Sony introduceert nieuwe "Bravia"serie LCD TV's

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 33.879 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:08
Heb zelf bij Foka (Oostplein, R'dam) een standaard beugeltje gehaald voor 49 euro. Je schroeft twee balkjes achteraan je TV, een plaat op de muur en daar kun je hem dan 'in' hangen. Hij hangt dan strak ongeveer 3cm van de muur. Schroeven e.d. zitten erbij en achteraf is een en ander nog aan te passen: iets hoger-lager of links-rechts (of recht hangen indien je net als ik geen waterpas hebt :P)

[ Voor 9% gewijzigd door man-o-script op 15-06-2006 13:28 ]

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit nog te twijfelen of ik hem strak tegen de muur hang of dat ik hem aan zo'n vogel ga hangen die alle kanten op kan. Denk dat het aan de muur wordt.

Moet nog een nieuw meubel halen voor m'n receiver enzo. Heb nu nl. een behoorlijk groot meubel staan met de lcd erin. Lijkt net of er nog een dikke beeldbuis achter zit :).

LCD van de voorkant.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bonarsky/TV%20klein/LCD1KLEIN.JPG

LCD van de zijkant.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bonarsky/TV%20klein/LCD2KLEIN.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
Inkijkhoek is goed genoeg. Weet verder niet hoe de indeling van je kamer is, maar in mijn geval kon het makkelijk plat tegen de muur. Zou het ander toch nooit hoeven te draaien.

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

man-o-script schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 14:36:
Inkijkhoek is goed genoeg. Weet verder niet hoe de indeling van je kamer is, maar in mijn geval kon het makkelijk plat tegen de muur. Zou het ander toch nooit hoeven te draaien.
Kunnen je kabels dan nog achterlangs ? In mijn geval naar een gat in de muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-09 14:12
Ik heb zelf die van Vogel erbij gekregen (ik had zowiezo een leuke deal moet ik zeggen) en daarbij heb ik wel de afstandsbusjes moeten gebruiken. Waarom? Omdat-ie anders zo dicht tegen de muur aankwam dat ik problemen kreeg met de aansluitingen van de component (voor de dvdspeler) en Scart (voor de KPN tuner). Ik moet nu al de tv uit de beugel tillen wil ik achter de tv iets kunnen doen. Nu heb ik wel de 40" uitvoering dus je komt er al minder makkelijk achter. Misschien is dit bij de 32" versie iets makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
Verwijderd schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 15:37:
[...]

Kunnen je kabels dan nog achterlangs ? In mijn geval naar een gat in de muur.
Mijn beugel beslaat niet veel meer dan de vier schoefgaten achter in je TV, of je kabels dan nog netjes lopen is een beetje afhankelijk van je model (heb zelf een Sharp en daar kan het allemaal wel).

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco_sire
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-01-2023
heb em inmiddels ook binnen: wat een bruut geweld zeg. dvd kijken is subliem.

toch schrok ik wel toen ik de tv uit de doos aanzette: wat een bagger beeld. na heel wat spelen met de instellingen heb ik uiteindelijk een redelijk mix gevonden van allerlei instellingen.

iemand al de hdd-recorder ontvangen? bij mij zat er in de doos geen coupon, kan ik die gewoon bij sony aanvragen?

marco_sire@hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marco_sire schreef op maandag 19 juni 2006 @ 11:46:
heb em inmiddels ook binnen: wat een bruut geweld zeg. dvd kijken is subliem.

toch schrok ik wel toen ik de tv uit de doos aanzette: wat een bagger beeld. na heel wat spelen met de instellingen heb ik uiteindelijk een redelijk mix gevonden van allerlei instellingen.

iemand al de hdd-recorder ontvangen? bij mij zat er in de doos geen coupon, kan ik die gewoon bij sony aanvragen?
Je hebt hem op internet besteld?

De coupon kreeg ik van de winkelier erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco_sire
Verwijderd schreef op maandag 19 juni 2006 @ 11:51:
[...]

Je hebt hem op internet besteld?

De coupon kreeg ik van de winkelier erbij.
via een groothandel (technische unie). zal hun nog wel eens ff bellen dan.

marco_sire@hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Vorige week heeft sony mijn klv-v40 aan huis gemaakt.
Met 10 minuten zat er een nieuw lcd scherm in.
Nog even gezocht naar al die vents die erin zouden zitten maar het is er echt maar 1 van 120mm die gelukkig geen nog geluid maakt bij mij (monteur had daar nog geen klachten over gehad).

Er zitten wel iets van 24 lampen in het scherm dus even simpel een lamp vervangen zit er echt niet in met dit lcd scherm ..

De elektronica die er verder in zit stelt niet veel voor tv tuner zag er vrij simpel uit een crt scherm heeft meer print plaaten en electronica.

Het beeld is nu wel beter en de inkijk hoek ook, en ik kan er veel dichter op zitten met analoog zonder dat ik blokjes zie, ook vergeleken met een andere klvv40 die geeft de zelfde blokjes als mijn oude duidelijk verschil hierin….
Het lijkt nu meer op wat ruis, dan bewegende blokjes.. (Vreemd, ja voor mij dus ook :? )
Nieuwe generatie scherm misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-05 12:26

Ross

Live Life

wat was eigenlijk de reden dat er een nieuw scherm in is gezet?

ola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
er zat een zwarte vlek/schaduw van 20cm in het beeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross

Ross

Live Life

Heeft niemand last van een heel licht fluitend geluid. DIt is echt bijna ultrasoon. Je hoort het ook als je m geluid uit zet. Als je je hoofd omdraait naar rechts of links hoor je m soms wel soms niet.
Ik zit wel dichtbij de tv. Ik hoor het vooral met de pc of met de xbox als ik in stille omgevingen ben.

ola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

Aangezien ik wellicht tegen korting een Sony scherm kan aanschaffen wilde ik graag nog iets weten.

Hoe zit het met de smartzoom van de Sony?

Ik heb ondervonden dat er een aantal verschillende manieren zijn om 4:3 beeld op je breedbeeld te krijgen.

De prettigste vind ik de optie dat er boven en onder maar een klein beetje af wordt gehaald en dat alleen de zijkanten van het beeld dan iets worden uitgerekt.

Kan iemand mij vertellen of de Sony 40X2000 dit kan? (deze is nog niet uit, maar zal hetzelfde kunnen als de 46x2000 lijkt me).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoulCollector208
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-02 22:28
Heb sinds gister de sony kdl-40v2000 in huis gehaald en hij is echt super strak.
Wat ik weet van de kdl-40v2000 is dat deze 4 zoom opties heeft:

Smart: Geeft 4:3 uitzendingen weer met een nagebootst breedbeeldeffect (beetje uitgerekt)
4:3: Geeft normale 4:3 uitzendingen weer in de juiste formaat (links en rechts zwarte balken)
Wide: Geeft breedbeeld uitzendingen weer in juiste verhoudingen (16:9)
Zoom: Geeft cinemascope uitzending weer
14:9: Geeft de 14:9 uitzendingen weer in juiste verhouding (links en rechts zwarte balken)

Bron: manual van mijn tv.

Zelf zat ik nog te puzzelen met mijn dvd koppeling naar mijn tv. Met scart is dat geen enkel probleem maar nu wil ik (zoals boven vermeled) het gaan proberen met een Componenent kabel aangezien zowel dvd als tv dit ondersteund. In het dvd boekje staat alleen de Y, Ps, Pr kabel afgebeeld maar in het tv boekje staat ook nog een audio kabel afgebeeld. Heb ik nu een component kabel en een geluid kabel nodig. Ik zelf dacht dat ik beide kabels nodig had, maar toen ik het boekje van me dvd erbij pakte begon ik te twijfelen.

Ander vraagje...is het ook mogelijk om split screen te kijken, dus 2 uitzendingen tegelijk als het ware? Heb het boekje aardig doorgespit en internet maar zag daar nergens een optie voor staan.

Alvast bedankt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Nee je kunt geen splitscreen kijken.

Er zit wel PIP op maar dat is alleen dat je zegmaar een soort "foto" maakt van een beeld dat blijft dan op de achtergrond en onderin in een vakje gaat het beeld gewoon verder. Dat was het meen ik.

Overigens heb je voor component zowel een audio kabel nodig als een componentkabel. Als je alleen de componentkabel gebruikt krijg je wel beeld maar geen geluid via de TV.

Overigens heb je bij sommige van die beeldmodus ook nog instellingen om de breedte, hoogte aan te passen om om extra in te zoomen etc.

Maar dat kan niet in alle modus.

[ Voor 28% gewijzigd door schnumi op 24-06-2006 12:14 ]

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoulCollector208
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-02 22:28
schnumi schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 12:13:
Nee je kunt geen splitscreen kijken.

Er zit wel PIP op maar dat is alleen dat je zegmaar een soort "foto" maakt van een beeld dat blijft dan op de achtergrond en onderin in een vakje gaat het beeld gewoon verder. Dat was het meen ik.

Overigens heb je voor component zowel een audio kabel nodig als een componentkabel. Als je alleen de componentkabel gebruikt krijg je wel beeld maar geen geluid via de TV.

Overigens heb je bij sommige van die beeldmodus ook nog instellingen om de breedte, hoogte aan te passen om om extra in te zoomen etc.

Maar dat kan niet in alle modus.
Thanx voor de reply....maakt het allemaal weer een stuk duidelijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross

Ross

Live Life

Wat me opvalt met de computer aangesloten is dat als ik bijvoorbeeld opstart alleen maar een klein vakje in het midden van het scherm genruik. Dit vind ik niet erg, maar als ik bijvoorbeeld in itunes op volbeeld visuele effecten wil weergeven krijg ik maximaal die zelfde vierkant grootte de effecten. Terwijl als ik m in de normale scherm van itunes weergeef krijg ik m veel groter. Maar ik krijg absoluut geen volbeeld. Computerscherm is verder met alles wel volbeeld. Iemand een verklaring hiervoor?

ola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-09 22:05
bepaalde resoluties schaalt ie blijkbaar niet naar fullscreen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag de 40V2000 besteld >:)
Iemand nog tips voor een eenvoudige solide en goedkope muurbeugel ?
ALs ik het goed heb schijnen de component- en scartkabel iets uit te steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
Zie mijn posts eerder in dit topic ;)

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

man-o-script schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 09:28:
Zie mijn posts eerder in dit topic ;)
Maar volgens mij heb jij een Sharp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
Klopt, maar universele beugels zijn universeel :P Scherm hangt iets van 3cm van de wand daardoor, dus moet voldoende zijn toch? Neem aan dat ze niet verder uitsteken, zou wel een aardige design fout zijn dan.

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff een vraagje over de 32v2000, die ik morgen ga bestellen
deze heeft toch maar 1 enkele component aansluiting en 2 scarts, ofnie?

is opzich wel jammer, want er zal zowel een xbox als dvdspeler aan komen te hangen, en het zou fijner zijn die allebei over component te laten gaan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
Neem je toch een HDMI DVD speler?

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

man-o-script schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 17:44:
Neem je toch een HDMI DVD speler?
ik wacht liever nog wat tot die wat gezakt zijn in prijs eigelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
Een home cinema setje met HDMI aansluiting heb je al voor 333 euro hoor, da's t.o.v. je LCD ook geen extreem bedrag :)

[ Voor 6% gewijzigd door man-o-script op 28-06-2006 09:21 ]

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de "Vogels VFW 065" erbij besteld. Recht-toe-recht-aan beugel en volgens de specificaties 40 mm minimale afstand tot de muur dus dat moet wel gaan lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross

Ross

Live Life

Ik heb het volgende probleem i.c.m mijn pc. Ik zet mijn pc altijd op standby. Als ik m opstart heb ik ongeveer 4 dagen geen probleem en dan opeens heb ik als ik op pc scart druk op mijn tv heb ik geen signaal. Enigste mogelijkheid is dan de pc opnieuw opstarten. Dan heb ik weer gelijk beeld. Eerlijk gezegd weet ik niet of dit nou aan de pc of tv ligt. Iemand enig idee?
Het is dus alleen uit de standby.

[ Voor 5% gewijzigd door Ross op 30-06-2006 23:35 ]

ola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
Denk aan je PC. Heb het namelijk ook wel eens als ik hem een aantal keer achter elkaar hibernate, na het opstarten krijgt m'n linkerscherm dan geen signaal (DVI) terwijl m'n rechter scherm (analoog) het wel pakt. Is een ATI kaart van Asus overigens.

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasb84267
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23-08 00:02
Gister heb ik mijn 26S2010 ontvangen, wat een mooi ding zeg. Prachtig beeld. Ik ben er erg tevreden mee en ik zal later vandaag was plaatjes maken. :9

X360: klaasb, Barton 2.5 ghz, 1 gig mem, 6800 LE, 13" Low Radiation CRT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sinds gisteren een KDL32V2000 en i'm loving it :)
ik hoop wel dat mn HD AV pack voor xbox snel aankomt want over scart zie je echt té veel artifacts :P

is er ergens een guide over hoe je je kleurinstelling optimaal instelt?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2006 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco_sire
Verwijderd schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 13:33:
sinds gisteren een KDL32V2000 en i'm loving it :)
ik hoop wel dat mn HD AV pack voor xbox snel aankomt want over scart zie je echt té veel artifacts :P

is er ergens een guide over hoe je je kleurinstelling optimaal instelt?
wat jij optimaal vindt, vindt een andere misschien helemaal nix. ik vind de tv persoonlijk soms te flets. mijn vriendin vindt em dan prima.

marco_sire@hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
klaasb84 schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 12:35:
Gister heb ik mijn 26S2010 ontvangen, wat een mooi ding zeg. Prachtig beeld. Ik ben er erg tevreden mee en ik zal later vandaag was plaatjes maken. :9
Let er eens op of jij geen last hebt van ghosting bij xbox360/games? Ik heb er vrij veel last van (maar ben dan ook 3ms pc tft gewoon) en daarom overweeg ik om tv terug te verkopen. Voor de rest nochtans goeie tv hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper2603
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:07
Heeft iemand hier op GoT, zijn geschenk of geld al gekregen via de sony wk aktie? Ik zit nog steeds te wachten op mijn psp. Mocht je wel al wat hebben gekregen, hoe lang heb je moeten wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jasper2603 schreef op zondag 09 juli 2006 @ 12:33:
Heeft iemand hier op GoT, zijn geschenk of geld al gekregen via de sony wk aktie? Ik zit nog steeds te wachten op mijn psp. Mocht je wel al wat hebben gekregen, hoe lang heb je moeten wachten?
Fiew week of 3-4 heb ik moeten wachten. Ik had de psp besteld. Op een donderdag was het geld afgeschreven (verzendkosten) en zaterdags de week erop was hij er pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit weekend mijn KDL32V2000 aan de muur gemonteerd middels een EFW 6225 en dat hulpstuk van € 50.- EFA 6875 ofzo. Probleem is dat het gedeelte wat aan de muur hangt waterpas hangt. Maar de tv niet. Het scheelt geen cm's ofzo maar zeker wel een paar millimeter. Iemand anders last mee gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross

Ross

Live Life

ik heb trouwens gemerkt met de computer uit standy, dat ik geen beeld had, dat het wel komt als je nog langer blijft wachten. Soms duurt het haast een minuut. Meestal een paar seconden. Dus zal aan de computer liggen. Overigens blijf ik wel last houden van het hele licht fluittoon wat af en toe aanwezig is, vooral bij de xbox of de computer, maar ook heel af en toe als ik de tv geluid heel zacht heb. Niemand anders hier last van?

ola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo jullie,

erg handig al deze info over de KDL van sony elders in dit topic, maar een vraag blijft bij mij staan? Waarom zou ik een V2000 kopen ipv S2000 en wat betekenen de E of AEP achter het type nummer van een LCD TV.

Persoonlijk moet ik zeggen dat het maar moeilijk is een keuze te maken daar er niet echt een eenduidigverhaals is over welke LCD waarom het beste zou zijn. Ik denk dus aan deze sony, maar ben benieuwd of er andere aanraders zijn en zo ja waarom!

thx

konk :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:18

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
De V2000 heeft een beter paneel, met onder andere betere kleurscheiding/zwart-wit scheiding
de overgangen gaan wat beter, en de tv is zwart :)... en hij heeft ook de Bravia EX Engine (als ik het goed heb..)

De S2000 heeft een ingebouwde DVB-T tuner (voor KPN/Digitenne) moet je er alleen wel een smartcard reader in stoppen, anders heb je er niks aan in NL...

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deniax
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 21:36
BiG-GuY schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 00:58:De V2000 heeft een beter paneel, met onder andere betere kleurscheiding/zwart-wit scheiding de overgangen gaan wat beter, en de tv is zwart :)... en hij heeft ook de Bravia EX Engine (als ik het goed heb..)
Alleen de X2000 heeft de Bravia EX Engine :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

BiG-GuY schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 00:58:
De V2000 heeft een beter paneel, met onder andere betere kleurscheiding/zwart-wit scheiding
de overgangen gaan wat beter, en de tv is zwart :)... en hij heeft ook de Bravia EX Engine (als ik het goed heb..)

De S2000 heeft een ingebouwde DVB-T tuner (voor KPN/Digitenne) moet je er alleen wel een smartcard reader in stoppen, anders heb je er niks aan in NL...
Die tuner heeft de V2000 toch ook?

Overigens zijn de panelen hetzelfde bij de S/V2000. Alleen heeft de V2000 Live colour creation, dat heeft de S2000 weer niet.

(misschien dat het backlight anders is maar de schermen zelf zijn hetzelfde).

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:58

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Kan iemand de afmetingen van het LCD panel van een 32" eens opmeten en hier noteren?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Microkid schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 16:25:
Kan iemand de afmetingen van het LCD panel van een 32" eens opmeten en hier noteren?
staan gewoon op de sony site...

http://www.sony.be/view/S...Specs&category=TVP+LCD+TV

Diepte (met standaard) (mm) 219.0
Diepte (mm) 99.0
Hoogte (met standaard) (mm) 593.0
Hoogte (mm) 546.0
Breedte (met standaard) (mm) 792.0
Breedte (mm) 792.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Binnenkant van de klvv40, voor de mensen die nog steeds beweren dat er meerdere ventilators in zitten.
Afbeeldingslocatie: http://www.logicalcomputersystems.nl/Mark/lcd.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.logicalcomputersystems.nl/Mark/lcd1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Verwijderd schreef op zondag 23 juli 2006 @ 21:25:
[...]

staan gewoon op de sony site...

http://www.sony.be/view/S...Specs&category=TVP+LCD+TV

Diepte (met standaard) (mm) 219.0
Diepte (mm) 99.0
Hoogte (met standaard) (mm) 593.0
Hoogte (mm) 546.0
Breedte (met standaard) (mm) 792.0
Breedte (mm) 792.0
Thanx, maar dat zijn de buitenmaten. Ik was op zoek naar de maten van het zichtbare LCD panel gedeelte dus :)

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

Microkid schreef op maandag 24 juli 2006 @ 18:44:
[...]

Thanx, maar dat zijn de buitenmaten. Ik was op zoek naar de maten van het zichtbare LCD panel gedeelte dus :)
Dan gebruik je toch even je rekenmachine? :) Trouwens, er zijn al tal van posts waarin de maten van de panelen staan. Er zijn ook tal van posts waarin staat hoe je dat moet bereken.

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 14:56
Ik lees in dit topic dat bij de bravia serie alleen via de vga poort de native resolutie weergegeven kan worden met speciale timings.
Ergens las ik ook dat mensen op een ander forum bezig zijn met het werkend krijgen van de native resolutie via de DVI ingang.

Tot dus ver heb ik via de search maar één iemand kunnen vinden die via de VGA poort de native resolutie werkend heeft met de speciale timings.
Zijn er mensen die kunnen bevestigen dat deze timings bij elke bravia tv werken?

Zelf wil ik graag een 40" bravia TFT tv kopen uit de V serie. (mijn vader koopt 'm dus en ik kijk er tv op)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deniax
Lennart_1337
Ik lees in dit topic dat bij de bravia serie alleen via de vga poort de native resolutie weergegeven kan worden met speciale timings. Ergens las ik ook dat mensen op een ander forum bezig zijn met het werkend krijgen van de native resolutie via de DVI ingang.
Ik gebruik de DVI ingang om native 1920x1080 weer te geven op mijn 46x2000 , 1:1

Dit zonder speciale timings oid. Gewoon de Nvidia driver ingesteld op HD en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens een LCD vergelijk in het blad Media Totaal (nu in de winkel) Zou de Sony 46X2000 dus wel full HD zijn. http://www.mediatotaal.nl/

Zij testen oa:

Philips 37PF9731D
Sony KDL 46x2000

Conclusie:
Als het puur om het scherpste beeld gaat, is de Philips 37PF9731D winnaar. De Sony KDL 46X2000 is echter de enige die 'full HD' aankan op basis van 1080p met 50 beelden, belangrijk als straks Playstation 3 op de markt komt. Net als de Samsung is de Sony wat kleurinstelling betreft echter te afwijkend. De Samsung LE 40M91LB heeft een verrassende eigen compensatietechniek voor de bewegingsonscherpte. De LG42PC1RR is het meest compleet vanwege de ingebouwde digitale videorecorder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deniax
Als het puur om het scherpste beeld gaat, is de Philips 37PF9731D winnaar. De Sony KDL 46X2000 is echter de enige die 'full HD' aankan op basis van 1080p met 50 beelden, belangrijk als straks Playstation 3 op de markt komt. Net als de Samsung is de Sony wat kleurinstelling betreft echter te afwijkend. De Samsung LE 40M91LB heeft een verrassende eigen compensatietechniek voor de bewegingsonscherpte. De LG42PC1RR is het meest compleet vanwege de ingebouwde digitale videorecorder.
Ik zat te twijfelen tussen de Sony, de Philips en de Panasonic 600 serie (plasma), maar het is toch de x2000 geworden.

Wat Mediatotaal zegt over kleuren is waar met standaard waarden gebruikte waarden. Sterker nog, standaard uit de doos ziet het beeld er niet uit, maar als je hem laat calibreren, is dat probleem opgelost en zijn de kleuren erg indrukwekkend voor een LCD. Verder, het is het belangrijkst dat wanneer je 1080p gaat gebruiken je sowieso alle beeld"verbeterende" technieken gaat uitschakelen. Dat laat je of door je HTPC doen, of je hebt dat niet nodig met 720/1080p materiaal omdat die dat simpelweg niet nodig heeft.

Het verschil tussen de toestellen is minimaal (al is clearlcd een mooie techniek) en om het feit dat de x2000 1080p met 50 beelden via de hdmi input accepteert heb ik hem gekocht (dit terwijl ik een paar maanden helemaal overtuigd was om een plasma te halen :P )

[ Voor 3% gewijzigd door Deniax op 30-07-2006 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper2603
Hebben mensen hier hun geschenk via de sony lcd wk actie al binnen? Heb een maand geleden de bon opgestuurd en 12 dagen geleden is mij 15 euro verzendkosten door sony van mijn bankrekening afgeschreven, maar een geschenk heb ik nog steeds niet ontvangen. Ik heb voor een psp gekozen. Zijn er mensen die wel al iets hebben gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Heb er vanmiddag eentje gehaald (32V2000). Beeldje om van te smullen hoor. Wel zie je meteen dat een LCD een stud gedetaileerder de verschillen tussen diverse bronnen weergeeft. Clips tijdens het journaar verschillen gigantisch van kwaliteit, en de oudere amerikaanse series zijn gewoon onscherp. Iets wat je op een 11 jaar oude normale TV amper ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco_sire
jasper2603 schreef op maandag 31 juli 2006 @ 16:17:
Hebben mensen hier hun geschenk via de sony lcd wk actie al binnen? Heb een maand geleden de bon opgestuurd en 12 dagen geleden is mij 15 euro verzendkosten door sony van mijn bankrekening afgeschreven, maar een geschenk heb ik nog steeds niet ontvangen. Ik heb voor een psp gekozen. Zijn er mensen die wel al iets hebben gekregen?
bij mij is het andersom: binnen een week had ik de dvd-recorder maar er is nog geen 15 euro afgeschreven.

marco_sire@hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davitos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-04 20:57
MaZo schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 10:27:
In de hoop het stilgevallen topic weer wat tot leven te brengen...

[afbeelding]
[...]

Bron.
de 46" is nu te koop, maar komt er ook een 32" versie van?

Quote toegevoed om onduidelijkheid na topic merge te voorkomen...

[ Voor 84% gewijzigd door DeeD2k2 op 05-08-2006 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

32" is erg onwaarschijnlijk, voor 1080(I/P). Kleiner dan 37" zul je ze waarschijnlijk niet aantreffen...

Ik kwam net een interessant bericht tegen op www.sony.com, waar stond dat je je X2000 kon 'pimpen'.

Afbeeldingslocatie: http://www.sonystyle.com/intershoproot/eCS/Store/en/imagesCatalog/tv/C_televisions.jpg

Hier een voorbeeld... stukken stof zijn overigens alleen nog in USA verkrijgbaar, als ik de US en de EU versie van sony.com vergelijk. 40" komt dus ook eraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Hebben jullie ook gemerkt dat het beeld geheel anders is als je schakelt tussen Analog en Ditigal? Ik kijk namelijk via Casema digitale TV. Het signaal gaat de TV in via een scart ingang. Maar het beeld (AV1) is anders als ik eerst op Analog druk, dan als ik eerst op Digital druk. Bij analog zie je wat ruis, zoals je een abaloog signaal ook verwacht. Bij Digital lijkt het alsof het signaal geheel gedigitaliseerd word. Het heeft geen ruis meer, maar soms zie je wat blokjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-06 18:13
Sony kapt met het maken van Plasma televisies niet winstgevend genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
  • Laatst online: 11:58
Ik vind de kleur van de S2000 niet mooi (te lichtgrijs), de V2000 (donker grijs/zwart) vind ik echter wel mooi. Is de kast van de S2010 de zelfde kleur als van de V2000?
Heeft iemand misschien foto's gevonden waar je het kleurverschil tussen deze twee versies goed kunt zien?

Ik heb in deze thread gelezen dat de V serie een extra digitale verbeter functie heeft t.o.v. de S serie maar zijn de LCD panels zelf wel hetzelfde (het Samsung panel uit de nieuwe M7 lijn) of ziet hier ook verschil in?

Ik heb maanden lang naar de Samsungs gekeken (M51, M61) maar zit nu toch sterk aan de S2000 te denken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper2603
Heb mijn psp binnen, is het ook nog een met firmware 2.00, nu dus 1,50 kan ik mooi iso's spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Benn0 schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 21:36:
Ik vind de kleur van de S2000 niet mooi (te lichtgrijs), de V2000 (donker grijs/zwart) vind ik echter wel mooi. Is de kast van de S2010 de zelfde kleur als van de V2000?
Heeft iemand misschien foto's gevonden waar je het kleurverschil tussen deze twee versies goed kunt zien?

Ik heb in deze thread gelezen dat de V serie een extra digitale verbeter functie heeft t.o.v. de S serie maar zijn de LCD panels zelf wel hetzelfde (het Samsung panel uit de nieuwe M7 lijn) of ziet hier ook verschil in?

Ik heb maanden lang naar de Samsungs gekeken (M51, M61) maar zit nu toch sterk aan de S2000 te denken...
De V serie heeft live colour creation en een ander backlight. De schermen zijn wel hetzelfde.

edit: of bedoel je de kast om het scherm heen? :+

[ Voor 3% gewijzigd door schnumi op 09-08-2006 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Tip : (wellicht al vaker voorbijgekomen): gebruik een goede scart kabel tussen je digitale tuner of DVD en je TV. Ik had een standaard 4.95 euro scart kabel tussen m'n Casema ontvanger en de TV. Er was een beetje ruis. Toch maar een beter kabel gehaald met vergulde stekkers, 20 euro. Nu: totaal geen ruis meer en superscherp beeld. Prima investering dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• made
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-08 23:47

made

.. made by made ..

Vraagje aan de eigenaren van de Sony KLD 32V2000.

Kennis heeft een Samsung m61 en daarbij loopt het geluid niet synchroon met het beeld.
Wat zijn de ervaringen met dit toestel ?

BVD Made

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

made schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 13:06:
Vraagje aan de eigenaren van de Sony KLD 32V2000.

Kennis heeft een Samsung m61 en daarbij loopt het geluid niet synchroon met het beeld.
Wat zijn de ervaringen met dit toestel ?

BVD Made
Geen enkel probleem mee. Ik zie/merk er niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross

Ross

Live Life

mij is iets opgevallen. Als je tv kijkt en de opname waar je naar kijkt heeft bijvoorbeeld een stuk waarin ze met de camera verticaal bewegen (bijv. van boven naar beneden) dan zie ik midden in mijn beeld vervorming. Is dit normaal?

ola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

yah schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 19:43:
mij is iets opgevallen. Als je tv kijkt en de opname waar je naar kijkt heeft bijvoorbeeld een stuk waarin ze met de camera verticaal bewegen (bijv. van boven naar beneden) dan zie ik midden in mijn beeld vervorming. Is dit normaal?
Geen idee. Zelf zie ik het niet. Hoe heb je de zoom ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross

Ross

Live Life

nee geen zoom.

ola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
  • Laatst online: 11:58
schnumi schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 18:24:
[...]
De V serie heeft live colour creation en een ander backlight. De schermen zijn wel hetzelfde.

edit: of bedoel je de kast om het scherm heen? :+
Ik bedoelde idd de kleur van de behuizing. Maar evengoed bedankt voor de informatie. Dat de V serie de "live colour creation" heeft wist ik. Dat het ook een ander backlight heeft wist ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

Review van de Bravia KDL-46XBR2 a.k.a. KDL-46X2000.

Ze zijn erg lovend.
...
Sony's new 46" (diagonal), BRAVIA KDL-46XBR2 is a full 1080p set that may represent a new standard for what we should expect from flat panel LCD displays.
...
http://www.ultimateavmag.com/flatpaneldisplays/806sonykdl46/

Ben benieuwd hoe de 40" versie het gaat doen.

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross

Ross

Live Life

Voor de geinteresseerden onder ons. Ik heb vandaag met mijn energy monitor 3000 de stroom gemeten van mijn 26s2000.
Was heel interessant.
Hij verbruikt normaal 90 watt.
Op power saving laag 80 watt
Op power saving hoog zelfs 60 watt.
Op power saving hoog kan je verder de verlichting en contrast en dergeleijke op hoogst zetten dan nog blijft die op 60 watt.
De standby is ook interessant. de eerste minuut blijft de meter even spelen tussen 1 en 20 heel raar, totdat je de tik hoort na ongeveer een minuut. dat wordt het 0.0 of 0.1 watt. va is 90 en cos is ongeveer 0.02. Die laatste 2 dingen zeggen mij niks, maar hij verbruikt qua wattage zo goed als niks in de stand by.

ola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De XBR serie is niet gelijk aan de x2000 serie. De xbr heeft een BRAVIA Engine PRO™ with DRC-MFv2.5 digital video processing. De x2000 heeft een BRAVIA ENGINE EX en DRC 1.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels blijkt er ook een KDL-xxU2000 reeks te bestaan.
Ik heb nl. een 26" op het oog (voel geen behoefte aan een supergroot scherm en ook geen plaats) en ben pas sinds een week aan het uitkijken.
De U-reeks blijkt toch zo'n 200€ goedkoper te zijn dan de 'S', maar ook over iets minder aansluitingen te bezitten (HDMI wel aanwezig). Heeft er iemand reeds ervaring? De technische specs lijken verder niet van elkaar te verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xained schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 20:23:
Lennart_1337
[...]
Ik gebruik de DVI ingang om native 1920x1080 weer te geven op mijn 46x2000 , 1:1

Dit zonder speciale timings oid. Gewoon de Nvidia driver ingesteld op HD en klaar.
Heb je voor full HD niet de HDMI 1.3 chip nodig?? En die is gisteren pas geintroduceerd, en zal rond oktober verwerkt zijn in produkten en verkrijgbaar.

BRON

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

1080p 24bit schijnt al vanaf 1.1 erin te zitten. 1.3 Geeft support voor deep color > 30 bit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben al zolang aan het twijfelen om de KDL-32S2000 of de V serie te kopen. Maar als ik in een winkel kom dan ga ik er altijed van uit dat de kwaliteit als je er dicht bij staat gewoon zo slecht is omdat het signaal gesplitst is. Nu vertelde die kerel van de winkel dat elke tv zijn eigen signaal had en dat voor de sony het gewoon niet beter kan.

Wat zijn de ervaringen van de mensen die dit toestel reeds in huis hebben. Kan het beeld echt zo scherp als je er vrijwel dichtbij staat (30cm bvb). Ik zag in de winkel een samsung scherm aangesloten op de nieuwe X-box. ongelofelijk scherp beeld.

Wat is het nu? Kan een LCD tegenwoordig nog geen scherp beeld afleveren van kortbij. Of ligt de fout echter wel bij de slechte aansluiting van de winkels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
Verwijderd schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 15:44:
Nu vertelde die kerel van de winkel dat elke tv zijn eigen signaal had en dat voor de sony het gewoon niet beter kan.
Hoeveel TV's stonden er in die winkel aan dan? Lijkt me sterk dat elke aparte TV een eigen kabelaansluiting voor zichzelf heeft. Ze hebben gewoon zo'n splitterkast met versterker neem ik aan.

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arx schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 22:40:
1080p 24bit schijnt al vanaf 1.1 erin te zitten. 1.3 Geeft support voor deep color > 30 bit.
HDMI 1.3 - why your HDTV is already out of date
By John Archer

So you've already got your lovely HD Ready TV, you're lapping up Sky HD and waiting eagerly for Blu-ray and HD-DVD. You're basking in the envy of your 'still not HD' friends, and basically you're feeling pretty darned pleased with yourself.
Pity, then, that your lovely TV is already out of date.

We'll pause for a minute here to let you mop up the drink you've just spat out all over your PC screen. But then we'll say it again to prove we weren't kidding: your TV is already out of date.

The reason for this lies in that seemingly inoffensive little HDMI socket your TV most likely uses for its digital video connections. Yes, that's right: the very connection that you probably imagined - were maybe even told - was the one thing above all others that made your TV 'futureproof' has actually made your TV yesterday's news.

For the HDMI Licensing group has just announced a new standard of HDMI socket. Dubbed 'HDMI 1.3', this new standard doesn't just, as you might expect, offer merely minor enhancements over the 1.1 version likely found on your current TV. Instead it can deliver wholesale advances over anything HDMI has been capable of before - so long as both your source equipment and your screen happen to have HDMI 1.3-standard connectors...

The new standard
The advances we're talking about are all more or less based round one key HDMI 1.3 development: the upping of the data-carrying bandwidth of a single HDMI cable from 165MHz (which equates to a data transfer rate of around 4.95 gigabits per second) to a huge 340MHz (or around 10.2Gbps).

This extra data capacity opens the door to a number of potentially profound performance and feature developments, kicking off with something dubbed 'Deep Color'. Current HDMI sockets and cables only support 24-bit colour depths, but HDMI 1.3 will handle 30-bit, 36-bit and even 48-bit colour depths - measurements which translate in practical terms to a) billions of potential colours rather than the current millions, b) a potential end to the colour banding/striping problems seen on many of today's LCD and plasma TVs, c) better contrast, and d) vastly more possible shades of grey between black and white, to make dark parts of the picture more realistic.

HDMI 1.3 doesn't just increase the sheer number of colours possible within the usual TV colour limits though it also expands those limits by adopting the IEC 61966-2-4 colour standard (AKA the still scary-sounding xvYCC standard), which supports around 1.8 times as many colours as the current colour system. This means HDMI 1.3 connections can potentially deliver a colour range much more in line with the full colour extremes visible to the human eye in the real world.

Better than 1080p
High definition has placed questions of 'image resolution' firmly in the consumer consciousness, so doubtless many ears will prick up when we say that HDMI 1.3's extra bandwidth will support higher resolutions than the 1080i high definition format that's currently the maximum required by the HD Ready specification.

The new 1080p format should thus be less problematic for HDMI 1.3 than it is for HDMI 1.1, and it's claimed that potentially even higher resolutions supported by 'next-generation' TVs, PCs and DVD players will also sail along through HDMI 1.3. The other key benefits of HDMI 1.3 are more concerned with practicalities than raw picture quality - but they're no less important for that.

Particularly handy is a new 'lip sync' correction system. Lip sync problems, where people's mouths move out of time with the words they're saying, come about through small delays in getting a picture onto a screen caused by the heavy amounts of picture processing many HDTVs apply to their pictures. But HDMI 1.3 sports an automatic video and audio synchronisation system that should make this problem a thing of the past. Hallelujah!

New HD audio formats
Next, HDMI 1.3 will, unlike HDMI 1.1, permit the transfer of two new 'HD' sound formats: Dolby TrueHD and DTS-HD Master Audio. These so-called 'lossless compressed' new audio formats use data rates of up to 18Mpbs to deliver sound across as many as eight channels that's reckoned to be 100 per cent identical to a studio master.

Of course, such HDMI 1.3 audio talents aren't likely to be that important to TVs, with their limited speaker counts and audio capabilities. But they're clearly hugely important for people with surround sound home cinema systems who want to experience the best sound as conveniently as possible.

This raises the point, of course, that in our assertion that your TV was already out of date, we were actually being conservative - it's not just TVs that are affected. If, for instance, you have an AV receiver, even one with HDMI switching functionality, that too instantly becomes dated by the arrival of HDMI 1.3.

Final advances of the HDMI 1.3 spec promise keener PC/AV convergence capabilities, and the introduction of a new mini HDMI connector option designed for small, portable devices like digital cameras and camcorders.

HDMI 1.3 for PS3?
All in all, we think you'll agree that the advantages of HDMI 1.3 - better picture and sound, plus enhanced functionality - are seriously worth having. But even if you've only very recently bought a TV, DVD player or AV receiver, you won't be able to enjoy them.

In fact, the very first AV product to carry an HDMI 1.3 connector is purported to be Sony's PS3 games console/Blu-ray player - and that's not due in the UK market until around November time. So in other words, if you don't have an HDTV yet and want to wait for an HDMI 1.3 set to come along, you're probably going to be hanging on well into 2007.

What happens next?
The only crumbs of comfort in all this for people - including us! - who've already bought kit bearing HDMI 1.1 connectors is that your equipment will at least still physically function with future HDMI 1.3 kit. The HDMI 1.3 specification is backwards compatible with HDMI 1.1, so that if you connect, say, an HD-DVD player with an HDMI 1.3 socket to a TV with an HDMI 1.1 socket, your TV should still produce HDMI 1.1 levels of picture and sound - you just won't get the HDMI 1.3 benefits.

Perhaps the most troubling thing about the HDMI 1.3 development is that it makes you wonder where it might all end. Will there be regular radical updates to the HDMI spec, requiring us to upgrade all of our home cinema kit every year or two if we want to get the best quality available?

Well, maybe not. A throwaway line in the HDMI 1.3 press notes claims that the 1.3 system builds in 'the technical foundation that will let future versions of HDMI reach significantly higher speeds', suggesting that maybe HDMI 1.3 really is reasonably futureproofed against higher resolutions and other data-heavy potential new AV developments.

But in the end the HDMI 1.3 situation really does seem further proof that the arrival of digital technology is fast turning the AV market into something more akin to the PC one. In other words, you'll either have to upgrade your system every couple of years to ensure you're always enjoying the optimum performance, or else you'll just have to live with the fact that your gear is out of date almost as soon as you've bought it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Verwijderd schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 15:44:
Wat is het nu? Kan een LCD tegenwoordig nog geen scherp beeld afleveren van kortbij. Of ligt de fout echter wel bij de slechte aansluiting van de winkels?
Tuurlijk kan een LCD van dichtbij ook scherp zijn. Maar de scherpte is 100% afhankelijk van het aangeboden signaal. Een TV signaal zal nooit zo scherp zijn als een DVD. En hou er rekening mee dat een tv/dvd signaal altijd uitgerekt moet worden zodat het op 1366 x 768 pixels past. Alleen een VGA signaal van 1366x768 zal een perfect 1:1 beeld geven.
Ook zijn de TV's bij de meeste winkels niet optimaal ingesteld. Na een weekje prutsen heb ik mijn 32V2000 zo ingesteld dat ie nagenoeg perfect is. Diverse personen die hem bij mij hebben gezien waren dan ook zeer onder de indruk van de scherpte. (vandaar ook die award voor de xxV2000 serie :) )
Zelf vind ik de DVD's het scherptste, gevolgd door de zenders Ned1, 2 en 3, en de BBC. De meeste commerciele zenders zijn minder scherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Microkid schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 17:26:
[...]

Een TV signaal zal nooit zo scherp zijn als een DVD.
Tenzij het een high defintion satelliet uitzending is van 1920X1080i die al 'volop' worden uitgezonden via de Astra satelliet. Dan trekt je huidige DVD collectie aan het kortste eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Verwijderd schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 17:39:
[...]
Tenzij het een high defintion satelliet uitzending is van 1920X1080i die al 'volop' worden uitgezonden via de Astra satelliet. Dan trekt je huidige DVD collectie aan het kortste eind.
Tuurlijk, maar dat heeft niet iedereen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel7
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-09 23:53
Wat is het nu het verschil tussen de 32V2000 en de 32V2000AEP versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deniax
Verwijderd schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 17:26:
De XBR serie is niet gelijk aan de x2000 serie. De xbr heeft een BRAVIA Engine PRO™ with DRC-MFv2.5 digital video processing. De x2000 heeft een BRAVIA ENGINE EX en DRC 1.0.
DRC heb je voor HD materiaal niet nodig. Het verschil tussen DRC 2.5 en 1 is dat 2.5 DRC op HD signalen toegepast kan worden. En dat wil je eigenlijk niet omdat het effect op HD kanalen juist nadelig voor het beeld kan uitpakken. Voor upscaling beeld van bv analoog tv beeld via MCE bak naar je scherm kan het wellicht nog wel effect hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 15:44:Wat is het nu? Kan een LCD tegenwoordig nog geen scherp beeld afleveren van kortbij. Of ligt de fout echter wel bij de slechte aansluiting van de winkels?
Niet via de kabel en digitaal, alleen de HD zenders xbox, dvd zijn scherp op korte afstand bij mij

wat mij opvalt de laatste tijd is dat winkels 2 aparte types neer zetten naast elkaar
bijvoorbeeld een samsung en een bravia en stellen de kleuren en instellingen alleen maar in van de samsung... het lijkt wel dat ze hogere kortingen krijgen op dat soort toestellen en die meer dus aanraden .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco_sire
Microkid schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 17:26:
[...]

Ook zijn de TV's bij de meeste winkels niet optimaal ingesteld. Na een weekje prutsen heb ik mijn 32V2000 zo ingesteld dat ie nagenoeg perfect is. Diverse personen die hem bij mij hebben gezien waren dan ook zeer onder de indruk van de scherpte. (vandaar ook die award voor de xxV2000 serie :) )
Zelf vind ik de DVD's het scherptste, gevolgd door de zenders Ned1, 2 en 3, en de BBC. De meeste commerciele zenders zijn minder scherp.
en hoe heb je je tv ingesteld (heb zelf de 40v2000 dus ben benieuwd naar jouw instellingen)?

marco_sire@hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

marco_sire schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 11:05:
[...]

en hoe heb je je tv ingesteld (heb zelf de 40v2000 dus ben benieuwd naar jouw instellingen)?
TV:
backlight : 5
contrast : 85
brightness : 50
colour : 50
colour temperature : cool
sharpness : 15
noise reduction : low
black corrector : low
contrast enhancer : off
gamma : off
clear white : low
live colour : low
colour space : wide
mpeg nois reduction : off

DVD
brightness : 60
contrast enhancer : low
gamma : low

En jij? :?

• marco_sire
Microkid schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 19:03:
[...]

TV:
contrast enhancer : off
gamma : off

DVD

zal vanmiddag eens naar de mijne kijken. vind je de tv niet te rood?? ik heb (dat is 1 ding dat ik zeker weet) lcc op high staan, vind die felle kleuren namelijk wel mooi.

marco_sire@hotmail.com

• Microkid

Microkid

Smile

marco_sire schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 07:37:
[...]
zal vanmiddag eens naar de mijne kijken. vind je de tv niet te rood?? ik heb (dat is 1 ding dat ik zeker weet) lcc op high staan, vind die felle kleuren namelijk wel mooi.
Ik vind hem niet rood. Wat mij betreft perfect beeld hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco_sire
Microkid schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 19:03:
[...]

TV:
backlight : 5 --> max
contrast : 85 --> 67
brightness : 50 --> 66
colour : 50 --> 58
colour temperature : cool --> cool
sharpness : 15 --> max
noise reduction : low --> auto
black corrector : low --> high
contrast enhancer : off --> off
gamma : off --> off
clear white : low --> off
live colour : low --> off
colour space : wide --> uitgebreid
mpeg nois reduction : off --> off

DVD

je ziet het: ik heb best andere instellingen. ga die van jou het weekend eens proberen. waarom heb je voor dvd andere afwijkende instellingen (omdat het beeld van dvd beter is en je dus betere instellingen wilt hebben?)?

marco_sire@hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuke gast
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-11-2021
inmiiddels heb ik ook een Bravia scherm, ik had deze besteld bij www.mokio.nl
s'maandags besteld, vrijdags in huis. de TV werd zelfs uit de verpakking gehaald en aangesloten.
per email het garantie bewijs ontvangen. Ik heb deze shop uitgekozen omdat deze omruil en niet goed geld terug garantie gaven.

Maar het scherm is pixel perfect, en perfect beeld.

http://www.mokio.nl/?Content=productdetail&prod=Sony%20KDL-32V2000AEP&prod_id=2032&category=Mokio.nl%20Beeld%20&%20Geluid%20Televisies%20LCD%20Televisie&cat=67
Wappiemonster schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 20:46:
Door in Powerstrip een custom resolutie aan te maken met de volgende parameters:
1368x768=1368,80,128,200,768,3,5,22,84656,2306
maar dat gaat waarschijnlijk niet werken via DVI.
[...]
Bij de bovenstaande instelling werd bij mij het bureaublad net iets te groot, daarom heb ik een resolutie van 1366x768 aangemaakt.let op dat synchronisation horizontaal op +, en vertikaal op + moeten staan.
De pitch en phase heb ik met behulp van een bitmap raster ingesteld. Nu staat het scherm exact 1:1 pixelmapping in PC mode.

PC instellingen
backlight : MAX
contrast : MAX

ight sensor: OFF

Light sensor heb ik uitgezet, Eerst stond deze aan, maar dan krijg je het scherm niet op z'n helderst. Ik gebruik nu de power saving om te schakelen tussen zeer helder, normaal, of donker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuco
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-09 19:47

Yuco

Womanizer!

Kan iemand die de V2000 heeft icm Essent digitaal nog eens duidelijk uitleggen hoe je tv uitzending aan de praat krijgt via de ingebouwde decoder? Alvast erg bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yuco schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 14:45:
Kan iemand die de V2000 heeft icm Essent digitaal nog eens duidelijk uitleggen hoe je tv uitzending aan de praat krijgt via de ingebouwde decoder? Alvast erg bedankt.
Ik heb je elders al een vraag over deze vraag gesteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Yuco schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 14:45:
Eu essent is DVB-C en de tv heeft toch DVB-T dus dat zou niet lukken gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
  • Laatst online: 16-09 06:43
Gisteren heb ik een dik half uur gekeken naar een 46S2010 en een 40V2000 gekeken. Later pas zag ik dat ene een S versie was en ander V. Op internet heb ik de verschillen opgezocht en de V serie zou betere kleuren hebben. Maar ter plaatse zag ik weinig verschil. In prijs zit er wel een verschil. Is de 46V zoveel beter als een 46S of is het minimum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuco
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-09 19:47

Yuco

Womanizer!

Geplaatst door Yuco op zaterdag 09 september 2006 14:45

Geplaatst door p500mmx op zaterdag 09 september 2006 20:55
Ik heb je elders al een vraag over deze vraag gesteld

Geplaatst door p500mmx op zaterdag 09 september 2006 20:43
Heb jij al een Irdeto-II module die je in de PCMCIA gleuf kunt laten glijden?
Ik ben van plan een sony V2000 aan te schaffen maar heb hem op dit moment dus nog niet. So that's a negative. Maar vanwege ruimte gebruik ben ik er erg op gebrand om gebruik te kunnen maken van de ingebouwde digitale tuner van deze tv icm @home digitaal. Vandaar.

• Sannieboy
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-08 17:16
Hallo allemaal,

Heeft iemand ervaringen met de nieuwe SONY KDL-40X2000???

Zo ja? wat zijn de bevindingen? hoe is het beeld? last van naijlen? ghosting?

Ga er zelf niet 1 kopen, maar mijn broer wel (die patser >:) ), vandaar de interesse.

thanks!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Brakius schreef op zondag 10 september 2006 @ 08:20:
Gisteren heb ik een dik half uur gekeken naar een 46S2010 en een 40V2000 gekeken. Later pas zag ik dat ene een S versie was en ander V. Op internet heb ik de verschillen opgezocht en de V serie zou betere kleuren hebben. Maar ter plaatse zag ik weinig verschil. In prijs zit er wel een verschil. Is de 46V zoveel beter als een 46S of is het minimum?
Niet veel vind ik.

De V serie heeft inderdaad "live color creation" en de S serie niet. Voor de rest is het allemaal hetzelfde.

• Deniax
Sannieboy schreef op woensdag 20 september 2006 @ 13:36:
Hallo allemaal,

Heeft iemand ervaringen met de nieuwe SONY KDL-40X2000???

Zo ja? wat zijn de bevindingen? hoe is het beeld? last van naijlen? ghosting?

Ga er zelf niet 1 kopen, maar mijn broer wel (die patser >:) ), vandaar de interesse.

thanks!
Ik heb zelf de 46X2000 en ben er erg tevreden mee. Naijlen/Ghosting zie ik niet, maar helaas is het wel zo dat wanneer je HD uitzendingen kijkt waar een pan in zit, het beeld wel onscherper wordt, Philips heeft dat probleem mooi opgelost met hun clearLCD techniek.

Anders dan dat, kan ik je hem ten zeerste aanraden!

Verwijderd

xained schreef op woensdag 20 september 2006 @ 19:32:
[...]
Ik heb zelf de 46X2000 en ben er erg tevreden mee. Naijlen/Ghosting zie ik niet, maar helaas is het wel zo dat wanneer je HD uitzendingen kijkt waar een pan in zit, het beeld wel onscherper wordt, Philips heeft dat probleem mooi opgelost met hun clearLCD techniek.

Ik ben erg benieuwd of je er ook een Xbox360 op hebt aangesloten en wat dan je bevindingen zijn.

Wat bedoel je precies met "pan"?

Ik zit zelf erg te twijfelen tussen de Philips 37PF9731 en de KDL 40X2000. Ik nijg meer naar de 40", toch net weer iets groter. Ik zit er ca 4,5 meter vanaf.

Je hebt neem ik aan een HD decoder op aangesloten. Ziet het beeld, muv pan, er dan verder wel strak uit of zou die Philips echt een beter beeld geven.

Hoe zijn de dvd's erop?

Alvast bedankt.

• Sannieboy
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-08 17:16
xained schreef op woensdag 20 september 2006 @ 19:32:
[...]

Thanks voor de tip, maar als je nu opnieuw zou moeten kiezen tussen de Sony en Philips (bijvoorbeeld 9731), zou je dan nogsteeds de Sony kiezen? Hoe zit het met de kwaliteit van gewone dvd's (is er een vertraging te zien bijvoorbeeld? die zie ik namelijk wel bij de Philips).

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20-09 11:10

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ik overweeg de 40X2000 of 46X2000 ook. Wilde eerst een Samsung gaan aanschaffen maar in de MM heb ik ze eens naast elkaar vergeleken en het verschil in kwaliteit van het beeld en van de gebruikte materialen is toch wel erg groot. Het prijsverschil is dat ook (de FullHD Samsung LE40F7 staat in sommige prijslijsten voor circa 2300 euro, ik vermoed dat de 40X2000 niet onder de 3500 zal komen) maar aan de andere kant, het is de bedoeling dat zo'n scherm minstens 6-8 jaar meegaat dus dan doe ik het liever in één keer goed. In dat licht bezien heeft de 46" variant zelfs nog mijn voorkeur.

De setup zal verder voorzien worden c.q. zijn van een Xbox360, een Pioneer DV-696AV-S DVD-speler (met HDMI), een Pioneer DV-630H-S HD-DVD-recorder en een UPC-digital Mediabox. Verder moet er nog een een HTPC voor het HD-materiaal bijkomen.

De Philips-schermen zijn voorzien van mooie technieken maar ik vind 37" voor mijn kijkafstand (4,5 meter) toch een tikkeltje te klein. Grotere Full HD LCD-schermen maakt Philips droogweg niet (meer). Ik snap niet waarom de 42PF9830 geen opvolger heeft gekregen.
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.