HTC Tornado (Qtek 8300/8310 / Imate SP5/SP5m)

Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste
Acties:
  • 16.206 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Dart schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 12:02:
Inderdaad om nou te zeggen dat TomTom echt beter is geworden sinds die update :X
Op mijn SPV C500 werkte echt alles super en nooit geen problemen, ik lees nu wel de optie met die POI van Dazzyon denk dat ik dat maar eens ga proberen in de loop van de week.
Dat werkt dus niet, aangezien we met een Nederlandse map werken. Er staan alleen Engelse en
Franse namen in, en ik krijg het niet voor elkaar het werkend te krijgen. Daarom vroeg ik me af of
iemand het wel voor elkaar heeft gekregen. En je bent natuurlijk vrij het tegendeel te bewijzen,
The_Dart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzyon
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-10-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 10:44:

* knip *

Dazzyon, heb je het wel werkend gekregen? Kan je misschien de updated map anders
ergens online zetten?
Ik heb de POI's (van de benelux map) werkend gekregen op mijn Qtek 8300 met de volgende stappen:

1. Maak een folder aan c:\tomtom\poi

2. Kopieer of download extract_ttpoi.pl naar C:\ en create_ttpoi.pl naar c:\tomtom\poi
http://www.licour.com/

3. Kopieer de POI.DAT uit de desbetreffende tomtom map naar C:\

4. Download en installeer Perl
http://www.activestate.co...wnload.plex?id=ActivePerl

5. Open een CMD en geef het volgende commando in en geef enter:
perl c:\extract_ttpoi.pl -f c:\poi.dat -w c:\tomtom\poi\ -a -o -l -d

6. Open nu c:\tomtom\poi\poi.lst in een tekst editor en vervang alle .poi door .ov2 en sla op

7. Maak de map c:\tomtom\poi\final

8. Open een CMD, ga naar c:\tomtom\poi en geef het volgende commando in en geef enter:
perl create_ttpoi.pl -i poi.lst -o final/POI.DAT -v

9. Kopieer nu het bestand C:\tomtom\final\POI.DAT terug naar je desbetreffende tomtom map

Met de verlichting in tomtom heb ik trouwens geen problemen. In tomtom blijft deze altijd aan.

[ Voor 5% gewijzigd door Dazzyon op 21-06-2006 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dazzyon schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 20:01:
[...]

Ik heb de POI's (van de benelux map) werkend gekregen op mijn Qtek 8300 met de volgende stappen:

1. Maak een folder aan c:\tomtom\poi

2. Kopieer of download extract_ttpoi.pl naar C:\ en create_ttpoi.pl naar c:\tomtom\poi
http://www.licour.com/

3. Kopieer de POI.DAT uit de desbetreffende tomtom map naar C:\

4. Download en installeer Perl
http://www.activestate.co...wnload.plex?id=ActivePerl

5. Open een CMD en geef het volgende commando in en geef enter:
perl c:\extract_ttpoi.pl -f c:\poi.dat -w c:\tomtom\poi\ -a -o -l -d

6. Open nu c:\tomtom\poi\poi.lst in een tekst editor en vervang alle .poi door .ov2 en sla op

7. Maak de map c:\tomtom\poi\final

8. Open een CMD, ga naar c:\tomtom\poi en geef het volgende commando in en geef enter:
perl create_ttpoi.pl -i poi.lst -o final/POI.DAT -v

9. Kopieer nu het bestand C:\tomtom\final\POI.DAT terug naar je desbetreffende tomtom map

Met de verlichting in tomtom heb ik trouwens geen problemen. In tomtom blijft deze altijd aan.
Super uitgezocht. Het is vast in strijd met de policies om dat DAT- bestandje ergens te posten?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2006 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzyon
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-10-2024
Ik weet niet of ik het bestand hier posten mag, maar als je de stappen zelf volgt is dat ook niet nodig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

Ik ben wat TomTom betreft ten einde raad. Ik heb het kaartje in mijn telefoon gestopt en volgens de handleiding moet de telefoon bij het opstarten dan gaan installeren, dat doet hij dus niet. Ik heb de nieuwste ROM voor mijn i-mate gedownload en succesvol geinstalleerd.

Een keer vroeg mijn telefoon bij het opstarten of ik TomTom (zonder vertrouwelijk certificaat zei hij) wilde installeren en ik klikte natuurlijk 'Ja'. Vervoglens gebeurde er niets. Later heb ik het geprobeerd door zelf via de filemanager de autorun.exe te gebruiken maar dat mocht niet baten. Als ik het installatieproces zelf in gang wil zetten door de ttn.cab in de map 2577 uit te voeren krijg ik een installatie (en weer een waarschuwing dat het certificaat niet vertrouwelijk is) die vervolgens zegt dat hij niet succesvol geinstalleerd is omdat "the file is not intended for this device"...

Ik heb verschillende dingen geprobeerd, een lege .txt file plaatsen in de TomTom map van my documents mocht niet baten evenmin als het aanzetten van bluetooth. Ik ben ten einde raad. Ik heb zelfs de application unlock uitgevoerd...

Hebben jullie wel TomTom aan de praat gekregen (mobile 5.21) en zo ja, hoe? Uhm, even voor de zekerheid, welke versie van tomtom moet ik nou eigenlijk hebben? TomTom mobile 5 SDkaart toch?

Ik krijg dus niet eens een installatiescherm!?

[ Voor 16% gewijzigd door Josh op 22-06-2006 03:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-01-2024

marco899

Know's what he wants.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

Bedankt, handig topic. Heb het helemaal doorgelezen maar de oplossing niet gevonden.

Er zijn wel een aantal mensen met mijn probleem (dat de .cab files niet eens willen installeren) maar daar wordt helemaal geen oplossing voor gegeven. Misschien moet ik iets posten in het TomTom voor Smartphones topic.

Ik vroeg me gewoon af welke TomTom de gebruikers van dit topic hebben geinstalleerd en hoe dat is gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een vraagje
ik heb een qtek 8310 eng rom 1.0.7.0 operatorversie: 1.5.322.5
ik heb geprobeerd mijn telefoon te unlocken (application) om wm5storage te gebruiken. 2 maanden geleden had ik nog geen miniSD kaartje en het leek toen wel te werken (na hem te unlocken) maar omdat ik geen minisd had wertke het natuurlijk niet.
nu ik gisteren mijn 2 gig binnen had wilde ik het weer proberen maar kreeg de error 57 melding...

alle reg waarden staan zoals beschreven in de Tutorials

kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok ik heb het alweer verholpen maar was vet vaag.
ik heb gewoon alle waardes terug gezet naar oorspronkelijke waardes
softreset
alles weer veranderd en nu doet hij het. Wel blij maar er staan nog wel vraagtekens in m`n hoofd.
alle waarden stonden goed. had ze 5x gecheckt :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dazzyon schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 20:01:
[...]
Geweldig! Ik ga de POI-dingen vanavond proberen. Volgensmij is het niet illegaal om deze file te posten,
het is alleen maar een onderdeel van een map waar je losstaan van de map zelf en andere dingen toch
geen drol mee kan.

