Sony introduceert nieuwe "Bravia"serie LCD TV's

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 33.659 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-05 12:28
mradem schreef op woensdag 14 december 2005 @ 12:47:
Mijn V serie wordt begin februari ISF gecalibreert. Ben best benieuwd aangezien dit op mijn oude CRT tv al een duidelijk verschil gaf.
Oeh laat me/ (ons :P) weten hoe dat bevalen is! , btw welke V heb je 40" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
BlowFish schreef op woensdag 14 december 2005 @ 12:40:
[...]

Mijn xbox 360 is aangesloten via component op de Sony "V" en de zwartwaarde is gewoon heel goed, niet te donker en zeker niet te licht, kan je zelf nix instellen ? Brightness omhoog ofzo
Ben naar de winkel geweest met mijn satelliet ontvanger en daar op een andere sony aangesloten, hier was het probleem niet krijg een nieuwe lcd tv.

• Astra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-05 12:20
JAAA!! :D Sinds gisteravond ook de bezitter van dit juweeltje (S32A10). Bevalt tot nog toe erg goed, al heb ik nog niet veel kunnen experimenteren. drukte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
Is deze scart connector ook te gebruiken op de bravia V ?

Afbeeldingslocatie: http://www.tvcables.co.uk/images/items/yuv-rgb-scart-adapter.jpg

Baal namelijk een beetje dat er maar 1x een component ingang op mijn scherm zit, zou leuk zijn als de scart ook component accepteerd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163600

Ik heb gisteren mijn 40" Bravia afgeleverd gekregen, perfect beeld veel mooier dan mijn 40" LCD Samsung, die nu naar de slaapkamer is verhuist.

Maar nu het volgende, :( vanavond wilde mijn Bravia niet meer aan, powerled blijft 6 X knipperen, enige suggestie, ik heb de netsnoer alreeds uit en in de WCD gedaan, powerled blijft 6X knipperen.

Groetjes Sam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
BlowFish schreef op zondag 18 december 2005 @ 19:59:
Is deze scart connector ook te gebruiken op de bravia V ?

[afbeelding]

Baal namelijk een beetje dat er maar 1x een component ingang op mijn scherm zit, zou leuk zijn als de scart ook component accepteerd! :)
iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:38

Reinier

\o/

Bij de technische specs staat:
Scart 1 RGB
Scart 2 RGB
Scart 3 RGB
Dus het lijkt me van niet. Voldoet RGB niet naar jouw smaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-05 15:18

Daklem

Audio Nerd

Anoniem: 163600 schreef op zondag 18 december 2005 @ 22:45:
Ik heb gisteren mijn 40" Bravia afgeleverd gekregen, perfect beeld veel mooier dan mijn 40" LCD Samsung, die nu naar de slaapkamer is verhuist.

Maar nu het volgende, :( vanavond wilde mijn Bravia niet meer aan, powerled blijft 6 X knipperen, enige suggestie, ik heb de netsnoer alreeds uit en in de WCD gedaan, powerled blijft 6X knipperen.

Groetjes Sam.
klinkt als een DOA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
Reinier schreef op woensdag 21 december 2005 @ 12:37:
[...]

Bij de technische specs staat:

[...]

Dus het lijkt me van niet. Voldoet RGB niet naar jouw smaak?
Nee, RGB kan geen HD weergeven, bedankt voor de response, dit zag ik ook bij de specs maar wilde uitsluiting hebben.

• Astra
Ik kijk nu al een tijdje naar mijn tv, zeer tevreden overigens, maar bij sommige zenders, zoals Discovery, NGC en de BBC zenders zit er in het geluid een hoge piep, die er bij de andere zenders niet is?

Iemand anders die dit ook ervaart? Het geluid komt uit de speakers, als ik namelijk op 'mute' druk, dan is de piep weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
BlowFish schreef op woensdag 14 december 2005 @ 12:40:
[...] Mijn xbox 360 is aangesloten via component op de Sony "V" en de zwartwaarde is gewoon heel goed, niet te donker en zeker niet te licht, kan je zelf nix instellen ? Brightness omhoog ofzo
"Niet te donker"??
De zwartwaarde kan niet donker genoeg zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40602

Voor de geinteresseerden in de reclame, zie http://www.bravia-advert.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
joopv schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 00:01:
[...]

"Niet te donker"??
De zwartwaarde kan niet donker genoeg zijn....
Wat ik eigenlijk bedoelde is oversaturation, neem een kijkje bij de Samsungs met een contrast van 3000 dan weet je wat ik bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60437

Anoniem: 163600 schreef op zondag 18 december 2005 @ 22:45:
Als ik vragen mag, welke type van Samsung heb je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

Anoniem: 60437 schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 14:33:
[...]

Als ik vragen mag, welke type van Samsung heb je dan?
Alsof dat wat uit maakt, de 40" V serie Bravia's produceren in iedergeval een beter beeld als die 40" Samsungs.

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163600

Ik heb een Samsung LW40A13W, één van de eerste 40" LCD's. :(
Mijn Sony V is in overleg met Sony en mijn everancier zonder enige probleem omgeruild, perfecte service! :)

Je kunt nu duidelijk het verschil tussen 2 jaar techniek zien, eigenlijk is het onzin een LCD om z'n langere levensduur te kopen, want na 2 jaar is de techniek zodanig verbeterd, dat je aan vervanging toe bent, voordat het scherm op is.

Sam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Hmm, het lijkt alsof de Bravia's weer iets duurder zijn geworden bij de verschillende webshops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik kan bij een webshop de KLVV40 voor 2300 aanschaffen. Ik krijg wat meer korting omdat ik bij deze shop ook nog een aantal keukenspullen wil aanschafffen.

Maar wat ik me afvraag is wat de prijs van dit scherm bij Mediamarkt of BCC is. Echter krijg ik telefonisch geen prijs door. EN helaas woon ik niet om de hoek bij een Mediamarkt of BCC winkel.
Dus mijn vraag of iemand de prijs aldaar weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:38

Reinier

\o/

Anoniem: 60437 schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 11:12:
Maar wat ik me afvraag is wat de prijs van dit scherm bij Mediamarkt of BCC is. Echter krijg ik telefonisch geen prijs door. EN helaas woon ik niet om de hoek bij een Mediamarkt of BCC winkel.
Ik wil wel even voor je kijken bij de MM in Utrecht (tenzij iemand anders de prijs hier uit z'n hoofd kan opnoemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Anoniem: 60437 schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 11:12:
Ik kan bij een webshop de KLVV40 voor 2300 aanschaffen. Ik krijg wat meer korting omdat ik bij deze shop ook nog een aantal keukenspullen wil aanschafffen.

