[iPod] Welke software gebruik jij?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 4.817 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Welke software gebruiken jullie om je iPod te beheren en wat zijn daar de voor en nadelen van?

Software die ik gebruikt heb:
iTunes:
Positief:
- Grote functionaliteit
- Multiple tag editten
- Koppeling met music store
- Nette layout

Negatief:
- Muziek kan niet terug gekopieerd
- Muziek moet altijd op de pc ook beschikbaar zijn
- Beheren van 1 iPod met meerdere PC's vrij lastig

ephPod:
Positief:
- Muziek terug te kopieren (beperkt)
- iPod beheren met meerdere PC's
- Freeware

Negatief:
- Slow starter
- Buggy (veel errors hier)
- Geen multiple tag editting
- Geen geintegreerde player waardoor winamp oid extern aangeroepen wordt, ook dit lijd wel eens tot bugs
- Muziek pas te beheren nadat er eerst gekopieerd is naar de HDD

Verder heb ik wel eens kort een demo van Anapod Explorer gebruikt, dit vond ik opzich wel oke, maar heb me er niet echt in kunnen verdiepen omdat ik geen zin had om halverwege het probleem te krijgen dat ik eerst moet betalen voor ik dingen zeker weet. Net als bij Ephpod duurt het even voor je tegen dingen als grote bugs aanloopt. Daarnaast heb ik ook wel eens dat programma gebruikt dat je gewoon op je ipod zet en vanaf daar runt, kan even niet meer op de naam komen, maar vond dit ook vrij omslachtig.

Wat zijn jullie ervaringen? Ik hoop wat meer pakketten tegen te komen en wat uitgebreide ervaringen zodat dit topic voor andere zoekenden van nut kan zijn.

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Ik ben weg van iTunes, nog voor ik een iPod had. :)

Enige reden waarom ik tussen tijd nog vaker ben gaan wisselen van player was het gebrek aan OGG ondersteuning, maar toen ik eindelijk een iPod kocht heb ik al mijn CD's opnieuw geript (die waren in OGG) en heb lekker iTunes geinstalleerd.

En sinds ik nu ook een Mac heb draait ook niets anders dan iTunes op. :)

Jouw nadelen van iTunes zijn vanwege de RIAA (terug kopiëren) en het automatisch syncroniseren. Als je dat uit zet vallen die andere 2 nadelen ook weg.
Het is niet te combineren dat je automatisch syncroniseert met meerdere PC's waarbij de nummers er niet meer op staan. :P

[ Voor 33% gewijzigd door Oxi op 14-09-2005 23:50 ]

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:46

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Op mijn Macje iTunes en Senuti :)

Senuti puur en allen om files van mijn iPod terug te kunnen zetten wat me een paar maanden geleden erg goed uitkwam omdat mijn HD er besloot mee op te houden.

He who controls the Spice, controls the Universe.

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
ik vind onder windows iTunes echt fubar, veel te sloom en de interface is gewoon niet zoals ik het wil. (dit is wel paar versies terug).

gebruik gewoon lekker winamp, klikt op een mp3 en je hebt instant muziek, en met een plugin voor winamp zet ik alles lekker op mijn iPod (shuffle). Werkt prima en kan gewoon bij mijn oude vertrouwde muziek programma blijven.

Edit:
komende week komt mijn iBook 14" ben benieuw hoe het onder OS X is :9~

[ Voor 11% gewijzigd door itons op 15-09-2005 01:08 ]

Verwijderd

ml_iPod plugin voor Winamp _/-\o_

/edit

Waarom: werkt gewoon lekker simpel. Geen gezeur met nog een programma draaien. Gewoon lekker slepen in je media library naar je iPod....en vise versa... heerlijk! Daarbij is het ook nog gratis!

ml_Ipod: http://www.winamp.com/plugins/details.php?id=138888

/edit

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2005 18:55 ]

• jacklam
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:11
Ik gebruik eigenlijk al vanaf het begin ephPod, en nu nog steeds. Kreeg bij aankoop (2e Gen) het "geweldige" programma Musicmatch Jukebox :r meegeleverd, en dat heb ik denk ik toch wel een uur gebruikt voor ik het helemaal beu was. Vanaf dat moment dus ephPod.

Even richting TS, wat bedoel je precies met geen multiple tag editting? Met F2 t/m F7 kun je juist heel makkelijk hele reeksen MP3.s van de juiste tag info voorzien, en met edit tag de afzonderlijke tags per MP3.

Ik ben overigens wel benieuwd naar de errors die jij ermee krijgt. Ik gebruik het programma nu al jaren, en ik kan me tot nu toe 2 echte fouten herinneren, en dat was met een oudere versie.

Overigens heb ik tot nu toe nog steeds iTunes niet uitgeprobeerd. Is het echt de moeite waard om het eens uit te proberen? Dus ook als je geen gebruik maakt van de music store?

Verwijderd

Ephpod en Winamp zijn alleen windows software he; dit is een apple thread ;)

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ik gebruik ook gewoon iTunes. Heerlijk programma. Enige nadeel is wat je al zei; je moet de muziek op één computer houden. Opzich wel jammer, maar niet echt een heel groot probleem.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 09:25:
Ephpod en Winamp zijn alleen windows software he; dit is een apple thread ;)
Waar staat dat? Het gaat over de iPod van Apple daar heb je gelijk in, maar aangezien die ook onder windows gebruikt kan worden zie ik niet in waarom er geen windows software besproken mag worden.

ik denk dat het handig is als er links worden geplaatst naar de verschillende opties. op die manier hoeven we niet te zoeken naar waar we dat programma vandaan kunnen halen, en degene die het al heeft weet waarschijnlijk toch al waar het te downloaden is.

ikzelf heb helaas nog geen iPod, al ben ik me er wel op aan het orienteren (al anderhalf jaar, eigk). Ik gebruik voor mn mp3's wel iTunes, gewoon om te kijken hoe dat werkt. Van de week heb ik mn huisgenoot geholpen bij het voor het eerst vullen van zijn nieuwe iPod mini, en toen vond ik dat iTunes erg fijn werkte. helaas heb ik dus nog geen ervaring in het dagelijks synch'en van een iPod en de problemen die dit oplevert, en ik heb ook nog geen andere software geprobeerd.

boeiend topic dit, houd het gaande ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2005 10:01 ]

• Rostvertol-Mil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:05
Ik gebruik al een tijd Foobar2000 in combinatie met de foo_pod plugin.
+ Geintregeerd in IMHO de fijnste mediaplayer
+ Transcoder, elk formaar dat foobar afspeeld kan worden omgezet tot AAC of MP3
+ Open Source
+ kan alles, zenden, lezen, syncen, repairen.

- Geen losstaande applicate

dot.blaat

Verwijderd

I-Tunes :)

kvind het toch zeer goed programma

neemt niet veel cpu/ram

ook kan je hier cdtjes mee rippen en goed de equalizer aanpassen etc ;)

Verwijderd

jacklam schreef op donderdag 15 september 2005 @ 01:43:
Ik gebruik eigenlijk al vanaf het begin ephPod, en nu nog steeds. Kreeg bij aankoop (2e Gen) het "geweldige" programma Musicmatch Jukebox :r meegeleverd, en dat heb ik denk ik toch wel een uur gebruikt voor ik het helemaal beu was. Vanaf dat moment dus ephPod.
Ik heb met mijn 2nd gen ipod ook de hel van Musicmatch meegemaakt, wat een vreselijk programma was dat :r. Daarna ben ik ook overgestapt op Ephpod en dat programma werkte prima, nooit problemen mee gehad.

Voor mijn ipod photo heb ik 2 dagen ITunes geprobeerd en toen was ik het helemaal zat. Het voelt allemaal erg bloated aan, ITunes denkt het beter te weten met de indeling van mp3's in mappen (dit uitzetten maakte het alleen maar erger, mp3's konden opeens niet meer gevonden worden) en het feit dat het niet goed overweg kan met m3u playlists was voor mij de bekende druppel.

Een korte zoektocht leverde anapod explorer op en ik ben er erg tevreden mee. Nu hoef ik in explorer alleen maar te rechtsklikken op een m3u playlist, 'send to ipod' te doen en klaar is klara. Anapod is lichtgewicht, makkelijk en het probeert niet eigenwijs te zijn zoals ITunes. Nadeel was nog wel dat album art en photo support nog niet compleet waren, maar dat schijnt nu al beter te zijn. Kortom, ik kan niet meer zonder _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 21:27:
[...]

