HTC Tornado (Qtek 8300/8310 / Imate SP5/SP5m)

Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste
Acties:
  • 16.206 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jegertje schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 23:21:
Hm dat zou ik dan ook eens moeten proberen, ik was namelijk vergeten er bij te melden dat hij ook af en toe de foutmelding: "onbekende simkaart fout" (ofziets :D) aangeeft.
Het zou dus idd in de simkaart kunnen zitten, de simkaart zat hiervoor in een Nokia 6610i, die ook zo'n schuifsysteem heeft.
Hopelijk hoef ik nix te betalen voor een nieuwe simkaart bij T-mobile ;)
Ik heb dit probleem 1 keer gehad, niet meer uit vliegtuig modus te krijgen.

Oplossing: probeer een contactpersoon te bellen. De telefoon vragt dan of je vliegtuigmodus wilt uitschakelen. Pincode opnieuw intoetsen en klaar.

Nooit meer last van gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jegertje
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-05-2021
Ja, dat heb ik ook geprobeerd, dan krijg ik een onbekende simkaart fout...
denk dus dat m'n simkaart gewoon een beetje gaar is ofzo (hoop ik ;))

3500+ @ 2,6 ghz, 2x 512mb kingston, connect3d x800gto@x800xt pe, 1x 250gb diamondmax10 sataII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-08 13:12

roma0803

Lost

Verwijderd schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 09:46:
ok bedankt. maakt het eigenlijk uit waar je hem besteld of horen alle leveranciers deze accessoires erbij te leveren?

en die bestanden voor een hard reset staan in het vaste geheugen van de telefoon? dus andere kaart erin en hard resetten betekend werkende telefoon?
Nee, maakt niet uit, is standaar levering vanaf Qtek (of i-mate). Hard resetten hoef je eigenlijk nooit te doen. Een Qtek heeft geen SIM-lock dus alleen als je de boel verkloot of gewoon es denkt een frisse installatie te willen, dan doe je een hard reset. De bestanden staan in een zg. ROM (Read Only Memory) in de telefoon. Een verborgen partitie moet je maar denken.
Nee, die is goedkoop. De meeste 1GB kaartjes worden nu rond de 50 Euro verkocht.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

onne schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 13:18:
[...]
Ja klinkt leuk. Dus eigenlijk gratis bellen wanneer je binnen je wifi netwerk zit? :?
Nouja, sinds wanneer staat VoIP garant voor gratis bellen? Vieze Hollander ben je! :)
Maar, Asterisk is een PBX die draait op linux-varianten, en daarmee kan je dus via
SIP gesprekken plaatsen. XS4all kan tegenwoordig ook al SIP termineren, waarbij
je je eigen endpoint mag zijn. Dus dan kan je je GSM gebruiken als VoIP-client, die
laten registreren met Asterisk, en die het verkeer laten forwarden naar XS4all. Mooi
speelgoed, toch? :)

Verder nog een vraagje. Kan je tomtom alleen upgraden via een kaartlezer? Dat is een
beetje kut. Kan je niet gewoon nieuwe bestanden over de oude heen kopieren? Dat zou
echt veel handiger zijn. Heb vandaag mn SP5 gekregen, en heb mn oude 512mb mini-sd
uit mn C500 erin gestopt, en dat werkt dus inderdaad niet. Maar ik heb ook geen kaart-
lezer om mn (mini-)sd in te doen. Ben vast niet de enige met dit probleem :p

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2006 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OKA schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 18:24:
Weet iemand meer over CiceroPhone. Dit schijnt een SIP-client te zijn die werkt op Qtek 8300/8310 en Imate SP5/SP5m.

Meer info http://www.ciceronetworks.com/. Ik heb deze site uitvoerig bekeken en ook via google gezocht, maar heb geen download-link kunnen vinden.

Met deze software is het o.a. mogelijk om met deze telefoon over WIFI te gaan bellen met je account bij bv. voipbuster.
[afbeelding]
Dit moet ik hebben. Iemand al gekocht? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-01-2024

marco899

Know's what he wants.

Verwijderd schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 19:03:
[...]

Dit moet ik hebben. Iemand al gekocht? :p
Het ene bericht zegt dat het al beschikbaar is en het andere spreekt over volgende maand. Hier nog een test: http://www.techworld.com/...=325&ProductID=338&inkc=0

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Verwijderd schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 18:22:
Verder nog een vraagje. Kan je tomtom alleen upgraden via een kaartlezer? Dat is een
beetje kut. Kan je niet gewoon nieuwe bestanden over de oude heen kopieren? Dat zou
echt veel handiger zijn. Heb vandaag mn SP5 gekregen, en heb mn oude 512mb mini-sd
uit mn C500 erin gestopt, en dat werkt dus inderdaad niet. Maar ik heb ook geen kaart-
lezer om mn (mini-)sd in te doen. Ben vast niet de enige met dit probleem :p
Je kunt de bestanden er ook gewoon overheen kopieeren, pak de update wel met de goeie mappenstructuur uit. Het zou geen probleem mogen zijn.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marco899 schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 20:14:
Het ene bericht zegt dat het al beschikbaar is en het andere spreekt over volgende maand. Hier nog een test: http://www.techworld.com/...=325&ProductID=338&inkc=0
Nog een vraagje dan, zijn er al software updates voor de SP5? Is i-mate een beetje releaserig? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2006 @ 11:17:
Nog een vraagje dan, zijn er al software updates voor de SP5? Is i-mate een beetje releaserig? :)
Yep, i-mate doet dat doorgaans prima. Beter dan Qtek tot nu toe in ieder geval, maar daarin probeert Qtek verandering te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er al updates geweest? Aangemeld op de imate website, maar nog niks kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-10 11:59
Is het nu aannemelijk dat A2DP binnenkort wordt ondersteund?

