Ik heb inmiddels een nieuwe domeinnaam geregistreerd wat de lading beter dekt, hierdoor is het forum vanaf heden ook toegankelijk voor smartphones en dus niet alleen ppc-phones.
Check de realisatie van ons energieleverend passiefhuis op energieleverend.nl
Getest, werktPeewee_Herman schreef op maandag 30 januari 2006 @ 21:24:
Ik kwam net een link tegen voor Opera voor WM5:
Klik!
Zal hem direct eens testen!
Is dat niet de PPC versie die bedoeld is voor Touch Screen devices?
When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
Ik heb deze gebruikt en die werkt inderdaad nog niet helemaal op een smartphone
opera_wmppc5_85b.cab
Deze werkt daarentegen wel:
http://ftp.tiscali.nl/opera/winmobile/800u1/
De bovenste link
opera_wmppc5_85b.cab
De bovenste link
[ Voor 58% gewijzigd door Mex op 31-01-2006 09:42 ]
Ik ben er na lang puzzelen uit, de oplossing die bij mij hielp zal je niet geloven.Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2006 @ 09:02:
Ik heb geprobeerd met mijn qtek 8310 met tomtom 5.2 verbinding proberen temaken met gps receiver Haicom BT-406....echter ook zonder resultaat...bluetooth koppeling lukt. com poort ingesteld en in tomtom de andere gps ontvanger geselecteerd. Verder valt er niks in te stellen, heb ik niet kunnen vinden tenminste...
Ik heb de bluetoothontvanger gerenamed naar BT GPS ipv de originele rikaline en voila het werkt.
Powered by Solarfrontier 3060 Wp
Hmm, onvoorstelbaar, nu maar hopen dat dat bij skippie het probleem ook oplost.MXL schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 10:01:
[...]
Ik ben er na lang puzzelen uit, de oplossing die bij mij hielp zal je niet geloven.
Ik heb de bluetoothontvanger gerenamed naar BT GPS ipv de originele rikaline en voila het werkt.
Verwijderd
ja het onvoorstelbaar maar dta werkt inderdaad. Was de bluetooth receiver van een collega.
Heb vandaag voor mijzelf een holux gr-236 besteld zal wel het zelfde issue worden denk ik.
Punt is dat je bij tomtom mobile 5 geen com poort kunt selecteren na dat je voor andere gps hebt gekozen.
Blijkbaar zoekt tomtom naar een device in je bluetooth lijst met daarin iets van "GPS" of gewoon naar BT GPS.
Denk dat dit de oplossing is voor velen die een connectie probleem hebben met tomtom en gps ontvanger op mobile 5 vanwege het gewoon niet kunnen selecteren van een com-poort in tomtom.
Het vreemde is dat de collega met de haicom receiver een qtek 8020 heeft met windows 2003 en daarbij hoef je niet te renamen. Hij had excact dezelfde versie van tomtom moile 5.21.
Als ik me holux van de week aan de praat heb zal ik wel melden op welke wijze.
Heb vandaag voor mijzelf een holux gr-236 besteld zal wel het zelfde issue worden denk ik.
Punt is dat je bij tomtom mobile 5 geen com poort kunt selecteren na dat je voor andere gps hebt gekozen.
Blijkbaar zoekt tomtom naar een device in je bluetooth lijst met daarin iets van "GPS" of gewoon naar BT GPS.
Denk dat dit de oplossing is voor velen die een connectie probleem hebben met tomtom en gps ontvanger op mobile 5 vanwege het gewoon niet kunnen selecteren van een com-poort in tomtom.
Het vreemde is dat de collega met de haicom receiver een qtek 8020 heeft met windows 2003 en daarbij hoef je niet te renamen. Hij had excact dezelfde versie van tomtom moile 5.21.
Nu je het zegt.......
Ik had destijds ook wat problemen met TomTom icm met een Rikaline GPS. In de lijst van gepairde apparaten stond ie gewoon als Rikaline en ik kreeg 'm in TomTom niet aan de praat. Nu ik dit lees bedenk ik me dat ik 'm op een gegeven moment opnieuw gepaird heb en 'm Rikaline GPS heb genoemd en toen ging het wel goed. Nooit bedacht dat de letters GPS hier het verschil maakten, maar nu ik bovenstaande ervaringen lees...
Ik had destijds ook wat problemen met TomTom icm met een Rikaline GPS. In de lijst van gepairde apparaten stond ie gewoon als Rikaline en ik kreeg 'm in TomTom niet aan de praat. Nu ik dit lees bedenk ik me dat ik 'm op een gegeven moment opnieuw gepaird heb en 'm Rikaline GPS heb genoemd en toen ging het wel goed. Nooit bedacht dat de letters GPS hier het verschil maakten, maar nu ik bovenstaande ervaringen lees...
When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
Dus iets te kort door de bocht met "Getest, werkt".Mex schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 09:33:
Ik heb deze gebruikt en die werkt inderdaad nog niet helemaal op een smartphone
opera_wmppc5_85b.cab
De bovenste link
Het werkt ook, alleen handmatig een url invullen kreeg ik niet voor elkaarroma0803 schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 18:41:
[...]
Dus iets te kort door de bocht met "Getest, werkt".
Bij mij werkt het niet, er gebeurt helemaal niets als ik het programma start.
Zal de andere versie eens proberen.
Edit:
die werkt wel, echter alleen een trial versie van 14 dagen.
Zal de andere versie eens proberen.
Edit:
die werkt wel, echter alleen een trial versie van 14 dagen.
[ Voor 24% gewijzigd door peeweeherman op 31-01-2006 19:17 ]
Check de realisatie van ons energieleverend passiefhuis op energieleverend.nl
Hmm, gisteren installeerde ik een eenvoudig spelletje van 1.2Mb op de geheugenkaart van m’n 8310, en telkens als ik deze op wil starten krijg ik de melding dat mijn geheugen vol zit en dat er wat applicaties verwijderd moeten worden. Het vreemde is dat ik progjes altijd installeer op de geheugenkaart en niet in het toestel zelf. De huidige geheugenstatus is als volgt:
Free storage memory; 10.48Mb
Free program memory; 26.75Mb
Free storage card memory; 632Mb
Lijkt me toch meer dan voldoende om een simpele applicatie te draaien. Het is overigens ook geen compatibiliteitsprobleem, want de demo werkte nl wel goed.
Iemand suggesties?
Lijkt me toch meer dan voldoende om een simpele applicatie te draaien. Het is overigens ook geen compatibiliteitsprobleem, want de demo werkte nl wel goed.
Iemand suggesties?
Verwijderd
--------------------------------------------------------------------------------
hoi ik heb al een tijdje een i-mate sp5
maar ik wil graag in loggen op www.qtek.nl
kan iemand zijn inlog gegevens missen
alvast bedankt !!!!!! groetjes
Waar ben je naar op zoek?Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 16:59:
--------------------------------------------------------------------------------
Verwijderd
hallo.
