Hoe kiest men een mod?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 350 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 16:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Guardian Angel schreef op woensdag 14 september 2005 @ 23:26:
Wat ervaar je als 'leuker'? Moderator zijn of user? Word je niet beperkt in je gedrag en postings, zeker buiten je 'eigen forum'.
Eerst werd ik gezien als iemand die maar wat uit z'n nek lulde, nu nog steeds maar zegt niemand er meer wat van omdat ik meer knopjes heb dan zij :Y).

Seriously though, als er al een verschil is dan was dat voornamelijk in positieve zin: je leert je collega mods wat beter kennen en gaat daar ook op een goede manier mee om, en dat is soms best gezellig naast het serieuze techforum. Tijdens mijn normale gepost in de techfora merk ik echter totaal geen verschil, zoals André ook al opmerkte.

[ Voor 31% gewijzigd door .oisyn op 14-09-2005 23:56 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:47

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

offtopic:
moet ik eerlijk toegeven dat de meeste notes vaak negatief zijn, en dat er minder positieve notes te vinden zijn

Ook ik heb het wel eens geprobeerd om te solliciteren, maar ja dat werd hem niet :P
Gelukkig kan ik elders ervaring opdoen met modderen :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Wat ervaar je als 'leuker'? Moderator zijn of user? Word je niet beperkt in je gedrag en postings, zeker buiten je 'eigen forum'.
User zijn is anders - je mag wat meer en er wordt veel minder op je postings gelet in de negatieve manier, als moderator moet je wat diplomatieker zijn maar heb je ook een heel klein beetje meer mogelijkheden tot het vormen van een forum in een bepaalde richting.

Allebei is leuk :)
Ik zie nl. een aantal moderators maar zelden uit hun forumstoel komen.
Dat lijkt me logisch - er is ook een maximum aan het aantal posts dat je wil maken per dag 8)7

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
.oisyn schreef op woensdag 14 september 2005 @ 22:54:
[...]

En als je echt geen tijd meer hebt kun je altijd nog admin worden O-)
Volgens de FAQ kun je niet zomaar Admin worden, moet je eerst modje worden enzo :z :z :z

:P

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

André schreef op woensdag 14 september 2005 @ 23:33:
[...]

Ik ervaar geen verschil, serieus. Ik post net zoals ik voor mijn modschap deed. Het enige verschil is dat je soms ook sturend moet posten. En waar ik soms - als ik weinig tijd had - nog wel eens in andere fora kwam kan ik nu alleen maar even snel in mijn 'eigen' forum kijken.

Mensen kijken altijd 'op' tegen het modschap (deed ik ook) maar eigenlijk klinkt het interessanter dan het is. Je kunt bij wat extra fora en je kunt een slotje/note plaatsen. Na een tijdje is de nieuwigheid er af en vind je het normaal, het voelt hetzelfde als wanneer je HK access krijgt zeg maar.
Inderdaad, natuurlijk zitten er sowieso crew-extraatjes bij zoals een crew-abo e.d. , maar de algemene tendens is dat ik gewoon hetzelfde post (met uitzondering van het sturende natuurlijk). Ik heb echter wel een hoop fora uit mijn Active Topics gegooid zodat ik eerder dingen in Software Algemeen en Beveiliging & Virussen zie. :)

Signature

• pasta

pasta

Ondertitel

Osiris schreef op donderdag 15 september 2005 @ 00:01:
[...]

Volgens de FAQ kun je niet zomaar Admin worden, moet je eerst modje worden enzo :z :z :z

Vertel dat maar aan LuNaTiC :/

Signature

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
[...]

Nou, doe ff dan 8)7 :+

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Tussendoorvraagje aan de moderators... nu we er toch zijn.

Een beetje zoals André hierboven: ik ben totaal niet anders gaan posten, met het subtiele verschil natuurlijk dat ik er wat subfora bij heb waar het door het geringe aantal mensen dat erin kan natuurlijk iets knusser is, wat daar ook wel aan de poststijlen van mensen te merken is. Op het publieke deel van het forum doe ik echter grotendeels nog steeds wat ik voor mijn modschap deed: mensen helpen zo goed ik kan. Mijn posts zijn eigenlijk per definitie gewoon als user geplaatst en niet als moderator, tenzij het slotjes betreft, SeM-posts of modbreaks, of als ik het expliciet aangeef.

Om nu dan maar (eindelijk :P) antwoord te geven op je vraag: ik vind het leuk om moderator te zijn, maar ik zou me minstens net zo goed vermaken als ik nog gewoon een zwarte was. Ik voel me trouwens zeker niet beperkt in mijn postgedrag, ik zal hooguit een keer in LA erbij melden dat ik een post als user maak, en niet als moderator. :P
.oisyn schreef op woensdag 14 september 2005 @ 22:54:
En als je echt geen tijd meer hebt kun je altijd nog admin worden O-)
Oeh, een luizenleventje... Dibs on .oisyn's job! :+

[ Voor 9% gewijzigd door NMe op 15-09-2005 00:11 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

[...]

Ik zei ook: "als je geen tijd meer hebt", als in, dat heb je wel gehad en toen was je nog mod ;)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Outerspace schreef op woensdag 14 september 2005 @ 23:57:
offtopic:
moet ik eerlijk toegeven dat de meeste notes vaak negatief zijn, en dat er minder positieve notes te vinden zijn

Ook ik heb het wel eens geprobeerd om te solliciteren, maar ja dat werd hem niet :P
Gelukkig kan ik elders ervaring opdoen met modderen :)
wacht, niets zeggen!

euh...

http://balusc.xs4all.nl/frm miscchien :?

:+

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  Watch S7  AirPods Pro

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Kwamen ze daarvoor niet ook al weinig buiten het forum waar ze mod zijn?

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

• cryforhelp
  • Laatst online: 21-09 22:18
Door al dat gepraat over notes ben ik nou meteen stiknieuwsgierig geworden wat er over mij allemaal is genoteerd :P.

Als m'n PM's enige indicatie zijn, dan zal het wel een heel verhaal worden. En dan kan ik meteen zien of mijn ludieke sollicitatie van vorig jaar nou eigenlijk nog is verwerkt of gewoon weggegooid :P

Maar wat ik niet snap is hoe je met >8000 posts nog niet weet hoe dat werkt? Ik vat het systeem al zo'n beetje een paar jaar. Het is net als IRL; eerst zorgen dat ze je kennen, dan zorgen dat ze positief over je denken, en dan geduld uitoefenen :P

Kleine zonnepaneleninstallateur

• disjfa
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

cryforhelp schreef op donderdag 15 september 2005 @ 01:13:
Door al dat gepraat over notes ben ik nou meteen stiknieuwsgierig geworden wat er over mij allemaal is genoteerd :P.
Gewoon een brief sturen naar t.net en voor een paar euro kan je zo je gegevens inzien.... Doh.

[ Voor 39% gewijzigd door disjfa op 15-09-2005 01:15 ]

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
cryforhelp schreef op donderdag 15 september 2005 @ 01:13:
Maar wat ik niet snap is hoe je met >8000 posts nog niet weet hoe dat werkt?
Mind the smilies; thank you! :z

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-08 21:02

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

SmartDoDo schreef op woensdag 14 september 2005 @ 22:20:
Wat dacht je van Sollicitatieronde Moderator HK/SG een jaar geleden :)

Verder is het een kwestie van positief opvallen, positief op blijven vallen en heel veel pech/mazzel hebben voor je gevraagd wordt ;)
He net gemist die sollicitatieronde denk ik.

Volgende keer mail ik wel dan. 8)

Godfather Bodybuilding topic reeks

• whoami
  • Laatst online: 22:37
Guardian Angel schreef op woensdag 14 september 2005 @ 23:09:
[...]

Korter dan.

Positieve notes worden minder snel of wellicht helemaal niet genoteerd, voor negatieve geldt het omgekeerde.
Mja, als ik voor mezelf spreek, dan heb je hier misschien wel gelijk in.
In die zin dat, als iemand bv in Programming & Webscripting een scriptrequest doet, ik daar een note voor ga zetten. Dat is dus iets wat maar één keer moet voorvallen, en ik geef 'm een note. Dat is natuurlijk wel een hulpmiddel, in die zin dat je -mocht hij dat nog eens doen-, je kan zien dat hij de regels aan z'n laars lapt, al heb je 'm daar de vorige keer op gewezen dat scriptrequests niet toegestaan zijn.
Als ik dan iemand zie die herhaaldelijk goed bezig is, geef ik 'm een positieve note.

Kort gezegd: een negatief iets wordt sneller genoteerd dan een positief iets. Maar is dat niet in 't echte leven ook zo ? Credit bouw je op, maar door één negatieve gebeurtenis, kan het opgebouwde credit in één keer weg zijn.

https://fgheysels.github.io/

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-08 21:02

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Dus zullen positieve notes 3x zwaarder moeten tellen dan negatieve notes toch? :P

Godfather Bodybuilding topic reeks

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

whoami schreef op donderdag 15 september 2005 @ 09:15:
[...]
Kort gezegd: een negatief iets wordt sneller genoteerd dan een positief iets. Maar is dat niet in 't echte leven ook zo ?
Ik heb dat IRL, dwz. in mijn werkzame periode, dus heel vaak anders bekeken. Dat werkte zeer motiverend moet ik zeggen.
Credit bouw je op, maar door één negatieve gebeurtenis, kan het opgebouwde credit in één keer weg zijn.
Opgebouwde credits in je 'thuisforum' zou je niet mogen kunnen verspelen door een posting in een van de fora waar je af en toe verdwaalt. Ik ga er vanuit dat dit ook niet zo is.

ARME AOW’er

• Remy
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Ik ga er vanuit dat dit ook niet zo is.
Klopt. En ook mods zelf weten heus wel dat negatieve notes sneller worden gezet dan positieve: de positieve tellen dan ook 'zwaarder' dan de negatieve, logisch genoeg :)
MrJ schreef op donderdag 15 september 2005 @ 09:19:
Dus zullen positieve notes 3x zwaarder moeten tellen dan negatieve notes toch? :P
Mwah, 3x zwaarder, daar zit niet een vaste rate aan :P Is per geval anders :) Moet wel zeggen dat er (als ik notes zo lees her en der) tegenwoordig vaker op gelet wordt als iemand goed behulpzaam of op een andere manier goed bezig is, dat dat sneller in de notes terecht komt dan pakweg een jaar of 1,5 geleden. Which is a good thing :)

LinkedIn
Instagram

• Outerspace

Outerspace

Remy schreef op donderdag 15 september 2005 @ 09:35:
[...]
Klopt. En ook mods zelf weten heus wel dat negatieve notes sneller worden gezet dan positieve: de positieve tellen dan ook 'zwaarder' dan de negatieve, logisch genoeg :)
Ik heb er inderdaad eens over gemaild dat ik minder positieve notes tegenkwam (ja ik heb ze ook aangevraagd). En de reactie terug was: dat klopt, daar is wel eens over gesproken
Moet wel zeggen dat er (als ik notes zo lees her en der) tegenwoordig vaker op gelet wordt als iemand goed behulpzaam of op een andere manier goed bezig is, dat dat sneller in de notes terecht komt dan pakweg een jaar of 1,5 geleden. Which is a good thing :)
^^ eens is.

Ik zou graag willen weten, net zoals bij de WG mod gedoe, als de crew ook een bepaalde voorkeur heeft. Ik weet namelijk dat er een paar lievelingen zijn (zijn er altijd), maar als zij nou ook solliciteren worden zij dan eerder aangenomen dan een ander:?
En zit er verschil in posten? Als iemdand bijvoorbeeld 10k posts hebben met overal posts in forums en er verstand van heeft, of iemand die 3k posts heeft alleen in WG :?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

• Confusion
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

whoami schreef op donderdag 15 september 2005 @ 09:15:
Kort gezegd: een negatief iets wordt sneller genoteerd dan een positief iets. Maar is dat niet in 't echte leven ook zo ? Credit bouw je op, maar door één negatieve gebeurtenis, kan het opgebouwde credit in één keer weg zijn.
Toch denk ik dat negatieve dingen hier een stuk minder zwaar tellen, omdat we op ieder moment overzicht hebben over al iemands bijdragen. Het aantal mods met OW's in de notes is niet op één hand te tellen en volgens mij ook niet op twee.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Guardian Angel schreef op donderdag 15 september 2005 @ 09:25:
[...]

Ik heb dat IRL, dwz. in mijn werkzame periode, dus heel vaak anders bekeken. Dat werkte zeer motiverend moet ik zeggen.
[...]

Opgebouwde credits in je 'thuisforum' zou je niet mogen kunnen verspelen door een posting in een van de fora waar je af en toe verdwaalt. Ik ga er vanuit dat dit ook niet zo is.
Maar wat whoami zegt, dat je credit in één keer weg kan zijn bij een incident ligt natuurlijk ook wat genuanceerder dan dat. Kijk, we houden notes bij om te kijken of iemand herhaaldelijk slecht bezig is. 1 "slechte" note heeft dan ook niet zo heel veel betekenis, zeker als hij lang geleden is gebeurd. Maar voor elk slecht topic komt er in principe wel een note, terwijl dat natuurlijk niet geldt voor elk goed topic. Waarom? Omdat het normaal zou moeten zijn dat je goede topics opent, dat is niet iets wat bijzonder is ofzo ;). Maar zeker als ik iemand tegenkom die ik herken van slechte topics en zie dat hij zijn leven gebeterd heeft dan zet ik dat óók in z'n notes, en als diegene op die manier zo door gaat betekent dat vrijwel altijd dat al z'n vorige notes geen echte waarde meer hebben (hij heeft z'n leven immers gebeterd). Maar op dat moment kan hij z'n credit ook wel sneller verliezen dan een normale user die altijd wel goed bezig is geweest, vanwege z'n verleden.