Ik heb met mijn 2nd gen ipod ook de hel van Musicmatch meegemaakt, wat een vreselijk programma was dat :r. Daarna ben ik ook overgestapt op Ephpod en dat programma werkte prima, nooit problemen mee gehad.

Voor mijn ipod photo heb ik 2 dagen ITunes geprobeerd en toen was ik het helemaal zat. Het voelt allemaal erg bloated aan, ITunes denkt het beter te weten met de indeling van mp3's in mappen (dit uitzetten maakte het alleen maar erger, mp3's konden opeens niet meer gevonden worden) en het feit dat het niet goed overweg kan met m3u playlists was voor mij de bekende druppel.

Een korte zoektocht leverde anapod explorer op en ik ben er erg tevreden mee. Nu hoef ik in explorer alleen maar te rechtsklikken op een m3u playlist, 'send to ipod' te doen en klaar is klara. Anapod is lichtgewicht, makkelijk en het probeert niet eigenwijs te zijn zoals ITunes. Nadeel was nog wel dat album art en photo support nog niet compleet waren, maar dat schijnt nu al beter te zijn. Kortom, ik kan niet meer zonder _/-\o_
Hoe zit het met uploaden naar de iPod met anapod? Is het zo dat je je muziek 2 x moet bewaren? En heb je ervaringen met multi-pc support??

Wat ik graag wil is dat als ik ergens zit met mijn laptop en even wat muziek wil toevoegne dat dat dan kan, maar dat ik op mijn desktop thuis dat ook kan. Gewoon het idee dat je normaal bij een usb player hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ikbensander schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 09:15:
[...]

Hoe zit het met uploaden naar de iPod met anapod? Is het zo dat je je muziek 2 x moet bewaren? En heb je ervaringen met multi-pc support??

Wat ik graag wil is dat als ik ergens zit met mijn laptop en even wat muziek wil toevoegne dat dat dan kan, maar dat ik op mijn desktop thuis dat ook kan. Gewoon het idee dat je normaal bij een usb player hebt.
Uploaden kan door bestanden naar je ipod te slepen, of zoals ik altijd doe door winamp playlists naar de ipod te sturen. Daardoor worden gelijk alle bestanden meegenomen en wordt er op de ipod een playlist gegenereerd.

Je hoeft je muziek niet 2x te bewaren, wat ik een enorm groot voordeel vind. Ik heb namelijk alle muziek verdeeld over mappen die ik handig vind en programma's horen zich daar niet mee te bemoeien :P.

Met multi-pc support heb ik persoonlijk geen ervaring, maar op de anapod site staat dat het ondersteund wordt. Je hoeft in ieder geval niet bang te zijn dat dingen automatisch gesynchroniseerd worden (en dus ook kwijt kunnen raken), anapod doet pas iets als jij daar opdracht toe geeft 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 11:18:
[...]

Uploaden kan door bestanden naar je ipod te slepen, of zoals ik altijd doe door winamp playlists naar de ipod te sturen. Daardoor worden gelijk alle bestanden meegenomen en wordt er op de ipod een playlist gegenereerd.

Je hoeft je muziek niet 2x te bewaren, wat ik een enorm groot voordeel vind. Ik heb namelijk alle muziek verdeeld over mappen die ik handig vind en programma's horen zich daar niet mee te bemoeien :P.

Met multi-pc support heb ik persoonlijk geen ervaring, maar op de anapod site staat dat het ondersteund wordt. Je hoeft in ieder geval niet bang te zijn dat dingen automatisch gesynchroniseerd worden (en dus ook kwijt kunnen raken), anapod doet pas iets als jij daar opdracht toe geeft 8)
Hmm, zal er dan toch maar eens kritisch naar gaan kijken.

Gebruik jij die andere features ook nog? Dat ie je songs streamed over http?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ikbensander schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 13:08:
[...]

Hmm, zal er dan toch maar eens kritisch naar gaan kijken.

Gebruik jij die andere features ook nog? Dat ie je songs streamed over http?
Nee, dat streamen gebruik ik nooit. Al mijn muziek staat toch al op mijn pc, maar het werkt wel hoor. Tot nu gebruik ik vooral de basic features van anapod, hoewel de sql engine best wel geinig is

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:25
Ik ben echt helemaal iTunes fan. Ik heb inderdaad nog musicmatch en Ehpod meegemaakt, wat een geklooi was dat. Ik vind iTunes echt super, hij deelt alles netjes in, ik heb meteen een krachtige jukebox. Als je bijv. WMP als standaard muziekspeler gebruikt, dan blijft iTunes ook gewoon netjes. Het probleem is ook, dat ik door iTunes een beetje bang ben om naar een ander merk mediaplayer te gaan. Die kan ik dan namelijk niet met iTunes gebruiken.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:21

sjaakaq

It might get loud

iTunes, definitly. Oké, ik ben ermee begonnen omdat ik mijn iPod er mee moest syncen (nou, bij mijn eerste iPod zat nog MusicMatch :X ) maar daarna niet meer overgestapt. Ik gebruikt iTunes daarnaast om 2 redenen:
1 - Smart Playlists. Volgens mij kan WinAmp dat ook wel, maar de iTunes implementatie is supergemakkelijk én je kan ze syncen met je iPod.

Maar vooral de tweede reden:
2 - Zoeken! On-the-go zoeken is fantastisch (op snelle computers that is) en helemaal met de nieuwste iTunes waar je ook on-the-go kan zoeken op artiest, album etc.

Verder nog heel mooi is de crossfading (vrij standaardoptie maar goed :) ) en de partyshuffle (eenvoudig concept maar toch heel handig; een zichtbare shuffle-queue die je ook nog kan veranderen).

leoaq.fm // Jeune Loop

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
hé, ik ben niet alleen :)

Ideaal die plugin voor Winamp, 't is snel, makkelijk en duidelijk. het enige nadeel eraan is dat hij niet altijd goed mijn vrije ruimte aangeeft op de iPod en dat het "Eject" knopje niet altijd mee werkt..
Maar daar kan ik mee leven voor een gratis plugin/prog :P

XPlay lijkt me enigzins ook wel wat, zal ooit eens uitproberen.

[ Voor 3% gewijzigd door rlkz op 17-09-2005 11:30 ]

I browse with Vivaldi

Verwijderd

Na iTunes en EphPod gisteren AnaPod gedownload (trial versie) ... ik vind het beter werken dan iTunes en EphPod en ik ga de licentie denk ik aanschaffen.

Eerst nog een beetje uitproberen iig :)

Verwijderd

Ik ben sinds dinsdag een gelukkig bezitter van een iPod nano 4Gb. iTunes beviel me voor geen meter en ik besloot wat verder op het www te kijken voor een goede vervanger. Ben uiteindelijk uitgekomen bij Anapod Explorer en heb deze (de universal edition, want we hebben hier ook een paar Shuffles) aangeschaft. Dit progje is een verademing en werkt super en vooral zeer simpel. Na installatie kan je gemakkelijk vanuit je verkenner nummers op je iPod importeren, nummers van je iPod verwijderen en nog veel meer. Ook de helpdesk is top en antwoord zeer snel op vragen, dus goede aftersales. Naar mijn (bescheiden) mening zeker het overwegen en zijn prijs waard.

Overigens gebruik ik naast Anapod nog dBpowerAMP Music Converter (inclusief Power Pack), dat alles converteerd wat je maar kan bedenken.

Voor meer info:
Anapod Explorer, http://www.redchairsoftware.com/anapod/.
dBpowerAMP Music Converter , http://www.dbpoweramp.com/. Overigens is hier ook een alternatief voor iTunes te vinden genaamd Sveta Portable Audio.

