you should not attack your enemy before fully understanding his potentials
Ja dat kan, heb ik ook gedaan.daves2hd schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 14:24:
[...]
misschien account sluiten en opnieuw aanmaken? als dat mogenlijk is dan, weet ik verder niet
mar nu is het nog vroeg. over een paar dagen te laat?
Het upgraden van de velden kost meer dan ze opbrengen in de tijd dat je aan het bouwen bent dus dat is niet zo'n probleemgwystyl schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 13:34:
[...]
Je moet hier eigenlijk vanaf het begin ook al een beetje bouwen, omdat je al begint met 750/800 per resource. Beetje jammer om die te verspillen door je velden zo te upgraden dat je het niet meer uit kan geven toch?
[ Voor 44% gewijzigd door Marzman op 02-10-2005 15:09 ]
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Maar je moet ook kijken naar het nut van gebouwen. Het enige nut dat ik kan bedenken is als je snel wilt raiden, maar dan ook loop je snel tegen een resource-probleem aan. Dus 100% veldjes upgraden in het begin is gewoon een must...Marzman schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 15:06:
[...]
Ja dat kan, heb ik ook gedaan.
[...]
Het upgraden van de velden kost meer dan ze opbrengen in de tijd dat je aan het bouwen bent dus dat is niet zo'n probleem
BF1: Don-Panio
Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)
s2 is wel relaxter spelen, gaat veel sneller enz. t ziet dr uit als colonisten van katan
Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?
Laat de plus gebruikers andere lay-outs kunnen kiezen, laat ze een 'schild' ontwerpen. Dat als ze een andere aanvallen dat de verdediger al in 2 sec ziet 'ownee, weer die gast'. Laat ze nog meer grafische voordelen hebben tegenover de normale gebruikers, zoals kleine veranderingen in de gebouwen als ze upgegrade worden ofzo... Laat een optie erbij komen van : als je genoeg resources heb, bouw dan dat tot een max van 2. Etc etc. Ik kan nog wel even doorgaan.
Misschien maken ze dit nog wel natuurlijk, maar bepaalde zaken hadden er al lang in kunnen zitten volgens mij.
Verwijderd
Mooi gesprokenPreddie schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 10:04:
En toch vind ik het jammer dat de plus net niet iets heeft waarvan je zegt: 'JA!, en dat vind ik nou echt tof!'. Er zitten wel handige dingen in, maar echt leuke niet. Als we het vergelijken met hattrick kan je bijvoorbeeld persberichten, een logo op je 'frontpage' plaatsen, mensen kunnen zien dat je plus heb en dus wel een serieuse speler bent... en dan die handige bijzaken.
Laat de plus gebruikers andere lay-outs kunnen kiezen, laat ze een 'schild' ontwerpen. Dat als ze een andere aanvallen dat de verdediger al in 2 sec ziet 'ownee, weer die gast'. Laat ze nog meer grafische voordelen hebben tegenover de normale gebruikers, zoals kleine veranderingen in de gebouwen als ze upgegrade worden ofzo... Laat een optie erbij komen van : als je genoeg resources heb, bouw dan dat tot een max van 2. Etc etc. Ik kan nog wel even doorgaan.
Misschien maken ze dit nog wel natuurlijk, maar bepaalde zaken hadden er al lang in kunnen zitten volgens mij.
.
Verwijderd
http://s1.travian.com/karte.php?d=156765Topic: ButterFly attacks Schipluiden
Sent: on 04.10.05 at 06:51:12
Attacker bodrum from the village ButterFly
troops 0 0 0 0 30 0 0 0 0 0
casualties 0 0 0 0 6 0 0 0 0 0
Bounty 573 610 1278 177
Byebye resources
-138 | 183
44 burgers
Wood: 28
Clay: 32
Iron: 24
Crop: 22
I hope, he is impressed.I see you are a Teuton too.
The Teutons are heavy barbarians, dangerous before their enemies and victoriers in battles.
But to reach that goal, it's a good idea to make an unwritten alliance with other large Teutons. In that way it's a good idea to work together. Defend each other in difficult times, and work together to rule this area of Travian. Because you grow with the same speed like me, you looks me a good warrior partner.
How do you think about this?
Karel V of the Eternal hunter Fields.....
Maar dat zal niet door mijn Engels komen
Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten
Zeg lach me niet uit joh. Ik ben bloed serieusYoeri schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 11:15:
dangerous before their enemeies and victoriers in battles
![]()
![]()

ff serieus hoe moet het dan
Victoriers ken ik ook niet
Ik zou er iets van maken als "dangerous towards their enemies and well known for their victories in battles" of zo
Mijn antwoord:I will be glad to make a formal alliance with you. If you'll ever need my help just ask.
Het begin ziet er goed uit.It's very nice to make such a good deal with a Teuton neighbour. If you have problems, i will help you too.
Maybe it's wise to search for other good Teutons around our area so we can make a big alliance?
On this way we cannot only dominate this area but also a wide area around us. And so we are sure for the peace of our own towns.
Karel V of the Eternal Hunterfields
[ Voor 57% gewijzigd door Karel V op 04-10-2005 14:47 ]
Dan mogen jullie me uitnodigen
Leader: El_Fenomeno
Village: Civilicity
Coordinates: 162 | 141
Tribe: Roman
[ Voor 11% gewijzigd door HCMarX op 04-10-2005 13:23 ]
Moet je toch echt op het got-travian forum zijn (als die weer up is)Blaatschaap11 schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 13:22:
Als mensen mij willen hebben bij een alliantie:
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
Jup, maar ik ben nog wel ingelogd op de nieuwe server (http://s2.travian.com/) die lijkt het namelijk nog wel te doen.inquestos schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 15:31:
Liggen echt zowel travian.com als travia.nl eruit??
Vervelend, beide liggen er inderdaad uit... inloggen via s2 op s1 lukt helaas nietKaas schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 15:35:
[...]
Jup, maar ik ben nog wel ingelogd op de nieuwe server (http://s2.travian.com/) die lijkt het namelijk nog wel te doen.
Nu ik wel inlog:
Maintenance work
please wait a moment
[ Voor 12% gewijzigd door Preatorium op 04-10-2005 15:59 ]
Remember this; very little is needed to make a happy life. ~ Marcus Aurelius Antoninus (121-180)
Verwijderd
En heb je een minimum aantal soldaten nodig voor een raid?
Verwijderd
Remember this; very little is needed to make a happy life. ~ Marcus Aurelius Antoninus (121-180)
Mijn productie op dit moment
Wood: 110
Clay: 110
Iron: 88
Crop: 87
Verwijderd
actieve mensen aanvallen? lege steden ofzow?
Verwijderd
Wat is eigenlijk het verschil tussen een residence en een palace? Of eigenlijk, wat zijn de voordelen van een palace boven een residence?cardinal808 schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 15:43:
Het begint op server 1 lekker te lopen. Ben lekker veel gebouwen in mijn dorp aan het upgraden. Alleen het eind van de gebouwen begint in zicht te komen. Kan alleen nog een residence of palace bouwen.
Mijn productie op dit moment
Wood: 110
Clay: 110
Iron: 88
Crop: 87
Ik zit trouwens op -129 x -36 met de (onverwachte) naam CrazyA.
een palace kun je maar in 1 stad bouwen en dat word je capital.Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 17:57:
[...]
Wat is eigenlijk het verschil tussen een residence en een palace? Of eigenlijk, wat zijn de voordelen van een palace boven een residence?
residences kun je in meerdere steden bouwen. en dan kan de stad niet ingenomen worden dacht ik.
Gewoon grote inactieve villages aanvallen.Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 17:24:
Hmm, alle villages met 2 pop zijn nu weg, ik twijfel nu best wel om actieve mensen aan te vallen, ik zou het ook niet leuk vindenwat doen jullie om aan resources te komen behalve fields?
actieve mensen aanvallen? lege steden ofzow?
when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal
Dat dacht ik ook even te doen. Val ik een dorp aan dat ik gisteren ook al plunderde, blijkt er op eens 3 man verdediging te staan? Met als gevolg 1 casualtie voor mij en 3 voor de verdediger
Wie het laatst lacht is traag van begrip
Misschien reinforcaties van een andere village.doodindegoot schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 21:03:
[...]
Dat dacht ik ook even te doen. Val ik een dorp aan dat ik gisteren ook al plunderde, blijkt er op eens 3 man verdediging te staan? Met als gevolg 1 casualtie voor mij en 3 voor de verdediger. Maar het dorp heeft nog steeds net als gister 9 inwoners. Ik snap niet waar die verdedigers opeens vandaan komen?
when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal
Verwijderd
Verwijderd
Wist hij toch ook niet dat jij zijn troepen met een bezoekje kwam vereerdendoodindegoot schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 21:28:
Nou die 3 man zal ook veel verschil maken. Kan ik op een of andere manier niet zien van wie ze waren? Je kunt beter een beetje voedsel kwijt zijn dat je meteen 3 man kwijt bent, maar ach, dat denk ik dan.
Ik heb hetzelfde laatst gehad, alleen toen was ik 2 van mijn 3 legioneres kwijt (ja, wel 3), ik verdenk nog steed een andere raider die de concurentie wat wou uitdunnen, werkt wel want ik ben er sindsdien niet meer geweest.
Misschien dat je het met een scout kan zien maar voor de rest niet.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2005 22:39 ]
Verwijderd
Gok eens?SH4D3H schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 22:59:
Kun je troepen die je even ergens anders plaatst ook weer terughalen?
Ja dus, ik weet niet exact hoe het werkt (rally point??) maar het kan zeker wel, zou anders een behoorlijke dure hobby worden.
Verwijderd
Scouts zijn handigMisschien dat je het met een scout kan zien maar voor de rest niet.
Nu moet ik erbij zeggen dat ik zelf ook geen verdediging heb, hoog tijd om daar dus iets aan te doen voor anderen in mn omgeving ook groot genoeg zijn voor scouts. Maar goed, denk dat ik nog wel enkele dagen heb
Scouts are teh rock.Verwijderd schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 03:09:
[...]
Scouts zijn handigWeet nu van iedereen in mn omgeving precies hoeveel troepen en resources ze hebben, blijkt dat er best veel grote dorpen zijn zonder veel troepenmacht. Die zijn dus het haasje
En ja, je kan je leger recallen. Gewoon naar rally point gaan en retreat klikken. Je kan zelfs bepalen welk deel van het leger teruggaat zodat de rest door blijft gaan, handig!
when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal
Alleen teutons hebben namelijk een unit genaamd scout, maar die anderen hebben wel zo'n unit met 0 attack
Beetje jammer dat de grote inactives bij in de buurt hebben geinvesteerd in leger en in crannies voor ze stopten... Ik heb er 1 met meer dan 2500 resources (totaal) en daar kan ik niks raiden. Ik heb ook 2 mensen met min 10 soldaten (10 roman en 32 teutons troepen) en daar kost raiden meer troepen dan het oplevert aan resources, althans als ik met minder dan 30 aanval..
waarom doet de beginnersguide het btw niet op de got site (wel jammer)
Zo te zien speeld bijna iedereen op s1? Is dat beter als se? of gewoon omdat er anders geen alliantie gevormd kan worden (zit zelf op s2) update: ow kan ook niet meer in s1 zien ik: With more than 25,000 users Travian.com1 has reached its limit.
[ Voor 57% gewijzigd door maxjuh op 08-10-2005 13:14 ]

Verwijderd
Als ik jou was zou ik nog even een tijdje doorgaan met het upgraden van je velden (totdat ze iets van lvl 3-4 zijn). Daarna kan je langzaam aan aan gebouwen beginnen. Zorg wel dat je cranny groot genoeg is als je newbie-protection is afgelopen (duurt een week, want anders gaan ze je raiden.lightstyle schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 12:54:
ben best verslaafd hier aan, snel nog ff tijdens lessen mijn veldjes upgraden en zo. wel heel grappig eigenlijk. wanneer is eigenlijk een goed moment om te beginnen met bouwen? om dit moment ben ik zo ver
[afbeelding]
Verwijderd
when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal
Ben van plan als ik helemaal opnieuw kan beginnen mijn doel van het spel compleet te veranderen.....speel nu puur en alleen voor de fun om zoveel mogelijk te bouwen.....maar mocht ik dus kapot gaan wil ik mij compleet gaan richten op de GoT-ZW alliance.....wil dan puur en alleen grondstoffen kweken om zo deze aan de rest te doneren om als alliance snel te kunnen groeien. Maar mocht ik het overleven dan blijf ik nog even doorspelen zoals ik nu doe
Mee eens, gewoon zorgen dat er niks te halen valt. Cranny upgraden en evt overschotten aan resources met een merchant tijdelijk bij een alliance member wegstoppenPyrus schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 17:15:
cranny uppen, zodat je veel kunt wegstouwen zou ik doen.
Verwijderd
Zolang hij maar geen katapult meeneemts is er helemaal niks aan de hand. En katapulten zal je voorlopig nog niet zien.Tommilio schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 17:25:
Maar kan hij niet al mijn gebouwen slopen dan?
niet of wel katapult
Nederlandse Civilization community DutchCiv.nl
Nee, niet op S1 stoppen, dat zou zonde zijn! Je hebt nu een leuke populatie en je laat de alliantie in de steek...we kunnen nog zo lekker doorgroeien, en ook met 33 man...denk er nog ff over naColdcat schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 19:28:
Ik stop denk ik maar op S1 of S2 daar is het toch minder leuk (het wordt denk ik S2)
Alleen heb ik nu geen leger meer haha
Ik heb medelijden met die guy. Een Theutatus Thunder is best wel duur genoeg, zijn echte raiders, geen killers.Tommilio schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 22:34:
Nou de aanval is geweest haha...hij had 14 Theatus Tunder poppekes 4 raakte hij er kwijt.....ik had 9 legionnaire en ben er 7 kwijt geraakt. en hij heeft 98 graan gestolen dus ik ben tevreden haha stelde niet zo heel veel voor dus
Alleen heb ik nu geen leger meer haha
when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal
Verwijderd
Lekker toch, kan je al die 14-jarige kinderkes de grond in boren.Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 08:45:
Mij lijkt het niks. Verwacht dat juist 14-jarige mannetjes (en jonger) voor die server gaan kiezen: Die spreken tenslotte nog geen engels. Niet echt het publiek waar ik graag tussen zit... Er zijn goede 14-jarigen (voor degenen die hier nu beledigd zijn), maar het overgrote deel is overmatig emotioneel en puberaal...
when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal
Verwijderd
name: ascoldasice
co: -93/111
wil iemand me toevoegen aan de alliance ...
(start tips zijn altijd welkom ... )
Begint een beetje lastig te worden.Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 10:06:
'k ben ook maar es begonnen met dit spelletje.
name: ascoldasice
co: -93/111
wil iemand me toevoegen aan de alliance ...
(start tips zijn altijd welkom ... )
Speelt men nou op:
Server 1
Server 2
Nederlandse Server
In welke gebied gaan de meeste mensen zitten op de nederlandse server? Misschien wel handig om te weten
[ Voor 15% gewijzigd door Cardinal op 10-10-2005 10:17 ]
Ik heb zelf ook even een accountje gemaakt, al weet ik niet helemaal zeker of ik ermee doorgaRonaldMade schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 10:28:
Ik en krvabo hebben op de NL server een account aangemaakt in ZW. Wij gaan dus S1 en NL spelen. NL moet nu ook wel voordeling zijn omdat we zeer dicht bij elkaar in de buurt kunnen zitten, en snel een van de sterkste allianties kunnen worden
Coords (-161|-108) op server 1.
En coords (37|-91) op server 2.
[ Voor 44% gewijzigd door InFrA-WiZ op 10-10-2005 14:47 ]
personal life-id: XZj5GaeWqCr9jOg1Tm1I7ZJajQ8Ari
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Omdat het een redelijk nieuw spel is wat nu heel snel bekend aan het worden is...Marzman schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 18:20:
Ik vraag me af waarom er iedere keer een andere wereld (of server) wordt geopend. Het lijkt me leuker het een beetje centraal te houden en die versie dan af en toe uit te breiden (met oa nieuwe talen) en extra gebieden als het groter wordt.
Ik heb trouwens nog even een oude KoC member opgeduikeld. Polo1987 doet ook weer mee. Vanmiddag gaat eindelijk de NL versie in de lucht en ik zal meedoen aan S1 en NL.RonaldMade schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 10:28:
Ik en krvabo hebben op de NL server een account aangemaakt in ZW. Wij gaan dus S1 en NL spelen. NL moet nu ook wel voordeling zijn omdat we zeer dicht bij elkaar in de buurt kunnen zitten, en snel een van de sterkste allianties kunnen worden
edit: Ik zag net dat het wordt uitgesteld tot volgende week dinsdag. Ik blijf dus voorlopig nog s2 spelendat was dus een week geleden

[ Voor 14% gewijzigd door Cardinal op 11-10-2005 15:44 ]
Dat is vanmiddag hoor, niet volgende weekVooraanmeldingen: 638
Spel begint:
Dinsdag 11-10 om 16.00u!
Dus zeg maar eerst 6.99 Euro storten.
[ Voor 27% gewijzigd door Karel V op 11-10-2005 16:47 ]
Yep, ik ben er ook weercardinal808 schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 10:58:
[...]
Ik heb trouwens nog even een oude KoC member opgeduikeld. Polo1987 doet ook weer mee. Vanmiddag gaat eindelijk de NL versie in de lucht en ik zal meedoen aan S1 en NL.
edit: Ik zag net dat het wordt uitgesteld tot volgende week dinsdag. Ik blijf dus voorlopig nog s2 spelendat was dus een week geleden![]()
Zit nu een beetje te klooien op S2 maar mijn main account zit nu op de NL server.
sta nu op plaats 127
ik zit lekker dicht bij krvabo
op -8,-13 dus
hoop dat er veel mensen van GoT op de NL server komen
binnen kort delete ik de andere twee
S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"
Yep, eerst even het geld overmaken naar je paypal account zoals je zelf al zegt. Dit duurt een aantal werkdagen 3-5 geloof ik. Overigens kan je iets minder euro's storten doordat de dollar koers lager ligt dan de euro maar wellicht maken die paar centen niets uit ;-)Karel V schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 16:39:
Ik wil zelf een plus account voor 3 maanden, en via mijn bankrekening betalen. Moet je dan eerst (heb al een account aangemaakt) 'Add Funds' doen voordat je kunt betalen zonder credit card?
Dus zeg maar eerst 6.99 Euro storten.
Nadat het geld is toegevoegd aan je tegoed kan je het uitgeven. Op dit moment kan je Plus account bestellen. Nadat je via travian bij paypal hebt betaald kan je (als het goed is) direct je coupons gebruiken. De meeste tijd gaat hier zitten in het overboeken van je bank naar paypal.
Damn weer iemand minder om aan te vallenpolo1987 schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 19:14:
[...]
Yep, ik ben er ook weer
Zit nu een beetje te klooien op S2 maar mijn main account zit nu op de NL server.
sta nu op plaats 127
ik zit lekker dicht bij krvabo
op -8,-13 dus
hoop dat er veel mensen van GoT op de NL server komen
Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.
Dank voor de uitlegpurge schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 23:07:
[...]
Yep, eerst even het geld overmaken naar je paypal account zoals je zelf al zegt. Dit duurt een aantal werkdagen 3-5 geloof ik. Overigens kan je iets minder euro's storten doordat de dollar koers lager ligt dan de euro maar wellicht maken die paar centen niets uit ;-)
Nadat het geld is toegevoegd aan je tegoed kan je het uitgeven. Op dit moment kan je Plus account bestellen. Nadat je via travian bij paypal hebt betaald kan je (als het goed is) direct je coupons gebruiken. De meeste tijd gaat hier zitten in het overboeken van je bank naar paypal.
Ja maar die is relatief gezien ook gigantisch duur!!Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 09:12:
Je kunt nu ook op de nederlandse server een plus account bestellen via de telefoon.
Verwijderd
Dit doe ik omdat de rest dan minder last ervan heeft, en ik ga mijn travian activiteiten langzaam-aan naar NL brengen. Ik ga dus mijn S1 account gebruiken om ff flink wat andere soldaatjes neer te halen
Jammer genoeg maakt RonaldMade altijd ruzie met mensen die ver weg zitten
Zit nu op 11 uur lopen
Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.
Mijn dorpje is:
Quachan (23|-67)
Make it fool proof and someone will make a better fool.
Dit topic is gesloten.