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 04-10 11:01
Menesis schreef op zondag 12 maart 2006 @ 16:23:
Is het nu aannemelijk dat A2DP binnenkort wordt ondersteund?
Helaas niet, zie http://www.pocketinfo.nl/artikel/5276

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Nee, er is nog geen update. A2DP zit er voorlopig ook niet in, er schijnen nogal wat problemen mee te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruik het ding toch niet als mp3 speler. Daar hebben we iAudio voor. Is wel coole feature, dat wel.
Zijn er al andere schrijnende dingen gevonden die eigenlijk ondersteund of gefixed moeten worden in de
huidige release? Na een weekend kutten met msn, internet explorer, opera mini (wat een troep), wifi,
skype smartphone beta 0.0.3 en wat andere meuk echt nog niks gevonden. Erg indrukwekkend :)

Nog andere coole software die ik eens moet proberen? Ethereal voor windows mobile? Extra WiFi-tool?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2006 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jegertje
Je kan opera voor pocketpc erop zetten, dan werkt het gewoon prima.
Ook kan je Skype voor Pocketpc erop zetten, maar dat is wel even wat gekloot, omdat ie geen touchscreen heeft, zoek even op het modaco forum, daar staat het allemaal precies uitgelegd.

3500+ @ 2,6 ghz, 2x 512mb kingston, connect3d x800gto@x800xt pe, 1x 250gb diamondmax10 sataII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon een VOIP client van www.barablu.com gratis downen voor de HTC Tornado.
Even VOIP accountje bij http://www.voipbuster.com of elders gratis registreren.

Zo moeilijk is dat toch niet gratis bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 11:09:
Gewoon een VOIP client van www.barablu.com gratis downen voor de HTC Tornado.
Even VOIP accountje bij http://www.voipbuster.com of elders gratis registreren.

Zo moeilijk is dat toch niet gratis bellen.
Ik zoek een SIP-based VoIP client, ik wil niet ergens anders mijn VoIP termineren. En Barablu kan volgensmij alleen mn zijn eigen netwerk werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shook
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-09-2024

Shook

Go!

Ligt het aan mij of is het geluid voornamelijk erg hoog en aardig zwak aan de bass kant? Ik heb meerdere afspeelprogrammatjes gebruikt en twee typen oordopjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb net nieuwe printer had nog een bluetooth stikje liggen die op de printer kan worden aangesloten, natuurlijk gedaan en jah hoor het werkt dus ook eff in me SP5 het bluetooth apparaat toegevoegd, maar kon eerst nix vinden dus maar soort van rechte muisknop op de sp5 van het txt'tje en dan versturen en dan weer beamen naar die bluetooth app en jah hoor het kwam dr toppie uit ook de foto's waren best relaxt .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-10 09:36

Mex

Shook schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 22:29:
Ligt het aan mij of is het geluid voornamelijk erg hoog en aardig zwak aan de bass kant? Ik heb meerdere afspeelprogrammatjes gebruikt en twee typen oordopjes...
Via de oordopjes heb ik prima geluid, voldoende bass, zelfs met de bijgeleverde headset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Mex schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 08:02:
[...]
Via de oordopjes heb ik prima geluid, voldoende bass, zelfs met de bijgeleverde headset.
Yep, hier ook. Prima geluid met de standaard doppies en zonder equaliser. Met eq. zelfs nog heftiger. Aan bas geen tekort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

roma0803 schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 09:44:
[...]

Yep, hier ook. Prima geluid met de standaard doppies en zonder equaliser. Met eq. zelfs nog heftiger. Aan bas geen tekort.
Ik heb wel van die schuimpjes gebruikt bij de bijgeleverde oordopjes, die zaten er bij mij niet standaard bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shook
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-09-2024

Shook

Go!

hmmmm, zal de boel eens aansluiten op mijn geluidsinstallatie, het geluid zal dan aardig overeen moeten komen met datgene wat je uit je pc haalt... Iemand dat al eens geprobeerd?

ff wat anders, iemand het knopje op je afstandsbedieninkje werkende gekregen als een 'next' -nummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

Shook schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 11:29:
hmmmm, zal de boel eens aansluiten op mijn geluidsinstallatie, het geluid zal dan aardig overeen moeten komen met datgene wat je uit je pc haalt... Iemand dat al eens geprobeerd?

ff wat anders, iemand het knopje op je afstandsbedieninkje werkende gekregen als een 'next' -nummer?
Nope, die knop doet niets :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-03-2024

Yannick

Bub MC

je kunt er een gesprek mee opnemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

Yannick schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 12:00:
je kunt er een gesprek mee opnemen
..ik niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AttiX schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 14:22:
Als je een 3,5 stereoplugje hebt (wat het meest voorkomt bij koptelefoontjes), dan zul je nog een adapterje van 2,5 naar 3,5mm moeten aanschaffen. Let er dan op dat je een adapterje met een haaks plugje koopt. En niet een recht verloopje, aangezien je daarmee grote kans hebt dat je de minijack van je telefoon vernield.

Zo-een moet je dus hebben: Linkje!
[afbeelding]
belachelijk.. 19,- voor een klein rot kabeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 13:59:
[...]

belachelijk.. 19,- voor een klein rot kabeltje
Jah idd ben opzoek naar iets goedkoper dingetje heb al bij onderstaande gezocht maar daar is teveel:

www.conrad.nl
www.rs-components.nl
www.farnell.com

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
J0YR1D3R schreef op zondag 26 februari 2006 @ 19:27:
Volgens een artikel van newmobile.nl is er inmiddels al meer info rondom de opvolger van de HTC Tornado. Hij heet de HTC Breeze, bezit UMTS en videotelefonie en zal aan het einde van het tweede kwartaal of het begin van het derde kwartaal op de markt beschikbaar worden.