Ik heb net mijn 8310
mooie telefoon, aleen zit ik meteen met een probleem:
de bijgeleverde headset geeft slechts langs het linkeroortje geluid.
rechteroortje is compleet dood.
heeft iemand hier ervaring mee?
kapotte headset? kapotte 8310?
Ik heb net mijn 8310
Verwijderd
ook gehad.. kapotte headset en werd mooi niet gefixed (ja.. kabelbreuk repareren we niet bullshit verhaal).
mijn ook al kapot! bagger dingen; gelukkig heb ik er nog een van een P900, die passen ook.
Verwijderd
dus het is waarschijnlijk de koptelefoon en niet de jack van de 8310 zelf?
een nieuwe headset koop ik toch (of liever: een 3.5mm adapter)
ik heb aleen niet veel zin om de telefoon zelf binnen te doen na nauwelijk een dag, om er dan vervolgens nog es een maand te moeten op wachten
een nieuwe headset koop ik toch (of liever: een 3.5mm adapter)
ik heb aleen niet veel zin om de telefoon zelf binnen te doen na nauwelijk een dag, om er dan vervolgens nog es een maand te moeten op wachten

Ik denk niet dat mensen hier zomaar aan iemand hun login gegevens willen overhandigen. Bovendien is er niet voor niets een wachtwoord vereist voor de website zodat alleen Qtek bezitters deze kunnen bezoeken.Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 16:59:
SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment
Ayofe Theme for Symbian S60
De bijgeleverde headset zijn niet echt denderen van kwaliteit, ik raad je aan om een 3.5mm adaptertje te kopen in combinatie met een 'normale' koptelefoon.Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 18:26:
hallo.
Ik heb net mijn 8310
maar dan kun je geen gesprekken voeren omdat je de mic mist.
beter een bluetooth stereo headset kopen zodra onze phones A2DP ondersteunen (hopelijk snel!)
beter een bluetooth stereo headset kopen zodra onze phones A2DP ondersteunen (hopelijk snel!)
Gesprekken voeren in de auto bv doe ik nu gewoon via de speakerfunctie en dat werkt prima. Ik gebruik de koptelefoon alleen om muziek te luisteren op de fiets. Handsfree bellen op de fiets schiet toch niet op, als er iemand belt neem ik gewoon op, dus telefoon bij m'n oorYannick schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 12:03:
maar dan kun je geen gesprekken voeren omdat je de mic mist.
@ Yannick
Wat dacht je van een ORA Stereo Headset Adaptor for PPC/Smartphones? Én je eigen oordopjes én een microfoontje. Het enige nadeel is dat je met een enorme lengte kabel komt te zitten...
Wat dacht je van een ORA Stereo Headset Adaptor for PPC/Smartphones? Én je eigen oordopjes én een microfoontje. Het enige nadeel is dat je met een enorme lengte kabel komt te zitten...
Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine
Verwijderd
De Holux van het weekend binnen en werkt prima....Hij werd bij bluetooth apparaten echter al herkend als een naam met GPS er in dus dat is wel nodig!Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 18:13:
ja het onvoorstelbaar maar dta werkt inderdaad. Was de bluetooth receiver van een collega.
Binnen zelfs een goede fix!
Verwijderd
Ik heb ook het probleem dat af en toe mijn geluid aan het linkeroortje weg valt. Bij mij is het dus een breuk in de kabel. Wanneer ik aan de microfoon draai dan komt het geluid weer terug. Dus misschien zit bij jullie daar ook ergens het probleem! Ben ook op zoek naar nieuwe dopje die wel in je oor blijven hangen en natuurlijk de mogelijkheid om op te nemen zonder de telefoon aan te raken. Vind dat wel ideaal
Verwijderd
Beetje late reactieToMaSZ schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 09:22:
[...]
Mobile. Het is niet zo dat pda-apps nu ook op WM5 smartphones werken. Interface alleen al (touchscreen of niet) is te verschillend.
Verwijderd
Yep het touch-screen-verhaal. Vind ik ook compleet logisch, dit vraagt namelijk gewoon een andere interface. De input van de gebruiker vindt op een totaal andere manier plaats. Menu / Buttons etc kunnen hierdoor ook kleiner zijn bij smartphone omdat alle input via het toetsenpaneel gaat.
Als men applicaties zou bouwen die op beide draaien worden ze alleen maar onnodig groot omdat je de helft van de interface, specifiek voor smartphone of pda niet zou gebruiken.
Als men applicaties zou bouwen die op beide draaien worden ze alleen maar onnodig groot omdat je de helft van de interface, specifiek voor smartphone of pda niet zou gebruiken.
Kickje.....somebody, anybody?Shiverzz schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 10:02:
Hmm, gisteren installeerde ik een eenvoudig spelletje van 1.2Mb op de geheugenkaart van m’n 8310, en telkens als ik deze op wil starten krijg ik de melding dat mijn geheugen vol zit en dat er wat applicaties verwijderd moeten worden. Het vreemde is dat ik progjes altijd installeer op de geheugenkaart en niet in het toestel zelf. De huidige geheugenstatus is als volgt:
Iemand suggesties?
Denk toch een bug in het spelletje want je hebt plek genoeg in alle memories. Dat de demo goed werkt is geen garantie dat het retailspel het ook goed doet. Opnieuw installeren?
Zou ik in eerste instantie ook gedacht hebben ja. Echter, afgelopen week probeerde ik een ander spel te installeren (eveneens retail, en volgens de site compatibel met de 8310)....krijg weer hetzelfde geneuzel over te weinig geheugen als ik het spel op wil starten. Mss toch maar eens een harde reset uitvoeren.roma0803 schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 14:34:
Denk toch een bug in het spelletje want je hebt plek genoeg in alle memories. Dat de demo goed werkt is geen garantie dat het retailspel het ook goed doet. Opnieuw installeren?
Verwijderd
nou ik heb namelijk hetzelfde probleem:
er moet totaal 46 mb aan rom en nog is 46 mb aan ram zijn
krijg telkens de probleem melding dat zeg maar de hdd vol zit
program memory; 17.75Mb
free program memory 16.55MB
Free memory; 551Kb
zoiets ziet het eruit : heb de telefoon 4 dagen en er is enkel antivirus geupdate en een mp3tje in de telefoon gezet dr zit ook een mini SD kaartje in waarbij 150 mb vrij geheugen op zit, ook alle progs in de taskmanager uitgeschakelt en nog elke keer de melding dat er programma's verwijdert moeten worden omdat het programma geheugen vol zit ?
Wat is het probleem !!!!
er moet totaal 46 mb aan rom en nog is 46 mb aan ram zijn
krijg telkens de probleem melding dat zeg maar de hdd vol zit
program memory; 17.75Mb
free program memory 16.55MB
Free memory; 551Kb
zoiets ziet het eruit : heb de telefoon 4 dagen en er is enkel antivirus geupdate en een mp3tje in de telefoon gezet dr zit ook een mini SD kaartje in waarbij 150 mb vrij geheugen op zit, ook alle progs in de taskmanager uitgeschakelt en nog elke keer de melding dat er programma's verwijdert moeten worden omdat het programma geheugen vol zit ?
