[MPOG] Travian

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste
Acties:
  • 7.102 views sinds 30-01-2008

• Rogier V
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-09 06:49
gladiool schreef op woensdag 28 september 2005 @ 16:46:
[...]

OH rogier! Ik wordt altijd zo warm van binnen als je ruw doet GRRRRRRR

8)
Lekker he! :*)

• snakeye
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:37
Hmm ben net ook geraid door iemand size 169 Met 30 Clubwarriors. Heeft niet veel resources gestolen slechts 21 clay. Ben wel alle 4 mijn legionaires kwijt das balen maarja.

[ Voor 3% gewijzigd door snakeye op 28-09-2005 20:06 ]

Atari 2600 @ 1,1 Hz, 1 Bits speaker, 16 Kb mem, 8 kleuren..

• Game Error
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 13:13
Production:
Wood: 20 per hour
Clay: 20 per hour
Iron: 14 per hour
Crop: 7 per hour
Ik heb nu dit, ik denk dat ik wat aan me crop moet werken he?

• Paniohitus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 19:52

Paniohitus

Paniohitus

Game Error schreef op woensdag 28 september 2005 @ 20:09:
Production:
Wood: 20 per hour
Clay: 20 per hour
Iron: 14 per hour
Crop: 7 per hour
Ik heb nu dit, ik denk dat ik wat aan me crop moet werken he?
Die kan wel een upgrade gebruiken idd

BF1: Don-Panio

Verwijderd

Een goede regel voor het begin (nog geen velden op L2 of hoger) is: je cropproductie moet tussen 50 en 70 procent van de productie van wood en clay zijn. Die zitten op ongeveer 20, dus crop moet tussen de 10 en 14 zitten. Die kan dus inderdaad een upgrade (of 2) gebruiken :)

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:22

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

.. Verdorie. Heb ik nu eindelijk alles om een swordfighter te gaan bouwen...

ZIJN ZE STERVENS DUUHUUHUUUUR! :'(

Nouja, weer reden om me weer helemaal op resources te concentreren totdat ik snel genoeg resources kan krijgen om redelijk comfortabel snel die soldaatjes te maken. :P

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Verwijderd

Van Travian site:
Swordfighter 140 150 185 60
Als je dit duur vindt lijkt het me inderdaad een goed idee een tijdje te gaan werken aan resourceproductie...

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2005 @ 09:21:
Van Travian site:

[...]

Als je dit duur vindt lijkt het me inderdaad een goed idee een tijdje te gaan werken aan resourceproductie...
Eh.. Wat ik hier zie is:
Swordfighter
940|700|1680|520| 2:00:00

Ja, dat is duur? :?

Als ik de details klik van Swordfighter, zie ik inderdaad het bedrag wat je opgaf.
Maar als ik het wil produceren in de academy, dan zie ik het bedrag wat ik hierboven heb staan.

Ik heb even snel de Travian forum bekeken naar een soortgelijke ervaring. Blijkbaar is dat de 'research cost', en dan hoef ik dat maar 1x et doen daarna kan ik gewoon swordfighters bouwen voor de normale prijzen die zijn opgegeven.

Jeetje, en ik dacht dat ik eindelijk klaar was toen ik de Blacksmith bouwde! 8)7

[ Voor 44% gewijzigd door Trinsec op 29-09-2005 09:30 ]

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Verwijderd

Ah, je hebt de swordfighter nog niet geresearched in je academy. Dat zijn researchkosten (zoals je zelf ook ontdekt heb zie ik), en die vind ik wel duur ja voorlopig... Maar de kosten per unit daarna vallen wel mee :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2005 09:33 ]

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
dude die research kosten...ook nog.....

Ik ga weer lekker m'n resources upgraden. :)

specs

• mr_obb
  • Laatst online: 01-09 14:15

mr_obb

Lakse Perfectionist

Het is een beetje jammer dat ik als Gallier met mijn Phalanx niet aan kan vallen. Als ik dat wel wil doen, moet ik dus inderdaad mijn barracks naar lvl3, een blacksmith bouwen en daarna nog research costs betalen. Ik hou het dus maar op een grote cranny en wat phalanx als afschrikmiddel. Verder mijn resources blijven upgraden.

Alleen jammer dat er Teutons bij mij in de buurt zitten die dus alle inactives leeg gaan roven voordat ik kan gaan aanvallen.

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

mr_obb schreef op donderdag 29 september 2005 @ 10:04:
Het is een beetje jammer dat ik als Gallier met mijn Phalanx niet aan kan vallen. Als ik dat wel wil doen, moet ik dus inderdaad mijn barracks naar lvl3, een blacksmith bouwen en daarna nog research costs betalen. Ik hou het dus maar op een grote cranny en wat phalanx als afschrikmiddel. Verder mijn resources blijven upgraden.