En als je verlichting altijd aanblijft (zelf al stel je iets anders in), gaat hij dan wel weer goed uit als je je
TomTom hebt afgesloten? Dat werkt dus soms niet goed hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

Wisten jullie dat ik sinds de ROM update geen smsjes van de IBgroep meer kan ontvangen...? Dat zijn smsjes met een code waarmee je dan kan inloggen. Als ik mijn simkaart in mijn nokia prop ontvangt hij ze perfect maar mijn SP5 wijgert het!

De backlight gaat branden en het t-mobile flikkert even maar ik krijg geen sms binnen. Weird :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• placemaster
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-07 15:38
Weet iemand of je ook celinfo op de 8310 kan ontvangen. Vindt het altijd wel handig om te zien wat het kengetal is of de plaatsnaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwhooftman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-08 18:01
Verwijderd schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 14:07:
[...]

Geweldig! Ik ga de POI-dingen vanavond proberen. Volgensmij is het niet illegaal om deze file te posten,
het is alleen maar een onderdeel van een map waar je losstaan van de map zelf en andere dingen toch
geen drol mee kan.
Geweldig! Als iedereen nou 1 ander bestandje uit zijn map post is het niet illegaal. Vervolgens verzamel ik wel de 15 posts.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Anders loop je even met je telefoon in je broekzak het water in |:(

zout water ja..laat nog wel weten of ie het nog gaat doen.
Had hem direct gespoeld met spa blauw..dus zoute rotzooi zou eruit moeten zijn.

[ Voor 24% gewijzigd door Glashelder op 02-07-2006 16:47 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-10 23:03
au in het water gaan is eng! .
Hopelijk is het water niet te diep in je mobiel geslopen wnt je kunt er maanden later nog last van krijgen door oxidatie, roest en het kapotgaan van je printplaat.
hoop voor je dat ie et blijft doen! iig alles goed backuppen!

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
Is het misschien een idee om in dit (toch wel slome) topic eens een opsomming te geven van je apps? voorbeeld

Technopeuter gebruikt:
8310 met 2Gb

1. TT (navigatie)
2. Outlook (planning en mail)
3. TCPMP (MP3)

is opzoek naar een goed programma voor:
Remote control
VOIP
bestandbeheer voor MP3's af te spelen vanaf de server en te kunnen kopieren
spelletjes

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Platel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-08-2024

Platel

Trogdor the Burninator!

Ik gebruik een Qtek 8300
Met:
XBar 3, voor taakbeheer
Papyrus, voor agenda
Facade, voor agenda op je homescreen
Fizz Traveller, voor weersverwachting
Smartphone Notes, voor notities
TomTom 5.20
FlitsNav, voor het synchroniseren van Flitsservice punten voor TomTom

Remember there are no stupid questions, just stupid people...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi ik heb sinds deze week een T-Mobile SDA II. Nou heb ik het hele topic door gelezen maar kwam nergens tegen welke HTC versie ik nou heb. Klopt het dat de SDA II van T-Mobile overeenkomt met de QTek 8100?

Dan een tweede vraag, bestaat er een ROM update voor deze telefoon en zo ja, welke is dat en waar kan ik die downloaden? Ik heb nu versie 4.21.1088 (Build 15159.2.6.4) erop staan. Er staan ook een hoop T-Mobile software op die wat mij betreft eraf mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik een 8300 met 1 Gig Mini- Sd kaart met de volgende apps:

- Outlook voor mail en afspraken
- TomTom 5.20 met Benelux plusmap
- TCPMP voor films en muziek (alhoewel de Windows Media Player ook prima werkt)
- GPRS Traffic Monitor om het gprs- verkeer in de gaten te houden
- Clearvue Document Suite om met name Wordbestanden te lezen
- Bluetooth Toggler om bluetooth snel aan en uit te zetten
- Smart Explorer EN voor bestandsbeheer
- Wordpad voor het schrijven van tekstbestanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
  • Laatst online: 30-09 12:22
Na het doorlezen van dit topic heb ik besloten om ook een 8310 aan te schaffen, helaas blijkt dat de winkel waar ik heb besteld heb (GSMTrack.nl) hem niet meer op voorraad te hebben wegens problemen? met de leverancier.

Weten jullie misschien een winkel waar ik em voor ongeveer 400 euro kan kopen? (misschien de winkel waar jullie hem aangeschaft hebben?)

Mess with the best, die like the rest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThaStealth schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 10:47:
Na het doorlezen van dit topic heb ik besloten om ook een 8310 aan te schaffen, helaas blijkt dat de winkel waar ik heb besteld heb (GSMTrack.nl) hem niet meer op voorraad te hebben wegens problemen? met de leverancier.

Weten jullie misschien een winkel waar ik em voor ongeveer 400 euro kan kopen? (misschien de winkel waar jullie hem aangeschaft hebben?)
Ik heb mijn 8300 bij Smartphoneshop.nl besteld (klik), ben verder tevreden over dat bedrijf. Maar goed, daar zit hij wel 33 euro boven jouw richtprijs. :) . Als geld trouwens echt een rol speelt zou ik gaan voor de 8300 ipv de 8310, exact dezelfde hardware maar wel 130 euro goedkoper. Veel tweakers klagen bij dit toestel over de te kleine toetsen, wat deels ook wel terecht is. Maar ik heb heb de 8300 nu een half jaar en het went best, ben er erg tev reden over!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
Verwijderd schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 10:52:
[...]

Ik heb mijn 8300 bij Smartphoneshop.nl besteld (klik), ben verder tevreden over dat bedrijf. Maar goed, daar zit hij wel 33 euro boven jouw richtprijs. :) . Als geld trouwens echt een rol speelt zou ik gaan voor de 8300 ipv de 8310, exact dezelfde hardware maar wel 130 euro goedkoper. Veel tweakers klagen bij dit toestel over de te kleine toetsen, wat deels ook wel terecht is. Maar ik heb heb de 8300 nu een half jaar en het went best, ben er erg tev reden over!
Daar heb ik al gekeken, helaas is ie daar ook uitverkocht :(, ik moet nog eens kijken of ik de 8300 wil nemen, want ik vind persoonlijk de 8310 fijner, maar als hij nergens te krijgen is, dan moet ik wel voor de 8300 gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThaStealth schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 11:00:
[...]

Daar heb ik al gekeken, helaas is ie daar ook uitverkocht :(, ik moet nog eens kijken of ik de 8300 wil nemen, want ik vind persoonlijk de 8310 fijner, maar als hij nergens te krijgen is, dan moet ik wel voor de 8300 gaan ;)
O ja, had ik even overheengekeken. Ik zie trouwens ook dat de 8310 nu ook van de nieuwe HTC- site is afgehaald (klik), terwijl hij er eerst nog gewoon bijstond. De 8300 heeft daar overigens nooit bijgestaan. Ik vrees dat dit dus wel eens het einde van de 83xx reeks kan zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
op de Qtek site staat hij nog steeds hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 11:15:
O ja, had ik even overheengekeken. Ik zie trouwens ook dat de 8310 nu ook van de nieuwe HTC- site is afgehaald (klik), terwijl hij er eerst nog gewoon bijstond. De 8300 heeft daar overigens nooit bijgestaan. Ik vrees dat dit dus wel eens het einde van de 83xx reeks kan zijn...
Weet je zeker dat hij daar wel opgestaan heeft? :) Lijkt me dat Qtek producten (behalve de 8500 dan..) niet op de HTC site komen, omdat het geen product is dat onder de HTC-vlag op de markt is gebracht. Op de officiele Qtek site staan beide toestellen gewoon nog zoals ThaStealth al aangeeft.
ThaStealth schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 10:47:

2call.nl kan hem leveren binnen 1 werkdag voor 404 euro. Misschien is het een optie om hier eens te kijken trouwens? :) Kan geen kwaad, scheelt je dik 100 euro..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan het niet bewijzen, maar ik weet vrijwel zeker dat ik hem daar op heb zien staan. Het viel me op, omdat het A een Qtek was, en B omdat de 8300 er niet bijstond. Vraag me af hoelang die toestellen nog op de qtek- site blijven staan, aangezien dat merk opgeheven wordt.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2006 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 13:19:
[...] Vraag me af hoelang die toestellen nog op de qtek- site blijven staan, aangezien dat merk opgeheven wordt.
Ik denk dat de website van Qtek nog wel even online zal blijven, mijn in mei aangeschafte S200 heeft tenslotte nog 2 jaar support.. Waarschijnlijk dat dit zich verplaatst naar HTC of op naar een andere website, of het blijft waar het nu is. Maar Qtek zal echt niet z'n ondersteuning ogenblikkelijk stoppen hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J0YR1D3R schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 13:34:
[...]

Ik denk dat de website van Qtek nog wel even online zal blijven, mijn in mei aangeschafte S200 heeft tenslotte nog 2 jaar support.. Waarschijnlijk dat dit zich verplaatst naar HTC of op naar een andere website, of het blijft waar het nu is. Maar Qtek zal echt niet z'n ondersteuning ogenblikkelijk stoppen hoor :)
Da's waar, m'n 8300 heeft ook nog 1,5 jaar support. Maar hopen dat ze dat dus waarmaken O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alien_Inside
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-05 23:42

Alien_Inside

-geen-

voormalig spv c500/550/600 owners: wie weet of de accessoires 'Brodit passieve carhouder' (gewoon de Orange auto zwanehals) en de auto-oplader van dus o.m. de c500 nu ook van toepassing zijn op de 8310 of de 8300 ?

-geen-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco899

marco899

Know's what he wants.

Alien_Inside schreef op maandag 17 juli 2006 @ 19:46:
voormalig spv c500/550/600 owners: wie weet of de accessoires 'Brodit passieve carhouder' (gewoon de Orange auto zwanehals) en de auto-oplader van dus o.m. de c500 nu ook van toepassing zijn op de 8310 of de 8300 ?
Ik heb de brodit houder iets moeten uitbuigen om het goed te laten passen. Gebruik hem nu al tijden zonder problemen.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe ik een mp3 of wma file in kan stellen als beltoon ? Volgens de handleiding is dit mogelijk alleen er staat niet in hoe 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@bakker404
Om een mp3 als beltoon te gebruiken kun je het bestand het besten in op de root van de mini SD-card zetten. Het bestand mag ook gewoon in \My Documents (\Mijn Documenten) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sinds kort heb ik de qtek 8310 en nu ook een parrot 3000 carkit. Nu ga ik woensdag op vakantie en zou graag willen dat mijn carkit ook de spraak van tomtom over de speakers gooit, net als dat via de telefonie perfect gaat. Nu heb ik ook de orange c500 gehad en hierbij gebruikte ik het programma bluetunes om mp3 en voice van tomtom over de headset te gooien. Nu werkt bluetunes niet op de 8310 en ben dus gaan zoeken naar een ander programma. Ik kwam tegen het programma btaudio maar deze kan bluetooth audio ook niet enablen. Heeft er iemand een oplossing of een foefje zodat ik wel mijn tomtom over de luidsprekers krijg ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco899

marco899

Know's what he wants.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

he dat bluecast ga ik proberen.
Lijkt me super handig voor op de motor.....als het werkt mooi bluetooth headsetje modden....
N.a.v. TomTom ....met POI werkt het bij mij prima....maar heb niet de nieuwe rom erop zitten....ik zie voor me zelf niet in waarom ik dat ook zou doen.
Maar dat probleem met POI is dus alleen als je de nieuwe AKU2 rom hebt geinstalleerd?

Wat ik wel erg maf vind is dat de rom die wordt mee geleverd op je telefoon (dus e vorige) je die niet op cd o.i.d kan krijgen ook niet via internet...zodat je die weer eens kan terug zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phamoen
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 13:56
Bij bestekeus.nl heb je de imate sp5 voor 385 euro
bij PDAshop de 8300 voor 300 euro.
Zijn die toetsjes mij 85 euro waard of niet?
Is de 8310 ook degelijker dan de 8300 (beschadigingen / krassen) of is het verschil puur en alleen die toetsjes?
Vind elke 8300 gebruiker dat het best went met die toetsen of zijn er mensen die er zich na maanden nog aan ergeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik heb de 8300 een half jaar gehad en je went er idd aan. Ik had er na een maand in ieder geval al geen problemen meer mee :)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi ff een vraag

weet iemand een oplossing voor het scherm te draaien 90 graden
ik wil graag tomtom horizontaal zien groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Ik zag dat veel mensen geen ROM update deden omdat de telefoon dan application locked was, dit is inmiddels op te lossen want ik had hetzelde probleem.
Die ROM update moet je wel doen om gebruik te maken van pushmail en het lost wat probleempjes op.

Ik zal de methode hier niet posten omdat ik niet zeker weet of het toe is gestaan op GoT, volgens mij wel want een application lock komt van Microsoft en is wat anders dan een simlock.

[ Voor 7% gewijzigd door Bierkameel op 31-07-2006 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:54

nnk

Spreek uit: en en kaa

phamoen schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 09:53:
Bij bestekeus.nl heb je de imate sp5 voor 385 euro
bij PDAshop de 8300 voor 300 euro.
Zijn die toetsjes mij 85 euro waard of niet?
Is de 8310 ook degelijker dan de 8300 (beschadigingen / krassen) of is het verschil puur en alleen die toetsjes?
Vind elke 8300 gebruiker dat het best went met die toetsen of zijn er mensen die er zich na maanden nog aan ergeren?
In dat geval zal ik gewoon voor de goedkoopste optie gaan. Ik ben er zelf nog niet uit welke versie ik liever gehad zou hebben, ik vind de toetsen op de sp5m namelijk wel heel erg klein. Voordeel zijn dan wel weer de media toetsen, die ik veel gebruik aangezien ik de telefoon als mp3 speler gebruik.

offtopic:
Mocht je interesse in een 2de hands hebben, stuur eens een mailtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick
  • Laatst online: 26-03-2024

Yannick

Bub MC

Ik zou voor de Orange C600 gaan. Ik heb ook de SP5 en SP5m gehad maar die hebben beiden echt vervelende toetsen. De orange C600 heeft echt zwaar relaxte toetsen en is bovendien een stuk kleiner en dat merk je goed als ie in je broekzak zit! Verder mis ik wifi totaal niet omdat EDGE meer dan snel genoeg is op de smartphone, veel betrouwbaarder is dan wifi, landelijke dekking heeft (itt wifi ;) ) en niet je batterij binnen 3 uur leegtrekt.

Oh en als je de media toetsen relaxed vindt, ik heb een i-tech R35 stereo bleutooth headset met A2DP en AVRCP waar ook play / pause / next / prev / volume knoppen op zitten!

[ Voor 16% gewijzigd door Yannick op 31-07-2006 18:24 . Reden: media toetsen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reg. datum: 29 januari 2006
--------------------------------------------------------------------------------
hoi ff een vraag

weet iemand een oplossing voor het scherm te draaien 90 graden
ik wil graag tomtom horizontaal zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vroeg me af hoe de geluidskwaliteit van de mp3tjes is? Ik ben wel gecharmeerd van de extra mogelijkheden van deze telefoon tov bijv de walkman serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:24

Entity

9000rpm

Zijn er al mensen die ervaring hebben met de Qtek 8500 (aka Smartflip aka Star Trek)? Ok, het is geen 8300/8310, maar hardwarematig heeft hij veel overeenkomsten, vandaar dat ik het hier vraag. Heb al wel wat reviews gelezen, maar zou graag wat userervaringen willen. Zit er sterk aan te denken om die aan te schaffen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
Verwijderd schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 23:55:
Ik vroeg me af hoe de geluidskwaliteit van de mp3tjes is? Ik ben wel gecharmeerd van de extra mogelijkheden van deze telefoon tov bijv de walkman serie.
heb hem via de koptelefoonaansluiting aangesloten op mijn stereo en dat klonk goed. Ook op de autoversterker klinkt het goed. De bijgeleverde oordopjes zijn kwalitatief niet heel goed maar gewoon redelijk. evt kun je via een adaptertje een normale koptelefoon aansluiten.

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 23:55:
Ik vind het geluid ook wel prima, zeker niet veel minder dan m'n W800i. Bijkomend voordeel is dat je nog het programma TCPMP kunt installeren, zodat je A. nog meer aan het geluid kunt instellen, en B. ook andere bestandsformaten, zoals AAC kunt afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor jullie reacties :). Ik wil deze hebben denk ik :). Nog een paar kleine vraagjes:

- Is het mogelijk video @ 320x240 @ 24fps af te spelen zodat ik films of series kan kijken? Niet extreem belangrijk, meer gadget :).
- Is het mogelijk om VPN te gebruiken?
- Ik vind de 8300 er wat cheaper uitzien op de foto's, maar hoe is het toestel in het echt. Want hij is toch van alu? Op de foto's lijkt het net elcheapo plastic.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2006 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 19:06:
Bedankt voor jullie reacties :). Ik wil deze hebben denk ik :). Nog een paar kleine vraagjes:

- Is het mogelijk video @ 320x240 @ 24fps af te spelen zodat ik films of series kan kijken? Niet extreem belangrijk, meer gadget :).
- Is het mogelijk om VPN te gebruiken?
- Ik vind de 8300 er wat cheaper uitzien op de foto's, maar hoe is het toestel in het echt. Want hij is toch van alu? Op de foto's lijkt het net elcheapo plastic.
- Ja. Met het programma TCPMP op je 8300 en Pocket DivX Encoder op je pc kun je films en video's net zo coderen zoals je wilt. Ik heb net nog de film Zoolander op 320 x 240 gecodeerd voor m'n 8300 en die is ongeveer 170 MB geworden.
- Geen idee :) . Als je VPN- achtige dingen wilt moet je volgens mij toch een Pocket- PC hebben
- Hij is niet van alu, maar van plastic met een alu- laagje. Ik vind het er verder prima uitzien, maar het kan idd beter. Het toestel voelt verder wel solide aan, dat vind ik veel belangrijker. Een collega van me heeft een 8310 en daar vind ik het overigens niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb tweedehands een 8310 op de kop getikt :). Morgenavond ophalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.microsoft.com/...artphone/connections.mspx

Onderaan hoe je VPN moet doen met Windows mobile op een smartphone, dus dat zou moeten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnk

nnk

VPN zit er gewoon op hoor, ik heb het alleen nooit getest.

Verder kan ik bevestigen dat de geluidskwaliteit OK is. Hij zal het niet halen bij een kwaliteit MP3 speler (iRiver, iAudio enz), maar is zeker acceptabel. Ik gebruik zelf de Creative EP-630 icm een 2,5 >> 3,5 stekkertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yeah! Ik heb em. Tweedehands, achterop 2 krasjes en kleine miniscule puntjes op de hoekpunten (valt dus allemaal niet op) incl 512mb :). Scherm nog compleet krasvrij oid. Geweldig scherm trouwens :D. Nu lekker aan gaan kloten met software :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry voor de schop, maar hoe krijg ik hem unlocked...het lukt niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 22:56:
Sorry voor de schop, maar hoe krijg ik hem unlocked...het lukt niet :(
Wat bedoel je? Simlock- vrij? Dat mag hier niet besproken worden. Als je de software- lock bedoelt: dat is mij ook nog niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 23:31:
[...]

Wat bedoel je? Simlock- vrij? Dat mag hier niet besproken worden. Als je de software- lock bedoelt: dat is mij ook nog niet gelukt.
Software :). Anyways ben maar nieuwere rom versie aan het installen en ga dan nog een poging wagen. Ik wil namelijk wel videokijken :). Of weet er iemand een andere manier? Is WMV een optie? Iemand software daarvoor om filmpjes te kantelen en te resizen voor phone gebruik? En werken 2gb kaartjes goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 23:49:
[...]

Software :). Anyways ben maar nieuwere rom versie aan het installen en ga dan nog een poging wagen. Ik wil namelijk wel videokijken :). Of weet er iemand een andere manier? Is WMV een optie? Iemand software daarvoor om filmpjes te kantelen en te resizen voor phone gebruik? En werken 2gb kaartjes goed?
Met Windows Media Player kun je standaard al filmpjes fullscreen bekijken. Volgens mij zou je met Windows Media Encoder films moeten kunnen omzetten naar een kleiner formaat. Maar je kunt TCPMP dus niet installeren? Wist niet dat hij daarvoor geen software- lock mocht hebben. Ik dacht dat je met een software- lock alleen bepaalde programma's niet kunt installeren, zoals registry- editors enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TCPMP heb ik nu wel installed gerkegen, snap er de ballen van 8)7

edit: iemand tips voor encoden met pocketdivx, audio is zwaar outofsync bij mij terwijl de framerate wel aardig is. Ik ga nu nog beetje tweaken en kutten :P. Of zijn er tips die TCPMP performance verbeteren?

edit: zou het misschien liggen aan dat pocketdixencoder x264 hd troep niet goed afspeeld? (handig om mee te encoden, aangezien ik paar samples heb van een minuut.)

edit2: xvid werkt wel, dus lag aan x264 :)

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2006 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 00:07:
TCPMP heb ik nu wel installed gerkegen, snap er de ballen van 8)7

edit: iemand tips voor encoden met pocketdivx, audio is zwaar outofsync bij mij terwijl de framerate wel aardig is. Ik ga nu nog beetje tweaken en kutten :P. Of zijn er tips die TCPMP performance verbeteren?

edit: zou het misschien liggen aan dat pocketdixencoder x264 hd troep niet goed afspeeld? (handig om mee te encoden, aangezien ik paar samples heb van een minuut.)

edit2: xvid werkt wel, dus lag aan x264 :)
Ik heb nooit problemen met pocketdivx. Mocht je audio out of sync zijn, dan zit er in het programma een optie om audio en beeld alsnog te syncen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 23:14:
[...]

Ik heb nooit problemen met pocketdivx. Mocht je audio out of sync zijn, dan zit er in het programma een optie om audio en beeld alsnog te syncen.
Werkte niet, was te erg. Maar het kwam omdat ik 720p x264 als bron gebruikte en dat speelt niet soepel af op mijn laptop zonder CoreAVC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de Qtek site lees ik het volgende over de 8300:
LED display
Zie in één oogopslag of er nieuwe voicemail, e-mail of SMS/MMS berichten zijn.
Bij mij veranderen de ledjes echter niet als ik een sms oid binnenkrijg, ze blijven gewoon knipperen zoals ze altijd al doen. Ik zou het wel handig vinden als je aan de ledjes kon zien of er een nieuw bericht is, aangezien het display uitgaat na een tijdje. Ik kan hier in de handleiding en op Internet niets over vinden. Wie weet hoe je de ledjes zo kunt activeren dat ze nieuwe berichten aangeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-10 18:07

KrL

Foto foto..

Ik heb de 8310 ook sinds vandaag.. Veel research gedaan naar de mogelijkheden etc, tot nu toe zeker geen teleurstelling: doet alles wat hij belooft/ik verwacht. Had hiervoor een Qtek S100 en vond daar het grote nadeel van dat je 2 handen nodig hebt om hem te bedienen (stylus)..

Heb via Outlook meteen al m'n contacts overgezet en verder natuurlijk het een en ander ingesteld. Heb verder 'Automatic Keylock' (http://maniac.fschreiner.de/) geinstalleerd voor het automatisch locken (doh) en de notificaties voor SMS etc.. Binnenkort even Tomtom aanschaffen en installeren voor gebruik met m'n Parrot CK3300..
Verwijderd schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 13:13:
Op de Qtek site lees ik het volgende over de 8300:
[...]
Bij mij veranderen de ledjes echter niet als ik een sms oid binnenkrijg, ze blijven gewoon knipperen zoals ze altijd al doen. Ik zou het wel handig vinden als je aan de ledjes kon zien of er een nieuw bericht is, aangezien het display uitgaat na een tijdje. Ik kan hier in de handleiding en op Internet niets over vinden. Wie weet hoe je de ledjes zo kunt activeren dat ze nieuwe berichten aangeven?
Zie de link die ik gaf, laat het ledje sneller knipperen en je kunt instellen dat de backlight een minuut lang knippert oid.. Heb (nog) niet gevonden hoe je telefoon dit native kan doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrL

KrL

Foto foto..

Weet iemand hoe ik de taal van de T9 invoer kan veranderen, deze staat nu op engels ? Ik heb een Nederlandse versie, de taal van het OS is nederlands en de regional settings staan ook op Nederlands..
Ik heb zelf geen ROM update gedaan hij werd geleverd met de laatste ROM..

edit: nm, al gevonden op een ander forum.. * ingedrukt houden tijdens het typen van een SMS en er verschijnt een lijst van opties waaronder flink wat talen..

[ Voor 22% gewijzigd door KrL op 08-08-2006 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KrL schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 21:46:

[...]

Zie de link die ik gaf, laat het ledje sneller knipperen en je kunt instellen dat de backlight een minuut lang knippert oid.. Heb (nog) niet gevonden hoe je telefoon dit native kan doen..
Thanks man, progje werkt perfect! Ook de automatische keypadlock is een goede toevoeging, iets wat ik ook wel miste op dit toestel. Vreemd dat dit soort dingen niet standaard door het OS geregeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnk

nnk

Weet er iemand of er een freeware programmatje voor WM5 is waarmee je de telefoon als webcam kan gebruiken. Bijvoorbeeld via USB icm ActiveSync. Ik heb wel enkele programmatjes gevonden, maar die zijn 15$, wat ik toch iets teveel vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als trotse bezitter van een SPV C600 heb ik een Krusell tasje besteld om mijn mooie telefoon te beschermen. Er werd gezegd dat het tasje ook voor een c600 was, maar helaas, het paste dus totaal niet. Dit hoesje is dus echt alleen maar geschikt voor de qtek en de imate.

Afbeeldingslocatie: http://www.smartphoneshop.nl/images/product/image.php?id=23209&dimensionid=1&shopid=11

Modbreak:Dit aanbod komt toch het beste tot zijn recht in Vraag & Aanbod wat hier voor bedoeld is ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Eggy op 14-08-2006 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen idee of ik mijn post zelf kan verplaatsen! Als een mod dat misschien dan even zou willen doen? (Als dat uberhaupt al kan!?)

Dacht hier toch de meeste kans te hebben op geinteresseerde personen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 08:54:
Ik heb geen idee of ik mijn post zelf kan verplaatsen! Als een mod dat misschien dan even zou willen doen? (Als dat uberhaupt al kan!?)

Dacht hier toch de meeste kans te hebben op geinteresseerde personen ;)
http://tweakers.net/aanbod

Daar moet je zijn. Ik heb misschien wel interesse trouwens, moet ik nog even over denken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrL

KrL

Foto foto..

Voor WM5 op de PPC heb je Magic Button, een programma waarmee je programma's echt afsluiten ipv op de achtergrond gaan draaien.. Dit werkt helaas niet op de smartphone versie van WM5 (afaik).. Kent iemand een lightweight programma'tje met vergelijkbare functionaliteit dat wél werkt op de Qtek 8310 ?

Een andere vraag: als ik m'n 8310 middels USB verbind met m'n laptop valt m'n wireless verbinding weg, een verbinding opzetten met een ander (onbeveiligd) AP in de buurt lukt dan nog wel ?! Ik heb Activesync 4.2.. Ik denk zelf aan een policy/routeringskwestie, iemand soortgelijke ervaringen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KrL schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 01:42:
Voor WM5 op de PPC heb je Magic Button, een programma waarmee je programma's echt afsluiten ipv op de achtergrond gaan draaien.. Dit werkt helaas niet op de smartphone versie van WM5 (afaik).. Kent iemand een lightweight programma'tje met vergelijkbare functionaliteit dat wél werkt op de Qtek 8310 ?
Op mijn 8300 zat standaard een taskmanager waarmee je programma's kunt afsluiten, ik neem aan dat dat op jouw 8310 ook zit. Anders kun je ook nog het gratis SP Task manager downloaden: hiero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrL

KrL

Foto foto..

Dat is toch niet helemaal wat ik zoek.. Het gaat mij er juist om dat programma's die ik sluit ook echt sluiten, zonder dat ik regelmatig naar de taskmanager moet gaan om het daar handmatig te doen.. Voor de Pocketpc (WM5) zijn daar heel veel tools voor te vinden, voor de smartphone (WM5) heb ik er nog geen gevonden..

Verwijderd

Ik heb een wat technische vraag.
Zou het mogelijk zijn om als de telefoon is ingesteld als usb-drive (via dat tooltje) gegevens van een compact flash kaart daar naar toe te kopieren zonder tussenkomst van een PC?

Ideeen, reacties e.d. welkom

Verwijderd

hoi nog even een vraag...weet iemand een FTP-client voor wm5 voor de smartphone.
Ik heb gezocht maar is allemaal voor de pocketpc

• SYQ
  • Niet online

SYQ

mensen, klein vraagje mbt de WIFI bereik van de sp5.

heb de mogelijkheid om mijn Mda Vario te ruilen met een sp5, wat ik ook ga doen denk ik. alleen moet ik weten of de WIFI van sp5 goed is?? tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SYQ schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 22:37:
mensen, klein vraagje mbt de WIFI bereik van de sp5.

heb de mogelijkheid om mijn Mda Vario te ruilen met een sp5, wat ik ook ga doen denk ik. alleen moet ik weten of de WIFI van sp5 goed is?? tnx
Ken het bereik van de Mda niet maar het bereik van mijn Qtek 8300 is wel ok. Verwacht niet hetzelfde bereik als dat van een laptop o.i.d. maar je hoeft echt niet bovenop een access point te zitten zoals ik soms lees over de Nokia E en N serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eduardtee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-06 10:03
Op dit moment heb ik een Motorola MPX-220 die zo langzamerhand aan het sterven is. De accu wil niet makkelijk meer opladen, wat waarschijnlijk ligt aan het deel waar de plug in moet.

Daarom heb ik nu een tijdje zitten kijken naar een andere Smartphone. Mijn oog is gevallen op de QTek 8300. Hoofdreden voor mij om telkens voor een Smartphone te gaan is de synchronisatie met Outlook, aangezien ik dat op werk gebruik voor agenda en contactenbeheer.
De wi-fi lijkt me grappig om eens mee te experimenteren, maar ook niet meer dan dat.
Bij smartphoneshop.nl is deze redelijk gunstig geprijsd, ten opzichte van andere Windows Mobile toestellen (€279).

Een paar kleine vraagjes die jullie wellicht kunnen beantwoorden:
- De stereo headset die bij de Motorola werd geleverd is ronduit SLECHT net als de microfoon die op het toestel zelf zit. Weet iemand of dit bij de Qtek 8300 beter is?
- De MPX-220 kon ik niet horen als deze afging in m'n broekzak, als ik bijvoorbeeld in door de Kalverstraat liep. Hoe is het geluidsniveau van de 8300?
- Hoe hard is het trilmechanisme? Misschien heb ik teveel vet op m'n benen, maar ik voelde de MPX-220 bijna nooit trillen ;)

Hopelijk kunnen jullie mijn vragen rondom dit toestel beantwoorden. Als jullie betere alternatieven weten, laat het mij weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoG
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19-09 06:41

PsychoG

Pumpin' on your stereo...

Ik weet dat dit misschien niet exact het juiste topic is maar aangezien het topic over de SPV C600 een beetje dood is plaat is hem hier maar. Ik heb dus een Orange SPV C600 en ik heb een vrij irritant probleem.. m'n beltonen houden er afentoe gewoon mee op van het ene op het andere moment gaat hij alleen maar trillen en is er met geen mogelijkheid meer geluid uit te krijgen. Als ik bijv. naar de instellingen ga om m'n ringtone te wijzigen speelt hij ze daar ook niet meer af. Iemand enige idee wat dit kan zijn (overigens draai ik al met de laatste ROM update).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eduardtee schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 12:17:
Op dit moment heb ik een Motorola MPX-220 die zo langzamerhand aan het sterven is. De accu wil niet makkelijk meer opladen, wat waarschijnlijk ligt aan het deel waar de plug in moet.

Daarom heb ik nu een tijdje zitten kijken naar een andere Smartphone. Mijn oog is gevallen op de QTek 8300. Hoofdreden voor mij om telkens voor een Smartphone te gaan is de synchronisatie met Outlook, aangezien ik dat op werk gebruik voor agenda en contactenbeheer.
De wi-fi lijkt me grappig om eens mee te experimenteren, maar ook niet meer dan dat.
Bij smartphoneshop.nl is deze redelijk gunstig geprijsd, ten opzichte van andere Windows Mobile toestellen (€279).

Een paar kleine vraagjes die jullie wellicht kunnen beantwoorden:
- De stereo headset die bij de Motorola werd geleverd is ronduit SLECHT net als de microfoon die op het toestel zelf zit. Weet iemand of dit bij de Qtek 8300 beter is?
- De MPX-220 kon ik niet horen als deze afging in m'n broekzak, als ik bijvoorbeeld in door de Kalverstraat liep. Hoe is het geluidsniveau van de 8300?
- Hoe hard is het trilmechanisme? Misschien heb ik teveel vet op m'n benen, maar ik voelde de MPX-220 bijna nooit trillen ;)

Hopelijk kunnen jullie mijn vragen rondom dit toestel beantwoorden. Als jullie betere alternatieven weten, laat het mij weten.
De headset: qua geluidskwaliteit is hij redelijk (voor mij volstaat hij), maar hij doet vrij cheap aan. Verwacht geen headset a la w800i of zo.
Geluidsniveau beltoon: tja, dat kun je zelf instellen. Het e.e.a. is natuurlijk afhankelijk van hoe je je profiel hebt ingesteld, en welke beltoon je hebt geselcteerd. Het valt me wel op dat je bij Windows- gebaseerde toestellen het geluidsniveau inderdaad wat harder moet instellen. Als je dit doet dan is het goed te doen.
Trilmechanisme: geen klachten, werkt prima wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

ik heb sinds vandaag de sda2, en omdat deze nagenoeg hetzelfde is als de 8300 stel ik mijn vraagje maar hier. ik heb me rot zitten zoeken naar de gprs instellingen, zodat ik deze eruit kan slopen. iemand enig idee waar ik dit kan doen?? 1 verkeerde klik en hij verbind met internet, wat mijn beltegoed kaartje niet leuk vind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eduardtee
Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 23:54:
[...]
De headset: qua geluidskwaliteit is hij redelijk (voor mij volstaat hij), maar hij doet vrij cheap aan. Verwacht geen headset a la w800i of zo.
Geluidsniveau beltoon: tja, dat kun je zelftoon. Het e.e.a. is natuurlijk afhankelijk van hoe je je profiel hebt ingesteld, en welke beltoon je hebt geselcteerd. Het valt me wel op dat je bij Windows- gebaseerde toestellen het geluidsniveau inderdaad wat harder moet instellen. Als je dit doet dan is het goed te doen.
Trilmechanisme: geen klachten, werkt prima wat mij betreft.
Bedankt voor de info!
Ik wilde de headset eigenlijk niet voor muziek afspelen gebruiken, maar puur voor telefoongesprekken.
En dat is waar mijn huidige headset bij tekort schiet:
- gesprekspartners verstaan mij niet goed (slechte microfoon op de headset denk ik).
- als de ander praat, hoor ik het vaak te zacht.

Ditzelfde geldt ook als ik geen bedrade headset gebruik.

Nu las ik in een ander topic dat het wellicht kan schelen of je de bedrade headset gebruikt (slechte gesprekskwaliteit) of bijv. een bluetooth headset (ineens betere kwaliteit).

Heeft iemand hier ervaring mee, of kan iemand het wellicht vergelijken? Indien dit laatste het geval is, koop ik de Qtek 8300 gewoon met een Bluetooth headset, zodat ik van de slechte gesprekken geen last meer heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eduardtee schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 21:24:
[...]

Bedankt voor de info!
Ik wilde de headset eigenlijk niet voor muziek afspelen gebruiken, maar puur voor telefoongesprekken.
En dat is waar mijn huidige headset bij tekort schiet:
- gesprekspartners verstaan mij niet goed (slechte microfoon op de headset denk ik).
- als de ander praat, hoor ik het vaak te zacht.

Ditzelfde geldt ook als ik geen bedrade headset gebruik.

Nu las ik in een ander topic dat het wellicht kan schelen of je de bedrade headset gebruikt (slechte gesprekskwaliteit) of bijv. een bluetooth headset (ineens betere kwaliteit).

Heeft iemand hier ervaring mee, of kan iemand het wellicht vergelijken? Indien dit laatste het geval is, koop ik de Qtek 8300 gewoon met een Bluetooth headset, zodat ik van de slechte gesprekken geen last meer heb :)
Ik heb zelf de standaard headset (met draad) gebruikt en ben inmiddels overgestapt naar een Jabra 250v Bluetooth headset. Geluidskwaliteit is zeker beter, gesprekspartners verstaan me prima, tijdens het autorijden geen last van irritante ruis oid. (maar dat kan natuurlijk per auto verschillen, rij zelf 'n v40).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SYQ schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 20:06:
ik heb sinds vandaag de sda2, en omdat deze nagenoeg hetzelfde is als de 8300 stel ik mijn vraagje maar hier. ik heb me rot zitten zoeken naar de gprs instellingen, zodat ik deze eruit kan slopen. iemand enig idee waar ik dit kan doen?? 1 verkeerde klik en hij verbind met internet, wat mijn beltegoed kaartje niet leuk vind
heb zelf een qtek 8310 (=qtek 8300)....
ik heb m'n gprs instellingen verwijderd door te gaan naar:

Start --> Instellingen --> Verbindingen --> GPRS
Vervolgens kan je via de knop "Menu" kiezen voor "Verwijderen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eduardtee
Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 16:52:
[...]

Ik heb zelf de standaard headset (met draad) gebruikt en ben inmiddels overgestapt naar een Jabra 250v Bluetooth headset. Geluidskwaliteit is zeker beter, gesprekspartners verstaan me prima, tijdens het autoradio geen last van irritante ruis oid. (maar dat kan natuurlijk per auto verschillen, rij zelf 'n v40).
Kijk! Dat is nog eens goed nieuws, joh!
In dat geval ga ik denk ik voor dit toestel, in combinatie met een BT headset! Had je overigens ooit klachten gehad, met de bedrade headset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk! Dat is nog eens goed nieuws, joh!
In dat geval ga ik denk ik voor dit toestel, in combinatie met een BT headset! Had je overigens ooit klachten gehad, met de bedrade headset?
Met de bedrade headset had ik af en toe nog wel eens iemand die direct hoorde dat ik in de auto zat, wat dat betreft is m'n BT headset echt een vooruitgang. Hij zit ook errug prettig moet ik zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Ik heb deze telefoon nu een maand of 3 en had hiervoor de SPV C500, en ik moet zeggen wat een toestelletje!!
Ik mis alleen nog een paar dingen:

Ik heb hem vaak in me broekzak en de backlight springt al aan op elkde willekeurige toets itt de C500.
Tomtom werkt nog niet vlekkeloos met POI's aan, wat wel goed werkte op de C500 misschien tt6 beter?
Accu gaat wel minder lang mee als mijn C500 (misschien backlight verhaal) ik doe er toch max 2 dagen
Energie instellingen werken niet altijd? als ik de backlight na 10sec uit wil laten gaan en ik verander dat zonder telefoon te herstarten blijft ie constant branden.
En het bluetooth verzenden/ontvangen verhaal gaat niet altijd goed zonder smart explorer wat jammer is.

verder absoluut echt geen nadelen!
Gebruiker hem tegenwoordig ook als Webcam en als de ruimte goed belicht is, ziet het er zeer knap uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik kwam net deze tegen:Sennheiser MM50 in-ears met 2.5 mm plug! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eduardtee
Diegenen die mij in de afgelopen periode hebben geholpen bij het kiezen van een nieuw toestel, wil ik heel hartelijk bedanken.

Helaas zal het geen Qtek 8300 worden.

De gedachte was in eerste instantie dat ik een los toestel zou kopen, waarbij ik mijn oude abbo (Tele2) zou behouden. Na wat analysewerk van m'n facturen, ben ik erachter gekomen dat het wellicht toch voordeliger is als ik een nieuw abbonement afsluit (Telfort 400-200).

Hierdoor wordt de Nokia E70 zodanig goedkoop (60 euro) dat ik uiteindelijk toch hiervoor ga. De belkwaliteit zonder headset en de ontvangst hiervan worden in het algemeen als wat positiever gezien. Het is nog steeds niet het perfecte toestel (form-factor vind ik niet geweldig, de E70 heeft eigenlijk onvoldoende geheugen om in landscape-mode de default-browser te draaien en of alle Contact/Appointment-velden in Outlook beschikbaar zijn ben ik ook nog niet volledig overtuigd), maar ik ben toch heel benieuwd...

Maar allen, hartelijk dank voor het delen van jullie ervaringen en observaties, want het heeft mij heel erg geholpen bij het maken van een keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey mensen ik ben sinds een paar dagen een trotse bezitter geworden van een 8310 en ik heb er nog geen seconde spijt van!!! Wat een geweldig toestel!

Ik vraag me alleen af hoe ik vanuit het start--->berichten--->sms berichten rechtstreeks in het overzicht van de mappen kan komen (concepten, postvak in/uit, verwijderde items, verzonden items). Elke keer als ik nu bijv bij verzonden items heb gekeken en later een nieuw sms-je krijg, kom ik eerst weer in verzonden items ipv gelijk in postvak in. Dan moet ik via menu--->mappen eerst naar het overzicht en dan weer naar postvak in gaan...dit vind ik redelijk irritant. Kan ik iets instellen dat ik via start--->berichten altijd meteen in het overzicht kom?

Thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 september 2006 @ 14:35:
Hey mensen ik ben sinds een paar dagen een trotse bezitter geworden van een 8310 en ik heb er nog geen seconde spijt van!!! Wat een geweldig toestel!

Ik vraag me alleen af hoe ik vanuit het start--->berichten--->sms berichten rechtstreeks in het overzicht van de mappen kan komen (concepten, postvak in/uit, verwijderde items, verzonden items). Elke keer als ik nu bijv bij verzonden items heb gekeken en later een nieuw sms-je krijg, kom ik eerst weer in verzonden items ipv gelijk in postvak in. Dan moet ik via menu--->mappen eerst naar het overzicht en dan weer naar postvak in gaan...dit vind ik redelijk irritant. Kan ik iets instellen dat ik via start--->berichten altijd meteen in het overzicht kom?

Thanx
Als je via de home-screen klikt op 'sms-berichten(x)' kom je altijd uit in je postvak IN. Andere opties ken ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok thanx! Weet ik weer wat meer :) Maar als iemand toch weet hoe ik meteen altijd in het overzicht kan komen, dan hoor ik het graag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of er ook een cradle beschikbaar is voor de 8300? ik kan niks vinden op het Net, behalve deze http://www.expansys.nl/pr...ode=140057&asource=131266
maar die is voor de 8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 11:32:
Weet iemand of er ook een cradle beschikbaar is voor de 8300? ik kan niks vinden op het Net, behalve deze http://www.expansys.nl/pr...ode=140057&asource=131266
maar die is voor de 8310
De 8300 en 8310 zijn identiek aan aansluitingen?
Dat zou dus betekenen dat deze ook voor de 8300 geschikt is.

• stickyfish
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-10 11:27

stickyfish

Don't fuck with Limbo's

Ik heb nu ongeveer een maand of 6 de Qtek 8310. Ik ben in principe erg tevreden over het toestel.
Echter vindt ik het erg jammer dat de telefoon zo snel slijt. Op de hoeken is de verf er erg snel afgegaan. Daarnaast een hoop krassen op zowel het scherm als de achterkant. Ook is de joystick al beschadigd (er is een stukje afgebroken) en werkt deze niet echt lekker meer. Ik ben erg zuinig op mijn toestel. Ik doe hem als ik naar mijn werk ga in mijn broekzak en haal hem er uit als ik op mijn werk ben. De rest van de dag ligt hij op mijn buro. Als ik naar huis ga herhaald zich het ritueel. Hebben meer mensen hier last van?

"Computers aren’t the thing. They’re the thing that gets us to the thing" - Joe MacMillan

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Skillz schreef op maandag 04 september 2006 @ 09:43:
Ik kwam net deze tegen:Sennheiser MM50 in-ears met 2.5 mm plug! :)
Nice, ga ik vanavond meteen kopen.
Mn 8300 bevalt me nog erg goed, WM5 is best stabiel als je zorgt dat je geheugen niet volloopt en 1 keer per maand reboot ofzo :)

• GeeMoney
  • Nu online
StickyFish schreef op donderdag 07 september 2006 @ 09:28:
Ik heb nu ongeveer een maand of 6 de Qtek 8310. Ik ben in principe erg tevreden over het toestel.
Echter vindt ik het erg jammer dat de telefoon zo snel slijt. Op de hoeken is de verf er erg snel afgegaan. Daarnaast een hoop krassen op zowel het scherm als de achterkant. Ook is de joystick al beschadigd (er is een stukje afgebroken) en werkt deze niet echt lekker meer. Ik ben erg zuinig op mijn toestel. Ik doe hem als ik naar mijn werk ga in mijn broekzak en haal hem er uit als ik op mijn werk ben. De rest van de dag ligt hij op mijn buro. Als ik naar huis ga herhaald zich het ritueel. Hebben meer mensen hier last van?
Ik heb dit toestel nu een kleine 4 maanden en deze word echt intensief gebruikt.
Ik kan juist jouw verhaal absoluut Niet beamen.
Het toestel ziet er nog klokgaaf uit bij mij, ook op het scherm is geen krasje te vinden.
Ik doe hem ook in me broekzakken maar ik doe er dan verder niets bij, zelfs papier doe ik dan niet in dezelfde broekzak.
Ik bel veel en leg hem ook vaak op me bureau of wat dan ook, maar niets aan te zien.

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Bierkameel schreef op donderdag 07 september 2006 @ 09:52:
[...]

Nice, ga ik vanavond meteen kopen.
Mn 8300 bevalt me nog erg goed, WM5 is best stabiel als je zorgt dat je geheugen niet volloopt en 1 keer per maand reboot ofzo :)
Laat even weten wat je van de doppen vindt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
Skillz schreef op donderdag 07 september 2006 @ 12:54:
[...]

Laat even weten wat je van de doppen vindt :)
Het viel mij op dat ze op een site ergens al 48 Dollar waren?
Kost wat maar dan heb je ook wat natuurlijk.
Zelf gebruik ik nooit de handsfree koptelefoon eigenlijk, in mijn auto heb ik bluetooth handsfree carkit en als ik niet in me auto zit neem ik hem aan het oor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Hmm ik moet ze gaan bestellen denk ik, de BCC of Mediamarkt hebben ze niet.
Ik ga maar eens ff op inet zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stickyfish
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-10 11:27

stickyfish

Don't fuck with Limbo's

The_Dart schreef op donderdag 07 september 2006 @ 12:19:
[...]

Ik heb dit toestel nu een kleine 4 maanden en deze word echt intensief gebruikt.
Ik kan juist jouw verhaal absoluut Niet beamen.
Het toestel ziet er nog klokgaaf uit bij mij, ook op het scherm is geen krasje te vinden.
Ik doe hem ook in me broekzakken maar ik doe er dan verder niets bij, zelfs papier doe ik dan niet in dezelfde broekzak.
Ik bel veel en leg hem ook vaak op me bureau of wat dan ook, maar niets aan te zien.
Hmm, vreemd. Zal wel aan mij liggen dan. Ik probeer ook zoveel mogelijk mijn broekzakken leeg te houden, maar af en toe gaat het niet anders. Die krassen daar kan ik nog wel inkomen, maar de verf die van de hoeken afgaat zou daar niets mee te maken moeten hebben.

"Computers aren’t the thing. They’re the thing that gets us to the thing" - Joe MacMillan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StickyFish schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 08:55:
[...]

Hmm, vreemd. Zal wel aan mij liggen dan. Ik probeer ook zoveel mogelijk mijn broekzakken leeg te houden, maar af en toe gaat het niet anders. Die krassen daar kan ik nog wel inkomen, maar de verf die van de hoeken afgaat zou daar niets mee te maken moeten hebben.
Mijn 8300 heb ik nu een maandje of 4 en die is ook niet helemaal krasvrij meer, terwijl ik hem alleen voor m'n werk gebruik. Zo is de tekst '1.3 Megapixel' op de achterkant er al vanaf bijvoorbeeld. Ook begint aan de zijkant de verf al op sommige plekjes los te laten. Ik ben wel bang dat het toestel er over een half jaar nog minder uitziet. Op het display zitten ook bij mij krasjes, maar dat komt omdat ik er tijdens de vakantie een keer wat minder zorgvuldig mee ben omgegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
Mijn 8310 heeft allemaal rare dutten op alle hoeken, dat plastic kan geeneens tegen stuiteren! :)
Verder nog puntgaaf, stop em nl bijna nooit in de broek maar altijd in de laptoptas, veel beter tegen krassen, alleen valt ie er dus weleens uit. ;)

boeiend: over 3 jaar heb je toch een ander ook al zeg je van niet.

diskeltische lurker

Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste