HTC Tornado (Qtek 8300/8310 / Imate SP5/SP5m)

Pagina: 1 ... 10 ... 12 Laatste
Acties:
  • 16.206 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 01-10 00:50

Kirpeknots

Wazzup!

Ik heb net een qtek 8310 besteld. Ik ben benieuwd of het een vooruitgang is t.o.v. mijn Nokia 6230. Ik ben erg benieuwd. Dat WLAN lijkt me erg fijn. GPRS is een beetje duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kirpeknots schreef op zondag 10 september 2006 @ 00:48:
Ik heb net een qtek 8310 besteld. Ik ben benieuwd of het een vooruitgang is t.o.v. mijn Nokia 6230. Ik ben erg benieuwd. Dat WLAN lijkt me erg fijn. GPRS is een beetje duur.
WLAN is idd heel erg fijn en werkt erg makkelijk. Heb wel van verschillende winkels begrepen dat er op dit moment leveringsproblemen zijn mbt de 8310. Weet niet waar je 'm hebt besteld, maar als hij niet op voorraad is, zou het best eens een tijdje kunnen duren...misschien een reden om het even na te vragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 01-10 00:50

Kirpeknots

Wazzup!

Das een goeie. Ik heb hem bij smartphoneshop besteld. Ik zal het even aan ze vragen. Ze mailden me (geautomatiseerd uiteraard) dat mijn bestelling binnen 7 werkdagen uitgeleverd zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04:17
Iemand nog tips wat handige applicaties zijn op de Qtek 8310?
De ingebouwde agenda bevalt me prima, Theme manager kan je gewoon de thema's in je Application/Home mieteren en vind ik makkelijk zat?
Syncen met Outlook werkt perfect.

Wat ik zelf gebruik en of nodig heb:

- CoolCamera gebruik ik zelf dan werkt je smartphone als webcam (eenmalig 5 dollar ofzo)
- Tomtom Mobile bij telefoon gekocht tegelijk met 1GB Mini-SD
- Worms (het welbekende spelletje)
- Jeryo (oid om je SMS en contacts mee te back-uppen)

- Ik wil graag streaming radio luisteren via me tel als ik Wi-Fi gebruik.
- Een knap video afspeel programma die alle formaten aankan (liefst in 1 setup bestand!)
- In Windows Mediaplayer 1 bestand die je zelf kiest aan de library toevoegen, nu moet ik scannen en dan vind ie ook me ruk beltonen iedere keer en moet ik deze handmatig verwijderen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-01-2024

marco899

Know's what he wants.

The_Dart schreef op maandag 11 september 2006 @ 21:36:
(
PMRecorder vind ik handig. Neemt al je gesprekken automatisch op.http://www.1800message.com/

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
marco899 schreef op maandag 11 september 2006 @ 22:40:
[...]

PMRecorder vind ik handig. Neemt al je gesprekken automatisch op.http://www.1800message.com/
Inderdaad handig, op de Pocket PC hebben de mensen Pocket Streamer.
Dit programma zorgt dus voor Radio Streams via Wi-Fi op je PDA.
Nu wil ik dat ook graag voor mijn smartphone, iemand alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vind Papyrus icm met Facade fijne applicaties voor agenda toepassingen en bediening van het toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Dart schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 10:29:
[...]

Inderdaad handig, op de Pocket PC hebben de mensen Pocket Streamer.
Dit programma zorgt dus voor Radio Streams via Wi-Fi op je PDA.
Nu wil ik dat ook graag voor mijn smartphone, iemand alternatieven?
PocketStreamer DELUXE
http://www.handango.com/P...productId=189226&R=189226

• GeeMoney
Thnx dit zocht ik!
TCPMP is ook handig in combinatie met al die codes.
Ik heb de laatste rom zojuist op mijn QTek 8310 gezet en ik moet zeggen dat ie "sneller" aanvoelt.
Verder werkt bluetooth bestanden verzenden beter als ervoor, en ziet het communicatie scherm er natuurlijk mooier uit.
Ook mijn Wi-FI werkt beter, het signaal is sterker en hij pakt het wat sneller op allemaal.

Verwijderd

The_Dart schreef op woensdag 13 september 2006 @ 09:45:
[...]

Thnx dit zocht ik!
Ik heb de laatste rom zojuist op mijn QTek 8310 gezet en ik moet zeggen dat ie "sneller" aanvoelt.
Verder werkt bluetooth bestanden verzenden beter als ervoor, en ziet het communicatie scherm er natuurlijk mooier uit.
Ook mijn Wi-FI werkt beter, het signaal is sterker en hij pakt het wat sneller op allemaal.
Daar merk ik anders geen verschil mee, mij n Wifi sterkte is gevoelsmatig nog steeds hetzelfde. Hoe heb jij dat getest dan?

• Pietersma
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-11-2022
The_Dart schreef op woensdag 13 september 2006 @ 09:45:
[...]

Ik heb zojuist ook een ROM update proberen te doen. Toen hij echter bij 14% was crashte mijn pc! Ik heb geen idee wat nu te doen. De oude rom is er dus al vanaf en dus wanneer ik de telefoon nu aanzet krijg ik het rood groen blauwe schermpje te zien. Ik kan geen connectie maken met de pc want daar is windows mobile dus voor nodig. En geen connectie met de pc betekent dus ook dat ik de rom update niet meer kan doen.

Iemand een iedeetje?

• GeeMoney
Pietersma schreef op woensdag 13 september 2006 @ 15:23:
[...]

Ik heb zojuist ook een ROM update proberen te doen. Toen hij echter bij 14% was crashte mijn pc! Ik heb geen idee wat nu te doen. De oude rom is er dus al vanaf en dus wanneer ik de telefoon nu aanzet krijg ik het rood groen blauwe schermpje te zien. Ik kan geen connectie maken met de pc want daar is windows mobile dus voor nodig. En geen connectie met de pc betekent dus ook dat ik de rom update niet meer kan doen.

Iemand een iedeetje?
Hoe oud is je mobiel?
En heb je echt een Qtek (los dus) of een T-Mobile toetsel of whatever?
Voor zover ik weet kan jij er nu niets meer aan doen, probeer de rom update nog eens uit te voeren door toch eigenwijs je mobiel aan je pc te hangen, en gewoon die update file aan te klikken?
(Hij update namelijk ook na dat rood/groen/blauwe scherm, zonder dat daar dus blijkelijk WM5 voor nodig is)

• Pietersma
The_Dart schreef op woensdag 13 september 2006 @ 15:49:
[...]

Hoe oud is je mobiel?
En heb je echt een Qtek (los dus) of een T-Mobile toetsel of whatever?
Voor zover ik weet kan jij er nu niets meer aan doen, probeer de rom update nog eens uit te voeren door toch eigenwijs je mobiel aan je pc te hangen, en gewoon die update file aan te klikken?
(Hij update namelijk ook na dat rood/groen/blauwe scherm, zonder dat daar dus blijkelijk WM5 voor nodig is)
Tis een Qtek 8310 van januari. De rom update is al een tijdje terug uitgekomen maar had er nu pas zin in. Ik ben dit probleem ook verder nergens tegengekomen in gebruikersfora. Opnieuw aan de pc hangen en de rom update uitvoeren al geprobeerd, maar dan zegt ie dat hij geen connectie kan maken met de telefoon.
Ook een harde reset lijkt niet te werken, maar dat is misschien niet zo gek als er niks meer op staat. Heb inmiddels Qtek gebeld, die weten natuurlijk ook niks en raden maar aan om hem op te sturen. Geen idee of dit geld gaat kosten en hoelang ik hem dan kwijt ben maaaar ja.

Mochten er nog andere suggesties zijn, dan hoor ik dat graag.

• GeeMoney
Pietersma schreef op woensdag 13 september 2006 @ 16:13:
[...]

Tis een Qtek 8310 van januari. De rom update is al een tijdje terug uitgekomen maar had er nu pas zin in. Ik ben dit probleem ook verder nergens tegengekomen in gebruikersfora. Opnieuw aan de pc hangen en de rom update uitvoeren al geprobeerd, maar dan zegt ie dat hij geen connectie kan maken met de telefoon.
Ook een harde reset lijkt niet te werken, maar dat is misschien niet zo gek als er niks meer op staat. Heb inmiddels Qtek gebeld, die weten natuurlijk ook niks en raden maar aan om hem op te sturen. Geen idee of dit geld gaat kosten en hoelang ik hem dan kwijt ben maaaar ja.

Mochten er nog andere suggesties zijn, dan hoor ik dat graag.
Ik denk toch echt dat opsturen je laatste redding is.
De update zelf is goed en Qtek gaat echt geen garantie geven op jou falende PC ?
Mochten ze het wel gratis doen dat is het gewoon top service!
Hun kunnen de telefoon binnen no-time opnieuw programmeren dus echt werk voor ze is het niet, het is meer de bereid willigheid van die mensen >:)

• Pietersma
The_Dart schreef op woensdag 13 september 2006 @ 16:25:
[...]

Ik denk toch echt dat opsturen je laatste redding is.
De update zelf is goed en Qtek gaat echt geen garantie geven op jou falende PC ?
Mochten ze het wel gratis doen dat is het gewoon top service!
Hun kunnen de telefoon binnen no-time opnieuw programmeren dus echt werk voor ze is het niet, het is meer de bereid willigheid van die mensen >:)
Idd, opsturen dan maar en hopen op de bereidwilligheid van qtek...
Over de falende pc.... ik weet niet of ik het helemaal met je eens ben. Het is niet zo dat ie regelmatig crasht ofzo, of spontaan opnieuw opstart. Het moet toch echt iets te maken hebben gehad met het qtek progje. Maar goed, we zullen zien wat qtek ervan vindt...
Bedankt in ieder geval voor de snelle reacties!

Verwijderd

jongens ik heb een probleempje
heb nu zo`n +/- 6 maanden mijn Qtek 8310 en het noodlot slaat toe :(
Sommige knopjes werken niet meer zoals het terug knopje rechtsboven in en dat knopje ernaast. Ook mijn joystick is er mee op gehouden.

Ik heb mijn Qtek bij een webshop gekocht (belzaak.nl)
Net geprobeerd mijn qtek te laten registreren bij qtek.nl maar dat ging niet lukken omdat hij niet door een officiele dealer is geleverd? :S

Wat raden jullie mij aan? Naar Belzaak.nl of contact op nemen met qtek?

Wat een K*T week ;(

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 september 2006 @ 18:55:
jongens ik heb een probleempje
heb nu zo`n +/- 6 maanden mijn Qtek 8310 en het noodlot slaat toe :(
Sommige knopjes werken niet meer zoals het terug knopje rechtsboven in en dat knopje ernaast. Ook mijn joystick is er mee op gehouden.

Ik heb mijn Qtek bij een webshop gekocht (belzaak.nl)
Net geprobeerd mijn qtek te laten registreren bij qtek.nl maar dat ging niet lukken omdat hij niet door een officiele dealer is geleverd? :S

Wat raden jullie mij aan? Naar Belzaak.nl of contact op nemen met qtek?

Wat een K*T week ;(
Idd contact opnemen met belzaak.nl, je hebt het toestel bij hen gekocht en dus verloopt de garantie ook via hen. Ik heb 3 weken geleden mijn sp5 met exact dezelfde klachten opgestuurd bij de BC maar heb hem nog steeds niet terug. Ga er dus van uit dat het wel een weekje of 3 a 4 gaat duren voordat je je toestel weer terug hebt.

• GeeMoney
Verwijderd schreef op woensdag 13 september 2006 @ 19:00:
[...]

Idd contact opnemen met belzaak.nl, je hebt het toestel bij hen gekocht en dus verloopt de garantie ook via hen. Ik heb 3 weken geleden mijn sp5 met exact dezelfde klachten opgestuurd bij de BC maar heb hem nog steeds niet terug. Ga er dus van uit dat het wel een weekje of 3 a 4 gaat duren voordat je je toestel weer terug hebt.
Inderdaad Belzaak.nl is het gehele eerste jaar verantwoordelijk voor de garantie afhandeling.
Dit valt gewoon onder garantie, het toestel moet toch helemaal het eerste jaar gewoon goed zijn.

Verwijderd

The_Dart schreef op maandag 11 september 2006 @ 21:36:
De ingebouwde agenda bevalt me prima, Theme manager kan je gewoon de thema's in je Application/Home mieteren en vind ik makkelijk zat?
Syncen met Outlook werkt perfect.

Wat ik zelf gebruik en of nodig heb:

- CoolCamera gebruik ik zelf dan werkt je smartphone als webcam (eenmalig 5 dollar ofzo)
- Tomtom Mobile bij telefoon gekocht tegelijk met 1GB Mini-SD
- Worms (het welbekende spelletje)
- Jeryo (oid om je SMS en contacts mee te back-uppen)

- Ik wil graag streaming radio luisteren via me tel als ik Wi-Fi gebruik.
- Een knap video afspeel programma die alle formaten aankan (liefst in 1 setup bestand!)
- In Windows Mediaplayer 1 bestand die je zelf kiest aan de library toevoegen, nu moet ik scannen en dan vind ie ook me ruk beltonen iedere keer en moet ik deze handmatig verwijderen :(
Is die worms een QVGA versie? Ben nog steeds op zoek daarnaar :(

• GeeMoney
Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2006 @ 00:19:
[...]

Is die worms een QVGA versie? Ben nog steeds op zoek daarnaar :(
Helaas, gewoon dikke zwarte randen eromheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Dart schreef op donderdag 14 september 2006 @ 09:25:
[...]

Helaas, gewoon dikke zwarte randen eromheen.
Balen :(. Ik heb wel Atomic Cannon, is vergelijkbaar kwa gameplay....maar echt lang niet zo leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 00:24:
[...]

Balen :(. Ik heb wel Atomic Cannon, is vergelijkbaar kwa gameplay....maar echt lang niet zo leuk.
Ergens in die setup file of iets dergelijks moet toch een resolutie staan vermeld?
Of zouden de graphics echt volledig aangepast moeten worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wou T
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-03-2022

Wou T

En gaan...

Heb zojuist de I-mate SP5 besteld en ontvangen. Er zijn inderdaad leveringsproblemen met de Qtek 8310, vandaar dat ik de I-mate SP5 besteld heb.

Vraag 1: is het normaal dat het alarm niet afgaat als de telefoon uit staat? Is dit altijd zo bij smartphones?

Vraag 2: Werkt Skype bij jullie ook zo traag?

Edit: Vraag 3: Als iemand mij belt en ik heb een afbeelding geselecteerd voor die persoon, komt die maar heel klein naast het telefoonnummer te staan, hoe kan ik ervoor zorgen dat de afbeeldingen groter in beeld komt?

[ Voor 37% gewijzigd door Wou T op 18-09-2006 10:50 ]

Intel Core 2 Duo E6600 2.4ghz, Asrock Conroexfire-eSata2, Antec Lifestyle Sonata II, Kingston 4gb DDR2-533, Jetway 8800GT 512mb, Seagate Barracuda 7200.10 250gb Sata2, NEC 16x Dual-layer, Samsung TFT 730BF, Logitech X-540 5.1, Creative Audigy SE 7.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Wou T schreef op maandag 18 september 2006 @ 10:32:
Heb zojuist de I-mate SP5 besteld en ontvangen. Er zijn inderdaad leveringsproblemen met de Qtek 8310, vandaar dat ik de I-mate SP5 besteld heb.

Vraag 1: is het normaal dat het alarm niet afgaat als de telefoon uit staat? Is dit altijd zo bij smartphones?

Vraag 2: Werkt Skype bij jullie ook zo traag?

Edit: Vraag 3: Als iemand mij belt en ik heb een afbeelding geselecteerd voor die persoon, komt die maar heel klein naast het telefoonnummer te staan, hoe kan ik ervoor zorgen dat de afbeeldingen groter in beeld komt?
1. Bij mijn weten hoort je alarm gewoon af te gaan, zal vanavond eens proberen voor je.(kan nu niet ivm werk ik moet bereikbaar zijn).
2. Hoe heb jij precies Skype knap aan de praat gekregen dan met Wi-Fi?

3. Dan zal je een andere COntact Manager moeten gebruiken voor zover ik weet, mij is het ook nog niet gelukt om dit in ieder een stuk groter te krijgen.

PS. Voelt iemand zich geroepen een nieuw deel te openen???
En ik zou graag een QVGA Theme topic terug zien???

[ Voor 5% gewijzigd door GeeMoney op 18-09-2006 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-01-2024

marco899

Know's what he wants.

1. uit is echt uit, dus ook geen telefoonontvangst. 2.? 3. Nee dit is niet groter te maken. Alleen een betaalde software variant heeft hiervoor een mogelijkheid.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wou T

Wou T

En gaan...

The_Dart schreef op maandag 18 september 2006 @ 11:14:
1. Bij mijn weten hoort je alarm gewoon af te gaan, zal vanavond eens proberen voor je.(kan nu niet ivm werk ik moet bereikbaar zijn).
2. Hoe heb jij precies Skype knap aan de praat gekregen dan met Wi-Fi?

3. Dan zal je een andere COntact Manager moeten gebruiken voor zover ik weet, mij is het ook nog niet gelukt om dit in ieder een stuk groter te krijgen.
1. Ik snap ook niet dat hij niet af gaat. Op het moment dat ik mijn telefoon aan zet, dan gaat het alarm meteen af. Ik zet 's nachts mijn telefoon altijd uit en wil hem dan als wekker gebruiken, met mijn vorige K700i werkte dit perfect.

2. Zie: http://www.sems.org/entry.asp?ENTRY_ID=120. Alleen dat gedoe met het register is me niet gelukt. Ik kan Skype nu starten in het Start Menu, alleen werkt het heel sloom.

3. Dan zal dat helaas denk ik niet kunnen.

Intel Core 2 Duo E6600 2.4ghz, Asrock Conroexfire-eSata2, Antec Lifestyle Sonata II, Kingston 4gb DDR2-533, Jetway 8800GT 512mb, Seagate Barracuda 7200.10 250gb Sata2, NEC 16x Dual-layer, Samsung TFT 730BF, Logitech X-540 5.1, Creative Audigy SE 7.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds kort maak ik gebruik van TomTom mobile 5, werkt allemaal perfect! Maar vandaag zat ik met een praktisch probleem. Tijdens het navigeren werd ik gebeld en wilde ik de telefoon aannemen, maar tot mijn verbazing springt de speaker functie (handsfree) niet automatisch aan. Ik moest dus eerst uit tomtom naar menu en de speakerfunctie activeren.

Weet iemand misschien hoe dit in te stellen is? mij lukt het iig niet.

Menno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wou T

Wou T

En gaan...

Heb nog twee vragen:

1. Weet nog steeds niemand hoe dat zit met het alarm? Gaat dit niet af als de telefoon uit staat?
2. Als ik in een programma zit (bijv Internet Explorer of Email ofzoiets) en ik doe 5 seconden niks, dan gaat hij meteen terug naar het beginscherm, waar kan ik dit afzetten?

• psbb
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-07-2021
Wou T schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 23:39:
Heb nog twee vragen:

1. Weet nog steeds niemand hoe dat zit met het alarm? Gaat dit niet af als de telefoon uit staat?
2. Als ik in een programma zit (bijv Internet Explorer of Email ofzoiets) en ik doe 5 seconden niks, dan gaat hij meteen terug naar het beginscherm, waar kan ik dit afzetten?

Psbb

• psbb
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-07-2021
Wou T schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 23:39:
Instellingen>energiebeheer>Time out voor weergave op nooit zetten.

(kon niet meer editen)

Psbb

Verwijderd

Kirpeknots schreef op zondag 10 september 2006 @ 00:48:
Ik ben aan het twijfelen tussen de 8310 en 8300, wat heeft jouw doen besluiten om de 8310 te kopen??

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-10 09:36

Mex

Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2006 @ 11:29:
[...]

Ik ben aan het twijfelen tussen de 8310 en 8300, wat heeft jouw doen besluiten om de 8310 te kopen??
Ik zou gaan voor de 8310, de toetsjes van de 8300 zijn namelijk nóg kleiner.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2006 @ 11:29:
[...]

Ik zou voor de 8300 want het prijsverschil van E130 vind ik echt te groot voor iets waar wel mee te leven valt. (8300: E279 t.o.v. 8310: E410 bij Pdashop.nl)

Verwijderd

Voor de mensen die nog een (goede) gratis taskmanager zoeken voor de SP5 (of wel andere WM5 smartphone dan ook), probeer Celetask! Perfecte compact task/process manager, waarmee je ook nog batterij- en geheugen-status kunt bekijken. Tenslotte kun je instellen dat je de taskmanager tevoorschijn tovert als je bijvoorbeeld de Home toets ingedrukt houdt.

Aanrader!
http://www.yonsm.net/CeleTask/CeleTask.2.0.rar

• jbvo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:56
Ik heb sinds een aantal weken ook de Qtek 8310, maar ik heb een probleem wat in dit topic al een aantal keer is aangehaald, maar waar volgens mij nog geen oplossing voor is gegeven. Ik heb namelijk sinds een aantal dagen de instellingen voor gprs in orde gemaakt en nu is het zo dat ik wifi gebruikte om mail te checken en af en toe wat te surfen, maar nu gaat ie meteen een gprs verbinding opzetten, ook al heb ik wifi aanstaan en verbinding met mn draadloos netwerk. Ik kan dan wel in de Comm Manager de 'verbindingen verbreken' maar zodra ik dan iets doe in IE, wordt meteen weer verbinding gemaakt. Is er geen andere manier dan de grps verbinding verwijderen om te voorkomen dat die verbinding niet meer gemaakt wordt als ik een wifi verbinding heb?

Verwijderd

SneakyViper schreef op donderdag 21 september 2006 @ 00:16:
Ik heb sinds een aantal weken ook de Qtek 8310, maar ik heb een probleem wat in dit topic al een aantal keer is aangehaald, maar waar volgens mij nog geen oplossing voor is gegeven. Ik heb namelijk sinds een aantal dagen de instellingen voor gprs in orde gemaakt en nu is het zo dat ik wifi gebruikte om mail te checken en af en toe wat te surfen, maar nu gaat ie meteen een gprs verbinding opzetten, ook al heb ik wifi aanstaan en verbinding met mn draadloos netwerk. Ik kan dan wel in de Comm Manager de 'verbindingen verbreken' maar zodra ik dan iets doe in IE, wordt meteen weer verbinding gemaakt. Is er geen andere manier dan de grps verbinding verwijderen om te voorkomen dat die verbinding niet meer gemaakt wordt als ik een wifi verbinding heb?
Stel je gprs verbinding zo in dat het de verbinding is voor "Werk", vervolgens stel je in dat bij een gevonden Wi-Fi netwerk verbinding wordt gemaakt met "Internet". Werkt dit niet, probeer eens wat te spelen met die profielen..

• Wou T

Wou T

En gaan...

Ik heb de oplossing voor dit probleem gevonden, het was niet bij Energiebeheer.
Start -> Instellingen -> Beginscherm -> Time-out (nooit)

Vraag 1 weet ik nog geen antwoord op. Iemand misschien?

Verwijderd

werkt niet.. telefoon uit= uit en dus ook geen alarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb weer even een sp5m, ik vroeg me af welke nieuwste rom ik hiervoor moet gebruiken (geen account op clubimate.com)

ik heb nu : romversie 1.0.4.0
operatorversie: 1.6.331.6
radioversie: 4.0.13.16_01.01.00

is "i-mate_SP5m_WWE_2.6.331.2.zip" de nieuwste en (belangrijker) beste?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2006 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-08 13:12

roma0803

Lost

Ja, de 2.6.331.2 is de laatste en echt de moeite waard om te installeren. Zitten een aantal beduidende verbeteringen in, waaronder Push Mail en een betere comm. manager. Een account heb je niet nodig, je trekt 'm gewoon met een anonieme account van ftp.clubimate.com. Hoewel ik wel een account heb kijk ik gewoon af en toe op de ftp of er nog iets nieuws van m'n gading bijzit.

Gekwoot van de clubimate site:
Device Support - Operating System for i-mate™ SP5m
English, Finish (suomi), Dutch (Nederlands), Norwegian (Norsk), Slovenian (Slovencina), Swedish (Svenska), Hungarian (Magyar) and Danish (Dansk)

Select HTTP OR FTP link to download the Operating System 2.6.333.1

* Note that upgrading your SP5m will erase all data on it. Please backup your device before performing the upgrade on it

The main improvements from the updated Operating System, 1.5.331.4, are:

Microsoft™ Messaging and Security Feature Pack (MSFP):
Addition of the MSFP allowing Direct Push email, remote device wiping, security policy enforcement and Global Address List Lookup for customers using a Microsoft Exchange Server 2003 with Service Pack 2.

File beaming over Bluetooth:
It is now possible to beam files over Bluetooth using the file manager.

Improved radio functionality:
Microphone level has been boosted.
Cell Broadcast display is now supported.
Line2 functionality introduced.
Busy Tone corrected.
Improved the echo suppression.
USSD service support is upgraded.

Updated MMS:
MMS will now operate until there is only 1 Mb of free storage space. Previously this limit was set at 4Mb.
MMS client updated to the current version

Improved Pocket Internet Explorer:
Frames functionality now supported in the browser.
Quick navigation using Page Up key (key 2) and Page Down key (key 8).

Keypad Light Timing:
The timeout of the keypad light can now be set. There is a utility in the 'Utilities' section of the SP5m support pages that will let you set it. Note that setting the keypad light over 8 seconds will cause significant reduction in battery life.

Voice Dial:
Voice Dial reliability from handset has been improved.

Communication Manager:
Communication Manager has been updated to allow current data services to be stopped, Direct Push email to be started/stopped using a single button press, and flight mode to be switched on/off.

Reminders:
When the device is locked, calendar reminders can be snoozed by using the joystick. Previously it was only possible to press the numeric key associated with the menu option to snooze a reminder.

Bluetooth:
Car Kit interface: Address book sync can now be performed to car kits.
Bluetooth Beaming from file manager has now been improved (more reliable and faster).

Java:
Updated Java client to latest version.

Instructions for Upgrading your Handset's Software:
Detailed i-mate™ instructions for the whole upgrade process are available on the companion CD that came with your device under “Add programs to my device > i-mate™ instruction manuals”

First ensure that Microsoft ActiveSync 4.0 or later is installed on your PC. This can be found on the CD-ROM that came with the i-mate™ SP5m. Follow the on screen instructions. Then connect your i-mate™ SP5m to your PC with the USB Cable connected directly to the PC. You must perform the upgrade using USB cable. If you have problems synchronising your device, please refer to the online FAQ pages for the SP5m.

With your i-mate™ SP5m synchronized, run the upgrade file you downloaded on your PC. Remember that changing the Operating System of your device will erase any data stored!

Once the upgrade is complete you can customize your i-mate™ SP5m with the software pack and your local operator settings

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

okay heb hem upgedate. Is het inmiddels niet eens tijd voor een nieuw topic met een up to date TS? er is nogal wat veel nieuwe info. zo ook bijv de trucs die op modaco staan (internet temp files op sd is bijv wel onmisbaar als je veel internet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog even wat vraagjes:

is het mogenlijk om de mediabuttons (vorige, play , volgende) te re-asignen aan bijv TCPMP ? dit werkt veel fijner dan windows media player, maar de buttons mis ik toch wel een beetje, daarnaast is het vervelend als je per ongeluk 2 players tegelijk opent.

Zelvde vraag voor de camerabutton; is de deze te re-asignen aan coolcamera?

En vraag 3: hoe is jullie ervaring met "coolcamera" ? is de kwaliteit van foto's en filmpjes daadwerkelijk beter dan het standaardfotoprogje (update 2.6) ? iig kan je wel filmen in een 4x zo hogere resolutie (zeer lage fps alleen).
Ik ben er zelf eigenlijk niet zo uit; ik zie amper verschil.

En nog een vraagje 4: heeft hier iemand toevallig een idee waar de "oude" demo maps van mapopolis zijn gebleven? vroeger hadden ze een aantal dagen trial demo maps van Nederland (per provincie). Ik heb enkel flevoland en utrecht nog, maar zou graag de rest er ook wel bij willen. Op de site staat nu enkel nog wat van engeland, maar niets van NL.

verder draai ik nu als software:
-Clearvue (handig voor als ik eens pdfje/wordje mee moet nemen van school)
-Mapopolis (gratis routeplanner, alleen de kaarten niet :+ maar daar waren vroeger demo's van, zie hierboven)
-WM5storage (zorgt ervoor dat je je telefoon leesbaar maakt als normale usb device zonder dat je daarvoor iets op een pc hoeft te hebben, dus altijd bestanden over te zetten :))
-Fix voor IE temp files (zorgt ervoor dat je geschiedenis/cookies/internet files op je storage kaart komen)

daarnaast dus nog Coolcamera en TCPMP

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2006 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Ik gebruik zelf CoolCamera omdat ik veel onderweg ben, en het toch wel handig/leuk is als je met je laptop ergens zit en de tegenapertij even wilt spreken.
Verder qua foto's is het niet veel beter, immers de lens is toch hetzelfde.
Enigste wat ik mis is de compatibiliteit met tomtom6 het is toch echt niet te hopen voor tomtom dat ze deze telefoon niet geschikt vinden :?

Ikzelf heb:

TCPMP draaien
Coolcamera,
WM5 Storage
IE Fix
Tomtom 5
Heleboel plugins voor thema's vooral van DrBlow.
Verder heb ik er nog wat spelletjes opstaan.
zoals Bejeweld en Worms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vraagje: sinds de nieuwe update heb ik nogal last met m'n wifi: alle netwerken herkend ie als laag signaal, dus maar 1 streepje vd. 4 (zelfs als ik naast m'n router sta!) en hij wil ook niet connecten. Na de update heb ik in mijn beginscherm onder de providernaam een status van wifi staan bijvoorbeeld "Wi-Fi: Uit". Laatst was deze status weg (dus zag m'n beginscherm eruit zoals voor de update) en toen deed wifi (hoewel hij nog steeds altijd lage ontvangst aangaf) het wel.

Op "b" lijkt hij het wel te doen en op "g" niet (ingestld op router). Ik meen me te herrineren dat b verder reikt (en aangezien de telefoon "g" is ook backwards compatable met "b"). Ik begin bijna te vermoeden dat een brak exemplaar heb waarbij de wifi antenne niet lekker zit ofzo :X

Iemand een suggiestie wat er mis kan zijn?

hmm ben er al achter.. de telefoon onderstuend alleen 802.11b , ik was toch echt van mening te herrineren dat ie 802.11g deed.. naja :p

Vraag blijft waarom hij zo'n laag signaal blijft aangeven, als ik naast m'n router sta zou ie toch wel meer dan 1 streepje moeten geven :?

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2006 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 16:32:
vraagje: sinds de nieuwe update heb ik nogal last met m'n wifi: alle netwerken herkend ie als laag signaal, dus maar 1 streepje vd. 4 (zelfs als ik naast m'n router sta!) en hij wil ook niet connecten. Na de update heb ik in mijn beginscherm onder de providernaam een status van wifi staan bijvoorbeeld "Wi-Fi: Uit". Laatst was deze status weg (dus zag m'n beginscherm eruit zoals voor de update) en toen deed wifi (hoewel hij nog steeds altijd lage ontvangst aangaf) het wel.

Op "b" lijkt hij het wel te doen en op "g" niet (ingestld op router). Ik meen me te herrineren dat b verder reikt (en aangezien de telefoon "g" is ook backwards compatable met "b"). Ik begin bijna te vermoeden dat een brak exemplaar heb waarbij de wifi antenne niet lekker zit ofzo :X

Iemand een suggiestie wat er mis kan zijn?

hmm ben er al achter.. de telefoon onderstuend alleen 802.11b , ik was toch echt van mening te herrineren dat ie 802.11g deed.. naja :p

Vraag blijft waarom hij zo'n laag signaal blijft aangeven, als ik naast m'n router sta zou ie toch wel meer dan 1 streepje moeten geven :?
Ik heb soms ook dat hij maar een of twee streepjes aangeeft, terwijl ik ook practisch naast m'n router sta. Ik heb overigens dan wel gewoon verbinding. Volgens mij is wi-fi op telefoons gewoon wat minder sterk, je leest het ook terug in de forums van de nokia E- en N- series met wi-fi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet zeggen dat ik geen last heb van slecht bereik. Heb al vaak voor de fun gecheckt of ik onbeveiligde netwerken kon vinden en ik moet zeggen dat dat geen enkel probleem is. Kan als ik wil gewoon op een netwerk in bijv een appartementencomplex waar 1 van de buren een draadloos netwerk heeft. Merkte van de week dat ik ook in de trein verbinding kon maken als we stil stonden bij een station.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Iemand al Tomtom 6 aan de praat op dit ding?
En mijn Wireless werkt vlekkeloos, en kom tot nu toe makkelijk elk netwerk op.
Ik zit nu op mijn werk en daar geeft hij aan 4 streepjes, wat op zich vrij goed is aangezien de accespoint in de hal verderop hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wou T

Wou T

En gaan...

Ik heb een I-mate SP5 met abonnement Telfort en mobiel internet van Telfort. Ik krijg alleen het mobiel internet nog niet aan de gang.

Instellingen opvragen via sms of de website werkt niet. Daarom had ik de klantenservice gemaild. Die zeiden hetvolgende:

Instellingen mms
Verbindingsnaam (profielnaam, netwerkaccount, connection name): Telfort mms (Gebruikersnaam/login en wachtwoord zijn niet nodig voor GPRS-internet en mms; overige instellingen staan meestal goed ingesteld in het toestel.)
Gegevensdrager (mms-netwerk, type overdracht, bearer): GPRS
Toegangspuntnaam (APN, access point name, GPRS-toegangspunt): internet
IP-adres (IP server, proxy (primair), gateway, inbelnr): 193.113.200.195
Poort (proxy-poort, IP port): 9201 of: 8080 (voor wap2 / HTTP-toestel)
Startpagina (mms servicecentrum, URL, homepage, relay address): http://mms

Instellen mobiel internet
Instellingen mobiel internet
Naam instellingen: Mobiel internet
Homepage: http://wap.telfort.nl
IP-adres: 193.113.200.195
Port: 9201 (of 8080 indien reeds ingesteld)
GPRS/EDGE toegangspunt / APN: Internet
User name niet nodig
Password niet nodig

Ik heb dit allemaal ingevoerd, maar als ik dan naar Internet Explorer ga en dan naar wap.telfort.nl ga dan zegt hij: You are being connected... maar daar blijft hij dan ook staan. Verder kom ik niet.

Weet iemand hoe je de HTC Tornado in moet stellen voor Telfort Mobiel Internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmartijn
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 18:19
The_Dart schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 16:16:
En mijn Wireless werkt vlekkeloos, en kom tot nu toe makkelijk elk netwerk op.
Ik zit nu op mijn werk en daar geeft hij aan 4 streepjes, wat op zich vrij goed is aangezien de accespoint in de hal verderop hangt.
Is er al iemand die TT6 werkend heeft, of gaat dit gewoon niet meer werken op deze telefoon. Zou wel jammer zijn, want dan ga ik 'm niet kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wou T schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 10:38:
Ik heb een I-mate SP5 met abonnement Telfort en mobiel internet van Telfort. Ik krijg alleen het mobiel internet nog niet aan de gang.

Instellingen opvragen via sms of de website werkt niet. Daarom had ik de klantenservice gemaild. Die zeiden hetvolgende:

...

Ik heb dit allemaal ingevoerd, maar als ik dan naar Internet Explorer ga en dan naar wap.telfort.nl ga dan zegt hij: You are being connected... maar daar blijft hij dan ook staan. Verder kom ik niet.

Weet iemand hoe je de HTC Tornado in moet stellen voor Telfort Mobiel Internet?
Heb je wel een kleine G bij het signaalbereik- icoontje staan? Als je het probeert terwijl je I-mate verbonden is met je PC probeert de telefoon de pass-thru connectie te gebruiken, en dat weigert telfort vervolgens weer. Je kunt het dus alleen proberen via GPRS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-09 16:57
The_Dart schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 16:16:
Bij mij werkt ie goed maar tot nu toe heb ik één ding gevonden wat niet werkt...
Als je een selectie uit een lijstje moet maken, bijv. steden, straten maar ook de com-poort voor bluetooth, dan kun je niet naar beneden navigeren met de joystick (SP5) om je keuze te maken. In het geval van steden of straten is het niet zo erg want je typt dan net zolang door totdat de stad/straat bovenaan in het lijstje staat en dan kies voor je ok.
De bluetooth com-poort kon ik dus niet kiezen, want daar kun je geen letters typen. Dit heb ik opgelost door met ActiveSync Remote Display via de PC de com-poort te kiezen.
Knullig maar 't werkt... :)

[ Voor 11% gewijzigd door Canard op 09-10-2006 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wou T

Wou T

En gaan...

Verwijderd schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 12:20:
[...]
Heb je wel een kleine G bij het signaalbereik- icoontje staan? Als je het probeert terwijl je I-mate verbonden is met je PC probeert de telefoon de pass-thru connectie te gebruiken, en dat weigert telfort vervolgens weer. Je kunt het dus alleen proberen via GPRS.
Ik heb nu van Club I-Mate een handleiding gekregen om GPRS in te stellen. Ik ga eens kijken of ik het met behulp van die handleiding en de gegevens die ik van Telfort heb gekregen in kan stellen. Ik zit alleen op kamers en ben mijn sim-kaart van Telfort vergeten, dus ik kan het pas donderdag testen, want dan komen mijn ouders ff op en neer. Ik laat het nog wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Canard schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 15:56:
[...]

Bij mij werkt ie goed maar tot nu toe heb ik één ding gevonden wat niet werkt...
Als je een selectie uit een lijstje moet maken, bijv. steden, straten maar ook de com-poort voor bluetooth, dan kun je niet naar beneden navigeren met de joystick (SP5) om je keuze te maken. In het geval van steden of straten is het niet zo erg want je typt dan net zolang door totdat de stad/straat bovenaan in het lijstje staat en dan kies voor je ok.
De bluetooth com-poort kon ik dus niet kiezen, want daar kun je geen letters typen. Dit heb ik opgelost door met ActiveSync Remote Display via de PC de com-poort te kiezen.
Ik heb je gemaild naar het adres wat in je profiel staat, van die steden maakt me niet zoveel uit.
En com-port gaat dat niet automnatisch?
Mijn GPS werkte auto onder tomtom 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmartijn
Canard schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 15:56:
[...]

Is dat dan gewoon de pda versie zeg maar? versie 6.010 (build 7720 of zoiets). Die gaat er van uit dat je een touchscreen hebt natuurlijk. maar is er geen mobile versie dan waar je met nummertjes kunt kiezen? of werkt die niet op de 8310. Ben erg benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alien_Inside
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-05 23:42

Alien_Inside

-geen-

djmartijn schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 11:48:
[...]

Is er al iemand die TT6 werkend heeft, of gaat dit gewoon niet meer werken op deze telefoon. Zou wel jammer zijn, want dan ga ik 'm niet kopen...
ja, is ook mijn vraag (en hoop eigenlijk). ik wil toch wel deze maand een andere gsm, maar tomtom6 moet wel werken. nu twijfel ik tussen deze en de nokia n80 waar het wel gewoon werkt (oh tommyboy |:( ). alleen de n80 is 2x zo duur als een goede aanbieding van de 8300.

nu werkt het iig niet, of je moet genoegen nemen met een vage pda touchscreen versie, yeah right.

-geen-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
The_Dart schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 14:34:
[...]

En com-port gaat dat niet automnatisch?
Mijn GPS werkte auto onder tomtom 5.
Ik heb een Adapt GPS-muis (COM7) en deze werd niet automatisch opgepikt door TomTom.
djmartijn schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 20:51:
[...]

Is dat dan gewoon de pda versie zeg maar? versie 6.010 (build 7720 of zoiets). Die gaat er van uit dat je een touchscreen hebt natuurlijk. maar is er geen mobile versie dan waar je met nummertjes kunt kiezen? of werkt die niet op de 8310. Ben erg benieuwd...
Er is toch geen aparte smartphone versie meer? Blijkbaar heeft TomTom stilletjes de ondersteuning voor smartphones opgezegd, alhoewel het mij niet veel moeite lijkt om hiervoor iets andere toetsnavigatie in te bouwen. Overigens kun je in het menu nog steeds met nummers selecties in het menu maken, alleen staat dat er niet expliciet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Op een echte Qtek 8310 werkt tomtom NIET.
Ik lees alleen ervaringen met de SP5 waar het wel op werkt, maar dan met wat toets problemen inderdaad.

Het gekke is dat de SP5 en de Qtek 8310 qua hardware hetzelfde is, maar toch niet aan de praat te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbvo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:56
Canard schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 19:53:
[...]

Ik heb een Adapt GPS-muis (COM7) en deze werd niet automatisch opgepikt door TomTom.
Als je een eigen GPS muis wil gebruiken op die manier, moet die gepaired worden, dat kan je doen door te zoeken naar apparaten bij de bluetooth instellingen (ook te bereiken via de Comm Manager). Als de GPS ontvanger gepaired is met de telefoon, dan kan je bij COM Poorten een nieuwe uitgaande poort aanmaken, je moet hier geen beveiligde verbinding van maken. Vervolgens weet je welke COM poort de ontvanger heeft. In Tomtom kan je dan volgens mij kiezen voor het gebruik van een externe ontvanger, waarna je de COM poort en baud rate in kan stellen. Kies hier dan het nummer dat je net zelf hebt toegevoegd en als baudrate 4800 of 9600 (in de meeste gevallen).
[...]

Er is toch geen aparte smartphone versie meer? Blijkbaar heeft TomTom stilletjes de ondersteuning voor smartphones opgezegd, alhoewel het mij niet veel moeite lijkt om hiervoor iets andere toetsnavigatie in te bouwen. Overigens kun je in het menu nog steeds met nummers selecties in het menu maken, alleen staat dat er niet expliciet bij.
Als je misschien even op de website gekeken had, zou je gezien hebben dat Tomtom sinds versie 6 werkt met 1 versie voor alle systemen en dus ook de naam Tomtom mobile heeft laten vallen. Omdat versie 6 wat nieuwe features bevat kan het natuurlijk zo zijn dat het programma te zwaar is voor deze telefoon, ik heb zelf nog geen tomtom geprobeerd, maar ik hoorde wel dat Tomtom 5 maar traag draaide en het lijkt me dan ook waarschijnlijk dat 6 het dus helemaal niet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
SneakyViper schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 00:06:
[...]

Als je een eigen GPS muis wil gebruiken op die manier, moet die gepaired worden, dat kan je doen door te zoeken naar apparaten bij de bluetooth instellingen (ook te bereiken via de Comm Manager). Als de GPS ontvanger gepaired is met de telefoon, dan kan je bij COM Poorten een nieuwe uitgaande poort aanmaken, je moet hier geen beveiligde verbinding van maken. Vervolgens weet je welke COM poort de ontvanger heeft. In Tomtom kan je dan volgens mij kiezen voor het gebruik van een externe ontvanger, waarna je de COM poort en baud rate in kan stellen. Kies hier dan het nummer dat je net zelf hebt toegevoegd en als baudrate 4800 of 9600 (in de meeste gevallen).

[...]

Als je misschien even op de website gekeken had, zou je gezien hebben dat Tomtom sinds versie 6 werkt met 1 versie voor alle systemen en dus ook de naam Tomtom mobile heeft laten vallen. Omdat versie 6 wat nieuwe features bevat kan het natuurlijk zo zijn dat het programma te zwaar is voor deze telefoon, ik heb zelf nog geen tomtom geprobeerd, maar ik hoorde wel dat Tomtom 5 maar traag draaide en het lijkt me dan ook waarschijnlijk dat 6 het dus helemaal niet doet.
Ik weet inderdaad dat er maar één versie is, daarom zei ik dat ook. Daar was ik niet helemaal duidelijk in blijkbaar.
En bij het pairen/nieuwe poort aanmaken kan ik alleen COM6 en COM 7 kiezen...

Daarnaast werkt TomTom 5 absoluut niet traag op mijn SP5, net zoals TomTom 6. Zoveel is er nou ook weer niet veranderd in versie 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wou T

Wou T

En gaan...

Ik heb eindelijk mijn mobiel internet van Telfort aan de praat gekregen. En het stond nog wel in dit topic! Er is een cab filetje wat je kan installeren op je smartphone en daarmee kan je GPRS, UMTS en MMS instellingen automatisch in laten stellen voor alle Nederlandse providers. Het werkt echt heel makkelijk.

Dit is het filetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmartijn
Canard schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 08:54:
[...]

Ik weet inderdaad dat er maar één versie is, daarom zei ik dat ook. Daar was ik niet helemaal duidelijk in blijkbaar.
En bij het pairen/nieuwe poort aanmaken kan ik alleen COM6 en COM 7 kiezen...

Daarnaast werkt TomTom 5 absoluut niet traag op mijn SP5, net zoals TomTom 6. Zoveel is er nou ook weer niet veranderd in versie 6.
ah, ok dan. dus tt6 werkt gewoon net zo goed als tt5 op de sp5. zijn er ook mensen met een 8310 die dezelfde ervaring hebben?

Als ik het goed begrijp is het enige nadeel dat je bij het kiezen van de com poort voor de gps even moet hannissen, maar dat is maar eenmalig natuurlijk. Daarna kun je met de cijfertoetsen de menu's kiezen (alhoewel de cijfertjes er niet voor staan). Correct me if i'm wrong...

toch maar kopen deze telefoon dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
djmartijn schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 19:07:
[...]

ah, ok dan. dus tt6 werkt gewoon net zo goed als tt5 op de sp5. zijn er ook mensen met een 8310 die dezelfde ervaring hebben?

Als ik het goed begrijp is het enige nadeel dat je bij het kiezen van de com poort voor de gps even moet hannissen, maar dat is maar eenmalig natuurlijk. Daarna kun je met de cijfertoetsen de menu's kiezen (alhoewel de cijfertjes er niet voor staan). Correct me if i'm wrong...

toch maar kopen deze telefoon dan.
Op een echte 8310 krijg je tomtom NIET aan de praat kan ik je vertellen.
Ik ben nu toch wel in een zeer gefrusteerde staat van gesteldheid dat ik er echt hoofdpijn van heb.
Super slecht van tomtom om dit toestel niet mee te nemen in de ondersteuning terwijl een Nokia E50 het wel gewoon doet.
Tomtom 6 is absoluut niets zwaarder als versie 5, dus ik begrijp de logica niet.
Misschien voelt iemand zich geroepen om zelf de .exe te herschrijven zodat het wel knap gaat werken?
Ik ben van mening dat het meer zegt over de programming skills van tomtom dan dat het toestel ruk is.

[ Voor 4% gewijzigd door GeeMoney op 13-10-2006 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Dart schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 07:58:
[...]

Op een echte 8310 krijg je tomtom NIET aan de praat kan ik je vertellen.
Ik ben nu toch wel in een zeer gefrusteerde staat van gesteldheid dat ik er echt hoofdpijn van heb.
Super slecht van tomtom om dit toestel niet mee te nemen in de ondersteuning terwijl een Nokia E50 het wel gewoon doet.
Tomtom 6 is absoluut niets zwaarder als versie 5, dus ik begrijp de logica niet.
Misschien voelt iemand zich geroepen om zelf de .exe te herschrijven zodat het wel knap gaat werken?
Ik ben van mening dat het meer zegt over de programming skills van tomtom dan dat het toestel ruk is.
Wat bedoel je met niet werken dan? Ik heb bij wijze van test een illegale versie van tomtom6 op mijn sp5 (identiek aan 8310) gezet en dit zonder problemen. Alleen de interface werkt niet lekker aangezien die versie bedoeld is voor de ppc. Voor de rest deed tt6 het prima. Ik gebruik zelf overigens naar volle tevredenheid tt5 die ik ook blijf gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Verwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 11:53:
[...]

Wat bedoel je met niet werken dan? Ik heb bij wijze van test een illegale versie van tomtom6 op mijn sp5 (identiek aan 8310) gezet en dit zonder problemen. Alleen de interface werkt niet lekker aangezien die versie bedoeld is voor de ppc. Voor de rest deed tt6 het prima. Ik gebruik zelf overigens naar volle tevredenheid tt5 die ik ook blijf gebruiken.
Op de SP5's is tomtom 6 wel aan de praat te krijgen en heb je alleen last van de toetsen inderdaad.
Echter op een gewone 8310 krijg je hem absoluut NIET gestart, of hij soort dat je Device niet compatible is, of tomtom klat er gewoon uit na het beginlogo.
En ja ik weet dat de SP5 en qtek 8310 dezelfde hardware hebben, het zit hem dus toch in de firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred_Perry
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-10 16:36
The_Dart schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 12:35:
[...]

Op de SP5's is tomtom 6 wel aan de praat te krijgen en heb je alleen last van de toetsen inderdaad.
Echter op een gewone 8310 krijg je hem absoluut NIET gestart, of hij soort dat je Device niet compatible is, of tomtom klat er gewoon uit na het beginlogo.
En ja ik weet dat de SP5 en qtek 8310 dezelfde hardware hebben, het zit hem dus toch in de firmware.
Op de qtek 8310 heb ik TT6 ook aan het werken gekregen, alleen zit je dus met het probleem van de bediening van de interface. Dat werkt gewoonweg nog niet. Ook (nog) niet met een mouse/cursor simulator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuisje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03-2024
Ik heb gisteren voor mijn vriendin de 8300 gehaald met abbo. De reden hiervoor was eigenlijk omdat ik toch wel erg graag een voip applicatie erop wou hebben als SjPhone.
We gebruiken voip erg veel en omdat mijn PDA lekker werkt met SjPhone hebben we een Windows based phone gehaald. Nu blijkt dus dat ik SjPhone niet kan installen :( Stom als ik ben heb ik dat van te voren niet gecontroleerd.
Weet iemand een voip client die ik werkend kan krijgen, eventueel met wat aanpassingen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tomtom 5.2 werkt prima op de qtek 8310. Ik heb hem al jaar draaien.
TT6 helaas niet die is niet compatible met qtek 8300/8310 erg vreemd.....

Merk wel dat er voor pocker phone veel meer software is dus met touchscreen.
alleen vin dik die dingen zo goot voor een telefoon.

Maar volgende gaat gewoon een met touchsscreen worden maar dan niet zo'n dikke met toetsenbord

kan er voor de qtek 8300/8310 een software lijstje komen wat er allemaal goed werkt?
bijv in de startpost...dat de zewordt bijgewerkt.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2006 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:03
leuk dat nog iedereen zijn apps noemt.

Ik ben nog op zoek naar de volgende apps:
nl. voor: Remote control
OCR software
een player om via WiFi van je server af muziek te spelen (streaming client)

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoveel software is er nog niet voor de Smartphone WM5 qvga en zker niet voor WIFI.
Ben ook opzoek naar een streaming client....Dus Mp3-tjes op de foon afspelen via WIFI.
Ook iets voor network browsing, maar dat wordt niet ondersteunt door WM5 Mobile?!

Ik heb keer streamer gezien voor itunes maar kan die niet meer vinden.

Wil me binnenkort wel gaan verdiepen om zelf eventueel software te gaan schrijven voor de smartphone in C# op basis van het compact framework 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-03-2024

Yannick

Bub MC

een player om via WiFi van je server af muziek te spelen (streaming client)
Dan kan met orb en de standaar media player. Kun je zelfs filmpjes mee streamen. Leuke is dat hij kijkt wat je GPRS/EDGE/UMTS sneldheid is en Orb daar de compressie aan aanpast zodat het zonder schokken bij je binnenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yannick schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 12:09:
[...]

Dan kan met orb en de standaar media player. Kun je zelfs filmpjes mee streamen. Leuke is dat hij kijkt wat je GPRS/EDGE/UMTS sneldheid is en Orb daar de compressie aan aanpast zodat het zonder schokken bij je binnenkomt.
Ok thanks ga daat naar kijken van de week. Zoiets zoek in idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmartijn
Fred_Perry schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 01:08:
[...]

Op de qtek 8310 heb ik TT6 ook aan het werken gekregen, alleen zit je dus met het probleem van de bediening van de interface. Dat werkt gewoonweg nog niet. Ook (nog) niet met een mouse/cursor simulator.
hmm. en ik heb net een sp5 waar ik 'm (tomtom 6) niet aan de praat krijg, terwijl ik ook mensen hoor met een 8310 die tt6 wel aan de praat hebben gekregen...
heeft het niet te maken met de application-unlock waar ik wat over gelezen heb? Ik ga dat eens uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
djmartijn schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 22:33:
[...]

hmm. en ik heb net een sp5 waar ik 'm (tomtom 6) niet aan de praat krijg, terwijl ik ook mensen hoor met een 8310 die tt6 wel aan de praat hebben gekregen...
heeft het niet te maken met de application-unlock waar ik wat over gelezen heb? Ik ga dat eens uitproberen.
Mijne is unlocked, en sim-lock vrij maar toch start tt6 niet.
Hij start, ik kies de taal en dan zegt ie: your device is not supported. (ik heb wel de niehwste firmware op me tel)
En met andere versies van tt6 dan start ie, zie ik het logo en dan staat mijn tel vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GeeMoney schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 12:35:
[...]
........Echter op een gewone 8310 krijg je hem absoluut NIET gestart, of hij soort dat je Device niet compatible is, of tomtom klat er gewoon uit na het beginlogo.
En ja ik weet dat de SP5 en qtek 8310 dezelfde hardware hebben, het zit hem dus toch in de firmware.........
Ik heb tt5 al ruim een jaar prima draaien op een Qtek 8310 met ROM 1.0.7.0, installatie was een eitje, nog nooit problemen gehad....

Zit te twijfelen aan een ROM update..... tt5 moet gewoon prima blijven werken namelijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Verwijderd schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 15:08:
[...]

Ik heb tt5 al ruim een jaar prima draaien op een Qtek 8310 met ROM 1.0.7.0, installatie was een eitje, nog nooit problemen gehad....

Zit te twijfelen aan een ROM update..... tt5 moet gewoon prima blijven werken namelijk....
tt5 werkt bij mij ook gewoon op de 8310, alleen tt6 dus niet.
Ik heb ook de nieuwste firmware op het toestel staan, en kan je verzekeren dat tt5 dus gewoon werkt.
Het nadeel aan tt5 nu is, dat je geen POI's aan kunt zetten want dan klapt tomtomt eruit.

[ Voor 8% gewijzigd door GeeMoney op 17-10-2006 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmartijn
GeeMoney schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 09:18:
[...]

Mijne is unlocked, en sim-lock vrij maar toch start tt6 niet.
Hij start, ik kies de taal en dan zegt ie: your device is not supported. (ik heb wel de niehwste firmware op me tel)
En met andere versies van tt6 dan start ie, zie ik het logo en dan staat mijn tel vast.
ja, dat dacht ik ook. kennelijk is en ene unlock de andere niet. Ik bedoel dan de application unlock. Ik heb de laatste firmware er op gezet en heb alle meldingen voorbij zien komen (your device is not supported, cannot start, of er gebeurt helemaal niks...). Toen maar eens aan de slag gegaan met die unlock. eerst een programmatje gerund, maar dat hielp niet. daarna eerst wat registry-keys aangepast en nogmaals dat programmatje gerund en toen wilde het wel. zie voor registry keys : http://maniac.fschreiner....unc,view/id,593/catid,15/

Daarna wilde tt6 wel installeren. tadaa. dus ik denk dat iedereen gewoon even moet spelen met die application unlock en dat het dan wel wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djmartijn schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 08:35:
[...]
dat programmatje gerund en toen wilde het wel. zie voor registry keys : http://maniac.fschreiner....unc,view/id,593/catid,15/

Daarna wilde tt6 wel installeren. tadaa. dus ik denk dat iedereen gewoon even moet spelen met die application unlock en dat het dan wel wil.
En wat is "dat programmatje"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmartijn
Verwijderd schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 10:07:
[...]

En wat is "dat programmatje"?
yep, die vraag kon ik verwachten. Ik kon 'm net even niet meer vinden. Na wat zoeken is hier de link die je moet hebben:

http://www.spv-developers...owthread.php?threadid=620

- de registry tool op je smartphone runnen om de registry-keys aan te passen.
- de SDA_Applicationunlock.exe runnen op je PC (!), terwijl je phone is geconnect met active-sync.

zie verder de info op de pagina. succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik tomtom 5.2 installeer door de bestanden naar de sd kaart te kopieren en vervolgens tomtom mobile.exe te runnen, dan verschijnt het groene scherm en als ik agree selecteer gaat hij na een paar seconden weer terug naar windows. Tomtom wordt niet gestart. Kan dit ook liggen aan het feit dat de telefoon application locked is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmartijn
Verwijderd schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 15:37:
Als ik tomtom 5.2 installeer door de bestanden naar de sd kaart te kopieren en vervolgens tomtom mobile.exe te runnen, dan verschijnt het groene scherm en als ik agree selecteer gaat hij na een paar seconden weer terug naar windows. Tomtom wordt niet gestart. Kan dit ook liggen aan het feit dat de telefoon application locked is?
hmm. ik denk het niet. de applicatie start immers op. het zal wel met het laden van de kaart of met bluetooth te maken hebben. maar wellicht is er iemand die hier meer van weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor tt5.2 hoeft je telelefoon niet geunlocked te worden..
MAar over tt6: werkt die nu helemaal goed dan met alle opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 'm application unlocked, en toen eens helemaal opnieuw tomtom erop gezet en nu werkt het wel. Het zal wel niet aan die application lock gelegen hebben maar ik heb geen idee wat het wel was... maar goed, het werkt nu.

Ik ben ook benieuwd of tomtom 6 volledig te gebruiken is op deze telefoons...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 12:13:
Ik heb 'm application unlocked, en toen eens helemaal opnieuw tomtom erop gezet en nu werkt het wel. Het zal wel niet aan die application lock gelegen hebben maar ik heb geen idee wat het wel was... maar goed, het werkt nu.

Ik ben ook benieuwd of tomtom 6 volledig te gebruiken is op deze telefoons...?
Zoals al eerder geschreven is, zijn er een aantal puntjes die niet helemaal lekker werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of de Sennheiser MM50 (of MM10, als die het doet doet de 50 het vast ook wel) fatsoenlijk werkt met de 8310?
http://www.sennheisercomm...5_MMSeries?ProductId=MM50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 19:13:
Weet iemand of de Sennheiser MM50 (of MM10, als die het doet doet de 50 het vast ook wel) fatsoenlijk werkt met de 8310?
http://www.sennheisercomm...5_MMSeries?ProductId=MM50
Ik d8 dat ik ergens gelezen had dat hij het niet goed deed. Dat je de "jack" iets omhoog moet tillen om stereo te krijgen, anders is het mono. Zal nog wel eens zoeken naar de bron.

Update:

Van Modaco:
Your my hero. Like an idiot (really not like me) I ordered the SENNHEISER MM50 4-pole, 2.5 mm mini jack Connector Headset ( http://www.newegg.com/Product/Product.asp?...N82E16826106023 )from Newegg and only one earbud had sound, and the mic didn't work. A quick check to the side of the box shows that it's compatible with a few manufactures (non of which are HTC).

[ Voor 39% gewijzigd door bitpixl op 25-10-2006 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja, las dat net ook. Baal daar dus behoorlijk van :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmartijn
Canard schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 13:16:
[...]

Zoals al eerder geschreven is, zijn er een aantal puntjes die niet helemaal lekker werken...
inderdaad. na een paar dagen rijden met tomtom 6 ben ik redelijk tevreden.

Voor het kiezen van de juiste compoort voor je gps-muis en het kiezen van de juiste kaart heb je wat hulp nodig, zoals het scherm overnemen met je pc of een programmatje installeren wat een muis nadoet op je telefoon (ik heb sphelper.exe gevonden, werkt, maar niet echt handig). Dit zijn allemaal eenmalige handelingen, dus niet zo erg om ff moeilijk te doen.

En dan nu het dagelijks gebruik:
De menu's kun je met de cijfertoetsen bedienen.
Wanneer je een straatnaam intypt moet je net zo lang doortypen totdat degene die je wilt hebben bovenaan staat. Als je met de joystick naar beneden duwt dan gaat het geluid zachter. Ook als je de kaart bekijkt kun je alleen met je joystick naar links en rechts maar niet naar boven en naar beneden (want dan gaat het geluid weer harder en zachter). in en uitzoomen kan weer wel met de cijfertoetsen.

Wellicht dat tomtom nog een update gaat uitbrengen voor dit soort stommigheden, want volgens mij was het wel de bedoeling dat tomtom 6 compatible was met smartphones met windows mobile 5. Want wie wil er nou het geluid harder of zachter zetten als je een straatnaam aan het kiezen bent...

Met wat kleine onhandigheden is er dus prima mee te navigeren. Ik vindt het in ieder geval de moeite waard om de nieuwste mappen te kunnen gebruiken en die leuke blauwe borden in beeld te zien.

de groeten

p.s. sphelper.exe kun je hier vinden:

http://www.bobsoft.com/sphelper/
maar wellicht weet er iemand een handiger programmatje om de muis te emuleren?

[ Voor 4% gewijzigd door djmartijn op 25-10-2006 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-08 13:12

roma0803

Lost

Ehh... een kleine waarschuwing met dit progje. Bij mij heeft het m'n Tornado dusdanig in de war geschopt dat ik een harde reset moest doen. Bij mij komt 't er niet meer op. Ik heb bij meer gelezen met dezelfde ervaring.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tomtom zal denk ik heus nog wel een versie uitbrengen voor aantal smartphones. In de lijst met compatible apparaten staan maar paar smartphones.
De qtek 8310 is zo oud nog. Ik denk dat het gewoon wat extra tijd vergt software geschikt te maken voor meerdere apparaten.
Dit was ook eerst het geval met tomtom5 en die draaid sinds de update 5.2 als een zonnetje op mijn 8310. En als tomtom een qtek 8310 niet wil ondersteunen en alleen de nieuwe foonds alla S110 van HTC dan wordt tomtom voor mij keer verleden tijd en stap ik wel over op een ander.
Tomtom6 is er ook nog maar kort, dus denk nog even geduld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bevestiging van Sennheiser gehad;
Geachte heer xxxx,

de MM 50 werkt helaas niet op uw Qtek 8310,

Met vriendelijke groet / Kind regards

Harry Sander
Sennheiser Nederland BV
tel: +31 (0)36-5358408

----- Forwarded by Harry Sander/Almere/NL/Sennheiser on 26-10-2006 12:46 -----

25-10-2006 12:25

To: <netherlands@sennheisercommunications.com>
cc:
Subject: MM-50 + Qtek 8310

Please check the latest information at
http://oticon.com/EprSeComScripts/admin/viewContacts.asp

Selected radio button: Telecom
Email: xxxxxxxxxxxxxxxx
Country: 23
Model Name: MM-50
Query: Will the MM-50 work properly with the Qtek 8310 I have? Plugs look
the same, but you guys might be able to tell for sure.
WebSite: com
Helaas dus, dan maar gewone koptelefoontjes. Of weet iemand anders wel een wired headset van een fatsoenlijk merk met fatsoenlijk geluid die wel werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jra2k
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:15
toch maar 'ns ge-upgrade naar ROM 2.0.9.0

ging allemaal vrij vlot, geen problemen.

TT5 werkt echter niet helemaal zoals ik het wil.
Voorheen ging mijn BT automatisch aan als ik TT5 opstarte, tegenwoordig loopt ie vast als ik direct TT5 opstart. Als ik mijn BT handmatig aanzet en daarna TT5 opstart werkt het wel. Is het mogelijk om het weer op de "oude" manier te laten werken? (dus TT5 zet automatisch m'n BT aan).

Ook werkt mijn linker toest (die naast de home knop) niet lekker, terwijl ik er met de vorige ROM geen enkel probleem mee had....

Iemand dezelfde problemen gehad en ook een oplossing voor gevonden?

..: Ericsson GF768 - Siemens S25 - Siemens S40 - Nokia 6610 - Qtek 8310 - HTC HD2 - HTC Desire - iPhone 4 - HTC 8X - Nokia Lumia 920 - iPhone 6 - iPhone 7 - iPhone XR - iPhone 13:..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GeeMoney schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 16:05:
[...]

tt5 werkt bij mij ook gewoon op de 8310, alleen tt6 dus niet.
Ik heb ook de nieuwste firmware op het toestel staan, en kan je verzekeren dat tt5 dus gewoon werkt.
Het nadeel aan tt5 nu is, dat je geen POI's aan kunt zetten want dan klapt tomtomt eruit.
Dat eruitklappen van TomTom 5 had ik ook met mijn 8300. Nadat ik een 'full application unlock' had gedaan om het programma WM5torage te kunnen installeren (zie deze link), werkten de POI's bij TomTom ineens wel.

ps. Ik mag toch wel verwijzen naar application unlocks? Heeft verder niets met simlocks of copyright te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het klinkt dus alsof het slim is gewoon 2.0.8.0 te blijven gebruiken. Even algemeen vraagje, heeft iemand al problemen met de SP5 joystick? Mijne begint nu flink aantal maanden al een stuk gaarder te worden, en soms moet ik geweld gebruiken om hem weer enigszins goed werkend te krijgen. Nog niet erg genoeg er iets aan te laten doen, maar hebben meer mensen dit probleem?

En een ander ding, ik vind het verbazingwekkend dat er nog steeds geen echte opvolger van de SP5 is uitgekomen na al die maanden. Ja je hebt de SPJAS, maar dat ding is verschrikkelijk lelijk en heeft eigenlijk alleen maar 3G als extra, en dat gebruik ik toch niet. Komt er nog eens wat nieuws, of staat er al eens en C600 opvolger in de planning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 13:13:Komt er nog eens wat nieuws, of staat er al eens en C600 opvolger in de planning?
Afbeeldingslocatie: http://www.pocketpcfreak.com/archive/SPV_C700.jpg

Ah, kijk aan, de Orange C700. Hetzelfde HTC ding, alleen dit keer in zwart met een Orange logo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-09 15:16
Ben ook in t bezit van n I-mate SP5.

Een paar dingen houden me echter bezig:

- Als ik een video-opname maak, crasht het toestel na een paar minuten. Een opname maken van een langere duur is dus niet mogelijk... (Crash gebeurt tijdens het beiindigen van de opname)

- De joystick verliest zijn "gevoeligheid" nu een beetje in bepaalde richtingen. Je moet hem echt hard duwen. Ik heb het toestel pas 3 maandn ofzo....

- MP3 afspelen lukt niet meer per album opeens?? En als ik een losse MP3 afspeel is in Media Player het geluid erg zacht, terwijl dit voorheen zelfs vrij hard te noemen was. Tijdens bellen werkt de speaker wel naar behoren, ook handsfree.

- Het opstarten van TomTom (versie 5) neemt echt een minuut in beslag... Bij een Nokia N70 van een vriend is dit echt binnen 3 seconden ofzo... Symbian is dus naar mijn mening echt wel veel rapper.... (Qua apps laden en qua stabiliteit)

- Zijn er al vervangings accu's op de markt voor dit toestel? De standaard Sanyo accu is me toch iets te snel leeg (3 dagen als je hem nauwelijks aanraakt... 2 bij gebruik...)
Ik zag in Engeland 1400 mAh-accu's, maar is er ook ziets in Nederland verkrijgbaar? (En waar :) )

Ik draai op de originele ROM en heb een aantal malen een harde reset moeten doen...
Heel verhaal, maar als iemand oplossingen of overeenkomstige ervaringen heeft, hoor ik die graag! :*)

Dat is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op het punt van tom tom na kan ik dit niet beamen.

Ik vind de stabilteit prima, hij loopt bij mij vrijwel nooit vast (een enkele keer in pocket IE, en dan enkel pocket IE zelf). Dit was zowel voor als na de update.

De standby tijd is niet weken, maar voor zijn functionaliteit denk ik dat je weinig competitie in dit formaat vind kwa standby tijd.

Misschien toch maar eens terugbrengen voor garantie? (vooral dat pookje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietProem
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-01-2024

PietProem

n/a

Kan iemand me helpen?

Krijg TomTom6 niet aan de praat op mijn SP5, ik heb de AKU firmware upgrade gedraaid "i-mate_SP5_WWE_2.5.331.2.exe" nu probeer ik TomTom6 te draaien en ik krijg de melding "Your device is not compatible with this version of TomTom Navigator"

Ik heb wel alle unlocks gedraaid "HTCUnlock-CVS.exe" en "SDA_ApplicationUnlock.exe" en kan hierdoor ook wm5torage draaien (dit wou niet toen hij nog gelocked was).

Heeft iemand nog sugesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrrRon
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-12-2024
TomTom 6 werkt niet op een Windows Mobile gebaseerde smartphone!

"Soylent Green is people!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwhooftman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-08 18:01
GrrRon schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 21:49:
TomTom 6 werkt niet op een Windows Mobile gebaseerde smartphone!
Zucht...., maar even een fotootje gemaakt van mijn 8310 om dit te ontzenuwen:
Afbeeldingslocatie: http://img519.imageshack.us/img519/1808/img9456mo7.th.jpg

Wat niet werkt is met de cursorknop bestemmingen uit een lijst op het scherm selecteren, omdat deze versie er van uitgaat dat je een touchscreen hebt. Verder werkt alles.

[ Voor 17% gewijzigd door pwhooftman op 31-10-2006 23:21 ]

Pagina: 1 ... 10 ... 12 Laatste