• mOrPhie
  • Laatst online: 22-09 12:56

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Zoals het al eerder is gezegd, ben ik mod geworden middels een sollicitatieronde. Dat veranderde in dat geval verder weinig gezien het hoge aantal response dat Grrrrrene toen kreeg op de sollicitatieronde. :P

Het kiezen van een mod is dus subjectief en je kunt gewoon niet uitleggen hoe een mod gekozen wordt. In de meest strakke bewoording zou het nog zoiets worden als "wie we het meest geschikt vinden". Aantal postings telt al helemaal niet mee en zelfs met een ban in het verleden kun je nog mod worden. :)
Tussendoorvraagje aan de moderators... nu we er toch zijn.

Moderator zijn vind ik leuker. Je bent actiever met het forum bezig. Hoewel men er aan de voorkant meestal weinig van ziet, is de crew aan de achterkant continu bezig met veranderingen, ideeën, problemen en verbeteringen. Het bekende slotjes zetten is maar een klein deel. :)

Sinds ik mod ben, ben ik absoluut niet anders gaan posten. Ik heb dan misschien toevallig een rode nick en een titel daaronder, maar dat verandert de zaak maar weinig. In de HK niet en daarbuiten ook niet.

Wat ik wel heb gemerkt is dat ik in andere fora dan de HK&SG ook af en toe een user corrigeer. Maar dat gebeurd door andere mods in de HK net zo goed. Dat is alleen maar goed. :)
Hoe bedoel je dat? Dat ik niet meer buiten de HK kom? Ik zal niet zeggen dat ik de meest actieve techposter ben, maar ik kon toch regelmatig in NOS. Ik denk dat iedereen (ook users) wel een aantal vaste stekkies heeft. :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• whoami
Eensch met OiSyN

• elevator
  • Niet online

elevator

.oisyn schreef op donderdag 15 september 2005 @ 10:48:
Maar op dat moment kan hij z'n credit ook wel sneller verliezen dan een normale user die altijd wel goed bezig is geweest, vanwege z'n verleden.
Dat valt vaak ook wel weer mee eigenlijk - het is niet voor niets zo dat we ontzettend veel users met 4 of 5 "waarschuwingen" hebben rondlopen terwijl je na drie waarschuwingen een GoT-ban hoort te krijgen bijvoorbeeld :)

Verder nog naar verduidelijking naar GA - notes worden ook nog eens geinterpreteerd als ze gelezen worden, een 'negatieve' note is dan ook meestal:
[WOS] Toont geen inzet
Hoe kiest men een mod?
Oftewel - er staat vrijwel altijd een linkje bij zodat mensen die de note doorlezen, alsnog hun eigen waardeoordeel en interpretatie over die note geven bij het doorlezen. Positieve notes zijn vaak meestal in de trend van:
Doet de laatse tijd leuk mee
Daarnaast is het zo dat recentere notes voor ons belangrijker zijn dan oudere notes - al was het maar omdat de style van moderatie en dergelijke ook aan verschil onderhevig is en 'doodzondes van toen' tegenwoordig niet erg meer zijn en andersom. :)

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Leuk topic. Denk dat dit nuttig is voor de nieuwere gebruikers maar ook de wat langer geregistreerden tot nut kan zijn.

Het meeste is wel (gevoelsmatig) goed door me ingeschat. Dank voor de bevestiging/inzicht. Zou eigenlijk wat vaker mogen (en spontaan vanuit de crewkant) gebeuren.

ARME AOW’er

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

De suggestie voor verkiezingen in de topicstart: dat werkt imho niet. Dit omdat user zijn toch anders is dan moderator zijn. Populariteit staat niet gelijk aan goed kunnen modden. (Slechte vergelijking: een goede voetballer maakt nog geen goede coach). Automatisch de winnaar mod maken kan vervelende situaties geven terwijl een verkiezing houden om het vervolgens te negeren ook niet echt een net signaal geeft :+
Maar andersom zou ik het eigenlijk niet erg vinden als iemand een mailtje oid stuurt met de tip om naar een bepaald iemand te kijken als er een sollicitatieronde is.

Hoe we in Softe Goederen aan kandidaten komen was al duidelijk geloof ik: met name het geheugen van de huidige mods en indien nodig een top100 recente posters als geheugensteuntje om een lijst van namen te krijgen voor het geval we iemand vergeten. We hebben in het SG crewforum zelf een topic om "potentiele mods" te noemen voor het geval we ooit gaan zoeken. Natuurlijk is het dan soms weer achterhaald (als iemand veel minder vaak komt, drastisch anders post, oid) maar toch is het een handig geheugensteuntje zoals ook die top100 dat is.

Waar ik vervolgens zelf naar kijk als er iemand overwogen wordt:
  • affiniteit met het subforum & inschatting van de mate waarin hij/zij met het beleid wil meedenken
  • "voldoende" kennis van zaken (hoeft natuurlijk niet iedere andere user er uit te kunnen lullen, moet wel genoeg inzicht hebben)
  • kan voldoende aanwezig zijn
  • mate waarin we hem / haar (*) inschatten vwb. het aansturen van allerlei soorten users (imho belangrijk: alleen slotten bij UTFS topics werkt niet)
  • subjectief "gevoel" dat ik bij iemand had en heb
  • notes & postgeschiedenis. Dit laatste met name om te zien hoe men zich buiten "mijn" fora bezig houdt aangezien het geheugen vaak wel genoeg is binnen SG. Vwb notes ga ik hoe dan ook met .oisyn mee: men verandert in de tijd dus nieuwe (en positieve) notes kunnen heel prima oude notes "overrulen"
(*) ja vrouwen hebben voorrang bij de procedure :+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Verkiezingen zijn uit den boze en mocht een of andere malloot dit invoeren dan lijkt mij dat er direct een 'ambtstermijn' gesteld moet worden. Sowieso is te overwegen of een moderator überhaupt een mensenleven lang in functie kan blijven.

Aan het eind van het jaar is er de GoT-verkiezing en dat is i.m.o. de enige verkiezing die echt iets oplevert.

ARME AOW’er

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:19

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
SmartDoDo schreef op woensdag 14 september 2005 @ 23:13:
[...]