SoundForge

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:17
Toen ik een jaar geleden mijn mini besteld had moest ik een maand wachten voor die binnen was. (iemand em hebben voor 100,- btw, ik wil een nano :+ ) in die tijd heb ik iTunes geinstalleerd, omdat ik wist dat ik eht nodig zou gaan hebben, ik ordende altijd alles in mappen, en de tags stonden dus vaak niet goed, waardoor het 1 grote puinzooi was, ben weken bezig geweest om alles goed te krijgen, maar heb daarna wel winamp de deur uit gedaan, want man wat werkt dat iTunes lekker. der is 1 ding dat ik mis vanuit winamp, en dat is de enqueue functie, maar daar hebben we de party shuffle voor (hoewel dat net ff minder is, maar kan ermee leven) Ik snap ook nooit dat mensen iTunes een nadeel vinden bij de iPod, een iPod is eht perfecte excuus om iTunes te mogen installeren :)

PSN: DutchTrickle PVoutput

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:25
Ik denk dat dat voor een groot gedeelte komt, omdat dit een tweakers site is. De toch meestal wat gevorderde computer gebruiker. Ik denk dat zij moeite hebben om een bepaalde controle over de muziek kwijt te raken. Ik kijk bijv. nooit meer naar m'n mappen, omdat ik weet dat iTunes dat regelt. Maar sommige mensen willen graag een andere indeling oid. Daarnaast is iTunes ook een behoorlijk zwaar programma, voor een muziekspeler.

Nogmaals ik ben er heel tevreden over, maar ik kan me voorstellen dat mensen het ook juist een nadeel vinden.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

ik snap ook niet waarom je zelf nog zou willen die mappenstruktuur beheren? Ik laat iTunes dat beheren en lig er verder niet wakker van. Kan iemand me de toegevoegde waarde uitleggen?

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yalopa schreef op zondag 18 september 2005 @ 01:48:
ik snap ook niet waarom je zelf nog zou willen die mappenstruktuur beheren? Ik laat iTunes dat beheren en lig er verder niet wakker van. Kan iemand me de toegevoegde waarde uitleggen?
ik vindt ( weet niet zeker ) dat het vervelend is omdat iTunes volgens mij alle muziek die je erop zet opslaat in een andere map iTunes music ofzo zet.
terwijl ik een map muziek heb dus als je al je muziek in iTunes gooit staat al je muziek dubbel op je pc ( of heb ik het nou fout ? ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Laatst online: 20:17
je hebt een fout, dat is een optionele feature.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Verwijderd schreef op zondag 18 september 2005 @ 09:08:
[...]

terwijl ik een map muziek heb dus als je al je muziek in iTunes gooit staat al je muziek dubbel op je pc ( of heb ik het nou fout ? ).
je kan die originele map vervolgens weggooien...
Ik laat iTunes al een jaar mijn mp3 verzameling indexeren. Heerlijk gewoon!

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:48

Tarin

Just plain weird.

EphPod. Ik kreeg bij m'n 2nd Gen iPod de verschikkelijke waste of code die ze MusicMatch Jukebox hebben genoemd, dit heb ik destijds even geinstalleerd, om het 10 minuten later op te geven en EphPod te installeren (ik had me gelukkig vantevoren al wat verdiept in de mogelijkheden..).

EphPod werkt gewoon prima, ik moet zeggen dat ik er nog nooit bugs oid in tegen ben gekomen.
iTunes lijkt me best leuk, maar aangezien ik EphPod gewend ben en er nooit problemen mee heb gehad, en WinAmp (2.8x) gebruik voor m'n MP3tjes (lekker licht en eenvoudig), heb ik er nog niet echt behoefte aan gehad.
Yalopa schreef op zondag 18 september 2005 @ 01:48:
90% van de muziek die ik draai staat op een aparte server, zodat m'n broertjes+ouders er ook bij kunnen. Daar kan ik dan iTunes op zetten en de library delen (geloof ik), maar dan dwing ik hun ook direct iTunes te gebruiken, en m'n pa begrijpt WinAmp net :P.
Bovendien werkt het nu mooi, ik rip zelf (EAC + Lame), en in combinatie met freedb hoef ik alleen nog maar een nieuw mapje voor het album aan te maken en op 'Encode' te duwen.

[ Voor 42% gewijzigd door Tarin op 18-09-2005 12:20 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

ik heb juist iTunes omdat ik hier met meerdere iPods zit.
het sync verhaal uitzetten, dan gaan meerdere iPods perfect met iTunes :)
Moet ook niet aan andere software denken :) met 10.000+ nummers is iTunes nog steeds even snel als met 10 nummers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap niet hoe mensen een hekel kunnen hebben aan iTunes. Ik denk niet dat die mensen ooit rechtsbovenaan op 'Bladeren' hebben geklikt, waarmee je perfect kunt sorteren op id-tags. Ook denk ik dat ze nog nooit een Slimme Afspeellijst hebben gemaakt. Dat is heel handig, zo kun je bv. die afspeellijst alles laten bevatten behalve alles waar in de genre-tag 'Cabaret' staat. Of je kunt een afspeellijst maken van één artiest. Dat heb ik WMP10 nog nooit zien doen :) Ik heb zelf op het moment geen hd-speler, ik had eerst een iRiver, maar nu die kapot gegaan is, ga ik begin oktober een iPod color aanschaffen. Mijn muziek staat al een tijdje in iTunes, en ik vind het met de dag handiger worden.

Ik kan trouwens je het programma 'iTunes Art importer' aanraden. Je selecteert een aantal liedjes (bv 1 album) in iTunes, je gaat naar iTunes Art importer, en je hij zoekt de cover van het album op amazon.com. Vaak kun je ook nog kiezen uit meerdere. Je klikt op het Toevoegen-symbooltje, en voortaan staat bij alle geselecteerde liedjes die cover. Download.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2005 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Tarin schreef op zondag 18 september 2005 @ 12:17:
Bovendien werkt het nu mooi, ik rip zelf (EAC + Lame), en in combinatie met freedb hoef ik alleen nog maar een nieuw mapje voor het album aan te maken en op 'Encode' te duwen.
CD erin en druk op Import en het staat in je iTunes library volgens de vooraf ingestelde parameters.
De informatie wordt ook gelijk van FreeDB gehaald om er mooie tags van te maken. :)
Misschien toch een hint om het maar weer eens te proberen. :)

Mijn pa heb ik al richting iTunes geduwt (inclusief importeren van zijn CD's) en hij wil niet anders meer. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe-star
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Itunes is echt zulke bagger. Niet alleen om af te spelen (Winamp anyone?) maar ook om muziek te beheren op je Ipod (Ephpod anyone?) Het verschil tussen Ephpod en Itunes is groot, maar om het even simpel te zeggen. Haal een dir uit een map en Itunes gaat zeuren dat ie hem niet kan vinden, telkens errors totdat je die map weer terugzet, Ephpod doet dat dus niet.

Dat hele managen via een app vind ik sowieso belachelijk, echt weer zo'n apple-ding. Gewoon folders maken op een mp3-speler is toch makkelijker. Who needs ID's anyway

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 18 september 2005 @ 13:15:
Ik snap niet hoe mensen een hekel kunnen hebben aan iTunes. Ik denk niet dat die mensen ooit rechtsbovenaan op 'Bladeren' hebben geklikt, waarmee je perfect kunt sorteren op id-tags. Ook denk ik dat ze nog nooit een Slimme Afspeellijst hebben gemaakt. Dat is heel handig, zo kun je bv. die afspeellijst alles laten bevatten behalve alles waar in de genre-tag 'Cabaret' staat. Of je kunt een afspeellijst maken van één artiest. Dat heb ik WMP10 nog nooit zien doen :) Ik heb zelf op het moment geen hd-speler, ik had eerst een iRiver, maar nu die kapot gegaan is, ga ik begin oktober een iPod color aanschaffen. Mijn muziek staat al een tijdje in iTunes, en ik vind het met de dag handiger worden.

Ik kan trouwens je het programma 'iTunes Art importer' aanraden. Je selecteert een aantal liedjes (bv 1 album) in iTunes, je gaat naar iTunes Art importer, en je hij zoekt de cover van het album op amazon.com. Vaak kun je ook nog kiezen uit meerdere. Je klikt op het Toevoegen-symbooltje, en voortaan staat bij alle geselecteerde liedjes die cover. Download.
Er zijn genoeg programma's die soortgelijke features ook bieden. Wat ik echter het grootste nadeel van iTunes vind is dat ik door iTunes nu op zowel mijn desktop als mijn laptop 4GB aan ruimte heb moeten inleveren. En dat ik dus ook nog regelmatig die 2 moet synchroniseren via netwerk om te voorkomen dat ik ineens nieuwe nummers mis op mijn iPod.