[afbeelding]

Specificaties HTC Breeze:

UMTS, EDGE, GPRS, Bluetooth, Wi-Fi, 2 megapixel camera met flitser, T9 pad, videotelefonie camera (voorkant), TI OMAP processor, vormfactor gelijkwaardig aan de HTC Tornado met videotelefonie camera op de voorkant.
Inmiddels is er ook al een echte foto uitgelekt van dit toestel, de opvolger van de Tornado dus.

Afbeeldingslocatie: http://www.slashphone.com/news/uploads/3871/htc_breeze_1.gif

Aan de linkerzijde :) De rechter is de HTC Star Trek, een clam shell smartphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Maar geen WiFi... is toch wel erg jammer met de VoiP in 't achterhoofd. Zeker als je bedenkt dat WiFi modules nu zo klein als een postzegel kunnen worden geproduceerd. Ik denk dat ik één releaseronde van Smartphones oversla en nieuwsgierig wacht op de volgende ronde ergens in 2007. Ik denk dat er dan wat meer technieken gemeengoed zijn geworden zoals WiFi, HSPDA, TV, VoiP en in de toestellen ingebouwd zitten. Ik ben errug tevreden met m'n Tornadootje, zeker nu ik er 2GB aan ruimte bij in heb zitten. 't Is een mooi toestelletje die niewe Star Trek/Qtek 8500/SmartFlip (die bedenk je toch niet...) maar schijnt in het gebruik flink tegen te vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

roma0803 schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 20:02:
't Is een mooi toestelletje die niewe Star Trek/Qtek 8500/SmartFlip (die bedenk je toch niet...) maar schijnt in het gebruik flink tegen te vallen.
euh? explain.. zat hier eigenlijk wel beetje op te wachten :) was namelijk zeer tevreden over m'n imate sp5m, maar gebruikte wifi niet echt boeiend en ik vond de knoppen te klein.

De smartflip lijkt me eigenlijk gewoon een clamshell c600 kwa specs.. kortom alle voordelen van de sp5m met als nadeel geen wifi. Maar daar tegen wel weer geen krasjes meer op je main scherm en geen debiel kleine knopjes .. en ook nog eens ruim 10% kleiner

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2006 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HTC Breeze en HTC Trinity:

Afbeeldingslocatie: http://www.engadget.com/media/2006/02/htc_trin_breeze.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freehumor
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-08 11:47

Freehumor

koekwous

Vandaag heb ik ook een Qtek 8310 mogen ontvangen. Maar na een beetje kloten met synchoniseren, wil ik mijn contactpersonen op de telefoon weer verwijderen. Dit kan stuk voor stuk, maar niet handig als je 200+ contactpersonen hebt.

Is er geen andere manier om je hele contactpersonenlijst te verwijderen? Of alle standaard instellingen (dus ook contactpersonen) weer terug te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Freehumor schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 17:53:
Vandaag heb ik ook een Qtek 8310 mogen ontvangen. Maar na een beetje kloten met synchoniseren, wil ik mijn contactpersonen op de telefoon weer verwijderen. Dit kan stuk voor stuk, maar niet handig als je 200+ contactpersonen hebt.

Is er geen andere manier om je hele contactpersonenlijst te verwijderen? Of alle standaard instellingen (dus ook contactpersonen) weer terug te zetten?
Een Hard Reset? Of in Outlook tijdelijk je contacten in een submapje plaatsen, synchroniseren waarbij je telefoon dus leeg wordt gehaald (want de hoofdmap van Outlook is immers nu ook leeg) en daarna de contacten die je wilt weer terugzetten in de hoofdmap 'Contactpersonen' van Outlook.

@Mockingbird:
Hier is een eerste review te vinden over het toestel. Het zal voor ieder persoonlijk zijn, maar behalve clamshell en misschien een aardig uiterlijk biedt het toestel mij te weinig t.o.v. m'n SP5m. Ik wacht dan liever een ronde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freehumor

Freehumor

koekwous

roma0803 schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 09:52:
[...]

Een Hard Reset? Of in Outlook tijdelijk je contacten in een submapje plaatsen, synchroniseren waarbij je telefoon dus leeg wordt gehaald (want de hoofdmap van Outlook is immers nu ook leeg) en daarna de contacten die je wilt weer terugzetten in de hoofdmap 'Contactpersonen' van Outlook.
Oké het is gelukt. Erg bedankt.

Nog een vraag: ik heb SmartMonitor geinstalleerd op mijn geheugenkaartje, maar waar kan ik hem aanspreken? Kan niks vinden in de helpfiles van SmartMonitor.

Ik kan het niet vinden in het menu, en via bestandsbeheer heb ik geen idee hoe ik het programma kan opstarten. Ik heb ook de xml geprobeerd te exporteren naar de home map op het interne geheugen, maar dat had ook weinig resultaat.

[ Voor 45% gewijzigd door Freehumor op 19-03-2006 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

SmartMonitor is een Homescreen plugin. Dat betekent dat je de informatie die SmartMonitor kan verzamelen zichtbaar kan maken op je homescreen. Om dit te doen moet je het .xml bestand van een homescreen editen. Iets wat je kunt leren, maar niets voor beginners (niet oneerbiedig bedoeld). SmartMonitor heeft dus geen eigen user interface waarmee je de informatie kunt oproepen.

Kijk eens op deze pagina. Hier staan onder "MS Smartphone Homescreens (QVGA)" een paar erg mooie homescreens die ook de info van SmartMonitor laten zien. Helaas maken deze screens ook gebruik van betaalde plugins als Facade en de homescreen plugin die meegeleverd wordt met het Fizz Traveller programma. Maar het geeft je een idee.

Een andere homescreen site vindt je hier.

Een leerzaam forum waar je ook info kunt vinden over het leren editen van homescreens is MoDaCo. Ook hier vind je in de downloadssectie homescreens die gebruik maken van de SmartMonitor plugin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friebo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08 22:36
Ik heb de 8310 helaas nog niet in levende lijve mogen aanschouwen, maar is het toetsenbord enigzins te vergelijken met de Samsung D-500, (of vergelijkbaar)? Dan gaat het me vooral om de grootte van de toetsjes zelf (niet dat het van die kleine priegel toetsjes zijn :) )

[ Voor 3% gewijzigd door Friebo op 19-03-2006 23:42 ]

Er zijn grenzen... En die moeten gesloten worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weppe
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Hoe kan ik op de Qtek8310 op voornaam zoeken in mijn contactpersonen ivp achternaam?

[ Voor 10% gewijzigd door weppe op 20-03-2006 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

weppe schreef op maandag 20 maart 2006 @ 12:55:
Hoe kan ik op de Qtek8310 op voornaam zoeken in mijn contactpersonen ivp achternaam?
Gaat volgens mij niet, ik heb vervolgens bij iedereen de complete naam in het vakje 'achternaam' ingevuld, werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtthw
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-10 19:53
Je bedoelt sorteren op voornaam?
Bij ieder contact heb je bij 'Opslaan als' de mogelijkheid om eerst voor- en dan achternaam te tonen (of andersom).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gewoon de voornaam intikken van de persoon die je zoekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boboga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Boboga

Kiekeboe

En er is een nieuwe rom. Die van imate:
FTP link
HTTP link
* Note that upgrading your SP5 will erase all data on it. Please backup your device before performing the upgrade on it

The main improvements from the updated Operating System, 1.5.331.4, are:

Microsoft™ Messaging and Security Feature Pack (MSFP):
Addition of the MSFP allowing Direct Push email, remote device wiping, security policy enforcement and Global Address List Lookup for customers using a Microsoft Exchange Server 2003 with Service Pack 2.

File beaming over Bluetooth:
It is now possible to beam files over Bluetooth using the file manager.

Improved radio functionality:
Microphone level has been boosted.
Cell Broadcast display is now supported.
Line2 functionality introduced.
Busy Tone corrected.
Improved the echo suppression.
USSD service support is upgraded.

Updated MMS:
MMS will now operate until there is only 1 Mb of free storage space. Previously this limit was set at 4Mb.
MMS client updated to the current version

Improved Pocket Internet Explorer:
Frames functionality now supported in the browser.
Quick navigation using Page Up key (key 2) and Page Down key (key 8).

Keypad Light Timing:
The timeout of the keypad light can now be set. There is a utility in the 'Utilities' section of the SP5 support pages that will let you set it. Note that setting the keypad light over 8 seconds will cause significant reduction in battery life.

Voice Dial:
Voice Dial reliability from handset has been improved.

Communication Manager:
Communication Manager has been updated to allow current data services to be stopped, Direct Push email to be started/stopped using a single button press, and flight mode to be switched on/off.

Reminders:
When the device is locked, calendar reminders can be snoozed by using the joystick. Previously it was only possible to press the numeric key associated with the menu option to snooze a reminder.

Bluetooth:
Car Kit interface: Address book sync can now be performed to car kits.
Bluetooth Beaming from file manager has now been improved (more reliable and faster).

Java:
Updated Java client to latest version.

Instructions for Upgrading your Handset's Software:
Detailed i-mate™ instructions for the whole upgrade process are available on the companion CD that came with your device under “Add programs to my device > i-mate™ instruction manuals”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick

Yannick

Bub MC

Boboga schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 09:03:
FTP link
HTTP link

[...]
links doen het niet hier. kan er ook niks (meer) over vinden op de i-mate site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boboga
  • Niet online

Boboga

Kiekeboe

ze zijn weg inderdaad?

Ik heb hem hier lokaal ook staan maar ik ga hem niet online zetten ivm me dataverkeer... :P

Ze hebben ze tijdelijk weggemikt lijkt het op.. De pagina van de roms bestaat nog wel namelijk:
http://www.clubimate.com/t-DEVICE_SP5_LNK1.aspx

[ Voor 39% gewijzigd door Boboga op 22-03-2006 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 16:12
ik heb ROM 1.5.322.5

heb de Qtec los gekocht
Boboga schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 12:10:
ze zijn weg inderdaad?

Ik heb hem hier lokaal ook staan maar ik ga hem niet online zetten ivm me dataverkeer... :P

Ze hebben ze tijdelijk weggemikt lijkt het op.. De pagina van de roms bestaat nog wel namelijk:
http://www.clubimate.com/t-DEVICE_SP5_LNK1.aspx

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Operator versie 1.5.331.4 nu op mn SP5 draaien die ik sinds 2/3 weken geleden heb gehaald bij BelCompany. Heb dus niks zelf geupdate :P

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2006 14:11 . Reden: poep is vies, wist je dat? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boboga
  • Niet online

Boboga

Kiekeboe

Mjah, ik heb nu dus
Besturingssysteembuild: 14847.2.0.0
Radioversie: 4.0.13.25_01.14.00
RIL versie: 2.002

Operator: 5.1.195.14847
Fabrikant: 5.1.195.14847
Microsoft: 5.1.195.14847
Taal: 5.1.195.14847
Bestandssyteem: 5.1.195.14847

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggiebert
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-12-2024
Hallo allen,

Daar ik ook een Qtek of I-mate 8300 of 8310 aan wil schaffen, heb ik aan jullie de volgende vraag ;
Ik zie op vele internet shops dat deze smartphone zowel leverbaar is met engelse alsmede nederlandse software/besturingssysteem. De engelse versie word overal goedkoper aangeboden.
Is het nu mogelijk als ik er zo een koop om deze nederlands te maken mbv een rom update, of is dit niet mogelijk?
Graag jullie reactie,
Egbert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weppe
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 11:33:
gewoon de voornaam intikken van de persoon die je zoekt
Ja dat klopt! Kwam ik ook achter... Maar je moet de voornaam als T9 intypen en dan werkt het perfect, is ff wennen, was bij mijn vorige telefoon niet. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

eggiebert schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 21:58:
Hallo allen,

