[Discussie] Dual core Intels: Pentium D, Core (2) Duo, Xeon

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste
Acties:
  • 11.275 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor diegene die een 6400 boxed willen; Cool-Prices heeft ze op vooraad:

http://www.cool-prices.nl/index.php/18,artId--5508

6600 Boxed hebben ze morgen ook op vooraad heb ik uit een betrouwbare bron vernomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08 15:23
Toch nog even een vraagje, de nieuwe dell (verboden woord hier ;)) XPS700 wordt wel geleverd met een Conroe CPU (standaard E6400). Wat is nu precies het verschil met de CPU die hier in zit en de losse die je overal kan bestellen. Ik heb eigenlijk snel een nieuwe PC nodig en kan geen maand ofzo meer wachten (tot ik een geschikt mobo in mijn bezit heb). Hebben jullie argumenten om toch te wachten en door te gaan met bouwen van mijn eigen systeem?

[ Voor 5% gewijzigd door Stalkert op 03-08-2006 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hem maar laten aanstaan na de goede kanten van die functie te hebben gehoord.
Echter wou ik die pipe cooler op mijn meoderbord weghalen, ik testen in Asus PC Probe 2, loopt die hele boel vast, merk wel dat er 5 graden verschil inzit als hij uitstaat/eraf is. Nogmaals hij blijft nu gewoon boven de 50 graden. Geen manier dat op het moederbord zit om het te verlagen ? Weet ook niet waar die sensor zit ? misschien zit het wel ergens waar me hdd bij in de buurt zijn en ja dan heeft het aardig wat invloed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 23:24:
Heb hem maar laten aanstaan na de goede kanten van die functie te hebben gehoord.
Echter wou ik die pipe cooler op mijn meoderbord weghalen, ik testen in Asus PC Probe 2, loopt die hele boel vast, merk wel dat er 5 graden verschil inzit als hij uitstaat/eraf is. Nogmaals hij blijft nu gewoon boven de 50 graden. Geen manier dat op het moederbord zit om het te verlagen ? Weet ook niet waar die sensor zit ? misschien zit het wel ergens waar me hdd bij in de buurt zijn en ja dan heeft het aardig wat invloed.
Even voor de duidelijkheid: Zonder de optionele bijgeleverde fan (dit noem jij de pipe cooler toch?) is je processor dus koeler zoals men in de handleiding impliceert? Of wordt ie juist 5 graden warmer?

Heb ook geen idee waar de temperatuursensor van het board zich bevind... Heb je je case wel dicht tijdens het draaien? Anders werkt je airflow niet echt super en wordt je systeem ook warmer...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2006 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stalkert schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 23:20:
Hebben jullie argumenten om toch te wachten en door te gaan met bouwen van mijn eigen systeem?
Ja ! :o http://www.dell.sucks.nl bestaat ( van een vriend van mij >:) ) , dat zegt al genoeg :P

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2006 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja systeemkast is dicht, hij is nu 47 graden, ik vind het wel best zo eigenlijk.
Boven de 50 vond ik toch wel iets te hoog, gelukkig dus 47 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalkert
Verwijderd schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 23:40:
[...]

Ja ! :o http://www.dell.sucks.nl bestaat ( van een vriend van mij >:) ) , dat zegt al genoeg :P
Voor zo'n reactie was ik al bang ;) Misschien achteraf niet zo slim om het hier te vragen, alhoewel een nieuw topic voor openen zal ook niet snel gewaardeerd worden. Soms heb je gewoon even snel advies nodig om keuzes te maken ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 23:41:
Ja systeemkast is dicht, hij is nu 47 graden, ik vind het wel best zo eigenlijk.
Boven de 50 vond ik toch wel iets te hoog, gelukkig dus 47 graden.
Even voor de duidelijkheid: Zonder de optionele bijgeleverde fan (dit noem jij de pipe cooler toch?) is je processor dus koeler zoals men in de handleiding impliceert? Of wordt ie juist 5 graden warmer zonder optionele fan?

Is me nog niet duidelijk... 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
misschien een verkeert topic maar ik heb een vraag over het koelen van een e6600...
ik wil de e6600 in een lian-li pc-7 gaan plaatsen met 2x120mm fan, een intake en outake.
de boxed cooler wil ik in eerst instantie gebruiken.

maar ik zat te denken om deze cooler te kopen:
Afbeeldingslocatie: http://www.veracomp.pl/images/doc_6223_JPG_m150doc_6223_0_SONICTOWER.jpg
thermaltake sonic tower

en dan door de 2 casefans te laten coolen @ 5volt.
zou dat mogelijk zijn of wordt het dan te heet voor een e6600@stock speeds, als ik een coolertje appart legt, kan ik die altijd nog eropzetten wil ik gaan overklokken bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stalkert schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 23:20:
Toch nog even een vraagje, de nieuwe dell (verboden woord hier ;)) XPS700 wordt wel geleverd met een Conroe CPU (standaard E6400). Wat is nu precies het verschil met de CPU die hier in zit en de losse die je overal kan bestellen. Ik heb eigenlijk snel een nieuwe PC nodig en kan geen maand ofzo meer wachten (tot ik een geschikt mobo in mijn bezit heb). Hebben jullie argumenten om toch te wachten en door te gaan met bouwen van mijn eigen systeem?
Ga maar eens een consumenten-systeem samenstellen op dell.nl dan zul je zien dat je wel erg duur uit bent t.o.v. wat je werkelijk krijgt. Een systeem gebaseerd op een Core 2 Duo "Allendale" E6400 komt met alle goedkoopste opties (2GB geheugen, 160 GB HD, DVDbrander, verplicht Windows XP, 256MB, 7900GS videokaart, Dimension XPS700 soundkaart) al op € 1.737. Dat vind ik nogal wat...

Als het hetzelfde systeem zou willen samenstellen waarbij je zelf de vrije keus hebt uit alle soorten hardware dan bespaar je niet alleen ontzettend veel, je kunt het ook nog eens compleet afstemmen op je eigen wensen. Bovendien heb je voor de genoemde prijs van het Dell systeem slechts een schijf van 160 GB en 4 x 512 RAM waardoor eventuele latere uitbreiding lastiger wordt en duurder.

Ben zelf nu een systeem aan het samenstellen op basis van een Core 2 Duo Conroe E6600 en ben voor een kwalitatief beter en sneller systeem (behalve de videokaart) minder kwijt dan wanneer ik een Dell zelfs met een E6300 Allendale zou aanschaffen (die Dell kost namelijk € 1.677,50) om over de prijs van een E6700 Conroe nog maar te zwijgen (die Dell kost namelijk € 2.260,60 met identieke componenten).

Met de beschikbaarheid van de Core 2 Duo boxed versies zal het ook wel goed komen. Binnen een paar weekjes zou je er wel een kunnen hebben dacht ik zo... Dat lijkt me het geduld wel waard.

Voor mijn systeem moest ik de volgende kosten maken:

Intel Core 2 Duo E6600 (S775, 2,4GHz, 1066MHz FSB, 4MB Boxed) € 306,95
Asus P5W DH Deluxe, 975X (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394a) € 233
1GB x 2 (2GB) PC6400 DDR2, CL4 (OCZ, OCZ2P8002GK) € 256,02
Asus GeForce 7600 GS 512MB DDR2 (PCI-e, 1xDVI) EN7600GS Silent/HTD/512M € 149,50
2 x Seagate Barracuda 7200.10, 250GB (7200rpm, SATA II, 16MB) € 200
Antec LifeStyle Sonata II (ATX, 450W, Zwart) € 129

Totaal: € 1274,97 (zijn niet de laagste prijzen, als je gaat shoppen kun je nog wel zo'n € 50 tot € 75 besparen)

DVD-brander heb ik nog, het mobo heeft on-board sound, windows heb ik al en een videokaart is voor mij minder belangrijk. Maar goed, met de totale kosten van ongeveer € 1275 zou ik echt niet willen ruilen met welke Dell-configuratie dan ook... :X

De enige situatie die ik kan verzinnen waarom iemand wel een Dell zou willen kopen is:
Je weet niet hoeveel een computer kost en wil je daarin ook niet verdiepen want je betaalt toch gewoon. Je wilt bovendien gewoon een apparaat uit een doos en als er wat mis is bel je graag een helpdesk omdat je geen "handige" vriend hebt. Daarnaast surf en mail je toch alleen maar en speel je misschien 's een game in een wilde bui.

Ach ja, die doelgroep bestaat wel degelijk. Oh ja, voor een bedrijf kan het natuurlijk wel een goed idee zijn om een zootje office-computers bij Dell aan te schaffen maar dan spelen er hele andere dingen...

Sorry voor deze off-topic post.. Kon het niet laten. O-)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2006 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

O-)

[ Voor 198% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2006 07:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 22:29:
Zit eerst even te kijken voor die speedstep, vind het gewoon kut dat hij in idle maar de helft van zijn cpu heeft.
To be honest, maar dit vind ik een belachelijke opmerking. Het overschakelen van de speedstep kloksnelheid naar de normale kloksnelheid kost helemaal geen tijd en ik zie absoluut niet in welk voordeel je hebt aan het vol draaien van de CPU, terwijl het beestje niks te doen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dethroned
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-05 14:50

Dethroned

Liev

Heb net mijn E6600 binnen (van Informatique) en het is gelukkig de boxed versie. Die stock cooler lijkt mij wel een beetje een herrrie maker. Heeft iemand em al geprobeerd ?
Ik heb zelf nog geen moederbord, dus vandaar.

Btw, kosten voor een nieuwe systeem moet iedereen zelf weten. Ik ben totaal ook € 2000 kwijt. En als ik dadelijk de dell 30" koop, is dat dus meer dan € 4000. Zegt verder niks. Zal later mijn config plaatsen, ga tenslotte aan de waterkoeling dus hoop dat ik boven de 4 Ghz uitstijg (en met Mushkin PC8000 mem moet dat ook wel lukken)

[ Voor 6% gewijzigd door Dethroned op 04-08-2006 08:44 ]

I got a problem-solver and its name is revolver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroCode
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:39

ZeroCode

Woopie

BalusC schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 05:53:
[...]
To be honest, maar dit vind ik een belachelijke opmerking. Het overschakelen van de speedstep kloksnelheid naar de normale kloksnelheid kost helemaal geen tijd en ik zie absoluut niet in welk voordeel je hebt aan het vol draaien van de CPU, terwijl het beestje niks te doen heeft.
Precies, wat maakt het nou uit dat je cpu op 50% draait als je niet iets zwaars aan het doen bent... Ik ben juist blij dat hij naar 50% zakt als ik alleen maar aan het downenloaden ben... :| Scheelt ook weer iets stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dethroned schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 08:43:
Heb net mijn E6600 binnen (van Informatique) en het is gelukkig de boxed versie. Die stock cooler lijkt mij wel een beetje een herrrie maker. Heeft iemand em al geprobeerd ?

Btw, kosten voor een nieuwe systeem moet iedereen zelf weten. Ik ben totaal ook € 2000 kwijt. En als ik dadelijk de dell 30" koop, is dat dus meer dan € 4000. Zegt verder niks. Zal later mijn config plaatsen, ga tenslotte aan de waterkoeling dus hoop dat ik boven de 4 Ghz uitstijg (en met Mushkin PC8000 mem moet dat ook wel lukken)
Als je je pc opstart dan maakt hij even heel veel toeren/herrie, maar dat gaat vanzelf weer over na 3 seconden. Daarna vid ik het gewoon een stille kooler en hoor je eerder je HDD/CD-Rom drives enz
Dat het de Boxed versie is kon ik je ook wel vertellen trouwens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalkert
Verwijderd schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 00:29:
[...]

Voor mijn systeem moest ik de volgende kosten maken:

Intel Core 2 Duo E6600 (S775, 2,4GHz, 1066MHz FSB, 4MB Boxed) € 306,95
Asus P5W DH Deluxe, 975X (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394a) € 233
1GB x 2 (2GB) PC6400 DDR2, CL4 (OCZ, OCZ2P8002GK) € 256,02
Asus GeForce 7600 GS 512MB DDR2 (PCI-e, 1xDVI) EN7600GS Silent/HTD/512M € 149,50
2 x Seagate Barracuda 7200.10, 250GB (7200rpm, SATA II, 16MB) € 200
Antec LifeStyle Sonata II (ATX, 450W, Zwart) € 129
Ik heb nog een paar offtopic vragen over deze configuratie, zou je mij misschien een mailtje kunnen sturen dan kan ik je de vragen misschien even mail toedoen. Ik heb je emailadres niet namelijk. bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dethroned schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 08:43:

De stock coolers van de core 2 duo zijn geen herriemakers meer want ze draaien minder RPM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:26
Seagate schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 15:37:
Mijn E6400 Boxed wordt vandaag ook verzonden bij azerty :>

Gister stond die op voorraad, dus snel besteld. Nu staat die weer op 14 dagen levertijd. Dus waarschijnlijk had ik de laatste of was er maar 1.
En vandaag zijn er weer volop verkrijgbaar. Zie ook http://azerty.nl/overig/f...s=0&postorder=asc&start=0

Op donderdag hadden ze er dus idd maar een paar en die waren ook zo op, maar nu hebben ze er een stuk of 80...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stalkert schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 11:39:
[...]

Ik heb nog een paar offtopic vragen over deze configuratie, zou je mij misschien een mailtje kunnen sturen dan kan ik je de vragen misschien even mail toedoen. Ik heb je emailadres niet namelijk. bedankt!
Ik denk dat je beter naar www.sallandautomatisering.nl kan gaan daar heb je ook een forum en kunnen ook mensen je eventueel helpen met je configuratie. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:50

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Het begint erop te lijken dat de meeste (web)winkels nu echt voorzien worden van de C2D's. :)
4Launch heeft m'n E6600 iig binnen, dus morgen gaan we es lekker spelen icm met een ASUS P5W DH Deluxe en 7950GX2 videokaart. Woei! >:)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

--MeAngry-- schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 13:39:
Het begint erop te lijken dat de meeste (web)winkels nu echt voorzien worden van de C2D's. :)
4Launch heeft m'n E6600 iig binnen, dus morgen gaan we es lekker spelen icm met een ASUS P5W DH Deluxe en 7950GX2 videokaart. Woei! >:)
Dat dacht ik ook te doen, volgende week dinsdag. Krijg ik net te lezen dat ze die Asus P5W DH Deluxe niet in stock hebben, en 't is zelf niet bekend wanneer ze die binnen krijgen! |:(

De E6600 hebben ze intussen wél in stock, hetzij in kleine voorraad. Tja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Verwijderd schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 14:31:
[...]

Dat dacht ik ook te doen, volgende week dinsdag. Krijg ik net te lezen dat ze die Asus P5W DH Deluxe niet in stock hebben, en 't is zelf niet bekend wanneer ze die binnen krijgen! |:(

Daar kom ik dus ook net achter inderdaad, kan ik alsnog fluiten naar m'n moederbord. Ik word er nu serieus echt niet goed meer van :(

* Knip * hoort in ander topic

[ Voor 45% gewijzigd door --MeAngry-- op 04-08-2006 16:11 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-09 00:55

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Verwijderd schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 14:31:
[...]

http://www.perfect-system...0-Mhz-i975X---ATX---S775)

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 18:56
Modbreak:Check de topicwaarschuwing. "Welke moet ik nemen?" vragen staan in de FAQ beantwoord.

[ Voor 83% gewijzigd door BalusC op 04-08-2006 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:*knip*

Offtopic. Netwerkproblemen horen in Netwerken.

[ Voor 78% gewijzigd door BalusC op 04-08-2006 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stalkert schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 11:39:
Dat is prima. Ik heb m'n e-mail adres ge-activeerd. Ask away! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

En ik heb de laatste besteld! >:)
Dankje voor de tip! Morgen ga ik m'n E6600 ophalen kan ik er alvast naar kijken. :P

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Ter informatie, azerty heeft een banner boven aan de site staan dat vanaf 4 augustus (vandaag dus) de e6600 ruim op voorraad zijn, doen ze netjes!

[ Voor 8% gewijzigd door duncanvdlinden op 04-08-2006 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch even patsen. :P

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~heutstae/william/Core2Duo1_small.JPGAfbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~heutstae/william/Core2Duo2_small.JPGAfbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~heutstae/william/Core2Duo3_small.JPG
*clickable*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
2 stuks? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, dat kan ik zo'n geile E66002 als tag gaan zetten, net zoals de moderators hier. :P
Eén is er voor mijn broer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
zooo net mijn conroe 6600 besteld... 2 GB OCZ PC6400 en ja ach ben maar voor een Asus P5B deluxe gegaan.. Dacht dan zit ik toch vrij veilig....

Cooler ben ik nog niet helemaal uit.. Ik wil met dit setupje natuurlijk wel even dik 3 GHZ eruit gaan persen want dat kan gewoon niet anders met zo een overclockpotentieel... :P

waren nog 11 over bij komplett dus.. nu 10 :P

Zal mijn ervaringen straks wel delen hopelijk ergens in deze aankomende weeek.. Als dat moederbord op voorraad is..

:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazztiaan
  • Laatst online: 08-09 10:22

Sebazztiaan

sebas!

Ja mensen, ik heb hem ook maar besteld, die übergeile E6600, volgende setup om mijn P4 3g te vervangen, met demente GF4-4600 :)

1 x Intel Core 2 Duo/E6600 775 1066FSB 2.40Ghz 4MB
2 x OCZ 1Gb 667 Platinum XTC 2K CL3.0 DDR2
1 x ASUS PCI-e 256Mb EN7900GT TOP/2DHTV
1 x ASUS INTEL S775 P5WD2-E PREMIUM ATX

Besteld, binnen tussen 1 en 5 werkdagen, kan niet wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Mensen;

ik heb het zaakje in elkaar :9 ;

alleen wat ik me nu afvraag; is er iemand met een E6600 die even kan kijken wat de idle temperatuur is met een boxed cooler?

Wat zijn normale temps idle en stressed met boxed cooler?

[ Voor 14% gewijzigd door Format-C op 05-08-2006 14:04 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 15:54
RappieRappie schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 14:03:
Mensen;

alleen wat ik me nu afvraag; is er iemand met een E6600 die even kan kijken wat de idle temperatuur is met een boxed cooler?

Matig, zeer matig, idle zit ik zeker boven de 40 en full load ga ik wel tegen/over de 60. Sowieso was mijn ondervinding dat er te weinig pasta tussen zat (niet geheel dekkend).

PS, wat ik me nou weer afvraag is welke processor in theorie meer rekenkracht heeft zowel integer als float of GFLOP, de XBOX 360 of een Conroe op 3.2 GHz :) ?

[ Voor 14% gewijzigd door Carel op 05-08-2006 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Ha, OK. Dan klopt het dus wel; bagger stock cooling dus. Ik zit hier ook op idle 40 graden. :(

Nou ja, ik haal dinsdag wel een CNPS9500. Dat gaat wel passen dacht ik he?

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 15:54
RappieRappie schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 14:19:
Ha, OK. Dan klopt het dus wel; bagger stock cooling dus. Ik zit hier ook op idle 40 graden. :(

In het andere topic hier zeg ik het volgende: Ik vind de 9500/7700 serie waardeloos, met een echt stille pc hoor je een soort ronkend geluid uit deze lagers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

RappieRappie schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 14:19:

wist je een 20 post's terug toch al?
Rol-Co in "[Discussie] Dual core Intels: Pentium D,..."

koop geen zalman, maar iets met een 12 cm fan.....stiller en koelt beter.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Rol-Co schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 14:26:
[...]

wist je een 20 post's terug toch al?
Rol-Co in "[Discussie] Dual core Intels: Pentium D,..."

koop geen zalman, maar iets met een 12 cm fan.....stiller en koelt beter.

.
Excuses Rol-Co. Ik zat niet op te letten.

Wat voor koeler adviseer je? Een Big Typhoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potame
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-09 09:47
Ik heb m'n E6400 nu lopen op 3.12ghz met een Arctic Freezer 7 Pro cooler. Idle is hij nu 37 graden, stressed 45. Aan te raden cooler dus!

Ryzen 3700X, RX5700, 16gb ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroCode

ZeroCode

Woopie

Potame schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 15:11:
Ik heb m'n E6400 nu lopen op 3.12ghz met een Arctic Freezer 7 Pro cooler. Idle is hij nu 37 graden, stressed 45. Aan te raden cooler dus!
Dat wou ik dus net weten :) !
Ik heb de mijne net binnen alleen nu mis ik de asus mobo nog :') Die zou vandaag komen maar nu word het weer woensdag :'(

http://www.leanza.nl/download/Core2Duo.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king of rats
  • Laatst online: 13-09 21:34
Heb hier ook een E6400 (oem) alleen nu nog wachten op het mobo en geheugen. Heb er een blue orb II bij gekocht als koeler, die schijnt wel stil te zijn.

Ik vind het doosje waar de cpu in zat wel een beetje minimaal had toch iets "veiligers" verwacht, was nu een kartonnen doosje van 4 bij 6 cm. Is dat altijd zo?

/offtopic
wat duurt wachten lang als je iets zo graag wil O-)

Wii \\ xbox 360 \\ samsung 32a656 \\ pc: e6400, hd3870, p5w dh deluxe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
Ik ben nog niet uit welke cooler te nemen, die Big Typhoon heeft geen snelheidsregelaar schijnt het.. Zalman vind ik niet zo super. Heb nu wel een zalman op mijn AMD 64 maar ik hoor em soms wel brommen op laagste stand. Nog suggesties? Ik ga wel overclocken maar wil wel een stille pc.. iets met 120 mm fan lijkt me het beste dacht ik zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl0cKeR
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-09 16:48

Bl0cKeR

titel

RappieRappie schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 14:03:
Mensen;

Ik heb zelf de boxed cooler niet eens uit de verpakking gehaald, direct een CNPS9500 van Zalman gemonteerd en ik was blij verrast door de temps :)
29 graden idle en niet boven de 40 graden stressed. Alleen mijn chipset wil stressed wel tegen de 60 graden aan komen, dus volgende week gaat de heatpipe constructie eraf en gaik de boel voorzien van fatsoenlijke koelpasta.
Tot die tijd wacht ik ook nog met overlocken.

sigh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Potame schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 15:11:
kijk dat is het betere werk!
dan moet hij @ stock speeds zeker helemaal cool lopen. :p

Ja die intel coolers zijn een beetje noodoplossingen, heeft ook er mee te maken dat hun altijd die plakstrips gebruiken, leuk is dat met socket 478, dan trek je de cpu+coolblok zo uit de socketbeveiliging en al heen. gelukkig kan dat niet met 775. bovendien werken die plakstrips niet echt warmteverplaatsend.

Ik ben benieuwd of iemand al aan het experimenteren is met een passieve oplossing :p
ik zou heel erg graag de cpu cooler passief willen hebben (met een thermaltake sonic tower o.i.d.)
en dan verder alleen een 12cm in en outake gebruiken (wel 5 volt anders is het nog niet om aan te horen).
als dat gaat werken heb je echt een heerlijk stille pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 22:28

edward2

Schieten op de beesten

RappieRappie schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 15:23:
[...]

* edward2 is er niet helemaal "bij" vandaag.

Tnx again. ;)
Rappie, laats eens horen hoe het allemaal loopt, met wat voor geheugen en je oc en merk je veel in games?

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

edward2 schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 00:53:
[...]

Rappie, laats eens horen hoe het allemaal loopt, met wat voor geheugen en je oc en merk je veel in games?
Uiteraard wil ik de CPU graag op zijn staart trappen. Alleen heb ik nu 1 reepje 512MB Corsair DDR2 533 in mijn PC omdat ik anders helemaal niks kan. Die heb ik gisteren ff snel gekocht omdat ik niet meer kon wachten op mijn bestelling van Komplett die ik maandag of dinsdag binnenkrijg. Ik heb daar OCZ Gold Gamer eXtreme XTC Dual Channel 2048Mb besteld. En om nu met 512Mb mem te gaan gamen is niet te doen. Ook is overklokken met een boxed Intel cooler niet te doen denk ik. De CPU is nu idle ongeveer 36 graden en stressed (dual PRIME) ongeveer 50 tot 56 graden. Echter met winrarren komt hij niet boven de 42 graden. (Gistermiddag toen het wat warm was op mijn computerkamer was hij 56 graden met dual PRIME)

Het enige wat ik merk is dat de PC veel "agressiever" en sneller reageert. NU AL!! Met 1 reepje van 512MB geheugen in single channel dus. _/-\o_ Je hoeft maar ergens op te klikken en het programma is geopend en staat voor je neus. Met mijn Opteron165 @ 2570 reageerde de PC wat "trager". :O >:) En daarin zat 2 x 1Gb mem @ 470MHz @ 3-3-3-8/ 470MHz. Ik merk nu al dat deze CPU een aardig stukje sneller is iig. :)

Met winrar is het ook wel redelijk goed te merken. Een filmpje uitpakken gaat aardig rap. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

RappieRappie schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 07:38:
[...]

Uiteraard wil ik de CPU graag op zijn staart trappen. Alleen heb ik nu 1 reepje 512MB Corsair DDR2 533 in mijn PC omdat ik anders helemaal niks kan. Die heb ik gisteren ff snel gekocht omdat ik niet meer kon wachten op mijn bestelling van Komplett die ik maandag of dinsdag binnenkrijg. Ik heb daar OCZ Gold Gamer eXtreme XTC Dual Channel 2048Mb besteld. En om nu met 512Mb mem te gaan gamen is niet te doen. Ook is overklokken met een boxed Intel cooler niet te doen denk ik. De CPU is nu idle ongeveer 36 graden en stressed (dual PRIME) ongeveer 50 tot 56 graden. Echter met winrarren komt hij niet boven de 42 graden. (Gistermiddag toen het wat warm was op mijn computerkamer was hij 56 graden met dual PRIME)

Het enige wat ik merk is dat de PC veel "agressiever" en sneller reageert. NU AL!! Met 1 reepje van 512MB geheugen in single channel dus. _/-\o_ Je hoeft maar ergens op te klikken en het programma is geopend en staat voor je neus. Met mijn Opteron165 @ 2570 reageerde de PC wat "trager". :O >:) En daarin zat 2 x 1Gb mem @ 470MHz @ 3-3-3-8/ 470MHz. Ik merk nu al dat deze CPU een aardig stukje sneller is iig. :)

Met winrar is het ook wel redelijk goed te merken. Een filmpje uitpakken gaat aardig rap. :>
Ja ik denk dat ik ook maar voor dat OCZ geheugen ga, dat spul is leuk geprijsd, in principe moet dat genoeg zijn om een mooie OC te halen. Je zit dan op minimaal 3,6 als de FSB en de CPU het toelaten. Ik zat alleen te twijfelen tussen de E6700 of E6600.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corniels
  • Laatst online: 14:31
Ik ben dus ook benieuwd naar verschillende cod2 benchmarks met een 6400 of 6600.. kan er vrij weinig over vinden ook.

dat was het dan weer voor deze post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edward2 schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 16:30:
[...]

Ja ik denk dat ik ook maar voor dat OCZ geheugen ga, dat spul is leuk geprijsd, in principe moet dat genoeg zijn om een mooie OC te halen. Je zit dan op minimaal 3,6 als de FSB en de CPU het toelaten. Ik zat alleen te twijfelen tussen de E6700 of E6600.
Waarom twijfelen E6600 natuurlijk de E6700 is veel duurder 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Verwijderd schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 19:06:
[...]

Inderdaad. Voor die 100MHz die die 6700 misschien meer haalt met overklokken (als die dat al doet) zou ik ook echt geen €200,- extra neerleggen.

Een E6600 is het meeste bang for buck. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Verwijderd schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 19:06:
[...]

Omdat ik niet weet of elk mobo wel zo makkelijk een voldoende hoge fsb haalt en aangezien je zowel met een lagere multiplier en wat achterstand veel hoger moet oc'en om dezelfde CPU snelheid te bereiken als een E6700, leek een E6700 mij ook een goede keus. En ik wil graag 1:1 blijven draaien, anders gaat je snelheid winst deels verloren door de divider bij a-synchroon overklokken.

Dus daarom ben ik benieuwd wat de ervaringen hier zijn, ik zou graag zien dat een E6600 moeiteloos 400x9 doet op een P5WDH (met DDR800 btw)

[ Voor 23% gewijzigd door edward2 op 06-08-2006 21:19 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buffy1966
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-09 15:09
Op benchmarks zal de E6600 sneller zijn dan de E6400.
Maar merk je dat nog wel in de werkelijkheid thuis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
buffy1966 schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 23:00:
En zo ja, is dat 100 euro extra waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTACrime
  • Niet online
Tuurlijk is het verschil merkbaar, ik weet echter niet in hoeverre jij dat belangrijk vindt. De E6600 doet alles gewoon een tikkeltje sneller. Of dat honderd euro waard is? Tsja, dat moet je bij jezelf afvragen. Ík vind van wel en heb dus een E6600 besteld, maar of jíj dat vindt kan ik niet beoordelen. ;)

De E6600 is overigens wel lucratief door zijn 4Mb L2 cache. De kloksnelheid kun je namelijk zelf overclocken, maar de grootte van de L2 cache niet. Daarom kiezen de meeste mensen ook een E6600, en geen E6400 (2Mb L2) of E6700 (ook 4Mb L2).

Tip: bekijk eens wat benchmarks. Dan zie je het verschil tussen de E6400 en de E6600 in de praktijk.

[ Voor 43% gewijzigd door GTACrime op 06-08-2006 23:51 . Reden: Tikfouten. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potame
buffy1966 schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 23:00:
Heb zelf de E6400 overgeclocked naar 3.12 Ghz... dan merk je echt geen verschil meer hoor :P Het is gewoon een super processortje voor weinig geld. Die 2mb minder cache merk je in de praktijk dan echt niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTACrime
  • Niet online
Potame schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 23:53:
[...]

Heb zelf de E6400 overgeclocked naar 3.12 Ghz... dan merk je echt geen verschil meer hoor :P Het is gewoon een super processortje voor weinig geld. Die 2mb minder cache merk je in de praktijk dan echt niks van.
Je vergeet in je redenering dat je een E6600 óók kunt overclocken en je vergelijkt dus in feite krom. Je moet òf een normale E6400 met een normale E6600 vergelijken, òf een overgeclockte E6400 met een overgeclockte E6600.

Aan alleen een overgeclockte E6400 kun je niet zien of het verschil tussen 2Mb en 4Mb L2 groot zal zijn.

Overigens verwacht ik ook niet dat het verschil erg groot is, maar toch.

[ Voor 6% gewijzigd door GTACrime op 06-08-2006 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potame
GTACrime schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 23:56:
[...]

Je vergelijkt krom. Je moet òf een normale E6400 met een normale E6600 vergelijken, òf een overgeclockte E6400 met een overgeclockte E6600.

Aan alleen een overgeclockte E6400 kun je niet zien of het verschil erg groot zal zijn.

Overigens verwacht ik ook niet dat het verschil erg groot zal zijn, maar toch.
Klopt wat je zegt hoor, maar ik bespaar nu 100 euro tov van een E6600 en bereik ongeveer dezelfde resultaten als een standaard E6700 of hoger. 't Is maar net wat je voor die 2mb extra cache wilt uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Potame schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 23:59:
[...]

't Is maar net wat je voor die 2mb extra cache wilt uitgeven.
of wat mijn OUDERS willen uitgeven >:) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Verwijderd schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 14:28:
[...]

of wat mijn OUDERS willen uitgeven >:) :D
Dan maak je je nickname wel waar ja ;)

Mijn moederbord is vandaag verstuurd ondanks dat desbetreffende winkel deze week vakantie zou hebben. Dus morgen kan de pret echt beginnen.
Ik weet alleen niet wat dat bedrijf onder vakantie verstaat. :P

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sebazztiaan schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 13:25:
Ja mensen, ik heb hem ook maar besteld, die übergeile E6600, volgende setup om mijn P4 3g te vervangen, met demente GF4-4600 :)

1 x Intel Core 2 Duo/E6600 775 1066FSB 2.40Ghz 4MB
2 x OCZ 1Gb 667 Platinum XTC 2K CL3.0 DDR2
1 x ASUS PCI-e 256Mb EN7900GT TOP/2DHTV
1 x ASUS INTEL S775 P5WD2-E PREMIUM ATX

Besteld, binnen tussen 1 en 5 werkdagen, kan niet wachten!
Valt me op dat nog niemand op deze post heeft gereageerd terwijl hij al 2 dagen oud is.

Deze combinatie van cpu en moederbord gaat niet werken. De P5WD2-E werkt pas vanaf revisie 1.03 met de Conroe, deze revisie is nog helemaal niet in de winkel te krijgen.

Ik hoop dat je je bestelling nog kunt annuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 15:07:
[...]

Valt me op dat nog niemand op deze post heeft gereageerd terwijl hij al 2 dagen oud is.

Deze combinatie van cpu en moederbord gaat niet werken. De P5WD2-E werkt pas vanaf revisie 1.03 met de Conroe, deze revisie is nog helemaal niet in de winkel te krijgen.

Misschien word iedereen hier een beetje moe van als het al 10000000x gezegd is. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Uploader_
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:20
Verwijderd schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 15:07:
[...]

Deze opmerking heeft de poster ook gesteld in [Discussie] Core 2 Duo (Conroe) Motherboard Topic Deel IV bericht: Sebazztiaan in "[Discussie] Core 2 Duo (Conroe) Motherbo..."

M.a.w. beetje dubbel, maar poster is op de hoogte dat dit type mobo niet compatible is met een c2d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthesix
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-09-2017
Sorry voor de foute plaatsing, maar ik denk dat ik het hier het beste kan plaatsen.

Een tijdje geleden was er een nieuwsbericht op t.net over een mobile chip van intel, die heel erg goed over te klokken was, en na overklokking in de buurt kwam van de extreme processors van intel. De mobo's voor deze chip waren toendertijd nog niet in europa verkrijgbaar, maar wel in azie en de prijs voor de mobo's lag ergens rond de 160,- dacht ik. Ik weet gewoon totaal niet meer welke chip het nou was, en ik kan er dus ook niets over opzoeken. Weet iemand waar ik het over heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Uploader_ schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 15:41:[...]
Deze opmerking heeft de poster ook gesteld in [Discussie] Core 2 Duo (Conroe) Motherboard Topic Deel IV bericht: Sebazztiaan in "[Discussie] Core 2 Duo (Conroe) Motherbo..."

M.a.w. beetje dubbel, maar poster is op de hoogte dat dit type mobo niet compatible is met een c2d.
Tsja ik heb niet de tijd om alle posts na te lopen. Ik vond het wel een beetje zonde van het geld als hij dat zo zou bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Uploader_
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:20
Verwijderd schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 16:01:
[...]

Tsja ik heb niet de tijd om alle posts na te lopen. Ik vond het wel een beetje zonde van het geld als hij dat zo zou bestellen.
Ja, dat begrijp ik :P. Het is ook goed dat je dit aangaf, aan een 'nutteloos' moederbord heb je ook niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Het is een waar slagveld bij de webshops met de Core 2 Duo's in haar assortiment.
Dit is de eerste keer dat ik gewoon een voorraadteller terug zag lopen naar 0 :/

Maargoed, na eerst bij iComputers een E6400 besteld te hebben bleek ik te laat te zijn; dus uitgeweken naar Cool-Prices (iets duurder), ook hier bleek ik weer te laat na net te hebben besteld.
Toen uiteindelijk bij Zercom uitgekomen (een van de duurdere), maarja gelukkig wel de laatste E6400 gekregen :)

Asrock ConroeXfire-eSATA2
Core 2 Duo E6400
PQI 1GB PC4200 CL4.0 geheugen (533 Mhz dus)
Asus Geforce 7600GT

Wat een upgrade om over te stappen naar één nieuwe platform ... :/.

Ik ga dus denk ik niet overclocken. Ben zeer benieuwd hoe het videoshoppen nu gaat :).

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 16:01:
[...]

Rechtsboven elk topic staat een aardig vakje genaamd "Quicksearch". Speel daar eens mee. Voer bijvoorbeeld P5WD2 erin enzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:36

OcGuru

Giulietta Qv

Ik draai nu net een paar uurtjes op mijn E6400. Heerlijk moet ik je zeggen. Superstabiel en lekker snel :9 Ik merk wel een duidelijk verschil tov mijn vorige A64 setup.

Voor de mensen die graag willen weten wat de stock superpi score is,
26.9sec met mem @ 333MHz cas5 :)

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Offtopic.

[ Voor 96% gewijzigd door BalusC op 08-08-2006 06:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 23:57
Jij kunt misschien beter in een ander topic vragen...

[Discussie] Core 2 Duo (Conroe) Motherboard Topic Deel IV

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Seagate schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 19:32:
Ik draai nu net een paar uurtjes op mijn E6400. Heerlijk moet ik je zeggen. Superstabiel en lekker snel :9 Ik merk wel een duidelijk verschil tov mijn vorige A64 setup.

Voor de mensen die graag willen weten wat de stock superpi score is,
26.9sec met mem @ 333MHz cas5 :)
Zou je ook eens willen benchen met memory synchroon aan de FSB? 333MHz memory schijnt door de rare divider performance lost op te (kunnen) leveren, al heb ik daar nog nooit echt harde benchmarks van gezien.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

AtleX schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 22:41:
[...]

Zou je ook eens willen benchen met memory synchroon aan de FSB? 333MHz memory schijnt door de rare divider performance lost op te (kunnen) leveren, al heb ik daar nog nooit echt harde benchmarks van gezien.
Ja, vaagheid. Snap de helft niet meer.
E6400 of elke andere Conroe i.c.m. PC4200/PC4300 (533 Mhz) geheugen geeft dus betere resultaten dan dezelfde processor met PC5300/PC5400 (667Mhz) omdat bij 533 Mhz de FSB gelijk is aan het geheugen.
(Is dit prestatieverschil trouwens in praktijk (duidelijk) merkbaar? Of gaat het om 3 FPS/2ms?)

Máár kun je dan niet PC5300 kopen (even duur, soms goedkoper) en die dan draaien op PC4200. Dan heb je én toekomstgerichter geheugen én toch dezelfde goede prestaties.
In dat geval moet ik mijn order even aanpassen, heb PC4200 besteld

[ Voor 5% gewijzigd door Yellowneck op 08-08-2006 00:35 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:36

OcGuru

Giulietta Qv

AtleX schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 22:41:
[...]

Ok, zou morgen even kijken. Wat voor bench kan ik het beste daarvoor draaien ? Sisoft sandra oid ?

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

YellowNeck schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 23:16:
[...]
Ja, vaagheid. Snap de helft niet meer.
E6400 of elke andere Conroe i.c.m. PC4200/PC4300 (533 Mhz) geheugen geeft dus betere resultaten dan dezelfde processor met PC5300/PC5400 (667Mhz) omdat bij 533 Mhz de FSB gelijk is aan het geheugen.
(Is dit prestatieverschil trouwens in praktijk (duidelijk) merkbaar? Of gaat het om 3 FPS/2ms?)

Máár kun je dan niet PC5300 kopen (even duur, soms goedkoper) en die dan draaien op PC4200. Dan heb je én toekomstgerichter geheugen én toch dezelfde goede prestaties.
In dat geval moet ik mijn order even aanpassen, heb PC4200 besteld
Het geheugen kun je gewoon downclocken ja, heb je nog een leuke speling als je wilt overklokken. :)
Ik heb ook PC5400 geheugen besteld maar klok het voor ik ga OCen gewoon terug naar PC4200.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTACrime
  • Niet online
Yep, ik heb ook PC5400 (Corsair, 2GB, cl. 4) besteld. Ik laat de boel eerst op PC4300 lopen en ga later wellicht overklokken naar 333Mhz FSB. Dan loopt m'n E6600 dus op 3,0Ghz en m'n geheugen gewoon op PC5400. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroCode

ZeroCode

Woopie

GTACrime schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 00:50:
Yep, ik heb ook PC5400 (Corsair, 2GB, cl. 4) besteld. Ik laat de boel eerst op PC4300 lopen en ga later wellicht overklokken naar 333Mhz FSB. Dan loopt m'n E6600 dus op 3,0Ghz en m'n geheugen gewoon op PC5400. 8)
Ik heb pc6400 besteld omdat ik i.c.m. een E6400 ook rond de 3.2 Ghz wil gaan zitten. Dan zou hij mooi 1:1 kunnen lopen met de dividers... Hoop dat alles goed gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
yey mijn E6600 is net binnen + 2 GB OCZ 6400 geheugen. Als het goed is morgen het Mobo en de rest :9

Ow ja, had em voor 320 euries. not bad right :P

[ Voor 20% gewijzigd door Arsenius op 08-08-2006 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

--MeAngry-- schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 00:40:
[...]

Het geheugen kun je gewoon downclocken ja, heb je nog een leuke speling als je wilt overklokken. :)
Ik heb ook PC5400 geheugen besteld maar klok het voor ik ga OCen gewoon terug naar PC4200.
Ow, hmm, naja. Laat maar, heb mijn order bij Zercom geplaatst, dus PC4200 CL4.0, enige PC5300 geheugen dat qua prijs gelijk is, is een PC5300 CL5.0 reepje. Ik weet niet of ik dit moet doen; die PC5300 kan toch wanneer ik em downclock naar PC4200 hoogstwaarschijnlijk op dezelfde latencies draaien als 'echt' PC4200 geheugen? (= CL5.0 --> CL4.0?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toolskyn
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-06 11:01

Toolskyn

€ 500,-

Hier kan dat in ieder geval wel, zal bij de meeste setjes wel kunnen.

Zijn er nog mensen met de temperaturen van hun E6600 met stock koeler?

Ik zit hier nu op 56 graden onder volle load ('s ochtends minder warm, zo ong. 53 graden), en 44 graden zonder load, en ik moet zeggen dat ik dat vrij warm vind, anderen hier die ook zulke temperaturen hebben, of zit ik echt te hoog?

gewooniets.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
Hebben er ook andere mensen last van een ontzettend trage Quickpar? Ik heb een mooi Conroe-systeempje in elkaar geknutseld:

E6600 op 2.4Ghz, Asus P5W-DH Deluxe, 2 GB OCZ 6400 mem, Seagate 7200.10 HD, Nvidia 7900GT.

Ik heb wat tests gedaan met 3DMark 05 en Prime95 en de resultaten zijn prima. Alles is lekker snel behalve Quickpar. Als ik een rar-set met een paar missende blokken moet repareren is die veel trager dan mijn oude P4 2.4Ghz. Hij doet 12 minuten over het repareren van een DVD en dat komt omdat het programma niet zijn best wil doen. Het CPU-gebruik van Quickpar is tijdens een herstelactie komt op dit moment niet boven de 3% uit. Het maakt niet of ik de prioriteit binnen Quickpar of binnen Windows verhoog, hij wil maar niet op 50% schieten. Het gekke is dat als ik een par-set zelf ga maken, dat hij wel opeens verwoed processercycles gaat opstoken en lekker opschiet.. Maar het allerbelangrijkste, de reparatiefunctie is werkelijk niet vooruit te branden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

ymmv schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 00:52:
Hebben er ook andere mensen last van een ontzettend trage Quickpar? Ik heb een mooi Conroe-systeempje in elkaar geknutseld:

E6600 op 2.4Ghz, Asus P5W-DH Deluxe, 2 GB OCZ 6400 mem, Seagate 7200.10 HD, Nvidia 7900GT.

Ik heb wat tests gedaan met 3DMark 05 en Prime95 en de resultaten zijn prima. Alles is lekker snel behalve Quickpar. Als ik een rar-set met een paar missende blokken moet repareren is die veel trager dan mijn oude P4 2.4Ghz. Hij doet 12 minuten over het repareren van een DVD en dat komt omdat het programma niet zijn best wil doen. Het CPU-gebruik van Quickpar is tijdens een herstelactie komt op dit moment niet boven de 3% uit. Het maakt niet of ik de prioriteit binnen Quickpar of binnen Windows verhoog, hij wil maar niet op 50% schieten. Het gekke is dat als ik een par-set zelf ga maken, dat hij wel opeens verwoed processercycles gaat opstoken en lekker opschiet.. Maar het allerbelangrijkste, de reparatiefunctie is werkelijk niet vooruit te branden :?
quicpar is ook meer een actie van je harde schijf volgensmij, op mijn core duo is het ook 2% cpu, ik heb het zelf nog niet getest maar heb je al eens de afiniteit naar 1 core gezet?

ik zal ook wel eens testen hier maar vermoed dat het meer aan de snelheid van je hdd ligt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
Die harde schijf is wel het allerlaatste perpendiculaire NCQ sata-model van Seagate. Snelheid zat en dat heb ik ook gecontroleerd met HD Tune. Daar zou het toch ook niet aan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

ymmv schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 01:52:
Die harde schijf is wel het allerlaatste perpendiculaire NCQ sata-model van Seagate. Snelheid zat en dat heb ik ook gecontroleerd met HD Tune. Daar zou het toch ook niet aan liggen.
hmmm .... hier ook 2x 400gb seagate sata, weliswaar niet in raid

maar wel toevallig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SLeddert
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-09 17:30

SLeddert

SLeddert

Ik vroeg me af of je ook een proces aan een core kan toewijzen ? :P
Zo ja, hoe doe ik dat ?
Zo nee, hoe wordt dan bepaald hoe de load verdeeld wordt over de 2 cores ?

Karsten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Laatst online: 24-07-2024
Dat geschiedt door Windows zelf.

Een proces toewijzen kan standaard vanuit de TaskManager:
-klik op het tabblad Processes
-rechtermuisklik op een process
-Set Affinity
-Vink de juiste core aan en klik OK

Als quickpar net niet de juiste par files heeft duurt het veel langer om te repairen.

[ Voor 80% gewijzigd door aramdin op 09-08-2006 09:33 ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 13:14

Als de website van quickpar bekijkt, geeft de maker hiervoor de verklaring. Bij een kleine reparatie ligt het zwaartepunt bij het reconstrueren van de beschadigde bestanden, naar mate er meer gerepareerd moet worden wordt het processor intensiever en daalt de harde schijf belasting. Andere verklaring is te vinden in het feit dat quickpar geen multithreated applicatie is en dus maximaal 1 core kan gebruiken en dus maximaal 50% processortijd kan gebruiken.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
squaddie schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 09:54:
[...]

Als de website van quickpar bekijkt, geeft de maker hiervoor de verklaring. Bij een kleine reparatie ligt het zwaartepunt bij het reconstrueren van de beschadigde bestanden, naar mate er meer gerepareerd moet worden wordt het processor intensiever en daalt de harde schijf belasting. Andere verklaring is te vinden in het feit dat quickpar geen multithreated applicatie is en dus maximaal 1 core kan gebruiken en dus maximaal 50% processortijd kan gebruiken.
Allemaal duidelijk. Het merkwaardige alleen is dat Quickpar op mijn oude P4 2.4Ghz sneller files repareert dan op mijn nieuwe Conroe-systeem omdat hij niet meer continue op 100% CPU-verbruik zit maar nu continue op en neer gaat tussen de 30% en 4%. Hij stampt niet door maar stottert. En ik was benieuws of meer mensen dat hebben om hopelijk de oorzaak te achterhalen. Ik gebruik Quickpar gewoon dagelijks en dit is tamelijk vervelend omdat mijn nieuwe Conroe hier juist heel veel snelheidswinst kon pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

SLedder schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 08:44:
Ik vroeg me af of je ook een proces aan een core kan toewijzen ? :P
Zo ja, hoe doe ik dat ?
Zo nee, hoe wordt dan bepaald hoe de load verdeeld wordt over de 2 cores ?
Neem eens de SMP FAQ door die je via de PMG FAQ kunt vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldee
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-07 04:01
Volgens mij moet de Core 2 Duo E4300 (zie site BalusC) echt een fantastische budget en/of MCE processor worden.
Nadat het overklokken van m'n E6600 bij een FSB van 400 wat moeizaam werd (waarschijnlijk door het geheugen, ik heb nu nog PC2-4300 ValueRam) ook maar eens gekeken naar 'onderclocken'.

Met een FSB van 200 en een multiplier van 9 dus 1.8GHz (net als de E4300) is 'ie in de benchmarks sneller dan mijn tot 3.6GHz (257x 14) overclockte Pentium D 920. Verder wordt 'ie daarbij nauwelijks warm, maar dat is nu even lastig testen op m'n overclock opstelling.

[ Voor 0% gewijzigd door Eldee op 12-08-2006 01:48 . Reden: Streepje tussen PC2 en 5400 is blijkbaar handiger voor de noobs, sorry and thx BalusC ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Toolskyn schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 00:44:
Hier kan dat in ieder geval wel, zal bij de meeste setjes wel kunnen.

Zijn er nog mensen met de temperaturen van hun E6600 met stock koeler?

Ik zit hier nu op 56 graden onder volle load ('s ochtends minder warm, zo ong. 53 graden), en 44 graden zonder load, en ik moet zeggen dat ik dat vrij warm vind, anderen hier die ook zulke temperaturen hebben, of zit ik echt te hoog?
is die 56c op standaard snelheden ?

Zou het kunnen dat eea ook afhangt van de kast die je hebt en of je de bijgeleverde thermalpad gebruikt danwel gewoon zelf een dun laagje AS5 of Ceramique aanbrengt.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buffy1966
  • Laatst online: 05-09 15:09
GTACrime schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 23:43:
Tuurlijk is het verschil merkbaar, ik weet echter niet in hoeverre jij dat belangrijk vindt. De E6600 doet alles gewoon een tikkeltje sneller. Of dat honderd euro waard is? Tsja, dat moet je bij jezelf afvragen. Ík vind van wel en heb dus een E6600 besteld, maar of jíj dat vindt kan ik niet beoordelen. ;)

De E6600 is overigens wel lucratief door zijn 4Mb L2 cache. De kloksnelheid kun je namelijk zelf overclocken, maar de grootte van de L2 cache niet. Daarom kiezen de meeste mensen ook een E6600, en geen E6400 (2Mb L2) of E6700 (ook 4Mb L2).

Tip: bekijk eens wat benchmarks. Dan zie je het verschil tussen de E6400 en de E6600 in de praktijk.
De E6600 zal alles wel een tikkeltje sneller doen, en zoals je ook zegt, in de benchmarks.
Maar ik vraag me af of je dit zelf nog ondervindt.
In een pc winkel beweerd men dat je dit snelheidsverschil niet meer merkt. Zelfs voor games niet, als je bevoorbeeld een schokkend beeld zou hebben met een game zou dit komen door de videokaart (geheugen hierop) en niet meer door de processor (E6400 zou snel genoeg zijn voor alle games).
Is dit zo?

• NightMare
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 19:12
Eldee schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 10:59:
Nadat het overklokken van m'n E6600 bij een FSB van 400 wat moeizaam werd (waarschijnlijk door het geheugen, ik heb nu nog PC24300 ValueRam) ook maar eens gekeken naar 'onderclocken'.
PC24300?? Dat is echt geen ValueRam maar MegaSuperHyper Ram !!! 8)7 8)7
Wist niet dat dat al te verkrijgen was joh...

Maareh... je zal wel PC4300 hebben bedoeld.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

NightMare schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 17:15:
[...]

PC24300?? Dat is echt geen ValueRam maar MegaSuperHyper Ram !!! 8)7 8)7
Wist niet dat dat al te verkrijgen was joh...

Maareh... je zal wel PC4300 hebben bedoeld.
Nee, hij is gewoon het streepje van PC2-4300 vergeten. Terwijl we nu weer ontopic verder gaan kun je in de tussentijd rustig de RAM FAQ doornemen wat betreft DDR2 en de geheugensoorten :)

[ Voor 4% gewijzigd door BalusC op 10-08-2006 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SLeddert

SLeddert

SLeddert

Ik krijg de EIST (Speedstep) functie maar niet uitgeschakeled op mijn E6600.

Volgens Intel moet het in de BIOS (heb ik gedaan) EN moeten de power settings van XP op 'altijd aan' staan. Dit heb ik gedaan, maar nog steeds is de EIST functie actief. 8)7

Kan me iemand vertellen hoe ik deze functie disable ?

Karsten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Waarom wil je het überhaupt uitschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SLeddert

SLeddert

SLeddert

BalusC schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 08:27:
Waarom wil je het überhaupt uitschakelen?
Omdat ik op het forum zie dat het mogelijk is. (vooral bij de OCérs)
Ik zou gewoon graag willen weten hoe het uit en aan gezet kan worden.
Pure interesse !
Dus, wie kan me vertellen hoe ik EIST (Speedstep) uit (en weer aan) kan zetten ?

Karsten

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic gaat over de technische discussie omtrent de Dual Core Intels.

Het is dus zeker geen topic om doelloos "Welke moet ik nemen?" vragen te dumpen.
Hiervoor zijn er reviews en hierover is de FAQ van dit subforum duidelijk genoeg.