...verder is iemand met zeg 1000 postings en slechts een note voor zeg een nickchange ook iemand die in feite positief opvalt, er is immers in al die postings blijkbaar nog nooit iets negatiefs voorgevallen wat het vermelden waard is :) ....
Nee, maar een beetje kleur mag toch ook wel? Een user die 1000 posts heeft (zit je zo op imho) en slechts een note heeft voor een nickchange kan ook gewoon niet opvallen. Een soort grijze muis zijn die nooit over de schreef gaat maar daarbij ook nooit iets nuttigs post.

Zijn die "notes" overigens ook in te zien door de users? Zou best eens willen weten wat er allemaal bij mijn persoontje is ge"note". :)

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Bor de Wollef schreef op donderdag 15 september 2005 @ 11:45:
[...]
Zijn die "notes" overigens ook in te zien door de users? Zou best eens willen weten wat er allemaal bij mijn persoontje is ge"note". :)
Dat was al in dit topic aan de orde beste vriend. :)

ARME AOW’er

• Bor

Bor

Topicstarter
Guardian Angel schreef op donderdag 15 september 2005 @ 11:47:
[...]

Dat was al in dit topic aan de orde beste vriend. :)
Heb ik dan over een nuttige reply heengelezen? Ik zag de vraag wel maar het antwoord niet staan ;)

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-09 13:02

ThunderNet

Flits!

Bor de Wollef schreef op donderdag 15 september 2005 @ 11:50:
[...]
Heb ik dan over een nuttige reply heengelezen? Ik zag de vraag wel maar het antwoord niet staan ;)
disjfa in "Hoe kiest men een mod?"
:)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• anandus
  • Niet online
Bor de Wollef schreef op donderdag 15 september 2005 @ 11:50:
[...]

Zoefff schreef op woensdag 14 september 2005 @ 22:41:
Die notes kan je inderdaad, na betaling van administratieve kosten, uit m'n hoofd rond de €4,- , opvragen :)
disjfa schreef op donderdag 15 september 2005 @ 01:14:
[...]

Gewoon een brief sturen naar t.net en voor een paar euro kan je zo je gegevens inzien.... Doh.
;)

[ Voor 7% gewijzigd door anandus op 15-09-2005 11:53 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Bor

Bor

Topicstarter
En ik maar denken dat die administratiekosten een geintje waren :? Voor we massaal onze notes gaan opvragen willen we natuurlijk wel weten of we er iets goeds voor terugkrijgen :P

Van de slechte notes zijn de meeste users wel op de hoogte denk ik. Daar hebben ze immers vast een pushmessage of e-mail over gehad. Maar hoe weet je als user of er uberhaubt andere notes van jou zijn dan de zaken waar je ooit op bent aangesproken? Of hebben de meeste users met 10.000(+) posts positieve notes?

[ Voor 54% gewijzigd door Bor op 15-09-2005 11:55 ]

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Bor de Wollef schreef op donderdag 15 september 2005 @ 11:53:
[...]
En ik maar denken dat die administratiekosten een geintje waren.
Moderators maken geen geintjes.
Voor we massaal onze notes gaan opvragen willen we natuurlijk wel weten of we er iets goeds voor terugkrijgen.
Gezien je overbodige vraag om notes zal dit wel niet het geval zijn. :)

ARME AOW’er

• Bor

Bor

Topicstarter
Ah, jij bent notes aan het sparen zie ik :o
[...]
Gezien je overbodige vraag om notes zal dit wel niet het geval zijn. :)
Er kunnen natuurlijk ook negatieve dingen opvallen terwijl die het sturen van een pushmessage of e-mail niet waard zijn he ;)

• elevator
  • Niet online

elevator

Bor de Wollef schreef op donderdag 15 september 2005 @ 11:53:
En ik maar denken dat die administratiekosten een geintje waren :? Voor we massaal onze notes gaan opvragen willen we natuurlijk wel weten of we er iets goeds voor terugkrijgen :P
Dat notes verhaal - tja.. ik zou persoonlijk liever zien dat we dat niet in dit topic gaan behandelen simpelweg omdat de meeste notes topics altijd mis gaan :)
Of hebben de meeste users met 10.000(+) posts positieve notes?
Nee, de kans dat je in 10,000 posts 'niets' "fout" doet is erg klein :P

• Outerspace

Outerspace

Bor de Wollef schreef op donderdag 15 september 2005 @ 11:58:
[...]

Ah, jij bent notes aan het sparen zie ik :o

[...]

Er kunnen natuurlijk ook negatieve dingen opvallen terwijl die het sturen van een pushmessage of e-mail niet waard zijn he ;)
Laat ik het zo zeggen, in je notes staan vaak meer dingen dan je eigenlijk denkt :)
Ik ben er iig een beetje van geschrokken.

ik heb het gevoel dat dit meer een notes topic word dan een 'hoe kiest men een mod' topic :P

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Wel geinig om te lezen zo, maar de laatste tijd krijg ik wel het idee dat er vanuit de crew eerst naar ex-mods gekeken wordt voordat er ook maar aan andere users wordt gedacht als er weer versch vleesch nodig is. Whoami, Lunatic, Willem169 en Leon1e zijn allemaal ex-mods die opnieuw rood worden, ook helpt het volgens mij erg mee als je de zittende garde irl kent, zoals Zoefff of Turkish. Alleen niesje was voor mij een complete verrassing qua benoeming.

[ Voor 5% gewijzigd door AtleX op 15-09-2005 12:10 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• curry684
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

elevator schreef op woensdag 14 september 2005 @ 23:23:
[...]

Verder - negatieve notes beteken niet automatisch dat mensen geen crew kunnen worden (nogmaals - mensen als Ecteiscadin ofzo hebben zelfs permbans gehad en zijn nu blauw) - als users bij een eerste selectie voor ons positief opvallen dan worden de notes ook zeker bekeken en opnieuw gewaardeerd door ons door de betreffende informatie erbij te pakken :)
Er zijn zelfs mensen van GoT- naar Fok-crew gegaan om vervolgens als admin op GoT terug te komen, how low can you go :o

Professionele website nodig?

Verwijderd

AtleX schreef op donderdag 15 september 2005 @ 12:09:
Wel geinig om te lezen zo, maar de laatste tijd krijg ik wel het idee dat er vanuit de crew eerst naar ex-mods gekeken wordt voordat er ook maar aan andere users wordt gedacht als er weer versch vleesch nodig is. Whoami, Lunatic en Leon1e zijn allemaal ex-mods die opnieuw rood worden, ook helpt het volgens mij erg mee als je de zittende garde irl kent, zoals Zoefff of Turkish. Alleen niesje was voor mij een complete verrassing qua benoeming.
Hmm, misschien moet ik dan toch maar eens gaan solliciteren :)
Misschien kan curry684 ook meteen een andere hobby zoeken. Als ze van LuNaTiC al een admin maken... :P

• Bor

Bor

Topicstarter
elevator schreef op donderdag 15 september 2005 @ 11:59:
[...]

[...]

Nee, de kans dat je in 10,000 posts 'niets' "fout" doet is erg klein :P
Het hebben van negative notes sluit de aanwezigheid van positieve notes niet gelijk uit lijkt me :)

• curry684

curry684

Outerspace schreef op donderdag 15 september 2005 @ 12:00:
[...]

ik heb het gevoel dat dit meer een notes topic word dan een 'hoe kiest men een mod' topic :P
En dat doen we dus niet :) Al het interessante wat er over notes te zeggen is is al gezegd, dus tmag weer on-topic nu :)

• curry684

curry684

Wel geinig om te lezen zo, maar de laatste tijd krijg ik wel het idee dat er vanuit de crew eerst naar ex-mods gekeken wordt voordat er ook maar aan andere users wordt gedacht als er weer versch vleesch nodig is. Whoami, Lunatic, Willem169 en Leon1e zijn allemaal ex-mods die opnieuw rood worden
Stom toeval :) Vanzelfsprekend is het 'praktisch' als je een nieuwe mod niet compleet hoeft in te werken en hij alles al snapt op het moment dat je z'n kleurtje zet, maar een specifieke voorkeur is er niet. Integendeel, in het algemeen geniet 'vers bloed' de voorkeur en is de terugkeer van een crewlid een teken dat er na grondige inspectie naar de mening van de bestaande crew geen betere kandidaat was :)
ook helpt het volgens mij erg mee als je de zittende garde irl kent, zoals Zoefff of Turkish
Oorzaak en gevolg niet door elkaar halen he. Dit zijn beiden al vanouds goede gebruikers die betrokken waren bij het forum en hun subforum, en vervolgens op meetings veel crew en andere users leerden kennen. Ze waren dus al crewmateriaal voordat ze intiem hadden gedaan met een admin, en waren wsch ook wel crew geworden als ze nooit iemand irl hadden leren kennen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door curry684 op 15-09-2005 12:16 ]

• Bor

Bor

Topicstarter
Krijgen jullie als crew ook veel open sollicitaties naar een mod functie? Helpen deze uberhaubt? Ik kan mij voorstellen dat er best mensen zijn, waaronder mijzelf (maar dat is niet de reden voor dit topic), die best meer tijd in de community willen en kunnen stoppen naast het helpen van users, actief deelnemen in discussies etc. Ik kan me voorstellen dat veel users het aanbieden van zichzelf voor een mod functie dan als logisch gevolg zien.

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

curry684 schreef op donderdag 15 september 2005 @ 12:16:
[...]

Stom toeval :) Vanzelfsprekend is het 'praktisch' als je een nieuwe mod niet compleet hoeft in te werken en hij alles al snapt op het moment dat je z'n kleurtje zet, maar een specifieke voorkeur is er niet. Integendeel, in het algemeen geniet 'vers bloed' de voorkeur en is de terugkeer van een crewlid een teken dat er na grondige inspectie naar de mening van de bestaande crew geen betere kandidaat was :)
Waaruit wel bepaalde conclusies getrokken kunnen worden natuurlijk :)
[...]

Oorzaak en gevolg niet door elkaar halen he. Dit zijn beiden al vanouds goede gebruikers die betrokken waren bij het forum en hun subforum, en vervolgens op meetings veel crew en andere users leerden kennen. Ze waren dus al crewmateriaal voordat ze intiem hadden gedaan met een admin, en waren wsch ook wel crew geworden als ze nooit iemand irl hadden leren kennen ;)
Daar moet ik je waarschijnlijk wel gelijk in geven, ik vond het alleen erg frappant dat die 2 (zeer eenwezige) users zo kort na elkaar werden gepromoveerd/gedegradeerd doorhalen wat niet van toepassing is.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Remy
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Bor de Wollef schreef op donderdag 15 september 2005 @ 12:17:
Krijgen jullie als crew ook veel open sollicitaties naar een mod functie? Helpen deze uberhaubt? Ik kan mij voorstellen dat er best mensen zijn, waaronder mijzelf (maar dat is niet de reden voor dit topic), die best meer tijd in de community willen en kunnen stoppen naast het helpen van users, actief deelnemen in discussies etc. Ik kan me voorstellen dat veel users het aanbieden van zichzelf voor een mod functie dan als logisch gevolg zien.
Ja, wannabe's zijn er heus wel, en er komen af en toe sollicitaties hoor: echter zal je met een open sollicitatie juist je kansen verprutsen :P

LinkedIn
Instagram

• curry684

curry684

Bor de Wollef schreef op donderdag 15 september 2005 @ 12:17:
Zoals het in de oude FAQ stond:
Hoe word ik moderator? :?
In principe niet. De crew zoekt zelf wel nieuwe mensen uit als ze dat nodig achten, of schrijft een sollicitatieronde uit.

Hoe word ik admin? :?
Niet.

• elevator
  • Niet online

elevator

ook helpt het volgens mij erg mee als je de zittende garde irl kent, zoals Zoefff of Turkish. Alleen niesje was voor mij een complete verrassing qua benoeming.
Ook dat helpt mee in zoverre dat je dan die naam sneller te binnen schiet ja, maar met mensen leuk IRL , op ICQ of IRC om kunnen gaan betekent nog niet dat die mensen een goede mod-collega zouden zijn dus ook dat is niet echt iets wat meehelpt om moderator te worden ofzo :)

• Outerspace

Outerspace

Remy schreef op donderdag 15 september 2005 @ 12:26:
[...]
Ja, wannabe's zijn er heus wel, en er komen af en toe sollicitaties hoor: echter zal je met een open sollicitatie juist je kansen verprutsen :P
Stom vraagje:
Tellen oude wannabe emailtjes ook nog, ook al heeft die persoon zich daarna verbeterd :?

• Bor

Bor

Topicstarter
curry684 schreef op donderdag 15 september 2005 @ 12:33:
[...]

[...]

Ik wist dat dit in de oude faq stond maar als ik het goed begrijp nemen niet alle users deze info ter harte ;)

Hoe kiezen jullie een mod voor een nieuwe forum zoals bv B&V? Het bekijken welke users goed bezig zijn in dat forum kan dan niet. Gaat het dan alleen om de algemene indruk, posthistorie in andere fora?

Ik vind het af en toe wel jammer dat de users geen invloed tot nauwlijks invloed hebben op de aanstellingen. Een soort voorselectie "verkiezing" geeft natuurlijk ook een beeld van de users die door veel mensen gerespecteerd worden.
Outerspace schreef op donderdag 15 september 2005 @ 12:39:
[...]