Daar ik ook een Qtek of I-mate 8300 of 8310 aan wil schaffen, heb ik aan jullie de volgende vraag ;
Ik zie op vele internet shops dat deze smartphone zowel leverbaar is met engelse alsmede nederlandse software/besturingssysteem. De engelse versie word overal goedkoper aangeboden.
Is het nu mogelijk als ik er zo een koop om deze nederlands te maken mbv een rom update, of is dit niet mogelijk?
Graag jullie reactie,
Egbert.
De i-mate ROM's die Engels in zich hebben, hebben ook allemaal Nederlands in zich. Ik kan me voorstellen dat dit voor de Qtek ook geldt dus begrijp dan niet waarom ze goedkoper worden aangeboden. Mocht er geen Nederlands inzitten dan kun je één dezer dagen de nieuwste Qtek AKU2.0 ROM downloaden en heb je alsnog Nederlands. Is dus geen enkel probleem om 'm naar Nederlands te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onne
  • Laatst online: 18:28
Boboga schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 09:03:
FTP link
HTTP link

[...]
Heb zelf een 8310 in het Nederlands (dus met nederlandse rom denk ik?!)
Wanneer ik deze ROM update blijft hij dan Nederlands of hoe zit dat? Zie voor andere telefoons ook wel eens dat er een NL en UK rom versie is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggiebert
Hi roma,

bedankt voor je antwoord.
Ik snap alleen niet waarom (zelfs grote web-winkels/weet niet of ik hier reclame mag maken /takeitnow) van bv de qtek 8310 2 verschillende versies verkopen / met verschillende prijzen. Deze worden altijd met 2 typen htc nummers vermeld. Bv HTC093337 = goedkoper, en de htc093356 = duurder. Dus als ik je goed begrijp maakt beide niets uit, en kan ik net flashen wat ik wil, right?
Of heeft het te maken, met grijze import/gar voorw. etc., wat ik me niet kan voorstellen van gerenormeerde webwinkels. Ik zie de verschillen niet op de sites
Graag nog jullie reactie.
roma0803 schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 08:56:
[...]

De i-mate ROM's die Engels in zich hebben, hebben ook allemaal Nederlands in zich. Ik kan me voorstellen dat dit voor de Qtek ook geldt dus begrijp dan niet waarom ze goedkoper worden aangeboden. Mocht er geen Nederlands inzitten dan kun je één dezer dagen de nieuwste Qtek AKU2.0 ROM downloaden en heb je alsnog Nederlands. Is dus geen enkel probleem om 'm naar Nederlands te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boboga
  • Niet online

Boboga

Kiekeboe

onne schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 10:02:
[...]

Heb zelf een 8310 in het Nederlands (dus met nederlandse rom denk ik?!)
Wanneer ik deze ROM update blijft hij dan Nederlands of hoe zit dat? Zie voor andere telefoons ook wel eens dat er een NL en UK rom versie is...
De roms bevatten gewoon een NL language, mijne is nu ook weer compleet nederlands :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco899

marco899

Know's what he wants.

eggiebert schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 10:49:
Ik snap alleen niet waarom (zelfs grote web-winkels/weet niet of ik hier reclame mag maken /takeitnow) van bv de qtek 8310 2 verschillende versies verkopen / met verschillende prijzen. Deze worden altijd met 2 typen htc nummers vermeld. Bv HTC093337 = goedkoper, en de htc093356 = duurder. Dus als ik je goed begrijp maakt beide niets uit, en kan ik net flashen wat ik wil, right?
Of heeft het te maken, met grijze import/gar voorw. etc., wat ik me niet kan voorstellen van gerenormeerde webwinkels. Ik zie de verschillen niet op de sites

[...]
Dit kan te maken hebben met grijze import waardoor je de kans loopt om niet op de qtek site te kunnen inloggen met je imei nr. Dus ook een garantie kwestie. Je qtek moet altijd via de importeur dangaard geleverd zijn, want anders kan je het gewoon vergeten.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onne
  • Laatst online: 18:28
Boboga schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 12:01:
[...]

De roms bevatten gewoon een NL language, mijne is nu ook weer compleet nederlands :)
Bedankt! Dan ga ik het ook proberen...

Die ROM bevat een hoop updates die ik wel kan gebruiken! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

eggiebert schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 10:49:
Hi roma,

bedankt voor je antwoord.
[...]
Het enige wat ik me bij Qtek kan voorstellen is dat Qtek een groot aantal toestellen goedkoper vermarkt. Je kunt met de IMEI nummers van die toestellen niet inloggen op de Qtek site en krijgt dan dus ook niet de support die daar bij hoort (die overigens allerbellaberdst is). In theorie betekent dat dat je dus niet aan de nieuwe ROM's kunt komen die op die site kunnen worden aangeboden. In de praktijk kun je ze wel vinden op vele vele andere sites en heb je altijd een versie met de Nederlandse taal. Garantie is hetzelfde en het gaat om identieke toestellen. Ik zou voor de goedkopere gaan. Pak je een paar euro en die updates vind je toch wel, daarvoor heb je de officiele Qtek support niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freehumor

Freehumor

koekwous

Kan je die rom versie van de Imate SP5 ook gebruiken voor je Qtek 8310? De vraag is nog niet volledig beantwoord.

Neem aan dat dan alles wordt bijgewerkt? Hoe gaat zoiets in zijn werk? Neem aan dat alles opnieuw gesynchroniseerd moet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco899

marco899

Know's what he wants.

Freehumor schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 16:16:
Kan je die rom versie van de Imate SP5 ook gebruiken voor je Qtek 8310? De vraag is nog niet volledig beantwoord.
Het mag niet en het kan niet als je geen verstand hebt van hoe je de beveiliging kan omzeilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

Werkt bij jullie TT mobile nog na het updaten van de ROM, bij mij namelijk niet. Start moeilijk op, loopt vast etcetc.

[ Voor 20% gewijzigd door Mex op 24-03-2006 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Mex schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 09:23:
Werkt bij jullie TT mobile nog na het updaten van de ROM, bij mij namelijk niet. Start moeilijk op, loopt vast etcetc.
Geen enkel probleem hier. SP5m draait met de nieuwe ROM prima, evenals alle applicaties die ik gebruik. TTM5 ook zonder problemen.
Freehumor schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 16:16:

Neem aan dat dan alles wordt bijgewerkt? Hoe gaat zoiets in zijn werk? Neem aan dat alles opnieuw gesynchroniseerd moet worden?
Niet zomaar. Je moet de Vendor ID aanpassen en dat is een tweak die je niet terug kunt zetten. Voordeel is dat je feitelijk alle ROM's die je tegenkomt op je telefoon kunt zetten, nadeel is dat je geen enkele vorm van garantie meer hebt. Dus ook geen fabrieksgarantie. O ja, en je zult niet de eerste zijn die daarmee z'n telefoon voorgoed en onherstelbaar om zeep helpt. Hou je een mooie bladlegger over van een paar 100 Euro ;)

Het erop zetten van een nieuwe ROM, officieel of van een ander merk, is gelijk aan een format-c met een schone installatie van je desktop pc. Alles is weg en moet er opnieuw op worden gezet. De gegevens op je SD-kaart blijven ongemoeid, maar als je daar programma's op hebt staan moet je ze toch opnieuw installeren omdat het register er geen vermeldingen meer van heeft.

[ Voor 66% gewijzigd door roma0803 op 24-03-2006 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort nu ook de qtek 8310 en had een vraagje.
Ben een leek met wifi en heb het zelf ook niet thuis. maar als ik scan op wifi spots dan vind die er een paar. dan zie ik dat een connectie geen slotje heeft dus dan heeft hij geen wep of wpa. maar hoe kan ik dan connecten ? moet ik iets speciaals invullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Waarschijnlijk heeft die router dan een beveiliging op MAC adres (hardware adres). Als het MAC adres van jouw telefoon dan niet in de lijst van de router staat (en waarom zou ie) dan kun je niet het netwerk op. Anders hoef je niets in te vullen alleen te selecteren en je zou op 't netwerk moeten kunnen. Meestal is er echter een MAC-adres beveiliging en kom je er niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mex schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 09:23:
ja bij mij ook .maar je moet je bluetooth aan zetten en dan pas tt mobile opstarten dan doet alles gewoon . alleen kan ik geen bestanden ontvangen via bluetooth!!!!!!! sp5
heeft daar ook iemand last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt roma.
Ik heb zojuist een verbinding weten te maken met een onbeveiligde router. wel vette shit _/-\o_

kan ik mijn mac adres ook wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggiebert
Hier nog een vraagje aan de freaks:

Als je op een SDA II windows mobile 5 zou plaatsen, heb je dan exact hetzelfde toestel als een Imate SP5M/Qtek8300. Of is dit niet mogelijk?
Graag jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jegertje
Zo, ik heb net m'n nog geen maand oude Qtek 8310 op RMA gestuurd, ding bleef maar signaal verliezen en vervolgens in vliegtuigmodus blijven hangen...
Na een tijd is het wel vervelend, om elke keer je telefoon uit en weer aan te moeten zetten om te kunnen bellen of smsen :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 17:02:
bedankt roma.
Ik heb zojuist een verbinding weten te maken met een onbeveiligde router. wel vette shit _/-\o_

kan ik mijn mac adres ook wijzigen?
Nee, MAC adres is een hardware adres.
eggiebert schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 17:28:
Hier nog een vraagje aan de freaks:

Als je op een SDA II windows mobile 5 zou plaatsen, heb je dan exact hetzelfde toestel als een Imate SP5M/Qtek8300. Of is dit niet mogelijk?
Graag jullie reacties.
Nee, als je in een Astra een Porshe motor plaatst heb je nog steeds geen Porsche. Hardware van het toestel is even anders... :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nouja een mac adres kan je toch wel imiteren? je router doet dat toch ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Verwijderd schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 07:43:
nouja een mac adres kan je toch wel imiteren? je router doet dat toch ook?
Maar dan. Je moet dan wel weten welke MAC adressen in de lijst van de betreffende router staan om toegang te kunnen krijgen. Ik zou zo niet weten hoe je het MAC adres van je Smartphone kunt faken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 16:34:
[...]

ja bij mij ook .maar je moet je bluetooth aan zetten en dan pas tt mobile opstarten dan doet alles gewoon .
Thanx, dat werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi heeft iemand al een oplossing.
voor het ontvangen van bestanden via bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje over het updaten van de imate SP5. Als ik mijn telefoon update ben ik dan alle instellingen en alle programma's kwijt en ook mijn berichten en het adresboek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-10 20:48
Programma's en instellingen ben je kwijt. Je adresboek heb je wellicht gesynchroniseerd met Outlook. Je SMS berichten kun je volgens mij wel back-uppen.

Gevonden:
http://www.modaco.com/index.php?showtopic=2287

[ Voor 54% gewijzigd door AttiX op 28-03-2006 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AttiX schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 10:19:
Programma's en instellingen ben je kwijt. Je adresboek heb je wellicht gesynchroniseerd met Outlook. Je SMS berichten kun je volgens mij wel back-uppen.