Wat is het probleem !!!!
Verwijderd
weet iemand of het opstart achtergrondje ( de blauwe met imate erop) welke in de windows dir staat onder de naam sp5.bmp
of deze op een of andere manier gewijzigd kan worden //
heb namelijk een nieuwe gemaakt en geplaatst in de windows dir maar kan de orginele .bmp afbeelding niet renamen omdat op het bestand blijkbaar restricties geplaatst zijn.
iemand ideetje of tooltje vastwel
of deze op een of andere manier gewijzigd kan worden //
heb namelijk een nieuwe gemaakt en geplaatst in de windows dir maar kan de orginele .bmp afbeelding niet renamen omdat op het bestand blijkbaar restricties geplaatst zijn.
iemand ideetje of tooltje vastwel
Verwijderd
Maar is Tomtom Mobile op dit toestel wat betreft kaarten verder net zo gedetailleerd als Navigator? Van Mobile heb ik namelijk het idee dat het een iets uitgeklede versie is, terwijl dat voor deze telefoon niet zou hoeven, gezien de specs.Verwijderd schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 08:24:
Yep het touch-screen-verhaal. Vind ik ook compleet logisch, dit vraagt namelijk gewoon een andere interface. De input van de gebruiker vindt op een totaal andere manier plaats. Menu / Buttons etc kunnen hierdoor ook kleiner zijn bij smartphone omdat alle input via het toetsenpaneel gaat.
Verwijderd
Poe ken navigator niet maar kan nu sinds een week navigeren met me 8310 en gaat als een speer....alleen menu etc ziet er wat anders uit (met getalletjes er voor ipv touch screen knoppen) verder goed gedetailleerd tot huisnummers navigeren etc......Ik zo 1 2 3 niet weten wat ik op dit moment meer zou moeten hebben in tomtom mobile.....Verwijderd schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 17:08:
[...]
Maar is Tomtom Mobile op dit toestel wat betreft kaarten verder net zo gedetailleerd als Navigator? Van Mobile heb ik namelijk het idee dat het een iets uitgeklede versie is, terwijl dat voor deze telefoon niet zou hoeven, gezien de specs.
Volgens mij zijn de kaarten gewoon hetzelfde......heb geloof ik zelffs kaarten van navigator ook op me mobile staan....enige wat wat af zal wijken qua vormgeving is de applicatie zelf.
Verwijderd
Om precies te zijn over de status van de telefoon wanneer deze een volgende melding geeft.
Windows melding
Waarsch.
De telefoon heeft onvoldoende
opslagruimte. Verwijder oude of
niet-gebruikte items om meer
ruimte vrij te maken.
Systeem info
Geheugen info
opslaggeheugen : 17.95 MB
gebruikt : 17.95 MB
vrij : 0 bytes
Programma geheugen : 44.70 MB
Gebruikt : 21.05 MB
Vrij : 23.97 MB
Flash informatie
Opslagkaart : 483.56 MB
Gebruikt : 378.22
Vrij : 105.34 MB
Apparaat informatie
Enz
ik heb enkel in de memory van de telefoon een mp3 geplaatst 1,5 dag later ben ik de geheugen meldingen gaan krijgen, om een onduidelijke reden.
De antivirus software functioneert ook niet lekker en geeft een directory foutmelding, verbandje ?
Het lijkt me niet de bedoeling om de telefoon geheel leeg te strippen waarna je er een beetje mee kan werken.
En dat al na 4 dagen nieuw uit de winkel.
Wie heeft er ook soortgelijk probleem ??
Windows melding
Waarsch.
De telefoon heeft onvoldoende
opslagruimte. Verwijder oude of
niet-gebruikte items om meer
ruimte vrij te maken.
Systeem info
Geheugen info
opslaggeheugen : 17.95 MB
gebruikt : 17.95 MB
vrij : 0 bytes
Programma geheugen : 44.70 MB
Gebruikt : 21.05 MB
Vrij : 23.97 MB
Flash informatie
Opslagkaart : 483.56 MB
Gebruikt : 378.22
Vrij : 105.34 MB
Apparaat informatie
Enz
ik heb enkel in de memory van de telefoon een mp3 geplaatst 1,5 dag later ben ik de geheugen meldingen gaan krijgen, om een onduidelijke reden.
De antivirus software functioneert ook niet lekker en geeft een directory foutmelding, verbandje ?
Het lijkt me niet de bedoeling om de telefoon geheel leeg te strippen waarna je er een beetje mee kan werken.
En dat al na 4 dagen nieuw uit de winkel.
Wie heeft er ook soortgelijk probleem ??
Heb je een MP3 op je telefoon zelf gezet? Hoe groot is die dan? Opslaggeheugen is erg beperkt (en bij jou dus volledig benut) en nodig voor het draaien van applicaties en voor de opslag van databases zoals je pim.vol, de database van Pocket Outlook. Ik heb alles geinstalleerd op mijn opslagkaart behalve de programma's die synchroniseren, die moeten op de telefoon zelf worden geinstalleerd. Beltonen en zelfs homescreens kun je ook gewoon op je opslagkaart zetten in een My Documents folder (geen subfolders gebruiken). Het lijkt ve voor de hand liggend dat dat MP3 bestand de boosdoener is, dus mik die in ieder geval van je telefoon.
Virusscanner? Totaal overbodig en alleen maar een vertragende factor. Er is ooit één virus geweest voor Smartphone en dat was voor Symbian. Voor Windows Mobile moet het eerste virus nog worden uitgevonden en dan nog moet je zelf iets accepteren voordat een dergelijk virus op je toestel zou kunnen worden geinstalleerd. Ik vraag me sterk af wat voor updates het zijn die voor de virusscanner uitkomen omdat er geen virus bestaat om te weren. Net zoiets als medicijnen innemen voor een ziekte die niet bestaat. Goed voor de fabrikant z´n portomonnee maar verder nergens voor.
Virusscanner? Totaal overbodig en alleen maar een vertragende factor. Er is ooit één virus geweest voor Smartphone en dat was voor Symbian. Voor Windows Mobile moet het eerste virus nog worden uitgevonden en dan nog moet je zelf iets accepteren voordat een dergelijk virus op je toestel zou kunnen worden geinstalleerd. Ik vraag me sterk af wat voor updates het zijn die voor de virusscanner uitkomen omdat er geen virus bestaat om te weren. Net zoiets als medicijnen innemen voor een ziekte die niet bestaat. Goed voor de fabrikant z´n portomonnee maar verder nergens voor.
Verwijderd
ahha idd duidelijk bedankt,
Ik ben er achter gekomen dat er geschiedenis, tijdelijke bestanden en cookies werden opgeslagen van zeker totaal 2.7 MB groot. Dit was de boosdoener.
Maar als het even kan zet ik alles liever op de SD kaart: bijvoorbeeld de beltonen deze moeten normaal onder " smartphone/application_data/sounds/x.mp3 " worden geplaatst.
Hoe kan ik de beltonen op de SD kaart houden als ik hem alleen onder de bovenstaande dir kan selecteren. ?
