Hij staat kaarsrecht erop.SatCP schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 18:51:
Vergewis jezelf ervan dat het Zalman koellichaam kaarsrecht op de nForce4 staat. Dus niet scheef gevallen en eventueel omliggende SMD-componenten rakende waardoor er kortsluiting ontstaat.
Done, all checked. Geen resultaat.Als je het moederbord eruit hebt genomen voor de wissel, controleer dan of alle stekkers terug (en goed) insteken. Met name het aparte 4-pins voedingsstekkertje linksboven wodt vaak vergeten en zorgt er meestal voor dat het systeem niet opstart. De molex aan het PCI-Express 16x slot hoef je niet aan te sluiten tenzij je twee grafische kaarten gebruikt. Haal desnoods nogmaals alle kabels los en steek ze weer in. Druk ze goed aan. Misschien is er slecht contact.
Enigste wat ik als gereedschap heb gebruikt was een tang om de klikpinnen van de originele koeler in te klikken zodat het los ging. Dit ging zonder problemen en zonder uitschieters. De koeler heb ik vervolgens met de hand eraf gehaald.Ben je hardhandig te werk gegaan bij het verwijderen van de Asus koeler? Heb je een schroevendraaier gebruikt om het koellichaam te wippen waardoor er misschien printsporen beschadigd zijn. Ben je uitgeschoten met een tang waardoor er mischien een minuscuul SMD-componentje los is geraakt,... Normaal heb je geen gereedschap nodig om de originele koeler te verwijderen, dus de kans op zulke 'uitschieters' is vrij klein.
Dit zal ik nog een keer maar eens checken, en weer goed schoonmaken. Kan natuurlijk ook dat bij het aandrukken van de zalman blok het overtollige pasta op de smd componenten gaat zitten.Bij het reinigen van de nForce core en het aanbrengen van nieuwe koelpasta heb je toch niet per ongeluk wat koelpasta gemorst/uitgesmeerd op andere stukken waar het kortsluiting kan geven?
Ik heb geen andere PCI-E kaart en ook geen andere mobo waar ik mijn 6600 in kan testen. Ik ga er ervan uit dat mijn video kaart nog leeft. Met alles eruit of deels erin krijg ik hetzelfde resultaat. Hij lijkt iig niet door te starten.Misschien heb je dankzij je lekker warme winterse wollen trui een dodelijke statische lading op het moederbord losgelaten.
Heb je nog een andere PCI-Express beeldkaart liggen om eens te testen, of een oude PCI grafische kaart? Misschien is je 6600GT wel overleden (alhoewel dan meestal de pc wel doorstart - alleen zonder beeld).
Koppel de harddisk(s) los, haal eventuele PCI-kaarten eruit,... Kortom, testen en zaken elimineren.
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??