vraagje, heb mn bravia nu al een paar daagjes maar als hij een tijdje uitstaat en ik wil hem aandoen dan gaat t rode ledje eerst naar groen, dan terug naar rood en pas ~3/5min later gaat hij aan,
is dit normaal?
is dit normaal?
Ik meen dat die 3000:1 gebeurt met een trucje.SjorsVN schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 18:31:
Ik weet even de naam neit meer van die samsung, maar er is ook een model in dezelfde prijsklasse als de bravia maar dan met een contrast van 3000:1 wat bied dit extra tegenover de 1300:1 van de bravia? En is het ook echt beter?
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
[ Voor 38% gewijzigd door SjorsVN op 23-05-2006 19:02 ]
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
Misschien omdat die Samsung een oud paneel gebruikt en die Sony de nieuwste generatie paneel heeft waardoor zwart nog zwarter wordt, en het rood groen er nog beter uit zien. *kuch kuch*. Beetje een gemene vergelijking in het voordeel van Sony. Als je er wel een Samsung tegenover wil zetten dan moet je even wachten op de xxM71B, die in juni uitkomt. Die gebruikt namelijk wel dezelfde paneel als de Sony. De xxM71B heeft als voordeel 2x HDMI en memory cardreader voor het bekijken van foto's. Maar is wel iets duurder als de Sony V2000 serie.SjorsVN schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 18:59:
Oh wacht even het is deze *Samsung* hij heeft zelfs 5000:1. Dus volgens jou gebeurt dat via een trucje? Dus het zijn eigenlijk 'neppe' kleuren?
Dat lijkt me ook wel ene mooie tv, alleen ben ik heel erg pro Sony. Misschien is er al een topic voor, maar waarom zou ik voor de Sony 32V2000 moeten gaan en niet voor de Samsung die ik in de link heb gezien?
Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl
Verwijderd
Verwijderd
Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl
[ Voor 39% gewijzigd door schnumi op 25-05-2006 16:09 ]
Verwijderd
Absoluut geen slechte prijs! We krijgen wel een review van je he?Verwijderd schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 20:56:
Ik heb net bij Modern Electronics, met wat onderhandelen, de Sony Bravia KDL32V2000 gekocht voor €1710,-
De PSP of €100,- retour via Sony komt daar ook nog bij (ik ga voor de PSP)
Voor een "reguliere" winkel best een scherpe prijs dacht ik.....
Verwijderd
Dacht ik ookArx schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 12:38:
[...]
Absoluut geen slechte prijs! We krijgen wel een review van je he?
Verwijderd
x-serie al een tijdje op de markt ??? Waarom meldt de Sony-site dan dat er 'binnenkort' een nieuw model (de x-serie dus) gelanceerd zal gaan worden???, op de site zijn ook nog geen uitgebreide specs of wat dan ook te vinden ? (behalve dan 1 afbeelding en overall-specs)markmg schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 09:03:
staat er toch echt
Unlike many TVs, the X-Series has not one but two HDMI (High-Definition Multimedia Interface) inputs, providing an input route for a 1080p signal
Je kan helaas niet per zender vastleggen in welk formaat je ernaar wilt kijken.
per tv zender niet maar AV wel toch? ik wist niet dat er tv's waren waar je elk kanaal apart kan instellen..
de X serie is trouwens al een tijdje op de markt ik heb hem toen zien staan bij de MM Amsterdam
maar ik zie hem nu nergens meer staan.....