Gevonden:
http://www.modaco.com/index.php?showtopic=2287
Bedankt voor de tip, maar ik heb een ander programma gevonden die de sms berichten kan synchroniseren in outlook. Dit programma is mobile extender van Jeyo een trial versie is hier te downloaden. Het werkt echt perfect!
Maar ik heb inmiddels de update uitgevoerd maar na de update zijn de snelkoppelingen van de programma's die op de minisd staan in het menu weg. Ik kan de programma's wel opstarten door via de explorer het .exe bestand te openen, maar hoe krijg ik deze snelkoppelingen weer terug in het menu??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AttiX schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 14:22:
Als je een 3,5 stereoplugje hebt (wat het meest voorkomt bij koptelefoontjes), dan zul je nog een adapterje van 2,5 naar 3,5mm moeten aanschaffen. Let er dan op dat je een adapterje met een haaks plugje koopt. En niet een recht verloopje, aangezien je daarmee grote kans hebt dat je de minijack van je telefoon vernield.

[afbeelding]
MMM deze is veel beter en goedkoper ;)

Zie verkoop link
Afbeeldingslocatie: http://www1.nl2.conrad.com/xl/3000_3999/3100/3100/3100/310000_BB_00_FB.EPS.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFlash
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:15

FireFlash

need a light?

Verwijderd schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 12:45:
[...]

Zie verkoop link
[afbeelding]
Als je dat ding van die aanbieder koopt heb je niet goed gezocht. Die rechte verloop stukjes zijn veel goedkoper te krijgen, zie bijvoorbeeld hier. Die marktplaats gast verdient echt dik voor elke 'onwetende' die het bij hem koopt...

If builders built buildings the way programmers wrote programs, then the first woodpecker would destroy civilization.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-10 20:48
Verwijderd schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 12:45:
[...]

Zie verkoop link
[afbeelding]
Als je zo'n adapter gebruikt is de kans er groot dat je de jack van je telefoon molt. Omdat de "hefboom" erg groot is. Als je een beetje druk uitoefend op het uiteinde(en dat gebeurd wel in een jaszak) dan is de druk die op de jack komt te staan nog veel groter. Helemaal bij deze al grote uitvoering. Een haakse aansluiting is dan echt veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:02

DRK

Op Modaco staat een prog-je dat ervoor zorgt dat de computer je telefoon als een Mass Storage Device aanziet. Ofwel: je kan ermee je storage-card direct benaderen zonder active-sync :) Werkt als een zonnetje op mijn 8310. Hieronder de link:

http://www.modaco.com/index.php?download=1702

[registratie verplicht]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

DRK schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 09:43:
Op Modaco staat een prog-je dat ervoor zorgt dat de computer je telefoon als een Mass Storage Device aanziet. Ofwel: je kan ermee je storage-card direct benaderen zonder active-sync :) Werkt als een zonnetje op mijn 8310. Hieronder de link:

http://www.modaco.com/index.php?download=1702

[registratie verplicht]
Dat is wel heel relaxed, voor de ppc was er al zo'n progje, voor de smartphone nog niet, nu kan ik m'n telefoon op de USB van m'n autoradio aansluiten 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reg. datum: 29 januari 2006

hoi

heeft iemand al een een oplossing?????
voor het versturen via blutooth.
sp5 met de niewe rom.

of hebben julie daar geen last van??
ik kan wel bestanden verstuuren maar geen ontvangen.

groetjes jeffrey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick

Yannick

Bub MC

Heb je wel Instellingen > Verbindingen > Verzenden het vinkje aangezet bij "Inkomende stralen ontvangen"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yannick schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 07:51:
Heb je wel Instellingen > Verbindingen > Verzenden het vinkje aangezet bij "Inkomende stralen ontvangen"?
dankje dat was de oplossing
groetjes jeffrey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-10 14:12
Ik wil zo snel mogelijk zo'n Qtek of i-mate bestellen maar welke kan ik nou beter kiezen?
De i-mate heeft betere support maar is het die 70 euro ongeveer wel waard?

[ Voor 5% gewijzigd door XoReP op 04-04-2006 01:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Heeft iemand al eens aan Qtek gevraagd wanneer zij van plan zijn de nieuwe ROM vrij te geven voor de Qtek 8300 ? Voor de 9100 is die al beschikbaar..

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Geachte Heer/Mevrouw,

Inderdaad is de ROM voor 9100 gearrieveerd. ROMs voor andere units worden binnen enkele weken verwacht.

Met vriendelijke groet,

Qtek Nederland Support

http://www.qtek.nl
Afbeeldingslocatie: http://images.fok.nl/s/we.gif

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yo,

heb sinds kort een 8300 en ben er erg blij mee. Wifi werkt goed (jammer dat er alleen nog geen secureW2 client beschikbaar is) en het scherm is echt super. Jammer van de kleine toetsjes, maar goed, je kunt niet alles hebben.

Heb alleen een vraag: Ik gebruik TomTom, en wat me opvalt is dat wanneer je het toestel in vliegtuigmodus (flight mode) hebt, hij op geen enkele manier connect met m'n bluetooth gps- ontvanger. Zelfs niet als ik bluetooth handmatig op het toestel activeer. TomTom blijft maar aangeven 'Geen GPS apparaat! (vliegtuigmodus)'. Ik wil m'n toestel in de auto graag in vliegtuigmodus gebruiken, aangezien ik een andere telefoon gebruik in m'n carkit.

Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 14:28

nitpicker

uNF

Dat betekent toch juist dat er geen communicatie is met wifi/bluetooth/gsm enz. enz. enz.

Logisch dus dat het niet werkt...

[ Voor 8% gewijzigd door nitpicker op 11-04-2006 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmartijn
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 18:19
nitpicker schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 15:09:
[...]

