Het SonyEricsson P990i topic

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste
Acties:
  • 16.753 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 09:29:
Dag mede P990i bezitters,
gister probeerde ik weer mijn mediaplayer uit en radio,
en per ongeluk had ik het geluid erg zacht staan en hoor werkelijk gekraak, ik heb geen idee hoe dit komt, of het nou door hw of sw is nog maar de vraag. Ik heb al met SE support gebeld, die kunnen mij niet helpen. Hebben jullie dat ook? of raden jullie mij aan om het te laten repareren?

Misschien kan het ook liggen aan firmware. Welke versie hebben jullie eigenlijk?
die van mij:
Telefoon:CXC162037 R5A006
Bluetooth: CXC162058 R4F01
Organiser: CXC162036 R3A04
CDA: CDA162008/66 R2A01
CDA162008/66 R2A01

is de meest recente sw volgens mij

Help anyone? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je mij vertelt waar ik dat allemaal kan vinden dan help ik je graag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 17:07:
Als je mij vertelt waar ik dat allemaal kan vinden dan help ik je graag...
je bedoelt zeker het starten van mediaplayer, radio?
gewoon de knop indrukken boven de jog scrol ding
dan start het vanzelf volgens mij.

verder iemand die gekraak hoort? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 17:15:
[...]

je bedoelt zeker het starten van mediaplayer, radio?
gewoon de knop indrukken boven de jog scrol ding
dan start het vanzelf volgens mij.

verder iemand die gekraak hoort? :'(
Hehe...ik bedoelde die firmware versies.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klik in open modus op menu, klik op het pijltje naats hoofdmenu, kies systeeminformatie en voila!

Ik heb overigens dezelfde firmware....

Ik ben wel op zoke naar losse onderdelen, nl, het gedeelte boven het scherm, daar zitten nl. wat deukjes in. Ik ben bang dat het nog wel even duurt voor het zover is...

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2006 @ 14:08:
Hoe kan ik regelen dat er bij het ophalen van email en surfen via "web" altijd de wlan verbinding gekozen wordt ? En hoe kan ik controleren dat dat ook werkelijk gebeurd?
Als er geen Wlan verbinding is wil ik het liefste dat hij zonder toestemming niet inlogt via GPRS.
(heb geen zin in hoge kosten door GPRS verbruik)

Kan dit en hoe ?
ik download mijn mail ook aleen via wifi.
bij internet acounts/groepen kun je zover ik weet niet gprs blokkeren/deselecteren
bij config-internetaccounts-opties , kun je de voorkeurmodus op " verbind dialoog weergeven" ipv automatisch.
dan moet je bevestigen dat er een verbinding tot stand moet worden gemaakt.

als er een verbindig is, kun je op het blauwe bolletje onderaan het scherm tikken, zodat je ziet welke verbinding gebruikt wordt. en evt de log van eerdere verbindingen

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 00:41:
[...]

ik download mijn mail ook aleen via wifi.
bij internet acounts/groepen kun je zover ik weet niet gprs blokkeren/deselecteren
bij config-internetaccounts-opties , kun je de voorkeurmodus op " verbind dialoog weergeven" ipv automatisch.
dan moet je bevestigen dat er een verbinding tot stand moet worden gemaakt.

als er een verbindig is, kun je op het blauwe bolletje onderaan het scherm tikken, zodat je ziet welke verbinding gebruikt wordt. en evt de log van eerdere verbindingen
je kan daarnaast ook een extra groep aanmaken bij internetaccounts met alleen je WLAN-account erin,
wanneer je moet bevestigen dat er een verbinding tot stand moet worden gemaakt kan je die groep selecteren dan heb je zeker weten alleen je WLAN te pakken. :O

Verwijderd

apple-users.

Hoe kan ik mijn airport express met beveiliging (wpa-2) gebruiken. m.a.w. welke instellingen moet ik dan doen om wifi te gebruiken? Ik heb nu de beveiliging er af gehaald en dan lukt het prima, maar wil eigenlijk wel het netwerk beveiligen, zodat niet iedere joep meloen in mijn macs kan komen...

THNX

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 08:47:
apple-users.

Hoe kan ik mijn airport express met beveiliging (wpa-2) gebruiken. m.a.w. welke instellingen moet ik dan doen om wifi te gebruiken? Ik heb nu de beveiliging er af gehaald en dan lukt het prima, maar wil eigenlijk wel het netwerk beveiligen, zodat niet iedere joep meloen in mijn macs kan komen...

THNX
Heb vooralsnog hetzelfde probleem. Mac adres van mijn P990 toegevoegd maar krijg geen verbinding. Onbeveiligd gaat het prima en het lukt soms met WEP beveiliging maar WPA2 lukt nog niet.

Ben er eerlijk gezegd ook nog niet echt ingedoken om het op te lossen..

• GF
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 16:23

GF

Verwijderd schreef op donderdag 07 september 2006 @ 21:26:
Zelfs met de nieuwste software update geregeld crashes (onder het mom van "restarted for improvement in performance"). Dit komt vooral voor bij het toevoegen of wijzigen van meer dan 2 contacten. Wel beetje teleurgesteld dat het zo slecht getest is.
Ik zit hier dus aan te denken dat dit de reden is van mijn crashes. Aangezien ik PC Suite gebruik om contacten en agenda te syncen. Ik heb hem nu opnieuw geupdate (en dus is alles weer gereset). Ik ga nu eens zonder PC Suite eens kijken of ik nog steeds last heb van die vastlopers
Verwijderd schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 11:59:
[...]

Heb vooralsnog hetzelfde probleem. Mac adres van mijn P990 toegevoegd maar krijg geen verbinding. Onbeveiligd gaat het prima en het lukt soms met WEP beveiliging maar WPA2 lukt nog niet.

Ben er eerlijk gezegd ook nog niet echt ingedoken om het op te lossen..
Wordt WPA2 wel ondersteund. Was in de veronderstelling dat alleen WPA ondersteund wordt.

[ Voor 27% gewijzigd door GF op 16-09-2006 12:19 ]

Verwijderd

Na een 4tal succesvolle backups te hebben gemaakt mbv de Backup Manager wilde ik net nog een maken en nu lukt het opeens niet meer :( Het programma zegt dan:
Status van Back-up
Mislukt

Opmerkingen
Applicaties van Derden:
3d party applications - Geannuleerd door het apparaat
u8rnqdygpc9rmqsd1fwmamr8br8 - Apparaat reageert niet..
Als ik dan in Backup manager het vinkje weg haal bij 3d party apps dan geeft ie wel een fout bij de volgende in de lijst (de instellingen/settings).

Nog meer mensen hier last van? |:(

ps. Ik heb ook het idee dat de data communicatie tussen pc en p990i niet echt snel verloopt. Het duurt namelijk een heel tijdje voordat je een 2mb foto hebt overgehald :?

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2006 18:47 ]

Verwijderd

Ik heb een Benelux P990i met AZERTY toetsenbord, nu een 2-tal weken en ben er over het algemeen zeer tevreden over. Super toestel, weinig vastlopers... Maar ik probeer al geruime tijd een firmware update te doen en steeds krijg ik de melding, niet nodig, uw telefoon heeft al de nieuwste software...
Dit is zeker niet zo, want ik heb nog steeds de R2A04 versie. Iemand enig idee hoe dit komt terwijl hier toch al vele mensen succesvol een update hebben gedaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:08

Chiron

Moderator Discord
Misschien even proberen of het helpt om de nieuwste update software op de computer te installeren? Sowieso zit er in de regio's over de wereld ook nog een verschil in firmware versies, op het Esato forum zijn ze alweer een firmware versie verder terwijl die hier in Europa (?) nog niet beschikbaar is.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb miijn exemplaar nu alweer 1 week in huis. Eerste dag van alles en nog wat uitgeprobeerd met als gevolg 10 herstarts.Vervolgens een software update uitgevoerd, met als gevolg iets minder herstarts. Indien de telefoon niet op de docking staat heb ik slechte contact met de telefoon zelf, hij moet dus terug. Ik heb hem aangeschaft via smartphonestunts.nl, mij is medegedeeld dat het terug moet naar Sony Ericsson voor reperatie, een telefoon van 1 week oud naar reparatie en nog minimaal 2 weken wachten ook !!!!! Heb tot nu toe al mijn telefoons via KPN gekregen/bijbetaald bij abonnements verlengingen, P800,P900,P910 bij problemen altijd ter plekke om kunnen ruilen !

Al bij al valt dit apparaat mij erg tegen.

Weet iemand trouwens waar ik een op maat gemaakte screen protector kan kopen voor de P990 ?

http://gathering.tweakers.net/global/smileys/frown.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 september 2006 @ 20:51:
Heb miijn exemplaar nu alweer 1 week in huis. Eerste dag van alles en nog wat uitgeprobeerd met als gevolg 10 herstarts.Vervolgens een software update uitgevoerd, met als gevolg iets minder herstarts. Indien de telefoon niet op de docking staat heb ik slechte contact met de telefoon zelf, hij moet dus terug. Ik heb hem aangeschaft via smartphonestunts.nl, mij is medegedeeld dat het terug moet naar Sony Ericsson voor reperatie, een telefoon van 1 week oud naar reparatie en nog minimaal 2 weken wachten ook !!!!! Heb tot nu toe al mijn telefoons via KPN gekregen/bijbetaald bij abonnements verlengingen, P800,P900,P910 bij problemen altijd ter plekke om kunnen ruilen !

Al bij al valt dit apparaat mij erg tegen.

Weet iemand trouwens waar ik een op maat gemaakte screen protector kan kopen voor de P990 ?

wat bedoel je nu met: als telefoon niet op de docking staat heb ik slechte contact net de telefoon????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:59
[b]gadgetier schreef op zondag 17 september 2006 @ 20:51

Ik heb de screenprotector van martin fields. Ze zijn superdun, moet hem alleen nog ff aanbrengen dat vergt wel tijd en moet nauwkeurig

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Waar kan je die kopen en voor hoeveel? Ik ben ook nog op zoek naar een siliconen sleeve voor m'n p990 :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 18:43:
Na een 4tal succesvolle backups te hebben gemaakt mbv de Backup Manager wilde ik net nog een maken en nu lukt het opeens niet meer :( Het programma zegt dan:

[...]

Als ik dan in Backup manager het vinkje weg haal bij 3d party apps dan geeft ie wel een fout bij de volgende in de lijst (de instellingen/settings).

ps. Ik heb ook het idee dat de data communicatie tussen pc en p990i niet echt snel verloopt. Het duurt namelijk een heel tijdje voordat je een 2mb foto hebt overgehald :?
Na proefondervindelijk nog wat gestunteld te hebben ben ik erachter gekomen dat het probleem ligt bij de 3 party applications en de settings. Die kunnen niet meer gebackuped worden :'(
Ik vermoed dat het iets te maken heeft met de installatie van IM+ want voorheen werkte de backup nog :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij worden veel problemen veroorzaakt door 3th party-software. Niet alleen bij de P990i maar ook bijvoorbeeld zie je dat probleem bij de Tytn. Beide toestellen hebben een nieuwe sw-versie (UIQ en WM05). De sw-ontwikkelaars hebben nog lang niet alle sw aangepast aan deze nieuwste programmatuur. De meeste problemen lossen zich op ook als die derde sw ook weer verwijderd is van het toestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 23:02

VisionMaster

Security!

Ik ervaar hetzelfde... zoals al eerder door mij verkondigd, ik geef mijn memorycardreader nog niet weg aan mijn vriendin. Ik verwacht dat ik dat apparaatje nog wel even nodig ga hebben.

Wel jammer... ik had min of meer wel USB1.1 performance verwacht en stiekem had ik mijn verwachting nog iets hoger gezet dan dat... maar helaas... Ik ben benieuwd of dat echt veel beter wordt.

I've visited the Mothership @ Cupertino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jooner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-02 20:50

Jooner

Jooner has a Life of Agony

VisionMaster schreef op maandag 18 september 2006 @ 16:10:
[...]
Wel jammer... ik had min of meer wel USB1.1 performance verwacht en stiekem had ik mijn verwachting nog iets hoger gezet dan dat... maar helaas... Ik ben benieuwd of dat echt veel beter wordt.
Je kunt de USB op file-mode zetten met 1 van de settings in de phone. Op je PC wordt dan de memory stick een verwisselbare harde schijf met een veel hogere snelheid.
Om te synchroniseren moet je de setting wel weer terugzetten.

Please excuse any spelling mistakes. I have dyslexic fingers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jooner schreef op maandag 18 september 2006 @ 16:42: [...] Je kunt de USB op file-mode zetten met 1 van de settings in de phone. Op je PC wordt dan de memory stick een verwisselbare harde schijf met een veel hogere snelheid. Om te synchroniseren moet je de setting wel weer terugzetten.
kan inderdaad maar is wel lastig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GF

GF

Mijn p990i is inmiddels ook retour. Nu maar hopen dat ik een goed exemplaar terug krijg en dit niet al te lang gaat duren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 september 2006 @ 21:06:
[...]

wat bedoel je nu met: als telefoon niet op de docking staat heb ik slechte contact net de telefoon????
Dwz, de data kabel is rechtstreeks verbonden aan de laptop, de kabel zit vast aan de telefoon dus niet aan de docking station.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 20:13:
[...]

Dwz, de data kabel is rechtstreeks verbonden aan de laptop, de kabel zit vast aan de telefoon dus niet aan de docking station.
ligt het dan niet aan de kabel: het telefooncontact blijft hetzelfde, via dock of via kabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Gadgetier:
Voor mijn P900, de P910 en nu voor de P990: Brando Ultraclear Screenprotector. Voor $10 (8 euries)krijg je hem netjes thuis in de post. Helemaal top: past goed, je merkt bijna niet dat hij er op zit, beschermt primo. Een echte aanrader. Creditcard gaat netjes via Engelse Worldpay server.
Hier te koop.
Hoop dat je er wat aan hebt, groet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 20:20:
[...]

ligt het dan niet aan de kabel: het telefooncontact blijft hetzelfde, via dock of via kabel
Aangesloten op de dock minder problemen door het gewicht van de telefoon op de pinnen. Nieuwe kabels gekocht (oplader voor de auto en voor de laptop) helaas, ligt aan het toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 21:08:
[...]

Aangesloten op de dock minder problemen door het gewicht van de telefoon op de pinnen. Nieuwe kabels gekocht (oplader voor de auto en voor de laptop) helaas, ligt aan het toestel.
ok, dus met een nieuwe connecter moet het opgelost zijn. Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan ook geen backup restoren wat een goedkoop programma zeg bahbah.. :(
Hij zegt dat telefoon is disconnected blabla.. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 10:56:
Ik kan ook geen backup restoren wat een goedkoop programma zeg bahbah.. :(
Hij zegt dat telefoon is disconnected blabla.. |:(
was bij mij de eerste keer ook. Even pc en mobiel opnieuw opgestart en hoppa, het lukt. Denk dat hij ziet dat er ergens een applicatie openstaat en dat dan de restore niet werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 11:01:
[...]

was bij mij de eerste keer ook. Even pc en mobiel opnieuw opgestart en hoppa, het lukt. Denk dat hij ziet dat er ergens een applicatie openstaat en dat dan de restore niet werkt
Die m-Router-whatever tool draait als een applicatie, maar het is eigenlijk een connectie service. Het werkt erg cool, als het werkt, maar sinds de installatie van die software draait mijn iTunes fucked up langzamer. Om een 1 of andere manier werkt het niet fijn. En soms crasht het als ik mijn computer net uit zijn hibernation haal. Beetje vaag allemaal. Ik hoop dat die tools verbeterd worden.

Maar ik denk dat het probleem het meest eenvoudige te verhelpen is met een reboot (al heb ik daar absoluut niet veel zin in)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jooner schreef op maandag 18 september 2006 @ 16:42:
[...]

Je kunt de USB op file-mode zetten met 1 van de settings in de phone. Op je PC wordt dan de memory stick een verwisselbare harde schijf met een veel hogere snelheid.
Om te synchroniseren moet je de setting wel weer terugzetten.
Waar kan dat dan?! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 22:40
Waar zouden ze dat nou verstopt hebben? misschien bij de USB verbinding...
mocht je er niet uitkomen raadpleeg de handleiding (eigenlijk denk ik: RTFM)

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
KUTZOOI!!

Na mijn upgrade van mijn p990 wil hij niet meer aan :S
Alles erafgehad batterij simkaart etc maar gaat alleen aan met een knipperend licht :S

Wat moet ik in godsnaam doen? Wanneer de update voltooid was kwam ik gewoon weer bij een beginscherm uit en niet bij "uw upgrade is geslaagd"ofzo.

HELP HELP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GF

GF

knny schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 16:11:
KUTZOOI!!

Na mijn upgrade van mijn p990 wil hij niet meer aan :S
Alles erafgehad batterij simkaart etc maar gaat alleen aan met een knipperend licht :S

Wat moet ik in godsnaam doen? Wanneer de update voltooid was kwam ik gewoon weer bij een beginscherm uit en niet bij "uw upgrade is geslaagd"ofzo.

HELP HELP
Kan je nog een keer proberen te updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
GF schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 16:14:
[...]

Kan je nog een keer proberen te updaten?
ja dat gaat ook wel Het is alleen dat het groene balkje op de telfoonupdate scherm begint te lopen en is dan ineens klaar ofzo :S vet vaag. Ding is net een week oud :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GF

GF

knny schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 16:23:
[...]

ja dat gaat ook wel Het is alleen dat het groene balkje op de telfoonupdate scherm begint te lopen en is dan ineens klaar ofzo :S vet vaag. Ding is net een week oud :S
Dit verschijnsel schijnt een bug te zijn in de eerdere versies. Op andere forums zie je deze wel eens voorbij komen. Die mensen ruilden hem om voor een nieuwe.

Dat die een week oud is maakt niet uit. Die van mij was al sinds dag 0 bagger. Wacht nu ook op een wel werkende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
de update op mijn laptop deed hij wel veel langer over en de telefoon gaat nu weer gewoon aan ;)
YESS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajunl
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-09 16:13
Is er al iemand hier die gebruik maakt van vodafone live icm de p990i? De 990 speelt namelijk bij mij de filmpjes niet af. Ik zie dan alleen de url in de browser en daar blijft ie bij ! :( Iemand met een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
knny schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 17:01:
de update op mijn laptop deed hij wel veel langer over en de telefoon gaat nu weer gewoon aan ;)
YESS
Welke versie firmware heb je nu? dan weet ik of ik ook weer es kan updaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is nou de makkelijkste manier om de P990 van de deskstand af te halen na het opladen?

bij de P910 kon je hem gewoon naar je toehalen en hij was los, maar ik heb nu steeds het gevoel dat ik hem van die 2 pinnen los moet wrikken. Doe ik iets verkeerd of is dit de manier?

bij mijn P910 is de connector na 2 jaar ook niet helemaal jofel meer en ik ben bang dat deze connector het op deze manier geen 2 jaar vol gaat houden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Zo dan ... in het connecties scherm heb ik bij de USB die optie gevonden dat je memory controller niets meer is dan een cardreader. En dat werkt TOP !!!

Wat een verschil als dat niet door het OS heen loopt...

Bij deze ...
* VisionMaster heeft zijn cardreader aan zijn vriendin weggegeven! :)

Verwijderd

Iemand de exchange ActiveSync al werkend gekregen? Ik krijg bij de installatie de melding dat ik al gebruik maak van een pushmail programma en daarom wil hij zichzelf niet installeren :S

Ik denk dat ie refereert naar de blackberry app maar die wil ik er niet vanaf gooien.... Iemand dus ervaring hiermee?

• KinG PopLa
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-08 19:56
Lo allemaal,

Bestaat er UIQ3 software die de mogelijkheid biedt om relevante taken & afspraken in het standbyscherm weer te geven. (als bij een Windows-Mobile PPC) Gebruik mijn P990 veel als organiser en om nu iedere keer via het 'handige' shortcut menu toegang te krijgen tot de organizer vind ik een beetje omslachtig.

Tnx

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op donderdag 21 september 2006 @ 14:39:
Iemand de exchange ActiveSync al werkend gekregen?

zelf gebruik ik bluetooth om te syncen. doordat m-router draaid synced hij steeds als ik in de buurt van mijn laptop ben, en hoef dan niet steeds handmatig te doen. bluetooth staat toch aan ivm parrot 3100 carkit, die de adressen zelf ook binnenhaald en synced.

Verwijderd

[quote]VisionMaster schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 21:11:
Zo dan ... in het connecties scherm heb ik bij de USB die optie gevonden dat je memory controller niets meer is dan een cardreader. En dat werkt TOP !!!

ik dacht ergens te hebben gelezen dat je met die instelling je niet meer kunt syncen via usb? klopt dat ?
of werkt dat gewoon bij jouw?

• Aurian
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-08-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 20:51:
Wat is nou de makkelijkste manier om de P990 van de deskstand af te halen na het opladen?
Lichte druk naar beneden uitvoeren en naar je toe halen.

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Verwijderd schreef op donderdag 21 september 2006 @ 17:30:
[quote]VisionMaster schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 21:11:

ik dacht ergens te hebben gelezen dat je met die instelling je niet meer kunt syncen via usb? klopt dat ?
of werkt dat gewoon bij jouw?
Dat klopt! De telefoon verandert in een rouwe cardreader via de USB aansluiting, alles wat te maken heeft met het interne van de telefoon is ontkoppeld.

Mijn oplossing is om te syncen via de BlueTooth

• Aurian

Exact hetzelfde. Inmiddels al een solution?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 september 2006 @ 14:39:
Iemand de exchange ActiveSync al werkend gekregen? Ik krijg bij de installatie de melding dat ik al gebruik maak van een pushmail programma en daarom wil hij zichzelf niet installeren :S

Ik denk dat ie refereert naar de blackberry app maar die wil ik er niet vanaf gooien.... Iemand dus ervaring hiermee?
heb gewoon BB erafgehaald. Kun je (als je wilt) later gewoon opnieuw installeren. 2 pushmailprogjes tegelijk kan niet. Exchange werkt perfekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurian
Ik had op een ander forum iets gelezen over een significantie snelheidsverbetering van de navigatie na het afspelen van een filmpje. U wellicht reeds bekend.

Hetzelfde effect doet zich voor bij het toepassen van een ander thema(!).

Echt. Crappy ding. Sms van 419 tekens doen we opdelen in 7 smsjes. :')
Contact selecteren? Met de letter E? Eerst een 3, dan de d-e. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aurian schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 14:11:
Ik had op een ander forum iets gelezen over een significantie snelheidsverbetering van de navigatie na het afspelen van een filmpje. U wellicht reeds bekend.

Hetzelfde effect doet zich voor bij het toepassen van een ander thema(!).

Echt. Crappy ding. Sms van 419 tekens doen we opdelen in 7 smsjes. :')
Contact selecteren? Met de letter E? Eerst een 3, dan de d-e. :')
zo te zien heb jij de update nog niet geinstalleerd, dan is het laatste probleem opgelost. het opdelen van sms ligt niet aan toestel, had ik met mijn Tytn ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 september 2006 @ 22:22:
[...]

heb gewoon BB erafgehaald. Kun je (als je wilt) later gewoon opnieuw installeren. 2 pushmailprogjes tegelijk kan niet. Exchange werkt perfekt
Ik heb de installatie (sis bestanden) van BB nergens gezien vandaar dat ik die nog niet eraf had gehaald ;) Waar staan die? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaring met wireless village en Sony Ericsson P990i?

Volgende week ontvang ik mijn nieuwe toestel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 15:41:
[...]

Ik heb de installatie (sis bestanden) van BB nergens gezien vandaar dat ik die nog niet eraf had gehaald ;) Waar staan die? :)
op de memorykaart, gewoon naar pc gekopieerd

• BAWLS
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-06 14:26

BAWLS

... dingen met spullen

Aan de ene kant vind ik het een heel mooi toestel, maar aan de andere kant vind ik dat er nog VEEL bugs in zitten. Ik heb de telefoon nu iets van week en een aantal dingen vallen me op:

Synchroniseren van email gaat niet altijd helemaal goed, ik had laatst ineens al m'n email dubbel in outlook staan.

Ik krijg regelmatig de melding "123 selected", geen idee wat het betekent... maar ergens gaat iets niet goed in ieder geval.

Ik heb al te vaak gehad dat ik op het moment van opnemen iets fout doe of per ongeluk het scrollwheel indruk waardoor ik zonder het te willen ophang.

Ook vind ik de interface erg onhandig/ongebruiksvriendelijk, waarom zit "more" en "delete" in het contacts menu onder de zelfde knop? Ik wil echt niet met 1 druk op de knop een contact kunnen verwijderen.

Neem de webbrowser, de "back button" die gebruikt wordt om de software te verlaten is super groot terwijl de back/forward knopjes voor het browsen erg klein zijn. Ik heb al meerdere keren op de verkeerde "back" knop gedrukt.

Ik snap werkelijk waar niet waarom SE de interface zo ontzettend gecompliceerd gemaakt heeft! Ook heb ik het idee dat er veel te weinig tijd aan usability / user tests besteed is. Zonde, want met een beetje logische aanpassingen kan het een super telefoon zijn.

<signature/>

• rvduijn
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18-10-2023
Wie weet waarom het opladen van mijn p990 in de hca-60 carkit zo bagger traag gaat en thuis op de cradle is die zo vol.

En ook het alarm als ik mijn contact uitzet wat die zou moeten geven is niet meer dan wat gekraak uit de losse speaker.

Verwijderd

"123 selected' krijg je als je de toetsenvergrendeling aanzet via de knop aan de linker zijkant van de P990.

Heb ook wel 's een vastloper maar ik ben zeer tevreden met deze telefoon.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 21:20:
"123 selected' krijg je als je de toetsenvergrendeling aanzet via de knop aan de linker zijkant van de P990.

Heb ook wel 's een vastloper maar ik ben zeer tevreden met deze telefoon.
bij mij hetzelfde idee. Superfoon. Een enkele vastloper, maar dat is minimaal en doorgaans als er teveel applicaties open staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

telefoon bevalt steeds meer, duurt ff voor ik de oude gewoontes van p900 vergeet.
baterij is nog mistery. soms 3/4 vol na wat internetten, leg hem weg en ga pitten, volgende ochtend is tie uit, na aanzetten baterij leeg. op de oplader duurt het 30min en dan is tie weer helemaal vol.
voor het neerleggen heb ik wiffi,bluetooth uit staan, G3 gebruik ik niet.
andere meschien ook dit euvel? of oplossingen?

Ook offtopic plaatjes zijn niet de bedoeling

[ Voor 8% gewijzigd door DeeD2k2 op 28-09-2006 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeehaa schreef op woensdag 13 september 2006 @ 02:59:
[...]

nee bij authencatie staat: Openen, gedeeld, 802.1x, WPA, WPA-PSK
Uit nieuwsgierigheid: is het uiteindelijk nog gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KinG PopLa
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-08 19:56
Lo allemaal,

Heeft iemand een goed adres waar de verschillende firmwareversies worden bijgehouden. Ik ben een beetje huiverig voor het flashen (genoeg posts gelezen over het 'doodflashen' van je foon) en zou graag willen weten wat nieuwe updates inhouden! Misschien dat we dit hier in de startpost kunnen bijhouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Laatst online: 17-09 16:10
Verwijderd schreef op maandag 25 september 2006 @ 14:55:
[...]

Uit nieuwsgierigheid: is het uiteindelijk nog gelukt?
nee :( baal er verschikkelijk van.

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een mooi lijstje is er helaas niet. Op het forum van Esato wordt wel een poging gedaan, maar overzichtelijk is anders.

Wat ik kan opmaken uit verschillende fora (Esato, HF, MySymbian) is 'doodflashen' van de telefoon niet mogelijk. Kwestie van de telefoon opnieuw flashen, eventueel via een andere computer.

jeehaa: Balen! Heeft de UvA geen tech support voor dit soort dingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand al of ergens reserve onderdelen voor de P990 te krijgen zijn? Ik ben op zoek naar vervanging voor het plastic boven het scherm, heb de mijne laten vallen en er zitten nu wat butsen in. Het lijkt me niet al te moeilijk het te vervangen, maar moet het onderdeel wel vinden.

Er staat overigens een aardige video review op cnet.com , ze geven hem een 8.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Verwijderd schreef op maandag 25 september 2006 @ 09:02:
telefoon bevalt steeds meer, duurt ff voor ik de oude gewoontes van p900 vergeet.
baterij is nog mistery. soms 3/4 vol na wat internetten, leg hem weg en ga pitten, volgende ochtend is tie uit, na aanzetten baterij leeg. op de oplader duurt het 30min en dan is tie weer helemaal vol.
voor het neerleggen heb ik wiffi,bluetooth uit staan, G3 gebruik ik niet.
andere meschien ook dit euvel? of oplossingen?

[afbeelding]
offtopic:
Wat is dat plaatje dan :? Heeft volgens mij niks met deze thread te maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:40
Heb hem nu ook en ben eigenlijk niet zo happy als ik dacht dat ik zou zijn. Twee reboots in gesprekken zijn erg irr :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Laatst online: 22:44
Nu ik jullie bevindingen zo lees begin ik heel erg te twijfelen of ik deze telefoon over 2 weken wel zou moeten gaan halen.
Mijn eerste keus ging een tijd terug uit naar de Nokia 9500i (koelkast) aangezien ik altijd al een communicator wilde hebben, maar hier was dan weer het probleem mee dat de scharnierpunten vrij snel braken.
Toen kwam mijn oog op de P990i, maar sinds dat deze uit is, lees ik eigenlijk regelmatig foutjes/storingen en problemen. Natuurlijk wordt er weinig gesproken over de goede dingen, daar ik aanneem dat deze er ook wel degelijk zullen zijn.

Is het een aanrader om deze telefoon bij de verlenging van mijn abo (Orange 20 euro naar 25 euro) te gaan halen voor 150 euro?
Ik vind de telefoon zelf prachtig om te zien, hij ligt voor mij lekker in de hand.
Daarnaast wil ik graag gebruik gaan maken van de WiFi, PDA, TomTom mogelijkheden in deze telefoon (TomTom komt later natuurlijk of misschien Destinator).

Hoe gaat het updaten van de firmware in z'n werk? Ik weet dat er update software op de site van SE staat, maar zit de kabel en/of dockingstation ook bij de telefoon of moet je deze apart aanschaffen?
Ik verwacht eigenlijk wel dat de problemen uiteindelijk opgelost zullen worden, maar dan moet ik wel de update mogelijkheden hebben, wat voorheen met de S700i voor mij niet mogelijk was (geen servicepoint in de buurt aangezien die schijnbaar was opgeheven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:40
Updaten doe je zelf met de bijgeleverde USB kabel. Duurt een minuut of 20 en gaat geheel automagisch. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Dan hoef ik daar tenminste niet over na te denken. Misschien dat ik een dockingstation wil, maar dat zie ik dan wel weer.
Ga email via WiFi regelen of misschien ook nog Blue-tooth voor syncen.
Nu nog kijken voor een mooi hoesje (Noreve als die ze hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arunia schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 11:10:
Dan hoef ik daar tenminste niet over na te denken. Misschien dat ik een dockingstation wil, maar dat zie ik dan wel weer.
Ga email via WiFi regelen of misschien ook nog Blue-tooth voor syncen.
Nu nog kijken voor een mooi hoesje (Noreve als die ze hebben).
Er wordt een dockingstation meegeleverd. _/-\o_

Edit:
Noreve heeft trouwens een P990 case: http://www.noreve.com/pro...sson_P990i_Tradition.html
Meer cases vind je in dit topic: http://www.esato.com/board/viewtopic.php?topic=128264

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2006 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Dan kan ik daar maar 1 ding op zeggen: d:)b

Heb net gezien dat Noreve Nederland schijnbaar niet meer bestaat en dat CoolBlue in Rotterdam de hoesjes verkoopt. De Noreve.com site heeft wel een hoesje voor de P990i welke best mooi oogt. spuit 11.
Ik denk dat ik binnenkort maar eens CoolBlue ga mailen om te vragen of ze het hoesje voor de P990i kunnen leveren.

Ik ga nog even dit topic volledig doorlezen om te kijken of er echt zware problemen zijn met de P990i en dan zal ik 8 oktober of waarschijnlijk de 9e voor de deur staan bij Orange om de P990i mee te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arunia schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 11:19:
Dan kan ik daar maar 1 ding op zeggen: d:)b

Heb net gezien dat Noreve Nederland schijnbaar niet meer bestaat en dat CoolBlue in Rotterdam de hoesjes verkoopt. De Noreve.com site heeft wel een hoesje voor de P990i welke best mooi oogt. spuit 11.
Ik denk dat ik binnenkort maar eens CoolBlue ga mailen om te vragen of ze het hoesje voor de P990i kunnen leveren.

Ik ga nog even dit topic volledig doorlezen om te kijken of er echt zware problemen zijn met de P990i en dan zal ik 8 oktober of waarschijnlijk de 9e voor de deur staan bij Orange om de P990i mee te nemen.
je krijgt er geen spijt van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
ik heb problemen met het opzetten van een draadloze Web & walk verbinding op mijn laptop
het lukt wel via de usb kabel maar niet met bluetooth. Iemand enig idee wat ik fout doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GF

GF

zeef schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 00:17:
Heb hem nu ook en ben eigenlijk niet zo happy als ik dacht dat ik zou zijn. Twee reboots in gesprekken zijn erg irr :/
Dat had ik dus ook regelmatig. Ik wacht ondertussen op ene vervangend exemplaar.

Ik kreeg overigens een mail van SE (reply van klacht mailtje van 3 weken terug!!) dat ze eind van de week een nieuwe update beschikbaar stellen voor telefoons gekocht in NL. Ben benieuwd wat deze update oplost

Verwijderd

ik heb een vraag over de WLAN op mijn phone

als ik een scan uitvoer dan vind hij mijn netwerk en kan hij ermee verbinden, echter
als ik op die wereldbol in de onderste balk klik en op mijn home verbinding, dan vind er geen data transfer plaats. ik kan geen enkele site openen. dit heb ik bij 3 verschillende wlan's geprobeerd.

iemand die dit herkent?

• jeehaa
  • Laatst online: 17-09 16:10
ja dat heb ik ook een paar keer gehad. probleem lijkt zichzelf soms te verhelpen.

heb nu een nieuw probleem. bij het afsluiten van een telefoongesprek kreeg ik zojuist een foutmelding:

Applicatie gesloten

Applicatie: semcmsgwatchserver
Oorzaakcode MSGS Client
Oorzaaknummer 3

deze melding krijg ik nu steeds als ik opnieuw opstart :(

                           

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Via wat andere fora gehoord dat er op 29 september een nieuwe versie van de firmware uit wordt gebracht.. overmorgen maar weer eens proberen te updaten dus :)

Verwijderd

jeehaa schreef op woensdag 27 september 2006 @ 11:56:
ja dat heb ik ook een paar keer gehad. probleem lijkt zichzelf soms te verhelpen.

heb nu een nieuw probleem. bij het afsluiten van een telefoongesprek kreeg ik zojuist een foutmelding:

Applicatie gesloten

Applicatie: semcmsgwatchserver
Oorzaakcode MSGS Client
Oorzaaknummer 3

deze melding krijg ik nu steeds als ik opnieuw opstart :(
zit hem hierin:

Category: MSGS Client
Client messaging panics from the msgs library

3 Failed to write data into asynchronous call descriptor to be passed back to client

Lijkt op een schrijffout. Reset kan misschien helpen. Probeer door min 10 sec de aan/uitknop in te drukken. Systeem sluit dan alles af. Dan opnieuw opstarten

Verwijderd

Heb ik hier eindelijk m'n P990 liggen, met stokoude firmware, zit m'n computer in de kreukels en kan ik dus niet updaten! :(

Tot zover dit frustratie-bericht.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 september 2006 @ 21:51:
Heb ik hier eindelijk m'n P990 liggen, met stokoude firmware, zit m'n computer in de kreukels en kan ik dus niet updaten! :(

Tot zover dit frustratie-bericht.
leef met je mee.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Modbreak:Wil iemand een nieuw topic aanmaken over de P990i? Dit topic is de 1000 replies al gepasseerd en zo te zien is men nog lang niet uitgepraat over de telefoon :)

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:59
Ik heb vandaag even de P990i in m'n handen gehad voor 5 minuten. Eerste wat me opviel was eigenlijk de kwaliteit van de covers. Vind het nogal slecht kunststof. Gewicht daarin tegen was goed te doen. Menu was redelijk logisch in elkaar gezet.

Al met al ben ik toch blij met mijn keuze voor de K800i en wacht nog even met het kopen van een smartphone (iig 1 jaar ;)).

grahamofthewheels.com

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Canaria schreef op woensdag 27 september 2006 @ 21:59:
[modbreak]
Wil iemand een nieuw topic aanmaken over de P990i? Dit topic is de 1000 replies al gepasseerd en zo te zien is men nog lang niet uitgepraat over de telefoon :)
[/]
Zal even kijken of ik zo een mooie startpost inelkaar kan batsen :)

**edit na wat creatief jatwerk en coden:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1164612

[ Voor 13% gewijzigd door Chiron op 28-09-2006 01:58 ]

• babbelbox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:37
Als we dan toch in een nieuw topic begonnen zijn, kan hier wel een slotje op worden gezet dacht ik zo. :)

• Eggy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-05-2023

Eggy

Goo goo g'joob

Dat is inderdaad correct, bij deze dus :Y)

Het Grote SonyEricsson P990i topic - Deel 2

SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment

Ayofe Theme for Symbian S60

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste

Dit topic is gesloten.