[iPod] Welke software gebruik jij?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 4.816 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2005 @ 08:40:
[...]

niet in google maar snel even op Versiontracker.com gezocht naar iPod en RSS:

iPodderX <- deze converteert de berichten naar gesproken tekst
NewsMac
iDropper
iFeedpod
en dan voor kuchkuchWindowskuchkuch.. Ik heb er al een aantal gevonden voor Mac OSX, maar helaas heb ik er nog geen :'(
Alleen de eerste kan ik een Windowsversie van vinden. Kan die ook gewoon RSS-feeds als notitie naar de iPod schrijven?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2005 17:50 ]

• iasix
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-09 09:39
Ik krijg maandag mijn nano als het goed is.. Net iTunes geinstalleerd, maar ik kom er niet uit. Ik heb een map staan op mijn pc met 20 GB aan albums. Als ik in iTunes naar geavanceerd, inhoud bibliotheek verzamelen, inhoud verzamelen doe gebeurt er niks?
Ik snap er geen zak van, en de site en helpfiles zijn ook niet echt denderend handig ofzo. Anyone? :'(

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Je moet de folder nog toevoegen. :)

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

• iasix
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-09 09:39
Ja, maar als ik die folder toevoeg is het leuk en aardig.. Dan krijg ik 10 000 bestanden in mijn library.. Ik wil juist links voor elk album een playlist. Kan dat niet?

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
VerbalForce schreef op donderdag 29 september 2005 @ 20:27:
Ja, maar als ik die folder toevoeg is het leuk en aardig.. Dan krijg ik 10 000 bestanden in mijn library.. Ik wil juist links voor elk album een playlist. Kan dat niet?
Als je tags goed staan kun je in je ipod gewoon de albumns stuk voor stuk afspelen...

Wil je een playlist maken dan moet je evne kijken of je het kan importeren met iets als EphPod, die maakt namelijk ook het xml bestand voor je itunes lib aan.

[ Voor 18% gewijzigd door Sander op 29-09-2005 21:44 ]

• Oxi

Oxi

VerbalForce schreef op donderdag 29 september 2005 @ 20:27:
Álles staat in je Library.
En dan kan je daaruit playlists maken indien je dat wilt.

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:35
Als je tags goed zijn heb je geen playlisten nodig. Als je op browse klikt kan je dan gewoon rechts boven door je albums browsen :)

zo heb ik het:

Afbeeldingslocatie: http://lowfi.nl/zooi/itunes.jpg

:)

[ Voor 3% gewijzigd door lowfi op 29-09-2005 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2005 @ 17:48:
[...]

en dan voor kuchkuchWindowskuchkuch.. Ik heb er al een aantal gevonden voor Mac OSX, maar helaas heb ik er nog geen :'(
Alleen de eerste kan ik een Windowsversie van vinden. Kan die ook gewoon RSS-feeds als notitie naar de iPod schrijven?
gezondheid, ik zou toch eens een doctor naar dat kuchje laten kijken.
ik had niet in de gaten dat je voor windows zoekt.
ik weet dat in ieder geval iPodderX een windows versie heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds vandaag een Ipod, en misschien is het heel erg dom, maar het lukt mij dus echt niet om met itunes de connectie te vindent tussen ipod en programma? Ik heb nu wel liedjes in itunes geimporteerd, maar hoe krijg ik deze naar mijn ipod gestuurd?
Ik zal wel iets over het hoofd zien, want het moet wel hele simpel zijn :P maar hoe??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 00:24:
Ik heb sinds vandaag een Ipod, en misschien is het heel erg dom, maar het lukt mij dus echt niet om met itunes de connectie te vindent tussen ipod en programma? Ik heb nu wel liedjes in itunes geimporteerd, maar hoe krijg ik deze naar mijn ipod gestuurd?
Ik zal wel iets over het hoofd zien, want het moet wel hele simpel zijn :P maar hoe??
Dit kan je beter niet hier vragen, is niet gewenst denk ik. Kijk gewoon eens in de help van iTunes, daar staat het al in. Beetje zelf zoeken mag ook wel...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2005 02:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 00:24:
Er zit als het goed is een kabel bij je iPod. Aan de ene kant zo'n vorm: |_| en aan het andere uiteinde iets langer: |_____|. De |_| stop je in een USB-poort in je computer, en de wat langere stop je in de iPod. Als het goed is maakt hij dan contact, en zegt Windows dat hij nieuwe hardware heeft gevonden. Die mededeling kan je negeren. Je stopt de bijgeleverde CD (met het appeltje erop :) ) in je CD-romspeler, en dubbelklikt op de CD in Deze Computer, als hij niet al automatisch afspeelde.Er volgt een installatieprogramma, dat moet je helemaal doorlopen, en dan is je iPod geinstalleerd, en zal iTunes hem herkennen. iTunes zal je vragen of je wilt synchroniseren, dat is erg handig. Hij zal alles wat in iTunes staat ook in de iPod zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 08:02:
[...]

gezondheid, ik zou toch eens een doctor naar dat kuchje laten kijken.
ik had niet in de gaten dat je voor windows zoekt.
ik weet dat in ieder geval iPodderX een windows versie heeft
Ik heb nu iPodderX, maar daarmee kan ik geen RSS-feeds naar de iPod laden, of doe ik nu iets verkeerds?|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelsientje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 13:28

appelsientje

Het beste onder de zon

Ik heb ook een iPod mini gekocht :) Hij was nog niet binnen dus ben ik gisteren ff aan de slag gegaan met iTunes.. maar dat programma werkt echt perfect.. zonder problemen kan je een cd rippen netjes alles selecteren op Genre enz enz.. Nu moet ik wel zeggen dat ik die andere programma's nog niet geprobeerd heb, maar mijn eerste indruk is dat iTunes erg lekker werkt!

LR | 4WD | Deep blue | 19" velgen | Trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om mijn 'pro ml_iPod' betoog nog wat kracht bij te zetten, er zit ook een super handige "auto fill" optie in de nieuwste ml_iPod. Je kunt bijvoorbeeld totaal random je hele iPod vol laten gooien met mp3's.
Wat ook kan is via een query een X aantal MB van een bepaald genre op je iPod zetten. Variaties zijn oneindig, zo kun je bijvoorbeeld tracks onder de 30 sec of tracks boven de 9 MB uitsluiten van transfer.
Wat ik bv doe is aangeven, 250 MB van dat genre (random songs) daarna 558 MB van dat genre (random songs) etc etc. _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://img80.imageshack.us/img80/623/winampmlipodiv6ws.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img80.imageshack.us/img80/143/winampmlipodv4to.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img80.imageshack.us/img80/550/winampmlipodvii2zq.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img80.imageshack.us/img80/4259/winampmlipodvi6pw.th.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2005 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
zo bijzonder is dat niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 13:56:
Om mijn 'pro ml_iPod' betoog nog wat kracht bij te zetten, er zit ook een super handige "auto fill" optie in de nieuwste ml_iPod. Je kunt bijvoorbeeld totaal random je hele iPod vol laten gooien met mp3's.
Wat ook kan is via een query een X aantal MB van een bepaald genre op je iPod zetten. Variaties zijn oneindig, zo kun je bijvoorbeeld tracks onder de 30 sec of tracks boven de 9 MB uitsluiten van transfer.
Wat ik bv doe is aangeven, 250 MB van dat genre (random songs) daarna 558 MB van dat genre (random songs) etc etc. _/-\o_

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Kan dat niet ook gewoon met de Slimme Afspeellijsten van iTunes? En waarom zou je niet gewoon al je muziek op je iPod zetten :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2005 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 18:14:
[...]

Kan dat niet ook gewoon met de Slimme Afspeellijsten van iTunes? En waarom zou je niet gewoon al je muziek op je iPod zetten :)
Bijvoorbeeld omdat ik een iPod mini heb (van 4 Gb) en een muziek collectie van ommenabij 100 Gig.... dus vaker m'n iPodje moet 'refillen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

okeey dan :)

Hey ik heb nog wat leuke programma's kunnen vinden:

'iPod agent' download
Je kunt er een gratis trial van downloaden, en je kunt automatisch RSS-feeds laten ophalen, en naar je iPod kopiëren (bv. het laatste nieuws van een site als nu.nl), je kunt het weerbericht kopiëren, en nog een paar dingen, die ik zelf niet gebruik.

'iPod guitar tuner' download.com maar waar?
Komt als note in je iPod te staan. Je kunt nu je gitaar stemmen met een notitie :)

iContax download
Heb je geen outlook express? Maak dan je contacten met dit handiger programmaatje..

Ik zal er vanavond even downloadlinks bij zetten, mensen zonder geduld kunnen even Googlen :)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2005 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeachPatroller
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-04-2024

BeachPatroller

Buk en suck

ik gebruikte sinds gister ook itunes (windows) ik moet zeggen dat die winamp plugin echt ass kickt. Ik vond iTunes redelijk prettig maar omdat ik 3 mensen ken die regelmatig over de vloer komen met hun iPod en zelf gemaakte muziek is iTunes echt een ramp (autosync), zonder waarschuwing of wat dan ook flikkert iTunes gewoon alles van weg. Die winamp plugin is net zo makkelijk, en beter. Lekker snel, winamp alleen in systray (muziek is geen programma maar net zo gewoon als de tijd en volume control). Kun je ook direct CD's rippen naar je ipod via lame? Die media lib van winamp vind ik zelfs beter. Klik'n play en vanwege de standaard winamp layout classic passen er meer regeltjes op het scherm. Enige wat ik mis is de fullscreen knop van de media library maar daar kan ik mee leven. Die interface is gewoon lekker praktisch.Ook jammer dat je geen andere dingen kan doen met winamp op het moment dat je muziek naar je ipod kopieert.

Oja, die icontax, je kan gewoon zelf een vcard editten met een editter ala notepad, kopieer de sample vcard en open hem en wijzig wat je wijzigen wil. Ongeloofelijk dat die gast er 10 dollar voor vraagt. Ik maak zo een proggie in een paar uur. Dat is een niveau informatica eerste half jaar.

[ Voor 17% gewijzigd door BeachPatroller op 06-10-2005 09:31 ]

Ik ben malle Pietje niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
autosync kan je gewoon uitzetten in itunes.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeachPatroller
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-04-2024

BeachPatroller

Buk en suck

Ja maar hij onthoudt dat per iPod. Dus als je hem uit hebt gezet en er een andere iPod aan hangt doet hij het weer wel. Je kan ook ctrl-shift ingedrukt houden zodat hij dat niet doet. Maar je hoeft het maar 1x per abuis te vergeten en daar ga je weer.

Ik ben malle Pietje niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k heb een pc thuis, en een pc op kamers. heb thuis én op kamers verschillende muziek.. hoe kan ik dan ervoor zorgen dat niet de hele collectie van thuis word gewist, als ik mn ipod aan mn pc op kamers koppel, en andersom?

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2005 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Autosync uitzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of bijv. Ephpod o.i.d. gebruiken.. Of niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyB
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-07 21:09
Heb nu een tijdje iTunes gebruikt en ml_ipod voor winamp.

Het grote probleem vind ik (ook bij die winamp plugin) eerst al m'n mp3's op 1 grote hoop moet gooien, en ze daarna pas in playlists in kan delen. Dan ben ik dus al lang kwijt welke nummers waar horen. (heb 40 GB aan niet getag'de muziek, dus daar begin ik niet aan).

Ik wil dus:
een muziek album, gewoon als album op m'n iPod zetten, dus gewoon als map of als playlist. Niet eerst op m'n iPod zetten, dan die nummers weer terug gaan zoeken in een grote hoop van honderden nummers om ze daarna naar een playlist te gaan slepen.
Zo werkt het dus bij iTunes, en bij die WinAmp plugin ook (eerst nummers slepen/copy to iPod, daarna kun je ze pas in playlists zetten).

Welk programma is voor mij ideaal???

Edit: heb net ook nog ff de trial van Anapod geprobeerd. Maar ook hier: de playlist kan je aanmaken, hij komt er te staan, maar je kunt er geen MP3's heenslepen! Alleen naar 'Audio tracks', waar ik wéér alles op een grote hoop moet gooien!!! Na 2 mappen erheen slepen is het dat echt geen doen meer, om uit te zoeken wat in welke playlist hoort.

Of doe ik iets gruwelijk fout? Kan het zo zijn, dat bijv. de nummers van de grote hoop verdwijnen, nadat ik ze in een playlist heb gedropt? Dan zou het nog te doen zijn, om album na album toe te voegen...

[ Voor 28% gewijzigd door TonyB op 07-01-2006 02:37 ]

Carpe Noctem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:04

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

^^ volgens mij is hier maar een echt goede manier voor: Taggen! Ik heb ook ruim 40Gb getagged na de aanschaf van de 5g. Met tag&rename was ik er twee avonden mee bezig. Maar ik heb nu dan ook wel album art / lyrics en alle andere velden netjes ingevuld.

Stiekem baal ik er redelijk van dat ml_ipod nog redelijk wat functionaliteit mist. De foto's podcasts en video's. ml_ipod zal ook altijd achter blijven lopen, omdat apple alle nieuwe features eerst in iTunes bakt voordat de ml_ipod makers de features beginnen te integreren in de plugin.
Ik blijf namelijk winamp veruit superieur vinden aan iTunes (voor Windows uiteraard). Het on the go zoeken is veel en veel sneller in winamp en het loopt gewoon veel soepeler. Er zijn veel meer instelmogelijkheden en de interface kan je exact zo vormen zoals je het prettig vindt.

Toch gebruik ik iTunes omdat deze de al genoemde podcasts en foto's en video's kan syncen. Zodra ml_ipod deze functies weer heeft stap ik over naar het oude vertrouwde winamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
TonyB schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 02:26:
Heb nu een tijdje iTunes gebruikt en ml_ipod voor winamp.

Het grote probleem vind ik (ook bij die winamp plugin) eerst al m'n mp3's op 1 grote hoop moet gooien, en ze daarna pas in playlists in kan delen. Dan ben ik dus al lang kwijt welke nummers waar horen. (heb 40 GB aan niet getag'de muziek, dus daar begin ik niet aan).

Ik wil dus:
een muziek album, gewoon als album op m'n iPod zetten, dus gewoon als map of als playlist. Niet eerst op m'n iPod zetten, dan die nummers weer terug gaan zoeken in een grote hoop van honderden nummers om ze daarna naar een playlist te gaan slepen.
Zo werkt het dus bij iTunes, en bij die WinAmp plugin ook (eerst nummers slepen/copy to iPod, daarna kun je ze pas in playlists zetten).

Welk programma is voor mij ideaal???

Edit: heb net ook nog ff de trial van Anapod geprobeerd. Maar ook hier: de playlist kan je aanmaken, hij komt er te staan, maar je kunt er geen MP3's heenslepen! Alleen naar 'Audio tracks', waar ik wéér alles op een grote hoop moet gooien!!! Na 2 mappen erheen slepen is het dat echt geen doen meer, om uit te zoeken wat in welke playlist hoort.

Of doe ik iets gruwelijk fout? Kan het zo zijn, dat bijv. de nummers van de grote hoop verdwijnen, nadat ik ze in een playlist heb gedropt? Dan zou het nog te doen zijn, om album na album toe te voegen...
Als je goed tagged voldoen alle programma's... Je hoeft dan niet eens een playlist te maken maar kunt in zowel WinAmp als iTunes zoeken op albumnaam en zo je album erbij pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Ik gebruik iTunes, aan het begin even wennen, maar vind het nu wel een lekker programma.

Om nummers van mn iPod te halen gebruik ik sharePod, zet je op je iPod en kan je dan starten op iedere PC waar je hem op aansluit. Erg makkelijk als je wel eens een nummer op een andere PC wilt zetten.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyB
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-07 21:09
flink balen...
Hoe moeilijk is het om gewoon een mp3 speler te maken die een mappenstructuur ondersteunt....

Carpe Noctem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

iTunes en Yamipod. Voldoen samen prima (OSX 10.4)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:33

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

iTunes en Senuti hiero (OSX 10.4.3). Werken perfect :)

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 10:49

AntiChris

Fulltime IJsland-fan

TonyB schreef op maandag 09 januari 2006 @ 00:51:
flink balen...
Hoe moeilijk is het om gewoon een mp3 speler te maken die een mappenstructuur ondersteunt....
Mappen zijn zooooo 1995, meta-informatie is gewoon wat je wil (ook al weet je het nog niet)

En það besta sem guð hefur skapað, er nýr dagur - Sigur Rós

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

iTunes en YamiPod hierzo, volstaan. Alhoewel ik YamiPod wel een erg traag programma vindt betreffende het terugkopieren van iPod naar PC. Binnenkort ook eens andere programma's hiervoor uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
Ik walg echt van Itunes K*T programma. heeft al een keer me Ipod gemolt kon ik hem lekker RMAen nu heb ik nog steeds geen muziek op me nieuwe I-pod.. gewoon weg geen zin om 6 gig aan muziek met dat slome shit programma erop te zetten.
Eerst alles in die shit libary zetten en dan ook nog is gaan zoeken waar ik het net in heb gezet! en in mappen zetten :r
Heeft iemand misschien een simpelere oplossing, dat ik gewoon simpel me muziek in mappen kan zetten en klaar. geen onzin er achter enzo.
Ik hoef ook geen bagger player die in I-tunes zit.. hallo tis mijn muziek ik wil het luisteren op me I-pod niet op het programma waar ik het ermee op zet omfg :(
Echt ik wordt ziekkk van dit programma!

Sorry moest er ff uit :'(

[ Voor 3% gewijzigd door KappeNou op 09-01-2006 09:41 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom wil je alles in mappen zetten? Je kan alles toch prima alles via album / artist opzoeken?

Ik hou van iTunes, met name het video-gedeelte en het feit dat ik overal in mijn netwerk naar mijn muziek kan luisteren _/-\o_

En de eerste persoon die een plugin maakt voor Windows zodat ik via iTunes mijn Windows Mobile 5 / 2005 GSM kan vullen, krijgt van mij flesje wijn :)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2006 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2006 @ 10:03:
Waarom wil je alles in mappen zetten? Je kan alles toch prima alles via album / artist opzoeken?

Ik hou van iTunes, met name het video-gedeelte en het feit dat ik overal in mijn netwerk naar mijn muziek kan luisteren _/-\o_

En de eerste persoon die een plugin maakt voor Windows zodat ik via iTunes mijn Windows Mobile 5 / 2005 GSM kan vullen, krijgt van mij flesje wijn :)
Nou aangezien veel artiesten net iets anders geschreven zijn etc.. Mappen zijn gewoon het makkelijkst. vooral omdat ik veel albums heb.
En voor muziek luisteren heb ik winamp.. wat veel makkelijker en overzichtelijker is en voor video kijken heb ik de mappen in mijn pc. dan klik ik zo'n bestandje aan en dan opent die dat met windows media player! wh0000t :+ luxe of niet? mja kep top of the line OS B)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry, ik bedoelde Video-Podcasts. Hij download nu automatisch alle gratis filmpjes van ondermeer G4: Street Fury (een show die redelijk veel auto-pimp beurzen bezoekt) en nog wat andere TV-shows, die ik vervolgens via een handig overzicht kan bekijken.

Voor DVD's en video's heb ik Media Player Classic, met name vanwege de ingebouwde web-server, de snelheid en de enorm makkelijke gui.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2006 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
een m8 van me heeft de shuffle.. er zijn problemen in explorer herkent die hem wel dan weer niet. In de library van I tunes komt niks te staan.. Weet iemand wat het kan zijn :? en hij heef een desktop

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:36
KappeNou schreef op maandag 09 januari 2006 @ 10:40:
[...]

Nou aangezien veel artiesten net iets anders geschreven zijn etc.. Mappen zijn gewoon het makkelijkst. vooral omdat ik veel albums heb.
Artiesten anders geschreven zijn? verklaar je nader :?

Overigens is juist bij een grote verzameling Taggen veel handiger dan mappen gebruiken.
Bijvoorbeeld.
Ik wil liedje X van artiest Y luisteren. En heb 12 albums van die artiest. Nu weet ik niet meer welk album precies dat liedje bevat. In iTunes tik je gewoon eht liedje in de balk in en hij staat er meteen. Als ik met mappen werk kan ik 1 voor 1 alle mappen af om te kijken of dat liedje misschien in die map staat.
Nou nou, wat handig mappen.... ik moet toegeven vroeger ook te zweren bij maap structuren, maar metadata is zoveel handiger als je er eenmaal aan gewend bent.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Maverick schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 13:59:
[...]