Alleen jammer dat er Teutons bij mij in de buurt zitten die dus alle inactives leeg gaan roven voordat ik kan gaan aanvallen.
Ben ook een Gallier, dat maakt niets uit. ;) Maar je kan nog wel met je Phalanx aanvallen. Je hebt 2 opties: Te weinig phalanx sturen zodat je altijd wel 1tje verliest, of 15+ phalanx versturen om geen verliezen te lijden. :)

Alleen maar die research cost nog, dan ben ik eindelijk klaar. :P (Hoop ik! Of zijn er nog vele adders verborgen?!) Zit mijn warehouse te upgraden nu, zodat ik 1700 goederen kan bewaren. :P

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

• Jacman
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-12-2024

Jacman

Kida!

wat zijn eigenlijk de voordelen van een hoger level embassy?
of geeft dit alleen voordelen aan een alliance leider?

psn-id: Jacman

• RonaldMade
  • Laatst online: 15-09 16:05
Jacman schreef op donderdag 29 september 2005 @ 11:58:
wat zijn eigenlijk de voordelen van een hoger level embassy?
of geeft dit alleen voordelen aan een alliance leider?
Dit geeft alleen maar voordelen als alliance leider waardoor je meer leden kan accepteren. Vanaf embassy level 3 kan je een alliance beginnen. Vervolgens is het embassy level × 3 = het aantal leden dat je kan hebben :)

• Coca-Cola
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:01
Dat raiden is echt bizar lucratief... Ik heb 2 inactives op 10 min en 15 min en die leveren mij (met 6 legionaires) 120-180 per resource per uur op... Dat is wel wat meer dan mijn crops doen met 36 per uur ;)

Ik wil trouwens ook binnenkort wel de GoT alliance joinen, zit zelf op 186, 41(NO dus) en heb nu,
Jwillie's Village:
- Main Hall (3)
- Cranny (2)
- Barracks (1)
- Marketplace (1)
- Granary (1)
- Warehouse (1)
- Rallypoint (1)
- 6 legionaires
+ 36 Wood/Clay/Iron
+ 19 Crop

Ga binnenkort mijn embassy bouwen en kan de entry fee ook wel ophoesten na 3 raids ;)

• Karel V
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 21:11

Karel V

Een simpele ziel

Moet je eens kijken hoe de Dutch alliances aan elkaar verbonden zijn, alles bij elkaar is dat een huge leger :P
Nederland rules :D

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

• Rogier V
Cola, ik heb je aan de lijst toegevoegd. Ik raad nu aan om je te registreren bij got-travian.nl en daar de verschillende topics te lezen.

• Stuff
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-06-2010

Stuff

*ploink*

Ik speel nu ook een tijdje travian en zou ook graag de GoT alliance willen versterken. Ik bevind mij op
-50|-177, Bstuff2k5`s village.

Production:
Wood: 42
Clay: 42
Iron: 42
Crop: 28

Buildings:
Main building level 3
Cranny level 5
Granary level 1
Warehouse level 1
Embassy level 1
Rally point level 1
Marketplace level 1

http://www.vado.org -- Videogames are a conduit for the soul. They expand our lives, channel our imagination, test our skillz. Games exist as a channel for the boundless energy of people all over the world. -MegaTokyo

• RonaldMade
hehe GoT is zwaar vertegenwoordigd in dat gebied, Stuff :P Ik en Jovaro zitten er namelijk ook :+

Verwijderd

Misschien iemand die zich verveeld? salem@HK: (141|113) komt 3 keer per dag bij me shoppen. Misschien kan iemand wat belastingen bij hem gaan innen. Dat iemand me raid ala maar zo'n 20 keer per week dezelfde daar kan ik me niet zo in vinden.

Ben overigens Inveticus (142|108). Heb al meerdere malen geprobeerd een GOT te joinen. Maar ik kirjg nooit reacties terug.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2005 15:01 ]

• Nick_S
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-09 12:49

Nick_S

++?????++ Out of Cheese Error

Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2005 @ 14:57:
Misschien iemand die zich verveeld? salem@HK: (141|113) komt 3 keer per dag bij me shoppen. Misschien kan iemand wat belastingen bij hem gaan innen. Dat iemand me raid ala maar zo'n 20 keer per week dezelfde daar kan ik me niet zo in vinden.

Ben overigens Inveticus (142|108). Heb al meerdere malen geprobeerd een GOT te joinen. Maar ik kirjg nooit reacties terug.
Vraag even aan je allianceleader of hij een message wil sturen met het vriendelijke verzoek op te houden of anders de GOT alliance achter hem aan.

'Nae King! Nae quin! Nae Laird! Nae master! We willna' be fooled agin!'

Verwijderd

Nick_S schreef op donderdag 29 september 2005 @ 15:01:
[...]

Vraag even aan je allianceleader of hij een message wil sturen met het vriendelijke verzoek op te houden of anders de GOT alliance achter hem aan.
Ben geen lid van een alliance...

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:00
Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2005 @ 15:06:
[...]
Ben geen lid van een alliance...
Heb wormaap al een message verstuurd, samen met je coordinaten aangezien je in (+0|+0) zit neem ik aan dat je bij GoT-NO wil komen.
RonaldMade schreef op donderdag 29 september 2005 @ 15:40:
[...]
Het is al 13 dagen oud (de post) dus of! heeft ie het opgelost of is alles bij hem nu wel dood :P
Ik zag het ook net te laat. Onderzoek is niet nodig: je wordt en niet wakker als je werkt :P

[ Voor 109% gewijzigd door Cardinal op 29-09-2005 15:43 ]

• RonaldMade
cardinal808 schreef op donderdag 29 september 2005 @ 15:36:
[...]

Wauw, weer iemand die het op een een-of-andere manier voor elkaar heeft gekregen. Ik hoop voor je dat je een marketplace hebt gebouwd, aangezien je daarmee food kan kopen, desnoods wil ik wel 20 food naar je toesturen (indien dat mogelijk is zonder marketplace)

Maar dan moet je wel toegeven dat je een idioot bent :p :+
Het is al 13 dagen oud (de post) dus of! heeft ie het opgelost of is alles bij hem nu wel dood :P
edit:
jaja en nu snel editten he :+

[ Voor 5% gewijzigd door RonaldMade op 29-09-2005 15:43 ]

Verwijderd

welke GOT 'er zit er bij mij in de buurt ??

veco`s village (-187|-27)

heb namelijk reinforcement nodig, want iets voro 12ven komt iemand me aanvallen....
ouiam`s village (-15|-88) ( hij dus = ( )

• Cardinal
  • Laatst online: 23:00
RonaldMade schreef op donderdag 29 september 2005 @ 15:40:
[...]
edit:
jaja en nu snel editten he :+
Och, domme reacties haal ik altijd weg, staat zo knullig :+
Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2005 @ 15:46:
welke GOT 'er zit er bij mij in de buurt ??

veco`s village (-187|-27)

heb namelijk reinforcement nodig, want iets voro 12ven komt iemand me aanvallen....
ouiam`s village (-15|-88) ( hij dus = ( )
Waarom zit je dan eigenlijk in zo'n grote alliance? Kunnen die je niet helpen. Daarnaast zal die graag je resources willen. Daarvoor is er een cranny beschikbaar. Heb je meer resources dan de cranny aankan? tijd om hem te upgraden :)

• doodindegoot
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:02
Ik zit op (-180|-10), maar ik heb maar 5 phalanx, misschien 6 tegen die tijd.

En als iemand we wilt uitnodigen voor een alliance kan dat ook ;)

Wie het laatst lacht is traag van begrip

• ACID-dude
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-08 10:30

ACID-dude

Make More Music!

doodindegoot schreef op donderdag 29 september 2005 @ 16:02:
Ik zit op (-180|-10), maar ik heb maar 5 phalanx, misschien 6 tegen die tijd.

En als iemand we wilt uitnodigen voor een alliance kan dat ook ;)
Als je even hierheen gaat:
http://deltagoodremfan.co...orum/index.php?board=17.0
dan staat er precies beschreven wat je moet doen :).

iRacing Profiel Hier stonden hele oude specs.

• Lort Gob
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-05-2024
Trinsec schreef op donderdag 29 september 2005 @ 10:11:
[...]

Ben ook een Gallier, dat maakt niets uit. ;) Maar je kan nog wel met je Phalanx aanvallen. Je hebt 2 opties: Te weinig phalanx sturen zodat je altijd wel 1tje verliest, of 15+ phalanx versturen om geen verliezen te lijden. :)
Is het echt zoveel? De combat simulator laat mij toch echt minder zien. Ik weet dat daar fouten in zitten, maar dacht met een phalanxje of 8 toch veilig te zitten. Kan iemand even confirmeren hoeveel je er nodig hebt?

• purge
  • Niet online
Lort Gob schreef op donderdag 29 september 2005 @ 17:25:
[...]

Is het echt zoveel? De combat simulator laat mij toch echt minder zien. Ik weet dat daar fouten in zitten, maar dacht met een phalanxje of 8 toch veilig te zitten. Kan iemand even confirmeren hoeveel je er nodig hebt?
8 is echt te weinig :'(
De combat simulator (plus account) zegt dat er minsters 13 voor nodig zijn, dus zoals Trinsec al zegt minimaal 15 zonder er 1 te verliezen. En nee heb het niet getest zonder combat simulator ;-)
Hmmzz.. paar getalletjes ingevuld in de simulator en het aantal is ook nog eens afhankelijk van de populatie van zowel de attacker als de defender.

[ Voor 13% gewijzigd door purge op 29-09-2005 17:37 ]

Verwijderd

cardinal808 schreef op donderdag 29 september 2005 @ 15:59:
[...]

Waarom zit je dan eigenlijk in zo'n grote alliance? Kunnen die je niet helpen. Daarnaast zal die graag je resources willen. Daarvoor is er een cranny beschikbaar. Heb je meer resources dan de cranny aankan? tijd om hem te upgraden :)
kom klei tekort om cranny te upgraden :'(
en hulp is nooit weg toch O+

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-02 23:46
9 Phalanx tegen 20 dorpsbewoners werkt ook zonder er 1 te verliezen! :)
Kunnen de alliance members van GoT-ZW bevestigen :+

• purge
  • Niet online
SH4D3H schreef op donderdag 29 september 2005 @ 19:20:
9 Phalanx tegen 20 dorpsbewoners werkt ook zonder er 1 te verliezen! :)
Kunnen de alliance members van GoT-ZW bevestigen :+
Confirmed :*) tegen Gauls dan wel te verstaan.
(Volgens de sim. zou het ook met 6 moeten lukken in die situatie.)

[ Voor 12% gewijzigd door purge op 29-09-2005 21:00 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2005 @ 18:01:
[...]

kom klei tekort om cranny te upgraden :'(
en hulp is nooit weg toch O+
Ja dag, we zijn het leger des heils niet ;)

(serieus, daarom zit je toch bij je een alliance, laat leider een vriendelijk berichtje typen, vraag res. aan een alliance maat om je cranny te vergroten, stuur je mannetjes en res. naar een bevriend dorp. En er zijn vast nog wel meer opties die ik vergeet.)
Coca-Cola schreef op donderdag 29 september 2005 @ 12:09:
Dat raiden is echt bizar lucratief... Ik heb 2 inactives op 10 min en 15 min en die leveren mij (met 6 legionaires) 120-180 per resource per uur op... Dat is wel wat meer dan mijn crops doen met 36 per uur ;)

+ 36 Wood/Clay/Iron
+ 19 Crop
Vraagje, hoe lang ben je al bezig. Ik was er altijd heilig van overtuigd dat raiden op een laag niveau weinig zin had maar die raid profits zijn niet niks.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2005 21:23 ]

• Paniohitus

Paniohitus

Paniohitus

Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2005 @ 21:20:
[...]

Vraagje, hoe lang ben je al bezig. Ik was er altijd heilig van overtuigd dat raiden op een laag niveau weinig zin had maar die raid profits zijn niet niks.
Ik boek nu ook vette winsten met raiden en Inso helemaal. Het is ook een kwestie van investeren. Als romein begin je met legions... het duurt ongeveer 13 keer raiden, voordat je die eruit heb. Als ze dus na die 13 keer nog leven dan boek je winst, worden ze daarvoor afgeslacht..., dan natuurlijk niet. Per legion sleep je van elke resource 10 mee, ik heb er nu 9 lopen, dus per raid is dan gemiddeld: 90/90/90/90. Ik heb ondertussen al een stuk of 25/26 raids gedaan ofzo, dus ik heb ze er allemaal al dubbel mee terug verdiend.

Verwijderd

Preddie schreef op donderdag 29 september 2005 @ 22:13:
[...]

Ik boek nu ook vette winsten met raiden en Inso helemaal. Het is ook een kwestie van investeren. Als romein begin je met legions... het duurt ongeveer 13 keer raiden, voordat je die eruit heb. Als ze dus na die 13 keer nog leven dan boek je winst, worden ze daarvoor afgeslacht..., dan natuurlijk niet. Per legion sleep je van elke resource 10 mee, ik heb er nu 9 lopen, dus per raid is dan gemiddeld: 90/90/90/90. Ik heb ondertussen al een stuk of 25/26 raids gedaan ofzo, dus ik heb ze er allemaal al dubbel mee terug verdiend.
Het wordt tijd dat ik dan ook maar eens een leger ga opbouwen.

Verwijderd

Ja ik ben bekend met de getallen. Wat ik alleen altijd eerst dacht was dat de investeringen die nodig zijn voor het opbouwen van een flink leger en ROI's van soldaatjes ervoor zorgde dat raiden eigenlijk pas zin kreeg als na +/- 14 dagen spelen. Als ik echter zo naar de gegevens van coca-cola kijk dan kan die nog geen eens zo ver zijn (res. zijn eigenlijk kei laag) maar gebruikt die raiden als primaire inkomstenbron, en vrij succesvol mag ik wel zeggen.

Je zit echter altijd met die 10 dagen protectie dus gelijk aanvallen vanaf de start is nooit mogelijk, maar vanaf dag 10 grootschallig gaan raiden is dus blijkbaar helemaal niet zo een slecht plan, op het feit na dat je om de 40 minuten ff achter je computer moet kruipen.

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 14:13

HeepH

Dope Rapper

Preddie schreef op donderdag 29 september 2005 @ 22:13:
[...]

jup me2, ik reed nou met 4 gastjes in teams van 2 en haal dus per raid 40/40/40/40 binnen, ik doe het meestal zo dat de ene op de heenweg is als de andere terug komt, dan ben ik ook nog een beetje veilig zelf ;)

http://specs.tweak.to/16495

• SH4D3H
Gaul vs Gaul.
66 pop / 48 pop
5/10 dood / 2/3 dood

Balen :(

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

[...]
Totdat ze leeg zijn geroofd. Ik had in één dag:
1122 1110 524 346
Gemiddeld per raid, 13 raids die dag:
86 85 40 27

Dat levert goed op. Maar de volgende dag waren ze leeg en had ik dus een probleem, nu is er bijna niets meer in de buurt :'(

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• purge
  • Niet online
SH4D3H schreef op donderdag 29 september 2005 @ 23:00:
Gaul vs Gaul.
66 pop / 48 pop
5/10 dood / 2/3 dood
Balen :(
Damn, da's zonde. Had je niet verwacht dat hij er enkele in z'n verdediging heeft zitten?
Vandaar dat je op de marktplaats een zoekvraag naar hout en klei uit heb staan :p Kan je Phalanx'en trainen.