Stom vraagje:
Tellen oude wannabe emailtjes ook nog, ook al heeft die persoon zich daarna verbeterd :?
Lol, laat me raden wie een wannabe mailtje heeft gestuurd.. :D

[ Voor 18% gewijzigd door Bor op 15-09-2005 12:43 ]

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Bor de Wollef schreef op donderdag 15 september 2005 @ 12:43:

Lol, laat me raden wie een wannabe mailtje heeft gestuurd.. :D
Ironisch, ik wist van tevoren al dat de afkorting 'B&V' via jou, door middel van dit topic naar voren zou komen. :+

Over een pot en ketel situatie gesproken O-)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• Superdeboer
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

Stom vraagje:
Je kunt toch moeilijk verwachten dat daar nu een algemene regel over wordt geformuleerd, waar dan later weer mensen rechten aan menen te kunnen ontlenen? Het kiezen van een mod is zo arbitrair als het maar kan, zo had je uit de bovenstaande replies al kunnen lezen. Natuurlijk gaat dat niet volgens een vaste checklist; het is afhankelijk van subforum, collega's, nieuw beleid, ideeën over de toekomst van het subforum, wellicht ook van een mod die weggegaan is (op te vullen gat). Ondanks dat probeert men het wel zo eerlijk mogelijk te doen. Of nog beter gezegd: de beste m/v op de juiste plaats te krijgen. Meer of minder is het niet.

Hierboven is al gezegd dat er zat mensen met OW's of zelfs permbans in de crew rondlopen. Een beetje logica leert je dan dat in principe niets onmogelijk is. Je kunt overigens ook zelf concluderen dat dat allemaal waarschijnlijk al een hele tijd geleden is en dat die users zich wel behoorlijk verbeterd hadden en van hun oude zonden teruggekeerd waren, toen ze uiteindelijk crew werden. ;)

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

• elevator
  • Niet online

elevator

Hoe kiezen jullie een mod voor een nieuwe forum zoals bv B&V? Het bekijken welke users goed bezig zijn in dat forum kan dan niet. Gaat het dan alleen om de algemene indruk, posthistorie in andere fora?
Beveiliging & Virussen is ontstaan doordat het feitelijk uit SA gegroeid was met daaraan gelinkt de wil vanuit GoT om ons meer te orienteren op beveiligingsgebied.

De mens(en :P ) die goed opvielen in SA wat betreft de typische B&V zaken zijn destijds dan ook aangesteld als B&V mod - in dit specifieke geval was dat Schouw.

• Bor

Bor

Topicstarter
LuNaTiC schreef op donderdag 15 september 2005 @ 12:47:
[...]
Ironisch, ik wist van tevoren al dat de afkorting 'B&V' via jou, door middel van dit topic naar voren zou komen.
En de "glazen bol" award gaat bij deze naar jou :+
Over een pot en ketel situatie gesproken O-)
Zeker niet. Het is het een van de fora waar ik vaak rondloop en het een van de weinige fora waar ik mij de oprichting nog herinner. Zo vaak komt het niet voor dat er een nieuw permanent forum bij komt. Het lijkt mij op dat moment lastig zoeken naar een geschikte kanditaat.

Neem bijvoorbeeld de aanstelling van Schouw als mod voor B&V. Ik kende schouw op dat moment wel van het forum maar bracht hem niet gelijk in verband (behalve door zijn werk) met een B&V forum. Ik vond het absoluut een goede mod voor het forum en ik ben gewoon benieuwd hoe jullie te werk gaan in dit soort situaties. Het "graven" door de userbase lijkt me dan stukken lastiger namelijk.

@elevator, thanks voor de uitleg.

[ Voor 8% gewijzigd door Bor op 15-09-2005 12:54 ]

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Bij zo ongeveer alles geldt imho dat oude meningen kunnen wordejn bijgesteld door het recente verleden.
Toen was het makkelijk, Schouw was de ideale kandidaat (oh wacht, hij leest mee en hij krijgt een opgeblazen hoofd. Schouw zat goed in de V hoek en kocht ons om met een biertje). Bij OFF hebben we het anders gedaan en zijn eerst de huidige mods die het leuk leken ook OFFmod geworden. Pas later is er naar een "echte" OFFmod gezocht en toen was niesje een van de kandidaten en na wat wikken & wegen (en een portie geluk :X ) zijn we voor hem gegaan.
Ik vind het af en toe wel jammer dat de users geen invloed tot nauwlijks invloed hebben op de aanstellingen.
De aangestelden zijn / waren users dus in principe hebben alleen maar de users invloed :P
Een soort voorselectie "verkiezing" geeft natuurlijk ook een beeld van de users die door veel mensen gerespecteerd worden.
Zie mijn eerdere opmerking. Dan is het een niet-bindend referendum ipv verkiezing. Een populariteitswedstrijdje zonder dat er echt een bindende uitkomt is. Want hoe dan ook zullen de mods ook zelf rondkijken. Het lijkt me juist alleen maar kwaad bloed zetten en hoe dan ook zullen de huidige mods in bijna alle gevallen samen net zoveel overzicht hebben als de andere users.

[ Voor 4% gewijzigd door F_J_K op 15-09-2005 13:00 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Misschien ben ik dan een rariteit, maar met 3 bannen waarvan eentje van ongeveer een jaar is het zelfs met mij nog goedgekomen (althans, zo lijkt het :)).

Dus indien je vermogens adequaat zijn en je interesse voldoende is, zou in principe iedereen mod moeten kunnen worden.
Vermogens als nuance kunnen tonen, afstand houden, meerdere standpunten herkennen en begrijpen en goed Nederlands vallen daar dus allemaal onder.

Bekijk het zo: de moderatoren zijn een team van volwassen vrijwilligers die de keuze hebben om iemand op gelijk niveau te trekken (zoals doktoren op een universiteit). Die zoeken dus a) constant nieuw bloed en b) die zoeken dus iemand die qua capaciteiten in het team past. Mods hebben dus geen enkel belang bij vriendjespolitiek of jaloerzie. Ikzelf heb ik mijn modtijd ook prima opgelet met wat voor user iemand moet zijn en het doet mij veel plezier dat enkele users daarvan nu nog steeds met veel enthousiasme moderator zijn.

[ Voor 39% gewijzigd door Delerium op 15-09-2005 13:00 ]

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Bor de Wollef schreef op donderdag 15 september 2005 @ 12:53:
[...]

En de "glazen bol" award gaat bij deze naar jou :+

[...]

Zeker niet. Het is het een van de fora waar ik vaak rondloop en het een van de weinige fora waar ik mij de oprichting nog herinner. Zo vaak komt het niet voor dat er een nieuw permanent forum bij komt. Het lijkt mij op dat moment lastig zoeken naar een geschikte kanditaat.

Neem bijvoorbeeld de aanstelling van Schouw als mod voor B&V. Ik kende schouw op dat moment wel van het forum maar bracht hem niet gelijk in verband (behalve door zijn werk) met een B&V forum. Ik vond het absoluut een goede mod voor het forum en ik ben gewoon benieuwd hoe jullie te werk gaan in dit soort situaties. Het "graven" door de userbase lijkt me dan stukken lastiger namelijk.

@elevator, thanks voor de uitleg.
Ik heb zo mn tipgevers :P

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• Bor

Bor

Topicstarter
Ah, dan moet je de award delen. :9

offtopic:
Maar begrijp ik nu goed dat iemand die actief meedenkt om een subforum te verbeteren direct als wannabe word bestempelt? 8)7

[ Voor 29% gewijzigd door Bor op 15-09-2005 13:08 ]

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Bor de Wollef schreef op donderdag 15 september 2005 @ 13:06:
[...]

Ah, dan moet je de award delen. :9

offtopic:
Maar begrijp ik nu goed dat iemand die actief meedenkt om een subforum te verbeteren direct als wannabe word bestempelt? 8)7
Alleen mensen die op een 'subtiele' wijze proberen duidelijk te maken dat ze zeer actief meedenken om een subforum te verbeteren maar absoluut niet gezien willen worden als wannabemod, het stiekem toch wel willen, maar misschien daardoor nooit meer worden O-)
<!-- I love this game >:)-->

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

LuNaTiC schreef op donderdag 15 september 2005 @ 13:27:
[...]

Alleen mensen die op een 'subtiele' wijze proberen duidelijk te maken dat ze zeer actief meedenken om een subforum te verbeteren maar absoluut niet gezien willen worden als wannabemod, het stiekem toch wel willen, maar misschien daardoor nooit meer worden O-)
Verborgen boodschappen zijn niet lief!
En ga eens post rondbrengen, je zit daar niet voor niets >:)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

GoT is anders op dit moment het enige vertier tussen de dagelijkse kantoorsleur :'( moet jij ook niet eens iets doen, luie student! :P

• Bor

Bor

Topicstarter
LuNaTiC schreef op donderdag 15 september 2005 @ 13:27:
[...]

Ah, dan hoef ik mij dus nergens zorgen om te maken :>

• Renegade
  • Laatst online: 14-10-2020
curry684 schreef op donderdag 15 september 2005 @ 12:33:

[...]

Dus nu ben ik ineens geen admin meer? Lopen we nou admin-loos rond hier? 8)7 :P

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Wat maakt het uit, we deden toch al niets ;)

• Superdeboer
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

.oisyn:
Wat maakt het uit, we deden toch al niets ;)
Jewel, knopjes uitdelen aan nieuwe moderators natuurlijk... Daar hebben alleen jullie de knopjes voor. :P

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

• whoami
ook helpt het volgens mij erg mee als je de zittende garde irl kent
Mwah, daar ben ik niet zo zeker van.

Toen ik de eerste keer mod werd, had ik nauwelijks 'virtueel' contact met de toenmalige P&W mods.

En tot op de dag van vandaag heb ik nog nooit een collega GoT mod IRL gezien; hell, ik heb zelfs nog nooit aan een meeting meegedaan.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Dat komt omdat je in dat stomme België woont ;)

• zeef
  • Laatst online: 23:15
Bor de Wollef schreef op woensdag 14 september 2005 @ 22:15:
Hoi Heren Adjes, modjes, doktoren etc.

Een veel gestelde vraag denk ik: hoe kiest men hier op GoT een mod? Ik heb gepeinsd, gedacht, de koppeling van mods en het door hun gemodde forum bekeken (dat is trouwens lang niet altijd duidelijk), gezocht en gezocht maar nog steeds geen bevredigend antwoord gevonden. Hoe kiest men nou een mod?

Ik begrijp dat users worden gevraagd mod te worden en dat "solliciteren" niet op prijs word gesteld. Verder kan ik niet echt iets vinden over de procedure achter het aanstellen van een mod. Wie kan hierover eens wat uit de doeken doen?

Waarom houden we bijvoorbeeld geen "mod verkiezingen" (niet dat ik dat persé een goed idee vind hoor)?
[nutshell]
Curry en ik inspecteren de door de user aangeboden zaken en/of gelden en/of zusjes van legale leeftijd. Afhankelijk van de bereidwilligheid van voornoemde familieleden der kandidaat en/of de verdere offervaardigheid dezer kandidaat mod valt een beslissing over het al dan niet toetreden tot de Galerij de Groten.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Ik heb geen zusje... ;(

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Creepy
  • Laatst online: 21-09 21:47

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

* Creepy belt in paniek z'n zusje op....

"zeggeeuuh.. ken je ene Curry of ene Zeef?"
- "Eeh.. nee?"
"phew!"

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• pasta

pasta

Ondertitel

Je bent dan ook geen mod (meer). :P
<!-- Hannie O+ -->

[ Voor 6% gewijzigd door pasta op 15-09-2005 16:27 ]

Signature

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-09 18:44

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

ook helpt het volgens mij erg mee als je de zittende garde irl kent
Ik heb de eerste mensen van de 'zittende garde' pas gezien toen ik weer mod-af was :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Han
  • Niet online

Han

pasta schreef op donderdag 15 september 2005 @ 16:27:
Je bent dan ook geen mod (meer). :P
<!-- Hannie O+ -->
Neuh.. maar wel geweest. En dan vraag ik me af op wie Zuuf zijn onbegrensde lusten heeft bot gevierd... mijn hond is toen wel een tijdje van slag geweest :P

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• zeef
  • Laatst online: 23:15
en/of Hannes, en/of })

• anandus
  • Niet online
offtopic:
Litemod HH? wtf is HH?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Han
  • Niet online

Han

Heilige Han :Y)

Of Hardcore Hok
Zie ook: [rml][ GoT] Afkortingen & Uitleg[/rml]

[ Voor 15% gewijzigd door Han op 15-09-2005 17:04 ]

• curry684

curry684

Creepy schreef op donderdag 15 september 2005 @ 16:27:
* Creepy belt in paniek z'n zusje op....

"zeggeeuuh.. ken je ene Curry of ene Zeef?"
- "Eeh.. nee?"
"phew!"
Ik ben wel eens undercover :Y)
whoami schreef op donderdag 15 september 2005 @ 16:06:
[...]

Mwah, daar ben ik niet zo zeker van.

Toen ik de eerste keer mod werd, had ik nauwelijks 'virtueel' contact met de toenmalige P&W mods.
Same here. En toevallig kan ik tegenwoordig bij m'n selectietopic van destijds, en ik ben schijnbaar echt puur verkozen om m'n nuttige bijdrages in Programming & Webscripting 8)7 Iets met wereld en de wonderen die daar nog niet uit zijn :+
Renegade schreef op donderdag 15 september 2005 @ 14:05:
[...]

Dus nu ben ik ineens geen admin meer? Lopen we nou admin-loos rond hier? 8)7 :P
De FAQ is voor domme usertjes, niet voor crew en slimme usertjes :P
zeef schreef op donderdag 15 september 2005 @ 16:26:
[...]

[nutshell]
Curry en ik inspecteren de door de user aangeboden zaken en/of gelden en/of zusjes van legale leeftijd. Afhankelijk van de bereidwilligheid van voornoemde familieleden der kandidaat en/of de verdere offervaardigheid dezer kandidaat mod valt een beslissing over het al dan niet toetreden tot de Galerij de Groten.
En of je bier kunt halen :Y)

• whoami
curry684 schreef op donderdag 15 september 2005 @ 17:12:
[...]

Same here. En toevallig kan ik tegenwoordig bij m'n selectietopic van destijds, en ik ben schijnbaar echt puur verkozen om m'n nuttige bijdrages in Programming & Webscripting 8)7 Iets met wereld en de wonderen die daar nog niet uit zijn :+
Hmm,
* whoami zou dat topic toch ook nog eens willen herlezen.
Jammer genoeg kan die fout niet meer rechtgezet worden. :+

• curry684

curry684

Tsk ik ben al geen mod P&W meer, niet zeiken :+

• Han
  • Niet online

Han

Neen, sterker nog, het is van kwaad naar erger gegaan :+

• curry684

curry684

Ow was jij daarom uit de crew gestapt? :+

<!-- tante haaaaaaaaaannieeeeeeeeeeeeeeeeee O+ :* O+ :* O+ :* O+ :* -->

• Han
  • Niet online

Han

curry684 schreef op donderdag 15 september 2005 @ 17:40:
Ow was jij daarom uit de crew gestapt? :+
Afbeeldingslocatie: http://www.lannoo.com/Nederlands/images/covers/9020960342.jpg

ik wil mijn l33t html rechten terug! ik wil ook <!-- --> Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/cry.gif

• MSalters
  • Laatst online: 13-09 00:05
whoami schreef op donderdag 15 september 2005 @ 17:15:
[...]

Hmm,
* whoami zou dat topic toch ook nog eens willen herlezen.
Jammer genoeg kan die fout niet meer rechtgezet worden. :+
TC zoeken, waren vast wat foutje linkjes
MSalters.kansopmodworden /= 2;

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• whoami
Dat topic staat niet in TC, maar in HH.
* whoami kan daar niet in. :'(

• Creepy

Creepy

MSalters schreef op donderdag 15 september 2005 @ 21:34:
[...]

TC zoeken, waren vast wat foutje linkjes
MSalters.kansopmodworden /= 2;
Nah... 0 / 2 is nog steeds 0 :+

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Ik haat inside information waar ik letterlijk en figuurlijk niet bij kan.

ARME AOW’er

• Creepy

Creepy

Troost je, ook mods kunnen dus niet bij hun "verkiezings" topic.. dus hoe sommige mensen het in hun hoofd haalden om mij een jaar terug te nomineren is me nog steeds een raadsel :)

• whoami
Guardian Angel schreef op donderdag 15 september 2005 @ 21:54:
Op wat heb je het nu ?
Het topic waarin we curry als mod hebben gekozen ? Dat is gewoon een topic waarin door de toenmalige P&W mods overlegd werd, wie de nieuwe p&w mod zou worden.
Om het cru te stellen, dat topic is toch voor niemand anders interessant ?
Ik kan het topic nu zelf niet meer lezen omdat het gewoon std-procedure is, dat dergelijke topics -als er een verkozene is-, gemoved worden naar het HH. Diegene die verkozen geweest is, hoeft nl. niet te weten van wie hij 'gewonnen' heeft etc....
Creepy schreef op donderdag 15 september 2005 @ 21:56:
Troost je, ook mods kunnen dus niet bij hun "verkiezings" topic.. dus hoe sommige mensen het in hun hoofd haalden om mij een jaar terug te nomineren is me nog steeds een raadsel :)
Nou..... O-)

[ Voor 19% gewijzigd door whoami op 15-09-2005 21:57 ]

• elevator
  • Niet online

elevator

In leuke hoofdgroepen blijven dat soort topics lekker staan :P :+

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Ik dank u.

ARME AOW’er

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:36

SmartDoDo

Woeptiedoe

elevator schreef op donderdag 15 september 2005 @ 21:57:
[...]

In leuke hoofdgroepen blijven dat soort topics lekker staan :P :+
Ik wilde net zeggen, niets leuker dan op een rustige avond eens nostalgisch terug te lezen :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Troost je, ook mods kunnen dus niet bij hun "verkiezings" topic..
Dat is nieuw voor mij :?

Anyway, het kan dus per hoofdgroep verschillen ;) De een doet aan sollicitaties, de andere doet aan polls, sommigen vangen geld/drugs en weer anderen doen nattevingerwerk, etcetera. In ieder geval is het nog niet voorkomen dat we de verkeerde mensen hebben uitgekozen. Er is dus niks om je je als user druk over te maken hoe een mod wordt uitgekozen ;)

• curry684

curry684

BalusC schreef op donderdag 15 september 2005 @ 22:15:
[...]

weer anderen doen nattevingerwerk
Dus zo heb jij die nieuwe baan gekregen :Y)

• Creepy

Creepy

En dat is ook nieuw voor mij ;)
In DC worden de verkiezing topics in elk geval gemoved naar HH.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

curry684 schreef op donderdag 15 september 2005 @ 22:19:
Dus zo heb jij die nieuwe baan gekregen :Y)
Ik heb geen idee :) In ieder geval niet met droge vingers.

• G33rt
  • Laatst online: 22-06-2022
Ik heb gewoon momania's voeten gemasseerd op een WOS/SA meet, had ik even geluk dat 'ie HGA bleek te worden ;) :+

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
BalusC schreef op donderdag 15 september 2005 @ 22:15:
[...]

Anyway, het kan dus per hoofdgroep verschillen ;) De een doet aan sollicitaties, de andere doet aan polls, sommigen vangen geld/drugs en weer anderen doen nattevingerwerk, etcetera. In ieder geval is het nog niet voorkomen dat we de verkeerde mensen hebben uitgekozen. Er is dus niks om je je als user druk over te maken hoe een mod wordt uitgekozen ;)
Is de screw om te kopen met hardware? (Ik heb hier nog een doorgebrande switch staan, misschien dat dat kreng dan nog iets op gaat leveren.) :P

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-09 14:48

Zoefff

❤ 

Ik ben nog opzoek naar een dual Xeon 2.8 configuratie. Je kan het altijd proberen :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Guardian Angel schreef op donderdag 15 september 2005 @ 21:54:
Wat zal jij een haatvol leven hebben :X

Ik ben meer een type van 'need to know basis'. Als het ergens staat waar ik niet bij kan dan zal het mij gewoon niet aangaan. En wat je niet weet kan je ook niet deren. :)

Pagina: 1 2 Laatste