Het grote nadeel van iTunes vind ik dat het mij beperkt in mijn vrijheid van het toeveogen van muziek aan m'n iPod. Als ik op mijn studie achter mn laptop zit en ik download een leuk nummer of krijg er 1 van een klasgenoot dan wil ik dat er gelijk op kunnen zetten, zonder dat ik dan dus verplicht mijn hele collectie op m'n laptop moet hebben. Heb natuurlijk niet voor niks een iPod gekocht dus wil niet dat ik onderweg muziek moet gaan luisteren van m'n laptop omdat ik het niet op m'n iPod kon zetten.

Thuis vind ik het niet erg om die 4gig in te moeten leveren op m'n desktop aangezien ik daar toch al 20 gig aan mp3's heb staan. Maar ik wil gewoon van dat gezeik af met iTunes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:44

Maximus

There is no substitute

Ik heb zelf een iPod gehad toen ik mijn muziek beheer nog via iTunes for Windows deed. Hierbij heb ik echter nooit problemen ondervonden en was ook van winamp overgestapt naar iTunes mede door het vele betere ID3 syteem qua indexeren van artiesten vond ik iTunes zoveel beter.

Nu ik al geruime tijd de mac gebruik heb ik dus iTunes binnen mijn OS zitten en ben ik zelf erg tevreden over hoe iTunes for Mac het doet. Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik iTunes op de mac wel een minder zware app vind dan iTunes voor Windows. Op een windows machine is het toch wel een vrij grote, zware app die gestart moet worden.

Maar zoals met zovelen als het eenmal rolt, is er niets meer aan de hand. Vooral het systeem van mp3's op 1 geluidsniveau trekken vind ik erg netjes.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:42
Ik heb itunes alleen maar om muziek op mn podje te mikken.
Helaas kan dit niet anders of ik weet niet hoe dat moet :P makkelijkst zou gewoon via de windows verkenner zijn, maarja die lui moeten het weer omslachtig maken, net zoals opladen via de USB..

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnotherFruitcake
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:36
@ Maverick, ik heb wel interesse in je mini, mail me @ justanotherfruitcake apeding gmail punt com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
NoepZor schreef op zondag 18 september 2005 @ 14:27:
Ik heb itunes alleen maar om muziek op mn podje te mikken.
Helaas kan dit niet anders of ik weet niet hoe dat moet :P makkelijkst zou gewoon via de windows verkenner zijn, maarja die lui moeten het weer omslachtig maken, net zoals opladen via de USB..
Daarom heb ik via IA.net een oplader gekocht en heb aan mijn desktop een iDock hangen (gratis bij mn mini gekregen) en daar gooi ik em in zodra ik thuis kom. Maar dan krijg je ook weer dat gefuck met dat iTunes enzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:42
iDock ?

Afbeeldingslocatie: http://images.tigerdirect.com/SKUimages/medium/A99-1160-a1.jpg

Zown docking station bedoel je ?? Die heb ik ook wel, was toen aanbieding bij de dixons, ipod mini met gratis dock twv 40 euro, voor 199 :P

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Jep die heb ik ook.

Ik ben me vandaag weer verder aan het irriteren aan iTunes...

Ephpod heeft zoveel errors hier dat ik em niet langer gebruik. Anapod heeft ook niet direct de features die ik wil.

Is er dan geen een prog dat:
- Je muziek alleen op je iPod zet dmv drag en drop
- Niet hoeft te synchen enzo
- Op meerdere pc's draait
- Het gewoon DOET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ahum, kuch, ahum, kuch, proest.....

ozzies mompelt wederom iets over ml_iPod plugin voor winamp....

ahum, kuch, proest

/edit

http://www.winamp.com/plugins/details.php?id=138888
http://www.mlipod.com/index.php?page=home

en lekker slepen natuurlijk... heen en weer....

Afbeeldingslocatie: http://img80.imageshack.us/img80/3474/winampmlipodi9fj.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img80.imageshack.us/img80/2606/winampmlipodii4po.th.jpg

en wat betreft 'taggen', probeer Tag&Rename of mp3Tag eens

/edit

[ Voor 135% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2005 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Moet zeggen dat ml_iPod zeker heerlijk werkt tot nu toe...

Af en toe wat moeite met ejecten van de ipod maar verder prima

Wat alleen hier niet echt lukte was het toevoegen van 1 song aan de iPod op mijn laptop en die vervolgens op mijn desktop tijdens het synchen weer mee downloaden...

Wat ik dus wil is als ik op school een leuk nummer download of hoor bij een vriend oid dat ik em dan op mijn laptop kan toevoegen aan mn ipod en dat hij dan bij het synchen ook gelijk op mn desktop staat... Is dit mogelijk? Kon het iig niet vinden.

Verder tot nu toe 1 van de makkelijkste oplossingen die ik gevonden heb.

Verwijderd

Dan moet je de song van je iPod kopieren naar je hard drive, door met je rechtermuisknop op de song in je iPod scherm te drukken en "Copy to Hard Drive" te nemen:

Afbeeldingslocatie: http://img80.imageshack.us/img80/2606/winampmlipodii4po.th.jpg

Je kunt n folder instellen waar de song word gekopieerd, bij "iPod Support" in "Preferences"

Afbeeldingslocatie: http://img80.imageshack.us/img80/2104/winampmlipodiii0yj.th.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2005 13:44 ]

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Dirk-Jan schreef op zondag 18 september 2005 @ 11:32:
[...]
je kan die originele map vervolgens weggooien...
Ik laat iTunes al een jaar mijn mp3 verzameling indexeren. Heerlijk gewoon!
Ja ik doe dat ook en iTunes doet dat echt perfect. Vooral als je de tags van al je mp3's goed hebt staan, maar die staan bij mij automatisch goed omdat ik al mijn mp3's zelf rip of download via iTMS. De indeling op artiest - cd - nummer is overzichtelijk genoeg om ook zonder iTunes te benaderen (in tegenstelling tot de indeling die iPhoto van foto's maakt bijvoorbeeld, daar is het bijna onmogelijk om foto's terug te vinden zonder het programma te openen.
Ook taggen van mp3's die nog niet (goed) voorzien van tags is eenvoudig. En de directorystructuur maar ook de library en alle smart playlists (ik gebruik geen andere playlists meer) passen zich aan de informatie in de tags aan, geweldig vind ik dat.

Zowel WinAmp als WMP vond ik altijd onhandig, het meest in de buurt van wat ik wilde was Musicmatch Jukebox of RealOnePlayer, maar daar zaten grote nadelen aan. Van iTunes ben ik nog geen nadeel tegengekomen.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Sander
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2005 @ 02:39:
Dan moet je de song van je iPod kopieren naar je hard drive, door met je rechtermuisknop op de song in je iPod scherm te drukken en "Copy to Hard Drive" te nemen:

[afbeelding]\

Je kunt n folder instellen waar de song word gekopieerd, bij "iPod Support" in "Preferences"

[afbeelding]
aha, zo dus... Maar het kan dus nog niet automatisch tijdens het synchen dat ie gelijk ook alle nieuwe nummers op ipod en op playlists in PC even synched ? Dat zou namelijk wel makkelijk zijn :P

Verwijderd

DAT zou ik nou net niet weten. Ik gebruik die sync opties nooit. Maar ik denk dat dat niet werkt, want ml_iPod moet natuurlijk van jouw weten, waar hij die mp3 die wel op je iPod staat en niet op je pc ergens neer moet gooien op je pc. Ik zal eens uit gaan zoeken of het kan....

( Ik heb een folder "NEW" en daar gooi ik alle zooi in die ik via anderen op mijn iPod krijg, via het "Copy to Hard Drive".
Vaak zijn die slecht "getagged" en moet ik die "retaggen". Dus doe ik die hele folder tegelijk wanneer er meerdere in staan. Vandaar gooi ik ze in de juiste folder en worden ze bij het rescannen van mijn library gelijk opgenomen in de library :D )

/edit

over het "eject" knopje.... ik krijg idd ook regelmatig de foutmelding "there is no disc in the drive" en moet ik 2 maal op continue drukken. Vervolgens gaat het wel allemaal goed. In het begin was het een beetje irritant maar nu ben ik er dusdanig aan gewent.... :P

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2005 10:58 ]

• Sander
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2005 @ 10:48:
DAT zou ik nou net niet weten. Ik gebruik die sync opties nooit. Maar ik denk dat dat niet werkt, want ml_iPod moet natuurlijk van jouw weten, waar hij die mp3 die wel op je iPod staat en niet op je pc ergens neer moet gooien op je pc. Ik zal eens uit gaan zoeken of het kan....

( Ik heb een folder "NEW" en daar gooi ik alle zooi in die ik via anderen op mijn iPod krijg, via het "Copy to Hard Drive".
Vaak zijn die slecht "getagged" en moet ik die "retaggen". Dus doe ik die hele folder tegelijk wanneer er meerdere in staan. Vandaar gooi ik ze in de juiste folder en worden ze bij het rescannen van mijn library gelijk opgenomen in de library :D )

/edit

over het "eject" knopje.... ik krijg idd ook regelmatig de foutmelding "there is no disc in the drive" en moet ik 2 maal op continue drukken. Vervolgens gaat het wel allemaal goed. In het begin was het een beetje irritant maar nu ben ik er dusdanig aan gewent.... :P
Jij gooit je shit die je van anderen krijgt dus los 1 voor 1 over... Opzich ook een redelijke optie... :)

Ik dacht met deze optie wel het eea te bereiken:
Afbeeldingslocatie: http://sander.svdh.info/ml_pod/ml_pod_1.JPG

En dat dan in combinatie met "Skip tracks not on HDD".

Heb je altijd al je nieuwe shit in je ML, moet je het alleen weer toevoegen aan een playlist.

Verder zie ik aan je screenies ook al dat ik me nog maar eens flink moet gaan verdiepen in winamp met zn smart views etc :P

• scorpion303
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik heb (net als een aantal anderen) een grote hekel aan itunes gekregen. Vooral de GUI, de verplichte Quicktime-installatie en het zeer moeilijk integreren van een reeds bestaande, zeer grote muziek-mappenstructuur (verdeeld over meerdere partities & servers, waarbij mappen af en toe een andere plek moeten krijgen) zijn voor mij de belangrijkste nadelen om op zoek te gaan naar alternatieven...

Daarbij kwam ik laatst (naast de hierboven reeds genoemde Ephpod en de winamp-plugin) een programma tegen wat ik in deze topic nog niet voorbij heb zien komen..

http://mediachest.sourceforge.net/

Mijn eerste ervaringen zijn veelbelovend. Helaas heb je voor dit programma wel een geinstalleerde laatste versie van de JRE (Java Runtime Enviornment) nodig, maar zodra die eenmaal draait dan blijkt dat dit programma best een aardige vervanger van itunes is. Nummers toevoegen is zo gebeurd, smart-playlists zijn nog gewoon aan te passen en je bestaande mappenstructuur wordt gewoon gerespecteerd. Verder draait dit proggie op java, dus zou het (in theorie) ook gewoon op de mac moeten werken..

Verwijderd

ikbensander schreef op woensdag 21 september 2005 @ 16:12:
[...]

Jij gooit je shit die je van anderen krijgt dus los 1 voor 1 over... Opzich ook een redelijke optie... :)

Ik dacht met deze optie wel het eea te bereiken:
[afbeelding]

En dat dan in combinatie met "Skip tracks not on HDD".

Heb je altijd al je nieuwe shit in je ML, moet je het alleen weer toevoegen aan een playlist.

Verder zie ik aan je screenies ook al dat ik me nog maar eens flink moet gaan verdiepen in winamp met zn smart views etc :P
Idd, dat is wel handig! De eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik zelden tot nooit mijn iPod aan iemands anders pc heb hangen.... De meeste mensen die ik ken hebben internet, dus dat gaat toch makkelijker. Wat betreft het personilizen van je media library. Je kunt er idd toffe dingen mee doen. Het mooie vind ik ook dat je, bij een clean install, slechts een paar config filetjes hoeft te backuppen _/-\o_ . Na je clean install de filetjes weer terug en klaar is kees :D

• mudone11
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-05-2023
Misschien is dit niet helemaal on-topic maar ik gebruik iTunes al jaren met veel plezier. Een voor mij belangrijke feature is het geven van ratings aan mijn nummers. Ik ben daarom altijd erg huiverig met het opnieuw installeren van iTunes of het formatteren van mijn computer omdat ik dan minimaal alle ratings van 20 gig muziek kwijt ben. Ik vraag me daarom het volgende af. Kennen jullie software die:
1: Alle mp3tjes van mijn iPod kan kopiëren naar een nieuwe installatie van iTunes, dit dus inclusief de ratings.

of

2: Een programma dat mijn database op mijn computer op juiste wijze kan backuppen zodat ik als ik mijn liedjes importeer de ratings ook behouden blijven.

Alvast heel erg bedankt.

Mudone

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik heb een keer de iTunes map op een externe disk gezet, en toen m'n Apple opnieuw geïnstalleerd, daarna de iTunes map weer teruggezet en de play counts en last played tijden stonden er gewoon weer bij. Dat zal met de ratings ook wel zo zijn dan, maar ik gebruik ze niet dus ik weet het niet zeker.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• ArnieNFW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-09 21:27
Na 2 dagen met mn nieuwe Ipod & Itunes te hebben gespeeld heb ik Itunes eraf gemieterd en een uurtje doorgebracht met Google en kwam uiteindelijk terecht bij www.redchairsoftware.com met hun product Anapod Explorer.

Ik moet eerlijk zijn, 99% fantastisch, van de week 1% ergenisssen gehad.

Het product werkt als een Windows Explorer (ziet er ook zo uit). Je moet het wel apart starten (de functies zitten dus niet in Explorer). Maar het werkt goed. Belangrijk is dat je ook van je Ipod af kan halen (als dat nodig is). Dus lege pc + volle ipod betekend niet automatisch meer lege pc + lege ipod...

Je kan copy/pasten ed. Send to... Er zit zelfs een complete SQL database in die je kan benaderen. Verder kan je audio (op je ipod) streamen over je netwerk. Leuk !! (maar nuttig?)

Waar ik wel tegenaanliep, is dat mn ipod het begaf, ik een vervangende kreeg en toen via een email een foto/scan moest sturen van de Apple brief dat ik een vervangende ipod had. Toen werd dus mn activatie gereset en mocht ik het progamma opnieuw gebruiken.
Daar zakte mn broek wel van af, kan ik je zeggen. In deze tijd.... bah.

Maar het werkt wel fantastisch. Kijk eens op de site naar de specs. Er is ook een demo met beperkte functies

TIP VAN DE WEEK:
Of hij het nu aan mn adres, creditcard info of IP nummer bepaalde, maar opeens bij de betaling kwam de melding dat ik in Europa woonde, zij EU belasting moesten betalen en ik moest extra 5 euro dokken. Dus als je je aanmeldt: geef een amerikaans adres op. Het wordt verder toch niet gebruikt. Aan je cc info of ip-nr kan je verder toch niks doen.

Zie http://www.redchairsoftware.com/anapod/featlist.php voor een uitgebreide feature-list

[edit]
Ik zie bij de feature-list staan:
- Full integration with Windows Explorer.

wat ik bovenaan geschreven heb, klopt dus niet helemaal. Moet toch beter opletten.

[edit2]
ikbensander schreef op maandag 19 september 2005 @ 17:03:
Is er dan geen een prog dat:
- Je muziek alleen op je iPod zet dmv drag en drop
- Niet hoeft te synchen enzo
- Op meerdere pc's draait
- Het gewoon DOET!
Sander: dit doet Anapod dus precies wel.
(nee, ik ben geen medewerker van dat bedrijf, nog op een andere manier verbonden)

[ Voor 21% gewijzigd door ArnieNFW op 22-09-2005 21:13 ]

• scorpion303
  • Niet online
ArnieNFW schreef op donderdag 22 september 2005 @ 12:29:
..TIP VAN DE WEEK:
... Dus als je je aanmeldt: geef een amerikaans adres op. Het wordt verder toch niet gebruikt. Aan je cc info of ip-nr kan je verder toch niks doen.
...
Als je ook nog eens een amerikaanse (anonieme) proxyserver gebruikt (zoals www.anonymizer.com of www.proxyone.com) dan lijkt het alsof je een Amerikaans ip-adres hebt...

• Oxi

Oxi

Canaria schreef op woensdag 21 september 2005 @ 20:02:
Ik heb een keer de iTunes map op een externe disk gezet, en toen m'n Apple opnieuw geïnstalleerd, daarna de iTunes map weer teruggezet en de play counts en last played tijden stonden er gewoon weer bij. Dat zal met de ratings ook wel zo zijn dan, maar ik gebruik ze niet dus ik weet het niet zeker.
Library.xml (of Bibliotheek.xml in NL-versie) staat in je iTunes music folder. Daar staan play counts en ratings in. :)

Ik vind het zelf toch ook wel van belang dat play counts bewaard blijven wanwege smart playlists (top 50 songs staan automatisch op mijn iPod zonder dat ik ze expliciet toe voeg aan de iPod-playlist.

Helaas werkt die library met absolute paths zodat je niet de library kunt verplaatsen (wat ik dus laatst heb gedaan). Volgens mij zou het goed kunnen als de relative paden staan als de muziek in de iTunes folder staat... Maar ja wie ik ben ik :P

Verwijderd

Joe-star schreef op zondag 18 september 2005 @ 13:35:
Gewoon folders maken op een mp3-speler is toch makkelijker. Who needs ID's anyway
Wat een onzin.. Je mp3's in mappen hebben staan is makkelijk, maar in ID-tags is nog makkelijk. Kijk, in losse liedjes van Kazaa of iets dergelijks zijn de ID-tags vaak 'vervuild' en dan krijg je dat je de artiest 'Red Hot Chili Peppers', 'RHCP' en 'Red hot chili pepers' hebt. Dat is irritant. Maar wanneer je ID-tags kloppen zijn ze erg handig (dit kost je misschien 1x een paar uurtjes. Want nu kun je niet alleen op album zoeken, maar ook op artiest, genre en titel van het liedje. Als je dit met mappen wilt bereiken zou je voor alles een map moeten aanmaken. Dat wordt al snel heel onoverzichtelijk, en het gaat je veel meer tijd kosten dat dat het je zou kosten als je je ID-tags in orde maakt.

• Oxi

Oxi

Moet je eens kijken hoe traag je mooie mp3 speler is als hij zonder database werkt en na elke boot je hele directories gaat scannen op muziek. :P

Verwijderd

Kijk bijvoorbeeld deze functie van iTunes:
Afbeeldingslocatie: http://img211.imageshack.us/img211/6079/bieb3dt.jpg.
Je wilt een compilatiecd maken; het enige wat je hoeft te doen is alles in 1 afspeellijst te zetten, op 'Schijf branden' te klikken, en iTunes maakt een bijpassend hoesje :)

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:35
Ik gebruik itunes. Al loop ik nog steeds tegen wat ergenissen aan. Zo heb ik een berg vinyls waarvan ik niet goed weet hoe ik die makkelijk in itunes zou kunnen zetten.

Het beheer van mappen etc doe ik trouwens wel allemaal zelf. Tags doe ik met tritag (osx).

Vooral het zoeken in itunes is erg makkelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sQuarecoW
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 18:07
Ik heb ook iTunes weer eens geprobeerd.. en wat een bagger programma is dat zeg!

Straks als ik thuis ben meteen anapod kopen!!

Tenminste.. is er ook een mogelijkheid om je iPod te syncen via Windows Media Player??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jwoskam schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 15:09:
Ik heb ook iTunes weer eens geprobeerd.. en wat een bagger programma is dat zeg!

Straks als ik thuis ben meteen anapod kopen!!

Tenminste.. is er ook een mogelijkheid om je iPod te syncen via Windows Media Player??
Nee, die is er niet.

En iTunes is een geweldig programma. Ik gebruik het al 2 jaar voordat ik een iPod had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 15:24:
[...en wat een bagger programma is dat zeg! ...]

En iTunes is een geweldig programma. .
Zucht... iTunes, just love it or hate it.. Een tussenweg is er volgens mij niet...

Verwijderd

Er staat me iets bij van een programma dat automatisch nieuwsberichten uit RSS-feeds kopieert naar je iPod. Weet iemand waar het is, ik kan het ineens niet meer vinden met Google :) ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2005 @ 22:03:
Er staat me iets bij van een programma dat automatisch nieuwsberichten uit RSS-feeds kopieert naar je iPod. Weet iemand waar het is, ik kan het ineens niet meer vinden met Google :) ?
niet in google maar snel even op Versiontracker.com gezocht naar iPod en RSS:

iPodderX <- deze converteert de berichten naar gesproken tekst
NewsMac
iDropper
iFeedpod

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2005 @ 08:40:
[...]

niet in google maar snel even op Versiontracker.com gezocht naar iPod en RSS:

iPodderX <- deze converteert de berichten naar gesproken tekst
NewsMac
iDropper
iFeedpod
en dan voor kuchkuchWindowskuchkuch.. Ik heb er al een aantal gevonden voor Mac OSX, maar helaas heb ik er nog geen :'(
Alleen de eerste kan ik een Windowsversie van vinden. Kan die ook gewoon RSS-feeds als notitie naar de iPod schrijven?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2005 17:50 ]

• iasix
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-09 09:39
Ik krijg maandag mijn nano als het goed is.. Net iTunes geinstalleerd, maar ik kom er niet uit. Ik heb een map staan op mijn pc met 20 GB aan albums. Als ik in iTunes naar geavanceerd, inhoud bibliotheek verzamelen, inhoud verzamelen doe gebeurt er niks?
Ik snap er geen zak van, en de site en helpfiles zijn ook niet echt denderend handig ofzo. Anyone? :'(

• Oxi

Oxi

Je moet de folder nog toevoegen. :)

• iasix
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-09 09:39
Ja, maar als ik die folder toevoeg is het leuk en aardig.. Dan krijg ik 10 000 bestanden in mijn library.. Ik wil juist links voor elk album een playlist. Kan dat niet?

• Sander
  • Niet online
VerbalForce schreef op donderdag 29 september 2005 @ 20:27:
Ja, maar als ik die folder toevoeg is het leuk en aardig.. Dan krijg ik 10 000 bestanden in mijn library.. Ik wil juist links voor elk album een playlist. Kan dat niet?
Als je tags goed staan kun je in je ipod gewoon de albumns stuk voor stuk afspelen...

Wil je een playlist maken dan moet je evne kijken of je het kan importeren met iets als EphPod, die maakt namelijk ook het xml bestand voor je itunes lib aan.

[ Voor 18% gewijzigd door Sander op 29-09-2005 21:44 ]

• Oxi

Oxi

VerbalForce schreef op donderdag 29 september 2005 @ 20:27:
Álles staat in je Library.
En dan kan je daaruit playlists maken indien je dat wilt.

• lowfi
Als je tags goed zijn heb je geen playlisten nodig. Als je op browse klikt kan je dan gewoon rechts boven door je albums browsen :)

zo heb ik het:

Afbeeldingslocatie: http://lowfi.nl/zooi/itunes.jpg

:)

[ Voor 3% gewijzigd door lowfi op 29-09-2005 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2005 @ 17:48:
[...]

en dan voor kuchkuchWindowskuchkuch.. Ik heb er al een aantal gevonden voor Mac OSX, maar helaas heb ik er nog geen :'(
Alleen de eerste kan ik een Windowsversie van vinden. Kan die ook gewoon RSS-feeds als notitie naar de iPod schrijven?
gezondheid, ik zou toch eens een doctor naar dat kuchje laten kijken.
ik had niet in de gaten dat je voor windows zoekt.
ik weet dat in ieder geval iPodderX een windows versie heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds vandaag een Ipod, en misschien is het heel erg dom, maar het lukt mij dus echt niet om met itunes de connectie te vindent tussen ipod en programma? Ik heb nu wel liedjes in itunes geimporteerd, maar hoe krijg ik deze naar mijn ipod gestuurd?
Ik zal wel iets over het hoofd zien, want het moet wel hele simpel zijn :P maar hoe??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 00:24:
Ik heb sinds vandaag een Ipod, en misschien is het heel erg dom, maar het lukt mij dus echt niet om met itunes de connectie te vindent tussen ipod en programma? Ik heb nu wel liedjes in itunes geimporteerd, maar hoe krijg ik deze naar mijn ipod gestuurd?
Ik zal wel iets over het hoofd zien, want het moet wel hele simpel zijn :P maar hoe??
Dit kan je beter niet hier vragen, is niet gewenst denk ik. Kijk gewoon eens in de help van iTunes, daar staat het al in. Beetje zelf zoeken mag ook wel...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2005 02:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 00:24:
Er zit als het goed is een kabel bij je iPod. Aan de ene kant zo'n vorm: |_| en aan het andere uiteinde iets langer: |_____|. De |_| stop je in een USB-poort in je computer, en de wat langere stop je in de iPod. Als het goed is maakt hij dan contact, en zegt Windows dat hij nieuwe hardware heeft gevonden. Die mededeling kan je negeren. Je stopt de bijgeleverde CD (met het appeltje erop :) ) in je CD-romspeler, en dubbelklikt op de CD in Deze Computer, als hij niet al automatisch afspeelde.Er volgt een installatieprogramma, dat moet je helemaal doorlopen, en dan is je iPod geinstalleerd, en zal iTunes hem herkennen. iTunes zal je vragen of je wilt synchroniseren, dat is erg handig. Hij zal alles wat in iTunes staat ook in de iPod zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 08:02:
[...]

gezondheid, ik zou toch eens een doctor naar dat kuchje laten kijken.
ik had niet in de gaten dat je voor windows zoekt.
ik weet dat in ieder geval iPodderX een windows versie heeft
Ik heb nu iPodderX, maar daarmee kan ik geen RSS-feeds naar de iPod laden, of doe ik nu iets verkeerds?|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelsientje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 13:28

appelsientje

Het beste onder de zon

Ik heb ook een iPod mini gekocht :) Hij was nog niet binnen dus ben ik gisteren ff aan de slag gegaan met iTunes.. maar dat programma werkt echt perfect.. zonder problemen kan je een cd rippen netjes alles selecteren op Genre enz enz.. Nu moet ik wel zeggen dat ik die andere programma's nog niet geprobeerd heb, maar mijn eerste indruk is dat iTunes erg lekker werkt!

LR | 4WD | Deep blue | 19" velgen | Trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om mijn 'pro ml_iPod' betoog nog wat kracht bij te zetten, er zit ook een super handige "auto fill" optie in de nieuwste ml_iPod. Je kunt bijvoorbeeld totaal random je hele iPod vol laten gooien met mp3's.
Wat ook kan is via een query een X aantal MB van een bepaald genre op je iPod zetten. Variaties zijn oneindig, zo kun je bijvoorbeeld tracks onder de 30 sec of tracks boven de 9 MB uitsluiten van transfer.
Wat ik bv doe is aangeven, 250 MB van dat genre (random songs) daarna 558 MB van dat genre (random songs) etc etc. _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://img80.imageshack.us/img80/623/winampmlipodiv6ws.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img80.imageshack.us/img80/143/winampmlipodv4to.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img80.imageshack.us/img80/550/winampmlipodvii2zq.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img80.imageshack.us/img80/4259/winampmlipodvi6pw.th.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2005 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
zo bijzonder is dat niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 13:56:
Om mijn 'pro ml_iPod' betoog nog wat kracht bij te zetten, er zit ook een super handige "auto fill" optie in de nieuwste ml_iPod. Je kunt bijvoorbeeld totaal random je hele iPod vol laten gooien met mp3's.
Wat ook kan is via een query een X aantal MB van een bepaald genre op je iPod zetten. Variaties zijn oneindig, zo kun je bijvoorbeeld tracks onder de 30 sec of tracks boven de 9 MB uitsluiten van transfer.
Wat ik bv doe is aangeven, 250 MB van dat genre (random songs) daarna 558 MB van dat genre (random songs) etc etc. _/-\o_

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Kan dat niet ook gewoon met de Slimme Afspeellijsten van iTunes? En waarom zou je niet gewoon al je muziek op je iPod zetten :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2005 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 18:14:
[...]

Kan dat niet ook gewoon met de Slimme Afspeellijsten van iTunes? En waarom zou je niet gewoon al je muziek op je iPod zetten :)
Bijvoorbeeld omdat ik een iPod mini heb (van 4 Gb) en een muziek collectie van ommenabij 100 Gig.... dus vaker m'n iPodje moet 'refillen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

okeey dan :)

Hey ik heb nog wat leuke programma's kunnen vinden:

'iPod agent' download
Je kunt er een gratis trial van downloaden, en je kunt automatisch RSS-feeds laten ophalen, en naar je iPod kopiëren (bv. het laatste nieuws van een site als nu.nl), je kunt het weerbericht kopiëren, en nog een paar dingen, die ik zelf niet gebruik.

'iPod guitar tuner' download.com maar waar?
Komt als note in je iPod te staan. Je kunt nu je gitaar stemmen met een notitie :)

iContax download
Heb je geen outlook express? Maak dan je contacten met dit handiger programmaatje..

Ik zal er vanavond even downloadlinks bij zetten, mensen zonder geduld kunnen even Googlen :)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2005 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeachPatroller
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-04-2024

BeachPatroller

Buk en suck

ik gebruikte sinds gister ook itunes (windows) ik moet zeggen dat die winamp plugin echt ass kickt. Ik vond iTunes redelijk prettig maar omdat ik 3 mensen ken die regelmatig over de vloer komen met hun iPod en zelf gemaakte muziek is iTunes echt een ramp (autosync), zonder waarschuwing of wat dan ook flikkert iTunes gewoon alles van weg. Die winamp plugin is net zo makkelijk, en beter. Lekker snel, winamp alleen in systray (muziek is geen programma maar net zo gewoon als de tijd en volume control). Kun je ook direct CD's rippen naar je ipod via lame? Die media lib van winamp vind ik zelfs beter. Klik'n play en vanwege de standaard winamp layout classic passen er meer regeltjes op het scherm. Enige wat ik mis is de fullscreen knop van de media library maar daar kan ik mee leven. Die interface is gewoon lekker praktisch.Ook jammer dat je geen andere dingen kan doen met winamp op het moment dat je muziek naar je ipod kopieert.

Oja, die icontax, je kan gewoon zelf een vcard editten met een editter ala notepad, kopieer de sample vcard en open hem en wijzig wat je wijzigen wil. Ongeloofelijk dat die gast er 10 dollar voor vraagt. Ik maak zo een proggie in een paar uur. Dat is een niveau informatica eerste half jaar.

[ Voor 17% gewijzigd door BeachPatroller op 06-10-2005 09:31 ]

Ik ben malle Pietje niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
autosync kan je gewoon uitzetten in itunes.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeachPatroller
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-04-2024

BeachPatroller

Buk en suck

Ja maar hij onthoudt dat per iPod. Dus als je hem uit hebt gezet en er een andere iPod aan hangt doet hij het weer wel. Je kan ook ctrl-shift ingedrukt houden zodat hij dat niet doet. Maar je hoeft het maar 1x per abuis te vergeten en daar ga je weer.

Ik ben malle Pietje niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k heb een pc thuis, en een pc op kamers. heb thuis én op kamers verschillende muziek.. hoe kan ik dan ervoor zorgen dat niet de hele collectie van thuis word gewist, als ik mn ipod aan mn pc op kamers koppel, en andersom?

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2005 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Autosync uitzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of bijv. Ephpod o.i.d. gebruiken.. Of niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyB
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-07 21:09
Heb nu een tijdje iTunes gebruikt en ml_ipod voor winamp.

Het grote probleem vind ik (ook bij die winamp plugin) eerst al m'n mp3's op 1 grote hoop moet gooien, en ze daarna pas in playlists in kan delen. Dan ben ik dus al lang kwijt welke nummers waar horen. (heb 40 GB aan niet getag'de muziek, dus daar begin ik niet aan).

Ik wil dus:
een muziek album, gewoon als album op m'n iPod zetten, dus gewoon als map of als playlist. Niet eerst op m'n iPod zetten, dan die nummers weer terug gaan zoeken in een grote hoop van honderden nummers om ze daarna naar een playlist te gaan slepen.
Zo werkt het dus bij iTunes, en bij die WinAmp plugin ook (eerst nummers slepen/copy to iPod, daarna kun je ze pas in playlists zetten).

Welk programma is voor mij ideaal???

Edit: heb net ook nog ff de trial van Anapod geprobeerd. Maar ook hier: de playlist kan je aanmaken, hij komt er te staan, maar je kunt er geen MP3's heenslepen! Alleen naar 'Audio tracks', waar ik wéér alles op een grote hoop moet gooien!!! Na 2 mappen erheen slepen is het dat echt geen doen meer, om uit te zoeken wat in welke playlist hoort.

Of doe ik iets gruwelijk fout? Kan het zo zijn, dat bijv. de nummers van de grote hoop verdwijnen, nadat ik ze in een playlist heb gedropt? Dan zou het nog te doen zijn, om album na album toe te voegen...

[ Voor 28% gewijzigd door TonyB op 07-01-2006 02:37 ]

Carpe Noctem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:04

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

^^ volgens mij is hier maar een echt goede manier voor: Taggen! Ik heb ook ruim 40Gb getagged na de aanschaf van de 5g. Met tag&rename was ik er twee avonden mee bezig. Maar ik heb nu dan ook wel album art / lyrics en alle andere velden netjes ingevuld.

Stiekem baal ik er redelijk van dat ml_ipod nog redelijk wat functionaliteit mist. De foto's podcasts en video's. ml_ipod zal ook altijd achter blijven lopen, omdat apple alle nieuwe features eerst in iTunes bakt voordat de ml_ipod makers de features beginnen te integreren in de plugin.
Ik blijf namelijk winamp veruit superieur vinden aan iTunes (voor Windows uiteraard). Het on the go zoeken is veel en veel sneller in winamp en het loopt gewoon veel soepeler. Er zijn veel meer instelmogelijkheden en de interface kan je exact zo vormen zoals je het prettig vindt.

Toch gebruik ik iTunes omdat deze de al genoemde podcasts en foto's en video's kan syncen. Zodra ml_ipod deze functies weer heeft stap ik over naar het oude vertrouwde winamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
TonyB schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 02:26:
Heb nu een tijdje iTunes gebruikt en ml_ipod voor winamp.

Het grote probleem vind ik (ook bij die winamp plugin) eerst al m'n mp3's op 1 grote hoop moet gooien, en ze daarna pas in playlists in kan delen. Dan ben ik dus al lang kwijt welke nummers waar horen. (heb 40 GB aan niet getag'de muziek, dus daar begin ik niet aan).

Ik wil dus:
een muziek album, gewoon als album op m'n iPod zetten, dus gewoon als map of als playlist. Niet eerst op m'n iPod zetten, dan die nummers weer terug gaan zoeken in een grote hoop van honderden nummers om ze daarna naar een playlist te gaan slepen.
Zo werkt het dus bij iTunes, en bij die WinAmp plugin ook (eerst nummers slepen/copy to iPod, daarna kun je ze pas in playlists zetten).

Welk programma is voor mij ideaal???

Edit: heb net ook nog ff de trial van Anapod geprobeerd. Maar ook hier: de playlist kan je aanmaken, hij komt er te staan, maar je kunt er geen MP3's heenslepen! Alleen naar 'Audio tracks', waar ik wéér alles op een grote hoop moet gooien!!! Na 2 mappen erheen slepen is het dat echt geen doen meer, om uit te zoeken wat in welke playlist hoort.

Of doe ik iets gruwelijk fout? Kan het zo zijn, dat bijv. de nummers van de grote hoop verdwijnen, nadat ik ze in een playlist heb gedropt? Dan zou het nog te doen zijn, om album na album toe te voegen...
Als je goed tagged voldoen alle programma's... Je hoeft dan niet eens een playlist te maken maar kunt in zowel WinAmp als iTunes zoeken op albumnaam en zo je album erbij pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Ik gebruik iTunes, aan het begin even wennen, maar vind het nu wel een lekker programma.

Om nummers van mn iPod te halen gebruik ik sharePod, zet je op je iPod en kan je dan starten op iedere PC waar je hem op aansluit. Erg makkelijk als je wel eens een nummer op een andere PC wilt zetten.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyB
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-07 21:09
flink balen...
Hoe moeilijk is het om gewoon een mp3 speler te maken die een mappenstructuur ondersteunt....

Carpe Noctem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

iTunes en Yamipod. Voldoen samen prima (OSX 10.4)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:46

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

iTunes en Senuti hiero (OSX 10.4.3). Werken perfect :)

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 10:49

AntiChris

Fulltime IJsland-fan

TonyB schreef op maandag 09 januari 2006 @ 00:51:
flink balen...
Hoe moeilijk is het om gewoon een mp3 speler te maken die een mappenstructuur ondersteunt....
Mappen zijn zooooo 1995, meta-informatie is gewoon wat je wil (ook al weet je het nog niet)

En það besta sem guð hefur skapað, er nýr dagur - Sigur Rós

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

iTunes en YamiPod hierzo, volstaan. Alhoewel ik YamiPod wel een erg traag programma vindt betreffende het terugkopieren van iPod naar PC. Binnenkort ook eens andere programma's hiervoor uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
Ik walg echt van Itunes K*T programma. heeft al een keer me Ipod gemolt kon ik hem lekker RMAen nu heb ik nog steeds geen muziek op me nieuwe I-pod.. gewoon weg geen zin om 6 gig aan muziek met dat slome shit programma erop te zetten.
Eerst alles in die shit libary zetten en dan ook nog is gaan zoeken waar ik het net in heb gezet! en in mappen zetten :r
Heeft iemand misschien een simpelere oplossing, dat ik gewoon simpel me muziek in mappen kan zetten en klaar. geen onzin er achter enzo.
Ik hoef ook geen bagger player die in I-tunes zit.. hallo tis mijn muziek ik wil het luisteren op me I-pod niet op het programma waar ik het ermee op zet omfg :(
Echt ik wordt ziekkk van dit programma!

Sorry moest er ff uit :'(

[ Voor 3% gewijzigd door KappeNou op 09-01-2006 09:41 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom wil je alles in mappen zetten? Je kan alles toch prima alles via album / artist opzoeken?

Ik hou van iTunes, met name het video-gedeelte en het feit dat ik overal in mijn netwerk naar mijn muziek kan luisteren _/-\o_

En de eerste persoon die een plugin maakt voor Windows zodat ik via iTunes mijn Windows Mobile 5 / 2005 GSM kan vullen, krijgt van mij flesje wijn :)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2006 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2006 @ 10:03:
Waarom wil je alles in mappen zetten? Je kan alles toch prima alles via album / artist opzoeken?

Ik hou van iTunes, met name het video-gedeelte en het feit dat ik overal in mijn netwerk naar mijn muziek kan luisteren _/-\o_

En de eerste persoon die een plugin maakt voor Windows zodat ik via iTunes mijn Windows Mobile 5 / 2005 GSM kan vullen, krijgt van mij flesje wijn :)
Nou aangezien veel artiesten net iets anders geschreven zijn etc.. Mappen zijn gewoon het makkelijkst. vooral omdat ik veel albums heb.
En voor muziek luisteren heb ik winamp.. wat veel makkelijker en overzichtelijker is en voor video kijken heb ik de mappen in mijn pc. dan klik ik zo'n bestandje aan en dan opent die dat met windows media player! wh0000t :+ luxe of niet? mja kep top of the line OS B)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry, ik bedoelde Video-Podcasts. Hij download nu automatisch alle gratis filmpjes van ondermeer G4: Street Fury (een show die redelijk veel auto-pimp beurzen bezoekt) en nog wat andere TV-shows, die ik vervolgens via een handig overzicht kan bekijken.

Voor DVD's en video's heb ik Media Player Classic, met name vanwege de ingebouwde web-server, de snelheid en de enorm makkelijke gui.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2006 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
een m8 van me heeft de shuffle.. er zijn problemen in explorer herkent die hem wel dan weer niet. In de library van I tunes komt niks te staan.. Weet iemand wat het kan zijn :? en hij heef een desktop

>PC specs<

Pagina: 1 2 Laatste