[ Voor 16% gewijzigd door purge op 29-09-2005 23:09 ]

Verwijderd

Motrax schreef op donderdag 29 september 2005 @ 23:06:
[...]

Totdat ze leeg zijn geroofd. Ik had in één dag:
1122 1110 524 346
Gemiddeld per raid, 13 raids die dag:
86 85 40 27

Dat levert goed op. Maar de volgende dag waren ze leeg en had ik dus een probleem, nu is er bijna niets meer in de buurt :'(
Bedoelde eigenlijk in het algemeen, dus hoeveel dagen. Maar toch bedankt voor jouw post ;)

Ik heb vanavond mijn eerste tegenslag gehad met raiden, iemand had 4 mannetjes in het dorp van een inactive gezet. Kan de speler zelf zijn natuurlijk, een andere raider die de concurentie wou stoppen of zomaar toevallig iemand die ff zijn soldaatjes daar loosde. Hoedanook ik ben weer terug naar 1 legionair dus weer ff sparen.

Ik denk dat raiden zeker na 2 weken een zeer goede bron van inkomsten is, je moet echter wel steeds om de 30 á 45 minuten achter travian zitten en daar heb ik helaas nu iig de tijd niet voor. Dus nog maar ff blijven resourcen en raiden puur voor de fun.

Verwijderd

Voor mij is het nu een minder belangrijke inkomstenbron geworden. mijn productie is nu ongeveer 90 per uur, en aangezien ik geen directe buren heb duurt een raid tussen de 1 en 1,5 uur, en levert dan 40/40/40/40 op (ga nu nog 4 legionnairs bijbouwen). Dat is dus niet echt de moeite waard, en als mijn leger op zijn nieuwe sterkte is kan ik de 5 inactives die ik raid helemaal leegplunderen iedere dag. Dan houdt het wel op met raiden...

• -Mike-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-11-2024
B1gk1ller schreef op woensdag 28 september 2005 @ 13:02:
Ik speel ook sinds kort mijn ingame nick is Mike_WinFast Coords -206|17
Edit: Ben een roman :)
Ik zit nu in de alliance ZAFT zou je dat kunnen toevogen...bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2005 @ 23:32:
Voor mij is het nu een minder belangrijke inkomstenbron geworden. mijn productie is nu ongeveer 90 per uur, en aangezien ik geen directe buren heb duurt een raid tussen de 1 en 1,5 uur, en levert dan 40/40/40/40 op (ga nu nog 4 legionnairs bijbouwen). Dat is dus niet echt de moeite waard, en als mijn leger op zijn nieuwe sterkte is kan ik de 5 inactives die ik raid helemaal leegplunderen iedere dag. Dan houdt het wel op met raiden...
Tja je moet gewoon mazzel hebben met inactieve buren, dat is denk ik voorwaarde nummer 1 voor een succesvolle raid "build".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja je moet gewoon mazzel hebben met inactieve buren, dat is denk ik voorwaarde nummer 1 voor een succesvolle raid "build".
Ja idd... Ik ga denk ik eerst eens lekker doorgroeien naar een resourceproductie van enkele honderden per uur, en dan een leger bouwen wat groot genoeg is om mijn grote buren te raiden :)

Zowiezo heb ik het idee dat velden helemaal niet zoveel slechter zijn dan soldaatjes. Ze leveren per uur misschien minder op, maar ze werken wel constant voor je (ook als je zelf slaapt of andere dingen te doen hebt), en ze gaan niet zomaar dood en ze raken niet leeg :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2005 03:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick_S
  • Laatst online: 17-09 12:49

Nick_S

++?????++ Out of Cheese Error

Ik heb nu 15 clubswingers rond rennen, die zo'n 4 a 5 inactives raiden. Soms komen ze vol aardig terug (van alles zo'n 80) soms ook maar met 20 van elk of nog minder, maar ben er nog geen een verloren en heb ze al zo'n 5 dagen. Loopt best lekker inderdaad. (Je moet alleen vaker gaan kijken itt tot resources die gewoon door tikken)

'Nae King! Nae quin! Nae Laird! Nae master! We willna' be fooled agin!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe... heb net een buurman van me inactive verklaard (hij is 3 dagen niet gegroeid), en aangezien hij size 45 is kan ik er aardig wat afraiden. Hopen dat ie nooit meer terugkomt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:39
Handig inderdaad. Ik heb zo eentje van 44 en 27 naast me zitten. Die van 27 heeft alleen een erg grote cranny, daar is nooit veel te halen. (Max 6/6/6). :)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coca-Cola
  • Laatst online: 07:01

Ik ben volgens mij nu 9-10 dagen bezig en heb gister in 1 dag raiden ongeveer 1500 resources (van elke soort) binnengesleept. Helaas zijn al mijn inactives nu leeg, dus ik moet verder reizen en dat levert meteen een stuk minder op (ik had er 1 op 10 min en 1 op 15 min zitten). Maardat is toch wel veel hoor.. dat is voor mij 2-3 dagen aan resource productie.
Mijn dorp ziet er nu zo uit:
Population 70, 6 legionnaires
barracks (1)
Cranny (1)
Marketplace (1)
Embassy (1)
Granary (1)
Rallypoint (1)
Warehouse (2)
Main Hall (4)

Resource Fields:
Wood 1x3, 3x2 42/uur
Iron 1x3, 3x2 42/uur
Clay 3x3, 1x2 54/uur (misklikje met upgraden, moest eigenlijk wood zijn)
Crop 1x4, 5x3 21/uur

Gaat best lekker volgens mij.. ben in het begin helaas wel 1 legionnaire kwijtgeraakt door onoplettendheid (ga jij maar in je eentje raiden, dat is goed voor je ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexcore
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:14
ook maar even begonnen aan het spelletje!

name: Rexcore:

village name: Rexcore`s crib
Population: 21
Coordinates: (210 | -9)

dus als ik bij een alliance kan, nodig me maar uit.. (of heb je daar de embasy eerst voor nodig?)

en nog een vraagje.. hoe kun je zien als je tegenstander inactive is? of moet je gewoon een aantal dagen de populatie van hem in de gaten houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Rexcore schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 11:50:(of heb je daar de embasy eerst voor nodig?)
ja
of moet je gewoon een aantal dagen de populatie van hem in de gaten houden?
ja
:Y)

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
Info None of your soldiers has returned
Auw... ik dacht dat ik nog een inactive had.. :/

Maar goed, het zijn maar twee Legionnaire. :)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
  • Laatst online: 06:53
Ik kom dit topic binnenzetten omdat de naam van de topicstarter me opviel. :)

De screens spreken me wel aan, en in een ver verleden heb ik twee rondes Planetarion gespeeld (New Dawn en nog eentje), ook Civilization speel(de) ik wel eens. Alleen is mijn vraag of je dit moet bijhouden. In het weekend kom ik er eigenlijk bijna niet aan toe om zoiets in de gaten te houden. Of is het niet erg als je 60 uur niet inlogt?

Gamecube (games) kopen of ruilen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier V
Blaatschaap11 schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 12:30:

De screens spreken me wel aan, en in een ver verleden heb ik twee rondes Planetarion gespeeld (New Dawn en nog eentje), ook Civilization speel(de) ik wel eens. Alleen is mijn vraag of je dit moet bijhouden. In het weekend kom ik er eigenlijk bijna niet aan toe om zoiets in de gaten te houden. Of is het niet erg als je 60 uur niet inlogt?
Dat maakt opzich niet veel uit. Je kunt btw in het weekend je account voor paar dagen overdragen die wel vaak actief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMade
Blaatschaap11 schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 12:30:

Je kan ook mensen die je vertrouwd toewijzen als sitter. Die kunnen met jouw naam en hun pass inloggen om zodoende resources uit te geven etc!

Verder is de GoT travian website nu te bezoeken op http://travia.nl en het forum op http://travia.nl/forum :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier V
Rexcore schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 11:50:
ook maar even begonnen aan het spelletje!

name: Rexcore:

village name: Rexcore`s crib
Population: 21
Coordinates: (210 | -9)

dus als ik bij een alliance kan, nodig me maar uit.. (of heb je daar de embasy eerst voor nodig?)

en nog een vraagje.. hoe kun je zien als je tegenstander inactive is? of moet je gewoon een aantal dagen de populatie van hem in de gaten houden?
Ik heb je een ingame message gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
Ik ben ook lid geworden

El_Fenomeno 162 | 141 Roman

Nu even uitvogelen met welke upgrades ik het beste kan beginnen

Edit:
- Farmland aan het upgraden
- Granary aan het bouwen

En dan vervolgen door mijn mainbuilding up te graden?

[ Voor 44% gewijzigd door HCMarX op 30-09-2005 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier V
Je kunt het beste richten op je resources en iets minder op je gebouwtjes, maar die zijn ook niet onbelangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lort Gob
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-05-2024
Rogier V schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 13:59:
Je kunt het beste richten op je resources en iets minder op je gebouwtjes, maar die zijn ook niet onbelangrijk.
Alsie nu meteen z'n Granary en z'n Warehouse wat upgrade kannie opsparen voor in het weekend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online

Coldcat

HODL

daar heb je totaal niets aan aangezien alles wat je investeerd zicht terugverdiend in een hele hoge macht. Als je met 1 level hogere akkers begint dan krijg je altijd een voorsprong van 1 akker. Op het laatst kan dat heel veel resources schelen. Je kunt dus het beste geen gebouwen gaan bouwen in het begin.

Pas als je alle velden op 3 hebt kun je gaan nadenken over een grotere voorraadschuur.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirmPete
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Klopt, ik heb alles op 3 en 4 en m'n granary en warehouse zijn allebei (pas) level 1.

Met een populatie van 99 inmiddels :)

[ Voor 6% gewijzigd door FirmPete op 30-09-2005 15:12 ]

Firmpete on Aerie Peak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
Ik moet er mogenavond gewoon aan denken om even snel wat dingen te gaan bouwen als ik thuis kom. en dan na het douchen even wat nieuwe dingen aanslingeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online

Coldcat

HODL

ik heb net mijn eerste 3 raids gedaan en het is best wel handig want er zit een inactive vlak naast me. Alleen jammer dat hij maar 3 inwoners heeft :$

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed spel moet ik zeggen, ben een civ verslaafde dus :P maar k heb over een half uurtje eindelijk mn embassy en zou graag bij de got alliance willen.

Stoney Tony's Village
69|219
32 pop

Alvast bedankt he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd
  • Laatst online: 24-03-2024

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 20:45:
Goed spel moet ik zeggen, ben een civ verslaafde dus :P maar k heb over een half uurtje eindelijk mn embassy en zou graag bij de got alliance willen.

Stoney Tony's Village
69|219
32 pop

Alvast bedankt he
er zijn 4 verschillende allience
http://travia.nl/forum/ <- hier even een account aanmaken en in het sub forum van de regia waar je zit ff nog eens vragen is beter.
nog beter is de founder van die regio ingame een message schrijven.

you should not attack your enemy before fully understanding his potentials

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
daves2hd schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 22:26:
[...]
er zijn 4 verschillende allience
Ehhh, 5 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe k, k zag al een paar van got zitten :p
thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k wil niet noobig overkomen maar k weet niet hoe k erachter kom wie mijn regio founder is
69 | 219, als iemand kan vertellen wie daar de founder van is,
kwam wel op een vage duitse wereld map maar dat was ook niks :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game Error
i zit naast iemand van GoT, heb het meteen maar op een niet aanvals verdrag gegooid en ff elkaar helpen als we in nood zitten (er zijn wat sterke buren:))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok k heb het thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJrDJ666
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-07 15:58
er komt zondag een nieuwe "server"cq "wereld" erbij registratie is beperkt.. maar heb al een account gemaakt (ook nog de eerste :) )

je mag trouwens wel op beide "werelden" actief zijn

------------------------
Romans: 0,0% 0
Teutons: 0,0% 0
Gauls: 100,0% 1 <---- dat ben ik :)

[ Voor 17% gewijzigd door DJrDJ666 op 01-10-2005 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat vraag ik me af... Denk dat dat het dorpje op 0,0 is :) De andere geregistreerde dorpjes zullen wel geupdate worden als de tijd begint te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJrDJ666
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-07 15:58
ja klopt, er waren al 3341 mensen die ook al een account hadden gemaakt :P

[ Voor 5% gewijzigd door DJrDJ666 op 01-10-2005 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus

Paniohitus

Paniohitus

Ik heb ook geregistreerd in ZO (doet iedereen daar volgens mij), dus wel leuk als iedereen dan ook voor ZO kiest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
Ja, moet je nu mee komen... ik zit in NW.. :)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deSjef
  • Niet online
NO. Weer, net zoals eerste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus

Paniohitus

Paniohitus

Als de GOT alliance bij elkaar wilt zitten op de nieuwe server dan moet je voor Zuid-Oost kiezen. De meeste hebben dit al gedaan en je zal behoorlijk alleen zijn als je toch voor NW of ZW etc kiest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike-man
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-09 07:05
Ik heb me ook maar aangemeld. In Zuid-Oost wel te verstaan :)

Scorito: FC Bal op ons dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 14:13

HeepH

Dope Rapper

gaan veel van jullie op die 2e wereld spelen? anders word het zo'n zooitje he, ik draai net lekker op de eerste wereld maar als tweakers zich 50/50 verdeelt over die 2 werelden zijn we een stuk zwakker.....

http://specs.tweak.to/16495

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-09 20:37

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ik blijf alleen op de oude spelen. Twee werelden bijhouden lijkt me niks :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HeefStan schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 10:13:
gaan veel van jullie op die 2e wereld spelen? anders word het zo'n zooitje he, ik draai net lekker op de eerste wereld maar als tweakers zich 50/50 verdeelt over die 2 werelden zijn we een stuk zwakker.....
Het is meer dat iedereen in S1 speelt sommige van hun straks ook in S2 (100/50). Niettemin word het enorm moeilijk om te organiseren ed maar we komen er vast wel uit.

Als je dus nog mee wilt doen met ons in de eerste wereld moet je NU registreren. Zondag ofzo gaat de wereld waar wij nu spelen op slot. Als je dus nog twijfelt registreer je gewoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMade
Ik blijf ook gewoon de op eerste wereld spelen, stuk minder verwarrend en S1 begint nu toch leuk te worden ivm raiden en de alliances die sterker worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFrA-WiZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-06 14:02

InFrA-WiZ

Huh wat?

Ik ga zowel op 1 als 2 spelen is de bedoeling :)
2 dingen bijhouden is toch leuker als de hele tijd op je building enz moeten wachten in een wereld.
Heb alleen wel voor random gekozen bij de plaatsing

personal life-id: XZj5GaeWqCr9jOg1Tm1I7ZJajQ8Ari

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon9114
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-08 17:58
ik ben een beetje vrienden aan het maken :D ik heb 3 keer de zelfde aangevalen waarvan ik dacht dat ie inactive was O-) want zijn bevolking groeide nie. en nu hem ik een dreig email van Mao 8)7 :r :+ 8) :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Laatst online: 00:20

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Wat is de URL om je in te kunnen schrijven voor de nieuwe wereld? Zag het vannacht wel over m'n scherm vliegen, maar toen heb ik het weggeklikt zonder te registreren :P

Kan het nu niet meer vinden.

Al gevonden: http://s2.travian.com/anmelden.php

[ Voor 13% gewijzigd door Gizz op 01-10-2005 13:20 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Gizz schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 13:18:
Wat is de URL om je in te kunnen schrijven voor de nieuwe wereld? Zag het vannacht wel over m'n scherm vliegen, maar toen heb ik het weggeklikt zonder te registreren :P

Kan het nu niet meer vinden.

Al gevonden: http://s2.travian.com/anmelden.php
s2 ipv s1.travian.com

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k ga gewoon op allebei de servers spelen, zouden een aantal veranderingen komen
dus ga die ff checken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
Wil ik inloggen, werkt het niet om in te loggen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Blaatschaap11 schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 19:44:
http://s1.travian.com <-- probeer deze link eens? Het schijnt dat meerdere mensen nu al op de s2 terecht komen, maar dat is nog niet helemaal de bedoeling.

En als het nog niet werkt: uiteraard cookies wegmikken, cache legen en harde refresh (ctrl+5).

[ Voor 14% gewijzigd door Motrax op 01-10-2005 19:48 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je op de link klikt die je toegestuurd wordt na registratie, zul je zien hoe lang je nog moet wachten. Hij is nog niet online nl :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
Over een paar minuutjes kan ik m'n Blacksmith gaan bouwen :)
Daarna weer even velden upgraden, mannetjes brouwen en dan kan ik eindelijk die fee betalen zonder er last van te hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd
  • Laatst online: 24-03-2024

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

goede avond en alweer ochtend voor sommige.
ik poog mezelf hard werekdn te krijgen op s2. maar zals je wel begrijpt word er gelijk zovee lgedaan dat eht gewoon 10 min duurt voor je 1 stapje verder bent,
verschillen die ik tot nu toe zie tegenover s1 zijn....
1- nog super traag laden,
2- waarschijnlijk een bug... als ik in me drop wil. m'n berichten lezen ga ik naar het login scherm.
3- ik begin met met 751 van alle resources, en het is 751/800. geen warehouse of granary
4- ik zie een bericht dat ik niet lezen kan... omdat ik dan naar login scherm ga :/

om in s2 travian goed wereknd te hebben moet je de cookies van s1 verwijderen eerst.

ik zit op 22|-8 bij s2
ghehe me buurman heeft nu al een offer gedaan of ik zijn komende allience wil gaan joinen.
ik dacht dus af wat het hier gaat brengen met een eventuele s2 clan heb ik gezegt :P en dat we allies met kun kunnen worden eventueel xD

[ Voor 29% gewijzigd door daves2hd op 02-10-2005 06:47 ]

you should not attack your enemy before fully understanding his potentials

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus

Paniohitus

Paniohitus

ik heb s2 ook even bekeken, ik denk dat ik ook gewoon 100% op S1 blijf spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thinkingaboutit
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-11-2024
fijn op beide servers spelen (helft minder wachten) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus

Paniohitus

Paniohitus

thinkingaboutit schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 10:57:
fijn op beide servers spelen (helft minder wachten) ;)
De actie neemt alleen maar toe als je op een hoger level komt, dus ik denk dat je net iets teveel in de gaten moet houden als je op beide servers blijft spelen. Ook ben ik bang dat als ik op beide servers speel ik toch net minder geconcentreerd kan spelen zegmaar... Dus ik zal S2 zien als een 'probeersel'. Gewoon een beetje kuttenm ruzies uitlokken etc. altijd leuk natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 17-09 20:06

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik ga ook gewoon beginnen op S2. Is nu goed bij te houden. Als het allemaal wat meer werk wordt zie ik wel wat er van over blijft. Met 48 mannetjes in S1 is het nog niet erg druk, dus kan ik makkelijk in twee werelden tegelijk actief zijn.
Ik zit nu wel in ZO (76, -1), maar volgens mij zitten er geen GoT'ers heel dicht bij me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik ben ook op S2 begonnen, ik ga de eerste dagen alleen in de velden installeren, op S1 maakte ik de fout eerst dat "huis" te upgraden omdat ik dacht dat het bouwen niet snel genoeg ging :)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 17-09 20:06

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Marzman schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 13:22:
Ik ben ook op S2 begonnen, ik ga de eerste dagen alleen in de velden installeren, op S1 maakte ik de fout eerst dat "huis" te upgraden omdat ik dacht dat het bouwen niet snel genoeg ging :)
Je moet hier eigenlijk vanaf het begin ook al een beetje bouwen, omdat je al begint met 750/800 per resource. Beetje jammer om die te verspillen door je velden zo te upgraden dat je het niet meer uit kan geven toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game Error
Ikspeel nu zowel in S1 als in S2, alleen ben ik zo dom geweest om in S2 NW te kiezen:p ik wist toen nog niet dat iedereen naar ZO gingn |:(
Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.