ik heb er 3100 voor betaald bij de MM
ik weet niet of je de mogelijkheid hebt om het scherm eerst te zien.. ik zit zelf al op me 3rde 1ste had scheef beeld en de 2de dode pixels

[ Voor 12% gewijzigd door Slux op 27-12-2005 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

markmg schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 11:47:
[...]

ik heb er 3100 voor betaald bij de MM
ik weet niet of je de mogelijkheid hebt om het scherm eerst te zien.. ik zit zelf al op me 3rde 1ste had scheef beeld en de 2de dode pixels
Hmm goed dat je het ff meld. Ik kan namelijk voor 20 euro extra de installatie laten uitvoeren door een monteur. Was eigenlijk niet van plan om dat te doen. Maar als ik het dan zo hoor kan ik dat beter wel doen. Als het dan niet goed blijkt te zijn kan het scherm meteen mee terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astra
_Astra_ schreef op donderdag 22 december 2005 @ 09:32:
Ik kijk nu al een tijdje naar mijn tv, zeer tevreden overigens, maar bij sommige zenders, zoals Discovery, NGC en de BBC zenders zit er in het geluid een hoge piep, die er bij de andere zenders niet is?

Iemand anders die dit ook ervaart? Het geluid komt uit de speakers, als ik namelijk op 'mute' druk, dan is de piep weg.
Ik ben de enige die dit probleem ervaart? :?

• Arro
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-11-2022
Ik ben de enige die dit probleem ervaart? :?
Ik had ook een piep op sommige kanalen echter deze verdween toen ik de gamma bekabeling verving voor goede. Wellicht ook voor jou de oplossing.
Het was mij niet opgevallen dat de piep zou verdwijnen bij het op mute zetten, maar ik heb dan ook slechts 2 dagen met de slechte bekabeling gekeken.

• Astra
Bedankt voor je reactie, nou was ik toch al van plan om de bekabeling te vervangen voor een betere kwaliteit, maar dit schuiven we dan maar even vooruit (lees: morgen nieuwe halen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thelcdkid
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-05 22:04
Weet iemand of de Sony Bravia's een VESA compatible aansluiting hebben? Ik zou namelijk graag deze vloerstandaard willen gebruiken: http://www.hexateq-av.com

Afbeeldingslocatie: http://www.hexateq-av.com/images/pic12.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

Gefeliciteerd voor iedereen die de KDL-V40A10heeft gekocht! :)

Afbeeldingslocatie: http://www.whathifi.co.uk/img/contentimages/sony%20LCD.jpg

What Hifi?! heeft de 40" uitgeroepen tot beste LCD tot nu toe.

Ik begin nu wel hele erge kriebels te krijgen om mijn portomonnee te trekken... :9~

[ Voor 3% gewijzigd door Arx op 03-01-2006 15:29 ]

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Arx schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 14:14:
Gefeliciteerd voor iedereen die de KDL-V40A12U heeft gekocht! :)

[afbeelding]

What Hifi?! heeft de 40" uitgeroepen tot beste LCD tot nu toe.

Ik begin nu wel hele erge kriebels te krijgen om mijn portomonnee te trekken... :9~
is dat een us versie? ik ken alleen de klv-V40A10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

Nee, een UK versie. Het verschil is dat de ene een DVB-T decoder erin heeft en de andere niet. Ik zal het even corrigeren.

[ Voor 9% gewijzigd door Arx op 03-01-2006 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132833

Even heel snel: is er nou wel of geen verschil tussen de beeldkwaliteit van de S en de V serie?
Ik heb de specs gekeken maar zie daarin geen verschil, behalve het design van de tv natuurlijk.

En het prijsverschil is zowel bij de 26" als bij de 32" tussen S en V steeds 300 euro, toch weer aardig wat geld.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 132833 op 04-01-2006 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Ik zie wel degelijk verschil met de kabel tussen de S en V. de S hangt bij een vriend van me
Hij zegt zelf ook dat ie de V mooier beeld vind geven op coax en digi als ie hier is(zelfde settings geprobeerd), dvd xbox weinig verschil. Kabel hebben we allebei van multie kabel met die nokia decoder voor digitaal
toen ik ze bij de MM zag hangen vond ik ook al dat de V daar mooier beeld gaf op dezelfde settings en beelden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Okee thanks, dat is dan duidelijk, de V is mooier om te zien en geeft mooier beeld. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

Lol, het houdt maar niet op met de Bravia! Er zijn nu nieuwe Bravia's aangekondigd met een resolutie van 1080p!. Design is overigens het zelfde gebleven.

http://products.sel.sony....ch/main/bravia_index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106563

Hier zijn wat pix over het maken van de Bravia reclame http://www.flickr.com/photos/sepiatone/sets/720725/ Excuses als deze link al een keer is gepost. Ziet er wel erg cool uit.

Arx -> Klinkt erg goed. Heb alleen de info nog niet gevonden. Zie wel wat RPTV's met die resolutie. Ik hoop dat ik wat over het hoofd zie.

Cheers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Iemand die mij misschien kan vertellen of de garantie direct via Sony verloopt, of via de desbetreffende winkel?
Ik wil namelijk een Bravia bestellen via een webshop (dit scheelt zo honderden euro's i.v.m. Mediamarkt en dergelijke) maar ik twijfel nog door het garantie verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

Anoniem: 106563 schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 11:25:

Arx -> Klinkt erg goed. Heb alleen de info nog niet gevonden. Zie wel wat RPTV's met die resolutie. Ik hoop dat ik wat over het hoofd zie.

Cheers.
Ik ook niet, dan behalve de aankondiging. Misschien vandaag meer info?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfferedPoet
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-01 12:36
Wat zijn jullie instellingen (beeld)?

offtopic:
Mijn TV'tje gehaald bij de BCC voor €1012 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159305

Anoniem: 132833 schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 01:07:
Even heel snel: is er nou wel of geen verschil tussen de beeldkwaliteit van de S en de V serie?
Ik heb de specs gekeken maar zie daarin geen verschil, behalve het design van de tv natuurlijk.
.
JA. Lees het topic gewoon door, het is al vaker gevraagd en vermeld. Toch nog maar even voor de duidelijkheid: de V-serie heeft een " High Image Processor (H.H.I.P) " en de S-serie niet. De H.H.I.P. zorgt voor een beduidend mooier beeld op kabel/schotel signaal en is dus aan te raden!
HDMI aansluiting op de S-serie is meer bedoeld om gemakkelijk een HD-camera eraan te koppelen, aangezien deze aansluiting aan de zijkant van het scherm zit. Dit is niet het geval bij de V-serie waar de HDMI aansluiting aan de achterkant zit!

Het grote nadeel van de V-serie is dat ze vanaf de 32" modellen gebruik maken van ventilatoren. Ik heb al klanten gehoord die nu al (na 2 maanden) klachten hebben hierover!!!! Daarom vind ik het ook zo vreemd dat deze LCD wordt uitgeroepen als beste LCD, waarschijnlijk vanwege het feit dat ze hem in de UK wel standaard uitrusten met DVB-T/C. Alleen Loewe heeft dat op dit moment in NL.
MaZo schreef op Thursday 05 January 2006 @ 12:41:
Iemand die mij misschien kan vertellen of de garantie direct via Sony verloopt, of via de desbetreffende winkel?
Ik wil namelijk een Bravia bestellen via een webshop (dit scheelt zo honderden euro's i.v.m. Mediamarkt en dergelijke) maar ik twijfel nog door het garantie verhaal.
Wat betreft garantie moet je er vanuit gaan dat je bij een webshop te maken hebt met rechtstreeks contact bij Sony. Nadeel is dat je onderop de stapel belandt bij service afhandeling, Ook wat betreft omruiling kun je verwachten dat dit lang duurt. Via de winkel kun je de betreffende winkel om service vragen, waarbij een omruiling zo gedaan is. En anders kan een winkel altijd in contact komen met vertegenwoordigers van de fabrikant om er druk op te zetten. En als ik de vertegenwoordigers moet geloven komen apparaten die via webshops verkocht worden altijd achteraan bij service afhandeling.

Denk erom dat veel webshops vaak hun prijzen niet na kunnen komen en dat er (zeker op dit moment) veel vraag naar de toestellen is waardoor het soms 3-4 weken kan duren. Let ook op dat de prijzen in de loop der tijd niet veranderen bij de webshop. Wat ik nu nog tegenkom is dat een webshop de 40" toestellen 200 euro goedkoper aanbiedt i.v.m. de actie die Sony heeft gehad tot 31-12-2005. Ze kunnen die prijzen dus nooit waarmaken.

Marges staan op dit moment erg onder druk in deze branch, dus ook een webshop kan soms het verschil bijna niet meer maken.

Suc6 met de zoektoch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esvier
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-05 19:28
Arro schreef op donderdag 29 december 2005 @ 18:52:
[...]

Ik had ook een piep op sommige kanalen echter deze verdween toen ik de gamma bekabeling verving voor goede. Wellicht ook voor jou de oplossing.
Het was mij niet opgevallen dat de piep zou verdwijnen bij het op mute zetten, maar ik heb dan ook slechts 2 dagen met de slechte bekabeling gekeken.
ik heb er ook last van... maar ook wanneer ik hem heb aangesloten op de computer of XBOX :(

www.debrasserie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astra
esvier schreef op zondag 08 januari 2006 @ 17:56:
[...]

ik heb er ook last van... maar ook wanneer ik hem heb aangesloten op de computer of XBOX :(
Naar aanleiding van de suggestie om de kabels te vervangen heb ik dit gedaan, en goede kwaliteit aangeschaft. Maakt helemaal niks uit, piep is er op sommige kanalen nog steeds :|

Kijk ik echter tv via de tuner van mijn DVD recorder, dan heb ik nergens een piep. Vreemd verhaal dus...

Misschien dat iemand hier mij kan vertellen of ik deze muurbeugel kan gebruiken om mijn S32 aan te hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wappiemonster
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-11-2024
Anoniem: 159305 schreef op zondag 08 januari 2006 @ 00:14:

JA. Lees het topic gewoon door, het is al vaker gevraagd en vermeld. Toch nog maar even voor de duidelijkheid: de V-serie heeft een " High Image Processor (H.H.I.P) " en de S-serie niet. De H.H.I.P. zorgt voor een beduidend mooier beeld op kabel/schotel signaal en is dus aan te raden!
HDMI aansluiting op de S-serie is meer bedoeld om gemakkelijk een HD-camera eraan te koppelen, aangezien deze aansluiting aan de zijkant van het scherm zit. Dit is niet het geval bij de V-serie waar de HDMI aansluiting aan de achterkant zit!
Ik heb zelf de KLV-S40A10E en deze heeft de hdmi aansluiting wel degelijk aan de achterkant zitten. Er is geen verschil tussen de hdmi aansluiting op de V en S serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfferedPoet
_Astra_ schreef op maandag 09 januari 2006 @ 10:01:
[...]

Naar aanleiding van de suggestie om de kabels te vervangen heb ik dit gedaan, en goede kwaliteit aangeschaft. Maakt helemaal niks uit, piep is er op sommige kanalen nog steeds :|

Kijk ik echter tv via de tuner van mijn DVD recorder, dan heb ik nergens een piep. Vreemd verhaal dus...

Misschien dat iemand hier mij kan vertellen of ik deze muurbeugel kan gebruiken om mijn S32 aan te hangen?
Dat heb ik ook, als ik het geluid uitzet, dan is het gestopt :/ Ik ga zo wel ff checken of dat ook zo het geval is bij een dvd'tje... maar hij is wel *erg sloom als ik van een zender ga switchen* [heb trouwens een KLV-S26]

Volgens mij houdt de muurbeugel de tv wel

[ Voor 5% gewijzigd door OfferedPoet op 09-01-2006 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astra
Bedankt voor je reactie :) Maar wat ik eigenlijk bedoel met die beugel, kan ik de tv er überhaupt aan hangen, gebruikt Sony daar (redelijk) standaard bevestigingspunten voor, of is het weer een vreselijk spannend systeem waardoor je alleen de Sony beugel van ruim 300 euro kan gebruiken.

Oftewel, zijn er mensen die hem al hebben 'hangen', met gebruik van een andere beugel dan de originele van Sony?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-05 13:09

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Psychops schreef op zondag 04 december 2005 @ 00:37:
Wij hebben nu 2 weken de KLV-V40A10E. Heb nog zitten twijfelen tussen de Panasic Plasma (ben type nummer vergeten).

En ik kan wel zeggen dat (ondanks het gemis van PiP :? ) dit een zeeeeer goede TV is, omdat we van een oude tv afkwamen heb ik wel een kleine 200 euro extra in fatsoenlijke bekabeling moeten steken, en dat was zeker de moeite waard.

Je kan de TV echt goed zijn werk zien doen door de WMV-HD films op de ms site te downloaden. (speel ze af via dvi -> HDMI) :9
Hoe ging het aansluiten bij jou? Ik zelf heb een S32A10E en probeer mijn mediacenter via DVI-HDMI te koppelen, maar bij een uitgangs resolutie van 1920x1080 zie je een vrij grote rand van het beeld niet op de TV en zijn de letters onscherp. Bellen met Sony leid tot niets, schijnt erbij te kunnen horen, maar dat vind ik een beetje afscheep verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vadeluma
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-01-2023
superduper schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 19:30:
[...]

