Nee, het merendeel van de in nederland uitgeoerde abortussen bestaat uit abortussen voor vrouwen die zelf komen uit landen waar het niet is toegestaan ...
ofwel voor vrouwen die afkomstig zijn uit een zeer puriteins milieu, het aantal abortussen bij vrouwen uit een allochtoons puriteins en religieus milieu is hoger dan bij hoger opgeleidde en vrij opgevoede vrouwen...
nee, ik ben ook helemaal geen voorstander dat je leven geheel makkelijk 'maakbaar' is en dat mensen enkel naar uiterlijke 'lifestyle-ideeen' gaan leven ... Maar aan de andere kant, als je vanuit je eigen religieuze normen en waarden zulke zaken geheel gaat opdringen, mensen ook geheel die keuze niet geeft, dring je ook enkel _jouw relgieuze levensindeling anderen op ... dan doe je net of het leven van die mensen 'maakbaar' zou zijn .. je hen een bepaalde relgieuze moraliteit kunt 'opdringen' door domweg abortus te verbieden
Tja, nogal lullig voor de gedode kinderen. We werpen toch ook hoge maatschappelijke grenezen op tegen moord van geboren mensen?
uiteindelijk is een ongeboren kind nog geen 'mens' domweg omdat hij niet onafhankelijk van een ander lichaam kan bestaan ... dat is de 'grens-definitie' die men zo ongeveer aanhoud, zodra een foetus zelfstandig 'levensvatbaar' is, is het moord de ontwikkeling ervan te stoppen ...
dat betekent niet dat je ook vooraf opeens 'alles' ermee mag, maar voor dat punt is het niet geheel terecht een foetus als zelfstandig 'mens' te betitelen...
Ik ken ook de vraag die in de OP werd gesteld, van en vader die opmerkt dat kinderen eigenlijk pas vanaf hun tweede jaar een beetje 'reacties' beginnen te tonen... ik ben zelf ook vader van een dochter en ken het gevoel, dat je met hele kleine baby's heel weinig 'uitwisseling' hebt, deze bijna 'afgesloten' van joou lijken te zijn
Mag ik hieruit concluderen dat jij vindt dat elke foetus gedood mag worden omdat het soms voorkomt dat er mensen zwanger raken die eigenlijk niet voor hun kind mogen zorgen ?
Nee, dan trek je mijn post in extremen, en ik ben zeker geen extremistische denker, ik zoek eerder naar nuances en probeer zaken van beide zijdes te bekijken ...
Ik ben zeker niet voor een voorwaardenloze abortus, zou mogelijk zelfs het goed vinden als er meer voorwaarden komen voor een abortus (bv registratie van de aanvragers, geen anonieme abortus) ...
Ik denk wel dat iedere zwangere vrouw een abortus moet kunnen aanvragen, en als ze de ondersteuning van een arts krijgt, die aangeeft dat een abortus uitvoerbaar is (ofwel omdat de foetus voor 12 weken oud is, en een eenvoudigere afzuig-ingreep plaat zou kunnen vinden, ofwel dat de foetus tussen de 12 weken en 20 weken is en er een intensieve abortus plaats moet vinden) ....
Verder vind ik dat de mensen die abortus aanvragen, zowel vrouw als haar partner, ook duidelijk extra gewezen moet worden op hun verantwoordelijkheid, en duidelijk gemaakt moet worden dat als mensen tot abortus over moeten gaan, ze al eerder een fout gemaakt hebben en beter moeten oppassen.
Dat is net zoiets als diefstal voor alle mensen toestaan, omdat sommige mensen kleptomaan zijn.
ne, ik vind abortus verbieden zoiets als en snelheidslimiet van 50 kilometer op de snelweg plaatsen, zodat er minder ongelukken gebeuren ...
Alles verbieden is geen basis uitgangspunt, niet alles is bij voorbaat verboden en de overheid gaat enkel dan dingen 'toestaan' ...
De overheid geeft per definitie eigenlijk gewoon individueen de vrijheid, en vanuit die vrijheid worden bepaalde zaken verboden, omdat ze schadelijk zijn voor de maatschappij ...
In het geval van abortus, dat voorkom je niet door een verbod, evenmin maak je de maatschappelijke schade kleiner (eerder groter) en evenmin maak je door een verbod de burger s moraal 'beter' ...
Uiteindelijk ben ik zelfs tegen abortus, ik hoop er nooit aan mee hoeven te doen ... maar dat is mij eigen keuze, vanuit mijn persoonlijke moraal ... niet een overheid die dat me oplegt ...
het is ook mijn keuze in mijn persoonlijke leven dingen zo te doen, dat ik nooit aan een abortus _hoef_ mee te doen.
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen