gewoon geen kans om te beginnen!

.....
Ja ik weet dat het zo gaat, ik had dat eerst ook in UT1 maar toen waren de truff.net newbie servers de oplossing.. Je kan ook gaan trainen tegen masterfull of hogere bots. Daar krijg je ook wel skill van. :) Gewoon blijven proberen zal ik zeggen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannenkoekkie
  • Laatst online: 28-03 18:38

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

Als ik offline speel, ga ik ook echt een stuk terug in de tijd :)
Afbeeldingslocatie: http://www.usabilidoido.com.br/imagens/civilization1.gif

[ Voor 21% gewijzigd door Pannenkoekkie op 30-09-2005 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf speel ik ook alleen online games indien het mogelijk is,

Laatste game die online zoog maar offline ownde vond ik SOA en TOB

Spel dat ik nu alleen speel is WoW, maar heb op DIT moment niet zon goede internect connectie en dit is dan ook het punt waar ik me verschrikkelijk aan erger: geen optie om offline the gamen.

Ik vind bijvoorbeeld dat ze dat niet kunnen maken een spel alleen online te laten spelen!

Wat me ook opvalt is eigenlijk dat alleen bepaalde soort genres games goed uitgegroeid zijn tot een online game
Bijvoorbeeld shooters, RPG's
Horror games zie ik nog niet echt op het online gebeuren |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 09:47:
Spel dat ik nu alleen speel is WoW, maar heb op DIT moment niet zon goede internect connectie en dit is dan ook het punt waar ik me verschrikkelijk aan erger: geen optie om offline the gamen.

Ik vind bijvoorbeeld dat ze dat niet kunnen maken een spel alleen online te laten spelen!
Mee eens!

Ik heb WOW bij een kennis gezien: COOL!
Typisch zo'n spel waar ik uren (dagen) mee zoet kan zijn.

Maar ik heb geen creditcard, en via cheats online spelen vind ik lame.

Ik heb geprobeerd zo'n offline server op mijn tweede bak te runnen maar dat is geen doen, buggy as hell.

Damn shame, zo'n mooi spel en geen offline modus...

[ Voor 10% gewijzigd door Richub op 01-10-2005 06:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spidey
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-10 07:13
Pannenkoekkie schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 09:38:
Als ik offline speel, ga ik ook echt een stuk terug in de tijd :)
[afbeelding]
Wow, dat is een tijd geleden, dat ik Civilization heb gespeeld... daar heb ik aardig wat uurtjes mee doorgemaakt....
Ga hem weer eens opzoeken....

Wanneer je praat, herhaal je alleen wat je al weet. Maar als je luistert, zou je iets nieuws kunnen leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Laatst online: 17:09
Richub schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 06:33:
[...]

Mee eens!

Ik heb WOW bij een kennis gezien: COOL!
Typisch zo'n spel waar ik uren (dagen) mee zoet kan zijn.

Maar ik heb geen creditcard, en via cheats online spelen vind ik lame.

Ik heb geprobeerd zo'n offline server op mijn tweede bak te runnen maar dat is geen doen, buggy as hell.

Damn shame, zo'n mooi spel en geen offline modus...
geen CC nodig ;)
je kan gamecards kopen bij vrijwel alle shops waar je WoW zelf ook koopt ;) 26 euro voor 60 dagen per gamecard ;)
volgens mij zit er iets in mn oog.. al die knipoogjes ;)

[ Voor 7% gewijzigd door LordMithril op 01-10-2005 10:35 ]

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik speel vrij veel offline games eigenlijk. Maar online heb ik ook wel een paar 'games' wat ik graag online speel. Offline is zoal Transport tycoon, NFSU2, GTR enzo. Online Transport tycoon, GTR, WoW :) en Runescape (no offence ;)).

[ Voor 4% gewijzigd door Hans1990 op 01-10-2005 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Lord_Mithril schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 10:34:
[...]

geen CC nodig ;)
je kan gamecards kopen bij vrijwel alle shops waar je WoW zelf ook koopt ;) 26 euro voor 60 dagen per gamecard ;)
volgens mij zit er iets in mn oog.. al die knipoogjes ;)
Ow.. Dit wist ik dus echt niet!

Thanks! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08-2021
Ik speel eigenlijk alleen offline, ik irriteer me zelf te snel aan anderen en ik heb er helemaal geen behoefte aan om bijvoorbeeld rekening te moeten houden met een teammaten ed. Die paar keren dat ik online games speelde (bijvoorbeeld Anarchy Online), dan speelde ik het alsof het een offline game was: geen tot nauwelijks interactie met de andere spelers.
Dus, aangezien ik speel voor mijn plezier en ontspanning en mijn ervaring is dat voor mij online spelen niet ontspannend is, speel ik eigenlijk alleen offline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-05-2021
Een goede online game op z'n tijd is niet verkeerd, maar doe mij maar goede singleplayer games :) Krijg je tenminste steeds een nieuwe uitdaging ipv steeds maar weer diezelfde maps.

Fable bijvoorbeeld is echt een game die ik veel leuker vind dan een MP-only game. Of een DS game als Castlevania :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
43% speelt liever offline games. Dat had ik echt niet verwacht. Ik denk dat ik voor zo'n 95% van de tijd online games speel. De 5% offline games is vaak als ik ergens ben waar geen internet is of wanneer ik een oude game uit de kast trek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
  • Laatst online: 08-10 20:35
Ik heb net Fable (Prachtspel) uitgespeeld, daarnaast speel ik vaak GTA San Andreas offline (Kan binnenkort ook online :) ) Het enige spel dat ik online doe is Wolfenstein Enemy Territory. Daarmee heb ik vaak mijn eigen server draaien, dus dan kan ik mooi klooien wat ik wil, en vanzelf iedereen hard pwnen }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Laat ik het eerst eens even leesbaar maken:
autodidact schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 06:32:
[...]

... RTS vindt jij leuk, Need for Speed vindt jij niks en Grand Tourismo vindt jij leuk, Call of Duty, Counterstrike Source en UT2k4 vindt jij geen goeie online fps, Call of Duty kan jij beter offline, Half Life2 vindt jij leuk offline en Unreal vindt jij blijkbaar niks, naja smaken verschillen zullen we maar zeggen.
Ja, gelukkig is het nog steeds zo dat één iemand NIET kan bepalen of een spel wel of niet "rules' of "owned". Daar zijn verkoopcijfers en meningen van meerdere mensen goed voor.
Godmode... genoeg gezegd
Silent Hill niet uitgespeeld,.... man ...
Diablo....
wtf man.... wtf. smaken verschillen zullen we maar zeggen. dat je uberhaubt durft te beweren dat Diablo (1) zuigt en dat je Silent Hill niet eng vond/hebt uitgespeeld...

wel leuk dat we anders zijn :)
Daar is geen lef voor nodig hoor, het zijn anderen die dat als een zeer gewaagd statement zien. En SH 2 heb ik nog niet uitgespeeld, maar ik speel zelden spellen uit. Na een tijdje verlies ik mijn interesse en heb ik alweer iets nieuws aangeschaft. SH vind ik trouwens wél een goed singleplayer spel. Le-zen.
edit: guildwars? ga eens WoW spelen man... praten we verder....(of ragnarok, of lineage 2...)
pff
Blijft altijd leuk om te zien dat er mensen zijn die zich meteen in het kruis getast voelen als er anderen zijn die bepaalde spellen niks vinden :)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
  • Laatst online: 08-10 20:35
Blijft altijd leuk om te zien dat er mensen zijn die zich meteen in het kruis getast voelen als er anderen zijn die bepaalde spellen niks vinden
Ja, das waar. Ik zei in het Battlefield 2 topic dat ik Wolf ET leuker vind spelen en gelijk kreeg ik 5 reacties tegen. Dan voelen mensen zich op de een of andere manier geroepen om hun spel te beschermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel ook alleen maar online. Vooral quake 3 osp. Als ik singleplayer-offline games speel dan heb ik ze na een tijdje weer uitgespeeld en kan ik er niks meer mee. Ja nog een keer spelen maar dat doe ik niet.(begrijp me niet verkeerd maar offline vind ik soms wel leuk[vooral adventures. maar het kost teveel geld] misschien een rpg die 50 uur duurt ofzo). Ik vind daarom singleplayer games ook zonde om te kopen, zonde van je geld, en het boeit me gewoon niet meer.. Multiplayer games kan je wel vaker doen en ik vind het ook veel gezelliger, je leert er andere mensen door kennen. Quake 4 here I come >:)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2005 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-10 17:09
Speel vooral wwiionline, battlefield2 en zulke games zijn me net iets te saai en te veel shooter dan taktisch. Dus vandaar dat ik de mmo wwiionline speelt, gaat iets meer om taktiek daar, ziet er grafisch wat minder uit, maar veel realistischer.
Speel ook wat eve-online erbij.

Offline: fable, black&white2 en heroes of the pacific.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake Bullet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-10 23:10

Jake Bullet

Wise Scripter

Ik speel vrijwel alleen maar offline. Vroeger heel veel Quakeworld gespeeld (zelfs vriendin aan overgehouden :*) ) en in mindere mate Counterstrike, maar ben ondertussen aardig uitgekeken op fps-en. Het ziet er tegenwoordig allemaal fantastisch uit maar het boeit om een of andere reden niet meer. Onlangs op een LAN Party BF2 gespeeld :O

Vermaak me offline wel kostelijk met de GTA serie, Fifa 200x en MS Flightsimulator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 17:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

Offline games... I ( love ) them!

Ik hou er niet van om 3 uur online te moeten zijn om iets te bereiken. Ik speel vaak maar 1 uur een game..en daarna check ik email, werk aan wat documenten, check wat forums, en speel weer 1 uur. Weinig online games die dat goed kan helpen!

There is no place like ::1

Pagina: 1 2 Laatste