Hoe ging het aansluiten bij jou? Ik zelf heb een S32A10E en probeer mijn mediacenter via DVI-HDMI te koppelen, maar bij een uitgangs resolutie van 1920x1080 zie je een vrij grote rand van het beeld niet op de TV en zijn de letters onscherp. Bellen met Sony leid tot niets, schijnt erbij te kunnen horen, maar dat vind ik een beetje afscheep verhaal.
De Sony heeft een native resolutie van 1366x768, als je deze resolutie in kan stellen heb je 1:1 pixelmapping, dwz beeldvullend zonder overscan of onderscan. Jij hebt dus last van overscan, waardoor je een deel van je beeld mist. Bij onderscan zou je zwarte balken hebben. Dit is dus een probleem bij de Sony, die via DVI geen native resolutie ondersteund.
Je moet bij de instellingen van je videokaart kijken of er een functie overscan of onderscan zit en in dit geval overscan uitschakelen. De kans is groot dat er dan zwarte balken om het beeld verschijnen, vervolgens kan je via de zoom, 16:9, etc van de Sony proberen de balken weg te krijgen.
Lukt dit niet, probeer dan het volgende.
Download Powerstrip en installeer deze op je
mediacenter. Met powerstrip kan je resoluties forceren, die je via standaard videokaart niet in kan voeren. In jouw geval heb je te maken met overscan, dus moet je met powerstrip de resolutie kleiner maken dan de max. resolutie van je Sony(1366x768).
1216 x 676 instellen via powerstrip, zou het probleem op moeten lossen.Je kan een beetje spelen met die waarden totdat je het gewenste resultaat hebt.
Let wel resoluties instellen dichtbij de waarde 1920x1080 heeft geen zin,omdat de Sony een max resolutie heeft van 1366x768. Dat wil niet zeggen dat hij geen 1080i weer kan geven, maar hij scaled het beeld naar 1366x768. Kwaliteitsverschil zie je niet.

Nou, lang verhaal,misschien heb je er wat aan .
Als je vragen hebt hoor ik het wel

maran

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

vadeluma schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 01:03:
[...]

De Sony heeft een native resolutie van 1366x768, als je deze resolutie in kan stellen heb je 1:1 pixelmapping, dwz beeldvullend zonder overscan of onderscan. Jij hebt dus last van overscan, waardoor je een deel van je beeld mist. Bij onderscan zou je zwarte balken hebben. Dit is dus een probleem bij de Sony, die via DVI geen native resolutie ondersteund.
Je moet bij de instellingen van je videokaart kijken of er een functie overscan of onderscan zit en in dit geval overscan uitschakelen. De kans is groot dat er dan zwarte balken om het beeld verschijnen, vervolgens kan je via de zoom, 16:9, etc van de Sony proberen de balken weg te krijgen.
Lukt dit niet, probeer dan het volgende.
Download Powerstrip en installeer deze op je
mediacenter. Met powerstrip kan je resoluties forceren, die je via standaard videokaart niet in kan voeren. In jouw geval heb je te maken met overscan, dus moet je met powerstrip de resolutie kleiner maken dan de max. resolutie van je Sony(1366x768).
1216 x 676 instellen via powerstrip, zou het probleem op moeten lossen.Je kan een beetje spelen met die waarden totdat je het gewenste resultaat hebt.
Let wel resoluties instellen dichtbij de waarde 1920x1080 heeft geen zin,omdat de Sony een max resolutie heeft van 1366x768. Dat wil niet zeggen dat hij geen 1080i weer kan geven, maar hij scaled het beeld naar 1366x768. Kwaliteitsverschil zie je niet.

Nou, lang verhaal,misschien heb je er wat aan .
Als je vragen hebt hoor ik het wel
Hier heb ik zeker wat aan! Bedankt, ga ermee aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wappiemonster
Ik heb de KLV-S40A10E en had eerst hetzelfde probleem. Ik kreeg de resulutie via de nvidia instellingen niet hoger dan 1280*768. Daarna heb ik Powerstrip geïnstalleerd en heb op het forum de volgende timing parameters gevonden voor de native resolutie van 1366*768.

1368x768=1368,80,128,200,768,3,5,22,84750,3

Ik weet niet precies waarom het 1368 is ipv 1366 maar het werkt in ieder geval goed.

Deze regel moet je dan kopiëren en invoeren in het custom resolutions menu van Powerstrip (paste custom timings from clipboard). Dit werkt goed, na het invoeren geeft het scherm nog steeds weer dat ie op 1280*768 staat maar hij geeft dan wel degelijk 1366*768 weer. Je heb dan alleen nog 2 verticale zwarte balken aan beide kanten, deze haal je weg door de instelling van de lcd op zoom-horizontal te zetten.

Ik heb de tv overigens wel verbonden via de VGA kabel, niet via HDMI. Dit schijnt wel invloed te hebben op de timing parameters dus het kan best zijn dat het niet werkt met hdmi connectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Iemand hier die de KLV-S26 versie heeft?

Voor mijn nieuwe huis zat ik er in eerste instantie aan te denken om een KLV-S32 te kopen voor in de woonkamer, en een KLV-S19 voor in de slaapkamer. Maar omdat de woonkamer niet al te groot is, en de afstand tussen de bank en TV hooguit 3 á 4 meter is, zit ik er aan te denken om 2x een KLV-S26 te kopen. Totaalprijs komt ongeveer overeen.

Alleen nu twijfel ik weer of de KLV-S26 weer niet te groot is voor in de slaapkamer. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfferedPoet
MaZo schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 12:23:
Iemand hier die de KLV-S26 versie heeft?

Voor mijn nieuwe huis zat ik er in eerste instantie aan te denken om een KLV-S32 te kopen voor in de woonkamer, en een KLV-S19 voor in de slaapkamer. Maar omdat de woonkamer niet al te groot is, en de afstand tussen de bank en TV hooguit 3 á 4 meter is, zit ik er aan te denken om 2x een KLV-S26 te kopen. Totaalprijs komt ongeveer overeen.

Alleen nu twijfel ik weer of de KLV-S26 weer niet te groot is voor in de slaapkamer. :9
Ik heb ook niet zo'n grote kamer hoowr ;) (<--- jongen van 16 jaar en 5 dagen oud :P)
Ik had de mijne gekregen op mijn verjaardag, hij lijkt wel een stuk groter dan mijn oude tv (ook sony, maar dan beeldbuis vlak 55 cm). Maar hij past wel bij mijn interieur :)

heb trouwens een KLV-S26

[ Voor 3% gewijzigd door OfferedPoet op 13-01-2006 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Wappiemonster schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 13:22:
Ik heb de KLV-S40A10E en had eerst hetzelfde probleem. Ik kreeg de resulutie via de nvidia instellingen niet hoger dan 1280*768. Daarna heb ik Powerstrip geïnstalleerd en heb op het forum de volgende timing parameters gevonden voor de native resolutie van 1366*768.

1368x768=1368,80,128,200,768,3,5,22,84750,3

Ik weet niet precies waarom het 1368 is ipv 1366 maar het werkt in ieder geval goed.

Deze regel moet je dan kopiëren en invoeren in het custom resolutions menu van Powerstrip (paste custom timings from clipboard). Dit werkt goed, na het invoeren geeft het scherm nog steeds weer dat ie op 1280*768 staat maar hij geeft dan wel degelijk 1366*768 weer. Je heb dan alleen nog 2 verticale zwarte balken aan beide kanten, deze haal je weg door de instelling van de lcd op zoom-horizontal te zetten.

Ik heb de tv overigens wel verbonden via de VGA kabel, niet via HDMI. Dit schijnt wel invloed te hebben op de timing parameters dus het kan best zijn dat het niet werkt met hdmi connectie.
Ik ben hiermee aan de slag gegaan, maar heb het helaas niet werkend gekregen. Zowel niet met HDMI als met de VGA. Hij schiet steeds op zwart met een buiten bereik melding. SOny helpdesk weet het niet en gooit het op een compatibiliteitsprobleem (lekker makkelijk). Ik moet nog een keer testen met een wat nieuwere laptop die wat hogere resoluties aan kan om uit te sluiten dat die HTPC x300 kaart het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wappiemonster
Ik heb hier nog andere timing parameters die het bij mij ook goed doen:

1360x768=1360,48,112,248,768,1,3,38,85875,1

1368x768=1368,80,128,200,768,3,5,22,84656,2306

Misschien dat deze wel werken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Wappiemonster schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 23:24:
Ik heb hier nog andere timing parameters die het bij mij ook goed doen:

1360x768=1360,48,112,248,768,1,3,38,85875,1

Misschien dat deze wel werken..
Thanks, ik ga die ook eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Hmm, toch maar een KLV-V26 besteld i.p.v. een KLV-S32, mede omdat ik eigenlijk maar een meter of 3 van het scherm af zit.
Bovendien zijn de specs beter, en ben ik bang dat zo'n grote KLV-S32 geen porum is op m'n TV meubel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114584

MaZo schreef op maandag 23 januari 2006 @ 22:31:
Hmm, toch maar een KLV-V26 besteld i.p.v. een KLV-S32, mede omdat ik eigenlijk maar een meter of 3 van het scherm af zit.
Bovendien zijn de specs beter, en ben ik bang dat zo'n grote KLV-S32 geen porum is op m'n TV meubel. :)
Dat is precies de reden waarom mijn ouders ook die kochten ipv een groter scherm. En ik moet zeggen, op 3 meter afstand is het echt een super strak beeld :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-05 15:23

aex351

I am the one

Zit er veel verschil tussen de sony V serie en de sammy M51 serie ? qua beeld kwaliteit.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-05 22:27

Mooody

elmoody

De vergelijking tussen de V26 en Panasonic 26 52F is interessanter. Iemand???

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astra
Nog steeds niemand die de S32 tegen de muur heeft gehangen met een universele beugel :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is er al iemand geweest bij Modern Electronics om te kijken wat de Bravia daar kost? Kreeg pas namelijk een folder van ze met daarin heel veel aanbiedingen o.a. met 25%, 30% en 40% korting op LCD tv's. Bravia's stonden er ook in maar niet duidelijk welke maat voor welke prijs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-05 09:59
foutje :S

[ Voor 98% gewijzigd door lowfi op 24-01-2006 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132833 schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 12:33:
Is er al iemand geweest bij Modern Electronics om te kijken wat de Bravia daar kost? Kreeg pas namelijk een folder van ze met daarin heel veel aanbiedingen o.a. met 25%, 30% en 40% korting op LCD tv's. Bravia's stonden er ook in maar niet duidelijk welke maat voor welke prijs...
de 26 inch is 1299,-
de 32 inch is 1499,-

Die kortingen gelden namelijk niet voor dat soort tv's. Je krijgt alleen 25%, 30%, 40% korting op "End of Line" producten.
Extra korting is altijd wel te regelen natuurlijk. De winstmarges op die dingen zijn enorm hoog, dus ga eens ff met zo'n verkoper praten zou ik zeggen. 5 tot 10 % moet je er wel af kunnen praten!

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 114584 op 24-01-2006 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De nieuwe Bravia's stonden er echt ook in hoor!
Er is nog niet eens een oud model van de Bravia eigenlijk toch?

Dat afdingen kan zeer zeker. Vroegah een keer bij de It's afgedongen op een Philips Matchline Breedbeeld TV, en die "kreeg" ik mee voor fl. 4400,- i.p.v. de adviesprijs van fl. 5999,-!
Doet het nog steeds goed trouwens :)

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 132833 op 24-01-2006 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfferedPoet
Anoniem: 114584 schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 17:15:
[...]

de 26 inch is 1299,-
de 32 inch is 1499,-

Die kortingen gelden namelijk niet voor dat soort tv's. Je krijgt alleen 25%, 30%, 40% korting op "End of Line" producten.
Extra korting is altijd wel te regelen natuurlijk. De winstmarges op die dingen zijn enorm hoog, dus ga eens ff met zo'n verkoper praten zou ik zeggen. 5 tot 10 % moet je er wel af kunnen praten!
Ik heb de Sony KLV-S26 gehaald voor € 1012 bij de BCC

Het was zo: ergens goedkoper gezien? wij betalen het verschil + 25% van het verschil terug!

=)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
En dat ergens was een webshop neem ik aan?
Dacht dat ze (net als de Mediamarkt) niet mee gaan met de prijzen van webshops?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfferedPoet
MaZo schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 19:10:
En dat ergens was een webshop neem ik aan?
Dacht dat ze (net als de Mediamarkt) niet mee gaan met de prijzen van webshops?
nope, www.combihuizen.nl ( en bcc gaat ook niet mee met webshops ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Chuckiej schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 18:56:
[...]

Ik heb de Sony KLV-S26 gehaald voor € 1012 bij de BCC

Het was zo: ergens goedkoper gezien? wij betalen het verschil + 25% van het verschil terug!
Die aangehaalde prijzen waren hopelijk wel van het V model!

de 26 inch is 1299,-
de 32 inch is 1499,-

Toch?

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 132833 op 24-01-2006 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfferedPoet
Anoniem: 132833 schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 19:13:
[...]

Die aangehaalde prijzen waren hopelijk wel van het V model!

de 26 inch is 1299,-
de 32 inch is 1499,-

Toch?
Eh, ik krijg geen pop/up :/

maar uit mijn hoofd kan ik zeggen dat het 1050 euro was voor de KLV-S26

Dus neem ik aan dat 1299 klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Chuckiej schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 19:20:
[...]

Eh, ik krijg geen pop/up :/

maar uit mijn hoofd kan ik zeggen dat het 1050 euro was voor de KLV-S26

Dus neem ik aan dat 1299 klopt
Ik bedoel dus niet het S model hè :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfferedPoet
Anoniem: 132833 schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 19:22:
[...]

Ik bedoel dus niet het S model hè :)
;)

S model was 1049

V model iets duurder

Alle winkel plaatsen die rood zijn, zijn winkels; geen internetshops: http://kieskeurig.nl/nl/p...=sony+and+klv-v26&pcode=0

[ Voor 29% gewijzigd door OfferedPoet op 24-01-2006 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De prijzen die ik noemde waren al weer van ongeveer 2,5 week geleden. Zou dus goed kunnen dat je hem nu goedkoper kunt krijgen :)
Als die V versie nu 1299 is zou ik daar voor gaan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat www.combihuizen.nl / www.tvspeciaal.nl is wel een goede zaak geloof ik zo te zien!

KLV-S26A10: €1,079.00
KLV-V26A10: €1,298.00

KLV-S32A10: €1,297.00
KLV-V32A10: €1,689.00

KLV-S40A10: €2,159.00
KLV-V40A10: €2,565.00

En dan kan je altijd nog naar de BCC (of weer terug voor een tegenvoorstel) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Sony expands Bravia line with S2000 LCD series

Sony has added a few more sets to its Bravia line, and this time they're thinking small. The three new LCD models in the S2000 series range in size from 20 to 26 inches, and offer 1366x768 resolution, HDMI inputs and a 1200:1 contrast ratio. The sets will be available in Japan next month; no word yet on pricing or availability outside of Japan.
http://www.engadget.com/2...ne-with-s2000-lcd-series/

[ Voor 195% gewijzigd door MaZo op 07-02-2006 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
In de hoop het stilgevallen topic weer wat tot leven te brengen...

Afbeeldingslocatie: http://www.engadget.com/media/2006/03/braviaxseries.jpg
Sony expands Bravia S, V, X series LCD HDTVs

Gearing up for CeBIT, Sony has announced some new additions to the Bravia series, including new models in sizes from 26 inches up through 46 inches. S-series models are HD-ready, with support for 1080i and 720p, and come with digital tuners and HDMI input. For the V series, Sony claims a wider color gamut than most other LCD displays, and a 1300:1 contrast ratio. At the top of the line is the X series (pictured), which supports 1080p and has dual HDMI inputs. Pricing has yet to be announced.
Bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
MaZo schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 10:27:
In de hoop het stilgevallen topic weer wat tot leven te brengen...

[afbeelding]
[...]

Bron.
Heb pas een HDMI kabel aangeschaft, maar krijg de native resolutie niet op mijn Sony bravia 26V10E.

welke parameters etc moet ik gebruiken om dit wel aan de praat te krijgen. Vind trouwens de scherpte van het beeld zowiezo extreem tegen vallen tis nogal blurry ? (op 720p hdmi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sideshowbobbie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:24
Ik ben wel geïnteresseerd in de Bravia X-versie. 1080p + 2 HDMI aansluitingen; wat zeer handig is voor een xbox360 en later een BR/HD-DVD speler. Ik heb al een 32" LCD TV, maar daar zal ik nog wel even mee moeten doen :+

Tegen de tijd dat we eindelijk full HD content hebben in Nederland (qua televisie-zenders en natuurlijk de films op Blu Ray/HD-DVD) dan ga ik er zeker over nadenken om deze te kopen. Maar ach, mijn fantasie slaat weer op hol. Voordat we dat allemaal hebben in Nederland, zijn we weer wat jaartjes verder en dan zijn er vast weer wat nieuwere tv's :)

Natuurlijk staat ie mooi in je huiskamer, maar voorlopig is,met name de X-serie, leuk van: "kijk eens wat ik heb. maar eigenlijk kan je er vrij weinig mee"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28377

De oude TV hield er dit weekend mee op en dus ben ik op zoek naar een nieuwe. Het oog is gevallen op de Bravia serie. Nu vind ik de V-serie qua uiterlijk mooier dan de S-serie (ook gelet op weerkaatsing) maar ik vroeg me af of er nog meer verschillen zijn. Voor een meerprijs van 400 euro mag ik hopen van wel. Nu las ik in dit forum dat er bij de V-serie gebruik wordt gemaakt van een andere techniek/processor. Ook op de site van Sony zelf staat het verschil duidelijk aangegeven:

Beeldtechniek:
V-serie: LCD Si TFT Active Matrix
S-serie: WEGA®-engine

Ook las ik dat de (nieuwere?) techniek in de V-serie ervoor zorgt dat er sync problemen optreden. De beeldkwaliteit zou beter zijn maar dit gaat ten koste van snelheid. Mijn vraag is nu of iemand kan bevestigen of ik dit alles juist heb geformuleerd en of er misschien nog meer (of andere) verschillen zijn tussen beide series. Kortom, een kort overzichtje van belangrijkste verschillen met voor- en nadelen zou zeer handig en welkom zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
De zoekfunctie is je beste vriend. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koppie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:47
Dan zal ik nog maar een reactie plaatsen over V32-versie van Sony. Ik heb dat ding nu thuis hangen (op een goedkopere beugel dan die van Vogel, maar dat is een ander verhaal) en ik ben niet helemaal positief.