Dat betekent toch juist dat er geen communicatie is met wifi/bluetooth/gsm enz. enz. enz.

Logisch dus dat het niet werkt...
Goed lezen, Wanneer je een andere telefoon hebt met een carkit, wil je dus niet de qtek gebruiken. Ik ken nog iemand die hetzelfde probleem heeft met een qtek 9100. ligt dus niet aan het toestel, maar aan de combinatie tomtom met wm5.

Er is trouwens wel een workaround: zorg dat je simkaart een pincode heeft. Bij het starten van de telefoon typ je niet de pincode in en voila. telefoongedeelte is uitgeschakeld, maar de flightmode staat uit. tomtom doet het dan wel.

succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik snap het niet..als je telefoon geen bluetooth koppeling heeft met de carkit dan is er toch ook niets aan de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker

nitpicker

uNF

kHeb het hele topic gelezen, maar ik heb het niet gevonden. Technisch is er geen verschil tussen de Qtek 8310 en de I-mate SP5 (dat staat wel in dit topic), maar zijn er andere verschillen die zorgen dat ik beter de Qtek of juist beter de I-mate moet kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Qtek 24 maanden garantie, I-mate 12 maanden. I-mate is sneller met ROM updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker

nitpicker

uNF

Glashelder schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 21:20:
Qtek 24 maanden garantie, I-mate 12 maanden. I-mate is sneller met ROM updates.
Zijn het wel dezelfde updates? Of levert I-mate een heleboel kleintjes, en Qtek af en toe een grote? Om watvoor soort updates gaat het?

[ Voor 0% gewijzigd door nitpicker op 11-04-2006 21:32 . Reden: Tnx! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djmartijn schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 18:56:
[...]

Er is trouwens wel een workaround: zorg dat je simkaart een pincode heeft. Bij het starten van de telefoon typ je niet de pincode in en voila. telefoongedeelte is uitgeschakeld, maar de flightmode staat uit. tomtom doet het dan wel.

succes!
Hoe dan? Als ik m'n telefoon opstart krijg ik een melding dat ik m'n pincode moet intypen, maar er is nergens een mogelijkheid om dit cancellen. Ook als je op de Home- knop drukt gebeurt er niets. Kortom, ik moet m'n pincode invoeren, wil ik uberhaupt iets met het toestel doen.

Ik was er trouwens ook al achter gekomen dat wanneer je geen simkaart in het toestel hebt, je het toestel wel gewoon kunt opstarten. De telefoonfuncties werken dan uiteraard niet, maar TomTom doet het dan uiteraard wel. Toch vind ik dit niet een geweldige oplossing, want dan moet ik in de auto steeds de sim- kaart er uithalen. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Officieel ondersteunt dit toestel geen 802.11g voor wifi. Is er misschien een patch, net als voor de Qtek 9100 (HTC Wizard), om 11g wél mogelijk te maken? Of kan de hardware het simpelweg niet aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Is wel leuk en aardig 54mbit op je telefoon, maar de hardware kan zo'n datastream nooit verwerken. Hij heeft het al moeilijk met 2mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-05-2023

Eggy

Goo goo g'joob

@AgentSmith

Onwaarschijnlijk, de Wizard beschikte al over de hardware welke dit ondersteunde. Ook stond dit vermeld in de specificaties. Enkel een aantal incarnaties hadden deze optie uitgeschakeld. Wanneer dit toestel de juiste hardware zou hebben zou je ook verwachten dat dit op bijvoorbeeld de i-mate variant gewoon aan staat.

@Glashelder

De datalimiet van de HTC Wizard ligt ook op 11mbit. Het kan echter wel handig zijn voor mensen die een router hebben welke alleen over 802.11g beschikt of niet op mixed ingesteld staat.

[ Voor 21% gewijzigd door Eggy op 14-04-2006 15:02 ]

SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment

Ayofe Theme for Symbian S60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
Glashelder is gewoon jeloers op dat ik wel 802.11g heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eggy schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 14:56:
Onwaarschijnlijk, de Wizard beschikte al over de hardware welke dit ondersteunde. Ook stond dit vermeld in de specificaties. Enkel een aantal incarnaties hadden deze optie uitgeschakeld. Wanneer dit toestel de juiste hardware zou hebben zou je ook verwachten dat dit op bijvoorbeeld de i-mate variant gewoon aan staat.
Maar ik wist dus niet of de Tornadohardware dit ondersteunt. Verder houd ik niet de geschiedenis bij van deze toestellen, dus wat mij betreft had de Tornado hetzelfde geval kunnen zijn als de Wizard :).
Glashelder schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 11:54:
Is wel leuk en aardig 54mbit op je telefoon, maar de hardware kan zo'n datastream nooit verwerken. Hij heeft het al moeilijk met 2mbit.
Zoals Eggy al zegt: het gaat niet om de snelheid maar om het ondersteunen van de standaard die maximaal 54Mbit ondersteunt (dus ook lagere snelheden). Daarbij heb je dan een grotere kans dat je ergens anders verbinding kunt maken met een lokaal wifi acces point.
XoReP schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 19:43:
Glashelder is gewoon jeloers op dat ik wel 802.11g heb :P
In het algemeen of op je Tornado??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-05-2023

Eggy

Goo goo g'joob

Verwijderd schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 14:04:
Maar ik wist dus niet of de Tornadohardware dit ondersteunt. Verder houd ik niet de geschiedenis bij van deze toestellen, dus wat mij betreft had de Tornado hetzelfde geval kunnen zijn als de Wizard :).
Het was ook uiteraard gewoon mijn mening, je weet maar nooit ;)

SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment

Ayofe Theme for Symbian S60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
Verwijderd schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 14:04:
[...]

In het algemeen of op je Tornado??
Kheb een Prophet :P
Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste