Met alle respect voor je eigen overtuigingen, ik zou je website maar niet vermelden. (vanwege de inhoud dus)
Verder lukken open sollicitaties over het algemeen het beste omdat je dan geen concurrentie hebt. In zo een open sollicitatie, zou je bijvoorbeeld kunnen informeren of ze een vacature hebben voor iemand die nog weinig ervaring heeft. Vermeld heel duidelijk je HBO opleiding, het is niet niets.
Bijvoorbeeld als afsluitzin:
Graag zou ik in een persoonlijk gesprek willen bespreken wat we voor elkaar kunnen betekenen.
Daarmee, geef je duidelijk initiatief aan voor een win/win situatie. Erg handig. Je solliciteert wel voornamelijk voor je zelf, maar je moet je zelf wel zien te verkopen, en met een win/win situatie is dat een stuk makkelijker.
Als je in gesprek bent, ga dan geen standaard antwoorden geven die jij denkt dat zij willen horen. Niet doen! Daar prikken ze gewoon doorheen. Geef antwoord, op een nette wijze, met jouw mening.
Vraag aan het einde van het gesprek (dus niet na je afwijzingsbrief, maar voor je vertrekt), hoe zij het gesprek vonden gaan, en wat de positieve en negatieve kanten waren in hun ogen. (kan je wat van leren, dat geef je ook aan, en dat scoort)
Kijk mensen in de ogen als je antwoord geeft, probeer ontspannen te zijn en wees jezelf!
Meer kan ik zo snel niet verzinnen, maar als er nog wat te binnen schiet, dan kom ik er nog op terug.
[
Voor 4% gewijzigd door
Gé Brander op 07-10-2005 08:18
]
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!