Design:
  • Kwestie van smaak, maar het is een erg nette TV, die vooral aan de wand van een hoop mensen leuke reacties oproept.
Beeldkwaliteit:
  • Op HD (1080i) via component een van de betere die ik tot nu toe gezien heb, vooral de scherpte en de-interlacing is perfect, en maakt het ineens een aandachtstrekker.
  • TV is aardig, maar op een gewoon kabelsignaal niet de beste, en inderdaad een kleine vertraging met filter-functie ingeschakeld, maar dit is alleen merkbaar als je erg goed op let, wat ik deed na de opmerkingen in dit forum.
  • Zwartniveau had van mij nog iets beter gekund, want doordat de TV zwart is, valt het toch iets op, dat er nog iets licht lekt.
  • De deblock-functie in het filter is wel weer perfect, haalt alle blokjes uit Discovery-channel en mijn harddisk-recorder, en dit vind ik echt een pré, tov de S-serie.
Functies:
  • De teletekst is behoorlijk snel, maar mist de mogelijkheid om het TV-beeld ernaast te zetten, en nog belangrijker, de TT-ondertiteling werkt niet goed in de breedbeeld stand (Zoom)!
  • Geen PiP, maar dat wist ik van te voren, maar is wel een gemis.
  • Zapt redelijk snel, maar bij het invoeren van twee cijfers, moet je even ietsjes geduld hebben, maar daar ben ik aardig aan gewend.
  • Je kan helaas niet per zender vastleggen in welk formaat je ernaar wilt kijken.
Overige:
  • Steunmontage kan op twee punten, boven en onder, maar onderop kan je maar moeilijk (of niet) nog kabels loshalen en vastzetten, en bij montage bovenop zit hij niet vast op zijn midden, en heeft ie de nijging naar beneden te kantelen als je een te lichte steunt gebruikt.
  • Ingebouwde fans maken ietsjes lawaai, maar hoor je zeker niet bij normaal TV kijken, hoewel dat misschien na enige jaren anders zal zijn. (Vervang ik ze wel weer, garantie is toch maar 5 jaar)
  • Afstandsbediening is goed qua bedieningsgemak, maar voelt niet aan als een dure, die bij een TV hoort van bijna 2000 euro.
  • De breedte is met 82 cm niet al te breed, en is smaller dan de meeste andere merken bij dezelfde beeldmaat.
Overall:
Fijne tv, misschien zijn er betere qua prijs/prestatie verhouding, maar zeker niet slecht. De filter functie heeft zijn voors-en tegens, maar is zeker wel handig. En het oog wil ook wat.

[ Voor 3% gewijzigd door koppie op 16-03-2006 13:47 ]

Ben ik nou zo dom, of is de rest zo slim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
koppie1 schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 14:32:
Dan zal ik nog maar een reactie plaatsen over V32-versie van Sony. Ik heb dat ding nu thuis hangen (op een goedkopere beugel dan die van Vogel, maar dat is een ander verhaal) en ik ben niet helemaal positief.

Design:
  • Kwestie van smaak, maar het is een erg nette TV, die vooral aan de wand van een hoop mensen leuke reacties oproept.
Beeldkwaliteit:
  • Op HD (1080i) via component een van de betere die ik tot nu toe gezien heb, vooral de scherpte en de-interlacing is perfect, en maakt het ineens een aandachtstrekker.
  • TV is aardig, maar op een gewoon kabelsignaal niet de beste, en inderdaad een kleine vertraging met filter-functie ingeschakeld, maar dit is alleen merkbaar als je erg goed op let, wat ik deed na de opmerkingen in dit forum.
  • Zwartniveau had van mij nog iets beter gekund, want doordat de TV zwart is, valt het toch iets op, dat er nog iets licht lekt.
  • De deblock-functie in het filter is wel weer perfect, haalt alle blokjes uit Discovery-channel en mijn harddisk-recorder, en dit vind ik echt een pré, tov de S-serie.
Functies:
  • De teletekst is behoorlijk snel, maar mist de mogelijkheid om het TV-beeld ernaast te zetten, en nog belangrijker, de TT-ondertiteling werkt niet goed in de breedbeeld stand (Zoom)!
  • Geen PiP, maar dat wist ik van te voren, maar is wel een gemis.
  • Zapt redelijk snel, maar bij het invoeren van twee cijfers, moet je even ietsjes geduld hebben, maar daar ben ik aardig aan gewend.
  • Je kan helaas niet per zender vastleggen in welk formaat je ernaar wilt kijken.
Overige:
  • Steunmontage kan op twee punten, boven en onder, maar onderop kan je maar moeilijk (of niet) nog kabels loshalen en vastzetten, en bij montage bovenop zit hij niet vast op zijn midden, en heeft ie de nijging naar beneden te kantelen als je een te lichte steunt gebruikt.
  • Ingebouwde fans maken ietsjes lawaai, maar hoor je zeker niet bij normaal TV kijken, hoewel dat misschien na enige jaren anders zal zijn. (Vervang ik ze wel weer, garantie is toch maar 5 jaar)
  • Afstandsbediening is goed qua bedieningsgemak, maar voelt niet aan als een dure, die bij een TV hoort van bijna 2000 euro.
Overall:
Fijne tv, misschien zijn er betere qua prijs/prestatie verhouding, maar zeker niet slecht. De filter functie heeft zijn voors-en tegens, maar is zeker wel handig. En het oog wil ook wat.
Goede review, kan me hier zeker in vinden, echter wat bedoel je precies met de "deblock-functie" is dit gewoon de ruis onderdrukker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koppie
BlowFish schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 12:50:
[...]

Goede review, kan me hier zeker in vinden, echter wat bedoel je precies met de "deblock-functie" is dit gewoon de ruis onderdrukker?
Je kan in het menu de soort ruisonderdrukking opgeven. Dit wordt per kanaal bijgehouden (in elk geval per aansluiting) en de stand BNR is dan de 'Block Noise Reduction' volgens de handleiding, die de compressie-artefacten uit het beeld probeert te halen. Dit werkt echt heel behoorlijk.

Oh, ja er was nog één heel groot voordeel tov de Philips 9966, en dat was de breedte van het toestel. De breedte is 82 cm tov 100 cm van de Philips, en dit is voor dezelfde beeldmaat (82 cm). Dit maakte het voor bepaalde personen in het huishouden allemaal wat acceptabeler. ;)

[ Voor 23% gewijzigd door koppie op 16-03-2006 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
koppie1 schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 13:44:
[...]

Je kan in het menu de soort ruisonderdrukking opgeven. Dit wordt per kanaal bijgehouden (in elk geval per aansluiting) en de stand BNR is dan de 'Block Noise Reduction' volgens de handleiding, die de compressie-artefacten uit het beeld probeert te halen. Dit werkt echt heel behoorlijk.
aha, nooit geweten, had de noise reduction op high gezet en dat leverde nogal vertraging op vandaar dat ik er maar vanaf bleef. Ik ga de BNR eens proberen!

Ps.Iemand al een Id hoe ik 1366 x 768 (native) over HDMI naar voren kan toveren, dit lijkt nogal onmogenlijk. Iemand toch gelukt, of een link naar een forum waar dit getest / geprobeerd wordt zou ik erg op prijs stellen. Kan namelijk helemaal niets vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wappiemonster
Over HDMI is het nog niet gelukt, wel over VGA...
Door in Powerstrip een custom resolutie aan te maken met de volgende parameters:

maar dat gaat waarschijnlijk niet werken via DVI.
BlowFish schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 16:21:
[...]

aha, nooit geweten, had de noise reduction op high gezet en dat leverde nogal vertraging op vandaar dat ik er maar vanaf bleef. Ik ga de BNR eens proberen!

Ps.Iemand al een Id hoe ik 1366 x 768 (native) over HDMI naar voren kan toveren, dit lijkt nogal onmogenlijk. Iemand toch gelukt, of een link naar een forum waar dit getest / geprobeerd wordt zou ik erg op prijs stellen. Kan namelijk helemaal niets vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
Wappiemonster schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 20:46:
Over HDMI is het nog niet gelukt, wel over VGA...
Door in Powerstrip een custom resolutie aan te maken met de volgende parameters:

maar dat gaat waarschijnlijk niet werken via DVI.

[...]
Zit geen VGA poort op de V-serie :( .. en ik kijk nooit TV! Deze arme student had beter voor de S-versie kunnen gaan begrijp ik :P

anyhoe, hoe ziet het beeld eruit via VGA , bv webpages browsen? scherpte van een PC monitor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Iemand hier die mij misschien kan vertellen of Xbox 360 games er op een KLV-V26 beter uit zien op component of VGA, voordat ik een VGA kabel koop om het te testen?

Edit:

Ik had ruisonderdrukking op "auto" staan, maar ik begrijp dat ik dit dus beter op "BNR" kan zetten? :)

[ Voor 32% gewijzigd door MaZo op 16-03-2006 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134465

Die nieuwe X serie lijkt me wel wat, heeft goede specs! Iemand enig idee wanneer deze serie op de markt komt en wat het gaat kosten? De bron die Mazo gelinkt heeft laat daar niks over los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-10-2024
wel grappig, ze hebben nu 4 pagina tellende advertentie in de playboy gezet, met naakte vrouwen en alles, wel nice :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokorico
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-05 13:30
Matthijs schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 18:49:
wel grappig, ze hebben nu 4 pagina tellende advertentie in de playboy gezet, met naakte vrouwen en alles, wel nice :)
Die playboy heb je toevallig kunnen inkijken zeker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je naar http://www.sonyproductinformatie.nl/ gaat. Vervolgens bij "Produktgroepen" kiezen voor "Television". Daarna kiezen voor "LCD Television" aan de rechterzijde. Hier staan alle specs van de nieuwe LCD schermen die gaan verschijnen van Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
MaZo schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 22:04:
Iemand hier die mij misschien kan vertellen of Xbox 360 games er op een KLV-V26 beter uit zien op component of VGA, voordat ik een VGA kabel koop om het te testen?

Edit:

Ik had ruisonderdrukking op "auto" staan, maar ik begrijp dat ik dit dus beter op "BNR" kan zetten? :)
emm de mijne heeft geen VGA hoor, heb je niet de S-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Uh, eigenlijk nog niet eens naar gekeken. Ik ging er al vanuit omdat ik weet dat de S het heeft.

Foutje, bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

Cool, de nieuwe V2000 serie heeft wel VGA aansluiting. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Looks like the S series will see release sometime this month (in Europe, anyway), though the 46-incher will wait until May, as will the rest of the V series. You'll have to pony up between £1,000 and £3,000 (about $1,750 - $5,250) to pick a 32, 42, or 46-inch S up, however, and if you're bent on grabbing a V with Sony Live Colour Creation Technology it'll cost you even more: £1700 to £3,500 (about $3,000 to $6,100). We'd kind of wish for that price we'd at least be snagging a 1080p set, but hey, it's a Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wappiemonster
BlowFish schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 21:07:
[...]

Zit geen VGA poort op de V-serie :( .. en ik kijk nooit TV! Deze arme student had beter voor de S-versie kunnen gaan begrijp ik :P

anyhoe, hoe ziet het beeld eruit via VGA , bv webpages browsen? scherpte van een PC monitor?
Het beeld via VGA is erg mooi en scherp. Ook het bureaublad en webpagina's. Ik zou hiervoor wel op ong. 2 meter afstand gaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-10-2024
kokorico schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 20:40:
[...]

Die playboy heb je toevallig kunnen inkijken zeker ;)
heb een abo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134465

Als het goed is zou de Bravia X reeks 1080P ondersteunen, zie dit bericht van 7 maart op tweakers en de bron.

Maar als je dan de specs bekijkt op http://www.sonyproductinformatie.nl dan zie je dat het scherm juist alles ondersteund behalve 1080P. Wat mis ik hier :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
staat er toch echt
Unlike many TVs, the X-Series has not one but two HDMI (High-Definition Multimedia Interface) inputs, providing an input route for a 1080p signal

Je kan helaas niet per zender vastleggen in welk formaat je ernaar wilt kijken.
per tv zender niet maar AV wel toch? ik wist niet dat er tv's waren waar je elk kanaal apart kan instellen..

de X serie is trouwens al een tijdje op de markt ik heb hem toen zien staan bij de MM Amsterdam
maar ik zie hem nu nergens meer staan.....

[ Voor 25% gewijzigd door Slux op 24-03-2006 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koppie
markmg schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 09:03:
Je kan helaas niet per zender vastleggen in welk formaat je ernaar wilt kijken.
per tv zender niet maar AV wel toch? ik wist niet dat er tv's waren waar je elk kanaal apart kan instellen..
Ik heb niet zoveel ervaring met breedbeeld-TV's, maar ik kan me toch voorstellen dat het iets is wat je zou moeten willen. Bijvoorbeeld Discovery channel en BBC World worden vaak in zo'n 14:9 tussenformaat uitgezonden, en dan moet ie dat gewoon onthouden dat dat ook een optie is. Nu springt ie naar een modus waar je eerder naar zat te kijken. Niet handig.
Inderdaad wel per AV-kanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
koppie1 schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 11:09:
[...]
Ik heb niet zoveel ervaring met breedbeeld-TV's, maar ik kan me toch voorstellen dat het iets is wat je zou moeten willen. Bijvoorbeeld Discovery channel en BBC World worden vaak in zo'n 14:9 tussenformaat uitgezonden, en dan moet ie dat gewoon onthouden dat dat ook een optie is. Nu springt ie naar een modus waar je eerder naar zat te kijken. Niet handig.
Inderdaad wel per AV-kanaal.
ik snap hem. daar is toch de smart functie voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben even benieuwd naar de settings van andere, die een KLV-V40A10 hebben en een xbox360 via component aangesloten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30386

markmg schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 09:03:
staat er toch echt
Unlike many TVs, the X-Series has not one but two HDMI (High-Definition Multimedia Interface) inputs, providing an input route for a 1080p signal

[
Op de sony sites praten ze van een 1920x1080P true HD paneel maar van een 1080i resolutie,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71974

ik ben aan t overwegen om een 32" bravia (v model) aan te schaffen, maar na menig gesurf blijken er nieuwere modellen uit te zijn (32v2000). wat is juist het verschil met de oudere? (v32a*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Heb mezelf getrakteerd op de KLV-S2610a, ben erg benieuwd naar de kwaliteit van dit apparaatje, moet vast wel goed zijn. Heb eerst gekeken naar een samsung maar toch bij deze terecht gekomen

Elect a clown, expect a circus.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.