Die games kunnen ook gewoon worden weg getrokken van de telefoon naar SD in de volgende directory waarin bv ook tomtom wordt herkent " storagecard/SYSTEM/gamendir/ " klop dit ?
Hoe meer mem over hoe sneller die is.
Ik ben er achter gekomen dat er geschiedenis, tijdelijke bestanden en cookies werden opgeslagen van zeker totaal 2.7 MB groot. Dit was de boosdoener.
Maar als het even kan zet ik alles liever op de SD kaart: bijvoorbeeld de beltonen deze moeten normaal onder " smartphone/application_data/sounds/x.mp3 " worden geplaatst.
Hoe kan ik de beltonen op de SD kaart houden als ik hem alleen onder de bovenstaande dir kan selecteren. ?
Die games kunnen ook gewoon worden weg getrokken van de telefoon naar SD in de volgende directory waarin bv ook tomtom wordt herkent " storagecard/SYSTEM/gamendir/ " klop dit ?
Hoe meer mem over hoe sneller die is.
Je kunt hier een tweak vinden om deze tijdelijke bestanden ook op je SD kaart te zetten. Beltonen kun je gewoon op je SD kaart plaatsen in een map "My Documents". Ze zijn dan gewoon als beltoon te selecteren omdat je telefoon ook in deze map kijkt.
Thanx!roma0803 schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 14:19:
Je kunt hier een tweak vinden om deze tijdelijke bestanden ook op je SD kaart te zetten.
Verwijderd
Ik denk eraan een 8310 te koen, maar vind voice dialling belangrijk en de ene site zegt dat dit er wel op zit, de ander niet...wat is waar?
qtek site zelf zegt van wel...(Voice speeddial)
Verwijderd
1e Vraag
Wie weet hoe ik de opstart afbeelding waarop restricties, rechten staan te unlocken zodat ik de bestands namen kan aanpassen / voor een nieuwe opstart afbeelding zoals:
van: http://williamswww.dyndns.org/visuals/SP5.bmp
naar: http://williamswww.dyndns.org/visuals/SP52.bmp
De afbeeldingen bevinden zich direct in de Windows map.
Kan er een aanpassing gemaakt worden met de regeditSTG.exe voor mobile, waardoor de rechten veranderen ?
2e Vraag
Op de HTC website staan de product afbeeldingen met een PDA Windows menu manier zoals op de foto.
Kan dit standaard binnen windows mobile als optie ingestelt worden ?
of is hiervoor een modje nodig ?
*REMOVED*
Grt William
Wie weet hoe ik de opstart afbeelding waarop restricties, rechten staan te unlocken zodat ik de bestands namen kan aanpassen / voor een nieuwe opstart afbeelding zoals:
van: http://williamswww.dyndns.org/visuals/SP5.bmp
naar: http://williamswww.dyndns.org/visuals/SP52.bmp
De afbeeldingen bevinden zich direct in de Windows map.
Kan er een aanpassing gemaakt worden met de regeditSTG.exe voor mobile, waardoor de rechten veranderen ?
2e Vraag
Op de HTC website staan de product afbeeldingen met een PDA Windows menu manier zoals op de foto.
Kan dit standaard binnen windows mobile als optie ingestelt worden ?
of is hiervoor een modje nodig ?
*REMOVED*
Grt William
[ Voor 16% gewijzigd door Eggy op 12-02-2006 16:11 ]
Hier hebben we vraag en aanbod voor
@williamsg.
Het kan wel, want ik heb ook het bestandje veranderd en voor je 2e vraag. Ik denk dat je de list cq ikonen view optie bedoelt van het menu. Deze is van de imate site te downloaden.
Kijk anders eens op de forums van modaco, daar heb ik de meeste tips vandaan.
@williamsg.
Het kan wel, want ik heb ook het bestandje veranderd en voor je 2e vraag. Ik denk dat je de list cq ikonen view optie bedoelt van het menu. Deze is van de imate site te downloaden.
[ Voor 17% gewijzigd door marco899 op 13-02-2006 01:23 ]
Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn
Verwijderd
Update
Helaas is mijn laatste vraag niet erg standaard, HTC heeft een soort HP PDA mobile versie op de HTC Tornado gezet. De windows mobile versie die op de huidige telefoons staan beschikken niet over die startbalk.
Bij MODACO hebben ze iemand ingeschakelt om dit startmenutje te gaan fabriceren.
Ik weet het niet zkr maar dit kan mogelijk ook met XML.
HTC afb

Helaas is mijn laatste vraag niet erg standaard, HTC heeft een soort HP PDA mobile versie op de HTC Tornado gezet. De windows mobile versie die op de huidige telefoons staan beschikken niet over die startbalk.
Bij MODACO hebben ze iemand ingeschakelt om dit startmenutje te gaan fabriceren.
HTC afb

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2006 13:30 ]
Verwijderd
Maar dit is dan ook alleen maar de afsluit image, het is zkr wel een brug te ver als je de boot image aangepast krijgt ?marco899 schreef op maandag 13 februari 2006 @ 01:23:
Hier hebben we vraag en aanbod voor![]()
@williamsg.
Jeetje dat is wel mooi zeg!Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 09:47:
Update
HTC afb
Irriteer me zelf nogal aan die grote iconen (en het steeds op "meer" klikken)...
Ben benieuwd of dat voor een minder technische gebruiker als ik (ooit) gemakkelijk te realiseren wordt
Met een touch-screen/pennetje is dat wel handig, op het schermpje van deze foon werkt het niet zo prettig lijkt me, je scrollt nogal snel over een item heen.Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 09:47:
Update
HTC afb
15 Menuitems onder elkaar? Is dat dan een puntje 5 font of zo?
Na lang zoeken een bruikbaar emailadres gevonden op de HTC site en er voor de gein een mailtje aan gewaagd. Niet geschoten is altijd mis (vraag Richard Cheney maar....)
Na lang zoeken een bruikbaar emailadres gevonden op de HTC site en er voor de gein een mailtje aan gewaagd. Niet geschoten is altijd mis (vraag Richard Cheney maar....)
Het is mij nog steeds niet helemaal duidelijk of er verschil is tussen wat je bij Imate krijgt en bij Qtek? Kan ik ervan uitgaan dat beide pakketten gelijk zijn?
Kan ik ook opmaken uit deze topic dat de beste optie om te navigeren is om het originele pakket van TOMTOM te kopen en niet met een andere GPS muis in zee te gaan?
Zijn er mensen die T-mobile hebben met internetbundel? Bevalt dat?
Kan ik ook opmaken uit deze topic dat de beste optie om te navigeren is om het originele pakket van TOMTOM te kopen en niet met een andere GPS muis in zee te gaan?
Zijn er mensen die T-mobile hebben met internetbundel? Bevalt dat?
[ Voor 10% gewijzigd door JP-tjuh op 20-02-2006 14:28 ]
De toestellen zijn in principe gelijk, evenals de accessoires. Over de support zijn de meningen verdeeld. i-mate zet de eventuele nieuwe ROM's online voor haar gebruikers, Qtek deels ook, alleen dient je toestel in Finland of (ik meen) Duitsland te zijn gekocht om de ROM te kunnen gebruiken. Mogelijk dat dit snel verandert en ze de ROM's breder aanbieden. Ook zijn er op Internet eenvoudige workarounds te vinden om een nieuwe ROM te kunnen installeren.
TomTom Mobile 5 werkt in principe met iedere GPS muis, alleen blijkt het zo te zijn dat je je muis bij het pairen in ieder geval de letters "GPS" in de naam mee moet geven (bijv. Rikaline GPS) om 'm door TomTom te laten herkennen.
TomTom Mobile 5 werkt in principe met iedere GPS muis, alleen blijkt het zo te zijn dat je je muis bij het pairen in ieder geval de letters "GPS" in de naam mee moet geven (bijv. Rikaline GPS) om 'm door TomTom te laten herkennen.
Verwijderd
Ha lol idd ben wel benieuwd naar de reactie,roma0803 schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 16:08:
15 Menuitems onder elkaar? Is dat dan een puntje 5 font of zo?![]()
Hoop niet dat je het moet ontcijferen
TomTom pijl veranderen in auto
Is het mogelijk om het navigatie pijltje op de navigatie kaart te veranderen in een coole auto
zou wel erg gaaf zijn. Dit zal hoogstwaarschijnlijk een java code pijl weergaven zijn.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2006 19:19 ]
Verwijderd
Ik heb een probleem met Active Sync en de I-Mate SP5 (van m'n zus).
Active Sync geinstalleerd, kabeltje in de telefoon en het groene rondje wat er in Active Sync zit blijft maar draaien. Hij vind de I-Mate SP5 niet. Active Sync al een keer opnieuw erop gezet, maar dat wilde ook niet helpen. Ook bij nieuwere versies van Active Sync werkt het niet.
Iemand die dit probleem ook heeft ondervonden en/of iemand die een oplossing hiervoor heeft?
Active Sync geinstalleerd, kabeltje in de telefoon en het groene rondje wat er in Active Sync zit blijft maar draaien. Hij vind de I-Mate SP5 niet. Active Sync al een keer opnieuw erop gezet, maar dat wilde ook niet helpen. Ook bij nieuwere versies van Active Sync werkt het niet.
Iemand die dit probleem ook heeft ondervonden en/of iemand die een oplossing hiervoor heeft?
Welke versie van AS gebruik je?Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 20:34:
Firewall(s) disabelen, opnieuw opstarten en nogmaals een AS verbinding maken.Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 20:34:
Verwijderd
Ik heb versie 4.0 en 4.1 gebruikt. Firewall uitzetten en opnieuw opstarten werkt ook niet.
Ik ga morgen eens kijken of ik het via deze pagina http://forum.qtek.nl/viewtopic.php?t=696 op kan lossen.
Ik ga morgen eens kijken of ik het via deze pagina http://forum.qtek.nl/viewtopic.php?t=696 op kan lossen.
Hier is ook nog een overdosis aan mogelijke oorzaken te vinden. Tja, Activesync is niet meer wat het ooit was.... betrouwbaar.
Verwijderd
Ik ben aan het overwegen om de 8310 te kopen, maar ik heb ook de N70 op het oog, k weet nog niet welke ik zou nemen.
de belangrijkste punten voor mij:
Qtek 8310:
+ 240 x 320 resolutie
+ Wifi
- Slechte camera
N70
+ 2mp camera
- geen wifi
- 176 x 208 resolutie
In een review van nieuwemobiel.nl staat ook dat de 8310 slechte belkwaliteit heeft, wat vinden jullie zelf van de belkwaliteit?
En wat zijn de belangrijkste punten voor jullie dat je de 8310 of 8300 hebt aangeschaft?
Qtek 8310:
+ 240 x 320 resolutie
+ Wifi
- Slechte camera
N70
+ 2mp camera
- geen wifi
- 176 x 208 resolutie
In een review van nieuwemobiel.nl staat ook dat de 8310 slechte belkwaliteit heeft, wat vinden jullie zelf van de belkwaliteit?
En wat zijn de belangrijkste punten voor jullie dat je de 8310 of 8300 hebt aangeschaft?
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2006 19:45 ]
Niets mis met de belkwaliteit wat mij betreft, beter dan een Nokia 6310i en de Nokia 6600
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Beetje appels met peren vergelijken. 8310 Is Windows Mobile Spartphone, N70 een Symbian Smartphone. Wat wil je er nog meer mee doen? Als het je alleen maar gaat om een groot display en een goede camera, dan zijn er hele andere en mogelijk veel goedkopere alternatieven dan een Smartphone. Waarvoor wil je 'm gebruiken is dus de belangrijke vraag hier voordat je veel geld uitgeeft aan een toestel waarvan je de mogelijkheden niet of nauwelijks benut.
Verwijderd
^^ het belangrijkste voor mij is om navigatiesoftware erop te laten draaien, maar ik wil weer geen pda-achtige telefoon.
Kan op beide. Windows Smartphone (8310) is dan wel typisch een PDA-achtige telefoon. Kleiner en zonder touchscreen, maar met bijna dezelfde functionaliteit. Ik zou op nieuwemobiel.nl eerst de verschillende toestellen nog es bekijken als ik jou was voordat je tot aanschaf overgaat.
Persoonlijk vind ik wifi en de hoge resolutie (waardoor bv tomtom er stukken beter uitziet) toch echt wel een pre itt een 2mp camera.Verwijderd schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 19:44:
Ik ben aan het overwegen om de 8310 te kopen, maar ik heb ook de N70 op het oog, k weet nog niet welke ik zou nemen.
Qtek 8310:
+ 240 x 320 resolutie
+ Wifi
- Slechte camera
N70
+ 2mp camera
- geen wifi
- 176 x 208 resolutie
Verwijderd
de qtek 8310 is ook best klein.
En als je beetje wil netwerken/wifi-en internettten etc go for wifi is echt heel handig.
De camera van de 8310 is gewoon slecht...maar daarvoor heb ik een gewoon fototoestel voor goede foto's te maken.
En het schermpie is super scherp....gebruik de qtek 8310 met tomtom in de auto in een houder en is nog steeds goed te lezen...
De camera zal zo wie zo beter zijn in de nikon.
Bel kwaliteit is ook goed bij de 8310
En tsja windows of symbian.......dat is meer persoonlijke smaak?? aangezien ik zelf in een microsoft omgeving als prorgammeur werk was voor mij de keuze niet moeilijk.
De sfotware voor een smartphone met wm5 en qvga begint langzaam op gang tekomen ....er is gewoon meer voor een pocket pc op he tmoment.
En als je beetje wil netwerken/wifi-en internettten etc go for wifi is echt heel handig.
De camera van de 8310 is gewoon slecht...maar daarvoor heb ik een gewoon fototoestel voor goede foto's te maken.
En het schermpie is super scherp....gebruik de qtek 8310 met tomtom in de auto in een houder en is nog steeds goed te lezen...
De camera zal zo wie zo beter zijn in de nikon.
Bel kwaliteit is ook goed bij de 8310
En tsja windows of symbian.......dat is meer persoonlijke smaak?? aangezien ik zelf in een microsoft omgeving als prorgammeur werk was voor mij de keuze niet moeilijk.
De sfotware voor een smartphone met wm5 en qvga begint langzaam op gang tekomen ....er is gewoon meer voor een pocket pc op he tmoment.
Volgens een artikel van newmobile.nl is er inmiddels al meer info rondom de opvolger van de HTC Tornado. Hij heet de HTC Breeze, bezit UMTS en videotelefonie en zal aan het einde van het tweede kwartaal of het begin van het derde kwartaal op de markt beschikbaar worden.

Specificaties HTC Breeze:
UMTS, EDGE, GPRS, Bluetooth, Wi-Fi, 2 megapixel camera met flitser, T9 pad, videotelefonie camera (voorkant), TI OMAP processor, vormfactor gelijkwaardig aan de HTC Tornado met videotelefonie camera op de voorkant.

Specificaties HTC Breeze:
UMTS, EDGE, GPRS, Bluetooth, Wi-Fi, 2 megapixel camera met flitser, T9 pad, videotelefonie camera (voorkant), TI OMAP processor, vormfactor gelijkwaardig aan de HTC Tornado met videotelefonie camera op de voorkant.
Vinde de Tornado een stuk mooier om eerlijk te zijn
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Yep, ik vind de Tornado ook een stuk mooier. Ben ook erg benieuwd naar de Smartflip. Ernstig dun en toch alle functionaliteiten van een volwaardige Smartphone. Geen WiFi, maar daar kan ik denk ik wel mee leven.

Ik heb sinds donderdag ook een QTek 8300, alleen vroeg ik me af heo het zit met de Internet Explorer versie...
Want als ik bijv. webmail.home.nl open krijg ik netjes de melding dat ik van http naar https gaan, maar krijg dan de melding dat de browser geen frames ondersteund
Lijkt me wel vreemd
Want als ik bijv. webmail.home.nl open krijg ik netjes de melding dat ik van http naar https gaan, maar krijg dan de melding dat de browser geen frames ondersteund

Lijkt me wel vreemd
"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."
Verwijderd
weej een clamshell smartphone!!!roma0803 schreef op zondag 26 februari 2006 @ 23:25:
Yep, ik vind de Tornado ook een stuk mooier. Ben ook erg benieuwd naar de Smartflip. Ernstig dun en toch alle functionaliteiten van een volwaardige Smartphone. Geen WiFi, maar daar kan ik denk ik wel mee leven.
[afbeelding]
boo, een klein schermpje (of de telefoon is echt HUGE breed en lang

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2006 10:52 ]
Nee, gewoon een QVGA scherm en toch erg plat. Er zijn meer foto's over te vinden op newmobile.com en ook video's. Camera zal wel slecht blijven en ja... WiFi.... dat maakt 'm idd minder leuk. Maar WiFi is niet iets wat ik veel gebruik (nog) dus tja... Ik begreep uit een podcast met de CEO van i-mate dat de volgende generatie van hun toestellen 3G zullen zijn.Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2006 @ 10:49:
[...]
weej een clamshell smartphone!!!
boo, een klein schermpje (of de telefoon is echt HUGE breed en lang) en geen wifi (en wss geen flits en kutcamera)... zullen ze wel in de smartflip 150 stoppen nadat ze geld uit de 100 hebben geklopt
Verwijderd
QVGA = resolutie, zegt niets over de grootte van het scherm.
Als ik zo het plaatje zie is het scherm flink kleiner dan bij de sp5(m), of de telefoon is echt stukken langer en breder.
Als ik zo het plaatje zie is het scherm flink kleiner dan bij de sp5(m), of de telefoon is echt stukken langer en breder.
QVGA=Resolutie=240 x 320 pixelsVerwijderd schreef op maandag 27 februari 2006 @ 11:58:
QVGA = resolutie, zegt niets over de grootte van het scherm.
Afmetingen 99 x 51 x 16 mm (SP5m=108 x 46 x 18 mm dus alleen 5mm breder)
Ter vergelijk de Moto Razor: 98 x 55 x 14 mm
Gewicht 99 gram (SP5m=116 gram)
Voor een beter idee: klik hier
Verwijderd
ik weet wat de resolutie van qvga is, maar dat zegt NIETS over de grootte van het scherm, enkel iets over het aantal beeldpunten.
zowiezo is ie ook al stukken breder (51 vs 46mm, ruim 10% dus opzich geen ramp hoor nu hij ook dunner en korter is) wat ik ook al zei. Het scherm is dus of kleiner of de telefoon is stukken breder waardoor het kleiner lijkt op die plaatjes.
1 van die 2 is waarheid, tenzij die plaatjes fake zijn.
ik zou het er om houden of dit scherm even groot is als die van de sp5m, of 1 stukkie kleiner namelijk 2" (ik kan het zo echt niet opmaken van die foto's en kan het zo snel niet vinden).
Verder lijkt het qua features vooral op een c600 in clamshell model met micro sd ipv mini sd. Jammer, want wifi wordt binnen een jaartje toch wel standaard op high range telefoons (zie nieuwe nokia series) en met camera's lopen ze al jaren hopeloos achter (alleen al het gemis van een ledje)
zowiezo is ie ook al stukken breder (51 vs 46mm, ruim 10% dus opzich geen ramp hoor nu hij ook dunner en korter is) wat ik ook al zei. Het scherm is dus of kleiner of de telefoon is stukken breder waardoor het kleiner lijkt op die plaatjes.
1 van die 2 is waarheid, tenzij die plaatjes fake zijn.
ik zou het er om houden of dit scherm even groot is als die van de sp5m, of 1 stukkie kleiner namelijk 2" (ik kan het zo echt niet opmaken van die foto's en kan het zo snel niet vinden).
Verder lijkt het qua features vooral op een c600 in clamshell model met micro sd ipv mini sd. Jammer, want wifi wordt binnen een jaartje toch wel standaard op high range telefoons (zie nieuwe nokia series) en met camera's lopen ze al jaren hopeloos achter (alleen al het gemis van een ledje)
offtopic:
zowiezo die naam.. klinkt als iets wat je in het koelvak van de supermarkt terug vind
zowiezo die naam.. klinkt als iets wat je in het koelvak van de supermarkt terug vind

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2006 13:17 ]
Klopt als je de definitie letterlijk neemt. Maar binnen monitoren, mobiele schermen en beamers wordt doorgaans uitgegaan van de standaard:
QVGA = 320x240
VGA = 640x480
SVGA = 800x600
XGA = 1024x768
SXGA = 1280x1024 (Vreemd genoeg wijken ze met 1280x1024 ineens af van de 4:3 verhouding daarom bestaat er ook nog 1280x960 welke vreemd genoeg ook met QVGA (Quad VGA) wordt aangeduid)
SXGA+ = 1400x1050
UXGA = 1600x1200
QXGA = 2048x1536
Voor televisies is dat weer anders.
Ik ben het met je eens dat dit toestel geen revolutie is t.o.v. het verschil tussen de 2e en 3e generatie Windows Smartphones. Het laten vallen van WiFi had, naar zeggen, vooral met de ruimte te maken. Een WiFi module toevoegen zou ten koste gaan van de dikte. Ik meen verder ergens op de Microsoft site gelezen te hebben dat fabrikanten niet meer mogen afwijken van de resolutie 320x240 indien ze een toestel van WM5 willen voorzien. In dat geval zou het scherm wel dezelfde grootte als de SP5 hebben.
Over smaak valt te twisten. Ik heb toch wel wat met clamshell (hoewel ik na m'n MPx220 anders dacht). Met name de bescherming van de display daardoor. Verder lijkt ie me handzamer dan de SP5, maar dat zal de toekomst leren.
QVGA = 320x240
VGA = 640x480
SVGA = 800x600
XGA = 1024x768
SXGA = 1280x1024 (Vreemd genoeg wijken ze met 1280x1024 ineens af van de 4:3 verhouding daarom bestaat er ook nog 1280x960 welke vreemd genoeg ook met QVGA (Quad VGA) wordt aangeduid)
SXGA+ = 1400x1050
UXGA = 1600x1200
QXGA = 2048x1536
Voor televisies is dat weer anders.
Ik ben het met je eens dat dit toestel geen revolutie is t.o.v. het verschil tussen de 2e en 3e generatie Windows Smartphones. Het laten vallen van WiFi had, naar zeggen, vooral met de ruimte te maken. Een WiFi module toevoegen zou ten koste gaan van de dikte. Ik meen verder ergens op de Microsoft site gelezen te hebben dat fabrikanten niet meer mogen afwijken van de resolutie 320x240 indien ze een toestel van WM5 willen voorzien. In dat geval zou het scherm wel dezelfde grootte als de SP5 hebben.
Over smaak valt te twisten. Ik heb toch wel wat met clamshell (hoewel ik na m'n MPx220 anders dacht). Met name de bescherming van de display daardoor. Verder lijkt ie me handzamer dan de SP5, maar dat zal de toekomst leren.
Verwijderd
maar een scherm met dezelvde reso hoeft toch niet altijd dezelvde grootte te hebben? (zo had de MPX220 een kleiner scherm dan de c500, maar wel dezelvde resolutie).
Dat bedoel ik eigenlijk, want van de foto's kan ik niet opmaken of het nu een 320x240 2,2" scherm is (als sp5) of een 320x240 2" scherm (zo groot als de MPX220 dus had).
Op de foto's lijkt het scherm mij namelijk best klein, maar dat heeft er natuurlijk ook mee te maken dat de telefoon breder is en er in de lengte ook meer ruimte is naast het scherm (itt de sp5 waar de knopjes er bijna gelijk naast zitten).
Verder ben ik het met je eens dat de handzaamheid waarschijnlijk wel een verbetering zal zijn, ik heb m'n sp5m ook weg gedaan omdat de knopjes te klein waren.
Zelf ben ik ook een fan van clamshell, idd omdat je scherm dan netjes blijft (en je niet op knopjes ramt in je zak, en omdat het er gewoon veel leuker uitziet
)
Inderdaad jammer van de WIFI, maar wel begrijpelijk aangezien de inhoud ook ruim 10% kleiner is en er nu een extra schermpje bij geplaatst moest worden.
de lens lijkt me overgens wel groter dan de sp5, of is dat enkel het beschermkapje wat ze groter gemaakt hebben?
Wellicht dat de grotere lens dan nog een ietswat betere camerakwaliteit met zich mee zou brengen, wat nog een noemenswaardige verbetering zou zijn.
naja.. tzal wel afwachten zijn op de eerste revieuws/officiele volledige specs
Dat bedoel ik eigenlijk, want van de foto's kan ik niet opmaken of het nu een 320x240 2,2" scherm is (als sp5) of een 320x240 2" scherm (zo groot als de MPX220 dus had).
Op de foto's lijkt het scherm mij namelijk best klein, maar dat heeft er natuurlijk ook mee te maken dat de telefoon breder is en er in de lengte ook meer ruimte is naast het scherm (itt de sp5 waar de knopjes er bijna gelijk naast zitten).
Verder ben ik het met je eens dat de handzaamheid waarschijnlijk wel een verbetering zal zijn, ik heb m'n sp5m ook weg gedaan omdat de knopjes te klein waren.
Zelf ben ik ook een fan van clamshell, idd omdat je scherm dan netjes blijft (en je niet op knopjes ramt in je zak, en omdat het er gewoon veel leuker uitziet
Inderdaad jammer van de WIFI, maar wel begrijpelijk aangezien de inhoud ook ruim 10% kleiner is en er nu een extra schermpje bij geplaatst moest worden.
de lens lijkt me overgens wel groter dan de sp5, of is dat enkel het beschermkapje wat ze groter gemaakt hebben?
Wellicht dat de grotere lens dan nog een ietswat betere camerakwaliteit met zich mee zou brengen, wat nog een noemenswaardige verbetering zou zijn.
naja.. tzal wel afwachten zijn op de eerste revieuws/officiele volledige specs
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2006 13:28 ]
Nu nog een knopje waarmee ie automatisch open en dicht gaat..... Übercool... hahaha...
Verwijderd
hoi, nu heb ik een asus wl500g deluxe router gekocht.
Na veel geprobeer eindelijk alles aan de praat ook internet alleen niet wpa beveiligd.
Ik heb in de router settings WPA TKIP aangezet vervolgens hoef ik niks op te geven verder....echter als dan met me foon wil conecten wordt er gevraagd om een username, wachtwoord en een domein......wat moet je hier dan invullen??? ik snap het effe niet.
Na veel geprobeer eindelijk alles aan de praat ook internet alleen niet wpa beveiligd.
Ik heb in de router settings WPA TKIP aangezet vervolgens hoef ik niks op te geven verder....echter als dan met me foon wil conecten wordt er gevraagd om een username, wachtwoord en een domein......wat moet je hier dan invullen??? ik snap het effe niet.
Het lijkt erop dat je telefoon denkt dat je een normale inbelverbinding wil gebruiken..Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 21:54:
hoi, nu heb ik een asus wl500g deluxe router gekocht.
Weet iemand ofdat deze verkrijgbaar is bij een nieuw abbo van T-Mobile?
http://www.catalogged.net/
Kon het zo snel niet in de handleiding vinden:
weet iemand hoe ik het toetsenbord (via shortcut o.i.d) kan blokkeren?
Dus niet via die knop bovenop, dat vind ik een beetje omslachtig, er is vast een shortcut voor!
Verder top telefoontje
Dus niet via die knop bovenop, dat vind ik een beetje omslachtig, er is vast een shortcut voor!
Verder top telefoontje
Verwijderd
heb 't al, moet WPA-PSK gebruiken ipv WPA......ennen werkt als een speer....kan ik alleen niet meer internet op met me PC die gewoon met Lan kabel is verbonden dus weer ander probleem erbijMex schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 09:05:
[...]
Het lijkt erop dat je telefoon denkt dat je een normale inbelverbinding wil gebruiken..
Verwijderd
rooie ophangknop tijdje inhoudenonne schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 13:17:
Kon het zo snel niet in de handleiding vinden:
Verder top telefoontje
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2006 13:23 ]
Verwijderd
Zo, volgende week krijg ik mijn SP5. Ik kijk uit naar het draaien van een SIP client, en te bellen via mijn Asterisk SIP-proxy via WiFi. Dat is echt de shit, hoor.
Kun je hier wat meer over vertellenVerwijderd schreef op maandag 06 maart 2006 @ 22:16:
Zo, volgende week krijg ik mijn SP5. Ik kijk uit naar het draaien van een SIP client, en te bellen via mijn Asterisk SIP-proxy via WiFi. Dat is echt de shit, hoor.
Ja klinkt leuk. Dus eigenlijk gratis bellen wanneer je binnen je wifi netwerk zit?
Ik heb nou sinds een paar dagen de Qtek 8310 in mijn bezit, alleen heb ik een probleempje.
Het lijkt alsof hij om het uur oid het signaal verliest, waardoor die in vliegtuigmodus gaat.
Hij is dan niet uit vliegtuigmodus te krijgen, hij blijft maar steeds zoeken naar een signaal.
Alleen de telefoon uit en -aanzetten helpt, dan vind ie gewoon gelijk het signaal weer.
Ik dacht dat misschien m'n simkaart los zat oid, maar dat is het ook niet.
Kan iemand mij helpen?
Het lijkt alsof hij om het uur oid het signaal verliest, waardoor die in vliegtuigmodus gaat.
Hij is dan niet uit vliegtuigmodus te krijgen, hij blijft maar steeds zoeken naar een signaal.
Alleen de telefoon uit en -aanzetten helpt, dan vind ie gewoon gelijk het signaal weer.
Kan iemand mij helpen?
3500+ @ 2,6 ghz, 2x 512mb kingston, connect3d x800gto@x800xt pe, 1x 250gb diamondmax10 sataII
Het signaal verliezen zet een toestel normaal gesproken niet automatisch in Flightmode. Weet je zeker dat ie in Flightmode gaat? Of is ie het signaal kwijt en kan ie het niet terugkrijgen? Is dus verschillend.
Heb je al iets van software geïnstalleerd? Zo ja, wat?
Heb je al iets van software geïnstalleerd? Zo ja, wat?
Nou ja, wat er precies gebeurd weet ik niet, alleen is die dus gewoon het signaal zegmaar kwijt, hij zoekt heel de tijd naar een netwerk, en er staat afwisselend "vliegtuigmodus" en iets van "zoekt netwerk" oid.
Bij dat dingetje waar normaal gesproken staat hoeveel bereik je hebt, staat dan ook zon X'je
Op dit moment ga ik em trouwens maar weer eens hard-resetten, hij blijft namelijk al een paar uur hangen bij het windows mobile opstartscherm
Ik heb der wel aardig wat troep op gezet ja.
Bij dat dingetje waar normaal gesproken staat hoeveel bereik je hebt, staat dan ook zon X'je
Op dit moment ga ik em trouwens maar weer eens hard-resetten, hij blijft namelijk al een paar uur hangen bij het windows mobile opstartscherm
Ik heb der wel aardig wat troep op gezet ja.
[ Voor 4% gewijzigd door jegertje op 10-03-2006 18:20 ]
3500+ @ 2,6 ghz, 2x 512mb kingston, connect3d x800gto@x800xt pe, 1x 250gb diamondmax10 sataII
Verwijderd
Heb ditzelfde probleem gehad met een sim van Telfort. Had hiervoor de MPx220 en die heeft een schuifsysteem voor de sim, zodat op een gegeven moment dikke sporen op de chipcontacten te zien waren. De 8310 heeft een inlegsysteem dat een beetje los zit, en schijnbaar ging dat niet goed samen met een beschadigde sim. Nieuwe sim aangevraagd bij Telfort en sindsdien het probleem nooit meer gehad.jegertje schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 14:53:
Ik heb nou sinds een paar dagen de Qtek 8310 in mijn bezit, alleen heb ik een probleempje.
Kan iemand mij helpen?
Hm dat zou ik dan ook eens moeten proberen, ik was namelijk vergeten er bij te melden dat hij ook af en toe de foutmelding: "onbekende simkaart fout" (ofziets
) aangeeft.
Het zou dus idd in de simkaart kunnen zitten, de simkaart zat hiervoor in een Nokia 6610i, die ook zo'n schuifsysteem heeft.
Hopelijk hoef ik nix te betalen voor een nieuwe simkaart bij T-mobile
Het zou dus idd in de simkaart kunnen zitten, de simkaart zat hiervoor in een Nokia 6610i, die ook zo'n schuifsysteem heeft.
Hopelijk hoef ik nix te betalen voor een nieuwe simkaart bij T-mobile
Verwijderd
Ik ben ook van plan een 8310 te gaan bestellen.
Kan iemand mij vertellen wat er allemaal bij hoort te zitten?
Krijg je bijvoorbeeld een cd met windows ?
Nee, je krijgt geen CD met Windows. Op de CD staan een versie van Outlook en ActiveSync 4.x. Verder een tasje (geen toppertje) en een headsetje van redelijke kwaliteit. Bestel meteen een MiniSD kaart (1GB is niet meer zo duur) zodat je je software daarop kunt installeren (de interne ruimte van het toestel is niet zo groot) en je muziek/films/tomtom kaarten enzovoort.Verwijderd schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 08:47:
Ik ben ook van plan een 8310 te gaan bestellen.
Een zg. "schone installatie" doe je door je toestel te hard resetten. In het toestel zitten alle bestanden die Windows Mobile 5 nodig heeft in een soort beschermde omgeving. Een hard reset is als het ware een format-C met een schone installatie van WM5.
Verwijderd
ok bedankt. maakt het eigenlijk uit waar je hem besteld of horen alle leveranciers deze accessoires erbij te leveren?
en die bestanden voor een hard reset staan in het vaste geheugen van de telefoon? dus andere kaart erin en hard resetten betekend werkende telefoon?
en die bestanden voor een hard reset staan in het vaste geheugen van de telefoon? dus andere kaart erin en hard resetten betekend werkende telefoon?
Kun je nu gewoon een minijack in dit ding stoppen om muziek te luisteren?
Mixed Reality dev
Als je een 3,5 stereoplugje hebt (wat het meest voorkomt bij koptelefoontjes), dan zul je nog een adapterje van 2,5 naar 3,5mm moeten aanschaffen. Let er dan op dat je een adapterje met een haaks plugje koopt. En niet een recht verloopje, aangezien je daarmee grote kans hebt dat je de minijack van je telefoon vernield.
Zo-een moet je dus hebben: Linkje!
Zo-een moet je dus hebben: Linkje!