[ Voor 12% gewijzigd door SjorsVN op 29-05-2006 19:51 ]
Joh, dat van Samsung heet dynamische contrast (software algoritme) en dat van Sony is gewoon het echte contrast. Allemaal marketing gepraat. Enne, niet verder vertellen: de panelen komen uit de zelfde fabriek!SjorsVN schreef op maandag 29 mei 2006 @ 19:49:
En toch ben ik er niet helemaal uit in de Sony vs Samsung kwestie wat betreft het contrast. Het zal wel een consumenten trucje zijn. Net als het wijze gezegde dat een videokaart met 256mb altijd sneller en beter is dan een met 128mb. Zelf zou ik denken dat Samsung beter zou zijn, want: Sony=1300:1 en Samsung=5000:1 (sommige zelfs 7000:1). Iemand eerder zei dat dit een soort trucje was, maar daar twijfel ik toch aan. Is dit verschil van 3,5x in contrast nou zo verschillend? Waarom kiest Samsung voor zo'n hoog contrast ratio en Sony voor (in vergelijking met Samsung) zo'n lage contrast ratio? Argh hoe zit dit?!
Ik zal m'n mondje houdenArx schreef op maandag 29 mei 2006 @ 19:59:
[...]
Joh, dat van Samsung heet dynamische contrast (software algoritme) en dat van Sony is gewoon het echte contrast. Allemaal marketing gepraat. Enne, niet verder vertellen: de panelen komen uit de zelfde fabriek!
Misschien weer de opvolger van de eerste x? die ik bij MM zag staan had een glazen rand eromheen mij werd toen verteld dat ie alleen een extra subwoofer aan board had.Verwijderd schreef op maandag 29 mei 2006 @ 18:04:
[...]
x-serie al een tijdje op de markt ??? Waarom meldt de Sony-site dan dat er 'binnenkort' een nieuw model (de x-serie dus) gelanceerd zal gaan worden???, op de site zijn ook nog geen uitgebreide specs of wat dan ook te vinden ? (behalve dan 1 afbeelding en overall-specs)
zal deze serie op korte termijn al een verbetering zijn tov de huidige V2000 en S2000 modellen?
[ Voor 3% gewijzigd door Slux op 29-05-2006 22:24 . Reden: foutje... Bedoel denk ik de W serie ]
| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |
Je beschrijft de W serie. Tot nu toe duurste serie van Sony. De X serie 46" versie moet deze maand op de markt komen. De 40" versie moet in september komen. Het zijn beide prachtige schermen alleen zo duuuuur.markmg schreef op maandag 29 mei 2006 @ 22:07:
[...]
Misschien weer de opvolger van de eerste x? die ik bij MM zag staan had een glazen rand eromheen mij werd toen verteld dat ie alleen een extra subwoofer aan board had.
en was toen 1000/1500 euro duurder dan de V serie.. mischien zit ik er naast dat het niet de X serie was maar een ander type .. ik zou alleen niet weten welke.. er stond een S , V, en nog 1 met die glazen rand allemaal LCD EDIT het zal de W wel geweest zijn....
Na 8/9 maanden heeft mijn klv zijn beste tijd al gehad zo te zien er zitten aan de onder kant een paar zwarte vlekken, het lijkt net dat de verlichting daar minder is... heel irritant met voetbal kijken het is net als of er een schaduw zit
Verwijderd
ja maar, hoeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee duur ?Arx schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 08:48:
[...]
Je beschrijft de W serie. Tot nu toe duurste serie van Sony. De X serie 46" versie moet deze maand op de markt komen. De 40" versie moet in september komen. Het zijn beide prachtige schermen alleen zo duuuuur.
De KDL-46X2000 heeft een consumenten advies prijs van € 5999,-Verwijderd schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 17:04:
[...]
ja maar, hoeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee duur ?
en weet iemend of die x-serie op korte termijn een (veel)beter tv is dan de 40v2000?
[ Voor 12% gewijzigd door RAF1 op 30-05-2006 17:19 ]
Verwijderd
Misschien is dit een indicatieVerwijderd schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 17:04:
[...]
ja maar, hoeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee duur ?
en weet iemend of die x-serie op korte termijn een (veel)beter tv is dan de 40v2000?
Verwijderd
............slik..............Verwijderd schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 17:17:
[...]
Misschien is dit een indicatie, in mijn ogen aardig veel geld
.
marco_sire@hotmail.com
Verwijderd
Dan weet jij vast of er nog ventilatoren in dit model zittenVerwijderd schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 12:30:
Ik heb een Sony Bravia KDL 32v2000 ...
Verwijderd
Voor zo ver ik weet zitten ze er niet in. Ik voel nergens lucht uit komen en ik hoor niks. Het kan zijn dat ze aan gaan als ie te warm wordt, maar ik heb hem pas sinds gister, dus dat weet ik niet*discostar* schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 12:37:
[...]
Dan weet jij vast of er nog ventilatoren in dit model zitten![]()
Deze Bravia's zijn nogal kieskeurig wat input reso's betreft. Voor zover ik weet ben je via hdmi beperkt tot film/tv resoluties als 480, 576, 720p en 1080i.Verwijderd schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 12:30:
Ik heb een Sony Bravia KDL 32v2000 en een media center met een GeForce 6200 aangesloten met dvi -> hdmi.
De native resolution van de tv zou 1366x768 moeten zijn. Dit kan ik niet instellen maar 1368x768 wel (omdat het deelbaar door 8 moet zijn). Dan zou ik 2 pixels overscan moeten hebben. Maar wat ik ook instel, ik krijg altijd een heleboel overscan, aan alle kanten van het beeld.
ola
Verwijderd
Verwijderd
Op de V serie is het als volgt:[b][message=25883142,noline]Weet iemand hoe je bij dit model in de geheime menu komt?
ola
Zelfde voor de S serie of niet?Verwijderd schreef op zondag 04 juni 2006 @ 10:49:
[...]
Op de V serie is het als volgt:
Zet uw tv af en druk dan op de afstandsbediening: I+, 5, VOLUME UP, POWER ON
Noteer wel eerst alle settings vooraleer je er aan veranderd !!!
Verwijderd
Ik heb hier idd last van. Heb nog wel een behoorlijke dvd-speler Yamaha dvds-557 met een Oehlbach stekker ertussen. Mpeg ruisonderdrukking doet een hoop maar toch blijft het vreemd.yah schreef op zondag 04 juni 2006 @ 12:49:
Hebben meer mensen er last van dat het gewoon niet scherp oogt. Ook met dvd kijken zie ik gewoon beeldberekening. Als ik bijv. naar het behang kijk zie ik het scherp onscherp worden.
Ik moet wel zeggen dat ik een zeer goedkope dvd speler heb met wel een goede scart kabel. Ik weet niet of dit ook effect heeft?
Met normaal tv had ik zeer goed beeld met mijn oude sony crt tv. Met deze ziet het er goed uit maar ik mis gewoon scherpte. Is dit bij iedereen zo? Ik er ook bij zeggen dat ik er nog geen 1.70 m van af zit. Mijn vorige tv was een 50cm tv. Als ik de computer aansluit is het superscherp.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2006 19:28 ]
ola
Verwijderd
ola
Die Sony paneel die je nu opnoemt is een generatie verder dan die Philips en is erg goed zelfs! No way dat die Philips beter beeld geeft (zwart, contrast & kleuren) dan die Sony. Misschien dat je moet wachten op 37PF9731, da's een iets eerlijker vergelijking. Als het eens een keertje mee zit kunnen we hem in juli bekijken.Verwijderd schreef op maandag 05 juni 2006 @ 10:23:
waarom......![]()
waarom zou ik voor een Sony Bravia (bv 40V2000) 'moeten' kiezen ipv voor een Philips Cineos 37PF9830/10 (met Ambilight2)..????![]()
![]()
![]()
Ik vind de weergave van de Sony mooi maar niet onder doen voor de Philips, terwijl het Ambilight effect van de Philips toch wel een extra dimensie geeft.....