Overigens is juist bij een grote verzameling Taggen veel handiger dan mappen gebruiken.
Bijvoorbeeld.
Ik wil liedje X van artiest Y luisteren. En heb 12 albums van die artiest. Nu weet ik niet meer welk album precies dat liedje bevat. In iTunes tik je gewoon eht liedje in de balk in en hij staat er meteen. Als ik met mappen werk kan ik 1 voor 1 alle mappen af om te kijken of dat liedje misschien in die map staat.
Nou nou, wat handig mappen.... ik moet toegeven vroeger ook te zweren bij maap structuren, maar metadata is zoveel handiger als je er eenmaal aan gewend bent.
hij wilt nummers aan ze library toevoegen maar ze komen er gewoon weg niet in.. en hij wordt ook niet helemaal goed herkent bij deze computer.

[edit] het werkt nu. mja apple en microsoft samen is echt bagger.

[ Voor 4% gewijzigd door KappeNou op 10-01-2006 14:48 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg waarschijnlijk morgen mn niewe ipod ;) Ik ben van plan mediamonkey te gebruiken. Daar zit ook een ipod plugin ingebakken. Je kunt er ook heel makkelijk het geluid van meerdere nummers "normalisen".
Er zit ook een tag&rename functie in. Je kunt ook regels instellen voor het wel/niet kopieren naar je ipod. Er zitten nog veel meer handige functies in, kijk maar op hun website! Winamp wordt ook nog eens ondersteund. Het progje is volledig in NL 8)

Kortom: Probeer het eens, en laat even weten wat jullie ervan vinden.

www.mediamonkey.com

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2006 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Maverick schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 13:59:
[...]

ik ken het probleem ook... de ene encoder tagged z'n tracks met 'Rolling Stones, the', de ander met 'Rolling Stones', weer een ander met 'The Stones'.. Op die manier krijg je een grote bende op je ipod.. zeker als je ipod ook nog onderscheid gaat maken tussen hoofd- en kleine letters.

Ik heb ook al m'n muziek in mappen opgedeeld.. Het is gewoon veel te veel data om allemaal te gaan taggen.. daarbij werken mappen altijd prima op andere mp3spelers, op een mp3-cd-speler of op een webserver...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-09 10:25

Nietzman

Woei!

scorpion303 schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 20:47:
ik ken het probleem ook... de ene encoder tagged z'n tracks met 'Rolling Stones, the', de ander met 'Rolling Stones', weer een ander met 'The Stones'.. Op die manier krijg je een grote bende op je ipod.. zeker als je ipod ook nog onderscheid gaat maken tussen hoofd- en kleine letters.

Ik heb ook al m'n muziek in mappen opgedeeld.. Het is gewoon veel te veel data om allemaal te gaan taggen.. daarbij werken mappen altijd prima op andere mp3spelers, op een mp3-cd-speler of op een webserver...
Ik kende het probleem ook, en heb me toen maar over gegeven.

Ik heb in een middagje mbv Tag&Rename al mijn muziek goed getagged en iTunes het beheer van mijn library over laten nemen. Nu hoéf ik zelf niet eens meer mijn mappenstructuur overzichtelijk te houden, dat word voor me gedaan. Heerlijk. O+.

Toegegeven, je mapbeheer uit handen geven klinkt haske eng, maar ik wil nooit weer terug.

[ Voor 8% gewijzigd door Nietzman op 10-01-2006 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 18:53:
Ik krijg waarschijnlijk morgen mn niewe ipod ;) Ik ben van plan mediamonkey te gebruiken. Daar zit ook een ipod plugin ingebakken. Je kunt er ook heel makkelijk het geluid van meerdere nummers "normalisen".
Er zit ook een tag&rename functie in. Je kunt ook regels instellen voor het wel/niet kopieren naar je ipod. Er zitten nog veel meer handige functies in, kijk maar op hun website! Winamp wordt ook nog eens ondersteund. Het progje is volledig in NL 8)

Kortom: Probeer het eens, en laat even weten wat jullie ervan vinden.

www.mediamonkey.com
Zal ik doen, aangezien mijn 20gig I-pod vernieuwd is na RMAen :)
Ik ging hem updaten en doei doei I-pod :( kon niks meer doen, reseten etc alles geprobeerd wat er te proberen valt. maja nu weer lekker een nieuwe glimmende I-pod zonder krassen :D
Ik gebruik nu tijdelijk mijn sony psp met 1 gig als mp3 speler, ook geen verkeerd geluid imo

[ Voor 8% gewijzigd door KappeNou op 10-01-2006 21:36 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Laatst online: 15:36
scorpion303 schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 20:47:
[...]

Is het te veel moeite om minder dan 20 liedjes die in een pakketje komen ff om te taggen? In itunes zoek je op stones, je selecteert ze allemaal, tikt in Rolling stones, The en alles staat goed.
Nope, Tags zijn de toekomst, er komen amper nog mp3 spelers aan die met een mappen structuur werken (if any) zelfs computers gaan meer op metadata vertrouwen in de toekomst (vista speelt hier ook al op in bijvoorbeeld)

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
KappeNou schreef op maandag 09 januari 2006 @ 10:40:
[...]

En voor muziek luisteren heb ik winamp.. wat veel makkelijker en overzichtelijker is en voor video kijken heb ik de mappen in mijn pc. dan klik ik zo'n bestandje aan en dan opent die dat met windows media player! wh0000t :+ luxe of niet? mja kep top of the line OS B)
Maar verder, ik vind dat je zwaar overdrijft, iTunes is niet het beste prog voor dit soort dingen misschien, maar het werkt wel en het werkt ook redelijk goed. Waar veel mensen alleen problemen mee hebben is dat ze al die gedownloade liedjes op een hoop gooien en dan gaan zoeken op Filename oid. Bij het gebruik van een iPod is het echter aan te raden om 1 keer de moeite te nemen om alles te taggen zodat je daarna gemakkelijk kan zoeken en op veel verschillende manieren, zowel op je iPod als op je PC in winamp of iTunes.

[ Voor 3% gewijzigd door leon1e op 11-01-2006 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:19
Ik dit even een beetje opgeschoond, zullen we nu weer ontopic gaan? :)

Verwijderd

Ik weet niet of ik hier precies goed zit met mijn vraag maar vond het niet nodig om een nieuwe topic te openen. Ik gebruik dus ook iTunes om muziek op mijn iPod Mini te krijgen. Ik heb de optie geluidscontrole in iTunes aan staan, op mijn iPod ook. Nu zouden dus alle liedjes op gelijke volume moeten afspelen. Dat gebeurt dus niet. Sommige liedjes zijn gewoon goed, sommige hoor ik bekand niet en sommige zijn echt schadelijk voor mijn oren zowat. Wie weet wat ik hier aan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet die opties gewoon uitschakelen in zowel iTunes als op je iPod. Vervolgens mp3gain ( http://mp3gain.sourceforge.net ) downloaden en de site / info goed doorlezen! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fl4pp13
  • Niet online

Fl4pp13

Hmmm yes. Quite.

Ik gebruik mn Ipod het liefste via mn iMac G4, ook al is deze wat langzamer... Werkt stukken beter, krijg tenminste niet de hele tijd fouten enz...

[ Voor 89% gewijzigd door Fl4pp13 op 24-02-2006 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
EphPod 2.77 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je met Anapod ook filmpjes met b.v explorer erop zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Nietzman schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 21:12:
[...]

Ik kende het probleem ook, en heb me toen maar over gegeven.

Ik heb in een middagje mbv Tag&Rename al mijn muziek goed getagged en iTunes het beheer van mijn library over laten nemen. Nu hoéf ik zelf niet eens meer mijn mappenstructuur overzichtelijk te houden, dat word voor me gedaan. Heerlijk. O+.

Toegegeven, je mapbeheer uit handen geven klinkt haske eng, maar ik wil nooit weer terug.
Dat vind ik echt het grote pluspunt van iTunes, dat hij een library (die je ook gewoon in Winamp/WMP etc. kunt importeren) bijna perfect onderhoudt. Het enige jammer vind ik als een cd geen compilatie is, maar waar toch bij bepaalde nummers verschillende artiesten staan. Zoals op de cd van Robbie Williams bijvoorbeeld, doordat hij 1 nummer met Kylie Minogue heeft opgenomen, staat de cd niet meer in de map "Robbie Williams" bij al z'n cd's maar tussen de compilations. Of nog erger: het losse nummer komt in de map "Robbie Williams & Kylie Minogue"...
Nu maakt mij die hele mapindeling eigenlijk weinig uit, omdat het in iTunes toch wel als 1 album wordt weergegeven, ook al staan de nummers in tien verschillende mappen. Leve de multidimensionale tags!!! _/-\o_ Veel beter dan dat eendimensionale directorysysteem.
Fl4pp13 schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 10:07:
Ik gebruik mn Ipod het liefste via mn iMac G4, ook al is deze wat langzamer... Werkt stukken beter, krijg tenminste niet de hele tijd fouten enz...
Ik gebruik ook m'n Mac mini hiervoor, ook al is m'n pc veel sneller. Ben erachter gekomen dat iTunes onder Windows toch wat minder fijn werkt dan onder Mac OS.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Canaria schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 17:29:
[...]

Dat vind ik echt het grote pluspunt van iTunes, dat hij een library (die je ook gewoon in Winamp/WMP etc. kunt importeren) bijna perfect onderhoudt. Het enige jammer vind ik als een cd geen compilatie is, maar waar toch bij bepaalde nummers verschillende artiesten staan. Zoals op de cd van Robbie Williams bijvoorbeeld, doordat hij 1 nummer met Kylie Minogue heeft opgenomen, staat de cd niet meer in de map "Robbie Williams" bij al z'n cd's maar tussen de compilations. Of nog erger: het losse nummer komt in de map "Robbie Williams & Kylie Minogue"...
Nu maakt mij die hele mapindeling eigenlijk weinig uit, omdat het in iTunes toch wel als 1 album wordt weergegeven, ook al staan de nummers in tien verschillende mappen. Leve de multidimensionale tags!!! _/-\o_ Veel beter dan dat eendimensionale directorysysteem.

Ik vind DAT dus juist het vervelendste aan iTunes he. Ok, het werkt ook wat zwaarder op mijn trage systeempje maar dat iTunes die hele mapindeling verklooid, vind ik echt klote. Voorbeeldje, rip een cd (van je eigen band) die je hebt opgenomen met een gast-artiest (zoals in het R.W. verhaal hierboven). Vervolgens wil je die cd sharen via een torrent ofzo, kun je lekker op zoek gaan naar je dirs. Nu is dat met 1 gast artiest te overzien... maar doe dat eens met 6 nmrs. En dan nog, stel je hebt een grote mp3 collectie ( en die heb ik )... als je niet goed oplet, ben je in no-time je hele dir structuur kwijt (gelukkig heb ik een testje gedaan voor ik aan iTunes begon). Daarbij is iTunes dan ook nog een half uur bezig daarmee (ik heb een best grote mp3 collectie :P )
Vandaar toch maar winamp voor mij. Die blijft helemaal van mijn dirs af en die media library werkt geweldig!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2006 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-09 10:25

Nietzman

Woei!

Pst, in iTunes kun je gewoon uitzetten dat 'ie met je bestanden gaat lopen schuiven hoor.

(Daarnaast vind ik het zelf prettiger als hij het voor me beheerd, aangezien ik er zelf toch een inconsequent zootje van maak. :') )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 17:36:
[..] maar dat iTunes die hele mapindeling verklooid, vind ik echt klote. Voorbeeldje, rip een cd (van je eigen band) die je hebt opgenomen met een gast-artiest (zoals in het R.W. verhaal hierboven). Vervolgens wil je die cd sharen via een torrent ofzo, kun je lekker op zoek gaan naar je dirs. Nu is dat met 1 gast artiest te overzien... maar doe dat eens met 6 nmrs. [..]
Wat dacht je van de juiste nummers direct uit iTunes te slepen?

Ik denk gewoon dat iedereen die het niet zo heeft op iTunes het vaak nog niet echt de kans heeft gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dzine
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-09 12:35
Ik gebruik sinds kort iTunes en heb sindsdien ook veel uurtjes ge'tagt. Ik geloof inderdaad dat dit ook de toekomst is. Muziek is gewoon moeilijk te categoriseren.

Ik heb sinds ik itunes alles laat beheren zeker 1 gig aan dubbele nummers weggegooid. Overigens vind ik dat ze daar nog wel iets op mogen verzinnen dat het liedje van Guns 'n Roses bij het album van Greatest Hits komt te staan en ook het album Top 2000 allertijden, zonder dat het een dubbel nummer is (of is er al zoiets?)
Op het te veel artiesten mappen heb ik wel een oplossing gevonden. Robbie Williams & Kylie - Kids wordt: Robbie Williams - Kids (ft Kylie) scheelt wel weer een mapje :9

Wat ik overigens nog een beetje mis hier is Moodlogic een fantastisch programma om playlists te maken op je stemming, maar ook op soortgelijke liedjes. Als je het mij vraagt had meneer Jobs zijn Disney geld beter hierin kunnen investeren, want als iTunes zo'n soort database erachter hangt om de playlists e.d. samen te stellen is het een top programma! _/-\o_

Ander nadeel van itunes vind ik dat je niet gewoon een liedje kunt luisteren zonder dat het naar je archief wordt gekopieerd. Als ik iets v internet haal wil toch niet meteen zeggen dat het here to stay is?

[ Voor 3% gewijzigd door Dzine op 25-02-2006 15:28 ]

Zelfs als niemand me gelooft, ben ik de koning in mijn hoofd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dzine schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 15:23:
Ander nadeel van itunes vind ik dat je niet gewoon een liedje kunt luisteren zonder dat het naar je archief wordt gekopieerd. Als ik iets v internet haal wil toch niet meteen zeggen dat het here to stay is?
dat kun je simpelweg uitzetten in je voorkeuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightstyle
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-09-2021
Nadat ik mijn 6gb ipod mini gekocht had heb ik in totaal 5 minuiten het geduld gehad om itunes te proberen. naar mijn mening veels te bloated en alle opties zijn enorm moeilijk te vinden.

Waarschijnlijk is het omdat ik een grote Winamp fan ben. De plugin voor winamp is ECHT geweldig. lekker snel en overzichtelijk. niet alleen om voor het eerst je ipod vol te storten maar ook gewoon om af en toe wat mp3tjes of albums eventjes erop te zetten.

Voor mij dus alleen de Winamp plugin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaa
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-01-2024

naaa

As an angel hits the ground

Op mijn Mac gebruik ik iTunes al sinds de eerste versie (voor Mac OS 9), en mijn iPod (Mac geformatteerd) kan ik op mijn werk via MacDrive benaderen en met xPlay de muziek eraf halen om vervolgens te openen met iTunes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Waarom hebben mensen last van multi PC/Mac met iTunes? ik heb 3 Macs en 2 iPods als je autosync uit zet wat sowieso kut is :P mijn mening ;) dan heb je nergens last van ik heb muziek op me iPod en weinig in me iTMS library totaal geen probleempjes mee.

voordat ik een Apple computer had (ik was 1 van de eersten met een iPod..) kreeg je idd MusicMatch bij de iPod. alleen de naam zei al genoeg om het niet te gebruiken heb tot tot dat iTunes uitkwam voor wintel EhPod gebruikt beviel goed.

Voor itunes (mac) zijn trouwens scripts dat je WEL je muziek terug kan zetten van iPod naar Mac/PC.

ik stem dus Apple iTunes on Mac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-09 10:44

TiMMieJ

PSN: Orixez

Ik ben van plan een iPod nano aan te schaffen en heb nog wat vragen over itunes.

- automagisch synchroniseren is uit te zetten ? Leek hierboven wel zo te zijn.
- mappen beheren is ook uit te zetten zodat hij alleen een index aanmaakt ?
- is de indexering mogelijk over het netwerk aangezien mijn mp3 op een htpc staat?

Vooral dat hij mijn mp3 collectie met rust laat is belangrijk omdat mijn andere iAudio gewoon met sleur en pleur werkt. Dit moet wel blijven zodat ik deze snel bij kan werken. De iAudio word namelijk vooral gebruikt als ik lang wil luisteren omdat die 30 uur meegaat op de accu en de ipod maar 14 uur. De ipod nano is echter weer lekker comfortabel voor de korte afstanden met een neckband om je nek.

Ik sta alleen nog een beetje sceptisch tegenover itunes ivm het mappen beheer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:25
Qorne schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 14:54:
voordat ik een Apple computer had (ik was 1 van de eersten met een iPod..) kreeg je idd MusicMatch bij de iPod. alleen de naam zei al genoeg om het niet te gebruiken heb tot tot dat iTunes uitkwam voor wintel EhPod gebruikt beviel goed.

Voor itunes (mac) zijn trouwens scripts dat je WEL je muziek terug kan zetten van iPod naar Mac/PC.

ik stem dus Apple iTunes on Mac
Hear hear!
TiMMieJ schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 12:28:
Ik ben van plan een iPod nano aan te schaffen en heb nog wat vragen over itunes.

- automagisch synchroniseren is uit te zetten ? Leek hierboven wel zo te zijn.
- mappen beheren is ook uit te zetten zodat hij alleen een index aanmaakt ?
- is de indexering mogelijk over het netwerk aangezien mijn mp3 op een htpc staat?
Ja, dat kan allemaal. Overigens kun je gewoon iTunes downloaden en het één en ander alvast uitproberen.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

zelf gebruik ik winamp om muziek te luisteren en itunes om muziek op de iPod te zetten.
in winamp 5.20 zit standaard een 'portable media support' plugin (misschien al in een eerdere versie van winamp) waaronder ook een iPod plugin.
Sinds ik winamp 5.20 gebruikt (ong. een weekje nu) kan itunes mn iPod niet meer uitlezen en winamp ziet wel de playlists maar geen inhoud. De mp3's staan er nog wel op en de iPod zelf werkt ook gewoon goed, alleen nummers toevoegen, verwijderen, etc. gaat dus niet meer zonder dat ik alles kwijtraak (reset al geprobeerd, helpt niets)

hier is een screenshot van de fout die itunes geeft:
Afbeeldingslocatie: http://img48.imageshack.us/img48/158/foutmelding4vh.th.jpg
ik wil eigenlijk weten of meerdere mensen dit probleem ondervinden en wat je kan doen om niet alle muziek kwijt te raken (en de playlists vooral) om de iPod weer werkend te krijgen in itunes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:54

scorpie

Supra Addict

Dit probleem heb ik ongeveer, sinds ik ben geupgrade naar winamp 5.20 doet winamp zelf de ipod support (gemaakt door de maker van ml_ipod wat ik voorheen extra moest gebruiken), alleen het werktn iet naar behoren. De eerste playlist is nu de naam geworden van m'n ipod, en dat kan ik neeeeeeeeergens veranderen... ik heb alles dus leeggehaald, ga nu winamp opnieuw installeren in de hoop dat dit wel werkt..

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

wat ik heb gedaan
de plugins van winamp 5.20 geuninstalleerd (plugin voor ipod dan)
en dan hoort ie geen problemen meer te krijgen, het ligt dus aan de plugin van winamp 5.2, wel raar dat nog niet veel mensen dit opgevallen is of zijn de meesten mensen echt pro winamp of pro itunes en dat ze maar 1 van die 2 prográmma's installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Laatst online: 17:54

scorpie

Supra Addict

Ah great, nu kan ik helemaal niks meer met m'n ipod... winamp verwijderd, ipod geupdate, opnieuw ingesteld, winamp geinstalleerd... en niks helpt 7)8

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

je moet wel de plugin van winamp UNinstalleren he, zodra winamp 1x is opgestart met die plugin en je ipod zit aan je pc, kan je je ipod weer lekker restoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben een saaie burger trut: ik gebruik gewoon braaf iTunes en dat bevalt me prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:22
Het valt me trouwens op dat de meeste mensen die problemen hebben met iTunes niet eens de moeite nemen om alle opties even na te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

@suspect bedoel je gewoon algemeen door heel het topic heen? of doel je op het probleem van winamp5.20 + itunes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij was het zelfde probleem ontstaan nadat ik itunes had geupdate. Het gekke is dat je de ipod met itunes niet kan uit lezen maar wel met winamp of anapod. Ook werkt hij gewoon als hardeschijf.

Als ik de ipod herstel volgens de updater dan werkt hij bij de eerste connect aan itunes wel. Maar als je hem daarna er af haalt krijg je weer de zelfde melding. Connect ik hem dan met anapod heb ik totaal geen probleem, misschien een bug in de itunes software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

het valt wel op dat itunes nu vaak met een update komt, vandaag kreeg ik alweer de melding dat 604 er is terwijl ik twee weken geleden 602 kreeg en vorige week 603 (exacte data weet ik niet meer, maar wel zoiets)

e-rat!c, als jij je ipod uitleest met winamp, zie je dan in de playlisten ook daadwerkelijke inhoud? ik heb dat namelijk niet, alleen de playlisten zonder inhoud en de eerste playlist wordt de naam van mn ipod, net zoals scorperito beschreef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 19:18
Even op de vraag van het topic. Ik gebruik nu iTunes om muziek af te spelen. Volgende week mag ik de trotse eigenaar worden van een iPod 5G en ga ik gewoon iTunes gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Laatst online: 09:22
Ik heb het nergens kunnen vinden, maar zit er in iTunes ook een soort 'watched folders'?
Dat wanneer je dus een map met mp3's toevoegd aan je iTunes map, dat deze automatisch in je library verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-02 16:10
suspect schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 07:59:
Ik heb het nergens kunnen vinden, maar zit er in iTunes ook een soort 'watched folders'?
Dat wanneer je dus een map met mp3's toevoegd aan je iTunes map, dat deze automatisch in je library verschijnen.
Dat is een functie waar ik al zo lang naar aan het zoeken ben, het vreemde is dat Limewire op de mac een playlist toevoegd waar aan de nieuwste nr's in je shared folder worden toegevoegd. Misschien dat er met Apple Script iets te maken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 14:02
Ik heb zelf nog geen iPod maar heb eventjes kunnen werken met Anapod en dat gaat voor mij boven alles op het Windows platform. Nog fijner als met Winamp maar das een persoonlijke voorkeur natuurlijk.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pokeran schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 14:49:
het valt wel op dat itunes nu vaak met een update komt, vandaag kreeg ik alweer de melding dat 604 er is terwijl ik twee weken geleden 602 kreeg en vorige week 603 (exacte data weet ik niet meer, maar wel zoiets)

e-rat!c, als jij je ipod uitleest met winamp, zie je dan in de playlisten ook daadwerkelijke inhoud? ik heb dat namelijk niet, alleen de playlisten zonder inhoud en de eerste playlist wordt de naam van mn ipod, net zoals scorperito beschreef
Wat ik heb gedaan na het herstellen is muziek via itunes op de ipod zetten. Waarna ik hem loskoppelde en opnieuw probeerde te connecten via itunes, wat niet werkte. Daarna geprobeerd om via anapod de ipod uit te lezen, wat wel ging. Alle artiesten netjes op volgorde enz. Geen probleem werkt pfect.

Winamp daarin tegen werkte dus helemaal niet. Mijn ervaringen hiermee zijn niet echt zo best, alles wat ik via itunes netjes erop had gezet verneukt het programma in een klap. Zodat het lijkt alsof er geen muziek meer op staat. Dus nee als antwoord op je vraag.

Ik hoop dat ze bij apple dat gezeur maar eens fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik ook iTunes. Het pakket bevalt me prima met autosync uit. Heb laatst ook yamipod geprobeerd, maar gebruik nou toch weer iTunes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CumpsD
  • Laatst online: 29-08 23:10
Ik gebruik zelf reTune, een simpel minimalistic programmaatje dat ik run via een batch scriptje.

Wat het doet is eigenlijk niets meer dan een vertaal slag tussen het formaat dat apple zn liedjes opslaat (die Hex folders + ITunesDB) en normale mp3 files.

Uitgebreide uitleg met prentjes heb ik eens geschreven op mn blog: http://blog.cumps.be/manage-ipod-through-windows-explorer/

Op mijn iPod nu staat:
- reTune om files via explorer te managen
- custom tooltje om mn flac files naar mp3 te encoden/syncen
- tooltje om afgespeelde songs naar last.fm te verzenden

Met als gevolg dat ik meestal het volgende doe:
- Ipod aansluiten
- retune
- last.fm
- sync
- retune
- disconnect and groove ;)

Ik heb trouwens ook geen iTunes op mijn computers geinstalleerd staan, hoef het niet om te syncen, en ik koop geen liedjes met DRM op. Ik encode nog liever mijn eigen cds naar flac :)

--
Oops, dit was een oude topic waar ik via via opgekomen was blijkbaar, maar in ieder geval, toch wat nuttige info hopelijk toegevoegd

[ Voor 7% gewijzigd door CumpsD op 15-08-2007 00:48 . Reden: opgemerkt dat laatste reply in 2006 was ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:37

Saven

Administrator

Ik gebruik ook iTunes, eigenlijk het enige voor mijn iPod :P
Ben het ook eens met alles wat jij over iTunes zegt, niets aan toe te voegen :)
SirQ schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 00:48:
..
Oops, dit was een oude topic waar ik via via opgekomen was blijkbaar, maar in ieder geval, toch wat nuttige info hopelijk toegevoegd
Door jou heb ik hier ook op gereageerd :') :$ (hij stond in de actieve lijst :P)

[ Voor 54% gewijzigd door Saven op 15-08-2007 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CumpsD
Saven schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 00:50:
Ik gebruik ook iTunes, eigenlijk het enige voor mijn iPod :P
Ben het ook eens met alles wat jij over iTunes zegt, niets aan toe te voegen :)
[...]
Door jou heb ik hier ook op gereageerd :') :$ (hij stond in de actieve lijst :P)
Eigenlijk zo erg niet, de situatie op software gebied voor de iPod is op meer dan een jaar tijd wel een hoop veranderd gok ik zo. Wie weet zijn er nog goede tooltjes ondertussen bijgekomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
SirQ schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 01:00:
[...]

Eigenlijk zo erg niet, de situatie op software gebied voor de iPod is op meer dan een jaar tijd wel een hoop veranderd gok ik zo. Wie weet zijn er nog goede tooltjes ondertussen bijgekomen :)
Wellicht dat iTunes zich ook op een dusdanig positieve manier heeft ontwikkeld dat er minder snel naar alternatieven gezocht hoeft te worden.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik nooit zo weg was van iTunes, maar de laatste versies hadden genoeg functionaliteit dat uitwijk naar andere software niet nodig was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CumpsD
Ik vind het persoonlijk te groot, wellicht omdat ik al jaren met Winamp werk, wat redelijk compact is.

Het enige wat ik nooit begrepen heb aan iTunes, waarom negeert dat mijn system wide window style? Als ik dat typisch Mac metaal grijs wou, dan stelde ik dat wel zo in, of kocht ik een mac. Freeware en rommel programmas durven soms nog eens mijn instellingen negeren, maar iTunes dringt gewoon die look aan me op?

Albumart is wel iets leuk in iTunes, maar 95% van de tijd spendeer ik toch niet in mijn muziek programma, buiten op play te klikken en in een tray icoontje te minimaliseren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij me vorige werk hebben we voor de kerst een kerstcadeau gekregen een IPOD-nano.

Daarbij was I-Tunes meegeleverd.
Ik heb er goede ervaring mee, zelf je eigen bibliotheken aanmaken etc.....

Geen echte negatieve dingen nou ja 1 misschien dat als ik mijn Ipod wil opladen via de USB poort I-tunes gelijk word opgestart best lastig als je ergens meer bezig bent op de pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Laatst online: 18:38
Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 14:48:
Geen echte negatieve dingen nou ja 1 misschien dat als ik mijn Ipod wil opladen via de USB poort I-tunes gelijk word opgestart best lastig als je ergens meer bezig bent op de pc.....
Je kan toch via instelling ervoor zorgen dat iTunes niet gelijkt wordt opgestart wanneer je via USB verbindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Red Chair Anapod Explorer.

Ik vind zelf vooral xstreamer fijn (via een webbrowser je collectie browsen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanpaul145
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-07 14:52
sander- schreef op woensdag 14 september 2005 @ 20:56:
Welke software gebruiken jullie om je iPod te beheren en wat zijn daar de voor en nadelen van?

...
Zelf gebruik ik amarok onder linux. Nou dat is een TOP applicatie: lichtgewicht, volledig, mooi, uitbreidbaar mbv plugins, t lijstje houdt niet op.

:j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ChiMan schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 14:51:
[...]

Je kan toch via instelling ervoor zorgen dat iTunes niet gelijkt wordt opgestart wanneer je via USB verbindt.
Dat klopt maar het is wel lastig dat het default aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 14:53:
[...]

Dat klopt maar het is wel lastig dat het default aan staat.
"Start > Uitvoeren > Msconfig > Opstartitems > iTuneshelper"

Item even uitvinken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CumpsD
Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 14:52:
Red Chair Anapod Explorer.

Ik vind zelf vooral xstreamer fijn (via een webbrowser je collectie browsen)
Ik kreeg dit niet aan de praat in Vista als niet-admin :(

Weigerde iets te doen in Explorer, de web interface deed het wel.

Als ik als admin runde ging het wel. Heb het nooit opgelost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 15:20:
[...]

"Start > Uitvoeren > Msconfig > Opstartitems > iTuneshelper"

Item even uitvinken. :)
Alsnog bedankt!! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruikte vroeger de NotMad explorer van Red Chair en was er wel tevreden mee.
Hoewel de interface soms wat rommelig oogt, is het fantastisch dat het geintegreerd is in je explorer.

Sinds kort heb ik de Ipod Classic en meteen de software van Red Chair geprobeerd
Maar de AnaPod explorer van Red Chair doet het helemaal niet!
Als ik muziek (mp3) overkopieer lijkt het goed te gaan, maar de muziek wordt niet zichtbaar in de database van de Ipod.
En zodra ik het ding vervolgens op Itunes aansluit dan krijg ik de melding dat de Ipod corrupt is geraakt
waardoor ik de software compleet moet restoren.

niet echt betrouwbaar op het eerste gezicht dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Laatst online: 07:33
sorry voor de kick,
maar gebruik zelf de yamipod voor m'n shuffle.

maar vind toch itunes fijner. gewoon het feit dat ik kan zien of m'n shuffle opgeladen is of niet. dat kan niet met yamipod. want het ledje brandt maar hoe het wil. onder itunes werkt het wel goed.

alleen ja vind itunes weer van dat bloatwear met van alles en nog eraan. weet iemand of er een uitgklede versie van itunes is?

nevermind ben een lite versie van itunes tegen gekomen. zonder alle bloatwear erbij

[ Voor 12% gewijzigd door dangerpaki op 08-01-2008 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yagermeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 17:03

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Verwijderd schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 17:03:
Ik gebruikte vroeger de NotMad explorer van Red Chair en was er wel tevreden mee.
Hoewel de interface soms wat rommelig oogt, is het fantastisch dat het geintegreerd is in je explorer.

Sinds kort heb ik de Ipod Classic en meteen de software van Red Chair geprobeerd
Maar de AnaPod explorer van Red Chair doet het helemaal niet!
Als ik muziek (mp3) overkopieer lijkt het goed te gaan, maar de muziek wordt niet zichtbaar in de database van de Ipod.
En zodra ik het ding vervolgens op Itunes aansluit dan krijg ik de melding dat de Ipod corrupt is geraakt
waardoor ik de software compleet moet restoren.

niet echt betrouwbaar op het eerste gezicht dus.
Ik heb hetzelfde prob ondertussen ook ondervonden bij een klant van me. De dochter van een klant heeft net een gloednieuwe 4gb nano gekregen maar zodra ik via anapod muziek erop en dan afspeel zegt die doodleuk dat er niks opstaat. Als je hem daarna met itunes benaderd zegt die doodleuk dat die herstelt moet worden. De ipod staat op als harde schijf gebruiken.

Op mijn eigen shuffle werkt anapod wel fatsoenlijk.

Heeft iemand een ander goed programma voor de ipod te benaderen?

-Te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiteSpeed
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-09 23:58
Verwijderd schreef op zondag 18 september 2005 @ 09:08:
[...]

ik vindt ( weet niet zeker ) dat het vervelend is omdat iTunes volgens mij alle muziek die je erop zet opslaat in een andere map iTunes music ofzo zet.
terwijl ik een map muziek heb dus als je al je muziek in iTunes gooit staat al je muziek dubbel op je pc ( of heb ik het nou fout ? ).
Je geeft zelf aan waar de muziek opgeslagen moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Je kan natuurlijk ook uitzetten dat iTunes van alles kopieert, dat staat wel ergens in de preferences.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tot nu toe gebruik ik iTunes maar het meest vervelende vind ik dat, wanneer je weer 4 cd's hebt gedownload, je deze niet in 1x kunt toevoegen aan je bibliotheek. Ik kan per "bestand aan bibliotheek toevoegen" maar 3 of 4 nummers toevoegen. Ook vraagt iTunes veel (kostbaar) werkgeheugen van mijn oude laptop.
Is er geen programma dat nieuw gedowloade bestanden automatisch toevoegt aan de bibliotheek? Of is dit in te stellen met iTunes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Ehm, selecteer is al je nummers en sleep ze in iTunes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
je kunt de bestanden/mappen toch gewoon op je bibliotheek venster slepen? dan importeert hij alles automatisch.

Edit: Muthas was me voor.

[ Voor 11% gewijzigd door Magic op 27-01-2009 10:27 ]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Pagina: 1 2 Laatste