Hoe kiest men een mod?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 351 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:19

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Hoi Heren Adjes, modjes, doktoren etc.

Een veel gestelde vraag denk ik: hoe kiest men hier op GoT een mod? Ik heb gepeinsd, gedacht, de koppeling van mods en het door hun gemodde forum bekeken (dat is trouwens lang niet altijd duidelijk), gezocht en gezocht maar nog steeds geen bevredigend antwoord gevonden. Hoe kiest men nou een mod?

Ik begrijp dat users worden gevraagd mod te worden en dat "solliciteren" niet op prijs word gesteld. Verder kan ik niet echt iets vinden over de procedure achter het aanstellen van een mod. Wie kan hierover eens wat uit de doeken doen?

Waarom houden we bijvoorbeeld geen "mod verkiezingen" (niet dat ik dat persé een goed idee vind hoor)?

[ Voor 12% gewijzigd door Bor op 14-09-2005 22:18 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 14:32

André

Analytics dude

Moderator W&G gezocht

Solliciteren mag best hoor ;)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

* crisp mompelt iets over steekpenningen

Wat je moet doen voor een vaste baan bij Tnet zal ik hier maar niet vertellen, dat is tegen de policy... :P

Intentionally left blank

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:36

SmartDoDo

Woeptiedoe

Wat dacht je van Sollicitatieronde Moderator HK/SG een jaar geleden :)

Verder is het een kwestie van positief opvallen, positief op blijven vallen en heel veel pech/mazzel hebben voor je gevraagd wordt ;)

• feej
  • Laatst online: 05-06 15:55

feej

giraffemeisje

crisp schreef op woensdag 14 september 2005 @ 22:17:

Wat je moet doen voor een vaste baan bij Tnet zal ik hier maar niet vertellen, dat is tegen de policy... :P
Deed jij wat ik deed dan? :o

Everything is awesome!
Everything is cool when you're part of a team.
Everything is awesome when we're living our dream.
O+

• André

André

Analytics dude

Maar serieus: hier valt niet veel over te vertellen. In ons geval is het zo dat we een collega nodig hebben. Dus dan gaan we in ons crewforum overleggen over potentiele kandidaten. Als er door meerdere mensen dezelfde user aangedragen wordt is het wel duidelijk, maar in ons geval was dat niet zo dus dan proberen we een sollicitatieronde.

Uiteindelijk stellen we iemand aan waarvan wij denken: dat is een goeie :)

En wat is goed: iemand die affiniteit heeft met het subforum, iemand die 'normaal' en goed reageert, iemand die redelijk vaak aanwezig is.

[ Voor 15% gewijzigd door André op 14-09-2005 22:25 ]

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Dat kan maar zo (met wat training met de kegelmaster) ;)

Who is John Galt?

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Heel hard doen alsof je weet waar je over praat.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

André schreef op woensdag 14 september 2005 @ 22:23:
Hoewel het uiteraard soms ook een wilde gok is, je weet ook niet altijd wat voor mafketels je binnen haalt natuurlijk :+

Een beetje bekend zijn met de lokale crew kan wel helpen natuurlijk, of juist weer niet omdat men de indruk kan krijgen dat je "probeert te scoren". Eigenlijk moet je gewoon jezelf zijn, lekker bezighouden met je ding op het forum. Verkiezingen hebben trouwens als voordeel dat de crew ook inzicht krijgt in welke mensen wellicht interesse zouden hebben in modschap.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Afbeeldingslocatie: http://home.skyaccess.nl/d2tip446/smilie/pijpje.gif :X

Ok, ontopic ... :)
André schreef op woensdag 14 september 2005 @ 22:23:
Maar serieus: hier valt niet veel over te vertellen. In ons geval is het zo dat we een collega nodig hebben. Dus dan gaan we in ons crewforum overleggen over potentiele kandidaten. Als er door meerdere mensen dezelfde user aangedragen wordt is het wel duidelijk, maar in ons geval was dat niet zo dus dan proberen we een sollicitatieronde.

En wat is goed: iemand die affiniteit heeft met het subforum, iemand die 'normaal' en goed reageert, iemand die redelijk vaak aanwezig is.
Ff nieuwsgierig: het bovenstaande geldt alleen voor de onbetaalde functies? (Is pure nieuwsgierigheid.)

[ Voor 55% gewijzigd door pven op 14-09-2005 22:29 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
En probeer dat dan maar eens met een rolstoel na te doen... :X :P
Notna schreef op woensdag 14 september 2005 @ 22:29:
Als jullie het hebben over 'opvallen met goed geddrag' doen jullie dat op eigen geheugen of maken jullie notes oid :P :? (misschien een vage vraag maar kwam in ene in me op :P :+ )
Daarvoor hebben we inderdaad ook notes. Kleine notities die de forumcrew bij gebruikers kan plaatsen om bepaalde zaken te noteren zodat andere mensen een beetje een indruk krijgen over de historie van een user. Zo kan daar bijvoorbeeld een waarschuwingsmailtje in komen te staan, maar ook de positieve zaken die bij een user opvallen. Het geeft een wat completer beeld over wat een persoon zoal doet op het forum. :)
pven schreef op woensdag 14 september 2005 @ 22:27:
Ff nieuwsgierig: het bovenstaande geldt alleen voor de onbetaalde functies? (Is pure nieuwsgierigheid.)
Mja wat heet, ook voor betaalde functies kan het gelden (bijvoorbeeld de pricewatch admins op de frontpage), maar er zijn bijvoorbeeld ook sollicitatierondes op de frontpage voor nieuwsposters. Daarbij worden er toch naar iets andere zaken gekeken omdat het daar ook gaat om een bepaalde functie waarbij er dingen van je verwacht worden (gevoel voor taalgebruik, etc). :)

[ Voor 89% gewijzigd door Renegade op 14-09-2005 22:33 ]

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Als jullie het hebben over 'opvallen met goed geddrag' doen jullie dat op eigen geheugen of maken jullie notes oid :P :? (misschien een vage vraag maar kwam in ene in me op :P :+ )

Xbox Live ID:Notna8310

• dreeke
  • Laatst online: 11-09 16:04

dreeke

outdated icon

Kan allebei.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Mensen die positief opvallen op grond van houding, kennis etc. kunnen een positieve (of meer) note(s) krijgen. Verder weet je als lokale crew echt wel welke mensen je in de gaten moet houden en welke mensen weten waar ze over praten :)

Combinatie van beiden dus.

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

Dus nu sta ik als schorum bekend :? :P :+ :>

Hmm wel grappig om te weten hoe het eraan toegaat. Miss wel leuk om een soort 'behind the screens' gevoel t creeeren en niet langer het : 'modjes-zijn-eng-en-afstandelijk-gevoel'

[ Voor 8% gewijzigd door Notna op 14-09-2005 22:34 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Bor de Wollef schreef op woensdag 14 september 2005 @ 22:15:
Een veel gestelde vraag denk ik: hoe kiest men hier op GoT een mod?
Op dezelfde manier als we op GoT modereren - dat verschilt per hoofdgroep, per forum, per situatie en per moment ;)

In Windows Operating Systems hebben we een keer een sollicitatieronde gehouden (de eerste in jaren destijds :P ) en daar zijn toen twee kandidaten uitgekomen, een andere keer kijken we of we in het forum nog mensen zien die positief door de andere lokale forum crew opvielen (bv: "Goh, misschien moeten we Spider.007 eens benaderen die doet wel leuk mee", heeft iemand die z'n ICQ? Nee.. hmm. we sturen hem eens een push message met de vraag contact op te nemen).

Vaak beginnen we (voor Windows Operating Systems) ook met een top 100 lijstje van posters in dat subforum om te zien of iemand aan 'alles' voldoet dat we graag zien :)

Over dat van elkaar vooral kennen.. Ik geloof niet dat ik een van m'n huidige directe collegas al op ICQ of MSN had voordat ze mod werden. Misschien zegt je dat genoeg? :P

• pven
  • Niet online
Renegade schreef op woensdag 14 september 2005 @ 22:29:

[...]

Daarvoor hebben we inderdaad ook notes. Kleine notities die de forumcrew bij gebruikers kan plaatsen om bepaalde zaken te noteren zodat andere mensen een beetje een indruk krijgen over de historie van een user. Zo kan daar bijvoorbeeld een waarschuwingsmailtje in komen te staan, maar ook de positieve zaken die bij een user opvallen. Het geeft een wat completer beeld over wat een persoon zoal doet op het forum. :)
En die notes zou ik dan op kunnen vragen? (Dit nav een oud topic over dat je, mits je de administratieve kosten betaald, op kan vragen wat er in de notes over je staat.)

@Renegade : ik zal de discussie hier niet starten, dat verstoort alleen maar. :)
elevator schreef op woensdag 14 september 2005 @ 22:33:
[...]

Op dezelfde manier als we op GoT modereren - dat verschilt per hoofdgroep, per forum, per situatie en per moment ;)
_/-\o_
Vaak beginnen we (voor Windows Operating Systems) ook met een top 100 lijstje van posters in dat subforum om te zien of iemand aan 'alles' voldoet dat we graag zien :)
Bedoel je een top100 van users die positief opvallen? :?

[ Voor 31% gewijzigd door pven op 14-09-2005 22:39 ]

• André

André

Analytics dude

pven schreef op woensdag 14 september 2005 @ 22:27:
Nee in feite niet, alleen het verschil is dat voor onbetaalde functies het allemaal wat simpeler gaat. Voor betaalde functies zul je een eche sollicitatie moeten doen.
Beide, iedereen heeft wel users die hij/zij goed op vind vallen. En over alle users houden we ook notities bij :)

• Renegade
pven schreef op woensdag 14 september 2005 @ 22:34:
En die notes zou ik dan op kunnen vragen? (Dit nav een oud topic over dat je, mits je de administratieve kosten betaald, op kan vragen wat er in de notes over je staat.)
Allereerst: Laten we aub die discussie niet hier starten. :)

En ja dat kan inderdaad. Wil je daar meer info over hebben dan zou ik een mailtje sturen richting gathering (kringelding) tweakers.net. Daar kunnen ze je precies vertellen hoe en wat. :)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

• Renegade
Da's iets lastiger uit de DB te trekken met een query. Meestal zijn dat lijstjes met de top 100 posters in een forum. :)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-09 14:48

Zoefff

❤ 

Die notes kan je inderdaad, na betaling van administratieve kosten, uit m'n hoofd rond de €4,- , opvragen :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• elevator
  • Niet online

elevator

Ja, we hebben geen positieve notes of negatieve notes (notes zijn te vergelijken met een soort van topic over een user maar in plaats van dat dat topic aan een forum hangt hangt het aan een user). Je kan je notes dus ook gewoon opvragen (zoek even precies op hoe het gaat) en je krijgt dan al je notes :)

Ik moet er wel bij zeggen dat notes niet zo vaak per se negatief of positief zijn maar meer beschouwend. Een note als 'Ohmy wat is die pven dom zeg' zal je niet zo snel vinden, een note als '[WOS] pven krijgt z'n achtergrond niet gewijzigd, weinig zichtbare inzet' wel.. :)
Nee, gewoon een top 100 van users die posten. Omdat we dusdanig veel in een forum aanwezig zijn hebben we vaak aan een nickname al genoeg om er een 'heeft potentie' gevoel bij te krijgen of niet :)

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

Wat ik mij ook afvraag, moet een usert ook een hoge postcount hebben om mod te worden. Logischer wijs zal je met een hogere post count meer post hebben en dus meer hebben kunnen opvallen. Echter als je een usert bent die in (doe een worp) 3000 post zich ook al kan bewijzen.......

• André

André

Analytics dude

:D
code:
1
"select * from [users] where [behaviour] > 'good' limit 100 order by [knowledge] asc"

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Notna schreef op woensdag 14 september 2005 @ 22:42:
Wat ik mij ook afvraag, moet een usert ook een hoge postcount hebben om mod te worden. Logischer wijs zal je met een hogere post count meer post hebben en dus meer hebben kunnen opvallen. Echter als je een usert bent die in (doe een worp) 3000 post zich ook al kan bewijzen.......
Er zijn al users moderator geworden die nog niet aan de 1000 postings zaten. Ik weet even niet wie, maar het kan dus wel. Kwestie van duidelijk goed bezig zijn heeft helemaal niets te maken met postaantallen. Als je wat langer aanwezig bent zegt dat meer dan een postcount, dat wel.

• pven
  • Niet online
André schreef op woensdag 14 september 2005 @ 22:42:
:D
code:
1
"select * from [users] where [behaviour] > 'good' limit 100 order by [knowledge] desc"
Anders begin je met de 'domste' gebruikers. :P

[ Voor 10% gewijzigd door pven op 14-09-2005 22:44 ]

• elevator
  • Niet online

elevator

Nee, een hoge postcount is niet een harde vereiste (er zijn sowieso geen harde vereisten - er loopt crew rond die permbans hebben gehad ook, bijvoorbeeld) - wel is het zo dat op een forum waar top posters eerder 10,000 dan 500 posts hebben, dat we proberen een wat gebalanceerder beeld te krijgen van een user dan een 50 tal posts ofzo.

3000 posts hebben overigens heel veel moderators niet - ik had er ronde 1800 ofzo toen ik moderator werd :)

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

elevator schreef op woensdag 14 september 2005 @ 22:41:
[...]Nee, gewoon een top 100 van users die posten. Omdat we dusdanig veel in een forum aanwezig zijn hebben we vaak aan een nickname al genoeg om er een 'heeft potentie' gevoel bij te krijgen of niet
Kwantiteit ipv kwaliteit? Hmmmm.

ARME AOW’er

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Thandor

SilverStreak

Laatst zag ik een moderator (Niesje) welke niet zoveel posts had. Aan sommige users kun je al zien dat ze goed hun best doen en zich goed gedragen ;).

Een hoge postcount is niet persé noodzakelijk. Natuurlijk krijg je wel een beter beeld als iemand langer meeloopt en veel posts heeft. Toch zegt dit niet alles. Ik ben zelf sterk veranderd qua posten en gedrag op GoT. (Sinds 14 Juni 2003 tot nu ;) )

[ Voor 5% gewijzigd door Thandor op 14-09-2005 22:46 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Wij in HWC hebben een draadje waar we namen van modmateriaal in droppen.
Als iemand ons verlaat of er is extra mankracht nodig, dan kijken we eerst even daarin, brengt dat niks op, dan doen we een sollicitatieronde, maar dat komt zelden voor. :)

• André

André

Analytics dude

Guardian Angel schreef op woensdag 14 september 2005 @ 22:44:
[...]

Kwantiteit ipv kwaliteit? Hmmmm.
Het is alleen maar een _extra_ hulpmiddel ;)

Verwijderd

En je moet een beetje een grote bek hebben en die durven gebruiken :P

• Renegade
Neuh, dat is niet perse noodzakelijk om het kort te zeggen. Over het algemeen merk je vanzelf wel wat voor een vlees je in de kuip hebt als Admin/Mod, en de echt goede mensen steken er wel een beetje uit doordat je normaal gesproken wel een beetje een gevoel hebt voor de mensen in je subforum of hoofdgroep. Het meest simpele is dat er niet echt een vaste regel is voor het aanstellen van nieuwe mods, daar spelen veel factoren in die afhankelijk van de perso(o)n(en) waar je mee te maken hebt een andere weegfactor hebben. :)

edit:
tering, dit topic gaat best vlotjes. :P

[ Voor 3% gewijzigd door Renegade op 14-09-2005 22:49 ]

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
De nieuwste OFF mod, Niesje (geloof ik, te lui om te gaan kijken :P ) had nog geen 1000 posts, en ook niet lang geregd op GoT.
Die heeft zich blijkbaar dus gewoon bewezen :)

Ok, spuit 11..

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2005 @ 22:46:
En je moet een beetje een grote bek hebben en die durven gebruiken
En dan krijg je een domme pushmessage terug. :)

ARME AOW’er

• pven
  • Niet online
elevator schreef op woensdag 14 september 2005 @ 22:44:
3000 posts hebben overigens heel veel moderators niet - ik had er ronde 1800 ofzo toen ik moderator werd :)
Dus ik, met mijn >8000 posts, kan geen modje meer worden omdat ik na 8000 posts nog niet heb laten zien dat ik positief opval? ;( :+

(Just kiddin' ; ik zou niet eens modje willen worden, kost te veel tijd)

• elevator
  • Niet online

elevator

Voeling met een subforum noemen we dat graag :)

Om je een idee te geven - in de hoofdgroep Softe Goederen (en ook in andere HG's vermoed ik zo) is het vrij normaal dat de moderators van een subforum de top posities in de aantallen posts van een subforum bekleden - dat betekent bijvoorbeeld in WOS dat je gemiddeld 20 tot 30 posts per dag doet.

Als jij vervolgens niet in een top 100 lijstje voorkomt en ook niet op een andere manier 'eruit gesprongen' bent ben je helaas feitelijk onzichtbaar geworden voor de modererende crew - om dat op te lossen houden we dus tegenwoordig ook af en toe sollicitaties en heben we ook een topic in Softe Goederen Crew waarin wij 'potentiele crew' kunnen melden :)

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 16:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Yup, en weet je waarom? Omdat je aan kwantiteit de kwaliteit kunt afmeten. Als iemand geen of weinig posts heeft kun je moeilijker inschatten hoe iemand het zou doen als mod (is ie behulpzaam, gedraagd hij zich goed, heeft ie verstand van zaken, kan hij ook bijsturen waar nodig, etc.). Van iemand met veel posts kun je dat wel, en bovendien kun je van iemand met veel posts ook zien hoe vaak diegene aanwezig is, ook geen onbelangrijk punt.

[ Voor 11% gewijzigd door .oisyn op 14-09-2005 22:53 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• André

André

Analytics dude

pven schreef op woensdag 14 september 2005 @ 22:49:
[...]

Dus ik, met mijn >8000 posts, kan geen modje meer worden omdat ik na 8000 posts nog niet heb laten zien dat ik positief opval? ;( :+
Klopt, jij hebt je kans verspeeld ;)
(Just kiddin' ; ik zou niet eens modje willen worden, kost te veel tijd)
Valt best mee, op moment dat je minder tijd hebt post je niet actief mee maar hou je het alleen in de gaten. En als je helemaal niet kunt: er zijn meer mods op 1 forum ;)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

André schreef op woensdag 14 september 2005 @ 22:52:
op moment dat je minder tijd hebt post je niet actief mee maar hou je het alleen in de gaten. En als je helemaal niet kunt: er zijn meer mods op 1 forum ;)
En als je echt geen tijd meer hebt kun je altijd nog admin worden O-)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

.oisyn schreef op woensdag 14 september 2005 @ 22:54:
[...]

Ik vroeg me al af waarvoor jullie nou waren, het blijkt dus gewoon een rustplaats te zijn voor overspannen modjes :P

• Renegade
SmartDoDo schreef op woensdag 14 september 2005 @ 22:54:
Ik vroeg me al af waarvoor jullie nou waren, het blijkt dus gewoon een rustplaats te zijn voor overspannen modjes :P
Dammit, het komt er nu dus toch uit?
* Renegade strompelt terug naar zijn rustplaats. :+

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

• pven
  • Niet online
André schreef op woensdag 14 september 2005 @ 22:52:
[...]

Valt best mee, op moment dat je minder tijd hebt post je niet actief mee maar hou je het alleen in de gaten. En als je helemaal niet kunt: er zijn meer mods op 1 forum ;)
offtopic:
Momenteel zou het me dwars zitten als men op een forum verwacht dat ik een-en-ander modereer. Ik ben te onregelmatig aanwezig en daarnaast wil ik persé eerst mijn afstuderen afronden voordat ik me met andere zaken bezig ga houden. Maar ... wie weet ... misschien dat ik me ooit nog beschikbaar ga stellen. :)

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

pven schreef op woensdag 14 september 2005 @ 22:56:
[...]

offtopic:
Momenteel zou het me dwars zitten als men op een forum verwacht dat ik een-en-ander modereer. Ik ben te onregelmatig aanwezig en daarnaast wil ik persé eerst mijn afstuderen afronden voordat ik me met andere zaken bezig ga houden. Maar ... wie weet ... misschien dat ik me ooit nog beschikbaar ga stellen. :)
Als ik voor mezelf mag spreken, modje zijn vergt soms best veel tijd. Natuurlijk kun je af en toe best minder aanwezig zijn, daarvoor ben je ook met meerdere mensen :) Toch wil je als het goed is redelijk betrokken zijn en blijven bij je eigen subforum/subfora en daar gaat tijd in zitten. Je moet het ook wel leuk blijven vinden anders is het niet lang vol te houden lijkt me, het gaat iig bij mij toch zeker ten koste van social life. In feite is het meer een vervanging van ;)

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Ok, weer iets duidelijker geworden.

Mij lijkt het dat er moderators zijn die niet of nauwelijks positieve zaken van een user noteren. Daarentegen zijn er wellicht moderators die zo negatief alert zijn op een user dat de negatieve notes qua hoeveelheid én inhoud een beeld scheppen van.... oh nee, die niet. Dat lijkt me niet reeël.

ARME AOW’er

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

Sowieso werkt het niet allemaal op geheugen alleen. We hebben hier op GoT binnen de crew één groot collectief geheugen, dat we ook wel eens als de crewfora aanduiden ;)

Mensen die echt consequent positief opvallen worden vanzelf onder de aandacht gebracht, en dat soort lijstjes komen weer naarboven op het moment dat er een mod nodig is.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Renegade schreef op woensdag 14 september 2005 @ 22:56:
[...]

Dammit, het komt er nu dus toch uit?
* Renegade strompelt terug naar zijn rustplaats. :+
Aanstaande vrijdag weer poker-avond he. Deze keer bij Kaj. want bij F_J_K kwamen LuNaTiC en ik er niet in met onze looprekjes :/

• pven
  • Niet online
Guardian Angel schreef op woensdag 14 september 2005 @ 23:02:

Mij lijkt het dat er moderators zijn die niet of nauwelijks positieve zaken van een user noteren. Daarentegen zijn er wellicht moderators die zo negatief alert zijn op een user dat de negatieve notes qua hoeveelheid én inhoud een beeld scheppen van.... oh nee, die niet. Dat lijkt me niet reeël.
Ik kan je niet helemaal volgen ... :?
SmartDoDo schreef op woensdag 14 september 2005 @ 23:00:
[...]
het gaat iig bij mij toch zeker ten koste van social life. In feite is het meer een vervanging van ;)
We hadden lang geleden toch algemeen afgesproken dat modjes GEEN sociaal leven mogen hebben ?!? :P
.oisyn schreef op woensdag 14 september 2005 @ 23:03:
[...]

Aanstaande vrijdag weer poker-avond he. Deze keer bij Kaj. want bij F_J_K kwamen LuNaTiC en ik er niet in met onze looprekjes :/
Strippoker? Zijn er dan ook naakte mannen? :9 8)7

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-09 13:02

ThunderNet

Flits!

Uit het niets positieve kritiek ontvangen is natuurlijk altijd lastig, en niet vanzelf spreken.
Maar het gebeurd wel :) zo heb ik van blaataaps een keer een compliment gekregen :) Nu kun je dus als user niet zomaar zien of dit ook in je notes staat. Maar ik denk wel dat de mods positieve dingen in je notes zetten, niet van iedereen natuurlijk.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

pven schreef op woensdag 14 september 2005 @ 23:05:
[...]
Ik kan je niet helemaal volgen ... :?
Korter dan.

Positieve notes worden minder snel of wellicht helemaal niet genoteerd, voor negatieve geldt het omgekeerde.

ARME AOW’er

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

:|

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Ja, jij hebt alleen nog maar de 'milde behandeling' gekregen; ik kon 3 dagen niet zitten :X :+

Intentionally left blank

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Guardian Angel schreef op woensdag 14 september 2005 @ 23:09:
[...]

Korter dan.

Positieve notes worden minder snel of wellicht helemaal niet genoteerd, voor negatieve geldt het omgekeerde.
Veelal wel ja. Als iemand van mij een positieve note krijgt moet hij/zij er toch wel erg goed uit de hoek komen :) Verder is het niet zo dat mensen met een aantal negatievere notes afgeschreven zijn om het cru te zeggen. Negatieve dingen vallen nu eenmaal sneller op dan positieve, verder is iemand met zeg 1000 postings en slechts een note voor zeg een nickchange ook iemand die in feite positief opvalt, er is immers in al die postings blijkbaar nog nooit iets negatiefs voorgevallen wat het vermelden waard is :)

• Renegade

Hmmm, over het algemeen zal dat nog behoorlijk meevallen doordat je met meerdere mensen bezig bent met een subforum. Maar helemaal uit te sluiten is zoiets niet nee, tenslotte blijft het mensenwerk. :)
.oisyn schreef op woensdag 14 september 2005 @ 23:03:
Nou ja... eerst mij met rolstoel en al op de nek nemen en vervolgens klagen omdat je met looprekjes moet lopen vanwege de rugklachten? Nou ja, ik hou toch nog van je hoor! O+ :*
ThunderNet schreef op woensdag 14 september 2005 @ 23:05:
Nu kun je dus als user niet zomaar zien of dit ook in je notes staat. Maar ik denk wel dat de mods positieve dingen in je notes zetten, niet van iedereen natuurlijk.
Nou, er komen wel degelijk positieve dingen in de notes te staan hoor. Een voorbeeldje van een willekeurige user:
Prima usert, kan goed onderbouwen enzo in LA. :)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-06 14:48

niets verbaast me meer hoor! :D

• André

André

Analytics dude

SmartDoDo schreef op woensdag 14 september 2005 @ 23:00:
[...]
het gaat iig bij mij toch zeker ten koste van social life. In feite is het meer een vervanging van ;)
op het moment dat het ten koste gaat van mijn social life stop ik direct, dat is iets wat ik te kostbaar vind. Dan flikker ik direct de pc wel weg ;)

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

offtopic:
[q]
Of z'n bankrekening dat ook is weet ik niet, maar leon1e is sinds hedenavond weer terug in de crew. Niet als WOS-mod, maar in Apple Talk deze keer.
[/q]

:P 7(8)7

ontopic

Meestal meer door gebleken geschiktheid en door behulpzaam zijn naar andere gebruikers is de reden dat moderators gekozen worden uit de schare van vele gebruikers. En de welwillendheid om daar veel vrije tijd in te steken, onderschat dat niet.

[ Voor 30% gewijzigd door aReaRe op 14-09-2005 23:21 ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

crisp schreef op woensdag 14 september 2005 @ 23:13:
[...]

Ja, jij hebt alleen nog maar de 'milde behandeling' gekregen; ik kon 3 dagen niet zitten :X :+
Maar je hebt het over een vaste baan ..

Ontopic: we kijken gewoon naar opvallende users die zich correct gedragen en een goede affiniteit hebben met desbetreffend subforum waarvoor extra modpower nodig is. We noemen enkele namen op en overleggen dat onderling. Dan schieten we hun 1 voor 1 aan totdat er 1 zich bereid heeft bevonden. Simple as that :)

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

André schreef op woensdag 14 september 2005 @ 23:16:
[...]

op het moment dat het ten koste gaat van mijn social life stop ik direct, dat is iets wat ik te kostbaar vind. Dan flikker ik direct de pc wel weg ;)
Bij mij is het juist andersom, zonder forum geen social life ;) Geeft maar weer aan hoe verschillend de modjes zijn op het forum :)

• elevator
  • Niet online

elevator

Het is inderdaad zo dat je sneller een negatieve notitie krijgt dan een positieve notitie - dat is in feite ook logisch omdat notes grotendeels er voor zijn om negatief gedrag bij te kunnen sturen (om een voorbeeld aan te halen: we willen niet in 15 verschillende topics tegen iemand moeten zeggen dat ie af en toe eens de edit knop moet gebruiken) - positief gedrag is iets wat wel degelijk vaak onthouden en genote wordt maar dan minder.

Om je een voorbeeld te geven - de laatste paar moderators van WOS en SA hebben allemaal positieve notes staan (en ook van voor ze mod werden ;) ) - dus er komen zeker wel positieve notes :)

Verder - negatieve notes beteken niet automatisch dat mensen geen crew kunnen worden (nogmaals - mensen als Ecteiscadin ofzo hebben zelfs permbans gehad en zijn nu blauw) - als users bij een eerste selectie voor ons positief opvallen dan worden de notes ook zeker bekeken en opnieuw gewaardeerd door ons door de betreffende informatie erbij te pakken :)

• André

André

Analytics dude

SmartDoDo schreef op woensdag 14 september 2005 @ 23:19:
[...]
Bij mij is het juist andersom, zonder forum geen social life ;) Geeft maar weer aan hoe verschillend de modjes zijn op het forum :)
True :) Zou ook niet best zijn als we allemaal hetzelfde waren :P

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Tussendoorvraagje aan de moderators... nu we er toch zijn.

Wat ervaar je als 'leuker'? Moderator zijn of user? Word je niet beperkt in je gedrag en postings, zeker buiten je 'eigen forum'.

Ik zie nl. een aantal moderators maar zelden uit hun forumstoel komen.

ARME AOW’er

• André

André

Analytics dude

Guardian Angel schreef op woensdag 14 september 2005 @ 23:26:

Wat ervaar je als 'leuker'? Moderator zijn of user? Word je niet beperkt in je gedrag en postings, zeker buiten je 'eigen forum'.

Ik ervaar geen verschil, serieus. Ik post net zoals ik voor mijn modschap deed. Het enige verschil is dat je soms ook sturend moet posten. En waar ik soms - als ik weinig tijd had - nog wel eens in andere fora kwam kan ik nu alleen maar even snel in mijn 'eigen' forum kijken.

Mensen kijken altijd 'op' tegen het modschap (deed ik ook) maar eigenlijk klinkt het interessanter dan het is. Je kunt bij wat extra fora en je kunt een slotje/note plaatsen. Na een tijdje is de nieuwigheid er af en vind je het normaal, het voelt hetzelfde als wanneer je HK access krijgt zeg maar.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Eerst werd ik gezien als iemand die maar wat uit z'n nek lulde, nu nog steeds maar zegt niemand er meer wat van omdat ik meer knopjes heb dan zij :Y).

Seriously though, als er al een verschil is dan was dat voornamelijk in positieve zin: je leert je collega mods wat beter kennen en gaat daar ook op een goede manier mee om, en dat is soms best gezellig naast het serieuze techforum. Tijdens mijn normale gepost in de techfora merk ik echter totaal geen verschil, zoals André ook al opmerkte.

[ Voor 31% gewijzigd door .oisyn op 14-09-2005 23:56 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:26

Outerspace

AFX Ghey Edition by HlpDsK

offtopic:
moet ik eerlijk toegeven dat de meeste notes vaak negatief zijn, en dat er minder positieve notes te vinden zijn

Ook ik heb het wel eens geprobeerd om te solliciteren, maar ja dat werd hem niet :P
Gelukkig kan ik elders ervaring opdoen met modderen :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

• elevator
  • Niet online

elevator

User zijn is anders - je mag wat meer en er wordt veel minder op je postings gelet in de negatieve manier, als moderator moet je wat diplomatieker zijn maar heb je ook een heel klein beetje meer mogelijkheden tot het vormen van een forum in een bepaalde richting.

Allebei is leuk :)
Dat lijkt me logisch - er is ook een maximum aan het aantal posts dat je wil maken per dag 8)7

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
[...]

Volgens de FAQ kun je niet zomaar Admin worden, moet je eerst modje worden enzo :z :z :z

:P

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

André schreef op woensdag 14 september 2005 @ 23:33:
[...]

Ik ervaar geen verschil, serieus. Ik post net zoals ik voor mijn modschap deed. Het enige verschil is dat je soms ook sturend moet posten. En waar ik soms - als ik weinig tijd had - nog wel eens in andere fora kwam kan ik nu alleen maar even snel in mijn 'eigen' forum kijken.

Mensen kijken altijd 'op' tegen het modschap (deed ik ook) maar eigenlijk klinkt het interessanter dan het is. Je kunt bij wat extra fora en je kunt een slotje/note plaatsen. Na een tijdje is de nieuwigheid er af en vind je het normaal, het voelt hetzelfde als wanneer je HK access krijgt zeg maar.
Inderdaad, natuurlijk zitten er sowieso crew-extraatjes bij zoals een crew-abo e.d. , maar de algemene tendens is dat ik gewoon hetzelfde post (met uitzondering van het sturende natuurlijk). Ik heb echter wel een hoop fora uit mijn Active Topics gegooid zodat ik eerder dingen in Software Algemeen en Beveiliging & Virussen zie. :)

Signature

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Osiris schreef op donderdag 15 september 2005 @ 00:01:
[...]

Volgens de FAQ kun je niet zomaar Admin worden, moet je eerst modje worden enzo :z :z :z

Vertel dat maar aan LuNaTiC :/

Signature

• Renegade
[...]

Nou, doe ff dan 8)7 :+

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Een beetje zoals André hierboven: ik ben totaal niet anders gaan posten, met het subtiele verschil natuurlijk dat ik er wat subfora bij heb waar het door het geringe aantal mensen dat erin kan natuurlijk iets knusser is, wat daar ook wel aan de poststijlen van mensen te merken is. Op het publieke deel van het forum doe ik echter grotendeels nog steeds wat ik voor mijn modschap deed: mensen helpen zo goed ik kan. Mijn posts zijn eigenlijk per definitie gewoon als user geplaatst en niet als moderator, tenzij het slotjes betreft, SeM-posts of modbreaks, of als ik het expliciet aangeef.

Om nu dan maar (eindelijk :P) antwoord te geven op je vraag: ik vind het leuk om moderator te zijn, maar ik zou me minstens net zo goed vermaken als ik nog gewoon een zwarte was. Ik voel me trouwens zeker niet beperkt in mijn postgedrag, ik zal hooguit een keer in LA erbij melden dat ik een post als user maak, en niet als moderator. :P
Oeh, een luizenleventje... Dibs on .oisyn's job! :+

[ Voor 9% gewijzigd door NMe op 15-09-2005 00:11 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

[...]

Ik zei ook: "als je geen tijd meer hebt", als in, dat heb je wel gehad en toen was je nog mod ;)

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Outerspace schreef op woensdag 14 september 2005 @ 23:57:
offtopic:
moet ik eerlijk toegeven dat de meeste notes vaak negatief zijn, en dat er minder positieve notes te vinden zijn

Ook ik heb het wel eens geprobeerd om te solliciteren, maar ja dat werd hem niet :P
Gelukkig kan ik elders ervaring opdoen met modderen :)
wacht, niets zeggen!

euh...

http://balusc.xs4all.nl/frm miscchien :?

:+

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  Watch S7  AirPods Pro

• Confusion

Confusion

Fallen from grace

Kwamen ze daarvoor niet ook al weinig buiten het forum waar ze mod zijn?

• cryforhelp
  • Laatst online: 21-09 22:18
Door al dat gepraat over notes ben ik nou meteen stiknieuwsgierig geworden wat er over mij allemaal is genoteerd :P.

Als m'n PM's enige indicatie zijn, dan zal het wel een heel verhaal worden. En dan kan ik meteen zien of mijn ludieke sollicitatie van vorig jaar nou eigenlijk nog is verwerkt of gewoon weggegooid :P

Maar wat ik niet snap is hoe je met >8000 posts nog niet weet hoe dat werkt? Ik vat het systeem al zo'n beetje een paar jaar. Het is net als IRL; eerst zorgen dat ze je kennen, dan zorgen dat ze positief over je denken, en dan geduld uitoefenen :P

Kleine zonnepaneleninstallateur

• disjfa
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

cryforhelp schreef op donderdag 15 september 2005 @ 01:13:
Door al dat gepraat over notes ben ik nou meteen stiknieuwsgierig geworden wat er over mij allemaal is genoteerd :P.
Gewoon een brief sturen naar t.net en voor een paar euro kan je zo je gegevens inzien.... Doh.

[ Voor 39% gewijzigd door disjfa op 15-09-2005 01:15 ]

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• pven
  • Niet online
cryforhelp schreef op donderdag 15 september 2005 @ 01:13:
Maar wat ik niet snap is hoe je met >8000 posts nog niet weet hoe dat werkt?
Mind the smilies; thank you! :z

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-08 21:02

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

SmartDoDo schreef op woensdag 14 september 2005 @ 22:20:
Wat dacht je van Sollicitatieronde Moderator HK/SG een jaar geleden :)

Verder is het een kwestie van positief opvallen, positief op blijven vallen en heel veel pech/mazzel hebben voor je gevraagd wordt ;)
He net gemist die sollicitatieronde denk ik.

Volgende keer mail ik wel dan. 8)

Godfather Bodybuilding topic reeks

• whoami
  • Laatst online: 22:37
Guardian Angel schreef op woensdag 14 september 2005 @ 23:09:
[...]

Korter dan.

Mja, als ik voor mezelf spreek, dan heb je hier misschien wel gelijk in.
In die zin dat, als iemand bv in Programming & Webscripting een scriptrequest doet, ik daar een note voor ga zetten. Dat is dus iets wat maar één keer moet voorvallen, en ik geef 'm een note. Dat is natuurlijk wel een hulpmiddel, in die zin dat je -mocht hij dat nog eens doen-, je kan zien dat hij de regels aan z'n laars lapt, al heb je 'm daar de vorige keer op gewezen dat scriptrequests niet toegestaan zijn.
Als ik dan iemand zie die herhaaldelijk goed bezig is, geef ik 'm een positieve note.

Kort gezegd: een negatief iets wordt sneller genoteerd dan een positief iets. Maar is dat niet in 't echte leven ook zo ? Credit bouw je op, maar door één negatieve gebeurtenis, kan het opgebouwde credit in één keer weg zijn.

https://fgheysels.github.io/

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-08 21:02

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Dus zullen positieve notes 3x zwaarder moeten tellen dan negatieve notes toch? :P

Godfather Bodybuilding topic reeks

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

whoami schreef op donderdag 15 september 2005 @ 09:15:
[...]
Kort gezegd: een negatief iets wordt sneller genoteerd dan een positief iets. Maar is dat niet in 't echte leven ook zo ?
Ik heb dat IRL, dwz. in mijn werkzame periode, dus heel vaak anders bekeken. Dat werkte zeer motiverend moet ik zeggen.
Credit bouw je op, maar door één negatieve gebeurtenis, kan het opgebouwde credit in één keer weg zijn.
Opgebouwde credits in je 'thuisforum' zou je niet mogen kunnen verspelen door een posting in een van de fora waar je af en toe verdwaalt. Ik ga er vanuit dat dit ook niet zo is.

ARME AOW’er

• Remy
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Ik ga er vanuit dat dit ook niet zo is.
Klopt. En ook mods zelf weten heus wel dat negatieve notes sneller worden gezet dan positieve: de positieve tellen dan ook 'zwaarder' dan de negatieve, logisch genoeg :)
MrJ schreef op donderdag 15 september 2005 @ 09:19:
Dus zullen positieve notes 3x zwaarder moeten tellen dan negatieve notes toch? :P
Mwah, 3x zwaarder, daar zit niet een vaste rate aan :P Is per geval anders :) Moet wel zeggen dat er (als ik notes zo lees her en der) tegenwoordig vaker op gelet wordt als iemand goed behulpzaam of op een andere manier goed bezig is, dat dat sneller in de notes terecht komt dan pakweg een jaar of 1,5 geleden. Which is a good thing :)

LinkedIn
Instagram

• Outerspace
  • Laatst online: 07:26

Outerspace

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Remy schreef op donderdag 15 september 2005 @ 09:35:
[...]
Klopt. En ook mods zelf weten heus wel dat negatieve notes sneller worden gezet dan positieve: de positieve tellen dan ook 'zwaarder' dan de negatieve, logisch genoeg :)
Ik heb er inderdaad eens over gemaild dat ik minder positieve notes tegenkwam (ja ik heb ze ook aangevraagd). En de reactie terug was: dat klopt, daar is wel eens over gesproken
Moet wel zeggen dat er (als ik notes zo lees her en der) tegenwoordig vaker op gelet wordt als iemand goed behulpzaam of op een andere manier goed bezig is, dat dat sneller in de notes terecht komt dan pakweg een jaar of 1,5 geleden. Which is a good thing :)
^^ eens is.

Ik zou graag willen weten, net zoals bij de WG mod gedoe, als de crew ook een bepaalde voorkeur heeft. Ik weet namelijk dat er een paar lievelingen zijn (zijn er altijd), maar als zij nou ook solliciteren worden zij dan eerder aangenomen dan een ander:?
En zit er verschil in posten? Als iemdand bijvoorbeeld 10k posts hebben met overal posts in forums en er verstand van heeft, of iemand die 3k posts heeft alleen in WG :?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

• Confusion

Confusion

Fallen from grace

whoami schreef op donderdag 15 september 2005 @ 09:15:
Kort gezegd: een negatief iets wordt sneller genoteerd dan een positief iets. Maar is dat niet in 't echte leven ook zo ? Credit bouw je op, maar door één negatieve gebeurtenis, kan het opgebouwde credit in één keer weg zijn.
Toch denk ik dat negatieve dingen hier een stuk minder zwaar tellen, omdat we op ieder moment overzicht hebben over al iemands bijdragen. Het aantal mods met OW's in de notes is niet op één hand te tellen en volgens mij ook niet op twee.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Guardian Angel schreef op donderdag 15 september 2005 @ 09:25:
[...]

Ik heb dat IRL, dwz. in mijn werkzame periode, dus heel vaak anders bekeken. Dat werkte zeer motiverend moet ik zeggen.
[...]

Opgebouwde credits in je 'thuisforum' zou je niet mogen kunnen verspelen door een posting in een van de fora waar je af en toe verdwaalt. Ik ga er vanuit dat dit ook niet zo is.
Maar wat whoami zegt, dat je credit in één keer weg kan zijn bij een incident ligt natuurlijk ook wat genuanceerder dan dat. Kijk, we houden notes bij om te kijken of iemand herhaaldelijk slecht bezig is. 1 "slechte" note heeft dan ook niet zo heel veel betekenis, zeker als hij lang geleden is gebeurd. Maar voor elk slecht topic komt er in principe wel een note, terwijl dat natuurlijk niet geldt voor elk goed topic. Waarom? Omdat het normaal zou moeten zijn dat je goede topics opent, dat is niet iets wat bijzonder is ofzo ;). Maar zeker als ik iemand tegenkom die ik herken van slechte topics en zie dat hij zijn leven gebeterd heeft dan zet ik dat óók in z'n notes, en als diegene op die manier zo door gaat betekent dat vrijwel altijd dat al z'n vorige notes geen echte waarde meer hebben (hij heeft z'n leven immers gebeterd). Maar op dat moment kan hij z'n credit ook wel sneller verliezen dan een normale user die altijd wel goed bezig is geweest, vanwege z'n verleden.

• mOrPhie
  • Laatst online: 22-09 12:56

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Zoals het al eerder is gezegd, ben ik mod geworden middels een sollicitatieronde. Dat veranderde in dat geval verder weinig gezien het hoge aantal response dat Grrrrrene toen kreeg op de sollicitatieronde. :P

Het kiezen van een mod is dus subjectief en je kunt gewoon niet uitleggen hoe een mod gekozen wordt. In de meest strakke bewoording zou het nog zoiets worden als "wie we het meest geschikt vinden". Aantal postings telt al helemaal niet mee en zelfs met een ban in het verleden kun je nog mod worden. :)

Moderator zijn vind ik leuker. Je bent actiever met het forum bezig. Hoewel men er aan de voorkant meestal weinig van ziet, is de crew aan de achterkant continu bezig met veranderingen, ideeën, problemen en verbeteringen. Het bekende slotjes zetten is maar een klein deel. :)

Sinds ik mod ben, ben ik absoluut niet anders gaan posten. Ik heb dan misschien toevallig een rode nick en een titel daaronder, maar dat verandert de zaak maar weinig. In de HK niet en daarbuiten ook niet.

Wat ik wel heb gemerkt is dat ik in andere fora dan de HK&SG ook af en toe een user corrigeer. Maar dat gebeurd door andere mods in de HK net zo goed. Dat is alleen maar goed. :)
Hoe bedoel je dat? Dat ik niet meer buiten de HK kom? Ik zal niet zeggen dat ik de meest actieve techposter ben, maar ik kon toch regelmatig in NOS. Ik denk dat iedereen (ook users) wel een aantal vaste stekkies heeft. :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• whoami
  • Laatst online: 22:37
Eensch met OiSyN

https://fgheysels.github.io/

• elevator
  • Niet online

elevator

.oisyn schreef op donderdag 15 september 2005 @ 10:48:
Maar op dat moment kan hij z'n credit ook wel sneller verliezen dan een normale user die altijd wel goed bezig is geweest, vanwege z'n verleden.
Dat valt vaak ook wel weer mee eigenlijk - het is niet voor niets zo dat we ontzettend veel users met 4 of 5 "waarschuwingen" hebben rondlopen terwijl je na drie waarschuwingen een GoT-ban hoort te krijgen bijvoorbeeld :)

Verder nog naar verduidelijking naar GA - notes worden ook nog eens geinterpreteerd als ze gelezen worden, een 'negatieve' note is dan ook meestal:
[WOS] Toont geen inzet
Hoe kiest men een mod?
Oftewel - er staat vrijwel altijd een linkje bij zodat mensen die de note doorlezen, alsnog hun eigen waardeoordeel en interpretatie over die note geven bij het doorlezen. Positieve notes zijn vaak meestal in de trend van:
Doet de laatse tijd leuk mee
Daarnaast is het zo dat recentere notes voor ons belangrijker zijn dan oudere notes - al was het maar omdat de style van moderatie en dergelijke ook aan verschil onderhevig is en 'doodzondes van toen' tegenwoordig niet erg meer zijn en andersom. :)

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Leuk topic. Denk dat dit nuttig is voor de nieuwere gebruikers maar ook de wat langer geregistreerden tot nut kan zijn.

Het meeste is wel (gevoelsmatig) goed door me ingeschat. Dank voor de bevestiging/inzicht. Zou eigenlijk wat vaker mogen (en spontaan vanuit de crewkant) gebeuren.

ARME AOW’er

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

De suggestie voor verkiezingen in de topicstart: dat werkt imho niet. Dit omdat user zijn toch anders is dan moderator zijn. Populariteit staat niet gelijk aan goed kunnen modden. (Slechte vergelijking: een goede voetballer maakt nog geen goede coach). Automatisch de winnaar mod maken kan vervelende situaties geven terwijl een verkiezing houden om het vervolgens te negeren ook niet echt een net signaal geeft :+
Maar andersom zou ik het eigenlijk niet erg vinden als iemand een mailtje oid stuurt met de tip om naar een bepaald iemand te kijken als er een sollicitatieronde is.

Hoe we in Softe Goederen aan kandidaten komen was al duidelijk geloof ik: met name het geheugen van de huidige mods en indien nodig een top100 recente posters als geheugensteuntje om een lijst van namen te krijgen voor het geval we iemand vergeten. We hebben in het SG crewforum zelf een topic om "potentiele mods" te noemen voor het geval we ooit gaan zoeken. Natuurlijk is het dan soms weer achterhaald (als iemand veel minder vaak komt, drastisch anders post, oid) maar toch is het een handig geheugensteuntje zoals ook die top100 dat is.

Waar ik vervolgens zelf naar kijk als er iemand overwogen wordt:
  • affiniteit met het subforum & inschatting van de mate waarin hij/zij met het beleid wil meedenken
  • "voldoende" kennis van zaken (hoeft natuurlijk niet iedere andere user er uit te kunnen lullen, moet wel genoeg inzicht hebben)
  • kan voldoende aanwezig zijn
  • mate waarin we hem / haar (*) inschatten vwb. het aansturen van allerlei soorten users (imho belangrijk: alleen slotten bij UTFS topics werkt niet)
  • subjectief "gevoel" dat ik bij iemand had en heb
  • notes & postgeschiedenis. Dit laatste met name om te zien hoe men zich buiten "mijn" fora bezig houdt aangezien het geheugen vaak wel genoeg is binnen SG. Vwb notes ga ik hoe dan ook met .oisyn mee: men verandert in de tijd dus nieuwe (en positieve) notes kunnen heel prima oude notes "overrulen"
(*) ja vrouwen hebben voorrang bij de procedure :+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Verkiezingen zijn uit den boze en mocht een of andere malloot dit invoeren dan lijkt mij dat er direct een 'ambtstermijn' gesteld moet worden. Sowieso is te overwegen of een moderator überhaupt een mensenleven lang in functie kan blijven.

Aan het eind van het jaar is er de GoT-verkiezing en dat is i.m.o. de enige verkiezing die echt iets oplevert.

ARME AOW’er

• Bor

Bor

Topicstarter
SmartDoDo schreef op woensdag 14 september 2005 @ 23:13:
[...]

...verder is iemand met zeg 1000 postings en slechts een note voor zeg een nickchange ook iemand die in feite positief opvalt, er is immers in al die postings blijkbaar nog nooit iets negatiefs voorgevallen wat het vermelden waard is :) ....
Nee, maar een beetje kleur mag toch ook wel? Een user die 1000 posts heeft (zit je zo op imho) en slechts een note heeft voor een nickchange kan ook gewoon niet opvallen. Een soort grijze muis zijn die nooit over de schreef gaat maar daarbij ook nooit iets nuttigs post.

Zijn die "notes" overigens ook in te zien door de users? Zou best eens willen weten wat er allemaal bij mijn persoontje is ge"note". :)

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Bor de Wollef schreef op donderdag 15 september 2005 @ 11:45:
[...]
Zijn die "notes" overigens ook in te zien door de users? Zou best eens willen weten wat er allemaal bij mijn persoontje is ge"note". :)
Dat was al in dit topic aan de orde beste vriend. :)

ARME AOW’er

• Bor

Bor

Topicstarter
Guardian Angel schreef op donderdag 15 september 2005 @ 11:47:
[...]

Dat was al in dit topic aan de orde beste vriend. :)
Heb ik dan over een nuttige reply heengelezen? Ik zag de vraag wel maar het antwoord niet staan ;)

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-09 13:02

ThunderNet

Flits!

Bor de Wollef schreef op donderdag 15 september 2005 @ 11:50:
[...]
Heb ik dan over een nuttige reply heengelezen? Ik zag de vraag wel maar het antwoord niet staan ;)
disjfa in "Hoe kiest men een mod?"
:)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• anandus
  • Niet online
Bor de Wollef schreef op donderdag 15 september 2005 @ 11:50:
[...]

Zoefff schreef op woensdag 14 september 2005 @ 22:41:
Die notes kan je inderdaad, na betaling van administratieve kosten, uit m'n hoofd rond de €4,- , opvragen :)
disjfa schreef op donderdag 15 september 2005 @ 01:14:
[...]

Gewoon een brief sturen naar t.net en voor een paar euro kan je zo je gegevens inzien.... Doh.
;)

[ Voor 7% gewijzigd door anandus op 15-09-2005 11:53 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Bor

Bor

Topicstarter
En ik maar denken dat die administratiekosten een geintje waren :? Voor we massaal onze notes gaan opvragen willen we natuurlijk wel weten of we er iets goeds voor terugkrijgen :P

Van de slechte notes zijn de meeste users wel op de hoogte denk ik. Daar hebben ze immers vast een pushmessage of e-mail over gehad. Maar hoe weet je als user of er uberhaubt andere notes van jou zijn dan de zaken waar je ooit op bent aangesproken? Of hebben de meeste users met 10.000(+) posts positieve notes?

[ Voor 54% gewijzigd door Bor op 15-09-2005 11:55 ]

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Bor de Wollef schreef op donderdag 15 september 2005 @ 11:53:
[...]
En ik maar denken dat die administratiekosten een geintje waren.
Moderators maken geen geintjes.
Voor we massaal onze notes gaan opvragen willen we natuurlijk wel weten of we er iets goeds voor terugkrijgen.
Gezien je overbodige vraag om notes zal dit wel niet het geval zijn. :)

ARME AOW’er

• Bor

Bor

Topicstarter
Ah, jij bent notes aan het sparen zie ik :o
[...]
Gezien je overbodige vraag om notes zal dit wel niet het geval zijn. :)
Er kunnen natuurlijk ook negatieve dingen opvallen terwijl die het sturen van een pushmessage of e-mail niet waard zijn he ;)

• elevator
  • Niet online

elevator

Bor de Wollef schreef op donderdag 15 september 2005 @ 11:53:
En ik maar denken dat die administratiekosten een geintje waren :? Voor we massaal onze notes gaan opvragen willen we natuurlijk wel weten of we er iets goeds voor terugkrijgen :P
Dat notes verhaal - tja.. ik zou persoonlijk liever zien dat we dat niet in dit topic gaan behandelen simpelweg omdat de meeste notes topics altijd mis gaan :)
Of hebben de meeste users met 10.000(+) posts positieve notes?
Nee, de kans dat je in 10,000 posts 'niets' "fout" doet is erg klein :P
Pagina: 1 2 Laatste