Welliswaar heb ik ze nog nooit direct naast elkaar 'live' kunnen vergelijken, maar alle tips/adviezen zijn welkom.
thx
Verwijderd
Heb je soms niet teveel optie's aanstaan?SjorsVN schreef op maandag 05 juni 2006 @ 22:53:
Ik heb nu sinds 3 dagen een Sony 32V2000 en ik ben er echt super tevreden mee! Maarrrrr...ik merk toch dat hij het soms erg lastig heeft met kleuren, bijvoorbeeld in de laatste Harry Potter film, in het doolhof, dan faalt hij soms best wel met de kleuren. Dan is het een rare kleur groen of zwart, gewoon buiten het bereik denk ik. Of met de nieuwe clip van de Pussycat Dolls (met Snoop dogg enzo) Redt de tv het soms ook niet. Hoort dit of kan ik hem nog wat beter afstellen?
Verwijderd
je moet de color mode op standaard zetten, hij staat als je hem krijgt op demo.SjorsVN schreef op maandag 05 juni 2006 @ 22:53:
Ik heb nu sinds 3 dagen een Sony 32V2000 en ik ben er echt super tevreden mee! Maarrrrr...ik merk toch dat hij het soms erg lastig heeft met kleuren, bijvoorbeeld in de laatste Harry Potter film, in het doolhof, dan faalt hij soms best wel met de kleuren. Dan is het een rare kleur groen of zwart, gewoon buiten het bereik denk ik. Of met de nieuwe clip van de Pussycat Dolls (met Snoop dogg enzo) Redt de tv het soms ook niet. Hoort dit of kan ik hem nog wat beter afstellen?
Wat is dat eerste teken? I+Verwijderd schreef op zondag 04 juni 2006 @ 10:49:
[...]
Op de V serie is het als volgt:
Zet uw tv af en druk dan op de afstandsbediening: I+, 5, VOLUME UP, POWER ON
Noteer wel eerst alle settings vooraleer je er aan veranderd !!!
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2006 20:44 ]
Niet op standaard maar op custom. Lekker zelf alles aanpassen naar je wensen levert veelal het beste resultaat.Verwijderd schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 20:40:
[...]
je moet de color mode op standaard zetten, hij staat als je hem krijgt op demo.
tv uit dan vraagteken ? , 5 , volume up, tv aan.Verwijderd schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 20:40:
[...]
je moet de color mode op standaard zetten, hij staat als je hem krijgt op demo.
[...]
Wat is dat eerste teken? I+
en als je op 5 drukt gaat hij toch al aan? Dan zet ik hem met power on weer uit, of moet hij van standby af?
[ Voor 51% gewijzigd door Ross op 06-06-2006 21:05 ]
ola
Verwijderd
ik mag aannemen dat je onderstaande info wel hebt gevonden?wiscel schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 18:57:
Ik twijfel heel erg tussen de Sony 40" schermen en de Philips 37" Cineos series. Ik kan alleen nergens Tech Specs downloaden van de Sony's, bij Philips kun je complete handleidingen in pdf downloaden waar kan ik die van Sony vinden?
Ik denk dat je je er gewoon bij neer moet leggen.yah schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 20:52:
[...]
tv uit dan vraagteken ? , 5 , volume up, tv aan.
Ik heb jullie instellingen geprobeerd, maar vind het nog steeds niet echt heel scherp.
Is het bij jullie dan wel heel scherp als je naar de gezichten van de mensen kijkt?
Ik denk dat het ook door mijn kijkafstand niet beter wordt van circa 1.80. Het is niet slecht, de ene zender (serie) is beter dan de ander, maar ik krijg het idee dat het met sd tv op een lcd niet echt superscherp te krijgen is. Met HD content via de xbox 360 is het superscherp.
edit:![]()
![]()
ik zie nu dat het niet om mijn vraag van scherpte ging hierboven maar kleur.
[ Voor 24% gewijzigd door Ferret op 07-06-2006 07:55 ]
Samsung 32M71Yuco schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 12:49:
...
Ik begrijp dat in deze tv de nieuwste generatie lcd paneel is verwerkt. Welke andere toestellen (ook van andere merken) hebben hetzelfde paneel (het gaat dus om een 32" scherm)?
...
Ik meen ergens gelezen te hebben dat ruisonderdrukking het beste op BNR gezet kan worden.SjorsVN schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 22:14:
Ik heb de opties (gebruiker/custom),
Ruisonderrukking op Auto
Kleurtemperatuur op Koel
Live Colour op Uit
Kleurbereik op Uitgebreid
Contrast optimalisering op Uit
Mist er nog iets? Waar kan ik misschien nog meer naar kijken?
De kleuren zijn nu wel beter, maar ik vraag me af of dat door de optie kleurbereik: uitgebreid komt.
Lol, idd wat bedoel je daarmee?yah schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 21:19:
wat is bnr?
marco_sire@hotmail.com
Block Noise Reduction. Schijnt de beste optie te zijn voor wat betreft de ruisonderdrukking. Ik heb een KLV-V32, maar het kan zijn dat die optie dus niet op de nieuwere modellen zit?yah schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 21:19:
wat is bnr?
Ik heb de 26S2000 nu 3 dagen in huis en ik ben er zeer tevreden over. Ik gebruik hem in de slaapkamer en lig er ongeveer 2 meter vandaan. Ik hem hem aangesloten op de schotel en heb via scart-rgb een haarscherp beeld. Ik heb NR off staan en MPEG NR op low.yah schreef op zondag 04 juni 2006 @ 12:49:
Hebben meer mensen er last van dat het gewoon niet scherp oogt. Ook met dvd kijken zie ik gewoon beeldberekening. Als ik bijv. naar het behang kijk zie ik het scherp onscherp worden.
Ik moet wel zeggen dat ik een zeer goedkope dvd speler heb met wel een goede scart kabel. Ik weet niet of dit ook effect heeft?
Met normaal tv had ik zeer goed beeld met mijn oude sony crt tv. Met deze ziet het er goed uit maar ik mis gewoon scherpte. Is dit bij iedereen zo? Ik er ook bij zeggen dat ik er nog geen 1.70 m van af zit. Mijn vorige tv was een 50cm tv. Als ik de computer aansluit is het superscherp.
Het is i+, 5, volume up, teletekst off ofwel het knopje met het open vierkantje links onder de power knop.BAUKstEr schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 08:21:
Ik heb de S32A10, maar het lukt me niet in het service menu te komen met I+, 5, VOLUME UP, POWER ON. De laatste actie van de vier schakelt de tv niet aan. Nogmaals op POWER drukken schakelt de tv wel aan. Iemand een betere ervaring hiermee? Ben toch benieuwd of er nog zaken te verbeteren zijn via het extra menu...
Top! Ik zal het morgen eens proberen. Ik zal ook alle huidige instellingen noteren voor de zekerheidHappy2000 schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 14:58:
Het is i+, 5, volume up, teletekst off ofwel het knopje met het open vierkantje links onder de power knop.
Nu kom je in het service menu, je ziet nu grote groene letter >> druk nu op de menu toets en walla
service menu verlaten > terug naar de groene letter en dan twee keer 0 indrukken.
In het service menu kun je inderdaad nog wat dingen aanpassen ,MAAR WEET WAT JE DOET.
Zo heb ik het sub contrast op max gezet en de rode kleur terug gezet en nog een paar dingen.
ola
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 132% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2006 01:13 ]
[ Voor 19% gewijzigd door Albinoraptor op 11-06-2006 01:19 ]
ola
[ Voor 23% gewijzigd door schnumi op 11-06-2006 11:34 ]
[ Voor 47% gewijzigd door Albinoraptor op 11-06-2006 11:40 ]
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2006 12:05 ]
Je kunt het ook overdrijven. Ik heb zelf de KLV-V32 en heb van alle genoemde punten totaal geen last. En geloof me, er staat genoeg (waaronder een DVD-speler en Xbox 360, beiden m.b.v kwalitatief hoge component kabels) op aangesloten. Desalniettemin kunnen nieuwe kopers natuurlijk gewoon het beste voor de 2000-series gaan, zeker zolang de prijzen tussen beide modellen nog hetzelfde zijn.yah schreef op zondag 11 juni 2006 @ 10:46:
De v2000 serie heeft veel veel veel veel betere zwarten. Hetzelfde geldt voor de s2000 serie die heeft ook v.v.v.v.v betere zwarten. Ik heb ze in de winkel naast elkaar gezien, het vesrchil is echt ongeloofelijk. Ik zou nooit meer aan de oude serie beginnen. Ze zijn wel goedkoper, maar je kijgt gewoon grijze schermen onderhand, vanaf de zijkanten zijn ze heel snel veel minder. Teletext slechter. De oude v serie heeft niet eens een vga aansluiting heeft een ventilator die lawaai maakt en heeft ook niet de automatische licht aanpassing.
[ Voor 14% gewijzigd door Arx op 11-06-2006 21:25 ]
Verwijderd
Verwijderd
Wij hebben deze tv nu ook bijna een week. Echt top beeld, het was ff zoeken naar een winkel die hem nog had maar is zeker de moeite waard geweest.Ferret schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 08:01:
Ik heb zelf de 40V2000 en ik ben er waanzinnig blij mee. Ik heb 2 tips: zet de Power Saving op Hoog en je Contrast op Full. Effect? Het meest diepste zwart wat je ooit bij een lcd scherm hebt gezien en waanzinnige kleuren! En tip 2... gebruik in godsnaam niet die Scart maar koop goeie componentkabels om je dvdspeler aan te sluiten want anders doe je jezelf én het scherm tekort....
Ik heb dus percies hetzelfde met de 32S2000 hier.Ferret schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 08:01:
Ik heb zelf de 40V2000 en ik ben er waanzinnig blij mee. Ik heb 2 tips: zet de Power Saving op Hoog en je Contrast op Full. Effect? Het meest diepste zwart wat je ooit bij een lcd scherm hebt gezien en waanzinnige kleuren! En tip 2... gebruik in godsnaam niet die Scart maar koop goeie componentkabels om je dvdspeler aan te sluiten want anders doe je jezelf én het scherm tekort....
Ik heb m'n kabels hier gekocht: http://www.mcsnet.nl (effe kijken bij Component Video). Let wel op, je moet wel over Component Out beschikken op je dvd speler. En als je dat hebt moet je misschien ook nog in de setup van je dvd speler aangeven dat hij deze uitgang moet gebruiken (moest ik wel in m'n Sony).Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 19:10:
[...]
Wij hebben deze tv nu ook bijna een week. Echt top beeld, het was ff zoeken naar een winkel die hem nog had maar is zeker de moeite waard geweest.
Noem een goeie kabels en waar ze te koop zijn ? Heb het nu nog op scart en was al tevreden, maar als ik dit zo lees
Verwijderd
Bedankt voor reactie.Ferret schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 07:22:
[...]
Ik heb m'n kabels hier gekocht: http://www.mcsnet.nl (effe kijken bij Component Video). Let wel op, je moet wel over Component Out beschikken op je dvd speler. En als je dat hebt moet je misschien ook nog in de setup van je dvd speler aangeven dat hij deze uitgang moet gebruiken (moest ik wel in m'n Sony).
Hmm, ben benieuwd of hetzelfde geldt voor mijn KLV-V32. Het is het proberen waard.schnumi schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 19:34:
[...]
Ik heb dus percies hetzelfde met de 32S2000 hier.Power saving op hoog en contrast gewoon full (of 95). Ik constateer geen bleeding en alles ziet er echt strak uit.
ola
Verwijderd
//
Verwijderd
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq